#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
22/09/2011 18:34
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ακόμα και οι "μετριοπαθείς" της ΝΔ βγήκαν στα ... κάγκελα



Ο Αντώνης Σαμαράς αρχίζει να κλιμακώνει την αντιπολιτευτική πίεση προς την Κυβέρνηση. Έτσι σήμερα, εκτός από τους αναπληρωτές τομεάρχες που συνήθως απαντούσαν στις κυβερνητικές δηλώσεις, ανέλαβαν δράση ο Αντιπρόεδρος Σταύρος Δήμας και ο Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας κ. Τασούλας.

Εντύπωση προκάλεσε το γεγονός, ότι δυο κατ΄εξοχήν μετριοπαθείς πολιτικοί επιτέθησαν με σφοδρότητα εναντίον της Κυβέρνησης, γεγονός που υποδηλώνει ότι η …υπομονή ακόμα και αυτών που πρόκριναν χαμηλούς τόνους, εξαντλήθηκε!

"Την ώρα που η κοινωνία δεν έχει συνέλθει ακόμη από το σοκ των τελευταίων σκληρών μέτρων, η κυβέρνηση προαναγγέλλει, με την ίδια προχειρότητα, νέα"  δηλώνει μεταξύ άλλων ο κ. Δήμας. Ενώ ο κ. Τασούλας δηλώνει ότι ο Πρωθυπουργός βρίσκεται σε «μόνιμη εργασιακή εφεδρεία» και χαρακτηρίζει την διακυβέρνηση Παπανδρέου - Βενιζέλου "επικίνδυνη

 

Χαρακτηριστικό της επίθεσης της ΝΔ είναι ότι παράλληλα με την καταδίκη των φορομπηχτικών μέτρων προαναγγέλλει ότι  θα συγκροτήσει ως κυβέρνηση μια μόνο μια εξεταστική: για το ΔΝΤ, το Μνημόνιο, τα spreads και το έλλειμμα

Ύστερα από συνεννόηση με τον πρόεδρο του κόμματος Αντώνη Σαμαρά, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ,Σταύρος Δήμας επιτέθηκε στην κυβέρνηση, κατηγορώντας την για ατολμία, αδράνεια και αναβλητικότητα τους τελευταίους μήνες. Η δήλωση του κ. Δήμα έχει ως εξής:

«Την ώρα που η κοινωνία δεν έχει συνέλθει ακόμη από το σοκ των τελευταίων σκληρών μέτρων, η κυβέρνηση προαναγγέλλει, με την ίδια προχειρότητα, νέα. Η κυβέρνηση, για πολλούς μήνες, είχε επιδείξει ατολμία, αδράνεια και αναβλητικότητα.

Αντί, από την αρχή, να μειώσει δραστικά τις δαπάνες, περιορίζοντας το κράτος και κάνοντας το ταυτόχρονα λιγότερο γραφειοκρατικό και πιο αποτελεσματικό, επέλεξε τη βαριά φορολογία, που σε περίοδο ύφεσης δεν αποδίδει. Αντίθετα, προκαλεί επιπλέον ύφεση, αυξάνει το έλλειμμα και την ανεργία και διώχνει τις επενδύσεις.

Εξάλλου, η ίδια η κυβέρνηση παραδέχεται ότι τα νέα μέτρα οφείλονται στην επιδείνωση της ύφεσης. Μια ύφεση, όμως, που, όπως είπα, η ίδια προκάλεσε με την πολιτική της. Είναι καιρός η κυβέρνηση πλέον – και είναι καθήκον της κυβέρνησης – να κινητοποιήσει μέτρα άμεσης ανάκαμψης, για να αποτρέψει βαθύτερη ύφεση και περαιτέρω χειροτέρευση της οικονομίας».

Πρωθυπουργός σε μόνιμη εργασιακή εφεδρεία !!!

Παράλληλα, ο γραμματέας της Κ.Ο. της Ν.Δ. κ. Κ. Τασούλας, επιτέθηκε με σφοδρότητα στην κυβέρνηση για το χαράτσι στα ακίνητα: Μίλησε μάλιστα για ένα Πρωθυπουργό σε «μόνιμη εργασιακή εφεδρεία» και για έναν υπουργό Οικονομικών που θεωρεί πως είναι ο μοναδικός εκπρόσωπος της αλήθειας.«Δυστυχώς, όμως, η μόνη αλήθεια που υπάρχει είναι πως Πρωθυπουργός και Υπουργός Οικονομικών αποτελούν ένα επικίνδυνο δίδυμο για τον Ελληνικό λαό», κατέληξε

Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπεύθυνος Οικονομίας Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε: "Η νέα καταιγίδα μέτρων αποδεικνύει τελικά ότι πάτος στο βαρέλι δεν είχε μπει…Και σίγουρα, παρά τις επιθυμίες της Κυβέρνησης, ακόμη δεν έχει μπει… Σύμφωνα με την προχθεσινή Έκθεση του ΔΝΤ, το χρέος θα διαμορφωθεί στο 189% του ΑΕΠ το 2012. Από 127% που ήταν το 2009. Δηλαδή62 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ υψηλότερο μέσα σε 3 χρόνια!!! Το αποτέλεσμα; Κάθε δόση του δανείου να συνοδεύεται από νέα, επώδυνα, μέτρα. Από νέες δεσμεύσεις, περισσότερους φόρους, μεγάλες περικοπές μισθών και συντάξεων, μαζικές απολύσεις. Μέτρα προκειμένου να καλυφθούν οι αστοχίες της οικονομικής πολιτικής. Τόσο στηνέμπνευση όσο και στην εκτέλεσή της. Μέτρα που αποτελούν την πιο έμπρακτη ομολογία αποτυχίας και του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος. Η πορεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού το επιβεβαιώνει..."

Τέλος, ο αναπληρωτής υπεύθυνος Οικονομίας της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Βρούτσης, δήλωσε τα εξής: "Οι τρομακτικές και συνεχόμενες τόσο σε περιεχόμενο όσο και σε ένταση φορολογικές επιθέσεις, όχι μόνο είναι αναποτελεσματικές, αλλά συντηρούν την ύφεση και έχουν φέρει τον ελληνικό λαό στα πρόθυρα της εξαθλίωσης.Το χειρότερο από όλα όμως είναι, ότι οι “διανοούμενοι φωστήρες” της κυβέρνησης δείχνουν να αγνοούν ότι πλέον ακόμη και οι συνεπείς και έντιμοι φορολογούμενοι δεν έχουν πλέον να πληρώσουν !!!”

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κατερίνα avatar
    Κατερίνα 22/09/2011 17:47:45

    Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να τα κάνει όλα αυτά ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

  2. manos avatar
    manos 22/09/2011 17:59:35

    Αποκλείεται. Η κυβέρνηση του πασοκ βαδίζει βάσει προγράμματος, βάσει σχεδιασμού.
    Δεν φταίνε αυτοί, εμείς φταίμε που δεν καταλάβαμε πόσο άχρηστοι είμαστε. Πόσο ανίκανοι, τεμπέληδες, διεφθαρμένοι, και φαγάνες.
    Α και το καλύτερο, κλέβουμε το κράτος.
    χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα.

