#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
18/03/2008 23:28
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Όμηρος του σκοταδισμού ο Ιερώνυμος;

Από τις πρώτες κιόλας μέρες της θητείας του Ιερώνυμου φαίνεται ότι κατάφεραν να επιβληθούν οι πιο ακραίες φωνές που επί Χριστόδουλου –στα επίσημα εκκλησιαστικά όργανα τουλάχιστον- είχαν «μαλακώσει». Η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου που θεωρεί πορνεία κάθε άλλη συζυγική σχέση εκτός του γάμου, σηματοδοτεί και την επικράτηση των πιο συντηρητικών (δηλαδή των πιο σκοταδιστικών) δεσποτάδων στην ΔΙΣ. Για το θέμα αυτό μας έστειλε τις απόψεις του έστειλε ο αναγνώστης μας Παρασκευάς Χριστοδουλίδης. Επιλέγουμε τις πιο σημαντικές κατά τη γνώμη μας από αυτές:

«Δεν είναι δυνατόν ο κ. Ιερώνυμος να εμφανίζεται θετικός (ή τουλάχιστον όχι αρνητικός) στο Σύμφωνο και η Εκκλησία επισήμως να τον "αδειάζει". Καλή η Δημοκρατία και η Συνοδικότητα άλλα αν συνεχίσουμε έτσι θα φτάσουμε στην πλήρη απαξίωση του ρόλου του Αρχιεπισκόπου. Πιο πολύ απ' όλους νομίζω ότι μπερδεύονται οι πιστοί Χριστιανοί που άλλα ακούν από τον Προκαθήμενό τους και άλλα από τα επίσημα όργανα της εκκλησίας. …Μέρες τώρα διάφοροι δημοσιογράφοι, που ως επί το πλείστον καμία σχέση δεν έχουν με την εκκλησία και αμφιβάλλω  αν έχουν πατήσει ποτέ το πόδι τους σε ναό, προσπαθούν να μας πείσουν, ότι ο νέος Αρχιεπίσκοπος είναι μια μεγάλη ελπίδα για την κοινωνία…Έγραφαν ότι η έμμεση συμφωνία του κ. Ιερώνυμου δείχνει ότι πέρασαν οι «μαύρες μέρες του Χριστόδουλου….

«Τι λένε άραγε τώρα όλοι αυτοί οι δημοσιογράφοι της διαπλοκής για τη σκληρή ανακοίνωση περί πορνείας; Κατηγορούσαν τον Χριστόδουλο ότι έκανε παρεμβάσεις στην Πολιτεία και ζητούσε την ακύρωση νόμων. Τι έχουν να πουν τώρα που η εκκλησία επί Ιερώνυμου «εκφράζει την ελπίδα και την ευχή να μην καταστεί Νόμος του Κράτους το εν λόγω Νομοσχέδιο»; Ξέρω ότι θα γράψουν ότι ο Ιερώνυμος είναι δημοκρατικός, κάνει πράξη τα όσα έχει πει περί συνοδικότητας, και άλλα επί της ουσίας αδιάφορα... Επειδή όμως ο Πρώτος οφείλει να προλαμβάνει και να συνθέτει, θα τολμήσουν να αναφέρουν ότι δεν κατάφερε να αποτρέψει  μια σκληρή και ατυχή έκφραση που γυρίζει την εκκλησία 25 χρόνια πίσω;» (Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή στα σχόλια)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Factorx avatar
    Factorx 18/03/2008 23:28:43

    Δεν ηττήθηκε ο Ιερώνυμος, ηττήθηκαν οι δημοσιογράφοι της διαπλοκής.

    του Παρασκευά Χριστοδουλίδη

    Αποδείχθηκε ότι η μη άσκηση του ρόλου που έχει ο εκάστοτε Αρχιεπίσκοπος, μπορεί να οδηγήσει την Εκκλησία της Ελλάδος πολλά χρόνια πίσω. Η απόφαση της ΔΙΣ για το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης είναι σωστή. Όμως ο χαρακτηρισμός "πορνεία" για τον πολιτικό γάμο, δείχνει ότι δεν μπορεί να υπάρξει πρόοδος με έναν αδύναμο Αρχιεπίσκοπο. Δυστυχώς ο κ. Ιερώνυμος δεν έχει καταλάβει ακόμα το ρόλο του. Δεν εκλέχθηκε για να επιβλέπει τη διεξαγωγή ψηφοφοριών, αλλά για να προτείνει, να συνθέτει και να προλαμβάνει. Τα βασικά συμπεράσματα είναι δυο. Ένα αρνητικό και ένα θετικό:

