22/01/2009 14:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ότι δεν προσαρμόζεται πεθαίνει….

Κάθε φορά που το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ είναι στην αντιπολίτευση και ετοιμάζονται να καταλάβουν την εξουσία βγάζουν τους αγρότες στους δρόμους προκειμένου να εκμεταλλευθούν πολιτικά το τζέρτζελο που κάνουν με τα τρακτέρ, χύνοντας κροκοδείλια δάκρυα. Κάθε φορά και το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ (ανάλογα με την θέση στην οποία βρίσκονται την συγκεκριμένη στιγμή) διαμαρτύρονται επειδή οι κινητοποιήσεις των αγροτών παραβιάζουν «αντιδημοκρατικά» το δημοκρατικό δικαίωμα των υπολοίπων στην ελεύθερη κυκλοφορία και πρόσβαση. Και κάθε φορά οι αγροτοπατέρες συνδικαλιστές «πουλάνε» τους υπολοίπους, που συμφωνούν να «ξεπουληθούν» επειδή κανένας δεν τολμάει να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα.

Η πραγματικότητα αυτή είναι ότι ουσιαστικά δεν υπάρχει αγροτική πολιτική επί Νέας Δημοκρατίας, όπως δεν υπήρχε και επί ΠΑΣΟΚ. Το 2013, που θα ξεκινήσει επί μηδενικής βάσεως η συζήτηση για τις αγροτικές ενισχύσεις πλησιάζει αμείλικτο αλλά στην Ελλάδα δεν γίνονται αναδιαρθρώσεις. Οι «αδικημένοι» αγρότες επιμένουν αντιδραστικά σε συντηρητικές και μη ανταγωνιστικές καλλιέργειες, όπως το βαμβάκι, για τον απλούστατο λόγο ότι έχουν καλομάθει με τις επιδοτήσεις τόσα χρόνια και αρνούνται να προσαρμοσθούν στην πραγματικότητα.

Πού πήγαν όμως τα οφέλη που υπήρξαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση την τελευταία 20ετία προς τους αγρότες; Που σπαταλήθηκαν τα χρήματα που έπαιρναν όλα αυτά τα χρόνια; Σε σπίτια, μπουζούκια και Μερσεντές; Οι ίδιοι τα λένε...

Α. Καραγκούνης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. donaE avatar
    donaE 22/01/2009 14:50:12

    @Καραγκουνης
    Εχεις τελειως δικιο,εκτος βεβαια απο τους μικρους.Οι νεες καλλιεργειες θα απορροφηθουν?Γιατι την πατησε κοσμος.Παντως δεν γινεται να σταματησουμε στην ερμηνεια του φαινομενου μονο,πρεπει να αντιμετωπισθει.

  2. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 22/01/2009 14:52:08

    Σωστός !!! Μπράβο.

    Πηραν και ακίνητα και τοξικλα ομόλογα.. και είναι και καλοί πελάτες στην Ελβετία !!

    Εμεις εδω γιατί δεν πηγάιναμε μπουζουκια 3 φορές την εβδομάδα? Τα παιδια των περισσοτέρων ειναι μέτοχοι στη Νεστλε - Φραπε.

    ΠΠ

  3. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 22/01/2009 15:02:30

    Και σε "προσεχώς σαράντα Βουλγάρες" σπαταλήθηκαν. Μην τα ξεχνάμε κι αυτά.

    Και τώρα, τι θέλουν οι αγρότες; Να εξακολουθήσει ο κρατικός -και ο ευρωπαϊκός- προϋπολογισμός να τους επιδοτεί την "καλοπέραση" με τις στριπτηζούδες...

  4. ALEKTOR avatar
    ALEKTOR 22/01/2009 15:05:50

    Eπειδή λόγω δουλειάς περνάω συχνά από τον θεσσαλικό κάμπο, πρέπει να πω ότι είμαι εντυπωσιασμένος από τα χωριά των αγροτών:
    όλα έχουν πολλά, μεγάλα και συνήθως διόρωφα σπίτια σε τεράστια οικόπεδα(τα οποία όμως οικόπεδα σεν έχουν κοτέτσια όπως πριν 15 χρόνια αλλά είναι γεμάτα γκαζόν),με τεράστια γκαράζ που συνήθως φιλοξενούν 1-2 τρακτέρ και γεωργικά μηχανήματα παράλληλα με αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού(συνήθως συνοδευόμενα και από ένα μικρό για την γυναίκα ή το παιδί) και μηχανάκια!!!
    Αυτό βέβαια δεν ισχύει σε όλες τις περιοχές.Για παράδειγμα στην επαρχία ελασσόνας που είχε σχεδόν μονοκαλλιέργεια καπνό-που δεν καλλιεργείτε πλέον,αλλά και στα χωριά με κτηνοτροφία τα πράγματα είναι διαφορετικά...

  5. ALEKTOR avatar
    ALEKTOR 22/01/2009 15:07:40

    Και φυσικά είναι γνωστό ότι στην λάρισα οι καφετέριες έχουν όλες τις ώρες κόσμο και τα μπουζούκια έιναι πάντα γεμάτα(με πρώτες φίρμες μπεζεντακου,μπαστα κτλ)

  6. donaE avatar
    donaE 22/01/2009 15:14:29

    @5 alektor
    Η Λαρισα ειναι μεγαλο αστικο κεντρο με βιομηχανιες,ξενους,διοικητικο προσωπικο,φοιτητες.Δεν ειναι αγροτικη πολη.Στα χωρια ολα αυτα ισως ειναι, αλλα δεν θα ειναι σε λιγο.Τους κραδασμους απο αυτο το σοκ η υπαιθρος και η οικονομια, θα τους αντεξει?Δεν γινεται να καταστρεφεται μια ταξη παραγωγικη και οι αλλες να κανουν χιουμορ.Εγω ετσι νομιζω.

  7. Eichmann avatar
    Eichmann 22/01/2009 15:14:56

    Οι σημερινοί αγρότες είναι αυτοαπασχολούμενοι "επιχειρηματίες" με τεράστια κεφάλαια και ανάλογα οικονομικά ανοίγματα. Στηρίζονται κυρίως όμως και τελείως στρεβλά σε επιδοτήσεις της Ε.Ε. Μόλις στερέψει για κάποιο λόγο η κάνουλα τότε εν είδει χουλιγκάνων ταλαιπωρούν όλους τους υπόλοιπους. Αν όμως κάποιος άλλος επιχειρηματίας κλπ πέσει έξω, υφίσταται τις συνέπειες και αλλάζει ρότα, επάγγελμα κλπ. Γιατί δεν κάνουν το ίδιο και αυτοί; Γεωργία δεν είναι μόνο τα υπερσύγχρονα τρακτέρ, οι Μπε Εμ Βε και τα κωλάδικα με τις Βουλγάρες, είναι και οι συνέπειες. Συνεπώς εγώ τουλάχιστον δεν τους λυπάμαι και ούτε συμπαρίσταμαι "ψυχικά" στον "αγώνα" τους.

  8. οκτώ avatar
    οκτώ 22/01/2009 15:15:36

    @5
    Με αυτά που περιγράφεις δεν νομίζω να ζορίζονταν ιδιαίτερα να ψηφίζουν ΝΔ ή ΠΑΣΟΚ όλα αυτά τα χρόνια.

  9. lap avatar
    lap 22/01/2009 15:16:11

    "δεν υπάρχει αγροτική πολιτική επί Νέας Δημοκρατίας, όπως δεν υπήρχε και επί ΠΑΣΟΚ"

    Εχεις δίκιο, αυτά "τα οφέλη που υπήρξαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση την τελευταία 20ετία" τα διεκδίκησε ο... κανένας, όχι η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ.

  10. krogias avatar
    krogias 22/01/2009 15:17:02

    Ποιος είναι ο κ. Καραγκούνης; Θα ήθελα να 'ξερα, έχει καμιά σχέση με την αγροτιά;
    Καθαρά ισοπεδωτικό το κείμενο και συμψηφιστικό.
    1ον) Τα κρίσιμα χρόνια στα οποία θα έπρεπε να γίνουν οι αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές, κυβερνά η Ν.Δ. κα όχι το ΠΑΣΟΚ, το οποίο έγκαιρα στο προεκλογικό του πρόγραμμα είχε αναπτύξει μια άλλη φιλοσοφία για το μέλλον της Γεωργίας, ενώ η Ν.Δ. είχε επικεντρωθεί τότε στα "όλα τα κιλά, όλα τα λεφτά" και στις υποσχέσεις του ίδιου του Καραμανλή για δυναμική παρουσία του... στις διαπραγματεύσεις. Άρα, αυτοί που κυβερνούν σήμερα ήταν που έταζαν μεγαλύτερες επιδοτήσεις. Ούτε αυτό κατάφεραν, ούτε αναδιάρθωση μπόρεσαν να κάνουν γιατί πολύ απλά.. δεν είχαν σχέδιο.
    2ον)Το ΠΑΣΟΚ ακόμη και σήμερα έχει δηλώσει πρέπει οι αγρότες να βρουν άλλους τρόπους διαμαρτυρίας και πάλη για τα δίκαια αιτήματά τους. Διάβασε πουθενά ότι είναι υπέρ του κλεισίματος των δρόμων; Άρα, ποιος είναι σταθερός στις απόψεις του και όταν είναι στην κυβέρνηση αλλά και όταν είναι στην αντιπολίτευση;
    3ον) Τεράστια συκοφαντία κατά των αγροτών το ότι έφαγαν όλες τους τις επιδοτήσεις σε σπίτια, μπουζούκια και μερσεντές. Ίσως να το έκαναν μια χούφτα μεγαλο-τσιφλικάδων. Ας ρωτήσει κατάματα έναν αγρότη που καλλιεργεί 100-200 στρέμματα ΝΟΙΚΙΑΣΜΕΝΑ χωράφια που τα έφαγε... Στα έξοδα που τα τελευταία 4 χρόνια έχουν αυξηθεί κατά 60%. Άντε πες του εσύ να αλλάξει καλλιέργεια (π.χ. να βάλει σπαράγγια) και να περιμένει 3 χρόνια χωρίς έσοδα για να πάρει παραγωγή...

    Εγώ πιστεύω ότι αυτή την κρίσιμη τελευταία 5ετία το κράτος ήταν απόν και οι αγρότο-κτηνοτρόφοι παρατημένοι στο έλεος των εμπόρων, των καρτέλ και της αυξανόμενης ακρίβειας.

    Ας σεβαστούμε αυτή την κοινωνική ομάδα επιτέλους...

    Χωρίς αυτή θα μας κλαίνε οι ρέγγες.

  11. Αurora avatar
    Αurora 22/01/2009 15:18:14

    Αρκει μια βολτιστα να κανετε προς Φαρσαλα μερια, διασχιζοντας τον παλιο δρομο Μικροθηβων κι απο κει οργωνοντας με το τετρατροχο τα Νοτια της Λαρισας να τραβηξτε για τα ανατολικα του Νομου Τρικαλων
    εκει οπου τα στενα του Σακαφλια οδηγουν το ματι για μαυρισμα στις γκριζοβαμμενες και καταφορτες απο γαλοπουλες, Μισιρια στην ντοπιολαλια, βουνοπλαγιες της Φαρκαδονας με της φρεσκοπλαστες Μπενζ και τους μαντροτοιχους επιβλητικων αγροτικων χολιγουντιανων επαυλεων.
    Να διαπιστωσετε με τα ματια σας ποσο επικερδης μπορει να ειναι η κουτσουλια.

