26/10/2009 16:53
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Για Οθωμανικά Βαλκάνια κάνει λόγο ο Νταβούτογλου



Τα Βαλκάνια την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας υπήρξαν πρότυπο συνεργασίας σε όλους τους τομείς, τόνισε ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα μεταδιδουν σερβικά ΜΜΕ, επικαλούμενα δηλώσεις του σε διάσκεψη στο Σαράγεβο.

«Επιθυμούμε μία νέα Βαλκανική, που θα θεμελιώνεται στις πολιτικές αξίες, την οικονομική αλληλεξάρτηση, τη συνεργασία και την πολιτιστική αρμονία. Όλα αυτά εξασφαλίζονταν στα Οθωμανικά Βαλκάνια» ανέφερε ο Νταβούτογλου, μιλώντας σε διάσκεψη με θέμα Η οθωμανική κληρονομιά και οι μουσουλμανικές κοινότητες στα Βαλκάνια.

Ο Τούρκος υπουργός συμπλήρωσε: «Εμείς θα αναβιώσουμε την εποχή αυτή, τα Οθωμανικά Βαλκάνια ήταν μία πετυχημένη ιστορία και τώρα πρέπει να αναγεννηθούν».

Ο επικεφαλής της τουρκικής διπλωματίας διεύρυνε τους στόχους της εξωτερικής πολιτικής της χώρας του, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Θα κάνουμε τα Βαλκάνια, τον Καύκασο, τη Μέση Ανατολή, μαζί με την Τουρκία, επίκεντρο της παγκόσμιας πολιτικής σκηνής. Αυτός είναι ο στόχος της εξωτερικής μας πολιτικής στο μέλλον και θα τον πετύχουμε.»

Τα σερβικά ΜΜΕ επισημαίνουν ότι η Τουρκία, τελευταία, έχει αναπτύξει έντονη διπλωματική δραστηριότητα στην περιοχή των Βαλκανίων και στο πλαίσιο αυτό εντάσσουν και τη σημερινή επίσκεψη του Τούρκου προέδρου, Αμπντουλάχ Γκιουλ, στο Βελιγράδι.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. aris53m avatar
    aris53m 26/10/2009 17:57:08

    εμείς όμως? στηρίζουμε την ενταξιακή πορεία της γείτονος

    • donaE avatar
      donaE @ aris53m 26/10/2009 19:24:49

      Οι γειτονες μαλλον δεν θελουν να ενταχθουν πια.Παλι πισω ειμαστε.

  2. Orestios avatar
    Orestios 26/10/2009 19:18:14

    Κάτι τέτοια δεν υποστηρίζουν οι νεοαριστεροί εδώ και χρόνια? "Πόσο καλά περνούσαμε με τους Τούρκους". Όλοι οι θιασώτες της "ελληνοτουρκικής φιλίας" και της "πολιτικής φιλίας και καλής γειτονίας" τί έχουν να πουν για τα σχέδια της Τουρκίας?

  3. Αρράκις الراقص avatar
    Αρράκις الراقص 26/10/2009 19:21:34

    Βαδίζουμε ολοταχώς προς Φινλανδοποίηση

  4. «Κασσάνδρα» avatar
    «Κασσάνδρα» 26/10/2009 19:37:25

    Ότι του φανεί του Λολοστεφανή!

    Ο παράδεισος την κρεμάλας του αποκεφαλισμού του παιδομαζώματος του χαρατσιού και «οθωμανικού πολιτισμού»... καλά το πάει κικιρίκουυυ

    Εμ μου αρέσει που έχουν ακόμα αμφιβολίες για που το πάει η «Μογγολία».

  5. fantomas avatar
    fantomas 26/10/2009 19:38:02

    Υπό παραίτηση τελεί ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος.
    Μάλλον απλός θα παραβρεθεί στην παρέλαση της 28 στην Θες/νικη και εάν δεν έχει δοθεί λύση ως την Πέμπτη θα ψάχνει ο Προστάτης του Πολίτη να κάνει Αρχηγό κάποιον Λιμενοφύλακα!!
    Σε ποιο θέμα θα βρεθεί λύση??
    Ας ρωτηθεί ο Ροΐδης!!!
    Όχι ο παλιός άξιος καλλιτέχνης αλλά η προίκα του Αρσένη στην Λούκα!!

    ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΜΑΣ!!

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ fantomas 26/10/2009 19:40:45

      Τι έγινε μπούκαραν και οι Λιμενικοί στα Εξάρχεια για αυτό τον διώχνει;

      • fantomas avatar
        fantomas @ «Κασσάνδρα» 26/10/2009 19:46:23

        ΟΧΙ!!!
        Απλά μάλλον όπως πάνε τα πράγματα βλέπω να μπουκάρουν οι Τούρκοι στο Αιγαίο και να αναλαμβάνουν και τυπικά την ερευνά και διάσωση !!!

  6. Aris lalidis avatar
    Aris lalidis 26/10/2009 19:53:41

    " ΛΑΓΟΣ ΤΗΝ ΠΤΕΡΗΝ ΕΣΕΙΕ, ΚΑΚΟ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ " η
    Για να διαμελιστεις πρεπει πρωτα να γινεις "αυτοκρατορια".

  7. fantomas avatar
    fantomas 26/10/2009 20:06:50

    Δεν τον διώχνει...... ΦΕΥΓΕΙ.... και το κακο ειναι οτι μαλλον δεν θα βρεθει ευκολα αντικαταστατης!!!

