#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
06/06/2013 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Για ένα ακόμη καλοκαίρι στο ίδιο έργο θεατές



Για ένα ακόμη καλοκαίρι η Ελλάδα βρίσκεται μπροστά στο ίδιο έργο θεατής. Η τουριστικό σεζόν έχει ξεκινήσει στο φουλ, φέτος πάμε για ρεκόρ αφίξεων ξένων τουριστών, τα έσοδα από τον κλάδο θα δώσουν μεγάλη ανάσα στην ελληνική οικονομία, κι όμως, για άλλη μια φορά κάποιοι πάνε να χαλάσουν την εικόνα.

Δεν έχει σημασία ποιος φταίει και ποιος όχι, το αποτέλεσμα είναι ένα: Η χθεσινή εικόνα με το μπλόκο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και χιλιάδες επιβάτες που θέλουν να πάνε στα νησιά να είναι όμηροι στο λιμάνι του Πειραιά.

Οι ναυτεργάτες διαμαρτύρονται ότι οι εταιρείες τους χρωστάνε πολλά χρήματα, μεροκάματα που δούλεψαν και είναι ο ιδρώτας τους. Και για να μην αντιδρά κανείς σημαίνει ότι έχουν δίκιο. Από την άλλη, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες λένε ότι τα βγάζουν δύσκολα, ζητούν παράταση του χρόνου αποπληρωμής κι άλλα τέτοια παρελκυστικά προκειμένου να βγάλουν τη σεζόν και μόλις μπει ο Σεπτέμβριος να ξεχάσουν και πάλι τους ναυτεργάτες.

Οι εκπρόσωποι των ναυτεργατικών σωματείων με δηλώσεις τους, προειδοποίησαν ότι αν τα πληρώματα σε πλοία που οφείλουν δεδουλευμένα δεν εξοφληθούν έως το τέλος Ιουνίου, δεν αποκλείεται να υπάρξουν νέες δυναμικές κινητοποιήσεις μέσα στον Ιούλιο, με το ενδεχόμενο κήρυξης απεργιακής κινητοποίησης. Τόνισαν επίσης, ότι δεν θα επιτραπεί η επιβίβαση επιβατών σε πλοία εταιρειών που δεν έχουν εξοφλήσει τα δεδουλευμένα τουλάχιστον έως και τον Φεβρουάριο του 2013.

Από την πλευρά τους, εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών ζήτησαν η εξόφληση των χρημάτων να γίνει στο τέλος Ιουλίου, κάτι όμως που προκάλεσε την έντονη δυσφορία της ΠΝΟ, η οποία αναμένεται να συνεδριάσει για το θέμα.

Προφανώς οι εφοπλιστές έχουν ξεχάσει τις εποχές των παχιών αγελάδων, τότε που έδεναν τα σκυλιά με λουκάνικα και κάτι «Δημητρούλες», κάτι σκυλοπνίχτες, έπαιρναν επιδοτήσεις που πήγαιναν στις τσέπες τους κι όχι στον εκσυγχρονισμό του στόλου τους. Τώρα που η κατάσταση είναι ζόρικη, την πληρώνουν οι εργαζόμενοι.

Από την άλλη, οι ναυτεργάτες, συγκεκριμένοι συνδικαλιστές που ελέγχονται κατά κύριο λόγο από το ΠΑΜΕ αποφάσισαν να «μπαχαλοποιήσουν» την κατάσταση, χαλώντας την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό.

Ευτυχώς, με παρέμβαση του πρωθυπουργού, που ζήτησε από τον υπουργό Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλη, να λυθεί το θέμα και να φύγουν τα πλοία από το λιμάνι αλλά και με την παρουσία εισαγγελέα, φαίνεται να εξομαλύνεται η κατάσταση. Όμως, οι ναυτεργάτες απειλούν πως αν δεν πληρωθούν θα κάνουν απεργίες μέσα στον Ιούλιο. Ελπίζουμε, ειδικά φέτος να μη φτάσουμε στα άκρα με απεργίες, ξύλο, ένταση, επιστράτευση και τους ξένους τουρίστες απ’ όλα τα μέρη του κόσμου να κοιτάνε αποσβολωμένοι.

