#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
10/02/2012 10:44
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Βουλγαροποίηση της ελληνικής κοινωνίας



Καλώς ή κακώς μπορεί όλοι να έχουμε εστιάσει στα μέτρα που αφορούν μισθούς και συντάξεις, ωστόσο, το νέο Μνημόνιο, ας μην το ξεχνάμε, έχει προβλέψεις – σοκ για τους φόρους που θα γονατίσουν την Ελλάδα και θα φέρουν μεγαλύτερη ύφεση. Στην ουσία έχουμε να κάνουμε με μικρότερα εισοδήματα αλλά με πολύ μεγαλύτερους φόρους.

Επίσης, πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση έχει κρυφά συμφωνήσει με την τρόικα να επανέλθει το θέμα του 13ου και 14ου μισθού τους επόμενους μήνες καθώς και η κατάργηση του αφορολόγητου που για φέτος είναι μόλις 5.000 ευρώ.

Κατά τα λοιπά, τα φορολογικά μέτρα που θα εξειδικευτούν άμεσα θα αδειάσουν τις ήδη άδειες τσέπες των Ελλήνων καθώς προβλέπεται:

Άγριο κυνηγητό των ιδιοκτητών ακινήτων με την κατάργηση των αφορολόγητων για οποιαδήποτε μεταβίβαση, ακόμη και για κληρονομιές.
Κατάργηση των περισσότερων φοροαπαλλαγών, ακόμη και των τόκων για στεγαστικά δάνεια. Επίσης, ενοίκια, δίδακτρα, ασφάλιστρα ζωής, ιατρικές δαπάνες, ασφαλιστικές εισφορές δε θα μπαίνουν σε καθεστώς φοροαπαλλαγής.
Απλοποίηση της φορολογίας εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων. Αυτό σημαίνει ότι ανοίγει ο δρόμος για  κατάργηση ή μείωση του βασικού αφορολογήτου ορίου εισοδήματος από τις 5.000 ευρώ που είναι σήμερα.
Στοπ στις ρυθμίσεις χρεών, στις περαιώσεις και σε κάθε άλλη προσπάθεια πληρωμής των χρεών προς το δημόσιο.
Απλοποίηση της φορολογικής κλίμακας και μείωση του αριθμού των φορολογικών κλιμακίων, ενδεχομένως από οκτώ που είναι σήμερα σε μόλις τρία ή τέσσερα. Σε τέτοια περίπτωση πάντως καταργείται η προοδευτικότητα στην κλιμάκωση των φορολογικών συντελεστών και θα προκύψει επιβάρυνση την υπαγωγή των εισοδημάτων στα υψηλότερα κλιμάκια.
Ενιαία φορολογική αντιμετώπιση του ατομικού εισοδήματος από το κεφάλαιο, δηλαδή εξομοίωση των φορολογικών επιβαρύνσεων που επιβάλλονται στα ατομικά εισοδήματα από την εκμετάλλευση ακινήτων και στα εισοδήματα από κινητές αξίες (τόκους καταθέσεων, ομολόγων κ.λπ.). Η εφαρμογή των μέτρων αυτών θα έχει ως συνέπεια να αυξηθούν σημαντικά οι φόροι στα μισθώματα των ακινήτων, καθώς τα εισοδήματα αυτά θα φορολογούνται πλέον αυτοτελώς πιθανότατα με συντελεστή 20%, και χωρίς κανένα αφορολόγητο όριο. Θα έχει επίσης ως συνέπεια να αυξηθεί η φορολογία στους τόκους των καταθέσεων και των ομολόγων από το 10% στο 20% και να επιβληθεί φόρος 20% στις υπεραξίες που προκύπτουν από πωλήσεις μετοχών και εξαγορές μεριδίων αμοιβαίων κεφαλαίων.
Ενιαίος φόρος στα ακίνητα. Θα υπάρξει ένας φόρος που θα ενσωματώνει το Φόρο Ακίνητης Περιουσίας του 2011 και του 2012 ο οποίος ακόμη δεν έχει εισπραχθεί (έχει αφορολόγητο όριο 200.000 ευρώ), το χαράτσι στα ακίνητα μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ (δεν προβλέπει αφορολόγητο). Δεν διευκρινίζεται ωστόσο αν η αλλαγή αυτή θα ισχύσει από το 2012 ή το 2013.

Και μην ξεχνάμε φυσικά και τα μέτρα που αναφέραμε χθες όπως:

Μείωση του κατώτατου μισθού κατά 22%. Οι νέοι κάτω των 25 ετών θα υποστούν επιπλέον μείωση 10%. Επιπλέον προβλέπεται πάγωμα των μισθολογικών ωριμάνσεων μέχρι η ανεργία να μειωθεί κάτω από το 10%, καταργείται η διαιτησία, ο χρόνος της μετενέργειας μειώνεται από έξι σε τρεις μήνες.
Η μονιμότητα καταργείται σε όλες τις ΔΕΚΟ και τις τράπεζες.
Αποχώρηση 15.000 δημοσίων υπαλλήλων μέχρι το τέλος του 2012.
Μείωση του συνολικού αριθμού των υπαλλήλων του δημοσίου κατά 150.000 μέχρι το 2015.
Περικοπή της κύριας σύνταξης ΟΤΕ, ΔΕΗ και τραπεζών κατά 15%. Κάτω 7% και οι συντάξεις που δίνει το ΝΑΤ.
Μείωση 15% στις επικουρικές συντάξεις.
Νέα περιστολή του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων κατά 400 εκατ.ευρώ.
Μαχαίρι 300 εκατ.ευρώ στις αμυντικές δαπάνες.
Αποκρατικοποίηση ΟΠΑΠ, ΕΛΠΕ, ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2012.
Μαχαίρι 1,1 δισ ευρώ στις φαρμακευτικές δαπάνες.
Επανεξέταση όλων των ειδικών μισθολογίων προκειμένου να εξοικονομηθούν κονδύλια ύψους 0,2% του ΑΕΠ ετησίως.
Παροχή επιδομάτων με εισοδηματικά κριτήρια με σκοπό να γίνει οικονομία ποσών που ισούνται με το 1,5% του ΑΕΠ, την τριετία 2013-2015.
Μείωση ασφαλιστικών εισφορών κατά 2% με την κατάργηση των εισφορών για ΟΕΚ-ΟΕΕ.
Λουκέτο στους Οργανισμούς Εργατικής Κατοικίας και Εργατικής Εστίας.
Επιπλέον μείωση κατά 3% των εισφορών ΙΚΑ από το 2013.
Κατάργηση φοροαπαλλαγών.
Τέλος στο καθεστώς χαμηλού ΦΠΑ που ισχύει στη νησιωτική Ελλάδα.

Όλα αυτά τα κρυφά και φανερά χαράτσια θα πλήξουν άμεσα τις ελληνικές οικογένειες οι οποίες εκτός από τη μείωση των εισοδημάτων τους έχουν να αντιμετωπίσουν και την ανεργία που ξεπέρασε το 20%. Και φυσικά δεν πρέπει να ξεχνά κανείς ότι η Ελλάδα είναι από τις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης σε προϊόντα και υπηρεσίες. Τώρα με τι χρήματα θα ψωνίζουν είναι άλλο θέμα. Αυτό που βλέπουμε να γίνει είναι η βουλγαροποίηση της ελληνικής κοινωνίας με τους λίγους έχοντες να αγοράζουν ότι θέλουν και τα εκατομμύρια άλλων να κοιτάνε με το κιάλι βασικά προϊόντα που μέχρι σήμερα ήταν εύκολο να αποκτήσουν. Και δε μιλάμε για αυτοκίνητα ή άλλα καλούδια, αλλά για το γάλα και το φαγητό των παιδιών μας. Θα πηγαίνουμε πλέον στο σούπερ μάρκετ και θα αγοράζουμε τις χαμηλότερες ποιότητες διότι μόνο αυτές θα μπορούμε να αγοράσουμε.

Αριστερός Ψάλτης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 10/02/2012 10:53:48

    Πού τέτοια τύχη... Αυτοί έχουν ηλεκτρική ενέργεια, βιομηχανία και ανερχόμενη ανάκτηση εθνικής υπερηφάνειας. Εμείς είχαμε παραλίες, αλλά θα τις εκχωρήσουμε για 10 λαχνούς για οικολογικές θερμάστρες βιομάζας.

    Πράσινη Ευρωπαϊκή προοπτική. Η εξασφάλιση του μέλλοντος.

    • Κεφαλλονίτης avatar
      Κεφαλλονίτης @ archaeopteryx 10/02/2012 11:39:36

      Και εμείς την βιομηχανία μας προσέχουμε archaeopteryx σα τους Βούλγαρους. Φανταστικά πράγματα! Περιμένουμε να βγάλουμε πετρέλαια και ξεπουλάμε και ό,τι απόμεινε κρατικό από τα ΕΛΠΕ!
      Και κοίτα πως πέφτει η μετοχή αντί να αναβαίνει, για να πουληθούν στην ξευτίλα!

  2. Ιωάννης33 avatar
    Ιωάννης33 10/02/2012 11:07:33

    Το πιο ώριμο,ψύχραιμο και ακομπλεξάριστο άρθρο.Μπράβο.Θα το παλέψουμε όμως.Ολη η κοινωνία θα δώσει μια μάχη.Και ατομικά και συλλογικά.Υπάρχει οργή,πίκρα,μπερδεμένες σκέψεις αλλά βαστάτε...

  3. Βούρδουλας avatar
    Βούρδουλας 10/02/2012 11:10:00

    "Επίσης, πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση έχει κρυφά συμφωνήσει με την τρόικα να επανέλθει το θέμα του 13ου και 14ου μισθού τους επόμενους μήνες'.

    Ετσι ακριβώς, απλά δεν θα έλεγα πως γίνεται κρυφά αφού όλοι λίγο πολύ το ξέρουμε. Η περίφημη διάσωση του 13ου-14ου μισθού θα περιοριστεί στο δώρο του Πάσχα και τον Ιούνιο που θα έρθουν τα νέα μέτρα, θα εξαφανιστούν από το χάρτη. Και εν τω μεταξύ με τις μειώσεις που θα αρχίσουν να τρέχουν σύντομα, το ρεζουμέ δεν θα είναι πως "διασώσαμε τα δώρα" αλλά πως χάσαμε άλλους 2,5 από τους κανονικούς μισθούς.