  8. Vachus avatar
    Vachus 26/10/2009 20:12:25

    Αυτά είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής που στερείται οραμάτων και Μεγάλης Ιδέας. Οι Τούρκοι αν μη τι άλλο αξίζουν επαίνων γιατί έχουν ηγέτες ανώτερους από τον λαό ,εκλεγμένους όμως από αυτόν. Εμείς ας δοξάζουμε τον Θεό που με Τσίπρες και Αλαβάνους, Κωστάκηδες, Γιωργάκηδες και Δωροθέες δεν έχουμε αποκλειστεί σαν λαός στο Da Capo και περιμένουμε εσπρέσσο με κουπόνι.
    Εδώ είναι Βαλκάνια. Και όποιος έχει σαν λαός πουλήσει την ιστορία του όπως εμείς, οτι και να πάθουμε μας πρέπει. Οι Τούρκοι θα έπρεπε να ευχαριστήσουν (αν και το κάνουν αν κρίνουμε από τους καθηγητές και δημοσιογράφους που είναι εμφανώς στο payroll της ΜΙΤ) την αριστερά αυτής της χώρας που έχει συνεισφέρει τα μέγιστα στην στοχοποίηση, αποδόμηση και λήθη της ιστορίας μας. Αν έβγαινε Έλληνας πολιτικός να κάνει αυτή την δήλωση θα τον είχαν φάει.
    Σαν λαός, έχουμε πεθάνει. Περιμένουμε απλά τους βάρβαρους.

  9. Στέργιος avatar
    Στέργιος 26/10/2009 20:35:49

    "Τα Βαλκάνια την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας υπήρξαν πρότυπο συνεργασίας σε όλους τους τομείς, τόνισε ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας"

    Σύμφωνοι, αλλά ΠΟΙΑ περίοδο τής Οθωμανικής Αυτοκρατορίας;

    Στις απαρχές; Όταν ο Σουλτάνος δεν ήξερε πού πέφτει η Μάλτα;

    Την ύστερη, φυσικά!

    Όταν κουμάντο στην Υψηλή Πύλη έκαναν οι Φαναριώτες, όταν επίσημη γλώσσα τής οθωμανικής διπλωματίας ήταν τα ελληνικά, και όταν τα ελληνικά ήταν επίσης η lingua franca του εμπορίου!

    Αυτά πρέπει να βγούμε και να τα πούμε.

    Αντί να αφήνουμε τους Τούρκους, που μόνο αίμα και καταστροφή έχουν συνεισφέρει στην ανθρωπότητα, να οικειοποιούνται την Ιωνία και το Βυζάντιο, να οικειοποιηθούμε εμείς την ύστερη Οθωμανική Αυτοκρατορία.

    Ας "συνωστίσουμε" τη Ρεπούση και τους συν αυτή στην προκυμαία τής απαξίωσης, και ας κοιτάξουμε ποια είναι η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ιστορία των Ελλήνων.

    • lypon avatar
      lypon @ Στέργιος 27/10/2009 16:38:51

      Δηλαδή, εννοείς οτι επί περιόδου Φαναριωτών, οι υπόδουλοι λαοί των Βαλκανίων πέρναγαν καλά;

      Μάλλον κάτι δεν καταλαβαίνω...

  10. ΠΕΑ ΚΥΑΝΕΑ avatar
    ΠΕΑ ΚΥΑΝΕΑ 26/10/2009 21:34:47

    Εγώ πάλι ξέρω ότι τα Βαλκάνια σε αντίθεση με την κεντρική, δυτική και βορειοανατολική Ευρώπη είναι το συνώνυμο της ανοργανωσιάς, της ραθυμίας, της απουσίας αισθητικής και παιδείας στο κέντρο του πολιτικοκοινωνικού κόσμου, των πελατειακών σχέσεων και της υποτέλειας σε κάποιον ξένο νταβατζή.

    Αυτή είναι η κληρονομιά που άφησαν οι Οθωμανοί όπου πάτησαν το πόδι τους από την Ουγγαρία μέχρι τη Μέση Ανατολή.

  11. Σπύρος avatar
    Σπύρος 26/10/2009 21:56:17

    Ο Νταβούτογλου είναι μεγάλη μορφή γιά την Τουρκία και έχει πάρει τά σώβρακα τών δικών μας σχεδιαστών τής εξωτερικής πολιτικής...(λέμε τώρα γιά σχεδιαστές...)
    Φυσικά η ελληνική μεταπρατική αστική τάξη και τά παράγωγά της ,υποστηριζόμενη απο όλο τό ΄εκσυγχρονιστικό φάσμα΄πού διατρέχει τήν δεξιά μέχρις τίς Συρζικές συνιστώσες δέν έχει καμιάν αντίρρηση στο να ενταχθεί στό Νεο-οθωμανικό πλάνο.
    Ο Aκροδεξιός Καρατζαφέρης πετάει ΄πατριωτικές΄πομφόλυγες και διευκολύνει τούς άλλους στην πολιτική τους.
    Αλλως τε μήν ξεχνάμε -αυτά κυρίως γιά τούς ημιμαθείς ΄προοδευτικούς΄-πώς ο πρώτος πού επέβαλε την ΄ελληνοτουρκική φιλία΄ήταν ο Χουντικός Παπαδόπουλος μέ τον θεωρητικό του Δημήτρη Κιτσίκη ,οπότε και απαγορεύτηκε επί τής ουσίας νά γίνονται ΄εχθρικές αναφορές΄προς την Τουρκία.
    Καλά αυτά τώρα πού νά τά θυμούνται οι ΄οψιμοι προοδευτικοί΄αλλά τέλος πάντων...
    Κατά τά άλλα οταν τάλεγε αυτά ο Καραμπελιάς απο τριετίας οι Ιοί τον κατέτασσαν στούς ακροδεξιούς,οπως φυσικά και οιονδήποτε δέν τραγουδούσε πατριωτικά άσματα τού Κεμάλ..
    Τώρα η πραγματικότητα δείχνει ποιός είχε δίκιο και ποιός πουλάει ψευδή αντι-εθνικιστική στάση πού στην ουσία ευνοεί τά Τουρκικά σχέδια..

