#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
31/03/2011 09:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ανάγκη παιδείας και όχι εκπαίδευσης




Η κυρία Υπουργός έρχεται και αυτή με τη σειρά της να βάλει τη δική της υπογραφή σε ακόμη μια μεταρρύθμιση.

Κύκλοι ενδιαφέροντος, μείωση μαθημάτων, αλλαγή στην ύλη, περισσότερες ώρες διδασκαλίας, υποβολή εργασιών στα Αγγλικά (!) κλπ.

Βάζουμε τα ξενικά συστήματα κάτω, παίρνουμε μια κοπτοσυρραφή αυτών και τσουπ, να σου η μεταρρύθμιση.

Αλήθεια, αναρωτιέμαι, έχει κανείς βαθυστόχαστος υπουργός ή υπηρεσιακός παράγοντας καθίσει ποτέ κάτω να στίψει το μυαλό του, πως θα μπορέσει επιτέλους να εισάγει σε αυτή τη χώρα όχι το γερμανικό, όχι το φινλανδικό, όχι το γαλλικό, αλλά επιτέλους το ΕΛΛΗΝΙΚΟ σύστημα παιδείας; Φοβούμαι πως όχι.

Είναι άραγε τόσο δύσκολο; Είναι άραγε τόσο απίθανο για τα δεδομένα της εποχής μας, να τηρήσουμε έστω και στο ελάχιστο την συνταγματική επιταγή του άρθρου 16 του Συντάγματος;

Θα σας πω τη δική μου κουταμάρα. Πιστεύω ότι ο σκοπός της παιδείας θα πρέπει να είναι η προετοιμασία ικανών πολιτών. Και μέσα από την προετοιμασία ικανών πολιτών, ένα οργανωμένο και σεβαστό κράτος, αναδεικνύει και τους ικανούς οπλίτες του.

Πολίτης και Οπλίτης. Μία λέξη με τα ίδια γράμματα, στον ίδιο αριθμό, που προσδιορίζει όμως για μένα την πεμπτουσία της παιδείας. Αλλάζεις τις θέσεις του “Π” και του “Όμικρον” και να το μαγικό, ελληνικό, δίδυμο

Δύο όψεις του αυτού νομίσματος. Δύο ιδιότητες ακραιφνώς σχετιζόμενες με το ζην ελληνικώς.

Ποιος είναι ο ικανός πολίτης;

Μήπως δεν είναι αυτός που διαθέτει ηθικό κώδικα;
Μήπως δεν είναι αυτός που έχει γνώση και πληροφορίες της ζωής;
Μήπως δεν είναι αυτός που γνωρίζει να ομιλεί σωστά, γραμματικά, συντακτικά και νοηματικά;
Μήπως δεν είναι αυτός που καλλιεργεί το πνεύμα του, με τις τέχνες;
Μήπως δεν είναι αυτός που τηρεί και τρέφει σέβας για τους νόμους του κράτους του;
Μήπως δεν είναι αυτός που σέβεται τα Θεία;
Μήπως δεν είναι αυτός που ζητά να τηρηθούν για όλους οι πρόνοιες της πολιτείας;
Μήπως δεν είναι αυτός που μαθαίνει ότι η συμμετοχή στα κοινά, τον διαχωρίζει από τις άβουλες μάζες και τα λοβοτομημένα πλήθη, που περιμένουν τις λύσεις από άλλους;
Μήπως δεν είναι αυτός που δεν θα φοβηθεί να αναλάβει πρωτοβουλίες;
Μήπως δεν είναι αυτός που με θάρρος αναλαμβάνει τις ευθύνες του;
Μήπως δεν είναι ο πειθαρχημένος άνθρωπος, ο, σωματικά και πνευματικά θωρακισμένος, που δεν ρέπει προς τρυφηλότητα και άλλες εκφυλιστικές τις προσωπικότητάς του, τάσεις;
Μήπως δεν είναι αυτός που διαθέτει εθνική συνείδηση;
Μήπως δεν είναι αυτός που μαθαίνει να θυσιάζει δικά του πράγματα για το κοινό καλό;
Μήπως δεν είναι αυτός που γνωρίζει από φιλοξενία αλλά τιμωρεί και την αυθάδεια;
Μήπως δεν είναι αυτός που διαθέτει τα πνευματικά εφόδια για να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες της ζωής χωρίς να λυγίσει από το βάρος τους;
Μήπως, Μήπως….

Αλλάξτε στα παραπάνω ερωτήματα τη λέξη “πολίτης” και αντικαταστήστε τη από τη λέξη “οπλίτης”…

Μήπως ισχύουν τα ίδια; Μήπως κατά ένα μαγικό τρόπο οι ιδιότητες του πολίτη εφάπτονται, “κουμπώνουν” πάνω στις ιδιότητες του οπλίτη; Ο ίδιος άνθρωπος δεν είναι και στη μία και στην άλλη περίπτωση;

Έχω σκεφτεί πάμπολλες φορές, αν ένα ελληνικό σύστημα παιδείας έχει τύχη στον 21ο αιώνα…

Τις περισσότερες φορές απογοητεύομαι από την προχειρότητα και την ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων που αντί να δίνουν στους νέους ανθρώπους τα αναγκαία πνευματικά εφόδια να αντικρίσουν κατάματα τη ζωή και όχι να τη φοβηθούν αλλά να την πιάσουν στα χέρια και να τη στύψουν σαν λεμονόκουπα, τελικά οδηγούν στην παραγωγή φοβισμένων, οργισμένων ή απλώς ανίκανων και φτωχών σε εφόδια νέων, ανθρώπων που δεν παρουσιάζουν συγκροτημένες νοητικές λειτουργίες διότι πρωτίστως διαθέτουν περιορισμένο λεξιλόγιο και αποστειρωμένη από εμπειρίες, κοινωνικότητα.

