#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
22/08/2012 13:08
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Βαρύ το κλίμα στη Νέα Δημοκρατία



Γκρίνια, δυσαρέσκεια και επιφυλάξεις για την ορθότητα της κυβερνητικής πολιτικής προκαλεί το σκληρό πακέτο των 13,5 πλέον δισ. ευρώ στις τάξεις της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Ν.Δ. Οι βουλευτές που έχουν επιστρέψει από τις εκλογικές τους περιφέρειες αιφνιδιασμένοι παρακολουθούν το γαϊτανάκι των μέτρων, ενώ κυκλοφορούν έντονα πληροφορίες κυρίως για ενόχληση των υπουργών Δημόσιας Τάξης και Άμυνας για τις περικοπές στα ειδικά μισθολόγια.

Το κλίμα είναι βαρύ στο εσωτερικό της Ν.Δ. Οι «κόκκινες γραμμές» που ξεθωριάζουν σιγά-σιγά προκαλούν αναστάτωση και κανείς δεν μπορεί να προεξοφλήσει τι θα γίνει όταν τα μέτρα κατατεθούν προς ψήφιση στη Βουλή.

Οι φωνές που ακούγονται δεν έχουν φθάσει στο Μέγαρο Μαξίμου, στελέχη του οποίου αγνοούν τι γίνεται, όχι μόνο στην Κ.Ο. και στο κόμμα, αλλά και στην ίδια την κοινωνία, που όπως λένε βουλευτές και υπουργοί δεν αντέχει άλλη υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής της.

Εν μέσω της προεργασίας έντονης κοινωνικής έκρηξης από τις αρχές φθινοπώρου,  η απροθυμία των «γαλάζιων» βουλευτών να στηρίξουν τα νέα μέτρα αποτυπώνεται στις μεταξύ τους συζητήσεις και καθημερινά πολλαπλασιάζονται οι φωνές για αθέτηση των προεκλογικών εξαγγελιών.

Οι συνεργάτες του Αντώνη Σαμαρά είναι καθησυχαστικοί και επιμένουν ότι δεν θα υπάρξουν απώλειες, με το επιχείρημα - το ίδιο που έλεγε ο Παπανδρέου και ο Βενιζέλος στους Πασόκους - ότι δεν θα διακινδυνεύσουν την έξοδο της χώρας από την ευρωζώνη.

Στην ίδια κατάσταση βρίσκονταν στο επιτελείο του Πρωθυπουργού και τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν η ηγεσία πιάστηκε στον ύπνο και 20 βουλευτές διαφώνησαν με τον Αντώνη Σαμαρά, καταψήφισαν το δεύτερο μνημόνιο και ακολούθησε η μετακίνηση των μισών στο κόμμα του Πάνου Καμμένου.

Στις συσκέψεις που έχουν γίνει στο Μέγαρο Μαξίμου έχει τεθεί προς συζήτηση να ψηφιστούν τα μέτρα σε... δόσεις, ώστε να περιορίσουν τις εσωτερικές αντιδράσεις, αλλά και να επιτευχθεί επιμήκυνση του χρόνου εφαρμογής τους.

Όπως έχει γράψει ήδη το Antinews, Με βάσει τις πληροφορίες που υπάρχουν ο Αντώνης Σαμαράς έχει γίνει αποδέκτης εισήγησης, αλλά ακόμα δεν έχει αποφασίσει, ώστε ορισμένα από τα μέτρα να μην περιληφθούν στο αρχικό πακέτο, αλλά να περιληφθούν στον προϋπολογισμό του 2013 και, ενδεχομένως -σε συνεννόηση με την τρόικα- και του 2014.

Με αυτό τον τρόπο στο πρωθυπουργικό περιβάλλον πιστεύουν ότι θα διευκολυνθεί η ψήφιση του πακέτου και θα υπάρξουν οι ελάχιστες δυνατές απώλειες.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Kostas avatar
    Kostas 22/08/2012 13:19:02

    Η άρνηση δεν φθάνει. Τα μέτρα έχουν υπογραφεί από τη προηγούμενη κυβέρνηση και το γνωρίζουν. Ας προτείνουν οι διαφωνούντες πρακτικές λύσεις που μπορούν να υλοποιηθούν και να γίνουν ήρωες. Για αυτό πληρώνονται , όχι για κορώνες και φιλολαϊκές αρνήσεις . Διαφορετικά, αν δεν έχουν λύσεις, να πάνε σπίτια τους, όπου μπορούν ανεύθυνα να λένε ότι θέλουν

  2. kotstak avatar
    kotstak 22/08/2012 13:19:10

    Προφανώς, αυτοί που γκρινιάζουν, δεν έχουν αντιληφθεί την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε.
    Εάν ήσαν σε θέση να την αντιληφθούν, δεν θα είχαν συντελέσει ώστε να δημιουργηθεί.

  3. dirty harry avatar
    dirty harry 22/08/2012 13:29:03

    Γιατι γκρινιαζουν ? Ποιος πιστευε οτι δεν θα εφαρμοζοταν οποιος και αν εβγαινε ?
    Οποιος δεν ηθελε την ριξη με τους ευρωπαιους , θα τα επερνε αυτα τα μετρα, ουτως ή αλλως.
    Μονο οι αιθεροβαμονες και οι γηραιοι πιστευαν ατι κατι θα αλλαζε.
    Βοηθεια μας....

  4. tpe avatar
    tpe 22/08/2012 13:35:06

    Τα μέτρα τα ξέραμε, πάνω κάτω. Η επιλογή της Ευρώπης ήταν γνωστή, επίσης. Το θέμα όμως είναι τι στην ευχή θέλουμε. Μιλάνε για ανάπτυξη και το μόνο που κάνουν είναι να πνίγουν τον κόσμο.
    Πρόσφατα ρώτησα τι χρειαζόταν ώστε να ανοίξει γνωστός μου εταιρεία. Ε, με αυτά που έμαθα, απλά δεν γίνεται... Δεν μπορεί ένας άνθρωπος να αντέξει αυτά τα παράλογα πράγματα.... Οπότε, τι μένει; Νέα μέτρα, νέες γκρίνιες, νέες εκλογές...

  5. Παρατηρητής avatar
    Παρατηρητής 22/08/2012 13:44:32

    και 20 δις να είναι τα μέτρα, πάλι θα τα ψηφίσουν...
    κομματόσκυλα είναι όλοι οι βουλευτές.

  6. man8os avatar
    man8os 22/08/2012 13:45:26

    Και τι προτεινουν αυτοι που σκεφτονται να καταψηφισουν?
    Τωρα πρεπει να ψηφισουν για να παρουμε μια ελαφρυνση μετα

    • DMZ avatar
      DMZ @ man8os 22/08/2012 14:12:40

      Ίσως τα περίφημα κοστολογημένα ισοδύναμα και ότι προέκυπτε από τα Ζάππεια series ας πούμε; Κοροϊδευόμαστε και μεταξύ μας τώρα δηλαδή;

  7. Φαέθων avatar
    Φαέθων 22/08/2012 13:49:43

    Προεκλογικά όλοι ήξεραν την κατάσταση , όσοι μιλάνε για αθέτηση των προεκλογικών εξαγγελιών μπορούν να φύγουν , η Νέα Δημοκρατία χρειάζεται πρόσωπα με σθένος και όχι άτομα τα οποία βάζουν πάνω από όλα το προσωπικό τους συμφέρον . Ο πρόεδρος είπε ότι θα πάρει τα μέτρα και ας πέσει να τον στηρίξουν όλοι και να αφήσουν τις γκρίνιες .

    • Simon Bolivar avatar
      Simon Bolivar @ Φαέθων 22/08/2012 21:33:21

      Τουμπεκί δημοκρατία δηλαδή

    • Nietzsche avatar
      Nietzsche @ Φαέθων 23/08/2012 03:52:50

      @Ο πρόεδρος είπε ότι θα πάρει τα μέτρα και ας πέσει

      Τα ίδια, ΑΚΡΙΒΩΣ, έλεγε και ο ΓΑΠ: (Βουλή, 03-11-2011)

      "Και δεν είμαι γαντζωμένος σε καμία καρέκλα. Αυτό το έχω πει και το αποδεικνύω καθημερινά, για το πολιτικό κόστος που εγώ προσωπικά φορτώνομαι ..
      Εγώ είμαι έτοιμος και έχω πει ότι δεν με ενδιαφέρει ούτε να επανεκλεγώ. Εμένα, με ενδιαφέρει να σώσουμε την πατρίδα. Να το ξέρει αυτό ο κόσμος".

  8. Πηνελόπη avatar
    Πηνελόπη 22/08/2012 13:51:57

    Τα μέτρα είναι σκληρά και βάρβαρα αλλά δυστυχώς προς το παρόν δεν υπάρχει άλλη λύση αφού τρία χρόνια τώρα δεν έχει βρεθεί τρόπος και δεν υπήρξε η πολιτική βούληση να παταχθεί η φοροδιαφυγή . Ας σκεφτούν πολύ καλά οι βουλευτές ποιες θα είναι οι συνέπειες αν δεν τα ψηφίσουν.Επί πλέον ο Σαμαράς πρέπει να καταστήσει σαφές σε όλους του Ευρωπαίους ότι θα είναι τα τελευταία. Γιατί αν τολμήσουν να ζητήσουν και άλλα καλά είναι να έχουν έτοιμα και τα ελικόπτερα.

    • dirty harry avatar
      dirty harry @ Πηνελόπη 22/08/2012 14:02:40

      Βρε Πηνελοπη, πιστευεις οτι αυτα τα μετρα θα λυσουν το προβλημα της οικονομιας για να ειναι τα τελευταια ?
      Ή πιστευεις οτι στην ευρωπη νοιαζονται για εμας ?

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Πηνελόπη 22/08/2012 14:08:28

      Ποιες θα είναι οι συνέπειες δηλαδή; Θα έρθει η "δεύτερη άλωση της Κωνσταντινουπόλεως", όπως υποστηρίζατε προεκλογικά αν το αποτέλεσμα ήταν διαφορετικό;

    • Γεωργία avatar
      Γεωργία @ Πηνελόπη 22/08/2012 23:33:57

      Δεν υπάρχει περίπτωση να είναι τα τελευταία, διότι πολύ απλά το ίδιο το μνημόνιο παράγει ελλείματα λόγω της μείωσης του ΑΕΠ(ύφεσης) και της αδυναμίας της κατανάλωσης(όχι νέο χρήμα)

  9. ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ avatar
    ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ 22/08/2012 13:52:39

    OI ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΕΥΚΟΛΑ . ΤΩΡΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ
    ΥΠΟΜΟΝΗ,ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΟΝ ΣΑΜΑΡΑ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ,ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ
    ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΕΙΝΑΙ
    ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ .
    ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΛΑΙΚΙΣΤΗ-ΛΑΚΙΣΤΗ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΝΑΙ
    ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ,ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ.

  10. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 22/08/2012 13:53:57

    Βαρύ είναι παντού το κλίμα, σε όλη τη χώρα, στους πολίτες ανεξαρτήτως κομματικών προτιμήσεων.
    Πλήν της μικρής μερίδας που δεν την έχει (ακόμη) θίξει η κρίση και "περνάει καλά" !
    Μήπως κάποιοι πρέπει να βάλει στο πολιτικό προσωπικό την (τόοοοσο εκκεντρική πιά !) ιδέα, να "πάρει επιτέλους μέτρα" που θίγουν αυτήν την μικρή μερίδα ;
    Μήπως, λέω! Για χάρη κάποιας ισορροπίας και λογικής.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Ο Θείος 22/08/2012 14:06:59

      Πώς προσδιορίζεις, κυρίως κοινωνικά και επαγγελματικά, τη σύνθεση αυτής της "μικρής μερίδας", Θείο; Ποιοι και γιατί εξακολουθούν να "περνάνε καλά";

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Αυριανιστής 22/08/2012 15:26:09

        Ακόμη αυτό συζητάμε;
        Επι δεκαετίες σταθεροί πρασινομπλέ (με κόκκινους κόκκους) "πελάτες" και νομενκλατούρα "παντός καιρού". ¨Εχουν μαζέψει αποθέματα "λίπους" για γενεές δεκατέσσερις.
        Η "ελίτ" και οι ταξικοί της σύμμαχοι - μεγαλομεσαίοι "ελευθεροεπαγγελματίες" και "ψηλά βουνά" - ρετιρέ της "εργατικής αριστοκρατίας".
        Τους συναντάς σε όλα τα "αξιοπρεπή" μέρη σχόλης - από Μύκονο και Οπάτια (της Δαλματίας των Αψβούργων) έως Αράχωβα (του Πετράκη από τον Βόλο)...

  11. Παρατηρητής avatar
    Παρατηρητής 22/08/2012 13:56:25

    οι βουλευτές παίρνουν πολλά λεφτά για να χαλάσουν τη ζαχαρένια τους.

    για κόψ'τους τον μισθό στα 2 χιλιάρικα μέγιστο και θα δεις στο πότε τα καταψηφίζουν όλα...

  12. Κώστας Τ avatar
    Κώστας Τ 22/08/2012 14:15:42

    Δυστυχώς τα είπες όλα!!!!!!!!!!

