#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
07/02/2008 17:34
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Για τον λιγνίτη

Αναφερόμενος στα λιγνιτικά αποθέματα της χώρας ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ κ. Τ. Αθανασόπουλος υπογράμμισε χθες τα εξής: «Σε ότι αφορά τον εγχώριο λιγνίτη, το στρατηγικό εθνικό καύσιμο, η ΔΕΗ έχει δεσμευθεί για την αξιοποίηση των λιγνιτικών κοιτασμάτων της Μεγαλόπολης και της Δυτικής Μακεδονίας μέχρι την εξάντλησή τους με τη δημιουργία νέων σύγχρονων και φιλικών προς το περιβάλλον μονάδων».

Το ερώτημα που θέτουμε εμείς είναι απλό: Έχουμε το δικαίωμα να εξαντλήσουμε τον λιγνίτη σε μια γενιά; 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. allou avatar
    allou 07/02/2008 17:47:59

    Την Κυριακή που μας πέρασε, στο Kidom του Allou Fun Park ...


    Κάποια κοπέλα εκεί , έχασε το γιο της γιο προς στιγμήν ... Αμέσως και
    προς τιμήν της διοίκησης του πάρκου οι πόρτες κλείδωσαν και ξεκίνησε
    η αναζήτηση του πιτσιρικά.. Μετά από λίγη ώρα βρέθηκε στις τουαλέτες
    , αναισθητοποιημένος , ξυρισμένος και φορώντας σκουφί , έτοιμος για
    "δρόμο" δλδ ...
    Μέσω ανθρώπου , που εργάζεται στο διοικητικό κομμάτι του πάρκου,
    μαθεύτηκε ότι η εταιρεία πλήρωσε πολλά για να μη μαθευτεί το
    περιστατικό, το οποίο με κάνει αν μη τι άλλο σκεπτικό για το πόσα
    ακόμη έχουν καλυφθεί (όχι απαραίτητα στο Allou) ...
    ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ, ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
    ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ...

  2. alexandra avatar
    alexandra 07/02/2008 18:34:06

    Oι σύγχρονες και φιλικές με το περιβάλλον μονάδες ειναι τα σχέδια της ΔΕΗ για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας απο λιθάνθρακα που θα εισάγουμε απο τον τρίτο κόσμο; Στο Μαντούδι, την Καβάλα,τον Αστακό και δεν θυμάμαι ποιό άλλο μέρος. Αλλα πρέπει να γράψετε και για αυτό. Οι τοπικές κοινωνίες ειναι ανάστατες.

  3. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 07/02/2008 18:44:01

    Συνήθως οι σύγχρονες μονάδες καίνε όλα τα καύσιμα. Λιθάνθρακα, πετρέλαιο, φυσικό αέριο. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο η ΔΕΗ αλλά το ότι δεν υπάρχει περιβαλλοντική πολιτική στη χώρα. Ότι δεν έχει μίζα στη χώρα αυτή δεν προχωράει.

  4. alexandra avatar
    alexandra 08/02/2008 00:15:44

    Δεν καταλαβαίνω τι σχέση εχουν οι Μπόμπολες και οι Λαμπράκηδες με την ενημέρωση που έχουμε σε τοπικό επίπεδο απο φορείς ή επιστήμονες που η πορεία τους δείχνει οτι μπορούμε να εμπιστευόμαστε. Και φυσικά ενημέρωνόμαστε απο το διαδίκτυο. Και αυτά που διαβάζουμε εκεί μας φοβίζουν περισσότερο. Μιλάμε για πολύ επιβαρυμένες περιοχές σε επίπεδο ασθενειών. Και οχι στην μέση του πουθενά. Που απο αυτό θα "ζήσουν". Και με μια ήδη ακμαία τουριστική οικονομία, δυναμική αλιεία, και πολύ πλούσιο φυσικό περιβάλλον, κοντά σε υγροβιότοπο που προστατεύεται απο την συνθήκη Ραμσάρ. Για μας,το θέμα δεν ειναι ειδηση στις εφημερίδες και οσο για δηλώσεις απο το γραφείο δημοσίων σχέσεων της εταιρείας για το πόσο προχωρημένη ειναι η τεχνολογία τους,ναι, ξέρουμε απο προχωρημένες τεχνολογίες στην Ελλάδα και τους ελέγχους που διενεργούνται,τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και τους επιστήμονες-υπαλλήλους που επιστρατεύονται να κάνουν αυτήν την δουλειά.Η επιστήμη εχει προχωρήσει και οι καρκίνοι μας περίσσεψαν. Οσο για την πυρηνική ενέργεια, καλά, πέρασαν τόσα πολλά χρόνια απο τότε που κυκλοφορούσαν τα σηματάκια με το "Πυρηνική ενέργεια οχι ευχαριστώ", το ξεχάσαμε και τώρα λέμε άλλα; Τι άλλαξε;Γιατί η Βορεια Ελλάδα ξέρει καλά και απο Κοζλοντούι και απο Τσερνομπίλ. Και μένουμε και σε σεισμογενή περιοχή.
    Και τώρα που το θυμήθηκα: Ο Δήμας κατηγόρησε το ΥΠΕΧΩΔΕ για μη συνεργασία με την ΕΕ. Αλλαξε τίποτε;

