#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
18/03/2010 20:50
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ακριβοπληρωμένα σαπάκια τα γερμανικά υποβρύχια U 214.



Επειδή έχουν δημιουργηθεί σοβαρά ερωτήματα στη συζήτηση που γίνεται για τα υποβρύχια (Θερμό επεισόδιο Βενιζέλου – Μειμαράκη για το υποβρύχιο) διαβάστε κι αυτήν την ενδιαφέρουσα ανάρετηση του http://em-pollution-gr.blogspot.com/2010/03/u-214.html

Μετά από απαίτηση πολλών καλών φίλων και μερικών γνωστών ελλήνων δημοσιογράφων θα αναφερθώ στην ηλεκτρομαγνητική και ηχητική υπογραφή τών υποβρυχίων, που αγόρασε αλλά ακόμη δεν έχει δεί ο ελληνικός στόλος…

Τα ελληνικά υποβρύχια δεν είναι φτειαγμένα από ειδικά σύνθετα υλικά που ελαχιστοποιούν την ηλεκτρομαγνητική και ηχητική τους υπογραφή και σύμφωνα με τα standards τών συγκεκριμένων υποβρυχίων. Τέτοια υλικά δεν θα μπορούσαν να τοποθετηθούν στο Σκαραμαγκά με την παρούσα υποδομή. Ουτε ειδίκευση υπάρχει ούτε υποδομή υπάρχει ούτε ο κακός τους ο φλάρος υπάρχει. Ετσι, η χώρα σε περίπτωση πολέμου θα είναι άοπλη, αφού τα υποβρύχια αυτά θα ανιχνεύονται όπως και τα άλλα.

Μόνο οι χημικές κυψελλίδες που έχουν και που χρησιμοποιούν υγρό ήλιο για παραγωγή ενέργειας προσφέροντας μεγαλύτερο χρόνο υποβρύχιας πλεύσης και χαμηλότερη ηχητική επιβάρυνση είναι στα δυνατά ατού αυτού του υποβρυχίου. Και αυτές όμως είναι ήδη τεχνολογίας της προηγούμενης δεκαετίας.

Η ηχητική υπογραφή όμως δεν είναι η μόνη ιδιότητα που ανιχνεύεται σε ένα υποβρύχιο. Υπάρχει και η ηλεκτρομαγνητική….



Στη φωτογραφία φαίνεται μιά τυπική ηλεκτρομαγνητική υπογραφή ενός υποβρυχίου με σωστά υλικά (material A) και με υλικά για σαπάκια (Material B). Ο υπολογισμός έγινε από εμένα. Το υποβρύχιο με υλικά Α δεν είναι από μεταυλικό - μη το βαρύνουμε πολύ το θέμα – αλλά δίνει μικρότερη υπογραφή απο το υποβρύχιο με υλικά Β. Θα μπορούσε κάτι να γίνει στο Σκαραμαγκά με τη δημιουργία υποδομής αλλά ΑΥΤΟΙ μόνο για μίζες νοιάζονται και αρπαχτές….

Δυστυχώς η λεπτομερής εξήγηση, που μου ζητήθηκε να δώσω, στοιχίζει μερικά εκατομμύρια ευρώ γιατί εμπεριέχει μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας. Αυτές οι τεχνολογίες δεν είναι σαν τα ελληνικά ΜΜΕ που “αγοράζονται” με μερικά εκατομμύρια ευρώ - για να βγάζουν πρωθυπουργούς και να κρύβουν σκάνδαλα - στοιχίζουν και δωρητής δεν είμαι...

Η στρατηγική σημασία της εξήγησης είναι μεγάλη, αφού αποδεικνύει ότι τα νέα ήδη προπληρωθέντα γερμανικά υποβρύχια τών δισεκατομμυρίων ευρώ είναι μεγάλη ΠΑΤΑΤΑ.…

Υπενθυμίζω, ότι “μετά σεισμόν” αναδεικνύονται πολλοί προφήτες και “ξερόλες” ακόμη περισσότεροι…. Είναι κάτι που παρατηρείται στις φτωχές και υποανάπτυκτες χώρες….

Η αγορά τών υποβρυχίων αυτών κατά τη γνώμη μου δείχνει σκάνδαλο. 

