#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
08/10/2012 07:01
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Γιατί έρχεται η A. Μέρκελ στην Αθήνα;



Του Κώστα Ροδινού

Η επίσκεψη της κ. Μέρκελ αποτελεί βαρυσήμαντο γεγονός και πιστώνεται στον Πρωθυπουργό. Όμως, ακόμα και αν η Γερμανίδα Καγκελάριος κομίζει «δώρα», το τίμημα  που απαιτεί  είναι βαρύ, με αμφίβολα αποτελέσματα.

Η λιτότητα που διέλυσε τη χώρα

Μετά από μια τριετή λιτότητα η  οικονομία μας είναι κατεστραμμένη. Οι εργασιακές σχέσεις έχουν  εκθεμελιωθεί. Η κοινωνία βρίσκεται στα πρόθυρα της διάλυσης. Το βιοτικό μας επίπεδο  έχει επιστρέψει δεκαετίες πίσω.

Αυτά είναι τα αποτέλεσμα μιας πολιτικής που, εξ υπαρχής, ήταν λάθος. Το φώναζαν  όσοι διέθεταν κοινό νου. Το έβλεπαν να έρχεται, όσοι είχαν στοιχειώδη οικονομική κατάρτιση.

Αυτή η πολιτική φέρει τη σφραγίδα Μέρκελ.

Αρχικά για  να τιμωρήσει τους άτακτους. Για να αιτιολογηθεί  η πολιτική της,  η Ελλάδα παρουσιάστηκε ως διεφθαρμένη και  οι Έλληνες φυγόπονοι και τεμπέληδες. Θυμάστε τα πρωτοσέλιδα της Bild και  του Focus. Μια ολόκληρη χώρα απαξιώθηκε και κατασυκοφαντήθηκε.

Και αυτό, εν πολλοίς,  ήταν έργο Μέρκελ.

Γιατί; Γιατί η Γερμανίδα Καγκελάριος, επι μακρόν, θεωρούσε ως λύση την αποπομπή  μας από το ευρώ. Και χρειαζόταν το ...κατάλληλο σκηνικό.

Η κ.Μέρκελ με την πολιτική της όξυνε την κρίση.

Οι ωφελημένοι της κρίσης

Εν τω μεταξύ, το υποτιμημένο ευρώ έδωσε  ώθηση στις εξαγωγές της. Η Γερμανία ακόμα δανείζεται με μηδενικά  επιτόκια, ενώ έχει μετατραπεί σε  «ευρω-θησαυροφύλακα».  Στα 100 δις υπολόγιζε η Bild το όφελος.http://www.antinews.gr/2012/08/02/173327/

Εκ παραλλήλου, η κ. Μέρκελ  προώθησε τη  γερμανική ηγεμονία. Ο κ. Σόϊμπλε λειτουργεί ως άτυπος υπουργός Οικονομικών της ΕΕ, ενώ ουδεμία απόφαση λαμβάνεται χωρίς την  έγκριση της  Καγκελαρίου.

Η γερμανική ελίτ βλέπει την Ελλάδα ως ένα πεδίο ασκήσεως ηγεμονίας. Ο κ. Ράϊχενμπάχ, συμπεριφέρεται ως ...κυβερνήτης. Ο κ. Φούχτελ, δίνει οδηγίες. Οι Γερμανοί βιομήχανοι έχουν άποψη για το μοντέλο ανάπτυξης. Ακόμα και την Παρασκευή, ο κ. Σόϊμπλε μας χαρακτήρισε ειδική περίπτωσή! Ως γνωστόν στις ...ειδικές περιπτώσεις, απαιτούνται ...ειδικά μέτρα και ειδικό ..καθεστώς.

Η αλαζονεία τους υπερέβη τα εσκαμμένα. Αντιμετώπιζαν τον σημερινό Πρωθυπουργό, ως ανεύθυνο. Απαιτούσαν από ελληνικά κόμματα  να ...συμμορφωθούν προς τις επιθυμίες τους. Διεκδικούσαν ρόλο για το πότε θα κάνουμε εκλογές και ποιούς  θα εκλέξουμε. Παρενέβαιναν εντελώς άκομψα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Η πικρή αλήθεια είναι  ότι εύρισκαν και τα έκαναν. Όμως, όταν μια χώρα βρίσκεται  στριμωγμένη  δεν αποτελεί  αλληλεγγύη η απαξίωσή της. Εννοείται ότι βαρύτατη είναι και η δική μας ευθύνη που  τρία χρόνια τώρα αναλαμβάναμε υποχρεώσεις και δεσμευόμασταν για αδιέξοδες πολιτικές.

Όμως, γιατί έρχεται, τώρα,  η   Μέρκελ;

Ας  μη τρέφουμε ψευδαισθήσεις. Η κ. Μέρκελ για συνέχιση της ίδιας πολιτικής θα ομιλήσει με αντάλλαγμα την παραμονή  μας στο ευρώ. Θέλει να κερδίσει χρόνο γιατί  εισέρχεται σε τροχιά εκλογών. Επομένως, το σενάριο  εξόδου καταχωνιάστηκε  ως  τον Σεπτέμβριο του 2013.

Τα είπε όλα ο επικεφαλής του ESM, Κάους Ρέγλινκ: «Τυχόν έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη θα ήταν η ακριβότερη από όλες τις λύσεις». Και πρόσθεσε: «Η μεγαλύτερη ανησυχία μου είναι ότι ορισμένες σε κρίση χώρες μπορεί να μην διαθέτουν την πολιτική δύναμη να αντέξουν τον επώδυνο αλλά αποτελεσματικό δρόμο των μεταρρυθμίσεων ως το τέλος. Κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό»

Αυτός είναι, λοιπόν, ο βασικός λόγος της επίσκεψης. Να διαβεβαιώσει και να βεβαιωθεί ότι η ελληνική κυβέρνηση διαθέτει την πολιτική δύναμη να αντέξει τον «επώδυνο» δρόμο των μεταρρυθμίσεων, ως τέλος».

Ο δεύτερος, λόγος είναι ότι το ΔΝΤ εγείρει πάλι θέμα βιωσιμότητας του χρέους. Νέες εκτιμήσεις το ανεβάζουν στο 140% του ΑΕΠ, το 2020. Αν αυτό επιβεβαιωθεί, το ΔΝΤ δεν μπορεί να συμμετέχει.  Το ΔΝΤ, λοιπόν, αλλά και άλλοι παράγοντες πιέζουν για ένα νέο κούρεμα του, επισήμου, χρέους αυτή τη φορά. Κάτι τέτοιο  βρίσκει αντίθετη τη Γερμανία γιατί έτσι θα ανοίξουν και άλλων οι ορέξεις.

Η απάντηση της κ. Μέρκελ είναι ότι με την πιστή εφαρμογή του προγράμματος αντιμετωπίζεται  και το θέμα του χρέους. Το 2020 είναι μακριά.

Ο τρίτος λόγος, είναι να αποτραπεί ένα ...ατύχημα.  Όλοι γνωρίζουν  ότι  η κοινωνία είναι καζάνι που βράζει και η κυβερνητική ισορροπία  εύθραυστη. Μια μικρή σπίθα ή ένα τυχαίο γεγονός μπορεί να οδηγήσει στην κατάρρευση. Δεδομένου ότι έχει επιδεινωθεί η κρίση οι αλυσιδωτές αντιδράσεις θα προκαλέσουν ανυπολόγιστη ζημιά.

Αναμφίβολα  μια δημόσια δέσμευση της κ.Μέρκελ για την παραμονή μας στο ευρώ θα στείλει ένα μήνυμα στις αγορές, που έστω και προσωρινά θα εξασθενήσει τις πιέσεις. Αν και οι αγορές γνωρίζουν ήδη.

Συμπέρασμα: Ας μη γελιόμαστε: Όταν μια χώρα δαπανά, ετησίως, το 5% του ΑΕΠ για τόκους και το 10% για τα ελλείμματα του ασφαλιστικού, δεν έχει  μέλλον. Και αν ακόμα δοθεί η πολυπόθητη επιμήκυνση και αν  «μετριαστούν» τα μέτρα. Για να βγούμε από την κρίση χρειάζεται, επειγόντως, μια τολμηρή πολιτική διαρθρωτικών αλλαγών με έμφαση στην ανάπτυξη.  Με ....υφεσιακές πολιτικές δεν έγινε ανάπτυξη ποτέ και πουθενά. H χώρα μας έχει ακόμα διαπραγματευτικά χαρτιά...Ας ορθώσει, επιτέλους, ανάστημα...

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 08/10/2012 07:48:30

    Kανείς δέν μπορεῖ νά ξέρει τί παίζεται καί γιατί ἀποφάσισε τή δεδομένη χρονική στιγμή νά ἔλθει ἡ Μέρκελ στήν Ἀθήνα.Μπορεῖ καί νά τήν ἔστειλε ὁ Σόϊμπλε,ἐπειδή δέν μπορεῖ νά ἔλθει αὐτός.Μπορεῖ ἡ ἐπίσκεψή της νά ἔχει σχέση μέ τίς πλουτοπαραγωγικές πηγές τῆς Ἑλλάδας.Ἕνα ὅμως εἶναι σίγουρο κατ' ἐμέ:
    σίγουρα θέλει νά μετρήσει καί νά δοκιμάσει τίς ἀντιδράσεις τοῦ κόσμου,ὄχι ἀποκλειστικά γιά ἐκείνην,ἀλλά γιά τήν Εὐρώπη.Ἄς ποῦμε,μιά ἄτυπη σφυγμομέτρηση τῆς ἑλληνικῆς κοινῆς γνώμης,γιά τό ἄν θέλει νά συνεχίσει νά βρίσκεται στήν εὐρωζώνη.Πάντως,ὥς μία ἀνταποδοτική τῆς ἐπίσκεψης Σαμαρᾶ στή Γερμανία,ἐθυμοτυπική ἐπίσκεψη πρέπει νά θεωρηθεῖ,δέν προσφέρει τίποτα παραπάνω,τό εἶπε ἄλλωστε καί ὁ ὑπουργός της ἐπί τῶν οἰκονομικῶν...

  2. salmonellas avatar
    salmonellas 08/10/2012 08:02:13

    Συμφωνω απολυτως.

  3. TasosC avatar
    TasosC 08/10/2012 08:02:13

    Συμπέρασμα Δεύτερο: Έρχεται απλά για να στηρίξει την κυβέρνηση που δείχνει να έχει χάσει την όποια υποστήριξη και ανοχή και να εξασφαλίσει ότι θα ΄΄γίνει η δουλειά '' .
    Κάτι τέτοια δεν κάνουν οι ΄΄μεγάλοι΄΄ όταν τους πιάνουν οι μεγαλοσύνες τους στους μικρούς και άχρηστους ΄΄παρίες ΄΄ (πλεονασμός;) τους;

  4. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 08/10/2012 08:03:29

    Καλή σας ημέρα κ. Ροδινέ. Πολύ σωστά το επισημαίνετε. Όσο έρπουμε, παρακαλάμε και συμβιβαζόμαστε, μονάχα η μοίρα του ραγιά και του πρόθυμου δούλου θα μας αξίζει. Ας παίξουμε ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ με όλα τα διαθέσιμα χαρτιά μας, εγκαταλείποντας την ηττοπάθεια. Σ΄ετούτη τη χυδαία και στημένη παρτίδα των τοκογλύφων, των εκβιαστών και των αδίστακτων εγκληματιών του διεθνούς τραπεζικού συστήματος, η άρνηση ρίσκου κι επιθετικής πολιτικής, αυτό το δειλό και τόσο επίμονα δηλούμενο...πάσο, αποτελεί αυτοχειρία και σίγουρη καταστροφή.

    • Tassos avatar
      Tassos @ BLACKQUEEN 08/10/2012 12:27:49

      Δεν έχεις ούτε ένα διαθέσιμο χαρτί. Και αυτό που νομίζεις ότι έχεις αυτούς μεν θα τους τραυματίσει αλλά εσένα (εμάς) θα μας σκοτώσει.

      • pes nai se ola avatar
        pes nai se ola @ Tassos 08/10/2012 19:57:47

        ..Άποψή σας. Δεν μονοπωλείτε την αλήθεια..... Χαρτιά έχει, αυτός που δεν διστάζει και δεν γονατίζει. Ο βολεμένος, βλέπει πάντα αναπόφευκτο και τον πιό ατιμωτικό συμβιβασμό, αρκεί να μην ξεβολευτεί....

  5. Γεώργιος avatar
    Γεώργιος 08/10/2012 08:14:20

    Θα αποσύρουμε 10 δισ. ευρώ από την αγορά, δηλ. από τις ιδιωτικές δαπάνες λόγω περικοπών. Το αποτέλεσμα θα είναι να κλείσουν χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, να αυξηθεί η ανεργία και το δημόσιο να χάσει μερικές εκατ. εκατομμύρια ευρώ από τους φόρους, δηλ. θα μειωθούν και τα κρατικά έσοδα. Από την άλλη με το πακέτο βοήθειας στην καλύτερη περίπτωση θα μείνουν στα ταμεία 1 ως 1,5 δισ. για τις άμεσες ανάγκες. Νυχτώνει. Δεν ξέρω πως θα μας βρει η αυγή.

