#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
09/01/2010 18:24
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αρχίζει και το σόου με τον Καποδίστρια2

Όπως επισημάναμε ήδη στο μεγάλο (και μπακάλικο) σχέδιο του ΠΑΣΟΚ βασικός στόχος του ΠΑΣΟΚ με τον Καποδίστρια 2, την αλλαγή του εκλογικού νόμου προς το … αρμονικότερο και την απόδοση ελληνικής ιθαγένειας σε μετανάστες είναι να αλλοιώσει το αποτέλεσμα των εκλογικών αναμετρήσεων που έρχονται με πρώτη εκείνη για την τοπική αυτοδιοίκηση αυτού του χρόνου.

Έτσι εν μέσω έντονων αντιδράσεων από τα κόμματα και την τοπική αυτοδιοίκηση θα παρουσιαστεί αύριο το απόγευμα στο υπουργικό συμβούλιο και κατόπιν θα δοθεί προς διαβούλευση στις ΤΕΔΚ και στην ΚΕΔΚΕ το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εσωτερικών για τη «Νέα Αρχιτεκτονική στην αυτοδιοίκηση και την περιφερειακή διοίκηση», η οποία θα το συζητήσει στο συνέδριό της που ξεκινά στις 18 Ιανουαρίου στην Αθήνα.

Επειδή το θέμα είναι τεράστιο και θα μας απασχολήσει και στην συνέχεια παρουσιάζουμε σήμερα τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου και τις βασικές ενστάσεις που εγείρονται μέχρι στιγμής.

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου

Ριζικές αλλαγές τόσο στη χωροταξία όσο και στη λειτουργία των δήμων, που από τους 1.034 σημερινούς θα συνενωθούν σε περίπου 380 νέους. Βάση για τη συνένωση αποτελεί η γεωγραφική χάραξη που περιλαμβάνει σχετική μελέτη του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ δεν αποκλείεται στο πλαίσιο της οριστικοποίησης των νέων δήμων να προκύψουν μικρές τροποποιήσεις κυρίως σε νησιωτικές περιοχές και ορεινούς όγκους.

Σε κάθε έναν από τους παλιούς δήμους θα οριστούν αντιδήμαρχοι. Ερωτηματικό παραμένει εάν οι «γεωγραφικοί» αυτοί αντιδήμαρχοι θα αναλάβουν και θεματικοί του δήμου- π.χ. καθαριότητας- λύση που πάντως φαντάζει πιθανότερη καθώς εάν είναι διαφορετικά πρόσωπα αυξάνεται κατά πολύ το κόστος και το Σώμα των αντιδημάρχων.

Αλλαγή του εκλογικού συστήματος ανάδειξης των αυτοδιοικητικών οργάνων με την κατάργηση του 42% και την επαναφορά του 50% + 1 του εκλογικού σώματος.

Εκλογή αιρετών περιφερειαρχών και περιφερειακών συμβούλων αναλογικά από κάθε νομό καθώς και τον ορισμό αντιπεριφερειαρχών από τον αιρετό περιφερειάρχη, στο επίπεδο της νομαρχίας αλλά και ανά θεματική ενότητα (υγεία, παιδεία κ.τ.λ.).

Μεταφορά αρμοδιοτήτων και πόρων από το κεντρικό κράτος προς την αιρετή περιφέρεια καθώς και από το επίπεδο της νομαρχίας στους νέους δήμους.

Θεσμοθέτηση «συμβουλίων γειτονιάς», εκτός των τοπικών και δημοτικών συμβουλίων, που θα διαδραματίζουν αποφασιστικό ρόλο στη διαμόρφωση της δημοτικής πολιτικής σε τοπικό επίπεδο.



Διαφωνίες

Δημιουργία δήμων-μαμούθ:  αυξάνοντας τον μέσο όρο κατοίκων ανά ΟΤΑ α’ βαθμού από 10.200 που είναι σήμερα σε 20.000 -όπως προβλέπει η «Νέα Αρχιτεκτονική»-, υποβαθμίζεται η έννοια της «Τοπικής Αυτοδιοίκησης», δηλαδή της εξουσίας που βρίσκεται πιο κοντά στον πολίτη.

