#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/07/2012 13:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αποστολή στην Κύπρο

[caption id="attachment_171047" align="alignnone" width="575" caption="Το Τουρκικό Αντιτορπιλλικό που εβυθίσθη κατά την Μάχη της Κύπρου (21/7/1974)"][/caption]

Το Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ, με Κυβερνήτη τον Πλωτάρχη Ε.Χανδρινό , απέπλευσε την 22:00 από τις Κεχριές για την Αμμόχωστο της Κύπρου, στις 13 Ιουλίου 1974, μεταφέροντας προσωπικό και υλικά της ΕΛΔΥΚ. Η  ώρα που υπολογιζόταν να φτάσει στην Κύπρο ήταν 7 το πρωί της 17ης Ιουλίου. Την 09:00 της 15/7 και ενώ το πλοίο ευρίσκετο εν πλώ, ο Κυβερνήτης επληροφορήθη από το ραδιόφωνο, την εκδήλωση πραξικοπήματος  εναντίον του Μακαρίου και ότι ο Αρχιεπίσκοπος ήταν νεκρός.

Ο Χανδρινός συνέχισε τον πλούν του προς την Κύπρο, με σύμφωνη γνώμη του Αρχηγείου Ναυτικού (ΑΝ) ,το οποίο ενέκρινε τις προθέσεις του. Το μεσημέρι της 16/7 ενώ το Α/Γ βρισκόταν νοτίως της Λεμεσού, πήρε διαταγή από το ΑΝ να κινηθεί προς τον όρμο Λάρδο (Λίνδος) της Ρόδου. Η διαταγή αυτή ακυρώθηκε την επομένη και εδόθη νέα διαταγή να κατευθυνθεί προς στην Αμμόχωστο.

Το Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ έφτασε στο λιμάνι της Αμμοχώστου την 19η Ιουλίου, 5 το απόγευμα, αλλά δεν εκφόρτωσε πυρομαχικά, γιατί όπως ανέφερε ο αρμόδιος Αξιωματικός της ΕΛΔΥΚ δεν ήταν απαραίτητα, επειδή από πρόσφατες επιχειρήσεις είχε περισυλλέγει μεγάλη ποσότητα όπλων και πυρομαχικών. Εν τω μεταξύ, δύο Αξιωματικοί της Ειρηνευτικής Δυνάμεως, είχαν τοποθετηθεί, -για πρώτη φορά- στον καταπέλτη του πλοίου προς έλεγχο του εκφορτούμενου υλικού..!

Την ίδια ημέρα στις 6 το απόγευμα, το αρματαγωγό ΛΕΣΒΟΣ απέπλευσε από την Αμμόχωστο με 450 άνδρες οπλίτες και αξιωματικούς της ΕΛΔΥΚ, για επαναπατρισμό.

ΤΟ Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ ΚΑΙ Η ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ



Στις 20/7/1974 ο Κυβερνήτης έμαθε από την Κυπριακή ραδιοφωνία την Τουρκική επιθετική ενέργεια και την απόβαση όπως και την κήρυξη γενικής επιστρατεύσεως, από την Κυπριακή και την Ελληνική Κυβέρνηση.

Το πλοίο , στις 9 και 20 το πρωί, διετάχθη με απόρρητο σήμα του ΑΝ  να κατευθυνθεί  στη Λεμεσό, για να αποβιβάσει την δύναμη της ΕΛΔΥΚ που επαναπατριζόταν. Το πλοίο την ώρα αυτή ήταν 40 νμ από την Πάφο, η διαταγή όμως αυτή άλλαξε και δόθηκε νέα, να πλεύσει στην Πάφο και να αποβιβάσει το προσωπικό της ΕΛΔΥΚ εκεί . Έτσι στις 2 το μεσημέρι το πλοίο αποβίβασε τους οπλίτες της ΕΛΔΥΚ ,που τόσο μεγάλη ανάγκη είχε η Κύπρος, στο λιμάνι της Πάφου.

Ο έφεδρος λοχίας Δ. Πλέσσας θυμάται: "O επικεφαλής αξιωματικός μας, αντισυνταγματάρχης Στραυρουλόπουλος, μας ζήτησε όταν αποβιβαστούμε στη Πάφο, για το ηθικό των Κυπρίων να τους πούμε ότι είμαστε ελληνικός στρατός που δήθεν ήρθε από την Ελλάδα. Πράγματι, κάναμε μια θεαματική απόβαση με σχοινιά και ΑΒΑΚ, ενώ τα πυροβόλα του αρματαγωγού κατέρριψαν τον μιναρέ του Τζαμιού στον τουρκοκυπριακό θύλακα".

Ο Διοικητής της Εθνοφρουράς Πάφου στις 2 και 15, ζήτησε από τον Κυβερνήτη του αρματαγωγού Ελευθέριο Χανδρινό , να προσβάλει με το πυροβολικό του πλοίου, το φρούριο της Πάφου τον θύλακα Μούτταλου, στον οποίο ήταν συγκεντρωμένες μεγάλες Τουρκικές δυνάμεις (δύο τάγματα), με άριστο εξοπλισμό. Ο Ε.Χανδρινός δεν γνώριζε, λόγω σιγής  ασυρμάτου, αν ήδη υπήρχε εμπλοκή της Ελλάδος με την Τουρκία και φαινότανε να σκέπτεται τι έπρεπε να  πράξει.

Μετά από μία σύντομη εκτίμηση της καταστάσεως αποφάσισε την προσβολή των στόχων που του υπεδείχθησαν, με τον διαθέσιμο οπλισμό του πλοίου (πυροβόλα Bofors  40L70 των  40mm), τον οποίον είχαν επανδρώσει και οπλίτες της ΕΛΔΥΚ, γιά την πληρέστερη προετοιμασία και εκτέλεση του βομβαρδισμού.

