#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
30/09/2012 12:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ανάπτυξη ακούμε αλλά δεν βλέπουμε



Τα επώδυνα μέτρα «κλείδωσαν» και είναι σαφές ότι από θέση αδυναμίας, λίγα πράγματα μπορεί να επιτύχει κανείς.

Τα ισοδύναμα έγιναν «αδύναμα», μπροστά στο αμείλικτο τεφτέρι της τρόικας. Τα μέτρα θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερη ύφεση, περισσότερη ανεργία, θα βγάλουν εκτός οικονομικής ζωής κι άλλα ασθενή οικονομικά στρώματα. Η κρίση γίνεται ένα εφιαλτικό ντόμινο που θα παρασέρνει όλο και περισσότερους πολίτες και επιχειρήσεις  στη δίνη της.

Τα περιθώρια που έχει η Κυβέρνηση, έχοντας επιλέξει να τα βρει με τους δανειστές και όχι να συγκρουσθεί, είναι μικρά αλλά όχι αμελητέα.

Κεντρικό σημείο αποτελούν τα 31 δις της επόμενης δόσης και που αυτά θα διοχετευθούν. Αν δεν φθάσουν στην πραγματική οικονομία, αν το κράτος δεν καλύψει μέρος έστω των οφειλών του προς τους ιδιώτες, η ανόρθωση της οικονομίας θα αργήσει πολύ.

Έστω κι αν αυτά τα χρήματα δοθούν σε μικρότερες δόσεις, αποτελεί μείζων ζήτημα η αξιοποίηση τους προς όφελος των πολιτών και όχι (για ακόμη μία φορά) των τραπεζών.

Δεύτερο εργαλείο τα κοινοτικά κονδύλια του ΕΣΠΑ αλλά και του νέου Πλαισίου Στήριξης 2014-2020. Τα (πολλά) αρμόδια υπουργεία ψάχνουν να βρουν το βηματισμό τους μετά τις αλλαγές προσώπων, αλλά δεν υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω καθυστερήσεις.

Γρήγορη υλοποίηση του τρέχοντος πλαισίου μέσω μιας «θεσμικής επανάστασης» ιδίως στον τρόπο που δίδονται τα δημόσια έργα.

Στρατηγικός σχεδιασμός για την επόμενη περίοδο, προτεραιότητες, πραγματική περιφερειακή ανάπτυξη.

Αν εξακολουθούμε να προσεγγίζουμε τα πλαίσια στήριξης  με όρους απορροφητικότητας και όχι πραγματικής συνεισφοράς των έργων στην οικονομία και την κοινωνία, θα έχουμε και πάλι ως χώρα χάσει πόρους αλλά και χρόνο. Και πλέον δεν έχουμε τίποτα από τα δύο…

Η ανάπτυξη προϋποθέτει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την Ελλάδα, μία βιώσιμη στρατηγική ανάπτυξης που θα ξεπερνά τον «φαύλο κύκλο» του Μνημονίου και θα επεκτείνεται καίρια στους παραγωγικούς τομείς (γεωργία, τουρισμός, ναυτιλία) και στις Περιφέρειες που ακόμη έχουν μια παραγωγική δυναμική.

Αναπτυξιακές πρωτοβουλίες  δεν έχουμε δει, όμως, ούτε καν στα σπάργανα. Οι αρμόδιοι υπουργοί εμφανίζονται απλά ως διαχειριστές καταστάσεων και εξαντλούνται στην εξεύρεση ισορροπιών μεταξύ των πολλών επιπέδων εξουσίας και ....διαπλοκής.

Τρίτη προτεραιότητα οι περιβόητες «διαρθρωτικές αλλαγές». Η ελληνική κοινωνία είναι πιο ώριμη από ποτέ να δεχθεί την άρση των στρεβλώσεων, αλλά επίκεντρο των αλλαγών πρέπει να είναι ο πολίτης και όχι οι (νεο)φιλελεύθερες  ιδεοληψίες του κάθε «αλεξιπτωτιστή» υπουργού. Μετά το κλείσιμο του "πακέτου μέτρων" η κυβέρνηση οφείλει να αναπτύξει όλες τις μεταρρυθμιστικές της πολιτικές στην οικονομία, στο κράτος και τις κοινωνικές δομές.