  12. apo-Larisa avatar
    apo-Larisa 22/01/2009 15:21:00

    Swstos o titlos,

    alla mipws perilamvanei kai tin afentia sas?
    Diladi thelw na pw oti opoios den prosarmozete ston "koinwniko aftomatismo" opws eseis pethenei...
    Katalavenw... oi agrotes einai pamploutoi kai einai kai vlakes kai tempelides ara den aksizoun kati parapanw se antithesi me mes ta granazia tis astikis life style paragwgis pou den aksizoume pote osa kai na pernoume giati eimaste eksipnoi kai kseroume apo ependiseis... Poly koinwnika evesthitous sas vriskw... Mou aresoun aftes oi analiseis pou metrane koukia (lefta) kai gkomenes kai otan den mas simferei tote zitame apo tin fisiki epilogi na eksafnisei tous aftous pou exoun pio pola apo mas.

    Koitakste na deite oi agrotes exoun mia perousia (ena kefalaio) pou metraei kai aksiologiete poli parapanw apo ta kratika diaplokomena "kefalaia" sta opoia vasizontai oi tomeis tis oikonomias stous opoious emeis doulevoume. Giafto kalitera na vlepoume ta pragmata pio sfairika idwiws otan kapoies kaliergies eginan "mi antagonistikes" apla eksetias tou prostateftismou iper twn dikwn mas oikonomikwn tomewn, tromara mas.

  13. Decay avatar
    Decay 22/01/2009 15:24:23

    @ 6 donaE

    Γιατί να μην κάνουν οι βολεμένοι χιούμορ?

    Δεν πρέπει κάποιος να υπερασπιστεί το σύστημα των Καρτέλ?

  14. donaE avatar
    donaE 22/01/2009 15:29:12

    ο καμπος δεν εχει πια καμια σχεση με αυτο που ητανε.Και οι πολεις ειναι φτωχες και σε εμπορευματα και σε εικονα.Αν νομιζεται οτι αυτο δεν θα εχει επιδραση στην Αθηνα,δεν εχετε ιδεα απο οικονομια,και κακως μιλαμε.

  15. neoinileias avatar
    neoinileias 22/01/2009 15:30:52

    Ενημερωθείτε για τις ευρωπαϊκές αγροτικές εξελίξεις
    http://www.copa-cogeca.be/Main.aspx?page=HomePage


    Από κι και πέρα, αν δεν αλλάξουν καταρχήν οι αγρότες, δεν θα γίνει τίποτα.
    Όμως η προσαρμογή δεν αφορά μόνο τους αγρότες, οι πολιτικές δημιουργούν τις προσαρμογές και οι πολιτικές αλλάζουν σε σχέση με τις τοπικές ανάγκες και ιδιομορφίες
    Δεν μπορείς πχ. να σταματήσεις να καλλιεργείς το θεσσαλικό κάμπο ή να κόψεις τις ελιές στην Πελοπόννησο επειδή κάποιοι αποφάσισαν να κερδοσκοπούν με την αγορά και πώληση των αγροτικών προϊόντων σε βάρος πάντα του αγρότη.
    από την άλλη πλευρά και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2008 οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων το 9μηνο έφθασαν στα 2,6912 δισ. Ευρώ και ήταν αυξημένες κατά 10,6% σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2007. Το ίδιο όμως διάστημα και οι εισαγωγές αγροτικών προϊόντων ήταν αυξημένες κατά 9,3%,φθάνοντας στα 4,6942 δισ. ευρώ, με αποτέλεσμα το έλλειμμα του εμπορικού γεωργικού ισοζυγίου να διαμορφωθεί στα 2,003 δισ. ευρώ.

    Πως εξηγείται το φαινόμενο;

  16. donaE avatar
    donaE 22/01/2009 15:33:11

    @12 Decay
    Απλως νομιζουν πως τα γουρουνακια ειναι κουμπαραδες.Δεν ξερουν πως ο αγροτης ειναι στο ελεος των καιρικων συνθηκων,και σε μια στιγμη τα χανει ολα συν που χρωσταει...Τοσα χρονια Η Ελλαδα στηριχθηκε στον αγροτικο τομεα,απλως τωρα κανουν το κοροιδο οι κυβερνωντες ενω οι συνεπειες ειναι δυνατες.

  17. Αurora avatar
    Αurora 22/01/2009 15:37:00

    κ. Κρογια
    καιρος πια να παν στα χωραφια εκει που ανηκουν και να αποσυμφωρησουν τα επαρχιακα κεντρα απο τα πολυαριθμα αγροτικα εξελιγμενα Ντατσουν σε Τσεροκι.
    Οι Ευρωπαιοι αγροτες ζουν οικογενειακως και κατοικουν μονιμα μεσα η διπλα στον τοπο εργασιας
    και ειναι αμετοχοι απο καθε λογης κοινωνικη δεξιωση και εφημερης απολαυσης.
    Καντε μια βολτα στα Ελβτικα κορφοβουνια να δειτε τι σκληρη δουλεια ασκουν καθημερις απο τις 5 το πρωι ως αργα μετα το λιογερμα.
    Ως και το ψωμι ζυμωνουν μονοι τους και τα ζωντανα τους αποφερουν πολυτιμο τυρι και κρεας παραλληλα με τη γεωργια.
    Γιατι δε νοειτε στην Ευρωπη γεωργος με νοικιασμενα η ιδιοκτητα στρεμματα μονοκουλτουρας, οπως στην Ελλαδα,
    διχως παραλληλη απασχοληση στην κτηνοτροφια, κηπουρικη και πτηνοτροφια.

  18. ataktos avatar
    ataktos 22/01/2009 15:38:52

    @donaE- Αγαπητή τα έχεις πει όλα ,άσε τους να παπαγαλίζουν όπως τα ΜΜΕ που μας λένε ότι μισούν …
    @krogias-σωστός .

  19. Eichmann avatar
    Eichmann 22/01/2009 15:43:33

    @12 Εγώ τόσο καιρό νόμιζα ότι η Ελλάδα στηριζόταν στους "άδηλους πόρους" ήτοι -ναυτιλιακό συνάλλαγμα -μεταναστευτικό συνάλλαγμα -τουρισμό. Εσύ μας λές ότι στηριζόμασταν στην γεωργία; Πότε; Το 1821; Εδώ εισάγουμε από μπάμιες μέχρι καρπούζια.... Οι λεγόμενοι αγρότες σπέρνουν οτιδήποτε το άσχετο αρκεί να επιδοτείται από την ΕΕ. Και όχι μόνο. Μη τρελλαίνεσαι. Μπουζουκόβιοι είναι οι περισσότεροι. Δεν είναι σαν τους παπούδες μας στο χωράφι.

  20. ataktos avatar
    ataktos 22/01/2009 15:45:12

    "Φωτιά-κίνδυνος στον ΑΗΣ Καρδιάς!..."

  21. τρια πουλακια καθονταν avatar
    τρια πουλακια καθονταν 22/01/2009 15:47:07

    @ ΦΑΚΤΟΡΑ είσαι και άδικος και απλοποιητικός και αντιφάσκεις. ενώ λες :
    "κάθε φορά που το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ είναι στην αντιπολίτευση και ετοιμάζονται να καταλάβουν την εξουσία βγάζουν τους αγρότες στους δρόμους..."
    παρακάτω...Οι «αδικημένοι» αγρότες επιμένουν αντιδραστικά σε συντηρητικές και μη ανταγωνιστικές καλλιέργειες...και αρνούνται να προσαρμοσθούν στην πραγματικότητα.
    -οι αγρότες εκ φύσεως συντηρητικό και μη ευλύγιστο κοινωνικό σώμα ( εκ της επαγγελματικής του ενασχόλησης και του κοινωνικού του περίγυρου) δεν θα κατέβαιναν στο δρόμο για κανένα κόμμα αν τα προβλήματα δεν ήταν πλέον επιτακτικό –στο όριο της επιβίωσης.
    Άλλωστε το γεγονός ότι πρωτοστατούν οι γαλάζιοι αγρότες καταρρίπτει τον ισχυρισμό ότι ο τους κατέβασε το ΠΑΣΟΚ
    Κατά τα άλλα σύμφωνοι. Από το 85 διάβαζα αναλύσεις ποιοτικών επιστημόνων που διέβλεπαν την σπάταλη των κοινοτικών πόρων και κατήγγειλαν την ρεμούλα των συνεταιρισμών, ενώ έκρουαν κώδωνα, ότι δεν θα είμαστε έτοιμοι για την έλευση της εποχής των ισχνών αγελάδων,.
    Αυτέ ςήρθαν και από το 2013 ο θεός βοηθός..
    .. Δεν έχει τρακτέρ , δεν έχει οδό,.. για να παραφράσουμε τον ποιητή

    ΥΓ: Μήπως τόσα χρόνια η περίφημη αριστερά όλων των αποχρώσεων και οι συνδικαλιστές της , εκτός από το να ζητούν περισσότερες επενδύσεις, έδωσαν κάποιον προσανατολισμό προοπτικής στους αγρότες και μου διέφυγε?

  22. ΑΦΡΙΚΗ avatar
    ΑΦΡΙΚΗ 22/01/2009 15:50:55

    ΕΔΩ ΚΑΙΓΕΤΑΙ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΒΟΥΛΓΑΡΕΣ! ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ... ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΠΡΗΞΕΙ.... ΑΝ ΕΙΣΑΓΟΥΜΕ ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΙΛΗ... ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ!

  23. τρια πουλακια καθονταν avatar
    τρια πουλακια καθονταν 22/01/2009 15:52:12

    @Eichman
    Αναψε κανα φουρνο να τους πεταξουμε μεσα... Μπορεις να εισαι πιο ηπιος στους χαρακτηρισμους...

  24. τρια πουλακια καθονταν avatar
    τρια πουλακια καθονταν 22/01/2009 15:55:19

    @krogias
    "τα κρίσιμα χρόνια στα οποία θα έπρεπε να γίνουν οι αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές, κυβερνά η Ν.Δ. κα όχι το ΠΑΣΟΚ"
    Ρε συντροφε στην ίδια χωρα ζουμε.. θυμσαι πως διασπαθιστηκαν τα λεφτα των συνεταιρισμών επι Αντρεα..

  25. Ego avatar
    Ego 22/01/2009 16:03:11

    Κάποιες σκόρπιες σκέψεις...αντίλογος δεκτός...

    Μπρεχτ: "Αυτοί που μας πήραν το βιβλίο από τα χέρια μας κατηγορούν πως είμαστε αγράμματοι"

    Ακόμα κι αν δεχτούμε πως είναι τεμπέληδες και βολεμένοι με τις επιδοτήσεις είναι άραγε δικό τους φταίξιμο? Η μεγάλη πλειονότητα όλων των ανθρώπων σε κάθε επάγγελμα έχει την τάση να επαναλαμβάνει συγκεκριμένα βήματα. Κάθε επαγγελματίας τείνει να αντιδρά σε αλλαγές στο αντικείμενο της δουλειάς του για ψυχολογικούς λόγους.

    Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο στην περίπτωση των αγροτών που αν κάποιος επιλέξει δενδροκαλλιέργειες θα κάνει μερικά χρόνια να πάρει την πρώτη σοδιά (άρα είναι και οικονομικό το ζήτημα).

    Μήπως, λοιπόν, οι ενισχύσεις έπρεπε να είχαν δοθεί με διαφορετικό τρόπο? Μήπως οι ευθύνες βαρύνουν κατ'εξοχήν τις ελληνικές κυβερνήσεις αλλά και την ΕΕ?
    Μη με ρωτήσετε πώς αλλιώς μπορούσαν να είχαν δοθεί...εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως οι αντίδραση των αγροτών είναι αναμενόμενη και το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης το έχουν οι πολιτικοί, όχι οι αγρότες!