Μη νομίζετε ότι αυτό που έγραψα είναι όλο και τα καταλάβατε όλα; Mην είστε απλοικοί. Εντάξει; Kαταλάβατε το ελάχιστο….

Η χώρα αγοράζει ακριβά όπλα – κατά τη γνώμη μου – αμφίβολης ποιότητας, παλαιά μοντέλα ή ακόμη και μεταχειρισμένα. Το γιατί είναι ευνόητο…. Εκτός αυτού όμως, επειδή στην Ελλάδα δεν αντιλαμβάνονται ακόμη και τώρα “τι είναι τεχνολογία” – η χώρα είναι πάτος και σε αυτό – αγοράζουν “καθρεφτάκια” και νομίζουν ότι αγοράζουν “πυραύλους”.

Η Τουρκία παράλληλα με το στρατό της αναπτύσσει και τεχνολογία και καλά κάνει. Η Ελλάδα μια ζωή ταίζει άχρηστους, παράγει άνεργους και ζεί με δανεικά. Οι επαίοντες επιλέγουν τους συμβούλους τους με άξονα το “πάχος” της τσέπης τους…. Αν η Ελλάδα είχε αξιόμαχο στόλο το Τουρκικό πλοίο της φωτογραφίας δεν θα κατουρούσε προκλητικά σήμερα έξω απο το Σούνιο. Από το 1821 δεν έχει ξαναγίνει κάτι τέτοιο…. Τα υπόλοιπα που ακούω εξυπηρετούν μόνο τη διαπλοκή και αυτοί που τα διαδίδουν δεν θα το κάνουν χωρίς κέρδος φαντάζομαι. Τα παπαγαλάκια δεν είναι μόνο στο χρηματιστήριο είναι και στα ΜΜΕ.

Παράκληση πρός Τούρκους Ναυάρχους

Αν είναι εύκολο ας γίνει μια αβλαβή διέλευση της φρεγάτας σας 2-3 συνεχόμενες φορές γύρω από τη Σαλαμίνα και μετά ας επαναληφθεί το ίδιο γύρω απο τον Πόρο. Τότε θα παραδεχτώ ότι είσαστε μάγκες.

Γιατί με το να περάσει η φρεγάτα σας δυό φορές έξω απο το Σούνιο, μπορεί να ισχυρισθεί κανείς ότι έχασε το δρόμο της και δεν ξέρει πώς να επιστρέψει πίσω…. Δεν είναι πρώτη φορά αυτό…. Χοχοχο.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Orestios avatar
    Orestios 18/03/2010 20:57:25

    21 μοίρες κλήση είναι πολλές?

    • Swell avatar
      Swell @ Orestios 19/03/2010 07:56:18

      Τόσο πέφτει το ΠΑΣΟΚ Ορέστιε;

  2. Εν Κρυπτώ avatar
    Εν Κρυπτώ 18/03/2010 21:27:53

    Μερικές παρατηρήσεις γιατι μπλέξαμε τα μπούτια μας και κατα τη γνώμη μου αναλύσεις σαν την παραπάνω επιτείνουν την σύγχυση...

    Επι τροχάδην :
    Τα U-212 και U-214 είναι σχεδιάσεις οι οποίες απαντάνε σε διαφορετικές επιχειρησιακές απαιτήσεις. Τα υποβρύχια U-212 του Γερμανικού Ναυτικού κατασκευάστηκαν απο μη-μαγνητικό χάλυβα λόγω των επιχειρησιακών συνθηκών της Βαλτικής θαλασσας -μικρό βάθος- 56μ κατα μεσο όρο, σε αυτά τα βάθη ο εντοπισμός με συσκευές MAD είναι ευκολότερος.

    Ο μη-μαγνητικός χάλυβας ο οποίος αποκαλείται και sweet steel είναι μικρότερης αντοχής απο αυτόν που χρησιμοποιείται στα U-214 και στα περισσότερα υ/β συμβατικής πρόωσης. Για τον απλούστατο λόγο ότι η διαφορά αυτή μεταφράζεται σε ικανότητα κατάδυσης σε πολύ μεγαλύτερα βάθη (~400m), κρίσιμο χαρακτηριστικό για επιχειρήσεις σε θάλασσες όπως οι δικές μας. Με δυό λόγια διαφορετικές σχεδιαστικές αντιλήψεις ικανοποιούν διαφορετικές επιχειρησιακές ανάγκες.