Αυτές οι απλές σκέψεις σκιαγραφούν ένα σχέδιο, έξω από τις επιταγές της τρόικας, τα μέτρα και τις δόσεις. Αυτό θέλει να δει ο πολίτης ότι υπάρχει: μια στρατηγική για το αύριο. Οι δηλώσεις ότι τα μέτρα αυτά είναι τα τελευταία δεν καθησυχάζουν κανένα. Δυόμισι χρόνια μέτρα επί μέτρων, τα τελευταία πάνω στα έσχατα, μια λυσσώδης επιδρομή δίχως τέλος στα λαϊκά εισοδήματα.

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η τρικομματική Κυβέρνηση είναι το τελευταίο ανάχωμα του «συστήματος» και για το λόγο αυτό θα πάρει επαρκή χρόνο  για να ξεδιπλώσει τις πολιτικές της.

Υποτιμούν το γεγονός της τάχιστης ωρίμανσης του ΣΥΡΙΖΑ, της «πασοκοποίησης» του αν θέλετε.

Άλλωστε ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας έγινε δεκτός από τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Μάρτιν Σουλτς, με «τιμές πρωθυπουργού».

Και στην Ευρώπη δεν συνηθίζουν τέτοιους «βυζαντινισμούς»…

 

Μικρός Οδυσσέας

ΣΧΟΛΙΑ

  1. iakovos avatar
    iakovos 30/09/2012 13:16:13

    για να πάρουν(?) 75 εκατομμύρια από την εξίσωση του φόρου στο υγραέριο με το πετρέλαιο κίνησης κατ ουσίαν κάνουν ασύμφορη την μετατροπή και οδηγούν στο κλείσιμο όλα τα συνεργεία μετατροπής του κλάδου. Και σίγουρα θα χάσουν πολλαπλάσια από 75εκ. από την φορολογία των επιχειρήσεων αυτών και των φόρων από την μισθοδοσία των υπαλλήλων. Γενικότερα μπροστά στα βραχυπρόθεσμα έσοδα δεν τους νοιάζει η μόνιμη ζημιά που προκαλούν στην χώρα. Άλλωστε υπερφορολογώντας τα παιδιά μετά από δυο γενιές δεν θα υπάρχουν Έλληνες να δούνε την ζημιά. Θα είμαστε στην κυριολεξία ιστορικό έθνος. Κ ασιατες θα παράγουν φτηνά για τις γερμανικές φάμπρικες κάτω από τον υπέρλαμπρο πρώην ήλιο μας.

  2. panas avatar
    panas 30/09/2012 13:24:09

    Οι ευρωπαίοι με την όποια βοήθεια για ανάπτυξη που εύχομαι θα εγκρίνουν στο μέλλον δεν εμπιστεύονται για την διαχείριση το πολιτικό προσωπικό που μας κυβερνά. Τους ξέρουν άλλωστε, αφού πολλοί από αυτούς είναι στα «τεφτέρια» τους από το παρελθόν. Δεν θα αφήσουν, λοιπόν, να πάρουμε ανάσα με αυτούς που μας κυβερνούν. Μη ξεχνάμε πως αρκετοί από αυτούς μας εκπροσωπούν και πάλι.

    Έχουμε κάποια ελπίδα σαν χώρα, αν οι νέοι και –εύχομαι- πιο καθαροί πολιτικοί μας, που σέβονται τον κοινοβουλευτισμό, ενωθούν πρώτα σε κάθε κόμμα ξεχωριστά και μετά να συνεννοηθούν και διακομματικά με στόχο την αποβολή από την πολιτική εξουσία ενός μεγάλου αριθμού πολιτικών που εμφανίζουν την σε όλους μας γνωστή σήψη. Δεν αντέχουμε άλλο σαν κοινωνία τον ζόφο που αναδύεται συνεχώς.
    Στην προτελευταία και τελευτάια βουλή εκλέχτηκαν πάνω από 150 νέα πρόσωπα. Να πάρουν την τύχη της χώρας ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ στα χέρια τους!!

