02/11/2008 02:13
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Γιατί ο κ. Αλογοσκούφης δεν έπρεπε να κοιμάται

 

______________________________________________ 

Είναι ενδιαφέρον τι γράφουν και κυρίως τι δεν γράφουν οι εφημερίδες για την ελληνική οικονομία και τις τράπεζες. Μερικά πράγματα δεν κρύβονται, αλλά μην περιμένετε από μένα να μάθετε όλη την αλήθεια, γιατί απλά δεν την ξέρω. Απλά ερμηνεύω πληροφορίες και μισόλογα και προσπαθώ να συνθέσω το παζλ....

Το πρώτο και σημαντικότερο για μας: To κόστος δανεισμού της Ελληνικής Δημοκρατίας έχει μεγαλώσει σε σχέση με αυτό της Γερμανίας ή της Ιταλίας. Το «spread», στα δεκαετή ομόλογα έχει ανέβει στα 175 basis points. (100 basis points = 1 ποσοστιαία μονάδα). Αντίστοιχη αύξηση παρατηρείται, δυστυχώς και σε πιο κοντινές ληκτότητες. Αυτό σημαίνει ότι η δικιά μας καμπύλη αποδόσεων (ή επιτοκίων) έχει απομακρυνθεί, προς τα πάνω σε σχέση με αυτές των άλλων Ευρωπαϊκών χωρών. Η αγορά θεωρεί την Ελλάδα μεγαλύτερο ρίσκο από τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Η τιμή των ελληνικών ομολόγων έχει πέσει και η Ελλάδα εφεξής δανείζεται ή επαναχρηματοδοτεί πιο ακριβά και πιο δύσκολα από ότι οι άλλοι.

Αν ήμουν ο κύριος Αλογοσκούφης, αυτή η μικρή λεπτομέρεια θα με κρατούσε ξάγρυπνο. Αν ήμουν υποψήφιος για την θέση του κυρίου Αλογοσκούφη, θα ήμουν πολύ επιφυλακτικός.

Έχουμε και άλλα ....μικροπροβλήματα. Νομίζω ότι η ΕΙΒ (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων) κόβει, ή θα κόψει, κάτι χρήματα προς τράπεζες που προορίζονται για μικρομεσαίους. «Μικρομεσαίοι» με τα κριτήρια της ΕΙΒ είναι μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις.

Ασχέτως πορείας του ΓΔ του ΧΑ, ή των άλλων χρηματιστηρίων, δεν μας βλέπω καθόλου καλά. Καλά κάνει το υπουργείο Οικονομικών που αγνοεί τον Σουφλιά. Κακώς δεν κλείνει την Ολυμπιακή αύριο το πρωί, Δευτέρα, 7 π.μ., και να αγνοήσει το πολιτικό κόστος. Κακώς δεν επιβάλει εκλογίκευση στις τράπεζες που είναι ο μόνος κλάδος που ελέγχει. Κακώς δεν κόβει τις επιδοτήσεις και την άδεια λειτουργίας σε κάτι παράσιτα.  Θα το πληρώσουμε όλοι μαζί.

Μου έχει μπει η λογική αμφιβολία ότι τελικά μπορεί να μπούμε  στην Γ' ή την Δ'  κατηγορία στην ΕΕ. Προσπαθώ να πείσω τον εαυτό μου ότι δεν θα μας αφήσουν να πέσουμε, είτε για πολιτικούς, είτε για λόγους σταθερότητας του συνόλου.

Κανείς δημοσιογράφος δεν θα πιάσει αυτό το θέμα και να το παρουσιάσει με στοιχεία. Κανείς πολιτικός αρχηγός (με εξαίρεση ίσως έναν, αν αποφασίσει να μην εκλεγεί σύντομα) δεν θα τολμήσει να το θέσει στην Βουλή. Και αυτό, γιατί όλοι χρωστάνε και τους τρέμουνε.

Έχω την υποψία ότι οι μέρες που έρχονται θέλουν τόλμη, δύναμη και σκληρότητα που δεν έχουν οι πολιτικοί μας.

Ειδικός Συνεργάτης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΠΡΑΣΙΝΟ horse avatar
    ΠΡΑΣΙΝΟ horse 02/11/2008 03:28:10

    ΠΟΛΥ ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΕ.
    ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΤΑ ΛΕΜΕ ΑΚΟΜΗ.Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΟΜ ΕΓΑΛΟΣ ΑΣΘΕΝΗΣ ΑΛΛΑ Η ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ.
    ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΚΟΝΟΜΙΑ ΜΕ ΠΡΩΤΟ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΠΟΥ ΕΧΙ ΒΡΕΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ.....ΤΟ ΣΟΥΗΔΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΟΥ ΣΚΟΝΤΑΦΤΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝΤΟ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΤΗΣ ΣΟΥΗΔΕΣ ΜΟΝΤΕΛΕΣ.

  2. Factorx avatar
    Factorx 02/11/2008 03:46:56

    Πράσινο Άλογο, αυτα που γράφει το post σημαίνουν οτι δεν θα μπορεί να δανειστεί η κυβέρνηση. Το κατάλαβες;

  3. Νεοκλής avatar
    Νεοκλής 02/11/2008 07:14:30

    Σωστές παρατηρήσεις. Τα μέτρα που πρέπει να εφαρμοσθούν σε παρόμοιες περιπτώσεις βρίσκονται εκτός της "γκάμας" των Ελλήνων πολιτικών. Π.χ. ποιος θα τολμήσει να κόψει τους φόρους με τον μπαλτά και, όπως πολύ σωστά λες στο post, να κλείσει άνευ πολλών πολλών Ολυμπιακή και άλλες ρουφήχτρες του δημοσίου χρήματος; Πολύ σημαντικότερο μάλιστα θα ήταν να αρχίσει "εθελουσία" από το δημόσιο με σκούπα και ΟΧΙ ειδικές ρυθμίσεις που κοστίζουν δις χωρίς κανένα αντίκρυσμα (θυμάστε τον ΟΤΕ;).

    Στην Ελλάδα τα μηνύματα των καιρών και τα δείγματα του τι συμβαίνει στον κόσμο αγνοούνται από όλους και κατηγορούνται σχεδόν αμέσως ως προϊόντα "συνωμοσίας". Με τέτοια μυαλά, λαός και "ταγοί" του βαίνουν αισίως προς το Σούνιο, αλλά δεν υπάρχει και αρκετή θάλασσα για να πνιγούν όλοι. Και εκεί θα πρέπει να δανειστούμε με επαχθείς όρους.