  6. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 08/10/2012 08:16:39

    Μου τηλεφώνησε πρωϊ-πρωϊ αυτός ο φίλος μου, παλαίμαχος πλέον πολιτικός (όταν τον αναφέρω ...παλαίμαχο εκνευρίζεται! Για αυτό το κάνω !) και μου άρχισε έναν πρωϊνό,,,,εξάψαλμο:
    "Από εδώ το πάς, απ'ο εκεί το φέρνεις, πες τα με τ' όνομά τους να τελειώνουμε.
    Σ' έχε φάει η πολλή ..ευγένεια.
    Είναι στρατηγική επιλογή της Γερμανίας να μετατραπεί η Ελλάδα σε μια φτηνή χώρα.
    Φτηνή για τους Γερμανούς συνταξιούχους και τουρίστες.
    Να αποκτήσουν επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας έναντι πινακίου φακής.
    Να ελέγξουν το τραπεζικό σύστημα ( D. Bank) συζητάει να μπεί σε κάποια τράπεζα (να και η είδηση).
    Και όλα τα άλλα.
    Καμιά λάθος πολιτική δεν ακολουθεί η Μέρκελ.
    Μια χαρά είναι η πολιτική της.
    Απλώς, τώρα επειδή αγριεύουν τα πράγματα στο Νότο, ήρθε να βεβαιωθεί οτι δεν θα γίνει καμιά ...στραβή".
    Ετσι, ακριβώς.....

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ Κώστας Ροδινός 08/10/2012 08:21:41

      Καλημέρα κ.Ροδινέ.Τό κύριο ἄρθρο σας ἀκολούθησε τήν διπλωματική ὀδο,τό δεύτερο τήν ρεαλιστική...

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κυθήριος 08/10/2012 10:26:40

        Η ουσία,όμως, παραμένει η ίδια...

    • GO avatar
      GO @ Κώστας Ροδινός 08/10/2012 08:33:39

      Επομένως, εμείς πρέπει να πάψουμε να παραμένουμε μοιραίοι και άβουλοι.
      Σωστά συμπεράνατε, η χώρα μας έχει ακόμα διαπραγματευτικά χαρτιά…Ας ορθώσει, επιτέλους, ανάστημα…ο Σαμαράς!

    • TasosC avatar
      TasosC @ Κώστας Ροδινός 08/10/2012 10:49:21

      Άρα κύριε Κώστα ακριβώς ότι σημείωσα στο αρχικό σχόλιο.
      Έρχεται για να γίνει η ΄΄δουλειά΄΄.
      Τώρα το ότι ο φίλος σας προσθέτει και την πληροφορία για την Τράπεζα είναι ένα σημαντικότατο στοιχείο. Επειδή μάλιστα οι Γερμανοί δεν παίρνουν πτώματα αλλά φιλέτα, να υποθέσω ότι τους ενδιαφέρει η ενιαία ΕΤΕ-Eurobank η οποία έχει και κρατικές μετοχές (και μέσω των κουρεμένων ταμείων);
      Σε κάθε περίπτωση έρχεται για λοιπόν για ''στρατιωτική επιθεώρηση΄΄ ενός προτεκτοράτου.

    • Φανη avatar
      Φανη @ Κώστας Ροδινός 08/10/2012 11:43:27

      Δηλαδη κανονισαν τα του οικου τους μια χαρα τωρα θελουν και το φτηνο εξοχικο τους;

      • Κονιορτοποιός avatar
        Κονιορτοποιός @ Φανη 08/10/2012 15:06:04

        Ακριβώς αυτό... Να έχουν ένα φτηνό και σχετικά καλό εξοχικό.

  7. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 08/10/2012 08:45:16

    "Ετσι, ακριβώς….."

    Καλημέρα Κώστα. Όπως τα λές Γι' αυτ'ο έρχεται η Μέρλερ.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Νίκος Αργεάδης 08/10/2012 10:25:26

      Καλημέρα Νίκο

  8. Ioustinianos avatar
    Ioustinianos 08/10/2012 09:06:10

    Σωστό το άρθρο κ. Ροδινέ.
    Η κ. Μέρκελ πάντως, όταν επισκέπτεται μια χώρα, το κάνει μόνο για να προωθήσει τα συμφέροντα της Γερμανίας.
    Η είδηση περί διάθεσης της D. Bank να αποκτήσει ελληνική τράπεζα, τα λέει όλα.

  9. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 08/10/2012 09:10:12

    Καλημέρα σε όλους.Όταν μια επίσκεψη επίσημου-ξένου προσώπου είναι περίπου για έξι ώρες,δεν είναι δυνατόν να πρόκειται για επίσκεψη ουσίας.Συμφωνώ με το πνεύμα του αρχικού κειμένου.Πολύ φοβάμαι πως πρόκειται για μια ''επιθεώρηση''.Οι ελάχιστες ώρες παραμονής της επιβεβαιώνουν τη παραπάνω ρήση και έχουν το συμβολισμό τους.Ταξίδι-αστραπή είναι,έρχεται,επιβλέπει,κάθεται έξι ώρες και φεύγει.
    Και κάτι ακόμη:Είχα αναφέρει τη Παρασκευή βράδυ σε άλλη ανάρτηση (με το ίδιο θέμα περίπου) πως η επίσκεψη Μέρκελ γίνεται σε ακατάλληλο χρονικά σημείο.Θα το επαναλάβω:Η ελληνική κοινωνία κοχλάζει (ενώ ταυτόχρονα μαστιγώνεται από βάρβαρα μέτρα-τι να πρωτογράψει κάποιος) και ο διεθνής περίγυρος μετατρέπεται σε επικίνδυνο ναρκοπέδιο.Ο συντομότατος-ολιγόωρος ερχομός Μέρκελ,αύριο,δεν έχει να προσφέρει τίποτα.Και οι έξι ώρες,περίπου,που θα έρθει,συμβολίζουν πόσο ''αποικία'' της μας βλέπει....Άρα,μήπως ήρθε,ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ,η ώρα να ''ορθώσουμε ανάστημα'' διαπραγματευτικά όπως αναφέρει,εύστοχα,το φινάλε της κεντρικής ανάρτησης;Και αν δεν το κάνουμε τώρα,ΠΟΤΕ θα το πράξουμε;
    Είμαστε στο προθάλαμο εξελίξεων και καλό θα είναι να διατηρήσουμε,ως πολίτες,υψηλό βαθμό ψυχικής ενότητας.

    • lord tanamo avatar
      lord tanamo @ Komis Montechristo 08/10/2012 18:15:47

      "...να διατηρήσουμε ως πολίτες ,υψηλό βαθμό ψυχικής ενότητας " ;!

      Μα που ζείτε αγαπητέ ; Ένα τσαφ αρκεί για να μας αποκαλύψει για το τι είδους "συνάνθρωποι" ζουν ανάμεσά μας.

      • Komis Montechristo avatar
        Komis Montechristo @ lord tanamo 08/10/2012 19:39:50

        Αγαπητέ,ως πολίτες οφείλουμε να είμαστε ενωμένοι ψυχικά.Όποιος παρακολουθεί τα σχόλιά μου (και δεν έχω απαίτηση από κανέναν να τα διαβάζει),τονίζω συστηματικά (εδώ και πολλούς μήνες) τη σημασία αυτής της ενότητας.Εάν στο 100% της ελληνικής κοινωνίας υπάρχει ένα απειροελάχιστο ποσοστό ''συνανθρώπων μας που ζουν ανάμεσά μας και μ'ένα τσαφ θ'αποκαλυφθούν'',πολύ απλά,δεν αναφέρομαι και σ'αυτούς.

        • Κυθήριος avatar
          Κυθήριος @ Komis Montechristo 08/10/2012 21:37:31

          Πολύ σωστά Κόμη,εἶμαι ἀπό αὐτούς πού μέ σεβασμό παρακολουθῶ τά σχόλιά σου...

          • Komis Montechristo avatar
            Komis Montechristo @ Κυθήριος 08/10/2012 22:07:15

            Φίλε Κυθήριε,όλες οι απόψεις (όλων των σχολιαστών) σεβαστές είναι,απ'όπου και αν προέρχονται.Οι στιγμές που διανύει η χώρα είναι κρισιμότατες.Ίσως πιο κρίσιμες δεν γίνεται.Είμαστε ένα μικρό,πληθυσμιακά,έθνος αλλά με τεράστια ιστορία και ένδοξο παρελθόν (καθώς και με ατελείωτη προσφορά στο πολιτισμό).Θα προχωρήσουμε μόνο αν σφυρηλατήσουμε τη ψυχική ενότητα.Οι νάρκες είναι πολλές,τα εμπόδια τεράστια,οι ΠΛΗΓΕΣ του μνημονίου αμέτρητες.Επειδή οι καιροί είναι πονηροί,ας έχουμε ψηλά το λάβαρο της ψυχικής-εθνικής ενότητας.

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ Komis Montechristo 08/10/2012 22:31:13

            Ἀκριβῶς φίλε Κόμη! Ἡ ἔλλειψη αὐτῆς τῆς ἐθνικῆς κι ἀκόμη καλύτερα τῆς ψυχικῆς ἐνότητας ὅπως περιγράφεις,μᾶς ἔφτασε σ' αὐτήν τήν κατάντια...Τονίζω τήν ψυχική ἐνότητα σάν κάτι ἀκόμη βαθύτερο,γιατί ὑπό τόν ὄρο ἐθνική,δυστυχῶς παρερμηνεύοντάς τον,κάποιοι διχάζουν καί κομμάτιάζουν τόν λαό χειρότερα,στό ὅνομα ἀκριβῶς αὐτῆς τῆς ἐνότητας...

  10. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 08/10/2012 09:14:11

    Δεν υπαρχει γερμανικος στρατος στην Ελλαδα και αρα το ερωτημα ειναι απο που αντλει αυτη τη δυναμη η Μερκελ.Ενα ερωτημα στο οποιο επιμελως αποφευγουν να απαντησουν οι αντιμερκελικοι αν και το ξερουν πολυ καλα : Απο τη δοση που πληρωνει.
    ΟΠΟΙΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ Η ΜΕΡΚΕΛ ΔΕΝ ΖΗΤΑΕΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΗΣ.
    Αρκετα με την υποκρισια : Αν δεν αρεσει η λιτοτητα επαναφερεις τη δραχμη και αποφασιζεις εσυ ποσο χρημα θα τυπωσεις και ποσες αυξησεις θα δωσεις.
    Ουτε βεβαια ειναι "λαθος" η υφεση.Απο τη στιγμη που δεν μπορει να γινει υποτιμηση πως θα μειωθει το εμπορικο ελλειμμα;
    Mόνο με τη μειωση αποδοχων που ονομαζουν "εσωτερικη υποτιμηση" και μαζι της βεβαια φερνει την υφεση.
    Τελος η φθηνια ή οχι διαφορων χωρων δεν ειναι θεμα πολιτικων αποφασεων.Εξαρταται απο την παραγωγη τους.Εαν η Ελλαδα ειχε στοιχειωδη παραγωγη με τοσα μετρα ηδη θα ειχε πλεονασματα.
    Λοιπον οποιος δεν θελει τη Μερκελ και τους Γερμανους τυπωνει το δικο του νομισμα και κανει το δικο του κουμαντο.

    • sirios avatar
      sirios @ ψυχραιμια 08/10/2012 12:09:08

      Αμφιβάλεις οτι αυτό κάνουμε εμείς το 70% των Ελλήνων που δεν θελουμε τη Μερκελ και τους Γερμανους ? Δεν έχεις ιδέα μου φαίνεται απ' το τι βερεσές και τι τεφτέρι έχει τυπωθεί τα τελευταία 3 χρόνια. Μόνο το κράτος έχει "τυπωμένα" 8 δις χρέη προς ιδιώτες.
      Που είδες εσύ τα "λεφτά της Μέρκελ" ταλαίπωρε Ελληνα? Μήπως είσαι μέτοχος της BUndesbank?

      • Σχετικά Ασχετος avatar
        Σχετικά Ασχετος @ sirios 08/10/2012 15:17:15

        Αν πάντα η πλειοψηφία είχε δίκιο,δεν θα είχαμε φτάσει σ'αυτό το χάλι.

        • Afroditi P. avatar
          Afroditi P. @ Σχετικά Ασχετος 08/10/2012 15:37:13

          Να προσθέσω κάτι :

          - αν ΔΕΝ ήταν τόσο εύκολο να κοροϊδέψουν με τόση ευκολία την πλειοψηφία ( που τους ψήφισε), Δεν θα είμασταν σε αυτό το χάλι.

          • franc avatar
            franc @ Afroditi P. 08/10/2012 21:31:08

            Αγαπητή Αφροδίτη,
            Κάνεις την κλασσική διαπίστωση στην Ιστορία του ανθρώπινου είδους. Οι πλειοψηφίες ήταν και παραμένουν καθοδηγούμενα "ποίμνια".
            Ο Πλάτων το είπε πριν 3000 χρόνια και ισχύει για πάντα. Δεν θα έχουμε ποτέ Ιδανική πολιτεία αν δεν κυβερνήσουν οι επα ί οντες και δεν φιλοσφήσουν οι πολιτικοί.
            Μόλις ένας απ' αυτούς φιλοσόφησε, δεν το άντεξε και αυτοκτόνησε, όπως είδαμε πρόσφατα...

          • ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ avatar
            ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ @ franc 09/10/2012 07:58:43

            Oι πλειοψηφίες είναι άξεστος, εύπλαστος, χειραγωγήσιμος πολτός. Εκεί βασίζεται και κάθε εξουσία. Αυτοί είναι οι πελάτες. Οι άλλοι, είναι τα θύματα.

