#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/04/2011 11:20
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αυτή η Μεγάλη Εβδομάδα θα κρατήσει πολύ…




 

Πάντα μου άρεσε η εποχή του Πάσχα. Λίγο η άνοιξη, λίγο η κατανυκτική ατμόσφαιρα, λίγο τα μπαμ μπουμ της Ανάστασης, δεν ήθελε και πολύ. Μάλιστα, όταν ήμουν μικρότερος μου άρεσε να περπατώ στους δρόμους, ακούγοντας το πένθιμο χτύπημα της καμπάνας, που με το μυαλό μου το συνδύαζα με το Child in Time των Deep Purple! Μη ρωτάτε πως και γιατί.

Σήμερα όμως, όπως φαίνεται, ζούμε σε παρατεταμένη Μεγάλη Εβδομάδα, και το Πάσχα των Ελλήνων θα αργήσει. Κι αυτό γιατί μάλλον δεν θα μεσολαβήσει η Ανάσταση.

Όπου πάω κι όπου σταθώ βλέπω μιζέρια και κατήφεια. Πρόσωπα όχι μόνο σκυθρωπά, αλλά και φοβισμένα. Παντού επικρατεί το άγχος. Κανένας δεν ξέρει τι μέλλει γενέσθαι. Ακόμη κι αυτοί οι δημόσιοι υπάλληλοι, τρέμουν. Και αν θυμηθούμε πως εν μέσω γερμανικής κατοχής, ήταν η μόνη τάξη εργαζομένων που συνέχισε να πληρώνεται (σε είδος, φακές κλπ), τότε αυτό που τους συμβαίνει σήμερα πρέπει να είναι εξίσου συγκλονιστικό.

Επιδόματα, υπερωρίες, δώρα, κλπ κλπ, όλα όσα δηλαδή συμπλήρωναν τον πενιχρό βασικό μισθό, και οδηγούσαν σε τελικό μισθό σχετικά αξιοπρεπή, κόπηκαν. Και από τον Ιούλιο θα κοπούν κι άλλο. Και δεν είναι μόνο αυτό, είναι και ο φόβος της απόλυσης. Οι πράσινοι φωστήρες άρχισαν ήδη να μιλάνε με έπαρση για άρση μονιμότητας, κατάργηση θέσεων, ιδιωτικοποίηση δημοσίων φορέων και υπηρεσιών , και άλλα παρόμοια νεοφιλελεύθερα φληναφήματα. Λες κι αν δοθούν τα πάντα στους ιδιώτες, η Ελλάδα θα γίνει Ελβετία. Μάλλον για Σομαλία μας βλέπω…

Για τους ιδιωτικούς υπαλλήλους δεν μιλάω καν. Όσοι συνεχίζουν να εργάζονται είναι μέσα στα χαμόγελα και στην ευγένεια. Ο φόβος της απόλυσης τους έχει μεταλλάξει. Δουλεύουν και με το παραπάνω, προσπαθώντας να στηρίξουν την επιχείρηση που τους δίνει να φάνε.

Στη γειτονιά μου, ένα χρόνο μετά τη λαίλαπα του μνημονίου, η κατάσταση άρχισε να ξεκαθαρίζει. Αρκετά μαγαζιά έβαλαν λουκέτο, μεταξύ των οποίων και μια αντιπροσωπεία (με σέρβις κλπ) αυτοκινήτων. Έκλεισε. Λίγο πριν κατεβάσει τα ρολά, έτυχε να μιλήσω με φίλο μου πωλητή της, ο  οποίος το είχε προβλέψει, και έτρεμε. Του ζήτησα να μου πει τη διαφορά  των πωλήσεων σε απλά νούμερα σε σχέση με το 2009, για να πάρω μια ιδέα. «Τον περσινό Φεβρουάριο πουλήσαμε 60 αμάξια, τον φετινό 13…», μου είπε. Έτσι, 25 περίπου εργαζόμενοι στο δρόμο. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Έχω δυο φίλους μαγαζάτορες. Κάποτε είχαν από 3 μαγαζιά ο καθένας. Σήμερα τους έμεινε το ένα, κι όπως μου λένε είναι ζήτημα 2-3 μηνών για να το κλείσουν κι αυτό. Ήδη τρώνε από τα έτοιμα. Πόσο να αντέξουν; Το αποτέλεσμα: άλλοι 6-10 άνθρωποι στην ανεργία.

Ακόμη και κάποιος γνωστός μου μεγαλοεργολάβος αρχίζει και δηλώνει πλέον πένητας, έχοντας προσημειώσει τα πάντα προκειμένου να πάρει δάνειο στο 1/3 της αξίας των ακινήτων του, για να αποκτήσει μια κάποια ρευστότητα και να διατηρήσει στη θέση τους τους 60 και πλέον υπαλλήλους και συνεργάτες του. Όπως μου λέει, του χρόνου τέτοιο καιρό (αν η κατάσταση δεν αλλάξει δραματικά) η επιχείρησή του θα είναι παρελθόν, όπως και τα περισσότερα ακίνητά του.

