#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
08/01/2011 10:01
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Όλα θα κριθούν από Δευτέρα

Με την πλάτη στον τοίχο βρίσκεται η ελληνική οικονομία και η ερχόμενη Δευτέρα και Τρίτη θα είναι από τα πιο κρίσιμα 48ωρα των τελευταίων μηνών. Με τα spreads να βρίσκονται στα ύψη, την οικονομία να μη δείχνει σημάδια ανάκαμψης και το κλίμα στην Ευρώπη να είναι βαρύ, τα πάντα μοιάζουν βουνό για την Ελλάδα.



Τη Δευτέρα δεν αποκλείεται η Κομισιόν να δώσει το στίγμα της για την επιμήκυνση αποπληρωμής του δανείου που σήμερα φαντάζει ως η μοναδική λύση για να ηρεμήσουν οι αγορές. Ουσιαστικά σε τρεις ημέρες θα αποφασιστεί αν υπάρχουν οι προϋποθέσεις ώστε να συζητηθεί το θέμα στο Γιουργκρούπ στις 17 Ιανουαρίου. Αν πάρει το πράσινο φως τότε σε μία εβδομάδα περίπου θα φανεί με ποιους όρους και προϋποθέσεις η Ελλάδα πάει σε επιμήκυνση. Ποιο θα είναι το επιτόκιο, πόσο θα παραταθεί οι χρόνος αποπληρωμής κι αν αυτό θα αφορά το σύνολο των 110 δις ή μέρος του ποσού αυτού. Φυσικά θα διαφανεί κι αν η Ελλάδα θα πάει σε νέο δάνειο, όταν από το 2013 αντιληφθεί ότι δεν μπορεί να αντέξει τόσο μεγάλα τοκοχρεολύσια.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η στάση της Γερμανίας η οποία αρνείται οποιαδήποτε διευκόλυνση προβληματικής χώρας καθώς σε δύο μήνες έχει κρίσιμες εκλογές που θα κρίνουν ο μέλλον της Μέρκελ.

Από την άλλη, κρίσιμο τεστ για την Ελλάδα είναι η έξοδος στις αγορές για την άντληση ποσού 1,5 δις ευρώ με επιτόκια 26 εβδομάδων

Η κυβέρνηση εμφανίζεται ευχαριστημένη αν η έκδοση πάει με επιτόκιο κάτω από 5% με το οποίο έχει δανειστεί η Ελλάδα από την τρόικα. Οι αγορές θα δείξουν αν συμμερίζονται τους πόθους της κυβέρνησης. Παράλληλα, η χώρα αναμένεται να βγει για χρήματα με έκδοση τριμηνιαίων και εξαμηνιαίων εντόκων γραμματίων και το ποσό που  θα μπορεί να ξεπεράσει τα 4 δις ευρώ. Θα έχει ενδιαφέρον αν και πώς θα καλυφθούν οι εκδόσεις και πόσο οι αγορές θα μας χορέψουν στο ταψί. Άλλωστε, με τα spreads κοντά στο 1.000, τα CDS πάνω από το όριο αυτό, την Πορτογαλία να δανείζεται πανάκριβα και να είναι έτοιμη για μηχανισμό στήριξης και την Ισπανία να ακολουθεί, δύσκολα θα είναι τα πράγματα για την Ελλάδα.

Γι’ αυτό και τα κρίσιμα αυτά τεστ θα κρίνουν κατά πολύ αν η χώρα θα πάει σύντομα σε ελεγχόμενη χρεοκοπία ή θα αναβάλλει τις εξελίξεις για αργότερα περιμένοντας ένα θαύμα που ακούει στο όνομα ευρω-ομόλογο

ΣΧΟΛΙΑ

  1. spiros avatar
    spiros 08/01/2011 11:50:23

    Είναι δυνατόν να έχει εξελίξεις ένα γεγονός το οποίο δεν θα γίνει αν δεν ασκηθεί η πίεση για την τέταρτη δόση; Μάλλον όλοι διατηρούν επιφυλάξεις αν μπορεί στο εναπομένον διάστημα δύναται η κυβέρνηση να επιτύχει όσα δεν έπραξε το προηγούμενο διάστημα . Μάλλον θα έχουμε αρνητικές εξελίξεις ως προς την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του χρέους. Ίσως να υπάρξει θετική εξέλιξη ως προς το ομόλογο τουλάχιστον κατ' αρχήν για μελέτη του τρόπου υλοποίησης.