Αν υπάρχουν εφοπλιστές που δεν πληρώνουν και θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους με «μαύρους» εργαζόμενους πρέπει να «αποβληθούν» με παρέμβαση της πολιτείας. Ομοίως, αν συνδικαλιστές αποφάσισαν να ξαναπαίξουν το καλοκαιρινό τους παιχνίδι, καλύτερα να το ξεχάσουν, διότι κανείς δεν ανέχεται να σαμποτάρουν μια εθνική προσπάθεια.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δήμητρα avatar
    Δήμητρα 06/06/2013 09:28:42

    ...να μην επιτρέψει η κυβέρνηση να αμαυρωθεί η εικόνα της χώρας για άλλη μία φορά . Ο πρωθυπουργός της χώρας έδωσε και δίνει πολυεπίπεδες και άνισες μάχες για μεταστροφή ( ακόμα και αναστροφή θα μπορούσαμε να επικαλεστούμε )του κλίματος εντός και εκτός Επικρατειας που δημιούργησαν οι ...... Οι πράξεις αυτές δε , και οι ανακοινώσεις αυτού του τύπου λειτουργούν αποτρεπτικά και βλάπτουν την Εθνική οικονομία και κατ'επέκταση την κοινωνία. Σύνεση και Συνοχή απαιτείται. Είναι ΧΡΕΟΣ ΟΛΩΝ ΜΑΣ.

    • Simon Bolivar II avatar
      Simon Bolivar II @ Δήμητρα 06/06/2013 20:23:50

      Να πληρώσεις τα δεδουλευμένα τότε που είναι χρέος όλων μας .

      • Φοιτητης avatar
        Φοιτητης @ Simon Bolivar II 07/06/2013 01:01:41

        +10000

    • Φοιτητης avatar
      Φοιτητης @ Δήμητρα 07/06/2013 01:02:23

      Γιατί δεν πληρώνεις εσύ στους ναυτεργάτες τα δουλευμένα τους, τότε;

  2. Ρηνα avatar
    Ρηνα 06/06/2013 10:24:00

    Καποιες εφοπλιστικες εταιρειες ακουστηκε χθες στι ειδησεις οτι εσπευσαν να πληρωσουν μερος των δεδουλευμενων. Αυτη η τακτικη των καθυστερησεων εφαρμοζεται πολυ στον ιδιωτικο τομεα τωρα μαλιστα που τους δικαιολογει η κριση. Σε πολλους χωρους μεγαλους και μικρους. Παγιωθηκε παλι μια αισχρη τακτικη εις βαρος των εργαζομενων. Μολις πιεστηκαν τα βρηκαν αμεσως τα λεφτα; Αυτη η τακτικη κανεναν δεν ενδιαφερει; Τη δυσφημιση που υφιστανται και τη πελατεια που χανουν δεν την υπολογιζουν; Αν πχ ενα μεγαλο ιδιωτικο σχολειο δεν πληρωνει τους καθηγητες του, πως ελπιζει να μαζεψει παιδια; τα νεα διαρρεουν γρηγορα στη πιατσα....Το ιδιο και με τη βιομηχανια, τη μεγαλοβιοτεχνια, το σουπερ μαρκετ. Οχι μονο να βγαζουν αλλα να ειναι συνεπεις προς τις υποχρεωσεις τους. Ας μη γελιομαστε, το κεφαλαιο βρηκε τη δικαιολογια για να δειξει τα δοντια του επειδη ολοι το χαϊδευουν αλλα στο ιδιο καραβι αρμενιζουμε ολοι και τα λεει αυτα καποια που κατα τα σημερινα λογιζεται ως...δεξια.

  3. Φαύλος Ενάρετος avatar
    Φαύλος Ενάρετος 06/06/2013 10:56:53

    Γιατί δεν τους πληρώνουν τελικά; Όλοι αυτοί οι μεγαλονταβατζήδες μέσα μπαίνουν; ΔΕ μπορεί. Αν ναι, ας το κλείσουν το μαγαζί να αναλάβουν οι ....Κινέζοι.

  4. Σπορέας avatar
    Σπορέας 06/06/2013 11:09:11

    Μη σκάτε ρε παιδιά.
    Η κυβέρνηση το ξέρει το ποίημα.
    Θα επιστρατεύσει τους ναυτικούς, πριν αυτοί κάνουν απεργία.
    Ο τουρισμός θα πάει καλά, και οι εφοπλιστές πάλι δεν θα πληρώσουν.

