#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
20/02/2013 16:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Γιατί τέτοια στήριξη από τον Ολάντ;



Και να που σήμερα έχουμε Μέσα Ενημέρωσης, αρχίζουμε να μαθαίνουμε παρασκήνιο από την επίσκεψη Ολάντ στην Αθήνα. Και μπορεί ο Γάλλος πρόεδρος να έκανε αίσθηση με τη δήλωσή του ότι δεν ήρθε να πουλήσει όπλα, ωστόσο, οι Φράγκοι δεν είναι και τόσο… κορόιδα να αφήσουν να πάει χαμένη η ευκαιρία.

Έτσι, έχει ήδη αρχίσει να διακινείται η πληροφορία ότι υπάρχει κατ’ αρχήν συμφωνία Ελλάδας – Γαλλίας για τη μίσθωση δύο γαλλικών φρεγατών «Fremm» και τεσσάρων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας τύπου «Atlantique». Η ενοικίαση φυσικά προβλέπει και την ουσιαστική αγορά τους αφού θα γίνει με τη μέθοδο του leasing έτσι ώστε να μην καταγραφεί ως κατ’ ευθείαν αγορά όπλων.

Έτσι η ελληνική κυβέρνηση θα μπορεί να επικαλεστεί ότι πληρώνει… μικρό μίσθωμα (τώρα πόσο μικρό είναι θα φανεί στην πορεία) και ότι δεν προχωρά σε νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα.

Από την άλλη, γαλλικές και ελληνικές πηγές συνδέουν την αγορά των φρεγατών και αεροσκαφών με την ανακήρυξη ΑΟΖ από την Ελλάδα και την έναρξη των ερευνών για φυσικά κοιτάσματα στο Αιγαίο. Δηλαδή να υπάρχει μεγαλύτερη προστασία των ελληνικών χωρικών υδάτων κατά τη διάρκεια των ερευνών για πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Ίσως να μην είναι τυχαίες οι δηλώσεις Ολάντ για την ελληνική ΑΟΖ και το ενδιαφέρον των Γάλλων για τα κοιτάσματα στον ελληνικό χώρο. Με δεδομένη επίσης την απειλή της Τουρκίας σε περίπτωση που μονομερώς ανακηρυχθεί ΑΟΖ.

Δύο τινά συμβαίνουν, όποιο θέλετε παίρνετε:

1. Ή οι Γάλλοι μας πούλησαν μέσω ενοικίασης φρεγάτες και αεροσκάφη και βάζουν μπροστά την προστασία της ΑΟΖ ώστε να μην υπάρξουν αντιδράσεις.

2. Ή υπάρχει μια στροφή στη γαλλική εξωτερική πολιτική που μπορεί να είναι και προαναγγελία αλλαγής της ευρωπαϊκής εξωτερικής πολιτικής, κάτι που πράγματι θα είναι καλό για την Ελλάδα. Δηλαδή, να πιστεύουν οι Ευρωπαίοι ότι η Ελλάδα έχει δικαίωμα να εκμεταλλευτεί τους φυσικούς της πόρους και να πρέπει να προστατευτεί γι’ αυτό από κακόβουλους γείτονες.

Υπάρχει και η τρίτη εκδοχή: οι Ευρωπαίοι να θεωρούν κτήμα τους το Αιγαίο και τα κοιτάσματά του, ειδικά τώρα που η Ελλάδα βρίσκεται σε μεγάλη ανάγκη. Έτσι, δίνουν όπλα για να προστατεύσουν τις «επενδύσεις» τους. Αυτό φυσικά είναι ένα σενάριο που συνδέεται με τα Μνημόνια και την εθνική μας κυριαρχία.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 20/02/2013 13:25:56

    Γιατί τέτοια στήριξη από τον Ολάντ;
    Ούτε για τα όπλα, ούτε για τα όμορφα μάτια μας.
    Ευτυχώς, αυτή τη φορά, κατ' εξαίρεσιν, φαίνεται πώς ίσως είναι κάτι πιό παρήγορο:
    Για την Ευρώπη ρε γαμώτο.

    • Μ.Γ avatar
      Μ.Γ @ Uncle Stgm 20/02/2013 19:10:05

      Ναι, κανονικος Ολαντρεου !

  2. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 20/02/2013 13:27:27

    Τό δεύτερο σενάριο εἶναι τό πιό ἐπιθυμητό,ἀλλά καί τό πιό οὐτοπικό,ἐνῶ τό τρίτο εἶναι τό χειρότερο,ἀλλά τό πιό ρεαλιστικό...

  3. Decodex avatar
    Decodex 20/02/2013 13:31:36

    Καλό είναι να θυμόμαστε που και που τι έγινε το 1922...και να μην βασιζόμαστε πολύ στους "φίλους" μας. Το χαλί κάτω από τα πόδια μας πολλές φορές το τράβηξαν.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Decodex 20/02/2013 16:22:29

      Σωστό αλλά δε θα είχαμε κατακτήσει τη Σμύρνη και την ανατ. Θράκη μόνοι μας. Το ποιος έφταιξε μετά οι περισσότεροι το ξέρουν. Κάνεις το καλύτερο δυνατό και παίρνεις τα μέτρα σου για όλα τα ενδεχόμενα.

