07/10/2008 17:55
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αγοράζει εταιρικά ομόλογα η Fed

H αμερικανική Federal Reserve ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε αγορές εταιρικών ομολόγων, σε μια πρωτοφανή κίνηση για να βοηθήσει την εν λόγω αγορά, που παραμένει αδρανής τις τελευταίες εβδομάδες.  

Σε ανακοίνωσή της, η αμερικανική κεντρική τράπεζα σημείωσε ότι θα συστήσει ειδικό φορέα για την αγορά τρίμηνων ομολόγων και δομημένων εταιρικών ομολόγων, σε μια ακόμη κίνηση για την αντιμετώπιση της πιστωτικής κρίσης.

Οπότε έχουμε μέχρι στιγμής: βάζουν δισεκατομμύρια για να καλύψουν τα ανοίγματα των Τραπεζών, μετά αγοράζουν τα outstanding χαρτιά - ομόλογα και πάει λέγοντας.

Για δυο και περισσότερα χρόνια η αμερικανική αγορά θα έχει «θέματα». Φυσικά κοιτάνε μόνο την πάρτη τους και καλά κάνουν. Να σώσουν το αμερικανικό όνειρο.

Ο υπόλοιπος κόσμος παρακολουθεί με δέος και κερδίζει από τις υπεραξίες της αμερικανικής πολιτικής. Ύστερα από πέντε μήνες θα τους βρίζουμε και πάλι τους Αμερικάνους, για πολλούς άλλους λόγους. Και με το δίκιο μας. Έτερον εκάτερον.

Θα πει κανείς «ευχαριστούμε πολύ που μας σώσατε» και δεν πήγαμε όλοι μαζί στην Αφρική να βρούμε τους προγόνους μας;  Λέω....

Π. Π.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/10/2008 18:22:40

    όχι ότι μου πέφτει λόγος, αλλά η κίνηση είναι σοφή και τολμηρή.

    Η General Electric δεν έχει κανένα πρόβλημα, ούτε είναι υπερχρεωμένη ούτε τίποτα. Αλλά κάθε μέρα ανανεώνει τα εβδομαδιαία και τα τριήμερα και όλα τα βραχυπρόθεσμα χαρτιά της (commercial paper). Με τις αγορές στα χάλια τους, δεν θα μπορούσε, ενω τώρα business as usual, σιγά μην χάσει τα λεφτά της η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση.

    Άκουσα ότι μπήκε και ελάχιστο επιτόκιο στα λεφτά που έχουν οι τράπεζες στην Federal Reserve. H κεντρική τράπεζα, πληρώνει για την ρευστότητα που παίρνει από τις ιδιωτικές τράπεζες και που ανακυκλώνει.

    Αρχίζει και φαίνεται η διαφορά μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και "Ενωμένης" Ευρώπης.

  2. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/10/2008 18:23:55

    Φυσικά, σιγά μην έχουμε και εμείς commercial paper!... εμείς έχουμε μεταχρονολογημένες επιταγές...

  3. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 07/10/2008 18:32:31

    Βασικά εξαρτάται τι χαρτιά θα αγοράσουν . Συμφωνώ απόλυτα ότι είναι σοφή κίνηση θα ήταν σοφότερη όμως αν αντί για ομόλογα αγόραζε μετοχές (το μόνο σωστό πράγμα που είπε αυτός ο Σόρος σε άρθρο του στους Financial Times) . Δηλαδή ο Μπάφετ και η Mitsubishi βλάκες είναι ?

  4. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/10/2008 18:45:53

    έ τώρα, μέτοχος της GE? Δεν έχουν ΔΕΚΑ εκεί, και με τέτοια βγάζουν σπυριά! Αν οι καιροί δεν ήταν παλαβοί, θα έβγαζαν σπυριά και με τα ομόλογα

  5. t avatar
    t 07/10/2008 18:54:47

    Ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Robert Gates θα επισκεφτεί την «Macedonia» αύριο 8 Οκτωβρίου. Θα συναντηθεί με τους Branko Crvenkovski, Nikola Gruevski και τον Zoran Konjanovski.
    http://macedonia.usembassy.gov/gatesvisit.html

  6. miaouth avatar
    miaouth 07/10/2008 19:03:07

    Alan Greenspann - Jean Claude Trichet 0-5 (η έδρα ήταν κούφια).
    Monsieur Trichet, gut gemacht! Weiter so!