Και άλλα πολλά. Και το πιο κουφό; Οι περισσότεροι εξ αυτών ψήφισαν Γιωργάκη. Ναι , είναι απ αυτούς που πίστεψαν στο περιβόητο «λεφτά υπάρχουν».

Και αυτό μπορεί να είναι το κουφό, αλλά το άλλο είναι το τραγικό. Ότι αν δηλαδή πάμε σε εκλογές, όχι μόνο δεν θα ψηφίσουν ΝΔ (μπας κι αλλάξει κάτι), αλλά όλοι είναι τόσο απογοητευμένοι που μιλάνε για αποχή.

Και επειδή σύμπτωση που επαναλαμβάνεται παύει να είναι σύμπτωση, ανησυχώ. Πολλοί είναι αυτοί που μου μιλάνε για φτύσιμο στο όλο πολιτικό σύστημα, και αποχή από την ψηφοφορία.

Ο κόσμος έχει παραδώσει το πνεύμα. Για αυτό και δεν αντιδρά. Μας καταντήσανε σαν ζαλισμένα κοτόπουλα με τις συνεχείς κατραπακιές που τρώμε από τους πολιτικάντηδες εδώ και δεκαετίες. Και κάπου ο κόσμος έχει δίκιο. Ποιον να εμπιστευτεί; Τον γιο του μπαμπά; Τον Βαρονέτο αντί για τον Βαρόνο; Τις υποψηφιότητες λάιφ στάιλ; Τους ντιντήδες; Ποιόν;

Ο κόσμος θέλει αλλαγή. Εκ βάθρων. Κάτι δηλαδή σαν αυτό που υποσχέθηκε (και εν μέρει έκανε) το ΠΑΣΟΚ του 1981, με αποτέλεσμα να κυριαρχήσει στη πολιτική σκηνή όλα τα επόμενα χρόνια.

Ο κόσμος θέλει νέες ιδέες και νέα πρόσωπα. Τίποτα άλλο δεν αρκεί για να τον σηκώσει  από τον καναπέ, ούτε για να βγει στους δρόμους ούτε για  την ημέρα των εκλογών.

Αλλαγή λοιπόν  ριζική, εδώ και τώρα. Έτσι απλά.

Αλλιώς δεν θα μας φταίει ούτε ο ΓΑΠ, ούτε το ΔΝΤ, ούτε καν οι μασόνοι.

Θα μας φταίει η συγκαταβατικότητα μας και η ατολμία για αλλαγή, η οποία θα ταυτιστεί με συνενοχή και με συναίνεση. Προσοχή! Ζούμε σε μια διαρκή Μεγάλη Εβδομάδα. Ας έχουμε τουλάχιστον την ελπίδα της Ανάστασης.

Και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.

Strange Attractor

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Y. avatar
    Y. 17/04/2011 11:31:15

    Καλή σου μέρα ατράκτορα. Εσύ το τσάϊλντ ιν τάϊμ, εγώ το στέργουέϊ του χέβεν, Εκεί μας οδηγούν ετούτοι
    (θα πάμε για πασχαλινά τσίπρα?)

  2. Φακ Κωστας avatar
    Φακ Κωστας 17/04/2011 12:34:19

    S.A.
    Σε ένα πράγμα διαφωνώ μόνο..Ότι χαιδεύεις τους δημόσιους υπαλλήλους..
    Δεν είναι άδικο σε μια κρίση που εξελίσσεται οι δημόσιοι υπάλληλοι, που συντήρησαν το πελατειακό κράτος, που δεν δουλεύουν, που παίρνουν άτοκα στεγαστικά δάνεια, που μπορούν να κανουν οικογένεια κλπ, να είναι και αυτοί που συνεχίζουν να βρίσκονται σε καλύτερη θέση?
    Η κοινωνική σταθερότητα επιζητά και προϋποθέτει στοιχειώδη κοινωνική δικαιοσύνη. Δέν σου λέω να τους ρίξουμε στο πυρ το εξώτερον, αλλά μη περιμένεις από κόσμο που αγωνίζεται με όση αξιοπρέπεια του έχει μείνει να ζήσει τα παιδιά του, να κατέβει στο δρόμο για να μη χάσει τα επιδόματά του ο φίλος της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ..

    Γνωρίζεις ότι μηχανικός στην ΕΡΓΟΣΕ αμοίβεται με 7500 το μήνα (χαμηλόβαθμος, 35άρης) και δεν έχει την παραμικρή αρμοδιότητα?
    Να τους λυπηθούμε για τα κουτσουρεμένα τους δώρα? γνωρίζεις πολλούς ιδιωτικούς υπαλλήλους να έπαιρναν ποτε?...

    Όσο για το κλίμα κατήφειας που περιγράφεις συμφωνώ απόλυτα. Το χθεσινό σαββατόβραδο στο Ποσειδώνειο ήταν σαν μεγάλη Παρασκευή..