  4. Στέργιος avatar
    Στέργιος 20/02/2013 13:34:25

    Μα η μόνη εκδοχή που ισχύει είναι η τρίτη, φυσικά!
    Για τους Γάλλους, και τους λοιπούς Ευρωπαίους, ήμασταν και είμαστε μια αποικία. Σήμερα, λοιπόν, που λόγω μνημονίων ζούμε ένα νέο 1204, θα πέσουν όλοι πάνω μας να μάς κατασπαράξουν.
    Απλώς η Γερμανία είναι ο "κακός μπάτσος" ενώ η Γαλλία ο "καλός μπάτσος".

  5. Θαλής avatar
    Θαλής 20/02/2013 14:12:36

    Για την Ευρώπη των μνημονίων αγαπητέ Θείο. Με άρχοντες τους Μερκολλάντ και σκλάβους εμάς...Παρηγορήσου εσύ.

  6. Be Quite avatar
    Be Quite 20/02/2013 14:18:34

    Όχι. Δε θέλω λογικές, αυστηρές, συγκρατημένες εκτιμήσεις. Η άδολη αγάπη, η βαθύτατη συμπάθεια, η ανυστερόβουλη αλληλεγγύη και η ευαισθησία που πάντα οι ''σύμμαχοι''- ''φίλοι'' - ''εταίροι'' γενναιόδωρα μας προσφέρουν, είναι τα ανεκτίμητα δώρα που εκόμισε ο αγαπητός, ο φίλτατος, ο μαγευτικός Φρανσουά.
    Δε χωρά σ΄αυτό καμιά αμφιβολία.
    Ε, μπορεί να βοηθούν λιγάκι και οι οσμές των υδρογονανθράκων, οι ευκαιρίες της αποκρατικοποιούμενης-αξιοποιούμενης- φθηνά εκχωρούμενης κρατικής μας περιουσίας, μιας κι όλοι αυτοί οι αξιότιμοι Πρόεδροι-ντίλερς προωθούν συμφέροντα ανά την υφήλιο ενίοτε, αλλά η αγάπη, αγάπη !!
    Αυτό να λέγεται και όποιος θέλει πολύ, το πιστεύει.
    Κύριε Αντώνη μου εμείς εκτός από ευχές, αισθήματα και τρυφερά χτυπήματα στην πλάτη πήραμε τίποτε άλλο από τον ''βοηθό-συνέταιρο'' της αξιοσεβάστου Αngelika ??
    Γιατί δεν ξέρω εσείς, αλλά εμείς, καμιά εμπιστοσύνη δεν τους έχουμε.

  7. mimikos avatar
    mimikos 20/02/2013 14:21:41

    ....μαγκια του Σαμαρα η συνευκμεταλευση του Αιγαιου ,γιατι μονοι μας δεν μπορουμε ετσι κι αλλιως....

    • Be Quite avatar
      Be Quite @ mimikos 20/02/2013 14:26:27

      Κάπως έτσι πρέπει να γίνει σίγουρα, αλλά με τόση προσοχή, που να μην καταφέρουν τελικά να μας ληστέψουν. Οι ...''φίλοι'' κι οι εχθροί.

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ mimikos 20/02/2013 14:48:05

      Υπάρχουν προηγούμενα: Τι κάνουν στη Βόρεια Θάλασσα;

  8. Be Quite avatar
    Be Quite 20/02/2013 14:24:50

    Θείε, από ενόραση προέρχεται το αισιόδοξο σχόλιό σας, εκφράζει άραγε ειρωνεία, ενδόμυχη ευχή, ή ματαιοπονία-ελπίδα και προορισμένον άδοξα να διαψευσθεί, ευσεβή πόθο??

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Be Quite 20/02/2013 14:46:48

      Σε τετοιους δύσκολους καιρούς, χρειάζεται απαισιοδοξία της σκέψης και αισιοδοξία της θέλησης.
      Δηλαδή, πάντα κράτα μικρό καλάθι, έχε όμως ελπίδα.
      Είναι μεγάλο το κόστος άν διαλυθεί το "μαγαζί". Και θα το πληρώσουν όλοι, "Άγγλοι, Γάλλοι, Πορτογάλοι, Έλληνες Γερμανοί, Σέρβοι, Βούλγαροι, Ρουμάνοι"...
      Κι ακόμα παραπέρα.
      Το ξέρουν. Εμείς το ξέρουμε;

      • Which side are you on? avatar
        Which side are you on? @ Uncle Stgm 20/02/2013 17:20:39