Εκφράζονται φόβοι ότι προοπτικά θα συγκεντρώνεται ο πληθυσμός στα μεγάλα αστικά κέντρα, αφού οι δήμοι-μαμούθ θα εντείνουν τα προβλήματα επικοινωνίας μεταξύ των δημοτικών διαμερισμάτων, κυρίως όταν οι αποστάσεις μεταξύ τους μετριούνται σε αρκετά χιλιόμετρα.

Επισημαίνεται η  ανάγκη για φορολογική μεταρρύθμιση η οποία θα αποκεντρώνει πόρους προς την τοπική αυτοδιοίκηση, έτσι ώστε να περάσουμε από το πρότυπο του «δημάρχου- διεκδικητή» κονδυλίων από το κράτος, στον «δήμαρχο- μάνατζερ» που θα διαχειρίζεται τους πόρους οι οποίοι αναλογούν στον δήμο του από τη φορολογία και τα ανταποδοτικά τέλη.

Η εκλογή συμβούλων. Η πρόταση της αρμόδιας Επιτροπής προβλέπει την εκλογή σε χωρικό επίπεδο. Στην πράξη αυτό συνεπάγεται πως κάθε συνδυασμός θα καταρτίζει ενιαίο ψηφοδέλτιο για την υπερπεριφέρεια, αλλά θα έχει ξεχωριστούς υποψηφίους ανά διαμέρισμα (δηλαδή στις σημερινές νομαρχίες), για τους οποίους θα ψηφίζουν όσοι πολίτες είναι εγγεγραμμένοι. «Δεν θα είναι δυνατόν κάποιος υποψήφιος για παράδειγμα από τη Σύμη να κάνει προεκλογική εκστρατεία σε όλη την περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου» ανέφεραν χαρακτηριστικά τοπικοί άρχοντες.

Αποδυναμωμένοι βουλευτές έναντι «υπερδημάρχων» : Έντονη είναι η ανησυχία των βουλευτών καθώς οι νέοι υπερπεριφερειάρχης αποκτούν τεράστια εξουσία. Ενίοτε μάλιστα και οι δήμαρχοι θα έχουν με τους βουλευτές την ίδια νομιμοποιητική βάση, δεδομένου πως τα όρια δήμων και μονοεδρικών περιφερειών που προωθούνται με τον υπό κατάρτιση εκλογικό νόμο θα συμπίπτουν σε αρκετές περιπτώσεις.

Με τη νέα δομή χάνεται και ο κρίκος των διορισμένων περιφερειαρχών, από τους οποίους περνούσε μεγάλο πακέτο χρημάτων, ενώ και ο... θεσμός των υπόγειων εκταμιεύσεων κονδυλίων από τους εκάστοτε υπουργούς καταργείται.

Ό,τι σχετίζεται με ανάπτυξη καθώς και τα κοινοτικά κονδύλια, με βάση τη νέα δομή, περνάει στις υπερπεριφέρειες. Θα υπάρχουν μάλιστα περιφέρειες όπου θα διαμένει το 40% του πληθυσμού της χώρας και θα καλύπτουν το 60% του ΑΕΠ και το 80% των φορολογικών εσόδων.



Βουλευτής Κολωνού ή.... Κολωνακίου; Αυτό το δίλημμα είναι πιθανόν να αντιμετωπίσουν βουλευτές και πολιτευτές προσεχώς, αφού θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι στο πλαίσιο αλλαγής του εκλογικού συστήματος δεν θα σπάσει μόνο η αχανής Β΄ αλλά και η Α΄ Περιφέρεια της Αθήνας σε μικρές μονοεδρικές «γειτονιές». Επικρατέστερο το σπάσιμο σε έντεκα μονοεδρικές περιφέρειες, που θα εκλέγονται στη γεωγραφική περιφέρεια του Δήμου Αθηναίων, στον οποίο σήμερα εκλέγονται συνολικά 17 βουλευτές.

