#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
05/07/2013 10:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ανδρέα ζεις, εσύ μας οδηγείς



Δεν ξέρω αν το έχετε καταλάβει, αλλά η Ελλάδα γύρισε… 30 χρόνια πίσω. Βρισκόμαστε περίπου στο 1983 όταν ο Ανδρέας Παπανδρέου μεσουρανούσε στην πολιτική σκηνή. Όταν ο Ακης Τσοχατζόπουλος ήταν σχεδόν… λαϊκός ήρωας ενώ ο Μένιος Κουτσόγιωργας έλυνε κι έδενε. Ο δε Γιώργος Παπανδρέου είχε μαλλί μέχρι τον ώμο και ονειρευόταν πώς θα κάνει την Ελλάδα… Σουηδία του νότου.

Εκείνη την εποχή φαίνεται να ξαναζούμε και ο Ανδρέας θα γελάει από εκεί που βρίσκεται . Κάποιοι βάλθηκαν να μας γυρίσουν τόσα χρόνια πίσω και να κάνουν σημείο αναφοράς, ποιον; Τον Ανδρέα Παπανδρέου. Τρελά πράγματα.

Ο Βορίδης τους έκανε πλάκα στο Συνέδριο και οι πασόκοι ξεσάλωσαν. Λες και είπε κάτι που δε σκέφτονται μερικές εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες. Και ξαφνικά το πολιτικό σκηνικό μοιάζει να βγήκε από εκείνη την εποχή, τη δεκαετία του ’80 και την αντιπαράθεση ΠΑΣΟΚ – Δεξιάς.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, εδώ και μερικές εβδομάδες γινόμαστε μάρτυρες της μετάλλαξης του Τσίπρας σε Παπανδρέου. Σαν τους λυκάνθρωπους που βλέπουν πανσέληνο και μεταμορφώνονται, έτσι και ο πρώην Κνίτης Αλέξης έχει γίνει ο πιο πιστός σύντροφος του Ανδρέα. Ούτε ο Παναγιωτακόπουλος του ΠΑΣΟΚ τόσο… δέος για τον ..αριστερό Παπανδρέου. Θα βάλουμε τα κλάματα. Ξαφνικά ο ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να μας βάλει όλους στη χρονομηχανή και να μας επιστρέψει στην πρώτη 4ετία του ΠΑΣΟΚ, το 1981-1985, τότε που έγιναν πολλά καλά αλλά και που μπήκαν οι βάσεις του πελατειακού «πράσινου» κράτους.

Φαίνεται ότι ο Κοτσακάς και η ομάδα ΠΑΣΟΚ μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ κάνει καλή οργανωτική και ιδεολογική συγκρότηση του κόμματος. Αν αρχίσει ο Τσίπρας να φωνάζει «Αλλαγή» και βάλει και ζιβάγκο, πάει δε θα το γλιτώσουμε το εγκεφαλικό. Θα αφήσουμε φαβορίτες και φράντζα, θα βάλουμε παντελόνια καμπάνες και θα πάρουμε τις πλαστικές σημαίες με τον πράσινο ήλιο τραγουδώντας «Ο ήλιος ο πράσινος, ο ήλιος π’ ανατέλλει μας οδηγεί».

Η συζήτηση για το αν ο Παπανδρέου ήταν καλός η κακός πρωθυπουργός, αν εκτόξευσε ή όχι το χρέος ή αν ευθύνεται για τη σημερινή κατάντια της χώρας μπορεί να διαρκέσει χρόνια. Άλλοι θα πουν καλά λόγια, άλλοι θα τον διαλοστείλουν τον Ανδρέα.

Όμως, αυτό το déjà vu, αυτό το πισωγύρισμα στα χρόνια του Ανδρέα μοιάζει τόσο κωμικό εν έτει 2013. Μας ποιος… νοιάζεται για το τι ήταν και τι έκανε ο Ανδρέας. Αν ήταν αριστερός, δεξιός ή κεντρώος; Και ποιος νοιάζεται πλέον για μια εποχή που οι περισσότεροι ούτε καν την έχουν ζήσει. Φανταστείτε. Ο Τσίπρας που προσκυνά τον Ανδρέα σχεδόν φορούσε… πάνες εκείνη την εποχή.

