#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
12/07/2012 16:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αεροδρόμια: Πώληση ναι, ξεπούλημα όχι



Περίεργα  είναι τα παιχνίδια που παίζονται σε σχέση με την αποφασισμένη από καιρό ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων.

Όλοι συμφωνούμε, πως η κατάσταση, ως έχει, δεν περπατά.

Τα περίπου 35-40 κρατικά αεροδρόμια της χώρας μας, χρειάζονται νέες δομές λειτουργίας και μάνατζμεντ για να προχωρήσουν, και να γίνουν πυλώνες ανάπτυξης του τουρισμού. Το αρτηριοσκληρωτικό κράτος, και η δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία δεν μπορούν να παίξουν τον ρόλο που απαιτείται, ειδικά σε εποχές όπου το πάσης φύσης ξένο συνάλλαγμα, αντιμετωπίζεται ως μάνα εξ ουρανού.

Από κει και πέρα, υπάρχουν απορίες, όσον αφορά κάποιες «επιχειρηματικές» μεθοδεύσεις, που μάλλον κατατείνουν στο ότι υπάρχει σχέδιο να δοθούν τα αεροδρόμια μπιτ παρά.

Η Θεσσαλονίκη, ως πύλη της βαλκανικής ενδοχώρας κλπ, έχει ένα αξιοπρεπές αεροδρόμιο, που εκτός από τον τουρισμό της Χαλκιδικής, εξυπηρετεί και την διακίνηση δεκάδων χιλιάδων βορειοελλαδιτών μεταναστών στην Γερμανία, και γενικά στην Β. Ευρώπη.

Αν εξαιρέσουμε τα μικροπολιτικά, και μικροκομματικά παιχνίδια που παίζονται από πλευράς διάφορων καρεκλοκένταυρων, που για χάρη της καρέκλας, είναι έτοιμοι να συμμαχήσουν και με τον διάβολο για να πάρουν διευθυντικό αξίωμα, συντελώντας στην πλήρη απαξίωση της ΥΠΑ, αλλά και του αεροδρομίου, θα πρέπει να εξετάσουμε και κάποιες άλλες περίεργες εξελίξεις, που έχουν σχέση με την αεροπορική αγορά.

Εδώ και καιρό, η Alitalia πετάει δεν πετάει από την Θεσσαλονίκη. Από Οκτώβριο σταματάει οριστικά. Το ίδιο σχεδιάζει να κάνει η British Airways, αλλά και η Swiss. Και αυτό, παρά το γεγονός ότι οι πτήσεις τους από και προς την Θεσσαλονίκη ήταν και είναι πάντα σχεδόν πλήρεις.

Με την αποχώρηση αυτών των εταιριών, το μεγάλο μερίδιο της αεροπορικής πίτας το παίρνει η Aegean, η οποία έχει εξελιχτεί στον μεγάλο παίκτη (η Ολυμπιακή σχεδόν δεν υφίσταται πια). Μια Aegean,που συμμετέχει σε όμιλο συμμαχίας (Star Alliance) με την γερμανική (!) Lufthansa, η οποία και ελέγχει την  Swiss! Σύμπτωση; Τυχαίο;

Από κει και πέρα, στο αεροδρόμιο επιχειρούν 2-3 εταιρίες χαμηλού κόστους, απ αυτές  που σου χρεώνουν ακόμη και το κατούρημα.

Και ως εδώ όλα καλά. Η αεροπορική αγορά είναι ελεύθερη, και η κάθε εταιρία επιλέγει που και πως θα πετάει.

Είναι όμως απορίας άξιον, το πώς αποφασίστηκε από κάποιες εταιρίες, η διακοπή των δρομολογίων, που σε γενικές γραμμές ήταν κερδοφόρα. Αν σ αυτά προσθέσουμε και τις απώλειες θέσεων εργασίας που η διακοπή αυτή συνεπάγεται…

Μήπως όμως το γενικότερο σχέδιο κάποιων, με προεξάρχοντες τους φίλους Γερμανούς, είναι να καταστεί ανυπόληπτο εντελώς το αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, και στη συνέχεια να έρθει κάποιο ελληνογερμανικό κονσόρτιουμ και να το αγοράσει μισοτιμής, επαναφέροντας όλα τα χαμένα δρομολόγια, και καθιστώντας το και πάλι κόμβο; Με τους δικούς του όρους;

Και αν συμβεί κάτι τέτοιο, τότε οι Γερμανοί, θα μπορούν να ελέγχουν σχεδόν όλη την  τουριστική αγορά της χώρας μας, αφού θα χρησιμοποιούν τα 3-4 αεροδρόμια (που θα κατέχουν) ως μοχλό άσκησης εκβιαστικής πολιτικής, ανεβάζοντας ή κατεβάζοντας τα τέλη προσγείωσης, χρήσης, κλπ κατά το δοκούν.