Ένα σοβαρό κράτος παλεύει με νύχια και με δόντια για μιά παιδεία που από την τρυφερή ηλικία έχει στόχο και όραμα. Ειδικά στη χώρα μας και στη γειτονιά που ο καλός Θεός μας έχει τάξει.

Την προετοιμασία Πολιτών υγιών, νουνεχών, συγκροτημένων. Πολιτών με κριτική σκέψη, όραμα, εσωτερική δύναμη και αντίληψη των ατομικών τους δυνατοτήτων σε ένα σφριγηλό και ζωντανό κοινωνικό περιβάλλον.

Τους έχεις αυτούς τους πολίτες;

Ε, αν ποτέ κληθεί το κράτος να αντιπαρατάξει δυνάμεις έναντι πολεμίων, είναι σίγουρο ότι θα παρουσιάσει και ανίκητους οπλίτες….

ierofantis

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 31/03/2011 09:46:25

    Παιδεία είναι εκείνη που γυμνάζει τον άνθρωπο από την παιδική ηλικία στην αρετή και του εμπνέει σφοδρή επιθυμία να την αγαπήσει και να γίνει τέλειος πολίτης, που να ξέρει να κυβερνά και να υπακούει στους νόμους σύμφωνα με το πνεύμα της δικαιοσύνης.

    ΠΛΑΤΩΝ, Νόμοι

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Γιάννης Φαίλτωρ 31/03/2011 18:01:38

      Τα είχαν πει από παλιά...

  2. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 31/03/2011 09:49:12

    Ιεροφάντη,
    εξαιρετικό κείμενο!
    ¨Οπλίτης" και "Πολίτης"
    Η Αθηνά του δόρατος και της σοφίας.
    Και το "Π".
    Μπράβο φίλε μου!

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Κώστας Ροδινός 31/03/2011 18:03:22

      Κώστα ευχαριστώ για τα καλά λόγια.

      Ας θυμίσουμε σε όλους, ότι δεν είμαστε τα κουτάβια του παγκόσμιου χωριού αλλά το πολεμικότερο και πολιτικότερο έθνος που πάτησε το πόδι του στη γή.

  3. Νίκος avatar
    Νίκος 31/03/2011 09:55:21

    Ιεροφάντη, Συμφωνούμε 100%

    Μέσο/εργαλείο: Η εκπαίδευση

    Αποτέλεσμα: Η παιδεία

    Ο πολεμος κατά της Ελλάδας και κατά της Ελληνικής καλά κρατεί.

  4. Y. avatar
    Y. 31/03/2011 09:59:01

    Η γεννιά που σήμερα είνια 40-70 (30 δεν υπολογίζεται?), που είναι και η γεννιά του λιγο πριν και επάνω στη μεταπολίτευση, τα έκανε μπάχαλο. Τη ξέσκισε τη χώρα αυτή. Δυστυχώς
    Ο χρόνος δε γυρίζει πίσω. Σ’ εσάς τους νεώτερους, έλαχε ο κλήρος να τα διορθώσετε. Κάντε το!

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Y. 31/03/2011 18:04:20

      Υπάρχουν δυνάμεις αγαπητέ φίλε... Και είναι ανεξάντλητες.

  5. Νίκος avatar
    Νίκος 31/03/2011 09:59:42

    Βέβαια, είναι κατανοητή η αγωνία της Κας Διαμαντοπούλου.
    Η αγωνία να πλάσει πολίτες του φαντασιακού τους διεθνιστικού χωριού όπου όλοι είναι "αδέλφια", μερικά πιο "ισα" απο τα άλλα.
    Πρέπει να φέρουν καποιο βαθμό ψυχοπάθειας, Ελληνοέχθρας (ή Ελληνοεχθρότητας) για να προτείνουν τέτοιες μπούρδες.
    Κε. Καστανίδη, τι λέτε επι του φαινομένου να διώκονται τα Ελληνικά και ο Ελληνισμός;

    Ποιο άρθρο 16 Ιεροφάντη; Εδώ μιλάμε για ραγιάδες ΠΙΣΤΟΥΣ.

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Νίκος 31/03/2011 18:05:23

      Εμείς όμως; Θερμόαιμοι Αρματωλοί...

  6. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 31/03/2011 10:10:18

    Αριστα Ιεροφάντη!!!
    Παιδεία είναι αυτό που μένει αν ξεχάσουμε όλες τις γνώσεις που συσσωρεύσαμε.

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ ΣΟΝ ΠΕΝ 31/03/2011 18:17:32

      Παιδεία φίλε ΣΟΝ ΠΕΝ για τους Έλληνες, είναι για μένα, αφενός η κατανόηση του από που ερχόμαστε και αφετέρου η αντίληψη και η επιδίωξη του που είμαστε προορισμένοι να πάμε.

  7. ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ avatar
    ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ 31/03/2011 10:37:44

    Δεν χρειαζόμαστε περισσότερες ώρες για περισσότερα χαζοχαρούμενα μαθηματάκια!

    Χρειαζόμαστε ενίσχυση του Εθνικού Χαρακτήρα της παιδείας ώστε αυτή να διαμορφώνει υγειώς σκεπτόμενους Έλληνες με συναίσθηση της συλλογικότητας, του Προορισμού και του Καθήκοντος απέναντι στην Ιστορία, κι όχι χαζοχαρούμενα ασπόνδυλα, μεταπράτες της διεθνούς βλακείας...

