#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
03/06/2010 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αλλάζουν οι κανόνες στη Μέση Ανατολή



Δεν υπάρχουν πολλά παραδείγματα κρατών τα οποία να επιτίθενται σε σκάφη με τα οποία δεν βρίσκονται σε πόλεμο. Εκτός ίσως από τη Βόρεια Κορέα.

Ακόμη και αν φανούμε γενναιόδωροι απέναντι στο Ισραήλ, ακόμη δηλαδή και αν δεχτούμε πως προκλήθηκε από τους ακτιβιστές, το αποτέλεσμα παραμένει εξαιρετικό. Πρόκειται για μια εξαιρετικότητα μεγάλου βαθμού, η οποία βρίσκεται στον πυρήνα των λόγων που καθιστούν το Ισραήλ αντιμέτωπο με ολόκληρο σχεδόν τον κόσμο. Επειδή πιστεύει πως βρίσκεται σε μόνιμο κίνδυνο, το Ισραήλ δεν αισθάνεται υποχρεωμένο να συμμορφώνεται με τους στοιχειώδεις κανόνες και τους περιορισμούς, ακόμη και για λόγους καθαρά επικοινωνιακούς, με τους οποίους συμμορφώνονται τα υπόλοιπα κράτη, ακόμη και τα πιο ακραία. Θα μπορούσε για παράδειγμα το Ισραήλ, να ακινητοποιήσει  το πλοίο μέχρι αυτό να εξαντλήσει τα εφόδια του και να παραδοθεί, αντί να κάνει επίθεση.

Ένας άλλος λόγος που το Ισραήλ δρα όπως δρα, είναι η διαρκής υποστήριξη του εκ μέρους των ΗΠΑ. Αυτό ακριβώς είναι που αγχώνει και τον Ομπάμα. Και ας μη ξεχνάμε πως η κυβέρνηση Ομπάμα έχει πάρει κάποιες αρκετά σκληρές θέσεις έναντι του Ισραήλ, χωρίς όμως κανένα αποτέλεσμα.

Τώρα η μπάλα βρίσκεται πάλι στα πόδια των Αμερικανών. Όπως έγραψαν οι Times: «Αν και η επίσημη αντίδραση του Λευκού Οίκου ήταν συγκρατημένη, οι Αμερικανοί αξιωματούχοι εξέφρασαν την οργή τους σε κατ`ιδίαν συζητήσεις, όχι μόνο για την επίθεση στο στολίσκο που αύξησε τη διεθνή  απομόνωση του Ισραήλ, αλλά και για το χρόνο που επελέγη για να γίνει, λίγο πριν ξεκινήσουν οι κατά πολύ καθυστερημένες συνομιλίες μεταξύ Ισραηλινών  και Παλαιστινίων».

Με άλλα λόγια, οι Αμερικανοί δεν μπορούν να το χωνέψουν, ενώ οι επιλογές τους πέρα από κάποια σκληρά λόγια είναι περιορισμένες, και πάντα χωρίς αποτέλεσμα.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν αρκετοί υψηλόβαθμοι στο αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών που πιστεύουν πως αυτή τη φορά το Ισραήλ δεν έδειξε απλώς ότι είναι αδίστακτο, αλλά και ανίκανο. Δεν λειτουργεί πλέον, ούτε με γνώμονα τα δικά του συμφέροντα. Είναι δηλαδή εκτός ελέγχου. Και αν αληθεύει κάτι τέτοιο, τότε αλλάζουν οι κανόνες. Οι κανόνες που είναι απαραίτητοι και με τους οποίους παίζεται το παιχνίδι στη Μέση Ανατολή, και που αφορούν στις σχέσεις των ΗΠΑ με το προστατευόμενο από αυτές κράτος του Ισραήλ. Η επίθεση στο στόλο των ακτιβιστών εκτός από «πατάτα» των Ισραηλινών, είναι και κρίσιμη μια καμπή που μπορεί να τα αλλάξει όλα.

Michael Wolff (Twitter)

Απόδοση: S.A.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Lalakis avatar
    Lalakis 03/06/2010 08:50:56

    αρχισαν οι αμερικάνοι να τα βάζουν με τους εβρέους;

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Lalakis 03/06/2010 10:38:40

      Είναι πιά ΕΥΡΕΩΣ διαδεδομένο, δεν το ήξερες; Το είπε και ο Νεοκλής Σαρρής, ο Ομπάμα (ή κάποια προηγούμενη μετεμψύχωσή του) έχει διατελέσει Μουσουλμάνος. Άσε που το είπε και ο Χρυσοχοίδης!

  2. ΚΟΥΡΚΟΥΜΠΙΝΙ avatar
    ΚΟΥΡΚΟΥΜΠΙΝΙ 03/06/2010 09:09:12

    Η γκάφα στην τακτική του Ισραήλ που κόστισε ζωές ανθρώπων,δεν πρέπει να συγχέεται με τους ελέγχους υπόπτων σκαφών.Θυμίζω ότι οι έλεγχοι (νηοψίες) στη Σομαλία,Περσικό ακόμα καοι συλλήψεις δουλεμπορικών στη χώρα μας γίνονται συχνότατα σε διεθνή ύδατα.Δε χρειάζεται να τρώμε προπαγάνδα του τύπου "τι δουλειά είχαν στα διεθνή ύδατα?".Ότι δουλειά έχουμε εμείς στη Σομαλία.Απλά εμείς είμαστε τυχεροί ως τώρα και δε σκοτώσαμε κανένα.

  3. koreatis avatar
    koreatis 03/06/2010 09:21:47

    Αν θεωρησουμε οτι οι ισραηλινοι ξαφνικα τρελλαθηκαν και δεν ξερουν τι κανουν, πιστευω οτι πλανομαστε. Μπορει τα πραγματα να δειχνουν ετσι, αλλα γιατι δεν αναρρωτιομαστε, σε περιπτωση που ξερουν τι κανουν και ολα αυτα ειναι μερος σχεδιου, απο που αντλουν αυτη τη δυναμη? Γιατι κλιμακωνουν ετσι ξαφνικα, βαζοντας τα φαινομενικα με ολο τον κοσμο? Γιατι πολυ απλα κυριοι φαινεται οτι τον νικησαν τον κοσμο, και το γνωριζουν.

