#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
24/01/2013 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αναμένοντας την εσωτερική σύγκρουση στον ΣΥΡΙΖΑ



Μέχρι πρότινος λεγόταν συχνά ότι ο ΣΥΡΙΖΑ του 27% είναι ένα ανομοιογενές συνονθύλευμα με μόνο άξονα συνοχής την προοπτική εξουσίας, αλλά κυρίως ως έξωθεν κριτική και ψόγος. Μετά την αμερικανική περιοδεία του Αλέξη Τσίπρα, το ζήτημα μάλλον θα (πρέπει να) αρχίσει να απασχολεί και το εσωτερικό του κόμματος του Αλέξη Τσίπρα...

Κάνοντας «στροφή» με στυλ

Ακόμα και στην επίσκεψη του Τσίπρα στην «άγρια» Αργεντινή, είχαν φύγει εκφράσεις για κατάργηση των Μνημονίων, για ακύρωσή τους ή για να πετάξουμε έξω τους δανειστές. Άλλωστε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι από τότε που ο Αλέξης Τσίπρας υποσχόταν «κατάργηση του Μνημονίου και των μέτρων λιτότητας με ένα νόμο, σε ένα άρθρο». Το ραντεβού Τσίπρα-Σόιμπλε ήταν μόνο η κορυφή του παγόβουνου: η αξιωματική αντιπολίτευση ήδη αναγνωρίζει και σέβεται τους περισσότερους στόχους του προγράμματος προσαρμογής και θέτει ως μείζονα προτεραιότητα την παραγωγή πρωτογενούς πλεονάσματος, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας έχει εμφανώς υιοθετήσει «μεταρρυθμιστικά» χαρακτηριστικά στο λόγο του. Κλείστηκε και ραντεβού του Τσίπρα με το νούμερο δύο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, τον Ντέιβιντ Λίπτον την ερχόμενη Πέμπτη στις ΗΠΑ, προφανώς στα «στρατηγεία» του ίδιου του ΔΝΤ. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είναι ξεκάθαρο ότι κάνει στροφή στο ρεαλισμό. Επιχειρεί να μπει στο κάδρο των ηγετών, ότι μπορεί να κυβερνήσει την Ελλάδα κι ότι δεν θα την κάνει Κούβα. Αλλά θα έχει ενδιαφέρον να πείσει τους Διεθνείς οργανισμούς που δίνουν λεφτά στην Ελλάδα, με το αζημίωτο βέβαια, ποια θα είναι ακριβώς η οικονομική πολιτική που θα ακολουθήσει.

Τι θα απογίνει ο αντιαμερικανισμός των στελεχών;

Πρώτον, τα αυτονόητα: άλλο το εκλογικό κοινό και άλλο το στελεχιακό δυναμικό. Μπορεί στην πληθώρα ψηφοφόρων του 27% οι «ριζοσπάστες αριστεροί» να είναι μια αδιόρατη μειοψηφία, μα δεν ισχύει το ίδιο για τον «μηχανισμό» του ΣΥΡΙΖΑ, για το στελεχιακό δυναμικό –υψηλό, μεσαίο, βάσης- που τον συγκροτεί σε κόμμα και που θα κληθεί να υπηρετήσει το κράτος από διάφορες θέσεις στην όποια περίπτωση εκλογικής νίκης.

Αυτό το στελεχιακό δυναμικό προέρχεται από τις εποχές του 4%, έχει ζυμωθεί πολιτικά στις σχολικές και πανεπιστημιακές καταλήψεις, στην εξέγερση ενάντια στο κράτος και στην κοινωνία τον Δεκέμβρη του 2008, σε έναν βαθμό μελέτης και ανάγνωσης των (μετα)μαρξιστικών συγγραφών που αποσπά πλήρως τον ιδεολόγο από την κοινή βιούμενη πραγματικότητα. Τα ρητορεύματα «κατάργησης του Μνημονίου» και «τέλους της λιτότητας» που ελέχθησαν στο Βερολίνο σώζουν τα προσχήματα για όσους εκ του παλαιού στελεχιακού μηχανισμού θέλουν να συμβιβάσουν την συνείδησή τους, αλλά ο αυτοπροσδιορισμός του ΣΥΡΙΖΑ ως «νοικοκυραίων» ή η αποθέωση της νομιμότητας και της επιβολής/διασφάλισής της από την Πολιτεία δια χειλέων Αλέξη Τσίπρα δημιουργούν τα πρώτα πραγματικά μη συμβιβάσιμα ρήγματα. Ας πούμε ότι δικαιολογήθηκε κι αυτό ως απαραίτητος στρατηγικός ελιγμός. Τι γίνεται όμως με το Ιερό Δισκοπότηρο της εγχωρίου «ριζοσπαστικής Αριστεράς», τον αντιαμερικανισμό;

Ακόμα και το πιο εθελότυφλο στέλεχος δεν μπορεί παρά να διαπίστωσε την αύρα «οι Αμερικανοί είναι φίλοι μας» που πάσχισε να αναδίδει διαρκώς η ομάδα του Αλέξη Τσίπρα στην Αμερική, τις δηλώσεις «οι άνθρωποι στην Ελλάδα, ακόμη και της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, σας θεωρούν συνοδοιπόρους» και τον νέο, αμερικανικό αριστερό ριζοσπαστισμό του ΣΥΡΙΖΑ. Μιλάμε για ένα κόμμα που δομείται πάνω στο αίσθημα του αντιαμερικανισμού (άρα, και στην αναμονή μιας θυμικής, όχι λογικής αντίδρασης)! Το ΣΥΡΙΖΑ έγινε πλέον ανεπίστρεπτα ένα «φιλοαμερικανικό» κόμμα, ιδιότητα την οποία προσπαθεί να διαστείλει με μια τουλάχιστον επιφυλακτική στάση απέναντι στην Γερμανία και κυρίως στο πρόσωπο της καγκελαρίου Μέρκελ. Μετά την επιστροφή του προέδρου του από το άντρο του καπιταλισμού, τις ΗΠΑ, ο κ. Τσίπρας θα έχει πρόβλημα στο άντρο του σοσιαλισμού, την Κουμουνδούρου. Καθώς αρκετοί «επαναστάτες» τον περιμένουν στη γωνία για τη… δεξιά στροφή που επιχειρεί.

Ακόμα κι αν η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ το έχει πάρει απόφαση ότι μέσα στην θάλασσα του 27% θα χάσει κάποιους από τους παλιούς ριζοσπάστες ψηφοφόρους της, δεν μπορεί να ισχύει το ίδιο για τον στελεχιακό κορμό του κόμματος – ειδικά όταν ο ΣΥΡΙΖΑ διατείνεται πως έχει αντισταθεί στον εκπασοκισμό του και στην κακώς νοούμενη «ανανέωση» των στελεχών του. Τα περισσότερα από τα «παλιά» στελέχη θα τα κουβαλάει... θέλοντας και μη. Ειδικά δε όταν ο αριθμός των στελεχών είναι σημαντικά μικρότερος των νέων αναγκών, αφού είχε δημιουργηθεί για ένα κόμμα του 4% (αν και γενικά η Αριστερά έχει πολλά στελέχη ανά ψηφοφόρους λόγω των μηχανισμών ιδεολογικοπολιτικής συγκρότησης και ζύμωσης που διαθέτει στις νεολαίες της, σε αντίθεση με τις κυρίως πελατειακές νεολαίες των κομμάτων του παλαιού δικομματισμού).

