#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
10/09/2011 10:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Όταν πέφτει το ΠΑΣΟΚ αρχίζουν και οι πόλεμοι με την διαπλοκή



Κάτι πολύ χοντρό συμβαίνει στις σχέσεις της κυβέρνησης με τους εργολάβους και το επόμενο διάστημα αναμένεται να δούμε πολλά επεισόδια.

Η κόντρα που ξέσπασε ξαφνικά μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και της κοινοπραξίας Ολυμπία οδός που κατασκευάζει τον άξονα Κόρινθος – Πάτρα κι όχι μόνο (βλέπε Μπόμπολας κυρίαρχος στην κοινοπραξία) προοιωνίζεται πολλές συγκρούσεις και θύματα.

Και δεν είναι μόνο η συγκεκριμένη κοινοπραξία και ο συγκεκριμένος εργολάβος που έρχεται σε ρήξη με την κυβέρνηση αλλά πολλές κατασκευαστικές εταιρείες που επί χρόνια παίρνουν δημόσια έργα στην Ελλάδα, τα έχουν βάλει με το υπουργείο Υποδομών.

Κάτι η οικονομική κρίση, κάτι τα μεγάλα οδικά έργα με συμβάσεις παραχώρησης που δεν προχωρούν, κάτι τα δραματικά οικονομικά αποτελέσματα των εργολάβων που είναι ένα βήμα πριν τη χρεοκοπία, έφεραν τη ρήξη των τελευταίων ημερών.

Η ουσία είναι ότι οι κατασκευαστές διαμαρτύρονται γιατί δεν προχωρούν τα έργα. Κατηγορούν την κυβέρνηση ότι δεν προχωρεί τις απαλλοτριώσεις διότι δεν έχει χρήματα, ότι δεν δίνει την εθνική συμμετοχή κι ότι έχει μπλοκάρει και την τραπεζική χρηματοδότηση. Έτσι, τα μεγαλύτερα εργοτάξια έχουν κηρύξει παύση εργασιών, χιλιάδες έχουν απολυθεί και τα έργα δεν γίνονται στα χρονοδιαγράμματα. Για παράδειγμα η καρμανιόλα μέχρι την Πάτρα έπρεπε να έχει παραδοθεί αλλά δεν είναι ούτε στα μισά.

Αλλά  οι εθνικοί εργολάβοι που όλοι ξέρουμε πως πήραν τα έργα δεν πρέπει να διαμαρτύρονται. Η κυβέρνηση έχει διαλύσει τα πάντα, δε θα διέλυε και τον κατασκευαστικό κλάδο; Βεβαίως οι εργολάβοι δε λένε κουβέντα για τα διόδια που συνεχίζουν να εισπράττουν και μάλιστα τσουχτερά, αν και τα έργα δεν προχωρούν. Το σωστό θα ήταν να παύσουν να παίρνουν διόδια μέχρι να ξεκινήσουν τα έργα. Αλλά που κυβέρνηση να τους ελέγξει.

Έτσι, τις προηγούμενες ημέρες η Ολυμπία οδός διαμαρτυρήθηκε διότι αν και πέρασαν τρις μήνες από ένα μνημόνιο συναντίληψης που είχαν υπογράψει με την κυβέρνηση, δεν έγινε απολύτως τίποτε.

Αμέσως από την πλευρά του υφυπουργού Υποδομών Γ. Μαγκριώτη υπήρξαν διαρροές ότι για το σταμάτημα των έργων φταίνε οι εταιρείες και ότι η κυβέρνηση σκέφτεται να τους τα πάρει τα έργα και να τα φτιάξει μόνη της. Αστείο φυσικά αφού θα έπρεπε να πληρώσει δις για αποζημιώσεις και για να κάνει μόνη της τη δουλειά.

Την Παρασκευή, όμως, βγήκε επίσημη ανακοίνωση από το υπουργείο Υποδομών που λέει ούτε λίγο ούτε πολύ ότι οι εταιρείες φταίνε για όλα, ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να βρει λύση με τη χρηματοδότηση από τις τράπεζες και ότι το δημόσιο «είναι συνεπές στις πάσης φύσεως συμβατικές οικονομικές του υποχρεώσεις» και ότι δεν έχει καμία εκκρεμότητα σε σχέση με την Ολυμπία Οδό, αναγνωρίζοντας την ύπαρξη τέτοιων ζητημάτων «όπως οι απαλλοτριώσεις», μόνο έως το θέρος του 2009. Το υπουργείο υποστηρίζει ότι «τα θέματα αυτά ρυθμίζονται συμβατικά και δεν μπορούν με κανένα τρόπο να αποτελέσουν λόγο διακοπής της χρηματοδότησης και αναστολής των κατασκευών του έργου».

