04/01/2010 20:19
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Βλαστάρης: Η "εφημερίδα των συντακτών" ίσως έχει ήδη γίνει "εφημερίδα των κοριών" (!)

Mετά την απόλυση του από την Μάνια Τεγοπούλου και την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, ο πρώην -πλέον- διευθυντής Γιάννης Βλαστάρης έστειλε την ακόλουθη επιστολή προς τα ΜΜΕ. Κανει λόγο για παρέμβαση στο έργο του κυρίως, όπως γράψαμε και προηγουμένως, υπέρ προσώπων και "Οικογενειών". Προβλέπει παράλληλα "κλείσιμο" της εφημερίδας.


Συνάδελφοι,
Λυπάμαι που οι τελευταίες εξελίξεις με αναγκάζουν να επικοινωνήσω μαζί σας με αυτόν τον "ψυχρό" ηλεκτρονικό τρόπο. Είναι χρέος μου, όμως, να μιλήσω. Χρέος μου απέναντι στην αλήθεια, στα τριάντα χρόνια επαγγελματικής μου ζωής και στα είκοσι χρόνια που συμπλήρωσα στην Ελευθεροτυπία. Η συγκυρία, άλλωστε, προσφέρει έναν χαρακτηριστικό συμβολισμό: Την ώρα που η "Κυριακάτικη" επιστρέφει στην κορυφή των κυκλοφοριών και ο διευθυντής της συμπληρώνει μια εικοσαετία στην εφημερίδα, η ιδιοκτησία ... τον απομακρύνει! Και μάλιστα, παρά τη διαφωνία του φυσικού του προϊσταμένου, του εκδότη Θ. Τεγόπουλου.

Για τους νεότερους συναδέλφους πρέπει να πω ότι η δική μου όμορφη περιπέτεια ξεκίνησε με την έκδοση του ΕΨΙΛΟΝ που χαίρομαι να ακούω ότι άλλαξε τα δεδομένα στον Κυριακάτικο Τύπο. Ακολούθησαν, με τη δουλειά άξιων συναδέλφων, το Gourmet, το ΤΑΞΙΔΕΥΩ, το ON-OFF, η Οικονομία, το Επτά, η ανανέωση της "Κ.Ε" και τα ειδικά αφιερώματά της, (Οι παλαιότεροι ίσως θυμούνται την πολύγλωσση έκδοση για τα Δικαιώματα του Μετανάστη το 1994, ή την "Επαναστατική Ελευθεροτυπία". Όλα αυτά έφεραν σταδιακά την εφημερίδα πρώτη στις προτιμήσεις των αναγνωστών. Και μου δίνουν σήμερα το δικαίωμα να κρατώ ψηλά το κεφάλι, να έχω άποψη για τα δρώμενα στην εφημερίδα, να απαντώ στις προβοκάτσιες και να διαψεύδω τις διαβολές.
Οι παλαιότεροι συνάδελφοι με ξέρουν καλά, από το 1981: Από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, από την ΕΡΤ, από το ΚΕΡΔΟΣ, από το ΕΝΑ, από τον Flasg 9.61. Κυρίως όμως από τα ξενύχτια, τους πανηγυρισμούς, τους καυγάδες, τους ενθουσιασμούς και τις απογοητεύσεις της καθημερινότητας στα δημοσιογραφικά γραφεία. Όλα αυτά δεν τα αλλάζω με τίποτα.


ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
Λίγο πριν από τα μεσάνυχτα της Κυριακής προς Δευτέρα από τηλεφώνου ο κ. Θ. Τεγόπουλος μου ανακοίνωσε με βαριά καρδιά και σπασμένο τόνο στη φωνή του ότι πρέπει να αποχωρήσω από την εφημερίδα γιατί η κυρία Τεγοπούλου "δεν σε θέλει, δεν σε θέλει". Του επεσήμανα ότι ένας διευθυντής φεύγει από τη θέση του όταν έχει υποπέσει σε δημοσιογραφική γκάφα, όταν έχει διαφωνήσει με την εκδοτική "γραμμή" ή όταν παραμελεί τα καθήκοντά του. Κάτι από τα παραπάνω δεν συντρέχει και συνεπώς, ζητώ την κάλυψή του. Δήλωσε αδύναμος και με πληροφόρησε ότι η ιδιοκτησία σχεδιάζει ενσωμάτωση των εκδόσεων και απομάκρυνση του πλεονάζοντος προσωπικού. Προφανώς εγώ θεωρήθηκε ότι ειμαι εμπόδιο στο σχέδιο...
Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Η αλήθεια είναι ότι τους τελευταίους μήνες η εφημερίδα - καθημερινή και κυριακάτικη έκδοση- διοικείται ανορθόδοξα: ένά παρα-όργανο εκτός γραφείων (αλλά με κάποιους χαφιέδες ανάμεσά μας) "αποφασίζει και διατάζει" πέραν της δημοσιογραφικής ιεραρχίας.
Μερικά ερωτήματα- παραδείγματα:
- Ποιος αποφάσισε να κλείσει ξαφνικά το περιοδικό ON-OFF και να απολυθεί μία συνάδελφος;
- Ποιος επιλέγει και προωθεί τις προσφορές των εφημερίδων μας, τις οποίες οι διευθυντές τους πληροφορούνται ... από τηλεοράσεως;
- Ποιος και με τι κόστος προχωρεί στην έκδοση ενός πολυδάπανου περιοδικού για τη γυναίκα σε καιρούς οικονομιών και διαφημιστικής ύφεσης;
- Ποίος απέλυσε΄, ερήμην των δύο διευθυντών, την Κατερίνα Σχοινά και τον Θανάση Γιαλκέτση και ποιος απείλησε με απόλυση τον γραφίστα Γ. Βεργουλιάδη;


