#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/10/2010 01:59
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αργά ανακάλυψαν ότι κατέβηκε ο πίνακας απο το γραφείο του ΓΑΠ



Αναστάτωση στο Διαδίκτυο και τα ΜΜΕ επειδή στις φωτογραφίες από την διακαναλική συνέντευξη απουσίαζε από το γραφείο του πρωθυπουργού ο πίνακας του Θεόδωρου Βρυζάκη "Η Ελλάς ευγνωμονούσα" (έργο του 1858).

Στην πραγματικότητα, η αποκαθήλωση της ευγνωμονούσας Ελλάδος έχει γίνει πριν απο αρκετούς μήνες:

Γεώργιος Παπανδρέου, ο Έσχατος και Φαρμακερός, 24 Απριλίου 2010

Άλλωστε τι να κάνει εκεί μέσα μια ευγνωμονούσα Ελλάς; Καμία με ρομφαία χρειάζεται



ΣΧΟΛΙΑ

  1. hope avatar
    hope 27/10/2010 02:51:42

    Πραγματικά τώρα το βλέπω. Έχω ανατριχιάσει.Δεν έχω λόγια...

  2. ένας Άμλετ avatar
    ένας Άμλετ 27/10/2010 03:22:47

    Θα αντικατασταθεί από το «Η ΕΛΛΑΣ ΚΑΤΑΠΤΥΟΥΣΑ», όπως σχολίασε κάποιος…..

  3. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 27/10/2010 04:38:11

    Καπου ειδα οτι εχει τοποθετησει κατι Ραβινους... δε θυμαμαι σε ποιο μπλογκ.

    Τι να του πει η Επανασταση του ΓΑΠ?? Ο Ραβινος πανω απ ολα.

    ΠΠ

    • sawas avatar
      sawas @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 27/10/2010 08:59:58

      Με πολλα ερωτηματικα ομως για την ενγκυροτητα.....

      http://hellenicrevenge.blogspot.com/2010/10/blog-post_4441.html

    • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
      Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 27/10/2010 14:49:23

      Ἡρεμἰα παιδιὰ μοντὰζ εἶναι οἱ... ραββίνοι... Μὴν τρελλαίνεστε... Ἁπλῶς ὁ ἄνθρωπος ΓΑΠ δὲν ἔχει οὔτε γοῦστο οὔτε ἑλληνικὸ πατριωτισμὸ (ἀμερικάνικον, ἔχει).

  4. Κρης avatar
    Κρης 27/10/2010 05:32:16

    Αμ στο γρφαφειο στην βουλή , παρομοιο σε αλλο χρωμα εχει

    http://bit.ly/aDryir

    Συνέντευξη ιταλική τηλεόραση Rai.tv στο TG1,
    με τον δημοσιογράφο Alessandro Cassieri
    Γραφείο Πρωθυπουργού, Βουλή
    6 Ιουλίου, 2010

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ Κρης 27/10/2010 11:55:40

      Χα!

    • δεξιός ΤΣΕ avatar
      δεξιός ΤΣΕ @ Κρης 27/10/2010 12:00:26

      χα χα χα..κορυφαίο χιούμορ

  5. nicname@ta lefta iparhoun.gap avatar
    nicname@ta lefta iparhoun.gap 27/10/2010 06:32:40

    περιμένει να του ετοιμάσουν μια σύνθεση με τα πορτραίτα των εκπροσώπων ( επιθεωρητων ) της τροικας με τίτλο ο GAP ευγνομονων. Το μπλέ φόντο δεν μπορώ να εξηγήσω , εκτός και αν ..ξέχασε την πράσινη ανάπτυξη .
    GAP : Ηχομιμητική λέξη , ο θόρυβος της πόρτας που του ..κλείνει ο Λαός , αυτός ο Λαός που πρίν ένα χρόνο του την άνοιξε διάπλατα.

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ nicname@ta lefta iparhoun.gap 27/10/2010 11:54:55

      GAP στα αγγλικά σημαίνει ΚΕΝΟ!
      Το απόλυτο κενό!