Τα τύμπανα του πολέμου

Τα τύμπανα του πολέμου ηχούν ήδη: «Είναι πολύ βαθιά νυχτωμένος όποιος σχεδιάζει την κατάκτηση της ηγεμονίας στην κοινωνία με οδηγητική ιδέα την επέκταση της επιρροής του ΣΥΡΙΖΑ προς τον δυσώνυμο όσο και ανύπαρκτο πια ‘μεσαίο χώρο’», έγραφαν σε κοινό τους άρθρο την περασμένη Τετάρτη στην «Αυγή» ο Χρήστος Λάσκος και ο Χριστόφορος Παπαδόπουλος. Ο Χρήστος Λάσκος δεν είναι ένα τυχαίο στέλεχος. Εκτός από μέλος της Κεντρικής Επιτροπής είναι ο «Θεσσαλονικάρχης» του κόμματος για λογαριασμό της ομάδας Τσίπρα. Οι απόψεις του μόνο απαρατήρητες δεν πέρασαν από τον στενό πυρήνα της ηγετικής ομάδας, η οποία αντιλαμβάνεται ότι η στρατηγική στροφή από τον ριζοσπαστισμό στους «νοικοκυραίους» δεν θα περάσει «αναίμακτα».  «Θα πει κανείς:», συνεχίζει το άρθρο, «και τότε πώς το 30% θα γίνει 50% ή 60%;  Χωρίς μια τέτοια ‘κοινωνική διεύρυνση’ και τις μετριοπαθείς συμπεριφορές που απαιτούνται; Πώς θα γίνει αν δεν νερώσουμε λίγο τον αντισυστημισμό μας;».  Η απάντησή τους, λίγο παρακάτω, αποκαλύπτει τη διαφορετική στρατηγική που, μέχρι στιγμής, υποστηρίζει με θέρμη μόνο η μειοψηφία της Αριστερής Πλατφόρμας του Παναγιώτη Λαφαζάνη. Όπως γράφουν, ο στόχος για το κόμμα «είναι να επεκτείνεις την ταξική σου επιρροή ακριβώς σε εκείνες τις δυνάμεις για τις οποίες η Αριστερά γεννήθηκε και υπάρχει: άνεργοι, νέοι, εργάτες και ιδιωτικοί υπάλληλοι». Μάλιστα, όπως σημειώνουν, στέλνοντας ηχηρό μήνυμα στην ηγεσία, «η αντίθετη κίνηση - δηλαδή η στροφή στους νοικοκυραίους - είναι στρατηγική αυτοκτονική, όχι γιατί αποτελεί λαϊκιστική παρεκτροπή του χειρίστου είδους, αλλά γιατί είναι ο καλύτερος τρόπος να χαθεί  το σημερινό 30% που αντιπροσωπεύει ένα πολύ μεγάλο εξεγερσιακό, αντιστασιακό, δημιουργικό και δημοκρατικό δυναμικό».

Ήδη από την εκταμίευση της δόσης-μαμούθ, πολλά «μετριοπαθή» στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ προειδοποιούσαν, στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις τους ότι «το δίλημμα μνημόνιο-αντιμνημόνιο πέθανε» και πως η πολιτική ατζέντα, αλλά και η οικονομία περνούν σε μία νέα φάση: στη «μετά τα μέτρα» εποχή.

Δομικές, αγεφύρωτες διαφορές

Η πολιτική συγκρότηση της ρητορικής του μέσου άμεσα εμπλεκομένου με την υπόθεση ΣΥΡΙΖΑ βασιζόταν μέχρι πρότινος στους παρακάτω άξονες: (α) αντιπαλότητα/έχθρα απέναντι στο κράτος (β) απέχθεια απέναντι στην έννοια των «νοικοκυραίων» ή της νομιμότητας (γ) αποθέωση της λαθρομετανάστευσης (δ) αποδόμηση της έννοιας του έθνους, σκώμμα για όσους την συμμερίζονται (ε) συνθηματολογικός αντικληρικαλισμός. Φυσικά, αν τους ρωτούσες ποιοι είναι οι πολιτικοί πυλώνες του ΣΥΡΙΖΑ θα απαντούσαν αλλιώς (π.χ. «κοινωνική δικαιοσύνη»), όμως τα προαναφερθέντα είναι τα «θέματα αξιών» που καθιστούσαν κάποιον συριζαίο και όχι, π.χ., οπαδό του ΚΚΕ. Ήταν τα θέματα τα οποία είχε επιλέξει ο ΣΥΡΙΖΑ ως ταυτότητά του μέσα από τα γεγονότα και τα πρόσωπα τα οποία ανεδείκνυε ως μυθολογία του: αυτά είναι τα θέματα τα οποία «ζύμωναν» τον υπό πολιτικοποίηση μέχρι να συμπληρώσει την αίτηση εγγραφής στην ριζοσπαστική αριστερά (radical left για τους Αμερικανούς, το οποίο ο Αλέξης απέδωσε ως... «ριζικές μεταρρυθμίσεις στο κράτος»!). Τι γίνεται τώρα, όταν σχεδόν το σύνολο αυτών των θεμάτων είναι είτε απαγορευμένο, είτε σηκώνει πλέον αυτοακυρωτικά «ναι αλλά», είτε συναντά την μήνιν νεήλυδος συντρόφου λέγοντος «σύντροφε, ο σύντροφος Αλέξης άλλα μας είπε στην Αμερική/στην Γερμανία/στην τηλεόραση/προχθές» κλπ. Πόσο αντέχει ο εξωστρεφής «φασαριόζος» ριζοσπάστης να κρατάει την αναπνοή του, την ώρα που ο σύντροφος Αλέξης του κρατά την μύτη;

Ποια λογική θα είχε το να μην ξεσπάσει σύντομα η έντονη εσωτερική σύγκρουση, η ενδόρρηξη; Μόνον την λογική της προοπτικής εξουσίας ως αποκλειστικού και απολύτου άξονα συνοχής. Όμως, όσο κι αν πιστώνουμε ιδιοτέλεια στον ΣΥΡΙΖΑ, τα στελέχη που έκαναν την χαμαλοδουλειά όλα αυτά τα χρόνια μάλλον έχουν άλλη αντίληψη, η οποία εκπορεύεται εν μέρει και από τον θυμό που συντηρούσαν όλα αυτά τα χρόνια απέναντι στο κράτος και την συλλογικότητα. Όταν η πολιτική σου συγκρότηση βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην συντήρηση ενός άσβεστου θυμού απέναντι σε κάποιες ιδέες ή καταστάσεις, το να τις αγκαλιάσεις αυτοστιγμεί με το στανιό λόγω της προσταγής του επικεφαλής δεν είναι απλώς δύσκολο: είναι ανέφικτο.

Το να παρακολουθήσεις ιδεολογική συζήτηση σε τοπική οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ αυτήν την εποχή πρέπει να είναι πραγματικά περιβόλι. Ή θα είναι ριζικά αποκομμένη από τις όψιμες μεταλλάξεις της ηγεσίας και θα συζητάνε για την κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής ή τις παραδόσεις αυτοοργάνωσης στην λατινική Αμερική, ή θα λαμβάνουν χώρα συγκρούσεις «παλαιών» και «νέων» που θα είναι «όλα τα λεφτά», με τα οποία μάλλον θα επιχειρήσει ο ΣΥΡΙΖΑ να χρηματοδοτήσει το έλλειμμα...

Ήδη η διατηρηθείσα συνοχή του ΣΥΡΙΖΑ μετά τις δηλώσεις περί νοικοκυραίων και νομιμότητας συνιστά επίτευγμα αξιοθαύμαστο. Όμως, δεν είναι κάθε μέρα τ’ Αη-Γιαννού. Οπότε, αναμένουμε να ξεσπάσει η εσωτερική σύγκρουση από στιγμή σε στιγμή...

Σωτήρης Μητραλέξης 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Παναγιώτης avatar
    Παναγιώτης 24/01/2013 08:11:56

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΣ , ΜΗΝ ΕΘΕΛΟΤΥΦΛΕΙΤΕ. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΕΦΙΚΤΟΥ ΚΑΙ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΕΚ ΤΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ. ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ, "Η ΜΑΣΑ -όρα εξουσία-ΕΝΩΝΕΙ"

    • ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
      ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ @ Παναγιώτης 24/01/2013 08:50:45

      Κι εγώ πιστεύω αυτό. Θυμηθείτε Ανδρέα και τα άλλα παιδιά.
      Ο Γλέζος κλπ. συγγενείς.

  2. arcane avatar
    arcane 24/01/2013 08:25:25

    Η ιδεολογική βάση του Συνασπισμού, που είναι ο κορμός του ΣΥΡΙΖΑ, ήταν πάντα κοινωνική δικαιοσύνη + δημοκρατία. Οι άνθρωποι είναι μετεξέλιξη του παλιού ΚΚΕ εσωτερικού, στο θέμα της δημοκρατίας διαφέρουν από το ΚΚΕ. Οι υπόλοιπες συνιστώσες όμως είναι άλλη ιστορία, βρίσκεις εκεί κάθε ιδεολογικό ρεύμα της αριστεράς, από ήπιους σοσιαλδημοκράτες ως βαμένους σταλινικούς. Το πραγματικά αξιοπερίεργο είναι τοπως συνηπήρξαν τόσα χρόνια, πριν τους προκύψει η προοπτική εξουσίας.
    Το αν θα κινηθούν με πολιτικό προφίλ νοικοκύρη ή αντισυστημικού εξαρτάται από το πως θα εξελιχθούν τα οικονομικά πράγματα. Να θυμόμαστε ότι ο κάθε νοικοκύρης που χάνει το σπίτι του στη τράπεζα γίνεται ακαριαία αντισυστημικός. Πάντως ότι και να γίνει, κανένα κόμμα στην ιστορία δεν θυσίασε την εξουσία γιά λόγους αρχών, σίγουρα δεν θα το κάνει τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ.

