#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
16/01/2012 20:55
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Γιατί ο Παπαδήμος δεν θα μπορέσει ποτέ να γίνει Μόντι



Η Angela Merkel μάλλον θα το έχει μετανοιώσει πολύ που εξανάγκασε σε παραίτηση τον Silvio Berlusconi και έφερε στην πρωθυπουργία τον τεχνοκράτη Mario Monti. Γιατί ανακαλύπτει έκπληκτη τώρα ότι οι Ιταλοί δεν έχουν καμία πρόθεση να συμπεριφερθούν σαν καλοί Γερμανοί. Όπως δείχνουν οι τελευταίες εξελίξεις ο Mario Monti, μπορεί να είναι τεχνοκράτης, αλλά πιο πολύ παραμένει Ιταλός. Θα πολεμήσει για τα συμφέροντα της χώρας του, όπως αυτός τα αντιλαμβάνεται, και είναι αποφασισμένος να πολεμήσει σκληρά.

Στην μάχη που δίνεται σήμερα για το μέλλον του ευρώ, η Ιταλία διαθέτει ένα πυρηνικό όπλο. Η οικονομία της είναι τόσο μεγάλη, όπως και το χρέος της, που μπορεί να απειλήσει την ευρωζώνη με διάλυση!

Η Merkel, όπως και πολλοί πιστωτές πριν απ αυτήν, αντιμετωπίζει τώρα έναν οφειλέτη που χρωστά τεράστια ποσά. Στα χαρτιά, η  δύναμη φαίνεται να είναι στα χέρια του πιστωτή. Στην πραγματικότητα όμως, ο οφειλέτης είναι αυτός που διαθέτει τον άσσο!

Όπως λένε άλλωστε: «Αν χρωστάς στη τράπεζα $10 εκατομμύρια, κινδυνεύεις… αν όμως χρωστάς $10 δισεκατομμύρια, τότε κινδυνεύει η τράπεζα».

Τώρα κινδυνεύει η Γερμανία, και η διαφαινπομενη συμμαχία της Ιταλίας με την Γαλλία θα της δημιουργήσει ακόμη περισσότερα προβλήματα.

Η τελική επιλογή του Βερολίνου θα έχει να κάνει μεταξύ ενός θεμελιωδώς λατινικού νομισματικού καθεστώτος, με κάποια λίγα τευτονικά συμπληρώματα, και μιας ολικής διαίρεσης της Ευρώπης σε δυο, ή και περισσότερες, νομισματικές ζώνες.

Η Γαλλία φαίνεται να κέρδισε έναν πολύτιμο, αν και όχι ιδιαίτερα αξιόπιστο, σύμμαχο στον δημοσιονομικό «πόλεμο» της εναντίον της Γερμανίας.

Το γερμανικό όραμα της Γερμανίας, που ήθελε την μεταμόρφωση των υπόλοιπων Ευρωπαίων σε ενάρετους τσιγκούνηδες, που παίζουν έντιμα και σύμφωνα με τους κανόνες του παιχνιδιού, αποδεικνύεται πλέον εντελώς μη ρεαλιστικό. Ιδιαίτερα τώρα, που στο παιχνίδι αυτό μπήκαν και οι Ιταλοί.

Αυτά γράφει μεταξύ άλλων το "The American Interest" αναφερόμενο στον νέο πόλεμο (δημοσιονομικό αυτή την φορά) που ξέσπασε στην Ευρώπη μεταξύ ...Λατίνων και Τευτόνων.

Τα συμπεράσματα είναι εύλογα. Στην αρχή, όταν τοποθετήθηκαν και οι δύο ταυτόχρονα πρωθυπουργοί των χωρών τους, πολλοί έσπευσαν να ταυτίσουν τον Μόντι με τον Παπαδήμο βασιζόμενοι σε εκτιμήσεις όπως η ... προϋπηρεσία τους στην Goldman Sachs. Πόση διαφορά όμως αποδεικνύεται τώρα πως υπάρχει στην συμπεριφορά τους ως επικεφαλής των δυο χωρών που βρίσκονται σο κέντρο της κρίση;

Όπως εξηγεί προηγουμένως ο Κώστας Ροδινός, ο Λ. Παπαδήμος ...αφήνει την Μέρκελ και τον  Σαρκοζί να διαπραγματεύονται αντ΄ αυτού. Ο Μόντι όμως ορθώνει το ανάστημά του και προσπαθεί να επιβάλλει και τους δικούς του όρους.

Και ο Μόντι και ο Παπαδήμος είναι τεχνοκράτες. Και ο ένας και ο άλλος είναι εκπρόσωποι της πλουτοκρατίας και των τραπεζών. Γιατί λοιπόν είναι τόσο διαφορετικοί; Η απάντηση είναι πολύ απλή: Επειδή εκπροσωπούν δυο εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους πολιτικοοικονομικά συστήματα.

Ο Μόντι είναι εκπρόσωπος αυτού που κάποτε θα λέγαμε "εθνική αστική τάξη" της Ιταλίας. Μιας τάξης δηλαδή που έχει εθνική συνείδηση και νοιάζεται για την χώρα της ακριβώς επειδή τα συμφέροντά της ταυτίζονται με την ανάπτυξη της χώρας της και την ευημερία των πολιτών της.

Η ελληνική πλουτοκρατία που κατά βάση εκπροσωπεί ο κ. Παπαδήμος μόνο για την εθνική συνείδησή της δεν διακρίνεται. Ανέκαθεν τις επιλογές και τις υποδείξεις των ξένων πατρόνων και σωτήρων υπέθαλπτε. Η ύπαρξή της εξαρτάται από τα ξένα αφεντικά. Δεν είναι αυθύπαρκτη.

Κατά βάθος η αιτία βρίσκεται σε αυτό που γράψαμε κι άλλη φορά. Εξαιτίας της Τουρκοκρατίας η Ελλάδα δεν είχε ποτέ τους αληθινούς αστούς, τους πραγματικούς αριστοκράτες, τους πατριώτες "στρατοκράτες" και το αδίστακτο....ιερατείο που απέκτησαν οι μεγάλες δημοκρατίες της Ευρώπης στις επαναστάσεις προηγούμενων αιώνων.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. BABIS avatar
    BABIS 16/01/2012 21:06:07

    Πολύ ωραίο άρθρο. Ο Παπαδήπος ήταν και θα είναι ραγιάς και πιόνι της τοπικής κρατικοδίαιτης πλουτοκρατίας.

    • ΚΩΣΤΑΣ avatar
      ΚΩΣΤΑΣ @ BABIS 16/01/2012 21:36:25

      Να΄ταν μονο ο Παπαδημος ραγιας,καλα θα ηταν φιλε μου. . Το 95% του πολιτικου κοσμου και των παρατρεχαμενων τους ειναι ραγιαδες , και δεν προλαβαινουμε να μετραμε φαπες,και δεν ξερουμε τι μας ξημερωνει ( δεν αναφερομαι στα οικονομικα- η κριση δεν ειναι οικονομικη, κυριως απο αλλου πηγαζει)

  2. TopGunZ avatar
    TopGunZ 16/01/2012 21:30:00

    Όπως αναφέρεται, ο Μόντι εκπροσωπεί μια αστική ελίτ, μια κάστα πλουσίων που δημιούργησαν βιομηχανίες ξακουστές στον κόσμο. Ο Παπαδήμιος εκπροσωπεί τους αεριτζήδες λιμάρηδες του ψευτοσοσιαλισμού που μόλις πιάσαν ολόκληρο πακέτο τσιγάρα στα χέρια κοιτάξαν να καταπιούν αμάσητο οτιδήποτε πλουτοπαραγωγικό είχε η χώρα μας.

  3. tiramola avatar
    tiramola 16/01/2012 21:35:10

    Με τι προσόντα να πουλήσει μούρη ο Λουκάς?
    Τι συγκρίνετε ρε παιδιά?
    Το 25% της οικονομίας της Ευρώπης με το 1,5?

    • ΑΡΚΑΣ avatar
      ΑΡΚΑΣ @ tiramola 16/01/2012 23:11:27

      Το 18% της Ε.Ε. είναι - μάλλον ήταν - μεγάλο νούμερο. Έχουν όμως πολύ μεγάλο εθνικό αίσθημα και δεν υπάρχει περίπτωση Ιταλός να μην βοηθήσει Ιταλό. Δεν υπάρχει περίπτωση σας λέω. Όσοι έχουν σχέση με την Ε.Ε. - εργασιακώς - καταλαβαίνουν τί εννοώ.

  4. Ναυσικά... avatar
    Ναυσικά... 16/01/2012 21:59:50

    "Ο Μόντι είναι εκπρόσωπος αυτού που κάποτε θα λέγαμε “εθνική αστική τάξη” της Ιταλίας. Μιας τάξης δηλαδή που έχει εθνική συνείδηση και νοιάζεται για την χώρα της ακριβώς επειδή τα συμφέροντά της ταυτίζονται με την ανάπτυξη της χώρας της και την ευημερία των πολιτών της."
    Σε ποιόν να δώσω τα συγχαρητήριά μου; Το βασικό σημείο που διαφοροποιεί τις κοινωνίες και τα κράτη. Μπράβο.