  6. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 27/10/2010 08:03:59

    Νομίζω ότι λίγο λίγο, σημειολογικά, με λόγια και, σιγά σιγά, με έργα, παραβιάζει το Σύνταγμα. Το κοιτάει κανείς αυτό στην ΝΔ. Νομοτυπία αλλά κλέισιμο της χώρας; Κάπου δεν θα προβλέπεται.

  7. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 27/10/2010 09:02:21

    Τα θέλω είναι διαφορετικά από τα πρέπει.
    Ενήλικες γινόμαστε όταν αποκατασταθεί μια στοιχειώδης εσωτερική ισορροπία μεταξύ αυτών των δύο.
    Εδώ τα θέλω είναι ακόμα σε άγρια κόντρα με τα πρέπει.
    Στην περίπτωση ενός απλού πολίτη, η σύγκρουση το πολύ πολύ να αφορούσε την οικογένειά του.
    Τώρα η σύγκρουση εξελίσσεται σε εθνική τραγωδία.

  8. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 27/10/2010 09:20:07

    Κάπου διάβασα ότι το μπλε αυτό φόντο είναι πίνακας ζωγραφικής με τίτλο "Δελφοί". Αγνοώ το όνομα του ζωγράφου. Νομίζω ότι του έχει διαφύγει ότι τέτοιου τύπου έργα που θυμίζουν την αισθητική του "σουπρεματισμού" δεν είναι πλέον ιδιαίτερης αξίας αν γίνονται στην εποχή μας (για πριν απο ένα αιώνα, εντάξει, ήταν διαφορετικά).
    Μάλλον ο πίνακας παραπέμπει στο κενό (gap), το αρκτικόλεκτο του ονόματός του.

  9. Σοσιαληστής avatar
    Σοσιαληστής 27/10/2010 09:21:28

    Σάμπως είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο;

  10. φουκαρας avatar
    φουκαρας 27/10/2010 09:47:25

    ...ή μήπως σκεπάζει κάτι που δεν έπρεπε να δούμε απο την τηλεόραση??

    • δεξιός ΤΣΕ avatar
      δεξιός ΤΣΕ @ φουκαρας 27/10/2010 11:34:03

      το αστέρι του δαϋιδ μήπως?

  11. nasos avatar
    nasos 27/10/2010 11:45:42

    και αν δεν απατώμαι,όταν επισκέφθηκε ο Κινέζος Πρωθυπουργός την χώρα πριν από τρεις βδομάδες,οι άνδρες του αγήματος φορούσαν στολές παραλλαγής και όχι φουστανέλες
    πρώτη φορά νομίζω συνέβη αυτό

  12. δημητρης avatar
    δημητρης 27/10/2010 11:46:00

    ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟΝ "ΕΦΑΓΕ" ΤΟΝ ΠΙΘΝΑΚΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΣΑΛΟΝΙ ΤΩΝ ΒΟΡΕΙΩ ΠΡΟΑΣΤΙΩΝ Η ΣΕ ΓΚΑΛΕΡΙ ΕΞΩΤΕΡΙΞΟΥ.
    ΟΤΑΝ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΕΧΕΙ ΜΑΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΠΑΓΗ ΠΙΝΑΚΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΤΗΡΙΑ.
    ΙΣΩΣ ΑΡΕΣΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ. ΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ!

  13. kiki avatar
    kiki 27/10/2010 11:54:44

    Εγινε και στο προηγουμενο ΠΑΣΟΚ,οταν ηταν υπουργος εξωτερικων ο ΓΑΠ,φυγαν απο την ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ,πινακες Ελληνων ζωγραφων,για τις πρεσβειες,και το υπουργειο Εξωτερικων,και ολως παραδοξως χαθηκαν.Οταν ανελαβε η ΝΔ-Μητσοτακη τους ψαξαν ,αλλα δεν ευρεθησαν.

    • Minnie avatar
      Minnie @ kiki 27/10/2010 12:08:58

      Την λενε ακομα "Εθνικη" Πινακοθηκη? Πως τους ξεφυγε?

      Αντε να την ξαναβαφτισουμε σιγα-σιγα και μετα να παρουν σειρα το Εθνικο Συστημα Υγειας, ο Εθνικος Κηπος, η Εθνικη Ελλαδος...