  2. Γιάννης avatar
    Γιάννης 08/01/2011 12:07:40

    Να μιά λαμπρή ευκαιρία να στείλουμε το μισητό ΔΝΤ στο διάολο.
    Την Δευτέρα δανειζόμαστε όχι μόνον 4 δίς αλλά 19 δις (4+15 της τέταρτης δόσης του ΔΝΤ) και τούς λέμε άντεστε στο σπίτι σας και δεν σάς έχουμε ποια ανάγκη, ούτε να μας βάζουν όρους ούτε τίποτα.
    factorx γιατί δεν το προτείνεις αυτό ;

  3. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 08/01/2011 12:09:26

    Θα κάνω μία πρόβλεψη: Και ελεγχόμενη χρεοκοπία (δεν έχει σημασία τι την λές ας την λέμε "ελεγχόμενη τρα-λα-λα"), και επιμήκυνση, και αναδιαρθρωση (ας την λέμε "πράσινη μπανάνα"), και ευρωομόλογα.

    Για τα ευρωομόλογα θα επανέλθω. Νομίζω ότι κατάλαβα που το πάνε, δια της εις άτοπον απαγωγής. Κι αν έχω δίκιο, τα ευρωόμολογα θα τα βαφτίσουμε "πράσινο αγγούρι".

    Κύριοι και κυρίες, μπορείς να το μακρύνεις έτσι, να το κοντύνεις αλλιώς, η αλλήθεια είναι μία. Όταν χρωστάς 350, και μειώνεται το ΑΕΠ, και θα μειώνεις το ΑΕΠ γιατί ΟΛΑ, μα ΟΛΑ εκεί οδηγούν, ΔΕΝ βγαίνει. Ή χάνουν ένα κομμάτι από τα 350, ή, χάνοντάς το σου παίρνουν κάτι που έχεις, και μάλλον και τα δύο. Τα ευρωομόλογα -- θα με θυμηθείτε -- θα είναι για να συνεχίσει με την πρόσοδο από αυτά, η άγορά "πραγμάτων" και "υπηρεσιών" από τους Ευρωπαίους φίλους μας. Θα επανέλθω.

    • τσώφλι πασατέμπου avatar
      τσώφλι πασατέμπου @ archaeopteryx 08/01/2011 12:40:01

      Φίλε Αρχαίε, το πάς εκεί που το πάνε όλοι σχεδόν εδω μέσα : Το πρόβλημα είναι τόσο μεγάλο, που δέν είναι πιά δικό μας αλλά δικό τους. Οπότε.... ή μας τυπώνετε χρήμα (ευρωομόλογα) και μας εγγυάται αιωνίως η ΕΚΤ τα κουρελόχαρτά μας, ή χάνετε τα λεφτά σας.

      Εσύ καταλαβαίνεις, ακούς τη "θανάσιμη βοή", βλέπεις την ουτοπία της κοντόφθαλμης και μικροπρόθεσμης και επιφανειακής μονάχα διαχείρησης - αυτής που μας έφτασε σ'αυτό το σημείο. Πές κάτι παραπάνω, δέν μπορεί αυτός ο κόσμος να αρπάζεται μιά ζωή απο ψέμματα !

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ τσώφλι πασατέμπου 08/01/2011 12:49:48

        Ξαφνικά έχω να πω κάτι παραπάνω που μου μπήκε στο κεφάλι διαβάζοντας αναρτηση του Προεδρική Δημοκρατία για μη πληρωμή διοδίων

        Non-co-operation is the quickest method of creating public opinion" (λένε ότι είπε ο Mohandas Karamchand Gandhi)

        Πολύ πιο απ[οτελεσματικό από το να σπας βιτρίνες

        • τσώφλι πασατέμπου avatar
          τσώφλι πασατέμπου @ archaeopteryx 08/01/2011 13:19:22