  4. ο ξένος avatar
    ο ξένος 10/02/2012 11:11:16

    Ε, όχι και βουλγαροποίηση! Στη Βουλγαρία νοικιάζεις σπίτι για 4μελή οικογένεια με 50 ευρώ, ενώ πολλοί μέσοι μισθοί κυμαίνονται στα 500-700 ευρώ.
    Πάντως, για τα μέτρα που έρχονται προς ψήφιση, μπαίνω στον πειρασμό να σχολιάσω ότι ενώ οι περικοπές-δρεπάνι στον ιδιωτικό τομέα και η φορο-κόλαση τίθενται σε ισχύ από την επομένη, τα μέτρα στο Δημόσιο τοποθετούνται...κάποτε μέσα στο 2012. Κοινωνικός αυτοματισμός σου λέει μετά.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ ο ξένος 10/02/2012 12:58:07

      Εντάξει, ας είμαστε και λίγο πιο ακριβείς. Τι "σπίτι για τετραμελή οικογένεια" νοικιάζεις στη Βουλγαρία "με 50 ευρώ"; Μήπως κάποια τρώγλη 60 τετραγωνικών στον εικοστό όροφο μιας χωρίς ασανσέρ πολυκατοικίας, κατασκευής "σοσιαλιστικού ρεαλισμού";

  5. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 10/02/2012 11:18:00

    Είναι πολύ σημαντικό να αναδειχθεί το θέμα της επαναφοράς της απαίτησης για κατάργηση των δώρων τον Ιούνιο, με κάποιο πρόσχημα που τους είναι εύκολο να "μαγειρέψουν". Όταν το χοντρογούρουνο μιλάει σήμερα για "θυσίες και ακόμα μεγαλύτερες θυσίες", αυτό (και άλλα) έχει στο μυαλό του.

  6. alex avatar
    alex 10/02/2012 11:21:14

    Ερώτηση: Μπορείτε να ζήσετε με 400 ευρώ το μήνα; Με 500; Με 600; Ναι ή Όχι; Eάν πάλι είσαι ένας από τους 4000 άνεργους που βγαίναν κάθε ημέρα τον Νοέμβρη του 2011 , μπορείτε να ζήσετε με 350 ευρώ τον μήνα; Ναι η Οχι; Ποιό είναι το πρόβλημα μας, ποιός θα βγει να κυβερνήσει, ή εάν θα έχει η μάνα να ταίσει το παιδί της;

    • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ avatar
      ΜΑΝΩΛΗΣ Μ @ alex 10/02/2012 11:49:21

      Ναι, αν υπάρχουν αντισταθμίσματα.

      Βραχυπρόθεσμα: Μειώσεις τιμών βασικών αγαθών (μέσω ελέγχων στις επιχειρήσεις αυτές, διατιμήσεων αλλά και φορολογικών κινήτρων/εκπτώσεων ad hoc που δεν διαφωνεί ούτε η τρόϊκα), μείωσεις ειδικών φόρων στα καύσιμα που επηρεάζουν όλα τα είδη είναι πρώτης ανάγκης και εξοικονόμησή τους από αύξηση φόρων σε ποτά (κυρίως) και τσιγάρα που δεν είναι πρώτης ανάγκης.

      Μεσοπρόθεσμα: κήρυξη ΑΟΖ, εξορύξεις πετρελαίου, φυσικού αερίου, τροφοδότηση της αγοράς από ντόπιο πετρέλαιο και αέριο με αποτέλεσμα την μείωση του κόστους και των τιμών γενικότερα στην παραγωγή ενέργειας αλλά και στα κάυσιμα των μεταφορών. Δευτερογενές αποτέλεσμα: ανάπτυξη και μείωση ή έστω σταθερότητα τιμών.

      Μακροπρόθεσμα: Ανάπτυξη που θα φέρει απαλλαγή από μνημόνια, τρόϊκες, ελέγχους και λοιπές εξαρτήσεις. Εθνική ανεξάρτητη οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική πολιτική που θα εγγυάται άρση όλων των αδικιών. Μισθοί όχι πείνας αλλά αξιοπρέπειας με αυξητικές τάσεις.

      • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ avatar
        ΜΑΝΩΛΗΣ Μ @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 10/02/2012 11:49:53

        Το Ναι, για το άν μπορείς να ζήσεις με λιγότερα χρήματα σε αυτή τη φάση.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 10/02/2012 12:15:18

        "Διατίμηση";;;!!!

        Απαπαπαπα, τι λόγια είναι αυτά! Πιπέρι! Έγκλημα καθοσιώσεως να παρεμβαίνεις στην ιερή αγελάδα του νεοφιλελευθερισμού, την "ελεύθερη αγορά"!

  7. Alilouia avatar
    Alilouia 10/02/2012 11:24:47

    Στο πρωινό του Παπαδάκη :Ο Καζάκης προς τον Μιχελάκη: Ξεπουλάτε την χώρα και εσείς και οι χορηγοί του κόμματός σας .
    Η απάντηση του Μιχελάκη : θέλετε να...
    επιστρέψουμε στη δραχμή για να αγοράσουν την χώρα εντελώς τσάμπα !!


    Κύριε Μιχελάκη και κύριοι της Ν.Δ μην κάνετε το λάθος και παπαγαλίζετε τα σαθρά επιχειρήματα του Βενιζέλου.
    Πολύ απλά μπορεί κάποιος να σας απαντήσει σε αυτή την ανοησία πως για να αγοράσει κάποιος μια χώρα πολλά η λίγα δεν έχει σημασία, θα πρέπει κάποιος που έχει ταχθεί να την προστατεύει να την προδώσει να την ξεπουλήσει .

    Αν λοιπόν δεν βρεθεί κάποιος-οι να τηνπροδόσουν-ξεπουλήσουν κανείς δεν θα μπορέσει να την αγοράσει όσα και να δώσειγια μια χώρα και έναν λαό ανεκτίμητης όχι μόνο χρηματικής αξίας ,επιτέλους κύριοι ας αναλογιστείτε το βάρος της ιστορίας που κουβαλάτε στους ώμους σας και αν δεν μπορείτε να αντεπεξέλθετε απλώς αποσυρθείτε !!