  14. ΣΒΤ avatar
    ΣΒΤ 27/10/2010 12:01:38

    καλίγη ιστορία σε συνδυασμο με αυτό περί DNA που ανέφερε ο ΓΑΠ στην διακαναλική:
    Αφού λοιπόν φτάσαμε να μας αναλύσει και το DNA του ΠΑΣΟΚ και το δικό του προκειμένου να μας πείσει για τον αγώνα του για μια Ελλάδα χωρίς «μνημόνια εξαρτήσεις και κηδεμόνες…» κάποιος θα έπρεπε να του θυμίσει την προγιαγιά του Αντώνη Σαμαρά… την Πηνελόπη Δέλτα που στις 27 Απριλίου 1941 ημέρα που τα γερμανικά στρατεύματα εισήλθαν στην Αθήνα εκείνη αυτοκτονούσε…

    Και βέβαια επειδή η ιστορία διδάσκει και είναι και επίκαιρο λόγω 28ης Οκτωβρίου ας θυμηθούμε ότι τις μέρες εκείνες του ʼ41 και μετά την υποχώρηση του Ελληνικού Στρατού από το μέτωπο της Β. Ηπείρου, ο τότε αντιστράτηγος Τσολάκογλου και μετέπειτα διορισμένος πρωθυπουργός της Ελλάδας κατά την περίοδο της κατοχής της χώρας ελάμβανε την πρωτοβουλία για συνθηκολόγηση κρίνοντας πως κάθε αντίσταση στους κατακτητές θα ήταν μάταιη…
    Στα απομνημονεύματα του, δε ο Τσολάκογλου γράφει:

    «Ευρέθην αντιμέτωπος ιστορικού διλήμματος: Ή ν` αφήσω να συνεχισθη ο αγών και να γίνη ολοκαύτωμα ή υπείκων εις τας παρακλήσεις όλων των ηγητόρων του στρατου ν` αναλάβω την πρωτοβουλίαν της συνθηκολογήσεως... "Τολμήσας" δεν υπελόγισα ευθύνας... Μέχρι σήμερον δεν μετενόησα δια το τόλμημά μου. Τουναντίον αισθάνομαι υπερηφάνειαν.»

    Και το τέλος της ιστορίας

    Μετά την απελευθέρωση, ο Τσολάκογλου συνελήφθη και παραπέμφθηκε στο διά της Συντακτικής Πράξεως με αριθμό 6/1945 συσταθέν Ειδικό Δικαστήριο, κατηγορούμενος για παράνομη συνθηκολόγηση που είχε προβεί με τον εχθρό, χαρακτηριζόμενη ως «συνθηκολόγησιν εν ανοικτώ πεδίω» και «πριν η υπ` αυτόν στρατιωτική δύναμις εκπληρώση πάν ό,τι το στρατιωτικόν καθήκον επιβάλλει» , καθώς και για εθνική αναξιότητα για την συνεργασία του, στη συνέχεια, με τις κατοχικές Δυνάμεις, αναλαμβάνοντας Πρωθυπουργός της χώρας.

  15. kiki avatar
    kiki 27/10/2010 12:12:35

    @ Μινιε,
    Εγω ετσι την ξερω,λες να αλλαξε? μπορει.

  16. Greg avatar
    Greg 27/10/2010 12:43:58

    Είναι δικαίωμα του πρωθυπουργού να επιλέγει πίνακες στο γραφείο του πρωθυπουργού.
    Για λόγους προσωπικού γούστου, αισθητικής ή και συμβολισμών.
    Σε κάθε περίπτωση, ΌΜΩΣ, προκαλεί τεράστια έκπληξη γιατί ΚΡΥΒΕΙ τον πίνακα!
    Δεν μπορεί να υποστηρίξει την επιλογή του;
    Τί σόι τύπος είναι τελικά αυτός ο ΓΑΠ;

  17. sawas avatar
    sawas 27/10/2010 13:00:51

    Η διαδρομη των πινακων εδω:

    και το καλυτερο απο την Ελευθερη Ωρα...