          Non cooperation to whom, φίλε, στην κυβέρνηση γενικώς, στην πολιτική της, στα στραβά μονάχα της πολιτικής της ; Εδώ δέν πάει να διαμορφωθεί ένα κίνημα εναντίον του διεφθαρμένου πολιτικού συστηματος (κομματοκρατία), αλλά η οργή του κόσμου στοχεύει σχεδόν τυφλά το κράτος, το κοινοβουλευτικό σύστημα, την αστική δημοκρατία, τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, την ευρωπαϊκή ένωση - και μάλιστα απ'τα δεξιά κι αριστερά ταυτόχρονα με μιά ρητορική ανατριχιαστικά όμοια !
          Δέν είναι ώρα για ξεσπάσματα του θυμικού - οι πετριές στη βουλή και τα σόου του ΠΑΜΕ, τυφλώνουν απλά αυτόν τον κόσμο που δέν έχει νοιώσει ακόμα το μέγεθος του προβλήματος.

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ τσώφλι πασατέμπου 08/01/2011 13:25:42

            το να μην αποδίδεις ΦΠΑ, σε πάνε μέσα (εκτός εάν το κάνουν 100.000).

            το να μην πληρώνεις διόδια; Για σκέψου για σκέψου. Αν είχες συεννοηθεί με 100.000 να μην βάλεις κυκλοφορίας

            ΜΑΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΤΥΦΛΕΣ ΚΑΙ ΒΙΑΙΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ. Σκέψου. Η αντίσταση (αν την θές, εγώ, ποτέ, ορκίζομαι ότι είμαι καλό παιδί και άριστος μαθητής) χρειάζεται εκσυγχρονισμό.

          • τσώφλι πασατέμπου avatar
            τσώφλι πασατέμπου @ archaeopteryx 08/01/2011 13:27:53

            δέ λέω οτι δέν έχεις άδικο...

          • τσώφλι πασατέμπου avatar
            τσώφλι πασατέμπου @ archaeopteryx 08/01/2011 13:29:06

            γράψε λάθος : "δέ λέω οτι έχεις άδικο..."

  4. effie B. avatar
    effie B. 08/01/2011 12:16:27

    "Ή χάνουν ένα κομμάτι από τα 350, ή, χάνοντάς το σου παίρνουν κάτι που έχεις, και μάλλον και τα δύο."
    Σιγουρα και τα δυο. Αν ηταν να χασουν μονο θα το εκαναν οταν χρωστουσαμε πολυ λιγοτερα. Θα παρουν οχι κατι, αλλα "πολλα" που εχουμε... Με οτι σημαινει αυτο!!!

  5. zackii avatar
    zackii 08/01/2011 13:38:49

    Και με 2% επιτόκιο να πάρουμε τα ευρωομόλογα ξέρετε νομίζω τι θα απαιτήσουν οι Γερμανοί.... Οι μισθοί θα πάνε κάτω από 800. Αλλά αυτό δεν θα τους περάσει...Όλων...και όταν λέω ΟΛΩΝ εννοώ ΟΛΩΝ...και ο νοών νοείτω.

    • zackii avatar
      zackii @ zackii 08/01/2011 13:39:48

      Ασχέτως από..κόψιμο

  6. Νίκος avatar
    Νίκος 08/01/2011 15:07:31

    Αρχαίε, εμ.ένα με ενδιαφέρει επίσης να μάθουμε ποιοί από την κυβερνώσα ελιτ κερδοσκόπησαν εις βάρος του κράτους με τα Τ3 σε Τ10, με τις δηλώσεις περί τιτανικού, περί....διαλέχτε την δήλωση συκοφαντίας των ελληνώνυμων ξενήλατων ομιλούντων κεφαλών.