  8. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 10/02/2012 11:35:52

    Λείπουν στοιχεία. Δραματοποιείς την κατάσταση. Η πραγματικότητα είναι:

    1) Μείωση του κατώτατου μισθού κατά 22% για τους νεοπροσλαμβανόμενους Οι νέοι κάτω των 25 ετών ΔΕΝ θα υποστούν επιπλέον μείωση 10%. Μόνο το 22%. Η μείωση που λες έχει ήδη επιβληθεί από πέρισυ με το αρχικό Μνημόνιο. Πάγωμα των μισθολογικών ωριμάνσεων δεν προβλέπεται ακόμα, τουλάχιστον όχι επίσημα, πρέπει να περιμένεις μέχρι να δούμε το τελικό σχέδιο νόμου. Η κατάργηση της διαιτησίας δεν ανακοινώθηκε ακόμα. Η μετενέργεια διατηρείται μάλλον θα μειωθεί από έξι σε τρεις μήνες.

    2) Η μονιμότητα καταργείται σε όλες τις ΔΕΚΟ και τις τράπεζες. Αυτό αφορά επί της ουσίας τη ΔΕΗ και την Αγροτική τράπεζα. Όλες οι άλλες επιχειρήσεις του Δημοσίου ως Α.Ε. έχουν ατομικές συμβάσεις αορίστου ή ορισμένου χρόνου. Η κατάργηση της μονιμότητας είναι καλό μέτρο γιατί τερματίζονται τα ρουσφέτια. Δεν είναι υφεσιακό μέτρο. Αποκαθιστά τη δικαιοσύνη στην ελέυθερη αγορά. Αν είσαι καλός και σε χρειάζονται μένεις. Αλλιώς στο καλό. Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις δεν είναι ευαγή ιδρύματα να κρατάνε μόνιμους υπαλλήλους με καθεστώς δημοσιουπαλληλίας.

    3. Αποχώρηση 15.000 δημοσίων υπαλλήλων μέχρι το τέλος του 2012. Αρνητικό μέτρο αλλά υπάρχει η δυνατότητα της εφεδρείας όπως την εννοεί η ΝΔ η οποία διασώζει την κατάσταση κατά πολύ. Δεν μιλάει για απόλυση αλλά για αποχώρηση. Αυτό σημαίνει είτε εφεδρεία είτε εθελούσια έξοδο με πρόωρη συνταξιοδότηση. Πράγμα βατό και λογικό που θα αποσοβήσει την ύφεση ενός τέτοιου μέτρου.

    4. Μείωση του συνολικού αριθμού των υπαλλήλων του δημοσίου κατά 150.000 μέχρι το 2015. Αν αυτό γίνει με την πιστή τήρηση του κανόνα 10 συνταξιοδοτούνται ή αποχωρούν και ένας προσλαμβάνεται σε συνδυασμό με την κατάργηση και συγχώνευση πασοκικών φορέων του δημοσίου που ξύνουν τα ... κεφάλια τους και δεν δουλεύουν, μπορεί να γίνει χωρίς ιδιαίτερες κοινωνικές απώλειες και με ελάχιστη ύφεση αφού θα γίνει προοδευτικά.

    5. Περικοπή της κύριας σύνταξης ΟΤΕ, ΔΕΗ και τραπεζών κατά 15%. Κάτω 7% και οι συντάξεις που δίνει το ΝΑΤ. Αυτό είναι αρνητικό μέτρο αλλά μπορούν να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες του. Οι συντάξεις ΟΤΕ, ΔΕΗ, Τραπεζών είναι της τάξεως των 2.000 με 2.500 χιλιάδων. Μπορούν να τη βγάλουν και με 300 ευρώ λιγότερα και η αγορά αντιστοίχως μπορεί να αντιμετωπίσει την υφεσιακή τάση αυτής ης μείωσης αρκεί να σωθεί η σύνταξη (βασική και επικουρική) των πολλών, των χαμηλοσυνταξιούχων η οποία σώθηκε με τις παρεμβάσεις Σαμαρά.

    6. Μείωση 15% στις επικουρικές συντάξεις. Αρνητικό μέτρο αλλά σώθηκαν οι επικουρικές κάτω από 300 ευρώ που είναι σχεδόν το 70% των συνταξιούχων.

    7. Νέα περιστολή του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων κατά 400 εκατ.ευρώ. Κακό μέτρο. Θα πρέπει, μόλις γίνει πρωθυπουργός ο Σαμαράς να το επανδιαπραγματευτεί και να βρεί αντιστάθμισμα σε αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας με ΣΔΙΤ.

    8. Μαχαίρι 300 εκατ.ευρώ στις αμυντικές δαπάνες. Αν οι δαπάνες που θα κοπούν αφορούν σπατάλες από ακύρωση παραγγελιών σάπιων οπλικών συστημάτων, γερμανικών υποβρυχίων που γέρνουν, παρωχημένων αμερικάνικων συστημάτων δεν το βρίσκω και τόσο κακό!

