#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
05/12/2010 20:50
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αφοπλίζουν τις Ένοπλες Δυνάμεις με πρόσχημα την οικονομία;



Επανέρχονται σήμερα στον φιλοκυβερνητικό τύπο ρεπορτάζ που προετοιμάζουν το έδαφος για σημαντικές περικοπές στις ΕΔ. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, οι κυοφορούμενες περικοπές σε Στρατό Ξηράς, Αεροπορία και Ναυτικό βαφτίζονται "νοικοκύρεμα" και ο αφοπλισμός χρωματίζεται με το politically-correct "μετατροπή των ΕΔ σε μικρές και ευέλικτες".

Πιο συγκεκριμένα τα δημοσιεύματα φέρουν ανώνυμους.."επιτελείς του Πενταγώνου" να εισηγούνται την μείωση της οροφής αρμάτων μάχης του ΕΣ (από 1700 σε περίπου 1100), μείωση της οροφής των ΤΟΜΠ (σε περίπου 1900), κατάργηση της 1ης Στρατιάς, καθώς και 9-10 βαρέων σχηματισμών μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται η 20η ΤΘ Μεραρχία (Καβάλα), η ΜΕΡΥΠ (Λαμία) και η 5η Μεραρχία ΠΖ στην Κρήτη, επιδιώκοντας μια συνολική μείωση σε προσωπικό KAI μέσα της τάξης του 30%!

Σε ότι αφορά την ΠΑ γίνονται "εισηγήσεις" για κατάργηση αρκετών Σμηναρχιών Μάχης (Τυμπάκι, Ηράκλειο, Σαντορίνη, Αγρίνιο) και απόσυρση μαχητικών όπως τα Α-7 , γεγονός που θα σημάνει και την κατακόρυφη πτώση της οροφής μαχητικών πολύ κάτι του ορίου των 300 α/φ, σε περίπου 250 μαχητικά.

Για το ΠΝ επεξεργάζονται την κατάργηση των Ναυτικών Διοικήσεων Αιγαίου,Ιουνίου, Βορείου Ελλάδος καθώς και την μείωση του αριθμού των φρεγατών από 14 σε 12.

Οι αναγνώστες του Εν Κρυπτώ είχαν από νωρίς σχηματίσει εικόνα για τις ιδεοληψίες που χαρακτηρίζουν την ηγετική ομάδα του κυβερνώντος κόμματος στον τομέα της άμυνας (ακόμα και πριν τις εκλογές), πολύ πριν την προσφυγή στην Τρόικα, στο πρόσωπο της οποίας η κυβέρνηση ανακάλυψε το τέλειο άλλοθι για να δικαιολογήσει (μεταξύ των άλλων) τον αφοπλισμό -κυριολεκτικά- της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Αναφερόμαστε στα :
Αναδιοργανώσεις και προσχήματα: Η πορεία προς τον αφοπλισμό της χώρας (9/4/2010)

Η εφαρμογή του "αμυντικού" δόγματος ΓΑΠ ξεκίνησε (22/2/2010)

Το παχνίδι γνωστό εδώ και μήνες, οι στόχοι της κυβέρνησης επίσης. Ίσως δεν είναι πολύ αργά να αποτραπούν οι προοιωνιζόμενες εξελίξεις, αν η δημοσιοποίησή τους είναι ευρεία και η αντίδρασή του κόσμου έντονη..

http://www.enkripto.com/2010/12/blog-post_1917.html

ΣΧΟΛΙΑ

  1. what avatar
    what 05/12/2010 21:07:36

    Έτσι. Ανοιχτά σύνορα, το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του, η Ελλάδα δεν έχει πετρέλαιο, οι Έλληνες είναι ρατσιστές κρυφοφανερο-φασίστες, οι Τούρκοι είναι φίλοι μας και θέλουν το καλό μας και ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός.

  2. (A)θανάσης avatar
    (A)θανάσης 05/12/2010 21:11:02

    Bravo Yorgos!
    Είναι μοναδική ευκαιρία να γίνουμε πολίτες μιας σοβαρής, ισχυρής και μεγάλης χώρας.

    • man8os avatar
      man8os @ (A)θανάσης 05/12/2010 21:15:53

      Αλλα ισλαμικης?
      Οχι ρε παιδια...
      Δε μαρεσει καθολου η προοπτικη.

      • Orestios avatar
        Orestios @ man8os 05/12/2010 21:32:22

        Οταν ένα κράτος από εθνικά κυρίαρχο με πολιτικές τύπου GAP γίνεται failled state τότε είτε γίνεται υποτελές ή κατακτιέται από άλλα.
        That's life

        • man8os avatar
          man8os @ Orestios 05/12/2010 21:56:23

          Διαβασε στον techie chan. Eκει εχει αρθρο με τιτλο failed state.
          (Αναφερω το συγκεκριμενο blog, γιατι ειναι σχολειο στα οικονομικα ο τυπος)

          • Αρματιστής avatar
            Αρματιστής @ man8os 05/12/2010 23:54:00

            Πιστεύω να διάβασες το άρθρο "η κάρατου Αγίου Γλυκερίου".......

            Τι λες θα μπορούσε να αναρτηθεί σε αυτό το μπλογκ;;;;

          • Orestios avatar
            Orestios @ man8os 06/12/2010 00:23:00

            Μάνθε, νομίζω πως το τέλος της περιόδου του failed state σηματοδοτήθηκε με τους βανδαλισμούς του Δεκέμβρη 2008. Έκτοτε η Ελλάδα είναι ένα vassal state και αυτό επισημοποιήθηκε με το μνημόνιο.
            Απομένει η κατάργηση της χώρας και η απόσυρη των συμβόλων.

  3. Orestios avatar
    Orestios 05/12/2010 21:12:00

    Si vis pacem, para bellum
    Αν δεν μπορεί να τηρηθεί αυτή η συνθήκη τότε το κράτος γίνεται υποτελές ή παύει να υπάρχει.

  4. anonymous avatar
    anonymous 05/12/2010 21:14:12

    Υπενθυμίζω ότι είτε είχε δημοσιευτεί είτε ήταν δήλωση του Βενιζέλου ότι θέλουν να κάνουν οικονομία 30%. Να πως θα γίνει.

  5. man8os avatar
    man8os 05/12/2010 21:14:59

    Παιδια δεν ξερω αν αληθευει κατι τετοιο, αλλα η αμυνα της χωρας μας βασιζεται πολυ στα τεθωρακισμενα και στην αεροπορια μας. Αν μειωσουν τον στρατο θα πρεπει να μειωσει και η Τουρκια τον δικο της. Αλλοιως η κυβερνηση στερει απο την χωρα τη δυνατοτητα να αμυνθει εαν δεχτει επιθεση.

  6. Aris avatar
    Aris 05/12/2010 21:15:25

    Αν εξαιρέσει κανείς τους ιπτάμενους που κάνουν αναχαιτίσεις και όσους βγαίνουν με τα πλοία στο Αιγαίο, όλα τα υπόλοιπα είναι ένα μεγάλο και διαχρονικό αστείο. Αυτό που λέμε Ένοπλες Δυνάμεις είναι ένα δημιούργημα με τεράστια λειτουργικά προβλήματα και σοβαρές οργανωτικές αδυναμίες. Αν προσθέσουμε και την έντονη κομματικοποίηση από το 1981 και μετά, μπορούμε να μιλάμε για έναν σχεδόν υπό διάλυση μηχανισμό με έντονα χαρακτηριστικά ελληνικού δημόσιου τομέα... Όταν το 1996 στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας είδα υπαξιωματικούς με... τζιν, φορούσαν τη μισή στολή δηλαδή, τότε κατάλαβα το μέγεθος της παρακμής. Δεν λέω άλλα για να μην κουράσω...

    • (A)θανάσης avatar
      (A)θανάσης @ Aris 05/12/2010 21:19:25

      Μη λες...

    • what avatar
      what @ Aris 05/12/2010 21:28:10

      "μεγάλο και διαχρονικό αστείο" ε;
      Ούτε οι Τούρκοι στα προπαγανδιστικά sites δεν τα λένε αυτά.

    • φ14 avatar
      φ14 @ Aris 05/12/2010 23:03:24

      μην μ τους στεναχωρεις τους καντηλαναφτες της Δεξιας...το αξιομαχο εχει χα8ει δεκαετιες τωρα, οι αγορες τ 'αιωνα' φιασκο και οι απο8ηκες γεματες 'προηγμενα' οπλικα συστηματα (πχ τα Λεο2)

      της πλακας Ε.Σ (εξαιρουμενων Ιπταμενων, ΕΤΑ, Ζ ΜΑΚ et al)

      Τα περισσοτερα αστερια/μονιμο προσωπικο

      • what avatar
        what @ φ14 05/12/2010 23:28:24

        Για κάποιον που αντικαθιστά το θήτα με 8, κάτι παραπάνω θα ξέρεις.

      • Moύτρο avatar
        Moύτρο @ φ14 06/12/2010 00:13:01

        εσύ δλδ ώς "αριστερός", χαίρεσαι που έχει χαθεί το αξιόμαχο του ΕΣ;

        η μήπως νομίζεις ότι τα τουρκικά βλήματα θα σου ζητήσουν πιστοποιητικό πολιτικών φρονημάτων;

  7. Οδυσσέας avatar
    Οδυσσέας 05/12/2010 21:33:19

    @ Άρης:
    1. Άλλα έδειξαν οι ελληνοτουρκικές κρίσεις το 1987 και το 1996... Εκτός από την αεροπορία και το ναυτικό, και ο στρατός κινητοποιήθηκε σύμφωνα με τα σχέδια, κάλεσε τους εφέδρους του σύμφωνα με τα σχέδια, και ήταν έτοιμος για πόλεμο. Ας μην το ξεχνάμε αυτό.
    2. Και αν ακόμα ίσχυε ότι μόνο η αεροπορία και το ναυτικό είναι ετοιμοπόλεμα, ποιο είναι το "δια ταύτα" σου; Να τα διαλύσουμε; Γιατί αυτό επιδιώκει η πολιτική ΓΑΠ.

  8. Μικρός Οδυσσέας avatar
    Μικρός Οδυσσέας 05/12/2010 21:40:17

    Αν θέλετε χρησιμοποιείστε άλλο ψευδώνυμο για να μην μπερδευόμαστε

    • Οδυσσέας avatar
      Οδυσσέας @ Μικρός Οδυσσέας 05/12/2010 23:38:40

      "Συνονόματε", το συγκεκριμένο ψευδώνυμο το χρησιμοποιώ στο Διαδίκτυο (και εδώ μέσα και σε αμυντικές ιστοσελίδες και στο "Εν Κρυπτώ" απ' όπου το συγκεκριμένο άρθρο) εδώ και τέσσερα χρόνια περίπου, και δεν προτίθεμαι να το αλλάξω. Προσωπικά δε βλέπω κίνδυνο μπερδέματος, αλλά αν τον βλέπεις εσύ, πράξε αναλόγως.

  9. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 05/12/2010 21:47:20

    Δε γουσταρουν Ηθικο ακμεοτατο σε κανενα στρωμα της κοινωνιας !!!!!!! απλο.-
    Η χωρα του Παγκαλου του Φακελωτή.

    ΠΠ

  10. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 05/12/2010 21:47:39

    Που να δείτε τι γίνεται στην Αγγλία. Παροπλίζουν το ark royal το αεροπλανοφόρο, καθηλώνουν τα harriers και τα nimrods μέχι το 2019 και μειώνουν το στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό των Ε.Δ κατά 35-40 χιλ. Υπάρχουν φυσικά μεγάλες αντιδράσεις μέσα στις Ε.Δ. παρόλο που οι Βρετανοί δεν βρίσκονται υπό απειλή casus belli από κάποιον γείτονα. Αν έχουν αυτά σαν πρότυπο για τις εδώ περικοπές, θα έχουμε σε λίγο εικονική άμυνα. Έτσι κι αλλιώς και τα σύνορα στον Έβρο εικονικά έγιναν αφού μπαίνει όλη η Ασία. Οι έλεγχοι της τρόϊκας και μετά οι δηλώσεις Πάγκαλου προλείαναν το έδαφος.