  4. vromopasokos avatar
    vromopasokos 02/11/2008 08:38:27

    Δεν ξέρω πόσο "ειδικός" είναι ο συνεργάτης σου factora αλλά τα βασικά τουλάχιστον θα έπρεπε να τα παρακολουθεί.

    Αυτό:

    "Πολύ πριν από τη διεθνή κρίση, η διαφορά των επιτοκίων μεταξύ των ελληνικών και γερμανικών ομολόγων –που θεωρείται μια βάση- έφτασε στα προ ΟΝΕ επίπεδα. Βεβαίως, για να εκτοξευτεί τώρα με την κρίση, πριν από λίγο δηλαδή, σε δυσθεώρητα ύψη, στις 166 μονάδες βάση."

    είπε πριν δύο μέρες στη Βουλή ο Γ.Παπανδρέου.

    Με τον πλέον επίσημο τρόπο έγινε η αναφορά δηλαδή.
    Καλημέρα

  5. ειδικός συνεργάτης avatar
    ειδικός συνεργάτης 02/11/2008 08:45:52

    χμμ... vromopasoke. Ο ΓΑΠ (ή οι σύμβουλοί του) το έχουν πιάσει το θέμα, και το πρόβλημα των τραπεζών. Το Bloomberg ωστόσο δεν λέει ψέμματα. Πότε νομίζεις εσύ ότι άρχισε η κρίση; Σίγουρα όχι όταν άρχισε να τα λέει η TV... Εγώ κρίση βλέπω από τα τέλη Ιουλίου, ίσως και νωρίτερα...

    Μα μήπως το έχω δει γραμμένο, σε παλαιότερα σχόλια εδώ, ότι ένα από τα «προβλήματα» του ΓΑΠ ήταν ή πολύ πρώιμή του τοποθέτηση για τις τράπεζες;

  6. kathimerinos avatar
    kathimerinos 02/11/2008 08:49:34

    Οι απόψεις του αρθρογράφου σας ταυτίζονται (αν δεν μεταφέρει) με τις απόψεις της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ.
    Ο Γιάννης Αλαφούζος ζήτησε ομολογιακό δάνειο 100 εκ. ευρώ και δεν του χορηγήθηκε. Δεν του χορηγήθηκε το δάνειο επειδή ο Αλογοσκούφης δεν συναίνεσε.
    Τα χτυπήματα του συγκροτήματος ΑΛΑΦΟΥΖΟΥ στον Αλογοσκούφη θα είναι εντονότερα και συχνότερα.
    Ερευνήστε αν έτσι έχουν τα πράγματα και αν ναι στην ανάλυσή σας να το λαμβάνετε υπόψη σας.

  7. ειδικός συνεργάτης avatar
    ειδικός συνεργάτης 02/11/2008 08:55:45

    Σύμπτωση kathimerine, σύμπτωση. Το Βήμα το είδα...και με πήρε κάποιος φίλος να με ρωτήσει αν είχα γράψει εγώ τμήμα της ομιλίας του άλλου στην Βουλή (όχι δεν γράφω ομιλίες)

    Όλο και περισσότερα δάνεια δεν θα εγκρίνονται.

  8. Νικόλας avatar
    Νικόλας 02/11/2008 09:33:08

    Έχει κάποιος μια εταιρία που έχει το μονοπώλιο στο αντικείμενο της. Το λογικό ακόλουθο είναι αυτός ο κάποιος να πλουτίζει. Σωστά;
    Τώρα πως γίνεται όλες οι μονοπωλιακές επιχειρήσεις που είχε και εξακολουθεί και έχει μέχρι ένα βαθμό το Δημόσιο να είναι καταστροφικές για την δημόσια οικονομία.
    Δηλάδή είναι δυνατόν η Ολυμπιακή να έχει τέτοιες απώλειες; Είναι δυνατόν η ΔΕΗ να εμφανίζει τετοια ζημία;
    Και όμως παρουσιάζουν...Κακοδιαχείριση επομένως. Και ποιοι την διαχειρίστηκαν τα τελευταία χρόνια; Ονόματα έχουμε δεν έχουμε; Ξέρουμε ποιοι πέρασαν από τις Διοικήσεις τους και ποιοι τους διόρισαν εκεί. Ε ας γίνει κάτι με αυτούς ρε παιδιά... Για όνομα του θεού δηλαδή...

  9. vromopasokos avatar
    vromopasokos 02/11/2008 09:35:22

    Σωστά "ειδικέ συνεργάτη", μάλλον έχεις δίκιο.
    Καλημέρα.

  10. fantomas avatar
    fantomas 02/11/2008 09:35:41

    Θα ηθελα να ηξερα?....... ποιος θα ειναι αυτος ο πρωθυπουργος που θα αναφωνησει για δευτερη φορα τα λογια του Χαριλαου Τρικουπη ''δυστηχως επτοχευσαμε''

  11. ΑΛΕΦΑΝΤΟΣ avatar
    ΑΛΕΦΑΝΤΟΣ 02/11/2008 09:37:35

    ΟΧΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ....... ΦΑΝΤΑΣΟΥ.... ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ Ο ΛΟΓΙΣΤΑΚΟΣ (ΣΙΜΗΤΗΣ) ΩΣ ΣΩΤΗΡΑΣ!!!

    ΘΑ ΣΥΚΩΘΕΙ Η ΜΑΛΒΙΝΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΝΑ ΜΑΣ ΒΡΗΖΕΙ ΟΛΟΥΣ!!!

