#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/12/2010 22:25
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Όλοι υπέρ των ευρωομολόγων, πλην της Merkel



Η  Merkel μπορεί να είναι κάθετα εναντίον τους, όμως η ιδέα των ευρωομολόγων δεν λέει να φύγει. Πριν ξεκινήσει η συνάντηση των ηγετών της ΕΕ, η Γερμανίδα καγκελάριος είχε δηλώσει πως τα ευρωομόλογα δεν θα συζητηθούν, και πως υπήρχε συμφωνία με τον Jean-Claude Juncker, που τα υποστηρίζει, να μην αναφερθούν καν. Μάταια όμως.

‘Όπως δήλωσε ένας διπλωμάτης που παρευρέθηκε στις συζητήσεις, «τα ευρωομόλογα ήταν το πρώτο πράγμα που αναφέρθηκε στη διάρκεια του δείπνου, και μάλιστα προκάλεσε έντονη αντιπαράθεση».

Με το ξεκίνημα του χθεσινοβραδινού δείπνου, ο διοικητής της ΕΚΤ Jean-Claude Trichet αναφέρθηκε στο ζήτημα, και μάλιστα πήρε θέση υπέρ της έκδοσης των ευρωομολόγων, με αποτέλεσμα να εξοργιστεί η Merkel και να αφήσει να εννοηθεί πως ο Trichet στερείται επικοινωνιακών δεξιοτήτων.

Η Γαλλία, που γενικά στηρίζει τη γερμανική θέση ως προς την αντιμετώπιση της κρίσης, προσπάθησε να παίξει ρόλο πυροσβέστη, ενώ άλλοι ηγέτες, μεταξύ τους και ο Silvio Berlusconi, εκφράστηκαν υπέρ των ευρωομολόγων. Όπως λέει ο διπλωμάτης, «η Merkel μάλλον εξεπλάγη με το μέγεθος της υποστήριξης της ιδέας των ευρωομολόγων…».

Η Γερμανία είναι αντίθετη στην ιδέα, επειδή κάτι τέτοιο θα σήμαινε πως τα 16 κράτη της ευρωζώνης (17 σε λίγο με την Εσθονία), θα χρηματοδοτούν από κοινού τα χρέη τους και θα μοιράζονται την ίδια πιστοληπτική αξιολόγηση. Το Βερολίνο, που αποτελεί το σημείο αναφοράς της ευρωζώνης και απολαμβάνει τα χαμηλότερα επιτόκια δανεισμού χάρη στην οικονομική του δύναμη , θα πρέπει να παραχωρήσει μέρος της πιστωτικής του αξιοπιστίας σε κράτη όπως είναι η Ελλάδα και η Ιρλανδία.

Αν ποτέ εκδοθούν τα ευρωομόλογα, αυτό θα ανέβαζε το κόστος δανεισμού της Γερμανίας, ενώ τα ασθενέστερα μέλη θα επωφελούνταν από τα χαμηλότερα σπρέντς. Η αντίθεση όμως της Γερμανίας είναι απόλυτη, και χωρίς τη δική της υποστήριξη, η ιδέα δεν θα προχωρήσει. Όπως είπε η Merkel: «Με τα λεγόμενα ευρωομόλογα, δεν θα μειωθούν οι αδυναμίες της ευρωζώνης αλλά θα μεταδοθούν σε όλα τα μέλη», συμπληρώνοντας πως η έκδοσή τους θα απομάκρυνε το οποιοδήποτε κίνητρο των αδύναμων οικονομιών να αναμορφώσουν τα δημοσιονομικά τους.

Οι διπλωμάτες πιστεύουν πως υπάρχει διάσταση απόψεων στη Γερμανία, και πως δεν είναι όλοι οι Γερμανοί αρμόδιοι για τα οικονομικά σύμφωνοι με την καγκελάριο τους. Πάντως το ενδεχόμενο υλοποίησης της ιδέας παραμένει μακρινό.

Ο Βέλγος πρωθυπουργός δήλωσε πως η ιδέα παραμένει ζωντανή, και μάλιστα το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο ετοιμάζει σχέδιο για το πώς θα μπορούσε να υλοποιηθεί.

Ο Silvio Berlusconi είπε πως αν υπήρχαν ευρωομόλογα, θα τα αγόραζε αμέσως, αφού «η Ευρώπη ολόκληρη θα αποτελούσε την εγγύησή τους».

Βέβαια, όταν μιλάμε για την ΕΕ, τίποτα δεν μπορεί να ισχύσει αν δεν έχει την υποστήριξη της Γερμανίας.

