#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
20/01/2010 08:15
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αναμένεται μετωπική ευθυνών και για τα Τέμπη



Με ιδιαίτερα προσεκτικές εκφράσεις οι οποίες όμως για τους μυημένους στην πιάτσα «έσταζαν φαρμάκι» ο υπουργός Υποδομών, Δημ. Ρέππας, ήλθε χθες σε σύγκρουση με την κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» στην οποία βασικοί μέτοχοι είναι οι γερμανική Hochtief και ο όμιλος Μπόμπολα. Η υπόθεση των Τεμπών αναμένεται να εξελιχθεί σε μετωπική κυβέρνησης – κατασκευαστών, κυρίως σε ότι αφορά το ποιος θα πληρώσει το κόστος αποκατάσταση των ζημιών, τις αποζημιώσεις που θα εγερθούν για το θάνατο του μηχανικού αλλά και τις αποζημιώσeiw που θα αξιώσουν οι επαγγελματίες της περιοχής και τα ΚΤΕΛ για την τεράστια απώλεια εσόδων λόγω του κλεισίματος της εθνικής.

Οποιος φταίει για την κατολίσθηση αυτός και θα πληρώσει. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα και φυσικά ο Δ. Ρέππας επιχείρησε σε συνέντευξη τύπου να βγάλει από πάνω του το οικονομικό βάρος και να το ρίξει στην κοινοπραξία. Και ορθώς το έπραξε, ωστόσο, ως παλιά καραβάνα της πολιτικής δεν συγκρούστηκε μετωπικά με τους νταβατζήδες των εθνικών έργων, αλλά δια της πλαγίας.

Οι περισσότεροι επιστήμονες λένε ότι για την κατολίσθηση φταίνε τα φουρνέλα, ότι ενώ η κοινοπραξία είχε ειδοποιηθεί με επιστολές να προχωρήσει σε έργα δεν το έκανε. Οτι αγνόησε τον κίνδυνο και την δυσκολία που έχει η περιοχή και δεν έλαβε τα αναγκαία μέτρα. Από την πλευρά τους βέβαια οι κατασκευαστές μιλούν για φυσικό και απρόβλεπτο φαινόμενο και για το οποίο δεν φταίνε οι εκρήξεις. Προσπαθούν να ερμηνεύσουν τη σύμβαση κατά το δοκούν για να γλιτώσουν τις αποζημιώσεις, αν και υπάρχουν ασφαλιστικές εταιρείες για να τα καλύψουν αυτά. Σε κάθε περίπτωση μια διαιτησία θα δώσει την τελική απάντηση, και ελπίζουμε να μην τα πληρώσει ο κοσμάκης από την τσέπη του...

Από την άλλη, διαφωνία εργολάβων – Ρέππα προέκυψε και για το χρόνο που θα ανοίξει ο δρόμος. Ο υπουργός είπε ότι προλαβαίνουμε μέχρι το Πάσχα, η άλλη πλευρά ότι απαιτούνται 4 μήνες, χρόνο με τον οποίο συμφώνησαν και οι επιστήμονες της ΓΕΩΤΕΕ.

Αυτό που προέχει είναι η ασφάλεια των διερχομένων, βέβαια, κι όχι η μάχη εντυπώσεων της κυβέρνησης...

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 20/01/2010 08:25:38

    Από το Παρόν της προηγούμενης Κυριακής:

    Η Κοινοπραξία ευθύνεται για την κατολίσθηση στα Τέμπη

    Από τον Μάιο έπρεπε να είχε κάνει τους απαραίτητους εκβραχισμούς - Η σύμβαση προβλέπει πρόστιμο 80.000 ευρώ για κάθε μέρα καθυστέρησης!

    Απόλυτα και αποκλειστικά υπεύθυνη για τη διακοπή της κυκλοφορίας στα Τέμπη, λόγω των κατολισθήσεων την περίοδο των εορτών, είναι η Κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ, που έχει αναλάβει την κατασκευή του τμήματος Μαλιακός - Κλειδί της Εθνικής Οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης.