Επίσης, αναφέρει ότι «η μείωση των διοδίων που έχει προτείνει το Δημόσιο, όπως καλά γνωρίζει ο Παραχωρησιούχος, δεν πρόκειται να επηρεάσει στο παραμικρό τη χρηματοδότηση του Έργου». «Όσο όμως ο Παραχωρησιούχος θα απομακρύνεται από την πραγματικότητα, καθώς και από το Πλαίσιο Συναντίληψης που έχει συνυπογράψει, τόσο θα δυσκολεύει την εξεύρεση λύσης» αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου.

Το ύφος της ανακοίνωσης είναι άκρως ειρωνικό για τους νταβατζήδες και μυρίζει πόλεμο. Και όλοι αναρωτιόμαστε τι γίνεται; Αποφάσισε ξαφνικά ο Γ. Παπανδρέου να τα βάλει μαζί τους; Ειδικά αν σχετίσουμε και τη στροφή που έχει κάνει το Mega το οποίο έχει ανεβάσει αντιπολιτευτικούς τόνους, πιθανότατα με εντολή Μπόμπολα.

Όπως φαίνεται, παίζεται ένα παιχνίδι εκβιασμών κι από τις δύο πλευρές. Η μεν κυβέρνηση με όπλο τα έργα να διαπραγματευτεί την υποστήριξη των νταβατζήδων στην πορεία προς τις εκλογές. Ίσως και να θελήσει να ρίξει τι ευθύνες για την αποτυχία της στα διαπλεκόμενα. Το έχει ξανακάνει το ΠΑΣΟΚ, το έκανε και ο Καραμανλής παλαιότερα.

Από την άλλη, οι εργολάβοι πιέζουν ώστε να ανοίξουν οι δουλειές, να μοιραστεί πάλι η πίτα και να πάψει η κυβέρνηση να κάνει την πάπια.

Κάπου θα τα βρουν στη μέση, είναι σίγουρο. Εκτός κι αν ο Μπόμπολας και οι άλλοι αποφάσισαν έστω και αργά να αδειάσουν το «θείο βρέφος» Γ. Παπανδρέου διότι όπως είπε κάποτε ένας πολιτικός «το παιδί δεν μπορεί».

Οι εξελίξεις θα έχουν σίγουρα πολύ ενδιαφέρον.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ataktos avatar
    ataktos 10/09/2011 10:12:42

    σε εμάς κάτι άλλο έχει συμβεί ...http://antigoldgreece.wordpress.com/2011/09/10/sharpe/

  2. Γιαγκούλας avatar
    Γιαγκούλας 10/09/2011 10:30:21

    Μήπως ήταν προβληματικό το μοντέλο εξαρχής; Δεν είναι τυχαίο ότι στην Ελλάδα τα τελευταία 20 τουλάχιστον χρόνια, όπως από διάφορες πλευρές έχει λεχθεί, το κόστος κατασκευής των δημοσίων έργων είναι πολλαπλάσιο σε σχέση με άλλες χώρες (βλ. π.χ. Ολυμπιακά έργα κλπ.).
    Δεν έφτανε όμως αυτό, έπρεπε να παραχωρηθεί η χρήση ολόκληρων τμημάτων του εθνικού δικτύου σε ιδιώτες, με αποτέλεσμα τη δημιουργία νέων διοδίων, που εκτίναξε το κόστος χρήσης των αυτοκινητοδρόμων από τους πολίτες στα ύψη;
    Για παράδειγμα η Πιερία "πνίγηκε" στα διόδια. Δεν είναι διόλου τυχαίο ότι για πρώτη φορά οι πολίτες, που πλήρωναν αγόγγυστα επί δεκαετίες στα διόδια, εγέρθηκαν δικαιολογημένα.
    Μήπως ένας κρατικός, ορθολογικά λειτουργών και δημόσια υπόλογος και ελεγχόμενος, κατασκευαστικός φορέας είναι προτιμότερος, ώστε τα εκτελούμενα έργα και φθηνότερα να κοστίζουν και καλύτερα ποιτικώς να είναι, αλλά και να μην χαρατσώνεται ο κόσμος υπέρμετρα;

    • Κωστας Ε. Χριστοδουλου avatar
      Κωστας Ε. Χριστοδουλου @ Γιαγκούλας 10/09/2011 13:01:55

      .......Αφού τό "κράτος"είναι οί "νταβατζήδες" καί οί περισσότεροι πολιτικοί , υπάλληλοί τους ,τί "θεωρίες"είναι αυτές πού περιγράφεις ???

