06/03/2009 12:58
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Γκρίζα ζώνη» και ο Καραγκιόζης !!!

Νέο σημείο «τριβής» στις ελληνοτουρκικές σχέσεις βρίσκεται σε εξέλιξη με αφορμή τον... Καραγκιόζη. Οι Τούρκοι άρχισαν να ανακινούν «θέμα Καραγκιόζη» και να ζητούν από τους Έλληνες να τον αφήσουν ήσυχο και να μην τον οικειοποιηθούν, όπως επιχείρησαν να κάνουν με τον... μπακλαβά, τον καφέ, το λουκούμι, ακόμη και με το ούζο!

Το θέμα της προέλευσης του Καραγκιόζη προέκυψε αιφνιδίως στον τουρκικό Τύπο, με την εφημερίδα «Γενί Σαφάκ» να γράφει «Προσοχή να μη μας αρπάξει ο Έλληνας και τον Καραγκιόζη» και να υπενθυμίζει στους αναγνώστες της ότι η Ελλάδα είχε δημιουργήσει στο παρελθόν αντιδικίες με το σήμα κατατεθέν του λουκουμιού, το οποίο, σύμφωνα με την εφημερίδα, ανήκει αποκλειστικά στην Τουρκία. Ο φόβος της «υφαρπαγής» του Καραγκιόζη από τους Έλληνες φαίνεται να προξένησε σημαντικό άγχος στη γειτονική χώρα, αφού στο άψε σβήσε δημιουργήθηκαν σωματεία για την προστασία όχι μόνον του Καραγκιόζη, αλλά και του... Χατζηαβάτη, ενώ σε πρώτη φάση φαίνεται πως δεν τους απασχολεί καθόλου ο Κολλητήρης και ο τόπος καταγωγής του, τον οποίο φαίνεται ότι μας... χαρίζουν. Έτσι ιδρύθηκε ο Σύνδεσμος Ερευνάς και Ανάπτυξης της Κουλτούρας του Καραγκιόζη, που προειδοποιεί τους Τούρκους ότι «εάν δεν λάβουμε μέτρα, τότε και ο Καραγκιόζης θα μεταναστεύσει από εμάς και θα εγκατασταθεί στην Ελλάδα».

Αυτά γράφει το http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=257987.

Δεν απομένει λοιπόν παρά να φωνάξουμε όλοι μαζί «κάτω τα χέρια από τον Καραγκιόζη». Αλλά επειδή είμαστε φιλειρηνική χώρα τους προτείνουμε, για να μην πάμε σε πόλεμο, να τους δώσουμε όσους καραγκιόζηδες θέλουν από την πολιτική σκηνή.  

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 06/03/2009 13:05:21

    Ο Καραγκιόζης, όπως και ο Καραμανλής (και ο Σημίτης?) είναι Τούρκικα ονόματα.

    Το Κολλητήρι, ο Κοπρίτης και η Αγλαϊα, είναι ελληνικά. Ο Μπιρικόκος, μάλλον είναι Γενουάτης που ξέμεινε μεταξύ Τσεσμέ και Χίου.

    Ο μπαρμπα Γιώργος ή δικός μας ή αρβανίτης. Ο σιορ Διονύσης μάλλον Βενετοφέρνει. Ο Χατζηαβάτης είναι ο επίτιμος πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ

  2. Evros avatar
    Evros 06/03/2009 13:10:39

    Ο Καραγκιόζης είναι Ελληνας και απόδειξη είναι ότι έχουμε τους περισσότερους καραγκιόζιδες ως χώρα.

  3. ataktos avatar
    ataktos 06/03/2009 13:13:07

    χα χα χα

  4. Evros avatar
    Evros 06/03/2009 13:17:37

    Η ιστορία του καραγκιόζη εξελίσσεται στην Προύσα . Όποιος πάει στην Προύσα απέναντι από το μουσείο του Καραγκιόζη είναι ένα πάρκο με ένα άγαλμα του Καραγκιόζη. Δίπλα στο άγαλμα οι Τούρκοι τι βάλανε;
    Την ελιά που τους χάρισε ο Σημίτης.
    Και μετά λένε ότι ο Καραγκιόζης ότι είναι Τούρκος;

  5. Evros avatar
    Evros 06/03/2009 13:49:14

    Σιμιτι στα Τούρκικα σημαίνει κουλούρι

  6. daris avatar
    daris 06/03/2009 14:24:51

    Οι μονοι που δικαιωματικα μπορουν να φωναζουν "κάτω τα χέρια από τον Καραγκιόζη" ειναι οι Δεξιοι για τον Προεδρο τους!