    Με βάση τη σύμβαση που έχει υπογραφεί με το ελληνικό Δημόσιο μέσω της εταιρείας Εγνατία Οδός ως εκπροσώπου, η Κοινοπραξία όφειλε να πραγματοποιήσει μέχρι τον περασμένο Απρίλιο ή το αργότερο τον Μάιο εργασίες εκβραχισμών στα επικίνδυνα σημεία των Τεμπών με προσωρινές διακοπές της κυκλοφορίας, φροντίζοντας παράλληλα για την καλή κατάσταση του οδικού δικτύου που θα χρησιμοποιείτο στους παρακαμπτήριους δρόμους. Αυτό μάλιστα της είχε επισημανθεί και εγγράφως από την Εγνατία Οδό, αλλά όπως φαίνεται το έγγραφο αυτό αγνοήθηκε!

    Μάλιστα στη σύμβαση προβλέπεται ρητά πως για κάθε μέρα που η Κοινοπραξία δεν έχει κάνει εκβραχισμούς μετά τις 5 Μαΐου που θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί, θα πληρώνει ρήτρα 80.000 ευρώ. Μέχρι σήμερα έχουν συγκεντρωθεί, λόγω της ρήτρας, πάνω από 2,5 εκατ. ευρώ, τα οποία θα της αφαιρεθούν από την επόμενη χρηματοδότηση που θα πάρει.

    Την καθυστέρηση των εργασιών την είχε επισημάνει και ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς, ο οποίος είχε γίνει έξαλλος με τη συμπεριφορά της κοινοπραξίας και είχε ζητήσει να της επιβληθούν οι κυρώσεις που προβλέπει η σύμβαση. Μετά όμως προκηρύχθηκαν οι εκλογές, το πράγμα ατόνησε, ήρθε η νέα κυβέρνηση, ήρθε και ο χειμώνας και το κακό έγινε! Ένας άνθρωπος, ο ιταλός γενικός διευθυντής της Κοινοπραξίας, όταν πήγε να δει τι συμβαίνει, μετά την ειδοποίηση από την Εγνατία ΑΕ, που είναι ο εκπρόσωπος του Δημοσίου, έχασε τη ζωή του και τα Τέμπη παραμένουν εδώ κι έναν μήνα κλειστά, χωρίς να ξέρει κανείς πότε θα ξανανοίξουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία της χώρας και τις μεταφορές. Και βέβαια με ό,τι συνεπάγεται και για τα νεύρα των ταξιδιωτών, που βλαστημούν την ώρα που αποφάσισαν να μετακινηθούν οδικώς από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και το αντίστροφο...

    Η Κοινοπραξία δεν προχώρησε στις εργασίες για τους εκβραχισμούς στην Κοιλάδα γιατί θα έχανε έσοδα από τη μη είσπραξη διοδίων από το κλείσιμο των δρόμων. Έτσι, περίμενε να τελειώσουν τα έργα στις δύο σήραγγες που κατασκευάζονται, να δοθούν στην κυκλοφορία και μετά να κλείσει τα Τέμπη για τις εργασίες εκβραχισμού. Οι σήραγγες θα ολοκληρωθούν σε δύο χρόνια. Η φύση όμως δεν περίμενε.

    Μέτοχοι της κοινοπραξίας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ είναι οι: Hochtief PPP Solutions με 35%, Άκτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ με 20%, J&P Άβαξ με 16,25%, Vinci Concessions SA με 13,75%, ΑΕΓΕΚ με 10% και Αθηνά ΑΤΕ με 5%.