  12. PORTA PORTA avatar
    PORTA PORTA 02/11/2008 09:53:39

    Στην αρχαιότητα, ο ρόλος του χρήματος ήταν ισχυρός. Ο Λυκούργος, ο μεγάλος μεταρρυθμιστής της Σπάρτης, προκειμένου ν’ αποτρέψει τη ροπή των Σπαρτιατών προς το χρήμα, επινόησε την εξής αποτελεσματική «νομισματική» μέθοδο. Η κάθε δραχμή ήταν ένα κομμάτι σίδερο, τόσο μεγάλο και βαρύ, που ήταν περίπου ασήκωτο. Έτσι οι συναλλαγές με το χρήμα, αλλά και η συσσώρευση του χρήματος, έγινε τόσο δύσκολη που είχε σαν αποτέλεσμα να μην αναπτυχθεί η φιλαργυρία στην αρχαία Σπάρτη. Ο Πλάτωνας, στην «Πολιτεία», απαγορεύει το χρυσό και το ασήμι. Παρά ταύτα, στην αρχαία Αθήνα, υπήρχαν νομίσματα όπως σήμερα, με αποτέλεσμα ν’ αναπτυχθεί η αγάπη για το χρήμα. Να τι μας λέει για το χρήμα ο Σοφοκλής στο μεγάλο του έργο «Αντιγόνη»:
    Δεν φύτρωσε χειρότερη καμιά
    εφεύρεση στον κόσμο σαν το χρήμα.
    Αυτό γκρεμίζει πόλεις, ανθρώπους ξεσπιτώνει,
    δασκαλεύει και πλανεύει το φρόνιμο
    μυαλό να κυνηγάει της ντροπής τα έργα.

    ΠΠ

  13. Ο Χαζος του χωριου avatar
    Ο Χαζος του χωριου 02/11/2008 10:18:29

    ΠΠ

    Εξαιρετικα ευστοχο το σχολιο σου,αλλα...
    Ας ειχαμε τις αλλες αρετες της Αρχαιας Ελλαδας και ας περιφρονουσαμε το χρημα...

    Το χειροτερο,στο αρθρο του Ειδικου Συνεργατη,ειναι οτι απορεει αυτου ,νομοτελειακα ,τραγωδια αν θελουμε να κανουμε ειλικρινη αναγνωση.

  14. PORTA PORTA avatar
    PORTA PORTA 02/11/2008 10:18:37

    Ειναι τοσο σκληροπετσοι οι δικοι μας πολιτικοι που δεν ιδρωνει το αυτι τους. Στην χειροτερη θα πανε σπιτι τους "φτιαγμενοι" και θα εχουν παντα καποιον να τα ριξουν. Μην ονειροβατουμε.
    Σιγα μην δεν κοιμαται ο Αλογοσκουφης. Εδει βαρεθει να κοιμαται. Οπως κ οι συντροφοι Γιαννος και Χροστοδουλακης. Τους ειδατε προβληματισμενους και αυπνους τα τελευταια 10 χρονια? χαχαααα

    Οσο δεν υπαρχουν ευθυνες Υπουργων εν ενεργεια και ελεγχος με οδο στη φυλακα, θα κοιμουνται σαν μωρα στο στρωμα μας.

    Σε λιγο θα νομιζουμε οτι δεν κοιμαται και ο Ρουσσω και ο ΕΦραιμ απο το αγχος της Επιτροπης !..

    NO F* WAY.

    ΠΠ

  15. Ο Χαζος του χωριου avatar
    Ο Χαζος του χωριου 02/11/2008 10:27:43

    Σορρυ αλλα ο Γιαννος δεν κοιμαται...Απολαμβανει καρπους...(Ειδοποιος διαφορα)

  16. PORTA PORTA avatar
    PORTA PORTA 02/11/2008 10:45:19

    Απολαμβανει απο το Υπ Αμυνας !ο συνροφος, αλλα μην αλλαζουμε την κουβεντα. Τους εχουμε ζησει και πληρωσει τους κ@ριο...ες.
    Ας τους βαλει παλι ο ΓΑΠ υπουργους εαν βγει να δει τη γλυκα.
    Θελει και ο Σουφλιας και ο Αβραμο, κοινωνικη πολιτικη. Δεν κοιτανε τα χαλια των υπουργειων τους θελουν και νταβατζιλικι. Θα μας τρελλανουν.

    ΠΠ

  17. γάιδαρος avatar
    γάιδαρος 02/11/2008 10:47:00

    Αγαπητέ ειδικέ συνεργάτα.

    Γράψατε :
    "Κακώς δεν επιβάλει εκλογίκευση στις τράπεζες που είναι ο μόνος κλάδος που ελέγχει."

    Ορθή διατύπωσις:
    Καλά θα ήταν να υπάρξει και κάποιος έλεγχος στις Τράπεζες, αλλά δυστυχώς είναι ο κλάδος στον οποίο δεν υπάρχει κανένας απολύτως έλεγχος.

    Χαίρετε

  18. ο βουνισιος avatar
    ο βουνισιος 02/11/2008 10:49:34

    Την τελευταία δεκαετία η οικονομική πολιτική που έχει εφαρμοστεί στη χώρα μας το μοναδικό που έχει καταφέρει να κάνει σωστά είναι η δημιουργία ανισοτήτων, αυτό σε μεγάλο βαθμό δημιουργεί μια περίεργη νοοτροπία στην κοινωνία, όλοι κοιτάζουν να φτάσουν σε οικονομικά αγαθά αδιαφορώντας σε μεγάλο βαθμό αν αυτό που κάνουν είναι άδικο ή δημιουργεί προβλήματα σε χιλιάδες άλλους ανθρώπους. Σήμερα βλέπουμε ότι υπάρχει ένας μικρός αριθμός ανθρώπων που μπορεί να έχει τα πάντα και από την άλλη πλευρά το μεγάλο σύνολο των πολιτών στερούνται ακόμη και βασικά αγαθά. Τα πράγματα έχουν εξελιχθεί έτσι που σε μεγάλο βαθμό ακόμη και η ισχύουσα νομοθεσία τείνει να μην γίνεται σεβαστή από τους λίγους, ενώ για τους πολλούς τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο σκληρά. Αν συνεχίσει με το ίδιο ρυθμό να κινείται η κατάσταση η κοινωνική κατάρρευση δεν θα απέχει μακριά από το να γίνει πραγματικότητα, για μια μικρή χώρα όπως η δική μας αυτό θα είναι καταστροφικό για το μέλλον της μικρής κοινωνίας μας.
    Από την άλλη πλευρά η αλληλομεταθεση ευθυνών δεν δημιουργεί συνθήκες απεγκλωβισμού από τα μεγάλα και ιδιοτελή συμφέροντα, σήμερα η συσχέτιση της οικονομίας είναι περισσότερη ορατή λόγω των μεγάλων κοινωνικών προβλημάτων. Από τη στιγμή που υπάρχει αμφισβήτηση, είναι σίγουρο ότι πρέπει να δημιουργηθούν οι παράγοντες εκείνοι που θα δημιουργήσουν μέσα από τις δράσεις που θα αναπτυχθούν κλίμα εγκυρότητας και αξιοπιστίας. Για να μπορέσει όμως να γίνει αυτό είναι απαραίτητη και η ταχύτητα στη λήψη των αποφάσεων, σήμερα σε μεγάλο βαθμό απουσιάζει,