    • Κάποιος avatar
      Κάποιος @ ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ 31/03/2011 12:16:01

      Ποιος είναι ο προορισμός και το καθήκον των πολιτών που κατοικοεδρεύουν στην ελληνική επικράτεια ;

      Επίσης γιατί ο εθνικός χαρακτήρας της παιδείας διαμορφώνει και υγειώς σκεπτόμενους Ελληνες ;
      Οι απόφοιτοι του εθνοκεντρικού μεταξικού και παπαδοπουλικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι υγειώς σκεπτόμενοι Ελληνες ;

      • Θραξ Αναρμόδιος avatar
        Θραξ Αναρμόδιος @ Κάποιος 31/03/2011 13:00:34

        @Κάποιος

        "Ποιος είναι ο προορισμός και το καθήκον των πολιτών που κατοικοεδρεύουν στην ελληνική επικράτεια ;"

        Να παράγουν πλούτο τον οποίο συλλέγει το κράτος-εισπράκτορας και οι τράπεζες και ο οποίος διανέμεται στους ολίγους που κατέχουν τράπεζες και κράτος. Και σε μερικούς υπαλλήλους και των δύο, ενδιαμέσως.

        "Επίσης γιατί ο εθνικός χαρακτήρας της παιδείας διαμορφώνει και υγειώς σκεπτόμενους Ελληνες ;
        Οι απόφοιτοι του εθνοκεντρικού μεταξικού και παπαδοπουλικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι υγειώς σκεπτόμενοι Ελληνες ;"

        Από ένα σημείο και μετά τελειώνουν οι ευθύνες που έχουν οι άλλοι, καλοί και κακοί, για την πνευματική και ψυχική μας συγκρότηση. Και τότε μπαίνουμε στον αμείλικτο κύκλο ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ μας.

        Σχετικά με την "εθνική παιδεία", η μια πλευρά πάει στο ένα άκρο και η άλλη στο άλλο. Και σας λέω με σιγουριά πως ο καθημερινός έλληνας είναι στη μέση. Ρωτήστε τον.

        Και η κοινή λογική είναι στην μέση, επί του ζητήματος. Και όχι στις άκρες.

        Και αμάν πια με αυτό το έθνος που ακόμα δεν μπορούμε να βρούμε άκρη μαζί του διότι μας συσκοτίζουν οι ένθεν και ένθεν φανατικοί. Που οι μεν επιμένουν, σχεδόν αποκλειστικά στο έθνος, οι δε το αρνούνται επίσης σχεδόν αποκλειστικά.

        Ποιο έθνος όμως; Ενα φαντασιακό κατασκεύασμα; Τι είναι το έθνος αν όχι οι άνθρωποι;

        Οι άνθρωποι που έχουν συνείδηση ότι ανήκουν σε μια υπερομάδα, συγκεκριμένη. Και η ζωή, η ιστορία, η κοινωνία, παράγει έθνη όπως το σύννεφο βροχή. Το έθνος δεν υπάρχει γιατί το θέλω εγώ ή κάνας άλλος. Ούτε θα καταργηθεί επειδή το θέλω εγώ ή κάνας άλλος.

        Το έθνος δεν είναι ούτε ο κακός μας δαίμονας που φταίει για όλα, ούτε σύμβολα, μεταφυσική και μύθοι. Το έθνος είναι άνθρωποι.

        Και για να ακριβολογήσω, η ελληνική χρησιμοποιεί την λέξη έθνος για να σημάνει ομάδες ομοίων, εξού και οι εκφράσεις "έθνος μελισσών" και "έθνος δαιμόνων".

        Πριν κάνουμε εθνική παιδεία πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι είναι το έθνος. Και αυτό δεν είναι δουλειά των φανατικών ένθεν και ένθεν.

        Ε, αμάν πια με αυτό το έθνος.

        Θραξ Αναρμόδιος

        • Θραξ Αναρμόδιος avatar
          Θραξ Αναρμόδιος @ Θραξ Αναρμόδιος 31/03/2011 13:25:43

          Και να συμπληρώσω ότι όπως ακριβώς το έθνος δεν είναι ο κακός μας δαίμονας όπως περίπου επιμένει η μια πλευρά, δεν είναι επίσης η λύση όλων των προβλημάτων μας, όπως περίπου επιμένει η άλλη πλευρά. Αυτά είναι εξτρεμισμοί και φανατισμοί.

          Σε ένα έθνος δεν είναι όλα τα μέλη ίσα κι όμοια. Οικονομικά. Την οικονομική επιφάνεια του κάθε μέλους ενός έθνους, δεν την καθορίζει το έθνος, αλλά εντελώς άλλες κοινωνικές και οικονομικές δυνάμεις και διαδικασίες.

          Το έθνος είναι ο πάροχος μιας ταυτότητας. Ταυτότητας ατόμου και συνόλου. Η επιδίωξη της διασφάλισης της ταυτότητας οδηγεί στο ιδανικό της ελευθερίας. Οχι μόνο της ελευθερίας της ίδιας της εθνικής ομάδας, αλλά ακόμη και της ατομικής ελευθερίας ως έναν βαθμό.

          Το έθνος δεν σταματάει τον οικονομικό ταξικό ανταγωνισμό. Δεν τον παρεμποδίζει. Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις, όπως στο εθνικό κράτος, παρέχει και γίνεται το πλαίσιο του ανταγωνισμού αυτού.

          Σε μια αστική κοινωνία σαν την δική μας, και σε μια φεουδαρχική κοινωνία, ο ανταγωνισμός αυτός γίνεται ανάμεσα σε πολύ διαφορετικούς "παίκτες" που ανήκουν στο ίδιο έθνος.

          Το εθνικό αστικό κράτος είναι δημιούργημα μιας ιστορικής κίνησης και βασικό του αποτέλεσμα είναι
          -μια ενιαία και ασφαλής αγορά (ενιαία από εδαφική και φορολογική άποψη καθώς και προστασίας της εγχώριας παραγωγής από την ξένη, και ασφαλής στο βαθμό που το εθνικό κράτος πατάσσει την ληστεία και διασφαλίζει τις συγκοινωνίες)
          -και η πολιτική και οικονομική πρωτοκαθεδρία μιας συγκεκριμένης οικονομικής τάξης, της αστικής, επί των υπολοίπων τάξεων.