    • Argiris avatar
      Argiris @ arcane 24/01/2013 09:03:47

      Εμεις σε πιστευουμε αλλα αυτα να τα πεις στον Λαφαζανη οταν μεχρι την ανοιξη θα γινει της ποπης.

  3. farofylakas4 avatar
    farofylakas4 24/01/2013 09:07:35

    Να προσπαθήσω μια απλή έως απλοϊκή ανάλυση:
    ΤΟ ΣΥΡΙΖΑ (Συνασπισμός) με όλες τις συνιστώσες, τα κλαδιά και τα παρακλάδια του, ήταν κόμμα με εκλογική δύναμη της τάξης του 4% (μεσοσταθμικά).
    Σήμερα, φαινεται να ξεπερνάει το 25%.
    Αυτό όμως, δε σημαίνει οτι ο Ελληνικός λαός, αγάπησε τη ΡΟΖΑ και τις υπόλοιπες ακραίες συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ. Σημαίνει απλά οτι δεν είχε τί καλύτερο να ψηφίσει.
    Επομένως: Για ποιο λόγο ο φιλόδοξος Τσίπρας ο οποίος δε δίστασε να δηλώσει υποταγή στα Αμερικανάκια, προκειμένου να είναι αρεστός τους, μπροστά στο ενδεχόμενο ανάληψης της εξουσίας;
    Η εξήγηση είναι απλή: Επειδή φαίνεται διαθεσιμός να "θυσιάσει" όλες τις ακροαριστερές και αναρχοαυτόνομες φωνές, προκειμένου να εισβάλλει στον πολυδιαφημιζόμενο κέντρο (αχ Καραμανλή τί μας έκανες!) και κεντροαριστερό-σοσιαλδημοκρατικό χώρο.

  4. xbab avatar
    xbab 24/01/2013 09:43:07

    Είμαι "άσχετος", αλλά θα μου επιτρέψετε να σας πω πως κάνετε λάθος πολιτική εκτίμηση.
    Παρά τη τραγικότητα και "επικινδυνότητα" που εκπέμπει αυτό το κόμμα εκτιμώ πως δύσκολα θα ξεφουσκώσει.
    Και ξέρετε γιατί;
    Υπάρχει σπέκουλα των νέων τζακιών των ΜΜΕ
    Βλέπεις μεγάλο τηλεποπτικό κανάλι να έχει μια Α πολιτική τακτική στο επίσημο κεντρικό δελτίο ειδήσεων και μια ώρα πριν απ' αυτό να μαζεύονται όλα τα συνοθυλλεύματα και παρακμιακά πρόσωπα και να σπεκουλάρουν Β τακτική αντίθετη μ' αυτή την επίσημη(...ένα παράδειγμα)
    Ή να βλέπεις "εκδότες" να έχουν πιάσει μόνιμο στασίδι σε συγκεκριμμένα ΜΜΕ σχεδόν καθημερινά που εκτός από τη τσάμπα διαφήμηση των φυλλάδων τους να αβαντάρουν και να σπεκουλάρουν απροκάλυπτα τον ΣΥΡΙΖΑ
    Από την άλλη μεριά βλέπεις μια ΝΔ να προσπαθεί επικοινωνιακά να κάνει κάτι αλλά να πνίγεται η φωνή της, λόγω έλλειψης...δασωστών.
    Εκτιμώ πως ο ΣΥΡΙΖΑ με συγκεκριμμένα στελέχη και μ' αυτό τον αρχηγό δεν πρέπει να κυβερνήσει τη χώρα.
    Δεν αρκεί όμως η εκτίμηση γιατί ο ελληνικός λαός....ψηφίζει.
    Έτσι λέγαμε για το ΠΑΣΟΚ και είδατε τι εκλογικές νίκες κατά καιρούς έχει καταγράψει και που οδηγήσε τελικά τη χώρα.
    Τώρα έχει σβήσει, το κακό έχει γίνει και έτσι θα γίνει και με τον ΣΥΡΙΖΑ.
    Η ΝΔ για άλλη μια φορά δεν φαίνεται ικανή να αντιμετωπίσει την επικίνδυνη τακτική του ΣΥΡΙΖΑ, λόγω έλλειψης ικανών ΝΕΩΝ μαχητικών στελεχών, αλλά και αδυναμίας στον επικοινωνιακό τομέα.

    • GLAD avatar
      GLAD @ xbab 24/01/2013 14:05:27

      Και εγώ ξαναρωτάω :
      To Πασοκ κέρδιζε διαδοχικά τις εκλογές επί 30 χρόνια , γιατί μοίραζε στους ανθρώπους του χρήμα το οποίο εξασφάλιζε με συνεχή δανεικά (αυτά που πληρώνουν τώρα και αυτοί που δεν είταν Πασοκ).
      Τώρα το νέο Πασοκ (Συριζα) που θα βρεί τα δανεικά?

      • xbab avatar
        xbab @ GLAD 24/01/2013 17:09:36

        Σαν σκέψη, σαν υπόθεση, αυτό είναι πολύ επικίνδυνο για την πατρίδα μας, για μας όλους, γιατί τα στελέχη των συνιστωσών δεν ενεργούν βάσει πολιτικού προγράμματος.
        Και άμα έρθουν "στα πράματα" η πολιτική θα είναι ολέθρια και ανερμάτιστη.
        Ο Θεός να βάλει το χέρι του.

    • GLAD avatar
      GLAD @ xbab 24/01/2013 14:13:38

      Τα δανεικά που θα χρειασθούν ποιός θα τα δόσει?

      • xbab avatar
        xbab @ GLAD 24/01/2013 17:10:08

        Ο ολοκληρωτισμός....

  5. Ανώνυμος avatar
    Ανώνυμος 24/01/2013 10:15:15

    Άσχετο μεν, σχετικό δε
    "Για το βραβείο Index είναι υποψήφιος ο δημοσιογράφος Κώστας Βαξεβάνης, μετά την δημοσίευση της λίστας Λαγκάρντ" (..από ειδησεογραφία)
    Να υποθέσω θα το μοιρασθεί με τον Διώτη

  6. EΠΙΚΟΥΡΟΣ avatar
    EΠΙΚΟΥΡΟΣ 24/01/2013 10:30:36

    Καλή προσπάθεια το άρθρο σου αγαπητέ κ. μητραλέξη, αλλα ακόμα καλύτερα τα σχόλια των αναγνωστών του antinews επ' αυτού. Τελικά οι σχολιαστές έχουν δίκιο. Μην αναμένουμε εσωτερική σύγκρουση στον ΣΥΡΙΖΑ τουλάχιστο ως τις εκλογές.
    Αλλωστε δεν είναι πλέον Συριζα. Είναι ΕΚΜ μέσα στο οποίο ο Συριζα και οι συνιστώσες δεν παίρνουν ούτε το 3% των ψήφων πλέον.

  7. Διογένης avatar
    Διογένης 24/01/2013 10:34:29

    Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πήγε ψηλά επειδή είχε ποτέ εσωτερική συνοχή. Ο ΣΥΡΙΖΑ πήγε ψηλά επειδή ο κόσμος άκουγε από τον Τσίπρα αυτά που ήθελε να ακούσει, αυτά που λαχταρούσε να ακούσει από την αντιπολίτευση. Πόσες φορές δεν είπαμε μέσα μας όλοι μας "μακάρι να τα έλεγε αυτά που λέει ο Τσίπρας ο (αντιμνημονιακός, τότε) Σαμαράς", όταν αναμέναμε δυναμικότερη αντιμνημονιακή αντιπολίτευση. Τον ΣΥΡΙΖΑ λοιπόν τον ψήφισαν και δεξιοί και κεντρώοι και όλοι όσοι ήθελαν μια πολιτική με όρους εθνικής κυριαρχίας.