Μα ποιος ήταν αυτός ο ιθύνων νους που αποφάσισε ότι πρέπει να γυρίσουμε στο 1981 και μετά; Γιατί σπαταλάμε άπειρες ώρες και τεράστιο πολιτικό χρόνο προκειμένου να ζήσουμε 30 χρόνια πίσω; Ποιος ενδιαφέρεται για ένα παρελθόν τόσο μακρινό; Όταν βρισκόμαστε σε μια εποχή που τα πάντα κινούνται σε τόσο γρήγορους ρυθμούς τι νόημα έχει το πισωγύρισμα και η αναζήτηση εχθρών ή ηρώων και ηγετών – παραδειγμάτων; Γιατί δεν μπορούμε να τα αφήσουμε όλα πίσω και να κοιτάξουμε πως θα σωθεί η χώρα που είναι σε τεράστιο κίνδυνο;

Πρέπει, λοιπόν, να σταματήσουν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ να τσακώνονται σαν τα κοκόρια για το αν ο Παπανδρέου ή ο Καραμανλής είναι καλοί οι κακοί.

Πρέπει και ο Τσίπρας να αποφασίσει να γίνει αυτόφωτος αν θέλει να προσφέρει στην πατρίδα. Και πρέπει όλη η χώρα να αφήσει τη δεκαετία του ’80 να ανήκει απλά στην ιστορία. Σήμερα γράφεται μια νέα ιστορία. Να πάρουμε παράδειγμα (καλά ή κακά) από παλαιότερες εποχές, όχι όμως να κολλάμε στην ιστορία. Αν δεν αντιληφθούμε όλοι ότι για «μας αυτή είναι η ζωή, η άλλη είναι των άλλων» που λέει και το τραγούδι, τότε θα καταστρεφόμαστε και ακόμη θα μιλάμε για το ζιβάγκο του Ανδρέα. Φτάνει πια αυτή η προσπάθειά μας να βγάλουμε μόνοι μας τα μάτια μας.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δρυς avatar
    Δρυς 05/07/2013 10:47:24

    Σωστή και ώριμη η οπτική του θέματος, αλλά ας μη γελιόμαστε. Πόσοι βρίσκονται στο κοινοβούλιο που ήταν πολιτικοί και το '80, πόσοι είναι γόνοι τους, και πόσοι βρίσκονται στα "παλαιά" στρατόπεδα που δημιουργήθηκαν τότε;

    Διαβάζεις ακούς: "Παπανδρεϊκός, Μητσοτακικός, Καραμανλικός, Σημιτικός-εκσυγχρονιστής". Έχουμε ιδρύματα, "Καραμανλή", "Παπανδρέου", κτλ.
    Ε πως θα κάνουμε υπερβάσεις τότε σαν έθνος, με τους βουλευτές προσκήμενους σε πεπαλαιωμένες πολιτικές τοποθετήσεις;

    Εδώ το ποτήρι είναι άδειο και μας καλούν να το δούμε μισογεμάτο.

  2. Kostas nikolaou avatar
    Kostas nikolaou 05/07/2013 11:09:26

    εδώ γυρνάμε 70 χρόνια πίσω και μιλάμε για γραμμους, μελιγαλάδες χιτλερ και σταλιν ο παπανδρεου σε πειραξε?
    αφηστε ησυχο τον παπανδρεου μην θυμωσει ο αντιπροεδρος και μας παρατησει.

    • Επισκέπτης avatar
      Επισκέπτης @ Kostas nikolaou 05/07/2013 13:24:43

      Μόνον 70; Γιατί δεν λες 100 και ερίζουμε ακόμη για το ποιος έφταιξε για τον Εθνικό Διχασμό και την Μικρασιατική Καταστροφή; Υπάρχουν ιστολόγια ολοκληρωτικά αφιερωμένα σε τέτοιου είδους συζητήσεις, όπου, φυσικώ τω λόγω, αναμασώνται τα ίδια και τα ίδια. Κάποιοι έχουν φάει κόλλημα μ' αυτά.