Ερώτηση Προκόπη Παυλόπουλου

Μια από τις θεμελιώδεις στρατηγικές επιλογές της Κυβέρνησης Καραμανλή –όταν στο πλαίσιο του Γ΄ ΚΠΣ το ΠΑΣΟΚ ούτε καν είχε λάβει πρόνοια γι’ αυτό- ήταν η ανασυγκρότηση και ο εκσυγχρονισμός της Δημόσιας Διοίκησης.  Δεδομένου ότι ο στόχος αυτός ήταν σε πλήρη αντιστοιχία με τη Στρατηγική της Λισαβόνας, που επιτάσσει την αύξηση της ανταγωνιστικότητας, τη δημιουργία ευνοϊκού ρυθμιστικού περιβάλλοντος για τις επιχειρήσεις και ενδυνάμωση του κρατικού μηχανισμού για να εξυπηρετήσει την ανάπτυξη, πετύχαμε την έγκριση του Ειδικού Επιχειρησιακού «Διοικητική Μεταρρύθμιση» (ΕΠ «ΔΜ»)στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τον Νοέμβριο του 2007.  Ένα ΕΠ προϋπολογισμού 631 εκ. ευρώ, που δίνει τη δυνατότητα, για πρώτη φορά, στο αρμόδιο Υπουργείο  να επιχειρήσει τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις στην Ελληνική Δημόσια Διοίκηση.

Προωθήσαμε, με ταχείς ρυθμούς, τη δημιουργία όλων των αναγκαίων μηχανισμών για την εφαρμογή του και συμφωνήσαμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προς την προώθηση συγκεκριμένων έργων – σημαιών, που θα ανέπτυσσαν μια μεταρρυθμιστική δυναμική και που θα έδιναν αποτελέσματα μεσοπρόθεσμα. Όπως δε προκύπτει, από τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους οι αρμόδιες υπηρεσίες, είχε σχεδόν ολοκληρωθεί η εξειδίκευση του ΕΠ.

Ωστόσο, παρατηρούμε ότι το ΕΠ «ΔΜ» τους τελευταίους τρεις μήνες βρίσκεται σε πλήρη στασιμότητα.  Ο διορισμός του Ειδικού Γραμματέα που εποπτεύει την οικεία Διαχειριστική Αρχή έγινε την 16-12-2009, δηλαδή δυόμισι μήνες μετά το σχηματισμό της νέας Κυβέρνησης.  Το αποτέλεσμα αυτής της καθυστέρησης είναι ότι τα έργα του προγράμματος έχουν παγώσει και, παράλληλα, δεν διαφαίνεται καμία συγκεκριμένη πρόθεση της Κυβέρνησης σχετικά με τις μεταρρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν στη Δημόσια Διοίκηση.

Αντιθέτως, σύμφωνα με δηλώσεις του αρμόδιου για το ΕΣΠΑ Υφυπουργού κου Αρναουτάκη της 24/12/2009 στην εφημερίδα «Κόσμος του Επενδυτή», σε απάντηση σχετικού πρωτοσέλιδου της εφημερίδας για τον κίνδυνο απώλειας πόρων του ΕΠ, η Κυβέρνηση σκοπεύει να σχεδιάσει εκ νέου και από μηδενική βάση το ΕΠ, βάσει νέων προτεραιοτήτων, όπως η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και η μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Με τα δεδομένα αυτά,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ

ο  ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

1) Με ποιο σκεπτικό η Κυβέρνηση διαγράφει ένα συγκροτημένο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα, που έχει συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία μετ’ επαίνων το ενέκρινε και μάλιστα πρώτο από όλα τα προγράμματα του ΕΚΤ;

2) Ποια είναι η θέση της Κυβέρνησης ως προς τη μεταρρύθμιση της Κεντρικής Διοίκησης, που περιλαμβάνεται στον πυρήνα του ΕΠ και για τον εξορθολογισμό της οποίας απαιτούνται ποιοτικές επεμβάσεις στον τρόπο λειτουργίας της, όπως η εφαρμογή του συστήματος Καλής Νομοθέτησης και ο σχεδιασμός των αντίστοιχων πολιτικών;