  3. panas avatar
    panas 30/09/2012 13:28:03

    Οι ευρωπαίοι με την όποια βοήθεια για ανάπτυξη που εύχομαι να εγκρίνουν στο μέλλον δεν εμπιστεύονται για την διαχείριση το πολιτικό προσωπικό που μας κυβερνά. Τους ξέρουν άλλωστε, αφού πολλοί από αυτούς είναι στα «τεφτέρια» τους από το παρελθόν. Δεν θα αφήσουν, λοιπόν, να πάρουμε ανάσα με αυτούς που μας κυβερνούν. Μη ξεχνάμε πως αρκετοί από αυτούς μας εκπροσωπούν και πάλι.

    Έχουμε κάποια ελπίδα σαν χώρα, αν οι νέοι και –εύχομαι- πιο καθαροί πολιτικοί μας, που σέβονται τον κοινοβουλευτισμό, ενωθούν πρώτα σε κάθε κόμμα ξεχωριστά και μετά να συνεννοηθούν και διακομματικά με στόχο την αποβολή από την πολιτική εξουσία ενός μεγάλου αριθμού πολιτικών που εμφανίζουν την σε όλους μας γνωστή σήψη. Δεν αντέχουμε άλλο σαν κοινωνία τον ζόφο που αναδύεται συνεχώς.
    Στην προτελευταία και τελευταία βουλή εκλέχτηκαν πάνω από 150 νέα πρόσωπα. Να πάρουν την τύχη της χώρας ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ στα χέρια τους!!

  4. elli avatar
    elli 30/09/2012 14:18:54

    Κι αυτά τα 150 νέα πρόσωπα που εκλέχθηκαν πρέπει να δείχνουν "κομματική υπακοή" αλλιώς αντιμετωπίζουν την απειλή της διαγραφής.
    Κακά τα ψέμματα, "το ψάρι βρωμάει απ'το κεφάλι". Το πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα είναι έτσι διαρθρωμένο που δεν ελέγχεται από πουθενά.
    Αν στην κεφαλή του κόμματος ο αρχηγός ανήκει στο παλαιό διεφθαρμένο σύστημα και κρύβει πολλούς "σκελετούς στη ντουλάπα του",ακόμη και όλοι οι βουλευτές από κάτω να είναι νέοι, αυτός θα ακολουθεί την πεπατημένη.

  5. ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ avatar
    ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ 30/09/2012 14:40:41

    Ο Χατζηδακης,ο Δενδιας,ο Κεδικογλου κρυφομητσοτακικοι.Αυτοι που βγαινουν και μιλουν στα καναλια ειναι οι μεταγραφες του ΛΑΟΣ. Ο Στουρναρας κρυφοπασοκ .ΝΔ υπαρχει κανενας για να εφαρμοσει την πολιτικη της.;

  6. Αξύριστος Μαρξιστής avatar
    Αξύριστος Μαρξιστής 30/09/2012 14:53:25

    Περιμένουν να επαναπατρίσουν τα κεφάλαιά τους οι βιομήχανοι. Αυτό άρχισε να εμφανίζεται στους δείκτες του χρηματιστηρίου. Τους έχουν αφαιρέσει το 25% φορολόγησης των μερισμάτων. Για τους μεγάλους και τους ξένους επενδυτές δεν είναι τόσο άσχημη η κατάσταση.

    Τους ελ. επαγγελματίες τους καθάρισαν ολοκληρωτικά. Βάζουν χέρι στη μικρομεσαία επιχείρηση, τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας
    35%+25%=60 φορολόγηση + παρακράτηση φόρου
    23% ΦΠΑ
    65% προκαταβολή επόμενης χρονιάς
    Νομίζω θα υπάρξει πρόβλεψη για νέους ελ. επαγγελματίες με χαμηλό συντελεστή για 5 χρόνια.Αλλιώς είναι σε υπηρεσία...

  7. gn avatar
    gn 30/09/2012 15:31:58

    "οι (νεο)φιλελεύθερες ιδεοληψίες του κάθε «αλεξιπτωτιστή» υπουργού"...

