#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
09/08/2012 17:15
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αύξηση του ελάχιστου χρόνου ασφάλισης για συνταξιοδότηση;


Η ειδηση:
Αυξήσεις του ελάχιστου χρόνου ασφάλισης των εργαζομένων φέρνει η αδυναμία της κυβέρνησης να συγκεντρώσει έσοδα από άλλες πηγές ή πιο σωστά να αιτιολογήσει επαρκώς στην τρόικα τη βιωσιμότητα των μέτρων που τους προτείνουμε.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο έχει καταλήξει στην αύξηση του ελάχιστου χρόνου ασφάλισης για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος από τα 15 στα 20 έτη.
Επίσης, εξετάζεται η κατάργηση πρόωρων συνταξιοδοτήσεων σε ειδικές κατηγορίες εργαζομένων π.χ. ανήλικων μητέρων. Σήμερα για να κατοχυρώσει κάποιος δικαίωμα κατώτατης σύνταξης θα πρέπει να έχει 15 έτη ασφάλισης, δηλαδή 4.500 ένσημα και να έχει συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας του, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την καταβολή συντάξεων που δεν έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα, αφού τα ένσημα αυτά θα αντιστοιχούσαν σε σύνταξη περίπου 350 ευρώ, που όμως δεν καταβάλλεται σε κανέναν αφού έχουν προστεθεί κρατικές ενισχύσεις που τη διπλασιάζουν.
 Δεδομένου ότι αυτή η πρόταση της κυβέρνησης επηρεάζει ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα θα εφαρμοσθεί σταδιακά, ενώ δεν αποκλείεται να απαιτηθεί και η γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, αν και δεν αποκλείεται να ισχύσει για όλους προκειμένου να αποφευχθεί κύμα παραιτήσεων από το δημόσιο.
Ένα δεύτερο μέτρο που καταλήγει το υπουργείο εργασίας είναι η μείωση και των κατώτατων συντάξεων, έστω σε μικρό ποσοστό προκειμένου να μην σηκώσουν ολόκληρο το βάρος των περικοπών οι μεγαλύτερες συντάξεις.
Το υπουργείο καταλήγει στη λύση αυτή δεδομένου ότι οι διπλές ή οι υψηλές συντάξεις έχουν υποστεί και θα υποστούν και με τα νέα μέτρα, υψηλά ποσοστά περικοπών.
Ακολουθεί το σχόλιο μας:
Αύξηση του ελάχιστου χρόνου ασφάλισης για συνταξιοδότηση ; Ξανασκεφθείτε το λίγο
Ο κ. Πρωθυπουργός έχει επανειλημμένα διακηρύξει ότι θέτει σε προτεραιότητα την προστασία των αδυνάμων στρωμάτων.

Και στην περίοδο που διανύουμε, μέτρα προστασίας αυτών των στρωμάτων είναι απολύτως απαραίτητα για την διασφάλιση στοιχειώδους κοινωνικής συνοχής.

Μια τέτοια κοινωνική πολιτική οφείλει βέβαια να ασκείται χωρίς να γίνεται αντικίνητρο για τους ικανούς και τους άξιους, να αποδίδουν και να απολαμβάνουν.

Με λίγα λόγια, οι προστατευόμενοι από την πολιτεία να μην γίνονται προνομιούχοι.

Όπως έγινε την τελευταία 30ετία, με καλοπληρωμένους, κρατικοδίαιτους, επαγγελματίες τεμπέληδες - μετέπειτα, παχυλούς συνταξιούχους.

Ή με δικαιούχους απίθανων ή παράνομων επιδομάτων.

Αλλά η, ασφυκτική πράγματι, δημοσιονομική πίεση δεν πρέπει και να οδηγεί σε μέτρα που αναιρούν την προστασία, που η ίδια η κυβέρνηση αναγνωρίζει ως οφειλόμενη.

Σήμερα ο ελάχιστος χρόνος ασφάλισης που απαιτείται για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος είναι 15 χρόνια.