  11. Moύτρο avatar
    Moύτρο 05/12/2010 22:01:05

    Εκτός αυτού οι Άγγλοι έχουν σε υπηρεσία και καμια 200αρια πυρηνικές κεφαλές..

  12. someone avatar
    someone 05/12/2010 22:07:17

    Καλά θα κάνουν αντι να κανουν μειώσεις σε εξοπλισμους κλπ. να κοιτάξουν να ανακτήσει ο ελληνικος στρατός την σοβαρότητα και αξιοπιστεία που του αρμόζει.Και λέγοντας αυτο εννοώ να σταματησει πια η νοοτροπία του ρουσφετιου,αλλα να γίνει επιτέλους αξιοκρατικός.Να σταματήσει πια ο ελεγχος του στρατου απο τα κομματόσκυλα που ολη μέρα κοιμουνται και τρώνε επιδόματα.Μόνο τότε θα δουν όλοι οτι ο στρατός μπορεί να είναι εγγυητής της εδαφικής ακαιρεότητας της χώρας και της ευρυθμης λειτουργίας της,αντί ενος οργανου ακόμα που τρώει τα λεφτα του ελληνα φορολογουμενου πολιτη.
    Όμως αν τους καινε τόσο οι εξοπλιστικές δαπάνες αντι να αγοράζουν συνέχεια απο το εξωτερικό ,υπάρχει και η δυνατότητα της εγχώριας πολεμικής βιομηχανίας ,που παρ'οτι εχει τεράστιες δυνατότητες σε επιστημονικό προσωπικό και υποδομές,ωστόσο παραμελείται μαζί με τις υπόλοιπες ΔΕΚΟ.
    ΛΥΣΕΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.ΑΠΛΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΙΣ ΔΟΥΝ.

  13. Λεωνίδας avatar
    Λεωνίδας 05/12/2010 22:48:00

    Αν υποτεθεί ότι γίνει ποτέ πόλεμος στο Αιγαίο ξέρετε τι μπάχαλο θα γίνει; Δεν θα προλαβαίνει κανείς να σιγουρεύει αν βαράει φίλιο η εχθρικό στόχο, Το παν είναι οι επικοινωνίες που ανά πάσα ώρα ελέγχονται από τις «μεγάλες δυνάμεις». Ο διαιτητής λοιπόν καθορίζει το αποτέλεσμα. Ο στόλος τουλάχιστον θέλει μικρά και ευέλικτα πλοία που μπορούν να κρύβονται. Τα υπόλοιπα είναι μπούρδες και κεφαλικός φόρος του Έλληνα πολίτη. Όσο για τα τζιν στο Ναύσταθμο Aris μάλλον δεν γνωρίζεις τις στολές του Π Ν. Βρομοποδαράς υπηρέτησες;

  14. blue nile avatar
    blue nile 06/12/2010 00:45:01

    Τι κάθεστε και συζητάτε άραγε?
    Το πράμα είναι τελειωμένο...
    Ο Σεφέρης σε εκείνη την εξέχουσας σημασίας ρήση του κατά την διάρκεια της χούντας είχε πεί ότι η τότε κατάσταση ήταν μια κατάσταση ανωμαλίας και αναπόφευκτα θα τελείωνε με μια εθνική καταστροφή. Το δράμα της Κύπρου τον δικαίωσε μετά θάνατον.
    Η παρούσα ανωμαλία μιας μεταπολίτευσης που στην ολοκληρία της είναι υποταγμένη στην πιο στυγνή κομματοκρατία, με κερασάκι στην τούρτα την ανελλήνιστη ηγεσία του ΓΑΠ οδηγεί στη νέα εθνική καταστροφή της απώλειας μεγάλου μέρους του Αιγαίου και της Θράκης.
    Την ίδια ώρα που οι Τούρκοι παραγγέλνουν πλωτές πτυσσόμενες στρατιωτικές γέφυρες και υλικά ταχείας πήξεων υγρών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο στον Έβρο οι σύγχρονοι Εφιάλτες της ενδοτικότατης κυβέρνησης πρώτα καταρρακώνουν την αξιοπρέπεια και ύστερα μειώνουν το αξιόμαχο των ενόπλων δυνάμεων με όποιο τρόπο μπορούν.
    Αν κάποιος ψάξει την Κομοτηνή στο Google Earth θα δει ότι έχουν ήδη μοιράσει τη Θράκη δημιουργώντας τη δημοκρατία της Δυτικής Θράκης.

  15. Θεωρείο avatar
    Θεωρείο 06/12/2010 00:55:04

    Ξέρετε τι συμβαίνει όταν ρίχνουν στον τερματοφύλακα 10 μπάλες ταυτόχρονα; Τα παίζει και δεν πιάνει ούτε μία!
    Όπως είναι γνωστή στρατιωτική τακτική να ανοίγεις πολλά μέτωπα στον εχθρό.
    Αυτός που βάλλεται τώρα είναι ο Έλληνας πολίτης. Το μέτωπο του φόβου στρατιωτικής εισβολής είναι άλλο ένα. Τα άλλα τα ξέρουμε ήδη:
    Μειώσεις μισθών, απολύσεις, αύξηση τιμάριθμου, Μακεδονικό ζήτημα, αθρόα εισροή μεταναστών, τρομοκρατικές επιιθέσεις, βίαιη καταστολή διαδηλώσεων, καταστολή γεννήσεων λόγω πίεσης των πολυτέκνων και... άλλα έπονται! Σε ποιο θα αντισταθεί ο Ελληνας; Θα επικεντρωθεί, μάλλον, στην στρατιωτική εισβολή (μούφα) και θα νιώσει ότι έκανε μεγάλη νίκη, εκτός φυσικά από το θρίαμβο του Παναθηναϊκού (ή του Ολυμπιακού) και θα νομίσει ότι έκανε μεγάλες νίκες!
    Και τέλος! Όλα τα άλλα χαπάκια θα τα καταπιεί αμάσητα...
    Για το πάπλωμα:
    Ούτε η Τουρκία έχει συμφέρον να κάνει στρατιωτική εισβολή, απλά κάνει πολιτικό ρουά, παίζοντας καλό σκάκι διαχρονικά.
    Οι ελληνικές ΕΔ πάσχουν από ηγεσία και θα συνεχίσουν να βρίσκονται σ' αυτήν την "καταστολή". Αν υπήρχε υγιής στρατιωτική ηγεσία και μη απόλυτα ελεγχόμενη, αυτή θα είχε εκπαραθυρώσει προ καιρού τον καταφανέστατα εθνικό μειοδότη ΓΑΠ.
    Η εξυγείανση στις ΕΔ χρειάζεται με σωστή κατανομή, εκπαίδευση, σχεδιασμό του προσωπικού, αλλά δεν μπορεί να γίνει με μία... απόφαση! Χρειάζεται σχέδιο και δεν υπάρχει. Χρειάζεται χρόνος και δεν υπάρχει. Χρειάζεται χρήμα κατά τη διάρκεια της εξυγείανσης μέχρι να αποδώσει, για να μη μειωθεί το αξιόμαχο στο μεσοδιάστημα και, το μαντέψατε... δεν υπάρχει.
    Μία μπάλα τη φορά, παρακαλώ!

    • blue nile avatar
      blue nile @ Θεωρείο 06/12/2010 01:18:16

      Μπορείς να ανατρέξεις στα δημοσιεύματα εφημερίδων πριν απο το Κυπριακό. Κανείς δεν πίστευε στα σοβαρά ότι οι Τούρκοι θα μπουκάρουν.
      Τα ίδια και λίγες μέρες πριν τα Ίμια

      • man8os avatar
        man8os @ blue nile 06/12/2010 02:08:17

        Οι Τουρκοι θα μπουκαρουν οταν αισθανθουν οτι ειναι απολυτα καλυμενοι, δηλαδη μολις φυγουμε απο το Ε.

  16. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 06/12/2010 01:31:59

    Μια ερώτηση, γιατί δεν το κατέχω. Τι είναι η "οροφή" (αρμάτων, μαχητικών κ.λπ); Και τι ρόλο παίζει στην αμυντική ικανότητα;

    • Professor Moriarty avatar
      Professor Moriarty @ Αυριανιστής 06/12/2010 01:49:13

      Ο αριθμός των μάχιμων αεροσκαφών, αρμάτων κλπ

    • Αρματιστής avatar
      Αρματιστής @ Αυριανιστής 06/12/2010 11:46:27

      Να το διορθώσω λίγο

      Ο αριθμός των προβλεπομένων (προσωπικού και υλικών) με βάση τους πίνακες οργανώσεως και υλικού (ΠΟΥ).

      Με βάση τη συνθήκη για το περιορισμό των συμβατικών όπλων στην Ευρώπη, προβλέπονται ανώτατες οροφές για τα πυροβόλα, τα άρματα, τα επιθετικά ελικόπτερα και άλλα σημαντικά οπλικά συστήματα. Οι οροφές επαληθεύονται με επιθεωρήσεις από τα άλλα κράτη. Η Ελλάδα διατηρεί οροφές πολύ κάτω από αυτές της συνθήκης.

  17. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 06/12/2010 01:41:21

    Ορισμένα στοιχεία και παρατηρήσεις με βάση τη γνώση που έχω:

    1. Ο Ελληνικός στρατός δεν διαθέτει 1700 άρματα, αλλά περίπου 1270 κατανεμημένα στον ηπειρωτικό και νησιωτικό χώρο. Αυτά είναι των τύπων:

    a. LEOPARD 1A5: 500 (πυροβόλο 105 χιλ)
    b. LEOPARD 2A4: 200 (πυροβόλο 120 χιλ – δεν διαθέτουν πυρομαχικά)
    c. LEOPARD 2Α6: 170 (πυροβόλο 120 χιλ – δεν διαθέτουν πυρομαχικά)
    d. M48A5 MOLF: 400 (πυροβόλο 105 χιλ)

    2. Εκ των παραπάνω αρμάτων, περίπου 800 βρίσκονται στην ηπειρωτική Ελλάδα και τα υπόλοιπα στα νησιά.

    3. Οι Επιλαρχίες που έχουν παραλάβει τα LEOPARD 2Α4 και 2Α6 με πυροβόλο 120 χιλ, επειδή στερούνται βλημάτων 120 χιλ, συνεχίζουν να διαθέτουν ως επιχειρησιακό το προηγούμενο άρμα τους. Δηλαδή η κάθε Επιλαρχία που διαθέτει LEOPARD 2Α4 και 2Α6 διαθέτει από 82 μέχρι 108 άρματα. Τα προβλήματα από αυτή την ασυμμετρία μπορείτε να τα αντιληφθείτε και πιστέψτε με επειδή τα έχω αντιμετωπίσει, είναι τρέλα. Το γιατί ακόμη δεν υπάρχουν βλήματα 120 χιλ μολονότι τα άρματα είχαν παραγγελθεί το 2002 και είχαν αρχίσει να παραλαμβάνονται το 2008, ρωτήστε το Μειμαράκη και το Καραμανλή. Η απ’ ευθείας παραγγελία του Βενιζέλου για 9.000 βλήματα που δεν επαρκούν ούτε για τα βλήματα επί των αρμάτων (δεν μιλάμε για απόθεμα), θα πληρωθεί στη «πολιτισμένη» Γερμανία διπλάσια τιμή από αυτή που τα προμηθεύτηκε η Τουρκία. Εννοείται ότι η «χρεοκοπημένη ΠΥΡΚΑΛ δεν θα πάρει ούτε ένα ευρώ υποκατασκευαστικό έργο ……

    4. Τα 1730 άρματα που αναφέρει το άρθρο, προβλέπονται ως οροφή από τη συνθήκη για το περιορισμό των συμβατικών όπλων στην Ευρώπη (συνθήκη CFE).

