#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
29/04/2008 23:11
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αμφισβητούν πάλι τον τάφο του Φιλίππου

Ακόμη μία φορά, τα συμπεράσματα του Μανόλη Ανδρόνικου για τους βασιλικούς τάφους της Βεργίνας αμφισβητούνται. Αυτή τη φορά, μέσω της ιστοσελίδας του National Geographic, στην οποία προβάλλονται οι απόψεις του γνωστού σκοπιανού αρχαιολόγου Ευγένιου Μπόρζα και της …Ελληνίδας συνεργάτιδάς του Όλγας Παλαγγιά (παρουσιάζεται σαν «art historian at the University of Athens»). Οι εν λόγω αμφισβητούν την ανακάλυψη του τάφου του Βασιλιά Φιλίππου του Β΄ από τον αείμνηστο Ανδρόνικο στις Αίγες, υποστηρίζουν ότι τα ευρήματα στους τάφους είναι «μιας γενιάς πριν», ότι «ο Φίλιππος ο 2ος δεν είναι θαμμένος στον κεντρικό τάφο, αλλά στον πρώτο τάφο» και ότι « στον δεύτερο ήταν θαμμένος ο γιος του ο Φίλιππος ο Αριδαίος και η σύζυγός του». Παρόμοιες απόψεις είχαν εκφρασθεί τον περασμένο Ιανουάριο σε συνέδριο του Αμερικανικού Ινστιτούτου Αρχαιολογίας (του οποίου στέλεχος είναι ο κ. Μπόρζα), χωρίς όμως να κληθούν όσοι υποστηρίζουν το αντίθετο, όπως οι μαθητές του Ανδρόνικου.

Δεν θα μας απασχολούσε ούτε ο κ. Μπόγια ούτε η Ελληνίδα συνεργάτιδά του, αν οι απόψεις τους δεν «τύχαινε» να δημοσιευτούν από ένα δημοφιλέστατο περιοδικό και να αναπαραχθούν από πολλές επιστημονικές σελίδες σε όλο τον κόσμο, στην πιο κατάλληλη συγκυρία για τα Σκόπια. Σε μια στιγμή δηλαδή, που θα έκαναν τα πάντα για να αποδείξουν πως οι Αιγές, που έχουν ταυτιστεί με τη Βεργίνα από τον Μανόλη Ανδρόνικο, δεν είναι εκεί. Και για μια ακόμα φορά η επίσημη Ελλάδα είναι απούσα. Αλλά τι άλλο θα μπορούσε να συμβεί όταν, όπως γράφει το ΕΘΝΟΣ, «μέσα στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο στέλεχος του υπουργείου Πολιτισμού είπε με πόζα πως η Βεργίνα δεν είναι οι Αιγές και κανείς δεν τον έστειλε να διαβάσει αρχαιολογία»; Θα μπορούσαμε να μάθουμε το ονοματάκι του;

Και κάτι άλλο: Ο Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη που διανέμει στην Ελλάδα το National Geographic, τι προτίθεται να πράξει;

Διαβάστε τι υποστηρίζουν εδώ: http://news.nationalgeographic.com/news/2008/04/080423-alexander-great.html

ΣΧΟΛΙΑ

  1. macedonia-greece.blogspot.com avatar
    macedonia-greece.blogspot.com 30/04/2008 00:05:28

    "Επίθεση" στον τάφο του Φιλίππου από Σκοπιανό Ακαδημαϊκό σε συνεργασία με ΕΛΛΗΝΙΔΑ καθηγήτρια!

    ….Στην Ελλάδα ΠΑΝΤΑ θα υπάρχουν καλοθελητές, έτοιμοι να καταφερθούν εναντίον της χώρας που ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ με παχυλούς μισθούς ! (Είναι γνωστό άλλωστε ότι οι Έλληνες φιλοσκοπιανοί είναι κυρίως υπάλληλοι του Ελληνικού Δημοσίου κι κατ’ επάγγελμα παράσιτα της τσέπης του Έλληνα Φορολογούμενου).
    Κάποιοι «χτυπούν» την Ελλάδα με αντάλλαγμα ... κάποιοι απλά λόγω έμφυτης ηλιθιότητας!...Κι επειδή είναι γνωστή και αισθητή η Αμερικανική πίεση και βιασύνη για "κλείσιμο" του Σκοπιανού πριν τις εκλογές στις ΗΠΑ , είδαμε τη θεωρία του Σκοπιανού Ακαδημαϊκού να δημοσιεύεται στο Αμερικανικό National Geographic που στην Ελλάδα εκπροσωπείται από τον Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη.

  2. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 30/04/2008 00:15:10

    Ήρεμα. Δείτε πρώτα τι έχει πει και έχει γράψει κατά καιρούς ο Borza.

    http://history-of-macedonia.com/wordpress/2006/12/31/modern-historians-about-macedonia-eugene-borza/

    Aπόσπασμα (είναι πολλά):

    ----

    Quote:
    The emergence of a Macedonian nationality is an offshoot of the joint Macedonian and Bulgarian struggle against Hellenization. With the establishment of an independent Bulgarian state and church in the 1870s, however, the conflict took a new turn. Until this time the distinction between “Macedonian” and “Bulgarian” hardly existed beyond the dialect differences between standard “eastern” Bulgarian and that spoken in the region of Macedonia.

    Quote:
    Modern Slavs, both Bulgarians and Macedonians, cannot establish a link with antiquity, as the Slavs entered the Balkans centuries after the demise of the ancient Macedonian kingdom. Only the most radical Slavic factions—mostly émi-grés in the United States, Canada, and Australia—even attempt to establish a connection to antiquity.

    Quote:
    …the Macedonians are a newly emergent people in search of a past to help legitimize their precarious present as they attempt to establish their singular identity in a Slavic world dominated historically by Serbs and Bulgarians.

    ------

  3. Κώστας avatar
    Κώστας 30/04/2008 00:26:23

    Κάποια πράγματα, απλά δεν λύνονται με διπλωματικά χαμόγελα. Έπρεπε να είχαμε φροντίσει εδώ και καιρό να αποτελούμε χώρα-φόβητρο στα Βαλκάνια, με πιο επιθετική στάση, αλλά η φιλειρηνική και καλοκάγαθη φύση του λαού μας, δεν το επιτρέπει. Ακόμη και αν αποτολμούσαμε μια τέτοια μεταστροφή στην διεθνή μας εικόνα, όλοι θα βάλουν τα γέλια. Απλά δεν μας πάει. Καλά να πάθουμε. Ότι είναι να γίνει, θα γίνει. Ότι μπορούμε κάνουμε και ότι μας αξίζει παθαίνουμε.

  4. "χωσιά" avatar
    "χωσιά" 30/04/2008 01:19:36

    Factorx,
    δεν αμφισβητούν ότι βρίσκεται ο τάφος του Φιλίππου εκεί και άρα οι Αιγές. Λένε ότι ο πρώτος, κι όχι ο δεύτερος τάφος, είναι του Φιλίππου.