    • κράτιστος avatar
      κράτιστος @ Φακ Κωστας 17/04/2011 13:18:11

      To ότι ξέρεις κάποιον στην ΕΡΓΟΣΕ που παίρνει αυτά τα λεφτά δεν σημαίνει τίποτα
      κι εγώ είμαι 42, μπήκα με γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ , παίρνω 1100€ και πρέπει να είμαι κι ευχαριστημένος?
      δουλεύω στο ΕΣΥ, το οποίο αυτή την στιγμή ανταποκρίνεται μόνο και μόνο χάρη στο φιλότιμο αυτών που η πλειοψηφία χαρακτηρίζει τεμπέληδες

      κόψε λοιπόν την Τρέμη, και την πρωϊνή............

      • skeptiki avatar
        skeptiki @ κράτιστος 17/04/2011 16:06:17

        Μην τσακώνεστε, ακριβώς αυτά τα παράλογα βοήθησαν στο διχασμό και τη διαφθορά...
        Εξορθολογισμό χρειάζεται το δημόσιο και αντιστοίχηση των αμοιβών με τα προσόντα και το έργο. Και αξιολόγηση του έργου επίσης. Και να μην αρχίσουν οι συνδικαλιστάδες για το ποιός θα αξιολογήσει. Υπάρχουν σε μεγάλο βαθμό κριτήρια αξιολόγησης χωρίς να είναι τρομερά περίπλοκα και χωρίς να εξαρτώνται απόλυτα από προσωπικές απόψεις. Όλα γίνονται. Αλλά η απίστευτη στρέβλωση όπου γιατροί και καθαρίστριες παίρνουν τον ίδιο μισθό με το απίστευτο δικαιολογητικό -αυτός θα τα πάρει μαύρα άστον- και θεωρείται και φυσιολογικό, πρέπει να σταματήσει. Ούτε η σοβιετία δεν είχε καταντήσει έτσι ... ανεξέλεγκτες συντεχνιούλες από εδώ κι από κει.

        • Strange Attractor avatar
          Strange Attractor @ skeptiki 17/04/2011 16:18:58

          Προσωπικά, όταν αναφέρομαι σε Δ.Υ δεν εννοώ αυτόν της ΔΕΗ, του ΟΤΕ κλπ. Αναφέρομαι στον υπάλληλο στον αμιγώς δημόσιο τομέα (υπουργεία, υπηρεσίες, κλπ).
          Ο πρώτος έχει μισθό (βαρβάτο) λόγω συλλογικής σύμβασης και οικονομικής αυτοτέλειας του φορέα του, που μπορεί να είναι και εισηγμένος στο χρηματιστήριο.
          Ο δεύτερος υπάγεται στο ενιαίο μισθολόγιο του δημοσίου.
          Έτσι, ο οδηγός της ΔΕΗ μπορεί να παίρνει έως και 3-4 φορές τα χρήματα ενός πτυχιούχου στο υπουργείο Γεωργίας.
          Όσο για τα δώρα, στους μισούς Δ.Υ. κόπηκαν τελείως. Δεν κουτσουρεύτηκαν απλώς.
          Και όσοι επιχαίρουν για αυτό, ας αναρωτηθούν ποιοι θα στερηθούν αυτά τα 500 ευρώ που δεν δόθηκαν στους ΔΥ. Μάλλον τα ιδιωτικά εμπορικά καταστήματα. Οπότε;

        • Φακ Κωστας avatar
          Φακ Κωστας @ skeptiki 17/04/2011 19:21:46

          Αυτά που λες με βρίσκουν σύμωνο, Σπεπτική..Η άρση της μονιμότητας των ΔΥ είναι απαραίτητη για να λειτουργήσει το κράτος..Αν δεν υπάρχει ο "φόβος" της απόλυσης, η "αγωνία" της επίδοσης σε ένα εργασιακό περιβάλλον πως να παραχθεί έργο?
          Ποια ειναι η γνώμη σου..
          (και φυσικά αναγνωρίζω ότι υπάρχουν φιλότιμοι ΔΥ που εργάζονται και κακώς μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι με τους τεμπέληδες...είναι όμως η λαμπρή μειοψηφία).

      • Φακ Κωστας avatar
        Φακ Κωστας @ κράτιστος 17/04/2011 18:51:01

        Κράτιστε,
        Αν νομίζεις ότι αξίζεις περισσότερα λεφτά, δεν σε κρατά εκεί κανείς..
        Εκτός αν νιώθεις¨"εγκλωβισμένος" και εσύ..
        Μπες σε νέα δοκιμασία, ψάξε να βρεις κλινική να σε πληρώνει περισσότερα για τις υπηρεσίες σου..Η' μήπως προτιμάς τα σίγουρα 1100?
        Εκτός αν τα 1100 που παίρνεις θεωρείς ότι στα χρωστάει κανείς για πάντα επειδή έγραψες μια φορά καλά σε μια εξέταση..
        Στα 42 σου (είμαι μικρότερος) θα έχεις φαντάζομαι καταλάβει ότι η ζωή είναι διαρκής αγώνας και προσπάθεια..
        Όσο για τις βρισιές σου...δεν απαντώ...λίγη υπομονή έχεις όμως για άνθρωπο που εργάζεται στο χώρο της περίθαλψης...Φαντάζομαι δεν θα είχες ιδιαίτερη τύχη στον ιδιωτικό τομέα..