    Καλά τα εννοείτε αυτά που γράφετε η όχι;;; Ρε παιδιά πιστεύετε ότι πρέπει να γίνουν απολύσεις στο δημόσιο η όχι; Πιστεύετε ότι πρέπει να γίνουν μαζικές αποκρατικοποιήσεις η όχι; Αν το πρώτο ειναι ταμπού και το δεύτερο το θεωρείτε ξεπούλημα, τότε ταυτίζεστε με τον "πασοκοποιημένο" σύριζα (και όχι μόνο...), οπότε μην το ταλαιπωρείτε το πράγμα....

  8. blue nile avatar
    blue nile 30/09/2012 16:56:06

    Aγαπητέ Μ.Ο.

    Η μόνιμη επωδός των υποστηρικτών των μνημονιακών περιοριστικών πολιτικών που τελικά καταστρέφουν όποια χώρα εφαρμόζονται είναι το ότι δεν έγιναν διαρθρωτικές αλλαγές ή μεταρυθμίσεις.

    Θέλουν να μας πείσουν δηλαδή ότι στην κορύφωση της Κρίσης όταν και οι κρατικές και οι ιδιωτικές δαπάνες μειώνονται αρκούν διαρθρωτικές αλλαγές (που κάποιες απ'αυτές είναι σωστές αλλά δεν έχουν και πολλή σχέση με την αντιμετώπιση της Κρίσης) για να ξαναγυρίσει η ανάπτυξη!!!
    Οι τοξικές θεωρίες που μας οδήγησαν στην παγκόσμια Κρίση του 2008 ακούγονταν πιο λογικές !!!

    Τα'χω ξαναγράψει αλλά κανείς λογικός επιχειρηματίας δεν θα επενδύσει σε μια χώρα που λόγω επιβολής της περιοριστικής λιτότητας μειώνεται το ΑΕΠ.
    Η αγωνία του επενδυτή δεν είναι πρωτίστως το αν ο υπάλληλος του του κοστίσει 700 ή 900 ευρώ του μήνα.
    Η αγωνία του είναι το όταν τελειώσει η επένδυση του το αν θα βρει υποψήφιους πελάτες.
    Όταν ξέρει ότι η ανεργία καλπάζει και το ότι μειώνεται το εισόδημα των πολιτών, εισόδημα που είναι η πηγή του κέρδους των επενδυτών απλά θα δυσκολευτεί για να εκταμιεύσει ποσά για επένδυση.

    Πολύ περισσότερο στη χώρα μας που με χαμένη την τραπεζική πίστη λόγω μη εγγραφής του ελληνικού ιδιωτικού τραπεζικού χρέους στην ΕΚΤ, ακόμα και κερδοφόρες επιχειρήσεις κλείνουν λόγω έλλειψης χρηματοδότησης.
    Οπότε ο υποψήφιος επενδυτής φοβάται ακόμα περισσότερο.

    Αλλά εκεί που παρατάει κάθε σκέψη για επένδυση είναι όταν συνειδητοποιεί ότι το ελληνικό χρέος μετά το κολοβό κούρεμα του PSI είναι μη βιώσιμο.
    Οπότε χρειάζεται νέο κούρεμα, νέα χρεωκοπία δηλαδή...
    Γιατί κανείς εχέφρων δεν πάει να επενδύσει σε μια οικονομία που ετοιμάζεται να βαρέσει κανόνι...

  9. akenaton avatar
    akenaton 30/09/2012 17:07:49

    Επενδύσεις προσανατολισμένες στις εξαγωγές χρειαζόμαστε. Άρα, άκυρα όλα αυτά που (σωστά) γράφετε. Τέτοιες επιχειρήσεις, το μόνο που χρειάζονται, είναι σταθερό και φθηνό εργασιακό περιβάλλον και χαμηλή φορολογία. Πετάνε δε τη σκούφια τους για δραχμή! Να πληρώνουν (μισθούς, φόρους, κλπ) σε "μαρουλόφυλλα" και να εισπράττουν σε σκληρό νόμισμα είναι το καλύτερό τους.

    • blue nile avatar
      blue nile @ akenaton 30/09/2012 21:03:34

      Φίλε akenaton

      Eίναι ορθό να κατευθύνεις την ανάπτυξη προς εξαγωγικό πεδίο.
      Όμως εκεί τα πράγματα δυσκολεύουν πολύ.