    • 黑女王 Hēi nǚwáng avatar
      黑女王 Hēi nǚwáng @ Σπορέας 06/06/2013 13:17:40

      Αυτοί δεν είναι επιστρατευμένοι από πέρσι;

  5. μαρια αντουανετα avatar
    μαρια αντουανετα 06/06/2013 11:20:41

    τι?θελουν και να πληρωνονται?
    δεν φτανει που οι φιλανθρωποι ρφοπλιστεs τουs απασχολουν για να μην παθουν καταθλιψη απο το καθησιο,ασκουνται για να χασουν βαροs θελουν και λεφτα......?
    ...πατριωτισμοs ειναι να νοιαζεσαι τι θα πει-αν θα πει-η μπριγκιτε απο το μοναχο και οχι αν ελληνεs εργαζομενοι εχουν να πανε ψωμι στα παιδια τουs.....
    ευγε!

  6. ERASMUS avatar
    ERASMUS 06/06/2013 13:39:39

    Στην πρόσφατη έκθεση του ΙΟΒΕ .... " Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΟΝΤΟΠΟΡΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ " ( αν εξαιρέσουμε τα όσα αναφέρονται με τον όρο δυνητική συμβολή ….. που σε απλά ελληνικά σημαίνει θα μπορούσε υπό κάποιες συνθήκες !!!!!! και τις θεαματικές αλχημείες των αριθμών της έκθεσης ) προκύπτουν πέραν των άλλων τα παρακάτω δεδομένα
    Σελ. 5
    Η ελληνική Ναυτιλία κατέχει ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά . Οι έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν πάνω από 4.065 φορτηγά πλοία , εκ των οποίων περίπου 3.760 εκτιμώνται ότι είναι ποντοπόρα ,Σε όρους χωρητικότητας, ο ελληνόκτητος στόλος ηγείται της παγκόσμιας ναυτικής αγοράς με 184 εκατ. Τόνους (dwt)

    (Πρώτοι στον κοσμο…)
    Σελ. 23
    Παραδοσιακά, οι εφοπλιστές επέλεγαν την ελληνική σημαία για τη νηολόγηση του Στόλου τους, τάση η οποία περιορίσθηκε σημαντικά με την πάροδο των ετών. Πράγματι στις αρχές της δεκαετίας του 1990, το 83% των πλοίων ( και περίπου το ήμισυ του διαθέσιμου τονάζ -47%) του ελληνόκτητου στόλου, ήταν νηολογημένα υπό ελληνική σημαία. Έκτοτε, καταγράφεται σημαντική υποχώρηση του ποσοστού των ελληνόκτητων υπό εθνική σημαία πλοίων , με αποτέλεσμα στα τέλη του 2010 μόνο το 28% της διαθέσιμη ς χωρητικότητας να βρίσκονται υπό ελληνική σημαία,

    ( Την κάνουν με ελαφρά .. όπως λέει ο κόσμος …)
    Σελ 35-36
    Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ, το σύνολο των ενεργών ναυτικών (ανεξαρτήτου εθνικότητας) που βρίσκεται στα ελληνόκτητα εμπορικά πλοία ανεξαρτήτου σημαίας δεν ξεπερνά τους 17.000.
    Το έτος 2008, απασχολήθηκαν 15.721 έλληνες ναυτικοί (όλων των ειδικοτήτων) και 11.172 ξένοι ναυτικοί στα ελληνικής διαχείρισης πλοία (ανεξαρτήτως σημαίας).
    (Που είναι ο ναυτικός λαός , η απασχόληση και η τόνωση της οικονομίας; )
    Σελ 47
    Η Ελλάδα εισήγαγε το 1951 το tonnage tax το οποίο εφαρμόσθηκε την ίδια περίπου περίοδο στη Μάλτα και την Κύπρο. Στο ελληνικό μοντέλο φορολόγησης, μέχρι και σήμερα, λαμβάνεται υπόψη η χωρητικότητα του πλοίου αλλά και η ηλικία του.
    Σύμφωνα με στοιχεία που αναρτώνται στον οικονομικό προϋπολογισμό του έτους 2010 από το Υπουργείο Οικονομικών, τα βεβαιωθέντα έσοδα από τη φορολόγηση των πλοίων ανέρχονται σε € 14,7 εκατ

    (Λιγότερα από ότι έχει δώσει το κράτος για να καταπολεμήσει κουνούπια .)