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ Φακ Κωστας 18/04/2011 00:19:49

          Ίσως ούτε κι εσύ στον δημόσιο τομέα. Άλλωστε, οι ισχυρότερες σκουξιές για "απολύσεις ΔΥ εδώ και τώρα" προέρχονται από αποτυχόντες σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ που απλώς ντρέπονται να το ομολογήσουν.

          (Υ.Γ: δεν είμαι ΔΥ. Ούτε όμως και κοινωνικός αυτοματιστής.)

          • Φακ Κωστας avatar
            Φακ Κωστας @ Αυριανιστής 18/04/2011 02:27:23

            Αφού είσαι τόσο large ρε Αυριανιστή, ας με πάρουνε στο Δημόσιο και εμένα ..και ας μην το αξίζω..Ας κάνουν μια εξαίρεση και ας πάρουν και ένα άχρηστο..
            Φαντάζομαι και αυτό εντάσσεται στον κοινωνικό αυτοματισμό..
            Να κάθομαι και εγώ και να με πληρώνεις εσύ..

  3. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 17/04/2011 12:36:09

    Καλημερα
    , το Child in Time ειναι υμνος... το Mistreated ( με Coverdale-74-live ) κομματαρα και η καλυτερη ερμηνια του ever ( δειτε το )!!
    Εγω ως νεοτερος ακουγα Pink Floyd... Comfortably Numb και Dead Kennedys - California Uber Alles, kai Sex Pistols - Pretty Vacant.

    ΠΠ

    • Κάποιος avatar
      Κάποιος @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 17/04/2011 12:44:13

      Εγώ πάλι αντιστοίχως την μεγάλη βδομάδα έβαζα στο πικάπ να παίζει έναν παλιό δίσκο των Candlemass, το Nightfall με τον Messiah Marcolin στα φωνητικά.

      • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
        ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ Κάποιος 17/04/2011 13:02:11

        Ωραια παρεα ειμαστε !!! γουσταααρω !!!

        ΠΠ

        • Strange Attractor avatar
          Strange Attractor @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 17/04/2011 17:08:11

          Για μουσική που να δένει απόλυτα με Μ. Εβδομάδα, Χαιρετισμούς και γενικά τέτοιου είδους ατμόσφαιρα, συνιστώ ανεπιφύλακτα:
          Godspeed you black emperor, Sigur Ros, Forrest Swords, & Yo la tengo.

  4. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 17/04/2011 12:54:29

    Θα διαφωνήσω φίλε μου:

    Ο κόσμος θέλει αλλαγή για τους άλλους και για τον ευατούλη του να συνεχιστεί το ραχάτι.

    Δημόσιο:
    -ΔΥ είναι και ο πολιτικός υπάλληλος του Υπουργείου Πολιτισμού του Γεωργίας ή του Αμυνας, αλλά είναι και τα μαιμού οδοιπορικά των δημοτικών υπαλλήλων και οι αμοιβές στο Εσωτερικών και τα ΔΙΒΕΤ - ΔΕΤΕ και οι 16 μισθοί στη Βουλή.
    Ποιά αλλαγή λοιπόν εκ βάθρων; ...για να μην μιλήσω για ΔΕΚΟ...
    -Δημόσιο είναι και οι μαιμού επιτροπές και οι αμοιβές και τα ΔΣ και οι Πρόεδροι.
    Ας βγει ο Σαμαράς να πει ότι αφού έχουμε Γ Δ/ντες καταργώ τους Γ Γραμματείς.
    Οτι κλείνει 200 Νομικά Πρόσωπα και ΑΕ που έχουν ΔΣ και Προέδρους.
    Μόνο που κάποιοι θέλουν να πάνε εκεί όταν γίνουμε κυβέρνηση...
    -Ιδιωτικός τομέας ...επιχειρείν:
    αν απλά για ένα χρόνο έδινε τον φόρο που αναλογεί δεν θα χρειαζόταν καμία αποκρατικοποίηση...ούτε δανεικά από την τρόικα.
    -Δημόσια έργα; οι μίζες των πολιτικών, των κολλητών τους και τα αεριτζίδικα/ μαύρα του ιδιωτικού τομέα είναι.
    -Παιδεία; έχουμε τους τριπλάσιους εκπαιδευτικούς από τη Φιλανδία...αλλά φταίει η αμοιβή τα μέσα διδασκαλίας κλπ και μην τολμήσει κανείς να πει αξιολόγηση θα γελάσουμε. Ας πει πχ ότι όποιος κάνει ιδιαίτερα ...απολύεται και θα γίνει χαμός...
    -Υγεία; οι προμήθειες είναι οι μίζες μας και τα εξοχικά μας και ο ιατρός ή θα πάρει μαύρα ή θα ζει με 1,000 € καθαρά τον χρόνο διορισμού του.
    -Πολιτικοί μας; τα παιδιά των σημερινών σωτήρων μας αλλά θα μας σώσουν από τις πράξεις και τα λάθη των μπαμπάδων τους...