Reuters

ΣΧΟΛΙΑ

  1. kapios avatar
    kapios 17/12/2010 22:50:26

    Ε ΚΑΛΑ ΤΩΡΑ ΛΟΓΙΚΑ ΝΑ ΠΟΥΜΕ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ. ΤΗ ΦΤΑΙΕΙ ΑΥΤΗ ΓΙΑ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ. ΑΝΤΕ ΔΙΑΛΥΣΤΕ ΤΟ.

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ kapios 17/12/2010 22:56:01

      Ας μας πει η Γερμανία με ποιο κόστος έγινε η Ενοποίηση των δύο Γερμανιών και αν τηρήθηκαν στην περίπτωσή της οι δημοσιοοικονομικοί κανόνες της ΕΟΚ τότε, και μετά να μας κουνάνε το δάχτυλο. Δεν θυμούνται οι Γερμανοί ότι όλη η Ευρώλη έκανε αβαβα τα οικονομικά δεδομένα της ενοποίσης...!

      • ΕΥΑ avatar
        ΕΥΑ @ ierofantis 17/12/2010 23:02:02

        ΣΥΜΦΩΝΩ Κ' ΕΠΑΥΞΑΝΩ !!!!!!!!!!

      • man8os avatar
        man8os @ ierofantis 17/12/2010 23:31:28

        Δεν εχει σημασια τι εκανε η Γερμανια. Σημασια εχει τι κανουμε εμεις. Οσο για το ευρομολογο, θα αναγκαστει να το εκδωσει. Αν δεν το εκδοσει θα διαλυθει η ΟΝΕ. Ισως και η ιδια η ΕΕ.

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ man8os 17/12/2010 23:53:10

          Δεν νομίζω να αγχώνονται και ιδιάιτερα. Οι Γερμανοί εφαρμόζουν αυτό που ξέρουν από καταβολής τους. Lebensraum. Ζωτικός χώρος. Τους δορυφόρους τους (σκαδιναυούς και γερμανοειδείς - Ολλανδοί, Τσέχοι/Βοημοί, Αυστριακοί) θα τους προστατεύσουν όσο αυτοί δέχονται την επικυριαρχία τους. Για τα ρετάλια του Νότου η μοίρα τους είναι ή αποβολή ή καθεστώς δουλοπαροίκου...!

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ ierofantis 18/12/2010 00:29:05

            πέστα Ελευσίνιε παπά, πέστα γιατί έχω αρχίσει και κουράζομαι. Οι Γότθοι δεν επιστρέφουν λάφυρα (και καλά κάνουν -- για πάρτη τους -- τι το κάναμε, μούλτι κούλτι; χαχαχα)

          • man8os avatar
            man8os @ archaeopteryx 18/12/2010 00:31:56

            Αρχαιε η Μερκελ ειαι τελειωμενη. Ο Σταινμαγιερ φαινεται πιο Ευρωπαιστης.Αυτος θα την διαδεχτει και για να φτιαξει καλο ντουετο ,την Γαλλια πρεπει να την παρει ο Ντομινικ.

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ man8os 18/12/2010 00:36:54

            Σε ποιό τηλέφωνο είναι η Ευρώπη; Θα τηλεφωνάει ο Σταϊν... στον Βαν Ρομπουϊ για απορίες;

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ man8os 18/12/2010 00:38:20

            Axel Weber is the name, Bundesbank is the game.

          • man8os avatar
            man8os @ man8os 18/12/2010 00:46:50

            Για μενα η αποτελεσματικη διακυβερνηση στην ΕΕ περναει μεσα απο τον αξονα Παρισι-Βερολινο

          • man8os avatar
            man8os @ ierofantis 18/12/2010 00:29:38

            Τα ρεταλια του νοτου αν δεν προσεξουν θα τους @@ για αλλη μια φορα. Αλλα επειδη ο καβγας δεν συμφερει κανεναν θα εκδωσουν εβρομολο και θα κατσουν φρονιμα. Αλλοιως θα βρεθουν σε προοπτικη χρονου απεναντι με Γαλλια, Αμερικη, Αγγλια και ολο τον Ευρωπαικο νοτο.