  3. ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠ. avatar
    ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠ. 22/09/2011 19:11:38

    Μόνο με ανακοινώσεις θα γίνεται η αντιπολίτευση? Τους δίνει κανείς σημασία?

    • factorx avatar
      factorx @ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠ. 22/09/2011 19:23:20

      Εχουνε παραγγείλει και κάτι γκράδες μαθαίνω. Στέιλε το e-mail σου να σε ειδοποιήσω για εκπαίδευση.

      • Bloody_Ophelia avatar
        Bloody_Ophelia @ factorx 22/09/2011 23:03:13

        Ωραία όλα αυτα αλλά λύστε μου μια απορία: Αφού βγήκατε στα κάγκελα για τά νέα χαράτσια κι αφού ο ΑΣ είπε ο κόσμος δεν έχει να πληρώσει, ερμηνεύστε μου παρακαλώ τη σημερινή δήλωση του Ν. Μηταράκη:
        " όταν γίνουμε κυβέρνηση ΠΙΘΑΝΩΣ θα καταργήσουμε το φόρο ακινήτων;"

        • tpe avatar
          tpe @ Bloody_Ophelia 22/09/2011 23:07:55

          Δεν είπε πιθανώς, είπε το "πιθανότατο(!) είναι να τον καταργήσουμε". Προφανώς και δεν είχε μιλήσει προηγουμένως με τη Συγγρού, λέω εγώ.

  4. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 22/09/2011 19:39:32

    H κίνηση να βγεί, επί τέλους, μπροστά ο Δήμας έχει, κατά τη γνώμη μου, τρείς σημαντικούς συμβολισμούς.

    Πρώτον διασκεδάζει τις εντυπώσεις οτι δήθεν στη Ν.Δ. υπήρχαν δυο γραμμές. Τελικά η ...γραμμή είναι μία.

    Δεύτερον, Αντιπρόεδρος έχει ισχυρές διασυνδέσεις στη Γραφειοκρατία των Βρυξελλών με ότι υποδηλώνει η παρέμβασή του.

    Τρίτον, ο Σαμαράς βγάζει μπροστά στα θέματα της οικονομίας ένα έμπειρο στέλεχος που απευθύνεται σε ευρύτερο ακροατήριο.

    • Ραβινος avatar
      Ραβινος @ Κώστας Ροδινός 22/09/2011 20:28:48

      Πολυ σωστα !

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Κώστας Ροδινός 22/09/2011 20:31:27

      Και Τέταρτον,
      τώρα που :

      έγινε η θάλασσα γιαούρτι
      η εξουσία είναι σίγουρη - και δίπλα
      ο Σαμαράς θα πάρει 45% και το ΠΑΣΟΚ 25%
      ο αρχηγός έτρεχε μόνος του (με "ιερό λόχο") 1,5 χρόνο
      σε Φάκτορες και Ροδινούς έχει μαλλιάσει η γλώσσα
      οι δημόσιοι γκισέδες μαζεύουν χαράτσια για αλλοδαπούς
      οι πράσινοι προδότες τακίμιασαν απροκάλυπτα με τους τοκογλύφους
      εκατομμύρια εξαθλιώθηκαν ΑΝΩΦΕΛΑ
      τα εθνικά θέματα κρέμονται από μια κλωστή
      ανέβλεψαν ακόμα και οι τυφλοί

      ήρθαν αυτοί που αλληθώριζαν προς το Μνημόνιο και μια ψωραλέα "κομματική αριστοκρατία" να προσθέσουν το "βάρος" τους στη "ζυγαριά" της απαλλαγής από τα καθάρματα.

      Μεγάλε Λούλη ...

      • tsiftsidis elefterios avatar
        tsiftsidis elefterios @ Προφήτης 22/09/2011 20:34:57

        νομιζω οτι αν το πασοκ εχει τετοια ποσοστα ειμαστε αξιοι της μοιρας μας.ειτε ειμαστε βλακες ως λαος ειτε αυτο το 25% ειναι δημιουργημα ολου αυτου του τερατουργηματος(κρατος) που δημιουργησε κυριως ο αντρεας. αυτοι ειμαστε λοιπον.

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ tsiftsidis elefterios 22/09/2011 20:52:08

          Βρε αδερφέ, "τώρα"=σήμερα, στις εκλογές δεν θα βρουν ούτε του Γιώργου.
          Θα έχει αποδράσει στη Μινεσσότα