Επί δύο συνεχείς ώρες, το πυροβόλα  του Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ σφυροκόπησαν με επιτυχία τον θύλακα (με περίπου 900-950 βλήματα των 40 ΜΜ), ενώ είχε ξεκινήσει  και η επίθεση από ξηράς με αποτέλεσμα να εξουδετερωθεί πλήρως ο τουρκικός θύλακας (οι Τούρκοι ύψωσαν λευκές σημαίες).  Η πόλη της Πάφου είχε διασωθεί !

Όπως αναφέρει ο κυβερνήτης πλωτάρχης Ελ. Χανδρινός , στο πολεμικό ημερολόγιο του αρματαγωγού (ημερομηνία. 23.12.1974) :

«Επί του θέματος της εκτελέσεως βολής εναντίον των τουρκοκυπριακών θέσεων, πλέον των όσων αναφέρθησαν, έχω να προσθέσω ότι από την στιγμήν που διετάχθην όπως αναστρέψω δια Πάφον, εθεώρησα ότι το πλοίον συμμετείχεν, αδιακρίτως εάν έφερε Ελληνικήν Σημαίαν, ενεργώς εις οιονδήποτε είδος επιχειρήσεων, είτε αμυντικών, είτε επιθετικών, ελάμβανον χώραν επί της νήσου ή πέριξ αυτής» .

 «..Περαίνων την εν λόγω έκθεσιν, επιθυμώ να αναφέρω ότι, ως διαπίστωσα, το ηθικόν του Έλληνος, η ψυχραιμία και η τόλμη αυτού, ευρίσκεται εις υψηλόν βαθμόν. Δεν θα ήτο υπερβολή να αναφέρω ότι άπαντες οι επιβαίνοντες του πλοίου Αξιωματικοί, Υπαξιωματικοί και Οπλίται εν ουδεμία περιπτώσει απώλεσαν το θάρρος των και την πίστιν των προς τα ιδεώδη της φυλής. Ιδιαιτέρως εσημείωσα το θάρρος των επαναπατριζομένων οπλιτών του Σ.Ξ, οίτινες καίτοι είχαν συνειδητοποιήσει ότι επέστρεφον εις τας οικίας των, με έξαλλον ενθουσιασμόν και αλλαλαγμούς χαράς, εδέχθησαν την, απο του στόματός μου, πληροφορίαν περί της επανόδου των εις την Κύπρον, προς ενίσχυσιν των μαχομένων αδελφών των, εναντίον των εχθρών του γένους».

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Το Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ, μετά τον βομβαρδισμόν, απέπλευσε από την Πάφο ,με προορισμό τον Ναύσταθμον Σαλαμίνος.  Ο Κυβερνήτης, Πλωτάρχης Ε. Χανδρινός , ορθώς εκτιμήσας τον κίνδυνο προσβολής από την Τουρκική Αεροπορία ,ακολούθησε νότια-νοτιοδυτική πορεία προς τις Αιγυπτιακές  ακτές, αντί προς δυσμάς προς την Ρόδον, παραπλανώντας τους Τούρκους που είχαν ήδη εξέλθει  προς αναζήτησή  του.

[caption id="attachment_171051" align="alignnone" width="500" caption="Τα πυροβόλα του Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ βάλλουν κατά του Τ/Κ θύλακος Πάφου. Η συμμετοχή του πλοίου στην εκκαθάριση του θύλακος ήταν πέραν του δέοντος σημαντική, διότι έγινε και η αιτία οι Τούρκοι να βυθίσουν μόνοι τους ένα αντιτορπιλλικό τους, να προκαλέσουν βαριές ζημιές σε άλλα δύο δικά τους αντιτορπιλλικά και να καταρρίψουν πάλι μόνοι τους τέσσερα (κατ' άλλους πέντε) μαχητικά αεροσκάφη F-102 της πολεμικής αεροπορίας τους !"][/caption]

Την πορεία αυτή ετήρησε επί 6-ωρο περίπου και τα μεσάνυχτα, όταν το πλοίο ευρίσκετο 60 ν.μ νότια της Κύπρου, έστρεψε επί πορείας 270 μοιρών(δυτική). Το πλοίο συνέχισε την τακτική τήρησης σιγής ασυρμάτου μέχρι την 03:30 ώραν, όταν λόγω αιφνίδιου θανάτου του μοναδικού επιβαίνοντος πολιτικού υπαλλήλου Δαμιανού Μιχαήλ, οδηγού περονοφόρου οχήματος του ΝΣ, απαιτήθηκε η αναφορά του συμβάντος στο ΑΝ. Από εκείνη την ώρα, το πλοίο ανέφερε τακτικά το στίγμα του στο ΑΝ.


 Το Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ κατέπλευσε στη Σητεία Κρήτης και μετά σύντομον παραμονήν εκεί ,απέπλευσε για τον Ναύσταθμόν Σαλαμίνος ( ΝΣ ).

Η ΚΑΤΑΒΥΘΙΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ  ΑΝΤIΤΟΡΠΙΛΛΙΚΟΥ  KOCATEPE   (D 354)

Τις πρωινές ώρες της Κυριακής 21 Ιουλίου 1974, τρία τουρκικά αντιτορπιλλικά, το «Κοτσάτεπε» (τύπου Γκίρινγκ-Φραμ ΙΙ, Κυβερνήτης Αντιπλοίαρχος Γκιουβέν Ερκαγιά ) και δύο ,τύπου Γκίρινγκ-Φραμ Ι, το «Μ.Φεβζί Τσακμάκ» και το «Αντάτεπε» (Κυβερνήτης Αντιπλοίαρχος Ριζά Νουρ Οντζού ), εβομβάρδιζαν στόχους της ακτής, προστατεύοντας τα αποβατικά σκάφη και παρέχοντας πυρά υποστηρίξεως στα αποβατικά τμήματα πεζικού που επιχειρούσαν ήδη στην ακτή ,στην περιοχή της Κυρήνειας, στη βόρεια ακτή της Κύπρου.