Όπως έγινε γνωστό, εξετάζεται η αύξηση αυτού του ελάχιστου απαιτούμενου χρόνου από τα 15 χρόνια στα 20.

Το μέτρο αποσκοπεί στο να αποτραπεί η αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης στο 67ο έτος.

Είναι μέτρο σε λανθασμένη κατεύθυνση.

Διότι θα οξύνει κοινωνικά προβλήματα.

Με την σοβούσα κρίση, που προβλέπεται να διαρκέσει άγνωστες ακόμα 5ετίες, εκτός από τους δημοσίους υπαλλήλους, που έστω και μειωμένα, κάθε μήνα βρέξει-χιονίσει «κολλάνε ένσημα», όλοι οι υπόλοιποι είναι μετέωροι.

Απολυμένοι από επιχειρήσεις κάθε δραστηριότητας του ιδιωτικού τομέα, λουκετωμένοι μαγαζάτορες  άνεργοι επιχειρηματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες.

Και από τους ακόμα ενεργούς, π.χ. το 45% των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ (ΤΕΒΕ) δεν καταβάλλει πλέον εισφορές. Δεν έχει λεφτά.

Όταν οι άνεργοι έχουν φθάσει επίσημα το 1,2 εκατ. και ανεπίσημα πάνω από 1,5 εκατ., ακούγεται σχεδόν ειρωνικό να ζητείται περισσότερη εργασία.

Η οποία θα βρεθεί πού;

Όταν παράλληλα έχεις αποκλείσει την υγιή εμπλοκή του κράτους στην οικονομία, με δημόσιες επενδύσεις που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας.

Και έχεις παραπέμψει τη δημιουργία θέσεων εργασίας μόνο σε ιδιωτικές επενδύσεις.

Που όμως χρησιμοποιούν κυρίως ανασφάλιστη εργασία.

Όπως ο «δράκος» της Πάρου.

Υπάρχει ένα ζήτημα. Πολλοί κατοχύρωναν την 15ετία και μετά δούλευαν «μαύρα», περιμένοντας να συμπληρώσουν τα 65 χρόνια για να πάρουν την κατώτερη σύνταξη.

Εκτός βέβαια από τη φοροδιαφυγή, που όμως αποτελεί εθνικό σπορ κυρίως στις ανώτερες εισοδηματικά τάξεις, δεν ήταν και το βαρύτερο έγκλημα.

Λίγα είχαν δώσει – λίγα θα έπαιρναν. Κι όσο ζούσαν.

Κάτι κομματικά ρουσφέτια, είναι τα εγκλήματα.

Κοπελλίτσες που διορίστηκαν με απολυτήριο Λυκείου στα 18 και έφυγαν με σύνταξη στα 35, με 15ετία μητέρας, οι οποίες θα πληρώνονται μέχρι τα 80 που είναι το προσδόκιμο ζωής.

Ή ξεχάστηκαν οι «εθελούσιες» όλων των ΔΕΚΟ και η σκανδαλώδης ρύθμιση της Ολυμπιακής που δημιούργησαν 40ρηδες συνταξιούχους;

Οι οποίοι ουδόλως θίχτηκαν.

Το θέμα είναι τεράστιο. Εδώ θέτουμε την κύρια διάστασή του.

Το ασφαλιστικό σύστημα είναι αναδιανεμητικό, όχι ανταποδοτικό.

Οι περισσότεροι λοιπόν παίρνουν σύνταξη από την εργασία (εισφορές) και τους φόρους των σημερινών και όχι μόνον από τα ένσημά τους, όπως περήφανα νομίζουν.

Για ρωτήστε τι πήραν αυτοί που είχαν μακροχρόνια συμβόλαια ιδιωτικής ασφάλισης : τις καταβολές τους, προσαυξημένες κατά ένα ασήμαντο ποσοστό, που υποτίθεται ήταν η «απόδοση» του κεφαλαίου.

Αποτελεί σοβαρή ευθύνη της πολιτείας ότι δεν λέει σ' όλους πως το μεγαλύτερο μέρος της κάθε σύνταξης, και ειδικά αυτών που παίρνουν δύο και τρεις συντάξεις, προέρχεται από λεφτά που συνεισφέρουν οι σημερινοί φορολογούμενοι.