  7. Ασφαλτος avatar
    Ασφαλτος 08/01/2011 15:24:44

    Η στάση πληρωμών εξωτερικού χρέους ,όπως έγινε στην Αργεντινή ,αυτό που προτείνει ο Τσιπρας to ΚΚΕ και διάφοροι εκτός τόπου, συνοδεύεται αυτόματα και με στάση πληρωμών στο εσωτερικό !
    Αν μας κόψουνε το δανικό χρήμα που ακόμη τώρα χρειαζόμαστε ανά έτος τουλάχιστον 35 δις ,ΕΙΜΑΣΤΕ ΧΑΜΕΝΟΙ !!
    1)Στάση πληρωμών των δημόσιων υπάλληλων ,συνταξιούχων , ασφαλιστικών ταμείων.
    2)Στάση πληρωμών του κράτους προς ιδιώτες (δρόμοι , έργα , προμηθευτές νοσοκομείων ,φάρμακα ,ενέργεια ,συγκοινωνίες κ.λ.π.
    3)Στάση πληρωμών ιδιωτών προς τους υπάλληλους λόγο αδυναμίας και πτώσεις τζίρου .
    4)Κατάρρευση του ιδιωτικού τομέα

    ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΦΕΡΕΙΣ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΣΤΑ ΙΣΙΑ

    ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΟ

    ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΕΣΑΙ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΧΡΕΟΣ

    ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ !!

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Ασφαλτος 08/01/2011 15:55:50

      Η πρώτη πρόταση που γράφεις, κατά την γνώμη μου είναι εντελώς λάθος. Η δεύτερη, εν μέρει λάθος (πάντα κατά την γνώμη μου). Και τα υπόλοιπα, επίσης (εν μέρει)

    • SAVAS avatar
      SAVAS @ Ασφαλτος 08/01/2011 16:38:40

      Αυτό που λές το γράφουν τα βιβλία του ιδανικού καπιταλιστικού συστήματος όπου η ελεύθερη αγορά είναι ιδανική, οι κανόνες ανταγωνισμού είναι δημοκρατικοί και αξιοκρατικοί και όλοι οι άνθρωποι και χώρες έχουμε ξεκινήσει απο το μηδέν.

      Τωρα κάτι άλλο που λές αλλά δεν ισχύει:

      1. Στα ασφαλιστικά ταμεία ήδη χρωστάς.... και σε λίγο καιρό το χρέος των επαγγελματιών προς τα ασφαλιστικά ταμεία θα είναι τεράστιο λόγω μη καταβολής εισφορών άρα....
      2. Στάση πληρωμών προς ιδιώτες προμηθευτές και λοιπούς κατασκευαστικούς, εκτός απο τους φίλους μας ήδη γίνεται. Απλές δόσεις πέρνουνε.
      3. Ιδιώτες ήδη δεν πληρώνουν τους υπαλλήλους, και πολλοί πληρώνονται εικονικά. 1000 έχεις να παίρνεις πάρε 700, όλα μαζί τον επόμενο αλλιώς αντίο.
      4. Ο ιδιωτικός τομέας έχει ήδη καταρρεύσει και συνεχίζει την κατρακίλα.

      Βλέπεις λοιπόν ότι η στάση πληρωμών έχει ήδη ξεκινήσει αλλά εδώ είναι η διαφορά που σου λένε το ΚΚΕ και ο Τσίπρας, ότι αυτή η στάση πληρωμών, με τους όρους των δανειστών σου, όπως γίνεται τώρα και θα συνεχιστεί πιο βίαια αργότερα δεν έχει νόημα αλλά θα πρέπει να γίνει με όρους κοινωνικούς και λαϊκούς. Έτσι όπως γινεται τώρα απλά σου δίνει ένα κομμάτι ψωμί για σήμερα και στη στερεί απο αύριο.

      Αρχικά στάση πληρωμών θα πρέπει να γίνει και προς τους δανειστές σου έτσι όπως το εννοούν. Αυτό σημαίνει 7 δις τοκοχρεωλύσια θα πάνε για πληρωμές συντάξεως, μισθών, κτλ.
      Σίγουρα θα ζορίσει, η κατάσταση γιατι το σύστημα θα επιτεθεί να σε τιμωρήσει αλλά πόσο; Δεν μπορεί πολύ γιατί τόσα χρόνια στηρίζεται σε σένα. Η Ελλάδα είναι η πιο καλοπληρωτής χώρα τοκοχρεωλυσίων. Το σύστημα δεν σε θέλει εχθρό αλλά σύμμαχο - εκμεταλλευόμενο. Η πολύ κόντρα κινδυνεύει να σε βγάλει στην απέναντι όχθη που δεν το θέλουν.