Στις 10.00 ,το Τουρκικό  Επιτελείο στην Άγκυρα σήμανε προς τα τρία Αντιτορπιλλικά τις γεωγραφικές συντεταγμένες μίας Ελληνικής νηοπομπής, η οποία έπλεε κατευθυνόμενη προς Κύπρο! Η Ελληνική νηοπομπή αυτή ,κατά τους τούρκους ,αποτελείτο από 8 έως 9 μεταγωγικά γεμάτα στρατό και υλικό και συνοδεύονταν από πολεμικά πλοία. Το σήμα έλεγε προς τα τουρκικά Αντιτορπιλλικά ότι «μπορούσαν να επιτεθούν».Τα τρία Αντιτορπιλικά με διοικητή τον Πλοίαρχο Ιρφάν Τινάζ , ο οποίος επέβαινε στο «Αντάτεπε», σταμάτησαν τον επάκτιο  βομβαρδισμό και κατευθύνθηκαν προς τα δυτικά, κατά μήκος της βόρειας Κυπριακής ακτής. Τα τουρκικά Αντιτορπιλλικά θα έπρεπε να επιτεθούν και να καταστρέψουν μόνο πλοία πού έφεραν την Κυπριακή σημαία. Ενώ τα πλοία της νηοπομπής, εάν έφεραν την Ελληνική σημαία, έπρεπε πρώτα να διαταχθούν να αναστρέψουν και να εγκαταλείψουν την περιοχή. Βύθισή τους θα γινόταν μόνο αν δεν συμμορφώνονταν με την διαταγή αυτή. Οι κανόνες αυτοί δεν τηρήθηκαν και με νεώτερη διαταγή διετάσσοντο να ανοίξουν πυρ κατά παντός πλοίου (Ελληνικού ή Κυπριακού) που έπλεε στην απαγορευμένη περιοχή, χωρίς προειδοποίηση !

[caption id="attachment_171052" align="alignnone" width="500" caption="Το αντιτορπιλλικό D-354 Kocatepe ,θύμα της αποφασιστικότητας του Πλωτάρχου Χανδρινού και του ...φαροφύλακος της Αλικαρνασσού που είχε δώσει τις ...σχετικές πληροφορίες."][/caption]

Σύμφωνα με πληροφορίες από τα αεροσκάφη αναγνωρίσεως, η Ελληνική νηοπομπή αποτελείται από 11 εμπορικά πλοία συνοδευόμενα από 9 πολεμικά πλοία εκ των οποίων 5 είναι βαρέα αντιτορπιλλικά κλάσεως Fletcher , τύπου "Λόγχης" ...

Λίγο αργότερα, νέα περιγραφή της νηοπομπής θα αναφέρει ότι αποτελείται από 9 αποβατικά σκάφη και 5 συνοδά πολεμικά, χωρίς αναφορά του είδους τους.

Τα 3 τουρκικά αντιτορπιλικά έφθασαν στις 12 στο ακρωτήριο Αρβανίτης, το δυτικώτερο σημείο της Βόρειας Κυπριακής ακτής και έστρεψαν προς νότο για να έλθουν σε οπτική επαφή με την υποτιθέμενη Ελληνική νηοπομπή.

Οι τούρκοι αξιωματικοί ανέφεραν επίθεση από τρία ελληνικά περιπολικά και ότι βύθισαν δύο!  Βέβαια δεν υπήρχαν περιπολικά στην περιοχή . Η δε μόνη ναυτική απώλεια που είχε αναφερθεί μέχρι στιγμής ήταν της κυπριακής τορπιλλακάτου Τ3 του ήρωος υποπλοιάρχου Ε.Τσομάκη που είχε βυθισθεί αύτανδρη τα ξημερώματα της προηγουμένης ,από αεροσκάφη έξω από το λιμάνι της Κυρήνειας - δηλαδή περισσότερο από 60 μίλλια ανατολικά από το αναφερόμενο σημείο επιθέσεως και 31 ώρες ενωρίτερα - όταν προσπάθησε να επιτεθεί στα σκάφη της αποβάσεως. Παραλλάσσοντας το ακρωτήριο Αρβανίτης και παίρνοντας πορεία προς το νότο ούτε τα ραντάρ των Αντιτορπιλλικών ούτε οι οπτήρες στις γέφυρές τους μπόρεσαν να διακρίνουν κάποια νηοπομπή. Μόνο μετά από επίμονη έρευνα εντόπισαν 3 εμπορικά πλοία.

Το τουρκικό επιτελείο διέταξε τα αντιτορπιλλικά του να διατάξουν την «ελληνική νηοπομπή»! να αναστρέψει και σε περίπτωση μη συμμορφώσεως να την βυθίσουν.

Τα αντιτορπιλλικά ζήτησαν από τα αναγνωριστικά αεροσκάφη να εκτελέσουν άλλη μία πτήση επάνω από την περιοχή και να αναφέρουν ό,τι έβλεπαν. Τα αναγνωριστικά διεπίστωσαν ότι ήταν εμπορικά που δεν είχαν καμμιά σχέση με νηοπομπή. Η Άγκυρα όμως ήθελε επειγόντως μία σημαντική ναυτική επιτυχία και αποφάσισε να επιτεθεί με την αεροπορία της.

Στις 13.30, η ανύπαρκτη  «ελληνική νηοπομπή»! , ανύποπτη έπλεε προς τα ανατολικά.

Στις 14.15, τρία σμήνη της τουρκικής αεροπορίας, από συνολικά 48 αεροσκάφη, οπλισμένα με βλήματα ΑSM και βόμβες είχαν απογειωθεί .  Ήταν τα σμήνη 181 από την  Αττάλεια, 141 από το Μουρτενέ και 111 από το Εσκί Σεχήρ. Και θα επετίθεντο κατά της  «ελληνική νηοπομπής» !

Στις 15.00 το πρώτο σμήνος εντόπισε 3 πολεμικά πλοία Τα τρία τουρκικά αντιτορπιλλικά, δηλαδή).