  7. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 06/03/2009 14:57:32

    Εγώ τους τον χαρίζω πάντος. Ως δημιούργημα θεατρικού χαρακτήρα, χάλασε περισσότερα από όσα έφτιαξε. Από τους διαφθορείς ψυχών με την εντονότερη δράση ήταν αυτή η καρικατούρα, ενω τα μικρά παιδιά την έβλεπαν στις παραστάσεις και τους περνούσε στο υποσυνείδητο πως το στερεότυπο του σωστού και άξιου συγχαρητήριων πολίτη, είναι εκείνο του φουκαρά –αλλά ταυτόχρονα και βολεμένου- ετοιμόλογου κλεφτοκοτά.

    Όσο για το λουκούμι, εξ όσων γνωρίζω πράγματι είναι τουρκικό. Απλώς στην Χίο και αργότερα στην Σύρο μετά την απελευθέρωση, η ποιότητά του πήγε σε άλλα επίπεδα. Σε αντίθεση με την Τουρκική κουζίνα την οποία αντιγράψαμε με άγαρμπο τρόπο, μετατρέποντάς την σε βαριά, ασήκωτη και λαδερή. Ο Τούρκικος μουσακάς ή μπακλαβάς για παράδειγμα, είναι πιο μυρωδάτος αλλά λιγότερο βαρύς στην γειτονική χώρα. Τώρα για τον καφέ, μη λέμε ότι θέλουμε. Ο βραστός που πίνουμε είναι όντως Τούρκικος. «Δικός μας», είναι ο φραπέ.

  8. mesaios daktylos avatar
    mesaios daktylos 06/03/2009 15:08:27

    @8 Ξένος Δάκτυλος
    Νομίζω αγαπητέ ότι κάνεις λάθος. Οι Τούρκοι ως νομάδες δεν ειχαν κουζίνα γιατί δεν ειχαν τις πρώτες ύλες αφού μετακινούντο συνεχώς. Η λεγόμενη Τουρκική κουζίνα είναι κατά κύριο λόγο η Βυζαντινή με προσμίξεις αρχαιοελληνικές και Ρωμαικές. Διάβασε Δειπνοσοφιστές και θα με δικαιώσεις.

  9. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 06/03/2009 15:10:23

    συμφωνώ με τον μεσαίο δάκτυλο (και λίγες γαλλικές προσμίξεις, υπήρχε τω καιρω εκείνο γαλλικό imperium)

  10. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 06/03/2009 15:22:45

    Δεν τους δινουμε και μπαχτσισ και καμια 200ρια καραγκιοζηδες απο τη Βουλη??? να τους λουστουν αυτοι ??

    Ειμαστε πρωτοι στο θεατρο σκιων !!! σωστα??
    Σκιωδης κυβερνηση ο ΓΑΠ
    Σκιωδης κυβερνηση μας κυβερνα
    Σκιωδης ολοκληρη η Αριστερα..

    Παρτε να χετε φιλοι τουρκοι.

    και το λουκουμε κερασμενο, οχι για εσας αλλα για το φουκαριαρη τον Ελληνα πολιτη.!

    ΠΠ

  11. matakis avatar
    matakis 06/03/2009 15:24:37

    @7

    Φυσιογνωμικά φέρνει λιγάκι προς τον Τζέφρυ πάντως ;-)

  12. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 06/03/2009 15:34:54

    mesaios daktylos δεν έχω διαβάσει Δειπνοσοφιστές, αλλά αυτό που λες φαίνεται πολύ λογικό. Εξακολουθεί πάντως να με προβληματίζει το γεγονός οτι, όπως εμείς με τα λουκούμια τους, εκείνοι πάτησαν στην Βυζαντινή κουζίνα κι έφτιαξαν παπάδες. Όταν αναλάβαμε ξανά τη σκυτάλη όμως, τα ίδια φαγητά και γλυκά, ξεκινήσαμε να τα φτιάχνουμε με τρόπο που κατεβαίνουν στο στομάχι σαν στουπί και λαδώνουν όλο σου το είναι. Τις καλύτερες ισορροπίες από πλευράς μας σε αυτό το θέμα πάντως, τις κράτησαν στη Σμύρνη μια εποχή.

  13. Περαστική αναγνώστρια avatar
    Περαστική αναγνώστρια 06/03/2009 15:43:04

    Οι Ιρανοί διεκδικούν τον μπακλαβά το μουσακά,το καταὶφι, το σουβλάκι και γενικώς όλα τα ψητά κρέατα στη σούβλα. Διατείνονατια ότι δεν υπαρχει τούρκικη κουζίνα αλλά ότι οι Τούρκοι τα έχουν πάρει απ΄αυτούς και πο τους Ελληνες, και ότι οι ελληνική και η πέρσική κουζίνα μοιάζουν πολυ. Ετσι τουλάχιστον μου έχουνε πεί οι Ιρανές που γνωρίζω

  14. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 06/03/2009 15:51:40

    Περαστική δεν έχω δοκιμάσει Ιρανικό φαγητό, αλλά εμείς πλέον μπουρδουκλώσαμε τον γευστικό Τουρκικό ηδονισμό, με στοιχεία Σλαβικής προχειρότητας.