        H ελπίδα Θείε, υπήρξε πάντα μιά σκληρόκαρδη Κίρκη, που χρησιμοποιώντας δόλια τεχνάσματα, πάντα καθυστερούσε τους αφελείς - αθώους θνητούς ταξιδευτές και τελικά τους απομάκρυνε, απ΄ τον ποθούμενο προορισμό τους. Μη μου μιλάς λοιπόν για ελπίδα. Πες μου πως γίνεται εν τάχει ν΄ ανατρέψω τη φρίκη και να επιβάλλω το ουράνιο τόξο στην καθημερινότητα. Όλα τα άλλα είναι άσκοπη σπατάλη και χάσιμο χρόνου. Έχεις καμιά καλή ιδέα, ή μόνο ευχές, λουκέτα κι αντικλείδια για να προστατευτεί το .....μαγαζί;
        Για μένα είναι καράβι. Τα μαγαζιά ερημώνουν, μα τα καράβια ταξιδεύουν. Αενάως !

        • Uncle Stgm avatar
          Uncle Stgm @ Which side are you on? 20/02/2013 18:39:11

          Δυστυχώς ή ευτυχώς αγαπητή/ε, του λόγου μου είμαι βουνισιος, "δεν εχει πλοίο" γιά εμέ.
          Αλλά και να είχε,
          "η πολις θα σε ακολουθει. Στους δρομους θα γυρνάς τους ιδιους...
          Ετσι που τη ζωη σου ρημαξες εδω
          στην κωχη τουτη τη μικρη, σ' ολην την γη την χαλασες" (Καβάφης).

          • Which side are you on? avatar
            Which side are you on? @ Uncle Stgm 20/02/2013 19:05:08

            Όχι Θείε. Δες την σαν πλοίο. Δεν είναι μαγαζί. Μονάχα αν εννοήσουμε τη διαφορά και αν το πιστέψουμε υπάρχει σωτηρία.

            Περιπέτεια

            ……Ἀπ᾿ τὸν πατέρα μου κληρονόμησα αὐτὸ τὸ δυστυχισμένο χέρι κι ἀπ᾿ τὴ μητέρα μου ἕνα μεγάλο φτερό, ἀπὸ κεῖνα ποὺ ἔβγαζε ἀπ᾿ τὴν ψυχή της καὶ τὰ κάρφωνε στὸ ἀστεῖο καπέλο τῆς — εἶναι ἀπὸ τότε ποὺ τὶς νύχτες ἡ παλιὰ ντουλάπα ἀνοίγει μόνη της καὶ βγαίνει ἡ λαιμητόμος, ἐγὼ παλεύω μαζί της, παίρνω τὸν μπαλντὰ καὶ τὴν κάνω κομμάτια, ὕστερα καταπίνω τὶς σανίδες γιὰ νὰ μὴν τὶς βροῦν, πολλοὶ ναυαγοὶ σώθηκαν ἔτσι.
            ……Χρόνια ἔζησα τρέμοντας τὶς πόρτες, ὥσπου μάζεψα τὰ χαρτιά μου, τὶς τύψεις μου κι ἔφυγα. Μὰ στὸν πρῶτο σταθμὸ εἶδα πάλι ἐκεῖνο τὸ παιδικὸ φτερὸ καὶ κατέβηκα.
            ……Ἀπὸ τότε ἔμεινα γιὰ πάντα στὴν Κόλαση.

            Τάσος Λειβαδίτης, Περιπέτεια, ἀπὸ τὴ συλλογὴ Νυχτερινὸς ἐπισκέπτης (1972)

  9. Solicitor avatar
    Solicitor 20/02/2013 14:33:46

    Η Ελλάδα συμμάχησε με το Ισραήλ και τις ΗΠΑ για τον ορυκτό πλούτο. Όχι με την Ευρώπη των Γερμανών, άντε και των Γάλλων. Αυτό ήρθε να αλλάξει ο Γάλλος. Και σε τελική ανάλυση, η γαλλική αμυντική βιομηχανία πνέει τα λοίσθια.

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Solicitor 20/02/2013 14:52:38

      Ποιός το λέει;
      Πωλήσεις όπλων 2004 - 2011 , η Γαλλία έχει 8 % του παγκόσμιου τζίρου, έναντι 5 % της Βρετανίας, 4 % της Γερμανίας, 4 % της Κϊνας, 17 % της Ρωσίας (χώρα τριπλάσιου μεγεθους)...
      h**p://www.globalissues.org/article/74/the-arms-trade-is-big-business

  10. Τί να λέμε; avatar
    Τί να λέμε; 20/02/2013 14:50:08

    Δεν υπάρχει άλλη λύση παρά η συνεκμετάλλευση...όποιος προτείνει κάτι άλλο απλώς δεν πατά στη γη...ούτε τεχνογνωσία εξόρυξης διαθέτουμε, ούτε δύναμη οικονομική και πολεμική...τέταρτο σενάριο: ο συνδυασμός των τριών που παρέθεσες...Α! και κάτι ακόμη: να σταματήσουν τα σχέδια για περαιτέρω φορολόγηση της περιφέρειας από την Αθήνα καθώς υπάρχουν όλες εκείνες οι κατάλληλες συνθήκες που θα ευνοούσαν φυγόκεντρες δυνάμεις-διαπαστικές κινήσεις...σε συνδυασμό με την ανακάλυψη υδρογονανθράκων στην περιφέρεια......ίσως πρέπει να σκεφθούν μία χαλάρωση των δεσμών της περιφέρειας με την...Αθήνα...ειδικά στο θέμα φόρων...ο νοών νοείτω..το γράφω κομψά...

