14/10/2009 03:07
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απόπειρα λογοκρισία στον Τύπο απέτυχε λόγω του διαδικτύου.



Η βρετανική κυβέρνηση προχώρησε πρόσφατα,  σε μια άνευ προηγουμένου εντολή λογοκρισίας, απαγορεύοντας στην εφημερίδα Guardian, να δημοσιεύσει οτιδήποτε αφορούσε μια επερώτηση που υπεβλήθη στο βρετανικό Κοινοβούλιο, καθώς και στο ποιος την υπέβαλλε ή ακόμη και στο γιατί ακριβώς επεβλήθη η απαγόρευση. Η εφημερίδα διαμαρτύρεται για την αντισυνταγματικότητα της απαγόρευσης, και ήδη προχώρησε σε μήνυση.

Στο μεταξύ όμως, το «απαγορευμένο» ρεπορτάζ, ήδη κάνει το γύρο του διαδικτύου μέσω του Twitter. Τρία από τα κορυφαία θέματα της ιστοσελίδας, αναφέρονται στην εταιρία Trafigura, η οποία φέρεται να «ξεφορτώνεται ποσότητες τοξικών αποβλήτων σε περιοχές της Αφρικής», κάτι που η Guardian, είχε αποκαλύψει από τον περασμένο μήνα.

Στην  εφημερίδα, της οποίας ο αρχισυντάκτης περιγράφει τη περίπτωση ως «Καφκική»,  επετράπη απλώς να αναφέρει, πως η υπόθεση έχει σχέση με μια διάσημη δικηγορική εταιρία η οποία και ειδικεύεται στην υποβολή αγωγών και μηνύσεων εναντίον των ΜΜΕ.

Αυτό όμως ήταν αρκετό ώστε διάφοροι ανεξάρτητοι ερευνητές να ξεθάψουν την ιστορία, και να τη συνδέσουν με μια λογοκριμένη αναφορά που είχε φιλοξενηθεί στο Wikileaks, και που περιέγραφε την προσπάθεια κουκουλώματος του σκανδάλου των τοξικών αποβλήτων της Trafigura. Και όπως γράφει κάποιος στο Spectator, «η αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων τραμπουκισμού,  είναι κάτι στο οποίο η μπλογκόσφαιρα διαπρέπει…».

 The Guardian, Spectator.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πονοκέφαλος avatar
    Πονοκέφαλος 14/10/2009 17:23:57

    Λίγες ώρες μετά, στέλεχος της εφημερίδας έγραψε στο Twitter πως το θέμα λύθηκε και μπορούν να γράψουν σχετικά.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.