    • daughter of mercy avatar
      daughter of mercy @ Ναυσικά... 17/01/2012 03:14:16

      «Χρειάζεται κάποιος που να μιλάει ελληνικά, αλλά να μην είναι με το μέρος των Ελλήνων»
      http://www.reuters.com/article/2011/10/18/us-eu-greece-taskforce-idUSTRE79H1GJ20111018

  5. KA avatar
    KA 16/01/2012 22:00:49

    Tα επώνυμα και τεκμηριωμένα άρθρα για τις επιπτώσεις από την ολοκλήρωση του έργου της κυβέρνησης Παπαδήμου, πληθαίνουν και τεκμηριώνουν συνεχώς τους κινδύνους που θα έχει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση Σαμαρα.

    (http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_15/01/2012_1297361, Σταύρος Λυγερός στην Καθημερινή).

    Το αμείλικτο ερώτημα είναι αυτό που τέθηκε και εδώ: γιατί στηρίζει ακόμα αυτή την κυβέρνηση ο Σαμαράς και αν την έχει εξουσιοδοτήσει εν λευκώ για το PSI. Διότι, μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου (όταν θα έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση - ουσιαστικά - ΔΝΤ και Γερμανίας με τον Νταλάρα), ουδέν λάθος θα αναγνωρισθεί. Τι περιθώρια θα υπάρχουν τότε για ασκηση πολιτικής και διεξαγωγή διαπραγμάτευσης;

  6. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 16/01/2012 22:04:46

    Το έθνος δεν είναι ένα σύνολο ανθρώπων με κοινά συμφέροντα. Έλληνες αστοί ίδρυαν σχολεία το 18ο αιώνα σε πολλές περιοχές εντός κι εκτός Ελλάδας για να διαδοθεί η ελληνική παιδεία και να μη χάσουμε την ελπίδα μας. Η εκκλησία συνέχισε να ιερουργεί όπως και στο Βυζάντιο, και χάρη σε αυτήν ο Έλληνας παρέμεινε χριστιανός ορθόδοξος και δεν αφομοιώθηκε από τους Τούρκους, που είτε έκαναν αναγκαστικούς εξισλαμισμούς είτε έμμεσα σε έστρεφαν προς τα εκεί με τις νομικές διακρίσεις που εφάρμοζαν εις βάρος των μη μουσουλμάνων και τη βία που τους ασκούσαν. Οι ίδιοι οι Τούρκοι έβλεπαν τους Βαλκάνιους συνολικά ως χριστιανούς γιατί αντιλαμβάνονταν ότι η ορθοδοξία ήταν αυτό που τους διαφοροποιούσε από τους πληθυσμούς που είχαν κατακτήσει και αφομοιώσει. Αν οι Βαλκάνιοι δεν είχαν παραμείνει χριστιανοί θα είχαμε ακόμη Οθωμανική Αυτοκρατορία εδώ πέρα. Έλληνες αστοί έστελναν στο ελλαδικό κράτος χρήματα σε όλο το 19ο αιώνα από περιοχές έξω από αυτό. Δεν το έκαναν επειδή τους συνέφερε. Το έκαναν επειδή αγαπούσαν τους ανθρώπους τους. Οι σημερινοί πλούσιοι δεν προσφέρουν γιατί έχουν πάψει να είναι Έλληνες στον πολιτισμό, είναι μόνο νομικά. Δεν έχουν κοινές αξίες, όνειρα, πρότυπα, τρόπο σκέψης, ιστορικές μνήμες, βιώματα με τους Έλληνες, όσους τελικά έχουν απομείνει. Η ελληνική κοινωνία διαλύθηκε όταν έχασε τον πολιτισμό της, μόνο που αυτό δεν έγινε επί τουρκοκρατίας. Διαφορετικά δε θα ήταν σε θέση να διατηρήσει την ταυτότητά της (θρησκεία, τέχνες, λογοτεχνία, ιστορική γνώση, θεσμός κοινοτήτων, δίκαιο, ήθη κι έθιμα, γλώσσα) και να απελευθερωθεί. Η ελληνική κοινωνία διαλύθηκε το 19ο-20ό αιώνα μετά από δυο αιώνες λυσσαλέας προσπάθειας Δυτικών και ντόπιων δυτικόδουλων, με πρώτο τον Κοραή και τελευταίους τους Βερέμηδες και άλλους σαν αυτούς, για να απεμπολήσει ο Έλληνας την ταυτότητά του και να γίνει κάτι άλλο. Οι Δυτικοί από γεωπολιτικό συμφέρον, οι δούλοι τους από κόμπλεξ και μισανθρωπιά. Και η κοινωνία αφελληνίστηκε, οπότε διασπάστηκε σε άτομα, που ο καθένας σκέφτεται αποκλειστικά την πάρτη του, αφού μόνο ο πολιτισμός σε οδηγεί να σκέφτεσαι και τους άλλους, να αισθάνεσαι ότι υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι γύρω σου, που είναι σημαντικοί. Και για αυτό διαστρεβλώθηκε η έννοια και η πρακτική της πολιτικής, που δεν έχει πια αναφορά στην πολιτεία αλλά σε σύνολα ατομικών συμφερόντων. Όλα αυτά έγιναν με την άγνοια του ελληνικού πολιτισμού και τη μαζική υιοθέτηση ιδεολογημάτων από τη Δύση. Οι Έλληνες στα Συντάγματα μετά την Επανάσταση φανέρωναν τη συνέχεια του έθνους τους με τους Βυζαντινούς Έλληνες. Αναφέρονταν στους Βυζαντινούς Χριστιανούς Αυτοκράτορες με το μέγιστο σεβασμό. Είχαν διατηρήσει (χάρη στην εκκλησία) το βυζαντινό δίκαιο σε όλη την τουρκοκρατία. Αν είχε χαθεί η εθνική συνείδηση επί Τουρκοκρατίας δε θα γινόντουσαν κάθε τόσο εξεγέρσεις, δε θα τραγουδούσαν για αιώνες τα μοιρολόγια για την πτώση της Κωνσταντινούπολης, δε θα θυμόντουσαν με αντιπάθεια τη φραγκοκρατία, δε θα είχαν παραμείνει χριστιανοί ορθόδοξοι, δε θα μιλούσαν ελληνικά, δε θα συνέχιζαν να θαυμάζουν τους Βυζαντινούς και τους αρχαίους προγόνους τους, δε θα έλεγε ο Μακρυγιάννης να φυλάμε τα αρχαία μνημεία, δε θα επικαλούνταν ο Κολοκοτρώνης και ο Καποδίστριας τον Θεό. Η Ελλάδα δε χρειαζόταν Γαλλική Επανάσταση για να αποκτήσει έθνος. Οι Ελληνες είναι έθνος εδώ και 3500 χρόνια. Δε χρειάστηκαν εφεύρεση. Η ιστορία είναι γεμάτη με τα έργα τους.
    Με τον ιστορικό υλισμό δε θα πολεμήσουμε το ΠΑΣΟΚ.

    • romios avatar
      romios @ Δημήτρης 17/01/2012 10:15:17

      Ευχαριστίες για την άψογη από κάθε πλευρά ανάλυση!!! Δυστυχώς οι πολιτικοί μας όχι μόνο δεν μπορούν να σκεφτούν έτσι αλλά και να τους τα ποεις δεν θα τα καταλάβουν... Ελπίδα μόνη οι λίγοι εναπομείναντες Έλληνες που ευλαβούνται και δοξάζουν ακόμη τον Θεό των πατέρων μας, διασώζοντας την ουσία του πολιτισμού μας και τον πλούτο της πνευματικής μας παράδοσης.

  7. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 16/01/2012 22:09:13

    Για να μην παρερμηνευτώ, συμφωνώ με τη βασική ιδέα της ανάρτησης, ότι ο Μόντι, ως Ιταλός, θα υπηρετήσει τον ιταλικό λαό, ενώ ο Παπαδήμος, θα υπηρετήσει τα αφεντικά του.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Δημήτρης 16/01/2012 23:56:08

      Τόσο απλά!
      Μα πώς τυγχάνει τούτοι οι Έλληνες ναναι προδότες κι οι Ιτλοί πατριώτες!!!
      Μήπως πρέπει να κάνουμε μετάλλαξη γονιδίων;

  8. Dal avatar
    Dal 16/01/2012 22:10:37

    Ζητώ συγγνώμη για τον χώρο.
    Έλαβα το παρακάτω μήνυμα και έκρινα σκόπιμο να το ποστάρω. Έχει σχέση με το άρθρο.

    Ιταλία kaputt mundi.(Ιταλία καταστροφή του κόσμου)

    Μέρος από το Editorial του τεύχους Δεκεμβρίου του 2011 της Ιταλικής γεωπολιτικής επιθεώρησης LIMES.


    «Το Ευρώ δεν θα έπρεπε να υπάρχει».