      • Φωτεινή avatar
        Φωτεινή @ Επισκέπτης 05/07/2013 15:11:13

        "᾿Εκεῖνα ᾿φέραν τοῦτα" λέει ὁ λαός μας!

      • Εva avatar
        Εva @ Επισκέπτης 05/07/2013 21:57:00

        Και εσείς δεν θεωρείτε σωστό να συζητούμε για την Μικρασιατική καταστροφή να υποθέσω.
        Είναι και παλιό βρε παιδί μου...

        • Επισκέπτης avatar
          Επισκέπτης @ Εva 06/07/2013 13:48:27

          Σαφής είμαι, νομίζω, παραπάνω. Υπάρχουν και γεγονότα παλαιότερα της Μ.Α. Καταστροφής για να ερίζουμε, αν η έρις είναι αυτοσκοπός.

          Αν νομίζετε ότι μία χώρα και μάλιστα με τα χάλια της Ελλάδας μπορεί να ωφεληθεί από την διχόνοια και την έριδα, εγώ διαφωνώ.

          Άλλο επιστημονική ιστορική έρευνα (επιβάλλεται) και άλλο ξύσιμο παλιών πληγών.

  3. Εva avatar
    Εva 05/07/2013 12:21:56

    Όχι μόνο ο κ. Τσίπρας αλλα και οι βουλευτές του
    χρησιμοποιούν τις φράσεις του Ανδρέα.
    Το φοβερό... χρονοντούλαπο της ιστορίας του 1985,
    ξεθάφτηκε σήμερα 2013 σε εφημερίδα της περιφέρειας.
    Το πισογύρισμα στοχεύει
    στους φόβους των τότε ευνοημένων
    που τρέμουν την απώλεια των προνομίων τους.

    • Φωτεινή avatar
      Φωτεινή @ Εva 05/07/2013 15:13:48

      "῾Ο λαός δέν ξεχνᾶ τί σημαίνει Δεξιά" τό εἶπε Εὔα μου; :D

      • Εva avatar
        Εva @ Φωτεινή 05/07/2013 21:54:02

        Το είπε.
        Κάνει και καλή ρίμα αυτό.

  4. Albert avatar
    Albert 05/07/2013 12:30:18

    Αυτός που είναι ανάμεσα στον Άκη και τον Παπουτσή και εκείνος αριστερά του Τοτέμ, ποιοί είναι, ξέρει κανείς?

  5. kotstak avatar
    kotstak 05/07/2013 12:40:56

    Οι του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι αχάριστοι.

    Εάν ο Παπανδρέου δεν κατέστρεφε την Ελλάδα, αυτοί που τώρα τον υποστηρίζουν θα έμεναν σε δυάρια στην Κυψέλη.
    Η Ελλάδα καταστράφηκε, γιατί επέτρεψε ο Παπανδρέου, σε αυτούς που τώρα τον υποστηρίζουν, να “βολέψουν” στο δημόσιο όλους τους συγγενείς και τους φίλους τους.
    Αφού τους “βόλεψαν” άρχισαν να τους δίνουν προνόμια. Το ένα προνόμιο πάνω στο άλλο, χτίσιμο κανονικό. Έκτισαν τεράστιους “τοίχους” με τα προνόμια.
    Τώρα, προσπαθούν “με νύχια και με δόντια” να υπάρχουν πολιτικά, μόνο και μόνο για να προστατεύουν αυτά τα προνόμια.
    Όταν ακούω για “κόκκινες γραμμές”, καταλαβαίνω αμέσως που έχει διορίσει τους συγγενείς του, αυτός που έχει τον “κόκκινο μαρκαδόρο”.