      1) Η ανάπτυξη αυτή πρέπει να είναι ανταγωνιστική.
      Δηλαδή πρέπει να μπορείς να έχεις εκείνο τον συνδυασμό τιμής και ποιότητες που θα κάνει τους ξένους να θέλουν να αγοράσουν το προϊόν που θα παραχθεί.
      Φαντάσου ότι γεμίζαμε τον τόπο με βιομηχανίες που παράγουν συνθετικά μπλουζάκια.
      Ότι και να κάναμε την από την τιμή που προσφέρουν οι Κινέζοι θα ήμασταν τρεις φορές πάνω.
      Εκτός και αν έπρεπε να ρίξουμε το μηνιάτικο στα 200 ευρώ.
      Χωρίς πάλι εξασφαλισμένο αποτέλεσμα γιατί ο Ινδός παίρνει 120 ευρώ το μήνα.
      2) Από τη στιγμή που η μάχη στα φτηνά προϊόντα είναι εκ προοιμίου χαμένη απομένουν τα πιο ακριβά προϊόντα.
      Εκεί χρειάζονται όμως υλικοτεχνικές υποδομές που λείπουν από τη χώρα και με στη παγίδα ρευστότητας που έχουμε περιέλθει κανείς δεν θα δώσει λεφτά για να τις αποκτήσει.
      Και δεν μιλάω για αυτοκίνητα ... ας πούμε οικιακές συσκευές.
      3) Η πρόσδεση και ένταξη μας στο ευρώ, σε ένα σκληρό νόμισμα αφαίρεσε από τη χώρα τα καλά του υποτιμημένου νομίσματος, της δραχμής δηλαδή.
      Πριν το ευρώ με τους Γ

  10. dim avatar
    dim 30/09/2012 18:24:16

    Το 35% + 25% τι είναι?

    • Αξύριστος Μαρξιστής avatar
      Αξύριστος Μαρξιστής @ dim 30/09/2012 19:31:39

      35% η φορολογία επιτηδευματία-πριν ήταν γύρω στο 50%
      αλλά υπήρχε αφορολόγητο
      Το 25% είναι η παρακράτηση φόρου,από 20% που είναι τώρα

  11. Χμμμμ avatar
    Χμμμμ 30/09/2012 18:54:49

    ΕΣΠΑ; Μεγάλη κουβέντα είπες.
    Σήμερα το μεσημέρι αποφάσισα με την οικογένεια να εκδράμω σε χωριό γειτονικού νομού.
    Αφού κάναμε τη βόλτα μας και είδαμε τα αξιοθέατα πείνασαμε και είπαμε να φάμε.
    Ρωτήσαμε τους χωρικούς αν υπάρχει τίποτα που να σερβίρει φαγητό και μας είπαν πως υπάρχει η παραδοσιακή ταβέρνα.
    Την βρήκαμε σχετικά γρήγορα αφου απ έξω δέσποζε μια μεγάλη πινακίδα του ΕΣΠΑ.
    Ανέγερση παραδοσιάκης ταβέρνας με επιδότηση 60% μέσω leader έγραφε. Κόστος; γύρω στα 200.00 ευρω.
    Εκανα λίγα βήματα πίσω για να δώ που ειναι η ταβέρνα αφου αυτό που έβλεπα μπροστά μου δεν μου πολυεμοιαζε γιαυτο που περιέγραφε η πινακίδα.
    Διόροφη οικοδομή μετα υπογείου(που στην ουσια απο την μια μεριά ήταν ισόγειο λόγω διαφοράς κλισης του εδάφους.)
    Ναι καλά το καταλάβατε, ο τύπος έβαλε το οικόπεδο(αν το έβαλε κ αυτό και 40% συμμετοχή, που με τις συνήθεις υπερτιμολογίσεις πάει πολύ πιο κάτω) και το κράτος ανέλαβε να του κτίσει το σπίτι που θα μένει(πάνω όροφος) τον επαγγελαματικό του χώρο(ισογειο) και έναν χώρο για άλλη επαγγελματική εκμεταλλευση(υπογειο στα χαρτιά αλλά στο ύψος του δρόμου απο την μια πλευρά του οικοπέδου.
    Οσο για το παραδοσιακό της υπόθεσης; Τα goodys σερβίρουν πιο παραδοσιακά φαγητα. Τιμή; 15 ευρω το άτομο περιπου για φαγητό που το βρισκεις σε οποιαδήποτε σουβλατζίδικο της γειτονιας.