  5. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 22/09/2011 20:53:29

    Η Ελλάδα «άγγιξε» τό σημείο πτώχευσης ήδη τό 1985. Δέν πρέπει νά μάς διαφεύγει καί νά ξεχνάμε «επιλεκτικά» τά γεγονότα.
    Η Παπανδρεϊκή άλωση τού κράτους έγινε μέ μή υπαρκτό πλούτο. Έγινε μέ δανεικά καί μέ υποθήκη τήν αναμενόμενη ανάπτυξη.
    Η όλη διαδικασία απέβλεπε στήν άλωση τού κράτους από νεόκοπα καί ασφυκτιούντα γιά πλιάτσικο συμφέροντα. Γιά τόν στόχο δέ αυτό χρησιμοποιήθηκε, ως εν πολλοίς είθισται, η δυστυχούσα λαϊκή μάζα.
    Τά καθεστωτικά μεταπολεμικά εξουσιαστικά συμφέροντα είχαν ήδη αφαιμάξει ευγενέστατο κομμάτι τής παραχθείσας μεταπολεμικής υπεραξίας καί η εξουσιαστική τους δομή είχε φθάσει νομοτελειακά στό τέλος της καί υπήρχε άμεση ανάγκη μεταρρύθμισής της. Ηταν αυτό πού πρόσφερε ο Α.Παπανδρέου.
    Η μεταρρύθμιση ενός συστήματος εξουσίας δέν είναι στίς κοινωνίες κάτι τό κακό. Είναι η νομοτελειακή ανάγκη τού συστήματος νά επαναρρυθμιστεί στίς νεοαναδυόμενες οικονομικοπολιτικές συνθήκες, ώστε νά μπορεί μιά κοινωνία νά συνεχίσει συντεταγμένα τήν πορεία της. Άλλως ειπωμένο, η βίαιη ανατροπή ενός συστήματος εξουσίας επιφέρει στίς περισσότερες περιπτώσεις μαζική εξαθλίωση καί εξουσιαστικά συστήματα βίας καί απαξιωτικά τής ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Δέν είναι όμως κάθε μεταρρυθμιστική προσπάθεια a priori θετική εξέλιξη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Παπανδρεϊσμός.
    Κάτω από τόν όρο Παπανδρεϊσμός καταλαβαίνω τήν νέα δόμηση τού ελλαδικού κράτους από τήν κυβέρνηση Παπανδρέου, η οποία επιβλήθηκε συνθηματολογικά μέ τήν αλλαγή καί αξιοκρατία καί επιβλήθηκε «ανερυθρίαστα» μέ τό πλιάτσικο καί τήν αναξιοκρατία.
    Μέ τόν Παπανδρεϊσμό έχουμε μιά γρήγορη «πλαστή» αλλαγή, ώπου κυριαρχεί η κρατική άλωση μέ τήν «δική μας» κρίσιμη ανθρώπινη μάζα καί τόν «αναγκαίο» συμβιβασμό μέ τήν κυριαρχούσα αστική τάξη. Καί αυτό έχει τό κόστος του. Στήν συγκεκριμένη περίπτωση πολύ βαρύ κόστος γιά τήν επόμενη γενεά καί ένα ευδαιμονιστικό, παροδικό καί απαξιωτικό καταναλωτισμό γιά τήν μάζα.
    Γιά νά γίνουμε πιό σαφείς. Η καινούργια εξουσία στηρίζεται σέ μιά ευρύτερη ανθρώπινη μάζα καί σέ μιά αναδυόμενη, μπερδεμένη μέ τήν παλιά, διψασμένη γιά γρήγορο πλουτισμό καί ακόρεστη γιά αφαίμαξη πλούτου νέα εξουσιαστική ελίτ.
    Τό κοινωνικό τίμημα ήταν η αποσύνθεση, η διάλυση καί η επανίδρυση ενός νέου τύπου κρατικής μηχανής. Πιστής, ανεκτικής στήν ασυδοσία, μέ ένα νέο θεσμικό πλαίσιο συντεχνιακής προστασίας τής εκάστοτε συντεχνιακής αυθαιρεσίας. Επήλθε, ηθελημένα, πλήρης κατάπτωση καί σύγχιση εννοιών, όπως δημοκρατία, θεσμός, εργατικό δικαίωμα, προοδευτικότητα, κοινό συμφέρον, κ.λ.π.
    Τό οικονομικό τίμημα βαρύτατο. Από τήν μιά μεριά δόθηκε σέ μιά ευρύτερη μάζα ανθρώπων η δυνατότητα τού άκοπου βολέματος μέ χρήματα τού μέλλοντος καί από τήν άλλη πλευρά τεράστια ποσά συνάντησαν τούς νέους, πιστούς καί πεινασμένους νεοεξουσιαστικούς κύκλους, οι οποίοι τά καταλήστεψαν στήν κυριολεξία καί αυτό μέ τήν λογική τού επιδιοξενομανή νεόπλουτου. Όσα φάμε, όσα πιούμε καί όσα αρπάξει ο κ.....ς μας. Ημέρες πομπηικής ευδαιμονίας.
    Ο Παπανδρεϊσμός, όπως επικράτησε καί κινήθηκε καί κάτω από φυσιολογικές οινομομικές συνθήκες, έπρεπε σέ μιά δεκαετία νά οδηγήσει τήν χώρα σέ πτώχευση. Αυτό δέν έγινε καί οι λόγοι ήταν πολλοί.
    Κατ’ αρχήν συντηρήθηκε ο Παπανδρεϊσμός από τήν ευρωπαϊκή πορεία συνένωσης. Τό χρηματικό τίμημα καταβροχθίστηκε καί εξανεμίσθηκε στήν κατανάλωση. Τά ΕΟΚικά κονδύλια δέν έφτιαξαν τήν χώρα. Καταναλώθηκα ασύστολα, η χώρα παρέμεινε μιά παράγκα μέ καινούργια βαφή καί νέον ρεκλάμες καί όλα δεμένα μέ σύρματα. Όλη η χώρα μιά αυθαίρετη κατασκευή, χωρίς λογική καί προοπτική.
    Οι κοσμογονικές μεταβολές μέ τήν πτώση τού τείχους καί τίς νέες ευρωπαϊκές καί παγκόσμιες ανάγκες καί η επιβολή τού ευρώ, ώς νέου χρήματος βοήθησαν νά καταφέρει νά επιβιώσει ο Παπανδρεϊσμός πέραν τής δεκαετίας. Η υπερχρέωση διαχειρίσθηκε μέ έναν έντονο πληθωρισμό καί κοινωνικοποίηση ενός μέρους τού κρατικού χρέους.
    Τό ευρώ έδωσε τό αναγκαίο φιλί ζωής σέ ένα ετοιμοθάνατο. Ξαφνικά τό σύνολο τού πλούτου καί χρέους μεταφράσθηκε σέ ένα σκληρό νόμισμα. Ολοι αισθάνθηκαν ασφαλείς καί τό κράτος δέν μπήκε στόν πειρασμό νά τιθασέψει τήν αυτοκαταστροφή του. Γιά νά είμαστε δίκαιοι πολλοί τό επεσήμαναν. Κανένας δέν ήθελε νά ακούσει. Ειδικά ο πολύς κόσμος. Ο εθισμός σέ μιά ευδαιμονιστική κατανάλωση λειτουργούσε αποτρεπτικά στήν κοινή λογική, Τό πολιτικό σύστημα, λόγω δόμησής του, ακολούθησε τήν πεπατημένη τής παπανδρεϊκής , άλογης καί ανήθικης διαχείρισης, προσπαθώντας καί ελπίζοντας ταυτόχρονα νά καθυστερήσει τό μοιραία καί νά διαχειρισθεί μόνο τό σήμερα. Ο «λογιστής» Σημίτης κατάφερε νά κάνει τό αυτονόητο. Νά υπερχρεώσει ανεξέλεγκτα καί τόν, μέχρι τότε, υποχρεωμένο ιδιώτη. Η σιγουριά τού ευρώ γιά τίς τράπεζες, η πλήρης απουσία κρατικής επίβλεψης ή γιά νά είμαστε πιό σαφείς, η πονηρή «αμέλεια» στιχειώδους ελέγχου τής υπερχρέωσης τού ιδιωτικού τομέα οδήγησαν στήν επιδιωκόμενη παράταση τού τέλους.
    Όλες αυτές οι παρατάσεις οδήγησαν, μοιραία, στήν μή ανατρεψιμότητα τής κατάστασης. Η κατανάλωση μέ δανεικά αύξησε υπέρμετρα τό κόστος ζωής καί τούς αριθμούς αύξησης τού ΑΕΠ. Καμμιά μά καμμιά επιχείρηση δέν δανείζεται υπέρμετρα γιά λόγους φθηνής επίδειξης. Ο δανεισμός έχει μόνο νόημα, όταν επενδύεται καί τό παραγώμενο προϊόν υπερκαλύπτει τό δανεισμένο καφάλαια μέ τούς τόκους. Μόνον άφρονες επιχειρηματίες δανείζονται καί καταναλώνουν τά δανεικά σέ ανούσιες καί επιδειξιομανείς συμπεριφορές. Καί όμως αυτό έγινε στόν υπερθετικό βαθμό. Καί από τούς πολίτες καί από τό κράτος.
    Η χειρότερη δέ παράμετρος τής πολιτικής αυτοχειρίας ήταν ότι η αύξηση τού κόστους επένδυσης, προσδοκώμενου κέρδους καί «αναγκαστικής» συνδιαχείρησης τού προσδώκιμου οφέλους από μιά γκρίζα καί αδίστακτη κρατική συμμορία. Οι παραγωγικές επενδύσεις απαξιώθηκαν καί «τιμωρήθηκαν» παραδειγματικά πολλοί επίδοξοι επενδυτές. Τό σύστημα, στήν οδό τής τραγικότητάς του καί τής εφήμερης επιβίωσης, απαξίωσε καί διέλυσε κάθε παραγωγική επένδυση. Όλα «γύριζαν» γύρω από τό κράτος μέ τίς προμήθειές του γιά έργα καί υλικά. Τά δέ δανεικά γιά κατοικίες καί κατανάλωση. Κανείς δέν ήθελε νά σκεφθεί τί θά συμβεί όταν κλείσουν οι πηγές δανεισμού. Όλη η οικονομία είχε στηριχθεί στήν έννοια τών υπηρεσιών καί τής κατανάλωσης εισαγώμενων προϊόντων, όλων τών βαθμίδων.
    Θυμάμαι τόν Κώστα Καραμανλή νά χαρακτηρίζει τήν «ισχυρή» οικονομία τού Σημίτη, ώς αρχηγός τότε τής αξιωματικής αντιπολίτευσης, οικονομία τρανσβεστί. Καί έτσι ήταν. Καί όμως αυτή η τρανσβεστί οικονομία μπήκε στήν ευρωζώνη, διοργάνωσε τούς ολυμπιακούς αγώνες τής Αθήνας καί παρεδώθη γιά διαχείριση στόν Καραμανλή. Γνώστη καί αυτού τί διαχειρίζεται. Η επανίδρυση τού κράτους ξέμεινε ώς σύνθημα καί οι νταβατζήδες, πού θά έβαζε χέρι ο Καραμανλής, συνέχισαν τήν «περήφανη» πορεία τους πάνω στό άρμα τού παπανδρεϊσμού, μέ ηνίοχο αυτή τήν φορά τόν Καραμανλή. Καί ο λαός; Μέ τήν σοφία του; Καί η δημοκρατία πού δέν γνωρίζει αδιέξοδα; Καί οι «υποψιασμένοι» μέν, βολεμένοι δέ αριστεροί; Μείνανε νά κενολογούν καί νά «βυσοδομούν» έναντι τής «εξαρτημένης» καί γι’αυτό ανίκανης νά αντιδράσει μάζας. Αυτοί πού αυτοχαρακτηρίσθηκαν ώς η «πρωτοπορία» τού λαού.
    Μεταρρύθμιση τού συστήματος εξουσίας χρειάζεται ο τόπος επειγόντως. Μεταρρύθμιση θεσμικά ελεγχόμενη, πρίν η μάζα στήν αγανάκτησή της καταστρέψει τήν ίδια τήν χώρα της καί τήν ελπίδα της.
    Μεταρρύθμιση αντιμνημονιακή. Όχι στόν επιδιωκόμενο στόχο. Αυτός είναι όντως μονόδρομος εδώ πού φθάσαμε. Μεταρρύθμιση αντιμνημονιακή στόν τρόπο. Αυτό είναι τό ζητούμενο. Ο τρόπος είναι αυτός πού εμπεριέχει τήν ελπίδα καί αυτό είναι τό ζητούμενο.
    Ο παπανδρεϊσμός ώς σύστημα καί τρόπος ζωής εξέπνευσε καί παρασέρνει όλη τήν χώρα στό μεγάλο σκοτάδι τής απελπισίας. Άν καταφέρει ώς τρόπος αντίληψης νά επιβιώσει (αυτό προσπαθεί η σημερινή κυβέρνηση Παπανδρέου νά πετύχει) θά σημάνει καί δουλεία γιά τόν κόσμο. Τό μόνο πού υπόσχεται είναι μιά μαύρη τρύπα γιά τούς πολλούς καί κανό γιά τούς λίγους.
    Πολλοί έχουν ενδιασμούς γιά τόν Σαμαρά καί τήν ικανότητά του νά μάς οδηγήσει στήν άραχλη καί ανέλπιδη πορεία μας. Τούς έχω καί εγώ. Τά συνθήματα περίσσεψαν. Τά ευχολόγια δέν έχουν τελειωμό. Οι «ξύλινες» πολιτικές προτάσεις καί οι λόγοι άπειροι. Η κενολογία άμετρη.
    Μέσα στό σκοτάδι καί τίς κραυγές ο πολιτικός λόγος τού Σαμαρά συμπυκνώνεται σέ τρείς λέξεις.
    «Έχεταί μου εμπιστοσύνη». Πραγματικά ακούγεται παράδοξο καί καινοφανές. «Έχεταί μου εμπιστοσύνη». Κοιτάξτε τόν Σαμαρά. Δείτε άν συγκινείται, άν δακρύζει καί βγάλτε τήν κρίση σας άν πιστεύει σέ αυτά πού λέγει. Άν νομίζετε ότι είναι ειλικρινής, στείλτε τον στήν εξουσία. Η ανηθικότητα καί αναλγησία περίσσεψε στήν πολιτική ζωή αυτού τού τόπου. Άνθρωπο έψαχνε μέ τήν λυχνία του ο Διογένης, Άνθρωπο γιά πρωθυπουργό ψάχνει καί ο απελπισμένος.
    Προσωπικά πιστεύω ότι ο Σαμαράς έχει χαρακτήρα καί είναι εθνοκεντρικός. Καί αυτό μού φτάνει. Όπως δηλώνει καί ο ίδιος. «Εμένα δέν μέ λένε Παπανδρέου».