  5. Prof.Crete avatar
    Prof.Crete 08/02/2008 06:42:56

    ΕΙΤΕ ΤΟ ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΙΤΕ ΟΧΙ ΤΑ ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΣΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 40 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ.
    ΕΙΤΕ ΤΟ ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΙΤΕ ΟΧΙ, ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΦΩΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΛΙΓΝΙΤΗ.
    ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ......ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΗΝ ΔΙΑΛΑΛΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΑ ΘΑ ΛΥΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΡΙΣΗ.
    ΕΠΙΣΗΣ Η ΗΛΕΚΤΡΟΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.

  6. sk avatar
    sk 08/02/2008 10:12:32

    Ρωτήστε στην Καβάλα να σας πoυν πού σχεδιάζουν να δημιουργήσουν τη μονάδα: στις εγκαταστάσεις της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων, ούτε πέντε χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης.

    Δείτε κι αυτό: http://oxiallokarvounokavala.wordpress.com/

  7. nikos avatar
    nikos 10/02/2008 03:53:14

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_1_10/02/2008_258824

    Το πρόβλημα είναι συνολικά το περιβάλλον και οι αγορές
    Του Ι. Παλαιοκρασσα - Πρώην υπουργού


    Φαίνεται ότι η πνευματική όραση του σύγχρονου ανθρώπου χαρακτηρίζεται από μια απελπιστική χρονική μυωπία και ένα είδους εκλεκτικό στραβισμό. Αρνιόμαστε πεισματικά να δούμε πέρα από τον ορίζοντα των επόμενων εκλογών και συγχρόνως αδυνατούμε να δούμε ένα πρόβλημα στο σύνολό του. Εχοντας αφιερώσει τουλάχιστον 30 χρόνια της ζωής μου στον αγώνα για τη διάσωση του περιβάλλοντος, δεν είναι δυνατό να μην είμαι ικανοποιημένος από τον πρόσφατο συναγερμό της κοινής γνώμης για το θέμα της κλιματικής αλλαγής. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μία μόνο μέρα, στις 27 Ιανουαρίου, η «Καθημερινή», φιλοξενούσε δύο σημαντικά άρθρα πάνω στο θέμα: ένα του προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Μπαρόζο και ένα του κ. Χάρη Μάκκα, ενώ ο φίλος Νίκος Νικολάου επανειλημμένως αρθρογραφεί πάνω στο ζωτικό αυτό θέμα.

