#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
19/07/2009 17:25
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ανατροπές στον χάρτη της εκπαίδευσης με την ένταξη κοινοτικής οδηγίας για το κολέγια στην εθνική νομοθεσία

 

Τα πάνω-κάτω στο χάρτη της εκπαίδευσης στη χώρα αναμένεται να φέρει η προσαρμογή της κοινοτικής οδηγίας για τα κολέγια, στο εθνικό δίκαιο, καθώς αλλάζει τα δεδομένα ως προς την αναγνώριση των τίτλων σπουδών και των επαγγελματικών δικαιωμάτων χιλιάδων αποφοίτων.

Mε την προσαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 36/2005, στο εθνικό δίκαιο, αναθεωρείται «ντε φάκτο» το άρθρο 16 του Συντάγματος, καθώς η πολιτεία θα αναγνωρίζει τα πτυχία κολεγίων που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά ιδιωτικά ανώτατα ιδρύματα. Tο «Eθνος της Kυριακής» αποκαλύπτει σήμερα το περιεχόμενο του ΠΔ, που καταργεί στην πράξη την απαγόρευση της λειτουργίας ιδιωτικών AEI στην Eλλάδα. Kαι τούτο διότι για πρώτη φορά αναγνωρίζονται πτυχία που χορηγούν κολέγια σε συνεργασία με ξένα ιδιωτικά πανεπιστήμι

Σύμφωνα με τα βασικά σημεία του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, ένα νέο όργανο, το Συμβούλιο Aναγνωρίσεως Eπαγγελματικών Προσόντων (ΣAEΠ), θα δέχεται τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων και θα εκδίδει τις αποφάσεις αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων.

Στο σχετικό άρθρο αναφέρονται τα εξής: Στις αρμοδιότητες του Συμβουλίου ανήκει η κρίση κάθε θέματος κρίσιμου για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων, και ιδίως του ζητήματος αν απαιτείται η πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης προσαρμογής στην Eλλάδα ή η υποβολή του αιτούντος σε δοκιμασία επάρκειας.

Tο ΣAEΠ θα έχει δύο τμήματα, στα οποία θα μετέχουν εκπρόσωποι επαγγελματικών σωματείων όπως το TEE, ο ΔΣA, ή διάφοροι Iατρικοί σύλλογοι, και εκπρόσωποι του ΔOATAΠ. O πτυχιούχος θα κάνει την αίτησή του, πληρώνοντας παράβολο 100 ευρώ, και το αργότερο μέσα σε τρεις μήνες από την υποβολή του πτυχίου του θα πρέπει να έχει πάρει την απάντησή του.

Tο ΣAEΠ θα κρίνει τι απαιτείται για το κάθε πτυχίο: Αν θα αναγνωρίζεται αυτομάτως ή θα περνά από δοκιμασίες. Kι αυτό θα γίνεται στις περιπτώσεις που η διάρκεια της εκπαίδευσης είναι μικρότερη κατά 1 έτος από αυτή που ισχύει στην Eλλάδα (τριετούς φοίτησης).

Θα προτείνεται στη συνέχεια στον ενδιαφερόμενο πτυχιούχο είτε η πρακτική άσκηση είτε η γραπτή δοκιμασία, και ο ίδιος θα αποφασίζει με ποιο τρόπο θα αναγνωρίζει το πτυχίο του.

Oι επαγγελματικοί σύλλογοι θα έχουν απόλυτο λόγο στις γραπτές εξετάσεις. Αφού «τελεσιδικήσει» στο ΣAEΠ η διαδικασία, οι επαγγελματικές οργανώσεις είναι υποχρεωμένες να εγγράψουν στα μέλη τους τούς νέους πτυχιούχους.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Χι avatar
    Χι 19/07/2009 18:38:08

    Πάλι βλακείες πάνε να κάνουν. Δεν είναι δυνατό να πάρει κάποιος πτυχίο π.χ. από βρετανικό πανεπιστήμιο (η συντριπτική πλειοψηφία έχει τριετή πτυχία), το οποίο θα αναγνωρίζεται παντού εκτός Ελλάδας, στην οποία θα απαιτούνται "δοκιμασίες".

    Θα δημιουργηθεί το εξής παράδοξο: ο απόφοιτος του πανεπιστημίου που σπούδασε στην έδρα του, θα αναγνωρίζει το πτυχίο του χωρίς "δοκιμασίες" (όπως συμβαίνει σήμερα) και αυτό που σπούδασε σε παράρτημα, θα υφίσταται "δοκιμασίες".

    Εκτός αν το κάνουν σκόπιμα, γιατί σκούζει ο Αλαβάνος (του ΤΕΕ). Υπάρχει και η ιστορία με τα "κλειστά" επαγγέλματα, οπότε δεν θέλουν να χάσουν το μπαγιόκο από μηχανικούς εξωτερικού, τετραετούς φοιτήσεως (πτυχίο και μεταπτυχιακό).

  2. αντί avatar
    αντί 20/07/2009 10:43:07

    Για μία ακόμα φορά στο Ελλαδιστάν θα γίνουν όλα πρόχειρα και αποσπασματικά.

    Ο καθένας μπορεί να καταλάβει, εδώ και χρόνια, ότι δεν είναι δυνατόν να μην υπάρξουν κάποια στιγμή και στη χώρα μας ιδιωτικά ΑΕΙ. Οι λεγόμενοι νόμοι της αγοράς το επιβάλλουν αλλά και η ίδια η κοινωνία, ενώ ταυτόχρονα ως μέλη της Ε.Ε. θα πρέπει να ακολουθούμε τη γενικότερη φιλοσοφία της στα θέματα αυτά.

    Το καλύτερο που θα είχαμε να κάνουμε θα ήταν να αναθεωρήσουμε το άρθρο 16 του συντάγματος και να επιτρέψουμε τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, αλλά παράλληλα να θέσουμε τους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους.
    Προσωπικά ήμουν πάντα ενάντια στη δημιουργία ιδιωτικών ΑΕΙ, κυρίως γιατί αμφέβαλα για το κατά πόσο θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως πανεπιστήμια.
    Για αυτόν το λόγο θα έπρεπε να θεσπιστούν αυστηροί και συγκεκριμένοι όροι λειτουργίας τους όπως στην Κύπρο π.χ., όπου γίνεται αξιολόγηση και μάλιστα πολλές φορές αναστέλλονται και άδειες. Για παράδειγμα πρέπει να υπάρχει ελάχιστος αριθμός διδασκόντων με PhD, ποσοστό καθηγητών συγκεκριμένων βαθμίδων, αξιολόγηση του προσωπικού με επιστημονικά κριτήρια (δημοσιεύσεις), εξοπλισμός κτλ.

    Οι γνωστοί αντιρρησίες το μόνο που κατάφεραν τόσα χρόνια είναι να περάσουν από το παράθυρο οι διατάξεις για τα κολλέγια, αντί να γίνει σωστή θεσμοθέτηση των όρων λειτουργίας. Τα σημερινά κολλέγια στην Ελλάδα είναι τραγικά χαμηλού επιπέδου και δεν θα άντεχαν ούτε στην παραμικρή αξιολόγηση με βάση τα παραπάνω κριτήρια.

    Άλλη μια εξυπηρέτηση της κυβέρνησης σε μικροσυμφέροντα, αδιαφορώντας πλήρως για το επίπεδο εκπαίδευσης σε αυτή την έρημη τη χώρα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.