    9. Αποκρατικοποίηση ΟΠΑΠ, ΕΛΠΕ, ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2012. Αυτό δεν ανακοινώθηκε, ούτε αποφασίστηκε. Άστο αυτό. Υπάρχει το Ταμείο Αξιοποίησης το οποίο θα πρέπει να αποφασίσει αλλά εκεί συμμετέχει και η ΝΔ και δεν πρόκειται να δεχτεί ξεπούλημα όπως το έχει πολλάκις διακηρύξει ο Πρόεδρος Σαμαράς. Όποιος το αμφισβητεί ας ανατρέξει σε παλαιότερες δηλώσεις Σαμαρά (ΔΕΘ, 18 Σεπ 2011) όπως "όταν πουλάς σε μια τιμή διπλάσια ή τριπλάσια από τα καθαρά κέρδη (εννοείται ενός έτους) μιάς εταιρείας, τότε δεν πουλάς, χαρίζεις!" (http://www.youtube.com/watch?v=QCRyWqEkUVI)

    10. Μαχαίρι 1,1 δισ ευρώ στις φαρμακευτικές δαπάνες. Κακό ή καλό μέτρο, εξαρτάται απο που θα κοπούν. Από τα νοσοκομεία, από τα ασφαλιστικά ταμεία ή από σπατάλη επί αυτών; Η σπατάλη και οι υπερτιμολογήσεις από τους προμηθευτές υπολογίζεται σε δυσθεώρητα ποσά. Μήπως δεν είναι τόσο επαχθές αυτό το μέτρο αλλά αποτελεί μια πρόκληση για να συμμαζευτεί ο τομέας αυτός;

    11. Επανεξέταση όλων των ειδικών μισθολογίων προκειμένου να εξοικονομηθούν κονδύλια ύψους 0,2% του ΑΕΠ ετησίως. Δεν βλέπω κάτι κακό, το αντίθετο. Γιατί να πέρνει το μέλος του ΔΣ της ΔΕΗ 6.000 ευρώ μηνιαίο μισθό ας πούμε; Με ποιά προσόντα; Ότι είναι φιλαράκι του ΓΑΠ ή του ΠΑΠΑΚ;

    12. Παροχή επιδομάτων με εισοδηματικά κριτήρια με σκοπό να γίνει οικονομία ποσών που ισούνται με το 1,5% του ΑΕΠ, την τριετία 2013-2015. Δεν φαίνεται κακό αρκεί να υπάρξει εξορθολογισμός και έλεγχος για μαϊμού στοιχεία.

    13. Μείωση ασφαλιστικών εισφορών κατά 2% με την κατάργηση των εισφορών για ΟΕΚ-ΟΕΕ. Καλό για την επιβίωση των επιχειρήσεων. Χρειάζεται όμως και αντισταθμιστικά μέτρα αντιμετώπισης της εισφοροδιαφυγής. Και 2% να αντιμετωπιστεί η εισφοροδιαφυγή με την κατάλληλη πολιτική βούληση (στόχος απόλυτα εφικτός) η όποια υφεσιακή τάση από αυτό το μέτρο θα μηδενιστεί.

    14. Λουκέτο στους Οργανισμούς Εργατικής Κατοικίας και Εργατικής Εστίας. Αρνητικό μέτρο αν δεν υπάρξει αντιστάθμισμα. Η επιδότηση επιτοκίου πρώτης κατοικίας που έχει εξαγγείλει ο Σαμαράς να εφαρμόσει όταν γίνει κυβέρνηση και που δεν περιλαμβάνεται στις απαγορεύσεις της τρόϊκας (προσέξτε αυτό, κανείς δεν διαφωνεί δηλαδή με αυτό το μέτρο αν γίνει) ισοδυναμεί με τα άτοκα δάνεια που έδινε ο ΟΕΚ και τα οποία έχουν παγώσει ούτως ή άλλως τα τελευταία 2 και παραπάνω χρόνια.

    15. Επιπλέον μείωση κατά 3% των εισφορών ΙΚΑ από το 2013. Θετικό μέτρο αρκεί να υπάρξει αντιστάθμισμα όπως ανέφερα παραπάνω για τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών ΟΑΕΕ κ.λπ.

    16. Κατάργηση φοροαπαλλαγών. Ποιών και με ποιές προϋποθέσεις; Θα υπάρξει δυνατότητα αντισταθμίσματος; Ποιό είναι αυτό; Πρέπει να περιμένουμε να δούμε. Δεν μπορεί κανείς να πει με σιγουριά για το αν είναι αρνητικό μέτρο διότι πρέπει να ενταχθεί σε ένα γενικότερο πλαίσιο αναμόρφωσης του φορολογικού συστήματος. Τέρμα με την αριστερή προπαγάνδα ότι οποιαδήποτε αλλαγή είναι εξ ορισμού προς το χειρότερο. Αν εμείς θέλουμε μπορούμε να την στρέψουμε στο καλύτερο. Ο κοινωνικός φιλελευθερισμός αυτό υπόσχεται τουλάχιστον.

    17. Τέλος στο καθεστώς χαμηλού ΦΠΑ που ισχύει στη νησιωτική Ελλάδα. Αρνητικό μέτρο αν δεν υιοθετηθεί ταυτόχρονα κάποιο αντισταθμιστικό μέτρο όπως ενίσχυση υποδομών τουρισμού και χρηματοδοτήσεων ρευστότητας τουριστικών επιχειρήσεων με χαμηλά ή μηδενικά επιτόκια. Κανείς δεν μας το απαγορεύει αυτό.