  13. DMZ avatar
    DMZ 22/08/2012 14:24:50

    Ποτέ δεν ήμουν fan των θεωριών συνωμοσίας αλλά πλέον αρχίζω να πείθομαι ότι κάτι μας ψεκάζουν. Γράφουν όλοι σαν να μη μεσολάβησαν εκλογές τον Ιούνιο. ΑΚΡΙΒΩΣ η ίδια κυβερνητική ρητορική που ακούγαμε πριν τις εκλογές επαναλαμβάνεται τώρα. Έγινε μόνο μια εσωτερική ανταλλαγή στους πρωτοδεύτερους αλλά η επικοινωνιακή πολιτική αλλά και η ουσία της παραμένουν ίδιες. Ρωτώ. Γιατί τελικά έγιναν οι εκλογές; Τι διαφορετικό θα βλέπαμε από τον Παπαδήμο, που έπρεπε να φύγει άρον άρον, σε σχέση με αυτά που βλέπουμε τώρα; Και φυσικά οι ατάκες ίδιες. Κάποιοι λένε "Πέιτε τι άλλο μπορούσε να γίνει" κι οι άλλοι "Θα φύγουνε με ελικόπτερα". Τίποτα δεν άλλαξε κύριοι και τίποτα δε θα αλλάξει. Και ο λόγος είναι ότι και ο πολιτικός στίβος αντιμετωπίζεται όπως και κάθε τι άλλο σε αυτό τον τόπο. Σαν ποδοσφαιρικό γήπεδο. Το πρόβλημα δεν είναι αυτά που μας κάνουν, αλλά να μας τα κάνουν αυτοί που υποστηρίζουμε. Μας αρκεί το "είναι οι δικοί μας τώρα πάνω". Τόσος φανατισμός; Εδώ κύριοι δε μιλάμε για ένα derby μια Κυριακή απόγευμα. Εδώ μιλάμε για τις ζωές μας και το μέλλον των παιδιών μας. Για να ξυπνάμε σιγά σιγά. Ούτως η άλλως τα έγχρωμα γυαλιά είναι ντεμοντέ.

  14. fataoulas avatar
    fataoulas 22/08/2012 14:24:59

    δεν έχουν αντιληφθεί την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε.
    --
    Ο κυριος μπορει να γινει λιγακι πιο σαφης?
    Εις ποια κατασταση βρισκομαστε?

    Ειμαι σιγουρος συμφωνειτε μαζι μου:
    Ενα βημα πριν απο το ¨οξω απο το ευρω"!.
    Μπρος λοιπον . ΟΞΩ απο το ευρω...

    Τυπωνουμε ΔΙΚΑ ΜΑΣ λεφτα και ειμαστε "ελευθεροι και ωραοι".
    Και στο διαολο τοκογλυφοι.. Τσακιστειτε απο δω κα θα κρεμασουμε το "μπραβογιοργο της τσαντ" που σας εφερε εδω..
    Οτι κονομησε και εχει καταθεσει σε τραπεζες σας παρτε τα ..
    Εμεις αυτο το αθλιο θα το κρεμασουμε.

    Συμφωνει ο φιλος μου κοτστακ?

    • kotstak avatar
      kotstak @ fataoulas 22/08/2012 16:37:11

      Δεν συμφωνώ γιατί ξέρω τι είναι το χρήμα.
      Αυτά που προτείνεις να τυπώσουμε δεν θα είναι χρήμα, θα είναι “μαρουλόφυλλα”.

      Φαντάσου ένα τελεφερίκ.
      Ο ένας θάλαμος είναι πάνω, ο άλλος είναι κάτω.
      Ο ένας θάλαμος έχει προϊόντα, ο άλλος έχει χρήμα ίσης αξίας με την αξία των προϊόντων.
      Βάζεις εσύ το χρήμα, βάζει κάποιος άλλος το προϊόν.
      Όσες δραχμές και να βάζεις στον ένα θάλαμο, ο άλλος δεν θα βάζει στον άλλο θάλαμο τηλεόραση, πετρέλαιο, κινητά κλπ.
      Ευρώ ή δολάρια δέχεται ο θάλαμος.
      Οι τράπεζες δεν σε δανείζουν.
      Το τουριστικό συνάλλαγμα που θα έχουμε θα είναι της τάξεως των 5 – 8 δις ευρώ το χρόνο (τώρα είναι πάνω από 12). Δεν θα μας φτάνουν ούτε για πετρέλαιο.
      Ένας αγρότης για να πάρει ένα κινητό πρέπει να πουλήσει 1.000 κιλά ντομάτες.
      Εάν πάμε στη δραχμή, για να πάρει ένα κινητό θα πρέπει να πουλήσει τη μισή σοδιά του.
      Αυτό που πρέπει να γίνει και μάλιστα άμεσα, είναι να ξυπνήσουμε ώστε να αποκτήσουμε καταναλωτική συνείδηση και να αγοράζουμε ελληνικά προϊόντα.
      Όσο η ευφυΐα μας δεν μας επιτρέπει να αντιληφθούμε, ότι ο μισθός μας εξαρτάται απόλυτα και είναι αντιστρόφως ανάλογος από την αξία των εισαγόμενων προϊόντων που καταναλώνουμε, θα πηγαίνουμε συνεχώς χειρότερα.
      “Πάτος στο βαρέλι” θα μπει και θα αρχίσει να αυξάνεται το εισόδημά μας, όταν αντιληφθούμε αυτό το πράγμα.
      Μέχρι να το αντιληφτούμε θα έχουμε συνεχώς αρνητικό Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών και η κυβέρνηση θα κάνει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ περικοπές.

      • fataoulas avatar
        fataoulas @ kotstak 22/08/2012 17:38:54

        Ε! κατι προιοντα εχουμε ,μην τα ισοπεδωνουμε ολα.
        Και λαδακι ελιας εχουμε,και σιταρι εχουμε ,και καλαμποκι εχουμε (και μαλιστα σκληρο,και μαλιστα η .υμμορια πασοκ εισηγαγε Γιουγκοσλαβιας "μαλακο" και το πουλαγε στους κουτοφραγκους σαν "Ελληνικο σκληρο",μην τα ξεχναμε), και φρουτα εχουμε και λαχανικα εχουμε και πετρελαιο εχουμε και αυτοκινητα ΝΙΣΣΑΝ ειχαμε (ασχετα αν τα εκλεισε η συμμορια πασοκ) κλπ κλπ.

        Και φυσικα αν βγουμε απο το "ευρω" δεν θα δινουμε λογαριασμο στην Ε.Ε το τι θα σπερνουμε!!!
        ΤΩΡΑ ΔΕΝ μας επιτρεπουν να φυτεψουμε τη ταδε ποικιλια, δεν μας επιτρεπουν να εξαγουμε σε τριτες χωρες...
        Απαγορευουν το βαμβακι ,απαγορευεται ετουτο απαγορευεται εκεινο ...

        Ειναι καμποσα τετοια που μας εχουν επιβαλλει οι "φιλοι μας¨οι Ευρωπαιοι,απο την εποχη που μας πληρωναν (επιδοτησεις κλπ) για να ΘΑΒΟΥΜΕ τα προιοντα μας ,και το κανουν ΚΑΙ ΤΩΡΑ ασχετα αν τωρα εχουν κοψει τα "πακετα Ντελορ" κλπκλπ

        Τα ξερει αυτα ο φιλος μου κοτςτακ η του κανανε τον εγκεφαλο του κουρκουτι με την ανηλεητη πλυση εγκεφαλου ,στην οποια τον εχουν υποβαλλει με τα ξεφτιλισμενα ,πουλημενα ΜΜΕ??

        Φυσικα με το νεο νομισμα θα αλλαξουμε "τελεφερικ" και θα βρουμε/φτιαξουμε αλλο μηχανακι που να παιρνει δραχμουλες ...
        Και φυσικα "κλαμααααα" κατι πολυεθνικες που θα αναγκαστουν να πουλανε τη τοματα 50 δραχμες το κιλο και οχι 700 οπως τωρα..
        Και φυσικα τη βενζινη 60 δραχμες το λιτρο και 750 οπως τωρα....
        Και λοιπα και λοιπα ....
        Και φυσικα ,θα το σκεφτονται δυο φορες να ανεβασουν το ταδε προιον 30 λεπτα δηλαδη 110 δραχμες απο τη μια στιγμη στη αλλη

        Τους τολμηρους η τυχη βοηθα .
        Αλλωστε οπως παει η δουλεια σε λιγο θα ξεχασουμε τι χρωμα εχει το ευρω ...
        Και στο κατω κατω ,δεν μπορει να συνεχιστει αυτη η κατασταση ..να ειμαστε δηλαδη "ες αει" ζητουλες στον καθε (φ)ουστη ΔΝΤ και "νο παπα νο μαμα" ,και να ζητιανευουμε δανεικα ,οχι ρε μαμωτο δεν γινεται αυτο...

        Δεν παει αλλοοοοοοοο....

        • ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
          ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ @ fataoulas 22/08/2012 18:01:49

          Πράγματι αγαπητέ fataoula,
          Με επιστροφή στη δραχμή (και όχι 1 προς 1 με μια νέα δραχμή) και την παλιά αναλογία 340,75 και οι έμποροι (όχι μόνο ο κόσμος) θα πάθει σοκ!
          Λογαριάζω:
          Μία κυριακάτικη εφημερίδα 1363 δρχ., ένα λίτρο γάλα 477 δρχ., ένα ψωμί 307 δρχ., ένα πακέτο μακαρόνια 300 δρχ., ένα κιλό φέτα 3050 δρχ., ένα κιλό γραβιέρα 4090 δρχ., ένα κιλό χοιρινό 2050 δρχ., τα διόδια Μαλγάρων 818 δρχ., η βενζίνη 631 δρχ. και το πετρέλαιο θέρμανσης για το χειμώνα 443.000 δρχ. τα 1.000 λίτρα.
          Όλα αυτά αν (όπως λένε) υποτιμηθεί και το νόμισμα κατά 50% θα διπλασιαστούν.
          Ποιος πολιτικός θα καταφέρει να ψελλίσει κάτι;
          Τουλάχιστον όμως θα ξέρουμε (εμείς οι γέροι που ζήσαμε τη δραχμή) τελικά τι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ πληρώνουμε για ό,τι μέχρι τώρα αγοράζουμε.

          • fataoulas avatar
            fataoulas @ ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ 22/08/2012 19:34:38

            Οχι, 1 ευρω =340 δραχμες οπως τοτε .

            Θα μπορουσε αρχικα να γινει 1 ευρω =100 δραχμες ,
            1 δολλαριο ΗΠΑ =81 δραχμες.
            Και ετσι ενα ψωμι 90 δραχμες κ.ο.κ
            Η βενζινη 180 δραχμες κ.ο.κ

            Τελος παντων κατι τετοιο.
            Η προσαρμογη θα ηταν ευκολη και σχετικα γρηγορη.
            Αυτο που εγινε με τη προσαρμογη στο ευρω τελικα ηταν εφιαλτης.
            Ασε δηλαδη που δεν εγινε ΠΟΤΕ.
            10 λεπτα ειναι 34 δραχμες ,και κανενας δεν σκυβει να το παρει απο κατω, ενω ενα δεκαρικο ας πουμε θα ηταν ενα καλο πουρμπουαρ..

      • Scarface avatar
        Scarface @ kotstak 22/08/2012 17:44:31

        Δεν καταλαβα γιατι το τουριστικο εισοδημα θα φτασει 5-8 δις. Για παραδειγμα η Τουρκια με 30 εκατομ. τουριστες το '08 ειχε εισοδημα 22 δις δολλαρια, 700 ανα τουριστα. Εμεις με 16 εκατομ. πως θα φτασει 8 η 5? Και φερνω το παραδειγμα της Τουρκιας γιατι δεν ειναι στο Ευρω. Χωρια που με δραχμη τα 16 εκατομ. τουριστες θα γινουν 20+.

        Δεν υποστηριζω τη δραχμη, ουτε ομως και τον με καθε κοστος μονοδρομο του ευρω. Πρεπει να παρουμε ολες τις παραμετρους υποψη μας. Και καλα, τα εσοδα του τουρισμου λες θα μειωθουν. Τα 16+ δις εμβασματα των (λαθρο)μεταναστων σε σκληρο ευρω, δεν θα εκμηδενιστουν με τις δραχμες? Θα πρεπει να συνυπολογισουμε και αυτα στην εξισωση. Και στο κατω κατω της γραφης, μπορουμε να ζησουμε και χωρις iphone 5 και 50αρα LED. Αν και ουτε κι αυτο ισχυει. Στην χειροτερη θα τα παιρνουμε με κανα χρονο καθυστερηση οταν θα εχουν βγει τα καινουργια και οι εταιριες θα θελουν να αδειασουν τις αποθηκες (οπως καποτε δηλαδη).
        Σε οτι γραφεις στο τελος, συμφωνω απολυτως.

  15. Κυθηριος avatar
    Κυθηριος 22/08/2012 14:29:22

    Και ύστερα ήλθαν οί μέλισσες...