    "...το… απέραντο γαλάζιο του πρωθυπουργικού γραφείου!"

    h**p://www.elora.gr/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=2544:h-------&catid=5:hellas&Itemid=4

  18. Γιάννης Σ. avatar
    Γιάννης Σ. 27/10/2010 13:37:08

    Από την Εθνική Πινακοθήκη πληροφορούμαστε ότι το μπλε φόντο στο γραφείο του πρωθυπουργού είναι monochrome painting του Θεόδωρου Στάμου, με τίτλο «Ατέρμονο πεδίο-Δελφοί».

    protagon.gr

    16:53 26/10/10

  19. vassilis avatar
    vassilis 27/10/2010 15:22:10

    Εφτιαξε το φοντο που ταιριαζει στο μυαλο του.Ενα μπλε τιποτα.Εκτος και αν εχει εφιαλτες με το μπλε που θα δωσει στον Οθωμανο.

  20. alfa avatar
    alfa 27/10/2010 18:56:06

    Πιστες μπλε!
    Τους γυρισες την πλάτη αργηγέ!
    Μα θάναι κεί! κι αν μην κοιτάς
    Σταλιά! Πρωθυπουργε!
    Θα σε προσμένουν στη στροφή οι
    Πίστες μπλέ!

  21. alfa avatar
    alfa 27/10/2010 19:18:25

    "Γιατί κρύφτηκε η "ευγνωμονούσα Ελλάς"...

    Του Αντώνη-Μάριου Παπαγιώτη
    Δύσκολα μπορεί κάποιος με βεβαιότητα να ισχυριστεί (εκτός αν είναι ταξιτζής και έχει ένα υψηλό μέτρο σύγκρισης αβίαστων γνωμών) ότι ο Πρωθυπουργός επικοινώνησε ή δεν τα κατάφερε τελικώς να μεταλαμπαδεύσει την αγωνία του για τα ποσοστά του κόμματός του στις επικείμενες εκλογές, στη πολυσχολιασμένη διακαναλική συνέντευξη. Το σίγουρο είναι ότι ως τέτοια -πολυσχολιασμένη- εκπλήρωσε τον σκοπό της κέντρισης του ενδιαφέροντος, έστω κι αν δεν συγκέντρωσε τα υψηλότερα ποσοστά τηλεθέασης. Σ' αυτό συνέβαλαν δύο παράγοντες: α) τα σημαντικά ειπώθηκαν εξαρχής και β) ανέκαθεν ο ΓΑΠ δεν είναι τηλεοπτικός στα live του. Υπάρχει, όμως, μία πτυχή της συνέντευξης που...
    την επαύριο αυτής, σχολιάστηκε έντονα από μία μερίδα των blogs. Από αυτά που μυρίζουν πολύ.. Ελλάδα. Δεν ειρωνεύομαι. Είναι μια πραγματeκότeτα ότι κάποια blogs έχουν ένα έντονο άρωμα πατριωτισμού και κονταροχτυπιούνται με δόρατα και σάρισες για το ποιό έχει περισσότερο ελληνικό χαρακτήρα και προφίλ. Αρνούμαι, όμως, να παραχωρήσω στους υπογράφοντές των το αποκλειστικό δικαίωμα να νιώθουν πιο έλληνες από πολλούς -ή τουλάχιστον από εμένα- και έτσι θα σχολιάσω με τη σειρά μου -και δίχως ασπίδα- τη σημαίνουσα απόκρυψη. Την επί τούτου κεκάλυψη ενός πίνακα με ιδιαίτερους συμβολισμούς.