  19. βαγγελης avatar
    βαγγελης 02/11/2008 11:11:22

    και γιατι πρεπει να την 'πληρωσει' ο εργαζομενος μεσω φορων(εμμεσων-αμεσων) κλπ; Ας βαλουν πρωτα να πληρωσουν ΟΣΟΙ εχουν τις μεγαλες περιουσιες (ας δεσμευσουν και ακινητα απο offshore κλπ)... ενας με 800-900 ευρω δεν εχει δυνατοτητα για μειωση εσοδων. Ουτε καν αυτος με τα 2000-3000 εχει δυνατοτητα αν εχει απο πισω 2-3 παιδια. Ενω αλλοι με μισθους παχυλους ή με περιουσιες εκατομμυριων ευρω μπορουν να ζησουν και με λιγοτερα απο αυτα. Ας πουμε, ενας με 400.000-500.000 μισθο και ανω, να χανει ΟΛΟ το ποσο και να μενει με 200Κ-300Κ μαξιμουμ.... ολα τα αλλα υπερ του κοινωνικου κρατους. Αλλος με περιουσια πχ 10.000.000 ευρω να δινει στη δυσκολη αυτη στιγμη το 50-70% και να μενει με το υπολοιπο, του φτανει για να ζησουν κ τα παιδια του. Ας ζει πιο 'απλα'... ολα τα αλλα ειναι καραμελες για τους 'απλους' πολιτες....
    Χρημα υπαρχει, απλα το 'παιρνουν' απο εκει που τους 'παιρνει'....

  20. βαγγελης avatar
    βαγγελης 02/11/2008 11:13:51

    ΥΓ
    α και συμφωνω απολυτα οτι πρεπει επιτελους σε δημοσιες υπηρεσιες και στους πολιτικους θωκους να πληρωνουν το τιμημα της ασχετοσυνης-κακης διαχειρισης-αποτυχιας και με αλλο τροπο εκτος απο 'παραιτηση' ή εκλογικη αποτυχια....
    Οπως επισης και για τα προστιμα απο ΕΕ κλπ κλπ....
    Ολα αυτα θα επρεπε ηδη καποιοι να τα πληρωνουν ...

  21. miaouth avatar
    miaouth 02/11/2008 11:35:19

    @ ΠΡΑΣΙΝΟ horse (1)
    Αναρωτηθήκαμε άραγε ποιοί ακριβώς Έλληνες (πολιτικοί και μή) δεν θέλουν το Σκανδιναβικό φορολογικό - οικονομικό μοντέλο; Μήπως οι παραοικονομούντες, φοροδιαφεύγοντες και αεριτζήδες Εδώ-Ροκανίζουν-Εργολάβοι πάσης φύσεως και χρώματος; Και τους κυττάμε με ... δέος; Γιαούρτι και ξεφτίλισμα.
    @ Νεοκλής (2)
    Τους φόρους στα κέρδη εαιριών που επενδύονται να τους κόψουν με το μπαλτά, μέχρι μηδενισμού, δίκιο έχεις. Τα διανεμόμενα προς κατανάλωση κέρδη να τα φορολογήσουν 50% και άνω. Σκανδιναβικά.
    @ Γενικά:
    Υπάρχει εμφανής Ελληνική φούσκα. Αμερικανικού τύπου: Κατανάλωσης, ακινήτων κτλ. Τη δημιούργησαν οι Τράπεζες και αυτές θα την πατήσουν όταν "βγεί ο αέρας" της. Αλλά τότε, τα σπασμένα της φούσκας θα τα πληρώσει τό Δημόσιο. Αυτό οι μακροπρόθεσμοι επενδυτές το ξέρουν. Και παίρνουν ήδη τα μέτρα τους, ξεφορτώνονται τα απανταχού στον κόσμο ομόλογα κρατών που είναι εγγυημένα με αέρα. Και προτιμούν να διακρατούν Ομόλογα χωρών με καλό εμπορικό ισοζύγιο πληρωμών, με παραγωγική υποδομή, με εργατικό δυναμικό υψηλής μόρφωσης, με σώμα δημόσιων λειτουργών συνεπούς νοοτροπίας κτλ.
    Τόσο απλό είναι το θέμα του spread των Ομολόγων Δημοσίου.

  22. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 02/11/2008 11:46:33

    να προσευχόμαστε να μην σκάσει η φούσκα των ακινήτων, ή μάλλον να μην σταματήσει το γκρίζο και το μαύρο χρήμα...

  23. Nick avatar
    Nick 02/11/2008 11:55:05

    Το έχει γράψει και η Wall Street Journal. Αλλά δίνει 2 εκδοχές: Περί πτωχεύσεως Ελλάδος-Ιταλίας και, κάτι που γράφτηκε και από την Ελευθεροτυπία, περί εκβιασμού μέσω shot-selling από primary dealers έτσι ώστε να επαναγοράσει το Κράτος τα ομόλογα σε υψηλότερη τίμη.

    Χαζέ του χωριού, νομοτελειακά το οικονομικό μοντέλο που ισχύει από το 1971 έφατσε στο τέλος του. Και η έκρηξη θα είναι ισχυρότερης της υδρογονοβόμβας.

  24. Evros avatar
    Evros 02/11/2008 12:00:02

    archaeopteryx
    Μην συγκρίνεις την δομή της Αμερικάνικης οικονομίας με την Ελληνική. Η Αμερικανική βασίζεται στην κατανάλωση. Η Ελληνική στην ασφάλεια του σπιτιού και της οικογένειας. Κανένα στεγαστικό δανειο δεν έχει οδηγήσει σε πληστηριασμό ακινήτου. Ολοι οι πληστηριασμοί γίνονται απο κάρτες και απο επιχειρηματικά δάνεια.
    Οσο για το μαύρο χρήμα είναι το μόνο που θα σώσει την αγορά.