    5. Η Τουρκία στη ΝΑ Ανατολία μπορεί να διαθέτει ανεξέλεγκτο αριθμό αρμάτων. Δηλαδή ουσιαστικά δεν υπάρχει οροφή αρμάτων για την Τουρκία. Στην Ανατολική Θράκη η Τουρκική 1η Στρατιά διαθέτει μια δύναμη 1100 περίπου αρμάτων εκ των οποίων 450 με πυροβόλο 120 χιλ και με βλήματα.

    6. Επίσης πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή τα διαθέσιμα ΤΟΜΠ είναι περίπου 2000. Θα πρέπει να λάβουμε πάνω απ’ όλα υπόψη ότι τα διαθέσιμα ΤΟΜΠ είναι στο σύνολό τους παλαιάς τεχνολογίας και αποτελείται από Μ113Α1 και Α2 και ΛΕΩΝΙΔΑΣ 1 και 2. Το σοβαρότερο μειονέκτημα αυτών των Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μεταφοράς Προσωπικού (ΤΟΜΠ) πέρα από την ηλικία είναι η πολύ ασθενής θωράκιση που στη πραγματικότητα τα καθιστά κινούμενες νεκροφόρες (Μ113Α1 κατασκευασμένο από αλουμίνιο και με βάρος 11 τόνους). Αυτή είναι η τύχη που η Ελλάδα επιφυλάσσει στα παιδιά της…. Ένα παράδειγμα για να αντιληφθείτε τα μεγέθη. Το νέο ΤΟΜΠ του Ισραηλινού στρατού είναι το NAMER με βάρος 60 τόνους, αρθρωτή πολυστρωματική θωράκιση, αντιναρκική θωράκιση, εσωτερική θωράκιση από KEVLAR, και κινητήρα ισχύος 1200 hp.

    7. Η ΧΧη Τεθωρακισμένη Μεραρχία διοικεί τις Τεθ. Ταξιαρχίες της Θράκης, αλλά στη πραγματικότητα είναι επιχειρησιακό στρατηγείο. Αν με ρωτήσετε αν την χρειαζόμαστε, θα σας πω τι θέλουμε να κάνουμε σε ένα πόλεμο. Θέλουμε να καθίσουμε και να αποκρούομε μπουνιές, ή θέλουμε να περάσουμε στην αντεπίθεση και να δημιουργήσουμε προοπτικές νίκης. Πιστεύω να με καταλαβαίνετε.

    8. Η 1η Στρατιά, η Vη Μεραρχία της Κρήτης, η ΜΕΡΥΠ η VIII Μεραρχία της Ηπείρου, στη πραγματικότητα είναι στρατηγεία και υφίστανται διότι υπάρχουν κάποια σχέδια που το απαιτούν. Για να καταργηθούν θα πρέπει τα αντίστοιχα σχέδια να έχουν παύσει να έχουν χρησιμότητα. Αν είναι έτσι να καταργηθούν. Θέλω όμως να πω κάτι. Ένας πιθανός πόλεμος Ελλάδας – Τουρκίας θα διεξαχθεί σε όλο το μήκος και πλάτος της Ελληνικής επικράτειας…..

    9. @ Aris: Από ότι καταλαβαίνω η εμπειρία σου προέρχεται μόνο από το Ναυτικό… Αν δεν ξέρεις τι γίνεται στη Θράκη και στα νησιά μη μιλάς. Κάποια παιδιά αύριο στον Έβρο θα ξεκινήσουν ασκήσεις, βολές, νυκτερινά τετραήμερα. Κάποια Επιλαρχία θα μεταβεί για 6 ημέρες στο πεδίο βολής αρμάτων της Ξάνθης για εκτέλεση βολών αρμάτων ημέρα και νύκτα υπό κρύο βροχή και λάσπη. Ένα δικό μου παληκάρι των Καταδρομών τη προηγούμενη εβδομάδα έκανε νυκτερινό τετραήμερο στο όρος Ορφέας του νομού Έβρου και αύριο ξεκινά για αποβατική άσκηση…. Και έχει γυναίκα και μικρό παιδί και παίρνει το μήνα 1300 ευρώ χωρίς να πληρώνεται εκτός έδρας και υπερεργασία, όπως ενδεχομένως εσύ και πολλοί άλλοι εδώ πέρα…..

    10. Φ14: Ομοίως ως ανωτέρω. Για τις μ……ς που γράφεις θα πρέπει να φέρεις αποδείξεις διαφορετικά …...

    11. Professor Moriarty: Και επειδή υπάρχει ο μεγάλος τραγουδιστής θα πρέπει να απαξιώσουμε το στρατό; Τι σχέση έχει το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα με τα ανύπαρκτα προβλήματα ασφάλειας των χωρών της ΕΕ; Γνωρίζεις πόσοι είναι οι κληρωτοί που υπηρετούν στο στρατό; Θα ήθελα να ακούσω.

    ΥΓ. Τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από ανοικτές πηγές

    • Profesor Moriarty avatar
      Profesor Moriarty @ Αρματιστής 06/12/2010 13:22:55

      Αρματιστή, με έκπληξη διάβασα το συμπέρασμα που έβγαλες από το σχόλιό μου. Το σχόλιο ήταν ειρωνικό για το πως οι διάφοροι λογιστές που έγιναν πρωθυπουργοί αντιλαμβάνονται αυτά τα ζητήματα. Η δική μου άποψη είναι ότι πρέπει σταδιακά να πάμε σε μοντέλο άμυνας τύπου Ισραήλ. Και επίσης νομίζω ότι το συντομότερο πρέπει να αρχίσει να ενισχύεται η αεροπορία με αεροπλάνα 5ης γενιάς και ταυτόχρονα να αποκτήσει ικανότητα για πλήγματα σε μεγάλη ακτίνα δράσης.

      Αυτό το ανέκδοτο με τα βλήματα όταν το πρωτοάκουσα δεν το πίστευα. Πιστεύεις ότι είναι συνομωσία των "πολιτισμένων" Γερμανών, ή χοντρο σκάνδαλο των ιθαγενών νεάντερνταλ της πολιτικής; Γιατί αυτό εμένα μου φαίνεται πιό χοντρό και από το Βατοπέδι, διότι η συνέπειές του είναι δυνητικά πολλάπλάσια ζημιογόνες.

      Όσον αφορά τις περικοπές στην άμυνα, ποτέ δεν ξέρεις από που θα σούρθει. Για την Βρετανία υπενθυμίζω ότι αυτή που έκανε τις τελευταίες δραστικές περικοπές στην άλλοτε κραταιά ναυτική δύναμη της Αγγλίας ήταν η Θάτσερ. Μεγάλη αντίδραση τότε από τους ναυάρχους. Λίγο καιρό αργότερα οι ναύαρχοι πήραν την εκδίκησή τους όταν το ναυτικό εκλήθη να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά στα Φώκλαντς.

      ΥΓ. Τα leopards χωρίς βλήματα λογίζονται ως έχοντα επιχειρησιακή ετοιμότητα και συνυπολογίζονται στην "οροφή";

    • Professor Moriarty avatar
      Professor Moriarty @ Αρματιστής 06/12/2010 13:24:27

      Αρματιστή, με έκπληξη διάβασα το συμπέρασμα που έβγαλες από το σχόλιό μου. Το σχόλιο ήταν ειρωνικό για το πως οι διάφοροι λογιστές που έγιναν πρωθυπουργοί αντιλαμβάνονται αυτά τα ζητήματα. Η δική μου άποψη είναι ότι πρέπει σταδιακά να πάμε σε μοντέλο άμυνας τύπου Ισραήλ. Και επίσης νομίζω ότι το συντομότερο πρέπει να αρχίσει να ενισχύεται η αεροπορία με αεροπλάνα 5ης γενιάς και ταυτόχρονα να αποκτήσει ικανότητα για πλήγματα σε μεγάλη ακτίνα δράσης.

      Αυτό το ανέκδοτο με τα βλήματα όταν το πρωτοάκουσα δεν το πίστευα. Πιστεύεις ότι είναι συνομωσία των "πολιτισμένων" Γερμανών, ή χοντρο σκάνδαλο των ιθαγενών νεάντερνταλ της πολιτικής; Γιατί αυτό εμένα μου φαίνεται πιό χοντρό και από το Βατοπέδι, διότι η συνέπειές του είναι δυνητικά πολλάπλάσια ζημιογόνες.

      Όσον αφορά τις περικοπές στην άμυνα, ποτέ δεν ξέρεις από που θα σούρθει. Για την Βρετανία υπενθυμίζω ότι αυτή που έκανε τις τελευταίες δραστικές περικοπές στην άλλοτε κραταιά ναυτική δύναμη της Αγγλίας ήταν η Θάτσερ. Μεγάλη αντίδραση τότε από τους ναυάρχους. Λίγο καιρό αργότερα οι ναύαρχοι πήραν την εκδίκησή τους όταν το ναυτικό εκλήθη να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά στα Φώκλαντς.

      ΥΓ. Αυτά τα leopards χωρίς βλήματα λογίζονται ως έχοντα επιχειρησιακή ετοιμότητα και συνυπολογίζονται στην "οροφή";

      • Αρματιστής avatar
        Αρματιστής @ Professor Moriarty 06/12/2010 14:15:12

        Έχεις δίκιο. Εγώ διάβασα το σχόλιό σου λάθος. Ζητώ συγνώμη.

      • Αρματιστής avatar
        Αρματιστής @ Professor Moriarty 06/12/2010 14:17:58

        Προς το παρόν οι μόναδες που διαθέτουν τα leopards 2Α4 και 2Α6 (HEL) διαθέτουν και τον παλαιότερο τύπο (Μ60Α3 , leo1Α5).

    • Maximilien avatar
      Maximilien @ Αρματιστής 06/12/2010 13:33:45

      Καλά τα τανκς και τα τελευταίας τεχνολογίας όπλα και οι υπερσύγχρονοι πύραυλοι. Στρατό στο έδαφος έχεις; Κληρωτούς; Φροντίζεις την εφεδρεία σου; Εκπαιδεύεις τακτικά το προσωπικό σου; Το προετοιμάζεις για αυτά που μπορεί να συναντήσει στο πεδίο της μάχης; Οι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί σου μπορούν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις του πολέμου; Αποθέματα σε πυρομαχικά και σωστή επιμελητεία έχεις; ´Εχεις προετοιμάσει τον λαό για όλα τα ενδεχόμενα ή του έχεις καλλιεργήσει την εθελοδουλεία και ψευδαισθήσεις ασφάλειας ότι άλλος θα πολεμήσει για σένα; Καλά τα τσιτάτα περί μικρού και ευέλικτου στρατού αλλά πάνω από όλα χρειάζεται αποτελεσματικός και καλά εκπαιδευμένος οπλίτης.

      • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
        Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ Maximilien 06/12/2010 13:57:38

        Maximilien που είπες "Καλά τα τσιτάτα περί μικρού και ευέλικτου στρατού αλλά πάνω από όλα χρειάζεται αποτελεσματικός και καλά εκπαιδευμένος οπλίτης" να πω ότι το ένα δεν αναιρεί το άλλο.

        Αντί να έχεις 12, 14, 18 και εσχάτως 9 μήνες κληρωτούς ανεκπαίδευτους να κάνουν τις παραδουλέυτρες, θα μπορούσες να τους έχεις φουλ εκπαιδευμένους.

        Αλλά μετά ποιος 25χρονος με μεταπτυχιακό θα φτιάχνει τον καφέ του αργόσχολου ταξίαρχου στην ακριτική Θήβα;;; Μόνος του;;; απαπα...

