#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/09/2010 14:04
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αγγελόπουλος: «Δεν υπάρχει τίποτε πιο διεθνές από αυτό, που είναι εθνικό»



(Μόντρεαλ – ΑΠΕ). Ήρθε στο Μόντρεαλ πολλές φορές. Μόνο, που αυτή την τελευταία, ήρθε για να εγκαινιάσει το κινηματογραφικό αφιέρωμα, το οποίο οργάνωσε προς τιμήν του το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Μόντρεαλ, με τη χορηγία ιδιοκτήτη αλυσίδας εστιατορίων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

    Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος μιλάει αποκλειστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για όλα. Για την κρίση, τους νέους, το Χόλιγουντ, την Ελλάδα, τις αλησμόνητες πατρίδες, αλλά και για την ταινία, που ετοιμάζει αυτή την εποχή.

Ο καταξιωμένος Έλληνας σκηνοθέτης καλεί τη νέα γενιά των Ελλήνων σκηνοθετών να μην καμφθεί από την κρίση και υπογραμμίζει πως επιμένει να κινηματογραφεί στην Ελλάδα και την ελληνική γλώσσα, διότι «δεν υπάρχει τίποτε πιο διεθνές από αυτό, που είναι εθνικό».

    -

- Πώς αποτιμάτε αυτή την εμπειρία του αφιερώματος στο Μόντρεαλ;

- Στο Μόντρεαλ έρχομαι με συμμετοχές στο Διεθνές Φεστιβάλ, επί χρόνια. Το διαφορετικό της εμπειρίας είναι πως τώρα δεν πρόκειται για μια καινούρια ταινία μου, αλλά για μια ρετροσπεκτίβα, ένα είδος αφιερώματος. Από την άλλη πλευρά, αυτή η ιστορία είναι περισσότερο κοντά στην ελληνική παροικία, μιας και είναι οργανωμένη από Έλληνες, σε συνεργασία με τον Σερζ Λοζίκ, πρόεδρο του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Μόντρεαλ.

- Η ρετροσπεκτίβα έγινε με πρωτοβουλία ενός ιδιώτη, του Κώστα Σπηλιάδη, προκειμένου να γιορτάσει με τους Έλληνες και τους ντόπιους τα 30 χρόνια της επιχείρησής του. Πιστεύετε πως είναι μια επένδυση πολιτισμού για την ελληνική παροικία, αλλά και για την πόλη;

- Όλη αυτή η εκδήλωση είναι όντως μια πολιτιστική προσφορά, γιατί έχει κι άλλες πλευρές εκτός από την προβολή των ταινιών. Δίνεται έμφαση στην ελληνική παροικία, στο σύνολό της, καθώς με πρωτοβουλία των Ελλήνων γίνεται ένα αφιέρωμα, όπου καλούνται και οι μη Έλληνες της πόλης να γνωρίσουν την ελληνική κινηματογραφία, έστω και στο όνομα ενός σκηνοθέτη, εμού δηλαδή. Η όλη υπόθεση είναι ότι αντί να γυρίζει μια ταινία μου στον κόσμο, πραγματοποιούνται πλέον αφιερώματα (σε Άδανα, Σμύρνη, Ινδία, Χονγκ Κονγκ και αλλού) με μια ομάδα ταινιών μου κι αυτό έχει σχέση με την ιστορία ενός έργου χρόνων, όπως συμβαίνει και με άλλους σκηνοθέτες στον κόσμο.

- Προβάλλονται όλες οι ταινίες σας σ' αυτό το φεστιβάλ-αφιέρωμα;

-Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου έστειλε ταινίες μου, που είναι υποτιτλισμένες στα γαλλικά, ένεκα της γαλλοφωνίας στο Μόντρεαλ. Επειδή η ζήτηση για ρετροσπεκτίβες είναι πολύ μεγάλη, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου κάνει επιλογή ταινιών και στέλνει αναλόγως στα διάφορα αφιερώματα. Μάλλον δεν έχει τη δυνατότητα να τις στείλει όλες.

- Μιας και ο δρόμος σύντομα θα σας φέρει πάλι στα Άδανα, στις αλησμόνητες πατρίδες, πόσο σας έχει επηρεάσει αυτός ο ξεριζωμός των Ελλήνων από τη Μικρασία; Έχει καταγραφεί στην κινηματογραφία σας;

- Νομίζω πως είμαι ο πρώτος που σε ταινία μεγάλου μήκους έβαλα μαρτυρίες Ελλήνων για τη Μικρασιατική Καταστροφή. Υπάρχει ένας μονόλογος ενός ηθοποιού στον «Θίασο», που παίζει τον Αγαμέμνονα και μιλάει για την εθνική καταστροφή. Κάποια στιγμή θα πρέπει νομίζω η τουρκική πλευρά να σκεφτεί να αποδεχθεί ότι όντως ήταν Καταστροφή.



- Σ' αυτό το ταξίδι μιλήσατε με τους μαθητές των τρίγλωσσων ημερήσιων σχολείων «Σωκράτης». Τι αποκομίσατε από αυτή τη συνάντηση;

- Καταρχάς, εντυπωσιάσθηκα από το σχολείο. Πολύ ωραίο σχολείο. Με εντυπωσίασαν τα παιδιά, που σηκώνονταν, έρχονταν μπροστά στο μικρόφωνο κι έκαναν ερωτήσεις. Και μάλιστα ερωτήσεις, που τις είχαν σκεφθεί σοβαρά. Ένας νεαρός ίσαμε δέκα χρονών μού ομολόγησε ότι θέλει να γίνει σκηνοθέτης. Όλο αυτό ήταν μοναδική εμπειρία, χάρηκα πολύ που υπάρχει αυτό το φυτώριο της ελληνικής γλώσσας εδώ στο Μόντρεαλ.