    Η λάξευση του αφορισμού δεν ωφείλεται ούτε σε «αγανακτισμένους» ούτε σε «αλλιωτι- κοσμικούς» αλλά στην ευυπόληπτη υπηρεσιά μελετών του ελβετικού τραπεζιτικού κολοσσού UBS . Είναι η πρώτη γραμμή της εκθεσης: «Τέλος του Ευρώ-οι συνέπειες» με ημερομηνία 6/9/2011.

    Στη τελευταία γραμμή τα συμπεράσματα:

    «Ο μοναδικός τρόπος για να προφυλαχθεί κανείς από το σενάριο της αποσύνθεσης του Ευρώ,είναι να μην έχει υπό την κατοχή διόλου».

    Ελβετικά αποφθέγματα με τις οι δολοπλοκίες τους.Οχι ακριβώς, δοθέντος ότι το έγγραφο υποστήριζε , με ωφελιμιστική επιχειρηματολογία, ότι οι οικονομικές και γεωπολιτικές συνέπειες του τέλους του Ευρώ, θα είναι συντριπτικές.

    Ευρώ ένα νόμισμα αφ’ εαυτού ακατόρθωτο, τεχνικά αυτοκαταστροφικό, παιδί διαζευγμένων γονιών που για να παρουσιασθούν ως συζυγείς , αποφάσισαν να το βαπτίσουν με μεγαλιώδης εκχύσεις αποτρεπτικών ακολουθιών. Και που αλλού να συνομολογιθεί η πράξη της γέννεσης της Οικονομικής και Νομισματικής ένωσης εκτός από το Μάαστριχτ, όπου πρόσφατα ακακαλύφτηκε ο τάφος του ενός εκ των σωματοφυλάκων, του Ντ’ Αρτανιάν , για να αναδεύσει το πνεύμα τους :«όλοι για έναν, ένας για όλους». Ήταν η 11/12/1991. Είκοσι χρόνια μετά διαπιστώνεται η αναστροφή του συνθήματος : «όλοι για κανέναν και ο καθείς για την πάρτη του». Ισχύει για την ΕΖ. Μπορούμε όμως να επιλέγει και ως ο αλγόριθμος της οικουμενικής κρίσης την οποία βιώνουμε. Φοβούμαστε, μόνον τα χαράματα.

    Ας επιλέξουμε την Ιταλία. Kατά βάθος η Ιαπωνία έχει χρέος διπλάσιο από το δικό μας, η Αμερική είναι πολύ κοντά μας. Πια η διαφορά? Ούτε η Αμερική, ούτε η Ιαπωνία συμμετέχουν στο Ευρω- σύστημα. Μια «κοινοτητα του πεπρωμένου» όπως θέλησαν να την προσδιορίσουν οι πατέρες του Μααστριχτ Κολ,Μιτεράν, Αντρεότι. Μια κοινωνία των εκλεκτών που επιθυμούσε να εξουσιάσει το αύριο ,πετώντας προς το ηλιόλουστο μέλλον. Όχι το κομουνισμό , την Ενωμένη Ευρώπη. Η επιστημολογία της ιστορίας των ευρωπαϊστών και των κομουνιστών εξασφαλίζει τον κατάπλου προς τον απώτατο στόχο. Ημεταβλητότητα χρόνος δεν αφορά. Ωστόσο, το μακρινό ταξείδι που ξεκίνησε από τη Ρώμη το 1957 μπορεί να καταλήξει πριν την ώρα του εξ αιτίας της Ρώμης.

    Για να αποσοβηθεί ο Αρμαγεδδών θα πρέπει να διασωθεί η Ρώμη.

    Το αρχικό εμπορικό σήμα του δικού μας Ευρωπαϊσμού είναι αντι-ιταλικό.Συν -οικοδομήσαμε την ευρωαπική ένωση, καθόσον στοιχηματίζαμε ότι ήταν ο αντίποδας ενός ελάχιστα αποτελεσματικού εγχώριου Κράτους.Γιά δεκαετίες προσφέραμε θυσίες σε μια Ευρωπαική πίστη κατανυκτικής αγιότητας. Ποτέ στην Ιταλία πριν από αυτήν την κρίση συζητήθηκε σοβαρά για την Ευρώπη και το Ευρώ. Διαφορετικά από τις άλλες χώρες μέλη, ο καθένας με τον τρόπο του πεπεισμένος να προάγει τα δικά του συμφέροντα στο Ευρωπαικό οικοδόμημα –ίσως μεταχειρίζοντάς το ως φύλλον συκής- πιστεύσαμε ότι οι εθνικές επιδειώξεις και οι Ευρωπαϊκοί στόχοι θα ήταν ταυτόσημες . Ως και στα ανάκτορα των Βρυξελλών και του Στρασβούργου εισπνέονταν ένας μαγικός αέρας υπέρ εθνικός-η καλλίτερα: υπέρ -ανθρώπινος-ο οποίος θα καθιστούσε τους ουράνιους κατοίκους αμνήμονες της κοινότητας καταγωγής τους, για να αφοσιωθούν στο κοινό καλό.Ένας Ευρωπαϊκός νέο-στωικισμός, εν αναμονή του δικού του Μάρκου Αυρυλίου.

    Σε συντονισμό με τους κοινοτικούς θεσμούς , αλλά άνευ του δικής τους δόσης υπεροψίας , η αφερεγγυότητας , προωθούσαμε τη μυθοπλασία μιας Ευρώπης αγαθής αφ’ εαυτής : εξ ορισμού δεν υπήρχε ποτέ αρκετή. Η ΕΕ και το Ευρώ οικοδομήθηκε στα καθ’ ημάς ως ταμπού.

    Απεμπόλιση της κυριαρχίας και αναίρεση της πραγματικότητας, στο όνομα της Ευρωπαΐστριας θρησκείας, συνεπάγουν απάρνηση της ευθύνης. Υπερτονίζουν τις διευθυντικές ανεπάρκειες του Κράτους και εγκωμιάζουν υπερβολικά την ιδιωτική διαχείριση ,ασκούμενης στην ακραία της μορφή από τον Σύλβιο Μπερλουσκόνι, βεβαίως όχι μόνον από αυτόν. Εδώ έγκειται η εθνική μας κρίση.

    Τώρα η Ευρώπη και ο υπόλοιπος κόσμος θα λαχταρούσε μια Ιταλία υπεύθυνη, αξιόπιστη, ώριμη. Για το συμφέρον τους. Το οποίον θα ταυτίζονταν με το δικό μας. Το ζήτημα είναι ότι ο καθένας έχει ιδέες πολύ διαφορετικές στο πώς να μας διασώσει, ως εκ τούτου να σωθεί ο ίδιος . Η δεν έχει και καμία. Και εμείς οι Ιταλοί, που είμαστε αναγκασμένοι ένεκα των δραμματικών περίστασεων να επεξεργαστούμε και να επιδιώξουμε μια συνταγή που θα μας διαφυλάξει από την ολοκληρωτική καταστροφή, την δική μας και των άλλων, οφείλουμε να επινοήσουμε έναν στρατηγικό τρόπο του σκέφτεσαι, βασισμένο στην ακριβή ανάλυση των δεδομένων, και όχι στην πίστη μιας αποτυχημένης Θεότητας. Να ξαναρχίσουμε από την αρχή της αντικειμενικότητας, από το αίσθημα της εθνικής και δημοκρατικής ευθύνης, δεν είναι μια επιλογή, είναι δέσμευση για το σήμερα και για τους χρόνους που ακολουθούν.

    Γι' αυτό δεν απαιτούνται εξωτερικοί επίτροποι. Όπως επιθυμούν οι περισσότεροι που δεν μας εμπιστεύονται, ως εναλλακτική λύση στον εξοβελισμό μας από την νομισματική τους ένωση. Γερμανοί,Ολανδοί, και άλλοι βόρειοι πρώτης γραμμής. «Χρειάζεται ένας Γκαουλαιτερ» παρατήρησε στο Limes ένας συμπαθής υπουργός της ΕΖ-φυσικά όχι γερμανός-πιθανότητα αγνοούσε ότι στα χρόνια του Άξονα οι ναζιστές συνήθιζαν να αποκαλούν τον Μπενίτο Μουσουλίνι ως «Ο Γκαουλαιτερ μας στην Ιταλία».

    Όποιος θέλει να μας υπαγορεύσει τα καθήκοντά μας , έχει το διακαίωμα να δοκιμάσει. Εμείς έχουμε το δικαίωμα να το αρνηθούμε. Δυσκολευόμαστε να το παραδεχθούμε, όμως διαθέτουμε επιχειρήματα και οφείλουμε να διαφυλαξουμε τα συμφέροντα μας. Ενίοτε συμπίπτουν, κάποιες άλλες συγκρούονται με των αλλωνών .Οι πολιτικοί και οι τεχνοκράτες ότι και νάνε , οι ηγέτες της ΕΖ, οφείλουν να συμβιβαστούν, όχι να επιβάλουν αυτοσχέδια Ευαγγέλια. Ειδάλως είναι καλλίτερα να εκχωρήσουμε ότι κατάλοιπο της κυριαρχίας μας και να απαιτήσουμε το πεντηκοστό πρώτο αστέρι της Αμερικής ,η την προσάρτηση στην Bundesrepublik.