        • Maximilien avatar
          Maximilien @ Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ 06/12/2010 14:09:29

          όχι δεν είναι αποκλείει το ένα το άλλο, μόνο που η συζήτηση που διεξάγεται τόσα χρόνια τώρα για αυτό το θέμα, με αυτούς τους όρους διεξάγεται. Μια χώρα σαν τη δική μας, με οξύ πρόβλημα λειψανδρίας, με σταθερώς μειούμενες ΕΣΣΟ και περιορισμένες δεξαμενές εφεδρείας ασχολείται πυρετωδώς σε κάθε επίπεδο της πολιτικής και στρατιωτικής ιεραρχίας με τις "μικρές και ευέλικτες ΕΔ". Όλοι αντιλαμβάνονται ότι κάτι πρέπει να αλλάξει στις ΕΕΔ αλλά πάντοτε αρχίζουν και τελειώνουν με το ζήτημα του μεγέθους και της ευελιξίας. Σάμπως οι πιο βασικοί όροι ποιότητας και αποτελεσματικότητας στις ΕΕΔ έχουν ικανοποιηθεί και αυτό που λείπει είναι η μείωση του "γιγαντιαίου" μεγέθους των ΕΔ μας. Καραμέλα έχει καταντήσει το ζήτημα και νομίζω ότι οι περισσότεροι από μας καταλαβαίνουμε ότι αποτελεί άλλοθι. Άλλοθι για την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να αποδιοργανώσει περαιτέρω τις ΕΔ λόγω του Μνημονίου και των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτό.

          • Maximilien avatar
            Maximilien @ Maximilien 06/12/2010 14:14:16

            Και να συμπληρώσω κάτι ακόμα Αλώβητε. Αν θες μπορείς να εκπαιδεύσεις τους κληρωτούς σου. Αν δε θες και δεν σε ενδιαφέρει σαν κράτος δεν θα μπορέσεις να εκπαιδεύσεις ούτε τα αδέσποτα των στρατοπέδων. Δεν μας εμποδίζει το μέγεθος του στρατού. Άλλα μας εμποδίζουν.

  18. artsibourtziloulas avatar
    artsibourtziloulas 06/12/2010 02:00:55

    Οσο οι ηγεσιες στην Δικαιοσυνη και στο Στρατο ΔΕΝ αυτοαναδεικνυονται,αυτοδιοικουνται και "αυτοπροσδιοριζονται εν ορκως"

    κι οσο Αστυνομικοι ,Στρατιωτικοι γινονται μεσω Πανελληνιων


    αναμεινατε Εθνικως ΤΑ ΧΕΙΡΙΣΤΑ!!!!

  19. φ14 avatar
    φ14 06/12/2010 05:19:19

    μαλιστα...οσον αφορα τα Λεο2, με επιβεβαιωσες - οποτε και σου επιστρεφω με χαρα τον χαρακτηρισμο

    8ες αποδειξεις για το αξιομαχο; Ας ξεκινησουμε λοιπον με ενα απλο ερωτημα;

    Εφοσον για το ΝΗ-90 εχουμε ακομα...καιρο, ποια μεσα εχει η Αεροπορια Στρατου για αερομεταφορα; ...μηπως τα ιδια π ειχαν κ οι Αμερικανοι στο...Βιετναμ;

    πς Οσο για αυτα π γραφεις περι Ελληνικης επικρατειας κλπ, εκτι8εσαι...ελπιζω μονον να μην εισαι μονιμος - αν ναι, πανε μεχρι την Sandhurst - η ημιμα8εια καοκος συμβουλος

    πς2 Για την ταμπακιερα 8α μιλησεις; Γιατι εχει η Ελλαδα τον μεγαλυτερο αρι8μο 'αστεριων' σε ολο το ΝΑΤΟ; (οι περισσοτεροι δεν απο δαυτους, το μονο σχολειο π χουν περασει προσφατως ειναι το...Carrefour)

    • what avatar
      what @ φ14 06/12/2010 16:03:55

      http://www.youtube.com/watch?v=o99iVkrLh2E

  20. sgalatas avatar
    sgalatas 06/12/2010 07:08:42

    με απλά λόγια όλοι είναι σωτήρες μας, μια φαντασία βγαλμένη απ' το χόλυγουντ. Ζήτω ο Γ.Α.Π. ο νέος έλλην που σπούδασε και μορφώθηκε στις αμερικάνικες σχολές των superman.

  21. ΣΠΥΡΟΣ avatar
    ΣΠΥΡΟΣ 06/12/2010 07:28:01

    ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΚΟΒΟΝΤΑΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    ΓΙΑ ΝΑ ΘΡΕΦΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΡΓΟΣΧΟΛΟΙ ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΣΤΙΣ
    ΔΕΚΟ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ????????

  22. t0p avatar
    t0p 06/12/2010 09:50:36

    σημασία δεν έχει πόσα έχουμε .αλλά πόσα μπορούν να είναι διαθέσιμα.Αυτή ην στιγμή για να διατεθούν σε αποστολές μονάδες κανιβαλίζονται οι διπλανές τους λόγω 'ελλειψωης συντ'ηρησης και ανταλλακτικών.Μιλάμε για μείωση όταν τα μισά άρματα ,αεροπλάνα,ελικόπτερα,υποβρύχια,πλοία επιφανείας ακινητούν ελλείψη αναταλλακτικών.Οι υπουργοί έχουν χρήματα για αγοράζουν καινούργια ,αλλά δεν έχουν χρήματα να τα συντηρούν..............
    Αυτά συμβαίνουν σε ένα κράτος που οι εκάστοτε Υπουργοί Αμυνας είναι αδιάφοροι,άσχετοι,αντιμιλιταριστές και ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ "ΤΙ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΟΤΑΝ ΕΧΕΙΣ ΔΙΑΛΥΣΕΙ ΤΟ ΗΘΙΚΟ ΤΟΥ ΕΝΣΤΟΛΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΤΙΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΙ ΚΥΡΙΕ ΕΥΑΓΓΕΛΕ " ;
    Το προσωπικό είναι το άλφα και το ωμέγα στην άμυνα και δυστυχώς οι βενιζελοπάγκαλοι κάνουν ότι περνάει απο το χέρι τους να το διαλύσουν .....δοξάστε τους ..........
    Μην ξεχνάτε ότι το 'ενστολο προσωπικό δεν διορίστηκε απο τους πολιτικούς αλλά κέρδισε αυτό που είναι μέσα απο πανελλήνιες εξετάσεις και μάλιστα με ιδιαίτερα υψηλή βαθμολογία σε αντίθεση με κάποιους πολιτικούς που με πτυχία εξωτερικού και κρητήρια οικογενειοοικονομικά βρέθηκαν να είναι σε κόματα εξουσίας και μας έφεραν λόγω ανικανότητας στην χρεοκοπία

  23. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 06/12/2010 09:52:51

    Σύμφωνα με το onalert, ετοιμάζονται και απολύσεις 15.000 στελεχών στις Ένοπλες Δυνάμεις:

    http://www.onalert.gr/default.php?pname=Article&catid=2&art_id=1509

  24. Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
    Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ 06/12/2010 12:23:47

    Δεν είναι τόσο λάθος, ούτε politically-correct η “μετατροπή των ΕΔ σε μικρές και ευέλικτες”.

    Εάν σας γοητεύει ο στρατός της Β. Κορέας που αυτοδιαφημίζεται (και δεν έχουμε λόγο να μην το πιστέψουμε) ως ο μεγαλύτερος στο κόσμο, με τα πιο σύγχρονα μαχητικά του να είναι τα MiG-19 που μέχρι και η Αλβανία έχει αποσύρει ... οκ. Πόσο καιρό θα κρατάμε τα Α-7 πια; Πόσο καιρό θα συντηρούμε ταξιαρχίες με μισή επάνδρωση (λόγω μειωμένης θητείας και αριθμού στραυσίμων) ;; Το σκεπτικό είναι ΣΩΣΤΟ, ας επικεντρώσουμε την κριτική μας στον τροπο με τον οποίο γίνεται

    Καλύτερα μικρές, ευέλικτες και ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ με ελληνικά συστήματα και τεχνογνωσία.

    • Damokles avatar
      Damokles @ Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ 06/12/2010 14:38:51

      "με ελληνικά συστήματα και τεχνογνωσία." ??!?!!?!? Και πώς θα πάρει μίζα όοοοολο το σκυλολόι από τον υπουργό μέχρι τον ταξίαρχο;

  25. ΔΟΟΡΒΕΛΛ avatar
    ΔΟΟΡΒΕΛΛ 06/12/2010 13:16:29

    1 μικρες και εβελικτες δυναμεις-
    μα τι παπαρια ειναι αυτο.που θα πολεμισουμε στις θερμοπυλες΄΄΄΄΄΄
    μα και αποκει καποτε στο τελος περασαν.
    ειναι 10 και ειμαστε 5.
    θα πανε 7 και θα παμε 2.΄
    ποσο να κρατησουμε.
    θελει θητεια 19 μηνων και απαιτηση για αρσι της απειλης πολεμου.
    θελω να δω οταν ξεσηκωθει ο λαος ποιον θα φωναξουν να βγει στου δρομους.
    κανενας στρατωτικος δεν προκειται να παει οπως παλια.
    κοψανε τα περρισοτερα απο ολους τουσ δημοσιους και αυτο μονο τους νοιαζει.
    εκτος της πατριδας φυσικα

    • Damokles avatar
      Damokles @ ΔΟΟΡΒΕΛΛ 06/12/2010 14:51:13

      19 μήνες να πας εσύ. Εγώ έχω καλύτερα πράγματα να κάνω στη ζωή μου από το να προσφέρω δωρεάν τις υπηρεσίες και τις γνώσεις μου (που τις πλήρωσα από την τσέπη μου) στον ελληνικό στρατό. Αν θέλουν οπλίτες να τους κάνουν "καθαριότητες", ας βάλουν τους αργόσχολους μονιμάδες και ΕΠΟΠ να τα κάνουν. Αν θέλουν εξειδικευμένο προσωπικό, να πληρώσουν να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας. Και τσάμπα όμως και ΠΣΚ μέσα να σηκώσουμε το server και να βάλουμε στο domain 400+ Η/Υ... πάει πολύ.
      Όλοι κράζετε για τους αργόσχολους δημοσίους υπαλλήλους που κάθονται, αλλά δε βλέπω κανέναν να κράζει για τους εντελώς αστείους δημοσίους καραβανάδες. Ναι, υπάρχουν και αξιωματικοί που πραγματικά αξίζουν. Το πόσο μπάχαλο όμως είναι γενικά ο στρατός και κυρίως οι λειτουργοί του, αφήστε να το γνωρίζουμε όσοι πήγαμε πρόσφατα στρατό κι ακόμα γελάμε με το "υψηλό φρόνημα" και την "τεχνολογία αιχμής" τους.

      Όσο για το:
      "θελω να δω οταν ξεσηκωθει ο λαος ποιον θα φωναξουν να βγει στου δρομους.
      κανενας στρατωτικος δεν προκειται να παει οπως παλια." ... το αφήνω απλά ασχολίαστο... Μάλλον θα πρέπει και οι αξιωματικοί να συνταχθούν με το λαό όταν κι αυτοί θα πάρουν 800eur μισθό.

      • Αρματιστής avatar
        Αρματιστής @ Damokles 06/12/2010 15:00:02

        Ο καθένας είναι ελεύθερος να εκφράζεται ανάλογα με τη παιδεία που έλαβε πληρώνοντας από τη τσέπη του.