Η ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗ
Ο διευθυντής της Κυριακάτικης ανέχτηκε πολλά, έκανε ελιγμούς και υποχωρήσεις, πειθάρχησε σε σπασμωδικές αποφάσεις της εργοδοσίας. Δεν έχασε όμως το δικαίωμα της γνώμης του. Έπρεπε λοιπόν να υπονομευθεί: Να γίνει "βενιζελικός", "γιάπης", "κνίτης", "ντοράκης", "λογοκριτής". Και οι κατηγορίες αυτές να γίνουν βεβαίως βούκινο από τους ανταγωνιστές της εφημερίδας. Σε όλα αυτά απαντούν οι τίτλοι μας: "Της διαπλοκής το κάγκελο", "Προσοχή έρχεται βροχή, έρχεται Ντόρα", "Έτσι θα κυβερνήσω" - πρώτη συνέντευξη του Γ. ΠΑΠ. μέτά την προκήρυξη των εκλογών. Οι "ανώνυμοι" υπονομευτές μου (από την Αριστέα Μπουγάτσου μέχρι - άκουσον, άκουσον - τη Σίσσυ Αλωνιστιώτου, για παράδειγμα) δεν θα μπορούσαν ποτέ ούτε να τους σκεφτούν, ούτε να τους γράψουν, ούτε να καμαρώσουν γι' αυτούς. Τους μένει μόνο το κόμπλεξ, ο φθόνος, η ανεπάρκεια.


ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Όπως όλα δείχνουν, δυστυχώς η εφημερίδα μας μπαίνει στην τελευταία της φάση, η οποία ωστόσο μπορεί να έχει πολλά επεισόδια. Η απομάκρυνσή μου δεν θεωρώ ότι είναι ανεξάρτητη από αυτό που έρχεται: ανερμάτιστες και αντιπαραγωγικές αποφάσεις μακριά από τη δημοσιογραφική εμπειρία και δεοντολογία.
Απέναντι στα επερχόμενα, επιτρέψτε μου να ζητήσω από όλους εσάς, τους "εκτός κυκλώματος" να σκεφτείτε σοβαρά όσα προανέφερα. Να ζυγίσετε και να απορρίψετε τις εύκολες κατηγόριες που θα ακουστούν μετά. Να υπερασπιστείτε τη δουλειά απομονώνοντας τους χαφιέδες και τους μέτριους. Και βέβαια να με συγχωρέσετε αν στη διάρκεια αυτών των είκοσι χρόνων πίκρανα κάποιους από σας πιεζόμενος από την καθημερινότητα. Δεν το ήθελα.


Σας χαιρετώ,
Γιάννης Βλαστάρης.
Υ.Γ. Ποιος ξέρει, μπορεί να ξαναβρεθούμε στη δουλειά. Στο μεταξύ, να προσέχετε τα τηλέφωνα και τα mail σας. Η "εφημερίδα των συντακτών" ίσως έχει ήδη γίνει "εφημερίδα των κοριών".

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 04/01/2010 20:54:51

    Εγώ που είμαι (ήμουν) ένας απλός αναγνώστης της Ε, και που όταν πρωτοβγήκε το Εψιλον ήδη τη διάβαζα 10-13 χρόνια σταθερά, πως τα κατάλαβα όλα αυτά πριν 3-4 χρόνια και την έκοψα μαχαίρι, και ο δ/ντής που γράφει την επιστολή δεν τα είχε καταλάβει;
    Έπρεπε να απολυθεί πρώτα;
    Η Τεγοπούλου συνεχίζει να οδηγά;
    Η κα Σωτήρχου αλήθεια που είναι; Δεν συνεχίζει; Αυτή δεν είναι που είχε πιαστεί μέσα στο πολυτεχνείο το `95, την ίδια ώρα που κατηγορούσε δια των άρθρων της την αστυνομία που δεν μπορεί να συλλάβει 100 γνωστούς αγνώστους;
    Τέλειωσαν οι φυλλάδες, τέλειωσε και η Ε.
    Άντε γειά. Και απ`το πεζοδρόμιο.

  2. Orestios avatar
    Orestios 04/01/2010 21:01:54

    Καιρός ήταν να κλείσει. Ποιά έχει σειρά? Το βήμα?