      Το θέμα φίλε μου είναι εκτός απο το παρόν (τι έχει να φάμε σήμερα;) είναι τι θα έχεις να φάς αύριο. Προτιμώ να μην φάω σήμερα και αύριο κάτι και να μείνω νηστικός παρά μεθαύριο να μοιράζομαι με τα παιδιά μου ένα κομματάκι ψωμί μέσα στο κρύο χωρίς να μην μου ανήκει τίποτα. Σαν συμβουλή χωρίς παρεξήγηση, αν ψάχνεις λύση απο αυτό το σύστημα, άδικα θα προσπαθείς. Το πρόβλημα δεν είναι μέσα στη λειτουργία του συστήματος αλλά το ίδιο το σύστημα. Το σύστημα υπάρχει για ορισμένους. Στο 2011 που είμαστε σήμερα θα έπρεπε να είμασταν πολύ καλύτερα αλλά βλέπετε τι γίνεται. Λίγοι περνάνε καλά, και εμείς περιμένουμε σωτηρία απο αυτούς τους λίγους!

      Ωστόσο επειδή, γενικώς απο τις συζητήσεις που κάνω, ο κόσμος απλά σκέφτεται τι θα φάει σήμερα, τότε βλέπω πως δεν έχουμε μέλλον. Ας αλλάξουμε μυαλά.

      • rally monkey avatar
        rally monkey @ SAVAS 09/01/2011 02:51:04

        αν καποιος σε συμβουλευε να αυτοκτονησεις σημερα γιατι (σιγουρα) θα σε δολοφονησουν αυριο ...τι θα εκανες? (αυτο σου προτεινουν τα κομματα της 'αριστερας' σημερα)

    • Kostas avatar
      Kostas @ Ασφαλτος 08/01/2011 21:20:02

      Δεν έχω διαβάσει πιο αφελές σχόλιο από αυτό!
      Μήπως το έχεις κάνει σκόπιμα για να στηρίξεις το παρόν σύστημα;
      Είσαι σε όλα μα όλα λάθος!
      Σου συνιστώ να πας να διαβάσεις αναλυτικά τον προϋπολογισμό του 2011 από το site του Υπ. Οικονομικών
      http://www.minfin.gr/budget/2011/
      Λοιπόν έχουμε:
      Τα έσοδα του κράτους από φόρους κλπ είναι 56 δις. ευρώ,
      Δηλαδή από όλους εμάς μαζεύουν 56 δισ. ετησίως.
      Επίσης δηλώνουν ως έσοδα τα λεφτά τις τρόϊκας δηλαδή άλλα 65 δις που κάνουν σύνολο 121 δις.
      Στα έξοδα τώρα, το Υπ. Οικονομικών το χρεώνουν με 76 δισ, από τα οποία λένε τα 64 δισ. θα τα διαθέσουν για τις πληρωμές χρεών.

      Από τα παραπάνω συνάγεται ότι όλα τα λεφτά της Τρόϊκας έτσι όπως έρχονται φεύγουν στις ξένες τράπεζες!
      Οι μισθοί, τα επιδόματα, τα νοσοκομεία, ο στρατός, οι συντάξεις κλπ πληρώνονται αποκλειστικά από τα χρήματα που εισπράττονται μέσα στο κράτος!
      Άρα στάση πληρωμών στους ξένους με άλλα λόγια σημαίνει τί είχαμε, τι χάσαμε, δεν σας πληρώνουμε και δεν δανειζόμαστε από την τρόϊκα.

      Ας τους τα δώσει η τρόϊκα απευθείας, δεν χρειάζεται να περνάνε από εμάς και να υποθηκεύεται κρατική ππεριουσία!

      Τα δικά μας λεφτά είναι υπεραρκετά για να καλύψουν όλες τις ανάγκες του κράτους, και αν γίνει και μια σχετική οικονομία στις λειτουργικές δαπάνες πλην μισθών της τάξης του 20% θα εξοικονομηθούν άλλα 11 δις τα οποία θα μπορούσαν να δωθούν σε αυξήσεις των μισθών, συντάξεων και σε επενδύσεις προκειμένου να αναθερμανθεί ο ιδιωτικός τομέας.