        • Damokles avatar
          Damokles @ Αρματιστής 06/12/2010 15:14:49

          Παιδεία έλαβα σπίτι μου. Δημόσια αλλά και ιδιωτική εκπαίδευση έλαβα σε σχολεία, πανεπιστήμια αλλά και πάνω στη δουλειά μου στην Ελλάδα. Επίσης, για να μην παρεξηγούμαι, δεν είμαι οπαδός της ιδιωτικής "παιδείας-εκπαίδευσης". Ανέφερα ότι τα πλήρωσα από την τσέπη μου για να τονίσω την εκμετάλλευση του ίδιου του κράτους. "Πλήρωσε να μάθεις, κι έλα μετά να μου τα δώσεις κι εμένα τσάμπα"... Πάρε τους καλούς σου αξιωματικούς και στείλτους στην αντίστοιχη σχολή ΑΕΙ με την θέση που θα επανδρώσουν. Αλλά ακόμα κι αυτούς τους δουλεύει το ίδιο το κράτος. Τους δίνει μεν το δικαίωμα να γραφτούν σε σχολές αλλά δεν τους δίνουν ούτε άδειες για να διαβάσουν ή να δώσουν εξετάσεις, ούτε κάτι επιπλέον στο μισθό τους. Γιατί λοιπόν να αγχωθούν; Αφού το φίδι από την τρύπα ο κληρωτός θα το βγάλει πάλι.

          • Orestios avatar
            Orestios @ Damokles 06/12/2010 15:19:40

            Πω πω μιζέρια!

      • Professor Moriarty avatar
        Professor Moriarty @ Damokles 06/12/2010 15:18:13

        Δεν έχεις άδικο στις παρατηρήσεις σου. Όμως ξεχνάς ότι σε περίοδο κρίσης η συντριπτική πλειοψηφία των στρατιωτών δεν θα ασχολούνται με την ανόρθωση servers, ή με στήσιμο υπολογιστικών συστημάτων, αλλά με στήσιμο σκηνών, σκαπανικές εργασίες, φόρτωση υλικού και άλλες τέτοιες πεζές εργασίες.

        Η βασική εκπαίδευση των ρωμαϊκών λεγεώνων λίγο πριν σταλούν σε πόλεμο ήταν το στήσιμο και ξεστήσιμο του στρατοπέδου 2-3 φορές την μέρα. Δεν θυμάμαι τώρα ποιός ήταν αυτός που είχε πεί την φράση πως όποιος έβλεπε ρωμαϊκό στρατόπεδο καταλάβαινε αμέσως την ανωτερότητα του ρωμαϊκού στρατού.

        Τα άλλα που λες ασφαλώς είναι αποτέλεσμα μιας μπαγιάτικης γραφειοκρατίας και εγώ απορώ γιατί δεν υπάρχει τόσα χρόνια η βούληση για τον αυτονόητο εκσυγχρονισμό. Εγώ στην θητεία μου ήμουν αναγκασμένος να χρησιμοποιώ τους υπολογιστές για να γράφω περίτεχνα προγράμματα σίτισης!

        Γι αυτό λέω ότι πρέπει να υιοθετήσουμε μοντέλα που έχουν λύσει αυτά τα προβλήματα, όπως πχ του ισραηλινού στρατού.

        • Damokles avatar
          Damokles @ Professor Moriarty 06/12/2010 15:31:57

          Συμφωνώ Καθηγητά. Αυτό που εννοώ είναι ότι ας οργανώσουν σωστά το στράτευμα και όλες τις υπηρεσίες του. Ας υπάρχουν κληρωτοί. Αλλά να γίνεται σωστός και ουσιαστικός καταμερισμός τους σε θέσεις. Το δόγμα "τα πάντα όλα" και τελικά τίποτα σωστά, δεν ωφελεί.

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Damokles 06/12/2010 15:24:18

        Αν θέλεις να υπάρχουν λιγότεροι καραβανάδες ο μόνος τρόπος είναι να κάνουμε εμείς περισσότερη θητεία. Ο άλλος τρόπος είναι να έχουμε περισσότερους καραβανάδες. Τι λες; Πίτα ολόκληρη ή σκύλος χορτάτος;

        Μπορείς φυσικά και να πεις ότι δεν θέλεις να έχει άμυνα η χώρα. Αλλά αυτό εγώ τότε θα το ερμηνεύσω ότι θέλεις μόνον οι άλλοι να πολεμήσουν και εσύ να επωφεληθείς. Αν δεν έχεις προλάβει να φύγεις με το πρώτο αεροπλάνο.

        • Damokles avatar
          Damokles @ Επώνυμος 06/12/2010 15:40:13

          Επώνυμε δεν υπάρχει μόνο άσπρο και μαύρο. Θέλω όσους αξιωματικούς χρειάζονται, με σωστή οργάνωση και ΟΧΙ καραβανάδες. Ναι να πάμε και οι κληρωτοί, αλλά να κάνουμε σοβαρή εκπαίδευση. Τις τελευταίες 3 γραμμές στο σχόλιό σου τις παρακάμπτω ως... ατυχείς... Με το πρώτο αεροπλάνο φίλε θα φύγει ο υιος του Κόκκαλη, του Μπόμπολα, του Βαρδινογιάννη. Εγώ κι εσύ θα φάμε την παπάρα. Και ξέρεις ποιό είναι το χειρότερο; Ότι όσοι φεύγουν με το πρώτο αεροπλάνο, γυρνάνε με το πρώτο επίσης για να κυβερνήσουν.

          • Επώνυμος avatar
            Επώνυμος @ Damokles 06/12/2010 15:41:49

            Εντάξει, φίλε, μαζί είμαστε. Απλώς ανησχύσα μήπως είσαι από τους "άλλους". Να με συμπαθάς!

            Η τελευταία σου πρόταση ευστοχότατη! Δυστυχώς...

          • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
            Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ Damokles 06/12/2010 15:46:05

            "Και ξέρεις ποιό είναι το χειρότερο; Ότι όσοι φεύγουν με το πρώτο αεροπλάνο, γυρνάνε με το πρώτο επίσης για να κυβερνήσουν."

            πςςςςςςςςςς !!! Ώ Δάμοκλες ! Εχεις γράψει σήμερα!!
            Τί διάολο, άδεια έχεις σήμερα και τα κατεβάζεις αυτά;

        • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
          Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ Επώνυμος 06/12/2010 15:43:58

          Επώνυμε δεν νομίζω να ευσταθεί η εξίσωσή σου.
          Ο ανώτερος αξιωματικός δεν θα εξαϋλωθεί εάν εγώ κάνω 9 μήνες παραπάνω θητεία. Ούτε θα κάνει τη δουλειά του κληρωτού εάν η θητεία
          γίνει 18 μήνες.
          Είτε έτσι είτε αλλιώς, προτιμά να υπηρετεί στην ακριτική Θήβα
          και στην νευραλγική δίοδο της Μεσογείων τα επονομαζόμενα και "σετνα της Αγίας Παρασκευής"

          Εγώ είμαι ΥΠΕΡ μιας θητείας ΕΥΛΟΓΟΥ χρονικού διαστήματος
          που αυτό κρίνεται από τον αρθιμό των ενοπλων και εξαρτάται από τον πληθυσμό της χώρας και υπερ μιας θητείας που αξιοποιεί τους
          κληρωτους και τους εκπαιδεύει να είναι ΜΑΧΙΜΟΙ με ΟΠΛΑ
          (όπλα G3 ή Μ16 όχι σφουγγαρίστρες και κουταλάκια για τον μέτριο ελληνικό του Αντισυνταγματάρχη)

          • Επώνυμος avatar
            Επώνυμος @ Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ 06/12/2010 15:57:32

            Οι αξιωματικοί των Ευελπίδων είναι λίγο διαφορετικοί από τους υπόλοιπους καραβανάδες. Όταν πηγαίνουν στα 18 τους στη Σχολή, πηγαίνουν συνήθως με αρκετό πατριωτισμό στα στήθη και όχι με δημοσιοϋπαλληλικά κριτήρια. Όσοι έχουν δημοσιοϋπαλληλικά κριτήρια συνήθως γίνονται αστυνομικοί. Βγαίνουν από τη Σχολή, όπου παίρνουν καλή εκπαίδευση με αρκετό "αέρα στα πανιά τους", μετά κάνουν το σχολείο του όπλου τους, μετά πάνε σε Κέντρο Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων, όπου δεν έχουν καταλάβει ακόμη τι γίνεται, μετά σε φυλάκιο στην προκάλυψη και μετά στην πρώτη τους μονάδα, συνήθως στα σύνορα, όπου εκεί, κάπου μαζί με την πρώτη προαγωγή σε υπολοχαγό, αρχίζουν να καταλαβαίνουν ότι έκαναν λάθος επιλογή... Γι' αυτό και οι υπολοχαγοί είναι οι πιο μίζεροι αξιωματικοί εξ Ευελπίδων. Ούτε έχουν συμβιβαστεί ακόμη με τη σκληρή πραγματικότητα, ούτε έχει περάσει καιρός από τότε που τους πήρε από κάτω...

            Αν ο στρατός ήταν φτιαγμένος για να πολεμήσει, άλλον αέρα θα είχε ο εξ Ευελπίδων αξιωματικός. Να μη σου πω ότι και οι από ΣΜΥ θα ήταν διαφορετικοί, που επίσης μπαίνουν με κάμποσο πατριωτισμό. Οι ΕΜΘ και ΕΠΟΠ μπήκαν σχεδόν με καθαρά δημοσιοϋπαλληλικά κριτήρια, κι εκεί ο πατριωτισμός είναι θέμα στατιστικής, όπως σε όλη την κοινωνία. Δεν έχουν πάντως πολλοί από αυτούς τα ιδιαίτερα χαρακτηριστκά αυτοθυσίας που πρέπει να έχεις για να είσαι στρατιωτικός - δηλαδή: αποφασισμένος να πεθάνεις για την πατρίδα χωρίς να ελπίζεις καν στη μετά θάνατον αναγνώριση του έργου σου.

            Αυτοί λοιπόν που μπήκαν με αυτόν τον αέρα στα στήθη, θα τον κρατούσαν αν ο στρατός είχε το πνεύμα του '40, του 1918-19, του 1912-13, του 1821, ακόμη και του μεταπολεμικού στρατού μέχρι το 1974. Σήμερα, ο στρατός αυτός είναι ένα ΘΕΑΤΡΟ. Δεν έχει ρόλο, δεν έχει λόγο ύπαρξης πέρα από το να προσποιούμαστε το ανεξάρτητο κράτος. Μια διαταγή αρκεί για να τα αλλάξει όλα, εγώ είμαι βέβαιος, αλλά το ζήτημα είναι να ΔΟΘΕΙ αυτή η διαταγή.

            Και όταν δοθεί, όλα θα είναι αλλιώς. Και δεν θα έχουμε ούτε καραβανοποίηση του στρατού, ούτε τίποτα. Θα είναι αυτό που πρέπει να είναι:

            Ο ΛΑΟΣ ΕΝΟΠΛΟΣ!

          • Damokles avatar
            Damokles @ Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ 06/12/2010 15:58:28

            ...κι εσύ πήζεις βλέπω σήμερα... :P

          • Damokles avatar
            Damokles @ Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ 06/12/2010 16:02:29

            …κι εσύ πήζεις βλέπω σήμερα… :P

            (συγγνώμη Επώνυμε, στον Αλώβητο πήγαινε!)

          • Maximilien avatar
            Maximilien @ Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ 06/12/2010 16:04:42

            Ο ΛΑΟΣ ΕΝΟΠΛΟΣ!

            +1

          • Damokles avatar
            Damokles @ Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ 06/12/2010 16:08:49

            Άλλο "ένοπλος" κι άλλο "ένστολος" όμως... ;)

      • Eν Κρυπτώ avatar
        Eν Κρυπτώ @ Damokles 06/12/2010 16:35:30

        ""19 μήνες να πας εσύ. Εγώ έχω καλύτερα πράγματα να κάνω στη ζωή μου από το να προσφέρω δωρεάν τις υπηρεσίες και τις γνώσεις μου"

        Ως Έλληνας πολιτης εκτός απο δικαιώματα έχεις και υποχρεώσεις. Μια εξ αυτών είναι η ένοπλη υπηρεσία.