  25. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 02/11/2008 12:05:18

    δεν διαφωνώ...αλλά πες μου, πόσο θεωρείς εύλογη αξία ανά τετραγωνικό στην Αθήνα; και πόσο αν οι οικονομικοί μετανάστες φύγουν (αν υποθετικά φύγουν αυτοί και όχι εμείς;)

    ξέρω ότι «η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει». Περιμένω, αν ποτέ γίνει ανασχηματισμός, αν ποτέ πάρει άλλος του Υπουργείο Οικονομίας, αν θα μάθουμε την αλήθεια...που, κουταμάρες λεω, δεν θα την μάθουμε. φαντάσου χ% του ΑΕΠ μαύρο. Θα μας κλεισουν.

  26. ronnie avatar
    ronnie 02/11/2008 12:07:33

    Ίσως μετά την έκρηξη να έχουμε την μόνη μας ευκαιρία για ένα restart ,για ένα ολικό format του κατακερματισμένου hard-drive μας.
    Παραμυθιάζομαι ,το ξέρω,αλλά πρέπει και σε κάτι να ελπίζεις ρε γαμώτο...

  27. Nick avatar
    Nick 02/11/2008 12:08:01

    @Evros: Το 67% του Ελληνικού ΑΕΠ βασίζεται στην κατανάλωση. Με τη διαφορά ότι τα δάνεια προέρχονται από καταθέσεις και όχι από πώλησεις ομολογιών σε Κίνα-Ιαπωνία-Ρωσία-ΟΠΕΚ.

  28. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 02/11/2008 13:18:30

    Το χειροτερο ειναι, οτι οι ηλιθιοι οι δημοσιοκαφροι, ειτε απο πληρη αγνοια, ειτε απο συνδρομο Αυτια,(γλειψιμο του κοσμου δηλαδη),παραμυθιαζουν τον κοσμο με ελπιδες ορι ο χοντρος, θα ελθει αο την ΕΕ με τα δωρα.
    Με λεφτα δηλαδη, για να μοιρασει.Και που θα εχει πεισει τους κακους Ευρωπαιους, να μας επιτρεψουν να τα μοιρασουμε.
    Δηλαδη σκετη αλητεια.
    Και αντε μετα να πεισεις τον κοσμο, οτι λεφτα δεν υπαρχουν και οτι χρωσταμε της Παναγιας τα ματια,(αλλα ΚΑΙ της Μιχαλους συν τοις αλλοις).
    Βεβαια, ειναι και κατι απο-κομματα, τυπου συριζα και κκε, που με τη σιγουρια της αποχης απο τη διακυβερνηση για παντα,μπορουν να υποσχονται τα παντα και να ζητανε τα παντα.
    Και κατι Πασοκοι, που τους ειχα καποτε σε υποληψη,ανοιγουν το στομα τους, και λενε ΤΙΣ παπαριες.Ολα ειναι ευκολα, αρκει να τους ψηφισουμε.Και να τα κανουνε σκατα, οπως πριν.
    Που μοιραζανε παλι λεφτα, που ΔΕΝ τα ειχαν.
    Τι διαολο, κανενας λογικος ανθρωπος, δεν υπαρχει εδω;
    Βρασε ρυζι δηλαδη.

  29. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 02/11/2008 13:22:41

    Ρε συ Miaouth ,στο Παδσοκ λογω Γιωργου, τα ξερουν τα μοντελλα, αλλα ειδες εσυ, να προτεινουν τιποτα απ αυτα;
    Και κατι αλλο.
    Τα λεφτα που εχουμε στην Τραπεζα,τι τα κανουμε τελικα; Τα εχουμε, η τα χανουμε;

  30. mavros avatar
    mavros 02/11/2008 14:31:43

    Bonjour
    καλο το post , καλά τα σχόλια, αλλα...
    Σχεδόν κάθε φορα μου έρχεται στο νου κάποια λαϊκή έκφραση του στυλ " μπήκαν οι χοίροι στα κουκιά, τα κάναν όλα αχταρμά" !
    Το σχήμα είναι εύκολο... Χοίροι εμείς, κουκιά οι infos και αχταρμάς η άποψη του εκαστου τελευταίου αναγνώστη... (Δεν θέλω να προσβάλω προσωπικά κανένα αλλα δεν θα ήταν κακό an προσβληθεί και κάποιος!)
    Δεν είναι εγκληματικό... έτσι κάνουν οι χοίροι άμα δουν κουκιά, τι να κάνουμε ;!
    Ωραίος ο "ειδικός" και αληθινός αφού μας λέει να μην περιμένουμε όλη την αλήθεια... Περιμένω όμως ρε (Ει)δικέ μου... το γαμώpazl... Παλιά έφτιαχνα και εγώ και μετά με τη μάνα μου τα βάζαμε σε καδράκια... Τι λέει "φακτορα", πουλάει καδράκια το μαγαζί ;
    Έτσι... χωρίς καδράκια, ο τοίχος φαίνεται μπουρδέλο... λέει ο καθένας το μακρύ και το κοντό του και... πάμε παρακάτω . (μην το γεμίσεις ρε παιδί μου, Βάλε κa'να δυοτρία, να ομορφiσει το πράμα...!)

    Αρκετοί έχουν καλές ιδέες, κομμάτια του παζλ τα λέω εγώ εάν συμφωνείτε, πχ. :
    Νεοκλής, ειδικός συνεργάτης,Anonymous,Nick,archaeopteryx,Evros,miaouth,Ο Χαζος του χωριου,ο βουνισιος,PORTA PORTA,γάιδαρος ... ...
    Aρχισε να τους καδράρεις λιγάκι... Να λέμε και λιγότερα και σοβαρότερα και ουσιαστικά και λοιπά... (Έτσι, εγώ τουλάχιστον, βαριέμαι να σχολιάσω επί του θέματος)
    Εξάλλου από προηγούμενα post σου μας έδωσες την εντύπωση ότι σε τρώει ο k... για αλλαγές και τέτοια. Βάλε για παραδειγμα ένα καδράκι ψηφοφορίας-αποδοχής,αρίθμησης σχολίων, η άμεσης απάντησης η κάτι τέτοιο τέλος πάντων...
    Με νιώθετε, έτσι ; Συμφωνείται ότι έτσι θα εξελιχτεί η συζήτηση καλύτερα σε ότι αφορά το blog η κάνω λάθος ;
    Από την άλλη μεριά μπορεί να μην είναι και καλή ιδέα... ξέρω και εγώ? Αλλιώς το παίζω και εγώ "Ειδικός συνεργάτης" και βάζω και εγώ κομμάτια στο παζλ, ("μαλακίες" δηλαδή)...