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Ιαπετός 22/09/2011 21:04:08

      Μνημειώδης.
      Γράφε όσο μπορείς να μαθαίνουν οι νεώτεροι.

      Το τραγικό είναι ότι άνθρωποι και 40 χρονών, στην πιο παραγωγική τους ηλικία, δεν γνωρίζουν τι ακριβώς έχει συμβεί.
      Γιατί όποιος δεν θυμάται την προ 1981 Ελλάδα, που βέβαια δεν ήταν παράδεισος, γι' αυτό έπιασε η προπαγάνδα του λαοπλάνου, δεν μπορεί να κάνει συγκρίσεις και θεωρεί ότι φυσιολογικός είναι ο κόσμος στον οποίον μεγάλωσε, ο πασοκικός.

  6. factorx avatar
    factorx 22/09/2011 20:58:56

    Καθαρές κουβέντες:

    1. Καλώς ή κακώς σε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των ψηφοφόρων η στάση του Δήμα ή του Τασούλα έχει πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο από την στάση ορισμενων εραστών του διαδικτύου - ακόμα τουλάχιστον. Έχει λοιπόν ιδιαίτερη σημασία οτι ο Σαμαράς απαντά σήμερα με τους "μετριοπαθείς", η του πιο "συντηρητικούς" αν θέλετε.

    2. Πιο σημαντική ακόμα ειναι η επίδειξη ενότητας της ΝΔ υπό τον Σαμαρά, αυτήν την στιγμή.