        Τόσο απλά.

        • Damokles avatar
          Damokles @ Eν Κρυπτώ 06/12/2010 16:44:07

          Εννοείς η θητεία. Έκανα και θητεία και ένοπλη υπηρεσία και απ' όλα. Αλλά 19 μήνες να κάνω το χαμαλίκι του κάθε αργόσχολου, όχι. Διάβασε και τα υπόλοιπα σχόλιά μου σε παρακαλώ πριν μου υπογραμμίσεις ότι έχω και υποχρεώσεις ως πολίτης...

    • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
      Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ ΔΟΟΡΒΕΛΛ 06/12/2010 14:57:46

      Στις Θερμοπύλες δεν θα πολεμήσουμε, αλλά ούτε και στη στέπα
      Ασε που το πιθανό θέατρο επιχειρήσεων δεν θα μοιάζει κάν στις Θερμοπύλες, θα είναι ακόμα πιο μικρό και πολύμορφο (Αιγαίο - Θράκη). Εκτός αν τα πράγματα μας πάνε τόσο καλά και ξανακινήσουμε για τον Σαγγάριο...
      Μέχρι τότε εσύ που θεωρείς παπαριά τα περι μικρού και ευέλικτου στρατού και γοητεύεσαι από πολυπληθείς στρατούς σου προτείνω ντοκυμαντέρ με την μάχη του Κουρσκ

      • Damokles avatar
        Damokles @ Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ 06/12/2010 15:06:05

        Προς το παρόν ο πόλεμος μαίνεται στα χρηματιστήρια, τις τράπεζες και προσεχώς τα πεζοδρόμια. Αργούμε (εύχομαι) για τα υπόλοιπα θέατρα...

  26. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 06/12/2010 14:56:19

    06-12-2010 09:00:49

    Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του "Ελεύθερου Τύπου" αλλά και της "Ελευθεροτυπία", μείωσεις κατά 17.000 ανδρών της δύναμης του Ε.Σ. αναμένεται με την Νέα Δομή Δυνάμεων. Συγκεκριμένα από τις 90.000 που είναι σήμερα, στις 73.000 που προβλέπει η νέα δομή δυνάμεων βάσει των όσων έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής από το υπουργείο. Στόχος η μείωση των λειτουργικών δαπανών κατά 20%. Έτσι θα επιτευχθεί η μείωση των δαπανών του Στρατού στην οποία είχε αναφερθεί στην Θεσσαλονίκη ο Ε.Βενιζέλος. Το θέμα είναι όπως έχει σημειώσει και η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στο τεύχος που κυκλοφορεί "Τι Στρατό θα έχουμε μετά από αυτές τις μειώσεις".

    Η μείωση των 17.000 υπολογίζεται ότι θα έρθει με τις παραιτήσεις, τις αποστρατείες στελεχών των ΕΔ,, και την μη ανανάωση 11.300 Επαγγελματιών Οπλιτών του Στρατού Ξηράς και άλλων 4000 που υπηρετούν σε ΠΝ και ΠΑ!

    Ο Στρατός Ξηράς έχει προσλάβει από το 2001 ,17.000 ΕΠΟΠ από΄τους οποίους έχουν μονιμοποιηθεί οι 5700. Άλλους 8000 έχουν προσλάβει ΠΑ και ΠΝ με τους μισούς να έχουν μονιμοποιηθεί. Μέχρι σήμερα ένας ΕΠΟΠ, γινόταν μόνιμος μετά από επτά χρόνια υπηρεσίας και ο μόνος λόγος για να μην γίνει η μονιμοποίησή του,ήταν να μην επιθυμούσε ο ίδιος τη παραμονή του στο στράτευμα.

    h**p://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=15955&Itemid=47

    Το δικό μου σχόλιο

    Αμφιβάλω αν ο Ελληνικός στρατός έπιασε ποτέ την οροφή των 90.000. Τα στοιχεία είναι αμείλικτα με βάση τους παρακάτω και κατά προσέγγιση αριθμούς.

    Μόνιμοι Αξιωματικοί: 15.000 (;)
    Μον Υπαξιωματικοί – ΕΜΘ: 15.000 (;)
    ΕΠΟΠ: 17.000 (αρκετοί έχουν αποχωρήσει)
    ΣΥΝΟΛΟ: 47.000

    Άρα χρειάζονται ακόμη 43.000 κληρωτοί περίπου, για να συμπληρωθεί ο μαγικός αριθμός 90.000.

    Οι κλάσεις μετά το 1990 αποδίδουν θεωρητικά περίπου 50.000 κληρωτούς και για τους 3 κλάδους των ΕΔ. Με 9 μήνες θητεία, υπηρετούν (θεωρητικά) 37.500 κληρωτοί και στους 3 Κλάδους. Με βάση τα όσα γνωρίζετε περί απαλλαγών λόγω υγείας, αναβολών, αποφυγών, χαριστικών και πονηρών απαλλαγών, φυγόστρατων, ανυπότακτων, «ψυχάκηδων», βολεμένων και λοιπών, υπολογίστε πόσοι υπηρετούν στο στρατό ξηράς και πόσοι από τους υπηρετούντες είναι Ι1 και Ι1, δηλαδή ικανοί. Ακόμη υπολογίστε πόσοι βρίσκονται στη ζώνη των πρόσω και πόσοι εκπαιδεύονται.

    Τελικά διαθέτουμε ένα στρατό στελεχών χωρίς στρατιώτες.

    Το ζήτημα είναι που θέλουν να μας πάνε και τι επιδιώκουν.

    Θέλω όμως να σας διαβεβαιώσω για κάτι. Οι μονάδες καταδρομών, τεθωρακισμένων, πυροβολικού, οι μονάδες Α/Α άμυνας και οι αερομεταφερόμενες, ανεξάρτητα από τη λειψανδρία που τις βασανίζει, είναι πολύ καλές μονάδες, διαθέτουν αξιόλογο στελεχιακό δυναμικό, διεξάγουν πολύ καλή εκπαίδευση και προσπαθούν για το καλύτερο εν μέσω πολλών αντιξοοτήτων. Οι μονάδες επίσης του Μ/Κ πεζικού θα μπορούσαν να είναι πολύ καλές (απόδειξη η ΕΛΔΥΚ που διαθέτει πλήρη επάνδρωση), αλλά είναι αυτές που πάσχουν περισσότερο από την έλλειψη προσωπικού. Όσα από τα Μ/Κ τάγματα διαθέτουν ικανοποιητική επάνδρωση, βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο.

    Στις αντιξοότητες που αντιμετωπίζουν οι μονάδες, είναι και η απαξίωση που υφίστανται τα στελέχη από κυβερνητικούς παράγοντες και από μέρος των μέσων και της κοινωνίας, καθώς και ότι κανένας από την υπεύθυνη πολιτική και στρατιωτική ηγεσία δεν υποστηρίζει με σθένος τα βιοτικά τους συμφέροντα.

  27. ΠΑΝΤΕΛΗΣ avatar
    ΠΑΝΤΕΛΗΣ 06/12/2010 16:26:03

    ΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΧΡΗΣΙΜΟ!
    ΑΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΝ ΤΗ ΘΗΤΕΙΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!
    ΚΡΑΤΟΥΝ ΟΜΗΡΟΥΣ ΝΕΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ.
    ΠΟΣΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΕΤΗΣΑΝ!
    ΟΣΟΙ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΑΣ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥΣ.

    ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΟΙ ΟΜΗΡΟΙ?

    • Αρματιστής avatar
      Αρματιστής @ ΠΑΝΤΕΛΗΣ 06/12/2010 19:44:37

      Από αυτούς που είναι ανυπότακτοι και φυγόστρατοι, δηλαδή τα παληκάρια που υπάκουσαν στο νόμο, να τους αφαιρεθούν τα πολιτικά διακαιώματα.

      Στοιχειώδης ηθική απέναντι σε όσους υπηρετησαν.

  28. A.M. avatar
    A.M. 06/12/2010 16:40:12

    Η μείωση του λειτουργικού κόστους και του αριθμού των ανδρών ΔΕΝ συνεπάγεται αναγκαστικά και την μείωση της αποτελεσματικότητας των Ενόπλων Δυνάμεων κατά την δική μου άποψη.
    Αυτό βέβαια προϋποθέτει μια εντελώς νέα προσέγγιση στο θέμα της στράτευσης των εφέδρων που νομίζω πως πρέπει να ακολουθήσει τα πρότυπα του Ισραήλ.
    Δηλαδή θα υπάρχει ένας βασικός κορμός μόνιμων αξιωματικών και υπαξιωματικών πολύ μικρός στον αριθμό και από εκεί και πέρα οι έφεδροι θα είναι διαρκώς μάχιμοι μέχρι την ηλικία των 60 ετών ή μέχρι την ηλικία που θα το επιτρέπει η κατάσταση της υγείας τους (εάν ασθενήσουν και δεν είναι ικανοί για μάχιμοι).
    Ο κάθε πολίτης θα είναι και στρατιώτης, θα έχει τον οπλισμό του στο σπίτι, και κάθε έξη μήνες θα εκπαιδεύεται για ένα δεκαήμερο όχι όπως «εκπαιδεύονται» σήμερα όσοι καλούνται σε μετεκπαίδευση αλλά κανονικά φαντάρος όπως την πρώτη φορά που θα περνάει μια τρίμηνη βασική εκπαίδευση. Και βέβαια αυτή η εκπαίδευση θα καλύπτεται απ τον εργοδότη τους μισθολογικά και ασφαλιστικά. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τους ...Ελβετούς πολίτες και όχι μόνο με τους Ισραηλινούς.

    Έτσι θα μπορούμε να έχουμε αφενός πολύ λίγο μόνιμο προσωπικό αλλά ταυτόχρονα και όλον τον ικανό πληθυσμό - άποψή μου ΚΑΙ οι γυναίκες να έχουν την ίδια εκπαίδευση με τους άνδρες - ως εφεδρεία καλά εκπαιδευμένη και μάχιμη.

    Βέβαια αυτά που γράφω ούτε να τα δούν τα μάτια τους δεν θέλουν κάποιοι όχι μόνον αριστερίζοντες δυστυχώς.
    Και ίσως όχι και η ίδια η εξουσία να μην θέλει κάθε πολίτης να έχει και ένα όπλο στο σπίτι του για τους δικούς της λόγους.
    Αλλά νομίζω πως για μια μικρή χώρα σαν την Ελλάδα αυτή είναι η ιδανικότερη λύση.

    • Damokles avatar
      Damokles @ A.M. 06/12/2010 17:14:29

      Αγαπητέ Α.Μ., αντιλαμβανόμενος το χιούμορ σου, συνεχίζω το "χτίσιμο":


      "οι έφεδροι θα είναι διαρκώς μάχιμοι μέχρι την ηλικία των 60 ετών ή μέχρι την ηλικία που θα το επιτρέπει η κατάσταση της υγείας τους"...

      Υποθετικός διάλογος σε μάχιμη μονάδα... ΚΑΠΗ μεταξύ 70χρονων commandos:
      -- Ο μπαρμπαΚώστας, καλά είναι; Είμασταν πριν έξη μήνες μαζί στις Φέρρες (είμασταν και στο Ρούπελ πιο παλιά)
      -- Πέθανε...
      -- α.... ήταν στα λελέ του...θεός 'σ'χωρέσ'τον

      "θα έχει τον οπλισμό του στο σπίτι..." τα θαλαμοφυλύκια θα τα μοιράζομαι με την μάνα μου και τον πατέρα μου; Ο οπλοβαστός βγαίνει και σε σκαλιστό; Για να ταιριάζει στο σαλόνι της μάνας μου με τα σεμεδάκια που θα του βάλει.