  11. Nick avatar
    Nick 20/02/2013 15:07:10

    Μη ξεχνάμε ότι η BEICIP-FRANLAB έχει κάνει έρευνες στην Ελλάδα από τη δεκαετία του 1960...

  12. Κασσάνδρα avatar
    Κασσάνδρα 20/02/2013 15:55:39

    Όπως είχε πει και ο μέγας Μπόγκαρτ στo "To have and to have not" (ελλ. "Η σειρήνα της Μαρτινίκας"): "εγώ είμαι με τον εαυτό μου". Τελικώς οι κλασσικοί πάντα διδάσκουν...

  13. Greco21 avatar
    Greco21 20/02/2013 15:58:25

    Ας μου πει κάποιος μια χώρα που έχει εκμεταλευτεί τους φυσικούς της πόρους από μόνη της, πέραν των υπερδυνάμεων και δεν είχε εμφύλιο ή δεν έμεινε υπανάπτυκτη.

    Να μιλήσουμε για το Αραβικό τόξο (Λιβύη, Αλγερία), να μιλήσουμε για Νιγηρία, για Βενεζουέλα...

    Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο Έλληνας, υπερευαίσθητος με την Εθνική κυριαρχία, μιλάει για Ευρωπαϊκά σύνορα όταν κάνει λεονταρισμούς η Τουρκία, ή για το θέμα της Λαθρομετανάστευσης και όταν πρόκειται για τα πετρέλαια θέλει την πίτα ολόκληρη.


    Τα ενεργειακά θέματα είναι λεπτά. Θέλουν σωστούς χειρισμούς. Ας μην ξεχνάμε η μεγάλη επιτυχία υπογραφής για την κατασκευή αγωγού, έκαψε την Πελοπόννησο, την Αθήνα και έφερε σε άσπρο άλογο τον Γιώργο Παπανδρέου με τους "φίλους" του...

    • Nick avatar
      Nick @ Greco21 20/02/2013 17:50:09

      Νορβηγία; Καναδάς; Σου λένε κάτι;

      Γιατί πρέπει να έχουμε ώς σημείο αναφορά χώρες της Αφρικής οι οποίες έφαγαν στη μάπα τον Ευρωπαϊκό αποικιοκρατισμό και μετά την ανεξαρτησία των σφαγιάζονται σε εμφύλιες συγκρούσεις ελέω χαραγμένων από τους Ευρωπαίους συνόρων;

      • ΠΑΛΛΗΞ avatar
        ΠΑΛΛΗΞ @ Nick 22/02/2013 07:27:50

        ο καναδάς φίλε έχει τις ΗΠΑ να εκμεταλευονται τα κοιτάσματα να αγοράζουν π.χ. 1 δολάριο και οι ΗΠΑ να πουλάνε πίσω στον Καναδά το δικό τους πετρέλαιο σε μεγαλύτερη τιμή! αστο, ψαξε λίγο καλυτερα για "ανεξαρτητα" κρατη

  14. Νεοδημοκράτης συνδρομητής avatar
    Νεοδημοκράτης συνδρομητής 20/02/2013 16:30:18

    Να θυμήσω μόνο το ναύαρχο Marie Henri Daniel Gauthier, comte de Rigny ο οποίος εφάρμοσε τη συνθήκη του Λονδίνου στο Ναυαρίνο.
    Και το Μαλί και η Αλγερία ανεξάρτητες δημοκρατίες είναι.

  15. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 20/02/2013 16:39:42

    Και οι τρεις εκδοχές του άρθρου λιγο πολύ καλές είναι για την ελλάδα.

    Μόνο μία είναι πραγματικά κακή: Να μην υπάρχουν πετρέλαια και αέρια σε ικανοποιητικές ποσότητες!

    Εννοείται οι ευρωπαίοι θα θελήσουν να χώσουν τις εταιρείες τους. Εμείς έτσι κι αλλιώς δεν έχουμε δικές μας. Θα πρέπει να συνεργαστούμε. Θα μοιάζουμε με ιδιοκτήτη που ενοικιάζει το κατάστημά του αφού δεν μπορεί να το δουλέψει μόνος του. Δεν υπάρχει απαραίτητα κάτι το κακό σαυτό. Σίγουρα θα πέσουν πολλά χρήματα και στην ελλάδα αν για παράδειγμα υπάρχει ορυκτός πλούτος 3 τρις.