    Αίσθηση, λοιπόν, μου προκάλεσε η συνειδητοποίηση του εδώ και καιρού σκεπασμένου πίνακα του Θεόδωρου Π. Βρυζάκη, «Η Ελλάς ευγνωμονούσα» ή «Υπέρ Πατρίδος το Παν».
    Eκ τίτλου, κανείς μπορεί να εξάγει ενδεχομένως πρόσκαιρα ή προκατειλημμένα συμπεράσματα για το καταχώνιασμα του πρώτου πραγματικά ιστορικού -με αλληγορική διάσταση- έργου της νεοελληνικής ζωγραφικής, όπως σημειώνει η Μαριλένα Ζ. Κασιμάτη, στο «Αφανείς και ήρωες στη νεοελληνική ζωγραφική του 19ου αιώνα». Ο Πρωθυπουργός, σκέπτομαι ότι ή δεν θέλει να φαίνεται η χώρα ότι "ευγνωμονεί" ή ότι ο ίδιος δεν πράττει "υπέρ πατρίδος το Παν". Κι όμως ο πολιτικός του λόγος βασίζεται σε δύο βασικά επιχειρήματα: 1) αν δεν ήταν η Τρόικα θα πτωχεύαμε γιατί δεν είχαμε από ποιον να πάρουμε τα απαραίτητα δανεικά (άρα τους οφείλουμε, άρα πρέπει να τους "ευγνωμονούμε" και έτσι παραχωρούμε την διακυβέρνηση της χώρας σ' αυτούς) και 2) ο ίδιος "πονά" και "στενοχωριέται" όπως με κάθε ευκαιρία δηλώνει, δεν τον νοιάζει η διατήρηση της καρέκλας και δεν τον ενδιαφέρει το προσωπικό πολιτικό κόστος οπότε εργάζεται "υπέρ πατρίδος το Παν". Οπότε, η αφαίρεση του πίνακα, εκ πρώτης σκέψεως μπερδεύει αφού κάποιος εύλογα θα υποστηρίξει ότι η διατήρηση του έργου βοηθά και επικοινωνιακά την προσπάθεια του Πρωθυπουργού για διάσωση της χώρας από τα λάθη του πατρός του, του ιδίου, των κ. καραμανλήδων, των κ. μητσοτακέων και του κ. Σημίτη (αμέσως αμέσως σου κατέγραψα και τους αποκλειστικούς ιθύνοντες της κατάστασης που βιώνει η χώρα και το έθνος).
    Στην προσπάθεια μου να ανακαλύψω την αιτία της Επικάλυψης, συνεχίζω στην ανάλυση του έργου από την κ. Κασιμάτη.
    "Η δραματουργία της πολυπρόσωπης σύνθεσης κατάγεται από τη μεταβυζαντινή ζωγραφική και ειδικά από την Παναγία του ισχυρού μανδύα. Η Παναγία έχει απλωμένο τον μανδύα της κάτω από τον οποίο βρίσκουν προστασία οι πιστοί. Εδώ τη θέση της παίρνει η αλληγορία της Ελλάδας, μια αρχαιοπρεπώς ενδεδυμένη και στεφανωμένη νέα γυναίκα που μόλις έχει αποτινάξει τις αλυσίδες από τα πόδια της.". Σιγά σιγά, αρχίζω και καταλαβαίνω. Ο κ. Παπανδρέου δεν είναι και ο πιο φανατικός πιστός οπότε η βυζαντινή παραπομπή και η συσχέτιση με την Παναγία και τους πιστούς ενδεχόμενα του προκαλεί μια απέχθεια. Ενδεχόμενα όμως, όχι σίγουρα. Το βέβαιον είναι ότι η Ελλάς ως "στεφανωμένη νέα γυναίκα δεν έχει μόλις αποτινάξει τις αλυσίδες από τα πόδια της", αλλά αντίθετα επί πρωθυπουργίας του ΓΑΠ έχει προσδεθεί με νέα δέσμια ζυγού. Συνεπώς, ορθά ο κ. Παπανδρέου -αν σκέφτηκε τοιουτοτρόπως- απέκρυψε τον πίνακα. Είναι δεδομένο ότι όποιος γνωρίζει την ερμηνεία του έργου, εύκολα θα κάνει τον παραλληλισμό της υπόδουλης Ελλάδας του Τότε με την ενέχυρη Ελλάδα του Σήμερα.