    1.Το αρνητικό αφορά το θέμα της "πορνείας":
    Επί ημερών του "σκοταδιστή" Χριστόδουλου ποτέ δεν διατυπώθηκαν τέτοιες εκφράσεις σε επίσημα ανακοινωθέντα. Αντίθετα σε θέματα σύγχρονα είχαν γίνει τεράστια βήματα προόδου, για τα δεδομένα της Εκκλησίας. Τότε όμως ο μακαριστός πήγαινε στη Σύνοδο πλήρως προετοιμασμένος, έχοντας μελετήσει νομικά και άλλα επιχειρήματα και συνήθως έπειθε τους Ιεράρχες. Σε παλαιότερο άρθρο μου είχα επισημάνει, ότι οι απόψεις που διατύπωνε δεν ήταν μόνο δικές του άλλα τις είχε επικυρώσει η Ιερά Σύνοδος. Σήμερα προσθέτω ότι οι θέσεις εκείνες σχεδόν πάντα λαμβάνονταν κατόπιν ΟΜΟΦΩΝΙΑΣ. Δεν είναι δυνατόν ο κ. Ιερώνυμος να φαίνεται θετικός, ή τουλάχιστον όχι αρνητικός στο Σύμφωνο και η Εκκλησία επισήμως να τον "αδειάζει". Καλή η Δημοκρατία και η Συνοδικότητα άλλα αν συνεχίσουμε έτσι θα φτάσουμε στην πλήρη απαξίωση του ρόλου του Αρχιεπισκόπου. Πιο πολύ απ' όλους νομίζω ότι μπερδεύονται οι πιστοί Χριστιανοί που άλλα ακούν από τον Προκαθήμενό τους και άλλα από τα επίσημα όργανα της εκκλησίας. Ρωτώ λοιπόν: Αν αύριο κληθεί να απαντήσει δημοσίως για το θέμα του πολιτικού γάμου τι θα πει ο κ. Ιερώνυμος; Θα πει ότι διαφωνεί με τη θέση τη
    επίσημης εκκλησίας, όπως έκανε όταν ήταν "αντιπολίτευση"; Ή μήπως θα υποστηρίξει τη θέση περί "πορνείας"; Μάλλον θα πράξει αυτό που του είναι πιο εύκολο και προσφιλές. Θα κάνει τον "μουγκό".

    2.Το θετικό αφορά τη διαφωνία με το Σύμφωνο ελεύθερης Συμβίωσης:
    Μέρες τώρα διάφοροι δημοσιογράφοι, που ως επί το πλείστον καμία σχέση δεν έχουν με την εκκλησία και αμφιβάλλω αν έχουν πατήσει ποτέ το πόδι τους σε ναό, προσπαθούν να μας πείσουν, σχεδόν με προπαγανδιστικό τρόπο, ότι ο νέος Αρχιεπίσκοπος είναι μια μεγάλη ελπίδα για την κοινωνία. Έφτασαν μάλιστα στο σημείο να τον συγκρίνουν ακόμα και με τον Τσίπρα! Θέλησαν να τον "αγιοποιήσουν" σε τέτοιο βαθμό που μας έκαναν να πιστεύουμε ότι ακόμα και η ατολμία του να τοποθετηθεί επί σημαντικών θεμάτων είναι προσόν! Έγραφαν ότι η έμμεση συμφωνία του κ. Ιερώνυμου δείχνει ότι πέρασαν οι "μαύρες μέρες του Χριστόδουλου". Μάλλον όμως πανηγύριζαν γιατί δεν θα είχαν απέναντί τους μια φωνή αλήθειας που δεν θα τους έκανε τα κέφια... Νόμιζαν ότι είχαν απαλλαγεί από τον "ενοχλητικό" Χριστόδουλο που έβαζε "φρένο" στην ισοπέδωση των πάντων. Σήμερα όμως η αλήθεια αποκαλύφθηκε. Η εκκλησία απέδειξε ότι δεν αποκηρύσσει τον εαυτό της και έστειλε το μήνυμα ότι ο Χριστόδουλος δεν ήταν μόνος. Τα δέκα χρόνια που πέρασαν δεν ήταν μια παρένθεση, αλλά μια περίοδος που η εκκλησία ξαναβρήκε το ρόλο και τη φωνή της. Όσοι νόμιζαν ότι "αγιοποιώντας" τον Ιε
    ρώνυμο θα έπλητταν, μετά θάνατον, τον Χριστόδουλο πήραν την απάντησή τους.