    Επίσης :

    "Μόνο οι χημικές κυψελλίδες που έχουν και που χρησιμοποιούν υγρό ήλιο για παραγωγή ενέργειας προσφέροντας μεγαλύτερο χρόνο υποβρύχιας πλεύσης και χαμηλότερη ηχητική επιβάρυνση είναι στα δυνατά ατού αυτού του υποβρυχίου. Και αυτές όμως είναι ήδη τεχνολογίας της προηγούμενης δεκαετίας."

    Xημικές κυψέλες που χρησιμοποιούν ήλιο, δεν υπάρχουν..μάλλον υδρογόνο εννοεί ο φίλος.

  3. trochalos avatar
    trochalos 18/03/2010 21:33:30

    Ορέστη δεν είναι 21 μοίρες,το υποβρύχιο το έφτιαξε ο Γιώργος και δεν γέρνει καθόλου.Την τεχνική την έμεθε από την Μέρκελ στην Γερμανία.

  4. Basil avatar
    Basil 18/03/2010 21:37:01

    Μπαφούφες
    Το πρόβλημα είναι το Παπανικολής ηταν το πρώτο της κλάσης, με αποτέλεσμα να βγούν πολλά προβλήματα.
    Η Ν. Κορέα τα παραγγείλε, τα κατασκεύασε και τα εντάσσει στο στόλο της. Οι Τούρκοι έχουν παραγγείλει 6 U214. Ολοι θέλουν τα γερμανικά σαπάκια;
    Οσον αφορά την κλίση τα υποβρύχια έχουν συνήθως αποστολή σε κατάδυση. Run silent, run deep που λένε, επομένως (αν εξακολουθεί να συμβαίνει) δεν επιρέαζει τη δράση του υποβρυχίου.

    • anonymous avatar
      anonymous @ Basil 18/03/2010 22:23:39

      Masterland & Basil

      δεν αμφισβητώ ότι το υποβρύχιο είχε προβλήματα διότι ήταν το πρώτο της κλάσης του. Τα προβλήματα τα είδαν οι Γερμανοί και στα επόμενα τα διόρθωσαν. Με ελληνικά λεφτά ανάπτυξαν την τεχνογνωσία για να πουλήσουν άλλα 10 και ίσως 20 σε διάφορες χώρες. Γιατί λοιπόν δεν το παίρνουν πίσω και δε μας δίνουν ένα άλλο στη θέση του; Να το πάνε στα διαλυτήρια βρε αδερφέ.
      Η απάντηση είναι μία. Γιατί είναι αλήτες.

  5. GRINKO avatar
    GRINKO 18/03/2010 21:41:52

    Αν τελικά είναι σαπάκια γιατί οι πορτογάλοι πηραν 2 και 1 ακόμα στο μέλλον γιατί οι κορεάτες έχουν αγοράσει 6 και παρήγγειλαν 3 ακόμα γιατί οι τούρκοι παρήγγειλαν 6 και το πακισταν συζητά για 3?

  6. Masterland avatar
    Masterland 18/03/2010 21:52:55

    To Type 214 είναι το καλύτερο μη πυρηνοκίνητο υποβρύχιο παγκοσμίως, για αυτό και όλοι κάνουν ουρά για να τα πάρουν. Επειδή εμείς είμαστε επιρρεπείς σε μίζες και ανίκανοι να καταρτίσουμε μια σύμβαση της προκοπής δεν τα καθιστά σαπάκια. Δλδ έλεος...

    Πέρα από αυτό, είναι δυνατόν νέας ναυπήγησης υποβρύχιο να θεωρείται σαπάκι? Δεν μιλάμε για τα σαρανταετίας Γλαύκος και τριανταετίας Ποσειδών... Απλώς ο Παπανικολής είναι το πρώτο-πρώτο της κλάσης και έτυχε να είχε προβλήματα (που διορθώθηκαν σε μεγάλο βαθμό, εξού και οι Γερμανοί δεν είχαν πρόβλημα να βρουν άλλους αγοραστές σε περίπτωση που δεν το παραλαμβάναμε). Και το Type 209 Γλαύκος που αγοράσαμε τη δεκαετία του '70 πρώτο της κλάσης του ήταν, αλλά αυτό βγήκε μια χαρά...