  11. Κ. Βέρος avatar
    Κ. Βέρος 08/10/2012 09:15:50

    Το ότι αυτά που παράγουμε σαν χώρα εδώ και δεκαετίες δεν μας φτάνουν και ζούμε με δανεικά δεν είναι ο λόγος της κατάρρευσης;
    Φταίνε οι Γερμανοί και οι Ευρωπαίοι ; Τα δισεκατομμύρια που έφυγαν σε ξένες τράπεζες ποιών είναι;
    Αν ακόμα συνεχίζουμε να ανακαλύπτουμε εχθρούς και συνωμοσίες αντί να κάνουμε τα αυτονόητα (δίκαιες περικοπές και ανακατανομή που λυσσαλέα το πολιτικό σύστημα αποφεύγει) είμαστε άξιοι της τύχης μας.

    • SER avatar
      SER @ Κ. Βέρος 08/10/2012 10:45:45

      ΟΠΩΣ Η ΙΣΠΑΝΙΑ , Η ΠΟΡΤΟΓΙΑΛΛΙΑ Η ΚΥΠΡΟΣ, Η ΙΡΛΑΝΔΙΑ, Η ΙΤΑΛΙΑ.....6 ΑΠΟ ΤΙΣ 17 ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩ;;;;;ΠΟΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΔΕ ΣΟΥ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ;

  12. sirios avatar
    sirios 08/10/2012 09:20:48

    Αγαπητέ Κώστα Ροδινέ ,
    Διαπιστώνω οτι τις τελευταίες εβδομάδες συμφωνούμε επακριβώς!
    "Η Μέρκελ απλώς, τώρα επειδή αγριεύουν τα πράγματα στο Νότο, ήρθε να βεβαιωθεί οτι δεν θα γίνει καμιά …στραβή”. Για να μην αναγκαστεί και πάλι να κάνει την τελευταία στιγμή σπασμωδικές κινήσεις τηλεφωνώντας εκβιαστικά στον Παπούλια ή βάζοντας και πάλι στα Ελληνικά ένθετη προπαγάνδα στις Γερμανικές εφημερίδες γαι να μην ψηφίσουμε οι Ελληνες Τρσίπρα που θα της ζητήσει να αποδείξει την Νομιμότητα του χρέως και των μνημονίων....

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ sirios 08/10/2012 11:07:39

      και είναι ...κακό αυτό;

      • sirios avatar
        sirios @ Κώστας Ροδινός 08/10/2012 12:13:45

        Aντιθέτως είναι πολύ καλό για εμάς, γιατί αυτή τη φορά δεν θα μας τρομοκρατήσει όπως την προηγούμενη, και θα περάσουμε ομαλά στην άλλη όχθη... Η επίσκεψή της δηλαδή θα έχει γι' αυτήν το αντίθετο απο το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Επομένως καλά κάνει ο Τσίπρας που της ετοιμάζει τη δέουσα υποδοχή...

  13. parsifal avatar
    parsifal 08/10/2012 10:10:26

    Καλά τα λέτε κ. Ροδινέ και ετσι είναι. Δεν λέτε ομως το δέον γεννέσθαι, με καθαρό τρόπο διότι αντιλαμβάνομαι οτι προφανώς διαφωνείτε με αυτό που γίνεται !
    Συμφωνείτε με περαιτέρω εξαθλίωση του κόσμου δια των περικοπών ;
    Συμφωνείτε με την λογική "να δείξωμε οτι είμεθα πειθαρχημένοι και συνεπείς σε οτι μας ζητούν" , "καλά και υπάκουα παιδιά";
    Συμφωνείτε οτι τα παραπάνω οδηγούν σε επιδείνωση και απρόβλεπτη εσωτερική εξέλιξη ;
    Τέλος τι εννοείτε να παίξωμε τα χαρτιά της χώρας ;
    Ποιά είναι αυτά εάν οχι η γεωστρατηγική της αξία για την Δύση και συνακόλουθα η παύση της δουλικής στάσεως "ναί σε ολα" κάποιων κυρίων στην Β. Σοφίας ;
    Τι εγινε εκείνη η ΑΟΖ που θα διεκηρύσσετο ; Οχι για να αρχίσωμε να πουλάμε πετρέλαιο οπως φαντάζονται κάποιοι αφελείς, αλλά ετσι, για να αρθρώσωμε λόγο στην Α. Μεσόγειο που βράζει και εμείς "Των οικιών υμών εμπιπραμένων..."
    Τι γίνεται με την de facto επιχειρησιακή διχοτόμηση του Αιγαίου στον 25 ο μεσημβρινό ;
    Με "φρούριο Αθήνα" θα υποδεχθούμε και τον επικυρίαρχο νεο-Οθωμανό ΥΠΕΞ για τις ...λεπτομέρειες ; Θα φωτογραφηθεί ο γνωστός αψογος διπλωμάτης με το φωτεινό χαμόγελο αυτοικανοποιήσεως εν μέσω του Ασιατικού ζεύγους οπως ανάμεσα στον Ομπάμα και την σύζυγο ;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ parsifal 08/10/2012 12:16:37

      Δεν γίνεται σ' ένα άρθρο να αναφέρομαι σ' όλα τα ανοιχτά ζητήματα της χώρας.
      Θα ήταν ...σεντόνι.
      Με ρωτάτε πράγματα επι των οποίων έχω αναφερθεί πολλές φορές και οι απόψεις μου είναι γνωστές.

  14. blue nile avatar
    blue nile 08/10/2012 10:39:04

    Kαλημέρα κε Κώστα.
    Δυστυχώς έχετε δίκιο...

  15. θησεας avatar
    θησεας 08/10/2012 10:55:24

    για να γνωρισει τα πειραματαζωα απο κοντα ?

  16. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 08/10/2012 10:56:00

    Το άρθρο δομείται στα γνωστά κλισέ της πολιτικής μας κουλτούρας που οδήγησε τη χώρα στην καταστροφή.
    Δυστυχώς, δεν μπορούμε να απαλλαγούμε από τον τρόπο εκείνο προσέγγισης που κυριαρχείται από μεταφυσικά ιδεολογήματα κληροδότημα ενός μποέμικου και τσαμπουκαλίδικου δήθεν αριστερού, καθόλου μαρξιστικού, πολιτικού λόγου.

    Ποιά αναπτυξιακή πολιτική, αγαπητέ μου!
    Σε προκαλώ ευθέως, ανέλυσε μας εδώ με επαγγελματικό, επιστημονικό και μεστό τρόπο τί εννοείς με τον όρο αναπτυξιακή πολιτική.
    Και βέβαια η Ελλάδα έπρεπε να προβεί σε δραστικά μέτρα περιορισμού των ελλειμμάατων και του δημοσίου τομέα.
    Πρώτιστα, να προβεί σε πλήρη ανανέωση του νομικού και θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα.
    Και ποιός θα τα κάνει όλα αυτά!
    Είχες, έχεις κάποια ηγεμονική δύναμη στην κοινωνία, πέρα των λαμογιών και των βολεμένων ικανή να πράξει δημιουργικά!
    Και βέβαια η Ελλάδα θα εισέρχετο στην δραματική ύφεση και κρίση που βιώνουμε ανεξαρτήτως πολιτικής που θα ακολουθείτο μετά το 2008.
    Η βολεμένη στους μύθους και τα ιδεολογήματα νοοτροπία μας αναζητεί το άλλοθι.
    Η ανημποριά για δημιουργική σκέψη μας οδηγεί στις κραυγές και στους ψευτοηρωισμούς.
    Ο σταλινισμός ζει και βασιλεύει στο βασίλειό μας.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Μανιάτης 08/10/2012 11:31:05

      Καλημέρα αγαπητέ Μανιάτη. Για άλλη μια φορά με βρίσκει εντελώς σύμφωνο μια παρέμβασή σας. Δυστυχώς και φωτεινά μυαλά της κεντροδεξιάς (όπως ο κ. Ροδινός) έχουν αρχίσει τελευταίως να προσχωρούν στην λογική του "για όλα φταίνε οι ξένοι". Φαίνεται πως δεν υπάρχει στην χώρα ισχυρή μεταρρυθμιστική δυναμική που να βοηθήσει τον Πρωθυπουργό να κάνει τις επώδυνες τομές που απαιτούν οι περιστάσεις.

      • GO avatar
        GO @ akenaton 08/10/2012 11:46:55

        Φυσικά και δεν φταίνε για όλα οι ξένοι.
        Για την εξαιρετικά τιμωρητική, λουθηρανικού τύπου, εμμονή τους, όμως, τι θα λέγατε;
        Μήπως οι πραγματικά αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, θα ήταν πιο "βατές" με αξιοπρεπή τον ελληνικό λαό;
        Μήπως υπό το καθεστώς της τόσο βίαιης πτωχοποίησης δεν μπορεί να υπάρξει μεταρρυθμιστική δυναμική;

        • Φωτεινή avatar
          Φωτεινή @ GO 08/10/2012 13:43:17

          GO,

          "Μήπως οι πραγματικά αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, θα ήταν πιο “βατές” με αξιοπρεπή τον ελληνικό λαό;"

          Κάτι προσπάθησε ὁ ΚΚ, ἀλλά μᾶς προέκυψε ὁ "λεφτά ὑπάρχουν."

          Κ. Ροδινέ, πλειστάκις τά "ἔχετε ψάλλει στήν πεθερά γιά νά τ᾿ ἀκούσει ἡ νύφη. . ." ῞Ομως, οὐδεμία ἀνταπόκριση. . . τουλάχιστον διατηροῦμε τήν ἐλπίδα ὅτι κάποτε θά ἔλθη ἡ λύτρωση!!

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ Φωτεινή 08/10/2012 14:08:19

            Καλημέρα Φωτεινή,
            ποιά είναι η ...πεθερά και ποιά η ...νύφη;

          • Afroditi P. avatar
            Afroditi P. @ Κώστας Ροδινός 08/10/2012 15:47:04

            Από αυτό που εγώ , τουλάχιστον, αντιλαμβάνομαι από το σχόλιο της Φωτεινής, είναι ότι η ''πεθερά'' είμαστε εμείς που διαβάζουμε το άρθρο σας, και η νύφη... είναι η κυβέρνηση.
            Φαίνεται, όμως , ότι η ''νύφη'' κουφάθηκε, όσον αφοράτις φωνές από το εσωτερικό της χώρας μας..

            Η νύφη ακούει μόνον τις φωνές των Τροϊκανομερκελικών Σειρήνων...

          • GO avatar
            GO @ Φωτεινή 08/10/2012 22:03:44

            Φωτεινή, προσοχή!
            Καραδοκεί Βασίλισσα μαύρη, σκοτεινή, να σε ελεεινολογήσει.

      • Λιογκος avatar
        Λιογκος @ akenaton 08/10/2012 11:56:50

        Αγαπητοί φίλοι,

        μπορείτε σας παρακαλώ να μου εξηγήσετε οι παρεμβάσεις του κράτους στον ιδιωτικό τομέα σε τι θα βοηθήσουν και σε ποια μεταρρυθμιστικά πλαίσια ανήκουν?

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Λιογκος 08/10/2012 14:27:33

          Μήπως ο διαρρεύσας flat tax 35 % σε ελεύθερους επαγγελματίες και μπλοκάκια;
          Χα χα, θα βοηθήσουν να κάνουμε όλοι εταιρείες. Ακόμη και με τον γάτο μας συνεταίρο.
          Και με κεφάλαια σε νόμισμα εσκούδο Αμπελοκήπων.

        • Afroditi P. avatar
          Afroditi P. @ Λιογκος 08/10/2012 15:58:01

          Για να το κάνουμε ''λιανά'', μάλλον θα τους είπαν οι έγκριτοι οικονομολόγοι τους , ότι άμα έχουν μισθούς πείνας και βαρύτατη φορολογία στην Ελλάδα, ΚΑΠΟΙΕΣ πολυεθνικές μπορεί να ιδρύσουν εδώ επιχειρήσεις - οι οποίες, εννοείται, θα πρέπει να έχουν ΚΑΘΑΡΑ εξαγωγική δραστηριότητα, αφού εδω ελάχιστοι θα έχουν διαθέσιμο εισόδημα να αγοράζουν τα προϊόντα τους .
          Θα έχετε, άλλωστε, προσέξει ότι η κυβέρνηση μιλά μόνον για επενδυτές από το ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
          Μόνον πολυεθνικές θα θέλει να επενδύσουν , και τέτοιες δεν έχουμε στην Ελλάδα.

          Αν υπάρχει άλλη εξήγηση, θα ήθελα πολύ να την μάθω.