    Το μέγιστο θέμα εδώ είναι ότι τα κτερίσματα που βρέθηκαν στον τάφο του Αριδαίου, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ! Μιλάμε για το εγχειρίδιο και τον θώρακα με τα γοργόνια του Μεγίστου των Μεγάλων! Το ζήτημα έχει γίνει γνωστό εδώ και χρόνια στην επιστημονική κοινότητα, από άλλον Έλληνα αρχαιολόγο. Ρίξτε μια ματιά τι λέει και τα ξανασυζητάμε: http://tdpapazois.gr/

    ΥΓ. Στην φωτογραφία, πάνω στην πόρτα του μακεδονικού τάφου υπάρχει ένας τεράστιος σταυρός! Τον είδατε;

  5. xman avatar
    xman 30/04/2008 01:24:04

    Αντί να σας πιάνει ιερή αγανάκτηση, φροντίστε να διαβάσετε πρώτα τι λέει το κείμενο του National Geographic. Ισχυρίζεται λοιπόν ο Μπόρζα ότι η "ταφή ΙΙ" είναι του Φιλίππου Γ' Αρριδαίου και όχι του Φιλίππου Β'. Ισχυρίζεται επίσης ότι ο Φίλιππος Β' είναι θαμμένος στον "Ταφο Ι" και ο Αλέξανδρος Δ' (γιός του Μεγάλου Αλεξάνδρου και της Ρωξάνης) είναι στον "Τάφο ΙΙΙ". Ο Ανδρόνικος είχε διαφορετική άποψη. Ε ΚΑΙ? Πού είναι το εθνικό θέμα? Έχει κάποια εθνική σημασία αν ο Φίλιππος Β' είναι θαμμένος εκεί και όχι μερικά μέτρα παραπέρα? Μόνο αρχαιολογική σημασία έχει. Και, αν κρίνω από την ποιότητα των Ελληνικών σας, η αρχαιολογία πολύ λίγο σας ενδιαφέρει.

    Τελικά συμπεραίνω ότι καλώς έκλεισε το "ΑΝΤΙ". Δεν ήταν πια το περιοδικό που αγόραζα ανελλιπώς τη δεκαετία του '70 και του '80. Κατάντια, θλιβερή κατάντια ...

  6. factorx avatar
    factorx 30/04/2008 01:49:04

    xman says: "Αντί να σας πιάνει ιερή αγανάκτηση, φροντίστε να διαβάσετε πρώτα τι λέει το κείμενο του National Geographic. Ισχυρίζεται λοιπόν ο Μπόρζα ότι η “ταφή ΙΙ” είναι του Φιλίππου Γ’ Αρριδαίου και όχι του Φιλίππου Β’. Ισχυρίζεται επίσης ότι ο Φίλιππος Β’ είναι θαμμένος στον “Ταφο Ι”..."
    Εμείς γράφουμε: "Οι εν λόγω αμφισβητούν την ανακάλυψη του τάφου του Βασιλιά Φιλίππου του Β΄ από τον αείμνηστο Ανδρόνικο στις Αίγες, υποστηρίζουν ότι τα ευρήματα στους τάφους είναι «μιας γενιάς πριν», ότι «ο Φίλιππος ο 2ος δεν είναι θαμμένος στον κεντρικό τάφο, αλλά στον πρώτο τάφο» και ότι « στον δεύτερο ήταν θαμμένος ο γιος του ο Φίλιππος ο Αριδαίος και η σύζυγός του».
    Βλέπει κανείς σώφρων αναγνώστης να γράφουμε κάτιν διαφορετικό. Και φυσικά διαβάσαμε τι λεέι το κείμενό τους και γι αυτό δημοσιεούμε αυτό το κομμάτι. Όποιος δεν κατάλαβε τι συμβαίνει, τότε μάλλον κατά λαθος διαβαζε και το Αντι της περιόδου 70, 80.
    Και αν δεν το πρόσεξες το ΑΝΤΙ δεν υπάρχει πλέον, αφου έκλεισε. Συνεπως εμεις δεν είμαστε το ΑΝΤΙ. Ως επι εικοσαετία όμως συνεργάτες του, συνεχίζουμε να είμαστε "Αντί", ιδιαίτερα απέναντι σε κάτι βολεμένους κουλτουριάρηδες της δηθεν ακαδημαικής κοινότητας και της δήθεν Αριστερας

  7. xman avatar
    xman 30/04/2008 02:06:14

    Αφού είσθε "επί εικοσαετία συνεργάτες του", είστε συνυπεύθυνοι για το πώς ένα κάποτε καλό περιοδικό οδηγήθηκε κατά σειράν στην ανυποληψία, την κυκλοφοριακή κατάρρευση και το κλείσιμο.

  8. Gianni avatar
    Gianni 30/04/2008 02:34:31

    Το Νασιναλ Τζεογράφικ στην Ελλάδα δεν το βγάζει ο Λαμπράκης;

  9. "χωσιά" avatar
    "χωσιά" 30/04/2008 02:41:38

    "Αντί να σας πιάνει ιερή αγανάκτηση..."

    Αγαπητέ xman,

    σε ποιους απευθύνεσαι; Από τα πέντε σχόλια, τα τέσσερα συμφωνούν μαζί σου. ΑΡΑ: αυτοί που συχνάζουν εδώ δεν είναι κορόιδα. Για να συχνάζουν, δε, εδώ, πάει να πει ότι ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ τον "τόπο". Κάτι θα έχει κάνει κι αυτός, για να έλκει μη κορόιδα, ε; Μπορεί να μην είναι το ιδανικό που έχουμε στο μυαλό του ο καθένας μας, αλλά είναι, τουλάχιστον, το καλύτερο. Και αν θα μείνεις κι εσύ εδώ να βάζεις χέρι στα στραβά της ομάδας factorX, θα γίνει καλύτερο.

    Το κόλπο με την αμφίδρομη δημοσιογραφία είναι ότι ο σχολιασμός είναι πολλές φορές πολύ ισχυρότερος των αναρτήσεων. Με άλλα λόγια, οι σχολιαστές μπορούν να διαμορφώνουν γνώμη στους επισκέπτες/αναγνώστες. Και μάλιστα, να είναι αντίθετη από τις επιδιώξεις του επαγγελματία "διαμορφωτή γνώμης" που έκανε την ανάρτηση! Για παράδειγμα, όποιος διαβάσει αυτή την σελίδα, θα διαμορφώσει γνώμη από τον φάκτοραΧ, ή από τους άλλους, -συμπεριλαμβανομένου κι εσένα;

  10. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 30/04/2008 03:48:09

    Εγώ, μη ειδικός, χρόνια τώρα θεωρώ ότι το National Geographic είναι καθρέφτης ή leading indicator αμερικανικών θέσεων. Μέχρι τα μέσα της 10ετίας του 70, μας «αγαπούσαν». Από την δεκαετία του '80 ετσι κι έτσι. Η «Μακεδονία» είναι «Μακεδονία» τόσο στα άρθρα τους όσο και στους ένθετους χάρτες τουλάχιστον από τις αρχές του '90. Σιγά μην τρομοκρατηθούν από παρεμβάσεις του ΔΟΛ...Η Ελλάδα έχει πλούσιο υλικό για το NG, μην περιμένουμε να του αλλάξουμε μυαλά, μόνο «επίθεση» περιεχομένου.