    Η τουρκία βέβαια παίρνει...
    Απειλούσε και την μικρή κύπρο ότι θα επέμβει για να σταματήσει τις γεωτρήσεις αλλά κάτι οι εβραίοι που τους έχουν αλλάξειτ α φώτα στις παραβιάσεις στην β. Κύπρο / Ν τουρκία, κάτι οι δηλώσεις κλίντον ότι ¨οι ΗΠΑ θα προστατέψουν κάθε αμερικάνικη εταιρεία" (Noble energy), κάτι η εμπλοκή και της ρωσίας.... Η τουρκία τουμπεκιάστηκε για τα καλά.

  16. ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ avatar
    ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ 20/02/2013 17:17:56

    Έχει πολλούς λόγους να στηρίζει την Ελλάδα. Αφενός πλέον η επιτυχία της Ελλάδας είναι προς το συμφέρον όλης της Ευρώπης, αφού η ΕΕ έχει ξεκάθαρα επενδύσει σε αυτήν, ενώ σε ενδεχόμενη αποτυχία της η πρώτη χώρα που θα πληγεί είναι η Γαλλία. Υπάρχει φυσικά και το ζήτημα του ενεργειακού πλούτου και της ΑΟΖ, όπου η Γαλλία έχει συμφέρον να αναλάβει ρόλο συμμάχου-προστάτη και να επωφεληθεί.
    Εκτός αυτού όμως, υπάρχει και η γενικότερη ευρωπαική κόντρα λιτότητας-ανάπτυξης, ή καλύτερα λιτότητας-αντιλιτότητας, και ο Ωλάντ ψάχνει συμμάχους. Η Ελλάδα μέχρι στιγμής δεν έχει πάρει σαφή θέση σε αυτή, ο Σαμαράς κρατά ίσες αποστάσεις από Γερμανία και Γαλλία, χωρίς όμως να είναι απόμακρος, και αυτό του έχει βγει, αφού και από τις δύο πλευρές έχει λάβει κάποια οφέλη. Δεν ξέρω όμως μέχρι πότε θα μπορέσει να συνεχίσει χωρίς να παίρνει θέση. Ίσως ο παράγοντας που τελικά θα καθορίσει το στρατόπεδό του δε θα είναι το οικονομικό ζήτημα, αλλά η ΑΟΖ και γενικά η εξωτερική πολιτική. Με τη στήριξή του λοιπόν ο Ωλάντ πετυχαίνει με ένα σμπάρο δύο τριγώνια

  17. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 20/02/2013 17:22:35

    Δεν αλλαξε τιποτα απο την παγια πολιτικη της Γαλλιας.

  18. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 20/02/2013 17:46:06

    Η Γαλλία είναι απο τις λιγες χώρες που διαθέτει πέρα απο πυρηνικά (άρα ένας αυτόνομος παίκτης σε παγκόσμιο επίπεδο) ,πολεμική και διαστημική τεχνολογία την οποία μπορεί να διαθέσει προς πώληση και ενοικίαση .
    Πέραν των αμερικανών ,η κίνα και η ρωσία μπορούν να αποτελέσουν παρόμοιο παίκτη στον παγκόσμιο συσχετισμό.
    Οι γερμανοί έχουν χρήμα και υποδομή αλλά χωρίς στρατηγικό βάθος και υπεροχή είναι ισχυρή αλλά παγκοσμιοκουτσουρεμένη χώρα που πρέπει να συμμαχήσει ή να αποροφηθεί απο κάποιον άλλο.
    Εμείς δεν έχουμε ούτε οικονομία ούτε κράτος ούτε στρατιωτική ισχύ για να παίξουμε στα μεγάλα σαλόνια.
    Εχουμε όμως τεράστια γεωστρατηγική θέση ελέγχου όλης της ΝΑ Μεσογείου.Μόνοι μας δεν μπορούμε να κρατήσουμε ανοιχτή ούτε την προθμιακή γραμμή Πειραιά Αιγινας πόσο μάλλον κοιτάσματα αερίου και πετρελαίου ΝΑ της κρήτης σε λειτουργία.
    Αφού είμαστε στην ευρώπη καλώς κινείται η κυβέρνηση αλλά και η Γαλλία.Αντί για παλιατζούρες και παροπλισμένα σαπιοκάραβα που μας έστελναν οι πέραν του ατλαντικού δίνουν καινούργια πλοία και τα βαπτίζουν ενοίκιο...
    Αφού όλα είναι δανεικά και αγύριστα, το ξέρουν και οι ίδιοι ότι δεν θα πάρουν φράγκο όμως μια κίνηση ισχυρή γίνεται στο δύσκολο σκάκι των πετρελαίων της περιοχής...
    Μετά απο αυτό αλλιώς πηγαίνει για διαπραγμάτευση ο σαμαράς στον ερντογάν...Αλλο πράγμα να ξέρεις ότι ο αντίπαλος έχει αμερικανική υποστήριξη (όλα γνωστά μέχρι τελαυταίας βίδας ) και άλλο γαλλική ή ρωσική.
    Για να θυμηθούμε λίγο τον τρόμο όλων των γειτόνων εχθρών και φίλων απο τους ρωσικούς s300..
    Τα υποβρύχια των γερμανών κατόρθωσαν να τα γείρουν τελικά και έγυραν και την ισσοροπία.
    Να δούμε τι θα βρούν για τις γαλλικές φρεγάτες.