    Από την άλλη πλευρά, δεν μπορώ να μην παρατηρήσω ότι το πρόβλημα ήταν γνωστό τουλάχιστον μια 20ετία και κανείς δεν έδινε σημασία στις εκκλήσεις των επιστημόνων, των μη κυβερνητικών οργανώσεων και λίγων πολιτικών, μεταξύ των οποίων και ο υποφαινόμενος, για να κάνουμε κάτι για τα προβλήματα του περιβάλλοντος που έπαιρναν πια πλανητικές διαστάσεις. Οταν προ 15ετίας ως επίτροπος Περιβάλλοντος της Ε.Ε. μιλούσα για επαπειλούμενη οικολογική καταστροφή, οι συνάδελφοί μου στην Επιτροπή μειδιούσαν και η UNICE (ο Ευρωπαϊκός ΣΕΒ) προσπαθούσε να με βγάλει τρελό. Μόνος ο πρόεδρος Delors συμφωνούσε και με ενθάρρυνε. Τώρα όλοι ξύπνησαν και αγωνιούν, αλλά με τα όσα είδαμε στο Μπαλί και τις μάχες οπισθοφυλακής που δίνουν οι ΗΠΑ, εναντίον κάθε δεσμευτικού μέτρου, είναι βέβαιο ότι δεν θα αποφύγουμε αυξήσεις θερμοκρασίας μικρότερες από 4 τουλάχιστον βαθμούς μέχρι το 2050, με όλες τις καταστροφικές συνέπειες που προδιαγράφει η Εκθεση Στερν.

    Το μεγαλύτερο δυστύχημα είναι ότι –ακόμα και τώρα– που δεχθήκαμε να επεκτείνουμε τον μυωπικό μας ορίζοντα πέρα από την 5ετία, εστιάζουμε την προσοχή μας σε ένα και μόνο πρόβλημα: Την κλιματική αλλαγή. Ο κίνδυνος όμως για το περιβάλλον είναι ευρύτερος. Και αν το κλίμα είναι μια κεντρική και ζωτική οικολογική ισορροπία που απειλείται, απειλούνται και πολλά άλλα οικοσυστήματα από δεκάδες άλλους ρύπους (εκτός από τα αέρια του Κιότο).

    Ιδιαίτερα στην πατρίδα μας, η κατά κράτος και μετά του κράτους μετωπική επίθεση των αγροτών και βιομηχάνων στα επιφανειακά και υπόγεια ύδατα, τα οικολογικά εγκλήματα τύπου εκτροπής Αχελώου, Ασωπού, και Κορώνειας, η βάναυση καταστροφή του τοπίου από τα δημόσια έργα, τα λατομεία και την τσιμεντοποίηση, απειλούν να μετατρέψουν την Ελλάδα σε σεληνιακό τοπίο.

    Το πρόβλημα δεν είναι μόνο το κλίμα, αλλά συνολικά το περιβάλλον, με την έννοια του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος. Εκτός από την κλιματική αλλαγή, που ασφαλώς απειλεί την επιβίωση του ανθρώπου, έχουμε την αποψίλωση των δασών, την κρίση του νερού, τη ρύπανση των αστικών περιοχών, των υδάτων και θαλασσών, την εξάντληση πολύτιμων φυσικών πόρων, την ερημοποίηση, την καταστροφή των τοπίων και της πολιτιστικής κληρονομιάς. Και αυτά οδηγούν όχι μόνο σε οικολογική αλλά και οικονομική και κοινωνική κρίση. Δεν πρέπει η αγωνία για την κλιματική αλλαγή να μας αποπροσανατολίσει σε ένα επικίνδυνο αλληθωρισμό, που αγνοεί την ολιστική κρίση του σημερινού προτύπου «ανάπτυξης».

    Γι’ αυτό ακριβώς η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ για το Περιβάλλον και τον Πολιτισμό, αλλά και το Ευρωπαϊκό Γραφείο Περιβάλλοντος υιοθέτησαν, ήδη από το 2001, την εισήγησή μου για μια ευρεία αλλά ουδέτερη περιβαλλοντική φορολογική μεταρρύθμιση, που περιλαμβάνει περί τους 10 πράσινους φόρους ή τέλη, με στόχο την ενσωμάτωση όλων των σημαντικών κατηγοριών περιβαλλοντικού κόστους στις τιμές. Η ουδετερότητα συνίσταται στο ότι προτείνουμε να μην αυξηθεί ούτε κατά ένα ευρώ η συνολική φορολογία, αλλά να μετατοπισθεί το 10% του φορολογικού βάρους από την εργασία σε περιβαλλοντικούς φόρους.