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Σπύρος 26/10/2009 22:12:03

      Yπαρχει αντικειμενικη διευρυνση της διαφορας ισχυος των δυο χωρων.
      Το 1980 τα ΑΕΠ Ελλαδος και Τουρκιας ησαν περιπου ισα ενω τωρα το ελληνικο ειναι το μισο του τουρκικου.
      Δυστυχως η περιοδος της μεταπολιτευσης ηταν συνολικα αποτυχια για την Ελλαδα και εχουν μπει παρα πολλα κολληματα στην αναπτυξη.
      Να πω κατι που φαινεται αστειο : αν πας στην Τουρκια θα δεις ενα σωρο ουρανοξυστες-στην Ελλαδα ειναι απαγορευμενοι ως "χουντικοι" αν ειναι δυνατον.Θα πει κανεις και τι εγινε;Εγινε γιατι δεν ειναι το μονο.Στην Τουρκια προγραμματιζονται πυρηνικα εργοστασια,εδω δεν τα θελουμε.Η Τουρκια εχει δορυφορους στο διαστημα,εμεις οχι-ποιος θα τους στειλει.
      Ο λεγομενος "αντιεθνικισμος" ειναι συμπτωμα γενικοτερης παρακμης οπου τιθενται τα μικροσυμφεροντα υπερανω ενος συλλογικου στοχου και η ιδεολογια της μεταπολιτευσης οδηγουσε μαθηματικα προς τα εκει.Ωστοσο δεν ειναι σιγουρη η υπαγωγη μας στη νεα Οθωμανικη Αυτοκρατορια,οχι γιατι εμεις μονοι μας θα το αποφυγουμε αλλα γιατι αλλες Δυναμεις για τα δικα τους συμφεροντα πιθανον να το αποτρεψουν.

  12. Σπύρος avatar
    Σπύρος 26/10/2009 22:24:13

    Συμφωνώ μέ την εκτίμησή σου Ψυχραιμία.
    Απότι φαίνεται πρός το παρόν οι Γερμανοί και δευτερευόντως οι Γάλλοι,δέν δείχνουν και πολλές ΄αγάπες΄...
    Αλλά αυτά αν δέν κουνήσει το δακτυλάκι της και η ελληνική πλευρά,αλλάζουν καμιά φορά.

  13. Προφήτης avatar
    Προφήτης 27/10/2009 00:04:18

    Μην περιμένουμε να μάς σώσει κανένας, εκτός από τον εαυτό μας. Όταν πορευτήκαμε με αυτό το φρόνημα κάτι κάναμε. Οι "προστάτες" και "φίλοι", για να μάς πουλήσουν όπλα και να μάς δανείσουν με τόκο θα έλθουν.

  14. Προφήτης avatar
    Προφήτης 27/10/2009 00:05:09

    Ο κος Κωστόπουλος των Ιών, μετά την τοποθετήσης Νταβούτογλου, διατί αδρανεί;

    Διατί δεν έχει εισέτι εκδώσει αυστηρή διαμαρτυρία προς την ...Ελληνική Κυβέρνηση για ...ιμπεριαλισμό;
    (Άσχετο, αλλά για όλα η Ελλάδα φταίει).

    Διατί δεν έχει απευθύνει στην Ευρωπαϊκή Ένωση πραγματεία, ότι ιστορικά ανήκουν στην Τουρκιά όχι μόνο τα Βαλκάνια, αλλά και η Λισαβώνα, η Κοπεγχάγη και το Ελσίνκι;

    Διατί δεν ζητά την ανέγερση τζαμιού στην Ακρόπολη και την περιτομή όλων των αρρένων της Επικράτειας;

  15. yiannis00 avatar
    yiannis00 27/10/2009 01:56:05

    @ψυχραιμια: Τον ιδιο πλυθησμο εχουν οι 2 χωρες; η μηπως τον ιδιο πρωτογενη τομεα; το ΑΕΠ δεν ειναι αυτοσκοπος ουτε απολυτη μοναδα μετρησης της ευρωστιας μιας οικονομιας

    Και τελος παντων, αν εμμενει κανεις στο ΑΕΠ, δεν εχει παρα να ευχαριστησει μια χουφτα κοπροσκυλα συνδικαλιστες που αποσα8ρωσαν, συνεπικουρουμενοι απο τους συνη8εις εκμαυλιστες ...συνειδησεων τον οποιο παραγωγικο ιστο

    Με lifestyle περιοδικα, sushi bars και κουραμπιεδες, δεν παραγεις προστι8εμενη αξια