  7. Le canard avatar
    Le canard 07/10/2008 19:41:57

    Ποιός έχει και τεράστια αποθέματα ρευστού, και ενέργειας και χρυσού και βάλε; Μα οι Ρώσοι βέβαια. Και κοιτάξτε τι πλάκα έχει το πράμα. Εχουν γεμίσει με ρευστό τη Δύση, τζόγαραν στα χρηματιστήρια και τώρα που η αεριτζίδικη οικονομία περνάει τα δύσκολα, όχι μόνον μεταφέρουν τα πετροδολλάριά τους από την Αγγλία, όπου, ως γνωστόν, εδώ και χρόνια τα μετέφεραν, στην Ιρλανδία, αλλά διασφάλισαν το ρευστό τους και με κρατική εγγύηση. Πως το λέγαμε; Οτι ο καπιταλιστής πουλάει ακόμα και το σκοινί που θα τον κρεμάσουν!!! Ε, μπορεί να φαίνεται λίγο υπερβολικό, αλλά και τον Καύκασο να παίρνεις, και την Ευρώπη να έχεις μαζί σου επειδή της πουλάς ενέργεια και να σου εγγυώνται οι Αμερικάνοι και οι Δυτικοί τα κεφάλαιά σου;

  8. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 07/10/2008 19:44:24

    Ανώνυμε, ο καπιταλισμός και ο φιλελευθερισμός δεν σημαίνουν ασυδοσία, το κάζο το έπαθε ο ΝΕΟ-φιλελευθερισμός τύπου Ανδριανόπουλου. Ο «καθόλου κράτος» φιλελευθερισμός. Κρατήστε το αμπέχονο, βγάλτε όμως την καραμέλα που μας έχει ζαλίσει τα μάτια τόσες εβδομάδες. Λες και είπε ποτέ ο καπιταλισμός και φιλελευθερισμός-σκέτο «να δίνετε δάνεια στον κόσμο χωρίς εγγυήσεις και χωρίς υπογραφή» ή «ο καθένας κάνει ότι γουστάρει και λογαριασμό δεν δίνει». Καταρρέει που καταρρέει κάτι, να καταλαβαίνουμε και τι κατέρρευσε.
    Όπως και στην δική σας περίπτωση πριν κάτι δεκαετίες, κατέρρευσε ο Σοβιετισμός και ο Σταλινισμός και κάποιοι ακόμα μιλούν χαιρέκακα για ξεβράκωμα του Μαρξισμού εν συνόλω.

  9. miaouth avatar
    miaouth 07/10/2008 19:57:29

    Στις ΗΠΑ, ο βιομηχανικός παραγωγικός τομέας (κεφαλαιουχικών αγαθών) δεν είναι (ευτυχώς) σε κρίση. Ούτε η γεωργία (στις ΗΠΑ σήμερα πουλάνε κτιριακά ακίνητα και αγοράζουν γεωργική γή). Σε κρίση είναι το χρηματοπιστωτικό σύστημα, βασικά η αγορά κατοικίας (και συμπαρασύρεται όλη η κατανάλωση).
    Σε τέτοιου είδους κρίση όπως η σημερινή, η κίνηση της FED είναι λογική. Δεν θέλει να περάσει η κρίση στη βιομηχανία. Άν η βιομηχανία είχε καταρρεύσει όσο έχουν καταρρεύσει οι Τράπεζες, ο DOW δεν θα ήταν σημερα στα 9500 αλλά κάτω από 4000.
    Τι τερατώδους κλίμακας Κρατικός παρεμβατισμός όμως! Μπροστά στη χαράδρα που έρριξαν το κάρρο Greenspann και οι Reps (και στη φούσκα που έφτιαξαν τα χαζά χαμηλά επιτόκιά τους), ακόμα και ο Franklin Roosevelt αρχίζει να θυμίζει πιστό μαθητή του Adam Smith.
    Φαντάζεστε το Ιαπωνικό Δημόσιο ν' αγοράζει ομόλογα της SONY ή της Mitshubishi και το Γερμανικό Δημόσιο της Thyssen - Krupp και της BASF; Προς το παρόν φαίνεται πάρα πολύ μακρινό.
    Η Fed εν το κάνει αυτό από υπολογισμό, αλλ΄από ανάγκη. Άς ελπίσουμε (και για δικό μας καλό) ότι θα πέσουν στα "μαλακά". Κι ας ευχηθούμε "καλό κουράγιο" στον Ομπάμα.