- Το Μόντρεαλ άνοιξε πρώτο το φεστιβάλ κινηματογράφου στον Καναδά. Ωστόσο, το Τορόντο πήρε τα ηνία. Πιστεύετε πως αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το Μόντρεαλ κράτησε το ευρωπαϊκό προφίλ του, ενώ το Τορόντο ...αυτομόλησε στο Χόλιγουντ;

- Πιστεύω πως μεγαλύτερο ρόλο έχει παίξει η αγγλική γλώσσα, που σήμερα είναι ένα είδος εσπεράντο. Όλοι μιλάνε αγγλικά, η δική μου γενιά μάθαινε γαλλικά κι ονειρευόταν το ταξίδι στη Γαλλία. Τώρα όλος ο κόσμος μιλάει αγγλικά και ονειρεύεται να πάει στο Λονδίνο, στη Νέα Υόρκη. Αυτή η αγγλική γλώσσα είναι ισοπεδωτική, είναι διεισδυτική, τα σαρώνει όλα. Αυτή έχει αναδείξει και το φεστιβάλ του Τορόντο σε πιο εμπορικό, καθώς συμμετέχουν όλες οι ταινίες του Χόλιγουντ.

- Τι σημαίνει Ελλάδα για σας;

- Είχα πολλές ευκαιρίες να φύγω. Όταν άρχισα να έχω επιτυχία, μου έγιναν πολλές προτάσεις και από την Αμερική και από τη Γαλλία και από αλλού. Δεν έφυγα, όμως, ποτέ. Θα σας πω γιατί. Σπούδαζα στο Παρίσι και είχα αποφασίσει να μείνω εκεί. Δέχθηκα πρόταση να δουλέψω ως βοηθός και μετά θα ακολουθούσα την πορεία μου. Επέστρεψα στην Ελλάδα, ήταν το 1964, να δω τους δικούς μου και να ξαναφύγω. Καλοκαίρι, Ιουλιανά, συγκρούσεις με την Αστυνομία. Πέφτω πάνω στην Αστυνομία, περνώντας ένας αστυνομικός με χτυπάει χωρίς λόγο. Με πετάει κάτω, μου σπάει τα γυαλιά, έσκυψα να τα μαζέψω. Εκείνη τη στιγμή έγινε κάτι μέσα μου.

    Όταν γύρισα στο σπίτι με κάλεσε μία δημοσιογράφος να μου προτείνει να κάνω κριτική κινηματογράφου σε μια δημοκρατική εφημερίδα. Της είπα ότι σκόπευα να ξαναφύγω, να γυρίσω στο Παρίσι. Τη νύχτα δεν κοιμήθηκα. Το πρωί της τηλεφώνησα πως θα δεχόμουν τη δουλειά. Έτσι έμεινα στην Ελλάδα.



- Το Χόλιγουντ δεν έχει κατορθώσει να αγκαλιάσει τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο. Οφείλεται αποκλειστικά στη γλώσσα, ή υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες;

- Η γλώσσα είναι ο μεγάλος παράγοντας, αλλά είναι και αυτή η... ιμπεριαλιστική νοοτροπία του Χόλιγουντ. Η εξάπλωση μιας αυτοκρατορίας πατάει στη γλώσσα, αλλά και στην τέχνη. Η όλη ιστορία δεν είναι αθώα. Ο αμερικανικός κινηματογράφος έχει πλευρές. Ξεκίνησε αθώα, πρωτοποριακά, ξεκίνησε με διάφορους ανθρώπους, που έκαναν σημαντικό κινηματογράφο. Αλλά μετά, άρχισε να ξερνάει όσους είχαν λόγο παραπάνω από το σύνηθες, δηλαδή τον Όρσον Ουέλς, τον Τσάπλιν, τον έναν, τον άλλον.

    Το Χόλιγουντ δεν δέχεται την αυτονομία, την άποψη, τη διαφορετικότητα. Κάποτε κάποτε ξεφεύγουν κάποιοι, αλλά πάντα μέσα σε ένα πλαίσιο. Ο Κόπολα προσπάθησε να ξεφύγει, αλλά το πλήρωσε. Αυτό είναι, μια βιομηχανία.

- Πόσο έχει επηρεάσει τον ελληνικό κινηματογράφο η οικονομική κρίση και τον διεθνή κινηματογράφο η παγκόσμια;

    Ακόμη δεν έχουν φανεί τα σημάδια της οικονομικής κρίσης έντονα. Αύριο, μεθαύριο, θα είναι εμφανέστερα, δηλαδή είναι πιθανόν η επόμενη χρονιά να είναι μια χρονιά με απουσία ταινιών. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου έχει νεκρωθεί, το υπουργείο Πολιτισμού δεν απαντάει, σαν να μην υπάρχει και συναλλάσσεται με τυχάρπαστους παραγωγούς, επειδή έτσι το θέλει κάποιος συμβουλάτορας.

    Αυτό που έχει σημασία είναι πως όλη αυτή την ιστορία την πληρώνει περισσότερο ο πολιτισμός. Και όμως, η κυβέρνηση θα πρέπει να καταλάβει πως ο μοναδικός χώρος που δεν πρέπει να θιγεί από αυτή την κρίση είναι ο πολιτισμός. Γιατί ο κινηματογράφος, το θέατρο, οι τέχνες δεν είναι μια ιστορία κέρδους, αλλά πνεύματος και ηθικού αναστήματος ενός λαού.

- Ανάλογη είναι και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα στην Ευρώπη;

- Ναι, αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη έχουν χαμηλώσει τραγικά οι προϋπολογισμοί για τον πολιτισμό, έχουν μικρύνει σημαντικά οι παραγωγες ταινιών, στη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανια, την Πορτογαλία κ.α.

- Ποια θέματα σας συγκινούν σήμερα για να φτιάξετε μια ταινία; Περάσατε έντονα στη φιλμογραφία σας το μετεμφυλιακό σύνδρομο στην Ελλάδα. Σήμερα πού βρίσκεστε;

    Η επόμενη ταινία μου είναι πάνω στη σημερινή κρίση. Είναι τελείως σύγχρονη και δεν έχει σχέση με παρελθόν. Έχει, μάλλον, σχέση με το μέλλον. Είναι μια ταινία, που ενώ σημαδεύει το παρόν, στοχεύει το μέλλον, σαν προφητεία μιας δύσκολης περιόδου, που θα γίνει δυσκολότερη αύριο.