Στις 15.05 τα αεροσκάφη επετέθησαν με ρουκέτες. Τα πολεμικά ανταπάντησαν με σφοδρά αντιαεροπορικά πυρά. Η κατάσταση θαλάσσης και αέρος ήταν σχετικά μέτρια ζωηρεύοντας λίγο, σιγά-σιγά. Πρώτο το «Κοτσάτεπε» δέχθηκε πλήγμα από ρουκέτα που κατέστρεψε το ΚΠΜ (κέντρο πληροφοριών μάχης).Είναι εξαιρετικά δύσκολο να διακρίνεις τα χαρακτηριστικά σήματα ενός αεροσκάφους που κινείται με 900 χλμ. την ώρα. Και βέβαια ακόμη δυσκολώτερο, σχεδόν αδύνατο θα έλεγε κανείς, όταν αυτό εφορμά εναντίον σου εκτοξεύοντας ρουκέτες. Πάντως, αυτά τα επιτιθέμενα αεροσκάφη ήταν τύπων με τους οποίους οι ΗΠΑ εξόπλιζαν όλους τους συμμάχους των περιλαμβανομένης και της Ελλάδας. Ανεξάρτητα όμως, από όλα αυτά οι οπτήρες του «Αντάτεπε» κατόρθωσαν να δουν και να επαληθεύσουν τα τουρκικά σήματα των αεροσκαφών. Η Άγκυρα ειδοποιήθηκε με ραδιοτηλέφωνο, ότι τα επιτιθέμενα αεροσκάφη ήταν, πιθανώς, τουρκικά.

Η μελετημένη κίνηση του Πλωτάρχη Ε.Χανδρινού ΠΝ, να κινηθεί, όπως περιγράψαμε, έξω από την περιοχή επιχειρήσεων, διέσωσε το πλοίο του, δημιούργησε, τέτοια σύγχυση στο Τουρκικό Γενικό Επιτελείο και στο πολεμικό ναυτικό των Τούρκων και στην αεροπορία, ώστε να βυθισθεί από τουρκικά πυρά το Α/Τ KOCATEPE D 354, με Κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Giuven Erkayia  και να χαθούν 13 Αξιωματικοί και 64 άνδρες του πληρώματός του. Αλλά και τα δύο άλλα τουρκικά αντιτορπιλλικά, το "Adatepe" (Κυβερνήτης Αντιπλοίαρχος Rizah Nur Ontzu  και το "M.Fevzi Cakmak" υπέστησαν σοβαρές και μικρότερες ζημιές, αντίστοιχα και ετέθησαν εκτός υπηρεσίας γιά πολλούς μήνες !

Οι επιθέσεις των τουρκικών αεροσκαφών δεν σταμάτησαν παρά τις τουρκικές σημαίες που είχαν τα πλοία (πίστευαν ότι ήταν ένα φθηνό τέχνασμα των Ελλήνων).   Εν τω μεταξύ , το αντιτορπιλλικό "Τσακμάκ" είχε ανασύρει  από τη περιοχή της αποβάσεως, κοντά στην Κυρήνεια, ένα νεαρό τούρκο πιλότο που το αεροπλάνο του είχε καταρριφθεί από αντιαεροπορικά πυρά της ΕΛΔΥΚ.  Αυτός, κατόρθωσε να μιλήσει από το ραδιοτηλέφωνο με τα αεροσκάφη. Τους έδωσε τα στοιχεία του και τους είπε ότι επετίθεντο εναντίον τουρκικών πολεμικών πλοίων !

Οι πιλότοι ζήτησαν να τους πει το σύνθημα. Ο νεαρός δεν είχε ιδέα διότι είχε καταρριφθεί πριν από την τελευταία αλλαγή συνθήματος. Έτσι τα λόγια του συνάντησαν γέλια και κοροϊδίες, οι πιλότοι έλεγαν: «Άκου τι ωραία τουρκικά μιλάει.». Το «Κοτσάτεπε» επλήττετο από ρουκέτες. Τα αεροσκάφη, βλέποντας ότι το «Κοτσάτεπε» φλεγόταν και ήταν σχεδόν τελείως ανυπεράσπιστο, εστράφησαν με κάποια κωμική σπουδή, στο να το αποτελειώσουν ,αντί να επιδιώξουν να επιτύχουν περισσότερα πλήγματα αχρηστεύοντας  τελείως τα άλλα δύο  αντιτορπιλλικά τους, προφανώς διότι αυτά συνέχιζαν να απαντούν ακόμη με σφοδρά αντιαεροπορικά πυρά  στις επιθέσεις.  Το Αντιτορπιλλικό  "Κοτσάτεπε" εβυθίσθη στις  22.00 περίπου της 21ης Ιουλίου 1974.

[caption id="attachment_171053" align="alignnone" width="500" caption="Τουρκικά αεροπλάνα πλήττουν το τουρκικό αντιτορπιλλικό "Τσακμάκ""][/caption]

Τα σμήνη ανέφεραν στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας στην Άγκυρα ότι η «η τουρκική αεροπορία επετέθη στα πλοία που μετέφεραν ενισχύσεις στην Πάφο και βύθισαν το ένα από αυτά».

«Στο γραφείο του πρωθυπουργού στην Άγκυρα, ενθουσιασμένοι οι άνθρωποι αγκάλιαζαν ο ένας τον άλλο φωνάζοντας «Ζήτω, τα αγόρια μας, πετύχαμε». Η πρωτεύουσα πήρε βαθιές αναπνοές.Η νηοπομπή είχε αναγκασθεί να σταματήσει».