    Και θέλουμε αλλαγή εκ βάθρων; Απλά ειλικρίνεια έχει ανάγκη ο τόπος και θέληση.
    Να βγει ο Σαμαράς θέλω και να πει ότι ας μη βγω ποτέ Πρωθυπουργός αλλά ο τεμπέλης Δ Υπάλληλος σπίτι του, ο λαδιάρης Δήμαρχος φυλακή, ο φοροφυγάς με το μαγαζάκι κατάσχεση καταθέσεων και ΙΧ ...
    Και βλέπω προτάσεις τα παιδιά και τα εγγόνια στις λίστες;
    Αλλαγή εκ βάθρων με ...Πάκη;

    Δεν είναι αλλαγή 3 χρόνια αναστολή στον Ψωμιάδη και στον Μαντέλη.
    Οψεις ιδίου κίβδηλου νομίσματος είναι.

    ΥΓ

    -όταν πρότεινα ν απολυθεί τεμπέλης συνάδελφος: πέσαν να με φάνε : να χάσει τη δουλειά του;
    -τσακώθηκα με κολλητό (...από το σχολείο) γιατί επέμεινα ότι φταίει και ο κακός Δ Υπάλληλος και ο ιδιωτικός τομέας, όταν του έκοψε τα μπόνους και γκρίνιαζε...
    Ο εργοδότης του δήλωνε λιγότερα από τους 115 υπαλλήλους του εισόδημα και είχε το παιδί του σε πρώτυπο παιδικό σταθμό ενώ ο μισθωτός του ιδιωτικού τομέα κολλητός ήταν ...πλούσιος κατά Ε1...

    Μόνο αν χρεωκοπήσει και ξεκινήσει από το 0 θα αλλάξει το μαγαζάκι που μας δώσαν στο Ναυαρίνο.
    Οι χώρες χτίζονται και αλλάζουν με φωτιά και τσεκούρι και όχι με ...κεχτημένα.

  5. aristeidis avatar
    aristeidis 17/04/2011 13:05:16

    στα χωριά σας έχετε καιρό να πάτε;γιατί εκεί θα είναι η επόμενη στάση σας,μήπως και φάτε λίγο κρεατάκι κάτοικοι του πάλαι ποτέ άστυ,αφήστε τους αθηναισμους για αργότερα

    • gynner avatar
      gynner @ aristeidis 17/04/2011 13:11:34

      Εγώ προσωπικά φίλε μου το καλοκαίρι έφυγαααααα!!Αλλοίμονο σ'αυτούς που ξεπούλησαν το πατρικό και τα χωραφάκια για να πάρουν 72 τετραγωνικά στα Κ.Πατήσια!

  6. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 17/04/2011 13:05:39

    20 Μαιου εχει Deep Purple με Παπακωνσταντινου !!!
    17 Ιουνιου Iron Maiden
    06 Iουλιου Grinderman - Nick Cave

    Eγω θα ειμαι μεσα !!!.. να οργανωθουμε να βρεθουμε !!! μα η χωρις 5 η δοση !! χαχααααα ( την εχω πει χλωμη απ τη μερα των 50δις ακινητα !! )

    ΠΠ

    • Σταύρος avatar
      Σταύρος @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 17/04/2011 20:49:41

      h..p://www.youtube.com/watch?v=FMPv8mADpA4&feature=related
      Καλή διασκέδαση!

  7. astral avatar
    astral 17/04/2011 13:22:48

    Δυστυχως το κλιμα δεν ειναι αντιστοιχο με το 81 γιατι υπαρχει καθολικη υπεροχη του αριστεροπασοκικου ψευτοδιανοουμενιστικου κατεστημενου .

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ astral 19/04/2011 00:06:43

      +1

  8. Vass avatar
    Vass 17/04/2011 14:19:15

    Μόλις διάβασα ότι έφυγε κι ο Νίκος Παπάζογλου...
    ....
    Λίγοι καλοί κι αυτοί μοιραίοι
    παραιτημένοι κατά βάθος
    ω με πόση ένταση και πάθος γίνονται
    πρώτοι οι τελευταίοι

    Τα συλλυπητήρια στους οικείους του.

  9. Αφροδίτη avatar
    Αφροδίτη 17/04/2011 16:09:14

    Αγαπητέ S.A., αυτά που περιγράφεις στο πολύ καλό άρθρο σου είναι η καθημερινότητά μας! Στο μικρόκοσμο που ζει ο καθένας μας, ακούς τα ίδια πάνω κάτω απ’ όλους, πλην των πολύ βολεμένων ή των πολύ βλαμμένων. Γιατί ξέρεις, πως υπάρχουν και αυτοί!
    Το πιο ανησυχητικό είναι πως αυτή η κυβέρνηση, έχει καταφέρει να απαξιώσει εντελώς την πολιτική και να μην θέλει κανείς να παλέψει για την ανατροπή της. Η φράση «όλοι το ίδιο είναι» έχει γίνει η πιο συνήθης. Ίσως γιατί ποτέ κανείς δεν τιμωρήθηκε για όσες βλαπτικές, για το δημόσιο συμφέρον, πράξεις κι αν έκανε. Το διαρκές έγκλημα της μεταπολίτευσης και της γενιά μου.
    Για μένα πια η Ανάσταση θα έρθει, μόνον αν το έγκλημα το ακολουθήσει η παραδειγματική τιμωρία, όλων εκείνων που έπαιξαν ζαριές στην πλάτη μας, με πειραγμένα ζάρια. Τους περισσότερους τους ξέρουμε, αλλά και όσους δεν ξέρουμε, μπορούμε να τους βρούμε. Πολιτική βούληση και αδέκαστη δικαιοσύνη χρειάζονται!
    Θα ήθελα να ξαναγύριζα το χρόνο πίσω, να πάω ξανά στο χωριό μου και να μαζεύω με τα άλλα κορίτσια τους μενεξέδες και τις πασχαλιές το βράδυ της Μ. Πέμπτης, για το ολονύχτιο στόλισμα του Επιταφίου. Τότε όμως, περιμέναμε την Ανάσταση και ξέραμε πως θα έρθει! Τώρα;