  16. Γιωργος avatar
    Γιωργος 22/08/2012 14:29:39

    yiannos σωστα οσα εγραψες,αλλα σ'αυτη τη χωρα πρεπει να καταλαβουμε ποια ειναι τα διληματα που εχουμε μπροστα μας και οχι να τρωμε οτι κουτοχορτο μας σερβιρουν!!!Κατα τη γνωμη μου λοιπον ο καπιταλισμος βρισκετε στο σταδιο που πρεπει να καταστρεψει κεφαλαια για να επανεκινησει...Και θα επανεκινησει με νεες στρατιες δουλων!!!Ετσι νετα-σκετα....

  17. Ἀντρέας avatar
    Ἀντρέας 22/08/2012 14:33:06

    Είναι ίσως λίγο μεγαλύτερη Θείο, η μερίδα ανθρώπων που έχει τα ακίνητα σε real estate, το γιότ σε ναυτιλιακή και συναλλαγές με offshore.
    Αυτοί δεν επλήγησαν ΚΑΘΟΛΟΥ, μπορεί δε και να χαχανίζουν.

    Νομίζω ο Μπογιόπουλος είχε δώσει πρώτος το "στοιχείο", πρόπερσι, ότι υπάρχουν 600 δις Ελλήνων στις Ελβετικές τράπεζες. Δεν διαψεύσθηκε ούτε επισήμως ούτε έστω ανεπισήμως από κανέναν, δεν υπήρξε καν αντίδραση στο πάνελ των υπόλοιπων καλεσμένων πολιτικών όταν το 'πε.
    Ο ψηφιακός δίσκος του Πάγκαλου (πληρώσαμε και ...ιδιωτική πτήση τότε με το Προεδρικό, τρομάρα μας) ακόμα έρχεται από την Ελβετία.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ἀντρέας 22/08/2012 15:30:14

      Χαχανίζουν λέει !!!
      Να μην τους αδικώ, ζόρικη έγνοια έχουν και αυτοί: Που θα τα "χώσουν";
      Μπαρμπάντος ή Γενεύη;
      Ν' αγοράσουν ακίνητο στο ακριβό Λονδίνο ή στην φτηνή (ακόμη) Κρακοβία;
      Να "παρκάρουν" το γιώτ στην Οπάτια με τα ασπρόμαυρα πιτσιλωτά σκυλιά ή στο Μποντρούμ - κοινώς Αλικαρνασσό;

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Ο Θείος 22/08/2012 15:36:35

        Σε λίγο καιρό, έτσι όπως πάμε, θα τα "τοποθετήσουν" πίσω στην Ελλάδα αγοράζοντας τζάμπα ότι δεν κινείται...
        Και μετά θα φουσκώσουν ότι "κινείται" (μετοχές, κλπ)

  18. Απόστολος avatar
    Απόστολος 22/08/2012 14:33:18

    Η Ντόρα δεν παίζει.............. στην ταινία;

    • BLACKQUEEN avatar
      BLACKQUEEN @ Απόστολος 22/08/2012 14:41:21

      Όχι. Αυτή που υπαινίσσεστε ΔΕΝ θα παίξει ΠΟΤΕ πια σε ταινία :-)). Θα παίζει όμως η άλλη . Η Ντόρα η εξερευνήτρια το γνωστό καρτούν... ΄Ετσι, για σπάσιμο.

    • Γρύνη avatar
      Γρύνη @ Απόστολος 22/08/2012 15:28:32

      θα περιμενετε για πολλα, παρα πολλα χρονια να "πεσει" ο Σαμαρας!!!
      ευτυχως για την Ελλαδα...

      • BLACKQUEEN avatar
        BLACKQUEEN @ Γρύνη 22/08/2012 17:39:10

        ...Κοιτάξτε....Και ψυχρά εμφανισιακά να το πάρουμε (έκφραση, αναισθησία χροιά φωνής, στυλάκι δήθεν, αηδιαστικό χαμόγελο κ.λ.π.), Ντόρα - διπλωμάτης, ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΝΤΑΙ. Το υπόλοιπο προσφερόμενο προσωπικό είναι γενικά για πλήθος λόγων απορριπταίο.....Άρα, ακόμα και προσπερνώντας τα θερμά αισθήματα που μπορεί κανείς να τρέφει για τον κ. Α.Σαμαρά [σε προσωπικό επίπεδο ανεξάρτητα πολιτικών επιλογών :-))] μη διαμαρτύρεστε, είναι ασύγκριτα πιό αποδεκτή παρουσία, συνολικά...... Τι φταίνε κύριε όλοι οι άλλοι εάν εσείς έχετε χάσει τη δυνατότητα να συμπαθείτε ανθρώπους ανεξαρτήτως των επιλογών τους;;; Παρακαλώ να ξαναβρείτε τη θετική σας προσέγγιση απέναντι σε ανθρώπους και καταστάσεις......Θα αισθανθείτε καλύτερα. :-)

      • Ελευθέριος avatar
        Ελευθέριος @ Γρύνη 22/08/2012 18:21:25

        Μια επίσκεψη στον ψυχίατρο θα βοηθούσε. Καλά γίνονται αυτά που γίνονται στην Χώρα και σένα σε νοιάζει μην πέσει ο Σαμαράς?

  19. fataoulas avatar
    fataoulas 22/08/2012 14:33:33

    τι χρειαζόταν ώστε να ανοίξει γνωστός μου εταιρεία
    --
    Καλα και σενα βρηκε ο .."γνωστος σου" να στειλει να ρωτησει?
    Προφανως θαχε το δικο σου IQ,αλλα τι σημασια εχει?
    Τι 0,1 τι 0,2 .. Αμελητεα ποσοτης,ως θα ελεγον..

  20. Τάσος Αναστασόπουλος avatar
    Τάσος Αναστασόπουλος 22/08/2012 14:33:38

    Αυτό που με καθησυχάζει στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι αυτό που αναφέρει το ρεπορτάζ και το οποίο συνίσταται στο ότι οι συνεργάτες του Αντώνη Σαμαρά (προφανώς, ο θεσσαλονικέας Δημήτρης Σταμάτης, και μαζύ με αυτόν, η Σάρα, η Μάρα και το κακό συναπάντημα) δεν ανησυχούν. Λογικά, θα έπρεπε να ανησυχούν. Για να μην ανησυχούν, πάει να πει ότι τα πράγματα πάνε καλά.

    Με δεδομένη την εμπειρία του περασμένου Φεβρουαρίου, μπορούμε να πιθανολογήσουμε, με λίγες πιθανότητες να κάνουμε λάθος, ότι τα μέτρα του Μνημονίου θα καταψηφισθούν, έστω και μόνον από κάποια μερίδα βουλευτών της κυβερνητικής κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας.

    Αυτή η καταψήφιση, άλλωστε, είναι και η μόνη ορθολογική και αναγκαία αντίδραση στις απαιτήσεις των τοκογλυφικών δανειστών της χώρας και όρος για την σωτηρία του λαού, βραχυπρόθεσμα και του έθνους, μακροπρόθεσμα. Και γι' αυτόν τον λόγο, θα είναι ευχής έργο να καταψηφισθεί το σύνολο του καταστροφικού πακέτου λιτότητας, που επιβάλλουν οι μοντέρνοι ξένοι κατακτητές.

    Οι ελπίδες, για μια τέτοια εξέλιξη, στην επιθυμητή και απαραίτητη έκταση, που περιγράφω, είναι, βέβαια, λίγες. Αλλά είναι υπαρκτές.

    Αλλά και αν δεν γίνει δυνατή η, κατά πλειοψηφία, συνολική καταψήφιση του πακέτου της ολέθριας λιτότητας, που επιβάλλουν οι, εξ εσπερίας, δυνάστες του τόπου, αρκεί και η μερική καταψήφισή του από κάποιους βουλευτές της κυβερνητικής κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας. Θα είναι μια καλή αρχή και θα δείξει στην κυβέρνηση τα όριά της και θα της θυμίσει τις προεκλογικές διακηρύξεις και τις μετεκλογικές προγραμματικές της δεσμεύσεις, τις οποίες διακηρύξεις και δεσμεύσεις, με το καλημέρα και με τις πρώτες πιέσεις των τοκογλύφων, τις πέταξε στα σκουπίδια.

    Οψόμεθα...

  21. man8os avatar
    man8os 22/08/2012 14:36:55

    Ηδη ειναι σε ημεριδια διαταξη τα ισοδυναμα αλλα καποια απο αυτα δν τα δεχονται οι Ευρωπαιοι, οποτε κανουμε καποιες υποχωρησεις για να μεινουμε στην σκηνη και να ειμαστε σε θεση να κανουμε την επαναδιαπραγματευση μετα το φθινοπωρο.

    • fataoulas avatar
      fataoulas @ man8os 22/08/2012 14:45:55

      αλλα καποια απο αυτα δν τα δεχονται οι Ευρωπαιοι,
      --
      Ηταν "μεσα" στις πρεοκλογικες "δεσμευσεις" αυτο?

      Δεν το ακουσα μεσιε.
      Για να μαι ειλικρινης δεν το ακουσα διολου.

      Και εν τελει "αφου δεν το δεχονται οι Ετρωπαιοι" γιατι συζηταμε για .."επανα-τετοια' και τετοιες λοιπες "επανα-λαλακια τουμπανο" ,μπορεις να μου εξηγησεις??

      Η το αλλο:
      Τι χρειαζομασταν δυο "εκλογες" (και δυο εκλογικς επιδοτησεις των εταιρειων/κομματων) αφου στο φιναλε θα γινοτανε ΟΤΙ ΠΟΥΝ οι Ευρωπαιοι,μεσιε??

      Και με το Παρντον δηλαδη..

      • kitsos avatar
        kitsos @ fataoulas 23/08/2012 07:59:12

        !!!!!

  22. popolaros avatar
    popolaros 22/08/2012 14:43:07

    H Ντόρα ετοιμάζεται για τη καρέκλα...μαζί με τον διπλωμάτη.
    Πλησιάζει η ώρα που θα ηχήσουν οι καμπάνες.

  23. popolaros avatar
    popolaros 22/08/2012 14:46:42

    Αν μας πάρει τέτοια μέτρα ο Σαμαράς, μάλλον βιάζεται να παραδώσει στον επόμενο.
    Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για συγκυβέρνηση 3 κομμάτων και όχι αυτοδύναμη κυβέρνηση ΝΔ.
    Ότι ώρα αποφασίσουν οι εταίροι τραβάνε το χαλάκι και τραβάνε προς Αλέξη μεριά.

  24. Χαζούλης avatar
    Χαζούλης 22/08/2012 14:48:21

    Ας σκεφτούν πολύ καλά οι βουλευτές ποιες θα είναι οι συνέπειες αν δεν τα ψηφίσουν

    Ας σκεφτούν πολύ καλά οι βουλευτές ποιες θα είναι οι συνέπειες αν τα ψηφίσουν

  25. Γιαγκούλας avatar
    Γιαγκούλας 22/08/2012 14:50:31

    Εχει κανείς την εντύπωση ότι όλα αυτά τα μέτρα τα παίρνουν για το καλό μας, για την εξυγίανση; Μάλλον πλανάται πλάνην οικτράν.
    Τοκογλύφοι είναι οι άνθρωποι και τώρα θερίζουν ό,τι έσπειραν (επένδυση το λένε αυτοί). Είδατε να γίνεται κανένα κούρεμα στα ομόλογά τους (που δεν τα αγόρασαν στην άρτια τιμή), όπως έκαναν η της παπαδήμιας συγκυβέρνησης στο ομόλογο του μπαρμπαμήτσου, που του είπαν έλα να πάρεις το 35% τώρα, αλλιώς περίμενε μέχρι το 2042.
    Και, δυστυχώς, και η παρούσα συγκυβέρνηση ακολουθεί το ίδιο δρόμο, το δρόμο του ΓΑΠ και της παπαδήμιας συγκυβέρνησης.

  26. arcane avatar
    arcane 22/08/2012 15:03:07

    Παλιά λέγανε πως όποιος φεύγει από το μαντρί τον τρώει ο λύκος. Τώρα πιά αυτό έχει αντιστραφεί, όποιος μένει στο μαντρί τον τρώει ο λύκος, όποιος φεύγει εκλέγεται βουλευτής με τον Καμμένο ή με τον ΣΥΡΙΖΑ. Συνωστισμός στην έξοδο θα γίνει με αυτά τα μέτρα, μάντρες θα πηδάνε οι βουλευτές γιά να φύγουν.

    kotsak, οι βουλευτές έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι ψηφοφόροι τους. Δυστυχώς ο Σαμαράς, οι τεχνοκράτες υπουργοί του και οι άλλοι δύο αρχηγοί ζουν στον κόσμο τους. Μέχρι τώρα το επιχείρημα ήταν "δεχτείτε τα μέτρα γιά να μείνουμε στο Ευρώ", αν όμως εφαρμοστεί και αυτή η παρτίδα μέτρων ο μέσος Ελληνας δεν θα θέλει πιά το Ευρώ και δεν θα θέλει τα κόμματα που το στηρίζουν. Αυτόν τον κίνδυνο δεν τον βλέπει η κυβέρνηση;

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ arcane 22/08/2012 15:09:10

      Ο ευρωσκεπτικισμός, έστω και ανομολόγητα, είναι πια πλειοψηφία στη χώρα μας. Μένει, πολύ σύντομα, να γίνει και ομολογημένα πλειοψηφικός, και λίγο αργότερα να αρχίσει να χτυπάει σταλινικά ποσοστά. Κατά τη γνώμη μου, ενδεχόμενο δημοψήφισμα προς το τέλος του χρόνου (που θα έχουν έρθει όλα τα χαρατσοεκκαθαριστικά και θα έχει εφαρμοστεί όλη η... βεντάλια των μέτρων εξαθλίωσης), θα έβγαζε άνετα αποτέλεσμα υπέρ της εξόδου από το ευρώ.