    • tampakiotis avatar
      tampakiotis @ Γιαγκούλας 10/09/2011 15:48:20

      οταν υπηρχε η ΜΟΜΑ και εφτιαχνε τσαμπα δρομους,οι οποιοι αντεχουν ακομα,χωρις να παρουσιαζουν προβληματα στον ταπητα(βλεπε το κομματι θερμοπυλες -γραβια στον μπραλο) ,δεν αρεσε στους πολιτικους,με αποτελεσμα,ο δρακουμελ,το 1ο πργμα που εκανε ηταν να την καταργησει.αντιλαμβανεσθε τον μοναδικο λογο (μιζενς).οποτε προς τι οι διαμαρτυριες??????τα θελαμε και τα παθαμε......

  3. Σταύρος avatar
    Σταύρος 10/09/2011 10:36:52

    Κυκλοφορεί στο διαδίκτυο και το έχω λάβει κι εγώ σαν e-mail.

    Καλημέρα!
    Ονομάζομαι (Όνομα Επώνυμο), είμαι Έλλην πολίτης, έχω σώας τας φρένας και δεν πληρώνω διόδια!
    Στην οικογένειά μου είχαμε ένα αυτοκίνητο από το 1978 και αποκτήσαμε και ένα δεύτερο το 1982.
    Έκτοτε και έως το 2002, όπου εγώ έφυγα στο εξωτερικό για εργασία και ο πατέρας μου δεν μπορούσε να οδηγεί πλέον, είχαμε πάντοτε δύο αυτοκίνητα στην οικογένειά μας!
    Πληρώναμε πάντα την (υπερ)φορολογημένη βενζίνα, τα τέλη κυκλοφορίας, τον μεγαλύτερο φόρο λόγο κατοχής αυτοκινήτου μεγάλου κυβισμού (1.600cc), τα πρόστιμά μας!
    Πληρώναμε όλα αυτά τα χρήματα προσδοκώντας την ημέρα όπου θα οδηγούσαμε σε ασφαλείς δρόμους Ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
    Ατυχώς τα τελευταία χρόνια όλοι γίναμε μάρτυρες της παράλογης απόδοσης των νεοκατασκευασμένων αλλά και υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμων στον Ιδιωτικό τομέα.
    Ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Καλαμάτας για πάρα πολλά χρόνια παρέμεινε στο τμήμα Κόρινθος-Τρίπολη.
    Σημειώστε δε ότι χρηματοδοτηθήκαν οι δύο λωρίδες από την Ε.Ε. και με την προϋπόθεση η Τρίτη λωρίδα να χρηματοδοτηθεί από την Ελληνική Κυβέρνηση.
    Σαφώς και υπάρχει Τρίτη λωρίδα!
    Είναι η λωρίδα ασφαλείας η οποία ούτως ή άλλως έπρεπε να υπάρχει!!!
    120.000.000 δραχμές κόστισε η παράκαμψη των στροφών της «Τσακώνας».
    Ούτε μήνα δεν άντεξε ο δρόμος και μετά, «τον πήρε το ποτάμι, τον πήρε ο ποταμός»!
    Κατασκευαστικό «λάθος»!
    Διόδια εισπράττονταν στην καρμανιόλα γνωστή και ως Ε.Ο. Κορίνθου-Πατρών σε αντίθεση με οδηγία της Ε.Ε. η οποία σαφώς ορίζει ότι διόδια εισπράττονται όταν μια οδός είναι ακριβώς αντίθετα κατασκευασμένη από το χάλι της Ε.Ο.(!) Κορίνθου-Πατρών. Δύο λωρίδες τουλάχιστον, διαζώματα, στηθαίο και τα σχετικά.
    Εθνική Οδός(!!!) Αθηνών - Θεσσαλονίκης! Μέχρι το 2006 η πλειοψηφία της Ε.Ο. ήταν ΜΙΑ λωρίδα κυκλοφορίας με. διευρυμένη λωρίδα ασφαλείας!
    Παντού ανύπαρκτοι χώροι στάσης και αναψυχής με ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ.
    Για όλα αυτά αλλά και για όσα άλλα θα έχετε κι εσείς διαπιστώσει με την σειρά σας, ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΔΙΟΔΙΑ!
    Σπρώχνω την μπάρα να ανοίξει και περνώ.
    Οι Κυβερνητικοί υπάλληλοι της Τρόϊκας θεώρησαν καλό να προστατεύουν τα συμφέροντα των Ιδιωτών, οι οποίοι εισπράττουν διόδια ως να έχουν κατασκευάσει αυτοί τους δρόμους αυτούς με δικούς τους πόρους, μετατρέποντας την Αστική Διαφορά της άρνησης πληρωμής διοδίων σε παράβαση του Κ.Ο.Κ.
    Έτσι λοιπόν εγώ παραβιάζω τον Κ.Ο.Κ. όταν το όργανο, ο αστυνομικός, το οποίο μπορεί να βεβαιώσει την παράβαση αυτή δεν είναι παρών.
    Και στις περισσότερες δεν είναι!
    Μην σας τρομάζουν οι κάμερες εμπρός από τον θάλαμο πληρωμής των διοδίων.
    Αφ' ενός σας καλύπτει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων χώρια ότι μπορεί να μην γίνουν καν δεκτές από ένα Δικαστήριο, αφ' ετέρου η παράβαση του Κ.Ο.Κ δεν έχει αναδρομική ισχύ!
    Δεν μπορεί σήμερα το όργανο να βεβαιώση παράβαση του Ερυθρού Σηματοδότη πχ. η οποία έγινε χτες!
    Εξαιρούνται οι κάμερες ελέγχου κυκλοφορίας της Τροχαίας αλλά αυτές είναι Κρατικές και όχι ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ!
    Θυμηθείτε λοιπόν.
    Δεν ερχόμαστε σε αντιπαράθεση με τους υπαλλήλους και σπρώχνουμε την μπάρα ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΜΠΡΟΣ!!!
    Όταν λέω δεν πληρώνω τα διόδια εννοώ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ!!!
    Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
    (Όνομα Επώνυμο)