Το γραφείο δημοσίων σχέσεων και τύπου, του γενικού επιτελείου (Εθνικής Αμύνης) στην Άγκυρα, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Παρόλες τις φιλικές προειδοποιήσεις οι οποίες συνεχώς εκδίδονταν μέχρι σήμερα το απόγευμα, μία μεγάλη Ελληνική αποβατική νηοπομπή, συνοδευόμενη από ελληνικά πολεμικά αεροσκάφη, κατόρθωσε να διεισδύσει στη περιοχή η οποία είχε κηρυχθεί «Απαγορευμένη» από της εσπέρας της 20ης Ιουλίου, και να καταπλεύσει στις 16.00, στα ανοικτά της Πάφου. Η νηοπομπή απήντησε με πυκνά πυρά στις προειδοποιήσεις της αεροπορίας μας και του ναυτικού μας και άρχισε να αποβιβάζει στρατεύματα στη Πάφο. Η αποβίβασις απετράπη μετά από επιθέσεις της τουρκικής αεροπορίας στον λιμένα της Πάφου. Οι επιθέσεις της αεροπορίας μας προξένησαν βαριές απώλειες στα πολεμικά και τα αποβατικά πλοία της νηοπομπής».

[caption id="attachment_171054" align="alignnone" width="500" caption="Εξαιρετικά σπάνια φωτογραφία της ακταιωρού Φαέθων υπο τουρκικό πύρ.Το ηρωικό πλήρωμα πιστώνεται την κατάριψη 2 τουρκικών αεροσκαφών F-100"][/caption]

Ελευθέριος Χανδρινός



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

- 29/09/1954 30/06/1958 Σ.Ν.Δ. [Σχολή Ναυτικών Δοκίμων]

- 01/07/1958 28/09/1958 Δ.Π.Α. [Διοίκησης Πλοίων Αποβάσεως]

- 30/09/1958 07/11/1958 Κ.Ε./ΠΑΛ

- 09/11/1958 04/01/1960 Π/Κ  ΠΕΖΟΠΟΥΛΟΣ

- 04/01/1960 26/02/1960 Α/Τ  ΑΕΤΟΣ

- 28/02/1960 08/06/1961 Ο/Γ  ΒΛΑΧΑΒΑΣ

- 10/06/1961 21/06/1962 Κ.Ε./ΠΑΛ

- 23/06/1962 11/07/1964 Α/Τ  ΣΦΕΝΔΟΝΗ

- 11/07/1964 18/01/1965 Α/Τ  ΔΟΞΑ

- 18/01/1965 02/11/1965 Α/Τ  ΛΕΩΝ

- 03/11/1965 20/01/1966 Β.Π. ΚΑΡΤΕΡΙΑ

- 29/01/1966 09/01/1967 Ν.Δ.Κ. [Ναυτική Διοίκηση Κρήτης]

- 10/01/1967 25/05/1967 Η.Π.Α. [Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής]

- 25/05/1967 01/11/1967  Α/Τ  ΒΕΛΟΣ

- 01/11/1967 18/11/1968  Α/Τ  ΑΣΠΙΣ

- 19/11/1968 02/05/1969  Α/Τ  ΛΟΓΧΗ

- 05/05/1969 30/07/1969 Η.Π.Α. [Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής]

- 01/08/1969 30/08/1973 353 ΜΝΑΣ [Μοίρα Ναυτικής Συνεργασίας - Ελευσίνα]

- 31/08/1973 30/08/1974 Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ

- 31/08/1974 03/08/1975 Γ.Ε.Ν. / Α1   και   Μ.Κ.Ε./ΛΑΡ [Μικτόν Κέντρον Επιχειρήσεων /Λάρισα]

- 03/08/1975 23/08/1976 Μ.Κ.Ε./ΛΑΡ [Μικτόν Κέντρον Επιχειρήσεων /Λάρισα]

- 24/08/1976 12/03/1977 Γ.Ε.Ν. / Α2

- 12/03/1977 30/05/1977 Ν.Σ.Π. [Ναυτική Σχολή Πολέμου]

- 18/07/1977 20/07/1979 Ν.Α.Τ.Ο. /  ΝΕΑΠΟΛΙΣ ΙΤΑΛΙΑΣ

- 25/07/1979 05/04/1981 Γ.Ε.Ν. / Α3

- 06/04/1981 03/05/1982 Α/Τ ΑΙΓΑΙΟΝ

- 04/05/1982 10/05/1983 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ «ΑΡΗΣ»

- 11/05/1983 17/07/1984 Δ.Δ. / Ν.Σ.

- 01/08/1984 27/08/1986 Ν.Α. ΑΓΚΥΡΑ ΤΟΥΡΚΙΑ [Ναυτικός Ακόλουθος]

Ο Αντιναύαρχος Χανδρινός έφυγε το 1994 χωρίς να παραπονεθεί για την απίστευτη συνωμοσία σιωπής για τις επιτυχίες του  Αρματαγωγού "ΛΕΣΒΟΣ" κατά το 1974, αλλά και για τον παραγκωνισμό του.

Το Ελληνικό κράτος ποτέ δεν ετίμησε ούτε ανεγνώρισε τα πολεμικά επιτεύγματα του Ελευθερίου Χανδρινού και του πληρώματος του Αρματαγωγού "ΛΕΣΒΟΣ" .

 

 Μιχάλης Σ. Βάρδας

Έφεδρος (εξ εφέδρων) Σημ/ρος Π.Ν.,

Αθήνα.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εν Κρυπτώ avatar
    Εν Κρυπτώ 17/07/2012 13:37:58

    Η 5η φωτογραφία δεν απεικονίζει προσβολή του αντιτορπιλικού Τσακμάκ. Είναι η τραγική στιγμή του βομβαρδισμού της δικής μας ακταιωρού Φαέθων απο τουρκικά α/φ F-100, το 1964 πολύ πριν την εισβολή

    http://www.enkripto.com/2009/06/64.html

    • Factorx avatar
      Factorx @ Εν Κρυπτώ 17/07/2012 13:47:04

      ΟΚ, ευχαριστούμε

  2. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 17/07/2012 13:42:38

    Αἰωνία ἡ μνήμη τοῦ Ἐλευθερίου Χανδρινοῦ καί συγχαρητήρια στό Antinews πού τιμᾶ μέ τό ἀφιέρωμα αὐτό τή μνήμη αὐτῶν τῶν ἠρώων!