  6. (Mara) avatar
    (Mara) 05/07/2013 13:48:24

    ΑΘΑΝΑΤΟΣ....ΑΘΑΝΑΤΟΣ.... ο συγχωρεμένος....
    Όλους τους σκεφτόταν.... Κανένα δεν άφησε παραπονεμένο....
    Θυμάμαι εκείνο το "Μισό - Μισό", την αξέχαστη.... εκπομπή της Μιμής με την μαύρη ρίζα και το πορτοκαλοκίτρινο μαλλί με την χαίτη και ακόμα συγκινούμαι...
    Και αεροσυνοδός η μανδάμ...στην Ολυμπιακή και εκπομπή στην ΕΡΤ.
    Άμ...πώς.... σκόντο θα έκανε στο κορίτσι.... ο μεγάλος???

    • Μανος avatar
      Μανος @ (Mara) 06/07/2013 22:15:26

      Αγαπητή κυρία Μάρα επειδή ακριβώς μπορεί να είστε σχετικά νέα σε ηλικία μήπως εκτός από ιδιωτικοποιήσεις , ξεπουλήματα, spreads κτλ. έχετε ακούσει τις λέξεις δημοκρατία, κοινωνική απελευθέρωση, εθνική ανεξαρτησία κτλ; Σε έναν λαό που ήταν στα κάγκελα το '81 λόγω των γεγονότων που είχαν μεσολαβήσει, εσύ θα τους έλεγες για τα spreads; Κατά τη γνώμη μου χρωστάμε πολλά στον μεγάλο ηγέτη της αλλαγής ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ.

  7. Επισκέπτης avatar
    Επισκέπτης 05/07/2013 15:46:26

    Δεν είναι δυνατόν να κοιτάζουμε συνέχεια πίσω και να αναμοχλεύουμε πάθη. Διότι περί αυτού πρόκειται, αγαπητή Φωτεινή.

    Φαντάζεσαι του Γάλλους να έριζαν ακόμη περί ... Βανδέας; Ή τους Βρετανούς για τον Πόλεμο των Δύο Ρόδων;

    Κάπου μπαίνει ένα τέρμα και κοιτάζουμε μπροστά.

  8. Jay Gatsby avatar
    Jay Gatsby 05/07/2013 19:48:42

    H φωτογραφία είναι από συνεδρίαση Κεντρικής Επιτροπής? Χρονιά ξέρουμε?

    Ποιός είναι δίπλα στον παιδαρά Χρήστο "Τσακ Νόρις" Παπουτσή?

    • Χαιρετώ! avatar
      Χαιρετώ! @ Jay Gatsby 05/07/2013 20:56:46

      Ο... Χρίστος Νικολόπουλος!

    • WY avatar
      WY @ Jay Gatsby 06/07/2013 10:21:15

      Τόν υιό Αλευρά νά ΄ρωτήσης καί τήν Μιμή!!!!!

  9. Jay Gatsby avatar
    Jay Gatsby 05/07/2013 21:06:20

    Ο μουσικοσυνθέτης?

    Έλα ρε! Γκεστ σταρ στην συγκεκριμένη συνεδρίαση?