    Εν πάση περιπτώσει η διαπραγμάτευση δεν τελειώνει εδώ. Θα ξανατεθούν τα θέματα αυτά με την εξέλιξη των πραγμάτων. Η οικονομία και οι ανάγκες τις δεν είναι στατικές. Ούτε έχουμε (ακόμα τουλάχιστον) παραδώσει τα κλειδιά της χώρας. Ο Σαμαράς τουλάχιστον έχει διάθεση να το παλέψει και θα το πετύχει αρκεί να επιμένει. Οι Μερκοζύ δεν θα είναι για πάντα στη θέση τους. Το αντίθετο. Θα καταποντιστούν στις εκλογές τους, εδώ θα είμαστε. Πολιτικοί νάνοι και το βλέπουν και οι λαοί τους. Μην αυταπατάσθαι. Διαβάστε το δεύτερο σκέλος της τελευταίας δήλωσης Σαμαρά: "Ρωτώ κάθε καλόπιστο ευρωπαίο ...". Δεν υιοθέτησε σαν τον ΓΑΠ το σχέδιο λες και είναι σωστό. Τους είπε κατάμουτρα ότι το σχέδιο σας είναι ΛΑΘΟΣ και ότι το υιοθετώ από ανάγκη λόγω των συνεπειών που θα είχε το αντίθετο δεδομένου ότι μας έφερε στο χείλος της καταστροφής η κακή και λανθασμένη πολιτική των τελευταίων δύο χρόνων. Και αυτό που λέει "να δούν κατάματα τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής" όσοι την πρότειναν (Γερμανοί), όσοι την υιοθέτησαν (τρόϊκα, Γ. Παπανδρέου) και όσοι την εφάρμοσαν (Γ. Παπανδρέου, ΠΑΣΟΚ) είναι η απόδειξη ότι ο Σαμαράς έκανε το καλύτερο που μπορούσε να κάνει. Όσοι ήθελαν ένα ΟΧΙ σε όλα "φουστανελάτο" (οι δεξιοί) ή "τσαβίστικο" (οι αριστεροί) να το ξανασκεφτούν.

    • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ avatar
      ΜΑΝΩΛΗΣ Μ @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 10/02/2012 11:39:39

      προσθήκη στο 11. Ειδικό μισθολόγιο είναι και οι βουλευτές και υπουργοί. Από εκεί μπορεί να εξοικονομηθούν μια χαρά όχι 0,2% αλλά 1% του ΑΕΠ.

    • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ avatar
      ΜΑΝΩΛΗΣ Μ @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 10/02/2012 11:42:13

      ορθογραφία:

      Μην αυταπατάστε

    • ΗΡΩΝ avatar
      ΗΡΩΝ @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 10/02/2012 11:51:23

      Ψίχραιμο σε βρίσκω. Τι δουλειά κάνεις;

    • Vtheod avatar
      Vtheod @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 10/02/2012 12:33:25

      Αγαπητέ πολύ ωραία τα λες: δεν μας εξηγείς γιατί οι συνταξιούχοι των <> ταμείων πλήρωναν εισφορές επί των υψηλότερων μισθών τους και δεν ήταν εισφοροφυγάδες και τώρα να επαιτούν για σ΄θνταξη των 500ευρώ? Μπορείτε να βγάζετε αρκετή χολή αλλά δεν τα βλέπετε όλα αντικειμενικά, όλοι τους δεν ήταν κολλητοί του Μπατσόκ. Για τον Παπούλια και τον Γκαργκάνα δεν λες κάτι....

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 10/02/2012 12:41:11

      (1) Περίμενε να γίνει συγκεκριμένος ο εφαρμοστικός νόμος, και θα δούμε πόσο θα είναι η μείωση για τους νέους σε ηλικία, πόσο για τους άλλους, και αν θα είναι μόνο για τους νεοεισερχόμενους. Εγώ αμφιβάλλω σφόδρα για την ερμηνεία που δίνεις (όχι μόνον εσύ). Επίσης, περίμενε να δούμε αν η άνιση μεταχείριση καταπέσει ή όχι στα δικαστήρια (και άρα όλοι προς τα κάτω), καθώς και κατά πόσον οι επιχειρήσεις θα υπήρχε περίπτωση να διατηρήσουν εργαζόμενους με υψηλότερα κλιμάκια (και άρα χωρίς μείωση) ή θα τους αντικαθιστούσαν με νέους των 416 ευρώ (καθαρά).

      (3) Την εφεδρεία "όπως την εννοεί η ΝΔ", εγώ τη θυμάμαι για κάτι τριετίες, εξαετίες ή επ' αόριστον, ανάλογα με το ηλικιακό εύρος του "έφεδρου". Είμαι πολύ περίεργος αν οι τροϊκανοί κατακτητές επιτρέψουν να γίνει έτσι, αν θα υπάρξει αντίδραση αν δεν επιτρέψουν, και τι αποτελέσματα θα έχει η αντίδραση αυτή.

      (8) Εδώ είσαι κι εδώ είμαι, να δούμε αν η μείωση προκύψει από την... "ακύρωση των παραγγελιών" που αναφέρεις -και που, ας μην το ξεχνάμε, η μερίδα του λέοντος ανήκει στους ναζί- ή από μαζικές απολύσεις στρατιωτικού προσωπικού.