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Αφροδίτη 17/04/2011 16:23:47

      Όσο τα κόμματα είναι οι καθοριστικοί ρυθμιστικοί παράγοντες σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας (ΑΕΙ, δημόσιο, εφορία, δικαιοσύνη, κλπ) μη περιμένεις να αλλάξει τίποτα. Όποιος είναι επιτήδειος, δηλώνει οπαδός και αφισοκολλητής ενός εκ των δυο κομμάτων εξουσίας (ενίοτε και των δυο) και περνάει ζωή χαρισάμενη, και απολαμβάνει πλήρους κομματικής προστασίας και ατιμωρησίας.
      Όσοι έχουν οποιαδήποτε σχέση με δημόσιο το γνωρίζουν πολύ καλά. Ο κάθε κλέφτης έχει πολιτικό πάτρωνα και κομματικό προστάτη. Έτσι απλά. λΑρα πως θα πάει φυλακή; Το αντίθετο συμβαίνει. Του κάνουν και προαγωγή.

  10. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 17/04/2011 17:11:23

    Η σημερινή κυβέρνηση μου θυμίζει κατοχική (Τσολάκογλου, Ράλλη κλπ) Μόνο που στη θέση των Γερμανών, έχουν αφεντικά το ΔΝΤ, και την ΕΚΤ, τις εντολές εξόντωσής μας των οποίων ακολουθούν οι πράσινοι γκαουλάιτερ.
    Τα θύματα είμαστε πάλι εμείς.

    • Ο Ιθαγενής avatar
      Ο Ιθαγενής @ Strange Attractor 17/04/2011 17:43:03

      Για αυτό δεν πιστεύω σε σωτήρες αλλά σε ιδέες
      Δεν πιστεύω σε λόγια αλλά στη προοπτική.
      Πριν 18 μήνες τον είπα Τσολάκογλου αν θυμάσαι Strange
      Αλλά στην εξουσία ή συμβιβάζεσαι ή είσαι ο μοχλός αλλαγής, όχι για εμάς, εμείς περισσότερο ή λιγότερο περάσαμε καλά, αλλά για το αύριο για τα παιδιά μας.
      Δεν με ενδιαφέρει λοιπόν ο Μωυσής ...ήταν και ο ΚΚ ο Β ο χαλαρός το 2004.
      Θέλω να φύγει ο ΓΑΠ αλλά όποιος έρθει δεν έχει πλέον λευκές επιταγές.
      Θέλω λύσεις με κόστος και χρονοδιάγραμμα.
      Θέλω Δημόσιο και όχι Κράτος λάφυρο των νικητών.
      Αν ο Σαμαράς θέλει την κοινωνία δίπλα του πρέπει να δείξει :

      την αφετηρία
      το δρόμο
      το τερματισμό

      Το να διώξω τον Παπακωνσταντίνου για να έρθει ο Σταικούρας δεν πείθει.
      Δεν είναι πλέον το θέμα στη χώρα ΠΑΣΟΚ ή ΝΔ είναι η επιβίωση της χώρας, είμαστε ή αυτοί ή εμείς.
      ή θα περπατήσουμε ή θα ...τετραποδίσουμε σαν δουλοπάροικοι