Κάτι ξέρουν οι Γερμανοί, αφού διάφοροι νυν και πρώην υπηρεσιακοί παράγοντες της ΥΠΑ βρίσκονται σε αγαστή συνεργασία μαζί τους, προσφέροντάς τους πολύτιμες πληροφορίες και τεχνογνωσία. Η μαρμίτα των αεροδρομίων είναι μεγάλη, και μπροστά στη μάσα, το «εθνικό» συμφέρον, και η προσωπική αξιοπρέπεια (κάποιων) πάνε περίπατο.

Προς το παρόν, τόσο το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, όσο και άλλα κρατικά αεροδρόμια πλήττονται από την κρίση. Δεν υπάρχουν χρήματα ούτε για χαρτί  φωτοτυπίας, πόσο μάλλον για έργα υποδομής και ανάπτυξης. Να θυμίσουμε εδώ, για όσους δεν γνωρίζουν, ότι τα τεράστια έσοδα του κάθε κρατικού αεροδρομίου (τέλη, φόροι, εκμεταλλεύσεις, κλπ) καταλήγουν στον γενικό κορβανά, και από κει και πέρα χρειάζεται ειδική έγκριση (κωδικοί, κλπ) από το υπουργείο Οικονομικών για την προμήθεια ακόμη και μιας απλής λάμπας.

Αυτή η κατάσταση σίγουρα δεν μπορεί να συνεχίσει, και η ιδιωτικοποίηση μοιάζει νομοτελειακά αναπόφευκτη.

Άλλο όμως αυτό, και άλλο, μέσα από άνομες και υπόγειες μεθοδεύσεις, να επιχειρείται η απαξίωση του πολύτιμου (για πολλούς λόγους) δημόσιου αυτού περιουσιακού στοιχείου, προκειμένου να το καταπιούν αμάσητο κάποια ντόπια και ξένα ιδιωτικά συμφέροντα, που στη συνέχεια θα έχουν λόγο και στον καθορισμό της Νο1 εθνικής μας βιομηχανίας, τον τουρισμό..

Για αυτό, pώληση ναι, ξεπούλημα όχι.

Και πάνω απ όλα, προσοχή στα πρόσωπα. Η Ελλάδα είναι μικρή χώρα, και όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους.

Strange Attractor

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Nikos avatar
    Nikos 12/07/2012 17:16:08

    Αν καθυστερήσουν λίγο ακόμη θα απαξιωθούν ακόμη και οι ζαρντινιέρες!... Και μετά σου λένε κάποιοι - και παραμένουν στις θέσεις τους - ότι θα γίνουν φέτος μόνον δυο αποκρατικοποιήσεις. Που είναι το δημιουργικό σοκ; Ας όψετε η συγκυβέρνηση...

  2. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 12/07/2012 19:28:16

    To αεροδρομιο Θεσσαλονικης δεν πρεπει να το παρουν Γερμανοι.Εχουν το αεροδρομιο Αθηνων.Ας το παρει καποιος αλλος.Ελπιζω να εχουν και αντιμονοπωλιακους και γεωπολιτικους υπολογισμους οι αρμοδιοι γιατι στον τομεα αυτο εχουν σημασια.

  3. Ιεροφάντης avatar
    Ιεροφάντης 12/07/2012 19:29:10

    Strange, ανοίγεις μεγάλο θέμα και συγχαρητήρια για την ευαισθησία που δείχνεις για ένα τόσο ευαίσθητο θέμα.

    Αν στην πολύ ορθή οικονομική σκοπιά, από την οποία πιάνεις το ζήτημα, προσθέσεις και την γεωπολιτική - εθνική, θα καταλάβεις ότι το παιγνίδι δεν εξαντλείται απλώς στα ημεδαπα ή άλλοδαπά συμφέροντα που εποφθαλμιούν τα περιφερειακά μας αεροδρόμια, αλλά έχει και ευρύτερες εθνικές συνέπειες και γεωπολιτικές προεκτάσεις.

    Σκέψου πόσο κακό θα έκανε η παρελκυστική αυτή τακτική αεροπορικών εταιριών και συμφερόντων στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Σκέψου πόσοι συμπατριώτες μας νησιώτες, θα αναγκάζονταν να εγκαταλείψουν πατρογονικές εστίες όταν και η αεροπορική σύνδεση καταστεί και αυτή δύσκολη. Σκέψου πόσο ήδη έχει πληγεί η περιφέρεια λόγω περιοριστικών μέτρων στην ασφάλεια, στην υγεία, στις δημόσιες υπηρεσίες και τη στελέχωση όλων αυτών των φορέων, οπότε αυτό θα είναι το τελειωτικό πλήγμα. Σκέψου τέλος κάποιους καλούς γείτονες εξ ανατολών, πόσο πολύ λιγουρεύονται να βάλουν το χεράκι τους στους χειμαζόμενους και διαρκώς μειούμενους κατοίκους των νησιών μας, προσφέροντας απείρως ταχύτερη πρόσβαση στην Τουρκική ενδοχώρα παρά στην Ελληνική.