      • Kώστας ΜΠ avatar
        Kώστας ΜΠ @ Αυριανιστής 22/08/2012 15:21:20

        Και το 1897 με σταλινικά ποσοστά η κοινή γνώμη υπέρ της πολεμικής σύρραξης ήταν( καταδημαγωγημένη) και είδαμε τα αποτελέσματα.
        Ποτέ δεν απαντάται το ερώτημα, πάντα μένει αναπάντητο :
        Και με δραχμή θα πρέπει να ισοσκελιστεί ο προυπολογισμός(=πρωτογενές πλεόνασμα). Και μάλιστα σε μήνες, βιαίως. Όχι σε χρόνια όπως τώρα. Το παραδέχονται και οι τσιπραίοι ακόμη. Πώς θα γίνει αυτό δεν μας λένε, Αυριανιστή. Γιατί δεν μας το λένε/λέτε; Υπάρχουν κάποια άλλα "μαγικά" μέτρα; Και το σοκ της μη εισαγωγής αγαθών( ή το αμφισβητείς;) όταν όλοι ( όχι μόνο οι φαρμακοβιομηχανίες) θα ζητάνε από επιχειρήσεις και κράτος ζεστό χρήμα και όχι πίστωση, πάλι δεν το σχολιάζετε...Είναι "μύθος" και τρομοκρατία των πολιτών λέτε. Αλλά η αλήθεια είναι πως προεκλογικά οι καρκινοπαθείς στερήθηκαν τα φάρμακα γιατί οι ξένες εταιρείες δεν πουλούσαν πλέον με πίστωση στην υποψήφια για δραχμή Ελλάδα. Δηλαδή όταν θα έχουμε ελλείψεις αγαθών να ξέρουμε από ποιόν θα ζητήσουμε ευθύνες; Από τους κυβερνητικούς ή από τους οπαδούς( πολιτικούς και μη) της δραχμής που πάντα υπεκφεύγουν στα κρίσιμα ερωτήματα.

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ Kώστας ΜΠ 22/08/2012 15:39:04

          Καλό είναι, ακόμα και όταν θέλουμε να κάνουμε προπαγάνδα, να επικαλούμεθα αληθή στοιχεία. Ο ίδιος ο (υπηρεσιακός) υπουργός Υγείας παραδέχτηκε ότι οι ελλείψεις στα ογκολογικά φάρμακα που παρατηρήθηκαν τότε οφείλονταν σε προβλήματα χρηματοδότησης από τον ΕΟΠΥΥ. Όχι επειδή, δήθεν, "δεν εισάγονταν από τις φαρμακευτικές επί πιστώσει". Στην "ελεύθερη" αγορά, μια χαρά μπορούσαν να τα βρουν οι καρκινοπαθείς (όσα από αυτά διατίθενται και μέσω ιδιωτικών φαρμακείων). Απλώς, έπρεπε να τα πληρώνουν οι ίδιοι, ντούκου, γιατί ο ΕΟΠΥΥ σφύριζε κλέφτικα. Και ξέρεις, φαντάζομαι, το κόστος των φαρμάκων αυτών...

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ Kώστας ΜΠ 22/08/2012 15:41:23

          Όσο για τις ιστορικά άτοπες συγκρίσεις με "το 1897", έννοια σου και τώρα δεν χρειάζεται να "δημαγωγηθεί" καθόλου η κοινή γνώμη. Φροντίζουν προς τούτο τα... ίδια τα εξαθλιωτικά μέτρα που επιβάλλουν οι ευρωναζί, κατά τον καλύτερο τρόπο.

          • Kώστας ΜΠ avatar
            Kώστας ΜΠ @ Αυριανιστής 22/08/2012 15:51:37

            Αυριανιστή,
            Πρώτον: Δεν κάνω προπαγάνδα.
            Δεύτερον: Δεν απαντάς στην ουσία των όσων σε ρώτησα και αφορούν στη μετάβαση στη δραχμή.
            Τρίτον: στο θέμα των φαρμάκων έχεις λάθος. ΔΕΝ μας άφηναν να τα εισάγουμε με πίστωση. Για ποια φαρμακεία μιλάς; Αντικαρκινικές θεραπείες μέσω φαρμακείων; Για για ασπιρίνες και αντιβίωση μιλάμε;

            Ενδεικτικά σου παραθέτω:
            "Τα ιδιωτικά φαρμακεία εδώ και καιρό δεν πωλούν ακριβά φάρμακα τα οποία διατίθενται μόνο από τα νοσοκομεία και τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.

            Πολλά νοσοκομεία το τελευταίο διάστημα δε διέθεταν συγκεκριμένα φάρμακα για τον καρκίνο επειδή κάποιες φαρμακευτικές εταιρείες αρνούνταν να τα διαθέσουν εάν δεν πληρώνονταν άμεσα με την παράδοση και φυσικά μετρητά.
            Η άρνησή τους αυτή οφείλονταν στο γεγονός ότι το ΕΣΥ χρωστά εκατομμύρια ευρώ και σε φαρμακευτικές εταιρείες. Αποτέλεσμα ήταν κάποιες να μη δέχονται πλέον να δίνουν τα φαρμακευτικά τους προϊόντα"
            Iatropedia.gr

            υγ: γιατί δεν απαντάς πως θα επιτευχθεί το πρωτογενές πλεόνασμα - και μάλιστα επιτακτικά, σε λίγους μήνες μέσα - όταν θα πάμε στην δραχμή. Γιατί;

          • Tasos avatar
            Tasos @ Kώστας ΜΠ 22/08/2012 17:43:40

            Πάντως είναι άλλο πράγμα να πεις στον άλλον "κάνε το σκατό παξιμάδι μια ακόμα φορά αλλά ό,τι βγεί θα γυρίσει σε σένα" και άλλο να πεις "κάνε πάλι θυσίες κι ό,τι βγεί θα πηγαίνει παγίως στους δανειστές". Αυτή τη στιγμή πέρα από τα νούμερα το μεγάλο θέμα είναι ότι με την οργή του κόσμου και την αναξιοπιστία των πολιτικών και να θες να κάνεις πάλι θυσίες πρέπει να τις κάνεις υπό καθεστώς θυμού και χωρίς ελπίδα. Αν δε προκύψει αυθεντική ελπίδα δεν υπάρχει σωτηρία. Με το υπάρχον πλαίσιο ΔΕΝ υπάρχει ελπίδα κι όλα τα μέτρα πάνε στο κουβά.

        • arcane avatar
          arcane @ Kώστας ΜΠ 22/08/2012 15:53:57

          Κώστα αν έχεις το δικό σου νόμισμα απλά τυπώνεις χρήμα και καλύπτεις τις εσωτερικές πληρωμές, οπότε ισοσκελίζεις όσους προϋπολογισμούς θέλεις. Αυτό φέρνει πληθωρισμό και υποτίμηση του νομίσματος, η υποτίμηση με τη σειρά της φέρενει αύξηση εξαγωγών και αύξηση τουριστικής κίνησης, δηλαδή φέρνει συνάλλαγμα. Το συνάλλαγμα αυτό όμως δεν είναι πιά ελεύθερο, ελέγχεται από τη Κεντρική Τράπεζα. Μπαίνουν περιορισμοί στο συνάλλαγμα που μπορεί ο καθένας να βγάλει από τη χώρα γιά σπουδές, τουρισμό, εισαγωγές κλπ. Επίσης δεν επιτρέπεται να βγάλεις νόμιμα τα λεφτά σου έξω. Τα εισαγόμενα προϊόντα ακριβαίνουν. Ο εξωτερικός δανεισμός γίνεται πολύ ακριβότερος και τα επιτόκια ανεβαίνουν γενικά. Ολοι αυτοί οι περιορισμοί υπήρχαν στη Ελλάδα γιά δεκαετίες πριν μπούμε στο Ευρώ. Αν φτάσει να υπάρχει αδυναμία εισαγωγής αναγκαίου αγαθού, όπως τα φάρμακα, τότε η Κεντρική Τράπεζα σταματά να χορηγεί συνάλλαγμα γιά εισαγωγή ειδών πολυτελείας (BMW πχ) και διαθέτει το συνάλλαγμα που έχει γιά εισαγωγή φαρμάκων. Η μετάβαση κάνει κάπου ένα εξάμηνο να στρώσει. Δεν είναι καλή λύση, αλλά όπως πάμε ίσως να μην υπάρχει άλλη λύση.

          • Αυριανιστής avatar
            Αυριανιστής @ arcane 22/08/2012 15:57:04

            Απαπαπαπαπα, ασεβή! Άκου εκεί "μπαίνουν περιορισμοί στο συνάλλαγμα που μπορεί ο καθένας να βγάλει από τη χώρα"! Δε ντρέπεσαι να θίγεις τις ιερές αγελάδες του νεοφιλελευθερισμού;

          • Kώστας ΜΠ avatar
            Kώστας ΜΠ @ arcane 22/08/2012 16:10:02

            Ποιό είναι το πρόβλημα εξαιτίας του οποίου το πρόγραμμα είναι δυσβάστακτο;
            Πώς δεν αντέχουμε άλλη εσωτερική υποτίμηση. Δεν αντέχουμε άλλη μείωση στα εισοδήματα μας.
            Στη μαγική λύση της δραχμής μου απαντάτε πως το εσωτερικό έλλειμμα θα τυπωθεί με ...Χολαργό. Και την υποτίμηση του νομίσματος που θα έχουμε στην τσέπη μας, την περνάτε γρήγορα, γρήγορα. Πόση θα είναι η υποτίμηση; 50, 60 , 70 %; Δηλαδή να κοροιδευόμσατε: " από το να μου μειωθεί το εισόδημα σε ευρώ, να πάω στη δραχμή με την οποία δεν αγοράζω τίποτα". Αλλά θα πανηγυρίζουμε γιατί τάχα δεν θα μειωθούν ονομαστικά οι μισθοί!
            Και καλά για τις εξαγωγές...Για τις εισαγωγές; Με την "πανίσχυρη" δραχμή δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα να υποθέσω; Και όσες επιχειρήσεις στηρίζουν σε εισαγωγές αγαθών/μηχανημάτων κλπ την παραγωγική τους διαδικασία κανένα πρόβλημα και αυτές; Τροφοδοσία, πιστώσεις όλα εξασφαλισμένα με την "πανίσχυρη" δραχμή. Και όλα θα στρώσουν σε ένα εξάμηνο...
            Η άλλη λύση -πολύ δύσκολη-υπάρχει. Απλά μας είναι δύσκολο να συμβιβαστούμε με την αδίρητη πραγματικότητα του "μη χείρον βέλτιστον".

          • Αυριανιστής avatar
            Αυριανιστής @ Kώστας ΜΠ 22/08/2012 16:14:10

            Έχεις κατανοήσει ότι τον άνεργο που υπερφορολογείται κατ' εντολή των ευρωναζί, και που δεν έχει να δώσει γάλα στα παιδιά του, ουδόλως τον απασχολούν οι εισαγωγικές επιχειρήσεις; Μήπως, τελικά, ακριβώς ο αναπροσανατολισμός στις εισαγωγές και στην εμπορία (τον οποίο έφερε το ευρώ) ήταν που μας έφερε σ' αυτό το χάλι;

          • Kώστας ΜΠ avatar
            Kώστας ΜΠ @ Αυριανιστής 22/08/2012 16:19:36

            Το έχω κατανοήσει.
            Εσύ δεν έχεις κατανοήσει πως με την λύση που προκρίνεις την ανεργία από 29% θα την πας στο 40% με την ένδοξη δραχμή.
            Δηλαδή θα αυξήσεις, με αυτό που προτείνεις, υπερηφάνως αυτούς που δεν έχουν γάλα για τα παιδιά τους.

          • Αυριανιστής avatar
            Αυριανιστής @ Kώστας ΜΠ 22/08/2012 16:26:09

            Με τη "λύση" της υπερφορολόγησης που φέρνει ακόμα περισσότερη ύφεση, ούτε οι άνεργοι θα μειωθούν -απεναντίας, αυξάνονται συνεχώς, +2% τσίμπησε η ανεργία μέσα σε ένα μήνα!- και επιπλέον θα χάσουν και τα σπίτια τους, μετατρεπόμενοι είτε από νοικοκύρηδες σε νοικάρηδες των τραπεζών (στην καλύτερη περίπτωση) είτε σε αστέγους.

            Με αυτές τις "προοπτικές", ρωτήστε τους τη γνώμη τους για το ευρώ μετά από το τέλος του χρόνου, που ξαναρχίζουν οι πλειστηριασμοί...