    Αφιερώνεται στους Ευρω-θρησκόληπτους της σύνταξης της Athens Review of Books.


    Δυό λόγια για το «Limes».

    Είναι από τις μεγαλύτερες γεωπολιτικές επιθεωρήσεις της Ευρώπης.
    Ανήκει σ’ έναν από τους πλέον γνωστούς Ιταλούς επιχειρηματίες τον Carlo Δε Benedetti.Υπήρξε διευθύνων σύμβουλος της Fiat και της Olivetti. Τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται στον κλάδο των έντυπων ΜΜΕ. Καμμιά σχέση με αριστερά και εθνικισμούς με την σύνηθη ερμηνεία της έννοιας. Απλούστατα, εκφράζει την αγωνία και τις απόψεις ένος μεγάλου μέρους της Ιταλικής επιχειρηματικότητας, κύρια της μεσαίας (η οποία στην Ιταλία είναι πολυπληθής) και η οποία συνθλίθεται από το ισχυρό Ευρώ. Μια καθαρά τεχνοκρατική τοποθέτηση λοιπόν.Ας παραδειγματιστούμε από τον προβληματισμό των γειτόνων μας.

    Δεν προκείται για Ιταλαράδικο(κατά το Ελληναράδικο)περιοδικό όπως θα το αποκαλούσαν κάποιοι αν το άρθρο γράφονταν από ένα Ελληνικό περιοδικό.

  9. franc avatar
    franc 16/01/2012 22:12:03

    "Κατά βάθος η αιτία βρίσκεται σε αυτό που γράψαμε κι άλλη φορά. Εξαιτίας της Τουρκοκρατίας η Ελλάδα δεν είχε ποτέ τους αληθινούς αστούς, τους πραγματικούς αριστοκράτες, τους πατριώτες “στρατοκράτες” και το αδίστακτο….ιερατείο που απέκτησαν οι μεγάλες δημοκρατίες της Ευρώπης στις επαναστάσεις προηγούμενων αιώνων."
    Πόσο μου θυμίζεις τον Αθάνατο δάσκαλό μου Νίκο Πουλαντζά που μας έλεγε ακριβώς αυτά το 1977!!!...

    To ερώτημα τώρα είναι οι Γερμανοί θα συνεχίσουν να έχουν ψευδαισθήσεις μέχρις ότου η Αυτοκρατορία τους κόψει και αυτουνών τα 3Α ή και μετά απ' αυτό ακόμα? ή μήπως η αλήθεια εξ αρχής είναι οτι ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ και προσπαθούν απεγνωσμένα να το κρύψουν πουλώντας τσαμπουκά στους μικρούς? Ας ελπίσουμε τουλάχιστο οτι ξύπνησαν οι Γάλλοι...

  10. JOHN avatar
    JOHN 16/01/2012 22:21:59

    ΚΑ.Δυστυχως κανενα περιθοριο διαπραγματευσης δεν θα υπαρχει.Γι αυτο οποιος πραγματικα εννοει αυτα που λεει πρεπει να δρασει εδω και τωρα,γιατι αυριο θα ειναι αργα!

  11. firiki2010 avatar
    firiki2010 16/01/2012 22:46:56

    Δεν καταλαβαίνω από που προκύπτει ότι ο Μόντι εκπροσωπεί την αστική τάξη και ο Παπαδήμος την πλουτοκρατία. Κι αν τέλος πάντων αυτό βασίζεται στο ότο η Ελλάδα δεν είχε ποτέ "αληθινούς αστούς" , γιατί ο Παπαδήμος να μην εκπροσωπεί ... αυτούς τους αστούς που τέλος πάντων έχουμε;

    • ΑΡΚΑΣ avatar
      ΑΡΚΑΣ @ firiki2010 16/01/2012 23:22:18

      Γιατί αγαπητέ μου φίλε, εάν εκπροσωπούσε τους αστούς - έστω αυτούς που έχουμε κατά τα λεγόμενά σου - δεν θα έπραττε αυτά που έχει ήδη πράξει από το 1998 και εντεύθεν. Θεωρώ υψίστης σημασίας λάθος που βρίσκεται η Ν.Δ. μέσα σ' αυτή τη κυβέρνηση παρωδίας με υπόλογους εγκληματίες και αλήτες της πολιτικής σκηνής. Έχω απηυδήσει με το γεγονός ότι δεν υπάρχει ΕΝΑΣ ακαδημαϊκός να πει 5 πράγματα, ένας ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ να στείλει τις κλούβες μια νύχτα για να μαζέψει τους "αλήτες τηε πολιτικής" που έχει ξεσκίσει τις σάρκες της Ελλάδας. Η Θεία Δίκη όμως πλησιάζει. Να είστε σίγουροι γι' αυτό.

  12. giati avatar
    giati 16/01/2012 22:53:54

    Γιατι ο μοντι, θελει να δανειζεται απο τις αγορες..και οχι να γλειφει τους συνεταιρους του στην ευρωπη και τους γερμανους να τον δανεισουν.
    Γιατι η ιταλια παραγει..και θελει να πουλαει στις διεθνεις αγορες..και οχι να ζει εξευτελιστικα με τα δανεικα και αγυριστα των γερμανων.
    Γιατι η ιταλια εχει εθνικη αστικη ταξη..που καταλαβαινει οτι το προβλημα δεν ειναι οι γερμανοι..αλλα οι αγορες.
    Γιατι η ιταλια ειναι ευρωπη..και δεν απαιτει απο την "ευρωπη" ..να την σωσει.
    Γιατι ειναι μεγαλη και ξερει οτι δεν μπορει να την σωση κανεις..ουτε η γαλλια ουτε η γερμανια..Πρεπει μονη της να σωθει.
    Γιατι εχει αυτοσεβασμο..και θα κανει οτι πρεπει..και δεν θα γκρινιαζει εναντια στις τροικες και τους δανειστες.
    Γιατι ξερει οτι τα δανεικα πληρωνονται..και δεν ειναι υποχρεωμενοι οι γερμανοι να πληρωσουν για αυτους.
    Γιατι εχει κρατος..και οχι "παρακρατος" των κολλητων.
    και πολλα αλλα...γιατι..

    • γιωργος avatar
      γιωργος @ giati 17/01/2012 00:34:22

      +++

  13. Αυτόνομος avatar
    Αυτόνομος 16/01/2012 23:03:36

    Που το είδες οτι λέει αυτό που λες εσυ ο Λυγερός; Ο καλός δημοσιογράφος λεέι πράγματα που έχουν επισημανθεί κι εδώ δεκάδες φορές

    • KA avatar
      KA @ Αυτόνομος 16/01/2012 23:28:09

      [1] "Που το είδες οτι λέει αυτό που λες εσυ ο Λυγερός;"

      Στο άρθρο γράφει μεταξύ άλλων:

      "...
      Με άλλα λόγια, ενώ μέχρι πριν από δύο χρόνια όλο το ελληνικό χρέος υπαγόταν στο ελληνικό δίκαιο, θα γυρίσει στο βρετανικό. Οι δανειστές θα μπορούν να βάλουν στο χέρι περιουσιακά στοιχεία και έσοδα του ελληνικού κράτους, τη στιγμή που αυτό δεν θα μπορεί να ικανοποιήσει στοιχειώδεις ανάγκες του πληθυσμού.

      Οι επιπτώσεις της αλλαγής θα είναι ακόμα πιο καταστροφικές στην καθόλου απίθανη περίπτωση που και αυτό το πρόγραμμα ναυαγήσει και η Ελλάδα βρεθεί εκτός Ευρωζώνης.

      ..."

      Αυτό δεν είναι δυνητικά αρνητικό για μία μελλοντική κυβέρνηση Σαμαρα; Δεν της στερεί διαπραγματευτικά χαρτιά μεγάλης αξίας; Εγώ έτσι το διαβάζω. Αν έχεις αντίρρηση, τι να πώ; Είμαι περίεργος να σε ακούσω.

      [2] "Ο καλός δημοσιογράφος λεέι πράγματα που έχουν επισημανθεί κι εδώ δεκάδες φορές"

      Συμφωνώ απόλυτα και επαυξάνω. Και αυτό ακριβώς επισημαίνω. Αν όλα αυτά συζητιόντουσαν σε έναν κύκλο από blogs και διαδικτυακά μεσα, όσο υψηλού επιπέδου και να είναι η συζήτηση, μένει αναγκαστικά σε περιορισμένο ακροατήριο. Η αρθρογραφία των τελευταίων ημερών σε παραδοσιακά μέσα (εφημερίδες και περιοδικά) εχει εντείνει τον προβληματισμό σε ευρύτερο κύκλο ανθρώπων, ιδίως όταν γράφεται από ανθρώπους με σοβαρή γραφίδα.