    H ανάλυση όμως του έργου δεν τελειώνει εδώ από την ειδικό. "Η ιστορική υπόμνηση είναι σαφής. Τα ανοιχτά χέρια ορίζουν συμβολικά μαζί με τα βουνά τον πλατύ ορίζοντα. Ο κορμός μόλις αφήνει να διαφανεί τμήμα ενός δωρικού ναού.". Και πάλι εδώ θα είχε πρόβλημα ο πρόεδρος της κυβέρνησης αν άφηνε ελεύθερη τη θέαση του πίνακα, λαμβάνοντας υπόψιν την βάση του πολιτικού λόγου του. Πώς θα απέφευγε ειρωνικά σχόλια αρθρογράφων όταν τότε, στο νεοσύστατο κράτος ο ορίζοντας ήταν πλατύς, ενώ τώρα στο σαθρό και συφιλικό κράτος ο ορίζοντας είναι συνυφασμένος με το απόλυτο σκοτάδι; O ίδιος, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ στην διακαναλική συνέντευξη ευχήθηκε να ήταν ανάλογα τα πράγματα με την βεβαιότητα ενός Ειδικού που μετέφερε δημοσιογράφος-συνεντευξιάζων για το ότι η χώρα δεν θα πτωχεύσει τελικώς.
    "H αξία του έργου αυτού ως ιστορικού ντοκουμέντου θεμελιώνεται από τις πιστοποιήσιμες ταυτότητες των ατόμων που βρίσκονται συγκεντρωμένοι σαν πιστοί γύρω από τη νέα Ελλάδα. Η προσπάθεια ταύτισης δεν παρουσιάζει δυσκολίες γιατί υπάρχει ένα ερμηνευτικό κλειδί, και αυτό δεν είναι άλλο από τις ευρύτατα διαδεδομένες λιθογραφίες των αγωνιστών και φιλελλήνων που εξέδωσε σε τεύχη ο στρατιωτικός Karl Krazeisen στο Μόναχο -όπου κατοικούσε μόνιμα ο Βρυζάκης- μετά το 1828. Ενδεικτικά αναφέρω τους Καραϊσκάκη και Μιαούλη. Η αυθεντικότητα των απεικονιζόμενων, στόχος αναμφισβήτητος του Βρυζάκη, κατατάσσει το έργο αυτό στις απαρχές της πρόθεσης για ανάδειξη του ατόμου-ήρωα μέσα από το σύνολο.". Τάδε γράφει η κ. Κασιμάτη και οι γραμμές της γεννούν περισσότερες σκέψεις για τους λόγους κατανόησης της πράξης του Κυβερνήτη. Δύσκολη εποχή για να μιλήσει κανείς για "αυθεντικότητα" στο πολιτικό σκηνικό, πολύ δε περισσότερο για ανάδειξη "ατόμου-ήρωα". Οι ήρωες φαγώθηκαν από το δράκο της μεταπολίτευσης. Συνεπώς, ορθώς και πάλι ο πίνακας αποκρύπτεται για να μην προκαλέσει περισσότερη οργή ο παραλληλισμός του σήμερα με τα συμβολικά τότε θέλω του δημιουργού του.
    "Λιγότερο ιδεαλιστικά, περισσότερο διδακτικά τα μικρά αυτά πορτρέτα αναδίδουν ένα άρωμα σεμνότητας και βαθιάς ανθρώπινης πίστης στην πατρίδα. Προφανώς δεν έχουμε να κάνουμε με υπεράνθρωπους ήρωες. Μόνη ηρωίδα η Ελλάδα." σημειώνει τέλος η ειδικός και αποκαλύπτει άθελά της ακόμη έναν λόγο που ο πίνακας δεν κοσμεί εμφανώς το Μέγαρο Μαξίμου. Το άρωμα σεμνότητας δεν αναβλύζει πια, τόσο από τον νεοέλληνα όσο και από τους πολιτικούς που τον εκφράζουν και τον εκπροσωπούν.
    Eκ των παραπάνω, κατανοώ απολύτως την αποφυγή της συνέχισης της έκθεσης του έργου, ειδικά αν συνυπολογίσω το συνολικό έργο του Θεόδωρο Π. Βρυζάκη (Θήβα, 19 Οκτωβρίου 1814 - Μόναχο, 6 Δεκεμβρίου 1878), του πρώτου ζωγράφου της μεταοθωμανικής Ελλάδας και του θεμελιωτή της λεγόμενης "Σχολής του Μονάχου", όπως πληροφορούμαι από μια σχετική αναζήτηση στο διαδίκτυο.