    Νομίζω οτι και ο Καραγκιόζης ως λαογραφική αναφορά, είναι δημιούργημα τέτοιου "παντρέματος".
    Προσπαθούσε να τα έχει καλά ΚΑΙ με τον ορεισίβιο Μπαρμπα-Γιώργο αλλά ΚΑΙ με τον προσκυνημένο Χατζηαβάτη. Αν και πρακτικά η πλάστιγγα έγειρε πάντοτε προς τη δεύτερη κατεύθυνση, με παροξυσμικές παρενθέσεις της πρώτης σε χαμηλότερους φυσικά τόνους. Αποτέλεσμα είναι αυτό που ονομάζεται σήμερα «καραγκιοζισμός» και είναι διάχυτος γύρω μας στην κοινωνία αυτού του τόπου.

  15. ΑΤΑΚΤΟΣ avatar
    ΑΤΑΚΤΟΣ 06/03/2009 15:51:58

    καλη Σας μερα σημερα
    σε ολους !!!

  16. tony avatar
    tony 06/03/2009 15:59:28

    Ας εξάγουμε λοιπόν καραγκιόζη άλλωστε έχουμε τρομερό πλεόνασμα.

  17. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 06/03/2009 16:16:43

    @9 έχεις απόλυτο δίκιο,όσο γιά τόν καφέ,δέν είναι ούτε Τούρκικος ,ούτε Ελληνικός, είναι Αραβικός.
    Οσο γιά τόν Καραγκιόζη,άς πάρουν όσους έχουμε.

  18. Keep Talking avatar
    Keep Talking 06/03/2009 16:18:17

    O μπακλαβας και το σουβλακι (πιττα ή σαντουιτς) εχουν καταγωγη απο τη Μεσοποταμια - εποχης Ναβουχοδωνοσορα, Κρεμαστων Κηπων κτλ.

    Οσο για το θεμα καταγωγης Καραγκιοζη, το εχουν ξαναθεσει οι Τουρκοι πριν απο μερικα χρονια. Μπορει να ειναι οντως Τουρκος αφου τον λενε Καρα-γκιοζ και οχι Μαυρο-ματ(η). χεχε

  19. αντί avatar
    αντί 06/03/2009 16:25:18

    Εγώ θυμάμαι πάντως που παλιά παραγγέλναμε έναν καφέ τούρκικο!
    Σιγά σιγά το κατργήσαμε και το κάναμε ελληνικό.

  20. Τηλέμαχος avatar
    Τηλέμαχος 06/03/2009 16:45:46

    Και τι σημαίνει δηλαδή "τούρκικο" ή "ελληνικό"; Τα περισσότερα από αυτά που αναφέρθηκαν, καραγκιόζης, φαγητά/γλυκά, καφές και άλλα, έχουν τις ρίζες τους στην προ-νεωτερική εποχή, δηλαδή στην εποχή πριν τα έθνη-κράτη. Είναι πράγματα στα οποία η επικοινωνία και η αφομοίωση έδινε κι έπαιρνε για αιώνες χωρίς κανείς να έχει την αίσθηση ότι δίνει ένα μέρος του πολιτισμού του ή ότι προσλαμβάνει ένα ξένο μέρος άλλου πολιτισμού. Ήταν αλισβερίσι χωρίς στεγανά. Άρα είναι λιγάκι για την ψωροπερηφάνεια των αποτυχημένων του σημερινού κόσμου η διεκδίκηση της πατρότητας του καραγκιόζη, του καφέ ή και του γιαουρτιού (που ένας Τούρκος πρωθυπουργός έλεγε ότι είναι ανακάλυψη τουλάχιστον ισάξια με το πάτημα του ανθρώπου στο φεγγάρι!). Εκείνος ο "αγνός" πολυπολιτισμός ήταν πολύ πιο έντιμος από τον ωμό και βίαιο σημερινό της παγκοσμιοποίησης που τα βαφτίζει όλα "έθνικ" ώστε να τα περιθωριοποιήσει από τον "κεντρικό πλανητικό τρόπο ζωής" (του lifestyle, των reality show, της κόκα-κόλα και των friends), προς τον οποίον όλοι οι πολιτισμοί προσχωρούν με διαφορετικό ρυθμό ο καθένας. Ναι, ο ελληνικός καφές μοιάζει πολύ με τον τούρκικο αλλά και με τον αράβικο. Τα παλιά καφενεία τον ονόμαζαν κάποτε "βυζαντινό". Η ιδέα σε όλους αυτούς είναι η ίδια. Παραλλαγές του ίδιου καφέ. Όποιος ψάχνει για πατρότητα είναι σαν να ελέγχει τα γονίδιά του αν προέρχονται από τον Αριστοτέλη.