    Τι λένε άραγε τώρα όλοι αυτοί οι δημοσιογράφοι της διαπλοκής για τη σκληρή ανακοίνωση περί πορνείας; Κατηγορούσαν τον Χριστόδουλο ότι έκανε παρεμβάσεις στην Πολιτεία και ζητούσε την ακύρωση νόμων. Τι έχουν να πουν τώρα που η εκκλησία επί Ιερώνυμου "εκφράζει την ελπίδα και την ευχή να μην καταστεί Νόμος του Κράτους το εν λόγω Νομοσχέδιο"; Ξέρω ότι θα γράψουν ότι ο Ιερώνυμος είναι δημοκρατικός, κάνει πράξη τα όσα έχει πει περί συνοδικότητας, και άλλα επί της ουσίας αδιάφορα... Επειδή όμως ο Πρώτος οφείλει να προλαμβάνει και να συνθέτει, θα τολμήσουν να αναφέρουν ότι δεν κατάφερε να αποτρέψει μια σκληρή και ατυχή έκφραση που γυρίζει την εκκλησία 25 χρόνια πίσω; Θα τολμήσουν να πουν ότι από τις πρώτες κιόλας μέρες της θητείας του κατάφεραν να επιβληθούν οι πιο ακραίες φωνές που επί Χριστόδουλου –στα επίσημα εκκλησιαστικά όργανα τουλάχιστον- είχαν «μαλακώσει»; Διότι ο μακαριστός, που τον έλεγαν οπισθοδρομικό, ήταν μέγας ισορροπιστής και διπλωμάτης. Κάτι που σίγουρα δεν είναι ο κ. Ιερώνυμος. Θα μιλήσουν επιτέλους για τις ευθύνες του; Γιατί "οι έσχατοι έσονται πρώτοι" και στις ευθύνες κ. Δανίκα...

  2. ΠΕΑ ΚΥΑΝΕΑ avatar
    ΠΕΑ ΚΥΑΝΕΑ 18/03/2008 23:46:55

    Ποιοι τα ανέχονται όλα αυτά όμως και ποτέ δεν τα καταγγέλλουν; Οι πολιτικοί, οι δημοσιογράφοι, αλλά και η μαζόχα η υποκρίτρια η κοινωνία που το πρωί κάνει τον σταυρό της και το βράδυ βλαστημάει στα γήπεδα.

    Προσωπική μας εκτίμηση είναι ότι αν δεν κόψουν γένια, αν δεν βγάλουν τα μαύρα κι άραχνα ράσα από πάνω τους κι αν δεν βελτίωσουν την καταθλιπτική ατμόσφαιρα στους ναούς τους, διαρκώς θα βλέπουν την πλάτη της κοινωνίας.

    http://pea-kyanea.blogspot.com/

  3. AnonymOs avatar
    AnonymOs 19/03/2008 00:42:19

    H όλη ανάλυση είναι λάθος.
    Οι θέσεις τις εκκλησίας είναι πάγιες και διαχρονικές.
    Δεν έχει κανείς να κοιτάξει την Ιστορία.
    Πότε η Εκκλησία δέχτηκε την εκτός γάμου σύμφωνα;


    Θα αποχαζέψουμε τελείως μου φαίνεται!...

  4. manos avatar
    manos 19/03/2008 01:15:23

    Εγώ χαίρομαι που ο Ιερώνυμος σεβάστηκε την αρχή της συνοδικότητας. Με άλλα λόγια,έδειξε στην πράξη ότι σέβεται τους δημοκρατικούς θεσμούς που διέπουν την ορθόδοξη εκκλησία. Οι κανόνες, αλλά και οι νόμοι, προβλέπουν ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται από σύνοδο επισκόπων και όχι από τον προκαθήμενο. Αυτό δεν είναι σημάδι αδυναμίας, αλλά τόνωση του δημοκρατικού ήθους. Αλίμονο,αν για χάρη της ομοφωνίας θυσιάζαμε τον διάλογο. Ο Ιερώνυμος διδάσκει με το παράδειγμά του. Σιγά σιγά θα αλλάξουν κι άλλοι...