    Διαφωνία για τα αίτια

    Το ότι η Εγνατία ΑΕ επιμένει πως η ευθύνη για την κατάσταση στα Τέμπη ανήκει στην κοινοπραξία το επιβεβαίωσε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας στη Βουλή, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Αντώνη Σκυλλάκου. Αναφερόμενος στη συγκεκριμένη διάσταση του θέματος, ο υπουργός παραδέχθηκε ότι «πράγματι υπάρχει διάσταση. Δεν συμφωνεί η Εγνατία ΑΕ, που είναι ο διαχειριστής του έργου για λογαριασμό του Δημοσίου, με τον παραχωρησιούχο για τα αίτια τα οποία οδήγησαν στο κλείσιμο των Τεμπών. Το θέμα αυτό θα αντιμετωπιστεί, όπως προβλέπει η σύμβαση, στο πλαίσιο της διαιτησίας».

    Να σημειωθεί ότι η κατασκευαστική εταιρεία δεν έχει προσκομίσει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όπως υποχρεούτο, για να εκδοθούν οι άδειες για την εκτέλεση των έργων!

  2. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 20/01/2010 09:18:35

    Όπως είδατε, από προχθές κιόλας άρχισαν οι νταβατζήδες να στέλνουν τα μηνύματα, και μάλιστα στοχεύοντας απευθείας στα ύπατα θεσμικά επίπεδα. Έβαλαν τη... συνήθη συκοφάντιδα Λώρη Κέζα να χτυπήσει τον Πετσάλνικο με τα εμέσματά της, στέλνοντας σαφώς το μήνυμα σε Γιωργάκη και Ρέππα: "αφήστε μας ήσυχους, αλλιώς... μόλις ξεκινήσαμε"!

    Κάπως έτσι λοιπόν κι εκείνοι θα τα κάνουν όλα γαργάρα, το ελληνικό Δημόσιο (βλ. λήμμα "ο μακάκας φορολογούμενος") θα πληρώσει ξανά, και θα ζήσουν όλοι αυτοί καλά (κι εμείς χειρότερα).

  3. μαρικα avatar
    μαρικα 20/01/2010 09:46:15

    Αν τα εκαναν στην Γερμανια η Hochtief αυτα που κανουν στην Ελλαδα
    (βλεπαι και αεροδρομιο Βενιζελος) Θα τους ειχανε βαλει ολους μεσα και θα ειχανε εκκατομυρια προστιμα να πληρωσουν.Για αυτο η Ελλαδα επι τελους πρεπει να συνεχησει να τους κυνηγαει αφου αρχισε τωρα ο Ρεππας δεν πρεπει να σταματησει

    • marcuze avatar
      marcuze @ μαρικα 20/01/2010 10:39:44

      Μονο μη σκισει κανενα καλσον. Τσιράκι της Χοκτιφ και αυτός και όλοι τους.

  4. ataktos avatar
    ataktos 20/01/2010 11:04:14

    Αν δεν με απατά η μνήμη η περιοχή ανήκει στο NATOURA 2000

  5. PELIAS avatar
    PELIAS 20/01/2010 14:20:30

    ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΖΥΜΩΣΕΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΚΟΣΚΙΝΙΖΕΙ
    ==================================================

    Στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 80 - στον προηγούμενο αιώνα - στην
    διαδρομή «Πεντάλοφος-Επταχώρι» επάνω στον δρόμο, που τότε αποτελούσε τον ομόλογο σήμερα της Εγνατίας Οδού, καθώς ήταν ο μοναδικός ελληνικός οδικός άξονας, που συνέδεε την Αδριατική με την Ασία, είχαν αρχίσει τα πρώτα έντονα σημάδια κόπωσης του φλύσχη, του γνωστού πετρώματος της Πίνδου, που... ορίζει την γεωλογία της διαδρομής αυτής, δηλαδή οι πρώτες κατολισθήσεις μεγάλων όγκων, οι οποίοι ανα πάσαν στιγμή μπορούσαν να προκαλέσουν δυστυχήματα και να κλείσουν τον δρόμο με συνέπειες ανάλογες με αυτές που ζεί σήμερα η χώρα μας στα Τέμπη.