    Ο πατέρας του, Πέτρος Βρυζάκης, απαγχονίστηκε από τους Τούρκους, τον Μάιο του 1821. Συνεπώς, όταν οι τούρκοι υψηλόβαθμοι επισκέπτονταν το πρωθυπουργικό μέγαρο (βλ.π. Ερντογάν που έχει και μια ιδιαίτερη συμπάθεια στα έργα τέχνης), ο κ. Παπανδρέου θα έρχονταν σε δύσκολη θέση αν του ζητούσαν να τους μιλήσει τόσο για το συμβολισμό του έργου, όσο και για το έργο και τη ζωή του ανθρώπου που το εμπνεύστηκε. Σε μια περίοδο που καλούμαστε να χορέψουμε ξανά συρτάκι, ζεϊμπεκιές και τσιφτετέλι μαζί, δίνοντας γη και ύδωρ στους γείτονες για μια επένδυση και για να μην μας ενοχλούν τώρα που έχουμε οικονομικά προβλήματα, ένας πίνακας του Βρυζάκη (που απεικόνιζε σχεδόν αποκλειστικά θέματα από την Επανάσταση του 1821) θα προκαλούσε τον θυμό των τούρκων ομολόγων και θα ήταν ένα επιπρόσθετο "βάρος" στις... σκληρές διαπραγματεύσεις.
    Μαθητής του γνωστού μεγαδιδασκάλου του ρομαντισμού Carl Wilhelm von Heideck (γνωστού ως Heidegger) ο Βρυζάκης, το 1955 συμμετείχε στην Διεθνή Έκθεση του Παρισιού με το έργο του "Η Έξοδος του Μεσολογγίου", έργο εξαιρετικό που κι αυτό όμως εμπίπτει στην γκάμα που μπορεί να προκαλέσει "ατυχείς" και "αχρείαστους" παραλληλισμούς.
    Με την διαθήκη του, άφησε κληρονομιά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών όλα τα έργα τού ατελιέ του και 760 μάρκα για την επισκευή της οροφής της ελληνικής εκκλησίας του Σωτήρος (Salvatorkirche) του Μουνάχου.
    Τί άλλο θέλεις για να πιστείς ότι μέχρι και η ευεργετική για τον ελληνισμό διαθήκη του μεγάλου έλληνα ζωγράφου δεν συνάδει με την αντίληψη του προσωπικού πλουτισμού που επικρατεί στην σύγχρονη ελληνική πολιτική πραγματικότητα της οποίας οίκος "κατάληξης" είναι το Μέγαρο Μαξίμου.
    Τέλος, αφού συγχαρώ τον κ. Πρωθυπουργό και τους συνεργάτες του για την απόφαση να κουκουλώσουν με blue (ευτυχώς δεν το έκαναν με πράσινο!) και ευχόμενος να βρήκα/πέτυχα τουλάχιστον κάποιους από τους λόγους αυτής της ενέργειας, έχω να του κάνω μία πρόταση:
    Να καταχωνιάσουμε ή να πουλήσουμε ή να δωρίσουμε (αν φτιάξουν τα οικονομικά μας) ή να ρίξουμε στην πυρά όλους τους πίνακες του Βρυζάκη! Δεν υπάρχει λόγος να μας θυμίζουν ιδεώδη, αρχές, αξίες και εποχές που έχουμε απολέσει οριστικά..."

  22. Κάποιος avatar
    Κάποιος 28/10/2010 01:36:50

    Κανείς δεν καταφερε να συλλάβει την κρυφή σημειολογία πίσω από την αντικατάσταση του κλασικού πίνακα του Βρυζάκη από τον αντίστοιχο αφαιρετικό εξπρεσιονιστικό πίνακα που είδαμε στην διακαναλική συνέντευξη.
    Αν αφαιρέσουμε από έναν κλασικό πίνακα που απεινονίζει την Ελλάδα, την συμβολική αναπαράσταση της ελευθερίας και της δημοκρατίας, της ιστορικές μορφές της, τα μνημεία της, τους κατοίκους της, τι θα απομείνει ;


    Το απέραντο γαλάζιο!

  23. Apollonios avatar
    Apollonios 28/10/2010 03:00:28

    εδώ περισσότερα στοιχεία για το θέμα:
    http://kastorianoblog.blogspot.com/2010/10/h_27.html

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.