  3. Lampros avatar
    Lampros 17/07/2012 14:02:00

    Απιστευτο άρθρο. Ειναι τραγικό να μην αναφερονται σε αυτά τα γεγονοτα όλα τα κωλοκαναλα σημερα, και αντ αυτου να έχουμε τουρκικα σηριαλ.
    Ενα ευχαριστώ και ένα μπραβο στον αρθρογραφο τον Μιχαλη Βαρδα, θα το εκτυπώσω και θα το κρατησω.

  4. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 17/07/2012 14:03:12

    Βλεπω οτι η τελευταια τοποθετηση του ηταν ναυτικος ακολουθος στην Αγκυρα οπου θα μπορουσε να συζητησει και με τους αντιπαλους τα συμβαντα.
    Οσο για την υποβαθμιση των γεγονοτων αυτη οφειλεται στο οτι επισημα η Ελλαδα δεν πολεμησε.Ουτε ανακληση πρεσβευτων δεν εγινε.

  5. Διηνεκης avatar
    Διηνεκης 17/07/2012 14:37:42

    Συγχαρητήρια κ´ απο μένα για το άρθρο να μην ξεχνάμε κ´ εμείς η νέα γενιά,αιώνια να είναι κ´ η μνήμη του ξαδερφου μου κομαντο Γεωργίου Νάκου που σκοτώθηκε με τα μοιραία νορατλας απο φιλικά πυρά

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Διηνεκης 17/07/2012 15:36:49

      Αφιερωμένο: h__p://www.antinews.gr/2009/07/25/9671/

  6. μεταρρυθμιστής avatar
    μεταρρυθμιστής 17/07/2012 14:38:09

    Ένας ακόμα Έλλην ήρωας. Ένας ακόμα Έλληνας "ξεχασμένος" ήρωας. Επέδειξε όλα τα προσόντα που διακρίνουν τον αξιωματικό-νικητή από τον αξιωματικό-διεκπεραιωτή :ευστροφία, ευψυχία, καλή γνώση των συστημάτων του σκάφους, εξαιρετικά αντανακλαστικά, εκπληκτική προσαρμοστικότητα και αποτελεσματικότητα , πνεύμα πρωτοβουλίας την κατάλληλη στιγμή, άριστη συνεργασία με τους υφισταμένους, λήψη μέριμνας για τη διάσωση ανδρών και σκάφους. Η ιστορία του ήρωα Χανδρινού είναι από τις λίγες φωτεινές στιγμές του κατάμαυρου καλοκαιριού του' 74. Του καλοκαιριού της προδοσίας, της ανικανότητας και της δειλίας.
    Μπράβο στο antinews που μας ξαναθυμίζει την ιστορία του Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ, του κυβερνήτη και του πληρώματος του. Αφού η Πατρίδα ( το νεολληνικό κράτος, ακριβέστερα) δεν τίμησε το εκλεκτό αυτό τέκνο της, όπως του άρμοζε, ας του αφιερώσουμε εμείς τη θέση που του αξίζει στη μνήμη και την καρδιά μας.
    Αιωνία του η μνήμη!

    • ΑΜΑΛΙΑ ΧΑΝΔΡΙΝΟΥ avatar
      ΑΜΑΛΙΑ ΧΑΝΔΡΙΝΟΥ @ μεταρρυθμιστής 23/12/2013 11:38:02

      ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΘΕΡΜΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΣΤΗ ΜΕ ΤΟ ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕΙ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΕΑΝ ΘΕΛΕΙ ΦΥΣΙΚΑ.ΜΑΠΝΤΩΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΓΙΑΤΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΕΙΠΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ Ο ΝΕΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

  7. AI avatar
    AI 17/07/2012 15:04:52

    ΑΙΩΝΙΑ ΤΟΥΣ Η ΜΝΗΜΗ! ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΤΟΥ Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ. Π.Ν.

  8. Aris. A avatar
    Aris. A 17/07/2012 15:15:41

    Το 74 ήμουν επτά χρονών.

    Θυμάμαι ότι γυρίσαμε με τα πόδια από περιοχή εκτός Αθηνών όπου παραθερίζαμε εξαιτίας της επίταξης των λεωφορείων.

    Θυμάμαι ότι ο παππούς που ήταν μαζί μας από το πρωί που άκουγε τα εμβατήρια έλεγε ότι κακό συνέβαινε και το μεσημέρι μάθαμε για την εισβολή με τον κόσμο θορυβημένο.

    Θυμάμαι που περνάγαμε έξω από τους Αγίους Αναργύρους και έβλεπα τα άρματα να βγαίνουν από το στρατόπεδο και να φορτώνονται απέναντι στα τραίνα που υπήρχαν.

    Ολα αυτά τα χρόνια βλέπω σχεδόν κάθε μέρα μια γειτονοπούλα μου αρραβωνιασμένη με έναν από τους αγνούμενους της Κυπριακής Τραγωδίας να παραμένει σιωπηλή και θλιμένη.

    Από τότε δεν ξαναπαντρεύτηκε περιμένοντας να μάθει τι έγινε ο αγαπημένος της.

    Τέτοιες μέρες ντρέπομαι για μας και για όλους αυτούς που συνεχώς συρικνώνουν την χώρα.

    Κύπρος Ιμια και αύριο η Θράκη όπως πάμε αλυσίδες έργων μιας προδοτικής πολιτικής κάστας που επηρεάζει ασφυκτικά την πατρίδα.

    Είναι τυχαίο ότι κανείς από τους αξιωματικούς που πολέμησαν στην Κύπρο εκτός Αλευρομάγειρου δεν έφτασε στα ανώτατα κλιμάκια της στρατιωτικής ηγεσίας.