  2. ierofantis avatar
    ierofantis 18/12/2010 00:39:27

    Ο Μάνθος κάπου έχει δίκιο. Είναι να τους θαυμαζεις ώρες - ώρες τους Γερμανούς. Σταθεροί. Ούτε αργά, ούτε γρήγορα. Μεθοδικοί. Μέχρι που στην εξίσωσή τους, μπαίνουν οι γνωστοί άγνωστοι αναρχοαυτόνομοι χαοτικοί της Οικουμένης, σαν την αφεντιά μας και τα χάνουν. Αρχίζουν και ψάνχουν το manual...!

    • man8os avatar
      man8os @ ierofantis 18/12/2010 00:55:26

      Ετσι συμβαινει. Και θα σου πω και το τελος του παραμυθιου. Οι νοτιοι τα κουτσοκαταφερνουν και επιβιωουν, οι Γερμανοι παροτι νικητες αισθανονται αδικημενοι στην μοιρασια, αλλα δεν τολμουν να το πουν, και στο τελος με πολυ γκρινια προχωραμε στην πολιτικη ενοποιηση για να αντιμετωπιστει η κριση.

      • ierofantis avatar
        ierofantis @ man8os 18/12/2010 01:10:51

        Ναι σωστά. Όταν μας τελειώσουν οι Dow Jones, τα ομόλογα, τα repos, τα spreads και όλα τα καλά που μάθαμε τώρα τελευταία, τελικά τί μένει;
        Η γή. Η γή που μάθαμε να μας τρέφει με τους καρπούς της και δόξα το θεό, αυτός ο τόπος, μόλω που έχει σκληρό βράχο και αλμυρή θάλασσα, έθρεψε στρατιές Ελλήνων. Άστους Γερμανούς με την τύρφη και τα ξινολάχανα. Μια ζωή απολίτιστοι ήταν.
        Η πολιτική ενοποίηση μου φαίνεται δύσκολη. Να σου πω τον ενδόμυχο πόθο μου, εύχομαι να αποτύχει. Μετά από δεκαετίες κάτι σαλεύει στην Ελλάδα. Σαν να ξυπνάμε από λήθαργο και τα κόκκαλα να πονούν από την ακινησία. Η Ελλάδα δεν έχει ανάγκη τους Γερμανούς και τους άλλους Φράγκους. Αυτοί έχουν την ανάγκη μας και όσο γρηγορότερα το καταλάβουμε τόσο πιο γρήγορα θα υπηρετήσουμε το σκοπό για τον οποίο έχουν γραφτεί αμέτρητοι τόμοι από κάθε λογής λόγιο του πλανήτη.

        • man8os avatar
          man8os @ ierofantis 18/12/2010 01:22:51

          Εχεις δικιο για τον πολιτισμο μας, που πρεπει να ξαναβρουμε. Παρακατω υπονοω τους κινδυνους που προκυπτουν απο τυχον αποτυχια της ΕΕ.

  3. oxi ki etsi avatar
    oxi ki etsi 18/12/2010 00:41:42

    Μάλιστα...

    Τώρα θέλουμε και το Ευρωμόλογο...

    Ξανά "δανεικά" δηλαδή...

    Να συνεχίσουμε πολιτική με δανεικά για καμιά δεκαετία πάλι...

    Βρε μια χαρά κάνουν οι Γερμανοί...

    Αλήθεια, ΔΝΤ για την νοοτροπία (δημοσιοϋπαλληλίκι, ωχαδερφισμός, δεβαριεσισμός κτλ.) υπάρχει...;;;;;;;

    • man8os avatar
      man8os @ oxi ki etsi 18/12/2010 00:49:23

      Πιστευω στον ισοσκελισμενο προυπολογισμο και στην Βεμπεριανη ηθικη. Το ευρωομολογο ειναι αναγκαιο, ωστε αφοε πετυχουμε πρωτογενη πλεονεσματα, να αναχρηματοδοτουμε τα μειουμενα χρεη μας. Η αποκλιμακωση του χρεους μπορει να παρει πολλα χρονια, ισως πανω απο 50.

      • man8os avatar
        man8os @ man8os 18/12/2010 00:51:53

        Φυσικα το ευρομολογο θα φορτωσει χρεος μας σε ξενες κυβερνησεις, αλλα αυτο ειναι και το νοημα της αλληλεγυης. Πως θα αντιμετωπιστει αυτο το θεμα δεν γνωριζω, ελπιζω να πεσει η Μερκελ και ο αγαπουλης, ωστε να μπορεσουμε να τα βρουμε με καλη τη πιστη οι Ευρωπαιοι.