      Η αύξηση των μισθών και η εγκαθίδρυση κλίματος εμπιστοσύνης στον κόσμο είναι μονόδρομος προκειμένου να βγει η χώρα από την κρίση.
      Άλλωστε κανένας μισθωτός δεν βγάζει λεφτά στην Ελβετία, εδώ τα καταναλώνει, και ας μην γελοιόμαστε, η κατανάλωση είναι η κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης!

      • ΠΗΛΕΑΣ avatar
        ΠΗΛΕΑΣ @ Kostas 09/01/2011 00:16:51

        Ναι, αλλά η κατανάλωση ΕΝΤΟΣ ΣΥΝΟΡΩΝ. Λόγω ΕΕ και Ευρώ, ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ. Συνεπώς η επιδότηση της καταναλώσεως (Κέυνς) θα οδηγούσε σε αύξηση του εμπορικού μας ελλείματος, χωρίς αντίκρυσμα.
        ΑΣΚΗΣΗ: Έστω ότι αυξανόταν ο μισθός σου κατά 5000 Ε ετησίως. Βάλε με το μυαλό σου, πόσα από αυτά τα λεφτά θα πήγαιναν σε Ελληνικά προϊόντα, για να ανακυκλωθεί ο τζίρος;

        • τηλέμαχος αναγνώστου avatar
          τηλέμαχος αναγνώστου @ ΠΗΛΕΑΣ 09/01/2011 02:08:45

          είμαι περίεργος αν ξέρεις την απάντηση στην άσκηση. Μπορείς να δώσεις το νούμερο τεκμηριωμένα;

          • ΠΗΛΕΑΣ avatar
            ΠΗΛΕΑΣ @ τηλέμαχος αναγνώστου 09/01/2011 17:09:14

            Την απάντηση δεν την δίνω εγώ, αλλά η Στατιστική Υπηρεσία: μόνο 30% των αντικειμένων εμπορίου είναι Ελληνικής προελεύσεως. Από αυτά, η συντριπτική πλειοψηφία είναι μη ορυκτά προϊόντα γης και θάλασσας, που καλύπτουν, σε φυσική κατάσταση η επεξεργασμένα τις βασικές μας ανάγκες (διατροφής και ενδύσεως-υποδήσεως). Συνεπώς, το υποθετικό ΠΡΟΣΘΕΤΟ εισόδημά σου δεν θα κατευθυνθεί σε αυτά.
            Απολύτως λογικά, λοιπόν, συμπεραίνουμε ότι, το πρόσθετο αυτό εισόδημα θα κατευθυνθεί μόνο κατά 10% σε αυτά, ενώ από το υπόλοιπο 90%, οι "μη έχοντες", που (πρέπει να) είναι οι τελικοί αποδέκτες των επενδυτικών μέτρων, θα ξοδέψουν μόνο 30% σε διασκέδαση και κοινωνικές-οικογενειακές υποχρεώσεις.
            Άρα, μόνο 40% θα μείνει εντός, από αυτούς. Λάβε και υπόψιν ότι, με διάφορες εξηγήσεις, ένα μεγάλο μέρος των επενδύσεων πηγαίνει σε ήδη τετράπαχες τσέπες, που έχουν εξαντλημένες τις επιθυμίες τους για διασκέδαση και κοινωνικές-επαγγελματικές υποχρεώσεις, το συνολικό ρεαλιστικό νούμερο δεν πρέπει να υπερβαίνει το 25%. Συνεπώς, χρειάζεσαι πολλαπλασιαστή Χ4 για να ξαναδείς, απλώς, τα λεφτά σου. Άρα το Κευνσιανό μοντέλο (τουλάχιστον Χ2 τελικός) δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς άλλη τόση ανεργία, από την οποία εξαρτάται άμεσα ο πολλαπλασιαστής.
            Γι' αυτό και βαδίζουμε χαρωπά στη μιζέρια, που θα μας οδηγήσει (;) στην ανάπτυξη!