  5. Πυροβοληματικός avatar
    Πυροβοληματικός 19/03/2008 03:22:41

    Αφού αυτά λένε τα βιβλία της εκκλησίας, με βάση αυτά μιλάνε.

    Η εκκλησία δεν είναι κάτι το ευλύγιστο, να πηγαίνει κατά τα φυσήματα του ανέμου....

    Τέτοιοι είναι οι πύργοι Πετρόνας ή Πετρόνες κάπου στη Μαλαισία.

    Δεν υπάρχει κανένα λάθος τους - καμιά ανακολουθία σε αυτά που λένε.

    Αυτό που ίσως θα πρέπει να κάνουν είναι ένας εμφανισιακός εκσυγχρονισμός. Ελκυστικός εκσυγχρονισμός. Να βγάλουν τα μαύρα ράσα, να μπουν κι άλλα χρώματα στην εκκλησία, να βλέπουμε και παπάδες - παπαδιές γυμνασμένους - μπρατσάδες ή κοιλιακούδες α λα Βανδή.... Όχι μόσκια ή βόδια με 8 κιλά μάγουλα, χωρίς λαιμό...

    Το μυστήριο είναι μυστληριο. Πάει και τελείωσε.

  6. Πυροβοληματικός avatar
    Πυροβοληματικός 19/03/2008 03:25:41

    Και να μη ενοχλούν όσους θέλουν σύμφωνα (φιλίας ή μη επίθεσης) ή δημαρχίες...

    Ανοχή ή συνεργασία, συνύπαρξη κι όχι αντιπαλότητα

    btw με το σύμφωνο, δεν υπάρχει πλέον λόγος να υπάρχει γάμος σε δημαρχείο; Ή κάνω λάθος;

  7. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 19/03/2008 09:35:20

    Αρχή της συνοδικότητας σημαίνει σύνθεση και ο Ιερώνυμος απέτυχε να συνθέσει. Εκφυλίστηκε κι αυτό στο όπου λαλούν πολλά κοκόρια αργεί να ξημερώσει.

    Η Δημοκρατία για τη Δημοκρατία δε μου λέει τίποτε. Το ερώτημα είναι αν δουλεύει. Κι εδώ δε δούλεψε.

  8. Theodore avatar
    Theodore 19/03/2008 11:05:52

    Βλεπω σε πολλα γραφτα, αυτη τη χαζομαρα οτι και καλα, η εκκλησια ειναι σκοταδιστικη και αλλες τετοιες παπαριες.
    Μα βρε πανασχετοι, η εκκλησια, ειναι αυτη εδω και 2 χιλιαδες χρονια και ο Χριστος ειχε πει, οστις θελει οπισω μου ελθειν.Οστις θελει ειχε πει, οστις θελει.
    Εσεις, που δε θελετε, απλως μην πατε και αφηστε μας στην ησυχια μας.
    Δηλαδη την εκκλησια εσεις, τη θελετε α λα καρτ; Μα δεν μπορει να ειναι, αλλοως θα κατεβασει τα ρολλα.
    Γι αυτο, για ηρεμηστε κι αφηστε τους παπαδες να κανουν τη δουλεια τους. Κι εσεις διαλεξτε. Αν θελετε, πηγαινετε εκει. Αλλοιως, πηγαινετε στη Μυκονο για καμμια παρτουζα .
    Εκεινο που με διαολιζει, ειναι οτι οι διαφοροι αθλιοι, με τα διαφορα βιτσια, θελουν ντε και καλα, να κανουν ο,τι γουσταρουν κι απο κοντα ναχουν και εναν παπα να τους συχωραει. Δεν μπορουν να αντεξουν τις ενοχες τους βλεπεις.
    Μα βρε κακομοιρηδες, που θελετε να λεγεστε και ελευθεροι, μη χεσω, αν πραγματικα εισαστε ελευθεροι, τι να την κανετε τη συχωρεση;Η ελευθερια, παει μαζι με τις ενοχες και αν δεν μπορειτε να τις αντεξετε, καντε κρατει και αφηστε αλλους στο σπορ.

  9. manos avatar
    manos 19/03/2008 11:43:48

    Το προηγούμενο post είναι από τον manos.