    Καλα Χριστουγεννα

  16. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 27/10/2009 08:53:28

    Η πολιτική που εκπροσωπεί ο Νταβούτογλου δεν έχει κάποια ιδιαίτερη ανθελληνική αιχμή, έστω και εάν ο τουρκικός κίνδυνος παραμένει πάντοτε για την Ελλάδα μια άμεση και ζωντανή απειλή. Αυτός όμως προέρχεται περισσότερο από τις ΝΑΤΟικές διασυνδέσεις και εξαρτήσεις της χώρας και δευτερευόντως από τις τουρκικές επιλογές.
    Ο Πανισλαμισμός του Νταβούτογλου στρέφεται κύρια ενάντια στην πρωτοκαθεδρία της Σαουδαραβίας. Έχει δηλαδή αιχμή ενάντια στις ΗΠΑ και την Ισλαμική Αδελφότητα, που είναι παραμάγαζο της CIA.
    Ο ισχυρότερος ισλαμικός πόλος στα Βαλκάνια είναι οι Αλβανοί, οι οποίοι είναι τελείως ενεργούμενοι από τις ΗΠΑ. Η αντίστοιχη επιρροή εξασκείται και στην Βοσνία. Ακόμη και στις κατ' εξοχήν περιοχές όπου υπάρχουν κάποιοι τουρκογενείς, η επιρροή είναι συγκεχυμένη. Πολλοί από αυτούς που το παίζουν αγριότουρκοι στην Θράκη, δεν ενεργούνται από την MIT, αλλά από υπηρεσίες των ΗΠΑ. Ειδικά στους Πομάκους έχει εισχωρήσει και η Μοσάντ.
    Όταν πηγαίνει ο Νταβούτογλου στην Σερβία δεν πάχσει από την ονείρωξη ότι θα πιέσει τους Σέρβους για υποχωρήσεις στο Κοσσυφοπέδιο, ή ακόμη λιγότερο ότι θα τους εξισλαμίσει. Επιχειρεί να δημιουργήσει καλές σχέσεις με ενδιάμεσες δυνάμεις, οι οποίες δεν τον αμφισβητούν. Σε αυτά τα πλαίσια εντάσσεται και η βελτίωση των σχέσεων με την Ρωσία. Η επιλογή αποστασιοποίησης από κάποια εγκλήματα του Κεμαλισμού καταγράφηκε ήδη.
    Η πολιτική Νταβούτογλου δεν θα είχε κανένα πρόβλημα για βελτίωση των σχέσεων με την Ελλάδα σε ειλικρινή βάση. Αυτή δεν έχει κάποιο τεράστιο όφελος από το να αποσπάσει δυο νησιά. Αυτό που θα την ενδιέφερε πραγματικά είναι μια συνεκμετάλλευση των πετρελαίων. Και εκεί είναι η πρόκληση για την Ελλαδική εξωτερική πολιτική, εάν θα μπορέσει να επιτύχει επέκταση των κυριαρχικών της δικαίωμα των, στην βάση μιας αξιοπρεπούς οικονομικής συνεννόησης. Αυτή την προοπτική αντιμάχονται στρατηγικά οι ΗΠΑ, που προσβλέπουν στον ρόλο του επιδιαιτητή, με στόχο την νομιμοποίηση ανοιχτής ή καλυμμένης (μέσω του ΝΑΤΟ ή άλλων πολυεθνικών οργανισμών) μόνιμης στρατιωτικής παρουσίας στο Αιγαίο. Συν η τριτοκοσμικοποίηση της Ελλάδας και Τουρκίας με τις πωλήσεις όπλων.
    Όσο κι αν φοβούνται κάποιοι, ο Ελληνισμός δεν πέθανε ακόμη και έχει πολλή ζωή επάνω του. Η εκτίμηση ότι η μελλοντική του επιβίωση θα εξαρτηθεί από την μεγαλοψυχία ή τις σκοπιμότητες των ξένων, αντιφάσκει πλήρως στην ιστορία και αναπαράγει το σαθρό κοσμοείδωλο της ξενόδουλης νοοτροπίας.
    Απαιτείται σώφρων εθνική στρατηγική. Πέρα από το ξεπούλημα των ενδοτικών και την αφέλεια(;) των "τουρκοφάγων".

    • chgian avatar
      chgian @ Μποτίλια στο Πέλαγος 28/10/2009 11:39:49

      Η ρητορική του Νταβούτογλου είναι ελκυστική, τα κράτη της μέσης
      Ανατολής και των βαλκανίων να συνεργαστούν μεταξύ τους
      για την οικονομική ανάπτυξη και πολιτική ισχυροποίησή τους,
      όπως ήταν επί οθωμανικής αυτοκρατορίας.

      Επίσης δέχομαι ότι η οικονομική καχεξία της Ελλάδας οφείλεται και
      στο γεγονός ότι ο φυσικός της χώρος οικονομικής επέκτασης
      (Βαλκάνια, Εύξεινος Πόντος, Ανατολική Μεσόγειος) ήταν κλειστές για επιχειρηματικές κινήσεις, οπότε μία τέτοια πρωτοβουλία θα έπρεπε
      να την δούμε με καλό μάτι. Αλλά....

      Οποιαδήποτε προσπάθεια έκανε η Ελλάδα για επένδυση στην Τουρκία
      αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό από τους γείτονες (να θυμήσω την εξαγορά
      από την ΕΤΕ της FinansBank, καθώς επίσης και την αποτροπή παρόμοιας
      κίνησης για εξαγορά τουρκικής τράπεζας από την EuroBank). Η Τουρκία είναι
      αυτή που έχει κλείσει τα λιμάνια και τα αεροδρόμια στην Κύπρο.
      Μου φαίνεται ότι αυτή η PAX NEOOTTOMANA προϋποθέτει τους παρακάτω
      παράγοντες

      α. Η πιο ισχυρή οικονομία της περιοχής να είναι η τούρκικη που
      θα επωφεληθεί περισσότερο.

      β. Η Τουρκία θα διατηρήσει τον πλήρη έλεγχο στο εσωτερικό της ενώ
      οι υπόλοιπες οικονομίες θα μπασταρδέψουν. Δηλαδή στα εδάφη της
      Ελλάδας ελληνοτουρκική συνεργασία, της Βουλγαρίας βουλγαροτουρκική κοκ.

      γ. Το γεωπολιτικό διπλωματικό μυαλό της περιοχής να είναι η Άγκυρα

      δ. Να διατηρηθούν να μικρά μουσουλμανικά κρατίδια, υποχείρια της Άγκυρας

      ε. Οι απανταχού μουσουλμανικές μειονότητες να ακολουθούν τυφλά
      τα κελεύσματα της Άγκυρας, ακόμα και να υποσκάπτουν την συνοχή
      των κρατών όπου ανήκουν.