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Afroditi P. 08/10/2012 17:35:51

            Έχουμε πολυεθνικές σε αρκετούς τομείς.
            Π.χ. ενδεικτικά, θα αναφέρω εταιρεία που δραστηριοποιείται στην εξόρυξη - μέταλλα, με ορυχεία και εργοστάσιο επεξεργασίας βωξίτη εντός Ελλάδας, ορυχεία πολλών άλλων μετάλλων σε Σερβία- FYROM - Κοσσυφοπέδιο, αλλά και μεταλλικές μηχανολογικές κατασκευές σύν ενέργεια εντός Ελλάδας.
            Το ζήτημα είναι ότι αρκετές δυνάμεις, επιχειρηματικές και πολιτικές, δεν θέλουν καθόλου βιομηχανία και εξαγωγική παραγωγή εντός Ελλάδος. Με το αζημίωτο φυσικά. Θέλουν το Ελληνικό κεφάλαιο μόνον "καταναλωτή", τοκιστή και σουλατσαδόρο.
            Κατά τα άλλα, έμβλημά τους είναι "τουρισμός -οικοδομή - εφοπλισμός είναι η βαρειά μας βιομηχανία".
            Οι μεταπράτες, ραντιέρηδες και σουλατσαδόροι κατέστρεψαν την μεταπολεμική Ελλάδα.

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ Ο Θείος 08/10/2012 17:39:57

            "......Οι μεταπράτες, ραντιέρηδες και σουλατσαδόροι κατέστρεψαν την μεταπολεμική Ελλάδα...."

            Και κάποιοι ανεύθυνοι και άχρηστοι πολιτικοί,,,,

          • rally monkey avatar
            rally monkey @ Ο Θείος 09/10/2012 01:31:46

            τουρισμος, οικοδομη, εφοπλισμος και τραπεζες (που τα πηγαιναμε περιφημα) δεν ηταν καθολου -ΜΑ καθόλου ασχημα στο παγκοσμιοποιημενο σκηνικο!

            Αυτοι που κατεστρεψαν την Ελλαδα εχουν ονοματεπωνυμο, χωρις να σημαινει οτι το πολιτικο συστημα ειναι αμοιρο ευθυνών.

      • Ζήσης Χ. Πατσίκας avatar
        Ζήσης Χ. Πατσίκας @ akenaton 08/10/2012 22:00:21

        Φίλε akenaton, νομίζω ότι η πραγματικότητα βρίσκεται κάπου στη μέση. Οι Έλληνες γνωρίζοντας ότι απαιτούνται μεταρρυθμίσεις δεν πρόκειται να σηκώσουν το μπαϊράκι της επανάστασης κατά των "ξένων". Είχαμε πολλές ευκαιρίες να το κάνουμε, αλλά η κάλπη των εκλογών απέδειξε ότι προτιμούμε "σταθερότητα" και φυσικά Ευρώπη!
        Από την άλλη πλευρά, δεν είμαστε διατεθιμένοι υπό την πίεση για μεταρρυθμίσεις "εδώ και τώρα με όποιο κόστος", να βλέπουμε τις ζωές μας να οδηγούνται στην εξαθλίωση.
        Μέτρον Άριστον, το ξέρω το έχουμε χάσει τα τελευταία χρόνια, ας ελπίσουμε να το πετύχουμε!
        Όσο για το ότι έρχεται η Μέρκελ, μόνο κακό δεν είναι, όπως και να το δει κανείς...

        • akenaton avatar
          akenaton @ Ζήσης Χ. Πατσίκας 09/10/2012 18:57:41

          Μακάρι αγαπητέ Ζήση Χ. Πατσίκα. Μακάρι, να βρούμε το μέτρον το "άριστον"!

      • Ζήσης Χ. Πατσίκας avatar
        Ζήσης Χ. Πατσίκας @ akenaton 08/10/2012 22:02:08

        Φίλε akenaton, νομίζω ότι η πραγματικότητα βρίσκεται κάπου στη μέση. Οι Έλληνες γνωρίζοντας ότι απαιτούνται μεταρρυθμίσεις δεν πρόκειται να σηκώσουν το μπαϊράκι της επανάστασης κατά των “ξένων”. Είχαμε πολλές ευκαιρίες να το κάνουμε, αλλά η κάλπη των εκλογών απέδειξε ότι προτιμούμε “σταθερότητα” και φυσικά Ευρώπη!
        Από την άλλη πλευρά, δεν είμαστε διατεθιμένοι υπό την πίεση για μεταρρυθμίσεις “εδώ και τώρα με όποιο κόστος”, να βλέπουμε τις ζωές μας να οδηγούνται στην εξαθλίωση.
        Μέτρον Άριστον, το ξέρω το έχουμε χάσει τα τελευταία χρόνια, ας ελπίσουμε να το πετύχουμε!
        Όσο για το ότι έρχεται η Μέρκελ, μόνο κακό δεν είναι, όπως και να το δει κανείς…

    • Tassos avatar
      Tassos @ Μανιάτης 08/10/2012 12:28:42

      Συμφωνώ κι εγώ.

  17. unfair avatar
    unfair 08/10/2012 10:56:13

    καλημέρα κ καλή βδομάδα κ. Ροδινέ,
    λέγεται πως όταν γινόντουσαν οι συνομιλίες για την ένταξη της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κ ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έθεσε το αίτημα στον καγκελάριο Σμιτ, αυτός απάντησε "Μόνο πάνω από το πτώμα μου", τότε ο Καραμανλής του απάντησε "τότε σ' αυτήν την περίπτωση, εγώ θα βγω έξω στους δημοσιογράφους κ θα πω ότι ο άνθρωπος ο οποίος διευθύνει που η χώρα που αιματοκύλησε δύο φορές την Ευρώπη κ τον κόσμο, αρνείται στην Ελλάδα το δικαίωμα να είναι κομμάτι της Ευρώπης".
    Το πως μπορεί κ πρέπει να χειριστεί ο Σαμαράς την αυριανή επίσκεψη, είναι σημαντικό, καθώς η ομιλία του μπορεί να κρίνει όχι μόνον το μέλλον της Ελλάδος, αλλά κ της ενωμένης Ευρώπης, που ξεχάσαμε τον λόγο της ίδρυσης της.
    Είναι μοναδική ευκαιρία κ για τον ίδιον τον Σαμαρά, ώστε να διαχωρίσει αν είναι ηγέτης ή διαχειριστής.

  18. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 08/10/2012 10:56:49

    Η κ. Μέρκελ έρχεται ΚΥΡΙΩΣ για δικούς της εσωτερικούς πολιτικούς - κομματικούς λόγους.
    Δεν το έχετε καταλάβει τόσα χρόνια αγαπητοί, ότι έτσι λειτουργεί πάντα;
    Είναι στο ζενίθ της προσωπικής δύναμής της και την ίδια στιγμή έχει αναξιόπιστους κυβερνητικούς συνεταίρους (μάλλον εξωκοινοβουλευτικούς με τις επόμενες εκλογές), ενδοπαραταξιακούς ευρωσκεπτικιστές "αντάρτες" που την προκαλούν, ενώ προκαλείται και από τους αντιπολιτευόμενους Ευρωπαιστές αντιπάλους. Και σε ένα χρόνο εκλογές.
    Είναι αναγκασμένη να βγάλει στο τραπέζι "καινούριο χαρτί" για να προσπαθήσει να ελέγξει την ενδογερμανική πολιτική "παρτίδα".
    Παίρνει ρίσκο, όπως ομολόγησε και η ίδια.
    Ακριβώς επειδή "η μπάνκα ανοίγει το παιχνίδι και μοιράζει νέα φύλλα", μπορούμε να επωφεληθούμε.
    Αλλά πού μυαλό στη χώρα της φαιδράς αγγουρέας...

  19. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 08/10/2012 11:02:50

    Με κάθε φιλική διάθεση φίλε Κώστα, θα διαφωνήσω οριζοντίως και καθέτως.
    Δεν παίζονται έτσι τα "επιτραπέζια παιχνίδια".
    Ακόμη και σκράμπλ να είναι, ούτε δίγραμμη λέξη δεν στήνεις, άν δεν "χρησιμοποιείς" τις κινήσεις του αντιπάλου.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Ο Θείος 08/10/2012 11:06:41

      Κατ΄αρχήν δεν είναι κακό να διαφωνείς.
      Δεύτερον, προσπαθώ να αντιληφθώ, που ακριβώς εστιάζετε η διαφωνία σου, αγαπητέ Θείο;
      Αναμένω....

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Κώστας Ροδινός 08/10/2012 11:27:46

        Εστιάζεται σε πολλά.
        Πρώτον στην εκτίμηση για τις "έγνοιες" της καγκελλαρίου: Για το εσωτερικό Γερμανικό κομματικό παιχνίδι ήδη είπα. Κατά τα άλλα κ. Μέρκελ νοιάζεται κυρίως για την Ισπανία, την Ιταλία, και για συστημική λύση σταθεροποίησης στο Ευρωπαικό τραπεζικό σύστημα. Η Ελλάδα είναι μάλλον δευτερεύον θέμα και την χρησιμοποιούν κυρίως ως "πιασάρικο μπερντε" για τον πολύ κόσμο, πίσω από τον οποίο χειρίζονται τα πιό ουσιώδη.
        Δεύτερον, στο "πολιτικό ψυχογράφημα" της κ. Μέρκελ. Είναι τακτικίστρια "μικροφυσικός της εξουσίας", δεν ενδιαφέρεται για μακροπρόθεσμα πράγματα. Είναι άνθρωπος του "βλέποντας και κάνοντας". Για τον λόγο αυτό δεν πιστεύω πολύ σε μια ενδεχόμενη οραματική φιλοευρωπαική στροφή της, ούτε όμως ότι θα ενδώσει στους ευρωσκεπτικιστές κομματικούς φίλους της - μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά δεν είναι το στύλ της...
        Τριτον, βασικό : "Ανοίγει το παιχνίδι και μοιράζει νέα φύλλα", επειδή έχει εκλογές σε 1 χρόνο. Θέλει εναλλακτικές λύσεις για την διακυβέρνηση πέρα από το FDP. Θα κάνει τους ανάλογους συμβιβασμούς για να τις έχει. Οι συμβιβασμοί θα είναι αναγκαστικά πρός φιλοευρωπαική κατεύθυνση - ψάχνει για εταίρους στο SPD και Grünen. Άν δεν εκμεταλλευτούμε αυτό, τώρα, για να "στήσουμε το δικό μας παιχνίδι", τότε τι θα εκμεταλλευτούμε και πότε;

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ Ο Θείος 08/10/2012 11:33:39

          Ολα αυτά,όμως, είναι εκτιμήσεις τις οποίες και προσυπογράφω.
          Επαναλαμβάνω και πάλι που βρίσκεται η διαφωνία, επί της ουσίας;
          Γιατί δεν έκανα ανάλυση της γερμανικής πολιτικής πραγματικότητος;
          Επ' αυτού είσαι ειδικότερος εμού!

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Κώστας Ροδινός 08/10/2012 13:34:16

            Δεν είμαι και τόσο ειδικός, αλλά είναι φώς φανάρι ότι γίνεται παιχνίδι μπρά ντε φέρ μέσα στο όλο Γερμανικό πολιτικό σύστημα. Ποιοί με ποιούς;
            Στην χθεσινή Welt an Sonntag, ο γνωστός Βαυαρός Hans Werner Sinn του IFO, "την έπεσε" χοντρά στην καγκελλάριο. "Θα αποτύχει".
            Δεν είναι αστείο. O Sinn είναι ο Νο1 μέντορας της ευρωσκεπτικιστικής κυβερνητικής φράξιας, κυρίως στο Βαυαρικό CSU. Γενικά ευρωσκεπτικιστικής, όχι μόνον για την Ελλάδα. Άν συνεχίσουν έτσι, θα έχουμε τουρλουμπούκι στην Γερμανική πολιτική.
            h**p://www.antinews.gr/2012/10/07/182874/#comment-1062745

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ Ο Θείος 08/10/2012 13:46:08

            αγαπητέ Θείε,
            οι γνώσεις σου για τη γερμανική πολιτική, είναι δεδομένες.
            Προσωπικά, τις εκτιμώ πολύ και τις διαβάζω πάντα με προσοχή.
            Και οφείλω να ομολογήσω οτι ελάχιστες φορές ...έπεσες έξω!
            Ορθώς, επισημαίνεις το ...στοίχημα το Sin για να γνωρίζουμε όλοι οτι και εντός της Γερμανίας εξελίσσεται ένα εσωτερικό παίγνιο.

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Ο Θείος 08/10/2012 14:42:10

            Φίλε μου, σήμερα οι Ζέντερ - Ζεεχόφερ - Ντόμπριντ - Κάουντερ και όλο το φραξιονιστικό καθοδηγητικό κέντρο στο CDU/CSU (και κυρίως οι Βαυαροί), πήραν γραμμή από τον "μέντορα" και κάνουν "αυστηρές συστάσεις" στην Μέρκελ.
            Ζέντερ: Ή έξοδος της Ελλάδας από το Ευρώ είναι όπως και πρίν μιά εναλλακτική λύση που μπορούμε να έχουμε υπόψη μας ... Περιμένουμε την έκθεση της τρόικας, ωστόσο χρειαζόμαστε και ένα Plan B, σε κάθε περίπτωση. Δεν γίνεται νά κάνουμε εμείς μια έκθεση της τρόικας και στο κάτω κάτω δεν ξέρουμε τι θα βγεί. Δεν επιτρέπεται να λέμε εκ των προτέρων ότι δεν μπορεί να υπάρχει εναλλακτική λύση. Χρειάζεται πάντα μια εναλλακτική λύση - και στο τέλος αυτή μπορεί να είναι μια συντεταγμένη έξοδος από το Ευρώ."
            Κατευθείαν αμφισβήτηση της Μέρκελ από τους Ευρωσκεπτικιστές, πάνω στην γραμμή του καθοδηγητή τους Hans Werner Sinn.