  11. syntaktis avatar
    syntaktis 30/04/2008 09:44:32

    Δεν έχω καταλάβει τι ζόρι τραβάνε όσοι λένε ότι ο τάφος δεν είναι του Φιλίππου. Εχουμε και λέμε: ο πρώτος τάφος έχει θαμμένη γυναίκα με βρέφος. Στις επιχώσεις του, στα άνω στρώματα δηλαδή, όπως λέει η Αγγελική Κοτταρίδη που τον ανέσκαψε, έχει έναν σκελετό νεκρού τυμβωρύχου. Είναι απίθανο να είναι ο Φίλιππος διότι δεν έχει κτερίσματα, κάτι αδύνατο για βασιλιά και δεν έχει νεκρική πυρά στην οποία να καιγόταν ο νεκρός, όπως γινόταν με τους μακεδόνες βασιλείς.
    Ο νεκρός του τάφου ΙΙ, που αμφισβητούν οι Μπόρζα- Παλαγγιά, έχει νεκρική πυρά και ήταν περίπου 45 ετών. Στο δεύτερο μισό του 4ου αιώνα π.Χ. (που χρονολογείται ο τάφος, ο οποίος είναι βασιλικός) δύο βασιλείς ήταν σε κοντινή ηλικία: ο Φίλιππος ο Β και ο Φίλιππος Γ ο Αριδαίος. Ο Αριδαίος εκτελέστηκε από την Ολυμπιάδα και έγινε ανακομιδή των οστών του με τιμές και δόξες κάποια χρόνια μετά, από τον Κάσσανδρο. Ωστόσο, σε περίπτωση ανακομιδής δεν έχουμε νεκρική πυρά.
    "Εδώ όχι μόνο υπήρχε πάνω από τον τάφο ΙΙ, αλλά ξέρουμε ότι και ο νεκρός που ετάφη σε αυτόν είναι ο ίδιος προς τιμήν του οποίου υπήρξε η νεκρική πυρά. Πολύ απλά επειδή κάποια χρυσά βελανίδια από το στεφάνι του τάφου, βρέθηκαν στη νεκρική πυρά.
    Οσο για τον κ. Παπαζώη, συγγνώμη, αλλά δεν είναι αρχαιολόγος. Στρατιωτικός ήταν. Ο νεκρός του τάφου, όπως είπαμε, ήταν περίπου 45 ετών. Δεν θα μπορούσε να είναι ο Αλέξανδρος σύμφωνα με αυτό.

  12. polytexnitis avatar
    polytexnitis 30/04/2008 11:52:49

    Η επιστήμη έχει τους δικούς της κανόνες που δεν υπακούουν σε πολιτικές σκοπιμότητες. Το ψέμα εκεί έχει κοντά πόδια. Όποιος προσπαθεί να διαστρέψει την επιστήμη για να εξυπηρετήσει άλλες σκοπιμότητες, αργά ή γρήγορα πέφτει σε ανυποληψία και αφάνεια. Αν άλλοι επιστήμονες πιστεύουν κάτι άλλο, ιδού η διεθνής επιστημονική κοινότητα για να κριθούν και οι δικές τους απόψεις. Πρέπει κανείς να είναι εντελώς ακαλλιέργητος και να ζει στον δικό του κόσμο για να πιστεύει ότι με λογικές προπαγάνδας και διπλωματίας διαμορφώνονται οι επιστημονικές απόψεις.

  13. ntinos avatar
    ntinos 30/04/2008 12:06:45

    Από που ακριβώς προκύπτει ότι ο Borza είναι σκοπιανός; Δεν έχω βρει στοιχεία σχετικά, πέρα από κάποιες αναφορές σε ελληνικά εθνικιστικά site. Θεωρείται πάντως ένας από τους κορυφαίους αμερικανούς επιστήμονες για την αρχαία Μακεδονία και ανήκει σε μια νεώτερη αναθεωρητική σχολή. Ο Hammond δηλ. είναι Ελληνας με τη λογική αυτή;

  14. syntaktis avatar
    syntaktis 30/04/2008 12:29:21

    ΑΚριβώς. Η επιστήμη έχει τους δικούς της κανόνες και δεν πρέπει να υπακούει σε σκοπιμότητες. Αλλά για όλες τις πλευρές. Και, Ntıno, ο Μπόρζα είναι ρουμάνος, αλλά ασχολείται με τη «Μακεδονία» όπως την ορίζουν τα Σκόπια. Δηλαδή, κατά την άποψή του οι Μακεδόνες δεν ήταν Ελληνες κ.λπ κλπ,. Ολα αυτά μπορείς να τα διαβάσεις στα βιβλία του. Αμα συμφωνήσεις, μου το λες. Τι σημαίνει «ανήκει σε μια νεώτερη αναθεωρητική σχολή»; Γιατί μεταφράζεις αυτόματα από τα αγγλικά χωρίς να σκέφτεσαι;
    Και γιατί πρέπει να δεχτώ ότι ο Μπόρζα που ουδέποτε έχει εξετάσει τα ευρήματα είναι σωστός, ενώ ο Ανδρόνικος, που ήταν ο ανασκαφέας, είναι λάθος; Ό καθένας και τα επιχειρήματά του. Αλλά ΑΝ είναι επιχειρήματα και δεν υπάρχουν για λόγους εντυπωσιασμού ή, απλώς, προπαγάνδας.

  15. ntinos avatar
    ntinos 30/04/2008 12:41:41

    Syntakti δεν μεταφράζω από τα αγγλικά, εννοώ αυτό ακριβώς που λέω: Borza, Badian, Green είναι από τους γνωστότερους που εκφράζουν αυτή την σχολή που αμφισβητεί την "παραδοσιακή" άποψη. Έχω διαβάσει και Borza και Badian αλλά δεν είμαι επιστήμονας και δεν μπορώ να έχω έγκυρη επιστημονική άποψη, είμαι αναγκασμένος να αποδεχθώ ότι η κρατούσα επιστημονκή αντίληψη αποδέχεται κάθε εποχή, με τις διαφορετικές σχολές και ερμηνείες που μπορεί να συνυπάρχουν μέχρι που κάποιες απ΄αυτές μπορεί να απορριφθούν. Εσύ με τι κριτήρια θα συμφωνούσες ή θα διαφωνούσες; Ανάλογα με το τι "βολεύει" να πιστεύεις, με εθνικά κριτήρια; Μπορείς να πεις με κάθε ειλικρίνεια ότι οι απόψεις σου δεν υπαγορεύονται από τα πιστεύω σου σε εξωεπιστημονικούς τομείς; Και τέλος αν είναι Ρουμάνος γιατί εμείς τον λέμε Σκοπιανό; Αυτά είναι τα "επιστημονικά" κριτήρια με τα οποία κρίνουμε;

  16. xman avatar
    xman 30/04/2008 13:29:32

    Επιμένω. Ο τίτλος είναι: "Αμφισβητούν πάλι τον τάφο του Φιλίππου". Σαν να έγραφε κάποιος "Λαμπέτη: η μάνα-πόρνη" παρουσιάζοντας... την παράσταση της "Φιλουμένα Μαρτουράνο".