    φιλικά πάντα,

  31. Αθ. Κλάρας avatar
    Αθ. Κλάρας 02/11/2008 14:40:59

    Οι οικονομικές προβλέψεις είναι μαύρες και άραχνες. Ολοι όμως σφυρίζουν αδιάφορα για το υπερβολικό δημόσιο έλλειμμα.
    Ποιος φταίει για όλα αυτά ; όχι μόνο οι γαλαζοπράσινες κυβερνήσεις αλλά κυρίως εμείς που συνδυάζουμε τα μεγάλα ιδανικά για την μεγάλη μάσα. Η μεγαλύτερη ζημιογόνος επιχείρηση είναι το ίδιο το κράτος, το οποίο αποτελείται από μερικές ντουζίνες δημόσιους οργανισμούς, όλοι στο κόκκινο.
    Για ιστορικούς λόγους το πρώτο δάνειο ύψους 800.000 στερλίνων μας χορηγήθηκε το 1823 από τον Τζώρτζ Κάνινγκ για τις ανάγκες της Ελληνικής Επανάστασης και από τότε αυτό και όλα τα επόμενα ήταν δανεικά και αγύριστα. Αν και όχι τόσο αγύριστα, αφού τα πληρώσαμε με Βασιλιάδες, Πολέμους, Εμφυλίους, Χούντες αναγκαζόμενοι να προσφέρουμε Γη και Υδωρ σε όλους τους αποικιοκράτες που πέρασαν και εγκαταστάθηκαν σε αυτόν τον τόπο.
    Και ενώ Επτωχεύσαμεν μία φορά το 1893 κινδυνεύουμε σήμερα να το επαναλάβουμε.
    Ναι, ξέρω το έλλειμμα των 270.000.000.000 ευρώ είναι τεράστιο και δύσκολο να μπαλωθεί, αλλά πως γίνεται χρόνο με τον χρόνο να μεγαλώνει;
    Και εμείς τι κάνουμε για αυτό ;
    Δανειζόμαστε χωρίς όριο και δίνουμε εξουσία σε μπατίρηδες που αποφάσισαν να κάνουν τους πολιτικούς για να γεμίσουν το πορτοφόλι τους. Βέβαια όχι με αζημίωτο αφού θα μας βολέψουν σε κάποιο γραφειάκι για να βάλουμε και εμείς το λιθαράκι μας με την τεμπελιά μας και τον ωχαδελφισμό μας στην μαύρη τρύπα του προϋπολογισμού.
    Απλά είναι τα πράγματα, κατορθώσαμε να γίνουμε ένα υπερχρεωμένο κράτος αποτελούμενο από υπερχρεωμένους πολίτες που πρέπει να κάνουμε σύντομα την αυτοκριτική μας και να μην τα ρίχνουμε όλα στους άλλους.
    Γιατί μπορεί να κληρονομήσαμε όλα αυτά τα χρέη, αλλά τουλάχιστον να μην τα δώσουμε αυξημένα στα παιδιά μας τα οποία δεν φταίνε σε τίποτα.

  32. ειδικός συνεργάτης avatar
    ειδικός συνεργάτης 02/11/2008 14:51:33

    Περιμένω όμως ρε (Ει)δικέ μου… το γαμώpazl…

    mavre, ρωτάς κάτι από μένα;
    Όσο πιο απλά το ρωτήσεις, τόσο πιο απλά θα σου απαντήσω.

  33. mavros avatar
    mavros 02/11/2008 15:22:06

    ame... ποιο από τα πέντε της foto αρχίζει να εμφανίζεται στο παζλ ?

  34. Factorx avatar
    Factorx 02/11/2008 15:37:09

    Υπάρχουν στην μπλογκόσφαιρα κάποιοι Μάυροι κι έρημοι που δεν μπορουν να καταλάβουν ακόμα οτι το blogging δεν είναι πλέον να βγάζουμε τα σώψυχά μας κι όποιον πάρει ο χάρος. Κι επειδή το μάυρο ταυτίζεται συνήθως με δεξιά απραχτικά τύπου σκούφη καλό είναι να μπορουν να απαντήσουν και συσγκεκριμένα και οχι παραρολογώντας. Δεν ενοώ κανέναν φυσικά.

  35. mavros avatar
    mavros 02/11/2008 15:39:02

    Για να γίνω πιο ξεκάθαρος... ξυπνώ και βλέπω... Μια ερώτηση- και από κάτω μια φωτό... Διαβάζω και συμφωνώ με την μεγάλη πλειοψηφία των σχολιαστών... "ξεξυπνω" και ξανακοιτώ την φωτό και τον τίτλο και λέω...mmm θελιά (δημοσια), ξυραφάκια (σιγά το καλσόν), μπιστόλι (από μακριά...), μπαλτάς (από κοντά...) και Το χάπι !
    .
    .
    .

  36. ειδικός συνεργάτης avatar
    ειδικός συνεργάτης 02/11/2008 15:50:19

    mavre,
    αυτά που έγραψα, είναι γραμμένα, ίσως όχι σε τέλεια γλώσσα, αλλά νομίζω είναι κατανοητά.

    Το παζλ στο οποίο αναφέρθηκα είναι η μακροοικονομική μας κατάσταση, οι πρόσφατες εξελίξεις (πάντα σε οικονομικά θέματα) και η δυνατότητά μας να καταφέρουμε να ξεπεράσουμε τα ενδογενή και εξωγενή οικονομικά μας προβλήματα. Ουτε κάν πολιτικολογώ.

    άντε σε βοηθάω...

    Μπορείς να συγκρίνεις τα αντικείμενα της φωτό με επιλογές: μειώνω φόρους, αυξάνω φόρους, συγχωνεύω τρεις τράπεζες, κλείνω τον Τάδε που μου απομυζά χρήματα, επιτρέπω ελέυθερες απολύσεις, απαγορεύω απολύσεις... Μεταπείθω την EIB, δεν μεταπείθω την EIB... Κατάλαβες τίποτα;

    Π.χ. εάν επιβάλω στην τράπεζα Χ και την τράπεζα Ψ να συγχωνευτούν (μπορώ να το κάνω...) με διώχνουν από το Υπουργείο πριν προλάβω να το σκεφτώ.

