11/10/2008 13:48
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αόριστο σχέδιο δράσης της G7

Οι υπουργοί Οικονομίας των 7 πιο ανεπτυγμένων βιομηχανικά κρατών μαζί με τους κεντρικούς τραπεζίτες δεσμεύτηκαν ότι θα αποτρέψουν την κατάρρευση τραπεζών, χωρίς όμως να ανακοινώσουν συγκεκριμένα μέτρα.  Σε κοινό ανακοινωθέν τους από την Ουάσινγκτον, μετά το πέρας της Συνόδου, οι «7» δεσμεύτηκαν ότι «θα κάνουν τα πάντα προκειμένου να ανακόψουν την χρηματοπιστωτική κρίση», διοχετεύοντας χρήματα ώστε οι τράπεζες να συνεχίζουν να λειτουργούν αυτοδύναμα.

Παράλληλα, τα κράτη μέλη της G7 συμφώνησαν να λάβουν μέτρα για να απελευθερωθεί η αγορά των ενυπόθηκων δανείων και οι χρηματαγορές, προκειμένου οι τράπεζες να έχουν μεγάλη πρόσβαση σε ρευστότητα και κεφάλαια. Στο πλαίσιο αυτό, οι κεντρικές τράπεζες των πιο ανεπτυγμένων χωρών θα μπορούν να σηκώνουν κεφάλαια από το δημόσιο ή και τον ιδιωτικό τομέα, όποτε αυτό κριθεί αναγκαίο, για να συνεχίσουν το δανεισμό σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Ο υπουργός Οικονομίας των ΗΠΑ Χένρι Πόλσον δήλωσε ότι είναι τουλάχιστον αφελές να πιστεύουμε, ή να πιστεύουν οι αγορές, ότι διαφορετικές χώρες σε διαφορετικές συνθήκες μπορούν να υιοθετήσουν την ίδια πολιτική για την έξοδο από την κρίση. Πρόσθεσε, επίσης, ότι δεν συζητήθηκαν ονόματα συγκεκριμένων τραπεζών.

Η σύνοδος της G7 διεξήχθη στο αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών,

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 11/10/2008 14:48:48

    να κάνω τον μάντη; Οι Αμερικανοί και οι Αγγλοι θα συντονιστούν, οι Γάλλοι και οι Ιταλοί και οι Ισπανοί, ίσως, επίσης και στο περίπου. Αμφιβάλω τι θα καταλάβουν οι Ιάπωνες, (θα καταλάβουν αλλά δεν θα μας το πούνε) οι Κεντρικοευρωπαίοι θα είναι μεταξύ αλαζονείας και βραχυκυκλώματος.

    Ασχετα με τα γούστα, εάν δεν είναι όλοι μαζί θα έχει αντίκτυπο μετα 5-6 χρόνια. Όσο για μας, ποιος μας θυμάται το 1955; Όποιος δεν θυμαται, να δει ταινίες της εποχής.

  2. Factorx avatar
    Factorx 11/10/2008 14:50:42

    Την πορεία όλων των χρηματιστηρίων ακολουθεί το Σάββατο και αυτό της Σαουδικής Αραβίας, το σημαντικότερο του αραβικού κόσμου, που ξεκίνησε την εβδομάδα του σημειώνοντας πτώση 7% και πέφτοντας κάτω από το συμβολικό όριο των 6.000 μονάδων.

  3. Factorx avatar
    Factorx 11/10/2008 14:51:01

    Οι Ford, η General Motors και η Chrysler, οι τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ είναι πιθανό να οδηγηθούν στην χρεοκοπία, λόγω της ύφεσης στην οικονομία και της μεγάλης πτώσης στις πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.
    Η εκτίμηση ανήκει στον Robert Schulz, αναλυτής του διεθνούς πιστοληπτικού οίκου Standard & Poor’s, ο οποίος οίκος χτες είχε αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο να υποβαθμίσει το χρέος της General Motors και της Ford στα επίπεδα του σάπιου (junk) δανεισμού.
    H μετοχή της General Motors έχει πλέον υποχωρήσει στα επίπεδα του 1950 (!!!) ενώ εκείνη της Ford ΄βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο εδώ και 25 χρόνια.
    General Motors και Ford έχασαν πέρσι συνολικά 24 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ η πρώτη έχει να βγάλει κέρδη από το 2004 και η δεύτερη έχει να δει κερδοφόρα χρήση για όλο το έτος εδώ και τέσσερα χρόνια.

  4. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 11/10/2008 15:25:36

    «Χρεωκοπία» σημαίνει νόμιμη προστασία από πιστωτές, δεν είναι τιμητικό αλλά όχι το τέλος του κόσμου, συγνά επανέρχονται.

    Junk, είναι «σκουπίδι» αλλά μην το παρερμηνεύουμε, junk σημαίνει κάτω από "BBB" δηλαδή όχι investment grade. Δηλαδή δεν μπορούν να αγοράζουν τα ομόλογά τους τα συνταξιοδοτικά ταμεία (όπως ας πούμε τα δομημένα ομόλογα στα δικα μας).

    Στην παρούσα φάση όλα αυτά δεν σημαίνουν τίποτα. Εξ άλλου η συμβατική αγορά χρηματοδότησης έχει πάει περίπατο (απλά στην Αμερική το λένε ενώ εδώ κοιτάζονται)

    Αυτό που έχει σημασία είναι η μειωμένη ζήτηση και η προσδοκία της μειωμένης ζήτησης. Θες από γούστα, θες από δεν ξέρω τι, οι τρεις αυτές εταιρίες έχουν ζόρια εδώ και καιρό. Με τα δόντια την γλύτωσε η Chrysler το 1981-82, και έλαμψε από την εξαγορά της κατά άλλα χάλια AMC (Jeep). Από το 1981-82 είναι δημόσια αντίληψη ότι ίσως δεν αντεχουν τόσες αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ. Είναι φτηνότερη η παραγωγή αλλού. Είναι;

    Θα μείνουν δύο, μία εγχώριες, ή θα απορροφηθούν ή θα απορροφήσουν καμμία Nissan ή Toyota. Η Τοyota έχει κατι λειτουργικές με την GM και η Ford με τη Nissan...δεν ορκίζομαι, δεν έχει σημασία. Τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο ίδια πράγματα με διαφορετική ταμπέλα.

    Το θέμα είναι να μην γίνει καμιά στραβή με την Harley ή τις άλλες κουκουναροβιομηχανίες και μας πιάσει κατάθλιψη.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.