    3. Ειδικά για τον Σταύρο Δήμα είμαι σε θέση οτι έχει βοηθήσει πολύ στι πέρασμα των θέσεων της ΝΔ στην Ευρώπη όπου η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη όπως ξέρετε.

    4. θα κρίνουμε το κάθε στέλεχος απο την συχνότητα εμφάνισής του στα κανάλια, η από την πραγματική δουλειά που κάνει;

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ factorx 22/09/2011 21:07:53

      "Καλώς ή κακώς σε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των ψηφοφόρων η στάση του Δήμα ή του Τασούλα έχει πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο από την στάση ορισμενων εραστών του διαδικτύου – ακόμα τουλάχιστον".

      Γι 'αυτό έστειλα αυτό που σου έστειλα.
      Times, they are a changing.

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ Προφήτης 22/09/2011 21:10:17

        ΥΓ Φυσικά κανένας δεν περισσεύει

    • Zanetta avatar
      Zanetta @ factorx 22/09/2011 21:30:20

      "θα κρίνουμε το κάθε στέλεχος απο την συχνότητα εμφάνισής του στα κανάλια, η από την πραγματική δουλειά που κάνει;"
      Από την πραγματική δουλειά που κάνει, βεβαίως-βεβαίως, είναι άλλωστε γνωστό ότι Δήμας και Τασούλας αποτελούν τους ιδεολογικούς ΑΤΛΑΝΤΕΣ του κόμματος!

      • factorx avatar
        factorx @ Zanetta 22/09/2011 21:31:14

        Εσείς τι θέλετε; Όλη τη ΝΔ στην μάχη κατά του ΠΑΣΟΚ, ή την μισή και ιδεολογικά καθαρή;

  7. φωνη avatar
    φωνη 22/09/2011 21:09:22

    Προσέξτε πάρα πολύ ποιούς βγάζετε στα κανάλια. Η παρουσία της ΝΔ στο άλτερ και χθες και σήμερα ήταν κακή. Και αδίκως κακή. Βοηθήστε τον Πρόεδρό σας, επιτέλους, και σταματήστε να μιλάτε για το παρλεθόν. Για το παρελθόν, πλέον, πρέπει να απολογείται το ΠΑΣΟΚ που ανέβασε τα spreads και κατηγοείται για αλχημείες στο έλλειμα,τελειώστε τις ιστορίες με το παρελθόν. Σταματήστε να μιλάτε, επίσης, για συγκροτήσεις εθνικών μετώπων. Το ΠΑΣΟΚ δεν έχει ούτε τέτοια διάθεση ούτε τέτοια περιθώρια. Η ΝΔ ζητάει εκλογές επισήμως, αφήστε τη συγκρότηση εθνικού μετώπου. Και το θέμα της επαναδιαπραγμάτευσης είναι σημαία σας επομένως να το υπερασπίζεστε πιο σθεναρά και πιο τεκμηριωμένα. (για τη διήμερη και κυρίως τη σημερινή τηλεοπτική παρουσία σας αυτά)

    • Γενίτσαρος Πανεπιστημίου avatar
      Γενίτσαρος Πανεπιστημίου @ φωνη 22/09/2011 21:29:52

      "Προσέξτε πάρα πολύ ποιούς βγάζετε στα κανάλια."
      Γιατί έχω την εντύπωση για το ποιος θα βγει στα κανάλια, το κανονίζουν οι δημοσιογράφοι?
      Δηλαδή είναι τυχαίο ότι όλα τα κανάλια ρίχνουν τις ευθύνες και στα δυο κόμματα? Είναι τυχαίο ότι η Ντόρα, ο Καρατζαφέρης και ο Τσίπρας
      από την καθημερινή τους παρουσία φαίνονται λες και εργάζονται εκεί?
      Για το ποιος θα ευνοηθεί σε μια τηλεοπτική αναμέτρηση εξαρτάται ποιον σιγοντάρει ο κεντρικός παρουσιαστής και από πόσες φορές, θα κάνει διακοπή στη σκέψη σου η Μακρή.

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ Γενίτσαρος Πανεπιστημίου 22/09/2011 21:38:01

        Έτσι ακριβώς!

      • φωνη avatar
        φωνη @ Γενίτσαρος Πανεπιστημίου 22/09/2011 21:43:29

        Ναι έχεις δίκιο το ξέρω ότι κανονίζουν οι δημοσιογράφοι, αλλά δεν μπορώ να μην το παρατηρήσω ως αδυναμία, που κατά τη δική μου γνώμη πρέπει κάπως να βελτιωθεί.

        Δεν είναι τυχαία, λοιπόν, η επιλογή των καναλιών, αλλά στα δικά μου μάτια δε σταματάει εκεί η υπόθεση.

        Διαφώνω με το τελευταίο που λες, μπορείς να πεις 2,3 συγκεριμένα πράγματα ανεξάρτητα από τη στάση του παρουσιαστή. Κανείς δε σε αναγκάζει να μπεις σε μια κουβέντα για το παρελθόν απολογούμενος, διότι αυτή τη στιγμή το παρελθόν είναι πολύ καλύτερο από αυτά που παραδίδει το ΠΑΣΟΚ. Πώς θα σε εμποδίσει η στάση του συντονιστή να το πεις αυτό; Και αν σε διακόπτει η Μακρή τουλάχιστον, πρέπει να θυμάσαι να διευκρινήσεις για τις αποκρατικοποιήσεις ότι όταν το πρότεινε ο Σαμαράς είχε άλλη εικόνα το χρηματιστήριο και άλλη τώρα, αντί να διαμαρτύρεσαι για το νεοφιλελεύθερο στίγμα που από παλιά σου είχε κολλήσει η Μακρή. Οι παραπομπές στο παρελθόν δίνουν αφορμές και μας αποπροσανατολίζουν από την ουσία του τώρα. Αλίμονο, δηλαδή, αν δεν έχουν στο μυαλό τους να γυρίζουν την κουβέντα στο τώρα.

        • Γενίτσαρος Πανεπιστημίου avatar
          Γενίτσαρος Πανεπιστημίου @ φωνη 23/09/2011 07:56:38

          Το χτεσινό παράδειγμα, μιας και πιάσαμε το alter . Το τι είπαν οι καλεσμένοι και οι παρουσιαστές στο περίπου. Αν βρει κάποιος το βίντεο ας το βάλει.
          Καλεσμένοι οι Λυκουρέντζος και Αλευράς.