    Σε ορισμένα πράγματα πρέπει να διαχωρίζουμε το εθνικά ωφέλιμο έστω και αν στενά οικονομικά δεν είναι και το οικονομικά αποδοτικότερο.

    Προσοχή με τις πωλήσεις.

    Κατά την άποψή μου, στην περιφέρεια δεν πρέπει να πωληθεί ούτε ένα αεροδρόμιο. Τα λιμάνια είναι άλλη ιστορία, αλλά και αυτή θέλει προσοχή.

    Σε ότι αφορά τα αεροδρόμια, ορισμένα οπωσδήποτε να μην μπουν σε τροχιά αποκρατικοποίησης, ειδικά τα κρίσιμα και από στρατιωτικής άποψης. Σε όλα τα άλλα, μετατροπή τους σε Ανώνυμες Εταιρίες, παραχώρηση μειοψηφικού πακέτου μετοχών μαζί με το management σε επενδυτές, αλλά την κυριότητα και την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου να ντη διατηρήσει το κράτος.

    Και πάλι εύγε για το άρθρο σου.

  4. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 12/07/2012 21:10:43

    Μπράβο ρε Strange!

  5. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 12/07/2012 21:39:04

    Τα είχαμε ξαναπεί και προεκλογικά με το h--p://www.antinews.gr/2012/02/12/147456/
    Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, διότι τα συμφέροντα είναι πολλά, και πάρα πολλοί που υπηρετούν ξένους παράγοντες και ξένες επιχειρήσεις, ορέγονται οφίτσια, ακόμη και άλλοτε υβριστές του Σαμαρά.

    • Iωάννης34 avatar
      Iωάννης34 @ Strange Attractor 13/07/2012 00:47:07

      Δεν μας είπες πόσα δρομολόγια κανουν την εβδομάδα αυτές οι εταιρείες;Γιατί αν κάνουν 1-2 είναι λογικό να είναι πάντα γεμάτα.Αν κάνουν καθημερινά και έχουν ζήτηση τότε συμφωνώ οτι είναι περίεργες οι αποχωρήσεις εταιριών απο το Μακεδονία

    • katerina avatar
      katerina @ Strange Attractor 13/07/2012 07:50:22

      http://iamthewitness.com/books/Andrew.Carrington.Hitchcock/
      The.History.of.the.Money.Changers.htm

      Professor Joseph Stiglitz, former Chief Economist of the World Bank, and former Chairman of President Clinton's Council of Economic Advisers, goes public over the World Bank's, "Four Step Strategy," which is designed to enslave nations to the bankers. I summarize this below,

      Step One: Privatization.
      This is actually where national leaders are offered 10% commissions to their secret Swiss bank accounts in exchange for them trimming a few billion dollars off the sale price of national assets. Bribery and corruption, pure and simple

      ΑΚΟΜΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ Η DEUTSCHE TELEKOM ΤΟΝ ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ( ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΑΚΕ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΟΔΟΥΛΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΕΙΚΟΥ ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΤΟΥ ΟΤΕ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΥΣΩΡΥΧΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ !!!
      ΤΩΡΑ Ο ΓΕΡΜΑΝΟΤΡΑΦΗΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ ΛΕΕΙ ΟΤΙ Η ΠΩΛΗΣΗ ΤΟΥ ΟΤΕ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
      ΓΙΑΤΙ Ο Φ. ΚΟΥΒΕΛΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ;
      ΠΟΣΑ ΘΑ ΠΑΡΕΙ;
      ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΟΤΑΝ ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΑΞΙΑ ,ΕΝΩ ΟΤΑΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΙΔΙΩΤΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΞΑΦΝΙΚΑ ΧΡΥΣΟΦΟΡΑ;
      ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΘΟΛΟΥ ΔΕΝ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΤΟΥΣ " ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ" ΜΑΣ ΑΝ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΥΛΗΜΕΝΗ ΠΑΤΡΙΔΑ...
      αναδημοσίευση ........
      ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ!!!