    Απο τη μια η αμερικη αποκαμωμενη και σωσμενη απο το χειλος του γκρεμου, λογω κερδοσκοπικων παιγνιων του χρηματοπιστωτικου τομεα, προσπαθει ασθμαινοντας να βρει τη περπατησια της φυσικα θελοντας να αποφυγει οποιοδηποτε οικονομικο παρατραγουδο. Απο την αλλη η ευρωπη τελειωμενη, και ετοιμη να καταρρευσει, παλι εξαιτιας κερδοσκοπικων παιχνιδιων του χρηματοπιστωτικου τομεα. Και μαλιστα των πλεον υποπτων μελων του...π.χ. hedge funds, κλπ. Και αν επρεπε να μαντεψουμε ποιο λομπυ κινει τα νηματα σάυτον το διαβολεμενο χρηματοπιστωτικο τομεα...ποιους θα λεγαμε ρε παιδια? τους αλβανους? χαχαχαχα

    Να λοιπον γιατι κανουν οτι γουσταρουν και να λοιπον γιατι κανενας απο τους ισχυρους (που εχουν πολλα να χασουν) δεν εχει βγαλει μιλιά. Ή εχει ψελισει τριχες. Οι εβραιοι κοντρολαρουν το χρημα και μ'αυτο μας εχουν γονατισει ολους. τερμα. το ξερουν και κανουν το παιχνιδι τους.

    ερωτηση: Γιατι αυτο δεν εγινε σε καμια αλλη προσπαθεια αρσης του εμπαργκο? σε καμια. ξυλο επεφτε παντα. τετοια σφαγη ομως οχι. δεν νομιζω οτι ειναι μαλακες οι εβραιοι. μηνυμα στειλαν στο σουλτανο...να κοιταει τη δουλεια του. Και μες τη μεση...σαν τις κουραδες....ελληνες "ακτιβιστες" αγκαζε με τους τουρκαλαδες. και δωστου κλαμα στα ΜΜΕ για τους ηρωες του ανθρωπισμου.

    Τι δουλεια ειχανε οι δικοι μας να τρεχουν αγκαζε με τους "γκριζους λυκους" οι οποιοι ξεκινησαν και απο τα κατεχομενα της κυπρου, σε μια ξεκαθαρη απ'οτι φαινεται προσπαθεια αναζωπυρωσης της γεωπολιτικης ιντριγκας που η τουρκια εχει ξεκινησει με το ισραηλ (εκανε κι η μυγα κωλο και θελει να το παιξει περιφερειακος παραγοντας...τελος παντων. προβλεπω αδοξο τελος του ερντογαν). Και τι δουλεια εχουν τα δικα μας ΜΜΕ και οι σχολιαστες τους, κατα συρροην να επαινουν τους τουρκαλαδες και να προβαλουν τους λεονταρισμους του σουλτανου στο κοινοβουλιο τους ("κανεις δεν τα βαζει με την τουρκια...η οργη της ειναι αποφευκτεα...κλπ"). Σιγα μη σκισεις κανα καλτσον ρε. μεχρι προχτες εσυ δεν ησουν συναδελφος μας, ζητουλας του ΔΝΤ? και την κοπανησες πανω στην ωρα? κοιτα μη σε γυρισουν εκει που ηρθες, αυτοι με τους οποιους τα βαλες και οι οποιοι σε σωσανε κι απο το ΔΝΤ στην τελικη. την τυχη του σανταμ προβλεπω για το σουλτανο.

    Εμεις δεν εχουμε καμια δουλεια με τους τουρκοσποριτες. Να πανε να κοψουν το λαιμο τους και να σπασουν τα μουτρα τους. Αυτο μας συμφερει και καθολου η αυξηση της επιρροης της τουρκιας στην περιοχη. Ο εχθρος του εχθρου σου ειναι φιλος σου. Και στην τελικη, το '21 τους εβραιους διωξαμε ρε παιδια?, οι εβραιοι μας εχουν στριμωξει στο αιγαιο με τον τσαμπουκα και φτανουν με παραβιασεις μεχρι το πασαλιμανι? οι εβραιοι κουμανταρουν υπουλα στη θρακη? για καθιστε καλα ρε παιδια. πολυ γιουσουφακια δεν την εχουμε δει τελευταια της υψηλης πυλης?

    • Φωτεινή avatar
      Φωτεινή @ koreatis 03/06/2010 17:37:25

      Πολύ σωστά. Δεν δίνουν δεκάρα για την Κύπρο που η μισή βρίσκεται υπό τουρκική κατοχή και τους έπιασε ο πόνος για τους παλαιστίνιους. Κι ενώ μέχρι προχτές έσπευδαν να καταδικάσουν τον οποιονδήποτε για αντισιωνισμό τώρα έγιναν οι ίδιοι αντισιωνιστές!!! Ε, ρε, γλέντια!

  4. καινός avatar
    καινός 03/06/2010 09:38:12

    Άρες μάρες κουκουνάρες.

    Ότι έγινε έγινε από τους Τούρκους για να δημιουργήσουν ένταση. Έπρεπε να δηλώσουν ηγετική παρουσία στην περιοχή και ήταν μια πρώτης τάξης ευκαιρία.

    Αλλά ακόμα και η επέμβαση του Ισραήλ, είχε την ευλογία - έστω και βεβιασμένη - από τα μεγάλα λόμπι της Ουάσιγκτον.