      στ. Τα άλλα κράτη θα στηρίζουν την Τουρκία στους διεθνείς οργανισμούς,
      παρέχοντας ψήφους όπου θέλει η Άγκυρα.

      Ο Νταβούτογλου είναι ειλικρινής και πράγματι δεν σκοπεύει να εξαλείψει
      τις διάφορες εθνότητες στην νέα τάξη πραγμάτων που ονειρεύεται. Σίγουρα
      όμως δεν τις θεωρεί ισότιμες με την Τουρκία, στην πράξη η Τουρκία
      θα επιβάλει την θέλησή της στα υπόλοιπα κράτη.

  17. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 27/10/2009 10:19:10

    Σημασια δεν εχει μονο τι θελει ο ενας και ο αλλος αλλα και τα αντικειμενικα δεδομενα ισχυος και ογκου των δυο χωρων.
    Τις ημερες αυτες της νικης του ΠΑΣΟΚ και της ηττας της ΝΔ αυτα που θα γραψω μπορει να φανουν παραξενα αλλα θα το επιχειρησω.
    Τα ΑΕΠ των χωρων ειναι ο πραγματικος δεικτης ισχυος καθως οσο μεγαλυτερη οικονομια εχεις τοσο μεγαλυτερη επιρροη ασκεις και ακομη και στρατιωτικα τοσο περισσοτερα οπλα μπορεις να εχεις.
    Απο το 1950 ως το 1980 η Ελλαδα ειχε τη δευτερη ταχυτερη αναπτυξη στον κοσμο μετα την Ιαπωνια ενω η Τουρκια κινειτο σε πολυ χαμηλοτερους ρυθμους εχοντας μια κρατικιστικη οικονομια συμφωνη και με τα κεμαλικα δογματα που ενα απο αυτα ειναι και ο κρατισμος.Αυτη η ταχυτερη αναπτυξη ισορροπουσε καπως την ταχυτερη αναπτυξη του πληθυσμου της Τουρκιας που ειναι τμημα ενος κοσμοιστορικου γεγονοτος που θα αλλαξει την ιστορια του κοσμου δηλ.της ταχειας δημογραφικης αυξησης του ισλαμικου κοσμου τον 20ο αιωνα που με τη σειρα της οφειλεται στην ανθεκτικοτητα της θρησκειας αυτης απεναντι στον εκμοντερνισμο.
    Τη δεκαετια του 80 η κατασταση αλλαζει.Στην Ελλαδα αυξανεται ο δημοσιος τομεας ενω στην Τουρκια ο ισλαμοεθνικιστης Οζαλ ανατρεπει το κεμαλικο δογμα με τις πρωτες ιδιωτικοποιησεις και τη φιλελευθεροποιηση της οικονομιας με αποτελεσμα την ραγδαια αναπτυξη και την αρχη εκβιομηχανισης της Τουρκιας.Η Ελλαδα βεβαιως πουλαει καποιο τσαμπουκα εκεινη τη δεκαετια αλλα χρησιμοποιωντας τα αποθεματα των προηγουμενων χρονων που εξαντλουνται σταδιακα.Ταυτοχρονα οξυνεται το δημογραφικο ελληνικο προβλημα καθως οι γεννησεις πεφτουν.Ολα αυτα γινονται εμφανη τη δεκαετια του 90 που η σχετικη ισχυς εχει γειρει υπερ των Τουρκων και εκεινο που απετρεψε τη συνθηκολογηση απο τοτε ειναι η εξεγερση των Κουρδων.
    Με την ανοδο ομως του Ερντογαν οι εξελιξεις επιταχυνονται.Αφ ενος η ισλαμικη ιδεολογια ενσωματωνει αρκετους Κουρδους στη βαση της κοινης θρησκειας και αφ ετερου η συνεχιζομενη φιλελευθεροποιηση της οικονομιας συνδεεται με αραβικα και μεσανατολικα κεφαλαια και μετατρεπει την Τουρκια σε κυριαρχη οικονομια της περιοχης.
    Στην Τουρκια δεν υπαρχουν ιδεολογικα εμποδια στη κυριαρχια των δυναμεων της αγορας μια και η κοινωνια ειναι πλειοψηφικα ισλαμικη-υπαρχει μονο η παραδοσιακη αδρανεια του μουσουλμανου που σταδιακα ομως εξαλειφεται-ενω στην Ελλαδα με την ιδεολογικη κυριαρχια της κεντροαριστερας δεν παμε πουθενα.
    Αυτο φυσικα το ξερουν και οι υπευθυνοι που καλλιεργουν "αντιεθνικιστικες"
    ιδεολογιες για να δικαιολογησουν τυχον παραχωρησεις.Αυτο ομως δε σημαινει οτι μακροπροθεσμα μπορουμε και να τις αποφυγουμε ετσι οπως φθασαμε.