  10. Dzi avatar
    Dzi 19/03/2008 14:19:15

    Theodore

    Δηλαδή ή με την εκκλησία θα είμαστε ή θα πηγαίνουμε για παρτούζες στη Μύκονο???
    Ωραίες απόψεις... Αυτό σημαίνει το 'όστις θέλει οπίσω μου ελθειν'?? Κάτι τέτοια λέτε μερικοί και διώχνετε από την εκκλησία ακόμη κι αυτούς μπου μπορεί να το σκέφτονταν ακόμα...

  11. Swell avatar
    Swell 19/03/2008 15:20:54

    Γεμίσαμε ΠΟΡΝΕΣ ΚΑΙ ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΕΣ

  12. mitros vlaxos avatar
    mitros vlaxos 19/03/2008 15:47:17

    Ο υπερβάλον αντιεκκλησιαστικός ζήλος οδηγεί ορισμένους να διατυπώνουν εντελώς άστοχες απόψεις.
    Ήταν ποτέ δυνατόν η Εκκλησία-όποιος και να ήταν Αρχιεπίσκοπος-να δεχθεί τέτοιου είδους νομοθετήματα;
    Εφ'οσον αντιβαίνουν τις απόψεις της Εκκλησίας περί Ηθικής ήταν επόμενο η Ιερά Σύνοδος να τις απορρίψει.

  13. Τηλέμαχος avatar
    Τηλέμαχος 19/03/2008 22:11:20

    Η γνώμη μου είναι η εξής.

    Ο Ιερώνυμος πάσχει από κόμπλεξ (κατωτερότητας;) διαφοροποίησης από τον Χριστόδουλο.

    Για να μην πει λέξη για το Σκοπιανό, για να μην πει λέξη για το Κόσοβο, παρόλο που υφαρπάζονται Εκκλησίες και Μοναστήρια των Σέρβων, είπε μονάχα ότι «εμπιστεύεται την κυβέρνηση».

    Επειδή όλα εν τέλει είναι πολιτικά, θέλησε να απομακρυνθεί όσο μπορεί από οποιαδήποτε πολιτική δήλωση, αλλά κανείς δεν του είπε ότι και το "εμπιστεύομαι την κυβέρνηση", κι αυτό πολιτική δήλωση και παρέμβαση είναι!

    Εν προκειμένω, τον διακατέχει το ίδιο κόμπλεξ. Δεν θέλει να φέρει καμία αντίρρηση σε οποιαδήποτε κυβέρνηση και συμφώνησε να μην αντιδράσει. Το σκεπτικό του είναι, λόγω όπως είπα διαφοροποίησης από το στίγμα Χριστόδουλου, ότι η Εκκλησία δε μιλάει ποτέ.

    Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα. Το νέο αυτό στίγμα του Ιερωνύμου δε γίνεται αποδεκτό από άλλους ιεράρχες. Επειδή οι άνθρωποι δεν κατέχουν από πολιτική, θα το καταλάβουν αργά αργά αυτό. Θα συμβαίνει πιο συχνά από όσο νομίζουμε να τον αδειάζει είτε η ΔΙΣ είτε ολόκληρη η σύνοδος της ιεραρχίας.

    Ήδη στην ανακοίνωση για τα Σκόπια και το Κόσοβο, φήμες λένε ότι ήταν 6-6 και η δική του ψήφος έβγαλε την ουδέτερη ανακοίνωση. Θα έχει ενδιαφέρον.

    (και θα λείψει σε πάρα πολλούς η πυγμή του Χριστόδουλου, που εκτός από πυγμή είχε και αντίληψη όλων των τάσεων τις οποίες πάντα εκπροσωπούσε - και κάτι που αποσιωπάται έντεχνα είναι ότι στη διαφωνία με τον Πατριάρχη, ο Χριστόδουλος υποχώρησε με ίδιαν βούληση. Δεν ήταν ο μπαμπούλας ή πείσμων ή αντι-Συνοδικός όπως τον παρουσιάζει ο Ζακύνθου και κάτι άλλοι. Έχει δίκαιο αυτός που μίλησε για συχνότατη ομοφωνία το προηγούμενο διάστημα)

  14. Τηλέμαχος avatar
    Τηλέμαχος 19/03/2008 22:14:52

    Αναπαράγω ένα σχόλιο που έγραψα στου Ροίδη (η αναφορά στο "μπλογκ αυτό" είναι για εκείνους και όχι για το Αντί! - προσοχή μην παρεξηγηθώ)