  21. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 06/03/2009 16:57:31

    Κορίνα με αυτό το σκεπτικό όμως, φτάνουμε στην Αιθιοπία. Το ζητούμενο στο συγκεκριμένο θέμα του καφέ, είναι ο τρόπος παρασκευής. Το καβούρντισμα δηλαδή και η κορνιτοποίηση, σε αντίθεση με τους Άραβες που συνήθιζαν να βράζουν τους καρπούς ωμούς και ανεπεξέργαστους. Όταν ο καφές μπήκε ουσιαστικά στη ζωή μας από το 1500 και εντεύθεν, ήταν το πρώτο διεγερτικό αφέψημα που παρουσιάστηκε στην περιοχή μας (το «τσάι του βουνού» δεν πιάνεται, είναι τονωτικό αλλά όχι διεγερτικό, αφού δεν περιέχει ξανθίνες).
    Μέχρι τότε, οι ψυχοτρόπες ουσίες που καταναλώναμε εδώ περιορίζονταν σε μεθυστικές και κατευναστικές.
    Κυρίως Ασιάτες και κάτοικοι της Λατινικής Αμερικής είχαν πάντοτε πλουσιότερο ρεπερτόριο σε αυτά, λόγο πλουσιότερης φυτικής βιοποικιλότητας.

  22. ianos avatar
    ianos 06/03/2009 17:09:32

    Koρρίνα, αν πάρουν όσους καραγκιόζηδες έχουμε,τότε ποιοί θα μείνουν;Τρείς κι ο κούκος!

  23. dr.thess avatar
    dr.thess 06/03/2009 19:19:54

    ειμαστε ηλίθιοι....πηραμε απο τους ανατολιτες τα φαγητα τον καραγκιόζη τους αμανεδες-ζευμπεκιες-τσιφτετέλια και αφήσαμε τα πετρελαια

  24. Evros avatar
    Evros 06/03/2009 19:55:49

    Αν μάθετε την πραγματική ιστορία του Καραγκιόζη θα τον συμπαθήσετε.

  25. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 06/03/2009 21:32:19

    Και ο Ξανθόπουλος σαν χαρακτήρας επί της οθόνης, συμπαθής ήταν αλλά εξέπεμπε και κάτι το αξιοπρεπές μέσα στη φουκαραδοσίνη του. Είχε τέλος πάντων την αύρα του δύσμοιρου, αλλά όχι του κακομοίρη. Αν ήταν κουτοπόνηρος όμως, θα έμενε μόνο η συμπάθεια χωρίς να μπορεί να αξιώνει παράλληλα και σεβασμό από τους άλλους ή την ίδια τη ζωή απέναντί του. Μόνο να μουρμουρίζει κλάψες για τον άδικο Βεζίρη, με τον οποίο όμως κατα βάθος την έχει καταβρεί.
    Υπάρχουν πολλά είδη Ρωμιού και ραγιά. Ο συγκεκριμένος χαρακτήρας άνηκε στο ειδεχθέστερο όλων: Αυτό του «μπαγασάκου με απαιτήσεις».

  26. Keep Talking avatar
    Keep Talking 06/03/2009 21:36:20

    @ dr.thess

    Κατι αναλογο ειχε πει και η Γκόλντα Μέϊρ για τους Ισραηλιτες : Μετα απο 40 χρονια περιπλανηση στην ερημο εγκατασταθηκαμε στη μονη περιοχη της Ανατολης που δεν εχει πετρελαια.