  6. However avatar
    However 12/07/2012 22:18:26

    Απλά να συμπληρώσω δύο τρία σημεία στο πού ενδιαφέρον άρθρο -

    1. έχουμε 39 αεροδρόμια, περιλαμβανομένης της Αθήνας και του προγραμματισμένου νέου αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι, το οποίο αφορά παραχώρηση του Δημοσίου. Από τα υπόλοιπα 37, η Θεσσαλονίκη και η Ρόδος έχουν περίπου 3εκ επιβάτες. Από τα υπόλοιπα τρία τέσσερα (Κώς, Χανιά, Κέρκυρα, κλπ) έχουν πάνω από ένα εκατομμύριο. Και από τα υπόλοιπα υπάρχουν καμιά δεκαριά που έχουν πάνω από 250000 επιβάτες. Τα υπόλοιπα αφορούν μικρά τοπκά αεροδρόμια που εξυπηρετούν τοπικούς πεοορισμούς χωρίς μεγαλύερη εμβέλεια. Ομως όλα ανήκουν και υπηρετούν το εθνικό στρατηγικό σχέδιο αερομεταφορών του Ελληνικού Δημοσίου.

    2. Επισημαίνει το άρθρο τον κίνδυνο να περάσουν ομαδοπιημένα πακέτα αεροδρομίων στον έλεγχο ιδιωτών. Ορθό. Και επιπλέον επικίνδυνο, εάν τα πακέτα αεροδρομίων είναι "λάθος" σχεδιασμένα για το Δημόδιο και "σωστά" για τους ιδιώτες. Δηλαδή εάν ομαδοποιήσει το Ταμείο (γιατί το Ταμείο έχει την ευθύνη) έτσι τα περιφερειακά αεροδρόμια ώστε κάποια πακέτα να ελέγχουν μεγάλα τμήματα της ελληνικής αεροπορικής κίνησης.Παράδειγμα, τα αεροδρόμια της Δωδεκανήσου, κλπ. Η Ρόδος με την Κω μόνο έχουν πα΄νω από 4 ςκ επιβάτες, δηλαδή το 40% της περιφερειακής κίνησης. Αυτός ο ιδιώτης θα μπορούσε να ελέγξει το ελληνικό τουριστικό πακέτο σε μεγάλο βαθμό. Παρόμοια με την Κρήτη και όπου αλλού. Αρα εδώ προσοχή από όλους που καταλαβαίνουν.
    Τέτοια ομαδοποίηση θα θέσει τους στρατηγικούς στόχους του Ελληνικού Δημοσίου ως προς τον τουρισμό και την εθνική οικονομία όμηρο των επιλογών δύο τριών ιδιωτικών ομίλων.

    3. Παράλληλα τέτοια ομαδοποίηση "φιλέτων" θα δημιουργούσε πρόβλημα στο Ελληνικό Δηόσιο ως προς τα λοιπά αεροδρόμια του, τα μικρότερα. Τι θα τα έκανε? θα έμεναν κρατικά? θα έβρισκαν χρηματοδότηση για τον απαραίτητα εκσυγχρονισμό τους? κλπ κλπ

    4. Η αξιοποίηση και αναβάθμιση των ελληνικών αεροδρομίων σε καμία περίπτωση δεν αφορά ιδιωτικοποίηση, πλήρη (που ούτως ή άλλως δεν γίνεται) ή μερική. Δεν θα βρεί έτσι το Δημόσιο τις αξίες που έχει θάψει δεκαετίες τώρα στα αεροδρόμια του. Το άρθρο το επισημαίνει. Η αξία του Δημοσίου στα αεροδρόμια του θα προκύψει όταν κάθε (ή τουλάχιστον τα μεγαλύτερα) αεροδρόμιο αποκτήσει ένα αποτελεσματικό ρυθμιστικό και λειτουργικό περιβάλλον, με παράλληλες προβλέψεις για ανάπτυξη εμπορικών δυνατοτήτων και δυνατοτήτων αξιοποίησης γης. Τα αεροδρόμια έχουν πάψει προ πολλού να αποτελούν τόπους προορισμού πτήσεων. Είναι οικονομικοί και επιχειρηματικοί πόλοι και όταν το Δημόσιο οριοθετήσει αυτές τις δυνατότητες στα πλαίσια σύγχρονων αεροπορικών εταιριών, τότε θα ανακαλύψει και τις αξίες του, που σημειωτέον ανέρχονται σε εννιαψήφια νούμερα....

  7. Iωάννης34 avatar
    Iωάννης34 13/07/2012 00:43:26

    H τελευταία σου παράγραφος είναι ακριβώς και η πρόταση Τσίπρα.Δηλαδή ένα όμορφο παραμυθάκι και χωρίς δράκο.
    Ιεροφάντη,ή θα γίνει πώληση ή όχι.Τόσο απλά.Με κριτήριο το τίμημα και όχι τη συμμετοχή του κράτους.
    Θέλετε δηλαδή να έρθω εγώ ο επιχειρηματίας,να χώσω τα λεφτά μου και κουμάντο να κάνει άλλος;Κουμάντο να κάνει το αφεντικό που απέτυχε στην διαχείρηση τόσα χρόνια,δηλαδη το κράτος;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.