Βρέστε παλαιές μισθολογικές καταστάσεις.

Αφαιρέστε το ποσό που παρακρατείτο για τον κλάδο υγείας.

Πολλαπλασιάστε το εναπομείναν με τους μήνες που εργαστήκατε.

Διαιρέστε το με τους μήνες που ο καθένας έχει ήδη ζήσει και προβλέπεται να ζήσει μετά τη σύνταξη.

Θα προκύψει ότι η συντριπτική πλειονότητα των συντάξεων, ειδικά αυτών που βγαίνουν στη σύνταξη στα 45-55 χρόνια, θα κυμαινόταν στα 300-400 ευρώ.

Αυτή η αλήθεια αποτυπώνεται στην ενίσχυση των ασφαλιστικών ταμείων από τον Προϋπολογισμό.

Απλά : το Κράτος δανείζεται για να πληρώνονται οι συντάξεις.

Αυτό αποτελεί και ένα από τα βασικότερα δημοσιονομικά προβλήματα.

(Και) Γι’ αυτό πάει ο Πρωθυπουργός σε Μέρκελ-Ολάντ, να εξασφαλίσει πληρωμές-γέφυρες, που θα διασφαλίσουν, μεταξύ άλλων, και την απρόσκοπτη καταβολή των συντάξεων.

Γι’ αυτό η αύξηση του ελάχιστου απαιτούμενου χρόνου ασφάλισης για θεμελίωση συνταξιοδότησης, που μελετάται, καταλήγει να είναι ανάλγητο μέτρο και να προκαλεί έντονες ανισότητες.

Η πρόταση, λέει, βρίσκεται στα χέρια του Πρωθυπουργού.

Πιστεύουμε ότι πρέπει να την εξετάσει με μεγάλη προσοχή.

Και κατά την άποψή μας να την απορρίψει.

Το ασφαλιστικό σύστημα ή θα παραμείνει ζωντανό, με μείωση εισφορών ώστε να μην επιδιώκεται η εισφοροδιαφυγή.

Με θέσπιση μιας ελάχιστης, κατώτατης σύνταξης για όλους, σε συνδυασμό με σύλληψη ενός σημαντικού ποσοστού της φοροδιαφυγής.

Με μετρημένα ασφαλιστικά ταμεία, που θα διαφέρουν σε απαιτούμενες εισφορές και καταβαλλόμενες συντάξεις ανάλογα με την εισοδηματική δυνατότητα. (Για να μην πούμε ΕΝΑ ταμείο).

Με ενίσχυση των συντάξεων από προσωπικές αποταμιεύσεις που οφείλει να σχηματίσει καθένας κατά τη διάρκεια της ενεργού ζωής του – αντί να «τα τρώει» σε λούσα.

Ή θα καταρρεύσει - καταργηθεί. Αργά ή γρήγορα.

Προφήτης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. blue nile avatar
    blue nile 09/08/2012 17:23:10

    Μπράβο...

  2. Ψύλλος avatar
    Ψύλλος 09/08/2012 17:28:09

    "Ο κ. Πρωθυπουργός έχει επανειλημμένα διακηρύξει ότι θέτει σε προτεραιότητα την προστασία των αδυνάμων στρωμάτων."

    Kαι ποιός το πίστεψε;