  11. parsifal avatar
    parsifal 17/04/2011 21:03:08

    Πολύ καλή η αναφορά στην χαρμολύπη της Μεγάλης Εβδομάδος, οπως την αντιλαμβάνεται ο καθένας μας. Αλλά γιατί τόση απαισιοδοξία, τόσα δάκρυα για τους μαγαζάτορες και τους αυτοκινητάδες ?
    ΚΑιρός δεν ηταν ? Πόσα μαγαζιά μπορούσε να συντηρεί μια αγορά δέκα εκατομμυρίων ανθρώπων ? Πόσα παράσιτα μπορούσαν να ασχολούνται με αυτοκίνητα, αξεσουάρ αυτοκινήτων, ζαντολάστιχα, "ηχοσυστήματα" εκπομπής σκουπιδοαμανέδων και κλαψοσουξέ ? Εως πότε ? Γιατί κάθε οικοδομικό τετράγωνο επερεπε να συντηρεί τρία φαρμακεία, δυο μινι-μάρκετ και μερικές "μπουτίκ" - λαθρόβιες επιχειρήσεις που ουδέποτε πλήρωσαν ταμεία και φορολογικές υποχρεώσεις ?
    Πώς μια χώρα με μηδενική παραγωγή πλούτου και με εισηγμένες επιχειρήσεις παρασιτικά μαγαζιά τύπου "Γρηγόρης μικρογεύματα" και "Modabagno" θα συντηρεί συντριπτικά ποσοστά "αυτοαπασχολούμενων" της συμφοράς ?
    Πόσα κλειστά και απούλητα διαμερίσματα και μαιζονέτες πρέπει να συσωρεύσουν οι βουλιμικοί εργολάβοι - κατασκευαστές για να κορεσθεί η παρασιτική οικονομία της οιοδομής, της αυθαίρετης εξοχικής κατοικίας και των περιβόητων συναφών επαγγελμάτων ?
    Ε λοιπόν ηλθε η ωρα να πάψει η "ραχοκοκκαλιά" της χώρας να αποτελείται απο εργολάβους, φαρμακοποιούς, μπακάληδες, ταξιτζήδες, φορτηγατζήδες, εμπόρους "casual" η επώνυμων ρούχων σε τιμές τρείς φορές επάνω απο την Ιταλία η την Γαλλία, καφενεία, καφετέριες, πιτσαρίες και δέκα ταβέρνες ανά παραθαλάσσιο οικισμό...
    Καλή Ανάσταση !

    • Κάποιος avatar
      Κάποιος @ parsifal 17/04/2011 22:27:22

      Οι ίδιοι που έσπρωχναν τον κοσμάκη σ' αυτού του είδους την ανάπτυξη είναι αυτοί που τους τα παίρνουν τώρα όλα πίσω.
      Η διαφορά είναι ότι οι διαχειριστές της εξουσίας και οι κολλητοί τους μέσα σ'αυτά τα χρόνια έχουν πολλαπλασιάσει τις καταθέσεις και τ'ακίνητα τους και έχουν συσσωρεύσει αρκετό λίπος για να επιβιώσουν της κρίσης και να επενδύσουν στην ανοικοδόμηση μετά την επερχόμενη καταστροφή.
      Αντιθέτως πολλοί υπάλληλοι αντιπροσωπειών και αξεσουάρ αυτοκινήτου, μικροεργολάβοι,φορτηγατζήδες,ταξιτζήδες,εστιάτορες,μικροέμποροι,μπακάληδες κ.α. έχουν αρχίσει να πηδάνε από μπαλκόνια, να κρεμιούνται ή να τινάζουν τα μυαλά τους στον αέρα εξαιτίας των χρεών, αφήνοντας πίσω τους οικογένειες.

      Αυτοί τα λάθη τους τα πληρώνουν είτε με την ζωή τους ή με την οικονομική εξαθλίωση που θα βιώνουν από δω και μπρος.
      Οι άλλοι, οι πραγματικά υπεύθυνοι για το εθνικό δράμα που ζούμε, θα πληρώσουν άραγε ή θα ξελασπώσουν για ακόμα μια φορά με εξεταστικές επιτροπές ή γελοία πρόστιμα και ποινές ;
      Ηδη μερικοί από δαύτους βγαίνουν χωρίς τσίπα και κάνουν τους τιμητές και τους εκτιμητές.

      • juliet avatar
        juliet @ Κάποιος 18/04/2011 09:30:48

        @Καποιον
        Καλημέρα,
        το πιο επικερδές επάγγελμα ανα τον κόσμο ξέρεις ποιό είναι;να είσαι κολλητός σοσιολιστιστή . Εννοείται ,θα ξέρεις να του προτείνεις λύσεις για το σπορ που αγαπά,θα του προτείνεις νέες προκλήσεις ,θα τρέχεις αν χαλάσει το όργανό του ,αυτά...και ο μήνας θα έχει εννιά!

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ parsifal 18/04/2011 00:39:48

      Έχεις πάει στο Βουκουρέστι φίλε μου; Για πήγαινε μια βόλτα, να δεις αυτό που είδα εγώ πριν από 3 χρόνια: ισόγεια καταστήματα άδεια και εγκαταλειμμένα (όπως πληθαίνουν τάχιστα κι εδώ τώρα), και συγκέντρωση του εμπορίου σε 2-3 Malls. Το ίδιο και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ρουμανίας: στις γειτονιές, αλλά και σε κεντρικότατους δρόμους, η σχεδόν απόλυτη ερήμωση. Ακόμα και το 1977 (επί Τσαουσέσκου βεβαίως-βεβαίως) που είχα πάει στο Βουκουρέστι για πρώτη φορά, θυμάμαι σαφώς μεγαλύτερο πλήθος και διασπορά μικρών καταστημάτων (έστω κι αν στα ράφια τους υπήρχαν προϊόντα μόνον της "κοπερατίβας", ώσπου εξαφανίστηκαν κι αυτά). Φυσικά, οι πάλαι ποτέ μικροϊδιοκτήτες που προέκυψαν μετά από το '90 και πίστεψαν πως με την "αλλαγή" θα γίνονταν επιτέλους αφεντικά στον κόπο τους, βίωσαν κι εκείνοι τα τελευταία χρόνια στο πετσί τους τι σημαίνει υποταγή στη φασιστική μπότα του ΔΝΤ: λουκέτα, λουκέτα και κόντρα λουκέτα.