  3. Σπύρος avatar
    Σπύρος 04/01/2010 21:09:23

    Δεν είναι ευχάριστο να μειώνεται και άλλο ο έντυπος ΄τύπος΄..
    Για την κατάντια του πάντως ας προβληματιστούν οι διάφοροι ΄αρμόδιοι΄συμπεριλαμβανομένης και τής ΕΣΗΕΑ(ολόκληρης).
    Οι εφημερίδες γνώμης και οι εφημερίδες,πού παραθέτουν αυστηρά την είδηση ,έτσι και αλλοιώς έχουν εξαφανιστεί.
    Οι πρώτες,πλήν ελαχίστων αρθρογράφων ,έχουν καταντήσει ναναι παραλλαγές σε copy-paste τού ιδίου κειμένου και οι δεύτερες έχουν πλέον εξαφανιστεί.

  4. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 04/01/2010 21:20:54

    Η Νέα Υορκη (μόνο η πόλη) με 8 εκατομμύρια κατοίκους έχει μιαμιση έως 3 πολιτικές και μια οικονομική εφημεριδα, πολλά περιοδικά. Αυτά τώρα και πριν το διαδίκτυο. Οι ΝΥΤimes δεν πανε ιδιαίτερα καλά και έχουν 2 κιλά χαρτί σε διαφημίσεις την ημέρα (την Κυριακή 5 κιλά).

    Που σημαίνει ότι τόοοοσες αθηναϊκές εφημερίδες δεν στέκουν, σίγουρα όχι από την διαφήμιση. Η διαπλοκή ζορίζεται, όχι επειδή οι πασόκοι έγιναν τίμιοι (υπάλληλοι της Τερνα στο αρμόδιο υπουργείο...), αλλά επειδή δεν υπάρχουν πολλά εύκολα λεφτά.

    Θα κλείσουν πολλές εφημερίδες τα επόμενα δύο χρόνια. Εικάζω το 1/3 με το 1/2. Ακόμα και τα λεφτά που ξεπλένονται θέλουν 70λεπτά στο ευρώ, 80, 60... δεν αντέχουν 10 και 20...

  5. Αγανάκτηση avatar
    Αγανάκτηση 04/01/2010 21:29:54

    Ρεπορταζ δεν μπορουν να κάνουν οι bloggers. Ρεπορταζ μόνο ο επαγγελματικός τύπος (ηλεκτρονικός ή "χάρτινος) έχει την οικονομική δυνατότητα να κάνει με σοβαρότητα.

    Η δημοσιογραφία είναι η τέταρτη εξουσία. Η ερασιτεχνική δημοσιογραφία (blogging) δεν μπορεί να αντικαταστίσει την επαγγελματική αλλά μπορεί να την "ελέγξει". Κι αυτό είναι το θετικό της υπόθεσης, μια πέμπτη εξουσία που ελέγχει την τέταρτη. Ελπίζω στο μέλλον να μην χρειαστούμε και έκτη...

    • Α.Κ. avatar
      Α.Κ. @ Αγανάκτηση 05/01/2010 13:18:46

      Πολύ σωστό σχόλιο.

  6. Blimblomblim avatar
    Blimblomblim 04/01/2010 21:36:48

    Από τους εκβιασμούς επιβιώνουν κάμποσες από αυτές, πώς αλλιώς. Δεν ξέρουμε τι εξέλιξη θα έχει το συγκεκριμένο σπορ, οπότε, ας μην προδικάζουμε.

    Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να κατέγραφε μία μελέτη όλες τις διαδρομές του μαύρου χρήματος. Συντηρείται ένα μεγάλο κομμάτι της οικονομίας μας από τέτοιες περίεργες δραστηριότητες.

  7. anthropos avatar
    anthropos 04/01/2010 21:39:23

    Πολύ σωστός….
    Εύλογη η απορία!

    Και μια άλλη απορία, δική μου. Η Κατερίνα Σχοινά είναι μήπως η κυρία που την εποχή του βομβαρδισμού της Σερβίας διαφήμιζε πασίγνωστη «κόλα» σε αρθράκι με τίτλο «Πιείτε κάτι κλασικό»;
    Αν ξέρει κάποιος ας μου πει…
    (Η απορία μου δεν σχετίζεται βέβαια με την Κ.Σ., ή με την απόλυσή της, που άλλωστε μου είναι αδιάφορη, αλλά με το ήθος που καλλιεργήθηκε εκεί…)

  8. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 04/01/2010 21:42:49

    θεωρείς τον Σκάϊ «δημοσιογραφία»; Προτιμώ την ...ΥΕΝΕΔ!

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ archaeopteryx 05/01/2010 12:46:01

      Που 'χε και Lone Ranger με το άλογο του τον Silver!

  9. anthropos avatar
    anthropos 04/01/2010 21:45:28

    Λες;

    Πάντως, για κοίτα να κινδυνεύει τώρα η εφημερίδα –τώρα που τη στήριξε οι Αλαβάνος με συνέντευξη στον Ιό…

    • Α avatar
      Α @ anthropos 25/12/2011 18:39:29

      ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΟΥ "ΙΟΥ"


      Συγκεντρώσαμε ένα μέρος των αντιδράσεων για τη διακοπή των σελίδων του "Ιού" από την Ελευθεροτυπία. Η καταγραφή είναι αναγκαστικά ελλιπής. Οχι μόνο επειδή ο όγκος των αντιδράσεων αυτών ήταν πολύ μεγάλος, αλλά και επειδή πολλοί αναγνώστες έσπευσαν να διαμαρτυρηθούν προφορικά, από το τηλέφωνο, σ' εμάς και την εφημερίδα.