  17. polytexnitis avatar
    polytexnitis 30/04/2008 13:48:28

    xman: Συμφωνώ, το πνεύμα και του τίτλου και της ανάρτησης είναι παραπλανητικό σε σχέση με το τι στα αλήθεια "αμφισβητείται".
    Syntaktis: Υπ' όψιν ότι ο Borza δεν "ασχολείται με τη «Μακεδονία» όπως την ορίζουν τα Σκόπια. Δηλαδή, κατά την άποψή του οι Μακεδόνες δεν ήταν Ελληνες κ.λπ " όπως ισχυρίζεσαι. Ο Borza δεν δέχεται ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες είχαν οποιαδήποτε σχέση με τους σημερινούς "εθνικά Μακεδόνες" όπως οι γείτονες όλο και περισσότερο φαίνεται να πιστεύουν. Ούτε υιοθετεί τον "μακεδονικό" αναθεωρητισμό της μεσαιωνικής ιστορίας.

  18. Αθ. Κλάρας avatar
    Αθ. Κλάρας 30/04/2008 14:44:59

    Δυό γάϊδαροι μαλώνανε σε ξένο αχυρώνα

  19. xman avatar
    xman 30/04/2008 18:40:56

    Και για να κλείσουμε το θέμα, η απαράδεκτη ανάρτηση περιέχει πλείονες της μιάς ανοησίες, οι οποίες καλό θα είναι να αναδειχθούν.

    1. Ερωτά γιατί δεν κλήθηκαν στο συνέδριο του Αμερικανικού Ινστιτούτου Αρχαιολογίας "οι μαθητές του Ανδρόνικου" (οι οποίοι υποθέτω ότι είναι 12). Υποθέτει ο συντάκτης ότι τα επιστημονικά συνέδρια είναι κάτι σαν γάμοι ή βαφτίσια, όπου καλούμε όποιον γουστάρουμε. Όμως τα επιστημονικά συνέδρια η συμμετοχή είναι ανοιχτή. όποιος θέλει, πάει. Αυτό είναι γνωστό τοις πάσι, είτε είναι βολεμένοι κουλτουριάρηδες της δηθεν ακαδημαικής κοινότητας και της δήθεν Αριστερας, είτε αβόλευτοι φορτηγατζήδες της δήθεν Δεξιάς. Τοις πάσι, πλην Λακεδαιμονίων. Το ίδιο ισχύει για την υποβολή ανακοινώσεων:
    http://www.archaeological.org/webinfo.php?page=10453

    2. Ερωτά τι προτίθεται να πράξει ο ΔΟΛ. Δηλαδή? Οφείλει να πράξει ή να μη πράξει κάτι ο ΔΟΛ? Υπάρχει κάτι στο κείμενο, που να επιβάλλει την ανάληψη κάποιας δράσης? Και αν ναι, τι?

    3. Γιατί η Όλγα Παλαγγιά αναφέρεται ως "...Ελληνίδα"? Τι σημαίνουν οι τρεις τελείες πριν το όνομά της? Επειδή θεωρεί τάφο του Φιλίππου τον διπλανό τάφο? Όποιος δηλαδή διαφωνεί με το κατ' Ανδρόνικον Ευαγγέλιο, αυτομάτως η υπηκοότης του καθίσταται αμφισβητήσιμη?

    4. Ερωτά η ανάρτηση πώς έτυχε και το National Geographic δημοσίευσε ό,τι δημοσίευσε "στην πιο κατάλληλη συγκυρία για τα Σκόπια". Tο ετήσιο συνέδριο του ΑΙΑ έγινε αρχές Ιανουαρίου. Προφανώς το περιοδικό έγραψε ό,τι έγραψε μόλις ετοιμάστηκαν τα πρακτικά. Ας ρίξουμε μια ματιά στο πρόγραμμα του συνεδρίου:
    http://www.archaeological.org/webinfo.php?page=10248
    Τουλάχιστον 20 από τις 55 ανακοινώσεις έχουν ελληνικό θέμα. Έχουμε εδώ μία πρόδηλη εκδήλωση ανθελληνικής λύσσας, διότι αν το ΑΙΑ σεβόταν τον εαυτό του, θα έπρεπε να έχει ΜΟΝΟ ελληνικά θέματα, επειδή πας μη Έλλην βάρβαρος. Ας δούμε και την περί ης ο λόγος ενότητα:
    http://www.archaeological.org/webinfo.php?page=10248&searchtype=session&sessionid=4I
    Συμφορά! Συμμετέχει και άλλος Έλληνας (ή μάλλον "...Έλληνας") και μία ονόματι Ροτρόφ. Αυτή σίγουρα πράκτωρ θα είναι.

    5. Ψάχνει να βρει ο συντάκτης το ονοματάκι του ανόητου που δεν ταυτίζει τη Βεργίνα με τις Αιγές. Ανεξαρτήτως του εάν ο κύριος ήταν τσάτσος του Ζαχόπουλου, οι αρχαίοι συγγραφείς λένε σαφώς ότι οι Αιγές ήταν παραθαλάσσιες. Και ναι μεν η ακτογραμμή έχει αλλάξει έκτοτε πολύ λόγω των προσχώσεων, αλλά όπως και να 'χει το πράγμα, αν οι Αιγές δεν ήταν στη Βεργίνα, κάπου εκεί γύρω θα ήταν. Στην ελληνική επικράτεια πάντως.

    6. Συμπερασματικά, το άρθρο του NG δεν περιέχει τίποτε που να ευνοεί καθ' οιονδήποτε τρόπο την Σκοπιανή πολιτική. Είναι ένα άρθρο που συνοψίζει μία επιστημονικά άμεμπτη άποψη, που παρουσιάστηκε με άμεμπτο τρόπο σε ένα σοβαρό συνέδριο μιάς σοβαρής επιστημονικής εταιρείας. Τα υπόλοιπα όλα είναι για Ευαγγελάτους που θέλουν να παριστάνουν τους αριστερούς. Ευτυχώς η απήχηση που έχουν δεν είναι ανάλογη της απήχησης του γνησίου Ευαγγελάτου.

  20. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 30/04/2008 20:11:41

    Κάνατε τον κόπο να διαβάσετε τι έχει γράψει ο Borza;


    http://history-of-macedonia.com/wordpress/2006/12/31/modern-historians-about-macedonia-eugene-borza/

    Ξέρετε αγγλικά; Καταλαβαίνετε τι διαβάζετε;

    Λάθος τον χρεώνετε ως "σκοπιανόφιλο".

  21. Σπύρος avatar
    Σπύρος 30/04/2008 20:29:49

    Ο Μπόρζα είναι στρατευμένος αλυτρωτιστής...
    Κανονικό τσιράκι...
    Μην ακούτε τούς ΄φωτισμένους΄ψευτοαριστερούς τής δεκάρας...
    Και φυσικά ειναι Σκοπιανός...Αμφισβητούν ακόμα και αυτό τά καλόπαιδα...
    Σαν τον άλλον τον σκηνοθετάκο τον Μανκιέφσκι πού μάς πρήξανε ορισμένοι γιά το πόσο ταλεντάρα είναι και τώρα γύρισε ταινία ά λά Τζαίημς Πάρις ,ο τεράστιος και μιλάει γιά ΄εθνοκαθαρσεις Μακεδόνων΄.
    Ευτυχώς πού τέτοιοι ψευτοαριστεροί όλο και λιγοστεύουν...Η περίοδος Σημίτη τελείωσε οριστικά και αμετάκλητα........