- Ένα μικρό απολογισμό του έργου σας;

- Όλες μου οι ταινίες έγιναν με το ίδιο πάθος, με τον ίδιο νεανικό ενθουσιασμό. Οι ταινίες μου μιλούν για το χθές, το σήμερα, το αύριο, για ό,τι ενδιαφέρει τον άνθρωπο και ό,τι σαν συνείδηση μπορούσα να εισπράττω από τα ερωτήματα, που μπαίνουν στον κόσμο. Βέβαια, με την ιδιαιτερότητα ενός Έλληνα, γιατί είμαι Έλληνας.

- Θωρείτε ότι προσφέρει γνησιότητα η εθνικότητα;

- Δεν υπάρχει τίποτε πιο διεθνές από αυτό, που είναι εθνικό.

- Πώς βλέπετε τον ελληνικό κινηματογράφο σήμερα;

- Υπάρχει μια καινούρια γενιά, ελπιδοφόρα, έχει ταλέντο, έχει ενδιαφέρον. Μακάρι να επιβιώσει μέσα στην κρίση. Νομίζω πως κάτι θα βγει απ' αυτή τη νέα ομάδα, που θα αφήσει ίχνη. Θα προκύψει κάτι σημαντικό.

- Ποια είναι η αγαπημένη σας ταινία, αυτή που σας έκανε να γίνετε σκηνοθέτης;

- Ήταν μία ταινία του αμερικανικού σινεμά. Μία ταινια που δεν θα την έλεγα αγαπημένη μου, αλλά ήταν αυτή που με οδήγησε. Χώθηκα στον κινηματογράφο κρυφά σαν τα παιδιά της εποχής. Τίτλος της ταινίας, «Άγγελοι με λασπωμένα πρόσωπα», του Μάικλ Ότις.

    Είναι μια ιστορία δύο φίλων μεγαλωμένων σε μια γειτονιά της Νέας Υόρκης. Ο ένας γίνεται παπάς και ο άλλος γκάγκστερ. Τελειώνει με τον γκάγκστερ να οδηγείται στην ηλεκτρική καρέκλα και τον παπά φίλο του να τον εξομολογεί. Βλέπουμε τη σκιά του μελλοθάνατου να μεγαλώνει στον τοίχο, εκείνον να παίζει τον σκληρό. Κατόπιν, σπάει: «Δεν θέλω να πεθάνω», λέει και ουρλιάζει να μην τον πάρουνε στην ηλεκτρική καρέκλα. Αυτή η κραυγή -ήμουν εννιά χρονών- αυτή η κραυγή «Δεν θέλω να πεθάνω», με άφησε ξάγρυπνο τις νύχτες και με οδήγησε στον κινηματογράφο οριστικά και αμετάκλητα.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 25/09/2010 14:15:51

    Ἡ φράση ἀνήκει στὸν μέγα κινηματογραφιστὴ Ρενουάρ: Plus c' est local et plus c' est universel.

    • Γιάννης Σ. avatar
      Γιάννης Σ. @ Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 25/09/2010 15:47:19

      Μπορεί και να το είπε, αλλά δεν έχω δει ποτέ μια πηγή γι' αυτό. Οι αναζητήσεις επιστρέφουν κυρίως αποτελέσματα από Ελλάδα. Είναι αδύνατο να μην υπάρχει μια σοβαρή γαλλική πηγή κάπου. Μήπως δεν ήταν αυτή η ακριβής φράση;

    • Γιάννης Σ. avatar
      Γιάννης Σ. @ Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 25/09/2010 15:53:55

      Να σημειώσω πως με βρίσκει σύμφωνο το πνεύμα της δήλωσης. Όμως θα ήθελα να δω το πλαίσιο. Την είπε σε κάποια συνέντευξη; Έγραψε σχετικά σε κάποιο βιβλίο; Η πιο σοβαρή πηγή που βρίσκω, είναι μια αναφορά σε ένα άρθρο του 1997 στη Libération.

      http://www.liberation.fr/medias/0101218664-arte-0h10-la-lucarne-amsterdam-global-village-de-johan-van-der-keuken-les-deracines-d-amsterdam

      Υπάρχουν επίσης παραλλαγές που αποδίδονται σε άλλους.

  2. blue nile avatar
    blue nile 25/09/2010 14:28:38

    έτσι είναι

  3. ΝΤΑΝΤΟΝ avatar
    ΝΤΑΝΤΟΝ 25/09/2010 14:46:40

    """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    Ο ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ - Ο Ι. ΜΕΤΑΞΑΣ - Ο Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ β΄ ΚΑΙ Η ΔΙΕΤΕΤΑΓΜΕΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ¨ΔΙΚΤΑΤΟΡΕΣ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ¨ ...
    """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

    ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΣΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΛΑΚΟΠΟΥΛΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ¨ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ¨

    *****************************************************************

    Αγαπητέ μου Γιώργο

    Επειδή μου έκανες την τιμή και μου πρόσφερες τη χαρά με την αναφορά σου στην εορταστική συναυλία στον Λυκαβηττό προβάλλοντας και σχολιάζοντας τη φοβερή λέξη «Κατοχή» που εξεστόμισα εκεί, με προκαλείς να εκφράσω δυο-τρεις σκέψεις που δύσκολα βρίσκουν (για ανεξήγητους λόγους εδώ και καιρό) φιλόξενο χώρο στις «καθώς πρέπει» εφημερίδες, με την κρυφή ελπίδα μήπως και η στήλη σου αποτελέσει εξαίρεση στον κανόνα.