      Αλλωστε σκοπός μας δεν είναι η συγκέντρωση όλων των σχετικών κειμένων, μηνυμάτων και επιστολών. Ο λόγος που υποχρεωθήκαμε σ' αυτή την άχαρη διαδικασία που κινδυνεύει να χαρακτηριστεί "αυτοαναφορική", είναι ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της, η "Ελευθεροτυπία" αρνήθηκε να δημοσιεύσει έστω και μια επιστολή αναγνώστη σχετικά με τον "Ιό". Σημειώνουμε για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης ότι τον Μάιο του 1995, όταν πρόκυψε ένα άλλης τάξης ζήτημα με μια στήλη της εφημερίδας (τη Μαύρη Τρύπα), επί μέρες η Ελευθεροτυπία διέθετε τις σελίδες της για τη δημοσίευση όλων των απόψεων.

      Ευχαριστούμε και από αυτή τη θέση όλες και όλους που μπήκαν στον κόπο να υποστηρίξουν τον "Ιό", με όποιο τρόπο κι αν το έκαναν.
      http://www.iospress.gr/IOS-2010/antidraseis.htm

  10. Αγανάκτηση avatar
    Αγανάκτηση 04/01/2010 21:45:47

    Εαν εξαιρέσεις τους "Φακέλλους" όταν ακούω Σκαι το μυαλό μου πάει σε θαλάσσιους ελέφαντες και ιππόκαμπους...

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Αγανάκτηση 04/01/2010 21:48:10

      εμένα σε πληρωμένες καταχωρήσεις, εκβιασμούς και πράσινη παπάρα. Δήθεν οικολόγοι με μονοπύθμενα τάνκερ (ή πήραν καινούργια;)

      • Αγανάκτηση avatar
        Αγανάκτηση @ archaeopteryx 04/01/2010 21:59:57

        Δεν διαφωνώ με αυτά που λες.

        Εδώ κολλάει όμως αυτό που λέω με την πέμπτη εξουσία. Εαν δεν υπήρχε το internet δεν θα μπορούσαμε ούτε καν να συζητάμε τώρα για αυτά τα πράγματα.

        Τώρα πια ένας στοιχειωδώς μορφωμένος πολίτης δεν μπορεί να ταϊστει με κουτόχορτο τόσο εύκολα όσο πριν το internet.

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ Αγανάκτηση 04/01/2010 22:05:05

          αγανάκτηση, είμαι αγανακτισμένος, γιατί το 80% των ψηφοφόρων δακρύζει με τις μακακίες του Σκάϊ. Τώρα έβλεπα μία κακομοίρα εκφωνήτρια να λέει ότι «ναι πρέπει να πληρώνουμε ακριβά για το αυτοκίνητο». Σαν τονν άλλο ηλίθιο στο ράδιο (που είναι και «σοβαρός» που είπε «ΠΡΕΠΕΙ να ματώσουμε». «ΠΡΕΠΕΙ» είπε... Πρέπει είπε και η κακομοίρα.

          Και εσύ και εγώ μπορούμε να λέμε «βρε ξυπνάτε ζώα σας δουλεύουνε» αλλά εσύ διαβάζεις εμένα και εγώ εσένα, και εν τω μεταξύ τα καημένα τα αρκουδάκια πεινάνε γιατί η μανούλα τους δεν βρίσκει φαγάκι γιατί λειώνουν οι πάγοι (που μάλλον παγώνουν -- αλλά αυτό είναι άλλο τραγούδι)

          • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
            ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ archaeopteryx 04/01/2010 22:12:03

            το χιονι δε λιωνει...!

            μονο της Ελλαδας το χιονι λιωνει και ολα οσα γραφουμε πανω...

            ΠΠ

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ archaeopteryx 04/01/2010 22:14:22

            φυσικά και δεν λειώνει... Οι τελευταίοι 5-6 χειμώνες είναι οι ψυχρότεροι στην σύγχρονη ιστορία.

          • Αγανάκτηση avatar
            Αγανάκτηση @ archaeopteryx 04/01/2010 22:15:07

            Αυτό που λες με έχει προβληματίσει (όπως και πολλούς άλλους φυσικά).

            Πως είναι δυνατόν να μιλάς με, ξέρω 'γω, 100 ανθρώπους και από τους 100 προεκλογικά οι 90 να βρίζουν τις κυβερνήσεις και την όλη πολιτική κατάσταση και μετά τις εκλογές αυτό που λέμε κατεστημένο να παίρνει 80%...

            Τι να πω ανεξηγητο.

          • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
            ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ archaeopteryx 04/01/2010 22:18:40

            τα 3 Π
            Πρασινες Παγκοσμιοποιημενες Παπαριες.

            ΠΠ

          • Αγανάκτηση avatar
            Αγανάκτηση @ archaeopteryx 04/01/2010 22:23:26

            Η πλάκα είναι ότι πλέον οι απανταχού "πράσινοι" δεν μπορούν πλεόν να φιμώνουν μερίδα των επιστημόνων που πιστεύει ότι η όποια αλλαγή του κλίματος δεν οφείλεται σε ανθρωπογενείς παράγοντες.