3) Πως το ΕΠ θα εξυπηρετήσει τους στόχους της Στρατηγικής της Λισαβόνας και, κυρίως, αυτόν που αφορά τη δημιουργία ευνοϊκού ρυθμιστικού περιβάλλοντος για τις επιχειρήσεις;

4) Ποιες δράσεις θα προτάξει η νέα πολιτική ηγεσία του ΕΠ για την ουσιαστική βελτίωση της διοικητικής ικανότητας των δημόσιων υπηρεσιών, που είναι ο βασικός στόχος για τον οποίο εγκρίθηκε το ΕΠ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή;

5) Τι προτίθεται να κάνει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης σε ό,τι αφορά τη μείωση των διοικητικών επιβαρύνσεων για τις επιχειρήσεις, ως προς την οποία και έχει τεθεί στο ΕΣΠΑ δείκτης μείωσης κατά 25% έως το 2013;

6) Έχει εξαγγελθεί από την Κυβέρνηση η προτεραιότητα για την προώθηση της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.  Οι υποδομές σε Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, όπως είναι γνωστό,  διασφαλίζονται από το ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση», του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.  Είναι επίσης γνωστό ότι τόσο το πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ» του Β΄ΚΠΣ, όσο και το ΕΠ «Κοινωνία της Πληροφορίας» του Γ΄ ΚΠΣ εξυπηρετούσαν το στόχο της ανάπτυξης της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.  Ωστόσο, αυτό που χρειάζεται για να έχουμε ορατά αποτελέσματα στην καθημερινή ζωή των πολιτών είναι η απλούστευση των διαδικασιών, η καταπολέμηση της πολυνομίας και η μείωση του διοικητικού φόρτου.  Με ποιες ακριβώς δράσεις και ποια μέτρα θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο;

ΣΧΟΛΙΑ

  1. άστεγος avatar
    άστεγος 09/01/2010 18:36:14

    Άλλο ένα μπάχαλο στα σκαριά.
    Θάθελα νάξερα, 5,5 χρόνια στην αντιπολίτευση αυτά τα σκουπίδια σκεπτότανε ο ΓΑΠ;
    Τελικά η λέξη ανεπαρκής είναι εξαιρετικά ήπια.

  2. babis avatar
    babis 09/01/2010 20:47:43

    Σωπα ρε μεγαλε..ποτε προφτασες και εξεδωσες τον χρησμο σου...
    Αντιπολιτευση για την αντιπολιτευση..γιαυτο θα μεινετε εκει περα πολλα.. πολλα χρονια...

  3. Νικόλας avatar
    Νικόλας 10/01/2010 00:52:42

    Εγώ μία απορία έχω μόνο.
    Οι υπερνομαρχίες σην Θράκη όπου την έκοψαν και την έβαλαν μαζί με νομό της Μακεδονίας και τους άλλους της Θράκης μαζί έγινε μόνο και μόνο για να μην γίνει ποτέ μειονοτικός Νομάρχης. Όλοι το ξέρουν αυτό.
    Με τον νόμο αυτό και τις νέες περιφέρειες πως θα γίνουν αυτές οι υπερνομαρχίες;

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Νικόλας 10/01/2010 03:26:28

      Εύκολο, αγαπητέ. Θα γίνει μία περιφέρεια: Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Με Καβάλα, Δράμα και Έβρο μαζί, δεν θα μπορούν να βγάλουν περιφερειάρχη οι μειονοτικοί.

      Εκτός αν, αντίθετα, ο Γιωργάκης ΘΕΛΕΙ να υπάρχει ένας μειονοτικός περιφερειάρχης -μην ξεχνάμε και την Καραχασάν, που ακόμα δεν έχει... αποκατασταθεί- οπότε βλέπω περιφέρεια Θράκης (σκέτο).