    Δεν είπα όμως μόνο τη λέξη «Κατοχή» αλλά και απηύθυνα προς κάθε κατεύθυνση την προειδοποίηση ότι με βάση την ιστορική πείρα «ο Έλληνας όταν στριμώχνεται, καθώς είναι πολυμήχανος, υποχωρεί, με τη σκέψη ότι τελικά κάτι θα γίνει για... να αποφύγει το κόστος της αναμέτρησης. Υποχωρεί, υποχωρεί λοιπόν έως ότου τον αναγκάσουν να βρεθεί με την πλάτη στον τοίχο.

    Τότε μη έχοντας άλλη διαφυγή, θα γίνει είτε ήρωας είτε ραγιάς».

    Είναι λοιπόν φρόνιμο, για τους εκάστοτε δυνατούς, να μη ξεγελιώνται από την υπομονή, την παθητικότητα και την υποχωρητικότητα του ελληνικού λαού αγνοώντας είτε υποτιμώντας το γεγονός ότι ο ίδιος έχει θέσει λόγω της ιδιομορφίας του χαρακτήρα του την κόκκινη γραμμή, όπου η «σύνεση» μεταβάλλεται σε κείνο το γνωστό ΟΧΙ, χάρη στο οποίο άλλωστε η έννοια «ελληνικότητα» από αρχαιοτάτων χρόνων είναι συνυφασμένη με υπεράνθρωπες θυσίες με καταστροφικές για τον ίδιο συνέπειες, που όμως τελικά μας χαλυβδώνουν το ήθος και μας επιτρέπουν να βαδίζουμε όρθιοι με το κεφάλι ψηλά.

    Κι αυτός είναι ο λόγος που αγάπησα με τόσο πάθος την Ελλάδα και τους Έλληνες, ενώ πρέπει να ομολογήσω ότι η καθημερινότητά τους με απωθεί σε σημείο που να αποζητώ την απομόνωση.

    Γνωρίζω όμως και κάτι άλλο: ότι ο Έλληνας με τους καλούς γίνεται καλλίτερος, ενώ με τους κακούς χειρότερος. Γι' αυτό και το σύνθημα «η Ελλάδα στους Έλληνες» τον ομόρφυνε και τον συστράτευσε, γιατί πίσω απ' αυτό έβλεπε ότι κάποιοι δυνατοί θέλουν να παλέψουν μαζί του για κείνο που αγαπά περισσότερο: την εθνική ανεξαρτησία!

    Κοίταξε όμως πόσο παράξενος σκηνοθέτης είναι η ζωή, ώστε ύστερα από τριάντα χρόνια να βρεθεί ένας «κλώνος» εκείνου που ανέμισε το σύνθημα αυτό πάνω από τα κεφάλια των Ελλήνων, να πει το ακριβώς αντίθετο!

    Ότι δηλαδή είμαστε υποχρεωμένοι να παραχωρήσουμε ένα μέρος από την εθνική μας ανεξαρτησία. Υποχρεωμένοι από ποιους; Και τι είναι η εθνική ανεξαρτησία για να την παραχωρείς και μάλιστα εθελοντικά πιστεύοντας και διαλαλώντας ότι έτσι σώζεις τον λαό;

    Όμως η εθνική ανεξαρτησία είναι η ψυχή, η πνοή, η ίδια η ζωή ενός ελεύθερου λαού. Χωρίς αυτήν ο λαός είναι ουσιαστικά νεκρός. Μιας και η ψυχή δεν είναι ένα φτηνό πανί που το κόβεις για να δώσεις ένα κομμάτι εδώ κι ένα κομμάτι εκεί. Είναι ένα ΟΛΟΝ, ομοούσιο και αδιαίρετο.

    Και μου προκαλεί αληθινό πόνο το γεγονός ότι τόσοι πολλοί και αξιόλογοι, ξεκινώντας από τον Γιώργο Παπανδρέου, λησμόνησαν τις θυσίες αυτού του λαού για την υπεράσπιση της εθνικής του ανεξαρτησίας.

    Θα ΄θελα εδώ να υπενθυμίσω ότι ο Ιταλός πρεσβευτής στις 28 Οκτωβρίου του 1940 ζήτησε από τον Ιωάννη Μεταξά την άδεια να χρησιμοποιήσουν οι Ιταλοί ορισμένα λιμάνια και αεροδρόμια. Και εκείνος είπε ΟΧΙ εκφράζοντας την θέληση ολόκληρου του ελληνικού λαού. Δεν δήλωσε «για να γλιτώσω την χώρα από την καταστροφή ενός ενδεχομένου πολέμου "παραχώρησα ένα μέρος της εθνικής μας ακεραιότητας"».

    Και ρωτώ: συγκριτικά ποια παραχώρηση είναι πιο σημαντική για την ανεξαρτησία ενός λαού; Ο έλεγχος 2-3 λιμανιών ή η καθολική υποταγή της οικονομίας; Με άλλα λόγια ποια θα ήταν βαρύτερη μορφή ξένης κατοχής; Η πρώτη ή η δεύτερη;

    Και κάτι ακόμη: Πιστεύω και μπορώ να το αποδείξω, ότι δεν είναι η οικονομική μας κρίση που οδήγησε την Τρόϊκα στη χώρα μας αλλά ότι αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας διεθνούς συνωμοσίας με όργανα τρεις Τράπεζες, μια Αμερικανική και δυο Ευρωπαϊκές.

    Το πώς και το γιατί, όπως φαίνεται, ο ελληνικός λαός θα το δει μόνο όταν βρεθεί με την πλάτη στον τοίχο. Και τότε θα πονέσει πολύ. Πάρα πολύ.

    Όσο για τον ρόλο του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης θέλω να εκφράσω μόνο μια ευχή: Ότι έχουν πέσει θύματα της πρωτοφανούς συκοφαντικής εκστρατείας που κάποιοι ενορχήστρωσαν κατά της χώρας και του λαού μας με καταστροφικές βλέψεις για το μέλλον μας, που άλλωστε δεν τις κρύβουν και που για ανεξήγητους λόγους δεν φαίνεται να τις έχουν αντιληφθεί ακόμα τόσοι και τόσοι αξιόλογοι άνθρωποι, των οποίων την ευθύνη και τον πατριωτισμό κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει.