  26. εξεγερμενοι.. avatar
    εξεγερμενοι.. 22/01/2009 16:03:46

    τι εγινε ωρε επαναστατες μου..?
    γιατι δεν υμνειτε το επαναστατικο αγροτικο κινημα?
    θεωρειτε τους αγροτες δεξιους?
    τωρα που καταφερατε να βαλουν οι νταβαδες,υπουργο οικονομιας τον σουφλια,γινατε τσιγκουνηδες..
    σουφλια δωστα ολα στους νταβαδες,δεν περισσευουν λεφτα για τους αγροτες.

  27. Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ avatar
    Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ 22/01/2009 16:05:12

    Αμάν πια με τα μπάζα που βγαίνουν στους δρόμους όποτε κόβονται οι επιδοτήσεις. Είναι επιχειρηματίες και έτσι πρέπει να τους αντιμετωπίζουμε.

    Στη κρίση που είμαστε πρέπει να αποφασίσουμε ποιοι θα ζήσουν και ποιοι θα πεθάνουν τελικά. Ας πεθάνουν τα μπάζα, μόνο στις Βουλγάρες θα λείψουν...

  28. Eichmann avatar
    Eichmann 22/01/2009 16:07:33

    3 πουλάκια κλπ. Πέσμου σε παρακαλώ. Σε πείραξε ο χαρακτηρισμός "μπουζουκόβιοι" ή απλά ελλείψει αντεπιχειρημάτων προσφεύγεις στην εύκολη λύση;
    Έχω δει (και εναντίον μου)πολύ χειρότερες εκφράσεις στα όρια μάλιστα του χυδαίου. Λοιπόν άσε τις διδαχές σου και πρόσεχε τα σχόλια περί "φούρνων" διότι δείχνουν την ψυχοσύνθεσή σου. Και μην προσωποποιείς όταν δεν σου αρέσουν τα όποια σχόλια. Απάντησε επί της ουσίας.
    Και τέλος αποφάσισε εσύ και κάποιοι άλλοι αν είμαι εβραίος ή Ναζί. Αρχίζω να μπερδεύομαι.
    Πάνω που έλεγα να πάω για περιτομή.

  29. Τάσος,μπλόκο Χαλκηδώνας avatar
    Τάσος,μπλόκο Χαλκηδώνας 22/01/2009 16:09:59

    Πολλές αυξήσεις προϊόντων αποδοθήκαν στην αύξηση της τιμής του πετρελαίου ,που ανεβάζει το κόστος παραγωγής.Στον αγρότη-κτηνοτρόφο όμως δεν αναγνωρίσθηκε αυτό το κόστος γιατί αυτός λειτουργεί στο περιβάλλον της παγκοσμιοποίησης και την τιμή διαμορφώνουν αυτοί που επιβάλλουν τις αυξήσεις στους καταναλωτές επικαλούμενοι ενίοτε και αστειότητες.Οι αγρότες-κτηνοτρόφοι ζητούν δίκαιες τιμές για τα προϊοντα που παράγουν.

  30. stelios avatar
    stelios 22/01/2009 16:10:18

    Των φρονιμων τα παιδια πριν πεινασουν μαγειρευουν,
    ο μερμηγκας κι ο τζιτζικας,οι παχιες και οι ισχνες αγελαδες,ολοι ξερανε κι ας κανουν τον ανηξερο,με μια διαφορα:οτι παντα πιστευαν οτι κλεινοντας τους δρομους η βαζοντας φωτια στη Νομαρχια,η καταλαμβανοντας το αεροδρομιο,ολο και καποιοι αλλοι θα πληρωσουν γι αυτους.Το μεροκαματιαρη των 50 χρονων που χανει τη δουλεια του επειδη κλεινει το μαγαζι που δουλευε ποιος θα τον πληρωσει?Η κα Πελεκη?

  31. τρια πουλακια καθονταν avatar
    τρια πουλακια καθονταν 22/01/2009 16:13:46

    @Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ
    πρέπει να ανησυχείς για την πνευματική σου υγεία. επισκεψου καναν καλο γιατρό....

  32. τρια πουλακια καθονταν avatar
    τρια πουλακια καθονταν 22/01/2009 16:16:27

    με πείραξε ο χαρακτηρισμος χουλιγκανοι για ανθρθώπους που και με δική τους , αλλά και των κυβερνήσεων , και των κομμάτων, ευθύνη βρίσκονται πλέον στο όριο της εξαθλίωσης -και ο όρος εξαθλίωση δεν είναι σχήμα λόγου, δυστυχώς..

  33. τρια πουλακια καθονταν avatar
    τρια πουλακια καθονταν 22/01/2009 16:18:44

    :προς Eichmann το 31
    Το τι είσαι αφορά εσένα. σε επιχειρήματγα απαντώ και όταν έχουν οξύτητα συνονίζομαι σε αυτην..

  34. ataktos avatar
    ataktos 22/01/2009 16:19:14

    Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ - Έχεις θράσος σε λυπάμαι επιδοτούμενε τι κρίμα ….

  35. Giannis avatar
    Giannis 22/01/2009 16:20:02

    Τώρα που κλείνουν τους δρόμους τα κανάλια δεν ενοχλούνται;
    Δεν προκαλείται τεράστια ζημιά στην ελληνική οικονομία;

    Η μήπως όταν εμπλέκεται το ΚΚΕ τότε δεν πειράζει τις κυρίαρχες δυνάμεις του καθεστώτος;

  36. Eichmann avatar
    Eichmann 22/01/2009 16:29:02

    Για να υπογραμμίσω το νεοελληνικό μπάχαλο (κομματοκρατία) υπενθυμίζω ότι σαν χθες θυμάμαι τον σημερινό υπουργό Χατζηγάκη επάνω στα τρακτέρ να συντονίζει τα μπλόκα των αγωνιστών αγροτών (νομίζω το 1996). Αυτά για τις απόκριες που ζουμε ως λαός 365 ημέρες το χρόνο.

  37. donaE avatar
    donaE 22/01/2009 16:32:19

    @36
    Συμφωνω.Στον αγροτικο τομεα δινουν προτεραιοτητα οι υπαναπτυκτες χωρες,για να ανεβουν.Απλα μαθηματα πρωτου ετους.Αλλα η Ελλαδα-αν ειναι ανεπτυγμενη- δεν εχει αλλον τομεα εκτος του τουρισμου ισως.

  38. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 22/01/2009 16:38:13

    Άσε που η ελληνική ντομάτα,αγγούρι κτλ δεν συγκρίνεται με καμία στον κόσμο .

    Χάσαμε και την μυρωδιά και τα έσοδα...

  39. Siopilos avatar
    Siopilos 22/01/2009 16:38:35

    Xμμμ Ποιός Καραγκούνης; O Aνδρέας Καραγκούνης ο Βουλευτής Ν.Δ. στη Αιτωλοακαρνανία ή το όνομα είναι απλά σύμπτωση;
    Eπι της ουσίας είναι σε γενικές γραμμές σωστά αυτά που λέει(γιός αγροτών και εγώ όντας αγρότης μέχρι τα 20 μου χρόνια οπότε και μετά σπούδασα Σε αντίθεση με τους συζητητές ο κύριος Καραγκούνης σωστά αποδίδει ευΘύνες και στους δύο σχηματισμούς.(και όχι στους αγρότες)
    Αν και το ερώτημα ποιός φταει είναι και λίγο φιλοσοφικό!!! (η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα)

  40. sfirao kleftika avatar
    sfirao kleftika 22/01/2009 16:41:18

    Εσωτερικά - χάλια - διαδηλώσεις,ανεργία κ.α.
    εξωτερικά - πιο χάλια - οι φάπες πέφτουν βροχή
    παιδεία - άστα να πάνε - από που να αρχίσω ...
    υγεία - ξευτίλα - και που να τελειώσω
    εργασία - μαύρη - ανεργία,μισθοί πείνας κα
    αγρότες - τουρτουρίζουν -όλα τα κιλά... Κ.Κ
    τουρισμός - για αλλού - φτωχός και δυσεύρετος
    ναυτιλία - μόνο με επιδότηση - μιζες
    μμεπιχ. - στον Τειρεσία-περιμένουν της τράπεζες
    μισθωτοί - αλλόφρονες - με τα θεριά
    Τελικά πέτυχε η επανίδρυση . Α ΡΕ ΒΡΕΓΜΕΝΗ ΣΑΝΙΔΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ .

  41. Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ avatar
    Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ 22/01/2009 16:47:03

    Ποιος πιστεύει οτι το μέλλον αυτής της χώρας είναι στον αγροτικό τομέα? Χώρα που βασίζεται στον αγροτικό (καργα-επιδοτούμενο) τομέα = τρίτος κόσμος.

    Ευχαριστώ δεν θα πάρω. Ούτε ξεχνάω ότι η "αγροτιά" είναι το ποιο καθυστερημένο κομμάτι της Ελλάδας. Ποιος ψηφίζει τα δύο μεγάλα κόμματα (μαζί με τους τοπικούς φεουδάρχες)? Οι αγνοί και αμόλυντοι αγρότες.

    Για να μη μιλήσω για το όργιο παρανομίας στη επαρχία.

    Οχι δεν έχω όρεξη να τους υποστηρίξω. Αυτό που ξέρω είναι οτι κανείς δεν υποστήριξε τον κοσμάκη στις πόλεις, κανείς δεν επιδότησε τον εργάτη, τον καταστηματάρχη, ακόμη και τον βιομήχανο.

    Λυπάμαι αλλά προτιμώ να υποστηρίξω αυτούς, και όχι αυτούς που την βγάζουν στα μπουζούκια και τα τοπικά κωλάδικα (με τα λεφτά από τους δικούς μου φόρους).

    Αν θέλουν λεφτά, ας φυτέψουν και να πουλήσουν τίποτα που να θέλει να το αγοράσει κάποιος. Βέβαια όταν βλέπεις τομάτες Βελγίου στο supermarket άντε γεια...

  42. neos agrotis avatar
    neos agrotis 22/01/2009 16:58:38

    Είναι γεγονός ότι η ελληνική γεωργία, η ελληνική ύπαιθρος και γενικότερα η ελληνική περιφέρεια βρίσκονται σήμερα στο μέσο του πουθενά, χωρίς αναπτυξιακή πυξίδα, χωρίς εθνική στρατηγική, χωρίς προοπτική, χωρίς όραμα. Δυστυχώς για εμάς που ασχολούμαστε με την ελληνική γεωργία και ζούμε στη ελληνική ύπαιθρο, παρόλο που η χώρα μας συμμετέχει στην Ε.Ε. τα τελευταία 30 περίπου χρονιά , δεν κατάφερε να δημιουργήσει σταθερά δεδομένα και συγκεκριμένες πολιτικές για το σύνολο ή τουλάχιστον για το μεγαλύτερο μέρος των θεμάτων και προβλημάτων που απασχολούν την γεωργία, και την ύπαιθρο.

    Δεν καταφέραμε σαν χώρα να έχουμε εθνική στρατηγική για την γεωργία και την ύπαιθρο.
    Και αυτό γιατί τα τελευταία 30 χρονιά κανείς δεν σκέφθηκε να εντάξει την κοινή αγροτική πολιτική σε μια εθνική στρατηγική για την ελληνική γεωργία, αντίθετα η ΚΑΠ αποτελούσε την εθνική πολιτική και συχνά εφαρμοζόταν με τέτοιο τρόπο που δεν εξυπηρετούσε τα συμφέροντα του Έλληνα αγρότη αλλά μικροκομματικές πολιτικές των διαφορών υπουργών γεωργίας ή κυβερνήσεων.
    Αποτέλεσμα: «Η κινητικότητα αυτή έφερε στην Ελλάδα μονοψήφιο αριθμό απασχολούμενων (εργαζόμενων) στον αγροτικό τομέα (γύρω στο 9,5% του ενεργού πληθυσμού) από 17% που ήταν το 2000.»

    Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά!.

    Η ελληνική γεωργία δεν έχει συνέλθει ακόμα από αυτό που εγώ ονομάζω δεκαετία της ανατροπής, τη δεκαετία του ’90. Η υιοθέτηση της μη επιδοτούμενης γεωργίας από την Ε.Ε. και από την άλλη η φιλελευθεροποίηση των αγορών των αγροτικών προϊόντων, συνεπεία της συμφωνίας της GATT, ανέτρεψαν ξαφνικά το STATUS QUO της κοινοτικής γεωργίας. Οι αγρότες βρεθήκαν από μια επιδοτούμενη και χωρίς περιορισμούς γεωργία, σε μια ημι- επιδοτούμενη και σχεδόν με τον ένα ή με τον άλλον τρόπο καθ’ ολοκληρία ελεγχόμενη γεωργία (ποσοστώσεις, πλαφόν παραγωγής, εξαγωγικές ποσοστώσεις κ.λ.π.).
    Την ιδία ώρα έπρεπε να αντιμετωπίσουν τον έντονο διεθνή ανταγωνισμό λόγω της απελευθέρωσης των διεθνών αγορών γεωργικών προϊόντων.

    Ίσως είναι ο μοναδικός κλάδος παραγωγής, που βίαια θα έλεγε κανείς αναγκάζεται να αλλάξει μοντέλο παραγωγής- οικονομίας και νοοτροπίας μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.
    Ένα μοντέλο βέβαια που, έτσι όπως είχε διαμορφωθεί στη χώρα μας, θύμιζε τους «τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας».
    •Κανείς δεν σκέφθηκε ή δεν ήθελε να σκεφθεί ότι κάποια στιγμή οι επιδοτήσεις θα τελείωναν.
    •κανείς δεν ενοχλήθηκε από το γεγονός ότι πέταγε τα προϊόντα του στη χαβούζα.
    •Κανείς δεν θέλησε να αξιοποιήσει τα χρήματα των διαρθρωτικών ταμείων της Ε.Ε. αλλά και τους όποιους εθνικούς πόρους, για την υλοποίηση κάποιας συγκεκριμένης στρατηγικής και σχεδίου, για την ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό των απαιτούμενων υποδομών για την ελληνική γεωργία και ύπαιθρο.
    •Κανείς δεν υπολόγιζε το κόστος παραγωγής, οικονομικότητα των επενδύσεων και γενικότερα τα οικονομικά στοιχειά της εκμετάλλευσης του.
    •Το κράτος εξαντλούσε την παρέμβαση του στον αγροτικό τομέα, με την άσκηση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και μάλιστα όπως βόλευε τα δικά του συμφέροντα και όχι τα συμφέροντα του Γεωργικού κλάδου.
    •Κανείς δεν θεώρησε απαραίτητες τις συμβουλές των ειδικών στην παραγωγή.
    •Οι ειδικοί με ελάχιστες εξαιρέσεις παρασυρθήκαν και αυτοί στο ‘χορό του Ζαλόγγου’
    •Η Πληροφόρηση-Ενημέρωση-Εκπαίδευση ήταν έννοιες ασήμαντες.
    •Η ορθολογική χρήση λιπασμάτων και φυτό-προστατευτικών προϊόντων δεν απασχολούσε κανέναν.
    •Πίστευαν όλοι ότι οι φυσικοί πόροι είναι ανεξάντλητοι.
    •Κάποιοι αντιληφθήκαν ότι οι Συνεταιριστικές οργανώσεις είναι κομματικά παραρτήματα και κατέβαζαν κομματικούς συνδυασμούς στις εκλογές τους.
    •Και βεβαία μέσα σε αυτό το αλαλούμ ποιος να ενδιαφερθεί για τις δυναμικές αγορές γεωργικών προϊόντων ή για την ποιότητα, την συσκευασία και το marketing.
    Εκτός από τη δεκαετία της ανατροπής η προηγουμένη δεκαετία είναι και αυτή της καινοτομίας. Η καλλιέργεια χωρίς έδαφος (υδροπονία) αρχίζει και εφαρμόζεται σε μεγάλη έκταση και στη χώρα μας, η πληροφορική μπαίνει δυναμικά και στον γεωργικό κλάδο και η βιοτεχνολογία , με τις ανακαλύψεις της και τις προτάσεις της προκαλεί αντιδράσεις. Την ίδια περίοδο ξεκινάει και η εφαρμογή εναλλακτικών μεθόδων παραγωγής (βιολογική γεωργία, ολοκληρωμένη γεωργία κλπ).

    Η δεκαετία που διανύουμε προσθέτει τρία νέα στοιχεία στο παζλ των εξελίξεων της ελληνικής γεωργίας. Κατά τη γνώμη μου τα δύο από αυτά είναι αρνητικά ,και το ένα θετικό.
    Τα αρνητικά είναι:

    •Πρώτον, η διεύρυνση της Ε.Ε. προς ανατολας, γεγονός που θα μειώσει ακόμη περισσότερο την στήριξη των αγροτικών προϊόντων και

    •Δεύτερον, η συνέχιση των διαπραγματεύσεων για την γεωργία στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου με στόχο όπως διατυπώθηκε στην σχετική διακήρυξη: « τη μείωση, με την προοπτική κατάργησης, όλων των μορφών εξαγωγικών επιδοτήσεων και κάθε μορφής προστασίας που θα αλλοίωνε την έννοια του ελευθέρου ανταγωνισμού».

    Το θετικό είναι η χρόνο με το χρόνο ανάπτυξη των οικονομιών των χωρών των Βαλκάνιων αλλά και της ανατολικής Ευρώπης, γεγονός που δημιουργεί νέες ευκαιρίες για τα ελληνικά προϊόντα.

    Σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε το ενδιαφέρον και την ανησυχία του κόσμου για την ποιότητα και ασφάλεια των τροφίμων αλλά και το περιβάλλον, γεγονός που θα επηρεάσει τις γεωργικές πρακτικες αλλα και την χρησιμοποιηση των φυσικων πορων.

    Παράλληλα με αυτές τις εξελιξεις, ενας άλλος εσωτερικος παραγοντας που επηρεαζει αρνητικα την ελληνική γεωργία, είναι αυτος της εγκαταλειψης των αγροτικων περιοχών από τους νεους ανθρωπους και όχι μονο.
    Αποτελεσματα της ελλειψης υποδομών στην υπαιθρο, ελλειψης πληροφορησης, δυσλειτουργεια θεσμικων παραγοντων, ελλειψη σχεδιασμού-προγραμματισμού, υποβαθμισμενες παρερχόμενες υπηρεσίες (υγεία-παιδεία-συγκοινωνίες-τηλεπικοινωνίες κ. λ. π.)
    Εδώ θελω να κανω μια παρενθεση που την θεωρω ουσιαστικη για τις προοπτικες και την εξελιξη της ελληνικης γεωργίας και αφορά ιδιαίτερα τους νέους αγρότες.
    Για να παραμείνει ένας νέος στην υπαιθρο, προκειμενου να ασχοληθει με την γεωργία θα πρεπει το περιβαλλον( φυσικο και κοινωνικο) να τον προσελκυσει και να μην τον απωθει. Οι κοινωνιες της υπαιθρου σημερα στη χώρα μας χαρακτηρίζονται από υποβάθμιση της ποιότητας ζωής, με έντονα τα φαινόμενα της υψηλής ανεργίας, της έλλειψης πληροφόρησης, ενημέρωσης ,πολιτισμού και υποδομών γενικότερα. Από αυτές τις κοινωνίες στο μέλλον άλλες θα πάψουν να υπάρχουν και άλλες θα λειτουργούν υποτυπωδώς. Ήδη τα φαινόμενα αυτά τα ζούμε, με το κλείσιμο των δημοτικών σχολείων οπού δεν υπάρχουν αρκετά παιδιά, με την κατάργηση των συγκοινωνιών, υποβαθμισμένες τηλεπικοινωνίες, ανυπαρξία υγειονομικής φροντίδας. Ακόμα και η εκκλησιά του χωριού στερείται παπά και αλλά τέτοια φαινόμενα, δεν μιλάμε για πολιτισμό, διασκέδαση κ.λ.π..

    Οι σημερινές τοπικές αγροτικές κοινωνίες στη μεγάλη τους πλειοψηφία δεν έχουν κανένα μέλλον εάν δεν υπάρξει μια στρατηγική για την αναγέννηση των κοινωνιών της υπαίθρου, μια στρατηγική που θα περιλαμβάνει το περιβάλλον, τη γεωργία και τον κλάδο των τροφίμων, τον αγροτουρισμό και μια σειρά από υπηρεσίες όπως υγεία, εκπαίδευση, πολιτισμό και υπηρεσίες αναψυχής, δημόσιες συγκοινωνίες και τέλος ένα καταστατικό χάρτη για την ύπαιθρο.

    Την στιγμή που η ελληνική γεωργία έχει ανάγκη από μια αναβαθμισμένη ύπαιθρο, θα πρέπει να αντιληφθούμε όλοι ότι δεν μπορεί να αποτελεί πλέον, η γεωργία, σχεδόν το μοναδικό «εργαλείο» ανάπτυξης της υπαίθρου , όπως συνέβαινε μέχρι τώρα.
    Στο συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον που ζούμε, υπάρχει ανάγκη να πλατύνουμε τον ορίζοντα μας έτσι ώστε όλες οι ‘πηγές’ της ελληνικής υπαίθρου να χρησιμοποιηθούν για το καλό των κατοίκων της, πάντα βέβαια σε αρμονία με τη φύση και το τοπίο, αλλά και για την μελλοντική οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική σταθερότητα της χώρας μας.
    Στην αρνητική κατάσταση που δημιουργείται στο γεωργικό κλάδο με τις ανατροπές και τις καινοτομίες της δεκαετίας του ΄90 αλλά και τις εξελίξεις της δεκαετίας που διανύουμε, η πολιτεία απαντά ούτε λίγο ούτε πολύ ‘αυτά επιτάσσει η Ε.Ε., οι διεθνείς συμφωνίες και εξελίξεις, «προσαρμοστείτε».
    «Προσαρμοστείτε» λες και οι αγρότες είχαν η έχουν τους νομικούς και οικονομικούς συμβούλους για να τους ενημερώνουν εκ των προτέρων για τις αλλαγές που έρχονται ώστε να προετοιμάζονται.
    Ή το χωράφι είναι εργοστάσιο να το μεταφέρουμε σε μια χώρα χαμηλού κόστους και να συνεχίσουμε κανονικά την δουλειά μας.