    Σήμερα υπάρχουν αντίρροπες, αντίστροφες τάσεις. Από τη μια ο Σαμαράς χειρίζεται το Μνημόνιο με όρους που ξαναδίνει εθνική κυριαρχία στην Ελλάδα και αυξάνει συνεχώς την οικονομική σταθεροποίηση. Από την άλλη ο Τσίπρας συστημοποιείται όλο και περισσότερο και για να πάρει λίγη γεύσει εξουσίας ομνύει τελικά και αυτός στο βωμό του Μνημονίου, όπως αναγκάστηκε τελικά να κάνει πρώτος ο Σαμαράς. Υπάρχουν όμως δομικές διαφορές. Η πρώτη είναι ότι ο Σαμαράς είχε μια αρκετά πειθήνια εκλογική βάση, αυτή του 18,8%, που τον βοήθησε τελικά να συσπειρώσει γύρω του ευρύτερες μνημονιακές δυνάμεις τον Ιούνιο, που τον έφεραν στην πρώτη θέση. Ο Τσίπρας δεν έχει τέτοια δομική βάση. Ο κόσμος του θα απογοητευτεί εύκολα από τη συστημική στροφή. Η δεύτερη διαφορά είναι διαφορά πολιτικού timing. Η Ελλάδα μπήκε στο συρμό του τραίνου που οδηγεί έξω από το τούνελ. Δεν έχει βγει ακόμη, αλλά πηγαίνει να βγει. Πάρα πολλοί Έλληνες (ίσως, ακόμη οι περισσότεροι) αρνούνται ακόμη να πιστέψουν ότι οδηγούμαστε σε έξοδο από το τούνελ, ίσως επειδή δεν βλέπουν να υλοποιείται αυτό στην τσέπη τους. Όσο όμως η βελτίωση των δημόσιων οικονομικών θα μεταφράζεται σε βελτίωση των προσωπικών οικονομικών του καθενός, τόσο θα καταρρέει η προσδοκία που έφερε τους ανθρώπους στον ΣΥΡΙΖΑ. Ο Σαμαράς θα βρεθει τότε με πουτινικά ποσοστά στην εξουσία, για τον λόγο ότι πήρε από την Ελλάδα από τα τάρταρα της πολιτικής της αυτοεκτίμησης. Θα αποδειχθεί, αν όλα πάνε καλά, ο άνθρωπος που θα οδηγήσει την Ελλάδα από το ναδίρ στο ζενίθ. Και για αυτό τον λόγο θα συμπαρασύρει μαζί του ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ, τους πάντες. Ίσως η Χ.Α. να κρατήσει, για άλλους λόγους, και το ΚΚΕ, επίσης για άλλους λόγους. Η ανθρωπογεωγραφία της πολιτικής θα γίνει κάτι σαν της σημερινής Ρωσίας, από τη μια το κόμμα Πούτιν, από την άλλη οι εθνικιστές και οι κομμουνιστές, κάπου στην άκρη κάτι ψευδοφιλελεύθεροι, που στην Ελλάδα όμως θα είναι ενσωματωμένοι στο νέο κόμμα Σαμαρά.

    Με δεδομένη την ομοιότητα της μελλοντικής αυτής πολιτικής γεωγραφίας, προτείνω ως όνομα του νέου κόμματος Σαμαρά το "Ενωμένη Ελλάδα", κατά τα πρότυπα του "Ενωμένη Ρωσία".

    • ΝΙΚΟΣ avatar
      ΝΙΚΟΣ @ Διογένης 24/01/2013 11:36:43

      Διογένη συμφωνώ απόλυτα μαζί σας. Αυτό που μένει να βρεθεί είναι ο κατάλληλος χρόνος

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ Διογένης 24/01/2013 13:29:19

      Ἀγαπητέ Διογένη,πάρα πολλοί Ἕλληνες,ὅπως γράφεις,ἀρνοῦνται νά πιστέψουν ὅτι ἡ Ἑλλάδα ὀδεύει πρός ἔξοδο ἀπό τό τούνελ.Νά συμπληρώσω,ὅτι ὄχι μόνο ἀρνοῦνται νά πιστέψουν,-ουμε,ἀλλά δέν μποροῦν -οῦμε κάν νά ἀντιληφθοῦμε κάτι τέτοιο! Τό ἄγριο κυνήγι τοῦ Κράτους πρός ὅλους καί τούς συνεπεῖς φορολογούμενους,δέ μᾶς ἀφήνει.
      Διαφωνῶ ὅμως μ'αὐτό πού λές ὅτι ''ὅσο ἡ βελτίωση τῶν δημόσιων οἰκονομικῶν,θά μεταφράζεται σέ βελτίωση τῶν οἰκονομικῶν τοῦ καθενός...''.Μά ἀκριβῶς τό ἀντίθετο συμβαίνει! Ὅσο βελτιώνονται τά οἰκονομικά τοῦ Κράτους,καταβαραθρώνονται τοῦ καθενός μας,γι' αὐτό πῶς ''θά καταρρεύσει ἡ προσδοκία πού ἔφερε-καί φέρνει-τούς ἀνθρώπους στόν ΣΥΡΙΖΑ'' καί στ' ἄλλα κόμματα; Καί αὐτό ἔρχεται νά συμπληρώσει καί τό παραπάνω,διότι ἔχουμε κλειστεῖ ὅλοι οἱ Ἕλληνες ἐκ τῶν πραγμάτων,στόν δύσκολο μικρόκοσμό μας,πού ἀδυνατοῦμε νά καταλάβουμε ὅτι κάτι ''κινεῖται'' στή σωστή κατεύθυνση.
      Συμφωνῶ,τέλος,ὅτι ὁ μόνος ἄνθρωπος πού μπορεῖ νά ὁδηγήσει τό σκάφος μέ ἀσφάλεια εἶναι ὁ Σαμαρᾶς,γι' αὐτό τόν πιστεύουμε ἄλλωστε ἀκόμη,ἀλλά ὄχι μέ...πουτινικά ποσοστά.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Κυθήριος 24/01/2013 14:27:31

        Αυτή τη στιγμή (24-1-2013) η βελτίωση των οικονομικών του κράτους ΔΕΝ έχει αντανακλαστεί στα οικονομικά του καθενός μας, παρά μόνον εάν "παίζει" κανείς στο χρηματιστήριο. Όμως δεν ισχύει και το αντίστροφο που λες, δεν είναι δηλαδή ότι η βελτίωση των οικονομικών του κράτους περνάει μέσα από τη χειροτέρευση των δικών μας οικονομικών. Μέχρι την έλευση αυτής της κυβέρνησης γινόταν το αντίθετο, χειροτέρευαν τα δικά μας οικονομικά και χειροτέρευαν και του κράτους.

        Μια πρώτη σοβαρή βελτίωση θα έλθει όταν εξοφληθούν οι οφειλές του κράτους προς το δημόσιο. Αυτό θα δώσει σημαντική ανάσα στο σύνολο του ιδιωτικού τομέα. Όχι μόνον σε αυτούς που θα εισπράξουν, αλλά και σε αυτούς που χρωστάνε όσοι θα εισπράξουν, και σε αυτούς με τους οποίους θα συναλλαχθούν αύριο όσοι εισπράξουν, και σε αυτούς με τους οποίους τελικά θα συναλλαχθούν οι τελευταίοι κοκ.

        Μια δεύτερη βελτίωση θα έλθει όταν μπορέσουν να ξεμπλοκαριστούν κάποια μεγάλα έργα (αυτοκινητόδρομοι κλπ. και ας μην σταθούμε στο ότι ο μεγάλος ωφελημένος εκεί θα είναι ο Μπόμπολας), έλθουν αντίστοιχες κοινοτικές εισροές στην Ελλάδα, έλθει αντίστοιχη αύξηση του ΑΕΠ και γίνουν κάποιες προσλήψεις τον ιδιωτικό τομέα, μειώνοντας έτσι κάπως την ανεργία.

        Μια τρίτη δεύτερη βελτίωση θα έλθει όταν η βελτίωση των οικονομικών επιτρέψει στην κυβέρνηση να χαλαρώσει τη φορολογική θηλειά γύρω από τους Έλληνες.

        Και μια τέταρτη βελτίωση θα έλθει όταν μπορέσουν να αποκατασταθούν κάπως οι μισθοί και οι συντάξεις.

        Τότε είναι που θα σαρώσει πολιτικά τους πάντες και τα πάντα η κυβέρνηση Σαμαρά.

        Δεν πιστεύω ότι είναι πολύ μακριά αυτή η ημέρα, η ημέρα που θα επιστραφεί το πρώτο ευρώ στον πρώτο συνταξιούχο από αυτά που έχασε από το Μνημόνιο. Πιστεύω ότι θα γίνει μέσα στην τετραετία.

        Ή προς τα εκεί θα πάμε ή προς το απόλυτο πουθενά, εάν δεν πετύχει η προσπάθεια ανάκαμψης της οικονομίας.

        • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
          ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ Διογένης 24/01/2013 19:24:06

          Συμφωνῶ ἀπόλυτα μέ ὅσα λές,ἐγῶ πιστεύω ὅμως πώς θά ἀργήσει ἡ ἡμέρα πού θά ἀρχίσει ἡ κυβέρνηση νά ἀποκαθιστᾶ κάπως μισθούς,συντάξεις καί νά χαλαρώσει λίγο τό φορολογικό.
          Μακάρι νά διαψευσθῶ ἐγῶ καί νά ἐπαληθευθεῖς ἐσύ...