          Το έθνος συνέχισε να υπάρχει και μετά τον φεουδαρχισμό, συνεχίζει να υπάρχει και στο εθνικό κράτος, και μάλλον θα συνεχίσει να υπάρχει για πολλούς πολλούς αιώνες ανθρώπινης ιστορίας ακόμα.

          Ας δούμε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ το έθνος σαν αυτό που είναι. Ενα "φυσικό" (δηλαδή κοινωνικό φαινόμενο) που παρέχει ταυτότητα στα μέλη μιας υπερομάδας ανθρώπων και η οποία ταυτότητα οδηγεί στην διασφάλιση της συνολικής ελευθερίας του έθνους και του κάθε μέλους του ξεχωριστά.

          Θραξ Αναρμόδιος

        • Κάποιος avatar
          Κάποιος @ Θραξ Αναρμόδιος 31/03/2011 13:27:22

          "Ποιο έθνος όμως; Ενα φαντασιακό κατασκεύασμα; Τι είναι το έθνος αν όχι οι άνθρωποι;"

          Η έννοια του εθνους είναι ούτως ή άλλως ένα φαντασιακό κατασκεύασμα, όπως όλες άλλωστε οι έννοιες.
          Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι μπορούν να μιλάνε μεταξύ τους 100 άνθρωποι για την έννοια του έθνους και να έχουν 100 διαφορετικές αντιλήψεις για το τι σηματοδοτεί αυτή η έννοια.
          Αυτό που αποτελεί πραγματικότητα είναι η ύπαρξη του ελληνικού λαού, δηλαδή των ανθρώπων που γεννιούνται, διαβιούν και δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια.
          Ανήκουν όλοι στην ίδια φυλή ; Οχι!
          Ανήκουν όλοι στο ίδιο θρήσκευμα ή είναι όλοι τους πιστοί ; Οχι!
          Εχουν όλοι κοινή κουλτούρα ; Οχι!
          Υπάρχει κοινή γλώσσα και κοινή συνείδηση ότι είμαστε Ελληνες.

          Αρα ορθότερο θα είναι να μιλάμε για ελληνικό λαό.

          • Νίκος avatar
            Νίκος @ Κάποιος 31/03/2011 23:57:03

            Παραείσαι μπερδεμένος Κάποιε.

      • Θραξ Αναρμόδιος avatar
        Θραξ Αναρμόδιος @ Κάποιος 31/03/2011 13:39:15

        Και την "εθνική παιδεία" σίγουρα πρέπει να την αναμορφώσουμε κάποια στιγμή.

        Οχι όμως τέτοιες κούτσικες και διαμαντο-αλλαγές, σαν αλλαγή τηλεοπτικού προγράμματος κάτι, λόγω σαιζόν. Πραγματική αλλαγή.

        Διότι τώρα αυτή η παιδεία, μετά από 12 έτη υποχρεωτικής παρακαλώ παρακολούθησης, αποτυγχάνει να μας μάθει ακόμα και τα πιο βασικά:
        -τι είναι έθνος
        -τι είναι δημοκρατία
        -τι είναι δικαιοσύνη και νομιμότητα
        -τι είναι ήθος και τι ηθική

        Κι όσο για τα πρακτικά; Πάλι τίποτε. Ούτε ένα δίπλωμα οδήγησης δεν δίνει στα παιδιά, ούτε την παραμικρή γνώση για να αλλάξουν μια λάμπα χαλασμένη στο σπίτι τους, ούτε... γμ το κέρατό μου

        Κι αν πεις ότι τα μαθαίνει πράγματι γράμματα... ξένη γλώσσα, γραμματική, ορθογραφία, βασικά μαθηματικά, τους λογοτέχνες και τους ποιητές μας, γεωγραφία, ιστορία (αυτό κιαν)...

        Μα τι στο καλό τα μαθαίνουν τα παιδιά και δεν μαθαίνουν σχεδόν τίποτε πια;

        Αλλά μια "δημοκρατία" που δεν κάνει προπαγάνδα τον εαυτό της στην βασική και υποχρεωτική εκπαίδευση, είναι για γέλια και για κλάμματα.

        Ο φόβος αυτής της "δημοκρατίας" να εξηγήσει τι είναι δημοκρατία στο παιδί και στον νέο, δείχνει την ολιγαρχική της φύση μόνο.

        Θραξ Αναρμόδιος

        • Κάποιος avatar
          Κάποιος @ Θραξ Αναρμόδιος 31/03/2011 13:48:24

          Η δημοκρατία, όταν δεν είναι τρόπος ζωής, αποτελεί μόνο αφηρημένη έννοια και επικοινωνιακό άλλοθι για κάθε λογής επιτήδειους.
          Το σχολείο οφείλει καταρχήν να διδάξει δημοκρατία, όχι μόνο μέσα από ιστορικές αναφορές και δοκίμια αλλά μέσα από την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.
          Να προωθηθούν μαζικά ομαδοσυνεργατικές μέθοδοι διδασκαλίας, να υπάρχει ομαδική αξιολόγηση, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να παραχωρούν στους μαθητές τους το προνόμιο της αυτενέργειας και της αυτοαξιολόγησης και η σχέση διδάσκοντα μαθητή να μην είναι ένας εξουσιαστικός και γνωστικός μονόδρομος.
          Η αρετή είναι έθος(συνήθεια) και όχι επιβολή ή καταναγκασμός.