    Σελ 49
    Ας πάρουμε ως παράδειγμα την περίπτωση της φορολόγησης στο Ελληνικό και στο Ολλανδικό ενός ποντοπόρου πλοίου 20.000 dwt , ηλικίας 5 ετών, το οποίο λειτουργεί όλο το έτος. Η φορολογητέα χωρητικότητα του παραπάνω πλοίου υπολογίζεται βάσει της παρακάτω παράστασης: 10.000 x1.2 + 10.000 x1.1 = 23.000 Κατόπιν, με βάση την ηλικία, προκύπτει ο συνολικός φόρος που πρέπει να πληρωθεί στη σημαία εγγραφής το εν λόγω πλοίο: 23.000 x $0.684 = $15.732 ή περίπου €12.000

    (Εφοπλιστής = εργαζόμενος …. Τον ίδιο φόρο πληρώνουν … Οι κοινωνικές τάξεις πλησιάζουν η μια την άλλη …….)

    Μετάφραση των παραπάνω σε απλά ελληνικά
    Όλοι μαζί οι έλληνες εφοπλιστές πλήρωσαν συνολικό φόρο 15.000.000 ευρώ τον χρόνο άρα κατά μέσο όρο 3.600 εύρο το κάθε πλοίο !!!!!!!!!!!!! . Για το σύνολο των εργασιών τους δεν προβλέπεται από τον νόμο να πληρώνουν ΦΠΑ. Άρα κάθε πλοίο πληρώνει λιγότερο στο κράτος από ότι ένα περίπτερο στο Γαλάτσι (… Συμπέρασμα πάρε πλοίο και όχι περίπτερο είναι πιο αποδοτικό ….)
    Ένα πλοίο 20000 τόνων πληρώνει φόρο για όλο τον χρόνο , όσο 1-2 μέρες λειτουργειάς του
    Όλοι και όλοι 17.000 είναι στο ΝΑΤ .Αυτή είναι η συμμέτοχη της ποντοπόρου στην απασχόληση. Περισσότερο κόσμο απασχολεί ο ΟΠΑΠ Και σε αυτούς δεν πληρώνουν η πληρώνουν μειωμένες ασφαλιστικές εισφορές και η φορολογία εισοδήματος τους είναι 5% και 10%
    Επιπρόσθετα το κράτος χάνει πόρους από τον μειωμένο φόρο στο ναυτιλιακό πετρέλαιο (και λογω μειωμένου φόρου ανθεί το λαθρεμποριο..) και από το μειωμένο ΦΠΑ στα εφόδια
    Όταν όλοι πάρουμε χαμπάρι ότι η ποντοπόρος ναυτιλία είναι αντιπαραγωγική για το Κρατος γιατί επενδύει κονδύλια που δεν του αποφέρουν τίποτα απολυτως…… και σκύψει να ενισχύσει στην ακτοπλοΐα που θα έχει θεαματικά αποτελέσματα στον τουρισμό και πολλαπλάσια οφέλη σε κρατικά έσοδα Εμέσα και άμεσα …… τότε θα λυθούν όλα ως δια μαγείας !!!!!

    • victoria (true) avatar
      victoria (true) @ ERASMUS 06/06/2013 18:55:28

      Κάθε ναυτικός αγαπητέ φίλε θα σου πει πως δεν έχει νόημα να βάζεις απέναντι ακτοπλοια και ποντοπόρο ναυτιλία, είναι άτοπο. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.

      Στα υπόλοιπα αλήθεια λες, όμως: όλες οι χώρες που θέλουν να έχουν ναυτιλία, έχουν φορολογία χωρητικότητας.

      Κι αν αυξήσεις τη φορολογία αύριο το πρωί, δυστυχώς δεν θα πάρεις περισσότερα έσοδα. Για την ακρίβεια δεν θα πάρεις ούτε του περίπτερου που παίρνεις σήμερα. Γιατί απλά θα φύγουν. Δυστυχώς, αλλά έτσι είναι.

      Για να μιλήσουμε κ λίγο με Μαρξ, το πρόβλημα με τη ναυτιλία είναι πως το μέσο παραγωγής (το πλοίο) είναι ...κινητό.
      Δεν είναι περίπτερο, να μην μπορείς να το κουνήσεις από το πεζοδρόμιο. Δεν είναι καν το σπίτι σου, να ξέρει να σε βρει ο έφορος. Ταξιδεύει παντού και πίσω στη στεριά χρειάζεται μόνο ένα γραφείο με 5 computer, που μπορεί να είναι παντού στον κόσμο και να κάνει την ίδια δουλειά.