    υ.γ. παρέληψα το ονοματεπώνυμο του αποστολέα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το e-mail αυτό είναι spam.

  4. Orestios avatar
    Orestios 10/09/2011 11:44:17

    Μαλώνουν για την μοιρασιά των κελιών???

  5. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 10/09/2011 12:00:00

    Αυτή είναι η σοβιετική οικονομία του ΠΑΣΟΚ:

    οι Τράπεζες (ιδιωτικά μαγαζάκια που υπάρχουν μόνο και μόνο επειδή έχουμε εγγυηθεί 120+ δις € στην ΕΚΤ και παίρνουν χρήμα με 1,5% που το παρκάρουν στα γραμμάτια του κράτους με 4,8% και στις τσέπες των επωνύμων για να το βγάλουν έξω) δεν δίνουν τα δάνεια στους επώνυμους ιδιώτες κατασκευαστές (που προ εισπράττουν τα έσοδα) και φταίει το Δημόσιο, γιατί τα ΜΜΕ των κατασκευαστών έχουν προβλήματα χρηματοδότησης από τα έργα των ιδιοκτητών και τις τράπεζες, οπότε τα έργα δεν γίνονται αλλά οι ιδιοκτήτες των κατασκευαστικών συνεχίζουν να εισπράττουν τα διόδια...

    Ελλάδα 2011 η τελευταία σοβιετικού τύπου οικονομία στον πλανήτη γη.

  6. kakofonix avatar
    kakofonix 10/09/2011 12:16:05

    Χαριν της ιστορικής αποκατάστασης θα ήθελα να επισημάνω ότι το προσωνύμιο ''παιδί'' αναφέρεται, ουχί στο GAP, αλλά στον αλήστου μνήμης πρώην υπουργό οικονομικών. Η δε φράση, ''δεν μπορεί το παιδί'', ανήκει στην κ. Βάσω Παπανδρέου και είναι ήδη μια από τις κλασσικότερες και πλέον εύστοχες ατάκες της μεταπολίτευσης.