    Η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη , εάν λάβουμε υπόψη το γεγονός ότι η ελληνική γεωργία ασκείται από άτομα που:
    •Είναι χωρίς επαγγελματική ταυτότητα και συνείδηση, διακατέχονται από διάθεση εγκατάλειψης και βρίσκονται σε συνεχή αναζήτηση εξωγεωργικής επαγγελματικής απασχόλησης
    •Δεν έχουν σωστή και εξειδικευμένη γνώση στο αντικείμενο τους.
    •Δυσκολεύονται και αδυνατούν να προσαρμοστούν έγκαιρα σε πολιτικές ή σε τεχνολογικές εξελίξεις κρατώντας μια παθητική στάση που συχνά οδηγεί σε αντιδράσεις.
    και το ερώτημα μπαίνει ξεκάθαρα:

    Υπάρχει μέλλον για την ελληνική γεωργία και την ελληνική ύπαιθρο;

    Σίγουρα δεν υπάρχει μονολεκτική απάντηση, ένα ΝΑΙ η ένα ΟΧΙ. Ούτε θα προσπαθήσω να κάνω τον προφήτη και να απαντήσω στο ερώτημα.
    Το βέβαιο είναι ότι έχουμε μείνει πολύ πίσω.
    Αυτό που θα επιχειρήσω είναι να περιγράψω δυο σενάρια για το μέλλον της ελληνικής γεωργίας. Ένα το μη επιθυμητό και το άλλο, αυτό που θα θέλαμε όλοι να συμβεί. Και μπορεί να συμβεί, αρκεί όλοι οι εμπλεκόμενοι στον γεωργικό κλάδο και κάτοικοι της υπαίθρου να γίνουμε ενεργητικοί παίκτες και όχι παθητικοί θεατές.

    Το μη επιθυμητό σενάριο.

    Οι επιπτώσεις στην ελληνική γεωργία, συνεχίζοντας να λειτουργεί με τις πρακτικές και την νοοτροπία που αναφέρθηκαν πριν, είναι πολύ σοβαρές.
    Η επιτάχυνση της εντατικοποίησης της γεωργικής παραγωγής έχει σαν αποτέλεσμα πολύ λιγότερους αγρότες. Οι λιγότεροι αυτοί αγρότες δεν μπορούν να υποστηρίξουν το αναγκαίο επίπεδο υπηρεσιών στα καταστήματα, δημοσιές υπηρεσίες κ.λ.π. αλλά και στη κοινωνική ζωή της περιοχής τους.
    Η εγκατάλειψη των πόρων της υπαίθρου θα γενικεύεται, καθώς ειδικότερα οι νέοι δεν είναι διατεθειμένοι να αποδεχθούν αυτό το επίπεδο διαβίωσης και εγκαταλείπουν τις αγροτικές περιοχές.
    Αυτοί που παραμένουν γερνούν και δεν υπάρχει διάθεση για την ανάληψη οποιασδήποτε πρωτοβουλίας για την αναγέννηση των αγροτικών περιοχών.
    Οι ασθένειες αυξάνουν καθώς η ανεργία αυξάνει και ο τοπικός πληθυσμός γερνάει.
    Για τους επιχειρηματίες αγρότες που παραμένουν, η κοινωνική ζωή χειροτερεύει αφού υπάρχουν όλο και λιγότεροι άνθρωποι της ηλικίας τους.
    Αυτές οι εξελίξεις μας οδηγούν στην πρόβλεψη ότι οι οικογένειες αυτές θα συμβουλεύουν τα παιδιά τους να εγκαταλείψουν την αγροτική εκμετάλλευση.
    Την ίδια ώρα η ανάπτυξη της τεχνολογίας θα έχει αντικαταστήσει αρκετούς εργαζομένους στα εργοστάσια επεξεργασίας γεωργικών προϊόντων.
    Η πίεση του ανταγωνισμού θα κάνει την αντικατάσταση αυτή πιο επιτακτική.
    Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να προσθέσω κάτι ακόμα. Ας ευχηθούμε ότι το σενάριο αυτό που ήδη έχει αρχίσει να παίζεται μπορούμε να το αλλάξουμε.
    Μονό που οι ευχές δεν φθάνουν.

    Το επιθυμητό σενάριο.

    Δεδομένων των δυσκολιών που προέκυψαν από την Αθηνοκεντρική πολιτική του παρελθόντος λειτουργεί μια πιο συμμετοχική διαδικασία για την ανάπτυξη της ελληνικής γεωργίας και της ελληνικής υπαίθρου.

    Στο επίκεντρο αυτής της διαδικασίας είναι όλοι οι εμπλεκόμενοι στον γεωργικό κλάδο και ειδικότερα ο Έλληνας αγρότης. Πρέπει να έχουν την αίσθηση της «ιδιοκτησίας» και ότι η διαδικασία αυτή τους αφορά και ότι μπορούν να την ελέγχουν σε κάθε επίπεδο. Έτσι μεγιστοποιείται η συμμετοχή τους.
    Νέες τοπικές δομές και «εργαλεία» έχουν την ευθύνη (διοικητική και οικονομική) για την ανάπτυξη μιας συγκεκριμένης γεωγραφικής περιοχής, λειτουργώντας με πλήρη διαφάνεια.
    Λειτουργεί ένα εθνικό σύστημα γεωργικής εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης και έχουμε, γεωργούς γνώστες του αντικειμένου τους, που επενδύουν βάση μακροχρόνιου προγραμματισμού, που μπορούν να προσαρμόσουν, να βελτιώσουν την παραγωγικότητα τους και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα τους, γεωργούς που αντιλαμβάνονται την περιβαλλοντική διάσταση της γεωργίας, έχοντας επαγγελματική αναγνώριση και κοινωνική οντότητα που τους αρμόζει.
    Λειτουργούν σύγχρονες υπηρεσίες γεωργικών εφαρμογών τα στελέχη των οποίων είναι οι επιστημονικοί σύμβουλοι του Έλληνα αγρότη.
    Καινοτομία και επιχειρηματικότητα αμείβονται πλούσια και αναγνωρίζονται. Οι αγροτικές βιομηχανίες και οι εξαγωγείς αγροτικών προϊόντων παράγουν προϊόντα υψηλών προδιαγραφών. Λειτουργούν με τα υψηλοτέρα standards που απαιτεί η παντοδύναμη και πολύπλευρη αγορά λιανικής πώλησης. Τα προϊόντα αυτά φέρνουν είτε πιστοποίηση είτε ένα διακριτικό σήμα, το οποίο είναι πολύ γνωστό για την υψηλή ποιότητα και ασφάλεια.
    Με ανάλογο τρόπο λειτουργούν όλες οι άλλες βιομηχανίες και υπηρεσίες που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση της γεωργικής παραγωγής.

    Οι πηγές της ελληνικής υπαίθρου χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο είτε παραδοσιακά είτε εναλλακτικά. Αυτή η νέα κουλτούρα οδηγεί σε πλατιά διασπορά μικρομεσαίων επιχειρήσεων βασισμένες στην χρήση αυτών των πηγών, πάντα βέβαια σε αρμονία με την φύση και το τοπίο.

    Νέα προϊόντα και αγορές αναπτύσσονται συνεχώς για την αντικατάσταση αυτών που δεν έχουν ζήτηση πλέον.
    Υπάρχει πολύ μεγαλύτερος συντονισμός στο σχεδιασμό και εφαρμογή πολιτικών για την ανάπτυξη, μεταξύ οργανισμών και κλάδων της οικονομίας.

    Οι δημοσιές υπηρεσίες και υποδομές στηρίζουν αυτές τις δραστηριότητες, με την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών και σε ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με τις ανταγωνιστικές χώρες.
    Και βέβαια όλη αυτή η ανάπτυξη γίνεται με πλήρη συναίσθηση του γεγονότος ότι οι γεωργοί είναι διαχειριστές των φυσικών πόρων του κόσμου.

    Όπως αντιλαμβάνεσθε, το μέγεθος και το επίπεδο της αλλαγής που απαιτείται για να λειτουργήσει οικονομικά βιώσιμα, με κοινωνική συνοχή και σεβασμό στο περιβάλλον η ελληνική περιφέρεια και ειδικότερα οι αγροτικές περιοχές είναι τρομακτικά μεγάλο.

    Εάν καταφέρουμε να παίξουμε αυτό το σενάριο, η ελληνική γεωργία θα συμβάλλει εντυπωσιακά στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, οι νέοι θα μείνουν στον τόπο καταγωγής τους και η ελληνική ύπαιθρος θα μείνει ζωντανή για να μπορούν οι Έλληνες αλλά και οι ξένοι επισκέπτες να απολαμβάνουν τις ομορφιές της.

    Το παίξιμο αυτού του σεναρίου όμως προϋποθέτει πολύ, σκληρή και σε βάθος χρόνου δουλειά, από όλους τους συντελεστές του έργου, από τον σκηνοθέτη μέχρι και τον τελευταίο κομπάρσο. Καιρός είναι να προκαλέσουμε όλοι τους εαυτούς μας, να αναλάβουμε τις ευθύνες μας, να αντιδράσουμε και γιατί όχι να αλλάξουμε τον τόπο μας .

  43. Αurora avatar
    Αurora 22/01/2009 17:10:29

    Νεος Αγροτης
    υπογραφεις, αλλα μπορει και να μπλοφαρεις.
    Σαν νεος αγροτης ποια ειναι η επιμορφωση που εχεις πανω στον κλαδο με τον οποιο προκειται να ασχοληθεις;
    Το πρωτο και κυριο που θα πρεπει να μαθεις ειναι η πληροφορικη για να μπορεις να ψαχνεις ποικιλιες και αγορες για την εξασφαλιση αναγκαιων εφοδιων της δουλειας σου γρηγορα, ευκολα και φτηνα.
    Στη συνεχεια στοιχεια λογιστικης.
    Τη μεθοδο και τον τροπο καλλιεργειας θα αποχτησεις διπλα σε εναν μεγαλογεωργο με παραλληλα επισκεψη στο σχολειο, γιατι το θεμα με το οποιο καταπιανεσαι ειναι αφανταστα πολυπλοκο και δυσκολο.
    Θα πρεπει να μαθεις ακομη για τη λογικη και σωστη χρηση λιπασματων καθως επισης για βιολογικες καλλιεργειες σημερα επικαιρες και ακομη στο βαμβακι και ενα σωρο ακομη, που δε βαζει ο νους σου.
    Πανε οι εποχες που μ'εναν ντορβα στον ωμο και την γκουσια στο χερι επερνες το δρομο για το χωραφι και σφυριζες κλεφτικα.
    Ο κοσμος αλλεξε, αλλαξαν κι οι καιροι.....

  44. τρια πουλακια καθονταν avatar
    τρια πουλακια καθονταν 22/01/2009 17:42:43

    Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ
    άλλο να κάνεις κριτική και άλλο να αποπνέεις μίσος. επιμένω για το γιατρό...
    Κατά τα άλλα, αν αυτοί οι άνθρωποι τα έτρωγαν σε κωλάδικα (τα έτρωγαν οι αγρότες του κάμπου αλλά στην Ελλάδα δεν είναι όλοι αγρότες του κάμπου-δηλ με πολλά στρέμματα , άρα πολλές επιδοτήσεις), σκέψου το απλό: είσαι πρώην ιντρακόμ γιατί σε σπούδασαν οι γονείς σου. Αυτοί οι άνθρωποι λόγω συνθηκών, μετά βίας βγάλαν το δημοτικό, και γονείς τους είχαν μάθει λίγα κολλυβογράμματα;(όπως λεγαμε παλιά). τους έπεσαν ξαφνικά λεφτά, δεν τους καθοδήγησε κανείς στο τι να κάνουν τόσα χρόνια, τα θελε και ο κ...ς τους
    όμως έφτασαν εδώ που έφτασαν και δικαιούνται να ζήσουν.

  45. τρια πουλακια καθονταν avatar
    τρια πουλακια καθονταν 22/01/2009 17:55:54

    @νεε αγροτη
    πας χαμένος αν όντως είσαι νέος αγρότης.. όσο χαμένος είσαι και να τα γραφεις εδω μέσα..

  46. Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ avatar
    Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ 22/01/2009 18:03:32

    @66

    Θα πάω σε γιατρό όταν μου το επιδοτήσουν.

    Οσο για τους γονείς μου, δεν με βοήθησαν και τόσο όσο νομίζεις.