  22. γάιδαρος avatar
    γάιδαρος 30/04/2008 20:52:20

    Το πρωί το MEGA είχε ζωντανά την κ. Παλαγγιά και μία άλλη αρχαιολόγο, όπου με ευγένεια φυσικά παρακολουθήσαμε τον γνωστό "διάλογο" μεταξύ επιστημόνων που δεν τα βρίσκουν. Το συμπέρασμα είναι ότι διαφωνούν σε ποιόν ανήκουν οι τρείς τάφοι που απέχουν μεταξύ τους 20 μέτρα. Είναι ο πρώτος του Πρώτου ή τρίτος του Δεύτερου κτλ. Και γιατί δεν μας καλέσατε στο συνέδριο σας; Και πως να σας καλέσουμε όταν μετά το συνέδριο μας βρίζετε; Εμείς σας βρίζουμε ή εσείς;
    Αφού στο τέλος αγανάκτησε και ο Οικονομέας και αφού του ξέφυγε ένα "εμείς σας πληρώνουμε", έκλεισε άρον αρον το θέμα.
    Πολύ καυγάς για το τίποτε. Θυμηθείτε τι είπε ο Τσώρτσιλ για τους καθηγητές Πανεπιστημίου.

  23. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 30/04/2008 21:31:25

    Ναι, Σπύρο μου, φταίνε οι Εβραιομασόνοι κι εμείς είμαστε απάτριδες άπλυτοι, τσιράκια του Σόρος κ.λπ.

    Είναι απίστευτη η παραπληροφόρηση.

    Διάβαστε πρώτα τι έχει γράψει ο Borza.

    http://history-of-macedonia.com/wordpress/2006/12/31/modern-historians-about-macedonia-eugene-borza/

    http://img516.imageshack.us/img516/1474/borzayc3.png


    "Makedones [...] of mountainous western Macedonia have been derived from northwestern Greek stock".


    Επίσης, στην ίδια σελίδα, στο απόσπασμα για τη γλώσσα, ουσιαστικά συμφωνεί με τον - δικό μας - καθηγητή Τσολάκη. Λέει "δεν έχουμε αρκετά στοιχεία - έχουμε ενδείξεις". Με 140 λέξεις, έχεις ενδείξεις, όχι αποδείξεις. Αποστειρωμένα, με επιστημονικά κριτήρια. Φυσικά, αν συνδυάσουμε και τις ιστορικές πηγές, μπορούμε να πούμε με αρκετή ασφάλεια πως μιλάμε για ελληνική διάλεκτο.

    Πρέπει να αντιληφθείτε επιτέλους πως στην επιστήμη υπάρχουν ΑΠΟΨΕΙΣ και ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ. Για την ιστορία, ο Borza ΕΙΧΕ ΔΕΧΤΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΥ και είχε κάνει σχετικές δημοσιεύσεις εκείνη την εποχή!

    Τώρα, μετά από έρευνα, παραθέτει κάποια επιχειρήματα για μια νέα υπόθεση. Αυτά τα επιχειρήματα, εξετάζονται από την επιστημονική κοινότητα και γίνεται διάλογος. Αν είναι αβάσιμα, απορρίπτεται. Αν υπάρχει λογική βάση, γίνεται δεκτή ως μια ακόμη πιθανότητα. ΔΕΝ υπάρχει επιστημονικό βραβείο απόλυτης αλήθειας!

    Εν τέλει, πατριώτης είναι όποιος δεν μυξοκλαίει πως συνέχεια του φταίνε οι άλλοι, αλλά ψάχνει (και δέχεται) την εθνική αλήθεια. Αν ο Σπύρος και ο Οικονομέας αντιλαμβάνονται τον "πατριωτισμό" με μια στρεβλή έννοια, μόνο κακό κάνουν στην πατρίδα μας.

    Μάθετε να διαβάζετε και να μη βλέπετε παντού φαντάσματα.

  24. xman avatar
    xman 30/04/2008 21:50:57

    Άσπρος Οικονομέας, μαύρος Ευαγγελάτος, όλοι οι factorx μια γενιά.

  25. Σπύρος avatar
    Σπύρος 30/04/2008 23:31:46

    Ρουμάνος είναι ο Κόντρα τής Χετάφε.
    Αντε γειά...

  26. LEON avatar
    LEON 01/05/2008 01:11:44

    Βρέ άμα καείς απ'τόν χυλό..φυσάς καί τό γιαούρτι
    λαική παροιμία

  27. Σπύρος avatar
    Σπύρος 01/05/2008 10:39:53

    Aυτοί οι διάλογοι τών ΄Επιστημόνων΄είναι συγκλονιστικοί...
    Σάν τούς διαλόγους τής Ρεπούση και τού Λιάκου άλλων ΄επιστημόνων΄πού σφόδρα ηράσθησαν οι ΄πεφωτισμένοι΄.
    Λοιπόν είπαμε...
    Ο κυρ Μπόρζα είναι στρατευμένος στήν υπόθεση τών Σκοπίων όπως θα μπορούσε ένας άλλος ΄επιστήμονας΄να είναι ταγμένος στήν Pfizer τήν φαρμακευτική εταιρεία...
    Πάντως αυτή η ΄λατρεία΄ορισμένων γιά την επιστήμη και μάλιστα συγκεκριμένης κοπής είναι συγκλονιστική...
    Ούτε ο χειρότερος βλάχος τού τελευταίου χωριού δεν τυφλώνεται τόσο απο ΄επιστήμονες΄όσο μερικοί αφ΄υψηλού αριστερούληδες που ξαφνικά έχουν ΄ουδετεροποιήσει΄τήν επιστήμη..
    Θυμίζουν μικροαστούς τής δεκαετίας τού 50 πού όλοι θέλαν να παντρέψουν τήν κορούλα τους με γιατρό ή δάσκαλο γιά να τούς χαιρετά η κωμόπολη..
    Και μάλιστα μάς διδάσκουν οι σημερινοί ΄αριστερούληδες΄οι επιδοτούμενοι ΄τί σημαίνει επιστήμη΄.
    Μέ κάτι τέτοια ακόμα και η Ρώμη χαρίστηκε στήν Ακροδεξιά αλλά αυτοί εκεί..

    Λοιπόν είπαμε :O Kόντρα είναι Ρουμάνος και σπουδαίος μπαλαδόρος και παίζει στην Χετάφε ενώ ο Μπόρζα έχει θέσει τήν ΄επιστήμη΄του στην υπηρεσία τών Σκοπιανών χρόνια τώρα.
    Οπως και ο σκηνοθετάκος ο Μανκιέφσκι,πού παλιότερα η ΄Ε΄μάς απαιτούσε να δούμε ταινίες του ΄απαλλαγμένες από εθνικιστικές αγκυλώσεις΄.
    Ρέ τι τραβάει η ΄Επιστήμη΄στά χέρια τών οψίμων εραστών της.

  28. xman avatar
    xman 01/05/2008 12:41:15

    Εδώ, φίλς και φίλοι, παρατηρούμε ένα ζων κατάλοιπο της Τουρκοκρατίας.