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ Διογένης 24/01/2013 16:00:09

      Δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα, λησμονεις τον παραγοντα "κουρεμα". Αυτα και αλλα πολλα σε επομενο αρθρο

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ Διογένης 24/01/2013 16:01:23

      "κάπου στην άκρη κάτι ψευδοφιλελεύθεροι, που στην Ελλάδα όμως θα είναι ενσωματωμένοι στο νέο κόμμα Σαμαρά."

      ...να μη σωσουν!

  8. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 24/01/2013 11:06:12

    Μήπως αγαπητέ μου κ. Μητραλέξη, προσπαθείτε να εφυσυχάσετε, καθυσηχάζοντας ταυτόχρονα και τους αναγνώστες σας, προσποιούμενος πολιτική μυωπία και πετώντας ασκόπως τη μπαλίτσα στο αντίπαλο τερέν; Μέγα λάθος. Τη μπάλα αυτή τη στιγμή, την έχει ο κ. Αντώνης Σαμαράς και από τις δικές του επιτυχημένες ή όχι παρεμβάσεις-αποφάσεις-γενναίες ρήξεις-επαναστατικές τομές, θα εξαρτηθεί η διαμόρφωση του πολιτικού σκηνικού. Κάποιος ...Σύριζα θα υπάρχει και θα είναι πρώτο κόμμα αν ο κ. Α.Σαμαράς δεν καταφέρει τελικά να ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ τις επιλογές του ή δεύτερο κόμμα, αν τελικά ο σημερινός Πρωθυπουργός ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΝΑ ΞΕΚΟΛΛΗΣΕΙ από τα γρανάζια των συμβιβασμών με τα κατεστημένα, τα συμφέροντα και τα κακώς κείμενα γενικά. Προσωπικά, κουράζομαι αφόρητα πια να παρακολουθώ αναλύσεις για τις Ρόζες και τις κάθε είδους μικρο-τρελλο αιρέσεις που έχει απορροφήσει ο Σύριζα, όπως και να ζουμάρω επί των ''εσωτερικών συγκρούσεών'' τους. Είναι εξόχως ασήμαντο να χάνουμε την ώρα μας υπερμεγενθύνοντας το ασήμαντο!!!! Το παιχνίδι παίζεται αλλού και ο κυρίαρχος ετούτη τη στιγμή είναι άλλος. Θα αξιοποιήσει ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ τις δυνατότητές του με τον καλύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο εντός του χρονικού διαστήματος που έχει στη διάθεσή του; Θα υπερβεί; Θα επαναστατήσει; Θα ξεφύγει;
    Αυτά είναι τα καίρια ερωτήματα. Ο Σύριζα κάνει απλά τη δουλειά του όπως μπορεί, και πολύ καλά κάνει. Ας τον παρατηρούμε, ας τον κρίνουμε, ας προετοιμαζόμαστε, αλλά ας μην ''υπνωτιζόμαστε'' αυθυποβαλλόμενοι, οτι επέρχεται τάχα η αυτοκαταστροφή του κι έτσι δεν θα υποχρεωθούμε σε συγκρούσεις ούτε σε άγρια μάχη για τη διεκδίκηση της εξουσίας, γιατί αυτό απλά, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ.
    Μπορεί να ηρεμεί τα...πνεύματα, μα τα αποκοιμίζει κι όλας.

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ BLACKQUEEN 24/01/2013 12:37:30

      Για την αναγκη να "ριζοσπαστικοποιηθει" ο Σαμαρας εχουμε βαρεθει να γραφουμε. Ας γραψουμε και κατι αλλο γί´ αλλαγή...

      • BLACKQUEEN avatar
        BLACKQUEEN @ Σωτ Μητραλ 24/01/2013 13:16:39

        Θεωρείτε οτι ωφελεί ιδιαίτερα, να συγκεντρωθούν και να ....αυτοσυγκεντρωθούν όοοολοι μαζί οι επιθυμούντες την καταβαράθρωση του Σύριζα , ώστε να την προκαλέσουν μόνον διά της δύναμης της σκέψεώς τους;;;; :-)
        Μπα... Δε νομίζω πως θα έχει αποτέλεσμα. Αφήστε που είναι και βαρετό. Καλύτερα πρωταγωνιστής παρά κουρασμένος παθητικός θεατής.
        Όποιος τολμήσει λοιπόν, ας ηγηθεί. Καιρός για δράση.

      • EΠΙΚΟΥΡΟΣ1 avatar
        EΠΙΚΟΥΡΟΣ1 @ Σωτ Μητραλ 24/01/2013 14:09:08

        Δεν έχεις άδικο κ. Μητραλιά. Για την αναγκη να “ριζοσπαστικοποιηθει” ο Σαμαρας εχουμε βαρεθει να γραφουμε. Και έχουμε βεβαιωθεί οτι τσάμπα τα γράφαμε. Τώρα πια είναι φανερό οτι αυτό αποκλείεται να συμβεί.
        Αλλωστε ενας κούκος εν μέσω πλιατσικολόγων της εξουσίας καταλαβαίνει και ο ίδιος οτι κάτι τέτοιο είναι αδύνατο, αλλά δεν μπορεί και να εγκαταλείψει το σπίτι του επειδή έχει γεμίσει απ΄αυτούς...Πού να πάει? Στον Τσίπρα κι αυτός?....

    • BLACKQUEEN avatar
      BLACKQUEEN @ BLACKQUEEN 24/01/2013 13:17:35

      1) εφησυχάσετε 2) καθησυχάσετε
      Συγνώμη για τα εκ βιασύνης λάθη.

  9. EΠΙΚΟΥΡΟΣ avatar
    EΠΙΚΟΥΡΟΣ 24/01/2013 11:07:55

    " Όσο όμως η βελτίωση των δημόσιων οικονομικών θα μεταφράζεται σε βελτίωση των προσωπικών οικονομικών του καθενός, τόσο θα καταρρέει η προσδοκία που έφερε τους ανθρώπους στον ΣΥΡΙΖΑ".
    Πολύ σωστά. Μόλις η ύφεση που για το 2013 προβλέπεται απο 5 - 7,5% σταματήσει και αρχίσει η ανάπτυξη, έστω και 1%. Μόλις η αύξηση της ανεργίας που για το τέλος του 2013 προβλέπεται στο 30% σταματήσει και αρχίσει η μείωσή της και αν και όποτε σταματήσουν οι περικοπές μισθών και συντάξεων, τότε θα αρχίσει να καταρρέει η προσδοκία που έφερε τους ανθρώπους στον ΣΥΡΙΖΑ.
    Για να γίνουν όμως τα παραπάνω θα πρέπει η Μέρκελ να κάνει κολωτούμπα 180 μοιρών και να αρχίσει να μας δίνει το σχέδιο "Μάρσαλ" διότι όπως ξέρεις αγαπητέ Διογένη με π...ές αυγά δεν βάφονται. Αν λοιπόν δικαιωθείς και γίνουν όλα αυτά, θα έχει δικαιωθεί και ο Τσίπρας αφού άθελά του θα έχει συμβάλλει στην αλλαγή πορείας του Γερμανικού τραίνου...

  10. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 24/01/2013 11:38:40

    To μνημονιο - αντιμνημονιο παυει να εχει μεγαλη σημασια απο τη στιγμη που φθανουμε σε πρωτογενες πλεονασμα (φετος) και αρχιζει η αναπτυξη (του χρονου).
    Εαν το 2015 αναλαβει ο ΣΥΡΙΖΑ με πρωτογενες πλεονασμα 4% και αναπτυσσομενη οικονομια τι θα πει "αντιμνημονιο";Να παρει το πλεονασμα και να το δωσει σε αυξησεις μη πληρωνοντας τοκους και κηρυσσοντας σταση πληρωμων;Ειναι υπερβολικα αυτοκαταστροφικο ακομη και για το ΣΥΡΙΖΑ.
    Πολυ γρηγορα η αντιπαραθεση θα επικεντρωθει σε πολυπολιτισμικα και μεταναστευτικα.

    • ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ1 avatar
      ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ1 @ ψυχραιμια 24/01/2013 17:32:13

      Σύμφωνα με τον συγκυβερνώντα πρώην Υπ. οικονομικών το 2011 θα φθάναμε σε πρωτογενες πλεονασμα και θα άρχιζε η αναπτυξη το 2011.
      Σύμφωνα με το ΔΝΤ πρωτογενές πλεόνασμα φέτος δεν θα έχουμε γιατί ήδη έχουμε τρύπα 2 δις σχεδόν στα έσοδα και θα γίνει αυτόματη διόρθωση. Ανάπτυξη είναι άγνωστο αν θα υπάρξει το 2015, ιδίως αν η ύφεση φέτος ξεπεράσει το 7%.
      Αν όμως φίλε ψυχραιμια γίνει το θαύμα που περιγράφεις, βεβαίως και δεν θα έχει λόγο ύπαρξης ο Συριζα...Μάλλον θα μπεί κι αυτός στην συγκυβέρνηση...