  12. giorgos avatar
    giorgos 30/09/2012 19:20:26

    Οταν την αδεια και το χρημα για επενδυσεις θα τα δινει ο Ραιχεμπαχ και ο Φουχτελ περιμενετε αναπτυξη?Με τα λεφτα που δανειζεται η Ελλαδα θα αγοραζουν οι "ξενοι επενδυτες"τα φιλετα και μετα ο λογαριασμος στον πελατη.

  13. δημης avatar
    δημης 30/09/2012 20:24:24

    Λάθος ανάπτυξη υπάρχει.....
    -Στην ατιμωρησία...
    -Στην παραπληροφόρηση (υπερπαραγωγές σήριαλ)...
    -Στην επιβραβευση των αυτουργών...GAP_GAP ΠΑΠ ΔΙΑΜΑΝΤ ΓΕΡΟΥΛ...κλπ
    -Στο πρόγραμμα εξόντωσης του κόσμου....
    -Στην ...παραχώρηση Εθνικής Κυριαρχίας ...
    -Στην πρόοδο των φίλων -συμμαχων δανειστών...
    Συμφωνείτε;;;;;

  14. blue nile avatar
    blue nile 30/09/2012 21:13:46

    Πριν το ευρώ με τους Γερμανούς στο μάρκο και με μας στη δραχμή, ένας Ισπανός φερειπείν αγόραζε ελληνική ζάχαρη στο 1/2 της της γερμανικής.
    Με την είσοδο του ευρώ οι δυο τιμές εξισώθηκαν.
    Και η Γερμανία είναι η πρώτη εξαγωγική χώρα σε ζάχαρη της ευρωζώνης !
    4) Οι εξαγωγές χρειάζονται έντονο διπλωματικό παρασκήνιο.
    Ακόμα και φρούτα να θέλεις να πουλήσεις.
    Χώρες όπως η Γερμανία που συνελήφθη σε πολλές περιπτώσεις να λαδώνει πολιτικούς (ακόμα και των ΗΠΑ με την Ντέμλερ) το έχει.

    Όλα τα παραπάνω είναι μόνο κάποιες πτυχές που προσεγγίζουν την δυσκολία των εξαγωγών.

    Αλλά ακόμα και να προσπερνούσαμε μερικώς τις δυσκολίες (κάτι που θα απαιτούσε χρόνο που πλέον δεν έχουμε) και αν οργανώναμε με βάση κάποιο αναπτυξιακό πυλώνα την εθνική παραγωγή, το αποτέλεσμα δεν θα ήταν επαρκές για να μας βγάλει από την Κρίση.

    Εδώ πρέπει να τονωθεί η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα που απευθύνεται ως επί το πλείστον στον ντόπιο καταναλωτή.
    Και αυτό με τη μείωση των εισοδημάτων που επιχειρείται τώρα είναι απλά αδύνατο.

    • Ιεροφάντης avatar
      Ιεροφάντης @ blue nile 30/09/2012 22:58:00

      Και με αυτά και με αυτά, αγαπητέ blue nile και Ακενατών, καταλήγουμε στο εξής:

      Αναγκαία προϋπόθεση της οικονομικής ανάπτυξης, είναι η χρηματοδότηση της οικονομίας. Το να ρίχνεις δηλαδή χρήμα στη μηχανή της οικονομίας.

      Πώς χρηματοδοτείται σήμερα η Ελληνική οικονομία, με αυτά τα περιοριστικά μνημόνια και έχοντας ως νόμισμα το Ευρώ;

      Ο ... ευρών, αμοιφθήσεται.

      Τώρα με ευρώ θα είναι, με δραχμές θα είναι, θα σας γελάσω...