          • Kώστας ΜΠ avatar
            Kώστας ΜΠ @ Kώστας ΜΠ 22/08/2012 16:42:15

            Δεν προσέχεις τι γράφω.
            Έγραψα ήδη πριν από σένα για ανεργία 29%. Ενώ σήμερα είναι στο 23%. Δηλαδή αποδέχομαι αυτό που λες πως θα αυξηθεί και άλλο, του χρόνου στο 29%.
            Το πρόβλημα είναι πως εσύ δεν αποδέχεσαι πως με την "λύση" που προκρίνεις η ανεργία θα πάει στο 40%.
            Γιατί δεν παραδέχσαι πως ΔΕΝ μιλάμε για την δραχμή του 2002, αλλά για μια εξευτελισμένη και αγρίως υποτιμημένη δραχμή , μια που το πρωτογενές έλλειμμα θα πρέπει να εξαφανιστεί.
            Πρόσεξε πως παραμυθιάζεται ο κόσμος: σας ρωτάω με δραχμή δεν χρειάζονται μέτρα; Εσύ δεν απαντάς και ο φίλος Arcane μου λέει με ...Χολαργό. Αλλά στο αν θα χρειαστούν μέτρα ή θα αρκέσει ΜΟΝΟ ο Χολαργός δεν απαντά. Και ξαναρωτάω: άντε με μια βαρβάτη υποτίμηση το 2012 το έλλειμμα το καλύψαμε( που δεν γίνεται, είναι εξωπραγματικά αυτά που υποστηρίζετε , αλλά χάριν της συζήτησης προσχωρώ) . Οκ λοιπόν το 2012 πχ μόνο τύπωμα. Τις επόμενες χρονιές; Πάλι τύπωμα; Άλλη μια υποτίμηση ή τάχα τα αυξημένα έσοδα από τον τουρισμό της και τις εξαγωγές θα φτάσουν;
            Τίποτα. Μια κοροιδία είναι η δραχμή, Αυριανιστή. Η οργή σου δίκαιη. Αλλά μην επιτρέπεις να σπεκουλάρουν σε αυτή. Τα μέτρα είναι δεδομένα είτε με δραχμή είτε με ευρώ. Απλά στην πρώτη λύση οι παραπλευρες απώλειες είναι απείρως πιο δυσμενείς.
            Να μου πεις για τις συντάξεις ΟΓΑ ή άλλα μέτρα να το δεχθώ. Να μην ληφθούν. Άλλα να παρουσιάζεις ως απομηχανή θεό την εξευτελισμένη δραχμή των απανωτών υποτιμήσεων και να αποκρύβεις πως μέτρα θα πάρθουν ούτως ή άλλως ( με δραχμή/ευρώ/ δολάριο/amero ότι θέλεις) είναι κοροιδία.
            Και το να κοροιδεύουμε τον εαυτό μας είναι ό,τι χειρότερο στην οικτρή μας κατάσταση.

        • Τάσος Αναστασόπουλος avatar
          Τάσος Αναστασόπουλος @ Kώστας ΜΠ 22/08/2012 17:10:38

          Στην παρούσα φάση, η δραχμή δεν είναι απαραίτητη (αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να επιλεγεί στο μέλλον, ως λύση - μακριά από εμένα, τουλάχιστον, η κατασυκοφάντηση του εθνικού μας νομίσματος, διότι η επιστροφή στην δραχμή μπορεί να αποτελέσει επιλογή - αλλά όχι τώρα και φυσικά, όχι χωρίς ενδελεχή μελέτη). Όλα μπορούν να γίνουν και με το ευρώ, ως νόμισμα της χώρας.

          Και με το ευρώ, λοιπόν, δεν χρειάζεται η δημιουργία πρωτογενούς πλεονάσματος στους ελληνικού κρατικούς προϋπολογισμούς - ιδίως τώρα, μάλιστα, που η χώρα βρίσκεται σε βαθύτατη κρίση, η οποία, πλέον, βρίσκεται στο 5ο έτος της και οι διαστάσεις της και η έκτασή της προσιδιάζουν στα ανάλογα μεγέθη της αμερικανικής GREAT DEPRESSION της δεκαετίας του 1930.

          Αυτό που η χώρα χρειάζεται είναι, ακριβώς, το αντίθετο. Η χώρα χρειάζεται μεγάλη αύξηση των κρατικών δαπανών και του δημόσιου ελλείμματος. Σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινηθεί η κυβέρνηση, αρνούμενη να προωθήσει τα μέτρα λιτότητας του δεύτερου Μνημονίου, το οποίο οδηγεί την χώρα και τον πληθυσμό της ενώπιον μιας πρωτοφανούς ανθρωπιστικής καταστροφής.

          Και όλα αυτά, για να γίνουν, δεν είναι απαραίτητη η επιστροφή στην δραχμή. Μπορούν να γίνουν και με το ευρώ.

      • akenaton avatar
        akenaton @ Αυριανιστής 22/08/2012 15:42:07

        Και όταν βγούμε από το ευρώ, θα τυπώσουμε δραχμές και θα τρώμε όλοι με χρυσά κουτάλια. Τα κουτάλια θα μας τα δώσουν οι φιλεύσπλαχνοι Κινέζοι και οι ομόδοξοι Ρώσοι. Και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.
        Υ.Γ. Στα "γουναράδικα" που αναφέρετε σε άλλο σχόλιό σας να είστε σίγουρος ότι το νόμισμα συναλλαγών θα είναι η ..... δραχμή!

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ akenaton 22/08/2012 15:45:46

          Στα "γουναράδικα", αγαπητέ, έχω πολύ καιρό που φωνάζω με στεντόρεια φωνή ότι θα τα καταλήξουμε. Όποιος δεν το βλέπει, κακό του κεφαλιού του. Όποιος, πάλι, δεν το επιθυμεί, καλό θα είναι να αναθεωρήσει τη στάση του υπέρ των μέτρων που νομοτελειακά οδηγούν εκεί.

          • akenaton avatar
            akenaton @ Αυριανιστής 22/08/2012 16:18:27

            Αγαπητέ, η αλήθεια είναι πως με επιστροφή στη δραχμή, οι μισθοί θα εξισωθούν βιαίως σε επίπεδα μισθών Βουλγαρίας (που αρέσκεστε να αναφέρετε συχνά) μέσα σε λίγες μέρες! Άσχετα πόση θα είναι η ονομαστική τους αξία, η αγοραστική τους δύναμη θα είναι τόση ακριβώς. Και αυτό σε 1-2 μήνες. Αν το γνωρίζουν αυτό όσοι επιθυμούν αυτή την επιστροφή και εξακολουθούν να την επιθυμούν ακόμη, εγώ τι να πω; περί ορέξεως .... κολοκυθόπιτα!

          • Αυριανιστής avatar
            Αυριανιστής @ akenaton 22/08/2012 16:21:27

            Δείτε λίγο πιο μακροπρόθεσμα τι θα γίνει, όταν θα πάρει μπρος η παραγωγική μηχανή την οποία διέλυσε το ευρώ. Στο μεσοδιάστημα, ομολογώ ότι δεν θα με πολυχαλάει αν δεν μπορώ να αγοράσω iPhone και iPad...

          • Γεώργιος Τ. avatar
            Γεώργιος Τ. @ Αυριανιστής 22/08/2012 16:33:27

            Για στάρι=ψωμί και γάλα μιλάμε όχι για αξεσουάρ. Και τα εισάγεις και αυτά αν το έχει ψάξει....

          • Tasos avatar
            Tasos @ Αυριανιστής 22/08/2012 17:54:30

            Ξέρεις τι ζημιά στο ψυχισμό της Ελληνικής νεολαίας θα προκαλέσει? ε?
            Απλά ο κόσμος αδυνατεί να δεί ότι η σύγκριση δεν είναι μεταξύ του ευρώ όπως το ξέρανε και της δραχμής όπως θα ρθει αλλά στο potential που λένε και στα χωριά. Η μια γραφική παράσταση πάει αργά και βασανιστικά μόνο προς τα κάτω. Η άλλη όντως θα πάει με βουτιά προς τα κάτω αλλά υπάρχει μια ελπίδα να ανέβει αργότερα.

          • Τάσος Αναστασόπουλος avatar
            Τάσος Αναστασόπουλος @ akenaton 22/08/2012 21:54:11

            Αυτό που λες, περί μισθών Βουλγαρίας, είναι εσφαλμένο και στηρίζεται σε ανορθολογικές παραδοχές, οι οποίες μπορούν να γίνουν πραγματικότητα, μόνον εφ' όσον η κυβέρνηση, που θα αποφασίσει να βγάλει την χώρα από την ευρωζώνη, είναι εντελώς ανίκανη, σε επίπεδο διαχείρισης της όλης υπόθεσης. (Αυτός είναι και ο μόνος κίνδυνος. Όλα τα άλλα είναι αντιμετωπίσιμα, εάν η κυβέρνηση είναι, επιτελικά, επαρκής και έχει οργανώσει ένα λεπτομερές και συνεκτικό σχέδιο δράσης). Από εκεί και πέρα, όλα τα άλλα αποτελούν μέρος της πτωχοπροδρομικής "επιχειρηματολογίας" των τοκογλυφικών δανειστών της χώρας και της προπαγάνδας, που αυτοί έχουν εξαπολύσει, προκειμένου να κάνουν την δουλειά τους και να συνεχίσουν την εμπέδωση του καθεστώτος της πεονικής κατοχής, που έχουν επιβάλει στην χώρα μας και στον πληθυσμό της.

            (Θυμάμαι και με πιάνει κλαυσίγελως, όταν τους θυμάμαι, τους μπαγάσηδες τους τοκογλύφους δανειστές, που τον Ιανουάριο του 2010, ενεργώντας, ως "εταίροι" της Ελλάδας στην ευρωζώνη, όταν ο κρετίνος ο ΓΑΠ τους είχε μιλήσει για την προσφυγή της Ελλάδας στο Δ.Ν.Τ., μαζί με την άρνησή τους σε αυτό το ενδεχόμενο, του ζήτησαν, επιμόνως και φορτικώς, να δεσμευθεί ότι το ελληνικό δημόσιο δεν θα κάνει στάση πληρωμών και αυτός ο βλάκας τους το υποσχέθηκε. Ανάλογα με το μυαλό, που έχει, έτσι και έπραξε).

            Η χώρα και με την δραχμή δεν θα υποχρεωθεί να φθάσει τους μισθούς των εργαζομένων, σε επίπεδο Βουλγαρίας, αρκεί να έχει την κατάλληλη συναλλαγματική πολιτική (υποτίμηση και διολίσθηση, εάν χρειασθεί), καθώς, επίσης και την συνδυαστικά κατάλληλη εισοδηματική πολιτική, η οποία μπορεί να συνοδευτεί με την χορήγηση πραγματικών αυξήσεων, που θα επαναφέρουν τους μισθούς στο επίπεδο του 2008, το πραγματικό επίπεδο των οποίων μπορεί, άνετα, να προστατευθεί, με την επιβολή ενός μηχανισμού αυτόματης τιμαριθμικής αναπροσαρμογής.

            Απαραίτητο, επίσης, είναι να φροντίσει, η κυβέρνηση αυτή, έτσι ώστε η χώρα να έχει άφθονη συναλλαγματική ρευστότητα στην διάθεσή της, δημιουργώντας τα απαραίτητα συναλλαγματικά αποθέματα, πριν από την έξοδο της χώρας από την ευρωζώνη.

            Από εκεί και πέρα, τα πράγματα θα πάρουν τον δρόμο τους...

          • akenaton avatar
            akenaton @ Τάσος Αναστασόπουλος 23/08/2012 11:12:01

            Μιλάτε για αγοραστική δύναμη στα εγχώρια αγαθά φαντάζομαι. Για τα εισαγόμενα, καμιά πολιτική δεν μπορεί να ασφαλίσει το εισόδημα σε δραχμές από την διαρκή του μείωση. Και δυστυχώς, δεν παράγουμε εγχωρίως όσα χρειάζεται ένα νοικοκυριό για να επιβιώσει.
            Υ.Γ. Μια "βόλτα" στο μπλογκ σας μου επέτρεψε να διαβάσω για την ρηξικέλευθη πρότασή σας περί κοπής ευρώ (πειρατικών φαντάζομαι) από το ελληνικό κράτος για αποπληρωμή του χρέους. Την έχετε μοιραστεί με κανέναν οικονομολόγο ή πολιτικό αυτή την πρόταση και τι λένε επί αυτού; Φιλικά.