          Ο Χατζηνικολάου κάνει την πρώτη τοποθέτηση ρίχνοντας την ευθύνη στα δυο κόμματα. Με αυτό επικοινωνιακά πετυχαίνει:
          1. Η αντιπολίτευση να μην ξεκινάει από θέση ισχύος
          2. Να μεταφέρει τους ψηφοφόρους πέρα από το δικομματισμό εκεί που θέλει
          3. Μετά το τέλος της συζήτησης υπάρχει καλεσμένος από τα κόμματα που πρέπει να μεταφερθούν οι ψηφοφόροι. Χτες ήταν ο Κουβέλλης

          Στη συνέχεια μιλάει ο Αλευράς χωρίς να διακοπεί, για τη διόγκωση του χρέους από τη ΝΔ το 2004

          Ο Λυκουρέντζος παίρνει το λόγο και προσπαθεί επικοινωνιακά να διορθώσει τα λάθη του Χατζηνικολάου και του Αλευρά:
          «Δεν μπορεί να συγκριθεί η διακυβέρνηση της ΝΔ από τους 24 μήνες ΠΑΣΟΚ λέει».
          Πριν συνεχίσει παρεμβαίνει η μακρή και τον διακόπτει για 2-3 λεπτά. Ο Λυκουρέτζος σταματάει να ακούσει , περνάει ο χρόνος του, χάνεται η σκέψη του, η σύνδεση με τα όσα είπε ο Αλευράς.
          Στο τέλος παρεμβαίνει ο Χατζηνικολάου σαν καλός οικοδεσπότης και κάνει παρατήρηση στη Μακρή να τον αφήσει να ολοκληρώσει…
          Αυτό γίνεται κάθε φορά που βγαίνει δεξιός στην τηλεόραση. Εκτός αν βγαίννει ο Μανώλης, ο Γιακουμάτος και ο Ντινόπουλος που τους αφήνουν ελεύθερους

  8. Πασχάλης avatar
    Πασχάλης 22/09/2011 21:35:37

    Σχόλιο, για το Αλτερ...καλά εκει αυτοι είναι τα πιο λυσσασμένα πρασινα κομματόσκυλα..από την Μακρή μέχρι τον Κωνσταντατο....οι καλυτεροι εκπροσωποι του Γαπ και της χουνταρας τους....

  9. Apatsi avatar
    Apatsi 22/09/2011 21:37:18

    Συμφωνώ απολύτως με το μέλος Φωνή

  10. tpe avatar
    tpe 22/09/2011 21:45:54

    Δεν μπορείς να λες πως βγαίνει στα κάγκελα για 1-2 ανακοινώσεις και μάλιστα "χλιαρές".

    Άσχετο, σήμερα μετά από 2,5 χρόνια με πήραν τηλέφωνο για δημοσκόπηση. Δεν ξέρω αν θα βγει, ελπίζω. Σίγουρα προερχόταν από τη ΝΔ, ήταν εμφανές από τις ερωτήσεις. Ότι και να λέει, καλό θα ήταν να βγει παιδιά...

    Δεν είναι δυνατό να βγαίνει στο RealFM και να λέει πως το "πιθανότατο είναι είναι να το καταργήσουμε". Έτσι κάνεις αντιπολίτευση; Καήκαμε.
    Λες: "Είναι μέτρο αντισυνταγματικό, πάνω απ' όλα. Θα το καταργήσουμε πάραυτα. Κι επειδή είναι αντισυνταγματικό, θα επιδιώξουμε να κατηγορήσουμε τον συντάκτη του για κατάργηση του συντάγματος, αφού λόγω ιδιότητας ξέρει πως είναι παράνομο". Το πιάσατε; Ο κόσμος θέλει να δει τους αγύρτες, προδότες, κλέφτες κλπ ΦΥΛΑΚΗ.

  11. factorx avatar
    factorx 22/09/2011 21:48:39

    Μπερδεύτηκες λίγο αρχηγέ. Δεν είμαστε στο ΚΚΕ να έχουμε ... μέλη.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ factorx 22/09/2011 21:53:10

      Πέρασε το αντινιούζ για κόβα μάλλον....

  12. Πασχάλης avatar
    Πασχάλης 22/09/2011 21:59:26

    Σωστος ο tpe...

  13. ataktos avatar
    ataktos 22/09/2011 22:01:35

    +1000

  14. Προφήτης avatar
    Προφήτης 22/09/2011 22:01:54

    apatsi
    Κι εμένα με κάλυψε το μέλος φωνή

  15. Miltos avatar
    Miltos 22/09/2011 22:31:47

    Αν δεν πάμε ΟΛΟΙ να ψηφίσουμε (και ΟΧΙ άκυρο ή λευκό - κανονική ψήφος) τότε μην αποκλείεις καθόλου τέτοια ποσοστά.
    Το ξαναλέω:
    Η αποχή και το λευκό/άκυρο είναι ΥΠΕΡ ΤΟΥΣ.
    Πρέπει να γίνει εκστρατεία ΚΑΙ κατά της αποχής ΚΑΙ κατά του λευκού/άκυρου.
    Γιατί τα παπαγαλάκια (βλέπε κανάλια κτλ) θα ξανακάνουν εκστρατεία υπέρ της αποχής με το σύνθημα: "Ολοι ίδιοι είναι"

  16. blue nile avatar
    blue nile 22/09/2011 22:33:31

    ...ωραίος ο Προφήτης...

  17. factorx avatar
    factorx 22/09/2011 22:38:02

    Ποιός κόσμος; Μην γενικεύουμε υποκειμενικές μας επιθυμίες γιατί γινόμαστε αστείοι

    • tpe avatar
      tpe @ factorx 22/09/2011 22:57:38

      ΟΚ, αν εσύ δεν θες να τους δεις φυλακή, πάω πάσο.

    • tpe avatar
      tpe @ factorx 22/09/2011 23:10:03

      Επίσης, μιας και διακρίνω μια ειρωνία στις απαντήσεις σου, λέω να το κόψω το άθλημα... Γιατί στο κάτω κάτω της γραφής, οι πιο κάτω απάντησαν αν όντως ο κόσμος το θέλει ή όχι.

      • factorx avatar
        factorx @ tpe 22/09/2011 23:35:53

        Προφανώς νομίζεις ότι είμαστε στο σχολείο και παίζουμε τις κουμπάρες. Που τις είδες τις ειρωνείες; Εσυ μπορείς να μπαίνεις και να γράφεις ό,τι θέλεις, αλλά εγώ δεν μπορώ να απαντώ;

      • rally monkey avatar
        rally monkey @ tpe 23/09/2011 00:58:37

        Καλα σου λεει φιλε tpe 'ποιος κόσμος'?
        Καταλαβέ το ο κοσμος κοιμαται
        αν εσύ δεν κοιμασαι ..εισαι αστείος
        (παω για ύπνο)

  18. StarPowerNone avatar
    StarPowerNone 22/09/2011 22:38:41

    Συγγνώμη, αλλά μάλλον έχω χάσει επεισόδια. Ο Λούλης που χωράει;

  19. Miltos avatar
    Miltos 22/09/2011 22:39:09

    Εχεις ΑΠΟΛΥΤΟ δίκιο: Τα μισόλογα και τα "ναι μεν αλλά" τα βαρεθήκαμε: ΚΑΘΑΡΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ εδώ που μας έφτασε ο ΓΑΠ και ο ΒΒ.
    ΟΧΙ ταξίματα χωρίς νόημα ή άλλα λέμε προεκλογικά και άλλα κάνουμε μετά: Ασ' το να είναι προνόμιο μόνον του ΓΑΠ αυτό.
    Οπότε προσέξτε και ποιοι βγαίνουν στο γυαλί.