    Τώρα, για την δικαιολογία ότι είναι αγράμματοι, δεν την πιστεύω. Δεν είμαστε στο 60 με τον Ξανθόπουλο.
    Να ξεστραβωθούν να μάθουν την δουλειά τους.
    Αν όχι αυτοί, να βάλουν τα παιδιά τους που κάθονται στις καφετέριες να τους εξηγήσουν.

    Δεν ανήκα ποτέ στην μεσαία ή ανώτερη τάξη για με πιάσουν οι ενοχές για αυτούς που παρόλο τους δόθηκαν ευκαιρίες που δεν δόθηκαν σε καμιά άλλη κοινωνική ομάδα, είναι ακόμα κούτσουρα.

  47. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 22/01/2009 18:05:06

    @66 τρία πουλάκια κάθονταν:

    Οι εκπαιδευτικές διαφορές δεν με ενδιαφέρουν, όπως δεν ενδιέφεραν ποτέ τους αγρότες οι ταξικές διαφορές με τους καταπιεσμένους των πόλεων. Όταν οι τελευταίοι στενάζουν κάτω από τη μπότα των εργοδοτών στα σούπερ μάρκετ της τρίωρης απασχόλησης, οι αγρότες απολάμβαναν το ρεμπελιό του καφενείου και την τρυφηλότητα των βουλγάρικων πισινών.

    Εγώ, ειλικρινά, μερικές φορές εύχομαι το 2013 να έρθει... αύριο.

  48. Factorx avatar
    Factorx 22/01/2009 18:06:13

    Τα εντελώς άσχετα με το θέμα των αγροτών σχόλια, (περι ισραήλ ταινιών κλπ) σβυστηκαν. Υπάρχουν σχετικά posts να τα βάλετε.

  49. anonymous avatar
    anonymous 22/01/2009 18:06:17

    @52

    λες @66 ..σε ποιόν αναφέρεσαι;

  50. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 22/01/2009 18:07:21

    Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ μεγαλοαγροτών και μικρών.Οπωσδήποτε, οι μεγάλοι δινουν τον "τόνο" και οι άλλοι προσπαθούν να ακολουθήσουν.
    Η λεηλασία των επιδοτήσεων της τότε ΕΟΚ και το όλο στήσιμο της διαπλοκής, είναι τυπική περιπτωση εκμαυλισμού πολιτών απο την εξουσία.
    Το ίδιο εξ άλλου γίνεται και με όλες τις επιδοτήσεις και γι αυτό αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σαν χώρα σε αυτό το χάλι.
    Ποιός είναι ο ρόλος του κράτους?
    Λένε ότι σε μια τάξη όταν δεν πάνε καλά δυο τρείς μαθητές, φταίνε οι μαθητές.Όταν δεν πάει καλά όλόκληρη η τάξη φταίει ο δάσκαλος.Σε ποιό τομέα πάει καλά η Ελλάδα? Σε κανένα.
    Αντι λοιπόν να στρεφόμαστε όλοι οι υπόλοιποι εναντίον (ενάντια)σε αυτον που κάθε φορά διαμαρτύρεται, απεργεί, διαδηλώνει, ας κοιτάξουμε να απαλαγούμε απο αυτά τα δυό διευθαρμένα κόμματα του δικοματισμού που κυβερνούν τη χώρα.
    Εκεί βρίσκεται το πρόβλημα και εκεί βρίσκεται και η λύση του.

  51. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 22/01/2009 18:07:53

    66 ήταν, αλλά έγινε 50.
    Προφανώς σβήστηκαν τα άσχετα σχόλια στο μεταξύ.

  52. daris avatar
    daris 22/01/2009 18:08:16

    ΛΥΠΑΜΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ...ΕΛΑΤΕ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΖΟΥΝ ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ...ΦΤΩΧΙΑ ΚΑΙ ΚΑΚΟΜΟΙΡΙΑ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΙΜΙΟΙ ΚΑΙ ΑΓΝΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ!!! ΤΟ ΛΑΔΙ ΤΟ 1993 ΕΙΧΕ 1300 ΔΡΑΧΜΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 700 ΔΡΑΧΜΕΣ (1,8 ΕΥΡΩ). ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΓΡΟΤΕΣ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΠΟΥΔΕΣ ΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟ ΕΣΑΣ...ΠΡΕΠΕΙ 8 ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΝΑ ΜΑΖΕΥΟΥΝ ΕΛΙΕΣ(ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΛΙΓΑΚΙ ΠΟΥΛΑΚΙΑ ΜΟΥ) ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΓΙΑ ΚΕΡΔΟΣ 120 ΕΥΡΩ ΔΗΛΑΔΗ 15 ΕΥΡΩ ΤΟ ΑΤΟΜΟ!!!ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΓΡΑΦΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΛΥΠΗΡΟ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΟΠΑΤΕΡΕΣ ΑΥΤΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΜΟΡΦΩΣΗ!!! ΚΡΙΜΑ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ...

  53. spyros avatar
    spyros 22/01/2009 18:11:19

    @neos agrotis
    Πολύ διαφωτιστικό και ψαγμένο το κείμενό σου. Όσοι αναζητούν τις παθογένειες της ελληνικής γεωργίας αποκλειστικά σε έναν μόνο από τους δύο πόλους (αγρότες ή κράτος) προφανώς είναι μηδενιστές και επιπόλαιοι σχολιαστές. Φυσικά για τα δεινά της γεωργίας υπάρχουν ευθύνες εκατέρωθεν. Κάποιοι έχουν –γιατί αυτό τους έχουν ποτίσει τα ΜΜΕ- μονοδιάστατη εικόνα του θέματος και των πρωταγωνιστών. Ότι δηλαδή οι αγρότες είναι όλοι πλούσιοι, τεμπέληδες, με BMW ή όλοι φτωχοί βιοπαλαιστές που δεν τα βγάζουν πέρα, ανάλογα με την περίσταση. Φαντάζομαι ότι ισχύουν και τα δύο. Δεν ξέρω σε ποια αναλογία, αλλά σίγουρα υπάρχουν και οι δύο καταστάσεις. Είναι λοιπόν φρόνιμο να βλέπουμε το πρόβλημα πιο ψύχραιμα και χωρίς αφορισμούς. Χωρίς να είμαι ειδικός επί του θέματος, θα συμφωνήσω μαζί σου ότι το μεγάλο σφάλμα των αγροτών είναι πως δεν ενδιαφέρθηκαν ουσιαστικά για το τι θα γίνει μετά τις επιδοτήσεις. Δεν προνόησαν για τον κλάδο τους, ίσως μάλλον από βεβαιότητα ότι η κάνουλα δεν πρόκειται να στερέψει ποτέ, παρά τα αντιθέτως λεγόμενα. Σίγουρα υπάρχουν βαριές ευθύνες της πολιτικής, λόγω κυρίως της ¨μη πολιτικής¨ που παράγουν. Υπήρχαν όμως ώτα ευήκοα στα παραμυθάκια των κομμάτων, όπως γίνεται και σε όλους σχεδόν τους συνεταιριστικούς κλάδους. Κάνεις, τέλος, πολύ καλά και αναφέρεσαι πολλάκις στο θέμα της εκπαίδευσης και της σωστής –θα προσθέσω εγώ- ενημέρωσης. Πραγματική πληγή και όχι μόνο για τους αγρότες.

  54. donaE avatar
    donaE 22/01/2009 18:11:32

    @60 νεε αγροτη και 73
    Αν πας χαμενος δεν ξερω,γιατι δεν ξερω και τι ειναι χαμενος,αλλα αξιζει να τα γραφεις.Πρεπει να ακουγεται και κατι πιο πολυ απο τις γραφικοτητες για τσιφλικαδες και μπουζουκια,ενω στην Αθηνα δεν γνωριζουν αυτα δηθεν.Οχι μονο δημοσιονομικες συνταγες και χρηματιστηριακες προβλεψεις να βλεπουμε.Ας ακουσουμε και καμια αναλυση μακροοικονομικη!

  55. anonymous avatar
    anonymous 22/01/2009 18:12:14

    @54
    κατανοητότατο

    ας γίνει, κάποτε ανάρτηση, το τι τρώγεται σε σχολικά βιβλία και βιβλιοθήκες....!

  56. donaE avatar
    donaE 22/01/2009 18:13:10

    Επιτελους φακτορα,σωστα.

  57. Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ avatar
    Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ 22/01/2009 18:14:53

    @daris

    Που ήταν ακριβώς οι αγρότες όταν η εργατική τάξη εξαφανιζόταν? Γιατί πρέπει να σας λυπηθώ?

    Θα σας λυπηθώ όταν σταματήσετε να στέλνετε στην βουλή την Κεφαλογιάννη...

  58. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 22/01/2009 18:17:26

    @59:

    Σπύρο, όπως έγραψε παραπάνω και ο Άιχμανν, απορώ γιατί ο αγρότης θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ένα... προστατευόμενο είδος από τη συνθήκη Ραμσάρ και όχι ως ΑΛΛΟΣ ΕΝΑΣ επιχειρηματίας που δεν πήρε σωστά τα ρίσκα του και δεν υπολόγισε τις συνέπειες των επιογών του. Άσε που έτσι κι αλλιώς, κανένα ρίσκο δεν παίρνουν: όλα είναι στρωμένα με τις επιδοτήεις, κι όταν αυτές πάνε να μειωθούν κλείνουν τους δρόμους και ξαναπαίρνουν ό,τι ζητούν από τους ψοφοδεείς πολιτικάντηδες.

  59. daris avatar
    daris 22/01/2009 18:26:28

    Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ Says:ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΑΣ ΑΠΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΓΩ.ΘΑ ΕΜΑΘΕΣ ΒΕΒΑΙΑ ΟΤΙ Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΤΩΡΑ ΘΑ ΚΑΤΕΒΕΙ ΣΤΤΗΝ ΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ...ΑΥΤΟ ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ!!!ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΤΑΞΗ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΑΝΤΙΔΙΑΣΤΟΛΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΟΥΝ...ΚΑΙ ΤΙ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΕΙΝΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ???Η ΕΡΓΑΤΙΑ ΠΑΛΕΥΕΙ ΣΤΑ ΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ.

  60. neos agrotis avatar
    neos agrotis 22/01/2009 18:32:08

    @aurora
    Tώρα απλως δεν ειμαι νέος αγρότης. είμαι μόνο αγρότης. Οσο αφορά την επίμώρφωση γραφω:
    "Λειτουργεί ένα εθνικό σύστημα γεωργικής εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης και έχουμε, γεωργούς γνώστες του αντικειμένου τους, που επενδύουν βάση μακροχρόνιου προγραμματισμού, που μπορούν να προσαρμόσουν, να βελτιώσουν την παραγωγικότητα τους και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα τους, γεωργούς που αντιλαμβάνονται την περιβαλλοντική διάσταση της γεωργίας, έχοντας επαγγελματική αναγνώριση και κοινωνική οντότητα που τους αρμόζει."
    Οσο αφορά την πληροφορική και την χρήση της στην Γεωργία, οταν κάναμε τηλεδιασκέψεις το 95-96 και λειτουργούσαμε την ιδια περίοδο το ΕΛΛΑΔΑ (ΕΛΛηνικό Αγροτικό Δύκτιο Ανάπτυξης) μέσω ιντερνετ οι περισσότεροι απο εσας δεν γνωρίζαν το διαδύκτιο. Οσο για τα υπόλοιπα που γράφεις αν διαβάσεις το κειμενό μου καλά θα δεις οτι αντιμετωπίζονται.
    Σίγουρα ο κόσμος εχει αλλάξει, μόνο που εσύ το αντιμετωπίζεις θεωρητικά, ενώ πολλοί αγρότες στην πράξη, καλλιεργωντας είτε υδροπονικά ειτε βιολογικά ειτε ακολουθώντας συστήματα ολοκληρωμένης διαχείρησης.