      (10) Προς το παρόν, το μόνο που ακούω για το "συμμάζεμα" της νοσηλευτικής δαπάνης είναι καταργήσεις νοσοκομείων, περικοπές γιατρών και νοσηλευτών (ήδη δεν διορίζονται οι προσληφθέντες επικουρικοί γιατροί και ο θεσμός βαίνει προς τυπική κατάργηση), για πλήρη εξαίρεση των μικροβιολογικών και λοιπών εργαστηριακών εξετάσεων από τις καλύψεις των ασφαλισμένων, καθώς και για πλαφόν 23 ευρώ μηνιαίως για φάρμακα ανά ασφαλισμένο (δεν πα' να έχεις καρκίνο και το μηνιαίο φάρμακό σου να κοστίζει 8.000 ευρώ). Αυτή είναι η "πρόκληση" για να "συμμαζευτεί" ο τομέας αυτός;

      (12) Γνωρίζεις καλά ότι οι τροϊκανοί κατακτητές θα επιβάλουν όχι μόνο εισοδηματικά, αλλά και περιουσιακά κριτήρια για τα επιδόματα. Λοιπόν, ο άνεργος που έχει ένα σπίτι και μένει, τι ακριβώς θα φάει; Τα τούβλα και τους σοβάδες;

      (14) Γνωρίζεις ότι ο ΟΕΚ συστάθηκε το 1954 (στα πέτρινα χρόνια) με σκοπό "τη στέγαση των εργατοϋπαλλήλων της χώρας"; Πιστεύεις ότι εξέλιπεν ο σκοπός του, ειδικά τώρα που πάμε σε αγοραστική δύναμη χαμηλότερη κι από των Βουλγάρων; Ομοίως η Εργατική Εστία πρόσφερε μεταξύ άλλων εισιτήρια θεάτρων και διακοπές σε πολύ χαμηλές τιμές. Αλλά, θα μου πεις, θέλει και θέατρο η πλέμπα; Τα τούρκικα κάθε βράδυ, τι τα έχει; Και άκου εκεί "διακοπές"! Ας πάνε με το αστικό στη Λούτσα!

      (16) Περίμενε να δούμε τις φοροαπαλλαγές που θα καταργηθούν, και τότε να μου πεις αν εμπίπτουν στην "αριστερή προπαγάνδα". Ακόμα καλύτερα, μην το πεις σε μένα, πες το στους εξαθλιωμένους και στους ανέργους. Για να τους το πεις κατά πρόσωπο βέβαια, σε βλέπω να χρειάζεσαι τη στολή του Ρόμποκοπ.

      (17) Στη νησιωτική Ελλάδα δεν ασχολούνται όλοι με τον τουρισμό. Πήγαινε πες στους κατοίκους του Αγαθονησίου για παράδειγμα (όπου μόνο δύο "ρουμς του λετ" υπάρχουν), ότι χρηματοδοτήθηκε η ρευστότητα των δύο αυτών επιχειρήσεων και άρα δεν πειράζει που όλοι οι κάτοικοι (αλιείς και γεωργοί) θα πληρώνουν πολύ ακριβότερα το γάλα και το αλεύρι.

      Φιλότιμη η προσπάθεια να "λειάνετε" την κόψη της γκιλοτίνας στην οποία συναποθέσατε τον ελληνικό λαό, αλλά μη νομίζεις ότι πιάνει κιόλας.

  9. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 10/02/2012 11:53:24

    Eνημερωτικά σας λέω ότι ήδη από τις αρχές του 2010, στελέχη των Βρυξελλών έλεγαν σε υψηλόβαθμο δικό μας στέλεχος του Υπουργείου Οικονομικών, που συμμετείχε σε αποστολές στην ΕΕ, ότι "οι μισθοί σας πρέπει να γίνουν σαν της Βουλγαρίας". Η πληροφορία είναι απόλυτα ακριβής. Εννοείται ότι τέτοιο πράγμα δεν μπορούσε να διαρρεύσει στον τύπο. Αλλά λεγόταν μετ' επιτάσεως κάθε φορά που τους συναντούσε.
    Οι Γότθοι πάντα δρουν με σχέδιο. Το καλό με τα σχέδιά τους είναι ότι, αυτοί είναι τόσο άκαμπτοι, που αν και στην αρχή πετυχαίνουν λόγω οργανωτικότητας και μεθοδικότητας, στο τέλος δεν τους βγαίνει σε καλό και καταστρέφονται. Λόγω έλλειψης ευελιξίας. Βλέπε Α΄ και Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος (για να μην πάω πίσω στους Τεύτονες Ιππότες και τον άγιο Αλέξανδρο Νέφσκυ, που έσωσε με τη νίκη του την Ρωσία και την Ορθοδοξία).

    • Βούρδουλας avatar
      Βούρδουλας @ ΒΙΣ 10/02/2012 12:09:39

      Κοίτα, γνώμη μου βέβαια, αυτό με τη βουλγαροποίηση όσο αγγίζει μόνο τους μισθούς, είναι σίγουρα καταστροφικό. Αν όμως συνδυαζόταν από βουλγαροποίηση και στα κόστη, τα πράγματα θα εξισορροπούσαν. Θα περνούσε πολύ πιο μαλακά όλη η ιστορία αν βλέπαμε μια συμπίεση και σε τιμές, βενζίνη, πετρέλαιο, αγαθά/υπηρεσίες κλπ. Στη Θεσ/νίκη υπάρχει σούπερ μάρκετ που φέρνει προϊόντα (γνωστά) από τη Βουλγαρία και αν δεν το έβλεπα, όταν μου το είπαν, δεν θα πίστευα ποτέ πως μπορεί να κοστίζουν τόσο λίγο. Αυτό δεν μπορώ να καταλάβω πως δεν έχει διορθωθεί. Εχω βαρεθεί να ακούω για καρτέλ, για μεσάζοντες και μαφίες που κανείς και ποτέ δεν μπορεί να ακουμπήσει.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Βούρδουλας 10/02/2012 12:53:58

        Για ποια συμπίεση στη βενζίνη μιλάμε, τη στιγμή που το 80% της τιμής λίτρου είναι κρατικά χαράτσια; Ή μήπως νομίζει κανείς ότι οι τροϊκανοί κατακτητές θα επιτρέψουν στο κράτος να μειώσει ξανά τους φόρους στη βενζίνη στα επίπεδα του 2009;

        Ας το πάρουμε απόφαση, αγαπητέ, ότι ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΥΣ ΚΟΠΕΓΧΑΓΗΣ. Όταν το νιώσουμε για τα καλά, τότε μπορεί και να ξεκουνήσουμε από τον ρημαδιασμένο τον καναπέ.