            Θέλω μετά να δω πως θα το "γυρίσει" ο Γκορ που το είχε πάρει "επ'ώμου" το θέμα. Πλάκα θα'χει...

          • Orestios avatar
            Orestios @ archaeopteryx 04/01/2010 22:27:04

            Καλά αυτό δεν είναι τίποτα αρχαίε. Την άλλη φορά διαφήμιζαν το καθαριστικό αυτοκινήτου χωρίς νερό. Όπου πρόθυμοι οικολολογοι σοθ το καθαρίζουν άψογα αλλά δεν λένε πόσο κοστίζει. Μάλιστα ο ιδιοκτήτης δεν διευκρίνησε πόσους μαυρούληδες θα έχει στη δούλεψή του για να κάνουν τη δουλεία αυτή και ούτε είπε πόση ώρα παίρνει. Μπίζνα, κονόμα, αρπαχτή

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ archaeopteryx 04/01/2010 22:40:08

            Τα 3 Π ! Έξοχο.

        • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
          ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ Αγανάκτηση 04/01/2010 22:26:37

          ο Γκορ και το ΝτιΚαπριο(νομιζω) τα εβγαλαν αμεσα και εμεσα τα φραγκα τους. Το Πρασινο ντεμεκ ΠΟΥΛΑΕΙ σαν τρελλο οβερσιζ. Οπως και οι υιοθεσιες... πολλα Π το γαμω-μαρκετινγκ.

          ΠΠ

      • anthropos avatar
        anthropos @ archaeopteryx 04/01/2010 22:04:52

        Εμένα πάει στις βάρβαρες «τσόντες» που έβαζαν (ακόμα βάζουν;), όπου το ανθρώπινο και ιδιαίτερα το γυναικείο σώμα αντιμετωπιζόταν σαν το πιο μισητό, σιχαμερό αντικείμενο πάνω στη γη… Φίλος μου (γιατρός!) έκανε εμετό!!!
        Πολύ οικολογικό θέαμα…

  11. Blimblomblim avatar
    Blimblomblim 04/01/2010 21:47:07

    Το θέμα είναι η εντιμότητα του δημοσιογράφου, καθώς και αν θέτει το πραγματικό ρεπορτάζ ως στόχευση ή την παραπλάνηση, τη δημιουργία εικονικής πραγματικότητας.

    Δεν θα ξεχάσω την "Εξόρμηση" του ΠΑΣΟΚ, το 1988-89, που είχε ως σύνθημα "Γιατί το θέμα δεν είναι να ξέρει κανείς, αλλά να έχει γνώμη"...

    Από εκεί μπορεί να καταλάβει κανείς πόση σημασία δίνουν στο να υπάρχει ρεπορτάζ. Έτοιμη γνώμη για τους ψηφοφόρους θέλουν, για να μην έχουν και πολλές-πολλές αμφισβητήσεις.

    Κάποιος είχε πει ότι το 95% των πληροφοριών δεν είναι διαβαθμισμένο. Τα ειδησεογραφικά πρακτορεία κάνουν τη δουλειά έτσι κι αλλιώς και ο κόσμος ενημερώνεται από πολύ λιγότερες πηγές από όσες φαίνεται προς τα έξω. Η δημοσιογραφία χρειάζεται, αλλά είναι δημοσιογραφία αυτό που έχουμε σήμερα στον κατεστημένο ελληνικό τύπο;

  12. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 04/01/2010 21:57:07

    Δυστυχως οι νεες τρομοκρατικες ομαδες δε στελνουν συχνα προκηρυξεις για να ανεβει η κυκλοφορια της εν λογω εφημεριδας και αντιμετωπιζει προβληματα.

    • Σπύρος avatar
      Σπύρος @ ψυχραιμια 04/01/2010 22:45:00

      Εντάξει ΄Ψυχραιμία΄ με τις τρομοκρατικές ομάδες ...Περιγράφεις πιά τα πράγματα σάν να έχουν πλακώσει ΄ερυθροί΄ κομάντος παντού..
      Δεν ηταν(λέω ήταν και οχι είναι) μονον αυτό η Ελευθεροτυπία και την αδικείς ...
      Απο την άλλη πλευρά γιά πές μου την εναλλακτική δεξιά ενημέρωση,παλιοτέρων εποχών??Mήπως ο ανύπαρκτος Ελευθερος Τύπος,η Απογευματινή ή ο Αδέσμευτος??
      Τι εβρισκε εκεί να διαβάσει κάποιος ενδιαφερόμενος..
      Και θα περίμενα αντι να μιλησεις γιά τούς σημερινούς τρομοκράτες ή ΄τρομοκράτες΄να υπενθυμίσεις το φασιστικό φαινόμενο τής παλιάς Αυριανής,πού δυστυχώς κάποτε πουλούσε 500000φύλλα ,λασπώνοντας οτιδήποτε και οιονδήποτε πηγαινε αντίθετα απο τίς απόψεις της.
      Τέτοιο φαινόμενο φαιάς εφημερίδας ,που παρέπεμπε απ΄ευθείας σε Ναζιστικά ισοδύναμα δεν εχει ματαδεί ο τόπος.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Σπύρος 04/01/2010 23:01:21