  3. Decodex avatar
    Decodex 09/08/2012 17:48:22

    Ή τα ελληνικά ασφαλιστικά ταμεία θα αποκτήσουν τη σοβαρότητα του Νορβηγικού συνταξιοδοτικού ταμείου (και χρησιμοποιώντας εισφορές από άλλες πηγές). ΠΡΑΓΜΑ ΑΠΙΘΑΝΟ...γιατι η εως τώρα πορεία έδειξε με πόση σοβαρότητα διαχειρίζοταν τα αποθεματικά, πόσες απάτες έγιναν και γίνονται, και τι κλεψιά έχει πέσει σε όλα τα επίπεδα κ.λπ.
    Ή θα πληρώνουμε τη minimum εισφορά για μια κατώτατη σύνταξη από το κράτος και τα υπόλοιπα θα τα επενδύουμε κατα βούληση. Με τη προυπόθεση βέβαια ότι και το ιδιωτικό ασφαλιστικό σύστημα θα ελέγχεται αυστηρά προς αποφυγή κομπίνων όπως της ΑΣΠΙΣ κ.ά. Ο αυστηρός έλεγχος της ιδιωτικής ασφάλισης είναι και πάλι κάτι που είναι αμφίβολο....Γιατί; Μα γιατί πάλι πρέπει να γίνει από το κράτος...

  4. Λιογκος avatar
    Λιογκος 09/08/2012 17:54:19

    Όλα καλά αλλά αποταμίευση στις μέρες μας, λούσα στις μέρες μας??? Μήπως αναφέρεστε στα παιδιά του Ναμμος?

  5. νικος avatar
    νικος 09/08/2012 17:55:47

    εμενα η μητερα μου πληρωνε ΤΕΒΕ 13 χρονια επειδη δεν μπορουσε ποια να πληρωνει εισφορες σταματησε την ασφαληση στο ΤΕΒΕ, αυτα τα 13 χρονια που πληρωνε πηγαν στο βαρελι διχως πατο ειναι σαν να μην τα εδωσε ποτε χαθηκαν , και φυσικα δεν ειναι μονο η μητερα μου σε αυτη την θεση μπορει να μας πει κανενας απο τους κυβενωντες τι γινονται αυτα τα χρηματα ?

    • anonymous avatar
      anonymous @ νικος 09/08/2012 23:26:30

      Τα τρώνε φίλε μου. Το σωστό είναι να λαμβάνουν οι άνθρωποι την ανάλογη σύνταξη για τα χρήματα που έχουν πληρώσει. Διότι εσένα η μητέρα σου θα πάρει την προνοιακή του ΟΓΑ στα 67 της και υπό τον όρο ότι δεν έχει άλλους πόρους ενώ έχει πληρώσει κάποια χρήματα.

    • anonymous avatar
      anonymous @ νικος 09/08/2012 23:53:12

      Προφήτη,
      έχω κάνει τους υπολογισμούς που λες. Ο κλάδος μου έχει δυο ταμεία, χωριστά υγεία, και χωριστά η σύνταξη. Για τη σύνταξη πληρώνω για να λαμβάνω μια σύνταξη 1500 Ευρώ για 15 χρόνια. Δε συνυπολογίζω άλλους πόρους του ταμείου, όχι από φόρους. Το πρώτο κακό είναι ότι δε θα μου δώσουν ούτε 1000 Ευρώ. Τα λεφτά τα έχουν φάει. Το δεύτερο κακό είναι ότι δε με αποδεσμεύουν. Να πάω σε μια εταιρία του εξωτερικού, να πληρώνω εκεί και να πάρω ότι πάρω.

  6. avanti avatar
    avanti 09/08/2012 18:02:42

    Το κράτος δανείζεται για να πληρώσει συντάξεις, δανείζεται για να πληρώσει μισθούς ΔΥ, γενικώς δανείζεται, ενώ η φοροδιαφυγή είναι της τάξεως των 40 - 45 δις ετησίως, όπως επίσημα δήλωσε ο διευθυντής του ΣΔΟΕ κύριος Λέκκας!
    Λεφτά υπάρχουν καθώς και κορόϊδα.