    Αχ κύριε Αλογοσκούφη, εάν έχετε mavrous στο Υπουργείο σας, την έχετε βάψει.

  37. Nick avatar
    Nick 02/11/2008 16:29:14

    Βασικά εάν είναι Μαυροσκούφηδες τότε την έκατσε κυριολεκτικά.

  38. mavros avatar
    mavros 02/11/2008 17:10:11

    Λοιπόν, τελικά δεν με νιώσατε... Δεν ήθελα να πω κάτι για το post όσο για μιαν ιδέα μου για την λειτουργικότητα του site, μιας το επισκέπτομαι και με ενδιαφέρει. Την είπα σε ένα post που φάνηκε να είναι γεμάτο από τύπους που συμφωνώ με αυτά που λένε. Την είπα με "κάποιον" τρόπο που τελικά δεν επιτέλεσε στο να γίνω ξεκάθαρος αλλα στο να χαρακτηριστώ όπως χαρακτηριστικά κλπ. Σχολίασα και σε άλλο ένα post αλλα και εκεί είδα ότι δεν με έπαιρνε...ήθελα να κάνω λόγο για λύσεις και ιδέες που έχουν εδώ μέσα κάποιοι οι οποιες θα έπρεπε να έχουν κάποια άλλη βαρύτητα, εκτίμηση,(δεν ξέρω πως να το πω) μιας και είναι τόσο καλές και έξυπνες. ... και πρότεινα αυτό με τα κουτάκια και τις διαφορες μαλακίες που είπα.
    τελικά φάνηκε ότι , "παπαρολογο", ότι είμαι βάλτος , ότι είμαι άσχετος, ότι είμαι δεξιός, μέχρι ότι βγάζω και τα σώψυχα μου ( που δεν μπορώ να καταλάβω ούτε γιατί είναι κατακριτέο)

    δεν σας άρεσε,

    συγγνώμη δεν το ξανακάνω

  39. ειδικός συνεργάτης avatar
    ειδικός συνεργάτης 02/11/2008 17:16:00

    Δεν σε χαρακτήρισε κανείς τίποτα, προσωπικά δεν ξέρω για αριστερούς ή δεξιούς, η ανάρτηση σίγουρα δεν έχει «χρώμα». Δεν νομίζω ότι παπαρολογείς, αλλά προς στιγμήν μου φάνηκε ότι δεν καταλάβαινες την σχέση της φωτογραφίας με το κείμενο.

  40. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 02/11/2008 17:19:38

    Και τι έγινε δηλαδή, κύριε ειδικέ συνεργάτη; Και η Γιουγκοσλαβία δεν είχε καταλήξει κάποτε σε οικονομικό χάος; Δεν τα έλυσε όλα ωραία και καλά ο εμφύλιος πόλεμος και ο διαμελισμός; Γιατί σε ενοχλεί ο οικονομικός γκρεμός, που συνειδητά οικοδομεί το κράτος από δεκαετίες; Πως θα απαξιωθεί διαφορετικά η ζωή; Πως θα αποσκιστούν διαφορετικά τόσα μέρη της Ελλαδικής επικράτειας, που αμφισβητούνται; Η αποσκοπείς να αρχίσω να υποπτεύομαι ότι δεν θέλεις και την νέα τάξη πραγμάτων; (Εάν έχεις παιδιά άνω των 16 ετών, να μην ανησυχείς καθόλου. Με τα νέα πολεμικά μέτωπα που θα ανοίξουν, θα χρειαστούν μισθοφόροι. Και οι γυναίκες βέβαια είναι καταλληλότατες. Και όχι γκρίνιες. Σύντομα θα πέσει η τιμή της ηρωίνης).

  41. ειδικός συνεργάτης avatar
    ειδικός συνεργάτης 02/11/2008 17:29:52

    κάνεις χιούμορ ή τα λες σοβαρά; Χιούμορ θεωρώ...Ή είσαι νιχιλιστής; Πω πω, εγώ είμαι με παρωπίδες και δεν καταλαβαίνω πολλά πέρα από τον μικρόκοσμό μου...

  42. Watts avatar
    Watts 02/11/2008 17:39:26

    Φάκτορ,ειδικοί συνεργάτες και αγαπητοί σχολιογράφοι:σας παρακολουθώ εδώ και έναν περίπου χρόνο και τα τελευταία σας σχολιάκια με βάζουν για πρώτη φορά στον χορό των απαντήσεων των απαντήσεων...
    Μήπως-λέω απλώς μήπως- έχετε πάρει πολύ στα σοβαρά τους ρόλους σας?
    Πριν μου επιτεθείς αγαπητέ μου Φάκτορα(κάτι που-περιέργως- το κάνεις πολύ συχνά τελευταία),επέτρεψέ μου να ρωτήσω μόνο το εξής:ως σχολιογράφοι γίνονται δεκτοί μόνο οι αριστερόφρονες κάτοχοι τουλάχιστον ενός phd?

  43. πανέξυπνη avatar
    πανέξυπνη 02/11/2008 17:47:21

    Watt
    Γιατί δεν δοκιμάζεις, να το διαπιστώσεις μόνος σου?

  44. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 02/11/2008 17:56:42

    Δεν έχει σημασία εάν κάνω χιούμορ, εάν είμαι νιχιλιστής, ή εάν μιλάω σοβαρά. Το προσωπικό μου δράμα δεν μπορεί (δυστυχώς) να συγκριθεί με το δράμα της κατάστασης, όπως αυτή διαμορφώθηκε.
    Αυτό που βαραίνει είναι κατά πόσο τα γραφόμενα μου ανταποκρίνονται - έστω μερικά - στα δεδομένα, τις προοπτικές και τους κινδύνους που διαγράφονται.
    Όσο αφορά τις "παρωπίδες", επίτρεψε μου την διαπίστωση, ότι και σφαιρικά βλέπεις και πολύ εύστοχα εκφράζεσαι. Πολύ φοβάμαι ότι σύντομα θα καταντήσεις να εκφράζεσαι και εσύ ανάλογα με εμένα. Γιατί ο "μικρόκοσμος" σου δεν έχει παντζούρια, αλλά μπόλικες πόρτες προς την σκληρή πραγματικότητα, που άφοβα ανοίγεις.
    Έστω και εάν σε λυπάμαι, για τις συνέπειες της οπτικής σου ειλικρίνειας, Εύγε για την ανάρτηση.
    Love hurts.