  11. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 24/01/2013 11:39:42

    Το σκηνικό της εσωκομματικής σύγκρουσης, τα patterns και το διακύβευμα, θυμίζει αφόρητα ΝΔ του χειμώνα 2011-2012. Τι Μαρκόπουλος και Καμμένος, τι Δραχμαζάνης και Λάσκος;
    Σαν δίσκος βινυλίου με "κολλημένη" βελόνα είναι.
    "Φραξιονιστική πάλη χωρίς αρχές" το έλεγαν οι παλιοί τρότσκες. Φτιάξτε ακόμη μια κομματική διάσπαση, έχει πλάκα, λέει ο υποστηρικτής του "Κανένα"

  12. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 24/01/2013 11:47:48

    Φυσικά και αυτός, όπως ο παλιός και μεγάλος, "ανήκει στην Δύση" - με τον αριστερό τρόπο, και καλά κάνει. Και δεν διαλέγει ανάμεσα σε "Αμερικανάκια" και "Γέρμανα". Και οι 2 είναι φίλες χώρες, διαφορετικού τύπου εταίροι.
    Τα ίδια περίπου είχε πεί πριν 2 μήνες ο κ. Τσίπρας και στο Αμβούργο, στο συνέδριο του Ινστιτούτου Gerd Bucerius της εφημερίδας "Die Zeit".
    Μόνο εδώ, σε μάς δεν τα λέει έτσι. Λέει άλλα, με δράκους και αρκούδες.
    Αλλοίμονο, ξέρει τι ψώνια ειμαστε. Ψοφάμε για παραμύθα.
    Αυτό είναι το πρόβλημα και είναι δικό μας πρόβλημα. Των πολιτών.
    Όχι του Τσίπρα. Αυτός, πολιτικός είναι, τη δουλειά του κάνει.

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ Uncle Stgm 24/01/2013 13:40:33

      Θεῖε διακρίνω ἕναν πεσιμισμό τῶρα τελευταῖα στά σχόλιά σου,γιατί,δέν ἔχεις ὑπόψιν σου τό...ψωνιστικό μας παρελθόν,παλαιότερο καί ἐγγύτερο;
      Τῶρα διαπιστώνεις ὅτι μᾶς ἀρέσει νά κοιμόμαστε τά βράδυα μέ..παραμύθες;Ἡ τελευταία πρότασή σου τά ἐρμηνεύει ὅλα...

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Κυθήριος 24/01/2013 15:50:06

        Αγαπητέ, κατανοητό (και αντέχεται) που μας άρεζε η παραμύθα τις θερινές νύχτες, με τις παχειές αγελάδες και τις παχειές μύγες.
        Αλλά και τώρα παραμύθα; Αυτές τις κρύες νύχτες, χωρίς καλοριφέρ, με τα βρεγμένα κούτσουρα προελεύσεως Βουλγαρίας, να τσιτσιρίζουν στη σόμπα ;
        Όχι απλώς πεσιμισμό, αλλά κατάθλιψη μου φέρνει αυτός ο εθισμός στην παραμύθα.

  13. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 24/01/2013 11:48:30

    Το βασικό πρόβλημα του ΣΥΡΙΖΑ είανι η αδυναμία της διείσδυσης σε ευρύτερα κοινωνικά στρώματα κάτι που καταγράφεται στις δημοσκοπικές έρευνες πολύ καθαρά.Η αδυναμία αυτή δεν μπορεί να υπερκερασθεί γιατί άπτεται ενός σοβαρού και δομικού χαρακτηριστικού της Αριστεράς στην Ελλάδα. Αναφέρομαι στον πολιτικό της λόγο στον οποίο λόγο ο λαικισμός είναι διάχυτος.

    Μόνο που δεν είναι εύκολο πιά να γίνει φιλικός ειδικά σήμερα που ο μέσος Ελληνας έχει χάσει κάθε ελπίδα για επάνοδο της κατάστασης σε προηγουμενα έτη παχιών αγελάδων.

    Η δεξαμενή που ονειρεύονται δεν υπάρχει, το μόνο που υπάρχει είναι λαική οργή προς κάθε κατεύθυνση γιατί οσο και να μην το θέλει η αριστερά παρήγαγε πολιτική δεκαετίες τώρα στον ελλαδικό χώρο ανεξαρτήτως θέσης που κατείχε στο πολιτικό σκηνικό και ευθύνεται και αυτή για την πολύμορφη κρίση της Ελληνικής Κοινωνίας.

    Μην στέκεστε λοιπόν ούτε στις κωλοτούμπες ούτε στις μετατοπίσεις αυτά αποτελούν ανατολίτικα κόλπα που στοχεύουν στο να καλύψουν την βασική του αδυναμία , της χάραξης εθνικής πολιτικής. Αφείστε τον στα μικροκομματικά και μικροπολιτικά παιχνίδια του. Σταθείτε πιότερο στην προσπάθεια- πολύπλευρη και πολυεπίπεδη- για να γίνει οτι καλύτερο είναι εφικτό ώστε να βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο του απλού Ελληνα .Να μην δοθούν άλλες υποσχέσεις πιά γιατί Ηγέτης δεν είναι αυτός που επαγγέλεται μετταρυθμίσεις, Ηγέτης είναι αυτός που τις πραγματοποιεί .Αυτό δε να μην γίνει παρά μόνο για έναν λόγο, γιατί τούτος ο λαός τούτο το Εθνος οφείλει να συνεχίσει στον ιστορικό του δρόμο, να ακολουθήσει το πεπρωμένο του.Η πολιτισμένη συμπεριφορά δεν είναι σημάδι αδυναμίας, η ειλικρίνεια πάντα επαληθεύεται και επιβραβεύβεται απο την ζωή.

  14. Zugzwang avatar
    Zugzwang 24/01/2013 11:59:59

    Κυριε Μητραλεξη,
    Ο "αντιαμερικανισμος" του ΠΑΣΟΚ πριν απο τις εκλογες του 1981 ηταν μεγαλυτερος απ'οτι ειναι σημερα στον κομματικο μηχανισμο του ΣΥΡΙΖΑ. Μετα τις εκλογες, οσα απο τα στελεχη δεν συμμορφωθηκαν με την γραμμη του πρωθυπουργου Ανδρεα, τα εφαγε το μαυρο σκοταδι της πολιτικης ανυπαρξιας.

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ Zugzwang 24/01/2013 13:01:08

      Δὲν ἀμφιβάλλω, διερωτῶμαι ὅμως: ἡ δόμηση πολιτικῶν ταυτοτήτων στὸν θυμό, ὄχι στὴν ἀντιπρόταση, δὲν καθιστᾶ πιὸ δύσκολη τὴν μείζοντα κωλοτούμπα;

      • Zugzwang avatar
        Zugzwang @ Σωτ Μητραλ 24/01/2013 18:47:15

        Την εξηγηση την ειχε δωσει ο λορδος Acton :"Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely. Great men are almost always bad men."