    Το θέμα είναι... γιατί η Αμερική δεν τράβηξε - έστω και απαλά (και όχι... "εξ απαλών ονύχων" ;) ) το αυτί της Τουρκίας;

  5. Lalakis avatar
    Lalakis 03/06/2010 10:01:03

    ζουμε μερες τρέλλας

  6. Aggelos avatar
    Aggelos 03/06/2010 10:21:15

    " Η γκάφα στην τακτική του Ισραήλ που κόστισε ζωές ανθρώπων,δεν πρέπει να συγχέεται με τους ελέγχους υπόπτων σκαφών.Θυμίζω ότι οι έλεγχοι (νηοψίες) στη Σομαλία,Περσικό ακόμα καοι συλλήψεις δουλεμπορικών στη χώρα μας γίνονται συχνότατα σε διεθνή ύδατα.Δε χρειάζεται να τρώμε προπαγάνδα του τύπου “τι δουλειά είχαν στα διεθνή ύδατα?”.Ότι δουλειά έχουμε εμείς στη Σομαλία.Απλά εμείς είμαστε τυχεροί ως τώρα και δε σκοτώσαμε κανένα."

    αυτα εχουν εγκριση του Οηε...
    και ευρωπαιοι πολιτες κρατουνται απο το Ισραηλ..με ποιο δικαιωμα?ευρωπαιοι βουλευτες..γερμανοι πχ..

    μη δικαιολογειτε το ισραηλ επηδη χτυπησε Τουρκους και οχι μονο..οι νεκροι δεν ηταν μονο Τουρκοι..δεν ξερουμε ποτέ αν οι εβραιοι θα μας πουν ποτέ ποιοι ηταν..

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Aggelos 03/06/2010 13:11:27

      ήτανε όλοι Τούρκοι, το ανακοίνωσαν οι ίδιοι

  7. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 03/06/2010 10:29:02

    Αυτό δημοσιεύθηκε χθές (από ανακοίνωση του Λευκού Οίκου):

    “The president affirmed the importance of finding better ways to provide humanitarian assistance to the people of Gaza without undermining Israel’s security.” (Telegraph)

    Το παραπάνω το είπε ο Ομπάμα σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Ερντογάν. Τι συμπέρασμα βγάινει; Εμένα μου φαίνεται ότι όχι μόνο ΔΕΝ καταγγέλλει το Ισραήλ, αλλά στην ουσία δέχεται εμμέσως ότι απειλήθηκε η ασφάλεια του Ισραήλ. Άρα, πιθανότατα η Αμερική ήταν ενημερωμένη για μία δυναμική αντιμετώπιση εκ μέρους του Ισραήλ.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Professor Moriarty 03/06/2010 13:12:41

      έτσι μπράβο, τώρα τα λες σωστά, χθες είχες ξεχάσει το ΔΕΝ

      • Professor Moriarty avatar
        Professor Moriarty @ δρόμος 03/06/2010 13:23:38

        Ναι, ο "δαίμων του πληκτορολογίου", βλέπεις... Ευχαριστώ για την υπόδειξη. Πραγματικά, είναι μεγάλο προνόμιο για το antinews να έχει τόσο προσεκτικούς αναγνώστες.

  8. Στέργιος avatar
    Στέργιος 03/06/2010 10:36:11

    Το Ισραήλ, λόγω της αλαζονείας του, πιάστηκε κώτσος από την Τουρκία, η οποία σαν κράτος δεν είναι μπουνταλού σαν τους Άραβες, και είναι απείρως αγριότερη, βαναυσότερη και απανθρωπότερη από όλα τα κράτη τής Γης μαζί.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Στέργιος 03/06/2010 10:55:37

      Για να τη δουμε λοιπον.Μεχρι τωρα επαιζε με ομαδες β" εθνικης οπως Ελλαδα,Κυπρος,Κουρδοι κλπ.
      Το Ισραηλ τους εστειλε πισω φερετρα.Τι θα κανουν οι Τουρκοι;
      Θα στειλουν τον πολεμικο τους στολο να σπασει τον αποκλεισμο στη Γαζα;
      ¨Η θα προσφυγουν στον ΟΗΕ οπως οι συνηθεις losers της διεθνους σκηνης;
      Οσο για τον Ομπαμα,σε αυτον ειναι το δευτερο μηνυμα που στελνουν μια και η πρωτη χωρα που επισκεφθηκε ηταν η Τουρκια.Το πρωτο του το εστειλαν με το που κερδισε τις εκλογες και εκαναν τον πολεμο στη Γαζα.
      Εχει και εκλογες για το Κογκρεσσο το φθινοπωρο.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ ψυχραιμια 03/06/2010 11:07:21

        Τίποτα άλλο δεν χρειάζονται τώρα να κάνουν οι Τούρκοι. Εμπεδώνουν ραγδαία την επιρροή τους σε όλο τον Αραβικό χώρο, με εύκολες κινήσεις που δεν κοστίζουν ιδιαίτερα, ούτε σε χρήμα, ούτε σε διεθνοπολιτικό κόστος, όπως αυτή. Ωραία πόζα, ως προστάτες των Αράβων. Και φυσικά, δεν επιδιώκουν θερμή ρήξη με το Ισραήλ, αλλά περιφερειακή αναβάθμισή τους στο Μεσανατολικό χώρο. Θα έχουν όλο τον καιρό να ελέγξουν τις νέες ισορροπίες ως περιφερειακή δύναμη και να διαπραγματευθούν με το Ισραήλ από θέση ισχύος.
        Έχω εκθέσει ήδη την άποψή μου: Turkey goes east, και αυτό θα μπορούσε να είναι καλό για μάς, άν το χειρισθούμε έξυπνα. Φυσικά εμείς δεν πρέπει να την ακολουθήσουμε προς τα ανατολικά, αλλά να επιμείνουμε, σοβαρά αυτή τη φορά, δυτικά. Και δυτικά μας δεν βρίσκεται το Ισραήλ (πού λέει ο "δυτικός" από την χερσόνησο της Καμτσάτκας), αλλά η ...Ιταλία.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ ψυχραιμια 03/06/2010 11:10:52

        Ο Γκάρυ Κασπάρωφ λέει ότι το σκάκι και η πολιτική θέλει υπομονή, για εκτόνωση υπάρχει το πίγκ πόγκ και οι ιαπωνικές πολεμικές τέχνες.

