#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
11/07/2009 20:16
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ανοίγουν οι κάμαρες με τα μυστικά των πανελλαδικών

Δημοσιεύεται στον  «Εναλλακτικό Τύπο», των απολυμένων του ΕΤ που κυκλοφορεί στα περίπτερα.



Βγαίνουν για πρώτη φορά από τη ναφθαλίνη τα ντοκουμέντα των πανελλαδικών εξετάσεων. Το φως που θα χυθεί από τον Οκτώβριο στις αποθήκες των βαθμολογικών κέντρων, όπου φυλάσσονται τα γραπτά όλων των μαθημάτων πλην των ειδικών, φοβίζει όσους γνωρίζουν ότι η αχίλλειος πτέρνα των πανελλαδικών είναι η βαθμολόγηση. Η υπουργική απόφαση για την επίδειξη των γραπτών, την οποία παρουσιάζει σήμερα ο Εναλλακτικός Τύπος, ενώ εκκρεμεί να πάρει υπογραφή εντός των ημερών από τον κ. Α. Σπηλιωτόπουλο, εκφράζονται φόβοι ότι ανοίγει το δρόμο για τη μαζική κοινωνική και δικαστική αμφισβήτηση του κύρους του θεσμού.

Οι ενδιαφερόμενοι θα κληθούν να υποβάλουν από 1-30 Σεπτεμβρίου αίτηση επίδειξης των γραπτών τους στις φετινές πανελλαδικές στα γραφεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της «γειτονιάς» τους, τα ίδια που είναι αρμόδια να δεχθούν το μηχανογραφικό τους δελτίο. Είκοσι οκτώ βαθμολογικά κέντρα των Γενικών Λυκείων, τρία των Επαγγελματικών και δύο των ΤΕΕ θα ενημερωθούν δια της υπηρεσιακής οδού από τις διευθύνσεις για τις αιτήσεις που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά τους. Οι γραμματείες των βαθμολογικών κέντρων θα επιστρατευθούν για να εκδίδουν φωτοαντίγραφα των γραπτών, τα οποία θα διαβιβάζουν στις διευθύνσεις, όπου θα επιδεικνύονται στους ενδιαφερόμενους. Τη σχετική νομοθετική ρύθμιση προκάλεσε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων κρίνοντας ότι τα γραπτά των πανελλαδικών αποτελούν προσωπικά δεδομένα των υποψηφίων, συνεπώς η διοίκηση οφείλει να τους εξασφαλίζει πρόσβαση στα αντίστοιχα αρχεία. Το υπουργείο Παιδείας αφού εξάντλησε όλα τα νομικά του όπλα εναντίον της απόφασης της Αρχής, προώθησε τη ρύθμιση επιτρέποντας την επίδειξη των γραπτών, αλλά όχι τη χορήγηση φωτοαντιγράφων.

 Ο εφιάλτης τριών υπουργών Παιδείας που ενεπλάκησαν διαδοχικά στην περιπέτεια των γραπτών, της κ. Μ. Γιαννάκου , του κ. Ε. Στυλιανίδη και του κ. Α. Σπηλιωτόπουλου ήταν η δημόσια αμφισβήτηση του θεμελιώδους λίθου του συστήματος, που είναι η βαθμολόγηση.  Οι υπουργοί υιοθέτησαν αμέσως τις εισηγήσεις πανικόβλητων συνεργατών τους που διέβλεπαν μαινόμενους γονείς και φροντιστές να κραδαίνουν τα γραπτά στις τηλεοπτικές οθόνες και να καταγγέλλουν τον τελευταίο αδιάβλητο θεσμό του ελληνικού συστήματος δημόσιας διοίκησης. Η προσπάθεια της υπηρεσίας εξετάσεων του ΥΠΕΠΘ να θωρακίσει από το επερχόμενο κύμα αμφισβητήσεων το πιο ευάλωτο μάθημα, τη Νεοελληνική Γλώσσα αφαιρώντας μόρια από την Έκθεση και προσθέτοντας στις ασκήσεις, δεν απέδωσε. Τα επίσημα στοιχεία για τις φετινές αναβαθμολογήσεις έδειξαν ότι παρά τα μέτρα διατηρήθηκε στα ίδια υψηλά επίπεδα -άνω του 20%-το ποσοστό των γραπτών που πέρασαν από τρίτο χέρι τον Ιούνιο που μας πέρασε, λόγω των μεγάλων αποκλίσεων ανάμεσα στον πρώτο και το δεύτερο βαθμολογητή.

 Αρμόδιος υπηρεσιακός παράγοντας του ΥΠΕΠΘ εκμυστηρεύτηκε στον ΕΤ την απόγνωση στην οποία περιήλθε πέρυσι όταν πήρε τυχαίο δείγμα βαθμολογημένων γραπτών της Γλώσσας και ζήτησε από τους ίδιους βαθμολογητές να τα βαθμολογήσουν ξανά την επομένη. Οι διαφορές, μας είπε, «κατέρριπταν κάθε λογική».

Στις αποθήκες των βαθμολογικών κέντρων φυλάσσονται συνολικά περίπου 620000 γραπτά. Άλλα 30000 γραπτά φυλάσσονται στη Συγγρού, όπου στεγάζεται η Μηχανογράφηση. Πρόκειται για τα γραπτά των ειδικών μαθημάτων και των εξετάσεων των ομογενών. Αυτά θα τα αναζητήσουν οι ενδιαφερόμενοι μέσω της κεντρικής υπηρεσίας του ΥΠΕΠΘ και όχι των περιφερειακών διευθύνσεων. Η αχίλλειος πτέρνα των ειδικών μαθημάτων είναι τα Αγγλικά που παρουσιάζουν ανάλογα με την Έκθεση ποσοστά αναβαθμολόγησης.