  4. popolaros avatar
    popolaros 10/01/2010 10:57:40

    Κάπου διάβασα ότι οι νέες υπερπεριφέρειες θα μιλάνε απευθείας με Βρυξέλλες.
    Θα χρηματοδοτούνται αυτόνομα επίσης.
    Κάτι σαν καντόνια.
    Θα αυτονομούνται και ευκολότερα ίσως.
    βλπ Θράκη.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ popolaros 10/01/2010 12:02:52

      Εγώ μπορεί να μην το διάβασα πουθενά, αλλά μπορώ να σε διαβεβαιώσω από πρώτο χέρι ότι έχεις απόλυτο δίκιο.

      Το όλο σχέδιο βρωμάει νεοταξίλα και έχει πάρα πολλά χρόνια που υπάρχει σε επίπεδο ΕΟΚ/ΕΕ, από τη δεκαετία του 1980, αν όχι νωρίτερα.

      Οι απαιτήσεις της ΕΟΚ ήταν που φτιάξαμε την πρώτη φορά τις περιφέρειες το 1988 ήταν, αν δεν κάνω λάθος. Μέχρι τότε είχαμε δηλώσει όλη την Ελλάδα μία περιφέρεια (όπως το Λουξεμβούργο) και είχαμε μόνιμη γκρίνια.

      Οι Βρυξέλλες (δεν θα γράψω η Ευρώπη, διότι Βρυξέλλες και Ευρώπη δεν ταυτίζονται) θέλουν να δοθούν υπερεξουσίες στις περιφέρειες και να ισοπεδώσουν τα κράτη, τα εθνικά κράτη, προς όφελος έτσι της ευρωγραφειοκρατείας. Το έγκλημα είναι οργανωμένο.

      Στην Ελλάδα όμως και, γενικά, σε κράτη ενιαία (μη ομποσπονδιακά), όπως η Ελλάδα, αυτό είναι εγκληματικό να εφαρμοστεί με τη μορφή που το πρωθούν οι Πάκης (αυτός το ξεκίνησε, αλλά ευτυχώς τότε υπήρχε και Καραμανλής)-Ραγκούσης-ΓΑΠ. Ο δε ΓΑΠ άκουσε μεταρρύθμιση και τρελάθηκε από τη χαρά του.

      Όλοι ξέρουμε ότι όσα επίπεδα αυτοδιοίκησης έχουμε, τόσα επίπεδα διαφθοράς έχουμε, στο νεοελληνικό κράτος. Φαινομενικά πλησιάζει η αυτοδιοίκηση σε επίπεδο "κοντά στον πολίτη", αλλά στην πραγματικότητα τα κλέβει πιο εύκολα από τον πολίτη, διότι όταν εκλέγεται δεν έχει έλεγχο, διότι έχει λαϊκή νομιμοποίηση (για να κλέβει), τρομάρα μας δημοκρατία που έχουμε.

      Όταν δηλαδή εκλέγεις μόνον την κεντρική κυβέρνηση κλέβει μόνον η κεντρική κυβέρνηση. Όταν εκλέγεις και δημάρχους κλπ., κλέβουν και οι δημάρχοι κλπ. Όταν εκλέγεις και νομάρχες, κλέβουν και οι νομάρχες. Όταν εκλέγεις περιφερειάρχες, θα κλέβουν οι περιφερειάρχες. Και κανένας δεν κλέβει μόνος του, αλλά κλέβει και το επιτελείο του, διότι το εγχειρίδιο της διαφθοράς έχει πολλά "μυστικά", τρόπους για να το κάνεις σωστά.

      Από αυτή την άποψη, το καλύτερο σύστημα για μια χώρα σαν την Ελλάδα θα ήταν αναμφισβήτητα το καθαρό Προεδρικό, όπου ο Πρόεδρος θα ήταν στη σέντρα, σε σχέση με το αν κλέβει, και τα κόμματα απέναντί του. Στην Κύπρο λειτούργησε σωστά για πολύ καιρό, αλλά τώρα φαίνεται ότι κι εκεί κάτι δεν πάει καλά στο συγκεκριμένο θέμα. Πάντως ο βαθμός διαφθοράς είναι πολύ πολύ μικρότερος και φταίει όχι μόνον η Αγγλοκρατία, αλλά και το πολιτικό σύστημα (ως προς το πόσο λαμόγια είναι οι Κύπριοι, είναι πολλές φορές ικανότεροι από τους Ελλαδίτες).