  27. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 06/03/2009 22:34:25

    Δηλώνω φανατικός Καραγκιόζης (δεν είμαι βουλευτής).
    Ο Διονύσης Σαββόπουλος είπε σχετικά: "Είμαι διάτρητος, για να περνάει από μέσα μου το φως". Εγώ ήθελα να ρωτήσω: Μήπως μπορεί να μου υποδείξει κάποιος μέθοδο, να απαλλαγώ από τις σκιές που κράτησα;
    Η καμπούρα είναι σύμφωνα με τον Ηράκλειτο, αυτό που συνθέτει την κρυφή αρμονία, που είναι καλύτερη της φανερής, όπως στην περίπτωση της λύρας και του τόξου. Οι σκιές, εάν σκεφτούμε την παρομοίωση του Πλάτωνα του κόσμου μας με ένα πηγάδι, είναι τα μόνα στοιχεία, που μπορούμε να αντιληφθούμε από τον πραγματικό κόσμο των ιδεών.
    Και όσο αφορά το μακρύ χέρι, αυτό μπορεί να υπάρξει μόνο σε συνδυασμό με την καμπούρα. Αποτελεί κατόρθωμα να αποκτηθεί η φασολάδα για τη φαμελιά. Έπαθλο οι καρπαζιές.
    Δεν λέω, συμπαθώ και τον Σαίξπηρ και το σέξπυρ. Αλλά δύσκολα μπορούν να παραβγούν στον Μαυρομάτη και στον απέραντο σουρεαλισμό της λαϊκής μούσας.

  28. mesaios daktylos avatar
    mesaios daktylos 06/03/2009 22:43:26

    @14Περαστική και @19Κeep Talking. Το Ιράν είναι η αρχαία Περσία. Και οι Ελληνες με τους Πέρσες εκτος από πολέμους είχαν και πολιτισμικές επαφές. Πάντως το ψήσιμο σε σούβλες (οβελίες) αναφέρεται από τον Ομηρο στην Ιλιάδα.Μπακλαβάς, είδος καταιφιού, και παστέλι αναφέρονται στους Δειπνοσοφιστές. Ο μουσακάς στα Λουκκούλια γεύματα.
    @21Τηλέμαχος. Το γιαούρτι και το τυρί το βρήκε ο Οδυσσέας στην σπηλιά του Κύκλωπα Πολύφημου. Και για να τα αναφέρει σημαίνει ότι ήδη τα γνωριζε. Οπερ έδει δείξαι.

  29. ianos avatar
    ianos 06/03/2009 22:59:04

    ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ=Απατεωνάκος,ψευτης,ακαμάτης,χωρίς"μπέσα"
    χωρίς αρχές(πότε με το πασά,πότε με τον Μπαρμπα Γιώργο)που δέρνει τη γυναίκα του και το παιδί του,ππου πουλάει τους φίλους του κλπ.Μπράβο βρε μποτίλια,έκανες καλή επιλογή.Ο Πλάτωνας σε μάρανε.(Με το συμπάθειο,δεν επρόκειτο για πηγάδι.Σπηλιά ήτανε.

  30. mesaios daktylos avatar
    mesaios daktylos 06/03/2009 23:01:59

    Οσο για τον Καραγκιόζη ειναι κατασκεύασμα της πρώιμης εποχής της Τουρκοκρατίας αμέσως μετά την Φράγκικη κατοχή. Ο ταλαίπωρος ραγιάς μετά τόσους αιώνες κατοχής το μόνο μέσο που ειχε ν΄αντισταθεί στον δυνάστη του ήταν η σάτυρα και η ειρωνία. Και οι χαρακτήρες του θιάσου απηχούν την εποχή αυτή.Τον φουκαρά που προσπαθεί να τα φέρει βόλτα με πονηριά, τον αγέρωχο νταή μπάρμπα ΄Γιώργο, τον άνθρωπο των κατακτητών Χατζηαβάτη, την πληγή της εποχής τον Εβραίο, τον επτανήσιο σιορ Διονύση κ. α. Μια ιδέα σε ανάλαφρο τόνο μπορείτε να πάρετε απο τον θαυμάσιο Τσιφόρο στο βιβλίο του ¨Η ιστορία της Αθήνας¨

  31. mesaios daktylos avatar
    mesaios daktylos 06/03/2009 23:07:11

    @28Μποτίλια στο πέλαγος
    Αποτελεί κατόρθωμα να αποκτηθεί η φασολάδα για τη φαμελιά. Έπαθλο οι καρπαζιές.
    Με δώδεκα λέξεις τα είπες ΟΛΑ

  32. mesaios daktylos avatar
    mesaios daktylos 06/03/2009 23:17:30

    @30 ianos
    Ποιές από τις ιδιότητες αυτές ΔΕΝ χαρακτηρίζουν τον νεοέλληνα? Απατεωνάκος δεν ζητά απόδειξη κλέβοντας τον εαυτό του,χωρίς αρχές ψηφίζοντας όποιον του υποσχεθεί ανταλλάγματα, ακαμάτης με την φραπεδιά βάζει τον Αλβανό να δουλέψει, χωρίς μπέσα τρώγοντας τα μεροκάματα του Αλβανού. Και δεν ειναι σκλάβος και δεν πληρώνει κεφαλικό φόρο.