  27. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 22/08/2012 15:49:36

    Ο διαδικτυακός Spiegel έχει σήμερα άρθρο - ύμνο για τον κ. Σαμαρά "Ο μεγαλύτερος εξοικονομητής της Ευρώπης":
    " Οι καιροί της σπατάλης πέρασαν - αυτό δείχνει η ρήξη του Σαμαρά με μια βασική πολιτική παράδοση της χώρας του....
    Συμβολικά τουλάχιστον, έκανε σαφή ρήξη με την Ελληνική παράδοση της πελατειακής πολιτικής, αποφεύγοντας τους πανηγυρικούς λόγους στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης....Παραδοσιακά, μετά το τέλος της δικατορίας, στην Έκθεση κάθε πρωθυπουργός έδινε πανάκριβες υποσχέσεις στην πελατεία του και διακοσμούσε την εξουσία του με εξαγγελίες φιλόδοξων έργων....
    Κανείς δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι η Ελλάδα με τον Σαμαρά εξοικονομεί πολύ λίγα. Αλλά θα έχουν επιτυχία οι προσπάθειες ; Θα καταφέρει να εκσυγχρονίσει το Ελληνικό κράτος και προπάντων τον διεφθαρμένο πολιτικό πολιτισμό του ; Είναι πολύ νωρίς για να το πούμε. Είναι μόνον 2 μήνες πρωθυπουργός".
    (των δημοσιογράφων Γεωργίου Χρηστίδη και David Böcking)

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Ο Θείος 22/08/2012 15:52:15

      Τους (επίσης σημερινούς) χαρακτηρισμούς της (αντίστοιχης απήχησης) βρετανικής Independent, τους διάβασες;

      Άσε, Θείο, βαρεθήκαμε και αηδιάσαμε με τις "σοβαρές" φυλλάδες των ευρωναζί. Μια στο καρφί και μια στο πέταλο.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Αυριανιστής 22/08/2012 16:03:49

        Έλληνας είναι ο ένας δημοσιογράφος.
        Γενικά εκεί μέσα γράφουν ενυπογραφα. Δεν είναι κομματικό "όργανο" με γραμμή beton.
        Φυσικό είναι τέτοια Mέσα να γράφουν μια στο καρφί και μια στο πέταλο. Ο καθένας έχει την άποψή του - στο ίδιο Mέσο γράφει π.χ. ο σκληρότερος Γερμανός αντιμερκελικός οικονομικός σχολιαογράφος Μύνχάου, έχουν όμως και ακραιφνώς Μερκελικούς σχολιαστές.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Ο Θείος 22/08/2012 16:07:10

          Κάτι σαν το antinews, να πούμε: Όπου γράφει π.χ. και ο Αυριανιστής, και ο akenaton αλλά και ο (αιρετικός - για την πυρά) Θείος.

  28. Φιλιππος avatar
    Φιλιππος 22/08/2012 15:54:29

    Θα πρεπει οι βουλευτες για να παψει ο κοσμος να λεει οτι ειναι ολοι τους ακουμπουν το μελι της εξουσιας να αποδειξουν οτι βρισκονται στη βουλη για να υπηρετησουν λαο και ιδανικα,πως η διαφθορα και η λαμογιά δεν τους λερωνει ολους.Οσο ομως δεν ξεσκεπαζουν,δεν αντιδρουν,δεν μαχονται,τοτε μην παρεξηγουνται οταν ο λαος τους φωναζει κλεφτες και προβατα.

  29. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 22/08/2012 16:29:23

    Ευτυχώς δε θα προλάβουμε να τα δούμε τα προφητικά που γράφεις. Βιάζεται ο μεμέτης και θα κάνει την κουτουράδα σύντομα.

  30. xp avatar
    xp 22/08/2012 16:30:57

    Εχω μια απορία .Πως είναι δυνατόν να εξυμνούν κυρίως οι Γερμανοί τους Πρωθυπουργούς (ΓΑΠ,Παπαδήμος,Σαμαράς) και να μιλούν τόσο χάλια για την Ελλάδα και το πολιτικό της σύστημα? Αφου Πρωθυπουργός=Προιστάμενος όλων!!!! Μας δουλεύουν κανονικότατα όλοι...

  31. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 22/08/2012 16:38:07

    Μα για να γίνει επαναδιαπραγμάτευση πρέπει να αποδείξεις στους κακεντρεχείς (που έδωσε δικαίωμα η προηγούμενη κυβέρνηση με τη μη εφαρμογή της συμφωνίας να σε εκβιάζουν) πως έχεις πλάνο και σχέδιο συγκεκριμένο. Αυτά είναι τα μέτρα σε πρώτη φάση. Τώρα λοιπόν που τα αποφάσισε, μπορεί να ζητήσει ανταλλάγματα τα οποία θα αλλάξουν την χρονική κατανομή των μέτρων ώστε να μειωθεί η σφοδρότητά τους. Με τα κοιτάσματα σε Ιόνιο και την ΑΟΖ στο Αιγαίο μετά μπορείς να αλλάξεις το κλίμα και να έρθουν επενδύσεις. Δεν είναι τάβλι η οικονομία να φέρεις 2 φορές εξάρες και να πάρεις την παρτίδα. Εκτός αν δεν έχουμε καταλάβει την κατάσταση στη χώρα και τον εγκλωβισμό που μας επέβαλε ο ΓΑΠ και η παρέα του σε συνδυασμό με τη γεωστρατηγική του χώρου που βρισκόμαστε με τα τεράστια συμφέροντα που υπάρχουν στην περιοχή.

  32. arcane avatar
    arcane 22/08/2012 16:49:30

    Διεθνείς αναλυτές εκτιμούν ότι θα έχουμε υποτίμηση 40-70%. Το μεγάλο εύρος δείχνει ότι δεν ξέρουν. Εφόσον παραμείνει η δραχμή σε ελεύθερη διαπραγμάτευση θα κάνει μιά μεγάλη βουτιά και μετά θα ανέβει κάπως.
    Το ψυχολογικό που λες είναι σωστό, με δραχμή η κυβέρνηση μπορεί να ρίξει τους μισθούς 20% με αντίστοιχη υποτίμηση του νομίσματος. Μάλιστα αν έχει χιούμορ κάνει υποτίμηση 25% και δίνει αυξήσεις 5%. Αυτός είναι ο λόγος που βολεύει να έχει η κάθε χώρα το δικό της νόμισμα. Αντίθετα η εσωτερική υποτίμηση είναι το πιό δύσκολο πράγμα στον κόσμο.
    Το πρόγραμμα είναι δυσβάστακτο γιατί προκαλεί συνεχή ύφεση, καμμία οικονομία δεν αντέχει τη συνεχή ύφεση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το πρόγραμμα είναι κακοσχεδιασμένο, αφού απαιτεί σε πολύ λίγα χρόνια τόσο μεγάλη περιστολή δαπανών σε συνθήκες διεθνούς ύφεσης. Το πρόγραμμα αυτό θα ήταν εφαρμόσιμο σε ορίζοντα 15 ετών, οπότε και η διετής παράταση δεν θα έλυνε τίποτα.
    Οπως καταλαβαίνεις το πρόβλημα είναι πολιτικό, από Γερμανικής πλευράς.

    • Kώστας ΜΠ avatar
      Kώστας ΜΠ @ arcane 22/08/2012 17:20:05

      Κάτσε για να συνεννοηθούμε.
      Η μέχρι τώρα υποτίμηση των εισοδημάτων είναι της τάξης του 35%. Σε μέσους όρους.
      Και μου λες-σωστά- πως οι διεθνείς εκτιμήσεις κάνουν λόγο για υποτίμηση της τάξης του 40-70% , με ευρύτατη δηλαδή διακύμανση επειδή ακριβώς δεν ...ξέρουν. Αλλά στην επόμενη γραμμή εμφανίζεσαι εσύ να ξέρεις. Πώς μετά "θα ανέβει"... Πόθεν προκύπτει αυτό;
      Πιο μετά γράφεις πως η επίπτωση στους μισθούς θα είναι 20%. Μα αφού η υποτίμηση θα είναι μεταξύ 40 και 70 δεν είπαμε;
      Αλλά για να καταλάβω: θα φύγουμε από το ευρώ, μια που δεν θέλουμε την μείωση πχ στα ειδικά μισθολόγια κατά 12% , για να πάμε στη δραχμή που εσύ αναφέρεις πως η μείωση στην αγοραστική αξία θα είναι 20%! Δηλαδή φρενοκομείο...
      Στο μεταξύ το δομικό πρωτογενές έλλειμμα παραμένει. Παραπάνω μου απάντησες πως θα καλυφθεί με ...Χολαργό. Χωρίς μέτρα; Μόνο με τύπωμα; Δεν διευκρίνισες. Γιατί αν παραδεχθείς πως εκτός από το τύπωμα χρειάζονται και με δραχμή επώδυνα μέτρα η λύση καταρέει. Και άντε καλά για το 2012. Χάριν της συζήτησης να δεχθούμε μόνο τύπωμα εξευτελισμένης και υποτιμημένης αγρίως δραχμής...Πού είναι εξωπραγματικά και ανεδαφικά αυτά ως υποθέσεις αλλά ...λέμε τώρα. Την επόμενη χρονιά; Που πάλι θα έχεις έλλειμμα( αφού υποτίθεται θα το καλύψεις χωρίς μέτρα πριν). Ξανάμανα νέο τύπωμα; Πάλι χωρίς μέτρα; Ή ταχατες ο τουρισμός και οι άνοδος των εξαξωγών θα το καλύψουν; Έλλειμμα δισεκατομμυρίων ευρώ.
      Να μην κοροιδευόμαστε παιδιά. Μέτρα ισοσκελισμού του προυπολογισμόυ θα πάρουμε έτσι ή αλλιώς. Με δραχμή, με ευρώ, με δολάριο, με amero , με ό,τι θες.
      Άλλα είναι αμαρτία και υποτίμηση της συλλογικής μας αξιοπρέπειας η λακίστικη και ψεύτικη εξίσωση :δραχμή=όχι μέτρα.
      Εδώ οι δραχμολάγνοι προεκλογικά παραδέχθηκαν-για να αποφύγουν την πλήρη γελοιοποίηση- πως για να βρεθούν λεφτά χωρίς μέτρα θα φορολογήσουν και δεσμεύσουν καταθέσεις και σοβαρά συζητάμε πως θα καλυφθεί το έλλειμμά μόνο με τύπωμα;
      Και μέτρα και ελλείψεις αγαθών και περιπέτεια χωρίς πρόβλεψη συνεπάγεται η αγρίως υποτιμημένη και εξευτελισμένη σε επίπεδο αγοραστικής αξίας δραχμή.
      Και τότε ένας νέος κύκλος ύφεσης θα μας περιμένει. Που θα έχει ως καύσιμο την παντελή καταβαράθρωση της κατανάλωσης λόγω του αναξιόπιστου νομίσματος αυτή τη φορά σε συνδυασμό με την μείωση της απασχόλησης που οι κλειστές -λόγω δραχμής και απόλυτου στεγνώματος τώρα - επιχειρήσεις θα φέρει. Με δυό λόγια τα υφεσιακά κακά του μνημονίου θα ανατροφοδοτηθούν από την πίσω πόρτα. Κανονική φενάκη...

    • arcane avatar
      arcane @ arcane 22/08/2012 18:17:03

      Κώστα, το σχήμα απότομη πτώση - διόρθωση στη περίπτωση της επανόδου στη δραχμή με ελεύθερη διαπραγμάτευση το αναφέρω χωρίς αριθμητικές τιμές, που δεν τις ξέρω. Είναι το κλασσικό διάγραμμα πτώσης από προβλεπόμενη αιτία - διόρθωσης που ακολουθούν οι μετοχές, τα νομίσματα και τα εμπορεύματα στο χρηματιστήριο.

      Το 20% το αναφέρω ως παράδειγμα του πως μπορεί μία κυβέρνηση να κάνει τους μισθούς διεθνώς ανταγωνιστικούς αν έχει δικό της νόμισμα, επιλέγω τον αριθμό 20 γιά απλότητα. Δεν είναι πρόβλεψη, είναι εξήγηση μηχανισμού.