    Την ευθύνη για την ομαλή λειτουργία της διεθνούς αυτής οδού είχε η 3η ΔΕΚΕ Κοζάνης με Διευθυντή τον Πολιτικό Μηχανικό και αείμνηστο συμφοι-τητή μου Γ.Πίττα. Με τα πρώτα συμπτώματα και προβλήματα βρεθήκαμε ο ένας πλάϊ στον άλλο με μοναδικό θέμα την άμεση λήψη αποφάσεων επι σχεδίου αμέσου δράσεως. Εκείνον τον καιρό δεν υπήρχαν ούτε διόδια ούτε κάποια ξένη εταιρεία ειδικών συμφερόντων ούτε βέβαια και ειδικοί, που θα έκαναν τον κόπο να καταφθάσουν από την Αθήνα στην Κοζάνη. Ο τότε ΥΠΕΧΩΔΕ Άκης Τσοχατζόπουλος το μόνο που ήξερε ήταν το . οροπέδιο της Αττικής.

    Καθώς λοιπόν ο κλήρος πέφτει πάντα στους γενναίους αρχίσαμε από τα εργαλεία τα απαραίτητα για την απομάκρυνση των προϊόντων κατολισ-θήσεων, αλλά και την πρόκληση κατολισθήσεων, εκεί όπου η σαθρότης ήταν ορατή και προδίκαζε ανάλογα συμπτώματα. Η 3η ΔΕΚΕ Κοζάνης διέθετε μόνο αποχιονιστικά μηχανήματα για διάνοιξη της διαδρομής Κασ-τανιά-Επταχώρι. Καλά μηχανήματα αλλά όχι τόσο βαριά και μόνο επικουρικά για την δουλειά που τα θέλαμε. Παραδίπλα όμως βρίσκονταν η ΔΕΗ με όλα της τα παραγωγικά πεδία, την εξόρυξη του λιγνίτη, και φυσικά το μηχανικό της εξοπλισμό. Ο τότε διοικητής στην Πτολεμαϊδα προσε-φέρθη χωρίς πρόσκληση και εντός ελαχίστου χρόνου ξεκινούσαν τα μηχα-νήματα αυτά για την περιοχή με τις κατολισθήσεις. Απέμεναν οι ανατινάξεις τον σαθρών όγκων στα πρανή ανάντη του δρόμου. Και εκεί από παλαιότερη πείρα πρότεινα τους ειδικούς από τον Τιτάνα στην Χαλ-κίδα, δηλαδή τους χειριστές διατρητικών μηχανημάτων για την τοπο-θέτηση εκρηκτικών μέσα στα σαθρά πρανή. Ήταν συγκινητική η προς-φορά τους και πριν να περάσει μία εβδομάδα από την πρώτη σύσκεψη ξεκινούσε ο καθαρισμός της διαδρομής αυτής.

    Δεν υπήρξαν προβλήματα χειριστών ούτε και συναδέλφων μηχανικών και υπομηχανικών καθώς το τοπίο στην διαδρομή αυτή είναι από τα σπάνια στην χώρα μας. Σε ότι αφορά την περαιτέρω οργάνωση και καθώς ο μόνος οικισμός που θα μπορούσε να προσβληθεί από μερικές ανατινάξεις ήταν το Επταχώρι, για την μέρα που αυτές θα λάμβαναν χώρα στην περιοχή, ειδοποιήθηκαν οι κάτοικοι να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους κυρί-ως επειδή στην κορυφή του απέναντι βουνού στηρίζονταν ούτω πως ένας θεόρατος βράχος, ο οποίος, άν κουνιόταν και ξεκινούσε την βόλτα στον κατήφορο, ήταν αβέβαιο το έργο του μέσα στο χωριό.

    Και μαζί με αυτό το μέτρο έκλεισε για τρία εικοσιτετράωρα - τόσο μόνο χρειάσθηκε - ο δρόμος με παροχέτευση της κυκλοφορίας μέσω Μετ-σόβου-Τρικάλων.