  33. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 06/03/2009 23:26:17

    @ ianos
    Ο Καραγκιόζης υπηρετεί την υψηλή αρετή της εξεύρεσης τροφής για την οικογένεια και την επιβίωση της παράγκας. Δεχόμενος κάθε είδους ξυλοφόρτωμα. Μια φυσιογνωμία που δεν συνθηκολογεί μπροστά στα αδιέξοδα των εχόντων. Δεν ανήκει ούτε στους νοικοκυραίους, ούτε στους προσκυνημένους, ούτε στους μάγκες, ούτε στους ωραιοπαθείς. Πολυμήχανος, προσβλέποντας σε μια Ιθάκη, που είναι ένα πιάτο φασόλια.
    Ο Καραγκιόζης είναι αντιήρωας. Ίσως να μην καταφέρνει να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις μιας "καθώς πρέπει" κοινωνίας, που δεν είναι σε θέση να αμαρτήσει για μια τυρόπιτα. Η παιδική ψυχή, μέσα στη μαγεία μιας παράστασης Καραγκιόζη, μαθαίνει μια τεράστια αλήθεια: Δεν υπάρχουν μόνο τα "ευπρεπή" πρότυπα, που υποβάλει μια φαρισαϊκή κοινωνία, βυθισμένη στο πηγάδι, ή εγκλωβισμένη στη σπηλιά της, ονόμασέ το όπως θέλεις.

  34. ianos avatar
    ianos 06/03/2009 23:35:15

    mesaios daktylos,αν αυτές οι ιδιότητες χαρακτηρίζουν τον νεοέλληνα,νομίζεις οτι πρέπει να καμαρώνουμε για αυτές;Καλά θα ήτανε,μόνο που όλος ο κόσμος δεν είναι μόνο η Ελλάδα,πράγμα που συνήθως ξεχνούμε.

  35. mesaios daktylos avatar
    mesaios daktylos 06/03/2009 23:48:31

    @35 ianos
    ¨μόνο που όλος ο κόσμος δεν είναι μόνο η Ελλάδα,¨
    Συμφωνώ, αλλά στην Ελλάδα Ζω.

  36. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 07/03/2009 00:14:07

    Mesaios daktylos έχεις δίκιο και ως προς αυτό. Αλλά δεν νομίζω οτι είναι σωστό να κριθεί ο Καραγκιόζης σύμφωνα με τις προθέσεις που πιθανώς είχε ο δημιουργός του. (Όπως δεν κρίνουμε τον χριστιανισμό βάσει των προθέσεων του Ιησού ως ιστορικό πρόσωπο, παρά μόνο μελετάται ως υποσημείωση επί του κεφαλαίου «Ο Χριστιανισμός και η πορεία της Ανθρωπότητας»).
    Κρίνεται λοιπόν ο Καραγκιόζης, βάσει της μορφής εκείνης με την οποία εξελήφθη τελικά από τη μάζα και του τρόπου που αξιοποιήθηκε. Δηλαδή σαν αξιομνημόνευτη παρελθοντική φιγούρα της πορείας μας. Κι όχι τίποτα άλλο, αλλά αρνούμαι να διεκδικήσω από τους Τούρκους τον Καραγκιόζη, αφού πράγματι είναι δικό τους δημιούργημα σε τελική ανάλυση. Κι αν κάποιος μου αποδείξει οτι ήταν όλος δικός μας στο ακέραιο, θα ευχόμουν να μην ήταν. Είναι πολιτιστική αναφορά ενός κομματιού μου για το οποίο αρνούμαι να νιώσω τρυφερά αισθήματα. Το απορρίπτω. Οι Τούρκοι που ψάχνουν με τον φακό λόγους να νιώσουν περήφανοι για κάτι από την ιστορική τους διαδρομή και κρίνουν οτι ένα από αυτά θα έπρεπε να είναι και ο Καραγκιόζης, ας τον πάρουν επ ώμου κι ας βροντοφωνάξουν διεθνώς το πόσο δικός τους είναι. Τους τον χαρίζω γελώντας, σαν τα κρασιά του Πάγκαλου, είμαι χουβαρντάς απόψε.

  37. ianos avatar
    ianos 07/03/2009 00:40:56

    Ξένε καιμεσαίε δάκτυλε,η τόσο θερμή αποδοχή του Καραγκιόζη τόσο απο τους Έλληνες όσο και απο τους Τούρκους σου λέει κάτι;

  38. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 07/03/2009 00:54:22

    Να σημειωθεί επίσης, ότι το κουλό του το σήκωνε μόνο εκεί που τον έπαιρνε: στα παιδιά του και σε εκείνον που εκτελούσε χρέη φίλου, οταν εκνευριζόταν. Και στις δυο περιπτώσεις, τον εαυτό του τον ίδιο βάραγε.
    Σε εχθρό της ύπαρξής του δεν εναντιώθηκε ποτέ του, κοιτούσε πως θα συμβιβαστεί μαζί τους αλλά με τρόπο που να μπορεί να παίρνει παράλληλα και αποστάσεις όταν τον συμφέρει.