  61. Καραγκούνης avatar
    Καραγκούνης 22/01/2009 18:40:31

    @krogias. Μεγάλωσα και ζω στον Θεσσαλικό Κάμπο. Γνωρίζω λοιπόν πολύ καλά τα πράγματα. Αν όμως μου επιτρεέπετε, εσεις ποια σχέση έχετε με το ΠΑΣΟΚ;

  62. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 22/01/2009 18:44:36

    "Ότι δεν προσαρμόζεται πεθαίνει…"

    Γι' αυτό η Ελλάδα "ποτέ δεν παθαίνει". (DIG ΙΤ!).

    Πόσων χρονών είναι η Ελλάδα, άραγε;;;

  63. Eichmann avatar
    Eichmann 22/01/2009 18:45:44

    Πάντως η αλήθεια είναι ότι διαχρονικά υπήρχε ρήγμα μεταξύ χωρικών καλλιεργητών και εργατών προλεταρίων. Εξ ού και οι μπολσεβίκοι βασίστηκαν στους εργάτες και αργότερα επί Στάλιν προχώρησαν σε εκκαθαρίσεις των αγροτών. Οι αγρότες ιστορικά τείνουν να είναι πιο συντηρητικοί στις πολιτικές τους απόψεις και επιλογές προσκολλώμενοι στην ιδιοκτησία (χωράφια, ζώα κλπ). Ήρθε ο Μαοισμός και ανέστρεψε τις απόψεις του Λένιν και.... αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.
    Η ουσία για να επανέλθουμε στα καθ`ημάς είναι ότι αστοί, εργάτες και αγρότες συνιστούν 3 διαφορετικές τάξεις, η καθεμία με τα δικά της συμφέροντα τα οποία δεν συμπίπτουν με αυτά των άλλων.
    Λογικό λοιπόν οι περισσότεροι σχολιαστές όντας αστοι να διαφωνούν με τη στρεβλή σημερινή γεωργική οικονομία. Θυμίζω: εισάγουμε από μπάμιες έως και φράουλες πλεον,

  64. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 22/01/2009 18:47:09

    Η αγροτικη παραγωγή ειναι στρατηγικής σημασίας γιατί αφορα την τροφή του ανθρωπου και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται όπως οι υπόλοιπες.Αυτός είναι ο λόγος που και οι πιο φιλελευθερες ενότητες όπως οι ΗΠΑ η η ΕΕ έχουν μετρα προστατευτισμού.
    Επομένως θα πρέπει να γινει προσπάθεια να επιβιωσει αλλά προσαρμοσμένη στις νεες συνθηκες.
    Αυτό ομως σημαινει ότι δεν μπορουμε να στηριζομαστε στο βαμβάκι όταν άλλες χωρες πιο ζεστες και πιο
    φτωχες παραγουν καλύτερης ποιοτητας.
    Πρέπει να γίνει μελέτη ποια είναι τα ανατγωνιστικα προιοντα και προσπάθεια για αυτάρκεια στα σιτηρά και στο κρέας.Η κτηνοτροφία ισως είναι πιο σημαντικη από τη γεωργια.
    Τυχόν καταργηση της ΚΑΠ θα μπορουσε να επιτρέψει και εθνικες επιδοτησεις αν φυσικά υπήαρχαν λεφτά με τα χρεη που έχει το κράτος.Δεν πιστεύω όμως ότι θα γίνει γιατί η Γαλλία αλλά και άλλες χωρες θα τχαθουν υπέρ μιας νέας παράτασης μετά το 2013.

  65. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 22/01/2009 18:50:52

    Πόσων χρονών είναι η Ελλάδα, άραγε;;;

    2009 - 1821 = 188.

  66. donaE avatar
    donaE 22/01/2009 18:54:11

    @70 ψυχραιμια
    Και μεγαλο ποσοστο στο εισοδημα,τουλαχιστο στην Ελλαδα.

  67. daris avatar
    daris 22/01/2009 18:54:37

    ΟΤΑΝ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΟΠΩΣ:"η “αγροτιά” είναι το ποιο καθυστερημένο κομμάτι της Ελλάδας" ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΙΝ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΕΞΗΓΗΤΑΙ ΑΠΟ ΥΓΕΙΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΝΑ ΒΓΗΚΑΝ ΤΟΣΟ ΧΥΔΑΙΟΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ!!!ΟΛΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΑΓΡΟΤΩΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΞ'ΑΛΛΟΥ!!!

  68. anonymous avatar
    anonymous 22/01/2009 18:55:17

    @69

    Αστο αιχ μου!

    Οι Ελληνες είναι μιά παρέα τελικά! Αν έχεις πάει ποτέ στα μπουζούκια, θα καταλάβεις τι λέω! Είναι αταξικοί και γι΄αυτό δεν είναι εύκολο να τους καταλάβεις, εσύ που ζεις αλλού!

    Η ελληνική ψυχή είναι ΑΛΛΛΛΛΛΟ ΦΡΟΥΤΟ!

  69. Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ avatar
    Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ 22/01/2009 19:04:49

    @daris

    Είμαστε απόγονοι πιθήκων επίσης. Πότε θα δώσουμε και σε αυτούς επιδοτήσεις?

  70. daris avatar
    daris 22/01/2009 19:09:47

    Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ:ΟΤΑΝ ΚΑΤΕΒΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΛΑΜΙ ΘΑ ΠΑΡΕΙΣ ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΟΧΙ ΛΟΓΩ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΑΛΛΑ ΛΟΓΩ ΣΟΒΑΡΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ!!!ΣΤΟ ΕΥΧΟΜΑΙ ΟΛΟΨΥΧΑ...

  71. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 22/01/2009 19:28:57

    Ρε συ τρια πουλακια,το ΚΚΕ τους κατεβασε φετος,οχι το πασοκ.
    Και πραγματι, οι Λαρισσαιοι και σια,καλλιεργουν,αχρηστα πραγματα,που κανεις δεν αγοραζει, γιατι και λιγοτερη δουλεια εχουν,και επιδοτηση μαζευουν.
    Ετσι,απο την αλλη, δεν εχουμε ουτε λεμονια,ουτε και σκορδα και κρεμμυδια.Απο του διαολου τη μανα τα φερνουμε πλεον.
    Να πανε να πνιγουνε οι μαγκες.Που καθε τρεις και λιγο, μας κανουν τη ζωη πατινι,γιατι οι αλητες που μας κυβερνανε τρεμουν μη χασουν τις ψηφους.
    Και για ρωτηστε τους κτηνοτροφους,τι παθανε περυσι, απο την απληστια αυτων που φωναζουν,ως αδικημενοι φετος.Καταστραφηκαν.Και δεν εγινε τιποτα.
    Αλλα φαινεται οτι για τους Λαρισσαιους,ισχυουν αλλα μετρα και σταθμα.

  72. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 22/01/2009 19:30:57

    Ρε συ αιχμαν, ουτε σκορδα δεν εχουμε πλεον.Ουτε κρεμμυδια και λεμονια!Ναι.

  73. nikos avatar
    nikos 22/01/2009 19:37:40

    Μάλλον δεν κατάλαβε τίποτα ο κύριος Καρακουσης η κάνει πως δεν κατάλαβε.
    Τα κοματα εξουσίας με τα οποία μάλλον συναγελάζετε ανάλογα το πιο είναι στην εξουσία αυτή τι φορά δεν κατέβασαν τους αγρότες στο δρόμο ,δυστυχώς για τα κοματα εξουσίας αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση της καταστροφής του αγροτικού κόσμου με της αγροτικές πολιτικές που ακλούθησαν μέχρι σήμερα.
    Τα επιδοματικά μέτρα Χατζηγακη δεν πρόκριτε να προσφέρουν τίποτα για την μελλοντική πορεία του αγροτικού κόσμου ,είναι σαν τα επιδόματα ενεργείας και τίποτα άλλο.
    Ο αγρότης ήθελε από πάντα να μπορεί να παράγει και να πουλά τα προϊόντα του σε λογικές τιμές ,ήθελε χαμηλές τιμές στα λιπάσματα κάτι που όταν τα εργοστάσια παράγωγης λιπασμάτων στην Ελλάδα έκλεισαν δεν μπορούσαν να έχουν ,το κλείσιμο των εργοστασίων έβγαλε και εργαζόμενους στην ενεργεία .
    Στους <> κατά Καρακουση αγρότες υπάρχουν και αγρότες και είναι πολλοί κύριε Καρακουση που τα τελευταία χρόνια πήραν προγράμματα για καλλιέργειες που εσείς της ονομάζετε σύγχρονες μόνο που τα προϊόντα που παράγουν έχουν χαμηλές τιμές πώλησης και ακριβό κόστος παράγωγης, έχετε να πείτε κάτι για το κόστος παραγωγής;
    Όσο για τα σπίτια που λέτε ότι έγιναν οι επιδοτήσεις μάλλον εσείς θα θέλατε τους αγρότες να μένουν σε καλύβες ,τα ακριβά αυτοκίνητα να τα αναζητήσετε αλλού.
    Είναι εύκολο να κατηγορείς δύσκολο όμως να καταλαβαίνεις αν δεν θέλεις κιόλας ακόμα πιο δύσκολο.

  74. osaperas avatar
    osaperas 22/01/2009 19:49:30

    Οι αγρότες που ξέρω εγώ, στην Κωπαίδα, έχουν βρει άκρες(όχι όλοι αλλά οι περισσότεροι) και δουλεύουν και στη Λάρκο-τι δουλεύουν δηλαδή την έχουν ξεσχίσει την έχουν κάνει κομμάτια τη Λάρκο, στις αργομισθίες και όχι μόνο.

    Αλλά αυτό είναι το...μικρό κακό.

    Τις κατά καιρούς επιχορηγήσεις της ευρωπαϊκής κοινότητας επίσης τις έχουν κατακρεουργήσει. Οργανωμένα κυκλώματα των κομμάτων των κατά καιρούς κυβερνήσεων έκαναν όλη την δουλειά οργανωμένα- με το αζημίωτο φυσικά.

    Αλλά θα πει κάποιος "έκλεβαν όλοι, έκλεβαν και οι αγρότες αυτοί-άλλωστε τους κουτόφραγκους(νόμιζαν ότι) έκλεβαν".

    Αλλά η κατάσταση στο χωριό μου΄καμία σχέση δεν έχει με αύτό που λέμε αγροτιά. Δεν είναι τα καλά σπίτια, τα δύο αυτοκίνητα σε κάθε οικογένεια(μιας και οι αγρότισσες έχουν το δικαίωμα να έχουν το δικό τους αυτοκίνητο) αλλά αυτό που με εκπλήσσει είναι το γεγονός ότι έχουν σχεδόν όλοι εγκαταλέιψει τους κήπους τους.

    Δεν φυτεύουν ρε παιδί μου λαχανικά στους κήπους τους. δεν έχουν πλέον κότες, όπως ήταν δηλαδή παλιά όταν ήμουν μικρός.
    Όλα τα αγοράζουν πλέον από το μικρό σούπερ μάρκετ τοπυ χωριού ή τα μεγάλα σούπερ μάρκετ της Θήβας και τα περισσότερα φυσικά είναι από το εξωτερικό.

    Έχει αλλάξει πλέον ο αγρότης δεν ειναι αυτός που ξέραμε και φυσικά έχει αλλάξει ο ρόλος του στην κοινωνία.