  7. ΘΟΔΩΡΟΣ Κ avatar
    ΘΟΔΩΡΟΣ Κ 09/08/2012 18:23:14

    Η υποχρεωτική συνεισφορά σε ασφάλιστρα των αγροτών (δηλαδή με απευθείας πληρωμή ανά εξάμηνο στον ΟΓΑ) άρχισε πριν 22-23 χρόνια.
    Υπάρχουν τη στιγμή αυτή αγρότες οι οποίοι πάνω από μία εικοσαετία έδιναν (επιλέγοντας την κατηγορία Α) περίπου 2 χιλ. € σε ζεστό χρήμα (από αυτό που δεν τους περίσσευε), προσδοκώντας να πάρουν το φοβερό και τρομερό ποσό των 700-800 € μηνιαίως.
    Και σε αυτούς λοιπόν τους ανθρώπους θα γίνει απομείωση.
    Δεν μπορώ παρά να υποκλιθώ στα Think Tank της κυβέρνησης.
    Κάθε στιγμή αποδεικνύουν πόσο έτοιμοι ήταν να κυβερνήσουν.
    Όχι μόνο 3 Ζάππεια που έχουν προηγηθεί, αλλά και άλλα 103 να είχαν ακολουθήσει (όπως λέμε και 3 ημίχρονα να έπαιζαν μπάλα) αυτοί δεν επρόκειτο να βάλλουν μυαλό.

  8. akenaton avatar
    akenaton 09/08/2012 18:45:00

    Διάβασα με προσοχή το άρθρο σας αγαπητέ Προφήτη και οφείλω να ομολογήσω πως με εντυπωσίασε η καθαρότητα της σκέψης σας. Περιττό να αναφέρω ότι συμφωνώ σε όλα. Ελπίζω ο Πρωθυπουργός να μην προκρίνει αυτό το μέτρο. Συμφωνώ επίσης απόλυτα με την κατακλείδα του άρθρου σας για το ασφαλιστικό σύστημα στη Χώρα μας. Κανείς δεν ασχολείται με το ασφαλιστικό σύστημα ως ολότητα ενώ επιτακτικά θα έπρεπε. Όλοι βλέπουμε το δέντρο (συντάξεις) και όχι το δάσος (ασφαλιστικό). Συγχαρητήρια!

  9. Κλέων avatar
    Κλέων 09/08/2012 19:42:22

    Μία από τις, ελάχιστες, φωνές με λογική και πραγματική θεώρηση των επιμέρους ζητημάτων.
    Προφήτη, συγχαρητήρια!

  10. Ανεμος avatar
    Ανεμος 09/08/2012 19:43:47

    **Με ενίσχυση των συντάξεων από προσωπικές αποταμιεύσεις που οφείλει να σχηματίσει καθένας κατά τη διάρκεια της ενεργού ζωής του – αντί να «τα τρώει» σε λούσα.**
    Τι εννοείτε ακριβώς;;; Πως θα γίνει αυτή η αποταμίευση;; με 1500€ ο τόνος το πετρέλαιο σε δυο μήνες;; Ποιά είναι τα λουσα κατά την γνώμη σας;;;
    ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΚΟΜΗ!!!!!!

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Ανεμος 09/08/2012 22:42:21

      Ξέχασες τα χαράτσια, τα "τεκμήρια", το κουρελιασμένο αφορολόγητο και τη φορολογία της βενζίνης.

      Μετά από όλα αυτά, ας μας πουν τι μένει για "λούσα".

  11. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 09/08/2012 22:50:01

    Mία ἀπορία ἐπί τοῦ ἄρθρου.
    Ἡ εἴδηση ἀναφέρει ὅτι σήμερα κάποιος χρειαζόταν 15 ἔτη ἀσφάλισης καί 4500 ἔνσημα γιά νά διασφαλίσει τήν κατώτατη σύνταξη,ἑάν ἀνεβοῦν τά χρόνια ἐλάχιστης ἀσφάλισης σέ 20,θά ἀνέβει ἀντίστοιχα καί ὁ ἀπαιτούμενος ἀριθμός ἐνσήμων;Ἄν ἀνέβει τό ὄριο,θά παραμείνει τό μέτρο τῶν καλύτερων 5ετιῶν γιά τά βαρέα;

  12. Ανεμος avatar
    Ανεμος 09/08/2012 22:59:18

    ΚΑΛΙΣΠΕΡΑ
    ΕΙΠΑ ΝΑ ΜΗΝ ΒΑΛΩ ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΗΜΕΡΑ

    • Ανεμος avatar
      Ανεμος @ Ανεμος 09/08/2012 23:14:48

      ΑΛΛΑΞΑ ΓΝΩΜΗ.
      ΜΗΠΩΣ ΜΑΘΑΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΟΥΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΗΣ ΑΤΕ ΜΕΧΡΙ ΑΥΡΙΟ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ;;; ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΑΝ!!! ΤΟ ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟ ΤΑΜΕΙΟ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ;; ΣΤΟ ΚΑΛΟ Η ΣΤΟ ΚΑΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ;;

      ΑΚΟΥ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΚΑΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΜΙΑΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ!!! ΟΧΙ ΠΑΙΖΟΥΜΕ...

  13. popolaros avatar
    popolaros 09/08/2012 23:01:44

    Προφήτη, συμφωνώ στις προτάσεις σου απλά θα ήθελα να επαναλάβω κάτι
    που είχα γράψει παλιότερα γύρω από τον πασοκικό μύθο του αναδιανεμητικού
    ασφαλιστικού συστήματος.

    Ποτέ δεν ήταν αναδιανεμητικό αλλά κεφαλοποιητικό ή ανταποδοτικό αν θες.
    Έγινε έτσι, μετά τη ληστεία των ταμείων από τους κυβερνώντες.
    Η φυσική κατάληξη κάθε υγιούς ταμείου, εάν του εξαφανίσεις τα συσσωρευμένα κεφάλαια είναι αυτή.
    πχ με τα δομημένα ομόλογα ή το PSI.

    Τα ταμεία μας ληστεύθηκαν πολλές φορές τις τελευταίες δεκαετίες, από τους ίδιους που θέλουν τώρα να τα εξυγιάνουν.
    Κρύβοντας βέβαια τα εγκλήματα τους και στρέφοντας τη προσοχή αλλού.
    Κάνοντας τα εξαπατημένα θύματα...θύτες και αιτία των άδειων ταμείων.
    Τις ληστείες τις έκρυβαν με νέο δανεισμό και έτσι φτάσαμε ως εδώ.
    Το πανηγύρι στο ΝΑΤ που είχε τεράστιο αποθεματικό σε δολάρια είναι ένα καλό παράδειγμα.

    Η προπαγάνδα περί αναδιανεμητικών ταμείων στήθηκε κυρίως από το Πασοκ.
    Θυμόμαστε τον Κουτρουμάνη να το επαναλαμβάνει πολλές φορές μέχρι που πολλοί το πίστεψαν.
    Ουσιαστικά αυτός ο καλός συνδικαλιστής, που δυστυχώς αντικαταστάθηκε από άλλον όμοιο του, ομολογούσε ότι μετέτρεψαν τα ταμεία μας σε πυραμίδες ή αεροπλανάκι για τους παλαιότερους.

    Μόνο στη πυραμίδα (Ponzi scheme) χρειάζεσαι νέο αίμα από κάτω, για να πληρωθούν αυτοί που είναι πάνω στη κορυφή.
    Η πυραμίδα καταρρέει και αποκαλύπτεται όταν φυσικά δεν υπάρχουν νέοι 'επενδυτές'.

    O παρακάτω ορισμός της πυραμίδας είναι από τη wikipedia.
    A Ponzi scheme is a fraudulent investment operation that pays returns to its investors from their own money or the money paid by subsequent investors, rather than from profit earned by the individual or organization running the operation.
    Ότι ακριβώς μας παραμυθιάζουν.
    Τα ταμεία μας έχουν έλλειψη από subsequent investors ή νέο αίμα, δηλαδή.

    Ποιος άλλωστε θα μπορούσε να πείσει μια ομάδα εργαζομένων να συστήσουν ένα αναδιανεμητικό ταμείο και όχι κεφαλοποιητικό, όπου απλά θα τους επέστρεφαν τις συσσωρευμένες εισφορές τους με Μηδενική απόδοση, μετά από 30-35 χρόνια και εάν υπήρχε νέο αίμα.
    Δεν υπάρχει καμιά λογική σε αυτό και κανένας δεν θα δεχόταν, άσε που θα τους πήγαιναν και μέσα για απάτη.