    @ianos ναι. Οτι οι συμπολίτες μου στην πλειοψηφία τους έχουν με τους Τούρκους πολύ περισσότερα λαογραφικά κοινά από όσο θα ήθελα.

  39. mesaios daktylos avatar
    mesaios daktylos 07/03/2009 01:27:21

    @38 ianoς
    Για τους Ελληνες ΝΑΙ. Το συνεχές κι αδιάλυπτο πνεύμα σάτυρας από τον Αριστοφάνη μέχρι την τουρκοκρατία. Για τους Τούρκους προσπαθούν κι΄αυτοί για ιδάλματα. Τον Μεγαλέξανδρο τον διεκδικούν ήδη άλλοι. Βρήκαν λοιπόν αυτοί σαν πολιτιστική κληρονομιά να δικδι΄κισουν τον Καραγκιόζη.

    @39Ξένος Δάκτυλος
    ¨Να σημειωθεί επίσης, ότι το κουλό του το σήκωνε μόνο εκεί που τον έπαιρνε: στα παιδιά του και σε εκείνον που εκτελούσε χρέη φίλου, οταν εκνευριζόταν. Και στις δυο περιπτώσεις, τον εαυτό του τον ίδιο βάραγε.¨
    Κια μετά έρχονται διάφοροι παπαρολογούντες και λένε ότι δεν έχουμε συνέχεια με τους προγόνους μας. ΠΟΙΟΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙς?????

  40. mesaios daktylos avatar
    mesaios daktylos 07/03/2009 01:34:28

    Διόρθωση
    Το συνεχές κι αδιάλειπτο πνεύμα

  41. mesaios daktylos avatar
    mesaios daktylos 07/03/2009 02:00:44

    @39Ξένος Δάκτυλος
    ¨......έχουν με τους Τούρκους πολύ περισσότερα λαογραφικά κοινά από όσο θα ήθελα.¨
    Δεν ειναι φυσικό τόσοι αιώνες συγκατοίκησης
    και συγχρωτισμού να φέρουν αλληλοεπιδράσεις??? Μέχρι και σήμερα Τουρκάλες Μωαμεθανές πάνε και προσκυνούν στον Αη Γιώργη στην Προποντίδα και κάνουν τάματα κι΄αφιερώματα. Ο απλός λαός, ο όχλος συγχρωτίζεται και σταδιακά ομοιοποιήται. Οι διαφόρων ειδών ηγέτες βάζουν διαχωριστικές γραμμές. Αλλωστε μη ξεχνάς ότι οι Τούρκοι της Μεσογείου που ειναι λευκοί Καυκάσιοι, ΔΕΝ έχουν καμμιά σχέση ουτε ανθρωπολογική ουτε πολιτισμική με τους Τουρκους της Ανατολίας που είναι Μογγολοι. Απλώς οι Τούρκοι της Μεσογείου είναι εξισλαμιθέντες γηγενείς κατοικοι της περιοχής κυρίως αυτοί που αποκαλούμαι Ιωνες.

  42. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 07/03/2009 02:28:30

    @40
    Οι κάτοικοι αυτού του γεωγραφικού χώρου σήμερα, σχεδόν όλοι το κάνουνε. Οι Έλληνες, δεν το έκαναν. Τουλάχιστον όχι σε αξιοσημείωτο ποσοστό και βαθμό.

    @42
    Φυσικό είναι. Όλα φυσικές εξελίξεις είναι, άπαξ και γίνονται. Το θέμα είναι ποια φυσικά πράγματα αποδέχεσαι, αλλά και σε ποια διαφωνείς με την πορεία τους και αντιστέκεσαι. Κι αυτό φυσικό είναι. Φύση εναντίων Φύσης.

  43. mesaios daktylos avatar
    mesaios daktylos 07/03/2009 09:51:55

    @43 Ξένος Δάκτυλος
    .....¨¨¨¨Το θέμα είναι ποια φυσικά πράγματα αποδέχεσαι, αλλά και σε ποια διαφωνείς με την πορεία τους και αντιστέκεσαι.¨¨¨
    Εγώ προσωπικά, απο τα φυσικά πράγματα, δεν αποδέχομαι την ασθένεια, διαφων΄΄ω με την δυστυχία και θέλω ν΄αντισταθώ στον θάνατο. Εχεις καμμιά συνταγή?????