          • Θραξ Αναρμόδιος avatar
            Θραξ Αναρμόδιος @ Κάποιος 31/03/2011 14:23:20

            Το σχολείο και τώρα διδάσκει έμπρακτα την εκδοχή της "δημοκρατίας" που βολεύει στην Ολιγαρχία: την αντιπροσώπευση. Αυτό είναι τα 15-μελή συμβούλια των μαθητών. Κοινοβουλευτισμός στην πράξη.

            Αν μάθει το παιδί που πρέπει να ΨΗΦΙΖΕΙ για να εκλέξει ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟ, άντε να τολμήσεις να του πεις τι πραγματικά είναι η δημοκρατία των προγόνων του της αρχαιότητας μετά...

            Πως το λεγε ο Επίκουρος (στον Κωλώτη νομίζω); "Παιδείαν φεύγε τ' ακάτιον αράμενος" (lol). Μάλλον αυτού του τύπου την παιδεία θα είχε υπόψη του (ξανά-λολ)

            Θραξ Αναρμόδιος

          • Θραξ Αναρμόδιος avatar
            Θραξ Αναρμόδιος @ Θραξ Αναρμόδιος 31/03/2011 14:24:02

            *Αν μάθει το παιδί πως

  8. Έρεβος avatar
    Έρεβος 31/03/2011 10:41:24

    Δεν υπάρχει καμμία μεταρρύθμιση, περί ανακατέματος πρόκειται για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους της δελφίνας υπουργού και υφυπουργού.

  9. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 31/03/2011 11:12:50

    Ο πολίτης θεωρείται από το σύστημα αναρμόδιος. Η μόνη θεσμική του αρμοδιότητα είναι να ρίξει ένα ψηφοδέλτιο στην κάλπη κάθε τέσσερα χρόνια. Τι πολίτης και τι οπλίτης και τι παιδεία και τι πολιτική και τι....

    Αναρμόδιοι είμαστε όλοι.

    Δηλαδή θεσμικά σε τι έχουμε αρμοδιότητα;

    Σε τίποτε.

    Θραξ Αναρμόδιος

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Θραξ Αναρμόδιος 31/03/2011 18:08:53

      Γιαυτό σε κάθε τι που μας συμβαίνει, από την πτώση της κατοικίας μας λόγω σεισμού μέχρι το ότι μας παράτησε η γκόμενα αντηχεί παντού αυτό το ηλίθιο "Μα, καλά, το Κράτος που είναι, τί κάνει...;"

      Μας έχουν κάνει αναρμόδιους για τα πάντα, για να έχουμε πάντα την ανάγκη των δοτών αρμοδιοτήτων τους...

  10. anonymos avatar
    anonymos 31/03/2011 11:21:10

    Εδώ η καλή ερευνητική εργασία 250 το κομμάτι.

  11. http://chomatery.blogspot.com avatar
    http://chomatery.blogspot.com 31/03/2011 12:02:20

    όλοι οι υπουργοί των τελευταίων τριάντα χρόνων έχουν βγεί με καρμπόν ή για να γίνουμε πιο σύγχρονοι με copy-paste... Και η Διαμαντοπούλου κινείται στα ίχνη της Γιαννάκου. Η μεταρρύθμιση αμφοτέρων των υπουργών έχουν κάτι από Life-style....

  12. kiki avatar
    kiki 31/03/2011 12:04:11

    @ Ιεροφαντη,
    χαιρομαι να σε διαβαζω,

  13. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 31/03/2011 12:29:25

    Μπορώ να σας διαβεβαιώσω, στον λόγο της τιμής μου, ότι οι εργασίες στα αγγλικά θα συντάσσονται από ιδιώτες καθηγητές αγγλικών, από το α μέχρι το ω, ή μάλλον από το a μέχρι το z.
    Οταν τα παιδιά (και όχι μόνο) έχουν βασικό έλειμμα στη σύνταξη, αλλά και στον τρόπο οργάνωσης της σκέψης (η εργασία απαιτεί συνθετική σκέψη), το να ζητά κανείς εργασίες στα αγγλικά είναι τελείως εξωπραγματικό.

    Προφανώς, η κυρία Διαμαντοπούλου, η οποία μεγάλωσε σε μη ελληνόφωνο περιβάλλον (δεν της το καταλογίζω, απλά το διαπιστώνω, είναι γνωστό ότι το χωριό της κατοικείται από ενταγμένους Ρομά, που μιλούν τη διάλεκτό τους) και στέλνει το παιδί της σε αγγλόφωνο ιδιωτικό σχολείο, έχει πλήρη άγνοια του γλωσσικού επιπέδου της πλειονότητας των μαθητών και των φοιτητών στη χώρα μας.

    • juliet avatar
      juliet @ ΒΙΣ 31/03/2011 14:48:46

      η Αννούλα δεν ήτανε εκείνη που πριν χρόνια είχε ξαναζητήσει την αγγλική γλώσσα;ξέρεις τι είναι να μιλάς γύφτικα και αγγλικά ,μπορείς να συνεννοηθείς με όλο το πλανήτη ,αν κάποιος δε μιλά αγγλικά θα μιλά γύφτικα και τανάπαλι,άρα...αφού τα γύφτικα είναι μπαναλ θα μάθουμε αγγλικά για πιο σικ....