      Δεν είπα λοιπόν πως ο αρθρογράφος λέει κάτι που δεν έχει ειπωθεί εδώ μέσα. Αυτό λοιπόν που είπα, είναι πως ο προβληματισμός παίρνει έκταση μεγάλη. Μήπως ήλθε η ώρα να αναλάβουν κάποιοι την ιστορική τους ευθύνη; Μήπως μετά θα είναι πολύ αργά;

      Δεν έχω απάντηση. Το ερώτημα είναι πολύ σοβαρό και ξέρω πως απασχολέι όλους μας.

      • Αυτόνομος avatar
        Αυτόνομος @ KA 17/01/2012 00:46:47

        ΟΚ. ερμηνεία του άρθρου κάνεις για να πεις για τον Σαμαρά. Ξεχνάς όμως (όπως και πολλοί άλλοι) ότι όταν ο Σαμαράς θα είναι πρωθυπουργός θα έχει και το πεπόνι και το μαχαίρι. Και δεν είναι πια τόσο αφελής που να πάει να πέσει στο στόμα του λύκου.
        Κατα τα άλλα είσαι ο μοναδικός σχολιαστής που έσω συναντήσει μέχρι σημερα που θεωρεί οτι η καταξίωση του διαδικτύου γίνεται στην ...Καθημερινή. Το διαδίκτυο ακολουθούν αγαπητε όλοι

        • KA avatar
          KA @ Αυτόνομος 17/01/2012 09:51:40

          Αγαπητέ, τα συμπεράσματά σου, μάλλον τα έχεις βγάλει ... πριν διαβάσεις τι έγραψα. Η καταξίωση του διαδικτύου δεν γίνεται πουθενά και δεν υπονόησα κάτι τέτοιο (απορώ πού το είδες). ΑΠλά, (1) θεωρώ ενδιαφέροντα και καλό αρθρογράφο τον Σ. Λυγερό (άσχετα με το πού γράφει, παρακολουθώ την αρθρογραφία του και τα βιβλία του όσο μπορώ και κυρίως διαδικτυακά), (2) πιστεύω πως η ανάπτυξη της διαδικτυακής πληροφόρησης είναι τεράστια, αλλά υπάρχει ακόμα πολύς κόσμος (ακόμα και σε ηλικίες εθισμένες στην τεχνολογία) που ενημερώνεται από τις εφημερίδες. Ακόμα, δυστυχώς (και αυτό το βρίσκω φρικώδες), υπάρχει κόσμος που βλέπει τηλεόραση! Ναι, υπάρχει! Και διαμορφώνει άποψη από τα άθλια κανάλια που ξέρω και ξέρεις. Δεν είναι λοιπόν θέμα καταξίωσης των απόψεων. Αυτό που επισήμανα, είναι θέμα "διασποράς" του προβληματισμού για την επερχόμενη κατάσταση με τις δανειακές συμβάσεις, στο ευρύτερο κοινωνικό σώμα.

  14. giati avatar
    giati 16/01/2012 23:06:31

    Γιατι η ιταλια δεν εχει την νοοτροπια του μεσου ελληνα.
    δηλαδη..την νοοτροπια των νταβατζηδων του..
    Ο μαρξ εγραψε καποτε ,οτι η "ιδεολογια"..οι αποψεις του λαου..ειναι σε τελευταια αναλυση οι "ιδεολογια" της κυριαρχης ταξης.
    Ποια ειναι..η "ιδεολογια" της κρατικοδιαιτης ταξης των αρχηστων παρασιτων που παριστανουν τους επιχειρηματιες?
    Το κρατος να πληρωνει..για αυτους..δουλειες και δανεικα απο το κρατος.
    Τωρα που το κρατος χρεωκοπησε...θελουν να τους πληρωνει η ευρωπη δηλαδη οι ευρωπαιοι φορολογουμενοι και πολιτες.
    δηλαδη να εξαγουν το κρατικοδιαιτο μοντελο στην ευρωπη.
    Γιαυτο γκρινιαζουν για τους γερμανους που δεν τους δανειζουν.
    Γιατι ειναι ανικανοι να παραγουν και να δανειζονται απο τις αγορες.
    Οι ιταλοι παραγουν και δανειζονται απο τις αγορες..
    Ελπιζω να τα καταφερουν να ξεπερασουν τον πολεμο των αμερικανικων οικων..να σωθουν και να σωσουν και την παρασιτικη ελλαδα.
    Οι ελλαδα θα παραμεινει παρασιτικη γιατι ειναι αδυνατον να φτιαξει μεσα σε λιγα χρονια εθνικη αστικη ταξη..θα μεινει υποδουλωμενη στους κρατικοδιαιτους και τωρα ευρωδιαιτους νταβατζηδες.

  15. giati avatar
    giati 16/01/2012 23:12:37

    Γιατι και εμεις που γκρινιαζουμε για την ευρωπη ,που ζοριζεται να μας δανεισει..αφου δεν μας δανειζουν οι αγορες,ειμαστε σε τελευταια αναλυση παπαγαλακια των κρατικοδιαιτων νταβατζηδων μας.
    Γιατι εαν ειχαμε παραγωγικη αστικη ταξη,οι αγορες θα μας δανειζαν.
    Οπως ο δολ θελει δανεικα οχι με κριτηρια αγορας αλλα με αλλα...τα γνωστα.
    Ετσι και εμεις δεν ενδιαφερομαστε να παρουμε δανεικα ,με κριτηρια αγορας, απο τις αγορες..Αλλα βριζουμε τους γερμανους που δεν μας δανειζουν με κριτηρια Δολ...δηλ με κριτηρια των νταβατζηδων μας.
    Η μαφια των παρασιτων μας εκανε να σκεφτομαστε σαν αυτους...εθνικος ευνουχισμος.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ giati 17/01/2012 00:31:33

      καποιος σε εχει μπερδέψει πολύ με αυτες τις 'αγορές'...
      θα έλεγα να το ξαναδείς το θεμα..
      clue : ψαξε ποιοι επιδιωκουν το ολοκληρωτικό 'σβησιμο΄ απο τον χάρτη των ιδιωτών επενδυτών στην περιπτωση του psi (..και δεν ειναι η Ελλάδα) και γιατι..;
      συμπερασματα βγάζεις..
      προβλημα ειναι οι υποθέσεις σου ειναι λάθος
      εχει πεσει πολυ προπαγάνδα οποτε δεν υπαρχει παρεξηγηση

  16. Εύμηλος avatar
    Εύμηλος 16/01/2012 23:17:43

    Είναι γεγονός ότι ο Παπαδήμος δε μπορεί να γίνει Μόντι για αρκετούς από τους λόγους που προαναφέρθηκαν. Αλλά κυρίως διότι η Ιταλία συνεχίζει να παράγει.
    Επιπλέον έδειξε με τη συγκρότηση της κυβέρνησης Μόντι ότι σκέφτηκε σοβαρά να βάλει τάξη στα οικονομικά της. Δεν έχουν κυβέρνηση ακυβερνησίας με πενήντα υπουργούς, γραμματείς και φαρισαίους οι Ιταλοί του Μόντι.
    Ακόμη η αυτάρεσκα και καταχρηστικώς αυτοαποκαλούμενη Αριστερά (ΚΚΕ; ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) και η εξ αυτής προερχόμενη ιντελιγγέντσια στην Ελλάδα δεν έχει καμιά σχέση με την αντίστοιχη της Ιταλίας.
    Δεν απεργούν ούτε και καίνε οι Ιταλοί την Ιταλία κάθε μέρα.
    Δεν έχουν νταβατζήδες τύπου ΠΑΜΕ που καταλαμβάνουν χώρους εργασίας κι εμποδίζουν τον κάθε απλό εργαζόμενο να βγάλει το μεροκάματο. Δεν έχουν Συριζαίους που καλούν σε παραπέρα καταλήψεις εργοστασίων (Κυριακάτικη Αυγή 15.01.12) και παράληση της όποιας παραγωγικής μονάδας.
    Δεν έχουν ενοχικούς δεξιούς που περιμένουν το νεύμα του μεγάλου αφεντικού ούτε κεκράχτες της φαιδράς εθνικοφροσύνης που αναμένουν το Μόσκοβο.
    Δεν, δεν, δεν
    Εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν πλέον. Ας μη βαυκαλιζόμαστε με δήθεν "συρράξεις Λατίνων εναντίον Τευτόνων". Κρίμα να πάμε από ξώφαλτση. Ηγεσία να βγει μπροστά και σχέδιο για δουλειά έχουμε ανάγκη. Ναι, αδέρφια δουλειά. Διότι γύρω από την πλατεία Συντάγματος παράγεται πολύς αέρας κοπανιστός και πομφόλυγες.

    • Νικήτας avatar
      Νικήτας @ Εύμηλος 17/01/2012 00:26:38

      Πολύ καλό το άρθρο του φάκτορα.

      ''Ηγεσία να βγει μπροστά και σχέδιο για δουλειά έχουμε ανάγκη. Ναι, αδέρφια δουλειά. Διότι γύρω από την πλατεία Συντάγματος παράγεται πολύς αέρας κοπανιστός και πομφόλυγες.''
      Εύμηλε,
      Κτύπησες διάνα!