  44. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 07/03/2009 14:52:44

    Σου δίνω τις δικές μου που τις έχω κι εύκαιρες:

    α) Υγιεινή ζωή.
    β) Τέχνη, παροχή οικονομική βοήθειας όπου μπορείς και όσο σε παίρνει, καθώς και λελογισμένη χρήση χασισιού για τις πολύ δύσκολες ώρες (αν και το τελευταίο εμπίπτει στον νόμο περί διαφήμισης ναρκωτικών, κύριε Εισαγγελέα που πιθανόν με διαβάζετε δείξτε κατανόηση και ασχοληθείτε με τίποτα σοβαρότερο).
    γ) Λιαντίνης για το μυαλό, γυμναστική για το σώμα.

  45. ianos avatar
    ianos 07/03/2009 15:45:07

    μεσσαίε,στο 42 διακρίνω μια χρειά ρατσισμού ή η ιδέα μου είναι;Μετά για ποιούς Ιωνες μιλάμε;Επι 1200 χρόνια είχαμε εκεί την Ανατ. Ρωμαική αυτοκρατορία την επονομαζόμενη Ελληνική Βυζαντινή με ολες τις επιμειξίες εθνών ηθών και εθίμων.Εμείς όμως εκεί! Ολοι έλληνες! ΚΑΙ Ο Κων/νος ο επονομαζόμενος Μεγας και ο Ιουστινιανός και ο Βουλγαροκτόνος κλπ.Τι ανασφάλεια είναι αυτή που μας δέρνει;Kαι μετά μας ενοχλεί που οι ταλαίπωροι οι Σκοπιανοί προσπαθουν να βρούν μια ταυτότητα να σταθούν στα πόδια τους και εμέίς σαν κακομαθημένα παιδακια φωνάζουμε οτι μας πήρανε το παιγχνίδι μας.Τον Αλέξανδρο,τον Αριστοτέλη κλπ λές και η ιστορία δεν έχει αποφανθεί περι αυτών, ο΄τι και να λένε οι Σκοπιανοι.Στο μπάχαλο που είμαστε σήμερα μας βοηθά σε τίποτε που πιστεύομε οτι είμαστε κατευθείαν απόγονοι του.. Πλάτωνα του Σωκράτη κλπ.

  46. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 07/03/2009 22:12:33

    Ας κάνουν μια βόλτα από το μουσείο Μπενάκη να δουν ελληνικές προ-προ-προ-προ-προ-προ ... γενιές. Τους έχω βαρεθεί, όσοι δεν θέλουν να είναι Έλληνες ας κάνουν δήλωση αποκηρυξης της υπηκοότητας. Έχει και άλλες πατρίδες. Στο καλό να πάνε. Θα βρουν καλά παρεάκια.

  47. mesaios daktylos avatar
    mesaios daktylos 07/03/2009 23:40:11

    @ 46 ianos
    ¨¨..........Μετά για ποιούς Ιωνες μιλάμε; Επι 1200 χρόνια είχαμε εκεί την Ανατ. Ρωμαική αυτοκρατορία την επονομαζόμενη Ελληνική Βυζαντινή με ολες τις επιμειξίες εθνών ηθών και εθίμων.Εμείς όμως εκεί! Ολοι έλληνες!....¨¨¨
    Αγνοείς βασικά πράγματα φίλε μου. Το γεγονός ότι ενας τόπος, μια εθνότητα, ενας λαός, βρίσκεται υπό κατοχή, δεν σημαίνει ότι παυει να υφίσταται. (παράδειγμα οι Ελληνες, οι Εβραίοι,ο ¨¨Ισπανός¨¨ μιας άλλης ανάρτησης κ.α) Οντως η Ιωνία, η Μ. Ασία πράγματι γνώρισε πολλούς κατακτητάς. Ομως κράτησε την Ελληνικότητά της μέχρι το 1922. Και μετά την επάρατο ανταλλαγή πληθυσμών, πολλοί Ελληνες το γένος, εξισλαμιθέντες παρεμειναν σ΄αυτά τα χώματα που θεωρούσαν δικά τους. Επαναλαμβάνω, οι Τούρκοι της Μ. Ασίας, της Ιωνίας είναι καυκάσιοι και ΔΕΝ έχουν καμμια σχέση με τους Τούρκους της ανατολίας που είναι μογγόλοι. Ενα ανθρωπολογικό-ανθρωπομετρικό εγχειρίδιο θα σε βοηθούσε πολύ να το καταλάβεις.
    Οσο για την χρΟΙά (και όχι χρειά)ρατσισμού μάλλον θα πρέπει να στην επιστρέψω ως εναντίον της πραγματικότητος. Διάβασε και τον ανώνυμο @47

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.