    Η λογική πάντα σε τέτοιες κινήσεις είναι μέσο του μεγάλου όγκου των εισφορών, τα ταμεία να μπορούν να επενδύουν το κεφάλαιο με μεγαλύτερη απόδοση, από το εάν το έκανε μόνος του ο κάθε εργαζόμενος.

    Αυτό δηλαδή που κάνουν και οι ασφαλιστικές εταιρείες.
    π.χ τα δομημένα ομόλογα είχαν υψηλές αποδόσεις αλλά ήταν υψηλού ρίσκου για το ίδιο το κεφάλαιο.
    Εκεί πολλοί έβγαλαν λεφτά...εκτός των ταμείων φυσικά.
    Το συσσωρευμένο κεφάλαιο βέβαια, πάντα είναι πειρασμός για τα επίδοξα κοράκια.

    Η τελευταία έφοδος που έκαναν χωρίς καν να κοκκινίσουν, ήταν με το PSI.
    Μέσα σε μια νύχτα εξαφάνισαν μαγικά περίπου το 40% από δεκάδες ταμεία ετσιθελικά για να 'σωθεί' η χώρα.

    Η προπάγανδα που τρώμε καθημερινά είναι απίστευτη και έχουν καταφέρει να κάνουν το άσπρο-μαύρο.
    Η μόνη αξιόπιστη πηγή για τα ασφαλιστικά είναι ο Ρωμανιάς που δεν τον δείχνουν καθόλου.
    Κατάφεραν σε 2 χρόνια να κάνουν τη λέξη Σύνταξη απαγορευμένη και τον Συνταξιούχο σε ημιπαράνομη κατάσταση, όπου ορδές φθονούντων παραπλανημένων ψάχνει την ηλικία του στη ταυτότητα.
    Σαφώς υπήρξαν ευνοημένοι αλλά από τα κομματικά μαντριά και με πολιτικές αποφάσεις.

    Αυτό που ζούμε σήμερα είναι η κατεδάφιση του κοινωνικού κράτους που οικοδομήθηκε με αίμα και αγώνες επί δεκαετίες, σε fast-forward ....

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ popolaros 10/08/2012 01:48:22

      @ popolaros, ναι.
      Όλο το ΠΑΣΟΚ έπρεπε να βρίσκεται φυλακή - αν όχι κρεμάλα. Ναι, αυτό τα έκανε αυτά που λες. Αλλά δεν υπάρχει η ισχύς να το δικάσουμε.
      Έτσι, αναγνωρίζουμε το γεγονός ότι κατάφεραν (ατιμώρητα) να κάνουν αναδιανεμητικό το σύστημα και επιζητούμε λύσεις με βάση το γεγονός.

  14. Ραβινος avatar
    Ραβινος 09/08/2012 23:24:43

    Αρχισαν τα οργανα παλι μη ετουτο μη εκεινο μη το αλλο και παει λεγοντας !Δεν εχουμε καταλαβει οτι ειμαστε μια χωρα πτωχευμενη και ερμιαο των δανειστων μας !Τωρα συζηταμε να μην αυξηθει το οριο των 15 ετων -4.500 ενσημα διοτι θα δημιουργηθει κοινωνικο προβλημα !Κοροιδευομαστε νομιζω !Οχι 20 ετη αλλα 25 ετη θαπρεπε να γινει η βασικη προυποθεση υπηρεσιας και τα 60 χρονια για ολους ως προς την ηλικια !Για ΟΛΟΥΣ γυναικες ,ανδρες ,βαρεα κλπ Επιτελους ας το καταλαβουμε εχουμε γινει ρεζιλι των σκυλιων ανα τον κοσμο εαν δεν ματωσουμε δεν προκειται να δουμε καλο για 10ετιες οχι μονο εμεις αλλα και η νεωτερη γενηα !Οσο για τους νεαρους συνταξιουχους των ΔΕΚΟ ,ΤΡΑΠΕΖΩΝ,ΒΟΥΛΗΣ .ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΚΛΠ εδω και τωρα πετσοκοψιμο των συνταξεων οσο και των αλλων μη ευγενων ταμειων !Ο,τι εφαγαν εφαγαν απο δω και περα διαιτα !Τhe party is over !