      Τώρα, για το συγκεκριμένο σχέδιο, δεν έχουμε απλώς μια αυτοδιοικητικό μεταρρύθμιση, έχουμε μια μεταρρύθμιση που ΑΦΑΙΡΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ από το κεντρικό κράτος. Πραγματοποιείται δηλαδή το προαιώνιο όνειρο των Βρυξελλών (και πιθανότατα και πολλών Σόρος) να αποδυναμωθεί πλήρως το κεντρικό κράτος, να του πάρουμε τα χρήματα, να του πάρουμε τους υπαλλήλους, να του πάρουμε την εξουσία, να του πάρουμε αν μπορούμε και την πολιτική νομιμοποίηση - θυμάστε που λέγαμε για την "Ευρώπη των περιφερειών";

      Στην Ελλάδα αυτό θα είναι ΕΓΚΛΗΜΑ. Η Ελλάδα πρέπει να είναι συγκεντρωτικό κράτος. Αν είχαμε μια άλλη μορφή εθνικής οργάνωσης (να τη διαλέξουμε μόνοι μας όμως, χωρίς να μας την επιβάλουν), να το βλέπαμε. Η μορφή κρατικής οργάνωσης που έχουμε είναι για πολλούς και διάφορους λόγους και δη εθνικούς, αυτή του ενιαίου κράτους. Και αυτή θέλουμε να κρατήσουμε.

      Η μεγάλη πονηριά είναι τώρα ότι πάνε να παρουσιάσουν το σχέδιο με τις αρχές και τις δομές του, χωρίς τις προτεινόμενες ενοποιήσεις, για να αποφύγουν τις αντιδράσεις τώρα (άλλο είναι συγκεκριμένα να λες "θα μου κάνει κουμάντο ο τάδε" και άλλο να τα βλέπεις στη θεωρία, στα χαρτιά μόνον, δεν καταλαβαίνεις τι χάνεις και τι κερδίζει ο άλλος που θα σου κάνει κουμάντο). Μετά θα λένε "στις αρχές που θα διέπουν το νέο σύστημα συμφωνήσατε, τώρα η αντίδρασή σας είναι για τοπικιστικούς λόγους".

      Πρόκειται για την πιο εγκληματική και αντιδημοκρατική κυβέρνηση που πέρασε ποτέ από αυτόν τον τόπο. Ο Σημίτης είναι άγιος μπροστά τους. Ετούτοι εδώ είναι και αδέξιοι, είναι άσχετοι και ανίκανοι και φαίνεται τόσο πολύ αυτό που κάνουν, που σου έρχεται να πας έστω και μόνος σου έξω από το Μαξίμου να τους αρχίσεις στα μπινελίκια.

      Τέτοιο σοβαρό θέμα και πάνε να το περάσουν και αυτό στα ξαφνικά και με παραπλανητικό τρόπο, μόνον και μόνον για να ικανοποιηθεί ο ψυχισμός του ΓΑΠ ότι "άλλαξα την Ελλάδα".

      Έχουμε καταλάβει ότι αυτόν τον ιδιαίτερο ψυχισμό έχουμε να αντιμετωπίσουμε ως χώρα;

  5. yangoolas avatar
    yangoolas 10/01/2010 11:04:50

    πουλημένος είναι ο ΓΑΠ; ή απλά αφελής;

  6. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 10/01/2010 12:53:44

    Να γελάσουμε λίγο;

    Σύμφωνα με το Καφενείο, ο Καποδίστριας 2 χρειάζεται 4 δις για να υλοποιηθεί...

    http://kafeneio-gr.blogspot.com/2010/01/2_09.html

    Πασοκικό μπλογκ δεν ήταν το Καφενείο; Αν τους τα χώνει τόσο χοντρά (γενικά και όχι μόνον σε αυτό το ποστ), τότε υπάρχει σοβαρή, σοβαρότατη αντίδραση κατά της κυβέρνησης στα σκεπτόμενα στρώματα της όλης κοινωνίας.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.