    Όμως και μόνο το γεγονός αυτό αποτελεί κατά την ταπεινή μου γνώμη μέγιστη τραγωδία, δεδομένου ότι γίνονται έτσι άθελά τους ο καλλίτερος αγωγός -σε σχέση με την κομματική γεωγραφία της χώρας μας- για να επιβληθεί η πιο σατανική και καταστρεπτική επίθεση από όσες έχει δεχθεί ο ελληνικός λαός μέχρι σήμερα. Γιατί χτυπούν ταυτόχρονα το σώμα και την ψυχή μας αποβλέποντας στην ολοκληρωτική μας διάλυση.

    Με θερμούς χαιρετισμούς,

    Μίκης Θεοδωράκης


    Αναδημοσίευση από το ομογενειακό :

    http://www.doryforos.org/syzitiseis/viewtopic.php?t=1196&sid=9452a5d668e9e90f7ebd7e373862eb1f

    Υ.Γ. ( ¨ΝΤΑΝΤΟΝ¨ ): Η συνέντευξη του Θ. Αγγελόπουλου και η τελευταία επιστολή του Μ. Θεοδωράκη θα μπορούσαν να αποτελέσουν ¨διδακτική ύλη¨ για τις κ.κ. για το Ίδρυμα Σόρρος , τις κ.κ. Μ. Ρεπούση και Θ. Δραγώνα , τους Συνασπισμούς της βλακείας και της προόδου , όπως επίσης και για τα άλλα στρατεύματα κατοχής της ¨Νέας Τάξης Πραγμάτων¨ που ονειρεύονται την Παγκόσμια Διακυβέρνηση στο ¨κοινό μας σπίτι¨ που απειλείται από τις ¨ηλιακές καταιγίδες¨ και την ¨κλιματική αλλαγή...¨ .

    • aengus avatar
      aengus @ ΝΤΑΝΤΟΝ 25/09/2010 16:10:44

      Προσυπογράφω το υστερόγραφό σου: Πάντως αυτό το «έχουν πέσει θύματα της πρωτοφανούς συκοφαντικής εκστρατείας» οι πρωταίτιοι, δεν νομίζω να το πιστεύει ούτε ο ίδιος ο Μ.Θ. Ίσως υπάρχουν κάποιοι λόγοι που του υπαγορεύουν αυτή τη γλώσσα εδώ. Δεν μπορώ να τους φανταστώ.

      • aengus avatar
        aengus @ aengus 25/09/2010 16:13:37

        Λάθος μου, δεν είχα προσέξει ότι το διατυπώνει σαν «ΜΙΑ ΕΥΧΗ».
        Άκυρον λοιπόν.

  4. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 25/09/2010 14:46:55

    Και μια και μιλάμε για Montreal, από κει ξεπήδησε ένα καταπληκτικό γκρουπάκι με καταθλιπτική αιθέρια μουσική (για όσους αρέσει το είδος) με το όνομα Godspeed You Black Emperor. Ψάξτε το αν ψάχνεστε για καλή περίεργη μουσική.

  5. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 25/09/2010 14:50:50

    ΓΑΠ πρωταγωνιστης σε ταινα του Αγγελοπουλου.. δρομο περνω, δρομο αφηνω και ολο ταξιδευω με τα πρασινα αλογα ταισμενα και σελωμενα.

    ΠΠ

  6. aengus avatar
    aengus 25/09/2010 14:56:32

    Πέρα από την πατρότητα της ρήσης (άλλωστε το ίδιο έχει πει και ο Γέητς, μεταξύ άλλων), μόνο μέσα από τη γλώσσα, τα οικεία σύμβολα, τις παραδόσεις, τη «μνημοσύνη» του λαού και του καλλιτέχνη ως «συλλογικού ανθρώπου», μπορούμε να αγκαλιάσουμε τον κόσμο και το σύμπαν. Οι τραγικοί μας ποιητές είναι παγκόσμιοι γιατί είναι Έλληνες. Ο Συγκ γιατί είναι Ιρλανδός, Ο Βέρντι γιατί είναι Ιταλός, ο Σιμπέλιους γιατί είναι Φιλανδός … Ο ι «μούλτι κούλτι» προσεγγίσεις συχνά προκάλεσαν την ανία, αν όχι την αηδία.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ aengus 25/09/2010 21:03:07

      Σωστά το θέτεις aengus, είναι η σχέση του τοπικού με το παγκόσμιο που φτιάχνει το κλασικό και διαχρονικό. Πολύ εύστοχα τα παραδείγματα, Έλληνες τραγικοί, Γέητς, Σύγκ, Βέρντι, Σιμπέλιους: Τοπικοί και εθνικοί, αλλά κλασικοί, παγκόσμιοι και διαχρονικοί.
      Θα πρόσθετα ως επίσης χαρακτηριστικό, τον Χαίλντερλιν: Επειδή ήταν τόσο αυθεντικά Γερμανός, κατάλαβε την Ελλάδα όσο κανείς της εποχής του, μη Έλλην ή Έλλην. Αλλά και όλη την ουσία του Ευρωπαικού πολιτισμού ή και πέρα από αυτόν, βλ. το ποίημά του για τους Ινδούς.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ aengus 25/09/2010 21:05:10

      Είδα τη λέξη σου «μνημοσύνη», γι αυτό μου ήρθε στο μυαλό ο Φρίντριχ Χαίλντερλιν.