        Για να σταθει μια οποιαδηποτε εφημεριδα ενος πολιτικου χωρου πρεπει κατ αρχην ο χωρος αυτος να εχει ιδεολογια.
        Μεταπολιτευτικα ο δεξιος χωρος δεν εχει συγκεκριμενη ιδεολογια.Απαρτιζεται απο ατομα που ειναι εκει απο συνηθεια ή λογω οικογενειακης παραδοσης.
        Οταν υπηρχε δεξια ιδεολογια υπηρχε και δεξιος τυποςπ.χ Ακροπολις και Βραδυνη για τους πραγματικους δεξιους ή η παλια Καθημερινη για τους πιο φιλελευθερους.
        Θυμαμαι που ειχα αγορασει σε ηλικια 12 ετων τη "Βραδυνη" που ειχε ενα τεραστιο ΟΧΙ στο δημοψηφισμα του Παπαδοπουλου.
        Η "Απογευματινη" ηταν παντα για κουτσομπολιο και ο "Ελευθερος Τυπος" την αντικατεστησε για ενα διαστημα.
        Αυτη τη στιγμη υπαρχει μια και μοναδικη πραγματικα δεξια εφημεριδα ,η ΕΣΤΙΑ.Οποιος θελει την παιρνει για να δει τι θα μπορουσε να ειναι ιδεολογικα μια παρομοια εφημεριδα γιατι τωρα μαλλον με μπροσουρα μοιαζει.
        Οσον αφορα την Αυριανη συμφωνω αλλα νομιζω οτι το Πρωτο Θεμα κανει φιλοτιμες προσπαθειες να την πλησιασει.
        Δυστυχως ειμαι αναγκασμενος να πω οτι οι καλυτερες πασοκικες εφημεριδες ειναι του ΔΟΛ παρ οτι μεροληπτικες.
        Θα ηθελα τελος σε οσους νομιζουν οτι η κατασταση αυτη ηταν αναποτρεπτη να αγορασουν μια οποιαδηποτε μεγαλη κυπριακη εφημεριδα (υπερ ή κατα του σχεδιου Αναν) και να δουν διαφορα επιπεδου με τις ελλαδικες.
        Συνεπως ο τυπος αντανακλα την παρακμιακη εποχη της μεταπολιτευσης.

  13. Σπύρος avatar
    Σπύρος 04/01/2010 22:02:30

    Διαφωνώ με το κλείσιμο τών εφημερίδων.
    Αλλο τό οτι η ποιότητα τών εφημερίδων χειροτερεύει και άλλο το κλείσιμό τους..
    Το χαρτί δεν αντικαθίσταται εύκολα απο τά ηλεκτρονικά μέσα ..
    Ισως να φταίει και το γεγονός ότι ανήκω στην γενιά που η εφημερίδα εθεωρείτο απαραίτητη και δεδομένη.
    Πάντως συμφωνώ μέ τον ΄Αγανακτηση΄στο ότι ρεπορτάζ δεν κάνουν οι Bloggers..
    Και στο πίσω μέρος του μυαλού μου,υπάρχει επίσης και ο δικός του προβληματισμός,οτι κάποια στιγμή ισως αναρωτιόμαστε ΄ποιός θά μάς φυλάει απο τούς bloggers'.

    • Blimblomblim avatar
      Blimblomblim @ Σπύρος 04/01/2010 22:07:38

      Προσωπικά είμαι πεπεισμένος ότι δεν είναι μακριά η ημέρα που η πρόσβαση στο διαδίκτυο θα είναι απόλυτα ελεγχόμενη, με την έννοια ότι ανά πάσα στιγμή θα ξέρουμε ποιος μπήκε πού. Η κάστα των κατεστημένων ισχυρών θα το επιδιώξει και θα το υλοποιήσει για να έχει τη δυνατότητα τρομοκράτησης του κάθε πολίτη ή ομάδας πολιτών που πάει να γίνει υπερβολικά επικίνδυνος για τα συμφέροντά τους. Ήδη κάπου διάβασα ότι στην Ιταλία επιτρέπεται να μπεις σε ίντερνετ καφέ μόνον με επίδειξη ταυτότητας.

