#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
29/04/2008 20:39
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Γεωπολιτικά σχέδια επί χάρτου (ακόμα)

Καλές οι υπογραφές συμφωνιών. Καλά και τα σχέδια για αγωγούς στην Ελλάδα και στα υπόλοιπα Βαλκάνια. Θα τα δούμε όμως, αυτά τα σχέδια να γίνονται πράξη; Διότι, προς το παρόν, τόσο οι Ρώσοι όσο και οι Αμερικανοί κάνουν πόλεμο γεωπολιτικών σχεδίων επί χάρτου. Ποια από τα σχέδια αυτά είναι οικονομικά βιώσιμα και ποια θα υλοποιηθούν είναι βέβαια αλλουνού παπά ευαγγέλιο.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. παπου Θανάσης avatar
    παπου Θανάσης 29/04/2008 21:09:02

    Και ο Κωστάκης έχει μπερδέψει της δραχμούλες με τα ευρώ ,όπως ο σπυράκιας τα εκ. κυβικά Φ.Α. με τα δις. εκ. κυβικά .Δεν έβλεπαν τα γκαβά τους ΔΕΝ ΡΩΤΑΓΑΝ!!!! .

  2. συνταξιούχος avatar
    συνταξιούχος 29/04/2008 23:15:04

    http://www.avgi.gr/cgi-bin/hwebpressrem.exe?-A=487981&-w=&-V=hpress_int&-P

  3. Ν.Δ.Σ.(ΑΤΑΚΤΟς ) avatar
    Ν.Δ.Σ.(ΑΤΑΚΤΟς ) 30/04/2008 08:17:09

    H GAZPROM επιθυμεί την συλλογή πρωθυπουργών της Ευρώπης
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,5164666.html

  4. Factorx avatar
    Factorx 30/04/2008 11:27:00

    Τι προβλέπει η συμφωνία για τον αγωγό South Stream
    Ο αγωγός του νότιου ρεύματος, ο περίφημος South Stream θα περνάει τελικά από το νότο των Βαλκανίων, διασχίζοντας τη χώρα μας και καταλήγοντας στις ακτές της Ιταλίας. Αυτό προβλέπεται στη χθεσινή συμφωνία που υπεγράφη στο Κρεμλίνο από τον υπουργό ανάπτυξης Χ. Φώλια και το Ρώσο ομόλογό του Β. Κριστένκο. Τα βασικά σημεία της πολύκροτης συμφωνίας που φέρνει πιο κοντά στην υλοποίηση τον τρίτο μεγάλο ενεργειακό αγωγό που θα διέρχεται τη χώρα μας είναι τα εξής:

    1. Η διάρκεια της συμφωνίας είναι 30 έτη

    2. Ο αγωγός θα έχει ετήσια χωρητικότητα 10 δισ. κυβικά μέτρα, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος θα καταλήγει υποθαλάσσια στις Ιταλικές ακτές, όπου και θα συνδέεται με το δίκτυο της ιταλικής Eni, η οποία είναι και συνεταίρος της Gazprom στον αγωγό South Stream

    3. Μέτοχοι στην εταιρεία που θα κατασκευάσει το ελληνικό τμήμα του αγωγού θα είναι ο ΔΕΣΦΑ και η Gazprom με ίσα ποσοστά από 50%. Η εταιρεία θα έχει την ευθύνη για την κατασκευή και εκμετάλλευση του αγωγού, με έδρα κατά προτίμηση την Ελλάδα. Το έργο της εταιρείας θα είναι ο σχεδιασμός, η χρηματοδότηση, η κατασκευή και η λειτουργία του αγωγού.

    4. Βάσει της συμφωνίας ξεκινά η κατάρτιση μελέτης σκοπιμότητας η οποία θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε διάστημα 18 μηνών ή το αργότερο δύο χρόνια από την κύρωση της συμφωνίας από το κοινοβούλιο.

    5. Η χώρα μας θα εισπράττει τέλη διέλευσης για το αέριο που θα καταλήγει στην Ιταλία

    6. Η τελική χάραξη της διαδρομής του αγωγού αφορά στους εταίρους που θα συγκροτήσουν την εταιρία και οι οποίοι θα λάβουν μετά από διαπραγματεύσεις τις οριστικές αποφάσεις.

    Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού ανάπτυξης Χ. Φώλια, επί τάπητος τέθηκε και το θέμα της επέκτασης της διακρατικής συμφωνίας προμήθειας φυσικού αερίου, της οποίας η ισχύς καλύπτει τη χώρα μας μέχρι το 2016 με δυνατότητα παράτασης έως το 2026. Η ελληνική πλευρά επιθυμεί να υπάρξει κάλυψη μέχρι το 2040 ή και περισσότερο, για την επέκταση ωστόσο της συμφωνίας θα απαιτηθεί, σύμφωνα με τον υπουργό, επαναδιαπραγμάτευση της τιμής. «Έχει γίνει πρόταση και έπεται συνέχεια» κατέληξε ο υπουργός

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.