  29. Σπύρος avatar
    Σπύρος 01/05/2008 12:53:23

    Παρατηρούμε επίσης στό πόστ 30 έναν τυπάκο πού πήρε εργολαβία τον Μπόρζα και τον περιφέρει σάν εικόνισμα...
    Και επίσης παρατηρούμε ένα μικροαστικό υπόλειμμα τού Κανελλόπουλου που υποκλινόταν στον Βαν Φλήτ χάριν τής ΄Επιστήμης΄βλέπε C.I.A.
    Πώς λεγαμε στο χωριό μου:'Koυκιά σπέρνεις ,κουκιά μολογάς΄...
    Εχουν πάθει μεγάλη ήττα τά Σοράκια...
    Οπου δούν ΄αντιπολυπολιτισμικό΄σχόλιο ορμάνε σάν αφιονισμένα γιά να κοπρίσουν και να προσφέρουν υπηρεσίες στούς ταγούς τους..
    Ειπαμε:Αλλο Κοντρα ,άλλο Μπόρζα,Σοράκια...

  30. LEON avatar
    LEON 01/05/2008 14:06:38

    Σοράκια…?Οπως λέγαμε παλιά..αμερικανάκια?

  31. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 01/05/2008 20:41:03

    Βρε Σπύρο, τη λέξη ταμπακιέρα την έχεις ακούσει;

    Ο Μπόρζα λέει πως οι Μακεδόνες είναι ελληνικό φύλο και πως δεν είναι πολύς καιρός που οι Σλαβομακεδόνες ήξεραν μόνο πως είναι Βούλγαροι. Τα έχει γράψει αυτά. Διάβασέ τα. Τα παραθέσαμε.

    Στο άρθρο του NG λέει ΑΛΛΑ από αυτά που καταλαβαίνει ένας τυπικός ραγιάς με μανία καταδίωξης.

    Απάντησε με επιχειρήματα, πάνω στα ερωτήματα. Αλλιώς, σώπασε. Κακό κάνεις.

  32. Σπύρος avatar
    Σπύρος 01/05/2008 21:52:58

    Ο Μπόρζα αλλάζει γνώμη συχνότατα .
    Και τελικά πάντα καταλήγει στο να υποστηρίζει συγκεκριμένες θέσεις πού εξυπηρετούν μόνον τα Σκόπια...
    Μιά ερώτηση σε Αρχαιολόγους τής Βορειας Ελλάδας αρεκί...
    Καλά δεν βαρεθήκατε να μιλάτε γιά ΄μανίες καταδιώξεως΄και όλα τά γνωστά επιχειρήματα??
    Για τον ραγιά σού επιστρέφω αυτούσιο τόν χαρακτηρισμό..Μέχρις εκεί φτάνει τό συγκροτημένο και μειλίχιο ΄επιστημονικό΄σας ύφος...Ραγιάδες είναι αυτοί πού μόνιμα έλκονται από ΄εξωτικά παραδεισένια πουλιά΄πού κατοικούν εκτός Ελλαδικού χώρου...
    Και θά σωπάσω οταν το επιθυμώ κυριε Δημήτριε..

  33. xman avatar
    xman 01/05/2008 22:19:17

    Για να υπάρξει αντιπαράθεση επιχειρημάτων, πρέπει
    1. να υπάρχουν επιχειρήματα και
    2. να υπάρχει η ψυχική διάθεση για ψύχραιμη αντιπαράθεσή τους

    Ο Μπόρζα έχει στο παρελθόν, προ δεκαετιών, εκφράσει απόψεις που σίγουρα θα μας δυσαρεστούσαν. Όμως από τότε έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι. Έχουν υπάρξει επιγραφικά ευρήματα, με κορυφαίο και δημοσιευμένο τον "Κατάδεσμο της Πέλλας", που έχουν μεταστρέψει μαζικά την ακαδημαϊκή κοινότητα προς την αντίληψη της αναμφισβήτητης ελληνικότητας των αρχαίων Μακεδόνων. Η πιο πρόσφατη δημοσίευση είναι αυτή εδώ
    http://www.v-r.de/de/titel/2000000931
    που είναι ένα πάρα πολύ καλά τεκμηριωμένη.
    Δεν είναι τυχαίο ότι η τελευταία έκδοση του Oxford Classical Dictionary υιοθετεί χωρίς περιστροφές την άποψη ότι η Αρχαία Μακεδονική γλώσσα ήταν μία διαλεκτική παραλλαγή της "Βορειοδυτικής Ελληνικής", μιάς ομάδας διαλέκτων που έχει συνάφεια κυρίως με τις δωρικές και δευτερευόντως με τις αιολικές διαλέκτους. Ίσως γι' αυτό οι πλέον πρόσφατες απόψεις του Μπόρζα δείχνουν να διαφοροποιούνται από τις αρχικές του θέσεις.

  34. "χωσιά" avatar
    "χωσιά" 01/05/2008 23:41:03

    ΜΑΚΕΔΝΟΣ- ΜΑΚΕΔΩΝ

    Ετυμολογικά το όνομα Μακεδονία – Μακεδόν(ιος) > Μακεδών ή Μακηδών, όπως και τα: Μάγνης, Μακέτης κ.α. είναι προφανές ότι προέρχονται από τη δωρική ρίζα μακ- από την οποία παράγονται και τα: μάκος ή ιωνικά μήκος, magnus,a,um (o μέγας, ο με μήκος), μακ(ε)ρός – μακρός, μάκαρ κ.α., καθώς και τα σύνθετα: Μακεδονία, μακεδνός,ή,ό – Μάκεδνος,η, μακαρόνια κ.α. = η ρίζα μακ- και η λέξη έδος = η χώρα, το έδαφος κ.α.

    Στην Οδύσσεια (η’ 106) αναφέρεται «οία τε φύλλα μακεδνής αιγείρειο», όπου το επίθετο «μακεδνός,ή,ος» ή σε ουσιαστικοποίηση Μάκεδνος,η, (κάτι ως θερμή > θέρμη, ξανθή – Ξάνθη, Θερμός > Θέρμος, λευκός,ή – λεύκη ή λεύκος…) μεταφράζεται σε ευμήκη. Δηλαδή «Μάκεδνος» = ο εύσωμος, ο ευμήκης, ο ψηλός, ο μακρός κ.τ.λ. και Μακεδονία = η ευμήκης, η μακρά και ωραία χώρα. Η Μακεδονία, σύμφωνα με το Θουκυδίδη, ήταν πολύ μεγάλη, μακρά χώρα και διακρίνονταν σε άνω και κάτω.

    «Πο-μάκοι» = οι απόμακ(ρ)οι, οι ακρίτες, ταυτίζονται με τους Αγριάνες του Μ. Αλέξανδρου. Μάκος ή ιωνικά μήκων η υπνοφόρος = το μακεδονικό λουλούδι, ένα ωραίο λουλούδι που ανήκει στα ροδανθή, (σσ. από το οποίο βγαίνει το όπιο).