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ Ο Θείος 08/10/2012 14:52:24

            Δες το άρθρο του Munchau στους FT

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Κώστας Ροδινός 08/10/2012 16:34:36

            Το χθεσινό υπάρχει "ανοιχτό" (χωρίς registration) στην παρακάτω διεύθυνση:
            h**p://youpayyourcrisis.blogspot.gr/2012/10/relentless-austerity-will-only-deepen.html

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ Κώστας Ροδινός 08/10/2012 18:10:37

            το διάβασα για αυτό και το ...προτείνω!

  20. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 08/10/2012 11:24:37

    "Οι ευρωπαϊκές χώρες που διακρατούν ελληνικό χρέος πρέπει να εξετάσουν αναδιάρθρωσή του εάν αυτό αποδειχθεί μη βιώσιμο, υποστηρίζει ανοικτά μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου του ΔNT – υπογραμμίζοντας έτσι τις διαφορές στο εσωτερικό της τρόικας για το ελληνικό πρόβλημα.
    Στην περίπτωση που το ελληνικό χρέος δεν αποδειχθεί βιώσιμο, «συνεισφορά των κυβερνήσεων θα γίνει τότε σίγουρα αντικείμενο συζητήσεων» δήλωσε στην ολλανδική «Het Financieel Dagblad» ο Μένο Σνελ, όπως μεταδίδει το Reuters.
    O Σνελ είναι ένα από τα 24 μέλη του εκτελεστικού συμβουλίου του ΔΝΤ, εκπροσωπώντας την Ολλανδία και άλλες δώδεκα χώρες.
    Η αναφορά του υπογραμμίζει τη διαφορά απόψεων μεταξύ του Ταμείου και της ευρωπαϊκής πλευράς στον χειρισμό της ελληνικής υπόθεσης. Μετά το PSI, το μεγαλύτερο του ελληνικού χρέους διακρατείται από τον «επίσημο τομέα» (κυβερνήσεις και κεντρικές τράπεζες).
    Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, θεωρώντας πως απομείωση του ελληνικού χρέους που διακρατούν πολύ δύσκολα μπορεί να βρει πολιτική αποδοχή, θα προτιμούσαν, αναφέρει το Reuters, να δοθεί περισσότερος χρόνος στην Ελλάδα.
    http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=478429

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Κώστας Ροδινός 08/10/2012 12:40:30

      Αγαπητέ Κώστα,
      απαιτείται μια άλλη προσεγγιση του προβλήματός μας.
      Πρέπει να απαλλαγούμε από την λογιστική νουμερολογία και τις κουτοπονηριές.

    • sirios avatar
      sirios @ Κώστας Ροδινός 08/10/2012 12:49:17

      Και πάλι εδώ συμφωνούμε απόλυτα αγαπητέ Κώστα.
      Το είχα πεί και σε παλιότερη ανάρτηση. Τώρα που το ΔΝΤ "έκανε τη βρωμοδουλειά του" απαλλάσσοντας σχεδόν τα αφεντικά του , τους Υπερτραπεζίτες απο το χρέος των PIIGS και φορτώνοντάς το στον «επίσημο τομέα» (κυβερνήσεις και κεντρικές τράπεζες), την "κάνει" για αλλού και η Μέρκελ που σαν χρήσιμη ηλίθια απαγ'ορεψε στην ΕΚΤ το αυτονόητο για την επίλυση της κρίσης απαγορεύοντάς της να τυπώσει χρήμα όπως η FED, τρέχει τώρα να θολώσει τα νερά μπας και σκεπάσει τα άπλυτά της...

  21. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 08/10/2012 11:36:55

    Δυστυχώς, σπάνια καταλαβαίνουμε "τι έργο παίζεται" στο εσωτερικό των άλλων Ευρωπαικών χωρών - εταίρων μας.
    Όπως ακριβώς, μεγάλα τμήματα του πολιτικού προσωπικού χωρών όπως η Γερμανία, δεν καταλαβαίνουν (ή κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν) τι "παίζεται" στο εσωτερικό της Ελλάδας, της Ισπανίας, της Πορτογαλίας...
    Για να μη αναφερθώ στις (χειραγωγούμενες) κοινές γνώμες - της Ελλάδας, της Γερμανίας κτλ, τις ανεδαφικές προκαταλήψεις και εξωπραγματικά στερεότυπα που διασπείρονται μέσα τους...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Ο Θείος 08/10/2012 11:38:35

      αυτή είναι μια σωστή διαπίστωση....

  22. Απλή σκέψη avatar
    Απλή σκέψη 08/10/2012 11:48:47

    Εγώ πιστεύω ότι ο ερχομός της Μέρκελ στην Ελλάδα έχει μόνο συμβολικό χαρακτήρα.
    Επειδή στο σημερινό Eurogroup δεν θα είναι έτοιμη η έκθεση της τρόϊκας, άρα η φαντασία των αγορών θα μπορούσε να πάει όπου θέλει, έρχεται ακριβώς για να διαβεβαιώσει τις αγορές ότι η Ελλάδα θα παραμείνει σταθερά στο ευρώ. Αυτό θα μπορούσε να το κάνει θα μου πείτε και με μια απλή δήλωση από την πατρίδα της. Δεν είναι όμως έτσι.
    Η παρουσία της στην Ελλάδα, ισχυροποιεί την διαβεβαίωσή της, ότι αυτά που λέει τα εννοεί.
    Και δεν το κάνει γιατί ¨συμπαθεί¨την Ελλάδα (μπορεί και να την συμπαθεί, δεν είμαι μέσα στην ψυχή της), το κάνει για την ίδια της τη χώρα, για τη μεγάλη Γερμανική βιομηχανία, που δεν θέλει να συμβεί κανένα ¨ατύχημα¨με το ευρώ (π.χ. λόγω Ελληνικού προβλήματος).
    Μην ξεχνάμε ότι η περιβόητη έκθεση της τρόϊκας, εσκεμμένα καθυστερεί, με προσχήματα του τύπου ¨δεν είναι σωστό αυτό ή το άλλο μέτρο¨, γιατί από κάτω υπάρχει η εμφανής κόντρα ΔΝΤ - Γερμανίας με ακμή του δόρατος την βιωσιμότητα του Ελληνικού χρέους.
    Μάλλον η Ευρώπη καταλαβαίνει τον ύπουλο ρόλο του ΔΝΤ και θέλει με αφορμή την Ελλάδα να το διώξει από τους Ευρωπαϊκούς μηχανισμούς. (Ευχής έργον).
    Πολύ θα ήθελα ν΄ακούσω αύριο από το στόμα της Μέρκελ, από εδώ από την Ελλάδα, ότι δεν χρειαζόμαστε άλλο την ¨τεχνική βοήθειά¨ του.

    • noldor avatar
      noldor @ Απλή σκέψη 08/10/2012 11:51:08

      Ούτε το επιπλέον κούρεμα στο δημόσιο χρέος;

      • Απλή σκέψη avatar
        Απλή σκέψη @ noldor 08/10/2012 12:49:53

        Aυτό πρέπει ν΄απαντηθεί από τους ειδήμονες.
        Για μας και βέβαια καλό είναι να έχουμε λιγότερο χρέος, αλλά δεν γνωρίζω πως θα μεταφραστεί αυτό από τα ¨κοράκια¨ των αγορών, για την ίδια την Ελλάδα και την Ευρώπη.
        Πάντως βλέπουμε ότι η Ευρώπη δεν έχει τα κατάλληλα εργαλεία για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων, είναι δυσκίνητη ως προς τις αποφάσεις και πρέπει να τρέχει πάντα πίσω από τα γεγονότα και τις τρικλοποδιές.
        Ας ελπίσουμε να φτιάξει ισχυρούς μηχανισμούς αντιμετώπισης κρίσεων, αλλά μέχρι τότε εμείς πρέπει να παραμείνουμε μέσα στην ΕΕ και μέσα στο ευρώ.

  23. decodex avatar
    decodex 08/10/2012 12:26:36

    Η άποψη μου είναι ότι η Μέρκελ έρχεται για τους παρακάτω λόγους:

    1. Να προσπαθήσει να αλλάξει τη ψυχολογία εντός (κομμάτι δύσκολο, αλλά θα δούμε πως) και εκτός. Η ψυχολογία είναι από τους βασικότερους παράγοντες της οικονομίας.
    2. Οι Γερμανοί θα πρέπει να έχουν αντιληφτεί το γεωστρατηγικό ρόλο της Ελλάδας. Πολύ δε περισσότερο με τις τελευταίες εξελίξεις τριγύρω. Αν ήμασταν ένα landlocked κρατίδιο στο μέσο της Ευρώπης θα μπορούσαμε να υποτιμούμε εαυτούς όπως αναφέρθηκαν κάποιοι σε παραπάνω σχόλια. Αλλά δεν είναι έτσι. Η θέση της Ελλάδας στο παγκόσμιο χάρτη αποτελεί κατάρα και ευλογία ταυτόχρονα. Αν κάποιος την εκμεταλευτεί διπλωματικά θα υπάρχουν και κέρδη σε οικονομικό επίπεδο.
    3. Αντιλαμβάνονται ότι οι χώρες του νότου συντονίζονται σε ότι αφορά τις αντιδράσεις του κόσμου, κάτι που θέλουν να "κουκουλώσουν" αλλάζοντας τη στάση του βεληγκέκα σε μία πιο soft εκδοχή του τύπου "εμείς το καλό όλων θέλουμε".
    4. Για εσωτερικούς λόγους σε μικρότερο βαθμό.

    Σε ότι αφορά τη "κινεζοποίηση" της Ελλάδας εντός Ευρώπης: Αυτό δεν κατανοώ πως μπορεί να επιτευχθεί εντός Ευρωζώνης με ανοικτά σύνορα. Μπορεί με πολλές πιέσεις να δημιουργήσουν πρόσφορο έδαφος για επενδύσεις "στο τζάμπα" και με μισθούς "Ινδίας" αλλά αυτό δεν θα ευδοκιμήσει εάν η Ευρώπη προχωρήσει με βήματα γοργά προς μία πραγματική δημοσιονομική ένωση. Εκτός και αν επιβάλλεις πλαίσιο λειτουργίας (τύπου ΕΟΖ) με άλλους νόμους που όμως θα πρέπει να είναι συμβατοί με το Ευρωπαικό δίκαιο το οποίο σε μιά πιο "σφιχτή" ένωση θα παίζει σπουδαιότερο ρόλο.

    Τέλος, θα μπορούσε κάποιος εκ της κυβέρνησης να ρωτήσει τη καγκελάριο: Πόσο κόστισε η ένωση με την Ανατολική Γερμανία και πόσα τα Ευρωπαικά κράτη πλήρωσαν άμεσα ή έμμεσα για αυτή;

  24. Ζωροάστρης avatar
    Ζωροάστρης 08/10/2012 12:46:07

    Συγγνώμην αλλά τι διαπραγματευτικά χαρτιά έχεις όταν βγαίνεις σε όλα τα ΜΜΕ παγκοσμίως και τη μία λες ότι:

    "η Ελλάδα θα τηρήσει τις δεσμεύσεις της",

    την άλλη ότι:

    "η έξοδος από το ευρώ είναι καταστροφή για την Ελλάδα και αυτό δεν αποτελεί επιλογή",

    και όταν άπαντες διεθνώς γνωρίζουν ότι τι κράτος σου είναι σκορποχώρι και ότι δεν έχεις όχι plan B,
    αλλά ούτε καν που τη κεφαλή κλίνη σε περίπτωση μη καταβολής των δανεικών;