          • τηλέμαχος αναγνώστου avatar
            τηλέμαχος αναγνώστου @ ΠΗΛΕΑΣ 09/01/2011 18:54:28

            Δεν μπορώ να σε παρακολουθήσω. Η πρώτη απλοϊκη απάντηση πάντως είναι ο λόγος των εισαγωγών καταναλωτικών αγαθών προς το εισόδημα των μισθωτών.
            Σύμφωνα με τη λογική σου πάντως δεν πρέπει να δίνονται ποτέ αυξήσεις στους μισθούς γιατί θα οδηγούσαν σε αύξηση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου.

          • ΠΗΛΕΑΣ avatar
            ΠΗΛΕΑΣ @ ΠΗΛΕΑΣ 09/01/2011 21:50:32

            Προσπάθησε, Τηλέμαχε.
            Τα αναγκαία (χρειώδη, βασικά, ανελαστικά) έξοδα του καταναλωτή ικανοποιούνται πρώτα και, εφόσον είναι δυνατόν, στο 100%. Γι' αυτό τα λέμε ανελαστικά. Άρα, το ΠΡΟΣΘΕΤΟ εισόδημα δεν θα κατευθυνθεί σε αυτά, που έχουν ικανοποιηθεί, αλλά στα ελαστικά καταναλωτικά αγαθά (τηλεοράσεις, έπιπλα, πρόσθετα ρούχα κλπ). Συνεπώς ο λόγος των εισαγομένων αγορών του καταναλωτή προς το εισόδημά του αυξάνεται όσο το εισόδημα μεγαλώνει. Λες στην Κηφησιά να καταναλώνουν τόση "Ελλάδα" όσο στα Ταμπούρια;
            Αν είναι απλοϊκό, τόσο το πιό ευνόητο. Άλλωστα τα δρώμενα δεν είναι τόσο δυσεξήγητα, όσο θέλουν να μας φοβίσουν.
            Ως προς τις αυξήσεις μισθών, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι επιφέρουν αύξηση στην κατανάλωση εισαγομένων, που πρέπει να συνυπολογίζεται. Πότε αγοράστηκαν τα "Καγιέν"; Όταν αυξάναμε το (δανεικό) εισόδημα διαρκώς, ενώ οι Γερμανοί κράταγαν τους μισθούς καθηλωμένους.

          • τηλέμαχος αναγνώστου avatar
            τηλέμαχος αναγνώστου @ ΠΗΛΕΑΣ 10/01/2011 00:27:53

            Ανάμεσα στα Ταμπούρια και την Κηφισιά είναι όλη η Ελλάδα. Γι αυτό σε ρωτάω, σε εθνικό επίπεδο ποιός είναι αυτός ο λόγος (που θα μας δείξει αν ειναι τόσο επιζήμια για το εμπορικό ισοζύγιο η αύξηση των μισθών). Πάντως αν χρησιμοποιείς τα "Καγιέν" για παράδειγμα δεν βοηθάς πέφτεις στο επίπεδο του εντυπωσιασμού. Για να σε βοηθήσω λίγο δες το ποσοστό των υπηρεσιών (εξ ορισμού μη εισαγόμενες) που καταναλώνει το οποιοδήποτε (όχι μόνο το μέσο) νοικοκυριό.

        • Kostas avatar
          Kostas @ ΠΗΛΕΑΣ 09/01/2011 19:04:11

          Απάντηση:
          Από τα 27000 μισθό το 2009 έπεσα στα 22000 το 2010.
          Από τα 30.000 που κατανάλωσα το 2009 έπεσα στα 15.000 το 2010.
          Και αυτό λόγω του όλου κλίματος που δημιουργήθηκε.
          Τα 15.000 που χάθηκαν από την Ελληνική αγορά και μόνο από μένα ήταν ικανά να συντηρήσουν έναν μισθό.
          Ο Obama είχε πει ότι "πρέπει να ενισχυθούν αυτοί που μπορούν και καταναλώνουν" και κόβουν χρήμα, ανακόπτουν την ύφεση και δημιουργούν ανάπτυξη.
          Το ότι κόπηκαν 2 τρις δολάρια ας πούμε πληθωριστικό χρήμα, και αντί να πάρει το "σκληρό" ευρώ μια γενναία αύξηση σε σχέση με το πλεονάζων "πληθωριστικό" δολάριο, κατρακυλά.
          Αυτό πως το εξηγείς;