  17. Ραβινος avatar
    Ραβινος 16/01/2012 23:44:12

    Εξαιρετικο αρθρο!Τα σεβη μου !

  18. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 16/01/2012 23:47:15

    Βάζοντας και λίγο γλυκό μονεμβασιώτικο κρασί να σε κεράσω, αγαπητέ αρθρογράφε, θέλω να ψιθυρίσω πως τον Πουλαντζάς τον ταρακούνησες στον τάφο του απόψε.
    Προσωποποιείς προς λεκτικήν επίδειξιν την ιστορία και την πραγματικότητα.
    Αφού γνωρίζεις την υλιστική διάσταση της έννοιας «εθνική αστική τάξη», πώς υποτάσεις τη γνώση στον σταλινισμό, ούτε καν γκαιμπελισμός.

    Αν η τραγωδία μας ήταν ο Παπαδήμος, όλα θάταν τόσο τρυφερά σαν τα ηλιοβασιλέματα στον κόλπο της Λακεδαιμονίας.

    Όσο κι αν ακούγεται βαρύγδουπο, το μη επιστημονικό είναι και παραπλανητικό. Μα πρώτιστα ανήθικο. Κι η ανηθικότητα είναι το μεγαλύτερο έλλειμμα της χώρας.
    Εδώ λοιπόν στους μπαξέδες του Ευρώτα, στο άρωμα των κρίνων και της πορτοκαλόφλουδας, θα ήθελα με την δέουσα σεμνότητα να σε παροτρύνω να ξαναδιαβάσεις τον Πουλατζά και να ακυρώσεις το μικρόψυχο άρθρο σου.

    Τουλάχιστον διάβασε τα σχόλια του «γιατί».

  19. κώστας avatar
    κώστας 17/01/2012 01:44:57

    Προσωπικά, ως Έλληνας άρα Ευρωπαίος, θα διάβαζα με ιδιαίτερη επιφύλαξη το τι γράφεται σε οποιοδήποτε αμερικάνικο έντυπο, πόσω μάλλον όταν τιτλοφορείται . Ο "πόλεμος" που ανακαλύπτει το έντυπο μάλλον για ευσεβή πόθο μοιάζει παρά με οτιδήποτε άλλο. Είναι καλό να καταλάβουμε ότι στην παγκόσμια γεωπολιτική σκακιέρα το να υπάρχουν 17 ή 27 παίκτες που φανερά λένε άλλα και κάτω από το τραπέζι συμφωνούν, είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Τότε, ακόμη και οι διαφωνίες εμπλουτίζουν την ομάδα παρά την αδυνατίζουν. Όσο για τον Παπαδήμο, καλώς ή κακώς αυτόν επέλεξαν για να αντιπροσωπεύσει τη χώρα τόσο ο Παπανδρέου όσο και ο Σαμαράς. (Φυσικά ο Καρατζαφέρης τον είχε επιλέξει προ πολλού και είχε προβλέψει την εξέλιξη όπως άλλωστε έχει προβλέψει και τα πάντα σ' αυτή τη χώρα.) Από 'κει και πέρα θα είναι μάλλον στο χέρι του Σαμαρά να αποδείξει ότι είναι κυβερνήτης των Ελλήνων και όχι των ελίτ. Αρκεί να θυμάται ότι ο Καραμανλής έσβησε σε 5,5 χρόνια και ο Παπανδρέου σε 2.

  20. Πεπόνης avatar
    Πεπόνης 17/01/2012 01:50:50

    Με λίγα λόγια φίλτατε giati πιστεύεις ότι οι "αγορές" είναι στα αλήθεια ελεύθερες και αυτορυθμίζονται δίκαια, ηθικά, ανθρώπινα, με βάση το κοινό καλό και την ευημερία των λαών, και, ποτέ-ποτέ-ποτέ, δεν ρυθμίζονται από τρίτους σύμφωνα με τα δικά τους ιδιοτελή συμφέροντα, ενίοτε με την χρήση βίας και τις υπόλοιπες φορές με την χρήση παραπληροφόρησης, κουμπαριάς, πιέσεων, φόβου και τρόμου, ανθρωπιστικής ξεφτύλας μέγιστου βαθμού.

    Γνωρίζεις τι απέγινε το πρώτο "δάνειο" που πήρε το νεοσύστατο ελληνικό κράτος μετά την απελευθέρωση του '21;

    Γνωρίζεις ότι η σιχαμένη "παρασιτική ελλάδα" κατάφερε σε μόλις 180 χρόνια από την απελευθέρωση της (μετά από 400 χρόνια μπέηδων και πασάδων…) να βρίσκεται σε αρκετά καλή θέση στην παγκόσμια οικονομία, προτού ο βλαμμένος (προδότης) αντιεξουσιαστής στη εξουσία, ΓΑΠ, αρχίσει τα περί "Τιτανικού" (ακούστηκε ο Μπέρλου να αναφέρει κάτι αντίστοιχο για την χώρα του;)

    Χμ... Σου εύχομαι να ξαναγεννηθείς στην Αιθιοπία, να μην έχεις ούτε καν πόσιμο νερό. Αυτό σου αξίζει και μάλλον αυτό θα σε βρει.

    Όλοι εσείς ακούγεστε πραγματικά σαν Ολυμπιακοί της τελευταίας συρταριέρας στα ταλαιπωρημένα αυτιά μου. Όσο κι αν σας εξηγούν κι αν σας αποδεικνύουν ότι "το αν έχω καλή ή κακή ομάδα, είναι δικό μου πρόβλημα και αφορά μόνο εμένα, ο διαιτητής όμως είναι από την φύση του υποχρεωμένος να με παίζει 50-50", από το ένα αυτί σας μπαίνει, από το άλλο σας βγαίνει. Λες και υπάρχει κενό ενδιάμεσα.

    Και επειδή μόλις τώρα εκνευρίστηκα, διοτί δεν "παλεύονται" άλλο οι του στυλ "για όλα φταίνε οι Έλληνες", ας τα πάρουμε ένα-ένα:

    "Γιατι ο μοντι, θελει να δανειζεται απο τις αγορες..και οχι να γλειφει τους συνεταιρους του στην ευρωπη και τους γερμανους να τον δανεισουν."

    Και εγώ θέλω να δανείζομαι από τις αγορές. Μπορείς να μας πεις όμως, ΠΟΙΕΣ ακριβώς είναι οι "αγορές"; Μπορείς να μας πεις τους κανόνες των αγορών; Ποιός τους φτιάχνει τους κανόνες; Ποιός φροντίζει να τηρούνται; Πως θα δανειστούμε αν δεν ξέρουμε ποιοί είναι όλοι αυτοί και ποιοι είναι οι κανόνες του δανεισμού;

    "Γιατι η ιταλια παραγει..και θελει να πουλαει στις διεθνεις αγορες..και οχι να ζει εξευτελιστικα με τα δανεικα και αγυριστα των γερμανων."

    Και η Ελλάδα είχε τα καλύτερα κηπευτικά, μέχρι που της είπαν να τα ξεριζώσει και να βάλει βαμβάκι, υποσχόμενοι ότι "λεφτά υπάρχουν". Δανεικά λεφτά βεβαίως. Και όταν ξερίζωσαν μέχρι και το τελευταίο βλαστάρι παραγωγής, της είπαν: «Χρυσή μου, δεν παράγεις!» Ξέρεις, ένας δικός τους, ο Λέσινγκ, το λέει πολύ καλά: «Είναι ο διάβολος χειρότερος από εσάς, που παρασύρει τους αδύναμους ανθρώπους να διαπράττουν εγκλήματα, κι έπειτα, εξαιτίας αυτών των αγκλημάτων, που είναι δικής του κατασκευής, τους κατηγορεί;»

    "Γιατι η ιταλια εχει εθνικη αστικη ταξη..που καταλαβαινει οτι το προβλημα δεν ειναι οι γερμανοι..αλλα οι αγορες."

    ΠΟΙΕΣ αγορές; Ο Σόρος, που βούλιαξε την Τράπεζα της Αγγλίας; Ο Ρόθτσιλντ που κράταει τον μισό παγκόσμιο πλούτο; Ο αδερφός μου, που αγόρασε τα 4/10 μιας και μοναδικής μετοχής της οδοντόκρεμας Kolynos; ΠΟΙΕΣ αγορές ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ, με δικαίωμα να κρίνουν ποιός επιτρέπεται να ζήσει και ποιός επιλέχτηκε να πεθάνει;

    "Γιατι η ιταλια ειναι ευρωπη..και δεν απαιτει απο την “ευρωπη” ..να την σωσει."

    Μάλιστα, όποιος λοιπόν είναι "η Ευρώπη" να σωθεί, οι υπόλοιποι να πάνε να γ@μηθούν! Φταίμε και για το μέγεθος μας τώρα;

    "Γιατι ειναι μεγαλη και ξερει οτι δεν μπορει να την σωση κανεις..ουτε η γαλλια ουτε η γερμανια..Πρεπει μονη της να σωθει."