    Τα μηχανήματα για την διάνοιξη οπών στον φλύσχη, τα ονομαζόμενα ματκάπια, ήταν όλα επι αυτοκινήτων και έτσι η έργασία οπή-τοποθετηση μασουριού δυναμίτιδος-έκρηξη δεν κρατούσε περισσότερο από 1 ½ ώρα Ακολουθούσε ο προωθητήρας των υλικών από την κατολίσθηση και η απόρριψη στον κατά μήκος του δρόμου κατάντη γκρεμό. Περίμενε στο τέλος η ψήκτρα για τον καθαρισμό του οδοστρώματος ώστε αυτό να είναι όσο λείο απαιτείται για την κυκλοφορία αυτοκινήτων παντός είδους. Η εργασία δεν έκανε διάκριση μεταξύ εργασίας ημέρας και νύκτας. Και έτσι το έργο παραδόθηκε στην κυκλοφορία μέσα σε μία εβδομάδα ή και μόνο 6 μέρες.

    Πριν να πώ αυτά που θέλω θα σημειώσω εδώ ότι, για την προσέγγιση των κορυφών των πρανών, των οφρύων, όπως ονομάζονται, με τα ματ-κάπια, προκειμένου να ανατιναχθούν και να εξαφανισθούν και άκρως επικίνδυνοι εξέχοντες βράχοι, ξεκινήσαμε με άρβυλα για ορειβασία. Αλλά 'ω! της εκπλήξεως βρεθήκαμε να περπατάμε σχεδόν σε όλο το μήκος του έργου ανάντη των πρανών επάνω σε ένα κομμάτι νεώτερης ελληνικής ιστορίας, το οποίο σήμερα - όπως τότε και εμείς - ελάχιστοι Έλληνες γνωρίζουν. Πρόκειται για τον δρόμο με πέτρα που έφτιαξε ο Μεταξάς προκειμένου να «ταξιδεύουν» τα εφόδια, όπλα, πυρομαχικά και μάλλινα για τους στρατιώτες μας που πολεμούσαν ΕΚΕΙ και όχι ΕΔΩ - καταλαβαίνει κανείς φυσικά τι εννοώ - στου Δαβάκη τ'άξια παλικάρια. Υπάρχει και το άγαλμά του στο Επταχώρι. Και στον δρόμο αυτόν, που περπάτησαν ισάριθμες γυναίκες με τους φαντάρους βλέπει σήμερα κανείς άμέτρητες αρκούδες και ακούει και «συνομιλίες» από άλλα άγρια θηλαστικά, την πανίδα της Πίνδου. Οι γυναίκες, που για να τις θυμάται ο λαός μας, στήθηκε στην πλατεία της Πενταλόφου το άγαλμα στο όνομα της γυναίκας της Πίνδου.

    Και κλείνω με την παλιά αυτή ιστορία από την δραστηριότητα των μη-χανικών της εποχής για να την συγκρίνω με την σημερινή ιστορία απο το φράξιμο και την αναγκαία και επείγουσα διάνοιξη της μοναδικής αρτηρίας μέσα από τα Τέμπη, την οποία διαχειρίζονται κατά τα φαινόμενα κάθε άλλοι από μηχανικούς, δηλαδή παντελώς ανίδεοι και παράλληλα ξερόλες.

    Δεν θέλω να προσβάλω κανέναν, αλλά η αδικαιολόγητη και ασυγχώρητη καθυστέρηση ενός μηνός και πλέον από την ζημιά και ποιός ξέρει πόση ακόμα, δεν δικαιολογεί ΚΑΝΕΝΑΝ. Και το γράφω και για τους αρμοδίους υπουργούς που, είτε δεν ακούν κανέναν, ίσως και επειδή δεν αντιλαμ-βάνονται το τεχνικό πρόβλημα στην πραγματική του έκταση, καθ'ότι δεν έχουν σχέση με τεχνική μόρφωση, είτε είναι έρμαια συμφερόντων και ακόμα δεν έχουν μάθει να τα διαχειρίζονται. Με ότι μπορεί να σημαίνει μία τέτοια διαχείριση.