      • BIΣ avatar
        BIΣ @ ψυχραιμια 03/06/2010 11:19:24

        Δυτικά μας βρίσκεται η Ιταλία. Μάλιστα...
        Για να μας συμμαχήσουμε με την Ιταλία ενάντια σε μία ενδεχόμενη τουρκο-αλβανική συμμαχία.
        Αλλά και ανατολικά μας δεν υπάρχει κανείς, είναι ένα κενό αέρος. Οπότε γιατί να ασχολούμαστε;
        Λέμε και κανένα ανεκδοτάκι που και που.

      • Beyond The Stars avatar
        Beyond The Stars @ ψυχραιμια 03/06/2010 15:26:09

        Οι πύραυλοι Ιεριχώ με "πυρηνικές κεφαλές" είναι μόνο λέξεις.

        Εκτός αν πιστεύει κανείς πως οι Αμερικανοί παραχώρησαν στους Ισραηλινούς [χωρίς δευτερες σκέψεις] πυρηνικά όπλα.

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ ψυχραιμια 03/06/2010 18:52:25

        Οι Ισραηλινοί τα πυρηνικά τα ανέπτυξαν μόνοι τους (η σχετική τεχνογνωσία δεν είναι πια κάτι το άπιαστο, διδάσκεται στα πανεπιστήμια, μερικά πειράματα χρειάζεται) και έχουν πολύ λιγότερη εξάρτηση στις αποφάσεις τους από τις Η.Π.Α. από ότι ενδεχομένως οι ίδιες οι Η.Π.Α. σε σχέση με το Ισραήλ. Δηλαδή, αν κάποιος κατευθύνεται αυτός είναι μάλλον οι Η.Π.Α. και όχι το Ισραήλ.

        Από κει και πέρα. Όχι με ομάδες β΄ εθνικής, Ψυχραιμία, β΄ εθνική είμαστε εμείς; Σικέ παιχνίδια με πιασμένο διαιτητή και πουλημένο προπονητή, ναι. Αλλά όχι και β΄ εθνική. Αν κάποιος είναι β΄ εθνική, αυτός είναι η Τουρκία, που η τελευταία φορά που κέρδισε κάποια κανονική μάχη ήταν το 1915 στην άφρονα στρατηγικά απόβαση της Καλλίπολης (η δεκαπενθήμερη τρεχάλα του 1922 προς τις ακτές δεν ήταν μάχη, ούτε το 1974 θα έκαναν τίποτα χωρίς την εκεχειρία και την παράλυση του ελληνικού στρατού).

        Το Ισραήλ τώρα που η Τουρκία του χώνεται σοβαρά σε ζητήματα ασφαλείας έχει έναν μεγάλο γεωπολιτικό πονοκέφαλο, που συνέβαλε σοβαρά στη δημιουργία του και ονομάζεται Κύπρος. Κύπρος, ελεγχόμενη γεωπολιτικά από την Τουρκία. Τι θα κάνει, θα αφήσει την Τουρκία να ελέγχει την Κύπρο;

        Αν συνεχιστεί η κρίση στις σχέσεις Τουρκίας-Ισραήλ, ίσως δούμε απροσδόκητες εξελίξεις στο εθνικό μας θέμα.

  9. tiramola avatar
    tiramola 03/06/2010 11:22:03

    @STGM
    Ξέρεις από σκάκι?

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ tiramola 03/06/2010 12:21:47

      Λίγα, δυστυχώς είμαι κάπως ανυπόμονος και είναι μεγάλο disadvantage!

      • tiramola avatar
        tiramola @ Sic transit gloria mundi 03/06/2010 12:37:22

        Και εγώ από ένα σημείο και μετά το γύρισα στο μπλιτς...
        Έφτασα μέχρι 1985 elo και μετά σταμάτησα το αγωνιστικό και περιορίστικα στο καφενείο.

  10. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 03/06/2010 11:25:43

    Συμφωνω στο τι πρεπει να κανουμε εμεις.
    Ωστοσο η επιρροη τυπου Νασερ -ο μεγαλος αντιπαλος του Ισραηλ που τρωει ξυλο- δεν ειναι ακριβως ο ρολος που ηθελαν οι Τουρκοι.
    Η ιδεολογια του ισλαμισμου και του νεοοθωμανισμου δεν μπορει να σταθει χωρις την "απελευθερωση" της Ιερουσαλημ και αρα περα απο τι τι σχεδιαζει ο ενας και ο αλλος η ρηξη ειναι καθ οδον.
    Η δε λεξη περιφερειακη δυναμη ειναι απλως μια λεξη.Οι πυραυλοι "Ιεριχω" με πυρηνικες κεφαλες δεν ειναι λεξεις.
    Τελος παντων συμφωνουμε στο τι πρεπει να κανουμε εμεις και συμφωνουμε να παρακολουθησουμε το θεαμα εξ αποστασεως.

  11. GreenHorses avatar
    GreenHorses 03/06/2010 11:29:39

    Οκ ας δούμε τι κάνουν οι Τούρκοι σε Θράκη Κύπρο και Αιγαίο και μετά ασχολούμαστε με το Ισραήλ