  25. Φανη avatar
    Φανη 08/10/2012 12:47:48

    Πραγματι ολες οι αναλυσεις σ αυτο το blog εχουν κατι να πουν αληθινο και βασιμο, ομως γιατι εχουμε φθασει να χρειαζομαστε αναλυσεις επι αναλυσεων και αντιγνωμιες; οταν ειχαμε ολα τα χαρτια στα χερια μας ειχαμε εναν ΓΑΠ που μας πουλησε στη ψυχρα και τωρα τρεχουμε και δε φτανουμε και κλαιμε πανω απ το χυμενο γαλα....
    Ειχαμε τη δυνατοτητα να κανουμε γερη διαπραγματευση και τωρα να εχουμε μπει σε ενα προγραμμα που θα ειχε ηδη δειξει αποτελεσμα και κυριως πριν φανουν και αλλοι διεκδικητες της ...πιτας.Αντ αυτου ο μονιμως αεροβατων Ελληνικος λαος ψηφισε ονομα και περιμενε απ το Γιωργακη να χειριστει τη χωρα.Αυτος τη δουλεια που τον βαλανε εκανε και πολυ σωστα μαλιστα, εμεις φταιμε , τωρα ψαχνουμε που να τα ριξουμε.Υπαρχει προηγουμενο στην ιστορια μας για τις "μεγαλες δυναμεις" που να λεει οτι δεν θελανε να μας πιουνε το αιμα; Για τη ψυχη της μανας τους θα δινανε λεφτα; τα υπολοιπα ειναι για χαχολους.Και ολοι οι πολιτικοι μη και πουν τιποτα για το λαο και τον κακοκαρδισουν.-ο κυριαρχος λαος, ο σοφος λαος, ο δημοκρατικος λαος- και αλλα τετοια.Αφου ολοι μεσα μας ξερουμε καλα οτι ο λαος μας κοιμαται με τα τσαρουχια.Αγεται και φερεται απο τον καθε επιτηδειο λαοπλανο, απο το υψος ενος πρωθυπουργου, μεχρι τον τελευταιο συνδικαλιστακο και ολοι μη του πουμε κουβεντα να μαθει πως να διαβαζει πισω απο τις λεξεις και τα γεγονοτα και να μην το παραμυθιαζουν...
    Απο την αλλη μερια οι ηγεσιες; ελαχιστοι τα τελευταια χρονια ειχαν μεσα τους πονο για τη Ελλαδα κι ας ξεσκιζονται στα διαπλοκοκαναλα να μας πεισουν για το αντιθετο.Βεβαια κατα το λαο και οι ηγετες του, μονο που αυτα τα χρονια το παρακαναν.Οδηγησαν τη χωρα στο γκρεμο με μονο το σκεπτικο-εξασφαλιζω εγω και τα δισεγγονα μου; κατα τα αλλα "γαια πυρι μειχθητω".Και εμεις τυρβαζουμε περι αναλυσεων και κοντρα αναλυσεων.Ουτε μια αντιδραση στους πραγματικα υπαιτιους.Εδω οι Αλβανοι-που τους κοιταμε υποτιμητικα εμεις οι ...αρχοντες- οταν εγινε το θεμα με τις πυραμιδες βγηκαν στους δρομους και τα διελυσαν.Εδω φαγανε Ασφαλιστικα Ταμεια, κλεισανε Οργανισμους και δε κουνιεται κουνουπι, μονο κατι μουντζες αν θυμαμαι καλα και πολλες εξυπναδες στο διαδικτυο.Ε αυτα βλεπει η Μερκελ και λεει εχουν πολυ λιπος ακομα...Και μας επιβαλει και απολυτη σιωπη μεχρι τις εκλογες των Αμερικανων.Σε λιγο θα μας επιβαλει και για τις δικες της εκλογες που ειναι μετα απο ενα χρονο.Εγω καταλαβαινω οτι το παει λαου λαου να κανουμε μονοι μας το απονενοημενο και να μην χρεωθει την ευθυνη και συγχρονως μας στραγγαλιζει.
    Το θεμα ειναι τι κανουμε εμεις;Κατ αρχας πρεπει να ενημερωσουμε το λαο ρεαλιστικα κα να τον προετοιμασουμε να δεχτει τα χειροτερα συντεταγμενα.
    Να φροντισουμε να εξουδετερωσουμε οσες μπορουμε περισσοτερες παραπλευρες απωλειες.Να προνοησουμε για καυσιμα, φαρμακα και σιταρι, γιατι στα απροοπτα μπορει να ειναι κι ενας πολεμος που απο οτι αντιλαμβανομαι πολυ λιγοι το βαζουν με το μυαλο τους και τελος ΝΑ ΜΟΝΟΙΑΣΟΥΜΕ γιατι σε σκληρους καιρους κανενας δεν τα βγαζει περα απο μονος του.Μην περιμενουμε απο αλλους τιποτα.Εδω σε καλους καιρους....και τωρα που ολοι αντιμετωπιζουν κριση;Να στηριξουμε δε αυτους που οταν θαρθουν τα γεγονοτα δεν θα μπορουν να τα διαχειριστουν.Τερμα με τις αυτοκτονιες, ξεκληριζεται το εθνος κι ακομα δεν εχουμε δει τιποτα.Τι να το κανω το κρατος οταν δε παρεχει στηριξη στους πολιτες του; τοτε να παρουμε τα βουνα και να ζησουμε ο καθενας μονος του κι οχι σε "κοινοβιο".
    Μας εφαγαν οι υψηλου επιπεδου αναλυσεις και οι κρισεις, αυτο ς το ειπε ετσι κι ο αλλος αλλιως , η μια εφημεριδα κατα της αλλης και δε προετοιμαζομαστε για τα αυτονοητα, πως θα επιβιωσουμε αμα πεσουν τα ρολλα, οταν δεν θα υπαρχει διαδικτυο, οταν το ρευμα θα δινεται μερικες ωρες, εκτος κι αν οι περισσοτεροι εχετε κι ενα ελικοπτερο στη ταρατσα να σας περιμενει.....
    Τα ξυλα που παιρνουν ολοι νομιζετε οτι ειναι ολα για τζακια και ξυλοσομπες;
    Ρωτηστε τους ξυλεμπορους τι ακουνε.--Να μπορω κατι να ψησω στη χοβολη για τα παιδια οταν δε θαχουμε ρευμα-.............

    Συγγνωμη αν στεναχωρησα καποιους αλλα αυτα συζητα η κοινωνια εξω και ωρες ωρες νοιωθω οτι μερικοι ζουνε σε εικονικη πραγματικοτητα.

  26. Κ avatar
    Κ 08/10/2012 12:48:38

    http://www.neurope.eu/article/enisa-when-greece-do-greeks-do

  27. sirios avatar
    sirios 08/10/2012 13:04:58

    Πολύ καλά τα λες αγαπητή Φανή .

    Μέχρι τώρα, οδηγηθήκαμε ως εδώ από το ήμισυ του πολιτικού μας προσωπικού.
    Αυτού που έβαλε βαθειά το δάχτυλο στο μέλι κι έτσι τώρα επικρέμαται στις λίστες Λαγκάρντ, Χριστοφοράκου και ΣΔΟΕ.
    Η επιμονή μας να μένουμε μαντρωμένοι στην "παράταξή" μας δεν μας επέτρεψε αυτά που λές:
    "Κατ αρχας πρεπει να ενημερωσουμε το λαο ρεαλιστικα και να τον προετοιμασουμε να δεχτει τα χειροτερα συντεταγμενα..........
    και τελος ΝΑ ΜΟΝΟΙΑΣΟΥΜΕ γιατι σε σκληρους καιρους κανενας δεν τα βγαζει περα απο μονος του".
    ΑΝ ΜΟΝΟΙΑΣΟΥΜΕ, όπως λές και αφήσουμε τους άλλους (που στο κάτω κάτω δεν έιχαν το δάχτυλο στο μέλι και δεν τους κρατάει κανείς σε λίστες) να ενημερωσουν το λαο ρεαλιστικα, οτι ο εχθρός τώρα είναοι οι Υπερτραπεζίτες και όχι ο μόνιμα κακός εαυτός μας, τότε θα μπορέσουμε να πάρουμε θέση πολέμου και να τον προετοιμασουμε να δεχτει τα χειροτερα συντεταγμενα, ώστε να παλέψει και να νικήσει όπως οι Ισλανδοί...

  28. alex23 avatar
    alex23 08/10/2012 13:11:08

    το ταξιδι εχει πολλα μηνυματα, οπως :

    α. στο εσωτερικο της γερμανιας, πχ προσφατα κατηγορησαν την κ.μερκελ οτι δεν τολμα να παει στην ελλαδα, αλλα και μια εμφανιση της στην ελλαδα με τους ελληνες να διαμαρτυρωνται εναντια στην γερμανια, θα λειτουργουσε μεσοπροθεσμα θετικα στο να μαλακωσει η γερμανικη κοινη γνωμη στο ελληνικο ζητημα και να καταλαβει ο γερμανικος λαος οτι γινεται αντιπαθητικος στο εξωτερικο και να κανει κατι για αυτο (εν οψη ενος γενικου πακετου λυσης)
    β. στο εξωτερικο για την ελλαδα..οτι στηριζουμε την χωρα στο ευρω και θα επιβαλλουμε λυση (ακομα και χωρις το ΔΝΤ που ισως το σπρωχνουμε εκτος ευρωπης)
    γ. στο εσωτερικο της ελλαδας, οτι στηριζουμε την κυβερνηση, οποτε διαπλεκομμενοι τα παιχνιδια για την ωρα κομμενα
    δ. ισως να επιζητουν καποια συμφωνια για την σταση και την βοηθεια της ελλαδας(ή μη εξυπηρετηση της ελλαδας για ρωσικη βοηθεια) σε πιθανη επιθεση του νατο στην συρια, ειτε σαν τουρκια (επισκεψη νταβουτογλου ?), ειτε σαν νατο με χρηση της σουδας..
    ε. πιθανες συμφωνιες για τα ενεργειακα..το προγραμμα ηλιος 'επεσε' κατηγορια, αλλα σιγουρα οι αναγκες της γερμανιας σε ενεργεια δεν μειωθηκαν..

  29. roadrunner avatar
    roadrunner 08/10/2012 13:28:41

    Συμφωνώ με όλα όσα γράφετε στο άρθρο κ. Ροδινέ.
    Έγινε προσπάθεια από τον Πρωθυπουργό να ανακτηθεί η χαμένη αξιοπιστία της χώρας και προφανώς απέφερε καρπούς. Αυτό εξάλλου αποτέλεσε μια αναγκαία προϋπόθεση για να πραγματοποιηθεί το ταξίδι της Μέρκελ στην Αθήνα. Με όλα τα μηνύματα (θετικά) που εκπέμπει μια τέτοια επίσκεψη. Αλλά το εσπευσμένο και αιφνιδιαστικό της όλης οργάνωσης αυτής της επίσκεψης, δείχνει ότι μάλλον υπάρχει και κάτι άλλο, που υπερβαίνει την κατάσταση στην Ελλάδα, μια πολύ «πιεστική» και «καινούργια» παράμετρος. Για παράδειγμα: δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι η διεθνής σκακιέρα ταρακουνήθηκε την περασμένη Τετάρτη, όταν φάνηκε ότι το αποτέλεσμα των εκλογών στις ΗΠΑ είναι αβέβαιο με την διαφορά των υποψηφίων να κινείται στα όρια του στατιστικού λάθους. Ο οποιοσδήποτε στη θέση του Ομπάμα θα σήμαινε αμέσως συναγερμό και θα καλούσε σε κατεπείγουσες κινήσεις στήριξης τους πάντες , προσπαθώντας να διαβεβαιώσει για την ομαλή πορεία της οικονομίας του, αλλά και της ευρωπαϊκής οικονομίας μια που είναι αλληλοεξαρτώμενες.
    Εφόσον ένα τέτοιο σενάριο μπορεί να είναι αληθινό, φαίνεται μια καλή ευκαιρία για να την εκμεταλλευτεί η χώρα μας. Ίσως και η μοναδική για να διεκδικήσουμε ανταλλάγματα που θα μας «ξελασπώσουν».

  30. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 08/10/2012 13:39:09

    Καλημέρα Φανή,πολύ καλά τά λές,ὅντως,ἡ εἰκονική πραγματικότητα στήν ὁποία ζούσαμε μᾶς ἔφερε σέ αὐτό τό ἔσχατο σημεῖο.Πραγματικά,ἡ φράση θά πάρουμε τά βουνά,δέν πρέπει νά μᾶς φαίνεται σάν σχήμα λόγου,θά ἔλθει ὥρα πού θά προκρίνεται ὥς λύση...

  31. Alexandros avatar
    Alexandros 08/10/2012 13:40:40

    MENW GERMANIA ME GERMANIDA GYNAIKA(KALA NA PATHW; ASTEIEYOMAI):H EPISKEPSH THS GINETAI GIA ESWTERIKH KATANALWSH.
    BLEPEI OTI TO FDP GEN PAEI.OI GERMANOI THN BRISKOUN NA NIWTHOUN OLO TON KOSMO APENANTI TOUS.AUTO WFELEI THN MERKEL
    STO PROSWPO THS BLEPOUN THN DYNAMH THN YPEROXH THN EPIBOLH APENANTI TWN ALLWN.EPISKEPSH TAXTIKHS EINAI.H ELLADA GIA POLOUS GERMANOUS POU XEROUN NA DIABAZOUN KAI NA GRAFOUN EINAI H AMARTWLH POU PREPEI NA PLHRWSEI.

    • Ζωροάστρης avatar
      Ζωροάστρης @ Alexandros 08/10/2012 14:15:43

      Πες τα ρε πατριώτη γιατί εδώ ο κόσμος νομίζει ότι κάτι θα γίνει...

      Να προσθέσω ότι εκτός από τον λόγο που αναφέρεις, το ταξίδι γίνεται και για εσωτερική κατανάλωση στην Ελλάδα.

      Δήθεν η Μέρκελ θα αναγνωρίσει τις προσπάθειες των Ελλήνων, θα πει ότι συμπάσχει μαζί μας, ότι ενωμένοι στην ευρώπη θα βγούμε νικητές, ότι είμαστε σε καλό δρόμο και ότι σύντομα θα βγούμε απο την κρίση αλλά απαιτούνται θυσίες και αγώνας από μεριά μας κλπ κλπ

      Εν ολίγοις παρηγοριά στον άρρωστο μέχρι να βγει η ψυχή του...

      • roadrunner avatar
        roadrunner @ Ζωροάστρης 08/10/2012 14:18:15

        Δεν στέκει αυτό που λες. Και γιατί δεν ήρθε όταν ολη η Ελλάδα ήταν επί ποδός πολέμου με τις χιλιάδες των αγανακτισμένων στις πλατείες ;

        • Ζωροάστρης avatar
          Ζωροάστρης @ roadrunner 08/10/2012 14:51:08

          Και γιατί να ερχόταν τότε που είπες;

          Η Μέρκελ κάνει ενέργειες όταν την συμφέρει αυτή και το κράτος της και όχι όταν φαίνεται "λογικό" σε εμάς.