  14. karenin avatar
    karenin 04/01/2010 22:12:57

    ...η έντυπη δημοσιογραφία, αραχτή λαιτ, υπεροπτική και βολεμένη, ούτε αποκαλύπτική τυγχάνει ούτε μαχητική, τριγυρνάει κομψευόμενη και υπνωτισμένη στις αλλέες και στις αυλές της εξουσίας.
    Ο τύπος των ύλων, 'Ε' απο τις 23-11-2005
    Το πρόβλημα λοιπόν δεν το έχει μόνο ο Γ.Β και η 'Ε' που τον απέλυσε, αλλά το έχει όλη η καθεστωτική δημοσιογραφία.Αυτή που ήξεραν τα γεγονότα διαισθανηκαν την ροή τουςαλλά τα αγνόησαν. Ολοι αυτοί που σαν μια καλή παρέα με την εξουσία κανουν δήθεν ενημερωτικές εκπομπές. Ασθμαίνοντες μεγαλοδημοσιογράφοι χέρι- χέρι με τους πολιτικούς απο την μια εκπομπή στην άλλοι πρόχειρα, απροετοίμαστοι, όπως θα συνομιλούσαν σε μια ταβέρνα, μεταξύ τυριού και αχλαδιού, υοποτιμώντας βαναυσα την νοημοσύνη του κοινού, στήνουν καυτές πολιτικές συζητήσεις νομίζοντας ότι συνεισφέρουν στην ποιότητα της ενημέρωσης. ΑΥΤΟΛΟΓΟΚΡΙΝΌΜΕΝΟΙ-ΟΜΟΤΡΑΠΖΟΙ-ΚΑΙ ΑΡΕΣΤΟΙ.
    Μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα έχει η βολεμένη αριστερή διανόηση. Και για τον λόγο ότι προσέφερε τόσα χρόνια ιδεολογικό υπόβαθρο σε πολιτικές εξουσίες, που κατράκωσαν στην κυριολεξία αυτούς ακριβώς
    τους θεσμούς, αλλά κυρίως για τον λόγο ότι θέλει να συνεχίσει να ηγεμονεύει την πνευματική ζωή της χώρας ΑΚΟΠΑ, ΑΝΑΙΜΑΚΤΑ, ΚΑΙ ΒΟΛΕΜΕΝΗ.
    Υπείρχαν χίλιοι λόγοι λοιπόν να οργισθεί και να θυμώσει ο Γ.Β.
    Δυστυχώς γι αυτόν διάλεξε αυτόν επι του προσωπικού.
    Κρίμα λοιπον που ο διευθυντής της εφημερίδας των συντακτών ξανααπέκτησε μαχητικότητα όταν χτυπήθηκε ο ίδιος. Κρίμα που οι συντάκτες ξύπνησαν μόνο, όταν τους πάτησαν τον κάλο. Και είναι αλήθεια αποκαρδιωτικό για τον Γ.Β. να χρησιμοποιεί τόσο μεγάλες λέξεις για
    τόσο μικρές σημαίες.

  15. trochalos avatar
    trochalos 04/01/2010 22:13:59

    Με το άρθρο του ο κ Βλαστάρης δεν με έκανε να κλάψω,όμως μετά την απολογία αυτή δεν μας εξήγησε τι έκανε όταν η εφημερίδα του ήταν τόσα χρόνια υπέρ του ΠΑΣΟΚ.Πότε μας έίπε για πράσινα σκάνδαλα;.Για αυτό και για πολλους άλλος λόγους καλά κανει και κλείνει μια ξεπουλημένη εφημερίδα μία φυλλάδα.Ο σκοπός του σαν διευθυντής τελείωσε. Στο καλό και να προσέχει να μην τον πατήσει κανένα γουρούνι με ρόδες που έλεγε και ο Χάρυ Κλιν.

  16. koronia96 avatar
    koronia96 04/01/2010 22:15:07

    Άσχετο αλλα οι αθλητικές πως κρατιούνται;
    10 εφημερίδες δεν είναι πολλες;

    • Blimblomblim avatar
      Blimblomblim @ koronia96 04/01/2010 22:20:45

      Πρέπει να παίζει κι εκεί αρκετό υπόγειο χρήμα για την άσκηση πολιτικής και τη δημιουργία κλίματος από προέδρους, παράγοντες, μάνατζερς και λοιπούς.

    • Αγανάκτηση avatar
      Αγανάκτηση @ koronia96 04/01/2010 22:40:00

      Μην απορείς, τα "παίρνουν" κανονικά από τους προέδρους που εξυπηρετούν ή/και ασχολούνται με το σημερινό "όπιο" του νεοέλληνα το στοίχημα.

  17. Mesokopos avatar
    Mesokopos 04/01/2010 23:21:58

    Η απόλυση Βλαστάρη από την Ελευθεροτυπία ήταν αναπόφευκτη. Το είχε καταλάβει και ο ίδιος αλλά είχε μάθει να παίζει περίεργα κι αυτό πλήρωσε. Τώρα να δούμε που έφυγε το μαντρόσκοιλο πόσο πολύ θα φαγωθούν τα πρόβατα! Κι έχει πολλά λυσασμένα πρόβατα αυτή η εφημερίδα.

  18. ΜΗΤΣΟΣ avatar
    ΜΗΤΣΟΣ 04/01/2010 23:23:23

    Τα πράγματα εξελίσονται γρήγορα και απρόσμενα.
    Το μπάχαλο στην κυβέρνηση και ακολούθως και στην κρατική μηχανή,η καταρρεύση των γιγάντων της διαπλοκής (γιατί δημοσιογραφία δεν το λες), ο εκνευρισμός των νταβατζήδων από την ολιγωρία του ΓΑΠ να τους ξεπληρώσει τα προεκλογικά γραμμάτια,η ΕΕ να δήψα για "αίμα",και στην ΝΔ το Μητσοτακέϊκο να ξεσπιτώνεται την ώρα που όλοι το έβλεπαν στην αρχηγεία, με πανηγυρική νίκη του Αντώνη.
    Προσωπικά αδυνατώ να διαχειριστώ τόσες πληροφορίες και να τις εκτιμήσω αλλά είμαι σίγουρος ότι το έργο "Ελλάδα 2010" θα έχει σπάνιο ιστορικό ενδιαφέρον,σε όλα τα επίπεδα.
    Αράξτε λοιπόν and let the show begin!