  10. panilithios avatar
    panilithios 07/10/2008 20:09:40

    t Says:
    October 7th, 2008 at 6:54 pm
    Ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Robert Gates θα επισκεφτεί την «Macedonia» αύριο 8 Οκτωβρίου. Θα συναντηθεί με τους Branko Crvenkovski, Nikola Gruevski και τον Zoran Konjanovski.

    Στα παπάρια μας...εξ'άλλου λίγες μέρες μείνανε στα κοράκια πριν πάνε σπίτια τους...στα τσακίδια!

  11. ακραίος ρεπουμπλικάνος avatar
    ακραίος ρεπουμπλικάνος 07/10/2008 20:27:55

    δεν είμαι ο Ανδριανόπουλος ούτε έχω την δικιά του θεωρητική κατάρτιση, αλλά η παροχή ρευστότητας για την λειτουργία της δευτερογενούς ή έστω και της πρωτογενούς αγοράς βραχυπρόθεσμων ομολόγων ούτε αντιβαίνει στον άκρατο νεοφιλελευθερισμό ούτε τίποτα.

    Κανένα σύστημα και κανένας μηχανισμός δεν έιναι τέλειος. Δεν μιλάμε για εξαγορά της Πουρνάρας από τον ΟΑΕ, μιλάμε για την διασφάλιση ευρυθμης λειτουργίας της αγοράς (κάτι που δεν καταλαβάινουμε γιατί δεν έχουμε αγορά στην Ελλάδα)

    Η εγγύηση των ομολόγων της Chrysler το 80 ή το 81, ήταν εγγύηση μακροχρόνιων χαρτιών. Η τιμή ήταν η τιμή της αγοράς για το αγγυημένο χαρτί. Η τιμή του τριμήνου χαρτιού της GE είναι η τιμή της αγοράς. Η Fed ούτε διοίκηση διορίζει ούτε δικά της παιδιά ούτε κομμισσάριους ούτε Γιόγκι!

    Όσο για τον Ομπάμα...Για κάποιο λόγο οι Έλληνες νομιζουμε ότι μας αρέσει. Φυσικά, αφού, στο καιρό του, μας άρεσε και ο Αντρέας. Ο Ομπάμα, για μένα, Αντρέας είναι, αλλά ακόμα και αν είναι ο Γιαγκούλας, αν και όταν εκλεγεί, 3 μέρες αργότερα κανένας δεν θα πολιτικολογεί, οι εξουσίες είναι διακριτές, το πολυ πολύ να φορολογήσει τον κόσμο για παροχές και να ξεκινήσει κανέναν Μεγάλο πόλεμο. Οι Μεγάλοι πόλεμοι νομίζω ξεκινησαν επί Δημοκρατικών.

    ΥΓ. το FED δεν διορίζεται ή ελέγχεται από το Εκτελεστικό, με τον ίδιο τρόπο που ο Προβόπουλος ελεγχεται από τον Αλογοσκούφη, που με την σειρά του ελέγχεται από τέως εργοδότες του Προβόπουλου.