      Το δομικό πρωτογενές έλλειμα σήμερα έχει μειωθεί σε απόλυτες τιμές λόγω μέτρων, παραμένει μεγάλο σε σχέση με το ΑΕΠ λόγω ύφεσης. Η υποτίμηση θα κάνει τα Ελληνικά προϊόντα ανταγωνιστικά, οδηγεί σε ανάκαμψη, αυξάνει τα φορολογικά έσοδα και κλείνει το έλλειμα. Βέβαια παραμένουν πολλά δομικά προβλήματα, όπως τα κλειστά επαγγέλματα, που τα περισότερα πρέπει να ανοίξουν. Παραμένει η υπερβολική γραφειοκρατία που πρέπει να καταργηθεί. Ολα αυτά τα προβλήματα δεν είναι νομισματικά, χρειάζονται μεταρρυθμίσεις. Παρατήρησε όμως ότι οι μέχρι τώρα μνημονιακές κυβερνήσεις μιλάνε μεν γιά μεταρρυθμίσεις, αλλά το μόνο που έκαναν είναι η κατάργηση της εργατικής νομοθεσίας και τα μέτρα λιτότητας. Εκείνα τα φορτηγά και τα βυτιοφόρα ας πούμε πότε θα απελευθερωθούν;

      • Kώστας ΜΠ avatar
        Kώστας ΜΠ @ arcane 22/08/2012 18:35:24

        arcane,
        γράφεις :"Το δομικό πρωτογενές έλλειμα σήμερα έχει μειωθεί σε απόλυτες τιμές λόγω μέτρων, παραμένει μεγάλο σε σχέση με το ΑΕΠ λόγω ύφεσης."
        Μάλιστα. Δεν μιλάω για το ποσοστό του σε σχέση με το ΑΕΠ. Για τα νούμερα, τα καθαρά λεφτά που λείπουν κάθε χρόνο από τα δημόσια ταμεία μιλάμε . Και ρωτάω: σε δραχμή μέτρα δεν χρειάζονται; Ευθεία απάντηση( ="ναι θα χρειαστούν και με δραχμή μέτρα"- μιλάω για μέτρα περικοπών, όχι για μεταρρυθμίσεις-) δεν μου δίνεις. Ξανααναφέρεσαι σε τουρισμό και εξαγωγές υπονοώντας(;) πως η άνοδός τους ΘΑ καλύψει το έλλειμμα. Υπόθεση, που δεν στηρίζεται πουθενά. Κανέις δεν το λέει αυτό. Μέχρι και οι δραχμουποστηρικτές τύπου Λαφαζάνη παραδέχονατι πως και σε εκείνη την περίπτωση θα πάρουμε περιοριστικά μέτρα , αλλά εκείνα θα είναι ...κοινωνικά δίκαια( αλλά μπούρδες Γλέζου περί χέρι στις καταθέσεις) . Αν ήταν έτσι τα πράγματα θα ήταν απλά. Και βέβαια δεν συνυπολογίζεις μια σειρά παραγόντων καθόλου αστάθμητων: το πληθωρισμό άνω του 15% που θα κατατρώγει τα εισοδήματα ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ, τις ελλείψεις σε αγαθά και τις δυσκολίες στην προμήθεια πρώτων υλών, το νέο καύσιμο στην ανεργία από το στέγνωμα επιχειρήσεων κλπ( "προπαγάνδα" που λέει και ο φίλος Αυριανιστής).
        Η λύση σας έχει όλα τα κακά της παρούσας δύσκολης λύσης και άλλα νέα, καινούρια: επιπλέον μείωση εισοδημάτων( λόγω υποτίμησης/πληθωρισμού) και δημοσιονομικά μέτρα όπως και τώρα και ανατροφοδότηση με καινούρια, άλλου τύπου, υλικά της ύφεσης. Και όταν θα γλιτώνουν Πορτογάλοι και Ιρλανδοί με μη επιβάρυνση του δημόσιου χρέους από την ανακαιφαλαιοποίηση των τραπεζών( που σαν απόφαση θα έρθει κάποια στιγμή για όλους) εμείς θα είμαστε ο ψωριάρης που θα έχουμε μείνει στην απέξω γιατί βρήκαμε την εξυπνακίστικη λύση της δραχμής. Και θα μας φταίνε πάλι οι άλλοι, οι πολιτικοί μας κλπ.

      • arcane avatar
        arcane @ arcane 22/08/2012 18:52:54

        Κώστα, τα ελλείματα προϋπολογισμού των κρατών δεν λύνονται μόνο με την περιστολή δαπανών, λύνονται και με την αύξηση εσόδων. Η αύξηση εσόδων δεν επιτυγχάνεται τόσο με την αύξηση των φόρων, όσο με την οικονομική ανάπτυξη. Αν μπει η χώρα σε τροχιά οικονομικής ανάπτυξης ΔΕΝ χρειάζεται περαιτέρω περιστολή δαπανών. Καθαρή απάντηση.
        Γιά να είναι όμως πραγματική, υγιής και διαρκής η οικονομική ανάπτυξη χρειάζεται εξορθολογισμός δαπανών, απελευθέρωση της αγοράς από μεσαιωνικές πρακτικές που διατηρούνται γιά την εξυπηρέτηση κομματικής πελατείας (πχ κλειστά επαγγέλματα, μυριάδες άδειες γιά την ανάληψη κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας που χωρίς να προσφέρουν κάποιο κοινωνικό όφελος δημιουργούν ευκαιρίες δωροληψίας), σταθερό φορολογικό σύστημα, αξιοκρατικές προσλήψεις στο δημόσιο (τι έγινε το ΑΣΕΠ του Πεπονή;), κατάργηση ασυλίας υπουργών και άλλα τέοια δυτικοευρωπαϊκά και αμερικάνικα.
        Αν γίνουν αυτά θα υπάρξει γρήγορα πρωτογενές πλεόνασμα. Από εκεί και πέρα εμένα δεν με ενοχλούν ούτε οι ελλειματικοί προϋπολογισμοί, αρκεί τα δανειζόμενα ποσά να πηγαίνουν σε πραγματικές παραγωγικές δημόσιες επενδύσεις, αλλά αυτό έχει δεκαετίες να συμβεί στην Ελλάδα δυστυχώς.

      • Kώστας ΜΠ avatar
        Kώστας ΜΠ @ arcane 22/08/2012 19:19:50

        Αrcane,
        δεν διαφωνεί κανείς μαζί σου στη θεωρία. Στην πράξη "τα χαλάμε".
        Δεν μιλάμε για την ανάπτυξη που ΘΑ έρθει κάποτε. Άσε που η Ελλάδα είναι αδύνατον ναγνωρίσει ανάπτυξη αν δεν φουντώσει η ανάπτυξη σε όλη την ευρωπαική οικονομία.
        Μιλάμε συγκεκριμένα: για το 2012. Για το 2013. Για το 2014. Έχουμε ύφεση -7%. Μήπως θα φέρει +8 % η δραχμή τα επόμενα δύο χρόνια; Για το 2013 και 2014 δεν προτείνεις δραχμή, για τώρα που μιλάμε; Ισχυρίζεσαι πως δια μαγείας θα περάσουμε το 13-14 εμείς μόνοι σε ανάπτυξη χάρη στη δραχμή, οπότε θα καλύψουμε τα ελλείμματα από τα αυξημένα έσοδα; Οι επόμενες 2 χρονιές θα είναι υφεσιακές. Με αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης του ΑΕΠ σε κάθε περίπτωση. Ελπίζουμε απλά να τείνουμε προς το μηδέν. Αλλά σε κάθε περίπτωση θα είμαστε στο πλην. Οπότε για ποιά ανάπτυξη μιλάς; Για αυτήν του 2017; Για το πρωτογενές έλλειμμα του 12,13,14 σε ρωτάω.
        Και η αλήθεια είναι πως ανεξαρτήτως νομίσματος γι'αυτές τις χρονιές θα χρειαστούν μέτρα.

  33. akenaton avatar
    akenaton 22/08/2012 16:57:50

    Η παραγωγική μηχανή στα 2012 που βρισκόμαστε για να πάρει μπρος, χρειάζεται ενέργεια (=καύσιμα), μηχανήματα (εισαγόμενα), ανταλλακτικά (εισαγόμενα), κομπιούτερ (εισαγόμενα), κινητά (εισαγόμενα), αεροπορικά ταξίδια (=καύσιμα πάλι), πρώτες ύλες (εισαγόμενες), χημικά (εισαγόμενα) ..... να συνεχίσω; Εκτός κι αν φαντάζεστε μια ανάπτυξη στηριγμένη στα μουλάρια, τα βόδια, τα σφυριά και τα δρεπάνια. Ακόμη κι έτσι όμως, αυτά τα μέσα ΔΕΝ υπάρχουν πια στη χώρα μας. Τι στο καλό δεν καταλαβαίνετε από όλα αυτά; Είμαστε ελλειμματικοί και σε στάρι και σε γάλα και σε κρέας ακόμη. Τι θα τρώτε; ροδάκινα και καρπούζια; Μα, αυτά θα τα εξάγουμε (τι άλλο να εξάγουμε;). Δεν αναφέρω τα πιο βασικά: φάρμακα, ιατρικά μηχανήματα, οπλικά συστήματα. Πόσο "ελεγχόμενο" συνάλλαγμα να μας δώσει ο έρμος ο τουρισμός και οι λειψές εξαγωγές μας για να εξασφαλίσουμε όλα αυτά τα εισαγόμενα απαραίτητα για την ανάπτυξη και την ζωή μας είδη; Σε μερικούς μήνες θα δείτε στον πιο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο της Ευρώπης (εγνατία οδός) να κυκλοφορούν κάρα με γαϊδούρια και άλογα. Όπως είδα στην Ρουμανία αμέσως μετά την κατάρρευση του υπαρκτού. Και εν μέση οδό παμπάλαια "ντάτσια" με κατεβασμένες τις μηχανές να κάνουν επιτόπου (!) επισκευή κυλίνδρων και αλλαγή χιτωνίων !!!!!!!

    • Βούρδουλας avatar
      Βούρδουλας @ akenaton 22/08/2012 17:15:53

      Ναι, αλλά θα έχεις 'προοδευτική δραχμή' όπως είπε και ο ογκόλιθος λαφαζάνης. Να γεμίζεις σαν κούρκος από περηφάνια.

      Συνέχισε, απλώνεις ωραία επιχειρήματα, επί της ουσίας κανείς δεν μπορεί να σου πει τίποτα. Μόνο περιφερειακά αγγίγματα, να χαμε να λέγαμε.

  34. akenaton avatar
    akenaton 22/08/2012 17:06:26

    "Εν μέση οδώ" με συγχωρείτε!

  35. alex avatar
    alex 22/08/2012 17:15:33

    Εδώ και καιρό έχουμε μπει στην προεκλογική περίοδο. Μια περίοδο κατά την οποία τα δεδομένα που υπήρχαν, περί κομμάτων και παρατάξεων, δεν υπάρχουν πλέον.
    Το πρώτο που παρατηρούμε είναι ότι τα «μαντριά» των κομμάτων πέσανε και τα «πρόβατα» έχουν βγει στο λιβάδι και βοσκάνε. Τα δύο κόμματα εξουσίας δεν έχουν, πλέον, ούτε καν τον τίτλο του μεγάλου κόμματος.
    Μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον, το τι λέγεται και το τι ακούγεται είναι το κάτι άλλο. Η μόνη σταθερά του πολιτικού συστήματος παραμένει το Κ.Κ.Ε., για το οποίο ο πολιτικός χρόνος έχει σταματήσει στο 1917, στο Στάλιν και στο Λένιν.
    Από κει και πέρα, το απόλυτο χάος. Πολλές χιλιάδες συμπολιτών μας είναι έτοιμοι να ψηφίσουν από Χρυσή Αυγή έως ΑΝΤΑΡΣΥΑ.
    Η αστική τάξη βρίσκεται σε πλήρη σύγχυση.
    Ακούω πολλούς να αυτοαποκαλούνται «αγανακτισμένοι», άλλοι είναι θυμωμένοι και άλλοι «σωτήρες» της πατρίδας.
    Για ήρεμα, ρε παιδιά. Για να σκεφτούμε λίγο λογικά.

    Πράγματι, το πολιτικό σύστημα της Ελλάδας απέτυχε παταγωδώς. Ό,τι φτιάξαμε, τα τελευταία 30 χρόνια, κατέρρευσε με θόρυβο 400 δισ.! Αλλά στο σύστημα ήμασταν και εμείς υπηρέτες, και βεβαίως οι πολιτικοί, άρχοντες.
    Το σύστημα έπεσε έξω γιατί το ξεσκίσαμε. Γίναμε όλοι Δημόσιοι Υπάλληλοι και Συνταξιούχοι. Ακόμη και αυτοί που αποκαλούνται ελεύθεροι επαγγελματίες (γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί, φαρμακοποιοί), ουσιαστικά με λεφτά του Δημοσίου έκαναν τζίρο.
    Και τώρα τρομάξαμε. Ξυπνήσαμε τρομαγμένοι που οι «κακοί» ξένοι μάς είπαν την αλήθεια. Φοβόμαστε γιατί το βυζί του κράτους-«αγελάδας» έπαψε να βγάζει γάλα.
    Φοβόμαστε τώρα που καταλάβαμε ότι το κράτος-«μαμά» δεν έχει πλέον να μας δώσει μισθούς, συντάξεις, επιδόματα, διορισμούς. Και έτσι τρομαγμένοι και φοβισμένοι, τα βάλαμε με αυτούς που μας ξύπνησαν από τη μακαριότητά μας. Δυστυχώς, σύντροφοι, δεν είναι όνειρο. Είναι πραγματικότητα και το ξέρουμε όλοι.
    Όσο και να αγανακτούμε και να φωνάζουμε, όσο και να βρίσκουμε δικαιολογίες, η πραγματικότητα είναι μία. Το ελληνικό κράτος πτώχευσε.
    Ψηφίστε όποιον θέλετε. Κανένας δεν μπορεί να μας αυξήσει τους μισθούς και τις συντάξεις, κανένας δεν μπορεί να αυξήσει τις κοινωνικές δαπάνες. Το ταμείο είναι μείον.
    Πολλοί λένε ότι θα τιμωρήσουν τους κλέφτες πολιτικούς και ιδίως τα δύο μεγάλα κόμματα. Σωστά, μπράβο, μαζί σας.