  20. Ιωάννης avatar
    Ιωάννης 22/09/2011 22:41:25

    Συνέλληνες επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχια θα αναφέρω περιληπτικά τις απόψεις μου:
    1. H Eλλάδα μεγαλούργησε ΠΑΝΤΑ κάτω από την ισχυρή, ενωτική, εμπνευσμένη, πατριωτική αρχηγία ΕΝΟΣ όχι πολλών.
    2. Όχι πλέον άλλα λόγια από τηλεπαράθυρα, σαλόνια και αίθουσες ανακοινώσεων πράξεις, έργα ΤΩΡΑ, ΕΧΤΕΣ, ΠΡΟΧΤΕΣ.
    3. Όσο και εάν συμφωνώ με τους προλαλήσαντες περί απόρριψης του Μεσσιανικού μοντέλου διακυβέρνησης στη δεδομένη χρονική στιγμή ας λάβουμε υπόψην μας και τη λαική ρήση ΄΄όπου λαλούν πολλά κοκόρια αργεί να ξημερώσει΄΄
    4. Τα πράγματα λοιπόν είναι απλά, ο μόνος που του αξίζει μιά ευκαιρία μπας και είναι ο Αντώνης Σαμαράς ο οποίος ήτο εξαιρετικός τόσο στην ομιλία του όσο και στη συνέντευξη τύπου στη ΔΕΘ. Δεν προέρχεται από πολιτικά τζάκια, δεν έχει κυβερνήσει ποτέ ξανά στο παρελθόν και στο κάτω κάτω εάν αποτύχει στην αποστολή του θα πέσει πολύ γρήγορα από τους ίδιους εκείνους που τον ψήφισαν οπότε τι είχαμε τι χάσαμε.
    5. Αντώνη κατήγγειλε ΤΩΡΑ τη παρούσα κυβέρνηση σαν ανίκανη, ανθελληνική και εχθρική απέναντι στον Ελληνικό λαό (στοιχεία δόξα τω Θεό υπάρχουν πάρα πολλά), κατέβα στο πεζοδρόμιο μπροστάρης του λαού στο Σύνταγμα και απαίτησε εκλογές εδώ και τώρα ειδάλλως φέρεις 100% την ευθύνη όλων όσων θα ακολουθήσουν, εσύ και όχι ο Τζέφρυ.

  21. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 22/09/2011 22:51:31

    Ιαπετέ, μέσα στις πολλές σωστές εκτιμήσεις σου κάνεις και σφαλερές απλοποιήσεις: Θα ήταν χρήσιμο, ας πούμε, μετά τον πρόλογο για το άγγιγμα της πτωχεύσεως το 1985, να μας έλεγες και το τέλος αυτής της περιπέτειας: Ότι δηλαδή, ο Μπαμπάς έκανε, περίπου ότι νόμιζε ότι θα κάνει και το Παιδί, μετά 25 χρόνια: Εκλογές με ψέμματα και, αμέσως μετά, μια γερή υποτίμηση, που έδωσε λεφτά στο κράτος (που εξέδιδε, τότε, το χαρτί, θυμάστε;) παίρνοντάς τα, λόγω υποτιμήσεως, από όσους τα είχαν (και όχι από όσους ΔΕΝ τα είχαν -έτσι λειτουργεί η υποτίμηση).
    Και μπήκαμε στο Ευρώ, που δεν μας έδωσε κανένα φιλί ζωής, αλλά αντίθετα μας αφαίρεσε το ζωτικό όργανο της νομισματικής πολιτικής, που μας κρατούσε στην ζωή, όλα αυτά τα χρόνια, που ζούσαμε με τον καρκίνο των μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων (η πρώτη μερικά εξαιρείται), και μας συνέδεσε στην τεχνητή υποστήριξη (επιδοτήσεις και δάνεια) τάχα (αφού ομολόγησαν ότι ήξεραν, πως δεν μπορούσαμε) για να πετύχουμε την "σύγκλιση", που τα φάγαμε, βεβαίως, και, όταν ο Κωστάκης ο Μικρός λάκησε, γιατί του είπαν ότι κόβονται οι τραβηκτικές και του ήλθε κόλπος, και ξαναπλησιάζαμε στην πτώχευση, το Παιδί ποντάρισε σε εκλογές με ψέμματα και μετά Εσωτερική Υποτίμηση, που του είπαν ότι θα ήταν το ίδιο, αλλά, όπως ήδη, είχε φανεί στην Αργεντινή, δεν ήταν, και ο ΓΑΠ, που αν καταλαβαίνει έστω και γρυ από οικονομολογία, εγώ είμαι αστροναύτης, και που είχε, εν τω μεταξύ, φέρει με το ζόρι το ΔΝΤ και την Τρόϊκα για να τον βοηθήσει με τους Φωτόπουλους και τους Κολλάδες του βαθειού κόμματός του, όχι μόνο δεν τα κατάφερε, αλλά έχει και ορατή (από τους απέναντι εξαρτάται) την πιθανότητα να στηθεί, κυριολεκτικά, στα δέκα μέτρα, για την εξοργιστικά και άδικα καταστροφική σελίδα, που επιφύλαξε στην Οικονομική, αλλά και Εθνική Ιστορία μας και που, τώρα, αρχίζει να διαγράφεται.
    Ας ελπίσουμε ότι ο Σαμαράς και θα μπορέσει και θα τολμήσει και θα αποδειχθεί καλύτερος μαθητής από τον συμμαθητή του (με αυτή τη σειρά). Γιατί, αλλοιώς...