  18. dr.thess avatar
    dr.thess 27/10/2009 10:21:06

    ζευμπεκιες και τσιφτετέλια στα σκυλάδικα

  19. Hellenic avatar
    Hellenic 27/10/2009 11:09:39

    Μποτιλια στο Πελαγος- "Η πολιτικη που εκπροσωπει ο Νταβουτογλου δεν εχει καμμια ιδιαιτερη ανθελληνικη αιχμη"- Οχι, εχεις δικιο, οι Ελληνες μια χαρα ζουσαν υπο την Οθωμανικη Αυτοκρατορια, ειχαν εκπαιδευση, μεγαλουργουσαν ως αξιωματουχοι στην αυλη του Σουλτανου και ηταν πρωτοι στο εμποριο. Καποιοι μαλιστα απο τους φαναριωτες, πιστευαν πραγματικα οτι Εαν,(και μονο εαν) ειχαν και ισοτιμο status με τους Οθωμανους, τοτε ανετα θα συμβιωναν σε μια Ελληνο-Οθωμανικη
    "ομοσπονδια". Τελικα ομως τα πραγματα ηρθαν αλλιως. Ο εθνικισμος ηθελε κρατη-εθνη, περιχαρακωμενα και αδυναμα να αντισταθουν στις μεγαλες δυναμεις και τα σχεδια τους. Εαν η Τουρκια ανακαλυπτει τον ευατο της, τοτε να βρουμε και εμεις τον δικο μας εαυτο, που ειναι η εξαπλωση μας στα βαλκανια, οχι μονο σαν επιχειρησεις με βοηθεια και ανοχη αλλων, αλλα με δικη μας δυναμη και αποφασιστικοτητα για επιρροη, οικονομικη, πολιτιστικη, στρατιωτικη. Οσο για την Τουρκια, μονο εαν εχουμε θεση ισχυος θα μπορουμε να συνεργαστουμε ισοτιμα μαζι της, αλλιως θα γινουμε ενας δορυφορος της, ενα κρατιδιο με περιορισμενο λογο υπαρξης. Ο πολεμος δεν πρεπει να αποκλειστει, οχι σαν μεσο μιας απελπισμενης και τελευταιας προσπαθειας, αλλα αν συνειδητη επιλογη για τον ελεγχο της ανατολικης θρακης, της Ιμβρου και της Τενεδου, με επεκταση στα 12 ν.μ. και δικαιωμα στις εξορυξεις πετρελαιου ωπου θελεουμε και οπως μας αρεσει.

    • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
      Μποτίλια στο πέλαγος @ Hellenic 27/10/2009 15:59:32

      Αγαπητέ φίλε, η πολιτική δεν μπορεί να είναι μόνο υπερήφανες διακηρύξεις, που ουσιαστικά δεν κοστίζουν τίποτε. Διαβάζοντας το σχόλιο σου - εάν το εκλάβω ως απάντηση στο δικό μου - συμπεραίνω ότι δεν κατανόησες τι έγραψα. Ίσως φυσικά η αναφορά μου να χρειάζεται κάποια μεγαλύτερη επεξήγηση, που ξεφεύγει από τα όρια ενός σχολίου.
      Την παρούσα αντιπαράθεση έχουμε κάνει και στο παρελθόν, χωρίς να μπορέσουμε να καταλήξουμε. Θεωρώ κάποια από αυτά που αναφέρεις για την απαραίτητη ισχύ της Ελλάδας ορθά. Τα υπόλοιπα αποτελούν επανάληψη θέσεων, που για μένα αποτελούν στερεότυπα (τα οποία αναμφίβολα κυριαρχούν) και δεν σχετίζονται με συγκεκριμένες εκτιμήσεις, ανάλυση δεδομένων και εκπόνηση στρατηγικής.

  20. Lavazza avatar
    Lavazza 27/10/2009 11:16:21

    O Ερντογαν, ο Γκιουλ, ο Νταβουτογλου καθώς και οι στρατηγοί της γείτονος είναι υποδείγματα πολιτικών/στρατιωτικών με ούμπαλα...

    Μακάρι να έπαιρναν κανα μάθημα οι δικοί μας...


    ΓΚΙΟΥΛ:
    Όπου σταθεί κι όπου βρεθεί διαλαλεί από άκρη σε άκρη οτι η Τουρκία ούτε λίγο ούτε πολύ είναι ο παράδεισος επί της γης... Κάνει επαφές, καλεί επενδυτές κτλ. με συνέπεια να έχει γίνει η Αλικαρνασσός (Bodrum) η μεγαλύτερη ιδιωτική μαρίνα στη Μεσόγειο που δεν έχει τίποτε να ζηλέψει από τις μαρίνες του Miami... Στα παράλια έχει πέσει το χρήμα της αρκούδας και βλέπεις να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια πολυτελέστατες μονάδες, spa, resorts κτλ. όπου τουρκάκια και απαστράπτουσες τουρκάλες (ομιλούντες από 4 γλώσσες η καθεμία) σε εξυπηρετούν χαμογελαστοί και με το γάντι. Σε Γερμανία, Ολλανδία που το καλοκαίρι εγκαταλείπει τη χώρα ο μισός πληθυσμός, προσφέρουν οι Τούρκοι πακέτα εκδρομών, 14 ημερών σε τέτοιες μονάδες 5 αστέρων, στην τιμή των 799 Ευρώ, τη στιγμή που οι δικοί μας αξιώνουν 180 Ευρώ την ημέρα για ενοικιαζόμενο δωμάτιο όπου πρέπει να φτιάχνεις καφέ μόνος σου το πρωί κι όπου στα γύρω χωριά για να φάει σε ταβερνάκι 5αμελής οικογένεια θέλει 250 Ευρώ...

    ΕΡΝΤΟΓΑΝ:
    Θα βάλει την Τουρκία, η οποία 150 χλμ. από τα παράλια και προς τα μέσα θυμίζει τριτοκοσμική υπανάπτυκτη μουσουλμανική χώρα, με το ΣΤΑΝΙΟ στην Ε.Ε...! Μιά κάνει τα χατήρια της Αμερικής, μια τα σπάει με τους Αμερικάνους, μια τα φτιάχνει με τους Ρώσους, μια τα φτιάχνει μια τα χαλά με τους Αρμένιους, μια "αυτοανακηρύσσεται" διαμεσολαβητής στο Μεσανατολικό, πάντα όπως τον συμφέρει τη δεδομένη χρονική στιγμή. Μιλάμε για υπόδειγμα πρωθυπουργού με ούμπαλα που βάζει τάξη σε σμπαραλιασμένη χώρα...