    Αλλά εξηγήστε μου πώς θα γίνει αυτό ψηφίζοντας πρώην υπουργούς του συστήματος - Καμμένο, Κατσέλη κ.λπ.. Σε ποια κολυμβήθρα τού Σιλωάμ μπήκαν αυτοί και διαγράφηκαν οι αμαρτίες τους; Να μπω και εγώ τότε.
    Άλλοι λένε ότι θα ψηφίσουν Χρυσή Αυγή και άλλα ακραία κόμματα. Μπράβο. Κανονίστε μόνο να μην είστε πολλοί αυτοί που θα τους ψηφίσετε, γιατί τότε θα επαληθευτεί η ρήση τού Λένιν ότι «η αστική τάξη θα μας δώσει το σχοινί για να τους κρεμάσουμε».
    Άλλοι σήκωσαν το λάβαρο της Εθνικής Επανάστασης και είναι έτοιμοι να πετάξουν το δαυλό στα μπαρούτια του Κουγκίου για τη σωτηρία, λέει, της Πατρίδος. Καλό Ζάλογγο, συνέλληνες.
    Για να σοβαρευτούμε λίγο.
    Όσοι θέλετε να κάνετε ευθανασία στην Ελλάδα, κάντε το, αλλά να το γνωρίζετε. Μην έρθετε μετά τις εκλογές και φωνάζετε. Δικαίωμά σας ακόμα και να αυτοκτονήσετε.
    Εγώ θα πάρω άλλο δρόμο. Θα προσπαθήσω να σταθώ όρθιος, να σηκώσω τα μανίκια και να ξαναφτιάξω την Ελλάδα. Θα αρπάξω την ευκαιρία που μου δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση και μέσα στη φτώχεια των επόμενων ετών, ζωντανός ων, θα προσπαθήσω να σώσω τον εαυτό μου και τα παιδιά μου.

    * Ο Αλέξανδρος Κουτσαντώνης είναι πρόεδρος της ΝΟΔΕ Λέσβου της Νέας Δημοκρατίας.

    • Τάσος Αναστασόπουλος avatar
      Τάσος Αναστασόπουλος @ alex 22/08/2012 20:22:10

      Οι προσωπικές σου ευθύνες, για όσα περιγράφεις είναι άμεσες, αγαπητέ φίλε. Υπηρέτησες μια κατάσταση, η οποία έχει οδηγήσει στην παρούσα χρεωκοπία της χώρας. Και συνεχίζεις να την υπηρετείς, κηρύσσοντας την πλήρη υποταγή του ελληνικού λαού στα κελεύσματα των τοκογλυφικών δανειστών του ελληνικού κράτους, επειδή αυτοί τους οποίους ακολουθείς δεν έχουν το ανάστημα να πράξουν, όσα μέχρι τον περασμένο Νοέμβριο υποστήριζαν.

      Ευτυχώς, λύσεις και δρόμοι, που θα επαναφέρουν την χώρα στην ταχύρρυθμη ανάπτυξη υπάρχουν, παρά την καταιγιστική προπαγάνδα της έντρομης πολιτικοοικονομικής ελίτ του τόπου, που τα έκανε θάλασσα, λόγω της δικής της διαχειριστικής ανικανότητας και λόγω της στρατηγικής ηλιθιότητας, που διέπραξε, βάζοντας την Ελλάδα, στην χαοτική ευρωζώνη.

      Αυτές οι λύσεις και αυτοί οι δρόμοι μπορούν να ακολουθηθούν. Και δεν περνούν όλες και όλοι τους, μέσα από την έξοδο της χώρας από την ευρωζώνη. Μπορούν να ακολουθηθούν και εντός ευρωζώνης. Χρειάζονται κότσια, για να γίνει κάτι τέτοιο. Και είναι απαραίτητο οι διαπραγματευτές με τους ξένους δανειστές να έχουν το ανάλογο ανάστημα και την αταλάντευτη αποφασιστικότητα να διεκδικήσουν και να επιβάλουν αυτό που πρέπει, για την υπεράσπιση των συμφερόντων του λαού και του έθνους. Και αυτό θα το πράξουν όταν παύσουν να μηρυκάζουν και να εγκολπώνονται την πτωχοπροδρομική "επιχειρηματολογία", που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των τοκογλυφικών δανειστών.

      Η άρνηση ψήφισης του ληστρικού πακέτου των 11,5 δισ. € (+2,5 δισ. €) είναι μια καλή ευκαιρία για την παρούσα κυβέρνηση, να ακολουθήσει τον πατριωτικό και συνάμα ρεαλιστικό δρόμο, που θα επαναφέρει την χώρα στην ταχύρρυθμη ανάπτυξη του πρόσφατου παρελθόντος, το οποίο - παρά τις ατέλειές του - ήταν πολύ καλύτερο από αυτό που μας παρουσιάζει η τρέχουσα απαξιωτική προπαγάνδα της σύγχρονης πολιτικοοικονομικής ελίτ του τόπου, η οποία απέτυχε, παταγωδώς και επειδή δεν στάθηκε ικανή να υπερασπίσει τις ορθές (ορθότατες μπορώ να πω) πλευρές του έργου των άμεσων φυσικών προκατόχων της, οι οποίοι - εξαιρουμένου του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη - δεν βρίσκονται πλέον στην ζωή και στους οποίους η ίδια η τρέχουσα ελίτ των παντελώς ανίκανων βουτυρομπεμπέδων θέλησε να φορτώσει, χρησιμοποιώντας τους, ως άλλοθι, την δική της διαχειριστική ανικανότητα, προσπαθώντας να την μετατοπίσει σε εκείνους.

      Και αν η παρούσα κυβέρνηση επιμείνει στην ψήφιση του εξοντωτικού πακέτου του 2ου Μνημονίου, τότε η παρούσα κοινοβουλευτική πλειοψηφία πρέπει να αρνηθεί να το ψηφίσει και να υποχρεώσει, έτσι, την κυβέρνηση να το επιστρέψει πίσω στους δανειστές, αρνούμενη και την παραπέρα διόγκωση του τοκογλυφικού δανεισμού του, ήδη, υπερχρεωμένου ελληνικού κράτους.

      Και όλα αυτά χωρίς υπεκφυγές και μισόλογα. (Και χωρίς - κατ' αρχήν και κατ' ανάγκην - την προσφυγή σε οποιαδήποτε μορφή στάσης πληρωμών).

  36. EL CID avatar
    EL CID 22/08/2012 17:43:34

    Δέν θα φοβόμουν τίποτα, εάν είχα για πρωθυπουργό έναν Καποδίστρια, υπουργό εξωτερικών έναν Βενιζέλο (Ελευθέριο βεβαίως...), αρχηγό γενικού επιτελείου έναν Μεταξά και επιχειρηματίες όπως ο Γεώργιος Αβέρωφ! Η δυστυχία της χώρας δέν είναι ότι έχει να επιλέξει μεταξύ ευρώ ή δραχμής, μεταξύ χρέους ή χρεοστασίου, μεταξύ ανατολής ή δύσεως... Η μεγάλη του έθνους συμφορά είναι ότι δέν διαθέτει ανθρώπους με «ούμπαλα», οι οποίοι να μπορούν να σηκώσουν το βάρος της όποιας απόφασης και να χαράξουν πολιτική με βάση το πραγματικό εθνικό συμφέρον. Για μένα η παραμονή στο ευρώ με συνέχιση της ίδιας παρακμιακής νοοτροπίας δέν έχει κανένα νόημα. Επίσης, η υιοθέτηση ενός εθνικού νομίσματος σε μια χώρα υπόδουλη σε ξένα συμφέροντα, πάλι δέν έχει νόημα. Αυτό το Κράτος έκλεισε τον κύκλο του με μια ακόμη εθνική τραγωδία. Ιδού ποια πρέπει να είναι η θέση μας απέναντι σε αυτό: «Ας λείψη το κράτος, που θα της είναι εμπόδιο ή θα παραμορφώνη την εθνική ψυχή. Αν το κράτος στενοχωρή το έθνος, πρέπει αναγκαστικά ή να αλλάξη μορφή ή να χαθή. Το κράτος, που εμποδίζει τη φυσιολογία του έθνους, είναι περιττό και βλαβερό» (Ίων Δραγούμης).

  37. Enzo avatar
    Enzo 22/08/2012 18:20:09

    Γιατι γκρινιαζουν αυτοι?
    αν θελουν να γκρινιαξουν απο του χρονου,
    οπως δινουμε και εμεις χρονο ετσι και αυτοι θα πρεπει να κανουν, αν απο του χρονου τετοια εποχη αντι για αποτελεσματα θα περνουμε ακομα μετρα ε τοτε ας το ριξουν το μαγαζι να τελειωνουμε. μαζι τους θα ειμαι.

  38. xp avatar
    xp 22/08/2012 18:47:29

    Αν τα δύο πρώτα χρόνια του δεύτερου Μνημονίου προκαλέσουν αντίστοιχη βλάβη με αυτήν των δύο πρώτων ετών του πρώτου Μνημονίου, τότε το καλοκαίρι του 2014 η Ελλάδα θα μετρά 2,4 εκ ανέργους και το κόστος απ' την απομείωση των περιουσιακών στοιχείων θα έχει ξεπεράσει το 1 τρις ευρώ.

  39. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 22/08/2012 19:58:41

    Φίλε Alex,
    Με όσο το δυνατον λιγότερα λόγια. Πριν μερικούς μήνες, αυτά που λες τώρα θα είχαν κάποιο νόημα! Εκτός βέβαια από την ..καραμέλλα "όλοι μας φταίμε για την κατάντια μας" Δηλ. "Ολοι μαζί τα φάγαμε"
    Επίσης δεν δέχομαι να μιλάς στο πρώτο πρόσωπο του πληθυντικού, δεν θεωρώ καθόλου υπεύθυνο τον εαυτόν μου για την κατάντια της Ελλάδας.
    Και σε κάθε περίπτωση δεν φταίνε μόνο οι Έλληνες (όσοι φταίνε), αλλά και αυτοί που μας δάνειζαν ,γνωρίζοντες (ενώ εγώ σίγουρα δεν γνώριζα), την οικονομική μας κατάσταση. Αλλά καιροφυλακτούσαν και με την πρώτη ευκαιρία έπεσαν σαν τα κοράκια, ( Οι τοκογλύφοι ποτέ δεν χάνουν).
    Και επανέρχομαι, γιατί αυτά που λες τώρα δεν τα έλεγες πριν τις εκλογές;
    Μην ανησυχείς και εγώ ΝΔ ψηφισα!!!

    • alex avatar
      alex @ ΝΤΙΝΟΣ 23/08/2012 02:05:10

      ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2012

      • Τάσος Αναστασόπουλος avatar
        Τάσος Αναστασόπουλος @ alex 23/08/2012 08:54:33

        Δηλαδή είναι ένα κονσερβαρισμένο κείμενο (μου αρέσει που το αποκαλείς και ... άρθρο)! Μάλιστα. Ας μην το δημοσίευες, εδώ, εφ' όσον είναι γραμμένο πριν από τις βουλευτικές εκλογές της 6/5/2012. Ή, τουλάχιστον, ας φρόντιζες να το επικαιροποιήσεις, πριν το δημοσιοποιήσεις. Η καλοκαιρινή τεμπελιά δεν είναι δικαιολογία. Ο κόπος για την επικαιροποίησή του, θα ήταν μικρός.

        Τέλος πάντων, αποτελεί και αυτή η συμπεριφορά ένα δείγμα, για το πως ορισμένοι διαχειρίζονται τα θέματά τους.

        (Πάντως, επί της ουσίας, το γεγονός ότι γράφτηκε τον Απρίλιο, που μας πέρασε, δεν αλλάζει κάτι στο περιεχόμενο της κριτικής, που του ασκήθηκε)...

  40. AMARYLIS avatar
    AMARYLIS 22/08/2012 23:48:22

    Δεν έχουν άδικ0 οι Βουλευτές. Ο κόσμος πεινάει. Ο κόσμος θα αντιδράσει και όταν δεί ότι ταω μέτρα περνούν λίγα λίγα δηγλαδή μπαμπέσικα ΒΡΑΣΕ ΩΡΙΖΑ

  41. Nietzsche avatar
    Nietzsche 23/08/2012 04:14:36

    @Και όταν βγούμε από το ευρώ, θα τυπώσουμε δραχμές και θα τρώμε όλοι με χρυσά κουτάλια.

    Αυτό το σχόλιο στην αρχή το διάβασες; Έχει ισχυρό αντίλογο στις θέσεις σου...

    fataoulas είπε:
    22/08/2012 στις 5:38 pm

  42. Nietzsche avatar
    Nietzsche 23/08/2012 04:29:49

    @τον διεφθαρμένο πολιτικό πολιτισμό του

    Συμπάθα με, αγαπητέ Θείε, αλλά ΔΕΝ υφίσταται τέτοιο πράγμα, ..."πολιτικός πολιτισμός". Καλλιέργεια, κουλτούρα είναι η λέξη. Μην αναπαράγεις κι εσύ τέτοια λάθη όπως

    Νομικός πολιτισμός
    Ποδοσφαιρικός πολιτισμός
    Ιατρικός πολιτισμός
    Κινηματογραφικός πολιτισμός
    Εκπαιδευτικός πολιτισμός
    Αθλητικός πολιτισμός
    Δραματικός πολιτισμός
    Κωμικός πολιτισμός
    Συγγραφικός πολιτισμός
    Κομμωτικός πολιτισμός
    κοκ κοκ κοκ

    Ο καθένας έχει αποκτήσει και από έναν πολιτισμό ΙΧ, -για πάρτη του!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.