 Οι αιτήσεις θα προϋποθέτουν παράβολο, το ύψος του οποίου θα καθοριστεί με απόφαση του υπουργού Οικονομίας. Από τα έσοδα του παράβολου θα καλύπτονται οι υπερωριακές αμοιβές των υπαλλήλων που θα διεκπεραιώνουν τη διαδικασία της υπουργικής απόφασης.

 Αναβαθμολόγηση δεν προβλέπεται στις πανελλαδικές εξετάσεις. Με μία εξαίρεση, την οποία έχει αναγνωρίσει η νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας. Είναι η περίπτωση της «πλάνης περί τα πράγματα», όταν προδήλως (τεκμήριο αποτελούν σημάδια ή σχόλια του διορθωτή πάνω στο γραπτό) η κρίση του βαθμολογητή έχει στηριχθεί σε «ανύπαρκτα ή ανακριβή στοιχεία». 

 Στο υπουργείο Παιδείας ευελπιστούν ότι ο διάλογος για τις αλλαγές στο εξεταστικό θα λειτουργήσει ως μαξιλάρι στις αντιδράσεις που θα ενεργοποιήσει το φως στις αποθήκες των γραπτών. Έχει εθεί αρκετές φορές στο τραπέζι αλλά κάθε φορά απορρίπτεται μετ’ επαίνων πρόταση για ειδικό σώμα βαθμολογητών. Οι υπουργοί τρέμουν στην ιδέα μιας πανίσχυρης συντεχνίας που θα σπέρνει τον πανικό όποτε κατεβάζει τα μολύβια της.   

Γιούλη Μανώλη

ΣΧΟΛΙΑ

  1. perastikos avatar
    perastikos 11/07/2009 20:33:56

    Σύμφωνα με το ΑΡΘΡΟ 5Α συντάγματος
    « Καθένας έχει δικαίωμα στην πληροφόρηση, όπως νόμος ορίζει. Περιορισμοί στο δικαίωμα αυτό είναι δυνατόν να επιβληθούν με νόμο μόνο εφόσον είναι απολύτως αναγκαίοι και δικαιολογούνται για λόγους εθνικής ασφάλειας, καταπολέμησης του εγκλήματος ή προστασίας δικαιωμάτων και συμφερόντων τρίτων».
    Δηλαδή, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει επαρκής και κατάλληλα προσαρμοσμένη πληροφόρηση, ο μαθητής λογικά και σύμφωνα με το σύνταγμα, εάν είχε αμφιβολίες, θα έπρεπε να μπορεί να ζητάει ανεξάρτητη αναβαθμολόγηση στο γραπτό του

  2. Στάθης avatar
    Στάθης 11/07/2009 21:30:08

    Δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα με τα γραπτά. είμαι καθηγητής και διορθώνω γραπτά Πανελληνίων εδώ και7 χρόνια. Η βαθμολόγηση γίνεται με αυστηρά καθορισμένα κριτήρια και οι αποκλίσεις στους βαθμούς είναι στατιστικά λίγες και σε μαθήματα όπως η έκθεση που ενώ κάποιοι μαθητές είναι εκτός θέματος αντί να πάρουν χαμηλό βαθμό ένας από τους δύο βαθμολογητές λέει είναι κρίμα το παιδί να χάσει τη χρονιά του και δίνει βαθμούς που δεν έπρεπε να δώσει. Καλά θα κάνουν οι φροντιστές να προσέξουν αυτό το σημείο και να μην ζητάν τα ρέστα σε γραπτά εκτός θέματος γιατί τότε αυτοί θα γίνουν ρεζίλι.
    Τέλος θέλω να πω ότι σε 100.000 γραπτά ναι μπορεί σε ένα ή δύο να έχουν γίνει λάθη, αλλά μην ξεχνάμε ότι είμαστε άνθρωποι.

    • kgb avatar
      kgb @ Στάθης 12/07/2009 03:59:39

      Θα συμπληρώσω στα σωστά που λέει ο Στάθης ότι συνήθως οι βαθμολογήσεις είναι τραβηγμένες προς τα πάνω οπότε πλάκα θα είχε όποιος θέλει να ξαναδεί το γραπτό του σε τέτοια περίπτωση να μειώνεται η βαθμολογία του. Να δω τότε πόσοι θα πήγαιναν για αναβαθμολογήσεις (εαν επιτρεπόντουσαν).

  3. Swell avatar
    Swell 11/07/2009 21:39:49

    Tί χειρότερο από το να κάνει πολύ ζέστη, να 'χεις προβλήματα και να σε λένε Σαλώμη;

  4. perastikos avatar
    perastikos 12/07/2009 01:09:16

    Aυστηρά καθορισμένα κριτήρια δεν μπορούν να υπάρξουν, θεωρητικά υπάρχει μόνο η περίπτωση, (ειδικά στις σχολές που οι θέσεις κρίνονται στα δέκατα της μονάδας) επίσης κανένας δεν δεσμεύει την αξιολογική κρίση των βαθμολογητών. Έτσι η βαθμολόγηση δεν είναι ούτε ομοιόμορφη, ούτε αντικειμενική.

  5. Περετιέ avatar
    Περετιέ 12/07/2009 13:53:07

    Να ζεις με τον τρόπο και να κάνεις όλα όσα, δήθεν, καταδικάζεις.

  6. zacharias avatar
    zacharias 13/07/2009 22:45:49

    Θα δέχονταν οι βαθμολογητές να αξιολογούνται καιαν κάποιος για δύο χρονιές έχει αυξημένα ποσοστά αναβαθμολόγησης να εξαιρείται από την βαθμολόγηση γραπτών πανελλαδικών;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.