    ΝΤΑΒΟΥΤΟΓΛΟΥ:
    Βλέπε συνοπτικά όσα αναγράφονται για τους δύο παραπάνω... Πέραν τούτου είναι ο "μαέστρος" και συντονιστής των τουρκικών προξενείων στη Θράκη μας αλλά και σε Βουλγαρία, Σκόπια, Κόσσοβο, Αλβανία.

    ΣΤΡΑΤΗΓΟΙ:
    Φοράνε τα γαλόνια και τα τιμάνε (δεν τα πάνε βόλτα) και δεν είναι ΚΟΜΜΑΤΟΣΚΥΛΑ κανενός τουρκικού Κόμματος...!
    Μπουκάρουν αυτοβούλως στο Βόρειο Ιρακ χωρίς να ρωτάνε κανέναν.
    Μπουκάρουνε στο Αιγαίο όπου και όσες φορές γουστάρουνε και δεν πα να κάνουμε εμείς 45 διαβήματα την ημέρα.
    Αφήνουν εμβρόντητους τους Ισπανούς, Γάλλους, Γερμανούς κτλ. πιλότους της FRONTEX όταν παρενοχλούν τα Αεροπλάνα τους πάνω από τη Σκύρο και τους διαμηνύουν στον ασύρματο πάνω από το Φαρμακονήσι να φύγουν αμέσως από τον τουρκικό εναέριο χώρο...!!!


    Έγραψα με μεγάλη λύπη τα παραπάνω όμως η αλήθεια όσο κι αν μας πονά πρέπει να λέγεται.

    Τώρα, οι δικοί μας, τα γνωστά...

    Καλή γειτονία, αδελφικές σχέσεις, τουρκική γλώσσα στα σχολεία στη Θράκη, ο ψευτομουφτής να μαμεί και να δέρνει με την ΠΡΟΤΡΟΠΗ της κάθε ελληνικής Κυβέρνησης, το Προξενείο των Τούρκων στη Θράκη πρέπει να ερωτηθεί (κι αν το επιτρέψει) όταν θέλει να επισκεφτεί ο εκάστοτε υπουργός Εξωτερικών μας την περιοχή (λες και πάει σε ξένη χώρα ρε γαμώ την πουτάνα τους) κτλ. κτλ. κτλ.

    ΆΞΙΟΙ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΜΑΣ...

    ΑΥΤΟΙ ΟΙ "ΑΡΧΟΝΤΕΣ" ΜΑΣ ΑΞΙΖΟΥΝ...

  21. Hellenic avatar
    Hellenic 27/10/2009 11:36:30

    Lavazza- To καλυτερο το ξεχασες¨-Η Ευρωπαιοι θελουν να διαπραγματευτουν με την Τουρκια για να συμμετεχει στη Frontex για τον ελεγχο των συνορων του Αιγαιου!. Βεβαια τι αλλο θα περιμενε κανεις οταν και οι ιδιοι βλεπουν την ενδειξη αδυναμιας της Ελλαδος να υπερασπισει την (οποια) κυριαρχια της στο Αιγαιο.
    Να εκμεταλλευτουμε και να εμβαθυνουμε την συμμαχια μας με το Ισραηλ, να αγορασουμε οπλα τελευταιας τεχνολογιας, να ονομασουμε τους μεταναστες που στελνει η Τουρκια τρομοκρατες, να κατηγορησουμε την Τουρκια για υποθαλψη τρομοκρατων, μια χωρα που υποστηριζει το Ιραν και θελει να αποσταθεροποιησει ολη την ευρυτερη περιοχη της μεσης ανατολης.

  22. Απόστολος Αθηναίος avatar
    Απόστολος Αθηναίος 27/10/2009 11:44:37

    Ο αλαζών Πασάς και η ελληνική διπλωματία

    Πολλά γράφτηκαν για την αναβάθμιση του ρόλου της Τουρκίας στο διεθνές σκηνικό μετά τις αναθεωρήσεις στην αμερικανική εξωτερική πολιτική. Τα περισσότερα μάλλον προφανή: Η στροφή της Τουρκίας του Ερντογάν υποχρεώνει ντε φάκτο την αμερικανική ηγεσία να την αναβαθμίσει, καθώς ταυτόχρονα επιχειρεί μια έξοδο στα προβλήματα που η ίδια δημιούργησε στην Μέση Ανατολή με μια -μάλλον ιδιότυπη- φυγή προς τα εμπρός… Μοιραία αυτό συνεπάγεται διαταραχή της ισορροπίας στο Αιγαίο εις βάρος της Ελλάδας, σε τέτοιο βαθμό ώστε η χώρα μας να βρίσκεται σήμερα (όχι ξάφνου πάντως όπως επιμένουν να παρουσιάζουν τα ελλαδικά ΜΜΕ…) στο επίπεδο του βασσάλου μιας νεο-Οθωμανίας.

    Όλα τα παραπάνω γνωστά, κατανοητά και προφανή -και μάλλον χιλιοειπωμένα.