      Γι' αυτό και έφτασαν οι άνθρωποι να βουτάνε από τους εξώστες της αίθουσας του κοινοβουλίου...

      Λοιπόν; Κάπως έτσι θέλουν οι νεοφιλελεύθεροι να γίνουμε;

      • juliet avatar
        juliet @ Αυριανιστής 18/04/2011 09:48:26

        @Αυριανιστή
        Και όταν ανέλαβαν οι σοσιαλιστές-49 ,πάλι οι άνθρωποι έπεφταν απο το μπαλκόνι.Σε περίπτωση που έφευγες ,πριν κλείσουν τα σύνορα,
        (εφ' όσον είχες και ελληνική υπηκοότητα )και είχες επάνω σου έστω και μιά λίρα σε περίμενε εξορία στη Σιβηρία.Ο φίλος του πατέρα μου,αυτοκτόνησε μπροστά στα μάτια του,γιατί ο ξυλουργός του αποκάλυψε που είχε λίρες,και δεν ξέρετε τι ακριβώς σημαίνει .
        Φίλε μου, πρώτος του ξάδελφος ,έμεινε δεν ήθελε να φύγει,γέροντας πέθανε απο τις κακουχίες της Σιβηρίας.Ο ξαδελφός μου,δημοσιογράφος,δολοφονήθηκε γιατί έγραφε ενάντια στο καθεστός,βρέθηκε μεθυσμένος και πνιγμένος ,εννοείτε οτι ήπιε και έπεσε σε μιά λακούβα με νερό και πνίγηκε.
        Αστα τα ολοκληρωτικά καθεστώτα ήτανε ο προάγγελος αυτών των καταστάσεων.Τα πάντα έχουνε ηθικό δίδαγμα ,αρκεί να λαμβάνει το μήνυμα νωρίς.

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ juliet 18/04/2011 10:57:14

          Δεν είπα ποτέ ότι ήταν... καλύτερα επί κομμουνισμού στη Ρουμανία (ή αλλού). Είπα όμως ότι το μοντέλο που επικράτησε σε χώρες που μπήκαν κάτω από το ζυγό των μνημονίων (όπως η Ρουμανία τα τελευταία χρόνια, και ακόμα δεν έχει βγει) οδηγεί τη μικρομεσαία τάξη σε στραγγαλισμό, και αυτό φαίνεται ακόμα και από το πολύ μικρό πλήθος των μικρομάγαζων. Κλείνουν σωρηδόν, και το "έργο" αναλαμβάνουν λίγα malls.

          • juliet avatar
            juliet @ Αυριανιστής 18/04/2011 11:26:18

            πληρώνουν και αυτοί τη πίστη τους οτι μετά το σκοτάδι θα ερχότανε το φως ,χωρίς να υπάρχουν αξίες .Στο όνομα του νεοπλουτισμού.

  12. Kolios avatar
    Kolios 17/04/2011 21:45:55

    Καταπληκτικό κείμενο. Τίποτα άλλο.

  13. juliet avatar
    juliet 18/04/2011 11:20:50

    @S.A
    Ξέχασες τις πλάκες κατά την περιφορά του Επιταφείου.Μετά την φωτιά το δάσος ξαναφυτρώνει ,έχει πέσει σπόρος .Εδώ τι σπόρος υπάρχει ,τα σχολειά παραπέουν ,τα παιδιά αδιάφορα,οι γονείς στο κόσμο τους μη χάσουν τα κεκτημένα,αδιάφοροι.
    Ολοι αυτοί είναι κομμάτι της κοινωνίας μας ,της δικής μου της δικής σου.
    Γιά να επιβιώσουμε θα πρέπει να νερώσουμε το κρασί μας ,να μοιραστούμε το ψωμί μας,να σκύψουμε ,να μονιάσουμε ,να αναρωτηθούμε,να γίνουμε άνθρωποι,να πάρουμε τις ευθύνες μας . Οχι όλοι φταίνε εκτός απο μας,να πετάξουμε οτι μας πληρώνει ,να πολεμήσουμε αυτόν που μας ξεπουλά,να φορτώσουμε τις ευθύνες στις πλάτες εκείνου που μας βρίζει και αν δεν του αρέσει σε τελική ανάλυση να λέγεται πρωθυπουργός της χώρας που κατ΄αυτόν είναι η χώρα της κλεψιάς της απάτης ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΑΣ,της χώρας που δημιούργησε,τόσα χρόνια το δικό του σύστημα,να φύγει .Δεν τον θέλω Μεσσία ,τον θέλω λαγό ,ας κλέψει τα καρότα και ας το βάλει στα πόδια, θα φυτεύσουμε άλλα,το χωράφι μας ενδιαφέρει.Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ θα αναστηθεί.
    Σύνέχισε,ο αγώνας δεν είναι εύκολος.

    • juliet avatar
      juliet @ juliet 18/04/2011 11:22:47

      πληγώνει όχι πληρώνει(αυτόν δεν τον πετάμε)