  14. αυτόκλητος avatar
    αυτόκλητος 31/03/2011 12:32:14

    Η προτεινόμενη μεταρρύθμιση θα γιγαντώσει την παραπαιδεία (φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα), θα αντικαταστήσει την αποστήθιση με την αντιγραφή και θα ευνοήσει προκλητικά τα παιδιά των εύπορων οικογενειών.
    Η εισαγωγή στα πανεπιστήμια δεν πρέπει να γίνεται με κριτήριο τις πρόσκαιρες γνώσεις που έχουν συσσωρεύσει οι υποψήφιοι στην βραχύβια μνήμη τους, αλλά με κριτήριο το γλωσσικό επίπεδο που έχουν αποκτήσει στο δημοτικό σχολείο, στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Το γλωσσικό επίπεδο είναι εύκολο να ελεγχθεί με κατάλληλα γλωσσικά τεστ, οπότε αχρηστεύονται και τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα!
    Το πόσο άδικο είναι το ισχύον σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια φαίνεται από το εξής ερώτημα: αν στις εξετάσεις αυτές συμμετείχε ένας καθηγητής πανεπιστημίου χωρίς καμιά προπαρασκευή, τι πιθανότητες θα είχε να είναι μεταξύ των επιτυχόντων; Η απάντηση είναι: ελάχιστες ως μηδενικές.

  15. O Άνθρωπος της μιας Γης avatar
    O Άνθρωπος της μιας Γης 31/03/2011 12:46:08

    Aχρηστεύονται τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα και προστίθενται στην αριθμητική υπεροχή της τάξεως των ανέργων.

  16. Ναυσικά... avatar
    Ναυσικά... 31/03/2011 13:37:34

    Το πόσο λαχτάρα είχαν οι κάτοικοι των χωριών να μάθουν τα παιδιά τους Ελληνικά γράμματα, το μαρτυράει το παρακάτω έγγραφο που φροντίσαμε να διατηρήσουμε την ανορθογραφία του και να το παρουσιάσουμε όπως έχει.
    ΣΗΜΦΟΝΙΤΙΚΟ ΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΥ
    Η αποφενόμενοι χορικί Γκομπλιτσώτες* όλι σος ένας εσημφονήσαμι να βάλουμι δάσκαλουν στου χωριο τον Βασιλάκη τό γιό της Μήτραινας να διαβάζι τα πιδιά του χοργιού όλα κι εχουμι να του δίδουμι αξάϊ 5900 οκαδις γενημα.
    Κάθι μέρα θα τουν φέρ φαϊ κι΄ ένα πιδί. Του ίδιου όλου του χειμόνα κάθι πιδί θά φέρ κι΄από ένα Ξύλου για του τζάκι.
    Ου δάσκαλος θα πληροθεί χορίς άλλου.
    Του άξάϊ θα του δόσουμι στα τρία. Ένα τούν αϊ- Δημήτρι- ένα τούν Μάρτη και τ΄ άλλου στ΄ Αλώνια.
    Όποιος δεν δόσι ού Δάσκαλους θα διώξι του πιδί απ΄ του σχολιό. Ού δάσκαλους θα διαβάζι τα πιδιά του πρωϊ καί το γιόμα. Τη Κυριακή θα τα παένει στιν Εκκλησιά.
    Αυτό το γράφουμι στο Μισοχώρι όταν βαράν τα πρόβατα στη στρούγκα.
    1890 Παχνιστί (Νοέμβριος) 5
    Οι Μουχταροαζάδες
    Το παραπάνω κείμενο είναι από τα «ΔΥΤΙΚΟΜΑΚΕΔΟΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ» του Γιάννη Αδάμου
    “Η Κοζάνη μέσα από τα Ανέκδοτα Αρχεία του Ελληνικού Προξενείου Ελασσόνος 1882-1912”

    Πρόκειται για ένα συμφωνητικό χαρακτήρα, όπου οι κάτοικοι του χωριού συμφωνούν στη πρόσληψη Δασκάλου.
    Σε κιτρινισμένο από το χρόνο κίτρινο χαρτί, με μελάνη χρυσή και φθαρμένο.
    ΛΑΧΤΑΡΑ ΓΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ!!!!!!!!! θα συμπληρώσω εγώ

    • Θραξ Αναρμόδιος avatar
      Θραξ Αναρμόδιος @ Ναυσικά... 31/03/2011 13:53:20

      Καταπληκτικό. Ενιωσα περήφανος για ανθρώπους αυτούς.

      Μπράβο και σε τέτοιες εκδοτικές προσπάθειες.

      Θραξ Αναρμόδιος

  17. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 31/03/2011 13:47:49

    @Κάποιος

    Το ότι υπάρχει βαβυλωνία ακόμη και για έννοιες όπως το έθνος είναι θέμα εκπαίδευσης και παιδείας. Είναι επίτηδες θολούρα. Αλλά είπα πριν και για την προσωπική ευθύνη του καθενός μας...

    Το έθνος είναι υπερομάδα με ένα σύνολο χαρακτηριστικών, όχι ντε και καλά όλων υποχρεωτικών. Δηλαδή υπάρχει και πιστός και άθεος Ιταλός για παράδειγμα.

    Σε ότι με αφορά χρησιμοποιώ την λέξη λαός με μια σχεδόν πως-να-το-πω ταξική αντιδιαστολή ως προς τις κυρίαρχες τάξεις. Που ευτυχώς στην χώρα μας, λόγω συγκεκριμένης ιστορικής διαδρομής, είναι και ολιγάριθμες σχετικά με άλλες χώρες, και από ιδεολογική συγκρότηση ένα τουρλουμπούκι σκέτο.

    Δηλαδή ούτε παλιούς φεουδάρχες έχουμε παλιούς που να επιβίωσαν ως τώρα, πέρα από κάτι ξεχασμένους επτανησιακούς τίτλους, ούτε καμμιά αστική τάξη, που να είναι πράγματι αστική.