      Υ.Σ. Blue nile, σε παρακολουθώ με πολύ προσοχή στα σχόλιά σου, στα οποία κατά το μάλλον ή ήττον, συμφωνώ, αγαπητέ φίλε. Όπως και ο Ακενατών, νομίζω ότι τελευταία, έχει ελαφρώς μετατοπιστεί στα όσα πρέσβευε αρχικώς και οι αναλύσεις τους μάλλον προσιδιάζουν σε αναλύσεις ανθρώπου που έχει καταλάβει το μάταιο της υφιστάμενης ακολουθούμενης πολιτικής παρά σε θιασώτη της. Κάνω λάθος Ακενατών;

      • blue nile avatar
        blue nile @ Ιεροφάντης 01/10/2012 03:32:38

        Ιεροφάντη έχεις απόλυτο δίκιο όσον αφορά την χρηματοδότηση.
        Από τη στιγμή που ανήκουμε στην ευρωζώνη και είμαστε μια ελλειμματική χώρα έπρεπε τα αναγκαία χρήματα για ανάπτυξη να μας τα δώσουν οι εταίροι.
        Αυτό που έλειπε από την αρχή από την ευρωζώνη είναι η εξασφάλιση κεφαλαιακών ροών υπό μορφή παραγωγικών επενδύσεων από τις πλεονασματικές χώρες (που αναπόφευκτα έχουν ωφεληθεί από το κοινό νόμισμα καταργώντας το πλεονέκτημα της υποτίμησης στις αδύνατες χώρες) στις ελλειμματικές χώρες. Για να τονώνεται η απασχόληση.
        Πχ η Siemens αν δεν έβγαλε χρήματα από την ψωροκώσταινα ...δεν μπορούσε να ανοίξει δυο παραγωγικές μονάδες στην Ελλάδα αντί της Τουρκίας;
        Κι ας μην ήταν τόσο συμφέρουσες ...θα βοηθούσε όμως να διατηρείται το εισόδημα μας που αποτελεί πηγή κέρδους για τους Γερμανούς βιομήχανους μιας που είμαστε από τους καλύτερους πελάτες τους.
        Ακριβώς με αυτή τη λογική λειτούργησαν και οι ΗΠΑ από το 1945 μέχρι το 1971 με σύστημα κλειδωμένων ισοτιμιών (που είναι πολύ κοντά στο κοινό νόμισμα) με το σχέδιο Μάρσαλ.
        Με την παραγωγική δομή των περισσότερων χωρών καταστρεμένη μετά τον μεγάλο πόλεμο τα αμερικάνικα προιόντα ήταν ανάρπαστα. Τότε το 60% του κέρδους τους οι ΗΠΑ το γύριζαν στις άλες χώρες για να συνεχίσει να τις έχει πελάτισες.
        Το μεγάλο πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι η Γερμανία.
        Η οποία με το ευρώ μεγιστοποίησε τις εξαγωγές της άρα και τα κέρδη της και τώρα δεν θέλει να μοιράσει κάποια λίγα από τα κέρδη της με τους υπόλοιπους.

  15. ΝΕΚΚ avatar
    ΝΕΚΚ 30/09/2012 21:54:00

    Ποια αναπτυξη; Με μισθους ακομη στα 700 - 600 ευρω, με 13ο κ 14ο, μην περμενετε αδικα. Ακομη το "τελικο προϊον" θα κοστιζει ακριβα. Ακομη τα λιμανια και οι δρομοι ανηκουν σε εμας... Δεν συμφερει ακομη... Ακομη δεν ακουστηκε κατι για μειωση στη φορολογια των μεγαλων επιχειρησεων... Γιατι να μην κανουν υπομονη; Ακομη ο κοσμος εχει κατι στην καταψυξη. Οταν πεσει μεγαλη πεινα, τοτε ολοι ειναι στην υπερενταση. Τοτε αλλαξει ο μεταβολισμος. Και τοτε εισαι και με λιγοτερα κιλα και τρεχεις σαν το κατσικι. Ακομη φαινεται εχουμε λιπος... Καποια στιγμη θα ερθουν και οι επενδυσεις. Αλλα θα το μαθουμε μονο απο τις ειδησεις! Θα λενε κατι οτι ανεβαινει το χρηματιστηριο. Κατι νουμερα δηλαδη θα μεγαλωνουν. Ισως και να δουλευουμε και για κανεναν κανα δυο-τρεις μερες την εβδομαδα, ετσι για να παιρνουμε παραμασχαλα το βιβλιαριο υγειας και να πηγαινουμε στο νοσοκομειο οταν χρειαζεται, ισως και ειμαστε τυχεροι και βρουμε κανεναν γνωστο γιατρο να μας κοιταξει και δεν γυρισουμε απραγοι. Γι'αυτο καντε υπομονη, μπορα ειναι και θα περασει. Αλλα μπορα που χρειαζεται κιβωτο ομως! Θα παρει μεχρι να αποτραβηχτουν τα νερα...