        • oxi ki etsi avatar
          oxi ki etsi @ man8os 18/12/2010 00:56:18

          Μάνθο,

          δηλ. μετά από 35 χρόναι ασυδοσίας, αναρχίας, αλόγιστης σπατάλης, ρουσφέτια, μίζες, σκάνδαλα επί σκανδάλων κτλ., βρήκαμε επιτέλους ποιός φταίει:

          η Μέρκελ!!!

          • man8os avatar
            man8os @ oxi ki etsi 18/12/2010 01:05:11

            Σε Ελληνικο επιπεδο φταινε οι πολιτικοι μας με πρωταγωνιστη τον αΓΑΠουλη.
            Αυτη τη στιγμη σε Ευρωπαικο επιπεδο η Μερκελ κανει το μουλαρι.

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ man8os 18/12/2010 00:58:41

          Μάνθο θα ήθελα πολύ να συμμεριστώ την άποψή σου περί αλληλεγγύης, αλλά με 27 έθνη στην Ε.Ε είμαι λίγο επιφυλακτικός βρε αδερφέ. Και δεν είναι μόνο η πληθώρα των εθνών. Είναι και οι διαφορετικές τους προσεγγίσεις και η κουλτούρα που φέρνουν μαζί τους. Νομίζω ότι η προσέγγιση του Η.Β (Ηνωμενο Βασίλειο) μέχρι στιγμής αποδεικνυεται σοφή. Όχι ότι και αυτοί δεν έχουν τα προβλήματά τους που είναι εξίσου σοβαρά. Απλώς κατάλαβαν νωρίς ότι το Ευρώ και η ΕΕ, ήταν το παιχνιδάκι και ο Δούρειος ΄Ιππος των Γερμανών.

          • man8os avatar
            man8os @ ierofantis 18/12/2010 01:14:53

            Ειμαι Ευρωπαιστης. Αυτο ειναι ξεκαθαρο. Οσο για την Γερμανια ειναι η μεγαλυτερη δυναμη της ΕΕ, αλλα δεν μπορει να τα βαλλει με τους νοτιους οταν ειναι ενωμενοι και εχουν την Γαλλικη υποστηριξη. Αυτος ο εξισσοροπιτικος παραγωντας θα ειναι καθοριστικος,ωστε με τις καταλληλες συνθηκες να προχωρησει η ενοποιηση, χωρις να κινδυνευουμε να γινουμε ουτε προτεκτορατο της Γαλλιας, ουτε της Γερμανιας,γιατι θα εξισσοροπουνται οι επηρροες τους. Το Μεσογειακο μπλοκ, το οποιο να ειναι σε γονιμη αμιλα με την Γερμανια ειναι η λυση του προβληματος Ευρωπη. Και οπως παρατηρει ο Αρχαιος, το τηλεφωνο του Κινεζου οταν θα θελει να βρει Ευρωπη πρεπει να χτυπαει στον προεδρο της κομισιον.

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ man8os 18/12/2010 10:27:58

            man8os, η εκτίμησή σου για τον Ευρωπαϊσμό είναι ίδιου επιπέδου με κάτι λαδέμπορους της Κατοχής. Ο Πρόεδρος της κομισιόν είναι υπάλληλος χωρίς καμία αρμοδιότητα, ευρωλιγούρης και ευρωψωριάρης, και σε βλέπω οπαδό του.

      • sawas avatar
        sawas @ man8os 18/12/2010 00:55:03

        Μανθο

        αυτοσκοπός του χρέους είναι η ύπαρξη του!!!

        ούτε η μείωση του, ούτε η διόγκωση του είναι επιθυμητή

        • man8os avatar
          man8os @ sawas 18/12/2010 00:56:28

          Καποια στιγμη το παρασιτο σε σκοτωνει. Το ιδιο και το χρεος. Πρεπει να ζουμε με βαση την παραγωγη μας, οχι με βαση τον τοκογλυφο μας.

          • sawas avatar
            sawas @ man8os 18/12/2010 01:03:55

            Αν σε ακουσει ο friedman θα σπιναρει!!!

          • oxi ki etsi avatar
            oxi ki etsi @ man8os 18/12/2010 01:04:38

            Μάνθο,

            πολύ φοβάμαι οτι δεν ειναι "παράσιτο" το χρέος για εμάς αλλά εμείς είμαστε "παράσιτο" για την Ε.Ε...

            Τρία ευρωπαϊκά πακέτα πήραμε, έργα μηδεν...

            Τα μοιράστηκαν 5 Εργολάβοι και 5 Υπουργοί...