    Είμαστε ως χώρα και έθνος μια πολύ ειδική περίπτωση, όπως και άλλες χωρες που προήλθαν από την διάλυση της οθωμανικής αυτοκρατορίας

    Θραξ Αναρμόδιος

    • Κάποιος avatar
      Κάποιος @ Θραξ Αναρμόδιος 31/03/2011 13:55:34

      Η κριτική μου απέναντι στην έννοια του έθνους δεν αφορούσε την περίπτωση μόνο της Ελλάδας, αλλά και όλων των άλλων τεχνητών μορφωμάτων που οδήγησαν στην έννοια του έθνους-κράτους κατά τον 19ο αι.
      Και η Ιταλία ανήκει σε αυτές τις περιπτώσεις.

  18. panos avatar
    panos 31/03/2011 14:09:49

    Αλλη μία ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΑ σάν αυτές που βλέπουμε καί ακούμε τώρα δύο χρόνια

  19. juliet avatar
    juliet 31/03/2011 14:41:36

    εξαίρετος ο παραλληλισμός,η σαθρή πολιτική τους σ΄όλο το μεγαλείο,ο σκοπός αγιάζει τα μέσα,παραγωγή μάζας χωρίς σκέψη και βούληση,πλήρης συναισθηματική εξάρτηση.Αλλο οπλίτης και άλλο πατριώτης.Ο οπλίτης είναι μαριονέττα ενός τυφλού συστήματος,ο πατριώτης αγωνίζεται για τα ιδανικά. Ο οπλίτης είναι μέρος του ενθελληνισμού , πατριώτης ο σκεπτόμενος πολίτης που αγωνίζεται για την ελευθέρια της πατρίδας του και των ιδανικών της.Μας πούλησαν όχι μόνο διαμέρισμα με θέα και επιπλωμένο αλλά και με το έμψυχο υλικό,αυτό δε το έχουνε υπολογίσει .......
    Σόλων:''Τ α αμόρφωτα πλήθη συχνά υποτάσσονται σ' έναν απόλυτο άρχοντα''.
    Το κρυφό σχολειό θα ξανααναβιώσει!
    ''Εξ όλων των ωραίων πραγμάτων το ωραιότερον είναι η παιδεία'': Λουκιανός
    Ο μεγάλος της αρχοιότητας Πυθαγόρας δίκαια φιλοσοφεί ότι ο άνθρωπος δια της παιδείας δύο φορές βλέπει.Ο Λαμαρτίνος στους λόγους του γράφει''ο άνθρωπος εγεννήθει βάρβαρος,εξηγοράσθη δε απο την μοίραν των ζώων δια της παιδείας και μόνης'',ο Πλούταρχος αναφέρει :''Η παιδεία είναι στοιχείον ευδαιμονίας και αιτία της ορθής θελήσεως.Είναι χρήσιμος όχι μόνον είς τον οίκον ,στην πόλη αλλά και εις ολόκληρον το ανθρώπινο γένος.''
    Ανέλαβαν τη πλήρη ισοπέδοσή μας,την ισοπέδοση την παιδεία μας και σε λίγο θα μας πουν οτι θα μας χρηματοδοτήσουν αν τοποθετήσουμε μικροτσιπ στο χέρι μας,κάτι ταινίες επιστημονικής φαντασίας.
    Θυμίσουν τις φόρες που ρίχνουν διεστραμμένοι προκειμένου να δολοφονήσουν αθώα πλασματάκια,εκεί και τούτοι προσπαθούν να δηλητηριάσουν τις ψυχές των παιδιών, να δημιουργήσουν μάζες.
    Η Γιαννάκου τι έκανε όταν ανέλαβε; η Δραγώνα και η αξιότιμη παρέα που ήτανε;Ο Αρης μας δεν φωτογραφιζότανε με την Αννούλα;

  20. ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ avatar
    ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ 31/03/2011 15:34:13

    @ Κάποιος,
    1. Το ότι δηλώνεις «κάποιος» ως ψευδώνυμο φανερώνει ότι έχεις πρόβλημα αυτοπροσδιορισμού. Εγώ πάντως δηλώνω Αιτωλός (και Έλληνας).
    2. Όσον αφορά το περιεχόμενο τού όρου «έθνος», το οποίο σύμφωνα με εσένα είναι κάτι το φανταστικό, εσύ μόνος σου έδωσες την απάντηση : Οι αρχαίοι Έλληνες αναφέρονταν πράγματι σε «έθνος μελισσών» κλπ θέλοντας με την λέξη έθνος να τονίσουν την κοινότητα που μοιράζεται κοινά Βιολογικά, Κοινωνικά κλπ χαρακτηριστικά: Δεν αναφέρθηκαν σε π.χ. «έθνος εντόμων» ., το οποίο ΔΕΝ έχει τα ανωτέρω κοινά χαρακτηριστικά! Άρα, οι αρχαίοι Έλληνες, έχοντας συνείδηση της ενότητά τους, χρησιμοποιούν τον όρο έθνος με την ίδια έννοια που το κάνουμε και εμείς …
    3. Όσον αφορά την προσπάθειά σου να μαγαρίσεις την αναφορά μου σε καθετί Εθνικό , πετώντας λάσπη και θολώνοντας τα νερά με αναφορές σε Παπαδόπουλους κλπ (μακριά από εμένα…) σου απαντώ:
    «Σε τούτα εδώ τα μάρμαρα κακή σκουριά δεν πιάνει…»

    • juliet avatar
      juliet @ ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ 31/03/2011 18:11:34

      @ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ
      Δεν κατάλαβα ο ΓΑΠ είναι Ελληνας,ενω ο Παπαδόπουλος οχι;
      Κων/νος Καραμανλής:
      ''Η ιστορία ,όταν δεν είναι παραμορφωμένη ,όπως η δική μας ,είναι το καλύτερο μάθημα για τους πολίτες μιας χώρας.Γιατί τους διδάσκει τι πρέπει να κάνουν και τι να αποφεύγουν,για να εξασφαλισουν την ελευθέρια τους και την ευημερία τους''.