    Άλλο αυτό που εμείς οι μεγάλοι στην ηλικία που λέγαμε παλιά αγροτιά κι άλλο αυτό που είναι σήμερα

  75. nikos avatar
    nikos 22/01/2009 20:00:01

    Αν δεν το έμαθες η Λαρκο έκλεισε

  76. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 22/01/2009 20:31:24

    Για πες για Λάρκο γιατί με ενδιαφέρει .

  77. Xase avatar
    Xase 22/01/2009 20:54:33

    @Krigias

    Σιγουρα το ΠΑΣΟΚ εχει σωστη πολιτικη για την αγροτια. Και προσπαθησε να πεισει τους αγροτες γιαυτην κοβοντας τα λαστιχα των τρακτερ τους.
    @ προβοκατορα
    Μαθε πρωτα που βγαινουν τα λεμονια και μετα ελα να γραψεις τις βλακειες σου εδω. Σιγουρα το ΚΚΕ ειναι ικανο να τους βγαλει στον δρομο. Το ΠΑΣΟΚ εχει αλλα προβληματα. Αν ηθελε μπορουσε τα 20τοσα χρονια που κυβερνουσε να κανει κατι. Αλλα οπως ειπα και αυτοι δεν διαφερουν απο τους ΝΔουλες. Φαγανιαρηδες και οι μεν και οι δε.

  78. Greco avatar
    Greco 22/01/2009 20:58:12

    τελευταια ελπιδα το τεταρτο κπς...
    αν δεν μπουν και με αυτο παραγωγικες βασεις θα χουμε πολυ δυσκολο μελλον

  79. ataktos avatar
    ataktos 22/01/2009 21:07:01

    daris - Oπα....

  80. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 22/01/2009 21:21:55

    Α, ρε Γιώργο Ρωμαίε, πού είσαι να ξεφουσκώσεις τα λάστιχα!

  81. Eichmann avatar
    Eichmann 22/01/2009 21:23:56

    @86 Ο Παπαθεμελής το είχε κάνει όχι ο Ρωμαίος.

  82. nikos avatar
    nikos 22/01/2009 21:25:27

    Καλά που ζεις οι ανοησίες ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έκλεισαν την Λάρο

  83. nikos avatar
    nikos 22/01/2009 21:25:54

    Καλά που ζεις οι ανοησίες ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έκλεισαν την Λάρκο

  84. nikos avatar
    nikos 22/01/2009 21:28:55

    Το αστείο είναι ότι μερικές μέρες πριν κλείσουν τη Λαρκο ζητούσαν να γίνει επέκταση του λιμανιού από όπου φεύγει το μετάλλευμα .

  85. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 22/01/2009 21:32:37

    Άιχμανν, δεν θυμάσαι καλά. Ο Ρωμαίος το είχε κάνει, εν έτει 1998.

  86. Orestios avatar
    Orestios 22/01/2009 21:33:40

    Όλα τα δίνουν για την προβολή οι "αγρότες". Περιχαρείς στις κάμερες, χαιρετίζουν γνωστούς και φίλους μιλώντας στο κινητό (του τύπου: να, τώρα με βλέπεις? γειά). Πάλι καλά γιατί στην αρχή των κινητοποιήσεων έφαγαν χοντρό κλάψιμο από τα κανάλια. Τώρα δίνουν show μόλις είδαν τις κάμερες.

  87. Eichmann avatar
    Eichmann 22/01/2009 21:34:20

    Για πρώτη φορά θα ζητήσω παρέμβαση τρίτου διότι επιμένω ότι ήταν ο Παπαθεμελής.
    Φάκτορα Χ ακούς;
    Αν πάντως κάνω λάθος συγγνώμη....

  88. Eichmann avatar
    Eichmann 22/01/2009 21:36:14

    Κάποτε νοικιαζαν Αλβανούς με την ώρα για να φυλανε τα τρακτερ στα μπλοκα ενω οι ίδιοι ήταν στα τσιπουραδικα και εμφανίζονταν μόλις άρχιζαν οι ειδήσεις των 20:00. Αγωνισταράδες.

  89. anonymous avatar
    anonymous 22/01/2009 21:47:26

    Ευγε!
    Επιβραβευτηκε επιτέλους το ένδοξο παρελθόν σου!

  90. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 22/01/2009 22:18:15

    Ειπα εγω,οτι το πασοκ ειναι καλυτερο;Μακραν εμου η υβρις.Μαλακες ειναι κι αυτοι και πουλημενοι.
    Ο Ελληνας,δεν εχει χρωμα.Την κοιλια του κοιταει μονο.Και διαλυει τα παντα,προκειμενου να κονομησει.
    Οι αλητες των κομματων, οι Γκορτσοι και οι Μαυρογιαλλουροι,δινουν και τον κωλο τους ακομη, για μια ψηφο,ποσο μαλλον, τα ξενα λεφτα.
    Τα μοιραζουν χωρις κανεναν ενδοιασμο.
    Στην Ελλαδα,μπηκαν τα τελευταια 30 χρονια,τοσα λεφτα απο την ΕΕ,που δεν ειχαν μπει απο καταβολης Ελληνικου κρατους.Και τα φαγανε "ούλα".
    Και οχι μονο αυτο,αλλα και τον πληθωρισμο ανεβαζαν,αφου δεν πληρωνοτανε και κενενας φορος, αλλα και τη φυση κατεστρεψαν,γιατι χτισανε σπιτια με λυσσα,και οπυ βρισκανε,καταπατωντας και καιοντας τα παντα, αφου η ανυπαρκτη κουλτουρα τους, δε μπορουσε να τους οδηγησει πουθενα αλλου να βαλουν τα λεφτα που αρπαζαν.

  91. Αθανάσιος Ι. avatar
    Αθανάσιος Ι. 22/01/2009 22:22:06

    Eichmann-πέρασαν εύκολα 12 ώρες που έχεις όλους πρήξει τα jajka αύριο πάλι μέρα είναι μην λάβεις τζάμπα υπερωρία (τι σου θυμίζει)

  92. Σπύρος avatar
    Σπύρος 23/01/2009 01:51:30

    Το ξεφουσκωμα τών λαστιχων τών τρακτέρ ,και οι άγριοι ξυλοδαρμοί τών αγροτών έγιναν αρχές Φεβρουαρίου τού 1997 .
    Υπουργός ο Γιώργος Ρωμαίος.

  93. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 23/01/2009 07:38:51

    αντί να ψάχνουμε αν φταίει το Πασοκ ή η ΝΔ ή οποιοσδήποτε, για το πρόβλημα με τους αγρότες, θα έπρεπε να σκεφτούμε γιατί υπάρχει αυτό το πρόβλημα.

    Το πρόβλημα υπάρχει επειδή αποφασίζει η γραφειοκρατεία (με καλές προθέσεις) να επιδοτήσει τον φτωχό παραγωγό. Δυστυχώς οι καλές προθέσεις δεν φτάνουν, γιατί ο γραφειοκράτης στις Βρυξέλλες που αποφασίζει να επιδοτήσει το ελληνικό βαμβάκι, δεν ξέρει αρκετά από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα του ελληνικού βαμβακιου, σε σχέση πχ με το αιγυπτιακό. Έτσι, δημιουργεί μια ανισορροπία, όπου κάποιος έλληνας πληρώνεται για να μην παράγει αυτό που νομίζει αυτός, αλλά αυτό που του λέει κάποιος άλλος, με ποιος ξέρει τι κίνητρα. Ο άλλος κάποιοα στιγμή μετατίθεται ή πεθαίνει και ο έλληνας αγρότης μένει με το τιμόνι στο χέρι.

    Είναι απλό: οι επιδοτήσεις, πού τόσο αρέσουν, διαστρεβλώνουν την ισορροπία προσφοράς-ζήτησης. Είναι συνέχεια του Σταλινικού σχεδιασμού. Και ενά ο Στάλιν είναι φωτισμένος, κάτι γίνεται -- προσωρινά. Εάν είναι και λίγο κόπανος, απλά διαλύεται η ελεύθερη αγορά.

    Πείτε με αντιγραφέα του Milton Friedman, αλλά οι επιδοτήσεις, οι κάθε επιδοτήσεις, διαστρεβλώνουν την οικονομία, μεταθέτουν προβλήματα, μέχρι που αυτά σκάνε στην μούρη μας και δεν ξέρουμε τι να τα κάνουμε.

  94. MIG-21 avatar
    MIG-21 23/01/2009 10:19:44

    Σπύρος

    Υπουργός δημοσιας ταξης ο Γιώργος Ρωμαίος!!

    Υπουργός γεωργιας ?

  95. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 23/01/2009 10:58:39

    @100

    Δημόσιας Τάξης ήταν ο Ρωμαίος. Και το ξεφούσκωμα έγινε αρχές του '98, όχι '97. Το '97 η κατάσταση είχε ξεφύγει, με την αποκοπή της Ελλάδας στα δύο για ένα μήνα και τα αίσχη των Μπουτοπατάκηδων (με τα "μπιλιετάκια ελεύθερης διέλευσης" αν θυμάστε).

    Και τώρα οι επίγονοί τους ζητάνε και λεφτά...

  96. proin agrotis avatar
    proin agrotis 23/01/2009 14:53:29

    Τελικά όταν κινητοποιούνται οι αγρότες προκαλούν μεγάλες απώλειες στις άλλες κοινωνικές ομάδες και γενικά μεγάλη κοινωνική αναστάτωση χωρίς οι ίδιοι να έχουν ζημιά= «κόστος αγώνα». Σε κανέναν άλλο κλάδο δεν γίνεται αγώνας χωρίς κόστος. Οι Ιδιωτικοί Υπάλληλοι δεν απεργούν σχεδόν ποτέ όχι γιατί δεν έχουν (αυτοί και αν δεν έχουν) αιτήματα αλλά ξέρουν τις συνέπειες .
    Αν οι αγρότες ήταν τόσο «ενωμένοι» και έδειχναν τόση αγωνιστικότητα όταν πουλάνε τα προϊόντα τους στα καρτέλ ίσως να μην χολιαζότανε να κλείνουν τους δρόμους και να ζητούν κρατική παρέμβαση κάθε φορά που οσμίζονται εκλογές.
    Προσωπικά πιστεύω ότι σαν κλάδος θα πρέπει να υποστηρίζεται καθώς χωρίς αυτούς η ύπαιθρος θα ήταν κατοικημένη κατά το 1/3 αυτή τη στιγμή και τα αστικά κέντρα ακόμη πιο προβληματικά απ΄ ότι είναι σήμερα.
    Θα με έπειθαν όμως οι αγρότες και τα αιτήματα τους αν είχαν μια οικονομοτεχνική παρουσίαση των αποδόσεων (σε αποτέλεσμα) των χρημάτων που τόσα χρόνια έχουν δοθεί σ΄αυτό τον κλάδο με ποικίλους τρόπους.

  97. Σπύρος avatar
    Σπύρος 23/01/2009 15:28:32

    8-10/02/97 έγιναν τά επεισόδια.
    Επιμένω..
    MIG-21.
    Yπουργός Γεωργίας ,κατά πάσαν πιθανότητα ο Στέφανος Τζουμάκας.

  98. MIG-21 avatar
    MIG-21 23/01/2009 22:42:06

    Σπύρος
    για τις ημερομηνιες δεν θα διαφωνησω.
    αλλα ο τσουμακας!!!!!
    αυτος που ηταν στο πολυτεχνειο κτλ !!!
    συνεναισε σε τετοια πραγματα?
    απαπα δεν το πιστευω....οτι ο αγωνιστης της δημοκρατιας εφτασε σε αυτο το σημειο!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.