    ------------------------------------

    Κάπου κάπου διαβάζω το μπλογκ αυτό. Σας έχω κατατάξει στους εμπαθείς. Ο λόγος είναι ότι βάση όσων γράφετε είναι να κατηγορείτε την Εκκλησία αλλά και την πίστη, σε συνδυασμό με το ότι αυτό το κάνετε χωρίς συνέπεια. Δηλαδή η πρώτη αιτία είναι η κατηγορία. Δεν έχετε μία καταφατική θέση και εξ αυτής ασκείτε κριτική στην Εκκλησία. Αρπάζετε, αντίθετα, κάθε δυνατή ευκαιρία για τις βολές σας.

    Έρχομαι στο προκείμενο.

    1. Κανείς (δηλαδή η ΔΙΣ) δεν χρησιμοποίησε τη λέξη πορνεία ως βρισιά. Όσοι το εκλάβατε έτσι, σκεφθείτε ξανά γιατί το εκλάβατε έτσι.

    2. Η πορνεία για την Εκκλησία είναι αμαρτία. (Έτσι, ούτε η λέξη “κλέφτης” είναι βρισιά κοκ.) Η πορνεία είναι αμαρτία, όπως και κάθε άλλη αμαρτία. Ζυγαριά δεν υπάρχει. Οι αμαρτίες συγχωρούνται, κάτω από ορισμένες και κατάλληλες προϋποθέσεις. Όλα αυτά κάτω από την κοσμοθεωρία της Εκκλησίας.

    3. Με βάση την κοσμοθεωρία αυτή λοιπόν, κάθε σεξουαλική πράξη που δεν αποσκοπεί στη διαιώνιση του είδους, είναι πορνεία, είναι αμαρτία. Δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει “οικονομικό αντάλλαγμα”. Το “αντάλλαγμα” της ηδονής, είναι αρκετό για να την κάνει αμαρτία. Αυτή είναι η αυστηρή ερμηνεία. Άρα υπάρχει πορνεία και μέσα στο γάμο.

    4. Με βάση την αυστηρή ερμηνεία, οποιαδήποτε σεξουαλική πράξη πριν το γάμο, είναι αμαρτία. (επαναλαμβάνω: σύμφωνα με την Εκκλησία). Διότι πρώτον δεν μπορεί να αποσκοπεί στη διαιώνιση του είδους και δεύτερον επειδή η πνευματική ένωση των δύο ανθρώπων δεν έχει λάβει την ευλογία της Εκκλησίας (με τον γάμο).

    5. Επαναλαμβάνω και ότι η λέξη πορνεία δεν είναι βρισιά. Ως αμαρτία, είναι δυνατόν να συγχωρεθεί. Όπως οποιαδήποτε άλλη αμαρτία. Ουδείς αναμάρτητος. Ο αμαρτωλός δεν πάει με τραίνο στην κόλαση. Υπάρχει πάντα η ελπίδα (πιθανότητα) σωτηρίας. Δεν είμαστε Προτεστάντες να καταδικάζουμε εις το πυρ το εξώτερον τον κάθε “αμαρτωλό”. Υπάρχει και η μαλακή ερμηνεία, που ενδεχομένως δέχονται ορισμένοι ιερείς, ότι λόγω των κοινωνικών αλλαγών (σπουδές, ανεργία, γάμοι σε μεγαλύτερη ηλικία, έξοδα για γάμο/δημιουργία νέου νυκοκοιριού), γίνεται “αποδεκτή” η αμαρτία (παραμένει αμαρτία, αλλά γίνεται αποδεκτή) των προγαμιαίων σχέσεων. Και συγχωρείται ευκολότερα, όταν καταλήγει τελικά στο γάμο. Έχω την εντύπωση ότι ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, παρά τις τόσες κατηγορίες εναντίον του από αυτό εδώ το μπλογκ, ανήκε σ’ αυτήν την πτέρυγα ιερέων, που κατ’ οικονομίαν δεχόταν τη “μαλακή ερμηνεία”. Με προσοχή, αλλά αυτό το νόημα έδινε πάντα στις συνομιλίες του με νέους.