          Σήμερα συντρέχουν οι λόγοι που έγραψε ο Αλέξανδρος συν το ότι χρειάζεται τώρα να στηρίξει την κυβέρνηση Σαμαρά που σε λίγο λόγω μέτρων θα βρίσκεται σε πολύ δυσχερή θέση εξαιτίας της αποσύνθεσης του κοινωνικού ιστού που συντελείται πλέον με εκθετικούς ρυθμούς.

          • roadrunner avatar
            roadrunner @ Ζωροάστρης 08/10/2012 16:19:22

            Δεν διαφωνώ με όσα λες, και αυτά ισχύουν. Αλλά υπάρχει ένα σημείο που δεν μπορώ να εξηγήσω. Η κατάσταση και τα χρονοδιαγράμματα στην Ελλάδα ήταν γνωστά, προβλέψιμα, όπως και η κατάσταση στο εσωτερικό της Γερμανίας. Βάσει αυτού, θα έπρεπε να υπήρχε προγραμματισμός για το ταξίδι της Μέρκελ, εκ μέρους της. Θα το εξαργύρωνε και πολιτικά, καλύτερα στο εσωτερικό της η Μέρκελ, αν το είχε ανακοινώσει νωρίτερα ως προγραμματισμένη επίσκεψη. Αντίθετα, εδώ τo ταξίδι έσκασε σαν πυροτέχνημα, ενώ τίποτε αναπάντεχο δεν έγινε εντός της Γερμανίας τις τελευταίες 4 ημέρες. Εσύ πως το εξηγείς ; Πιστεύεις ότι αποκομίζει μεγαλύτερο πολιτκό ώφελος με ένα ξαφνικό ταξίδι "πυροτέχνημα" και γιατί ; Ή συνέτρεξε κάτι άλλο ;

  32. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 08/10/2012 14:14:38

    «Μετά από μια τριετή λιτότητα η οικονομία μας είναι κατεστραμμένη.»

    Οικονομία. Ποιά οικονομία;
    -Τών γεωργικών επιδοτήσεων τής μή παραγωγής;
    -Τών αναπτυξιακών επιδοτήσεων εμπορικών καταστημάτων καί επιχειρήσεων προσφοράς υπηρεσιών;
    -Τών βιοτεχικών καί βιομηχανικών επιδοτήσεων παραγωγής τσιμεντένιων σκελετών μέ τά χρήματα νά μοιράζονται φίφτυ-φίφτυ στόν «επενδυτή» καί στό κύκλωμα προετοιμασίας φακέλλου τής επένδυσης;
    -Τών συνεχών αυξήσεων τών μισθών τών ΔΥ γιά νά συγλίνουμε μέ τόν μέσο-όρο τών μισθών τών κρατών τής ευρωζώνης καί μέ παραγωγικότητα χαμηλότερη τής Ζιμπάμπουε;
    - Τήν υπέρμετρη τραπεζική ρευστότητα στήν κατασκευή καί αγορά ακινήτων μέ τιμές τών ακινήτων νά φιλοδοξούν νά ξεπεράσουν τίς τιμές ακινήτων τού Τόκιο;
    -Τήν υπερπροστασία τής όποιας εντόπιας παραγωγής καί διάθεσης προϊόντων εδώδιμων καί αποικιακών σέ μιά κλειστή αγορά ελεγχόμενη από πέντε καρτέλ;
    - Τήν άνθιση τών εμπορικών καταστημάτων μέ αέρα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ κάτω από τό χέρι καί χλιδάτες τιμές πώλησης εισαγωμένων -σχεδόν αποκλειστικά- προϊόντων;

    Θά μπορούσα νά συνεχίσω τόν κατάλογο εξειδικεύοντας τήν οικονομική μας δραστηριότητα καί σέ άλλους «παραγωγικούς» τομείς.
    Αυτού τού είδους η οικονομία πόσο θά μπορούσε νά αναπτυχθεί καί νά επιβιώσει;
    Όσο αναπτύχθηκε καί επιβίωσε η άνοδος τού χρηματιστηρίου.

    «Συμπέρασμα: Ας μη γελιόμαστε: Όταν μια χώρα δαπανά, ετησίως, το 5% του ΑΕΠ για τόκους και το 10% για τα ελλείμματα του ασφαλιστικού, δεν έχει μέλλον. Και αν ακόμα δοθεί η πολυπόθητη επιμήκυνση και αν «μετριαστούν» τα μέτρα.»

    Σωστό τό συμπέρασμα. Οι δέ αριθμοί 5% καί 10% αναφέρονται στό σήμερα καί όχι στό αύριο. Αύριο θά είναι μεγαλύτεροι.
    Επιμήκυνση στό χρηματιστήριο πού χαροπάλευε έδωσε καί ο Σημίτης μέ τά 700 δισ. δρχ. πού «έριξαν» τά ασφαλιστικά ταμεία καί εξαφανίστηκαν. Επιμήκυνση στόν «μετριασμό» τών μέτρων έδωσε καί τό PSI μέ τό «κούρεμα» τὠν αποθεματικών τών ταμείων. Καί;

    «Για να βγούμε από την κρίση χρειάζεται, επειγόντως, μια τολμηρή πολιτική διαρθρωτικών αλλαγών με έμφαση στην ανάπτυξη.»
    Ανάπτυξη! Ωραία λέξη. Διαρθρωτικές αλλαγές! Άλλη ωραία λέξη. Έχουν ειπωθεί τόσες φορές, πού καί στά νεογέννητα ακόμη η πρώτη λέξη πού ψελλίζουν δέν είναι μπαμπάς ή μαμά, αλλά οικονομία καί διαρθρωτικές αλλαγές. Άσε πού προκαλούν συνειρμούς. Χρήμα, κατανάλωση, διακοπές, καλή ζωή, κ.λ.π..

    Ανάπτυξη. Πὠς όμως;
    «Με ….υφεσιακές πολιτικές δεν έγινε ανάπτυξη ποτέ και πουθενά. H χώρα μας έχει ακόμα διαπραγματευτικά χαρτιά…Ας ορθώσει, επιτέλους, ανάστημα…»
    Δηλαδή συντήρηση τής κατανάλωσης μέ περισσότερα δανεικά καί συνέχιση τής ίδιας πολιτικής; ή κάτι άλλο;
    Υπάρχει άραγε κάποια στρατηγική ανάπτυξης; Όπως π.χ. παραγωγή βλήτων γιά τίς ευρωπαϊκές αγορές (εμείς έχουμε πολλά γιά εγχώρια κατανάλωση) ή Αγκινάρες, Ηλιόσπορους, Φύκια, Κουκουναρόσπορους, Χόρτα, Περιστέρια, Σπουργίτια. Κάτι συγκεκριμένο επιτέλους νά ρίξουμε κάποιο ειδικό βάρος.
    Δράσεις συγκεκριμένες: Παραλίες χωρίς σκουπίδια, αποτσίγαρα, αυτοκίνητα, σύριγγες, μπάζα, μουσική στήν διαπασών, κατασκευές καλαίσθητες δεμένες μέ τό περιβάλλον, χωρίς κατάλοιπα παράνομων βόθρων καί άλλων αποβλήτων, λαδιών, μπαταριών, κ.λ.π.. Κάτι συγκεκριμένο επιτέλους.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Ιαπετός 08/10/2012 16:46:16

      Πολύ σωστά!

      Και ήταν όλοι ευτυχισμένοι. Και ζούσαν αυτοί καλά και μεις καλύτερα!

  33. Alexandros avatar
    Alexandros 08/10/2012 14:46:07

    EGRAPSA GIA TOUS GERMANOUS POU XEROUN MONO NA GRAFOUN KAI NA DIABAZOUN(XEHASA TO MONO).ANAFEROMAI STOUS ANAGNWSTES THS BILD. THS EFHMERIDAS POU XRHSIMOPOIEI 1000 LEXEIS KATALABAINETE POIOI THN DIABAZOUN.
    OSO GIA TA METRA LITOTHTAS EDW EXOUN ARXISEI APO TON SOSIALHSTH SCHRÖDER ME TOUS PRASINOUS KAI PRASINA ALOGA.
    AS KOITAXOUME TI MPOROUME NA KANOUME MONOI MAS GIA THN PATRIDA MAS. MHN TOUS AFHSOUME NA MAS XWRISOUN.H DIXONOIA DEN MAS WFELHSE POTE.

  34. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 08/10/2012 15:04:38

    Η καγκελάριος της φίλης και συμμάχου χώρας έρχεται, μεταξύ άλλων, και για τα ακόλουθα:
    - Να δει πως πάει η ανάληψη των Ολυμπιακών Αγώνων, αφού θα επισκεφθεί το σχετικό Οργανισμό.
    - Να δει πως άγαμες θυγατέρες έχουν οικογένέια αλλά παραμένουν άγαμες για να εξακολουθούν να λαμβάνουν τη σύνταξη του πατρός τους.
    - Να δει αν συνεχίζεται η λήψη συντάξεων από εν ενεργεία αντιστασιακούς.
    - Να ελέγξει τα μέτρα ασφαλείας των στρατοπέδων και να απαιτήσει να εφοδιαστούν όλοι οι στρατοπεδάρχες με ντουντούκες τελευταίου τύπου.
    - Να δει το πως ιδιωτικές κλινικές χρεώνουν το ΙΚΑ με ανύπαρκτα νοσήλεια ανύπαρκτων ασθενών σε άδειες κλίνες
    - Να μιλήσει με τυφλούς που πρόσφατα είδαν το φως χάρη σε θαύμα της μεγαλόχαρης
    - Να ακούσει παραπληγικούς που περπάτησαν, με κωφάλαλους που μίλησαν
    -Να μιλήσει με χειμαζόμενους, κατά τα άλλα αξιόλογους, μικροβιοτέχνες οι οποίοι μαστίζονται από τις μαξιμαλιστικές απαιτήσεις των εργαζομένων τους, όπως η καταβολή δεδουλευμένων, ασφαλιστικών εισφορών κλπ
    -Να μελετήσει σε βάθος το εκπληκτικής εμνεύσεως οικονομικό εργαλείο άσκησης αναπτυξιακής πολιτικής, τον ΚΒΣ
    -Να απαιτήσει, επιτέλους, τη μετατροπή των όλων επιχειρηματιών σε μισθωτούς, και όλων των εργαζομένων σε επαγγελματίες που θα έχουν βιβλία στο ΤΕΒΕ.

    Να αναφέρω κι άλλα; Θα είναι μεγάλη η λίστα. Σα διπλοσέντονο της ΠΠ

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Γιάννης Φαίλτωρ 08/10/2012 15:26:17

      Προτείνω να την ξεναγήσουμε και (ενδεικτικά) στα 2 πιό μεγαλειώδη από τα μεγάλα έργα της μεγάλης δεκαετίας 2000 - 2010, όπου εναποτέθηκαν τα χρήματα των Ελλήνων, Γερμανών και άλλων φορολογουμένων: Όπως οι οικονομίες του Πινόκιο στο χωράφι του γάτου και της αλεπούς:
      1. Το γεφύρι του Ρίο, ένα γεφύρι για Πατρινά καρναβάλια: Ενώνει ακόμη το μωραίτικο οδικό Τίποτε με το ρουμελιώτικο οδικό Τίποτε.
      2. Τα μεγαλειώδη έργα εκτροπής του Αχελώου, όπου ευρώ, παλιά γερμανικά μάρκα, δραχμές, πεσέτες και εσκούδος, θα μείνουν γαι αιώνες παραχωμένα μέσα σε μπάζα που γεμίζουν ρεματιές και σκεπάζουν χωριά και δάση, από το Τίποτε και τους Τίποτε, για το Τίποτε νύν και αεί.
      3. Να πήγαινε να δεί και το ...μετρό της Θεσσαλονίκης (δηλαδή την τρύπα του Κούβελα σε έκδοση jumbo και long playing) ;;;

      • sirios avatar
        sirios @ Ο Θείος 08/10/2012 15:46:12

        Συμφωνώ και επαυξάνω.
        Κατά την ξενάγηση στα παραπάνω έργα, καθώς και στο Ελ Βενιζέλος-Αττική Οδός,Σκαραμαγκά,Υποβρύχια, C4I κλπ, θα πρέπει να της δώσουμε και μια λίστα με τα κέρδη απ' αυτά της Siemens, της Hohtief, της Ferrostahl, της Bundesbank, της Deuchebank και όλων των Γερμανών συνεργατών του Χριστοφοράκου απο τις εργολαβίες των παραπάνω έργων που τα μοιράστηκαν με τους ντόπιους "υπεργολάβους" τους-Νταβατζήδες, ώστε να καταλάβει οτι μάθαμε πλέον τι ρόλο παίζει...

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ sirios 08/10/2012 16:22:40

          Μαζί και μια "λίστα Λαγκάρντ", χε χε.
          Μπορείς άραγε να ξεχωρίσεις από τα ονόματα Έλληνες, Γερμανούς και άλλους (π.χ. Ισπανούς, όπως οι σημερινοί ιδιοκτήτες της Hohtief), καπιταλιστές στις λίστες;
          Βάλε και κάτι "συνεργαζόμενα" ανώτερα μεσοστρώματα, από μπετατζήδες μέχρι εκτρωσατζήδες μεγαλογιατρούς!
          Μαζί τα φάγαNε, που είπε και ο αμπελουργός !