  45. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 02/11/2008 18:00:07

    Watts
    Λάθος. Αριστερίζοντες με MBA.

  46. Watts avatar
    Watts 02/11/2008 19:29:42

    @archaeopteryx .Συγγνώμη,δεν ήθελα να σε υποτιμήσω αγαπητέ μου....

    @πανέξυπνη .Δεν είναι σκοπός μου να γίνω -ατύπως ή μη -δεκτός στην ομάδα των σχολιαστών.Μάλλον δεν έγινα σαφής τελικά.Αυτό που είναι λιγάκι ενοχλητικό τελευταία, είναι ένας αέρας ελιτισμού στα κείμενα των σχολίων ,ενίοτε δε και στις αναρτήσεις.Στις αναρτήσεις δεν με ενοχλεί καθόλου,του φάκτορα είναι η σελίδα,όπως θέλει γράφει και δεν χρωστάει και σε κανέναν τίποτα.
    Οι σχολιαστές όμως είναι μία άλλη ιστορία.Για οποιοδήποτε θέμα έχουν πρόχειρες 5-6 αναλύσεις και άλλες 5-6 θεωρίες.Πολλοί δε,θεωρούν εαυτούς αυθεντίες και με ειρωνίες ή εύκολους χαρακτηρισμούς ξεμπερδεύουν αμέσως.
    Χαλαρώστε παιδιά,μπορούμε να σκεφτούμε και μόνοι μας .

  47. Goedel avatar
    Goedel 02/11/2008 19:41:31

    Watts

    οι σχολιαστές σχολιάζουν, αυτοί που σχολιάζουν τους σχολιαστές μετασχολιάζουν και εγώ, αυτή την στιγμή, μεταμετασχολιάζω, και να μου σχολιάσεις το μεταμετασχόλιο, θα μεταμεταμετασχολιάζεις...ουφ.

    Κάτι σαν τα δελτία ειδήσεων στην ΤιΒι.

  48. πανέξυπνη avatar
    πανέξυπνη 02/11/2008 19:41:54

    σίγουρα δεν είναι "σκοπός", διάλογος είναι Watts, διάλογος κι αντίλογος.

    Αυτή είναι και η έννοια των blogs. Έκφραση, ελεύθερη όσο γίνεται.

    Διαβάζεις, σχολιάζεις, δέχεσαι ή οχι την γνώμη των άλλων, κρίνεις, λες την δική σου άποψη.

    Μην αναλωνόμαστε στα λόγια, βλέπεις είσαι ήδη σχολιαστής!

  49. miaouth avatar
    miaouth 02/11/2008 20:07:06

    @ Προβο (30)
    Για τα λεφτά στις Τράπεζες, έχω την αίσθηση ότι δεν κρεμόμαστε τόσο από την τύχη των τραπεζών ή του Ελληνικού Δημοσίου, όσο από των ισχυρών Ευρωπαικών οικονομιών, δηλαδή κυρίως της Γερμανίας. Ν' αφήσουν να γίνουμε Ισλανδία δεν τους συμφέρει (το Ευρώ, βλέπεις, να πούμε εδώ και για του στραβού το δίκιο, έναν καλό λόγο για το γερω-Σημίτη). Τώρα, άν κλατάρουν και τα δικά τους λάστιχα, αυτό λίγο μακρινό και απίθανο το βλέπω (άλλωστε, φημολογείται ότι έγκαιρα πούλησαν δολλάρια κι έχουν φορτώσει στα υπόγειά τους τόννους ράβδων χρυσού νοτιοαφρικανικού, αλλά αυτό δεν είναι το κύριο όπλο τους).

  50. miaouth avatar
    miaouth 02/11/2008 20:17:01

    Όσο για τους ΠΑΣΟΚους, άν ξέρουν το μοντέλο και γιατί δεν το προτείνουν, ρώτα καταρχήν τους ίδιους. Εγώ φαντάζομαι, ότι φοβούνται κι αυτοί την Ελληνική φούσκα και προσεύχονται μή σκάσει. Και ξέρουν ότι τώρα δεν προκάνουν με το μοντέλο. Γιατί μετά την άνοιξη, θα βρεθούν να κυβερνούν νταλίκα με τρία τέσσερα σκασμένα λάστιχα, και ούτε ψύλλος στον κόρφο τους.

  51. mesas avatar
    mesas 02/11/2008 20:24:40

    Factorα εάν δεν υπήρχε ευρώ όλα θα ήταν πιο ..αργεντίνικα...
    συνεπώς, και πάλι καλά!

    ερώτηση:
    εμείς στην ΟΝΕ μπήκαμε αξιοκρατικά;
    με τις επιδόσεις της οικονομίας μας;

    ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ!

    καθαρά πολιτικοί λόγοι, συνεπώς, καθαρά πολιτικοί θα είναι και οι λόγοι που θα συνεχίσουν να μας δίνουν δάνεια...
    και υπάρχουν κάμποσοι ακόμα...

  52. Nick avatar
    Nick 02/11/2008 23:03:46

    @miaouth: Η Γερμανική Κεντρική Τράπεζα χρόνια τώρα κρατάει μεγάλα αποθέματα χρυσού, γύρω στους 3.000 τόνους.

    @mesas: Κάποτε είχα δει μια γελοιγραφία που έδειχνε τις χώρες της ΟΝΕ σα γύπες που έλεγαν ψέμματα. Η μόνη ίσως χώρα που μπήκε αξιοκρατικά είναι κατ'εμέ η Ολλανδία.

  53. Αθ. Κλάρας avatar
    Αθ. Κλάρας 03/11/2008 19:24:04

    @mesas
    Μήπως θα μπορούσες να μας εξηγήσεις ποιοι είναι αυτοί οι πολιτικοί λόγοι για τους οποίους αξίζει τον κόπο να λυγίζουμε την μέση, ώστε να μας συντηρούν οι ξένοι ;
    Ετσι, για να νοιώσουμε λίγο εθνικά υπερήφανοι.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.