    • Ιαπετός avatar
      Ιαπετός @ ορεσείβιος 20/02/2013 19:40:12

      «Οι γερμανοί έχουν χρήμα και υποδομή αλλά χωρίς στρατηγικό βάθος και υπεροχή είναι ισχυρή αλλά παγκοσμιοκουτσουρεμένη χώρα που πρέπει να συμμαχήσει ή να αποροφηθεί απο κάποιον άλλο.»
      Σωστό. Ο πυρήνας μιάς γενικόλογης ανάλυσης.

      Στήν γερμανική Ιστορία η Ανατολή (η Ελλάδα είναι Νότος ή Νοτιοανατολικά -γιά νά μήν παραξεγηθούμε), τό Drang nach Osten, ήταν καί είναι η μοναδική διέξοδος τής γερμανικής δυναμικής τής επέκτασής της. Στήν Ανατολή ήταν καί είναι είναι τό γερμανικό μέλλον καί όχι στήν Δύση ή στόν Νότο. Η Ουκρανία, Λευκορωσία καί Ρωσία είναι τό πεπρωμένο τής γερμανικής φυλής, άν θέλει νά συνεχίσει νά παίζει σοβαρό ρόλο στίς διεθνείς εξελίξεις τού μέλλοντος. Η παρουσία τής Γερμανίας στήν Δύση, Βορρά καί Νότο μόνο ώς επικουρική μπορεί νά χαρακτηρισθεί. Είναι αυτό πού λέμε νά φυλάξει τά νώτα της.
      Αυτό τό ξέρουν πολύ καλά καί οι Γερμανοί καί οι Ρώσοι καί πολύ περισσότερο ήταν καί είναι η μεγάλη ανησυχία τών Δυτικών δυνάμεων (Αγγλία, Γαλλία, ΗΠΑ). Θά υπάρχει μιά συνεχή πάλη ελέγχου καί περιορισμού αυτού τού γερμανικού μεγαλοϊδεατικού ονείρου.
      Σέ αυτό τό πλαίσιο, μέ δεδομένη πιά τήν ανάγκη τών ΗΠΑ νά ρίξουν τό βάρος τής ισχύος τους στόν ειρηνικό Ωκεανό (λόγω Κίνας), συνδυαζόμενο μέ τό γεγονός ότι οι πρώην μεγάλες ευρωπαϊκές δυνάμεις (Αγγλία, Γαλλία) δέν πρόκειται νά καταφέρουν ποτέ στό μέλλον νά γίνουν πραγματικά ισχυρές καί ότι ο φόβος τους νά περιθωριοποιηθούν ακόμα περισσότερο στό διεθνές παιχνίδι εξουσίας (η γερμανική δυναμική τούς τρομάζει αφάνταστα) τίς καθιστά αναγκαστικούς στρατηγικούς συμμάχους τών ΗΠΑ. Τά συμφέροντά τους είναι παρόμοια.
      Κάτω από αυτό τό γεωστρατηγικό πλαίσιο δυναμικής πρέπει νά ειδωθεί η επέμβαση στήν Λιβύη, Μάλι, Συρία καί γενικότερα τής αναταραχής σέ Αφρική καί Μέση Ανατολή.
      Οι ΗΠΑ παραχωρούν συγκεκριμένους γεωγραφικούς χώρους γιά έλεγχο καί συνεκμετάλλευση στούς Αγγλογάλλους, οι οποίοι διαθέτουν καί τήν ανάλογη πολεμική μηχανή. Η γερμανία τό βλέπει καί προσπαθεί νά αντιδράσει όπως μπορεί. Τό βλέπει καί ο Πούτιν, ο οποίος κινείται ανάλογα.
      Δέν πρέπει νά μάς αποπροσανατολίζει τό γεγονός ότι ενδιάμεσα λαμβάνουν χώρα τακτικές κινήσεις πού εκ πρώτης άποψης αποπροσανατολίζουν. Η κεντρική στρατηγική τών ΗΠΑ είναι γιά τό μέλλον η συγκυριαρχία μέ τούς Αγγλογάλλους τών πρώην αποικιακών καί εξαρτούμενων από αυτές τίς χώρες γεωγραφικών περιοχών τής αφρικανικής ηπείρου, μέσης καί εγγύς Ανατολής. Οι ΗΠΑ εγγυώνται επίσης καί τόν έλεγχο τής Γερμανίας στό Drang nach Osten.
      Κάτω από αυτό τό γενικό γεωπολιτικό σκηνικό, φαίνεται ότι ο Σαμαράς μέχρι τώρα παίζει ἐξοχα τό παιχνίδι. Δέν είναι ο άνθρωπος τών Γερμανών. Είναι ο έλληνας πολιτικός, ο οποίος προσπαθεί νά τοποθετήσει τήν χώρα στήν θέση τού πάζλ πού τής τυχαίνει, τόν κατάλληλο χρόνο μέ τίς λιγότερες τριβές γιά τήν χώρα της καί τούς ανθρώπους της.
      Η αναφορά μάλιστα τού Ολάντ (στήν επίσημη τοποθέτησή του) ότι η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα πού στήριξε τήν στρατιωτική επέμβαση τής Γαλλίας στό Μαλί κάτι λέγει. Καί η σπουδή τής Ελλάδας νά τό κάνει (τί δουλειά έχουμε εμείς μέ τό Μαλί;) κάτι σημαίνει.
      Τί; Έχουμε κάποια στρατηγική καί ξέρουμε πού καί μέ ποιόν θέλουμε νά πάμε.
      Η ανέχεια πού προκαλεί η οικονομική κρίση δέν μπορεί νά μηδενίζει τά πάντα στό μυαλό μας γιά τό τί κάνει η κυβερνηση καί τί θά έκανε η γελοιότητα τής στρατηγικής Τσίπρα. Ελπίζω όταν καί άν ποτέ κυβερνήσει ο Τσίπρας νά μήν έχουμε τήν σημερινή γεωπολιτική δυναμική καί νά χρειαστεί νά διαχειριστεί μόνο τό αναδιανομή τού εισοδήματος. Από τούς άλλους στούς κολλητούς του.