    "Κι η κόρη στον οίκο του ευγενή Δευκαλίωνα,
    η Πανδώρα με τον πατέρα Δία, τον οδηγό των Θεών όλων,
    σμιγμένη στην αγάπη γέννησε το χαιρομαχητή ΓΡΑΙΚΟ.
    Η ίδια συλλαμβάνουσα από το Δία γέννησε στον κεραυνόχαρο
    δυο γιους, τον Μάγνητα και τον ΜΑΚΕΔΟΝΑ τον αλογόχαρο,
    που κατοικούσαν στα δώματα γύρω από την Πιερία και τον Όλυμπο.
    Και από το Μάγνη γενήθηκαν ο Δίκτος και ο αντίθεος Πολυδέκτης.
    Και από τον ΕΛΛΗΝΑ το φιλοπόλεμο βασιλιά γεννήθηκαν
    ο Δώρος κι ο Ξούθος και ο αλογόχαρος Αίολος".
    (Ησίοδος, "Γυναικών κατάλογος", ή "Ηοίαι", 1-6, εκδ. «Κάκτος»)

    "Ο Ωκεανός και η Τηθύς γέννησαν τον Ινάχο, από τον οποίο πήρε το όνομα ο ποταμός Ινάχος στο Άργος. Ο Ινάχος και η Μελία, κόρη του Ωκεανού, γέννησαν το Φορωνέα και τον Αιγιαλέα. Ο Αγιαλέας πέθανε χωρίς να κάνει παιδιά. Κατόπιν ο Φορωνέας έγινε δυνάστης, (: Πελοπόνησος = Φορωνίδα) .. Μετά, ο Φορωνέας και η νύμφη Τηλεδίκη απέκτησαν τον Άπιν, -από τον οποίο η Πελοπόννησος ονομάστηκε Άπια-, καθώς και τη Νιόβη. Ο Απις πέθανε χωρίς να κάνει παιδιά, όμως επειδή νομίστηκε θεός ονομάστηκε Σάραπις. Από τη Νιόβη και το Δία (πρώτη θνητή με την οποία κοιμήθηκε ο Ζευς) γεννήθηκε ο Άργος .. και ο Πελασγός .. Ο Ησίοδος τον Πελασγό τον λέει αυτόχθονα. Ο Πελασγός και η Μελίβοια, κόρη του Ωκεανού ή κατ’ άλλους η Κυλλήνη, γέννησαν τον Λυκάονα, τον βασιλιά των Αρκάδων που με πάρα πολλές γυναίκες απόκτησε 50 γιους: Θεσπρωτό, ΜΆΚΕΝΔΟ, Μαίναλο, Φθίο, Λύκιο, Ορχομενό…", Διόδωρος Σικελιώτης, Βιβλ. Ι, 28.

    “Όσιρις ως πατήρ του ΜΑΚΕΔΟΝΟΣ.

    Η σύνδεσις εκ πρώτης όψεως φαίνεται πολύ παράξενος .. Βεβαίως και ο Όσιρις -όπως και ο Μακεδών (1ον γενεαλογικόν δένδρον)- φέρεται ως υιός του Διός και της Ήρας, γεγονός επιτυγχάνων μια πρώτη σύνδεσιν, έστω έμμεσον, ως αναγόμενοι, δηλαδή, αμφότεροι εις το γένος του Διός (διογενείς).

    Διευκρίνισις του όρου «διογενής».
    Με το «διογενής» ημπορούν να εννοηθούν τα εξής:
    1. Ήσαν οι διογενείς άνθρωποι σπουδαίοι, ανήκοντες εις το γένος του Διός, δηλαδή όλοι αυτοί οι διογενείς είχον ως κοινόν γενάρχην τον Δία.
    =>Εδώ ο Ζευς θεωρείται άνθρωπος θνητός, βασιλεύσας επί της γης μετά τον Κρόνον -κατά την ελληνικήν Μυθολογίαν- και ευεργετήσας την ανθρωπότητα τα μέγιστα. Ούτος μετά τον θάνατό του και μετά παρέλευσιν χιλιάδων ετών εθεοποιήθη υφ’ όλων των λαών της γης υπό διάφορα ονόματα.

    2. Οι διογενείς ήσαν επίσης άνθρωποι σπουδαίοι, καταγόμενοι όμως εκ του θεού Διός, της τρίτης γενεάς της θεογονίας, πάλι κατά την Ελληνικήν Μυθολογίαν.
    Ουρανός  Κρόνος  Ζευς
    => Εν τη παρούση περιπτώσει, είτε ο Ζευς ήλθεν εις μίξιν, «εζευγαρώθη» μετά θνητών γυναικών,
    δημιουργώντας ούτω το διογενές γνεαλογικόν δένδρον, είτε ο ίδιος μετήλλαξε (δια τεχνητής μεταλλάξεως) τους προϋπάρχοντας Γραικούς (μη ανθρώπους) εις Έλληνας (ανθρώπους), είτε τέλος, ο αυτός εδημιούργησε (γενετική δημιουργία του ανθρωπίνου είδους) γενετικώς τον άνθρωπον, τον Έλληνα δηλαδή, οι απόγονοι του οποίου απετέλεσαν το διογενές γενεαλογικόν δένδρον επί της γης.

    3. Το «Ζευς», τώρα, ταυτίζεται με ή απεικονίζει μίαν νέαν τροπήν του οικολογικού περιβάλλοντος της Ελλάδος μόνον, κατά την οποίαν επήλθεν μετάλλαξις -υπό την επενέργειαν συμπαντικών και ειδικών (του είδους) δυνάμεων- του μη ανθρώπου Γραικού (αντιπροσωπεύοντος -ως ελέχθη- το γένος των γηίνων) εις Έλληνα άνθρωπον (φυσική μετάλλαξις).

    Αυτός ο Έλλην δηλαδή, έκτοτε αντιπροσωπεύει το είδος των ανθρώπων επί της γης, το ανθρώπινον είδος της λευκής φυλής:
    => Αίρεται, τοιουτοτρόπως, η σύγχησις περί την εναλλακτικήν χρήσιν των «ανθρώπινον γένος» και «ανθρώπινον είδος».
    => Ο άνθρωπος δια του Έλληνος ανήκει εις είδος και όχι εις γένος. Το ορθόν επομένως είναι να λέγεται «ανθρώπινον είδος», το οποίον είναι και μοναδικόν. Ό,τι δεν ανήκει εις το ελληνικόν γένος, ανήκει εις το γένος των μη ανθρώπων [τέλος διευκρινήσεων (: ωραίος!)]”, Κοσμάς Μαρκάτος, καθηγητής Πληροφορικής των ΤΕΙ Λάρισας, «Προέλευσις των Μακεδόνων δια της Λεξαριθμικής θεωρίας», εκδ. Ελληνικός Δόμος, Λάρισα, 1998, -σχόλιο του Γεωργίου Ράπτη, από το «Πλούταρχος, Ίσις και Όσιρις», εκδ. Το Βήμα – Ζήνδρος, σελ. 88-90