    • Κάποιος avatar
      Κάποιος @ ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ 31/03/2011 19:25:21

      1.Με βάση την συλλογιστική σου εκτός από εμένα πρόβλημα ταυτότητας έχει και η συντριπτική πλειοψηφία των σχολιαστών του site που έχουν "αόριστα" νικ.
      2.Οι μέλισσες μπορεί να έχουν κοινά βιολογικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά, ο ελληνικός λαός όμως, όπως και όλοι σχεδόν οι λαοί της υφηλίου δεν έχουν.
      Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι δεν έχουν το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού.
      Από την άλλη το "ότι δηλώσεις είσαι" έχει μια αυστηρά υποκειμενική χροιά και είναι τουλάχιστον φασιστικό να θέλουμε να επιβάλλουμε και στους υπολοίπους τα προσωπικά εθνικά μας πρότυπα, όπως εμείς τα αντιλαμβανόμαστε ή τα φανταζόμαστε.
      3.Πως ακριβώς πέταξα λάσπη αναφερόμενος στον εθνικοκεντρικό "ελληνοχριστιανικό πολιτισμό" του Μεταξά και του Παπαδόπουλου που άφησε το στίγμα του στην εκπαίδευση των ελληνοπαίδων ;
      Εγραψα κάτι που δεν ισχύει ;

      Επίσης τα μάρμαρα πιάνουν και παραπιάνουν σκουριά παρά τον στίχο του ποιητή.Κυριολεκτικά και μεταφορικά.
      Αμα δεις πως έχουν γίνει από το καυσαέριο, τα σίδερα και τα τσιμέντα των αποτυχημένων αναστηλώσεων παρελθόντων ετών, θα καταλάβεις.

      • ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ avatar
        ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ @ Κάποιος 31/03/2011 22:24:47

        @Κάποιος

        Και τα μυαλά σου έχουν πιάσει ΠΟΛΥ ΣΚΟΥΡΙΑ , όπως φαίνεται...

        • Κάποιος avatar
          Κάποιος @ ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ 31/03/2011 23:04:55

          Αφού το λες εσύ, έτσι θα 'ναι.

  21. juliet avatar
    juliet 31/03/2011 17:58:43

    @Κάποιος
    Καρλ Μαρξ:
    ''Το προλεταριάτο δεν έχει πατρίδα''.(αρχή ισοδύναμη με την κατάργηση της εθνικότητας)

  22. ierofantis avatar
    ierofantis 31/03/2011 18:11:53

    @Φακτορα

    Σε ευχαριστώ, που είχες την καλοσύνη, ένα σχόλιο μου, να το αναγάγεις σε άρθρο.

    Με τιμάς.

  23. βασίλης avatar
    βασίλης 31/03/2011 22:40:29

    Θα μπορούσα να πω πάρα πολλά αλλά θα κάνω δυο παρατηρήσεις.
    1. Το σύστημα θέλει τα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο τούβλα και να βγαίνουν
    Τσιμεντόλιθοι ετσι ωστε σε μερικά χρόνια τα σημερινά παιδιά να είναι
    αμόρφωτα για να καταπατούν τα δικαιωμάτά τους.
    2. Οι παλαιοί λέγανε οτι οπου ανοίγει ενα σχολείο κλείνει μια φυλακή και το
    αντίθετο.

    • juliet avatar
      juliet @ βασίλης 01/04/2011 09:53:55

      @Βασίλη
      Καλό μήνα,θα σου παραθέσω λόγια του Σόλωνα για την πρώτη παρατήρησή σου:
      ''Τα αμόρφωτα πλήθη συχνά υποτάσσονται σ' έναν απόλυτο άρχοντα''.
      Και στη δεύτερη παρατήρηση θα προσθέσω :''Η εκπαίδευση είναι σαν την εύφορη γη,φέρνει πάντα πλούτο''- Σωκράτης.

  24. F avatar
    F 31/03/2011 23:03:16

    Ἔστω ὅτι μαθητὴς ὑποβάλλει τὴν ἐργασία σὲ καθαρεύουσα (ἤ δημοτική), γραμμένη μὲ πολυτονικό. Θά γίνει ἀποδεκτὴ ἤ ὄχι;

  25. STELIOS GIANNIKOS avatar
    STELIOS GIANNIKOS 01/04/2011 00:45:21

    Άριστο κείμενο, με ουσία . Όμως η φαυλότητα και η γελοιότητα του σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος , αλλά και η α-πολιτική α-παιδεία αυτών που ορίζουν την ποιότητα της παιδείας , φανερώνεται και μόνο από τον τίτλο του υπουργείου που διαχειρίζεται την εκπαίδευση (δεν τολμώ να πω παιδεία) στην Ελλάδα. Έχουμε λοιπόν το υπουργείο Παιδείας και δια βίου μάθησης. Παιδεία είναι το εφαρμοσμένο σύστημα που ο κάθε άνθρωπος χρησιμοποιεί για να οδηγηθεί σε μία συνεχόμενη ποιοτική εξέλιξη μέσα στα πλαίσια της πολιτείας (η εκπαίδευση αποτελεί μόνο ένα μέρος του συνόλου της παιδείας ). Ως εκ τούτου ή παιδεία είναι ένα δια βίου πόνημα. Ο πλεονασμός του τίτλου του υπουργείου(και παιδείας και δια βίου μάθησης) δυο μπορεί να σημαίνει. Α) αποτελεί έμπνευση απαίδευτου και ηλιθίου ανθρώπου ή ανθρώπων ή β) αποτελεί μέρος ενός δόλιου σχεδίου για τον διαχωρισμό της φιλοσοφίας από την γνώση για την δημιουργία άβουλης εργατικής μάζας. Προσωπικά φοβούμαι ότι συμβαίνουν και τα δύο.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.