  7. Kραντωρ avatar
    Kραντωρ 10/09/2011 14:02:22

    Σχετικα με την εθνικη οδο Κορινθου-Πατρων. Το 1996 ο τοτε αρμοδιος υπουργος ΥΠΕΧΩΔΕ Λαλιωτης εδηλωσε. Θα γινη μελετη και μετα ενα ετος θα δημοπρατηθη το εργο, το οποιο θα ολοκληρωθη εντος τετραετιας. Η δηλωσις ειχε γινει μετα απο συνεχη θανατηφορα δυστυχηματα. Δεν εγινε τιποτε. Η κυβερνησις της Ν.Δ μετα το 2004 αδρανησε και καθυστερησε να προωθηση τα πεντε μεγαλα οδικα εργα. Εν τελει απεφασισε να μην τα εκτελεση ως δημοσια εργα αλλα ως ιδιωτικα τοιαυτα. με συμβασεις παραχωρησεως. Μολις τον Σεπτεμβριο του 2007 εψηφισθη το σχετικο νομοσχεδιο. Υπηρχαν εξ αρχης προβληματα, οπως το οτι δεν ειχαν γινει οι απαραιτητες απαλλοτριωσεις. Οι εργοληπτριες κοινοπραξιες καθυστερησαν ενα ετος την εγκατασταση των εργοταξιων τους. Ετσι εξ αρχης ειχαμε την μη τηρηση του χρονοδιαγραμματος των εργων. Το προυπολογισθεν κοστος των πεντε εργων οδοποιιας ειναι 8,7 δις ευρω, η χρηματοδοτησις του οποιου κατανεμεται ως εξης. Το Δημοσιον με 2,3δις, τραπεζικος δανεισμος 3 δις, κοινοπραξιες 800 εκατ. και τα διοδια 2,6δις. Τα ποσα αυτα επιμεριζονται σε διαφορετικες αξιες σε εκαστο εργο. Οπως γινεται αντιληπτον, τα διοδια εδω αναλαμβανουν να χρηματοδοτησουν την κατασκευη των εργων, ενω η μεχρι τουδε λειτουργια τους απεβλεπε στην εισπραξη εσοδων για την συντηρηση των υφισταμενων εθνικων οδων. Οι τραπεζες με αυστηρα ιδιωτικοοικονομικα κριτηρια διαπιστωνουν οτι τα εργα δεν ειναι βιωσιμα. Πριν υπηρχε ενστασις για τμηματα οπως Πυργου-Τσακωνας. Τωρα με την πτωση των εισπραξεων απο τα διοδια το σκηνικο εχει αλλαξει. Τα εσοδα των διοδιων νυν εχουν αποστολη να χρηματοδοτησουν την εκτελεση των εργων και μετα την περατωση τους να υποστηριξουν την συντηρηση των οδων να αποπληρωσουν τα τραπεζικα δανεια. Η ευθυνη για την σημερινη κατασταση βαρυνει τον διακριθεντα για την αναποτελεσματικοτητα του κον Σουφλια. Για την κυβερνηση του " Λεφτα Υπαρχουν" τι να σχολιασει κανεις. Το γε νυν εχον. Η Κυβερνησις να ελθη σε συμφωνια με τις εργοληπτριες κοινοπραξιες, ωστε το αντικειμενον των συμβασεων παραχωρησεως να μετατραπει σε αντιστοιχο δημοσιου εργου. Ποροι για την χρηματοδοτηση να αναζητηθουν στα ΕΣΠΑ αλλα και σε εκτατο συνεισφορα απο Ε.Ε.

  8. ΣΠΥΡΟΣ avatar
    ΣΠΥΡΟΣ 10/09/2011 17:51:32

    'Ολοι αυτοί οι ''κύριοι'' έχουν βγάλει στο εξωτερικό εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ
    από τον Νοέμβριο του 2003.Δηλαδή 9 μήνες πρίν τελειώσουν τα Ολυμπιακά έργα
    άρχισαν τις ''μεταφορές''. Η κυβέρνηση δεν ξέρει τίποτα;
    Και μην ξεχνάμε εύκολα. ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ,αυτό όπως το καταλαβαίνει ο καθένας μέσα είναι.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.