  12. ακραίος ρεπουμπλικάνος avatar
    ακραίος ρεπουμπλικάνος 07/10/2008 20:30:17

    πανηλίθιε, να είσαι σίγουρος ότι ο Αντρέας -συγνώμη ο Ομπάμα- όταν εκλεγεί, θα έρθει εδώ θα καταθέσει στεφάνι στον Μεγα Αλέξανδρο στην Θεσσαλονίκη, θα διακόψει διπλωματικές σχέσεις με την FYROM και θα ζητήσει συγνώμη για την ενόχληση. Πως τα βλέπουμε όλα από τον μικρόκοσμό μας!

  13. miaouth avatar
    miaouth 07/10/2008 20:36:56

    @ ακραίος ρεπουμπλικάνος
    Μή βλέπουμε τα τεκταινόμενα με τα ελληνικά χρωματιστά και παραμορφωτικά γυαλιά μας (Ανδριανόπουλοι, Αντρέας, Προβόπουλος, Αλογοσκούφης). Μας τάνει η ενημέρωση από τα "κανάλια" και τις εφημερίδες.
    Το ότι ο Greenspann και η παρέα "έπνιξαν το κουνέλι" το διαλαλούν εδώ και πολύ καιρό όχι μόνον Ιάπωνες και Γερμανοί, αλλά και οι πιό καλοί Αμερικανοί γνώστες της ΕΜΠΡΑΚΤΗΣ οικονομίας. Να αναφέρω πάλι, ενδεικτικά μόνον, το πολύ ... αγαπητό στην Ελλάδα όνομα George Soros;

  14. ακραίος ρεπουμπλικάνος avatar
    ακραίος ρεπουμπλικάνος 07/10/2008 20:50:06

    σε ακούω και σε καταλαβαίνω, αλλά δεν μου αρέσει να κάνω εκ των υστέρων κριτική. Ο Greenspan, για μένα, ήταν ήρωας. Διαχειρίστηκε την ρευστότηα και τον πληθωρισμό και την μικρή ύφεση. Ο κάθε Greenspan διαχειρίζεται αυτά τα θέματα μόνο και όχι τα μακροοικονομικά ή τις ανθρώπινες συμπεριφορές.

    Τα χάλια που υφίστανται οι αγορές δεν οφείλονται σε κεντρικούς τραπεζίτες. Η διαχείρισή του ελέγχεται εν μέρει από κεντρικούς τραπεζίτες. Ο Volcker ήταν επίσης ήρωας. Μέ μόνη την επισ΄μανσή του ότι οι δείκτες κυκλοφορίες χρήματος δεν απεικόνιζαν σωστά τις ανάγκες της οικονομίας απελευθέρωσε την μετά-Carter εποχή.

    Άλλοι λόγοι οδήγησαν στις μετέπειτα υπερβολές, που έχουν σχέση με κατάργηση παλιών ρυθμίσεων και αλλάγές σε απλά πραγματάκια. Αυτά επέτρεψαν στην έμφυτη απληστία να κυριαρχήσει, και μας έφερε εδώ. Όχι το Fed το τωρινό ή το προηγούμενο κλπ. Αυτοί οι «άλλοι λόγοι» είναι άλλο κεφάλαιο...

    Δεν τον ξέρω αυτόν τον Soros αλλά κάτι δεν μου αρέσει σε αυτόν. Α! θυμήθηκα. Μέγας χρηματοδότης των Δημοκρατικών! :-)

  15. Μποτίλια avatar
    Μποτίλια 07/10/2008 21:03:42

    Αφού έκλεψαν με ταχυδακτυλουργικά τεχνάσματα τα χρήματα των "επενδυτών", τα επανεπενδύουν στον εαυτό τους. Θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κάποιος το άνοστο σενάριο "μαγκιά", αν δεν είχαν προηγηθεί τόσες προειδοποιήσεις.

  16. Nick avatar
    Nick 07/10/2008 21:22:53

    Τέλεια. Τρίζουν τα κόκκαλα του Jackson

    @ακραίος ρεπουμπλικάνος: Ο Ron Paul άλλα λέει και συνήθως πέφτει μέσα 100%. School of Austrian Economists.