  19. Φοιτητης avatar
    Φοιτητης 20/02/2013 17:46:34

    Γλυκα ματια απο τον Ολαντ; Απλο. Για ενεργειακη συνδιαχειριση και απουλητα οπλα. Ισως και ενα μετωπο εναντια της Μερκελ που θελει το ευρω στα 1,4$ και δεν βολευει τη Γαλλια.

  20. Nik avatar
    Nik 20/02/2013 19:25:39

    Ισως, λέμε ίσως, η Γαλλια να έχει τελικά καταλάβει ότι αν δεν προβάλει ισχύ σε όλη την Μεσόγειο κινδυνεύει να εκτοπιστεί από την Τουρκία ως ο ισχυρός παράγοντας στην συγκεκριμένεη περιοχή. Η ελληνική ΑΟΖ είναι λαμπρή περίπτωση να αποδείξει τον ηγετικό της ρόλο. Και στο παιχνίδι θαλάσσιας υπεροχής η Γερμανία δεν μπορεί να κάνει τίποτε, διότι δεν έχει παρουσία στην περιοχή, η κατάρα της χερσαίας δύναμης την κατατρέχει.

    Οσο για το τι θα βγάλουμε εμείς από αέριο και πετρέλαιο, και μόνοι μας να το εξορύσσαμε σε κάποιον θα πρέπει να το πουλήσουμε. Να το φάμε δεν μπορούμε, ούτε να το κάψουμε για πάρτη μας, διότι η αγορά μας δεν μπορεί να το απορροφήσει όλο. Κάποιοι πρέπει να το αγοράσουν.

    Αυτό που μένει τώρα είναι να πούμε στους Γερμανους να πάρουν τις δήθεν ανανεώσιμες πηγές που μας ανάγκασαν να αγοράσουμε και να επιδοτούμε για να έχουμε ακριβή ενέργεια, και να τις βάλουν κάπου για ασφάλεια. Φτάνει πια το παραμύθι με την κλιματική αλλαγή και λοιπά φαιδρά.

  21. kosvag avatar
    kosvag 20/02/2013 19:39:36

    Και στον τελικό παιχνίδι με τον θείο Σαμ.

  22. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 21/02/2013 08:08:22

    Ο Αρθρογράφος παραθέτει τα κάτωθι ενδεχόμενα
    ..Δύο τινά συμβαίνουν, όποιο θέλετε παίρνετε:
    1. Ή οι Γάλλοι μας πούλησαν μέσω ενοικίασης φρεγάτες και αεροσκάφη και βάζουν μπροστά την προστασία της ΑΟΖ ώστε να μην υπάρξουν αντιδράσεις.
    2. Ή υπάρχει μια στροφή στη γαλλική εξωτερική πολιτική που μπορεί να είναι και προαναγγελία αλλαγής της ευρωπαϊκής εξωτερικής πολιτικής, κάτι που πράγματι θα είναι καλό για την Ελλάδα. Δηλαδή, να πιστεύουν οι Ευρωπαίοι ότι η Ελλάδα έχει δικαίωμα να εκμεταλλευτεί τους φυσικούς της πόρους και να πρέπει να προστατευτεί γι’ αυτό από κακόβουλους γείτονες.
    Υπάρχει και η τρίτη εκδοχή: οι Ευρωπαίοι να θεωρούν κτήμα τους το Αιγαίο και τα κοιτάσματά του, ειδικά τώρα που η Ελλάδα βρίσκεται σε μεγάλη ανάγκη. Έτσι, δίνουν όπλα για να προστατεύσουν τις «επενδύσεις» τους. Αυτό φυσικά είναι ένα σενάριο που συνδέεται με τα Μνημόνια και την εθνική μας κυριαρχία.