        • Βούρδουλας avatar
          Βούρδουλας @ Αυριανιστής 10/02/2012 13:11:23

          Δυστυχώς το παίρνω απόφαση και το έχω χωνέψει. Ερώτημα ρητορικό μάλλον απευθύνω. Γιατί κάποια αγαθά (άσε τη βενζίνη αν θέλεις), δεν μπορούν να συμπιεστούν ; Τα τρόφιμα πχ. Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει πως μεσολαβούν 50 αρπακτικά μέχρι να φτάσει στο ράφι ; Και πως γίνεται το ίδιο προϊόν να το βρίσκω τελικά σε τιμή Βουλγαρίας ;

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ Βούρδουλας 10/02/2012 13:17:27

        Δεν διαφωνώ μαζί σου, αλλά από τη μια τα καρτέλ, από τη μια οι φόροι στη βενζίνη, βλέπεις να αποσυμπιέζονται οι τιμές;
        Διαφορετικά, θα έλεγα ότι με μισθό 500 ευρώ, αν το γάλα κοστίζει 0,50 λεπτά το λίτρο και η τυρόπιτα 0,70, ζεις. Οχι πλουσιοπάροχα, αλλά ανταπεξέρχεσαι.
        Ελα όμως που ούτε οι τράπεζες δεν μειώνουν τη δόση των στεγαστικών, ούτε επαναδιαπραγματεύονται δάνεια με βάση τις τωρινές τιμές κατοικίας...
        Είχες αγοράσει πριν από 5 χρόνια με δάνειο σπίτι που κόστιζε τότε 180.000 ευρώ, τώρα η τιμή του έχει κατρακυλίσει στα 120.000 ευρώ (αν το αγοράσει κανείς...), και πολλά λέω, και η τράπεζα τον χαβά της. Ιδιο αρχικό κεφάλαιο, ίδια δόση. Κανένα κούρεμα.

        • Βούρδουλας avatar
          Βούρδουλας @ ΒΙΣ 10/02/2012 14:05:32

          Συμφωνώ, δεν βλέπω απολύτως τίποτα να μειώνεται. Πήρα απλά αφορμή από το σχόλιό σου για τη βουλγαροποίηση των μισθών για να εκφράσω τη γνώμη πως αν κινούνταν ανάλογα οι τιμές, τα πράγματα ίσως απλοποιούνταν αρκετά.

          Αν θα πρέπει να το γράψω σαν τίτλο θα έλεγα χοντρικά, ναι στη βουλγαροποίηση των μισθών αλλά με βουλγαροποίηση και των τιμών. Αν είναι να γίνει το ένα, ας γίνει και το άλλο. Γιατί δεν πέφτει το βάρος σ' αυτό το δεύτερο, δεν μπορώ να το καταλάβω. Ρίχνω το ένα, οκ, ρίχνω και το άλλο.

          Για το στεγαστικό που λες, (με) πέτυχες -στο 90%- διάνα... )))

          • Αυριανιστής avatar
            Αυριανιστής @ Βούρδουλας 10/02/2012 14:12:25

            Τιμών ΚΑΙ ΦΟΡΩΝ, μην το ξεχνάς. Και ιδίως των δεύτερων, γιατί αυτή τη στιγμή η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων οφείλεται τουλάχιστον κατά το ήμισυ στη φοροκαταιγίδα (που μέρος της επηρεάζει και τις τιμές των αγαθών). Αν βάλεις και τη βίαιη μείωση των μισθών που έρχεται, το φτάσαμε και το 80% πτώση στο βιοτικό επίπεδο. Αλλά, σάμπως τόσο δεν μας λένε οι ευρωλιγούρηδες ότι θα χάναμε αν πηγαίναμε σε δραχμή; Τι διαφορετικό συμβαίνει τώρα;

  10. alex avatar
    alex 10/02/2012 11:54:39

    Ευχαριστώ για την απάντηση. Το 22% μείωση στον κατώτατο που παρασύρει και τους υπόλοιπους το ψήφισαν οι προηγούμενοι.

  11. alex avatar
    alex 10/02/2012 12:24:20

    Καλώς. ..Η Ιστορία θα δείξει όπως γίνεται πάντα κύριοι. Προσωπικά εγώ θέλω restart , ελπίζω να μην δικαιωθώ και σταματώ εδώ την επανάσταση..... του πληκρολογιου!

  12. λαλακης avatar
    λαλακης 10/02/2012 23:05:44

    Στην Ελλαδα η διαφορα βρισκεται οτι ακομα και σημερα πολλοι ΔΥ εχουν πολυ καλυτερους μισθους απο τους ιδιωτες οποτε το αποτελεσμα ειναι οτι οι τιμες δεν πεφτουν απλα δυσκολευονται οι ιδ υπαλληλοι να επιβιωσουν.
    Στη Βουλγαρια δεν υπαρχει αντιστοιχη μισθολογικη διαφορα.
    Υπαρχουν και αλλες διαφορες , αυτη ομως ειναι μια βασικη.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.