  17. ακραίος ρεπουμπλικάνος avatar
    ακραίος ρεπουμπλικάνος 07/10/2008 21:38:48

    Ron Paul

    He entered the 1988 presidential election, running as the Libertarian nominee while remaining a registered Republican, and placed a distant third.

    Paul has been described as conservative, Constitutionalist, and libertarian.[2] He advocates a foreign policy of nonintervention, having voted against actions such as the Iraq War Resolution, but in favor of force against terrorists in Afghanistan. He favors withdrawal from the North Atlantic Treaty Organization and the United Nations, citing the dangers of foreign entanglements to national sovereignty. Having pledged never to raise taxes, he has long advocated ending the federal income tax

    Γουστάρω Nick, γουστάρω

  18. Nick avatar
    Nick 07/10/2008 22:06:42

    Και να φανταστείς το federal income tax είναι και παράνομο. Αν δεν κάνω λάθος συνταγματολόγοι έχουν πεί πως δεν υπάρχει νόμος περί φόρου εισοδήματος.

  19. Le canard avatar
    Le canard 07/10/2008 22:11:53

    Ενα ακόμα μεγάλο ξαναμοίρασμα του συγκεντρωμένου αεριτζίδικου πλούτου σε διεθνές επίπεδο, όπως το 2000 έγινε στην Ελλάδα με το Χρηματιστήριο.

  20. ακραίος ρεπουμπλικάνος avatar
    ακραίος ρεπουμπλικάνος 07/10/2008 23:29:57

    ελευθερία

  21. aris avatar
    aris 08/10/2008 00:01:50

    Η ελευθερία σου εξαντλείται στο πως θα παντελονιάζουν το χρήμα οι καπιτάλες ακραίε ρεπουμπλικάνε.
    Όλα τα άλλα θεωρίες...

  22. miaouth avatar
    miaouth 08/10/2008 00:15:41

    Νέο χαμηλότερο χαμηλό ο DOW JONES απόψε.
    Η επόμενη σημαντική τεχνική στήριξη είναι στα 7.900 - 8.100.

  23. ακραίος ρεπουμπλικάνος avatar
    ακραίος ρεπουμπλικάνος 08/10/2008 00:24:21

    την ελευθερία ο καθένας την αντιλαμβάνεται διαφορετικά. Υπάρχει η ελευθερία της επιλογής, η ελευθερία της αγοράς, ή ελευθερία της μετακίνησης και η ελευθερία της σκέψης. Η ελευθερία του να κάνεις λάθος, η ελευθερία του να μην έχεις το κρατος πατερούλη, η ελευθερία του να είσαι αδέσποτος. Πολλές ελευθερίες. Α-ΔΕΣΠΟΤΟΣ είναι η αγαπημένη μου.

    Τον Dow τον περιμένω κάτω από τις 7000. Τον ΓΔ του ΧΑ κάτω στις 1200-1500.

  24. miaouth avatar
    miaouth 08/10/2008 00:33:56

    Άν φύγει κάτω από τα 7.800 και δεν υπάρξει ΜΕΙΖΟΝ οικονομικό ή πολιτικο-οικονομικό γεγονός, δεν είναι εντελώς απίθανο (άν ισχύει η αγνή και αμόλυντη Τεχνική Ανάλυση) να δούμε και τετραψήφιο νούμερο με το 4 μπροστά.
    Το ελληνικό, περίπου εκεί που λέει ο extreme.

    ΥΓ. Τα παραπάνω δεν αποτελούν κατά κανένα τρόπο επενδυτική συμβουλή, ούτε προτροπή γι αγορά ή πώληση μετοχών.