            Δανειζόμαστε χρόνια τώρα αβέρτα-κουβέρτα για να πληρώνεται μισθοδοσία 1.200.000 δημοσίων υπαλλήλων (το 12% του πληθυσμού της χώρας εργάζεται στο Δημόσιο!!!) οι οποίοι προσελήφθησαν ρουσφετολογικά και μας έμειναν αμανάτι...

            Τώρα επιπλήττουμε την Ε.Ε ή την οποιαδήποτε Μερκελ (ποιός την απαυτώνει κι αυτήν)...????????

            Ας κοιταχτούμε στον Καθρέφτη...

            Στην Ε.Ε χρωστάμε δεν μας χρωστάει (οι πολεμικές αποζημιώσεις της Γερμανίας δεν είναι θέμα της Ε.Ε αλλά διμερές).

          • man8os avatar
            man8os @ oxi ki etsi 18/12/2010 01:10:08

            Προφανως και ημασταν εντελως διεφθαρμενοι και τεμπελιδες. Αλλα δεν μας αξιζει να μας πεταξουν εκτος.
            Πρεπει να αλλαξουμε και να αποδειξουμε οτι μπορουμε να ημαστε και εργατικοι και φιλοτιμοι. Γιατι δυστυχως τα εθνικα θεματα θα πειραχθουν επι το δυσμενεστερο αν βγουμε εκτος. Ας πουμε ενα παραδειγμα. Ισως χρειαζεσαι βιζα για την περα του Νεστου περιοχη.
            Ειναι λοιπον εθνικο θεμα η παραμονη μας στην ΕΕ και ειναι εθνικο θεμα να ξεκουνησουμε τους Ελληνες απο καναπεδες, πανεπιστημιακα ασυλα, δημοσια γραφεια και να τον στρεψουμε σε παραγωγικες-εξαγωγικες δραστηριοτητες.
            Ταυτοχρονα πρεπει να κανουμε μια εξτρατεια κατα του καταναλωτισμου, ωστε οτι λεφτα κερδιζουμε να μην τα στελνουμε σε κινητα και αυτοκινητα στο εξωτερικο. Ετσι να συσσωρεψουμε κεγφαλαιο το οποιο να παει στο χρεος.

          • oxi ki etsi avatar
            oxi ki etsi @ man8os 18/12/2010 01:14:29

            Τώρα το έθεσες πολύ σωστά.

            Αλλά το βλέπω λίγο δύσκολο να σηκωθεί ο (νεο)Έλληνας από τον Καναπέ...

            Χαρακτηριστικά σου λέω οτι, άνοιξα τρία Γυμναστήρια και μπήκα τρεις φορές μέσα με τα μπούνια...

            Άνοιξα δύο Καφετέριες και έβγαλα όλα τα σπασμένα και μάλιστα τρεις φορές πάνω...!!!

            Τυχαίο???

            Δε νομίζω....

          • man8os avatar
            man8os @ man8os 18/12/2010 01:19:34

            Καθολου τυχαιο.
            Αυτο ομως πρεπει να αλλαξει.
            Και αναγκαστικα θα αλλαξει, αλλοιως εσυ θα πεινασεις γιατι δεν θα εχεις πελατες, και οι πελατες θα πεινανε γιατι δεν θα μπορουν να σε πληρωσουν για να φανε και να πιουνε.
            Συμπερασμα: θελει δε θελει θα σηκωθει απο τον καναπε ο Ελληνας. Μαλλονο Ελληνας της καινουριας δεκαετιας θα μοιαζει με τον Ελληνα του 1960. Με την διαφορα οτι θα εχει κινητο, κλαμπ αυτοκινητο και κομπιουτερ.

          • sawas avatar
            sawas @ man8os 18/12/2010 01:23:46

            :-)
            εχουμε την απαντηση στο προβλημα

            h**p://www.youtube.com/watch?v=uWLsBHNY8Io&feature=related

          • man8os avatar
            man8os @ man8os 18/12/2010 01:25:31

            Ακριβως αυτο που λεει η διαφημιση παθαμε....