    'Αν όμως εκεί υστερούν άς γυρίσουν πίσω σελίδα. Όταν στο ΥΠΕΧΩΔΕ προϊστατο ο μοναδικός εθνικός μας Σαρακατσάνος. Απ'ευθείας ανάθεση και άς ανέβουν τα διόδια στο ύψος των τελών κυκλοφορίας . . . . 'Ηδη ο λαός έχει βγάλει τα συμπεράσματά του, όπως δείχνουν και οι αντιδράσεις στα διόδια.

    Γιατί αν ούτε την πρακτική Σουφλιά εφαρμόσετε, τότε θα ακούσετε το γνωστό «όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, κάθε μέρα κοσκινίζει» και μετά θα
    σας μάθει ο λαός και πώς ψήνεται το ψωμί μέσα και όχι έξω από τον φούρνο.

    Σταματήστε επι τέλους την κοροϊδία της συγκαλύψεως της ανικανότητος και της απραξίας σας με κουβέντες του αέρα, διότι τα κλειστά Τέμπη, τα διόδια για την τσέπη των ξένων εταιρειών, που εξοργίζουν τους ταξι-διώτες και οι αγρότες, που οσονούπω κλείνουν το εθνικό οδικό δίκτυο – εκτός αν το εθνικό σας ενοχλεί και το διαγράφετε – δεν ωφελούν παρά τους κοντινούς γείτονές μας που με χαρά βλέπουν η σημερινή κυβέρνηση να χωρίζει την Ελλάδα στα δύο, αλλά και μερικούς άλλους δυτικούς «φίλους» μας, που όχι μόνο την θέλουν χωρισμένη στα δύο, αλλά και με εθνικό νόμισμα εκείνη την παλιά την αξέχαστη δραχμή.

    Δεν σας σώζουν ούτε οι εφ’όλης της ύλης συνεντεύξεις ούτε και οι κατά παραγγελίαν δημοσκοπήσεις.

    ΠΕΛΙΑΣ

    • ataktos avatar
      ataktos @ PELIAS 22/01/2010 17:28:10

      Αγαπητέ

      Αφού μέχρι τώρα δεν μας έχουν ανακοίνωση τα αιτία της κατολίσθησης …μάλλον από εξυπνάδα και ντροπή …

  6. sirmar avatar
    sirmar 20/01/2010 23:41:54

    Ο πελλίας καλά τα λέει για στο στόμα σου

    Δεν επιτρέπετε να κόβετε η Ελλάδα στα δυο και να περιμένουμε από τους νεκροθάφτες τους πανεπιστημιακούς να βγάλουν γνωμάτευση και να μας λένε μετά από 4 μήνες και να δούμε άκου να είναι ασφαλείς η διέλευση Δηλαδή τόσα χρόνια που περνούσαμε δεν ήταν ασφαλή. Τα φουρνέλα λίγο η βροχή έπεσαν τα βράχια δεν θέλει και επιστήμη .Βαλτέ της μπουλντόζες και καθαρίσετε το δρόμο βάλτε και μερικά δοκάρια και είναι ΟΚ
    Δηλαδή αυτή το κάνουν ( αν και αν) πέσουν αλλά. Ρε φωστήρες τώρα πέφτουν.
    Τι περιμένεις από τους νεκροθάφτες του πανεπιστημίου αυτούς μάζεψε και ο ΓΑΠ και για αυτό βουλιάξαμε και πάμε κατά διαόλου και ακόμη δεν είδαμε τίποτα.
    Το θέμα είναι για της αποζημιώσεις εμείς τα κοροϊδία θα τα πληρώσουμε
    Ο κουφός καλά πέρνα στη βίλα που κατασκεύασε
    ΓΑΠ πάρε κανένα καπετάνιο βαπορίσιο και μάλιστα από τανκερ για να σε ξελασπώσει.Πάρε και μερικούς 35ριδές απο απέξω και να δής πώς θα πάς φυσέκι

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.