      Μια επιχείρηση μπορεί επίσης να φύγει για αλλού και το κάνουν, αλλά είναι πολύ πιο δύσκολο, έχει διαδικασία να μετακινήσεις πχ ένα εργοστάσιο, μέσα, εργαζόμενοι κλπ.
      Ένα πλοίο αλλάζει 'χώρα' μέσα σε μία μέρα (και ηλεκτρονικά).
      Δεν το κρίνω ως δίκαιο ή άδικο, απλώς έτσι είναι.

      Το ότι ο Σαμαράς πρώτη φορά πήρε έκτακτη εισφορά από τους εφοπλιστές είναι θαύμα και πάλι καλά.
      Μην ξεχνάμε άλλωστε πως σε μεγάλο ποσοστό η νέα γενιά εφοπλιστών δεν έχει καν συναισθηματικούς δεσμούς με Ελλάδα για να απευθυνθείς εκεί...

      • ERASMUS avatar
        ERASMUS @ victoria (true) 06/06/2013 21:30:53

        "....Κι αν αυξήσεις τη φορολογία αύριο το πρωί, δυστυχώς δεν θα πάρεις περισσότερα έσοδα. Για την ακρίβεια δεν θα πάρεις ούτε του περίπτερου που παίρνεις σήμερα. Γιατί απλά θα φύγουν. Δυστυχώς, αλλά έτσι είναι. ..... "
        Χαίρομαι όταν βλέπω τους πολύ πλουσίους Έλληνες , σε μια στιγμή οικονομικής απελπισίας της χωράς τους.. να απλώνουν ένα χέρι βοηθείας στην πατρίδα τους.. Να βοηθάμε από το περίσσευμα τους , τους απελπισμένους συμπατριώτες τους και να δίνουν μια αποφασιστιστικη βοήθεια στο να ξεκολίσει η χώρα από την κρίση ….
        Άλλωστε όταν τώρα τελευταία τέθηκε θέμα αύξησης της φορολογίας τους , ένας από αυτούς τους αξιόλογους συμπατριώτες μας και σημαντικούς πλοιοκτήτες είπε στον δημοσιογράφο ««Θα με φορολογήσεις; Βρες με πρώτα!»» Τόσο καλά !!!!!!!!!!!!!!!!
        Πάντως για να έχεις μια εικόνα τι θα γίνει αν φύγουν όλοι οι εφοπλιστές από την Ελλάδα και κλείσουν όλες οι εταιρίες οι δικές τους αλλά και όσων συνεργάζονται μαζί τους στην Ελλάδα , από περιπτερά μέχρι διαλυτήρια πλοίων , από παροχή πετρελαίου μέχρι φούρνους που τους παρέχουν ψωμί … το Κράτος θα χάσει όλα και όλα 550 εκατομμύρια σε έσοδα απο ολες τις συνεργαζομενες εταιριες και απο ολων των ειδων τους φορους ( απο ΦΠΑ μεχρι τσιχλα ) !!!!!! … Μόνο από το μείωση του λαθρεμπορίου ναυτιλιακού πετρελαίου … τα έβγαλε… Και μην μπερδεύεσαι με τον κύκλο εργασιών που είναι στα 15 δις το χρόνο …. Τίποτα από αυτά δεν μπαίνει σαν έσοδα στο κράτος
        Να σου υπενθυμίσω επίσης ότι , αν δεν κάνω λάθος, ότι οι φοροαπαλλαγές τους άρχισαν να χτιζονται την εποχή ενός αλλού «αξιότιμου» Έλληνα .. του κυρίου Γιώργου Παπαδοπούλου … του γνωστού και έγιναν άρθρο του Συντάγματος της Ελλάδας νομίζω το 1975 … για να είναι δύσκολο να αλλάξουν …
        Πάντως στην Αρχαία Ελλάδα ρίψασπιδες θα τους έλεγαν …… όχι πλοιοκτήτες ….

  7. kiki64 avatar
    kiki64 06/06/2013 13:47:33

    Στα 17.000.οοο βάζει η Κεφαλογιάννη ...και αυτούς που θα περνάνε από τον εναέριο χώρο???

  8. ΝΠ avatar
    ΝΠ 06/06/2013 15:24:18

    ERASMUS :Καταλυτική παρέμβαση.
    Ζητείται επειγόντως ...αντίλογος.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.