    Μια από τα ίδια. Τσακίστε τους μικρούς.

    "Γιατι εχει αυτοσεβασμο..και θα κανει οτι πρεπει..και δεν θα γκρινιαζει εναντια στις τροικες και τους δανειστες."

    Ναι, με 25% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ έχω κι εγώ αυτοσεβασμό!

    "Γιατι ξερει οτι τα δανεικα πληρωνονται..και δεν ειναι υποχρεωμενοι οι γερμανοι να πληρωσουν για αυτους."

    Δανεικά, όπως πχ κατοχικά δάνεια; Ή όπως γερμανικές αποζημιώσεις; Ή όπως μίζες Ζίμενς;

    "Γιατι εχει κρατος..και οχι “παρακρατος” των κολλητων."

    Σωστά η μαφία δεν είναι παρακράτος, ούτε ο Μπέρλου με τις 41 κόρες, μα τι λέμε τώρα. Η Ιταλία, η γενέτειρα του κράτους-δικαίου. Τι κρίμα που κατεδαφίζεται συνεχώς η πιστοληπτική της ικανότητα, από την πολύ δικαιοσύνη θα είναι.

    "Γιατι η ιταλια δεν εχει την νοοτροπια του μεσου ελληνα.
    δηλαδη..την νοοτροπια των νταβατζηδων του..
    Ο μαρξ εγραψε καποτε ,οτι η “ιδεολογια”..οι αποψεις του λαου..ειναι σε τελευταια αναλυση οι “ιδεολογια” της κυριαρχης ταξης.
    Ποια ειναι..η “ιδεολογια” της κρατικοδιαιτης ταξης των αρχηστων παρασιτων που παριστανουν τους επιχειρηματιες?

    Με "άχρηστα παράσιτα" εννοείς τους εφοπλιστές της πρώτης (μέχρι πρότινος) ναυτιλίας στον κόσμο, προερχόμενους από ένα κράτος-μυρμήγκι, ή τους οικοδεσπότες 16+ εκατομμυρίων ευχαριστημένων τουριστών ανά έτος;

    "Το κρατος να πληρωνει..για αυτους..δουλειες και δανεικα απο το κρατος.
    Τωρα που το κρατος χρεωκοπησε…θελουν να τους πληρωνει η ευρωπη δηλαδη οι ευρωπαιοι φορολογουμενοι και πολιτες."

    Ναι, οι Ευρωπαίοι, αυτοί που ακόμη και μέσα στην δύνη της χειρότερης οικονομικής κρίσης της ιστορίας θησαυρίζουν από την δυστυχία των άλλων, και που βέβαια πριν την κρίση θησαύριζαν ακόμη περισσότερο. Εκτός και αν θεωρείς ότι οι Γερμανοί και τα τσιράκια τους είναι εξαίρετοι φιλάνθρωποι και για αυτό μας έστελναν τα πακέτα στήριξης.

    "δηλαδη να εξαγουν το κρατικοδιαιτο μοντελο στην ευρωπη."

    Καλά θα έκανε η "Ευρώπη" κάποια στιγμή να ζούσε αυτάρκης έστω και φτωχικά όπως η Ελλάδα, και όχι να ευημερεί από εξαγωγές ΟΠΛΩΝ ακόμη και σε μικρά παιδιά! Αίσχος, το βόρειο-δυτικό-ευρωπαϊκό "θαύμα", πότε θα ξεσκεπαστεί στις συνειδήσεις σας;

    "Γιαυτο γκρινιαζουν για τους γερμανους που δεν τους δανειζουν."

    Γκρινιάζουν επείδη τους δανείζουν με 5% ενώ αυτοί δανείζονται με 1,5%, και πολύ καλά κάνουν και γκρινιάζουν για αυτό, και θα έπρεπε να κάνουν πολυ περισσότερα, πέραν της απλής γκρίνιας.

    "Γιατι ειναι ανικανοι να παραγουν και να δανειζονται απο τις αγορες."

    A priori ανίκανοι λοιπόν. Μάλιστα. Ας μας εκκαθαρίσουν τότε, ίσως μέσω μιας νέας "τελικής λύσης". Μόνο να μας πουν πριν από την εκκαθάριση, ΠΩΣ να γίνουμε σαν κι αυτούς ΧΩΡΙΣ να πουλάμε μηχανές θανάτου σε δεκάχρονα, καθώς και ΠΟΙΕΣ είναι οι περιβόητες αγορές.

    "Οι ιταλοι παραγουν και δανειζονται απο τις αγορες.."

    Εντάξει, το καταλάβαμε. Οι Ιταλοί είναι οι καλοί, εμείς οι κακοί. Όσοι δεν παράγουν πρέπει να εξολοθρεύονται, το καταλάβαμε. Κυρίως όσοι δεν παράγουν ΟΠΛΑ.

    "Ελπιζω να τα καταφερουν να ξεπερασουν τον πολεμο των αμερικανικων οικων..να σωθουν και να σωσουν και την παρασιτικη ελλαδα."

    "Φλούδες" από ελπίδες. Και φλούδες από αντίληψη της πραγματικότητας, έτσι όπως αυτή είναι, χωρίς "παρασιτικά" γυαλιά. Τα συλλυπητήρια μου.

    "Οι ελλαδα θα παραμεινει παρασιτικη γιατι ειναι αδυνατον να φτιαξει μεσα σε λιγα χρονια εθνικη αστικη ταξη..θα μεινει υποδουλωμενη στους κρατικοδιαιτους και τωρα ευρωδιαιτους νταβατζηδες."

    Δεν εξηγείται αλλιώς. Είσαι ο ΓΑΠ.

    Αν, έστω για μια στιγμή, καταλάβεις την ψυχή των ανθρώπων που ζουν σε αυτόν τον τόπο, ίσως καταφέρεις να τους αγαπήσεις.

    • anideos avatar
      anideos @ Πεπόνης 17/01/2012 05:58:43

      Με ολο τον σεβασμο, αυτο:
      ''Αν, έστω για μια στιγμή, καταλάβεις την ψυχή των ανθρώπων που ζουν σε αυτόν τον τόπο, ίσως καταφέρεις να τους αγαπήσεις.''
      που κολαει;
      O φιλος πιο πανω ισως να τα παραλεει αλλα δεν νομιζω να μισει τους Ελληνες.
      Πολυ ευστοχες οι περισοτερες απο τις παρατιρησεις του παρα αιρετικες.
      Αν μπορουσε να σκευτει ετσι ο GΑΠ θα χαμε σωθει.

      • Πεπόνης avatar
        Πεπόνης @ anideos 17/01/2012 12:05:25

        Τι να πω... Βουλιάζει όλος ο πλανήτης, ακόμη και στην Αυστραλία άρχισαν οι απολύσεις τραπεζοϋπαλλήλων, κι εσείς επιμένετε: Για όλα φταίει ο Έλληνας, που είναι διαπλεκόμενο λαμόγιο και δεν παράγει, και καλά θα κάνουν να τον τιμωρήσουν, επειδή έτσι του αξίζει.

        Όλοι οι άλλοι είναι αγγελικά πλασμένοι.

        Πραγματικά δεν ξέρω τι να πω. Ίσως να μας αξίζουν όντως τα χειρότερα, με τέτοιο μανιώδες αυτομαστίγωμα.

        Δεν πρόκειται ποτέ να συμφωνήσω: ΕΓΩ παράσιτο ΔΕΝ είμαι! Ούτε διαπλεκόμενο λαμόγιο.

        Παράσιτο είναι ο ΓΑΠ και οι παρατρεχάμενοι του, και ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΠΕΙΔΗ σκεφτόταν για τους Έλληνες έτσι όπως ο αγαπητός giati, φτάσαμε εδώ που φτάσαμε, με τις αηδίες περί "Τιτανικού" κλπ.

        Πήγε και είπε στους δανειστές ότι "είμαστε ξεφτύλες και μάλλον δεν θα σας πληρώσουμε", αυτά που λέει και ο giati, και συνεχίζουμε να του(ς) δίνουμε δίκιο.

        Τελικά το σύστημα ΠΑΣΟΚ είναι πολύ βαθειά ριζωμένο. Πιθανόν δεν διάβασες τίποτα από όσα έγραψα, εφόσον δεν συμφωνούν με το καταστατικό του κόμματος.