    Η χώρα είχε δυνατότητα να βοηθήσει την Κύπρο και δεν το έκανε όπως δεν θα το κάνει και αύριο αν απειληθεί άλλο τμήμα της χώρας.

    Κάποιοι έχουν επιλέξει την εγκατάλειψη των εθνικών αγώνων.

    Τους ενδιαφέρει μόνο η πλατεία Συντάγματος με το ξεκοκάλισμα της εκάστοτε οικονομικής βοήθειας που εκλιπαρούμε από το εξωτερικό.

  9. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 17/07/2012 15:35:10

    Ήξερα κάποτε κάποιον απ αυτούς τους φαντάρους που ήταν στο ΛΕΣΒΟΣ.
    Είχε κάνει θητεία (αν δεν κάνω λάθος 36 περίπου μήνες) με την τελική της 10μηνη φάση στην ΕΛΔΥΚ.
    Γυρνούσε όλος χαρά στην Ελλάδα, απολυμένος επιτέλους, μαζί με άλλες 300 περίπου παλιοσειρές, και φανταστείτε το σοκ τους όταν εκλήθησαν να επιστρέψουν στην... εμπόλεμη Κύπρο.
    Και όμως, όπως μου έλεγε: Ηθικόν Ακμαιότατον!!!!
    Συγκρίνετε αυτή τη περίπτωση με την σημερινή, όπου οι περισσότεροι βάζουν βύσμα για να μην πάνε ούτε καν 9 μήνες φαντάροι, να υπηρετήσουν σε κάποιο ΚΑΑΥ!!!!

  10. Isidore-BsAs avatar
    Isidore-BsAs 17/07/2012 17:04:04

    http://www.youtube.com/watch?v=2_f46R8xOP8

  11. Εύα avatar
    Εύα 17/07/2012 18:04:40

    Εξαιρετική ανάρτηση...
    ΥΓ: ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για όσα ένιωσα διαβάζοντάς το..

  12. Χρῆστος Ἠλίας Μηλίγγος avatar
    Χρῆστος Ἠλίας Μηλίγγος 17/07/2012 18:08:39

    Εἶσθε ἄξιοι συγχαρητηρίων γιὰ τὸ δημοσίευμά σας. Ἄν θυμᾶμαι καλά, ὁ ἥρωας Χανδρινὸς δολοφονήθηκε σὲ ... "δυστύχημα" στὸν δρόμο ἔξω ἀπὸ τὴν Ἄγκυρα, ἀφοῦ τὸ ἀνεκδιήγητο ἑλληνικὸ (;) κράτος τὸν εἶχε διορίσει τὸ 1984 ναυτικὸ ἀκόλουθο στὴν τουρκία !

  13. ΓΙΩΡΓΟΣ avatar
    ΓΙΩΡΓΟΣ 17/07/2012 19:20:51

    KATA TON ΑΕΙΜΝΗΣΤΟ,ΕΝΤΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΘΝΑΡΧΗ ΙΔΡΥΤΗ ΤΗΣ ΝΔ, Η ΚΥΠΡΟΣ ΚΕΙΤΑΙ ΜΑΚΡΑΝ.Ο ΔΚΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΔΥΚ,ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ,ΤΟ 1975,ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΥΘΗΚΕ ΩΣ ΧΟΥΝΤΙΚΟΣ.ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΩΣ ΣΥΝΗΘΩΣ.ΕΚΕΙΝΟΣ Ο ΦΑΚΕΛΟΣ ΘΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΚΑΠΟΤΕ;ΑΦΟΥ Ο ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΕΦΤΑΙΓΕ,ΤΙ ΠΙΟ ΑΠΛΟ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΟΙΞΟΥΝ,ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ ΑΞΚΩΝ ΚΑΙ ΟΠΛΙΤΩΝ,ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟ ΠΟΙΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΥΤΟΙ ΧΑΘΗΚΑΝ ,ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ;ΕΤΣΙ ΑΠΟ ΑΠΛΗ ΠΕΡΙΕΡΓΕΙΑ,ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ,ΟΤΙ ΠΛΗΤΤΟΥΝ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ,ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΔΩΣΑΝ ΤΟΣΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ;ΜΕ ΤΟ ΑΖΗΜΙΩΤΟ,ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΤΡΕΧΑΜΕΝΟΥΣ ΚΟΜΜΑΤΟΣΚΥΛΟΥΣ ΤΟΥΣ!

  14. Μιχάλης Σ.Βάρδας avatar
    Μιχάλης Σ.Βάρδας 17/07/2012 22:37:45

    Ο κυβερνήτης του αρματαγωγού ΛΕΣΒΟΣ , Πλωτάρχης Ελευθ. Χανδρινός,
    έπεσε θύμα "δυστυχήματος" επί Ελληνικού εδάφους , αν θυμάμαι καλά , επί
    της εθνικής οδού που συνέδεε την Ξάνθη με την Κομοτηνή . Τραυματίσθηκε
    βαρύτατα , αλλά δεν σκοτώθηκε . Έφυγε από την ζωή αρκετά χρόνια μετά ,
    αγνοημένος από την Ελληνική Πολιτεία. Τις προαγωγές και τα κορδόνια των
    υπασπιστών τα έπαιρναν άλλοι που διέθεταν πολιτικές προσβάσεις !

    Είχα την μεγάλη τύχη να γνωρίσω τον Ελευθέριο Χανδρινό , όταν υπηρετούσε
    στην 353 ΜΝΑΣ , στην Ελευσίνα , ως Υποπλοίαρχος . Κανένα στοιχείο της
    συμπεριφοράς του , όπως η ευγένεια , η ταπεινότητα και η σεμνότητα δεν
    έδειχναν ότι αυτός ο άνθρωπος είχε τέτοια δύναμη ψυχής , θέλησης και
    αποφασιστικότητας.