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ aengus 25/09/2010 21:45:35

      Οι "μούλτι κούλτι" είναι συνήθως προσεγγίσεις ανθρώπων συμπλεγματικών βαθύτατα, που μισούν τη δική τους κουλτούρα και εξιδανικεύουν την κουλτούρα των "άλλων", συνήθως ενός από τους "άλλους", τον οποίο και θέτουν ως το αξεπέραστο πρότυπο.
      Ουσιαστικά, είναι η στάση του κακομοίρη "ιθαγενούς" έναντι του "πολιτισμένου" Ευρωπαίου, που ήρθε να του πουλήσει καθρεφτάκια και αλκοολούχα και να αγοράσει σκλάβους και να πάρει γη.
      Διαβάζω κάτι δικούς μας σχολιαστές στον Τύπο, όλους εκπροσώπους της αριστεροφιλελεύθερης και νεοφιλελεύθερης διανόησης, και είναι ολοφάνερος ο δογματισμός, η ημιμάθεια και η συμπλεγματικότητά τους. Βαθύτατο σύμπλεγμα μειονεξίας. Από τη δεκαετία του '90, με τον Σημίτη, αυτοί πήραν το πάνω χέρι και μας σερβίρουν κατεψυγμένο φαγητό σαν φρέσκο και μάλιστα σπουδαία σπεσιαλιτέ. Οι ίδιοι είναι τώρα που κόπτονται υπέρ του Μνημονίου, λες και βρήκαν τη μαγική συνταγή που θα αναγεννήσει την Ελλάδα. Συμπτωματικά, οι ίδιοι είναι που είχαν προβλέψει μεγάλο σεισμό, λοιμό και λιμό στην Κύπρο, που θα κατέληγε σε καταποντισμό της νήσου, εάν δεν ψηφιζόταν το σχέδιο Ανάν.
      Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μετριότητες, που αν δεν είχαν τα συγκεκριμένα ΜΜΕ για να προβάλλουν διαρκώς τις απόψεις τους ως τις μόνες ορθές, θα περιορίζονταν να τις αναλύουν σε παρέες των 5 ατόμων, προβεβηκυίας ηλικίας, σε καφέ του Κολωνακίου.

  7. Γιάννης Χριστόπουλος ΤΝΣ avatar
    Γιάννης Χριστόπουλος ΤΝΣ 25/09/2010 15:00:53

    Aσε ρε Αγγελόπουλε τις θεωρίες η πράξη της ζωής σου δεν επιβεβαιώνει τα λόγια σου...

  8. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 25/09/2010 15:04:49

    Οι φωτό με τα υπέροχα γλυκά χρώματα είναι από τις όχθες και τα περάσματα του ποταμού Σακουλέβα και από τα τοπία της Φλώρινας. Ειχε σχεδόν εμμονή με το τοπίο αυτό, αλλά χαλάλι γιατί αποτύπωσε διαχρονικά την εξαίσια δυτικομακεδονίτικη ομορφιά.

    • Κοντη Λιζα avatar
      Κοντη Λιζα @ αλλενάκι 25/09/2010 15:37:46

      ...από τα τοπία της Φλώρινας. ...

      Πως να μην έχει; Την Φλώρινα προώριζαν για πρωτεύουσα του κράτους που προσπάθησε να ιδρύσει ο ΔΣΕ δήθεν σαν δημοκρατικό κράτος (κάτι σαν την Ρουμανία του Τσαουσέσκου για να μην ξεχνιώμαστε) στην ουσία για την παραχώρηση της Μακεδονιας στους Σκοπιανοβούλγαρους κατά την επιταγή της Γ Διεθνούς.

      Δεν έχω δει τα πιο πρόσφατα έργα του αλλά όσα είδα γύρω από αυτο περιστρέφωνται.

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ Κοντη Λιζα 25/09/2010 15:42:06

        Αναρωτιόμουν και εγώ πότε το γύρισε στο εθνικό, μόνο από μία δήλωση βγαίνει αυτό το συμπέρασμα;

  9. ΝΤΑΝΤΟΝ avatar
    ΝΤΑΝΤΟΝ 25/09/2010 15:05:21

    Λάθος , η επιστολή Μ.Θ. δεν απευθύνεται στην εφημερίδα ¨Ελληνικός Κόσμος¨ , αλλά στην εφημερίδα τα ¨Νέα¨ :

    http://olympia.gr/2010/09/03/%C2%AB-%CF%80%CE%AF%CF%83%CF%89-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%B5%CF%81%CF%87%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B1-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CE%B8%CE%AD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7/

    Προφανώς η πρώτη αναδημοσίευση , την οποία μετέφερα εδώ , εκ παραδρομής παρασύρθηκε απο τον ¨δαίμονα του τυπογραφείου¨...

  10. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 25/09/2010 15:12:46

    Αν και δεν είμαι πολύ σίγουρος, καθώς οι ταινίες του παραείναι αργές για τα γούστα μου, νομίζω πως οι φωτογραφίες είναι από τη λίμνη Κερκίνη του νομού Σερρών και από τη ταινία "Το λειβάδι που δακρύζει".
    Νομίζω.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ Strange Attractor 25/09/2010 15:38:28

      μπορεί, για την πρώτη δεν ξέρω.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Strange Attractor 25/09/2010 22:05:10

      Η λίμνη της Κερκίνης είναι, από το "Λειβάδι".
      Τοπία της Φλώρινας είχε στο "Μετέωρο Βήμα του Πελαργού".
      Πάντα έχει το υδάτινο στοιχείο: Λίμνη, ομίχλη, χιόνι, το υγρό λιμάνι της Θεσσαλονίκης με βροχερό καιρό ("Ταξίδι στα Κύθηρα"). Δεν "γυρίζει" σχεδόν ποτέ σε ηλιόλουστα τοπία, περιμένει τον νεφελώδη καιρό.
      Είναι ένας νοτιοελλαδίτης καλλιτέχνης που πλάθει το μύθο της ορεινής ή πεδινής ενδοχώρας, μερικές φορές με αισθητική Σκανδιναβού ή Ρώσου.
      Ως Ηπειρώτης, με ρίζες στο Γράμμο, βρίσκω αυτή την αισθητική του οικεία. Πλάθει ένα μύθο αντίρροπο αλλά συμπληρωματικό με τον ηλιόλουστο "Μύθο του Αιγαίου".