  15. Μ.Γ avatar
    Μ.Γ 24/01/2013 12:11:02

    Θα συμφωνησω στα περισσοτερα σημεια της αναλυσης που κανει ο συντακτης. Θα προσθεσω ομως οτι θα ειναι ευτυχημα για τον τοπο εαν αρχισουν να παιρνουν ποδι οι διαφορες τραγελαφικες "συνιστωσες" που εκαναν τον ΣΥΡΙΖΑ να μοιαζει με τους Monty Pythons. Τη στιγμη αυτη λοιπον, ειτε το θελουμε ειτε οχι, η μονη υπαρκτη εναλλακτικη πολιτικη δυναμη στον τοπο ειναι ο ΣΥΡΙΖΑ, που δεν κουβαλαει την ρετσινια του παρελθοντος γιατι, απλουστατα, ποτε δεν προλαβε να κυβερνησει. (Το το θα κανει εαν καταφερει να κυβερνησει ειναι μια αλλη ιστορια κι ας την αφησουμε γι αργοτερα). Για να μπορεσει ομως να αναλαβει καποια στιγμη την διακυβερνηση πρεπει να μετατραπει σε ενα “σοβαρο” -οσο γινεται στα ελληνικα πλαισια !- ευρωπαϊκο πολιτικο κομμα που δεν θα μπερδευει και δεν θα τρομοκρατει τους πιο συντηρητικους και που θα προσφερει καποια υποτυπωδη ελπιδα και ανασα στους εξοργισμενους κεντρωους. Ο Τσιπρας δειχνει να το συνειδητοποιει αυτο, δειχνει να ωριμαζει και προσπαθει σταδιακα να απαγκιστρωθει απο τις επικινδυνες γραφικοτητες και ηλιθιοτητες των “συνιστωσων”. Απο καιρο αλλωστε φαινεται πως ηταν υποχρεωμενος να διεξαγει ενα διμετωπο αγωνα : αφ’ ενος απεναντι στο συνοθυλευμα αυτων των απιθανων “συνιστωσων”, αφ’ ετερου απεναντι στην αδηρητη πραγματικοτητα. Σε τουτο, νομιζω, οφειλονται οι προηγουμενες αντιφασεις του : να μην στεναχωρησουμε τους αριστεριστες με τις ιδεοληψιες τους και διαλυθει η συμπαραταξη, αλλα να μην τρομαξουμε και τους μελλοντικους μας ψηφοφορους. Τι να κανουμε, αυτη υπηρξε ανεκαθεν η πολιτικη, ειτε απο τα αριστερα, ειτε απο τα δεξηα. Ισορροπιες και συμβιβασμοι. Ο Σαμαρας οδηγηθηκε στο “ουδεις αναμαρτητος” κι ο Τσιπρας οδηγειται στο “μη φοβαστε την ριζοσπαστικη αριστερα”. Προσωπικα δεν με ενδιαφερει ουτε ο Τσιπρας, ουτε ο Σαμαρας, ουτε οποιοσδηποτε αλλος επωνυμος πολιτικος. Με ενδιαφερει να μην καταστραφει η χωρα, να μην μετατραπουμε σε εσαει αποικια ή σε Κοσοβο. Εαν ο Τσιπρας, βαζοντας “νερο στο κρασι του” υϊοθετησει και καποια κεντρωα, ή ολιγον “δεξηα” φρασεολογια, τοσο το καλλιτερο για τη χωρα, γιατι με δεξηους νεοφιλελευθερους εχει να αντιπαλεψει στην διεθνη σκακιερα και θα ηταν και αστειο εαν παριστανε π.χ τον παληο Φιντελ Καστρο. Tην στιγμη αυτο που προεχει ειναι να βγει η Eλλαδα απο το σπιραλ του θανατου στο οποιο την ερριξαν οι προδοτικες πολιτικες του ΓΑΠ και των συνενοχων του κι απο τον σιγουρο γκρεμο στον οποιο την οδηγουν οι συνεχιζομενες αδιεξοδες πολιτικες της πανικοβλητης τρικομματικης κυβερνησης. Η μετατροφη της καταστρεπτικης πορειας ειναι αδυνατον να γινει απο το παληο φθαρμενο πολιτικο προσωπικο που κυβερνησε επι 30 χρονια και που ειναι συνενοχο για την καταντια μας και τουτο ο κοσμος το γνωριζει, φτανοντας ομως στο επικινδυνο για τη δημοκρατια σημειο να υϊοθετει συνθηματα οπως, "να καει το μπο.. η Boυλη" και το "ολοι ιδιοι ειναι". (Σ’ αυτη την τυφλη οργη οφειλεται η αυξηση των ποσοστων της Χ.Α κι οχι στο οτι ενα μερος του ελληνικου λαου ασπαστηκε συνειδητα, απο τη μια στιγμη στην αλλη, τον φασισμο). Παντως, η καταρρευση του παληου πολιτικου σκηνικου ειναι αναποφευκτη. Το ιδιο συνεβηκε σε ολες τις χωρες απο τις οποιες περασε το ΔΝΤ και ακολουθηθηκαν οι συνταγες “σωτηριας” των διεθνων τοκογλυφων και των banksters. Εαν λοιπον προκειται να υπαρξει μια αλλαγη φρουρας, ας γινει με ορους ενος υποτυπωδους ρεαλισμου που δεν θα μας οδηγησει σε ακομα χειροτερη καταστροφη.

    • EΠΙΚΟΥΡΟΣ1 avatar
      EΠΙΚΟΥΡΟΣ1 @ Μ.Γ 24/01/2013 14:04:03

      ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΔΣΤΟΣ!!!

    • firiki2010 avatar
      firiki2010 @ Μ.Γ 24/01/2013 16:01:02

      1 Το τι θα κάνει αν κυβερνήσει δεν γίνεται "να το αφήσουμε γι αργότερα". Το αν θα θελήσουμε να κυβερνήσει εξαρτάται απολύτως από το τι θα μας πει/ τι καταλαβαίνουμε πως θα κάνει όταν κυβερνήσει.
      2.Υπάρχει μεγάλη , τεράστια διαφορά μεταξύ στροφής στον ρεαλισμό και διαφοροποίησης της φρασεολογίας ανάλογα με το ακροατήριο. Προσωπικά νομίζω πως παρακολουθούμε το σεύτερο.

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ firiki2010 24/01/2013 16:14:29

        Σωστός.
        Το (2) ακόμη περισσότερο. Αλλά το πραγματικό ζήτημα, είναι γιατί να είμαστε εμείς, οι εντός των συνόρων πολίτες, το "χαζό" ακροατήριο που καταπίνει ανεπεξέργαστο κουτόχορτο.
        Ενώ το ακροατήριο του Brookings, του Ινστιτούτου Bucerius της Zeit ή ο κυρ-Βόλφ Σώυμπλε, έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τα "γκουρμέ" του σεφ.
        "Για μας μιλά ο μύθος", για τους Έλληνες πολίτες και το επίπεδό μας. Όχι για τον κ. Τσιπρα

        • firiki2010 avatar
          firiki2010 @ Uncle Stgm 24/01/2013 17:21:01

          Τα όσα λέει ο κ Τσίπρας στο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ σε μεγάλο βαθμό είναι ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ κατανάλωση (για τους "γκουρμεδιάρηδες").

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ Μ.Γ 24/01/2013 16:05:20

      Και σε μια κυβερνηση του "νεοκεντρωου" Τσιπρα ποιοί θα στελεχωσουν το κρατος; Καποιοι μετριοπαθεις κλωνοι του ή το στελεχιακο δυναμικο του κομματος, δηλαδη το ερεβος του Δεκεμβριου του '08;;;α

  16. καλοπαιδο avatar
    καλοπαιδο 24/01/2013 14:13:48

    Επειδη τον Συριζα τον εχω''χεσμενο'' εχω να πω οτι φετος πρωτη φορα δεν βαλαμε στο σπιτι πετρελαιο,τα 2 μου παιδια 3 ετων και 7 μηνων κρυωνουνε,και μας κυβερναει ΝΔ και Αντωνης Σαμαρας......

  17. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 24/01/2013 14:15:31

    Κύριε Μητραλέξη, πολλές ιδεοληπτικές αυταπάτες και "επαναστατικές" ονειροφαντασίες έχει το εγχώριο φιλοθεάμον κοινό.
    Το ίδιο και το μικρομεσαίο ή και μεσαιομέγαλο στελεχικό δυναμικό των κομμάτων, φυσικά του ΣΥΡΙΖΑ συμπεριλαμβανομένου.
    Σήμερα ο κ. Τσιπρας συναντάται με τον Νο2 του ΔΝΤ, τον κ. Λίπσκυ...
    Μετά απο 10-15 μέρες ίσως θα έχουμε τα περσινά χειμωνιάτικα καραγκιοζλίκια και ταρζανιές - αυτή τη φορά σε άλλο, αριστερό κόμμα.
    Θα έχουμε να λέμε...

    • Zugzwang avatar
      Zugzwang @ Uncle Stgm 24/01/2013 19:13:28

      Σημερα Νο 2 (και ισως πραγματικο Νο 1) του ΔΝΤ δεν ειναι ο Λίπσκυ αλλα ο David Lipton.

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Zugzwang 25/01/2013 10:53:00

        Συγγνώμη, ο Λίπτον είναι. Παραδρομή.
        Ο Λίπσκυ είναι ...συγγραφέας, απλώς και οι 2 είναι Ντέιβιντ.
        Κατά τα άλλα, ο Λίπτον έχει πίσω του 16 % των ψήφων (ΗΠΑ), η Λαγκάρντ 33 % (χώρες ΕΕ, ψηφίζουν πάντα en block).
        Στο 70 % των ψηφοφοριών, ΕΕ και ΗΠΑ αθροίζονται.

        • Zugzwang avatar
          Zugzwang @ Uncle Stgm 25/01/2013 17:19:44

          Ο David Lipton διαδεχθηκε τον John Lipsky ως Νο 2 (και ισως πραγματικο Νο 1) του ΔΝΤ.