    Σε προηγούμενό μου κείμενο έγραφα ότι το γεγονός ότι η Ελλάδα αγνοείται επιδεικτικά απο τις ΗΠΑ βρίσκει εύκολα εξήγηση. Δεν αναφέρθηκα όμως στο τι δέον γενέσθαι από την ελληνική πλευρά (όπως ορθώς παρατήρησε ο φίλος Μποτίλιας), ακριβώς διότι επιθυμούσα να δω τις ακριβώς επόμενες κινήσεις της Τουρκίας στις σκακιέρες (και την ευρωπαϊκή και την μεσανατολική), όντας σίγουρος ότι ο Πασάς δεν θα με απογοητεύσει… Βλέπετε αγαπητοί μου συμπολίτες, ανέκαθεν θεωρούσα τον Ταγίπ παλιάς (έως ντεμοντέ) κοπής δικτατορίσκο και (ισλαμο)φασιστάκο, οπότε περίμενα ότι η αμερικανική ώθηση -σε συνδυασμό με την ρωσική αποδοχή- θα τον οδηγούσαν σε μια από τις, τόσο τυπικές σ’αυτήν την κατηγορία όντων, κρίσεις μεγαλείου και κατ’επέκτασιν σε τραγικά λάθη.

    Έτσι στον χρόνο που μεσολάβησε από την τελευταία ανάρτηση αυτού του ιστολογίου μέχρι σήμερα, μάθαμε από έναν από τους λακέδες του Σουλτάνου ότι οι Σαρκοζί-Μέρκελ είναι… υποσημειώσεις της ιστορίας (σε αντίθεση προφανώς με το κυρίως κείμενο της ιστορίας, που θα είναι ο αυθέντης του), είδαμε την πραγματοποίηση του εκβιαστικού κλεισίματος του Αρμενικού, την παράδοση μέρους του κατά τ΄άλλα “αγωνιστικότατου” PKK (κάποιοι από εσάς θυμούνται αναρτήσεις μου σχετικά με τους Κούρδους του Ιράκ…) στις τουρκικές αρχές, μια ενεργότατη ψύχρανση των σχέσεων Τουρκίας-Ισραήλ και μια θέρμανση (για να μην γράψω παραζέσταμα) των σχέσεων του Οθωμανιστάν με την Ρωσία, το Ιράν και την υποτελή τους Συρία. Μέσα σε ελάχιστο χρόνο, ό,τι εργάστηκαν σκληρά να χτίσουν οι Κεμαλιστές από την δεκαετία του 1930, ακυρώθηκε ή και παντελώς αναστράφηκε. Τόσο πολύ ώστε να είναι δυνατόν πλέον ο Τούρκος πρωθυπουργός να ενημερώνει τους δυτικούς συμμάχους του ότι φέρονται άδικα στο Ιράν (α, τους κακόμοιρους τους μουλάδες…) κι ότι -στην πραγματικότητα- οι φόβοι σχετικά με μια πυρηνική Τεχεράνη αποτελούν απλό “κουτσομπολιό” (εδώ).

    Αν και ακόμα στην Δύση υπάρχουν ανόητοι που θέλουν να βαυκαλίζονται με την ιδέα ότι αυτές οι κινήσεις της Τουρκίας είναι το αποτέλεσμα του πάγου στις ευρω-τουρκικές σχέσεις και την ολοένα κι απομακρυνόμενη τουρκική ένταξη (περίπου σα να λέμε το παιδί απογοητεύτηκε και πήρε να μουρμουράει “δε θα μεγαλώσω; θα δείτε τι θα πάθετε…”), η αλήθεια είναι απλώς ότι πλέον οι μάσκες έπεσαν. Ο Σουλτάνος επέλεξε πλευρά για τις συγκρούσεις που μελλονται να’ρθούν, αγνοώντας ενεργά το κύριο μάθημα που δίδαξε ο μπαμπάς Κεμάλ στους διαδόχους του: η Τουρκία δεν αντέχει μεγάλες γεωπολιτικές αναταράξεις χωρίς υποστήριξη και προστασία μεγάλων θαλάσσιων δυνάμεων στα παράλιά της. Η θέση της, το μήκος των ακτογραμμών της, ο αριθμός των μειονοτήτων της υπαγόρευαν και την κατά Κεμάλ πολιτική της, ώστε να μην επαναληφθεί η καταστροφή που ακολούθησε την ανόητη είσοδό της στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και την παρ’ολίγο εξαφάνισή της από τον χάρτη. Γι’αυτόν το λόγο, και ανεξαρτήτως των όποιων συμπαθειών της ηγεσίας της, από το τέλος του Α’ ΠΠ μέχρι και τον Ερντογάν η τουρκική πολιτική σε περιόδους παγκόσμιας πόλωσης συνοψιζόταν στην φράση “με την Δύση ή ουδέτεροι…”

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    Αλλά ποιες λοιπόν θα πρέπει να είναι οι ενδεδειγμένες κινήσεις της ελληνικής (ελλαδικής και κυπριακής) διπλωματίας εν όψει της νέας ρότας της Τουρκίας; Αν και η απάντηση είναι μάλλον προφανής, την δίνω και εγώ ώστε να την εμπεδώσουμε αγαπητοί μου συμπολίτες: οι ενδεδειγμένες κινήσεις της ελληνικής διπλωματίας -για πολλοστή φορά τα τελευταία 200 έτη- είναι η α-κινησία και το κατενάτσιο…

    Αλλά θα επανέρθουμε στο θέμα συντόμως.

  23. Καθρέφτης avatar
    Καθρέφτης 27/10/2009 17:55:43

    "Σε ετούτα τα Βαλκάνια, σ' ετούτον τον αιώνα/
    συνάντησα τους φίλους μου μια νύχτα του χειμώνα.../"

  24. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 28/10/2009 11:58:21

    Προτιμώ το σενάριο διασπασης της Τουρκίας εις τα εξ ων συνετέθη. Όσο για τις οθωμανικές τς ιδέες στην περιοχή, νομίζω ότι ισχύει το ρητό "έμαθαν ότι απαυτονόμαστε και πλάκωσαν οι τούρκοι"

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.