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ sirios 08/10/2012 16:26:39

          Φυσικά, τις σχετικές αποφάσεις δεν τις πήραν Γερμανοί ή άλλοι εξωχώριοι πολιτικοί ή υπηρεσιακοί παράγοντες...
          Ούτε εξέλεγαν επί δεκαετίες αυτους που αποφάσιζαν για τον Αχελώο, Ρίο, Αερ. "Ελ Βενιζέλος", Αττική Οδό, Σκαραμαγκά, αμυντικές δαπάνες, Υποβρύχια, C4I οι Γερμανοι ψηφοφόροι !!!
          Λίγη αυτογνωσία δεν κάνει κακό...

  35. sirios avatar
    sirios 08/10/2012 15:48:25

    Επίσης , όπως έγραψα και σε παράπλευρο σχόλιο, πιστεύω ότι η επίσκεψη της καγγελαρίου έχει κατ’ εξοχήν την έννοια της αίτησης συγγνώμης απ’ τον Ελληνικό λαό για τα νέα δεινά στα οποία περιείλθε κυρίως με ευθύνη της σημερινής ηγεσίας της Γερμανίας, την οποία εκπροσωπεί.
    Κανείς δεν διανοείται να πιστέψει οτι έρχεται να μας συγχαρεί για την γαιδουρινή υπομονή που επιδεικνύουμε ως λαός σε κάθε καινούριο μέτρο που μας επιβάλλει…
    Η καγκελλάριος θα ώφειλε πρωτίστως να επισκεφτεί το Δημοτικό σχολείο Καλαβρύτων. Σε μια έμπρακτη πράξη συγγνώμης, ακόμη κι αν για οικονομικούς λόγους (δεν έχει αρκετά κατά την άποψή της πλεονάσματα η Γερμανία και θέλει κι άλλα) αδυνατεί να αποζημιώση τα θύματά της. Εστω και συμβολικά…
    Επίσης θα πρότεινα να την υποδεχτεί ως εκπρόσωπος του Ελληνικού Κοινοβουλίου ο Μανώλης Γλέζος και να της παραδώση την Γερμανική σημαία που κατέβασε απ’ την Ακρόπολη μαζί με την αγωγή των κατοίκων του Διστόμου για τις πολεμικές αποζημιώσεις, έστω κι αν τις γράψει στα παλαιά της υποδήματα…

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ sirios 08/10/2012 21:41:12

      Μόνο ὁ Πάπας ὅπου βρεθεῖ ζητάει συγνῶμες,πού βέβαια ὁφείλονται,ἀλλά δέν τίς ἐννοεῖ...

      • sirios avatar
        sirios @ Κυθήριος 08/10/2012 22:23:38

        Δυστυχώς φίλε Κυθήριε, οι πολιτικοί είναι πολύ πιο χοντρόπετσοι κι απ' τον πάπα, που ζητάει συγγνώμη έστω και μετά απο 1000 χρόνια...Μια συγγνώμη ειν' αυτή, πέσ' την κι ας πέσει κάτω...

  36. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 08/10/2012 16:47:56

    Μου ήρθε τώρα ωραίος τίτλος για βιβλίο:
    "Από την Power στη Siemens. Πενήντα χρόνια εθνικής ανεξαρτησίας" Αναζητείται συγγραφέας!

  37. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 08/10/2012 17:05:42

    Επίσης θα συναντηθεί με αντιπροσώπους του νέου ΕΑΜ, οι οποίοι επι μια δεκαετία έκαναν αντίσταση στον κατακτητή αγοράζοντας αυτοκίνητα Mercedes, BMW, Porsche, Opel, VW, ασφαλισμένα στην Allianz, έχουν στα σπίτια τους οικιακές συσκευές Siemens, Miele, NEFF, BOSCH, Liebherr, τρόφιμα από τα Lidl, εργαλεία από το Praktiker, λούζονταν με Scharzkopff, φοράγανε Adidas, πλένανε με Ariel, κλπ.
    Ώπα η επανάσταση...

  38. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 08/10/2012 17:17:23

    Γιάννη, o χθεσινός Wolfgang Münchau στους FT (ελευθερο χωρίς registration). Λέει ότι Ελλάδα - Ισπανία έχουν κοινή μοίρα, και εναποθέτει ελπίδες μόνον σε "πολιτική λύση".
    h**p://youpayyourcrisis.blogspot.gr/2012/10/relentless-austerity-will-only-deepen.html
    Όποιος γράψει για την Siemens, θα είναι φοβερό βιβλίο: Υπάρχει και το εξόχως συνταρακτικό αλλά σχετικά αγνοημένο κεφάλαιο της δεκαετίας του 1950 ("Μαρκεζίμενς"), με απίστευτα πρόσωπα του δράματος:
    h**p://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22733&subid=2&pubid=1224464&tag=8334

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Ο Θείος 08/10/2012 17:29:40

      Το διάβασα Θείε πρωί πρωί ως registered. Διάβασα και τη μικρή έκθεση του ΔΝΤ. Κανείς όμως, πλην της κοινής λογικής, δεν μπορεί να επιβάλλει στους Γερμανούς να ακολουθήσουν αυτό το δρόμο. (Αυτοί παλεύουν με Μεφιστοφελήδες τους)

  39. Φωτεινή avatar
    Φωτεινή 08/10/2012 17:19:52

    Μόλις ἄκουσα τό τραγοῦδι "Λέγκω, Λέγκω . . .πάψε νά μέ τυρρανᾶς. . ." Τά μάτια μου βούρκωσαν καί ὁ κόμπος στόν λαιμό μου θά εἶναι διαρκείας. . .

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Φωτεινή 08/10/2012 17:35:20

      ελπίζω να το άκουσες στην πρώτη εκτέλεση...

      • Φωτεινή avatar
        Φωτεινή @ Κώστας Ροδινός 08/10/2012 17:59:52

        Πρώτη, πρώτη.

  40. sirios avatar
    sirios 08/10/2012 17:21:01

    Eτσι είναι αν έτσι νομίζετε...
    Τί σας πείθει όμως οτι τις σχετικές αποφάσεις δεν τις πήραν Γερμανοί ή άλλοι εξωχώριοι πολιτικοί ή υπηρεσιακοί παράγοντες?…
    Και τι σας πείθει οτι "ανεπηρέαστος" απο τις λυσσαλέες προεκλογικές τους προσπάθειες ο Ελληνικός λαος εξέλεγε επί δεκαετίες αυτους που αποφάσιζαν για τον Αχελώο, Ρίο, Αερ. “Ελ Βενιζέλος”, Αττική Οδό, Σκαραμαγκά, αμυντικές δαπάνες, Υποβρύχια, C4I?
    Eμένα πάντως ουδόλως με πείθουν. Οπως δεν με πείθουν οτι και όλοι οι υπόλοιποι 13 λαοί της Ευρωζώνης που "ωθούνται" βιαίως στα μνημόνια, απο τις εκλεγμένες μέχρι να πέσουν κυβερνήσεις τους, παθαίνουν τα ίδια απο έλειψη αυτογνωσίας αγαπητέ Θείο.
    Λίγη εμβάθυνση στα πραγματικά αίτια δεν βλάπτει...

  41. factorx avatar
    factorx 08/10/2012 17:24:21

    Γράφεις: "ο Ελληνικός λαος εξέλεγε επί δεκαετίες αυτους που αποφάσιζαν για τον Αχελώο, Ρίο, Αερ. “Ελ Βενιζέλος”, Αττική Οδό, Σκαραμαγκά, αμυντικές δαπάνες, Υποβρύχια, C4I?..."

    Όλοι αυτοί στον ΣΥΡΙΖΑ δεν εχουν μαζευτεί ακόμα; Ποιου υπουργού του ΠΑΣΟΚ ήταν σύμβουλος η Δούρου;

    • sirios avatar
      sirios @ factorx 08/10/2012 20:31:22

      Αγαπητέ Φάκτωρ, δεν
      ξέρω αν απευθύνεσαι σε εμένα ή στον θείο, γιατί αυτά που, βάζεις σε παρένθεση, τα ισχυρίζεται, παραπάνω ο Θείος και εγώ τα αντικρούω λέγοντας, οτι δεν πείθομαι οτι ο Ελληνηκός λαός ψήφιζε ανεπηρρέαστος απο μεγάλα Γερμανικά και άλλα ξένα συμφέροντα όλους αυτούς, πολλοί εκ των οποίων σήμερα προσπαθούν να χωθούν πίσω από τον ΣΥΡΙΖΑ ή άλλα κόμματα. Αυτό δεν τους τιμά καθόλου κατά τη δική μου άποψη,
      και αν ο Τσίπρας δεν προσέξει θα πάθει τα ίδια με τον Σαμαρά...Αν το λές μ' αυτή την έννοια συμφωνούμε απόλυτα.

    • Ανιψιός avatar
      Ανιψιός @ factorx 09/10/2012 01:04:16

      Σωστά. Διότι στη ΝΔ ευτυχώς είναι όλοι, οι νυν, άσπιλοι και αμόλυντοι. Σαν από παρθενογέννεση. Οι πρώην ήταν σαφώς υπεράνω, ούτως ή άλλως.

  42. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 08/10/2012 23:46:14

    Συμφωνῶ φίλε sirios,φοβᾶμαι ὅμως ὅτι ἡ θέση της καί οἱ πολιτικοοικονομικοί συσχετισμοί δέν θά τῆς τό ἐπιτρέψουν...

  43. Ανιψιός avatar
    Ανιψιός 09/10/2012 00:10:07

    Κύριε Ροδινέ με τη σοβαρότητα που σας διακρίνει γιατί δε λέτε επιτέλους τα πράγματα με το όνομα τους; Πόσο καιρό ακόμη θα παίζουμε το παιχνίδι, comme il faut, και δε θα συνειδητοποιήσουμε ότι βρισκόμαστε σε πόλεμο τον οποίο πρέπει να κερδίσουμε με κάθε μέσο;

    • factorx avatar
      factorx @ Ανιψιός 09/10/2012 00:38:52

      "Με όλα τα μέσα"; Αν έχεις ισχυρά δικά σου μέσα πες μας να πάρουμε θάρρος. Γιατί αν περιμένουμε από τα άλλα που αφελώς εννοείς, ούτε δέκα διαδηλωτές έξω από το Πεντάγωνο δεν μπορούν να κρατήσουν. Εκτος φυσικά κι αν εννοείς τα χρυσά αυγά. εκεί πάω πάσο. θα έχουν και φούρνους made in germany;

      • Ανιψιός avatar
        Ανιψιός @ factorx 09/10/2012 01:01:25

        Μη με χρεώνετε στα χρυσά αυγά κε factorx. Όχι εμένα. Γενικώς μη βάζετε ταμπέλες. Έχω περάσει κι εγώ από τις κομματικές οργανώσεις και από τα πανεπιστήμια πριν από αρκετά χρόνια και ξέρω πως παίζεται αυτό το παιχνίδι
        Το μέσο είναι η λαϊκή αντίσταση την οποία, για να απλοποιήσω εντελώς, θα έπρεπε να επιδιώκει ο οιοσδήποτε πατριώτης Έλληνας πρωθυπουργός, έστω ως ισχυρό, όχι μοναδικό, διαπραγματευτικό χαρτί έναντι των "εταίρων" της χώρας. Εννοώ ο οιοσδήποτε Έλληνας πρωθυπουργός που θα αγωνιζόταν για τα συμφέροντα της πατρίδας του, όχι της διεθνούς κάστας στην οποία "θα" ανήκε.

  44. Ανιψιός avatar
    Ανιψιός 09/10/2012 00:15:48

    κε Γιώργο. αυτός ακριβώς είναι ο στόχος τους. Να κλείσουν οι επιχειρήσεις των μικρομεσαίων που αποτελούν τη ραχοκακκαλιά της Ελληνικής οικονομίας ώστε να εξαθλιωθεί περαιτέρω ο Έλληνας. Μέσω αυτού και της απηνούς φορολόγησης, να χάσει και τη περιουσία του, δηλαδή το σπίτι του, ώστε να εξαθλιωθεί και να συναινέσει προφανώς στο ξεπούλημα της χώρας.

  45. factorx avatar
    factorx 09/10/2012 01:15:01

    Επαναλαμβάνεις γενικολογίες και τσιτάτα του καφενέ. Ψάξε να βρείς πόσες δορές γράψαμε να διαλυθεί η ΝΔ. Εκατοντάδες;

  46. factorx avatar
    factorx 09/10/2012 01:18:03

    Δεν σε χρεώνω πουθενά - και μην απαντάς σας αριστερούλης στο αμφιθέατρο. Ποια λαϊκή αντίσταση και πράσινα άλογα; Είδες να υπάρχουν οι υποκειμενικές και οι αντικειμενικές προϋποθέσεις, ή μασουλάμε σλόγκαν του Τσίπρα;

  47. stls avatar
    stls 09/10/2012 05:10:08

    Αφού κατάντησαν την Ελλάδα καμένη γη,έρχεται να ζητήσει γη και ύδωρ.
    'Η μπορεί να προσφέρει κάτι,αλλά θα ζητήσει απόλυτη εφαρμογή των δεσμεύσεων της κυβέρνησης. Αντιλαμβάνεται την δυσκολία,όμως γι'αυτους η Ελλάδα παίζει ένα ρόλο όπου εφαρμόζονται πολιτικές αντοχής του λάου της και μετά τις προσαρμόζουν ανάλογα σε άλλους.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.