  25. aris avatar
    aris 08/10/2008 00:35:23

    Η ελευθερία να σκοτώνεις τους ιρακινούς, τους αμερικανούς(δίδυμοι πύργοι), η ελευθερία να μεγιστοποιείς τα κέρδη σου και να το παιρνας στην κοινωνία ως δική της ανάγκη, η ελευθερία να μολύνεις τον πλανήτη λές και είναι η τουαλέτα σου η ελευθερία σου η αδέσποτη, η ελευθερία κάθε εξουσίας...
    άβε καίσαρα, άβε DOW JONES!
    Κάποτε η ανθρωπότητα θα έχει περισσότερο σεβασμό στους Αφρικανούς προγόνους που λέει ο ΠΠ παρά στα ελευθερα αρπακτικά του "πολιτισμένου" κόσμου.

  26. miaouth avatar
    miaouth 08/10/2008 00:48:18

    Η πραγματική ελευθερία συμπυκνώνεται σε δυό απλά, αλλά συνδυασμένα αξεχώριστα πράγματα:
    Η ελευθερία του άλλου να σκέφτεται διαφορετικά από εσένα (Ρόζα Λούξεμπουργκ).
    Και η δική σου ελεύθερη και χωρίς καταναγκασμό βούληση, να πράττεις όπως θα ήθελες να πράττουν όλοι οι άλλοι (Κατηγορική Προσταγή του Κάντ).
    Όλα τα άλλα είναι ανάπηρες ελευθερίες και υποκατάστατα (ή στη χειρότερη περίπτωση, ελευθερίες - "μαιμού")

  27. ακραίος ρεπουμπλικάνος avatar
    ακραίος ρεπουμπλικάνος 08/10/2008 01:06:10

    εν τάξει, θα πάμε σε βαθειά φιλοσοφικά και ηθικά που ένας ακραίος ρεπουμπλικάνος μεν, ψιλοάθεος δε, δεν μπορεί να χειριστεί.

    Ο Bernanke υπαινίχθη μείωση του «διατραπεζικού» που ερμηνεύτηκε (νομίζω) ότι φοβάται την ύφεση περισσότερο από τον πληθωρισμό (λογικό γιατί το πετρέλαιο και τα μέταλλα μπορεί φάνε τούμπες)

    Ας δηλώσω εγώ, εφεξής, μετριοπαθής δημοκρατικός για να αγνοήσετε εμένα, και πείτε μου καλοί μου άνθρωποι, πόσα απο αυτά θα έρθουν εδώ και ποιός θα κάνει τι; Χωρίς πλάκα. Δεν νομίζετε ότι μερικές μεγάλες γερμανικές βιομηχανικες εχουν το ίδιο πρόβλημα που είχε η GE και ώθησε στις αγορές commercial paper και το σχόλιο του Π-Π;

    Και σίγουρα οι ελληνικές δεν έχουν τέτοια προβλήματα α πα πα. Φανταστείτε την ΤτΕ να αγοράζει μεταχρονολογημένες επιταγές!

  28. ο νοών...νοείτω avatar
    ο νοών...νοείτω 08/10/2008 14:41:42

    Ελευθερία θα έπρεπε να υπάρχει μόνο για αυτούς που και ξέρουν την σημασία της και μπορούν να την εκτιμήσουν αλλά και να την διαχειριστούν.
    Εμείς βιώνουμε την ελευθερία της ζούγκλας.
    Φτάνουμε μέχρι εκεί που μας επιτρέπει ο δυνατότερος.
    Ο βρυχθησμός είναι απόλυτα ελέυθερος βέβαια.
    Και η σκέψη ομοίως.
    Μέχρι εκεί όμως.

  29. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 08/10/2008 17:44:04

    Φιλοι καλο ειναι να γνωριζουμε τον ορο FIAT CURRENCY/MONEY .. ect.

    διαβαστε εδω αρχικα
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_currency

    καθως επισης και εδω

    http://www.marketoracle.co.uk/Article5169.html

    ΠΠ

  30. ntinos avatar
    ntinos 08/10/2008 19:25:04

    Βάζω υποψηφιότητα για μέλος του συμβουλίου που θα κρίνει ποιός ξέρει τη σημασία της ελευθερίας και συνεπώς τη δικαιούται ποιός όχι... (όχι ότι έχω καμμιά διακαή επιθυμία, αλλά καλύτερα εγώ παρά κάποιος άλλος):)

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.