  19. αδιαΦΟΡΟΣ avatar
    αδιαΦΟΡΟΣ 05/01/2010 00:18:50

    Και τωρα ο Βλασταρης στο ταμειο ανεργειας?

  20. christos ex member avatar
    christos ex member 05/01/2010 01:45:29

    kofte re tis mpourdes. Gerasmenoi dimosiografoi me ena mytho na zeite paei poly. Ayta mono stin ellada symvainoun. Kai apo pote i dimosografia tha eprepe na apasxolei toso kosmo wste na ginetai tosos doros sxetika me mia apolysi. Kathimerina dekades (gia na min pw ekatontades merikes fores) apolyontai kai den ginetai koyventa, den anoigei myti, den exoun tin dynatotita na grafoun dakryvrextes kai timimenes epistoles. Isws o sygxronos kosmos stin ellada ekane kai mia prwtoporia para tin xaraktiristiki tou lithi. Na apaksiwnei tin enoia tou dimosiografou poso mallon otan oi idioi sas tin exete apaksiwsei idi. Einai san to podosfairo. Kali omada itan i eleyftherotypia prin xronia (AEK gia paradeigma mia kai moiazei i periptwsi tis) alla den mporeis na paizeis me ton idio proponiti 20 xronia. Xreiazesai kapoion na afougrazetai to parwn kai na vlepei to mellon. Ginate mikrofovikoi twn blogger kai amfivalw kata poso oi perissoteroi apo esas kserete na anoigetai ton ypologisti. OUST! Enough! Sa sou fi pou lene kai oi filoi mas oi galloi :)

    P.S. Na min kleisete mono to GOURMET. To diavazei akoma kai i giagia mou

  21. Shalai avatar
    Shalai 05/01/2010 02:10:55

    Πέφτω απ' τα σύννεφα... πάλι...
    Κοριοί στην "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ"??!

    Ήμαρτον, σε λίγο θα μας πούνε ότι κι ο ΔΟΛ είναι θυγατρική της ΚΥΠ. (ή η ΚΥΠ του ΔΟΛ... το αυγό την έκανε την κότα ή η κότα το αυγό...)

  22. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 05/01/2010 08:50:30

    Για την Αριστέα, κανένα σχόλιο ; Εκεί είναι το ζουμί !

    Μάλλον την αγαπάνε πολλοί εδώ μέσα...

  23. isnogood avatar
    isnogood 05/01/2010 10:24:26

    Το ρυάκι έγινε χείμαρρος και αυτό είναι μόνο η αρχή!
    Το μπλόγκινγκ δεν είναι μόνο η πέμπτη εξουσία που ελέγχει την τέταρτη, όπως εύστοχα έγραψε κάποιος παραπάνω, αλλά κάτι περισσότερο:
    ΟΤΑΝ Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΜΕ ΕΝΑ ΤΗΛΕΦΩΝΟ-ΦΩΤΟ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗ ΙΝΤΕΡΝΕΤ, ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΤΕΛΝΕΙ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ, ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΙΝΕΙ ΤΟΝ ΚΑΦΕ ΤΟΥ, ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΕΒΓΑΛΕ ΒΟΛΤΑ ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ ΚΤΛ ΣΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΠΛΟΓΚ, ΤΟΤΕ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ, ΑΛΛΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΔΕΛΤΙΩΝ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ ΜΑΣ...

    (Φάκτορα, γιατί δεν κάνεις μια ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ για το ποιον προτιμούν οι Αθηναίοι για δήμαρχο; Να δούμε τι ποσοστό θα πάρει το 'ΑΛΛΟΣ'...
    Βλέπεις τι γίνεται Θεσσαλονίκη με αυτό που βγάλαμε...)

    Υ.Γ.
    ΜΕ ΞΕΧΝΑΤΕ ΤΟΝ ΝΙΚΗΤΑ

  24. Blimblomblim avatar
    Blimblomblim 05/01/2010 15:59:12

    Σε 9,62% διαμορφώθηκε το ποσοστό συμμετοχής της ΝΕΠ Εκδόσεις ΑΕ στο μετοχικό κεφάλαιο και στο σύνολο των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρείας Τεγόπουλος [TEGr.AT] Εκδόσεις, κατόπιν αγοράς μετοχών που πραγματοποιήθηκε στις 31/12/2009.

    Από τη Ναυτεμπορική.

    Ξέρει κανείς ποιες είναι οι ΝΕΠ Εκδόσεις ΑΕ;

    • Blimblomblim avatar
      Blimblomblim @ Blimblomblim 05/01/2010 16:13:08

      Λαυρεντιάδης, να είναι καλά το Google.

      http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=19&artid=307856&dt=05/01/2010

  25. fitsulas avatar
    fitsulas 06/01/2010 13:46:59

    Όταν καταντάς σκουλήκι, μην παραπονιέσαι που οι άλλοι σε πατάνε...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.