    Συμπέρασμα

    Ειλικρινά δε βλέπω κανένα πρόβλημα στη συγκεκριμένη φρασεολογία της ΔΙΣ. Με τη δική της κοσμοθεωρία, οι αρχιερείς χρησιμοποιώντας την εκκλησιολογική γλώσσα εξέφρασαν τη δική τους άποψη, η οποία συνάδει με αυτό που εκπροσωπούν. Ούτε έβρισαν κανέναν, ούτε είναι στο χέρι τους να περάσει ή να μην περάσει το νομοσχέδιο, ούτε τίποτα. Εξέφρασαν το αναμενόμενο, και μάλιστα θα έλεγα ότι εάν δεν εκφραζόντουσαν έτσι, εμένα θα με εξέπληκτε! Θα έπρεπε να τους ασκηθεί κριτική αν έλεγαν τα αντίθετα! Τώρα, αν κάποιος δεν δέχεται την κοσμοθεωρία της Εκκλησίας, δεν υπάρχει λόγος ούτε να παρεξηγείται, ούτε να φωνάζει, ούτε να επιτίθεται.

    Αυτά!

  15. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 20/03/2008 00:24:52

    Τηλέμαχε το μπλογκ του Ροϊδη είναι για τα σκουπίδια και η ανακοίνωση της Εκκλησίας απολύτως απρεπής και τη θεολογική γλώσσα δεν την καταλαβαίνω όπως δεν καταλαβαίνω την ιατρική τη μαθηματική και άλλες. Όφειλαν να γράψουν κάτι πιο απλό για τον κόσμο.

  16. ΚΩΣΤΑΣ26ΧΡ avatar
    ΚΩΣΤΑΣ26ΧΡ 20/03/2008 02:23:27

    ΦΙΛΤΑΤΕ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΜΕΝΕ ΔΗΜΟΚΡΑΤΗ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ Κ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΥΛΙΑ.ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΡΝΗΘΕΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΩΣ Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΥΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΠΑΡΑΤΗ ΝΟΣΟΣ,ΕΝΑ ΚΑΡΚΙΝΩΜΑ,ΜΙΑ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΤΡΟΦΗ ΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Κ ΦΥΣΙΚΑ ΑΥΤΗ Η ΝΟΣΟΣ ΠΟΥ ΣΕ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΕΝΔΟΚΡΙΝΟΛΟΓΟΥΣ Κ ΣΕ ΟΡΜΟΝΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΩΝ ΕΝΔΟΚΡΙΝΩΝ ΑΔΕΝΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΑ ΒΟΜΒΑ ΣΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΜΑΣ.ΟΠΩΣ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ Ο ΕΚΔΗΜΩΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ Ο Α Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΥΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΜΑΡΤΙΑ ΒΟΩΣΑ Κ ΚΡΑΖΟΥΣΑ Κ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ..Κ ΩΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΜΕ..ΟΧΙ ΝΑ ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΙΩΠΗ ΜΑΣ ΣΥΝΤΗΡΟΥΜΕ ΑΘΕΛΑ ΜΑΣ ΟΛΗ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΝΟΣΗΡΗ ΕΙΚΟΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΓΑΜΟ ΜΕΤΑΞΥ ΟΜΟΦΥΛΟΦΥΛΩΝ...ΤΗΝ ΑΚΟΥΣΟΝ ΑΚΟΥΣΟΝ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΔΡΙΚΗΣ...ΠΟΡΝΕΙΑΣ Κ ΤΗΣ ....ΠΑΡΑ ΦΥΣΗΝ ΑΣΕΛΓΕΙΑΣ..ΑΣ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΠΕΦΩΤΙΣΜΕΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΑ ΜΥΑΛΑ Κ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΟΥΣΑΝ ΑΝ ΤΟ ΚΟΥΣΟΥΡΙ ΑΥΤΟ ΧΤΥΠΑΓΕ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΟΡΤΑ..ΑΝ Ο ΓΙΟΣ Η Η ΚΟΡΗ ΤΟΥΣ ΕΦΤΑΝΑΝ ΣΤΟ ΑΚΡΑΙΟ ΑΥΤΟ ΗΘΙΚΟ ΠΑΡΑΠΤΩΜΑ ΤΗΣ ΟΜΟΦΥΛΙΚΗΣ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ ΘΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΑΝ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΘΕΜΑ?Υ.Γ. ΕΥΓΕ ΑΝΘΙΜΕ..ΕΙΣΑΙ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΟΣ...ΑΞΙΟΣ Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΣ ΘΕΣΝΙΚΗΣ Κ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ..

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.