    Προσθέτω μια ακόμα εκδοχή.Η η ευρωπαϊκή κρίση οικονομική κρίση έχει διαταράξει την ισορροπία δυνάμεων στον πυρήνα της Ευρώπης. Η Γερμανία έχει μετατραπεί σε ηγετική οικονομική δύναμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει αναλάβει την πολιτική ηγεσία της κρίσης. Την ίδια ώρα, η Γαλλία βυθίζεται αργά και σταθερά σε οικονομική τελμάτωση (χάνει την ανταγωνιστικότητα της, πλήττεται απο κλίμα αποβιομηχάνισης , αυξανόμενο το εμπορικό της έλλειμμα και η ανάπτυξη της κινείται χαμηλότερα πο τον ρυθμό της Γερμανικής Οικονομίας.Πλέον η διατήρηση του δίπολου Γερμανίας-Γαλλίας εντός Ευρωπαικής Ενωσης ως κέντρου αποφάσεων δεν υφίσταται. Τρανό παράδειγμα η διαμάχη για το "σκληρό ευρώ". Ως εκ τούτου η Γαλλία προσεγγίζει τον Νότο .Απο την Αλλη με την στάση της σε Συρία,Λιβύη και Μαλί δείχνει πρόθυμη να ασκήσει τον ρόλο που επιθυμεί η Αμερικανική διπλωματία στην διαχείριση περιφερειακών εντάσεων.Λειτουργεί ως εργολάβος και κάνει την "βρώμικη δουλειά" προσππαθώντας με τον τρόπο αυτό να εξισορροπήσει την Γερμανική ισχύ στον Νότιο Χώρο.

    Θα αποτελούσε σφάλμα της όποιας πολιτικής σκέψης να θεωρήσει την Ευρωπαική Ενωση ως Συμμαχία που έχει τη δυνατότητα να ικανοποιεί το σύνολο των απαιτήσεων των συμβαλλόμενων μερών. Ο βασικός ρόλος της κάθε συμμαχίας είναι να εξυπηρετεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος των συμφερόντων των συμβαλλόμενων μερών. Οι συμμαχίες, όπως αναφέρει ο John Mearsheimer, είναι γάμοι συμφέροντος μεταξύ των κρατών.Το δόγμα Μιττεράν "Δεν υπάρχουν μόνιμοι Φίλοι Υπάρχουν Μόνιμα Συμφέροντα" αποτελεί θεωρώ τον κινητήριο μοχλό της Γαλλικής Διπλωματίας η οποία φυσικά δεν ξεχνά και το αποικιοκρατικό της παρελθόν

  23. πολιτης avatar
    πολιτης 21/02/2013 11:10:07

    μηπως τα κοιτασματα μας αποτελουν μια πρωτης ταξης ευκαιρια να προσεταιριστουμε τις μεγαλες δυναμεις οι οποιες θα δουν οτι εχουν μεγαλυτερα οφελη απο εμας παρα απο την τουρκια? να γειρουν την πλαστιγγα υπερ υμων στο γεωπολιτικο παιχνιδι? ειναι προφανες οτι ολοι πιεζουν για μεριδιο της πιτας αφου εμεις ουτε την τεχνογνωσια ουτε τη οικονομικη δυνατοτητα εξορυξης εχουμε. ειναι επισης προφανες οτι η "μοιρασια" θα πρεπει να γινει με "σοφη" αναλογια ωστε να αποκομισουμε τα περισσοτερα οικονομικα και γεωπολιτικα οφελη. η κατασκευη αγωγων μεταφορας και σταθμων αποθηκευσης και η διαθεση του παραγομενου προιοντος επισης αποτελει κομβικο παραγοντα.
    προσφοροτερο ειναι η ανακυρηξη της ελληνικης ΑΟΖ να λαβει χαρακτηριστηκα ευρωπαικης ΑΟΖ γιατι σε αλλη περιπτωση θα εμπλακουμε σε εναν ατερμονα εξοπλιστικο αγωνα που και πολυδαπανος θα ειναι και ανουσιος με αμφιβολα αποτελεσματα. δεν πιστευω ο σαμαρας να εγκλωβιστει σε ενα τετοιο σεναριο στο οποιο θα μας εχουν παρει εκ των προτερων τα πιθανα οικονομικα οφελη εξορυξης προμηθευοντας μας παλι με πανακριβα πλοια, αεροπλανα, υποβρυχια κλπ κλπ.....

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.