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ Zugzwang 25/01/2013 17:39:24

            Και πάλι δίκιο έχεις.
            Ο John Lipsky ήταν ο αναπληρωτής διευθυντής του Στρώς Κάν, αυτός που τον αναπλήρωσε όσο ήταν "μέσα", μέχρι να αναλάβει η Λαγκάρντ...

  18. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 24/01/2013 14:25:28

    Θα έχουμε ισως να λέμε, θα έχουμε έναν ακόμη τζερτζελέ, αλλά επι της ουσίας, για την πρακτική πολιτική, δεν αλλάζει τίποτε:
    Ζητείται κοινωνική εξισορρόπηση και πολιτικές κοινωνικής συνοχής.
    Ζητείται απλλοτρίωση του ιδιωτικώς υπεξαιρεθέντος απο τους πλούσιους δημόσιου πλούτου, και ανακούφιση των φτωχών: "Φορολογήστε τους πλούσιους", μας το λένε όλοι.
    Ζητείται θεμέλιο πολιτικών επιλογών και συγκριτικών πλεονεκτημάτων βιώσιμης και διατηρήσιμης ανάπτυξης.
    Η εσωτερική σύγκρουση στον ΣΥΡΙΖΑ, άν γίνει, θα είναι "για τα πανηγύρια". Δεν αφορά τους πολίτες και τα προβλήματά τους.
    Το ζήτημα είναι η διακυβέρνηση.

  19. δημης avatar
    δημης 24/01/2013 14:54:58

    ΗΤΑΝ (ΚΑΙ ΑΥΤΗ ..Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ) ..ΜΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΛΥΣΗ...

  20. DI.KO avatar
    DI.KO 24/01/2013 15:49:43

    Κύριε Μητραλέξη,

    δεν γνωρίζω αν έχετε προσωπική εμπειρία από εσωκομματικές διαδικασίες και σχεδιασμούς μελλοντικών στρατηγικών σε κομματικό επίπεδο. Η ανάλυση σας μου φαίνεται κατά ένα μεγάλο ποσοστό «φιλολογική». Η δική μου γνώμη (για την οποία δεν διεκδικώ φυσικά το απόλυτο) στηριζόμενη και σε ορισμένες πληροφορίες και σχόλια από συριζαίους «επαϊοντες» είναι ότι αυτή τη στιγμή όλοι εκεί (στον σύριζα) σκέπτονται μόνο το πώς θα έλθουν στην εξουσία παραμερίζοντας κάθε εσωκομματική τριβή (προς το παρόν) έχοντας υπόψη και αυτό που εσείς γράφετε. «Ήδη από την εκταμίευση της δόσης-μαμούθ, πολλά «μετριοπαθή» στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ προειδοποιούσαν, στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις τους ότι «το δίλημμα μνημόνιο-αντιμνημόνιο πέθανε» και πως η πολιτική ατζέντα, αλλά και η οικονομία περνούν σε μία νέα φάση: στη «μετά τα μέτρα» εποχή». Αυτό δημιουργεί μια νέα δυναμική την οποία ο σύριζα καλείται να χειρισθεί και τούτο ίσως με τους ίδιους μηχανισμούς που κάποτε χρησιμοποίησε και ο Ανδρέας Παπανδρέου. Από το ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο…. φτάσαμε εδώ που φτάσαμε.
    Το πρόβλημα αυτή την στιγμή με άλλα λόγια δεν το έχει ο σύριζα αλλά η ΝΔ. Έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές, υπάρχει ροή χρημάτων προς την Ελλάδα, αλλά ο κόσμος, η κοινωνία δεν το αισθάνεται. Και εδώ είναι το ζητούμενο. Η ΝΔ πρέπει να κάνει εδώ και τώρα αλλαγές που να έχουν άμεσα θετικό αντίκτυπο στον πολίτη. Η ΝΔ πρέπει να κυριαρχήσει απέναντι στην αυθαιρεσία της καθημερινότητας λαμβάνοντας γρήγορα αποφάσεις, προτείνοντας άμεσες λύσεις και…. βελτιώνοντας την επικοινωνιακή της πολιτική όπως συχνά έχει επισημάνει το ΑΝΤΙΝΙΟΥΣ.
    Ο σύριζα έχει προ πολλού (επιφανειακά) αλλάξει. Τα ταξίδια του κ. Τσίπρα είναι το κερασάκι στην τούρτα, η προσπάθεια να δημιουργήσει το εκλογικό ρεύμα που (ακόμα) δεν έχει.

    • Σωτ Μητ avatar
      Σωτ Μητ @ DI.KO 24/01/2013 17:02:33

      Πρῶτον, ὄντως εἶμαι φιλόλογος.

      Δεύτερον, γιὰ τὴ ΝΔ καὶ τὸν Σαμαρᾶ ἔχουμε βαρεθεῖ νὰ τὰ λέμε, δὲν εἶναι κάθε ἄρθρο ἐφ' ὅλης τῆς ὕλης - καὶ ἀν ἦταν, θὰ ἦταν κόπια τοῦ προηγούμενου.

      Αὐτὸ ποὺ διατείνομαι εἶναι ὅτι ἡ μέθοδος «μὴ σκούζετε μέχρι νὰ πάρουμε τὴν ἐξουσία» ἔχει κοντὰ ποδάρια σὲ ἕνα κόμμα ὅπως ὁ ΣΥΡΙΖΑ, διότι ἡ ὀξύθυμη φύση τῶν στελεχῶν ποὺ καλοῦνται νὰ αὐτοακυρωθοῦν ἐκ βάθρων δὲν τὴν ἐπιτρέπει.

  21. firiki2010 avatar
    firiki2010 24/01/2013 16:13:30

    Πρέπει να ομολογήσω ότι προσωπικά δεν βλέπω καμμία στροφή είτε με "στιλ" είτε χωρίς. Ο κ Τσίπρας λέει τα ίδια πράγματα με συνέπεια αλλά με διαφορετική φρασεολογία ανάλογα με τα κατά καιρούς ακροατήρια. Και οι σύντροφοι του είτε της μειοψηφίας είτε της πλειοψηφίας αντιλαμβάνονται απολύτως τις φραστικές και μόνο πιρουέτες του και θα τις ανεχθούν όσο υπάρχει η προοπτική της εξουσίας. Η όποια εσωτερική σύγκρουση μάλιστα βοηθάει την εκλογική τακτική του ΣΥΡΙΖΑ αφού μπορεί το μεν πλειοψηφικό κομμάτι του υποτίθεται ώριμο , ρεαλιστικό και "νοικοκυρεμένο" να ψαρεύει "χρήσιμους ηλίθιους" και το μειοψηφικό πιο επαναστατικό να το παίζει η βαθειά αριστερή συνείδηση του κόμματος. Η όποια "σύγκρουση" ενυτός του ΣΥΡΙΖΑ στο ορατό μέλλον δεν πρόκειται να οδηγήσει σε διάσπαση. Την διάσπαση θα την φέρει μόνο ένα κακό εκλογικό αποτέλεσμα.

  22. thΘymios avatar
    thΘymios 24/01/2013 22:17:05

    Αναμένοντας την εσωτερική σύγκρουση στον ΣΥΡΙΖΑ
    στην Νέα Δημοκρατία προηγήθηκε !

  23. giannis avatar
    giannis 24/01/2013 22:55:21

    ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΑΧ! Ο ΣΥΡΙΖΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ. ΑΝΤΕ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ 1% ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΙΔΕΟΛΟΓΟΙ. ΑΛΛΑ ΤΡΩΝΕ ΤΟ ΤΥΡΙ ΟΙ ΝΥΚΟΚΥΡΑΙΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΘΑ ΦΗΦΙΣΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΜΗ ΦΟΒΟΥΜΕΝΟΙ ΠΛΕΟΝ ΤΟΝ ΑΚΡΟΑΡΙΣΤΕΡΟ ΣΥΡΙΖΑ. ΑΣΕ ΠΟΥ ΤΟ ΒΑΘΥ ΠΑΣΟΚ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΕΙ ΜΟΝΟΜΠΛΟΚ ΣΤΟ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΜΑΣΕΣ ΚΑΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ. ΑΛΛΑ ΤΟΤΕ ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΤΟ ΓΕΛΟΙΟ ΤΗΣ ΑΡΚΟΥΔΑΣ ΟΤΑΝ ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ.ΤΥΧΑΙΟ ΠΟΥ ΟΣΥΡΙΖΑ ΔΕΝ ΨΗΦΙΣΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ? ΓΙΑΤΙ 80+ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΑΖΑ= ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΓΑΠ ΣΤΗΝ ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗ.

  24. Zugzwang avatar
    Zugzwang 25/01/2013 19:06:16

    Ακριβως!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.