      "και κάθε έξη μήνες θα εκπαιδεύεται για ένα δεκαήμερο "=> "Αφεντικό, δε μπορώ να πάω σήμερα στον πελάτη, έχω σκοπέτο και μετά μαγειρία"

      "Και βέβαια αυτή η εκπαίδευση θα καλύπτεται απ τον εργοδότη τους μισθολογικά και ασφαλιστικά." => Θα το πεις εσύ στον Βαρδινογιάννη αυτό;

      "Και ίσως όχι και η ίδια η εξουσία να μην θέλει κάθε πολίτης να έχει και ένα όπλο στο σπίτι του για τους δικούς της λόγους." => Κρίνοντας από το βλέμμα του γείτονα, έχω περισσότερους λόγους από την πολιτεία για να μην έχει αυτός όπλο σπίτι του.

      • A.M. avatar
        A.M. @ Damokles 06/12/2010 18:41:06

        Αντιλαμβάνομαι το χιούμορ σου αλλά εσύ δεν κατάλαβες μάλλον το δικό μου.
        Αυτά που γράφω είναι ήδη πραγματικότητες σε κάποιες χώρες.
        Το Ισρήλ είναι το καλύτερο παράδειγμα και το πιο κοντινό μας.
        Επίσης και στην Ελλάδα μέχρι πρόσφατα - δεν γνωρίζω σήμερα - στα νησιά του Αιγαίου πολλοί κάτοικοι είχαν (και ίσως έχουν) τα όπλα στο σπίτι τους και γνώριζαν με ακρίβεια που ακριβώς θα πάνε και ποιά ακριβώς θα είναι η αποστολή τους σε ενδεχόμενο επεισόδιο ή πόλεμο.
        Και απ όσο τουλάχιστον μούλεγε ο νεώτερος αδελφός μου που είχε υπηρετήσει λοχίας το 1993 στην Χίο όλοι αυτοί οι πολίτες εκπαιδεύονταν σε πολύ τακτά διαστήματα και έκαναν βολές τακτικότατα και ήταν μάχιμοι μέχρι μια μεγάλη ηλικία.
        Δεν καταλαβαίνω δηλ. γιατί αν αυτό είναι εφικτό σε κάποια νησιά γιατί δεν μπορεί να γίνει εφικτό και πανελλαδικά.

        Όσο για τις αστειότητες περί 70χρονων κομμάντος τι να σχολιάσω;
        Και ο πιο ανοήμων νούς καταλαβαίνει πως οι υπηρετούντες έφεδροι σε αυτές τις μονάδες είναι μάχιμοι ως κομμάντος μέχρι κάποια ηλικία όχι μεγάλη επειδή δύσκολα ανταπεξέρχεται κάποιος σε τέτοιες απαιτήσεις. Μετά όλοι οι κομμάντος πάνε σε μονάδες πεζικού ή άλλες μικρότερων απαιτήσεων.

        Και οι Ισραηλινοί κομμάτος που είχαν κάνει την επιχείρηση στο Έντεμπε έφεδροι ήταν.
        Είδες να είχαν μειωμένη απόδοση;
        Θα την ζήλευε και ο πιο επαγγελματικός στρατός του κόσμου.

        Και επιμένω χωρίς ίχνος χιούμορ ότι είναι εφικτή η μείωση του μόνιμου προσωπικού χωρίς να μειωθεί το αξιόμαχο των ενόπλων δυνάμεων.

        Εάν οι Ισραηλινοί μπορούν να έχουν έναν απ τους αποτελεσματικότερους στρατούς στον κόσμο απαρτιζόμενο κατά το μεγαλύτερο ποσοστό του από έφεδρους δεν καταλαβαίνω γιατί η Ελλάδα δεν μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο.

        Είναι καθαρά θέμα πολιτικής βούλησης και τίποτε άλλο.

        Εάν βέβαια κάποιος έχει βρεί μια θέση αραχτού δημόσιου υπαλλήλου σε κάποιο γραφείο στο ΓΕΣ ή κάποιου μεγάλου σχηματισμού φορώντας απλά την στολή του στρατιώτη και κάνοντας μια εργασία που θα μπορούσε να κάνει και μια δακτυλογράφος και δεν θα θέλει να την χάσει λογικό είναι αυτά που γράφω να τον ενοχλούν.
        Είναι πολλοί αυτοί που θα ενοχλούνταν από μια μείωση του αριθμού των στρατιωτών και από κλείσιμο στρατοπέδων και κυρίως είναι όσοι πρόκειται να χάσουν την πελατεία των στρατιωτών εαν κλείσει ένα στρατόπεδο στην περιοχή τους.

        • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
          Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ A.M. 07/12/2010 11:24:43

          ΑΜ συμφωνώ σε αρκετά από αυτά που λες αλλά μη ξεχνάμε και κάτι στις αναφορές μας στο Ισραήλ:

          Εχουν πρωθυπουργό τον Νετανιάχου... Για δείτε το βιογραφικό του..ή μάλλον δείτε (για να σας διευκολύνω) σε ποιες επιχειρησεις κομάντο συμμετείχε.
          Εάν δεν το βρείτε.. Ψάξτε για τον προηγούμενο, Σιμόν Πέρες,
          σε ποιες καταδρομικές επιχειρήσεις συμμετείχε...

          Εδώ τί έχουμε; Λατρεύουμε τον Εθνάρχη που ΔΕΝ πολέμησε το
          40 για άγνωστους ακόμα λόγους, τον λαοπρόβλητο ηγέτη της "αλλαγής" που υπηρέτησε στο...υγειονομικό του Αμερικανικού Ναυτικού στον Β ΠΠ και για να δούμε τους τωρινούς μας ...πρωθυπουργό και αρχηγό αξιωματικής αντιπολίτευσης τι θητεία έκαναν, πού την έκαναν και εκμεταλλευόμενοι ποιες ειδικές ρυθμίσεις...

          Και μετά με τί ηθικό να υπηρετήσουμε εμείς και τα παιδιά μας στον Εβρο..

    • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
      Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ A.M. 06/12/2010 17:36:02

      Ας εκπαιδευτούμε πρώτα σωστά τους μήνες που ειμαστε στο στρατό αντί να εξαντλούμε την μαχητικότητά μας στον φάκελο-υποφάκελο και άς αφήσουμε αυτά που λες για μετά.

      "Ο κάθε πολίτης να είναι και στρατιώτης" ;;;...Αυτό ήταν το δόγμα του συντρόφου Εμβέρ και του Κιμ Ιλ Σουνγκ. Εκτιμώ ότι οι ...Ελβετοί απέχουν αρκετά από αυτό το πρότυπο.....

      Δεν είναι απαραίτητο ούτε G3 να έχουμε στο σπίτι μας στην Αθήνα (αν και τώρα που το σκέφτομαι θα μου ήταν ιδιαιτέρως χρησιμο...) ούτε να πηγαίνουμε κάθε 6 μήνες στο στρατό.

      Αυτό με το 60 χρονών είναι λίγο άστοχο... Αντί να συζητάνε στην σκοπιά για τις βυζ****ες της Κατερίνας πχ...θα συζητάνε αν τους μπήκε το ΕΚΑΣ...

  29. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 06/12/2010 18:29:50

    Πολλοί είναι οι σχολιαστές που προτείνουν ότι ο Ελληνικός στρατός θα πρέπει να εξελιχθεί με υπόδειγμα το στρατό του Ισραήλ. Πολύ καλό αυτό.

    Στο δια ταύτα όμως κανένας δεν λέει τι ακριβώς εννοεί, γιατί απλούστατα δεν γνωρίζει.
    ΤΡΙΑ (3) ΧΡΟΝΙΑ ΘΗΤΕΙΑ;
    ΔΕΚΑ (10) ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΕΣ ΜΕΡΑΡΧΙΕΣ;
    ΤΡΙΑΝΤΑ (30) ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΕΣ ΤΑΞΙΑΡΧΙΕΣ;
    ΠΕΝΤΕ (5) ΤΑΞΙΑΡΧΙΕΣ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΙΣΤΩΝ;
    ΔΕΚΑ (10) Μ/Κ ΤΑΞΙΑΡΧΙΕΣ;
    ΣΚΛΗΡΗ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;
    ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ;

    ΑΝ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΑΖΙ ΣΑΣ

    • Ευθύμης avatar
      Ευθύμης @ Αρματιστής 06/12/2010 18:32:17

      Μακάρι να γινόταν αυτό και με 20άμηνη θητεία, αγόρια κορίτσια στα 18, αλλά εδώ έχουν γίνει κλασομπανιέρες όλοι μη και πάνε φανταράκια τους πέσει το καλτσόν.
      Και μιλάμε για διάρκεια θητείας αστεία ποιά.
      Αλλά το κακάρισμα πάει σύνεφο, δεν υπάρχει ελπίδα.

    • A.M. avatar
      A.M. @ Αρματιστής 06/12/2010 18:46:31

      Σαφώς και εννούμε κάτι τέτοιο!
      (εννοώ για να κυριολεκτώ)

      Ακριβώς όπως το γράφεις όμως:
      «Σκληρή και απαιτητική εκπαίδευση» για άνδρες ΚΑΙ γυναίκες
      αλλά ΧΩΡΙΣ καψόνια!
      Και στο λέω επειδή γνωστός ΈλληνοΙσραηλινός είχε υπηρετήσει και μου έλεγε τις συνθήκες εκπαίδευσης.
      Είναι πράγματι απαιτητικές και σκληρές αλλά δεν έχουν να κάνουν με κομπλεξικούς και με καψόνια.
      Εκπαίδευση κάνουν, και γίνονται άψογοι στρατιώτες ακόμα και οι γυναίκες.

      • Αρματιστής avatar
        Αρματιστής @ A.M. 06/12/2010 19:40:31

        Συμφωνούμε. Δυστυχώς όμως υπάρχουν και πολλοί φλώροι που δεν θέλουν να υπηρετήσουν και όταν τελικά δεν μπορούν να το αποφύγουν και πάνε στρατιώτες δεν θέλουν να κάνουν τίποτε. Και είναι γνωστό αυτό.

        1) Στη πρώτη θέση έρχονται αυτοί που με χίλιους τρόπους αποφεύγουν τη στράτευση
        2) Οι έχοντες δυνατό μέσο κατατάσσονται κατά σειρά στο ναυτικό και την αεροπορία. Και οι προσφερόμενοι είναι πάρα πολλοί, περισσότεροι από όσο μπορεί κάποιος να φανταστεί.
        3) Αυτοί που δεν μπορούν να αποφύγουν τη στράτευση, χρησιμοποιούν μέχρι τελικής πτώσεως τις αναβολές με την σκέψη ότι αν υπηρετήσουν σε μεγάλη ηλικία θα περάσουν πιο μαλακά.
        4) Αυτοί που έχουν δόντι, όταν στρατεύονται το επόμενο βήμα είναι να πάρουν μετάθεση και στην ανάγκη απόσπαση για το κέντρο της Αθήνας, ή για το τόπο συμφερόντων τους. Κάποιοι που είναι πολύ ισχυροί ή έχουν τις κατάλληλες διασυνδέσεις είναι μία στο στρατόπεδο και δέκα στο σπίτι τους. Έχει ακουστεί για κάποιους που όταν απολύθηκαν τους πήγαν το απολυτήριο στο σπίτι.
        5) Κάποιοι άλλοι που δεν έχουν "ιδιαίτερες δυνατότητες" προβάλουν ένα σωρό υπαρκτά και ανύπαρκτα προβλήματα για να λάβουν το Ι3 και Ι4 προκειμένου να αποφεύγουν σκοπιές, όπλο, αγκαρείες, σωματική αγωγή κλπ.
        6) Κάποιοι κάνουν τους "ψυχάκηδες" για να πάρουν το Ι5.
        7) Έχουν αυξηθεί τα ποσοστά αυτών με βυζιά και των "χειρουργημένων".