  12. koreatis avatar
    koreatis 03/06/2010 12:54:46

    Δηλαδη εχετε εδω μεσα την ψευδαισθηση οτι η Τουρκια μπορει να "παιξει παιχνιδια" ουσιαστικα στην περιοχη? μονη της και εναντια στη θεληση των προστατων της, με ενα απο τους οποιους τα εβαλε κιολας? απο την αλλη εγω πιστευω οτι ολα γινονται απο τους Τουρκους για εσωτερικη καταναλωση και οχι για πραγματικη δημιουργια θεσεων στη περιοχη. ισωςς πολλα απ'αυτα που λεγονται περι προβολης της ως leader και εκφραστη του Αραβικου κοσμου να ειναι σωστα και να εξυπηρετει μια τετοια εξελιξη τους αμερικανο-εβραιους που ετσι θα μπορεσουν να ελενξουν την περιοχη ευκολοτερα (ισως ετσι εξηγειται που επισημα δεν τους βαλαν χερι οι αμερικανοι). Αλλα σε καμια περιπτωση δεν πιστευω οτι λειτουργει αυτονομα. απο που κι ως που στην τελικη? μια ζωη τον ανεγκεφαλο, πειθηνιο, οσφιοκαμπτη μπραβο των αμερικανων εκανε στην περιοχη. ποτε απεκτησε ουσιαστικη οντοτητα και πιστευετε οτι θα τα βαλει μαζι τους και με τους εβραιους? και αυτα τα "ανοιγματα" προς το ιραν...ακομα κι αυτα υποπτα μου φαινονται και παλι θα ελεγα προς εσωτερικη βρωση.

    εμεις το καλυτερο που μπορουμε να κανουμε στην κατασταση που βρισκομαστε ειναι να κατσουμε στ'αυγα μας. και σε καμια περιπτωση να μην συμμετεχουμε σε Τουρκικο-οχλουμενες προβακατσιες. Εμενα αυτο μου την εδωσε πιο πολυ, που τα τζιμανια των ΜΜΕ πανε να μεταβαλλουν το θεμα ως μεγιστο Τουρκικο ανδραγαθημα. Και στο κατω κατω, τι σκατα ανθρωπιστικη βοηθεια ειναι αυτη που βαζει σε κινδυνο ζωες ανθρωπων? θελετε να βοηθησετε? να πατε μεσω διπλωματικης οδου και επισημα. οχι σπασιμο εμπαργκο και π@π@ριες. αυτο κυριοι δεν ειναι ανθρωπιστικη βοηθεια. αυτο ειναι πολιτικαντισμοι στην πλατη δυστυχων ανθρωπων που πραγματικα περιμενουν μια βοηθεια, στο κατω κατω. αλλα τιποτα απ'αυτα δεν πιστευω οτι γινεται για αυτους.

  13. giorgos avatar
    giorgos 03/06/2010 13:12:11

    Δεν υπάρχουν πολλά παραδείγματα κρατών τα οποία να επιτίθενται σε σκάφη με τα οποία δεν βρίσκονται σε πόλεμο. Εκτός ίσως από τη Βόρεια Κορέα.

    ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ
    Η τουρκία δεν είχε επιτεθεί σε ελληνικά αλιευτικά κοντά στα σύνορα θράκης-τουρκίας ακολουθώντας την τακτική: πρώτα γαζώνουμε και δεν υπάρχει μετά.

    Φυσικά στο ιντερνετ με την μνήμη χρυσόψαρου δεν υπάρχουν πληροφορίες για ότι έχει γίνει στον κόσμο πριν 4-5 χρόνια.

  14. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 03/06/2010 13:36:00

    Θυμίζω: Γνωρίζουν οι φίλοι μας οι υποστηρικτές των σαρικοφόρων και οι ακτιβιστές της Γάζας, ότι στη Σαουδική Αραβία που είναι κάτι σαν το Βατικανό του Ισλάμ, είναι παράνομες όλες οι θρησκείες εκτός ισλάμ; Ότι απαγορεύεται σε μη μουσουλμάνους να πλησιάσουν τη Μέκκα; Ότι σε ολόκληρη τη Σαουδική Αραβία ΔΕΝ υπάρχει ούτε ένας χριστιανικός ναός; Ότι σημειώνονται κατά μέσο όρο 2-3 αποκεφαλισμοί κάθε εβδομάδα; Και άλλα πολλά. Τα ξέρουν αυτά; Ή απλά δεν τους νοιάζει και τζερτζελές να γίνεται;

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Strange Attractor 03/06/2010 14:18:33

      Oλοι αυτοι εχουν ενα κοινο στοιχειο : δεν ξερουν γιατι μιλανε.
      Η υπαρξη αλλης θρησκειας στην Αραβια απαγορευεται απο το κορανι.
      Το γραφει ρητα : ας μην υπαρχει αλλη θρησκεια στην Αραβια.Επισης ρητα και με συγκεκριμενους κανονες επιτρεπει την υπαρξη χριστιανων και εβραιων ως ραγιαδων σε αλλες περιοχες του κοσμου.Ολα οσα γινονται εκει βασιζονται σε ενα βιβλιο 1400 ετων.

    • EtsiMareSei avatar
      EtsiMareSei @ Strange Attractor 03/06/2010 16:07:49

      Αυτό ακριβώς θα έπρεπε να κάνουν οι απανταχού αριστερών πεποιθήσεων πολίτες αυτής της χώρας,αν σέβονται επιτέλους την ίδια τους την ιδεολογία,να ανοίξουν τους ορίζοντες και να συνεχίσουν να μορφώνονται.
      Αντ'αυτού κάθονται και παρακολουθούν άναυδοι την σύμπλευση αριστερών λόγων με κάποια θρησκειολογικών καταβολών νέας πολιτικής "δήθεν αριστερίζουσας" όπως πάει να την παρουσιάσει ο κατευθυνόμενος εκπρόσωπος του συριζα!!

      Αυτό που δεν τους λέει βέβαια,(και δεν τον συμφέρει)αλλά όλοι γνωρίζουμε, είναι οτι οι αριστερές ιδέες έχουν πεθάνει στίς χώρες αυτές,υπήρξαν για κάποιες δεκαετίες),για όσους γνωρίζουν,και στην περιοχή των χωρών της μέσης ανατολής και αλλού, αλλά τις εξάλειψαν,τις διέλυσαν, για να βρεί πρόσφορο έδαφος μια νέα πολιτική υποκουλτούρα υπεροχής της ισλαμικής θρησκευτικής ιδεολογίας μέσα στις λαϊκές μάζες!