  16. Φανη avatar
    Φανη 30/09/2012 22:13:10

    ΝΕΚΚ ξεχασες και το internet, θα υπαρχει αραγε;;;οσο για τη καταψυξη που λες,πιο πιθανο βλεπω το ψυγειο παγου που δε χρειαζεται και ρευμα....

  17. Γιάννης avatar
    Γιάννης 30/09/2012 22:24:49

    Πώς και δεν σκέφτηκαν ακόμη να μάς βάλουν κεφαλικό φόρο 1.000 ευρώ "υπέρ αναπτύξεως"; Αυτή η κυβέρνηση (και η προηγούμενη, και η προπροηγούμενη) μόνο φόρους ξέρει να βάζει.

  18. xp avatar
    xp 30/09/2012 22:34:21

    Μια από τις μεγαλύτερες ΕΞΑΓΩΓΙΚΕΣ επιχειρήσεις ειναι του κατασκευαστικού τομέα.Πολλά λεφτα και γρήγορα.Και εισαγωγή συναλλάγματος τεράστια.
    Εγινε αυτό που είπε ο blue nile!
    Εργαζόμουν παλιά σε μια Κ/Ξ Ελλήνικών-Βρεταννικών-Ολλανδικών εταιρειων στην Μ.Ανατολή.Μέλη οικων των Β.Οικογενειών ήρθαν.Για τον Πρ Δημοκρατίας η χώρα ήταν μακριά!
    Μα ο ανώτατος άρχων κάνει αυτή την δουλειά..............Οχι μόνο δεξιώσεις εντός.....
    Για την ΕΔΟΚ ΕΤΕΡ και τον ΣΚΑΠΑΝΕΑ έχετε ακούσει ?Πως έκλεισαν?Για αυτόν τον λόγο !

  19. Εμμανουήλ Πρόιος avatar
    Εμμανουήλ Πρόιος 30/09/2012 22:34:28

    Μην τους βάζεις ιδέες!

  20. Γεωργία avatar
    Γεωργία 01/10/2012 10:29:18

    Ανάπτυξη σημαίνει σταθερό περιβάλλον, δηλαδή σταθερό πολιτικό σύστημα, σταθερή κοινωνική συνοχή, σταθερό οικονομικό και φορολογικό περιβάλλον ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ να μην υπάρχει διαφθορά.
    Ανάπτυξη γίνεται είτε ιδιωτικά και είτε κρατικά.
    Ανάπτυξη θέλει λοιπόν χρήματα και σταθερότητα και όχι παχιά λόγια.

    Και να το πω διαφορετικά: δεν θα άνοιγα ποτέ βιβλιοπωλείο στο κέντρο της Αθήνας.

  21. Nikos Petropoulos avatar
    Nikos Petropoulos 01/10/2012 11:40:20

    Και ούτε πρόκειται να δούμε, από τη στιγμή που οι επενδυτικοί νόμοι δεν απαντούν στα βασικά προβλήματα που είναι η γραφειοκρατεία της διοίκησης και το αντιπαραγωγικό περιβάλλον. + την εσωστρέφεια του επιχειρείν, άστα.
    Δημιούργησα στο facebook μία σελίδα, που μπορούμε να βρίσκουμε Ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό. Έχουμε ήδη 200 μέλη. Όσοι πιστοί προσέλθετε....το λινκ είναι https://www.facebook.com/groups/188327224634824/
    Ευχαριστώ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.