          • ierofantis avatar
            ierofantis @ oxi ki etsi 18/12/2010 01:20:44

            Και που ήταν οι ευρωπαιοι όταν επί 60 χρόνια φυλάγαμε Θερμοπύλες κατά του κομμουνισμού υποτίθεται. Και τώρα που δεν έχουμε κομμουνισμό, πού είναι η ευρωπαίοι να θωρακίσουν τα σύνορά τους, στις εσχατιές του νότου κατά των λάθρο; και αν είναι συμπαραστάτες μας και ενδιαφέρονται στο κάτω κάτω αν θα τους ξεχρεώσουμε τα δανεικά τους γιατί δεν μιλάνε καθαρά για την υπαρκτή απειλή που αντιμετωπίζουμε από τον εξ ανατολών κίνδυνο αλλά αντίθετα προτιμάνε να μας μπουκώνουν εξοπλισμούς. Πάρτε το χαμπάρι. Είμαστε μόνοι μας. Ή θα κερδίσουμε τον σεβασμό τους όταν θα σταθούμε στα πόδια μας με υπερηφάνεια και τιμή και όχι δουλικότητα ή θα μας πάρει ο διάολος. Η ενωμένη Έυρώπη, στη δική μου καρδιά έχει πεθάνει.

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ ierofantis 18/12/2010 10:23:03

            μερικοί γεννήθηκαν δούλοι, αλλά δεν το έχουν καταλάβει

  4. ierofantis avatar
    ierofantis 18/12/2010 01:32:33

    ευχαριστώ τους καλούς συνομιλητές για τα σχόλια που ανταλλάξαμε σήμερα σε διάφορα posts. Καλή συνέχεια από τον ierofantis...!

  5. george_T avatar
    george_T 18/12/2010 01:41:15

    Μερικές φορές δεν μπορώ να καταλάβω τις εμμονές των Γερμανών. Δεν θέλουν λένε ευρωομόλογο, γιατί θα αυξηθούν τα δικά τους επιτόκια και θα πληρώνουν περισσότερα. Όμως η αδυναμία δανεισμού των μικρότερων κρατών, θα έχει και σε αυτούς δυσμενείς συνέπειες την επόμενη διετία, αφού θα οδηγήσει σε ύφεση όλη την Ευρώπη και η γερμανική οικονομία που έχει μάθει να αναπτύσσεται από τις εξαγωγές θα χάσει ένα σοβαρό εμπορικό εταίρο. Όλη αυτή η αναστάτωση προκαλεί προβλήματα στην σταθερότητα του ευρώ με αποτέλεσμα να μειώνεται η αξία του. Το ευρώ έχει ήδη υποτιμηθεί και αυτό συμφέρει και τους Γερμανούς.

    Πάντως αν επιμένουν τόσο στο σκληρό ευρώ, μπορούν κάλλιστα να κάνουν ένα σκληρό νόμισμα δικό τους με ισοτιμία πάνω από 1,5 έναντι του δολαρίου, και να αφήσουν το μεσογειακό μπλοκ με ένα πιο ελαφρύ ευρώ, ίσως και χαμηλότερα από το 1 σε σχέση με το δολάριο. Με αυτόν τον τρόπο αναζωογονείται η οικονομία της Ιταλίας, Ισπανίας και αν θέλει να μπει και της Γαλλίας, και αφήνουμε την Γερμανία και τους δορυφόρους τους να πουλούν τις ωραίες mercedes τους στους εαυτούς τους. Με λίγα λόγια μία πιθανή διάσπαση της Ευρωζώνης είτε στα δύο είτε στα περισσότερα απλά δεν συμφέρει κυρίως τους Γερμανούς.

    Επίσης, με βάση τα τρέχοντα επίπεδα χρέους και βασικών μακροοικονομικών μεγεθών, το ευρώ είναι αρκετά υπερτιμημένο και αυτό δεν συμφέρει κανένα στην ευρωπαϊκή ένωση και κυρίως τους Γερμανούς. Η αλήθεια πάντως είναι ότι ζούμε όντως ιστορικές στιγμές και κανείς δεν ξέρει πως θα είναι ο κόσμος όχι σε δέκα χρόνια αλλά ούτε σε πέντε, για να μην πω σε δύο.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ george_T 18/12/2010 18:36:09

      Mια χαρα παει η ευρωζωνη με τη γερμανικη ηγεσια.
      http://www.euronews.net/2010/12/17/euro-zone-trade-improves/
      Το εμπορικο πλεονασμα σε σχεση με τον υπολοιπο κοσμο ανεβαινει τη στιγμη μαλιστα που τα ημερομισθια στην Ευρωπη ειναι απο τα μεγαλυτερα του κοσμου.
      Βεβαια υπαρχουν και μερικοι αρχηστοι που παρ οτι εχουν μικροτερους μισθους απο τις βασικες χωρες δεν μπορουν να παραγουν και να εξαγουν αρκετα και εχουν μονιμο ελλειμμα αλλα τους εχουν βαλει σε σειρα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.