      Αυτοί που κόπτονται και βλέπουν συμμάχους αριστερών πεποιθήσεων στον μουσουλμανικό κόσμο,το κάνουν για δύο λόγους:
      Είτε γιατί είναι πραγματικά ιδεολόγοι και δεν παραιτούνται γιατί πιστεύουν οτι θα ξαναμεταλαμπαδεύσουν τις αριστερές ιδέες τους στην περιοχή,(ενα είδος ματαιοδοξίας για μένα)
      Είτε γιατί γνωρίζουν και κινούνται απο δόλο με στόχο τους την χειραγώγηση των υπολοίπων αριστεριστών, σε μια "πολιτική γραμμή" που καθορίζεται μακρυά και έξω απο οτιδήποτε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αριστερών πεποιθήσεων κόμμα!!

      • BIΣ avatar
        BIΣ @ EtsiMareSei 03/06/2010 19:33:00

        Σωστά είπε ο Γιανναράς ότι το Ισλάμ δεν έχει μεταφυσική. Πολιτικό σύστημα είναι. Η μεταφυσική του είναι επίπλαστη, περίβλημα.

  15. EtsiMareSei avatar
    EtsiMareSei 03/06/2010 13:56:21

    Παράξενος είσαι τελικά, όνομα και πράγμα!! μη τους τα θυμίζεις αυτά και τους αγχώνεις πια!!..
    Τώρα παίζει η "καραμέλα" του μαλακού ισλάμ όπως βάλθηκε να μας συνετίσει και ο "σΦυριζα"..εξάλλου οι ΗΠΑ μπήκανε σε 2 χώρες απο το 2003 για να λύσουν και τέτοια προβλήματα ισλαμικής φύσεως και ανεκτικότητας, και να φέρουν τη "δημοκρατία",αυτό επαγγέλονταν,οπότε.. αποκλείεται οι σαουδάραβες να κάνουν τα ίδια.

    Απ'την άλλη όμως, το πετρέλαιο ρέει άφθονο απ'την συγκεκριμένη χώρα και προς τις ΗΠΑ οπότε..who cares anyway!Αυτοι ειναι δημοκρατικοί "απο κούνια" ως φαίνεται.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ EtsiMareSei 03/06/2010 14:17:55

      Υπάρχει ένα καταπληκτικό αμερικανικό ντοκιμαντέρ, διαθέσιμο μέσω ράπιντσερ, με τίτλο "Η 3η Τζιχάντ". Αξίζει το κόπο να το ψάξουν και να το δουν οι πάσης φύσης τρελαμένοι με το καλό Ισλάμ!
      Ειδικά οι γυναίκες και οι συριζαίοι φενταγίν.

  16. Βασίλης avatar
    Βασίλης 03/06/2010 14:10:17

    Πολλές και αντικρουόμενες απόψεις, εκατοντάδες σχόλια, από την ακραία αγάπη και θαυμασμό προς τους Ισραηλινούς, μέχρι τη μέχρι δακρύων αγάπη για τους Άραβες και τους Παλαιστίνιους, συνοδευόμενα από αντίστοιχο μίσος προς το αντίθετο της συμπάθειάς μας. Πιστεύω ότι τα περισσότερα είναι απλώς μπουρδολογίες.

    Οπωσδήποτε δημιουργεί θλίψη και οργή ο αποκλεισμός της Γάζας και των Παλαιστινιακών εδαφών της Δυτ. Όχθης από τους Ισραηλινούς καθώς και αποτροπιασμό οι ακραίες μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι Ισραηλινές δυνάμεις για την αντιμετώπιση των Παλαιστινίων, ή η πέρα από κάθε έννοια ηθικής δυσανάλογη βία που χρησιμοποιούν για να καταπνίξουν τις Ιντιφάντες των Παλαιστινίων. Η απόλυτη καταδίκη των ενεργειών των Ισραηλινών και ιδιαίτερα η «πειρατική» επίθεση τους που εξελίχθηκε σε διεθνή ύδατα εναντίον εμπορικών πλοίων, αποτελεί υποχρέωση κάθε κράτους και κάθε ελεύθερου ανθρώπου.

    «Ενδιαφέροντα» και όλα αυτά για τους Παλαιστινίους και Άραβες (φίλους μας;;;) όπως και το μίσος προς τους Εβραίους και το Σιωνισμό, ή ότι οι Εβραίοι ήταν ανέκαθεν (εχθροί;) των Ελλήνων από την εποχή των Φιλισταίων, ή ότι οι Φιλισταίοι (ήταν Αχαιοί;) κ.α.

    Οπωσδήποτε πρέπει να εκφράζουμε την αντίδρασή μας στις μεθόδους των Ισραηλινών και ως κράτος και ως άνθρωποι και ως Έλληνες. Οπωσδήποτε θα πρέπει να σταματήσει ο αποκλεισμός της Γάζας και να αναγνωριστεί επιτέλους εντελώς ανεξάρτητο και κυρίαρχο Παλαιστινιακό κράτος. Γκέτο δεν πρέπει να είναι ανεκτά σε καμιά περίπτωση και για κανένα λόγο. Σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να χάνουμε την ευαισθησία μας στην έννοια του βίαιου θανάτου, έστω και στον ένα θάνατο, διότι το επόμενο βήμα που θα ακολουθήσει θα είναι οι γενοκτονίες και τα Άουσβιτς. Γενοκτονίες, ομηρίες, προσφυγιά και χρήση «δυσανάλογης βίας» έχει υποστεί πολύ συχνά το γένος μας.

    Σε όλα αυτά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ποτέ την Ελλάδα και τα συμφέροντά της. Ο ρεαλισμός όσος ωμός και αν είναι δεν πρέπει να απουσιάζει. Άλλωστε τα κράτη έχουν συμφέροντα και όχι αισθήματα όσο και αν αυτό ενοχλεί.

    Δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει ότι:
    * Με τα Αραβικά κράτη ανέκαθεν μας συνέδεαν φιλικές σχέσεις αλλά τίποτε το ιδιαίτερα ουσιαστικό δεν πήραμε ποτέ από αυτά και γενικά τα Μουσουλμανικά κράτη και ούτε και θα πάρουμε. Η φραστική υποστήριξη, στο παρελθόν, για τη Κύπρο σήμερα έχει ουσιαστικά εκλείψει και κάποια Μουσουλμανικά κράτη έχουν αναγνωρίσει το ψευδοκράτος όπως και τη FYROM ως «Μακεδονία». Μη ξεχνάμε ότι η Αίγυπτος επί Νάσερ απέλασε το μεγαλύτερο μέρος των Ελλήνων της εκεί παροικίας.
    * Οι Αραβικές χώρες είναι βεβαίως στη γειτονιά μας, αποτελούν μία μεγάλη αγορά, διαθέτουν πετρέλαιο και μαζί τους μας συνδέουν ανέκαθεν στενές εμπορικές σχέσεις.
    * Η Τουρκία είναι σημαντικό μέλος της ένωσης των Μουσουλμανικών κρατών και υποστηρίζεται ενεργά από πολλές Μουσουλμανικές χώρες, με πολλές από τις οποίες έχει συνάψει στρατηγικές συμφωνίες. Έχοντας απογαλακτιστεί σημαντικά από τις ΗΠΑ, προσπαθεί να παίξει ρόλο περιφερειακής δύναμης στη περιοχή και να αναλάβει ρόλους που στη πραγματικότητα δεν μπορεί. Αυτή η υπερέκταση είναι σίγουρο ότι αργά ή γρήγορα θα τη οδηγήσει σε σημαντικά λάθη.
    * Ο Μουσουλμάνος είναι πάνω από όλα Μουσουλμάνος και ύστερα όλα τα άλλα. Η εθνικότητά του έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Το Ισλάμ είναι πάνω από όλα πρώτα πολιτική και ύστερα θρησκεία. Όποιος περιμένει ότι κάποια στιγμή οι Μουσουλμάνοι μετανάστες που έχουν συρρεύσει και συρρέουν καθημερινά στην Ελλάδα θα γίνουν και πραγματικοί Έλληνες πολίτες και θα ενσωματωθούν στον εθνικό κορμό, πλανώνται πλάνη οικτρά. Και επιπλέον υπάρχουν και οι φανατικοί Ισλαμιστές που δεν το έχουν σε τίποτε να ανατιναχθούν και να πάρουν μαζί τους και κάμποσους ανύποπτους πολίτες.
    * Οι Άραβες ή τουλάχιστο όλα τα Αραβικά κράτη δεν υποστηρίζουν με την ίδια θέρμη τους Παλαιστίνιους και η βοήθεια που τους προσφέρουν, ειδικά η οικονομική δεν είναι αξιόλογη. Πολύ μεγάλη ζημιά έχουν υποστεί οι Παλαιστίνιοι από πάρα πολλές Αραβικές χώρες, πολλές από τις οποίες τους θεωρούν ένα βάρος που δεν θέλουν να βλέπουν.
    * Επίσης πολλοί θέλουν να ξεχνούν ότι η Γάζα είναι αποκλεισμένη από τον έξω κόσμο όχι μόνο από τους Ισραηλινούς, αλλά και από τη πλευρά της Αιγύπτου.

    Από τη άλλη πλευρά υπάρχει το κράτος του Ισραήλ. Είναι ίσως η μόνη «πραγματική» δυτική δημοκρατία στην Ασία. Δυστυχώς όμως προσπαθώντας να επιβιώσει ανάμεσα στα Αραβικά κράτη των οποίων έκλεψε τα εδάφη και προσφυγοποίησε τους λαούς τους, ξέχασε τα Άουσβιτς τα γκέτο και το ολοκαύτωμα και συμπεριφέρεται και μετέρχεται μεθόδους εναντίον των Παλαιστινίων ακραία ναζιστικές, βίαιες και απάνθρωπες. Συγχρόνως όμως το κράτος του Ισραήλ αποτελεί ένα ισχυρό παίχτη στη διεθνή σκηνή, είναι στρατηγικός εταίρος των ΗΠΑ, είναι πυρηνική δύναμη, διαθέτει ισχυρές ένοπλες δυνάμεις, κατασκευάζει και πουλάει όπλα και υλικά υψηλής τεχνολογίας και ενδεχομένως τώρα που οι σχέσεις του με την Τουρκία έχουν καταβαραθρωθεί και ενδεχομένως να καταρρεύσει η στρατηγική σχέση που τους συνδέει, να είναι δυνητικά και ένας πολύ καλός και ισχυρός εταίρος στα γεωπολιτικά παιχνίδια που εξελίσσονται στη περιοχή μας. Θα το επαναλάβω ακόμη και αν δεν αρέσει σε πολλούς: «Τα κράτη έχουν συμφέροντα»

    Τώρα σχετικά με αυτά που εξελίχθησαν με το στόλο της ειρήνης, πέρα από τον αποτροπιασμό μας για τις Ισραηλινές μεθόδους και τη δολοφονία αθώων ανθρώπων, θα πρέπει να καταλάβουμε, είτε μας αρέσει είτε δεν μας αρέσει, ότι το Ισραήλ είναι ένα σοβαρό κράτος που δεν παίζει με τα ζητήματα της ασφάλειας και της κυριαρχίας του και οπωσδήποτε δεν δέχεται να παίξει τα παιχνίδια του Ερντογάν του Νταβούτογλου και να κάνει τον κομπάρσο στα νεοοθωμανικά οράματα τους. Τέτοιους ρόλους τους αφήνει για άλλους καρπαζοεισπράκτορες.