    Σημειώνεται επίσης ότι ιδρυτής του βασιλικού οίκου των Μακεδόνων, κατά τους Θεόπομπο, Διόδωρο κ.α., ήταν ο Κάρανος (βασίλευε το 815 ή 884 π.Χ.), απόγονος του Ηρακλή από το Άργος της Πελοποννήσου. Ο βασιλικός οίκος αυτός βασίλεψε στη Μακεδονία κάπου 626 έτη, δηλαδή μέχρι που ήρθαν οι Ρωμαίοι και πήραν τον απόγονό του Περσέα αιχμάλωτο. Ο Κάρανος συγκεκριμένα ήταν γιος του Ηρακλείδη Τημένου, βασιλιά της Αργολίδας, που έφυγε το Άργος της Πελοποννήσου και ήρθε στη περιοχή της Πίνδου και ίδρυσε πρώτος τη δυναστεία. Διάδοχοι του Κάρανου ήταν ο Κοίνος και ο Θουρίμας. Ειδικότερα ο Πλούταρχος, σχετικά με τους Μακεδόνες βασιλείς, λέει τα εξής: «Ο Αλέξανδρος (ο πρώτος) ως προς την καταγωγή του από τη πλευρά του πατέρα του ήταν απόγονος του Ηρακλή, μέσω του Κάρανου και από την πλευρά της μητέρας του απόγονος του Αιακού, μέσω του Νεοπτόλεμου», (Πλουτάρχου Αλέξανδρος 1).

    «Ύστερα έβαλε μπρος (ο Κροίσος, βασιλιάς των Λυδίων) να εξετάσει ποιοι ανάμεσα στους Έλληνες ήσαν οι δυνατότεροι, που θα μπορούσε να κάνει φίλους. Και ψάχνοντας βρήκε πως ξεχώριζαν οι Λακεδαιμόνιοι και οι Αθηναίοι, οι πρώτοι ανάμεσα στους Δωριείς, οι δεύτεροι ανάμεσα στους Ίωνες. Γιατί τα έθνη αυτά ήσαν τα πιο γνωστά, όντας τα παλιά χρόνια το τελευταίο Πελασγικό, το πρώτο Ελληνικό. Οι Αθηναίοι ποτέ ως τώρα δεν ξεσηκώθηκαν από τον τόπο τους, ενώ οι άλλοι ήταν πολυπλάνητοι. Γιατί όσο βασίλευε Δευκαλίων, κατοικούσαν τη Φθιώτιδα, στα χρόνια πάλι του Δώρου, του γιου του Έλληνα, τη χώρα στις πλαγιές της Όσσας και του Ολύμπου που τη λεν Ιστιαιώτιδα. Και αφότου και από την Ιστιαιώτιδα τους ξεσήκωσαν οι Καδμείοι, κατοικούσαν στην Πίνδο με το όνομα έθνος ΜΑΚΕΔΝΟΝ. Από εκεί πάλι άλλαξαν τόπο και πήγαν στη Δρυοπίδα και από εκεί έφτασαν πια εκεί που είναι, δηλαδή στην Πελοπόννησο, και ονομάστηκαν έθνος Δωρικό", Ηρόδοτος, Α΄57.

    «Συγκροτούσαν δε το στόλο (τον ελληνικό στη Μάχη της Σαλαμίνας) οι εξής: Από την Πελοπόννησο οι Λακεδαιμόνιοι με 16 πλοία, οι Κορίνθιοι, με τον ίδιο αριθμό πλοίων, το οποίον έδωσαν και εις το Αρτεμίσιον. Οι Σικυώνιοι, με δέκα πλοία, οι Επιδαύριοι με δέκα, οι Τροιζήνιοι με πέντε, οι Ερμιονείς με τρία. Όλοι αυτοί, εκτός των Ερμιονέων ανήκουν στο Δωρικό και ΜΑΚΕΔΝΌΝ έθνος, ελθόντες στην Πελοπόννησο από τον Ερινεόν και την Πίνδον(«εόντες ούτοι πλην Ερμιονέων Δωρικό τε και Μακεδνόν έθνος, εξ Ερινεού τε και Πίνδου»), Ηρόδοτος, Η΄ 43.
    (Πηγή: http://www.krassanakis.gr/).

    Πέρασαν, όμως, τα χρόνια και:

    "Τούτοι εδώ οι χωριάτες μιλάνε μια γλώσσα που την καταλαβαίνουν κι οι Σέρβοι κι οι Βουργάροι. Τους πρώτους τους μισούν γιατί τους πιλατεύουν και τους μεταχειρίζουνται για Βουργάρους. Και τους Βουργάρους τους μισούν γιατί πήραν τα παιδιά τους στον πόλεμο. Εμάς τους Ρωμιούς μας δέχουνται με κάποια συμπαθητικιά περιέργεια, μόνο και μόνο γιατί είμαστε οι γνήσιοι υποταχτικοί του Πατρίκ, δηλαδή του Οικουμενικού Πατριάρχη. Η ιδέα του Πατριαρχείου απλώνεται ακόμα, τυλιγμένη μέσα σε μια μυστικοπάθεια πολύ παράξενη, πάνου σε τούτον τον απλοϊκό χριστιανικό κόσμο. Ύστερα είναι και οι τάφοι των προεστών και των παπάδων τους που ‘ναι σκαλισμένοι με τα ιερά και μυστηριώδικα ελληνικά γράμματα. Τα ίδια γράμματα είναι γραμμένα πάνου στα παλιά σκεβρωμένα κονίσματά τους, γύρω απ’ τ’ άγρια ασκητικά κεφάλια των αγίων του Βυζαντίου και μέσα στα κιτρινισμένα Βαγγέλια.Μολαταύτα δε θέλουν να ‘ναι μήτε Μπουλγκάρ μήτε Σρρπ (= Σέρβοι) μήτε Γκρρτς (= Έλληνες). Μονάχα Μακεντών ορτοντόξ”, Στρατής Μυριβήλης, "Η ζωή εν τάφω"

    "Ήταν ένα κράμα όλων των βαλκανικών εθνικοτήτων τότε η Μακεδονία. Έλληνες, Βούλγαροι, Ρουμάνοι, Σέρβοι, Αλβανοί, Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι, ζούσαν φύρδην-μίγδην κάτω από τον βαρύ ζυγό των Τούρκων. Η γλώσσα τους ήταν η ίδια, μακεδονίτικη, ένα κράμα και αυτή από σλαβικά και ελληνικά, ανακατωμένα με λέξεις τούρκικες.
    Όπως και στα Βυζαντινά χρόνια, οι πληθυσμοί ήταν ανακατωμένοι τόσο, που δύσκολα χώριζες Έλληνα από Βούλγαρο - τις δύο φυλές που κυριαρχούσαν. Εθνική συνείδηση είχαν την μακεδονική μονάχα. Όταν όμως οι Βούλγαροι κήρυξαν την εκκλησιαστική τους ανεξαρτησία, και αναγνωρίστηκε στην Κωνσταντινούπολη αρχηγός της βουλγάρικης εκκλησίας ο Έξαρχος αντί του Πατριάρχη, και όταν η σύνοδος του 1872 κήρυξε σχισματικούς τους Βούλγαρους, χωρίστηκε η Μακεδονία σε Πατριαρχικούς Έλληνες κι Εξαρχικούς Βούλγαρους, χωρίστηκαν και οι συντοπίτες, οι συγχωρίτες - ακόμα και οι οικογένειες", Πηνελόπη Δέλτα, “Στα Μυστικά του Βάλτου”.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.