  11. Στέργιος avatar
    Στέργιος 25/09/2010 15:57:53

    Α, τώρα μας τελείωσαν τα "μετέωρα βήματα" πάνω από σύνορα και οι κραυγές ότι "η Ελλάδα πέθανε";

  12. ΔΙΚΑΙΟΣ13 avatar
    ΔΙΚΑΙΟΣ13 25/09/2010 16:33:41

    ΣΤΡΑΤΗΓΕ ΜΟΥ ΙΔΟΥ Ο ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΑΣ..

    ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΕΙΠΕ?

    Ο ΤΣΟΛΑΚΟΓΛΟΥ ΗΤΑΝ ΈΛΛΗΝΑΣ?

    ΠΟΥ ΕΠΕΣΑΝ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΝΑΠΑΛΜ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ?

  13. Κοντη Λιζα avatar
    Κοντη Λιζα 25/09/2010 18:20:07

    Αυτος που το ειπε πηγε και βρήκε τον Αρη στην Τριπολη για να αποφυγει αλλη μια αιματοχυσία οπως αυτή του Μελιγαλα. Ποιος ηταν ομως που ειπε οτι έκανε το ΚΚΕ το έκανε για να βοηθήσουν τον Σαλιν και ον σοσιαλισμό. Οσο για τις ναπαλμ καλα κανανε και τις ριξανε στα καθηκια που πολεμούσαν τους αδελφούς τους για να βοηθήσουν κατι δημοκρατες σαν τον Σταλιν και ελογου σου.

    • ΤΟ ΨΑΧΤΗΡΙ avatar
      ΤΟ ΨΑΧΤΗΡΙ @ Κοντη Λιζα 25/09/2010 19:22:13

      ΠΙΕΣ ΛΙΓΟ ΝΕΡΟ ,ΡΕ!

      • Κοντη Λιζα avatar
        Κοντη Λιζα @ ΤΟ ΨΑΧΤΗΡΙ 26/09/2010 02:37:19

        Ρε να πεις όλο σου το σοι, χλεμπουρα.

    • aengus avatar
      aengus @ Κοντη Λιζα 25/09/2010 20:41:51

      Μήπως είσαι ή Κοντολίζα ;;;;;;;;

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ Κοντη Λιζα 25/09/2010 21:50:38

      Για τα παιδιά του κόσμου που ήταν κληρωτοί φαντάροι του Εθνικού Στρατού στον Εμφύλιο και έμειναν στο βουνό πολεμώντας 3 χρόνια, αφήνοντας πίσω χωράφια και οικογένειες, και σκοτώθηκαν πολλοί, επειδή κάποιοι ανόητοι ιδεοληπτικοί αγράμματοι τσαγκάρηδες και καπνεργάτες ήθελαν να φτιάξουν με το ζόρι την "κομμουνιστική" Ελλάδα, θα ζητήσει κάποια στιγμή συγγνώμη η Αριστερά;

  14. ΤΟ ΨΑΧΤΗΡΙ avatar
    ΤΟ ΨΑΧΤΗΡΙ 25/09/2010 19:19:26

    ΠΡΙΝ ΤΟ ΠΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ, Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΑΣΤΙΚΗ ΤΑΞΗ, ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΔΥΟ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ:
    ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΕΘΝΟΥΣ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΩΝ.
    ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, Η ΠΟΛΥΦΥΛΕΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
    ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ ΒΕΒΑΙΑ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΔΕΙ ΤΟ ΠΩΣ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΕ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΘΗΚΕ Η ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΧΡΟΝΩΝ.
    ΕΜΕΙΣ ΛΟΙΠΟΝ, ΩΣ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΞΟΥΜΕ ΩΣ ΕΝΟΙΑ ΤΟ ΓΕΝΟΣ. ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΟΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΤΑΞΗ. ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΣΗ ΜΑΣ.

    ΩΣ Κ.Κ.Ε ΛΕΜΕ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΣΠΕΙΡΩΘΟΥΝ ΟΙ ΛΑΟΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΞΙΚΗ ΤΟΥΣ ΘΕΣΗ, ΝΑ ΤΑΧΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΛΑΟΙ, ΔΙΟΤΙ ΕΠΕΙΔΗ Η ΑΣΤΙΚΗ ΤΑΞΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΑΔΟΘΕΙ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΑΝΤΡΑΠΕΙ, ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΣΠΕΙΡΩΘΟΥΝ ΟΙ ΛΑΟΙ. ΣΕ ΑΥΤΟ ΕΝΤΑΣΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΛΑΟΥ, ΚΑΙ,Η ΜΗ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ.
    ΕΠΕΙΔΗ ΑΚΟΜΑ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Η ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ,ΒΛΕΟΥΜΕ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ, ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΝΑ ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΓΕΝΟΣ. ΑΥΤΟ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΣΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ. ΜΑΣ ΕΠΙΒΑΛΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΤΑΓΕΣ ΤΟΥ ΤΟ ΣΥΤΗΜΑ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΣΥΓΚΡΟΥΟΜΕΝΑ.ΟΣΟ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΓΕΝΟΣ,ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΕΘΝΟΣ. ΣΕ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΠΡΠΕΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΙΑ ΤΟΥ "ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥ" ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΑΣΤΙΚΗ ΤΑΞΗ, ΟΠΟΥ ΤΕΡΑΣΤΙΟΙ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΟΙΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΤΑΞΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ.
    ΟΣΟ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΤΟΝ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΟΣΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΠΟΝΟ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ.
    ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΜΑΧΗ, ΕΜΕΙΣ ΩΣ Κ.Κ.Ε ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΡΟΝΤΕΣ.

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ ΤΟ ΨΑΧΤΗΡΙ 25/09/2010 21:53:15

      Εσείς ως ΚΚΕ-ΠΑΜΕ μοιράζετε προκηρύξεις στα αγγλικά και λέτε ότι οι αλλοδαποί εργαζόμενοι πρέπει να νομιμοποιηθούν, όπως και να έχουν βρεθεί εδώ μέσα, ό,τι δουλειά και να κάνουν.
      Την φρίκη του κομμουνισμού την είδαμε, ευχαριστούμε, δεν θα πάρουμε.
      Η λύση σας είναι αντίστοιχη με την "Τελική Λύση" του Χίτλερ: Ισοπέδωση των πάντων, μηδενισμός.

  15. JOHN avatar
    JOHN 25/09/2010 20:07:05

    Πολυ πιο ευκολα χειραγωγειται μια πολυπολιτισμικη κοινωνια απο ενα συμπαγες εθνικο συνολο.Και αυτο το στοχο εχει η καπιταλιστικη παγκοσμιοποιηση,μεσω της ισοπεδωσης να πετυχει την απολυτη και αδιαμφισβητητη κυριαρχια του συστηματος!

    • aengus avatar
      aengus @ JOHN 25/09/2010 20:40:20

      Γι΄ αυτό και η ροζ/φούξια/λιλά «αριστερά» τρελαίνεται για το «μούλτι κούλτι». Όπως και η …αείμνηστη Θάτσερ βεβαίως!

    • Misha avatar
      Misha @ JOHN 25/09/2010 22:12:49

      aengus

      Eπι το ελληνικότερον:

      ο Καμίνης υποστηρίζεται από ΔΝΤ-ΠΑΣΟΚ, Κουβέλη, Οικολόγους αλλά και...Μάνο , όπερ σημαίνει και Ντόρα εφοσον ο κολλητός της Σκυλακάκης ήταν δεξι χέρι και στο κόμα του Μάνου.

      Φαίνονται ετερόκλητα αυτά αλλά δεν είναι, κοινός τους τόπος είναι το μίσος προς τις τοπικές λαϊκές και πατριωτικές παραδόσεις και η πίστη στην δύναμη της «παγκόσμιας διακυβέρνησης» (λέγε ΥπερΚράτος του Μεγάλου Αδερφου.

  16. ΔΙΚΑΙΟΣ13 avatar
    ΔΙΚΑΙΟΣ13 25/09/2010 22:40:58

    ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΜΕΙΣ ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΙ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΤΗΝ ΛΕΦΤΕΡΙΑ..

    Πηγή: Καθημερινή
    Του Nικου Γ. Ξυδακη


    H φημολογούμενη επένδυση αρκετών δισ. στο αεροδρόμιο Ελληνικού από κεφαλαιούχους του Κατάρ, μας θέτει ενώπιον κρίσιμων ερωτημάτων, εφόσον ισχύει ότι οι επενδυτές επιθυμούν να ιδρύσουν καζίνο.
    Το πρώτο ερώτημα: Θέλουμε επενδύσεις; Προφανώς ναι· ουδείς έμφρων θα πει το αντίθετο στην παρούσα περίσταση. Αν ναι, τι έχουμε να πουλήσουμε; Γη. Ας πούμε, έξι χιλιάδες στρέμματα στο Ελληνικό, εκπληκτικών προσόντων: πλάι στο κύμα, σε δεσπόζουσα θέση επί του Σαρωνικού, σε οπτική απόσταση από την Ακρόπολη, σε μικρή απόσταση από το Σούνιο, υπό τη σκέπη του Υμηττού, με ικανοποιητικές έως άριστες συγκοινωνιακές και άλλες υποδομές.
    Η αξία του οικοπέδου, όμως, δεν ορίζεται από τα ήδη εκτεθέντα προσόντα. Για να την εκτιμήσουμε, πρέπει πρώτα να απαντήσουμε στο δεύτερο ερώτημα:
    Τι πουλάει η Ελλάδα; Οικόπεδα ή υπηρεσίες; Γη ή τουρισμό; Real estate ή προϊόντα με προστιθέμενη αξία; Εντέλει: είναι η Ελλάδα κτηματομεσίτης ή παραγωγός;

    Η χρήση της γης είναι στρατηγική απόφαση, με ιστορική σημασία σε βάθος πολλών γενεών. Ο τουρισμός στην Ελλάδα αναπτύχθηκε βάσει τέτοιων αποφάσεων, που ελήφθησαν ή δεν ελήφθησαν, καλώς ή κακώς· με ορθές, εσφαλμένες, ασαφείς ή ανύπαρκτες χωροθετήσεις, με έμφαση στην πώληση κάλλους φυσικού, κάλλους ανθρωπογενούς, ιστορίας, μνημείων, συμβολικών φορτίων. Ακόμη αυτά πουλάμε, αυτά είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα.
    Το καζίνο υπό τη σκιά της Ακροπόλεως και οι συνοδές λειτουργίες του είναι μια ριζικά διαφορετική στρατηγική τουριστικής ανάπτυξης: το αρχέτυπό της είναι το Λας Βέγκας. Το θέλουμε; Μας συμφέρει; Θέλουμε να μετατραπεί η παράλια Αττική σε Νεβάδα;
    Η απάντηση δεν είναι εύκολη. Αλλά πρέπει να τη σκεφτούμε, και πρέπει να την απαιτήσουμε από την κυβέρνηση, η οποία διαπραγματεύεται στρατηγικές επενδύσεις και ιστορικές αποφάσεις, διαρκώς παλινωδούσα και χωρίς δηλωμένο, δηλαδή δημοκρατικό, σχεδιασμό. Μας συμφέρει να μετατρέψουμε την Αττική σε Λας Βέγκας;

    • Misha avatar
      Misha @ ΔΙΚΑΙΟΣ13 25/09/2010 22:44:50

      Las Vegas σημαινει «τα λιβάδια»

      Hell-ass Vegas ?

      • ΤΟ ΨΑΧΤΗΡΙ avatar
        ΤΟ ΨΑΧΤΗΡΙ @ Misha 26/09/2010 00:01:06

        ΠΡΟΣ Μisha:

        ΚΑΛΟΟΟΟ!!!!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.