        Μπορείς να μου πεις τουλάχιστον ποιό ποσοστό του ΑΕΠ των "Ευγενών Δυτικών" οφείλεται σε πωλήσεις πανάκριβων οπλικών συστημάτων, έτσι για να ξεκινήσουμε; Γνωρίζεις ότι τα καλύτερα μπαζούκας παγκοσμίως προέρχονται από Σουηδία μεριά, την χώρα που βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων στις εξαγωγές όπλων στον κόσμο κατά κεφαλήν, τον "παράδεισο" του ΓΑΠ;

        • anideos avatar
          anideos @ Πεπόνης 17/01/2012 13:24:47

          Το οτι και οι αλλοι ειναι λαμογια δεν δικαιολογει την δικια μας καταντια αδερφε.
          Ο λιθαργος στον οποιον βρησκεται η ελληνικη κοινωνια ειναι μαλλον ανιατος. 500 κανονια να βαρεσουν δεν θα ξυπνησουμε ποτε. Σαν ατομα και σαν κοινωνια εχουμε κανει σφαλματα.
          Το μεγαλητερο η αδρανια μας και η λευκες επιταγες σε προσωπα που δεν αξιζουν ουτε οσο μια χουφτα αμμος στη σαχαρα.
          Ηρθε η ωρα να το καταλαβουμε να τα εντωπισουμε, τα σφαλματα μας, και να αλλαξουμε οτι κακο υπαρχει.
          Αν υπαρχουν λαμογια πρεπει να πανε φυλακη.
          Αν υπαρχουν κλειστα επαγγελματα πρεπει να ανοιξουν.
          Αν υπαρχουν ΔΥ σε πληθωρα πρεπει να πανε σπιτια τους.
          Αν θελουμε να πληρωσουν οι Γερμανοι τις αποζημιωσεις πρεπει να τις απαιτησουμε.
          Αλλα περπει καποτε να δειξουμε οτι εχουμε να προσφερουμε και κατι.
          Η Ελλαδα ο τοπος αυτος δεν αξιζει τον οικτο αλλα τον σεβασμο των αιτερων της στην ΕΕ αλλα και των κατοικων της Γης.
          Τον σεβασμο ομως τον κερδιζεις δεν τον αγοραζεις ουτε τον φωναζεις και ερχεται.

  21. Polux avatar
    Polux 17/01/2012 01:52:17

    http://www.youtube.com/embed/G_gmtO6JnRs

    Ρικάρντο Μούτι: Ναι, συμφωνώ με το, «Ζήτω η Ιταλία», αλλά ... [Χειροκροτήματα]
    ... Μούτι: Δεν είμαι 30 χρονών και έχω ζήσει τη ζωή μου, αλλά σαν Ιταλός ο οποίος έχει γυρίσει όλο τον κόσμο, ντρέπομαι για το τι συμβαίνει στη χώρα μου.
    Γι 'αυτό συναινώ στο αίτημά σας για να ξαναπαίξουμε (bis) το "Va Pensiero" και πάλι. Δεν είναι μόνο από πατριωτική χαρά που αισθάνομαι, αλλά επειδή σήμερα το βράδυ, καθώς διευθύνω τη χορωδία και την ορχήστρα στο τραγούδι "O χώρα μου, τόσο όμορφη και χαμένη» (O, mia patria si bella et perduta!), σκέφτηκα ότι αν συνεχίσουμε ετσι θα σκοτώσουμε ακόμα και τον πολιτισμό κατά τον οποίο η ιστορία της Ιταλίας είναι χτισμένη. Σε αυτή την περίπτωση η χώρα μας, εμείς, θα είναι "όμορφη αλλά χαμένη."

  22. vagkalf avatar
    vagkalf 17/01/2012 02:10:10

    ελα ρε παιδια.....ελα ρε παιδια....μην ανησυχειτε...............ερχεται...!!!

  23. anetos avatar
    anetos 17/01/2012 07:28:36

    "..Πόση διαφορά όμως αποδεικνύεται τώρα πως υπάρχει στην συμπεριφορά τους ως επικεφαλής των δυο χωρών που βρίσκονται σο κέντρο της κρίση;"

    Η διάφορα στην συμπεριφορά οφείλεται στην διάφορα δυναμικής της κάθε χώρας στο μέγιστο ποσοστό ,δεν γίνεται σύγκριση μεταξύ γραβάτας και σώβρακου...

  24. βαγόνι avatar
    βαγόνι 17/01/2012 07:43:43

    Αυτό το όραμα,της "αποκατάστασης" της "εθνικής αστικής" τάξης,
    ξεχάστε το....η τελευταία ευκαιρία δόθηκε επί Ελευθερίου Βενιζέλου!
    Τώρα υπάρχουν μόνο ισχυροί του χρήματος, τίποτε άλλο!
    Τώρα, άλλοστε, ευρύτατα λαικά στρώματα θα διεκδικήσουν,εκ νέου,
    ουσιαστικό λόγο....υπομονή. έρχεται το μέλλον!

  25. giati avatar
    giati 17/01/2012 17:38:56

    Φιλε Πεπονη
    Δεν εχω κουραγιο να σου απαντησω, σε ολα.
    Λυπαμαι που δεν καταλαβες τι εγραψα..η ισως δεν σε συμφερει..
    Αλλα απορω πως εβγαλες το συμπερασμα οτι ειναι δυνατον ενας πρωην μαρξιστης σαν και εμενα να πιστευει οτι οι αγορες στον καπιταλισμο,ειναι δικαιες,ηθικες,ανθρωπινες...κτλ.
    Τωρα για τις "αγορες"..
    Αγορα..εισαι και ΕΣΥ..και μαλιστα..σκληρη και απανθρωπη..
    Γιατι..αγοραζεις για να σου καθαρισει το σπιτι ΟΧΙ την "μανα μου" που εχει αναγκη..αλλα την βουλγαρα που ειναι φτηνη.
    Γιατι..αγοραζεις την ρωσιδα..και Οχι την "αδελφη μου" που ειναι μεγαλη και πιο ακριβη.
    Γιατι αγοραζεις ρουχα που παραγονται στην ινδια,κινα, και οχι τα ακριβα ελληνικα, απο τα οποια περιμενω και εγω να ζησω.
    Τωρα ποιοι ειναι οι δανειστες των κρατων,και της Ελλαδας.
    Γενικα παγκοσμια διακινουνται περι τα 60 τρις ευρω..
    τα 50 τρις ειναι ασφαλιστικες εισφορες και χρηματα μικροκαταθετων και τα υπολοιπα 10 τρις ειναι πλουσιων.
    Σε ομολογα ειδικα που ειναι συντηρητικη επενδυση,δεν επενδυουν κερδοσκοποι και μεγαλοκαπιταλιστες,γιατι αυτοι δεν καταδεχονται να βγαλουν τοσο λιγο τοκο στο κεφαλαιο τους,εχουν αλλες πιο κερδοφορες επιλογες.
    Σε ομολογα επενδυουν ασφαλιστικα ταμεια.
    Στα ελληνικα ομολογα εχουν επενδυσει ελληνικα ασφαλιστικα ταμεια τα διαθεσιμα τους,και ελληνικες τραπεζες τα λεφτα των μικροκαταθετων τους.
    Και ξενα ασφαλιστικα ταμεια και ασφαλιστικες εταιρειες.
    Και τελος..εαν δεν καταλαβες ποιους εννοω αχρηστα παρασιτα,και βεβαια οχι τους εφοπλιστες που παραγουν ρευστοτητα στο εξωτερικο, και δεν καταδεχθηκαν ουτε στην λεηλασια του χρηματιστηριου να συμμετασχουν, εαν θυμασαι δεν υπηρχαν εισηγμενες εφοπλιστων στην σοφοκλεους.
    Αλλα τα αφεντικα των καναλιων,και τους κολλητους τους κρατιδοδιαιτους,που παριστανουν τους επιχειρηματιες..αλλα χρεωκοπησαν την χωρα με την βοηθεια των πολιτικων αχυρανθρωπων τους.
    Τοτε με συγχωρεις αλλα αρχιζω να πιστευω οτι εισαι υπαλληλος των παρασιτων.

    • Πεπόνης avatar
      Πεπόνης @ giati 18/01/2012 00:00:41

      Οκ, νομίζω πως τώρα το κατάλαβα καλύτερα :)

      Με λίγα λόγια δεν διαφωνούμε ότι είναι κυρίως οι πολιτικοί και τα παπαγαλάκια τους, καναλάρχες/τραπεζίτες/μισθοφόροι πολίτες/συνδικαλιστές, που μας έφεραν μέχρι εδώ.

      Δεν διαφωνώ ότι το σύστημα είναι σάπιο ως το μεδούλι. Αλλά δεν μπορώ με τίποτα να φανταστώ, ότι το δικό μας είναι πιο σάπιο από το Γερμανικό ή το Ιταλικό. Πρόκειται για ένα κοινό σύστημα, βέβαια με τις εκάστωτε ιδιαιτερότητες. Η κεντρική ιδέα είναι ότι η ανάπτυξη είναι κάτι σαν το σύμπαν, χωρίς τέλος. Το πόσο βλακώδης είναι αυτή η ιδέα, το ζούμε τώρα.

      Την καλησπέρα μου και να με συγχωρείς αν φώναξα λίγο πραπάνω.

  26. ΚΩΣΤΑΣ avatar
    ΚΩΣΤΑΣ 17/01/2012 23:00:36

    ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΥΓΧΑΡΩ ΟΛΟΥΣ ΕΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΛΗΣΗ, ΟΡΕΞΗ ΚΑΙ ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΕΤΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΥΝ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΗ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΘΕΛΗΣΗ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.