    • anonymous avatar
      anonymous @ Ραβινος 10/08/2012 10:38:44

      Μα πας καλά φίλε; Στη Γερμανία έστω και μια μέρα να είσαι ασφαλισμένος δικαιούσαι σύνταξη για τα χρήματα που έχεις πληρώσει. Θυμάμαι δούλευε ένας Έλληνας ως φοιτητής παλιά εκεί 5-6 χρόνια. Όταν ήταν να βγει σε σύνταξη πήγε από την Ελλάδα στο εκεί ασφ ταμείο. Τον ρωτάνε: Θέλεις το κεφάλαιό σου μετρητά ή σε μηνιαία σύνταξη; Η σύνταξή σας βγαίνει περίπου 100-200 (δε θυμάμαι το ποσό ακριβώς) Ευρώ, ανάλογα με αυτά που έχετε πληρώσει. Ο άνθρωπος επέλεξε σύνταξη και του τη στέλνουν στην Ελλάδα.

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ anonymous 10/08/2012 12:28:07

        Ακριβώς anonymous. Γνωστός 29 χρονος, που δουλεύει 6 χρόνια σε πολυεθνική πληροφορικής στη Γερμανία, έχει ήδη όχι μόνο συνταξιοδοτικά δικαιώματα αλλά σε 1 χρόνο παίρνει γερμανικό διαβατήριο.

      • popolaros avatar
        popolaros @ anonymous 10/08/2012 17:22:21

        Ακριβώς φίλε μου.
        Αυτό το δίκαιο γερμανικό σύστημα θέλουμε και εμείς.
        Δούλεψες και πλήρωσες επί δεκαετίες, να τα πάρεις πίσω ως σύνταξη, εφάπαξ ή δεν ξέρω τι άλλο.
        Ότι προβλέπεται χωρίς χάρες και για τα χρόνια που πρόσφερες.

        Αλλά εκεί στη Γερμανία είναι τίμιοι και όχι κοτσαμπάσηδες παπατζήδες σαν τους δικού μας.
        Αφού σε ξεζούμισαν και πας στο ταμείο αρχίζουν τα παζάρια και τα χαράτσια.
        Ααα είσαι κάτω από 60,55,50.
        Ααα δεν έχουμε νέες εισφορές λόγω μαύρης εργασίας.
        Ααα έχουμε κρίση και το ταμείον είναι μείον.
        Ααα θα πάμε στη Δραχμή μην μιλάτε.

        Και το χειρότερο είναι ότι στρέφουν τον ένα κατά του άλλου.

        Εδώ βγήκε αρμόδιος υπουργός και πέταξε ότι δεν νοείται να υπάρχει σύνταξη 1400 ευρώ.
        Όχι όποιος νάνε αλλά ο υπεύθυνος υπουργός που θα νομοθετήσει.
        Τι ελπίδα και εμπιστοσύνη να έχεις και σε ποιον...

  15. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 09/08/2012 23:26:47

    Το ασφαλιστικό σύστημα είναι αναδιανεμητικό, όχι ανταποδοτικό.

    Εξαιρετικός Προφήτη.
    Έχεις τήν ικανοτητα νά πιάνεις τήν ουσία τών θεμάτων καί όχι τήν επιφάνεια.
    Εξαιρετικός.

  16. Αξύριστος Μαρξιστής avatar
    Αξύριστος Μαρξιστής 10/08/2012 09:42:37

    Να σταματήσει η άδεια παραμονής με 50 ένσημα

  17. MAKAO avatar
    MAKAO 10/08/2012 15:57:52

    ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΛΑΘΟΣ. ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΑΝΤΙΛΑΙΚΟ. ΠΟΙΟΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΝΣΗΜΑ? Ο ΕΡΓΑΤΗΣ .

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.