    Τα περί Τουρκικών ΜΚΟ που «ενδιαφέρονται, νοιάζονται και πονάνε» για τα δικαιώματα των καταπιεσμένων λαών μόνο γέλιο μπορούν να προκαλέσουν. Καλύτερα πρώτα να δουν όσα συμβαίνουν στη χώρα τους με τα εγκλήματα που διαπράττονται εναντίον του Κουρδικού λαού, τους περιορισμούς που επιβάλλονται εναντίον των Αλεβιτών, αλλά και εναντίον του Πατριαρχείου και ύστερα ας ενδιαφερθούν για τους Παλαιστίνιους. Ας πάρουν θέση για τους ξεριζωμένους της Κύπρου και τα εκεί κατοχικά στρατεύματα και ας καταδικάσουν και κάποιες άλλες αποτρόπαιες γενοκτονίες που συνέβησαν στη χώρα τους.

    Τουρκική ΜΚΟ που δεν ελέγχεται από τα κόμματα ή το βαθύ κράτος της Τουρκίας, μόνο σαν ανέκδοτο μπορούμε να το δούμε. Ύστερα ο αριθμός και το μέγεθος των πλοίων, καθώς και το μεγάλο πλήθος των Τούρκων «ακτιβιστών», δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα για το αντίστοιχο μέγεθος της χρηματοδότησης. Οι δικοί μας ακτιβιστές που διαθέτουν μεγάλη παράδοση σε ανάλογους αγώνες, ήταν και λίγοι και μπόρεσαν να κινητοποιήσουν ένα ή δύο καΐκια!!!

    Ο πόνος και το ενδιαφέρον του Ερντογάν για τους απανταχού της γης κατατρεγμένους δεν αποτελεί κοροϊδία, αλλά κάτι πολύ χειρότερο. Ας μη μιλάνε στην Τουρκία για τα ανθρώπινα δικαιώματα άλλων λαών και για προστασία μειονοτήτων, για αποκλεισμούς και κατοχή, όταν η φωλιά τους είναι λερωμένη και μυρίζει αίμα. Βεβαίως δεν μιλάμε για το δικό μας πρωθυπουργό. Αυτός και οι όμοιοί του τους πιστεύουν.

    Ανάμεσα σε όλα αυτά θα πρέπει να σταθούμε αλληλέγγυοι όχι με λόγια αλλά με έργα στο δοκιμαζόμενο λαό της Παλαιστίνης, συγχρόνως όμως να είμαστε ψύχραιμοι και ρεαλιστές. Οπωσδήποτε δε, δεν πρέπει να έχουμε καμία σχέση και συμμετοχή στα γεωπολιτικά παιχνίδια της Τουρκίας.

  17. Beyond The Stars avatar
    Beyond The Stars 03/06/2010 16:05:00

    Πολύ καλή ανάλυση.
    Διαφωνώ όμως σε κάποια σημεία.
    Το πρώτο που θα ήθελα να επισημάνω είναι οτι πολλοί θέλουν να ξεχνούν
    ότι η Γάζα είναι αποκλεισμένη από τον έξω κόσμο όχι μόνο από τους Ισραηλινούς,
    αλλά και από τη πλευρά της Αιγύπτου και αυτό λόγω των πολυεπίπεδων Αμερικανικών πιέσεων που δέχεται η χώρα.

    Η δεύτερη διαφωνία μου είναι το κατα πόσον θεωρείται το Ισραήλ
    πυρηνική δύναμη.
    Διότι όταν δεν έχεις πυρηνικά εργοστάσια
    [και μηχανές φυγοκέντρισης-βλέπε Ιραν] δεν μπορείς να κατασκευάσεις
    πυρηνικά όπλα παρά μόνο στη φαντασία των εχθρών σου και αυτό όχι μόνος σου, αλλά με τη συνέργεια των Νατοικών συμμάχων σου,
    ιδιαιτέρως δε των υπερατλαντικών...
    Και αυτό είναι κάτι το οποίο γνωρίζουν οι Τούρκοι πάρα πολύ καλά.

    Συμφωνώντας δε απόλυτα με τη τελευταία πρόταση, θα ήθελα να επισημάνω,
    πως δεν θα ήταν και ασχημη ιδέα -εκμεταλλευόμενοι την Τουρκική τάση για την ανάδειξη της χώρας τους ως ηγέτιδας του μουσουλμανικού κόσμου,
    ιδιαίτερα τώρα που αυτοπροωθείται ως τέτοια ενδυόμενη τον μανδύα της πρωτοπόρου στον δίκαιο αγώνα των Παλαιστίνιων,
    [ενώ ουσιαστικά πρόκειται περι άθλιας εκμετάλλευσης του αγώνα αυτού]
    να την εξωθήσουμε σε πόλεμο με το Ισραήλ [πάντοτε στο μέτρο του δυνατού]
    για να γευτεί επιτέλους η πρώην Οθωμανική αυτοκρατορία την γεύση της ήττας απο όλους αυτούς οι οποίοι την στήριξαν πρίν απο 36 χρόνια στην επέμβασή της στην Κύπρο.

  18. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 03/06/2010 16:17:48

    Μαχαίρωσαν Ιταλό καθολικό επίσκοπο στην Τουρκία (Αλεξανδρέττα, σύνορα με τη Συρία). Μάλλον ο οδηγός του.
    h**p://www.spiegel.de/panorama/justiz/0,1518,698555,00.html

    @Beyond The Stars,
    "Να εξωθήσουμε την Τουρκία σε πόλεμο με το Ισραήλ": Διαθέτουμε T.E. Lawrence reloaded και δεν το ήξερα;

  19. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 03/06/2010 18:42:48

    Ἐγώ νομίζω,ὅτι τό Ἰσραήλ,ἔδειξε στήν Τουρκία ποιός εἶναι κυρίαρχος στήν Μέση Ἀνατολή.Τό μέλλον θά δείξη ἄν ἔχω δίκιο.

  20. BIΣ avatar
    BIΣ 03/06/2010 19:36:07

    Εκλεγμένη κυβέρνηση που απαγορεύει ας πούμε καθολικά την πώληση οινοπονευματωδών.
    Κομμουνιστής δεν είσαι, είπες; Τώρα κατάλαβα τι εννοείς "εκλεγμένη κυβέρνηση". Είστε παλιές καραβάνες.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.