    • Ιαπετός avatar
      Ιαπετός @ ΠΗΛΕΑΣ 22/09/2011 23:44:43

      Φίλτατε Πηλέα
      Τό "άγγιγμα" τής πτώχευσης καί ο υφέρπων έκτοτε κίνδυνος πτώχευσης δέν είχε σχέση μέ τό γεγονός ότι είχαμε τότε εθνικό νόμισμα τήν δραχμή, η οποία καί μάς έσωζε από τόν κίνδυνο μέ τή υποτίμησή της. Η χρεωκοπία καί τότε (αλλά καί τώρα) είχε νά κάνει μέ τίς δανειακές υποχρεώσεις τής χώρας σέ ξένο νόμισμα. Η αργεντινή δέν πτώχευσε γιατί δέν είχε δικό της νόμισμα. Τουναντίον. Τίς δανειακές υποχρεώσεις της σέ ξένο νόμισμα δέν μπορούσε νά καλύψει καί αυτό γιά τόν απλό λόγο, γιατί η ίδια πέσος εξέδιδε καί αυτά μπορούσε μόνο νά ξεπληρώσει τυπώνοντας κατά τό δοκούν. Δολάρια δέν τύπωνε,αλλά τά χρειαζότανε γιά τίς εισαγωγές της καί δολάρια δανειζόταν. Έτσι κάναμε καί εμείς. Είχαμε ένα εσωτερικό χρέος σέ δραχμές καί ένα εξωτερικό χρέος σέ ξένα νομίσματα (κύρια δολάρια). Αυτό (τό εξωτερικό χρέος) θά μάς οδηγούσε σέ πτώχευση. Τό εσωτερικό χρέος σέ δραχμές δέν ςνδιέφερε κανένα πιστωτή, παρά μόνο τούς έλληνες αποταμιευτές πού δάνειζαν τό κράτος σήμερα μέ μιά αγοραστική δύναμη (σέ δραχμές) 100 καί παίρνανε πίσω τό κεφάλαιο μέ τούς τόκους μέ μικρότερη αγοραστική δύναμη. Καί τά ταμεία τών εργαζομένων μέ τίς υποχρεωτικές καταθέσεις τους στήν εθνική τράπεζα, η οποία αγόραζε δραχμικά ομόλογα καί απομείωνε τήν αξία τους. Εκτός τού γεγονότος, ότι ο τόκος πού πλήρωνε γιά αυτές τίς καταθέσεις ήταν γελοίος. Δηλ. τίς οικονομίες τού απλού κόσμου καταλήστευε μέ τήν υποτίμηση καί όχι τούς λεβέντες τού χρήματος, οι οποίοι είχαν τήν άνετη πρόσβαση σέ συνάλλαγμα καί μετέφεραν τά χρήματά τους σέ λογαριασμούς στό εξωτερικό περιμένοντας τήν (μιλημένη) επόμενη υποτίμηση γιά νά τό κονομήσουν χοντρά. Η υποτίμηση ήταν ο θεσμοθετιμένος τρόπος έμμεσης φορολογίας τού απλού εργάτη καί μισθωτού. Κάτι μπερδεύεις. Η απλοποίηση δέν είναι εύκολο πράγμα.

    • Ιαπετός avatar
      Ιαπετός @ ΠΗΛΕΑΣ 23/09/2011 00:04:24

      Εγώ έγραψα:
      Τό ευρώ έδωσε τό αναγκαίο φιλί ζωής σέ ένα ετοιμοθάνατο. Ξαφνικά τό σύνολο τού πλούτου καί χρέους μεταφράσθηκε σέ ένα σκληρό νόμισμα.
      Επειδή είσαι θιασώτης τής δραχμής, μερικά πράγματα τά αντιλαμβάνεσαι σύμφωνα μέ τίς αντιλήψεις σου καί αυτό είναι σεβαστό.
      Γεγονός ειναι ότι χωρίς τήν ευρωζώνη θά είχαμε μπεί ήδη πρίν μία δεκαετία σέ σοβαρές περιπέτειες. Τό ευρώ έδωσε απλώς τήν ευκαιρεία στό παπανδρεϊκό σύστημα τήν πολυτέλεια νά τρβήξει τό πάρτι γιά μιά δεκαετία ακόμα. Αλλά δέν φταίει γιά αυτή τήν κατάσταση η εισαγωγή τού ευρώ καί δέν θά μάς έσωζε η δραχμή καί άς τήν πληθωρίζαμε μέ κατοχικούς ρυθμούς. Νά μήν θυμηθώ καί τό μήνυμα τών εργατοπατέρων γιά σύγκλιση μέ τόν μέσο όρο τής ευρωζώνης. Στούς μισθούς μόνο βέβαια. Έτσι γινόταν αντιληπτή η συμμετοχή μας στό ευρώ. Θά παίρναμε όλο καί μαγαλύτερους μισθούς καί συντάξεις, θά κατανακώναμε τά προϊόντα τών υπόλοιπων ευρωπαίων, αυτοί θά μάς δάνειζαν μόνιμα, εμείς αραχτοί θά καταναλώναμε μόνιμα καί αυτοί ώς κορόϊδα θά δούλευαν νά παράγουν γιά μάς καί θά μάς δάνειζαν μόνιμα μήν τυχόν καί μείνουνε άνεργοι. Φοβερή λογική.

  22. Salonika avatar
    Salonika 22/09/2011 23:08:11

    Η Νέα Δημοκρατία πρέπει επιτέλους να σταματήσει να είναι ΠΑΣΟΚ. Το ΠΑΣΟΚ σαν αντιπολίτευση έκανε και έλεγε ότι πιο λαϊκιστική μπαρούφα προκειμένου να γίνει κυβέρνηση. Η ΝΔ αν σκέφτεται έστω και κατ΄ολίγον πατριωτικά πρέπει να σταματήσει να χαϊδεύει αυτιά. Αφήστε τις μπαρούφες περί μειγμάτων του Δρυίδη, πείτε την θλιβερή αλήθεια και στηρίξτε την κυβέρνηση της χώρας. Είμαστε όλοι μας ένα εκατοστό πριν την καταστροφή.

    • φωνη avatar
      φωνη @ Salonika 23/09/2011 00:02:14

      Γιατί εσύ στηρίζεις την κυβέρνηση;

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Salonika 23/09/2011 00:36:25

      να σου θυμισω ότι υπάρχουν αρκετα στοιχεία ώστε το μισο υπουργικό συμβουλιο να μπορει να παραπεμφθει με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας.
      Στηριξέ τους!

  23. Theo avatar
    Theo 23/09/2011 07:26:28

    εμεις θελουμε ολη τη ΝΔ μαζι! και καλοι κυριουληδες ειναι και ο Δημας και ο Τασουλας! και καλα κανουν και τωρα στο τελος βγαινουν και βγαζουν φωνη!
    Αλλά δεν τραβανε βρε αδερφε!! Πως να το κανουμε!
    Μιλαει ο Τασουλας και χασμουριομαστε οπως χασμουριοταν και ο ιδιος στην ομιλια του Προεδρου στη ΔΕΘ!
    Ειμαστε σε πολεμο και μεις βγαζουμε στη φορα αντι για τους κομμαντος τον στρατο παρελασεως!! και τι παρελασεως, απο κεινους που δεν μπορουν ουτε το ρυθμο, ουτε το βημα να κρατησουν!!!!

  24. Pluto avatar
    Pluto 23/09/2011 08:38:16

    Από τηνστιγμή που μίλησε ο Δήμας μου έφυγε η βαθιά μελαγχολία. Τώρα ναί, υπάρχει όντως ελπίδα,αξίζει να ζει κανείς καί ν` αγωνίζεται!
    Καταλυτική η ενεργοποίηση Δήμα, η πλάστιγγα πλέον έγειρε ! Πως δεν το είχαμε σκεφθεί νωρίτερα ;;

  25. Σωτήρης Γκ. avatar
    Σωτήρης Γκ. 23/09/2011 11:19:58

    Στο ΣΚΑΪ λένε από χθες ότι υπάρχουν υψηλόβαθμα στελέχη - βουλευτές που διαφωνούν με τη σκληρή γραμμή Σαμαρά και πιέζουν για συναίνεση.

  26. ΕΛΕΝΗ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ avatar
    ΕΛΕΝΗ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ 23/09/2011 11:33:47

    Μηπως ειναι σωστοτερο το 'τους...εβγαλε στα καγκελα' ;
    Ο Σαμαρας εννοω.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.