    Είναι βέβαιον ότι η Ιστορία της Εποχής (αν και όταν γραφεί) , θα τον κατατάξει
    μεταξύ των ηρώων του σύγχρονου Ελληνισμού !

  15. Σίμος avatar
    Σίμος 17/07/2012 23:20:34

    Το 1974, η Ελλάς θα μπορούσε να προκαλέσει τέτοια ζημιά στην Τουρκία που θα έκανε χρόνια για να σηκώσει κεφάλι.

    Εντάξει για τις ευθύνες Καραμανλή το ζήτημα σηκώνει συζήτηση, όταν οι στρατιωτικοί αρχηγοί σου λένε ότι θα πάθουμε μεγάλη ζημία εάν αποδεσμεύσουμε δυνάμεις από το Αιγαίο.

    Βέβαια πολλοί μιλάνε και για το ρόλο του Αβέρωφ που απέτρεψε τον Καραμανλή να κατέβει στη Κύπρο, επικεφαλής μεραρχίας.

    Κάποτε αυτός ο φάκελος θα πρέπει να ανοίξει, ώστε να γίνει γνωστός και ο ρόλος ανωτάτων αξιωματικών στο νησί, που βρεθήκανε στην Πάφο, όταν το μέτωπο ήταν στην Κερύνεια ή όταν μεσολάβησε η εκεχειρία μεταξύ Α' & Β' γύρου, που το μισό Γ.Ε.Ε.Φ βρέθηκε στην Αθήνα.

  16. Τα ΟΧΙ θέλουν Μεταξάδες avatar
    Τα ΟΧΙ θέλουν Μεταξάδες 18/07/2012 04:50:20

    Αλλοι αξιωματικοί ήταν τότε σαν τον πλωτάρχη Χανδρινό (ή τον ήρωα της ΕΛΔΥΚ Λγό Σταυριανάκο), γαλουχημένοι παιδιόθεν με εθνικά ιδιεώδη και βαθιά πίστη στον (ταπεινό) Χριστό, ποτισμένοι όμως με τα νάματα μιας παιδείας με έντονους εθνικούς προσανατατολισμούς και ταγμένης στη υπηρεσία εκπλήρωσης των ιστορικών Πεπρωμένων της Φυλής.
    Οταν, σήμερα, τα παιδιά μας ήδη από το Δημοτικό μαθαίνουν τον... "συνωστισμό" της Ρεπούση (που την καλύπτει ΚΑΙ η τότε υπουργός (καραμανλικής) "παιδείας" Γιαννάκου), όταν στο πανεπιστήμιο ακούνε για τον.... "ιστορικό ρόλο του μαρξισμού στην πορεία της ανθρωπότητας" του κ. Αντώνη Λιάκου και τις σκοπιανές "αλυτρωτικές" εκδοχές για τα ζητήματα της.... "Αιγαιακής Μακεδονίας" διά στόματος της Αννας Φραγκουδάκη στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, όταν υποχρεωτικά διδάσκονται τις
    "αλήθειες της... "τουρκικής μειονότητας" στη Δυτική Θράκη από την σύμβουλο Παιδείας (και κυνηγο κεφαλής της Χ. Νικοπούλου...) Θάλεια Δραγώνα, όταν στο βιβλίο των θρησκευτικών του δημοτικού μαθαίνουν για την πανθρησκεία, το σεβασμό στη.... μασσωνία, μέχρι και στην... αθεϊα (!), αλλά και τις ομολογιακές διακηρύξεις και δράση του Οικουμενισμού (από τους... "Βαρθολομαίους"), δλδ ότι "όλες οι θρησκείες είναι ίσες και όλες οδηγούν από διαφορετικούς δρόμους στη γνώση του ίδιου Θεού..." (!).
    Οταν αλήτες πρεζάκηδες καίνε δημόσια την ελληνική σημαία και τους δικαιολογεί βουλευτής της.... -υποτίθεται!- "δεξιάς" και όταν άλλοι όμοιοι των πρώτων υψώνουν "ελεύθερα" σε ελληνικό ακριτικό νησί την τουρκική και ελληνική σημαία μαζί σε τμήμα του ελληνικού Πανεπιστημίου του Αιγαίου (νομίζω στη Χίο) και τους συγχαίρουν δημοσιογράφοι της Ελευθεροτυπίας με διθυραμβικά πρωτοσέλιδα δίστηλα του δημοσιογράφου Στρατή Μπαλάσκα και των "Ιών" (ένας εκ των οποίων είναι ο νυν πρόεδρος της ΕΣΗΑ). Οταν ελληνικά κανάλια διαγκωνίζονται για το ποιο θα πρωτοπροβάλλει στις ζώνες υψηλής τηλεθέασης τουρκομογγολικά σήριαλ, με υποδουλωμένο ακόμη το 40% της Κύπρου ΜΑΣ.....
    Οταν συμβαίνουν όλα τα παραπάνω -και μάλιστα εδώ και 40 χρόνια, και στην παιδεία μας και στην πολιτεία μας-, περιμένετε από τους σημερινούς νέους της Ελλάδας ή από τους σημερινούς αξιωματικούς της να αναδειχτεί ένα νέο ανάστημα -ίσο ή μεγαλύτερο- από τον ήρωα Ελευθέριο Χανδρινό;

  17. Καλλιπολίτης avatar
    Καλλιπολίτης 18/07/2012 15:31:33

    Γι αυτό η Χρυση Αυγή ζητεί να ανοίξει το κουτί της Πανδωρας για την εισβολή της Κύπρου στη Βουλή...να μαζευτούν οι αποκαλύψεις τι συνέβη....πχ γιατί ο Ιωαννίδης έβαλε φυλακή τον Παπαδόπουλο που αρνήθηκε την εισβολή ...κτλ και το άλλο απο τότε που μπήκε η ΧΑ στη Βουλή όλα αναβάλλονται λόγω κρίσης ταχα...καθόλου τυχαίο για την αναβολή αποκατάσταση δημοκρατίας....

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.