  10. loyal subject avatar
    loyal subject 06/07/2013 01:33:34

    Αγαπητε συντάκτη του άρθρου, διαφωνώ respectfully -και εξηγούμαι:
    Δεν γινεται να ξεπεράσεις μια κρίση, που δεν ειναι απλα δημοσιονομική αλλά ευρύτερη -αξιακή, ηθική, κρίση ταυτότητας της κοινωνίας- αν δεν κανεις συνεπη και εντιμο απολογισμό για το πως βρεθηκες εκεί. Αυτο ειναι κανονας απαράβατος. Για να ωριμάσεις ως κοινωνία, να παραδειγματιστείς απο το παρελθον και να μην επαναλαβεις τα λαθη του, πρεπει να κανεις αυτοκριτική -να συνειδητοποιησεις ποιες ηταν οι εγκληματικες συμπεριφορες που οφείλεις να αφησεις πισω οριστικα.
    Και αυτη η κριτική ωρίμανση, χωρίς 'τσαλάκωμα' δεν γινεται. Ειναι σιγουρα επωδυνη, οσο ομως και απαραιτητη. Καθε κοινωνια που βρεθηκε σε αδιεξοδο υστερα απο επιλογες της προχωρησε σε μια τετοια αξιολογηση του προσφατου παρελθοντος της -πχ οι Βρετανοι οταν εξηλθαν της περιοδου της αυτοκρατοριας και της αποικιοκρατιας, ή ακομα και η Γερμανικη κοινωνια μετα τον Β'παγκοσμιο.
    Μπορει να φαινονται υπερβολικα τα παραδειγματα, αλλα αυτο που συνεβη στην Ελλαδα την δεκαετια του 80 ηταν αντιστοιχο -και το 'αντι' της εποχης απο τους πρωτοπορους στην καταγγελια του. Μια πρωτοφανης και απ'οτι φαινεται ανηκεστος οντολογικη αλλοίωση της Ελλαδικης κοινωνιας -των προσδοκιων, αξιων, συμπεριφορων και πιστευω του μεσου Έλληνα σε ολη την πορεια της ζωης του.
    Ο [κατά Τζήμερο] 'συγχωρεμένος ασυγχώρητος' ηταν, κακά τα ψέματα, ο νεκροθαφτης της νεοελληνικης κοινωνιας. Κακες κυβερνησεις σαφως υπηρξαν κι'αλλες -καμια ομως δεν εφτασε να αλλοιωσει το συμπεριφορικο DNA του Έλληνα σε τετοιο βαθος. Αυτο πρεπει να γινει συνειδητοποιηση στην Ελληνικη κοινωνια αν θελουμε να παμε μπροστα, πως να το κανουμε; Ομοιως και το Πασοκ δεν θα καταφερει να μεταλλαχθεί ειλικρινώς σε ευρωπαϊκο σοσιαλδημοκρατικο κομμα αν δεν κανει αντιστοιχη αξιολογηση και συνεχιζει να υποστηριζει τα 'ανδραγαθηματα' αυτης της περιόδου.. To 81 δεν υπηρχαν "ξερονησια και διωξεις", που ειπε η Φωφάρα, αλλα η πιο εύρυθμη δημοκρατια που ειχε η Ελλαδα μεχρι τοτε, μόλις κριθείσα και επαρκής για ενταξη στην Ευρωπαϊκή οικογένεια (οταν η τελευταια συμπεριελάμβανε ακομα αμιγως δυτικες δημοκρατιες και οχι πρωην σοβιετικο μπαχαλο..) Συνεπως το Πασοκ του μακαριτη δεν 'αποκατεστησε κοινωνικη δικαιοσυνη' αλλα πηγε τη χωρα πισω απο τις προσφατες κατακτησεις της, εγκαθιδρύοντας ενα κρατος κομματικης κρεπάλης..
    Ομοιως, η 8ετια δεν μπορει να πιστωθει με την οικοδομηση 'μεσαιας τάξης' οπως υποστήριξε ο Ανδρέας της Ρ.Υ.Κ.Σ.Η.Σ (η κάπως ετσι), αλλα τουναντιον με τον εθισμο μιας ηδη σχηματισθεισας μικρομεσαιας ταξης στον παρασιτισμο και την πανω απ'τις δυνατοτητες της καταναλωση..

    Eιναι σωστη η συζητηση που ανοιξε ο Βοριδης, γιατι αυτες οι συνειδητοποιησεις, αδιαμφισβητητα επωδυνες για καποιους -και ενδεχομενως για ολους, γιατι οπως εχει παραδεχτει και ο πρωην Ηρακλης του Πασοκισμου Γιαννης Πρετεντέρης το Πασοκ εγινε μερος της υπαρξης και του τροπου σκεψης ολων των Ελληνων ασχετως πολιτικης τοποθέτησης- πρέπει να γινουν.. Οπως λεει ο Κασσιμάτης στην Καθημερινη, το ζητουμενο δεν ειναι να πεθανει το Πασοκ, αλλα ο Πασοκος που εχω μεσα μου...

  11. Συριζαλβανία του Χότζα avatar
    Συριζαλβανία του Χότζα 06/07/2013 02:12:36

    Από το πανό πίσω τους διακρίνουμε τις λέξεις: "Νέα Πορεία", "με συνέπεια". Νομίζω δε χρειάζονται άλλα σχόλια!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.