        Εννοείται ότι κανένας δεν θέλει να καθαρίσει τη καλλιόπη, να πάει αγκαρεία στα εστιατόρια, να κάνει καθαριότητα στους θαλάμους, να πάει για αποψίλωση κλπ.

        Επίσης ελάχιστοι είναι αυτοί που έχουν διάθεση να τρέξουν 2 μίλια, να περάσουν από το στίβο μάχης, να λάβουν μέρος σε ασκήσεις πυκνής τάξεως και λογχομαχίας, να βάλουν σακίδιο και να πάνε σε πορεία, να συμμετάσχουν στην εκπαίδευση κλπ

        Πάρα πολλοί από τους παραπάνω όταν θα απολυθούν θα αρχίσουν να λαλάνε: 1) εκεί που τους παίρνει για καραβανάδες που τους φέρθηκαν άσχημα και 2) εκεί που θέλουν να επιδειχθούν να καμαρώνουν για τα "κατορθώματα τους" κατά τη θητεία τους.

        Όσοι αναγνωρίζουν τους εαυτούς τους στα παραπάνω, δεν πειράζει.....

        • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
          Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ Αρματιστής 07/12/2010 11:29:17

          Αρματιστη 10000 φορές μαζί σου για τους στρατεύσιμους που
          προσπαθούν να αποφύγουν την στρ΄΄ατευση ή να κάνουν την θητεία τους διαμονή σε ξενοδοχείο για Ι4-αχ-πονάει-το-ποδαράκι-μου !!

          Αλλά.... παραβλέπεις έντεχνα τους ΙΔΙΑΣ ποιότητας συναδέλφους σου...
          Που κοιτάνε πως θα καβατζωθούν στις υπηρεσίες
          που γλείφουν για να πάρουν καλή μετάθεση στην μεθόριο....Βοιωτίας
          που, που, που...
          Αυτούς τους "ξεχνάς" σε κάθε σου ανάρτηση.

  30. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 06/12/2010 18:58:42

    Γιατί κάποιοι φίλοι εδώ χρησιμοποιούν με μεγάλη ευκολία τον όρο καραβανάδες; Τι σημαίνει αυτό; Θέλετε να απαξιώσετε κάποιους ανθρώπους που πολύ καλά ξέρετε ότι είναι αδύνατον να μιλήσουν;

    Συνήθως, κάποιοι χρησιμοποιούν αυτό το χαρακτηρισμό για να πουν ότι τα στελέχη του στρατού δεν διαθέτουν μόρφωση και κατάρτιση. Δεν γνωρίζετε ότι για την είσοδο στις σχολές Ευελπίδων και μονίμων Υπαξιωματικών απαιτείται βαθμολογία πάνω από το 18; Δεν γνωρίζετε ότι το πρόγραμμα εκπαίδευσης στις στρατ σχολές είναι ιδιαίτερα απαιτητικό, είναι υποχρεωτικής παρακολούθησης, υπερέχει η ακαδημαίκή εκπαίδευση έναντι της στρατιωτικής και ότι τα στελέχη καθ' όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους συνεχίζουν την εκπαίδευσή τους σε πολλές σχολές και σχολεία, σε πανεπιστημιακά τμήματα και σε διάφορες σχολές του εξωτερικού;

    Και όταν κάποιος υπηρετεί τη θητεία του, πως κρίνει αν ένας αξιωματικός είναι επαρκής και δεν είναι καραβανάς; Αν του μιλήσει φλώρικα; Αν ο αξιωματικός είναι "μαλακός"; Αν είναι ευγενέστατος και μελιστάλακτος; Αν δεν δίνει διαταγές, αλλά λέει: "σε παρακαλω παρα πολύ παιδί μου, όταν με το καλό ξυπνήσεις θυμήσου να πας στη σκοπιά και προσπάθησε όταν γυρίσεις και πιεις το καφεδάκι σου να μαζέψεις λίγο το κρεβατάκι σου" ...... ή "Γιαννάκη θα μπορέσεις να ακολουθήσεις το λόχο στη βολή;"

    Όποιοι θέλουν τέτοιο στρατό, κάνουν λάθος. Ο στρατός και γενικά οι ΕΔ έχουν αυστηρά καθορισμένη ιεραρχία και διοικούνται με βάση το σύνταγμα τους νόμους και τους κανονισμούς. Οι Ένοπλες δυνάμεις είναι ισχυρές μόνο όταν στηρίζονται στην πειθαρχία και στην υπακοή κάθε κατωτέρου προς κάθε ιεραρχικά ανώτερο για όλα τα ζητήματα που αφορούν την εκτέλεση της υπηρεσίας. Οι ΕΔ είναι αποτελεσματικές μόνο αν τις διακρίνει η αίσθηση του χρέους και της τιμής και η πίστη στη και η αφοσίωση στη πατρίδα.

    Οι ΕΔ διοικούνται με διαταγές και όχι με παρακλήσεις.
    Δυστυχώς όμως κάποιοι που είναι 30 χρονών και διαθέτουν πτυχία και δοκτορά, δεν μπορούν να δεχθούν ότι θα εκτελέσουν τις διαταγές του ανθυπολοχαγου των 22 ετών, ή του λοχία των 20 ετών.

    • A.M. avatar
      A.M. @ Αρματιστής 06/12/2010 19:15:59

      Σωστά τα λές αλλά σε ώτα μή ακουόντων.
      Υπηρέτησα το 1981-1982
      Την εποχή εκείνη όποιος δεν είχε τ'@@ να πάει να υπηρετήσει την θητεία του στον στρατό εκλαμβάνοντα ούτε λίγο ούτε πολύ ως αδερφούλα.
      Και αυτό άσχετα με το εάν ήταν αριστερών ή δεξιών πεποιθήσεων.
      Και οι κομμουνιστές οι βαμμένοι δεν διανοούνταν να μην υπηρετήσουν την θητεία που όφειλαν στην πατρίδα.
      Ήταν ας το πούμε αυτονόητο ότι θα πάς φαντάρος! τέλος!
      Και η θητεία τότε ΔΕΝ ήταν κολλέγιο ειδικά για τους κομμουνιστές.

      Σήμερα μαγκιά και μάγκας είναι αυτός που τότε θεωρούνταν αδερφή.
      Απο εκεί και πέρα .. τι να συζητήσουμε φίλε μου;;;

  31. Έφεδρος avatar
    Έφεδρος 07/12/2010 05:38:05

    Τα περί οργάνωσης του στρατού είναι ένα πολύ υποκειμενικό θέμα. Μιλώντας για το στρατό ξηράς, όπου υπηρέτησα, μπορώ να πω ότι σε μεγάλο βαθμό μιλάμε για ένα καθαρά ΔΥ κλάδο με ολίγη από πατριωτισμό.

    Υπηρέτησα σε Μ/Κ ΤΠ στον Έβρο, σε μονάδα πρώτης γραμμής. Όλο το σκηνικό ήταν αρκετά σουρεάλ, ένα θεατράκι. Όλο το σύστημα είχε στηθεί για το βόλεμα, αφήνοντας απ' έξω κάθε έννοια μαχητικότητας εκτός από κάποιες ασκήσεις μπροστά σε ταξίαρχους και στρατηγούς...Η σωματική άσκηση ήταν ανέκδοτο, όποτε το θυμόμασταν γινόταν. Αποσπάσεις φουλ αφού οι διοικητές είναι αρκετά ευγενικοί και δεν λένε εύκολα όχι. Θεσ/νίκη, Αλεξανδρούπολη, Λάρισα, Αθήνα. Το τοπ θέμα συζήτησης.

    Οι ΕΠΟΠ ΔΥ με όλη τη σημασία. Τεμπέληδες, μίζεροι, αγύμναστοι, κουτοπόνηροι. Κλαίγονταν συνέχεια για τις υπηρεσίες και σε ένα λόχο έκαναν πλασματικές. Κάποιοι 1, άλλοι 2, άλλοι 3. Και οι φαντάροι 25, τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο με τα -15. Τις χρέωναν στον ΕΠΟΠ και τις έκανε φαντάρος. Τούς πήραν χαμπάρι, δεν ξανάγινε αλλά μέχρι εκεί. Μετά είχαμε τις απαλλαγές γιατί οι ΕΠΟΠ κουράζονται που να πάνε σε άσκηση. Ή μένουν πίσω κι ο λοχαγός τούς βολεύει, κάνουν ένα 2ωρο σκοπιάς φαντάρων και πάνε οι φαντάροι, με τις 15 σκοπιές στην πλάτη και τις ασκήσεις. Για να κάνουν οι ΕΠΟΠ 5 και να μείνουν πίσω γιατί από ασκήσεις ξέρουν.

    Οι γυναίκες ΕΠΟΠ, τι ανέκδοτο...Πόσο γελοίες ήταν σε πολλές ασκήσεις, τι κλαψούρισμα όταν έγιναν δεκανείς και κάναν τον ομαδάρχη. Άχρηστες πραγματικά, εμείς οι έφεδροι δεκανείς λέγαμε ας το κάνουμε εμείς να τελειώνουμε! Και που γίναμε δηλαδή δεκανείς τι καταλάβαμε? Ποιος μάς εκπαίδευσε σε κάτι παραπάνω? Και σαν φαντάροι, τι εκπαίδευση πήραμε? Όλοι με το ρολόι στο χέρι να πάει 2.30. Να βγουν οι ασκήσεις να τελειώνουμε, όχι να εκπαιδευτούμε. Καθαριότητα, τσουβαλάκια, φάκελος κι υποφάκελος...Το θέατρο του παραλόγου. Όλοι ευθυνόφοβοι και βολεψάκηδες.

    Κρίμα. Με το στρατό που είδα όλες οι κουβέντες για τα εξοπλιστικά μού φαίνονται αστείες. Θυμάμαι τους ΕΠΟΠ που βιάζονταν να πάνε σπιτάκι στην απαλλαγή στις 9 (μετά από υπηρεσία σε φυλάκιο - λόγω έλλειψης κόσμου - 1 μέρα απαλλαγή) και άφησαν φαντάρο πίσω. Θυμάμαι τις λογχομαχίες. Πόσες ώρες τις έκανα ενώ δεν είχα μάθει δεκάδες σοβαρά πράγματα? Τι να λέμε τώρα...

    • Damokles avatar
      Damokles @ Έφεδρος 07/12/2010 09:50:41

      Από το περασμά μου από τον Έβρο πάντως, κατά δήλωση αρκετών ΕΠΟΠ με τους οποίους κάναμε μαζί σκοπιά, πήγαν ΕΠΟΠ καθαρά για λόγους επαγγελματικής αποκατάστασης. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ειδικά στον Έβρο είναι πάρα πολύ δύσκολο για νέα παιδιά να βρουν δουλειά, ανεξάρτητα από το επίπεδο της εκπαίδευσής του (πτυχία, μεταπτυχιακά κλπ). Οπότε ο θεσμός του ΕΠΟΠ είναι μια δημοσιουπαλληλλική διέξοδος. Και όντως οι περισσότεροι από αυτούς ήταν αμόρφωτοι και άξεστοι χώνοντας φαντάρους, αλλά νομίζω πως όλα ήταν θέμα διοικητή. Σε εμάς τρώγανε και την εμπλοκή τους και δεν έλεγαν και κουβέντα.

  32. ΙΩΝΑΣ avatar
    ΙΩΝΑΣ 07/12/2010 11:49:27

    Ποιά είναι η γνώμη για τον περίπου ...αφοπλισμό μας, των Ελλήνων Αξιωματικών? Ναι,ναι, αυτών, που όταν ορκίστηκαν Πίστη στην Πατρίδα,ορκίστηκαν επίσης ότι θα υπερασπίζονται και το Σύνταγμα,καθώς και την σωστή του εφαρμογή.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.