  7. Nick avatar
    Nick 18/03/2010 22:27:00

    Επειδή δεν κατέχω περί τεχνολογίας υποβρυχίων, το μόνο σίγουρο είναι ότι το 1999 αγοράσαμε ένα υποβρύχιο που ήταν ΣΧΕΔΙΟ!

    Και όταν είσαι launch customer, ε, λογικό δεν είναι να μην υπάρξουν τεχνικά προβλήματα;

  8. Μorrison avatar
    Μorrison 18/03/2010 23:11:06

    Factora μην ανεβάζεις ότι νάναι γιατι θα χάσω και τα λίγα μαλλιά που μου έχουν μείνει. Απο πότε ένα υποβρύχιο σε κατάδυση έχει ηλεκτρομαγνητική υπογραφή; Μήπως μόνο σε ανάδυση ή σε βάθος Snorkel. Στην 2η περίπτωση όμως θα πρέπει να ξέρεις ότι τα ελληνικά U214 φέρουν σε όλα τα προεξέχοντα υποσυστήματα (περισκόπιο, σορκελ κλπ) ειδική επένδυση απορόφησης ακτινοβολίας. Από πότε το ηχητικό ίχνος ενός υποβρυχίου εξαρτάται απο το υλικό κατασκευής; Μήπως εννοείς το μαγνητικό ίχνος; Συμφωνώ απόλυτα με τον Nick, αλλά δυστυχώς αυτό είναι΄το τίμημα όταν θέλεις να είσαι πρωτοπόρος. Το ίδιο συστυχώς συνέβη και με τα ιπτάμενα ρανταρ και σε κάποιο βαθμό με τα άρματα μάχης...Το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουν τα νέα υποβρύχια δυστυχώς είναι άλλο...δεν έχουν τορπίλες!!! Αν θέλεις περισσότερες εξειδικευμένες πληροφορίες στην διάθεση σου...

  9. nemo avatar
    nemo 18/03/2010 23:20:44

    ο ακης που ξεκοκαλίζει στη λήθη τα μπικικινια εχει πάρει 31μοίρες κλίση απο τα γέλια...το demo απτο Κίελο τοχαν στο (ebay) μπας και στραβωθεί και το πάρει κανείς 2 χρόνια τώρα αλλα... τα αλάνια του gap το ξεστοκαραν μαζί με υποθήκη 3 γενεών και την αμέριστη στήριξη της αγκελας ευθύς αμέσως βεβαίως βεβαίως για το δντ, πρώην ευροπασοκια εμπρός στο δρόμο που χάραξε ο gap!

  10. (A)θανάσης avatar
    (A)θανάσης 19/03/2010 07:37:55

    Θα μπορούσε ο συγγραφέας του "άρθρου" να μας προτείνει ένα καλύτερο υποβρύχιο, όχι τότε που έγινε η αγορά, αλλά έστω και τώρα;
    Εκτός αν (απ'ότι βλέπω πολύ πιθανό) μπορεί να κατασκευάσει ένα με υλικά απ'την αποθήκη και το ψυγείο του...

    Μπούρδα το άρθρο παιδιά...
    Είπαμε να ψαχνόμαστε, αλλά όχι στα σύννεφα.

  11. μέτοικος avatar
    μέτοικος 19/03/2010 10:21:09

    Οταν παραγγέλεις από το σχεδιαστήριο ένα προιόν, το πρώτο της κλάσης ενδεχεται λογικά να παρουσιάσει κάποιες αστοχίες. Το πράξαμε ως χώρα το 1972, όταν πήραμε τα πρώτα 4 Υ/Β Τύπου 209(Ακολούθησαν άλλα 4 ελληνικά και περίπου άλλα 60 παγκοσμίως)Τότε είμαστε φάινεται πίο τυχεροί.
    Το επαναλάβαμε επί Σημίτη με τα Τύπου 214, πήραμε 4, με το πρωτότυπο της κλάσης ("Παπανικολής") και ήδη είναι το Υ/Β best seller του 21ου αιώνα. Δεν μπορώ να αποφανθώ γιά τις διαπραγματευτικές ικανότητες των δικών μας πολιτικών,αλλά πάντως κατά γενική ομολογία -πλήν ελληνικών ΜΜΕ- πήραν ΤΟΤΕ ότι πιό σύγχρονο υπήρχε. Το αποδεικνύει ότι πολλές χώρες και άλλα ναυτικά που επιδιώκουν να αποκτήσουν ναυτική υπεροχή αγοράζουν ΕΚΤΟΤΕ μανιωδώς τα ίδια υποβρύχια 214 "Παπανικολής" πού "γέρνουν", (Ελλάς 4, Νότια Κορέα 6, Πακιστάν 3, Τουρκία 6 και είναι μόνοι η αρχή...διεθνώς πρέπει να αντικατασταθούν/αγοραστούν πέραν των 60 Υ/Β τα επόμενα 10-15 έτη!)
    Το μόνο "σκανδαλώδες" είναι ότι πληρώσαμε πράγματι την εξέλιξη από τον τύπο 212 στον τύπο 214, αλλά επιτέλους το σημαντικό στην άμυνα είναι να παίρνεις το καλύτερο και ει δυνατόν να το παίρνεις και να εξελίσεις πρώτος. Αυτό έχει κόστος. Ας εχουμε και μία πρωτιά... σε κάτι τεχνολογικό.