    Μερικοί από τους προτεινόμενους φόρους στοχεύουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής με τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και γενικότερα την εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά άλλοι έχουν στόχο τα οξύτατα προβλήματα κυκλοφορίας και ρύπανσης των αστικών κέντρων, τις πλαστικές σακούλες και φιάλες που ρυπαίνουν την ύπαιθρο και τις θάλασσές μας, τη σπατάλη του νερού και τη μόλυνσή του με φυτοφάρμακα και λιπάσματα, τον λιγνίτη, την ενίσχυση της ανακύκλωσης αδρανών υλικών και την υπερδόμηση.

    Η λογική της πρότασης στηρίζεται σε 4 σκέψεις:

    Πρώτον, η ενσωμάτωση του περιβαλλοντικού κόστους με πράσινους φόρους –που πρώτος πρότεινε ο Pigou στις αρχές του 20ού αιώνα– οδηγεί σε σωστά πρότυπα παραγωγής και κατανάλωσης και μετατρέπει την αγορά από εχθρό σε προστάτη του περιβάλλοντος.

    Δεύτερον, η διοχέτευση των εσόδων από τους πράσινους φόρους στο ΙΚΑ και τα άλλα ταμεία με αντιστάθμισμα τη μείωση των σημερινών υπέρογκων κοινωνικών εισφορών, οδηγεί σε σημαντική μείωση του εργατικού κόστους (κατά 5%) και άρα σε αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της απασχόλησης.

    Τρίτον, επειδή οι πράσινοι φόροι επιβάλλονται σε συγκεκριμένα αγαθά ή κινήσεις οχημάτων ηλεκτρονικά ελεγχόμενες, δεν είναι δεκτικοί φοροδιαφυγής. Επιπλέον με την υποκατάσταση μέρους των κοινωνικών εισφορών και τη μείωση των σημερινών υψηλών συντελεστών οδηγούν εμμέσως και στη μείωση της εισφοροδιαφυγής.

    Τέταρτον, υπάρχει εκτεταμένη εμπειρία από την εφαρμογή τέτοιων πράσινων φόρων στην Ολλανδία, το Βέλγιο, στις 4 σκανδιναβικές χώρες, Αγγλία, Αυστρία και Γερμανία, όπου έχουν μετρηθεί στην πράξη οι ευνοϊκές τους επιπτώσεις τόσο στο περιβάλλον, όσο και στην ανταγωνιστικότητα και την απασχόληση.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι η Δανία, με το υψηλότερο ποσοστό περιβαλλοντικών φόρων στην Ευρώπη, έχει μεγάλη, ευημερούσα και εξαγωγική περιβαλλοντική βιομηχανία και ταυτόχρονα έχει σχεδόν εξαλείψει την ανεργία. Ενώ η Μεγάλη Βρετανία τον Νοέμβριο του 2007 συγκρότησε Επιτροπή για να εισηγηθεί πως οι περιβαλλοντικοί φόροι θα αυξηθούν από το 7% των φορολογικών εσόδων που είναι σήμερα στο 20% στο άμεσο μέλλον. Εδώ, όπως σε όλα, έχουμε μείνει πίσω και ασκούμε κριτική στις λεπτομέρειες μιας ολοκληρωμένης πρότασης. Για να μην τις αφήσω όμως και αυτές αναπάντητες, θα παρατηρήσω ότι η πρότασή μας για διόδια αυτοκινήτων αναφέρεται σαφώς σε «συμφορημένες περιοχές» και όχι στο κέντρο. Ως βάση δε των υπολογισμών στην Αθήνα έχουν ληφθεί τρεις ζώνες της κυκλοφοριακής μελέτης του μετρό που δεν έχουν καμιά σχέση με τον σημερινό δακτύλιο. Ασφαλώς το μέτρο θα πρέπει να συνοδεύεται και με αποτελεσματικό έλεγχο της παράνομης στάθμευσης καθώς και με αύξηση των τελών ταξινόμησης και κυκλοφορίας, όπως επίσης προτείνουμε. Σε ό,τι αφορά την κριτική ότι η πρότασή μας κινείται στο πλαίσιο του κρατικού προϋπολογισμού, δεν μπορώ να κατανοήσω πώς η φορολογία μπορεί να κινηθεί εκτός προϋπολογισμού. Επειδή όμως υπάρχει πράγματι το πρόβλημα διασφάλισης των προσθέτων εσόδων από τους πράσινους φόρους για τα Ταμεία, η πρότασή μας είναι να θεσμοθετηθούν εξ αρχής ως απευθείας πόροι των Ταμείων, με την αντίστοιχη υποχρέωση μείωσης των κοινωνικών εισφορών.