  12. airwings avatar
    airwings 19/03/2010 11:14:10

    Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΟΥΝ τα υποβρύχια,
    που σημαίνει τα επί μέρους κομμάτια έρχονται από την Γερμανία,
    για τα υπόλοιπα ο Εν-Κρυπτω τα λέει σχεδόν όλα.

    Το να λες σαπάκι τα υποβρύχια είναι τραβηγμένο.
    Σε ότι αφορά το Παπανικολή το μόνο που πρέπει να αποσχολεί είναι ότι προστέθηκε βάρος στα πτερύγια για να βελτιωθεί η εν πλω ευστάθια του με αποτέλεσμα το ίχνος του να ανιχνεύεται εύκολα. Δεν ξέρω αν το ίδιο γίνεται και στα άλλα τρία. Ίσως και το 2ο να έχει το ίδιο πρόβλημα.

    • Masterland avatar
      Masterland @ airwings 19/03/2010 16:21:26

      @ΓΙΩΡΓΟΣ Π,

      Από πουθενά δεν συμπέρανα ότι το Type 214 (και όχι "u"...) είναι το καλύτερο ΜΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ υποβρύχιο. Εσύ το έβγαλες αυτό από το μυαλό σου. Εγώ είπα ότι είναι το καλύτερο ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ (μη πυρηνοκίνητο υποβρύχιο). Έκανα λάθος όμως και ανακαλώ: Το Type 212 είναι ανώτερο, λόγω του ειδικού α-μαγνητικού χάλυβα που περιλαμβάνει στο κήτος του, αλλά είναι βέβαια και πολύ ακριβότερο.

      Τα kilo είναι σχεδίασης της προ-προ-προηγούμενης δεκαετίας. Τα Lada είναι στα χαρτιά ακόμα, τόσο πρωτότυπα όσο ήταν κι ο Παπανικολής. Και φυσικά δεν υπήρχαν ΟΥΤΕ στα χαρτιά όταν παραγγείλαμε τα Type 214. Την καλησπέρα μου...

  13. ΓΙΩΡΓΟΣ Π avatar
    ΓΙΩΡΓΟΣ Π 19/03/2010 14:27:30

    Masterland

    Απο που συμπέρανες ρε φίλε ότι το u-214 είναι το καλύτερο μη συμβατικό Υποβρύχιο? Οταν μάλιστα η τεχνολογία που χρησιμοποιεί είναι προηγούμενης δεκαετίας? Γιατί είναι ανώτερα από τα Ρωσικά kilo ή lada class τα οποία έχουν και χαμηλότερο ίχνος και υψηλότερη ταχύτητα και βαρύτερο οπλικό φορτίο?

    • (A)θανάσης avatar
      (A)θανάσης @ ΓΙΩΡΓΟΣ Π 19/03/2010 15:27:38

      Από τα kilo είναι κλάσεις ανώτερο.
      Τα λάντα ακόμη δεν τα είδαμε. Αλλά και πάλι, η αλυσίδα που είναι δεμένη στο κολάρο των κυβερνώντων είναι κοντή και δε φτάνει μέχρι τη Ρωσία.

    • Εν Κρυπτώ avatar
      Εν Κρυπτώ @ ΓΙΩΡΓΟΣ Π 19/03/2010 17:42:29

      "Γιατί είναι ανώτερα από τα Ρωσικά kilo ή lada class τα οποία έχουν και χαμηλότερο ίχνος και υψηλότερη ταχύτητα και βαρύτερο οπλικό φορτίο?"

      To Lada είναι μια βελτiωμένη έκδοσξη του Kilo με προσθήκη συστήματος Αναερόβιας πρόωσης (ίδιας λειτουργίας με αυτό που έχουν τα U212/U214).Εκτός απο το γεγονός οτι τα Κιλο είναι σκαριά του '80 με την ανάλογη τεχνολογία (και άρα ακατάλληλα για τις ανάγκες του ΠΝ) το πρώτο Lada ξεκίνησε τις θαλασσιες δοκιμές του το 2005 και αναμένεται να μπεί σε υπηρεσία ΦΕΤΟΣ.. Να υπενθυμίσω ότι το ΠΝ άρχισε να ψάχνει για υ/β στα τέλη της δεκαετίας του 90'

      Το πρώτο γερμανικό σκάφος με τέτοια τεχνολογία το U32 κλάσης 212 καθελκύστηκε το 2002 και εισήλθε σε υπηρεσία το 05. Με δυο λόγια όταν υπογράψανε το 2000 την σύμβαση πήραν ένα μεγάλο ρίσκο καθώς η τεχνολογία ακόμα δεν είχε ωριμάσει..Aνάλογο ρίσκο είχαμε πάρει με την εισαγωγή των υ.β 209 την δεκαετία του 70. To Γλαύκος (s-110) είναι το πρώτο παγκοσμίως υ/β κλάσης 209/1100. Όταν θές να εισάγεις τεχνολογία αιχμής σε υπηρεσία πριν απο όλους του άλλους τζογάρεις.. και για αυτό τον λόγο φροντίζεις να φτιάξεις μια σύμβαση που να εξυπηρετεί τις ανάγκες σου..


      "Αir independent propulsion"
      http://en.wikipedia.org/wiki/Air-independent_propulsion

      Για να έχουμε εικόνα των αλλαγών που επέφερε η εισαγωγή αυτής της τεχνολογίας στον τομέα των υ/β, το Αμερικανικό ναυτικό άρχισε να κατατάσει τα σκάφη αυτής της τεχνολογίας σε άλλη κατηγορία (SSP) σε σχεση με τα υπόλοιπα υποβρύχια συμβατικής πρόωσης (SS).

      Τα κύριο πλεονεκτήμα που δίνει αυτή η τεχνολογία είναι η επέκταση του χρόνου περιπολίας (υπερβαίνει κατα πολύ τις 30 ημέρες στα δικά μας) χωρίς την ανάγκη να κάνει χρήση αναπνευστήρα το υ/β για να γεμίσει τις μπαταρίες του. (διαδικασία κατα την οποία μπορεί να γίνει αντιληπτό).

    • Εν Κρυπτώ avatar
      Εν Κρυπτώ @ ΓΙΩΡΓΟΣ Π 19/03/2010 17:53:20

      πλέον και το χρονικό πλεονέκτημα χάσαμε και κινδυνεύουμε να μείνουμε χωρίς υ/β (αφού στάξαμε κοντά 2 δισ ευρώ στην πορεία)

  14. Παναγιώτης avatar
    Παναγιώτης 23/11/2013 21:37:13

    Πόσο εύκολα σχολιάζει και κρίνει ο κάθε ημιμαθής, φαίνεται από τις αρνητικές κρίσεις που μόλις διάβασα.
    Τί κρίμα οι απόγονοι των σοφών αρχαίων μας να λασπολογούν προκειμένου να δημιουργήσουν εντυπώσεις...
    Το Ναυτικό μας κύριοι, ήταν παντοτε πρωτοπόρο στις επιλογές του διαχρονικώς, παρά την οικονομική στενότητα που μας χαρακτηρίζει από απελευθερώσεως.
    (όρα ατμοκίνητη φρεγάτα της επαναστάσεως, πρώτο σουηδικό υποβρύχιο, θωρακ.καταδρομικό Αβέρωφ, τορπιλακάτους Νορβηγίας,κλπ)
    Κάποιοι που γνωρίζουν,με ευγένεια απήντησαν σε ερωτήματα αδαών. Ευτυχώς, έτσι ελατόνονται οι πιθανότητες να διαβάσουμε πολλές ανακρίβειες. Ευχαριστώ-

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.