    Την περίοδο 1995-98, όταν έκανα σχετική έρευνα και δίδασκα Οικονομικά του Περιβάλλοντος στο Brasenose College της Οξφόρδης έγραψα μια ανέκδοτη μελέτη με τον τίτλο Τhe Environment and the Market, friends or foes? Εδινα τότε και δίνω και τώρα την απάντηση ότι: Ναι! η αγορά, ως μηχανισμός και όχι ως κακώς νοούμενη ιδεολογία, μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμος φίλος και του περιβάλλοντος και του σημερινού πιεσμένου και αλλοτριωμένου ανθρώπου, αρκεί να την «βοηθήσομε» με πράσινους φόρους ή άλλα οικονομικά και κοινωνικά μέσα, που υπάρχουν. Αρκεί να δούμε το πράγμα θετικά και όχι να προσπαθούμε να καταρρίψομε κάθε νέα πρόταση, για να μη διαταράξομε τα νερά του τέλματος.

    Επιτέλους κάτι υγιές και επαναστατικό πρέπει να γίνει για να βγούμε από το σημερινό κενό πολιτικής και ελπίδας, που το γεμίζει δυστυχώς η δυσοσμία των σκανδάλων

  8. Πίκος Απίκος avatar
    Πίκος Απίκος 10/02/2008 11:49:36

    Το πρόβλημα με το λιθάνθρακα είναι όχι η μόλυνση αλλά οι εκπομπές CO2. Σε λίγα χρονάκια τα πρόστιμα για τις "γερμανικές" μονάδες της ΔΕΗ θα πέφτουν βροχή και οι πολιτικοί μας θα πέφτουν από τα σύννεφα.

    Η στροφή προς την πυρηνική ενέργεια που ανέφερε ένας φίλος παραπάνω στην Ευρώπη στηρίζεται σε αυτό το γεγονός αλλά υποστηρίζεται και απο μεγάλα (ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΑ) συμφέροντα και κράτη.

    Γιατί όμως να κάνουμε εισαγωγή λιθάνθρακα ενώ υπάρχει λιγνίτης ; Για να συνεχίσουμε να εξαρτώμαστε από ξένους στην ενέργεια;

    Η RWE θέλει να πουλήσει μερικές μονάδες και να μπεί συνέταιρος της ΔΕΗ. Καλύτερη όμως είναι άλλη λύση:

    Μετατροπή του λιγνίτη σε φυσικό αέριο. Για όσους δεν ξέρουν η μέθοδος είναι παλιά και με παρόμοιο τρόπο οι Γερμαναράδες έκαναν πετρέλαιο στον Β' παγκόσμιο πόλεμο. Αυτή τη στιγμή στην Κίνα υπάρχουν 20 καινούρια εργοστάσια και ως το 2010 θα έχουν 29 (μετατροπή coal). Ακόμη και οι ΗΠΑ (Β. Ντακότα) κατασκευάζουν εργοστάσιο μετατροπής λιγνίτη σε φυσικό αέριο. Το CO2 θα το κλείνουν πίσω στο ορυχείο.
    ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι κινέζοι τις έχουν γραμμένες τις εκπομπές CO2.

    Εδώ στο Ελλαδιστάν θα μπορούσαμε να ενσωματώνουμε το φυσικό αέριο στο δίκτυο της ΔΕΠΑ και η ΔΕΗ να μην τρώει τα πρόστιμα από την καύση του άνθρακα.
    Επιπλέον το φυσικό αέριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρώτη ύλη για ένα σωρό προϊόντα και χημικά που τώρα εισάγουμε πληρώνοντας με ωραία και μπόλικα ευρουλάκια.

    Οι τεχνικές λύσεις και επιλογές υπάρχουν. Θέλει όμως προσοχή γιατί κυρίαρχοι στην αγορά αυτή (μονάδες κάρνουνο σε αέριο) είναι τα ρατσιστόμουτρα της Νοτιοαφρικανικής SASOL.

    "Κύριοι" της ΔΕΗ ξεφύγετε επιτέλους από τους φίλους της RWE.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.