          • ΠΗΛΕΑΣ avatar
            ΠΗΛΕΑΣ @ Kostas 09/01/2011 22:11:13

            Φίλε Κώστα,
            Από τα 30000, που κατανάλωσες το 2009 τα 10-15000 έμειναν στην Ελλάδα, ενώ τα 15-20000 (ανάλογα και που αγοράζεις) φτερούγισαν από την Ελλάδα στερώντας ένα ολόκληρο μισθό. Το 2009, από τα 15000 φτερούγισαν μόνο 5000 και έμειναν περίπου τα ίδια! (δες και την απάντησή μου στον Τηλέμαχο).
            Αλλά, έτσι κι' αλλοιώς, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΛΕΟΝ, για να ξαναπάρεις, συνεπώς...
            Ο Ομπάμα ΕΧΕΙ ΣΥΝΟΡΑ, (και δανειοληπτικό "πρόσωπο") γι' αυτό κανονίζει μόνος του. Εμείς...
            Αν σκεφτείς τα πόσα τραβάει η Ευρωζώνη, το ότι διατηρεί και αυξάνει, ελαφρά έστω, την ισοτιμία του Ευρώ και πολύ είναι. Και γίνεται για να μην χάσουν ΟΙ ΒΟΡΕΙΟΙ την ανταγωνιστικότητά τους. Εμείς ΠΑΡΑΚΑΛΑΜΕ να πέσει το Ευρώ, μήπως και πουλήσουμε τίποτα στους τρίτους (αλλά τότε θα πάρουν την ανηφόρα τα χρέη μας σε δολλάρια).

          • Kostas avatar
            Kostas @ ΠΗΛΕΑΣ 10/01/2011 11:50:44

            Επειδή είμαι σε θέση να γνωρίζω καλύτερα από που έκοψα τα 15.000, στα παραθέτω:
            Τα 2 χιλ. από ταξίδια στο εσωτερικό, τα 7 χιλ από έξοδα για διασκέδαση (εστιατόρια, clubs κλπ), τα 3 χιλ. από αυτά που θα χρέωνα σε κάρτες λόγω της πιστολιπτικής μου ικανότητας και του "σίγουρου" σταθερού εισοδήματος και τα 3 χιλ. για να μηδενίσω χρέη προηγούμενων ετών.

            Άρα στην περίπτωσή μου όλα θα καταναλώνονταν σε υπηρεσίες εντός της χώρας. Άλλωστε αυτό που λες για τα ανελαστικά είναι εντελώς υποκειμενικό. Σύμφωνα με την άποψή σου το μόνο που θα πρέπει να κρατήσουμε και να καλύψουμε είναι το φαγητό (και αυτό β διαλογής, και τα βασικά έξοδα του σπιτιού). Όλα τα άλλα δηλαδή είναι ελαστικές δαπάνες. Και πάλι σύμφωνα με την άποψή σου οι διακοπές, τα ταξίδια, η διασκέδαση, η ψυχαγωγία, η μόρφωση, οι τέχνες και γενικά οτιδήποτε σε κάνει να ξεχωρίζεις από ένα "ζώο" είναι ελαστικές δαπάνες που πρέπει να κοπούν;

            Δεν έχω διαβάσει πιο ..ρατσιστικό σχόλιο!

            Και επειδή κατά την άποψή μου τα οικονομικά αγγίζουν τα όρια της φιλοσοφίας, είναι καθαρά θέμα πολιτικής βούλησης χρέη σαν αυτά που φαινομενικά υπάρχουν να εξαφανιστούν. Δηλαδή τι θα γινότανε αν σε μια νύχτα αποφάσιζαν όλοι να διαγράψουν τα χρέη ολονών; Θα πρέπει να γίνουν πόλεμοι όπως τις δύο προηγούμενες φορές για να διαγραφούν αυτά;

            Άλλωστε φιλοσοφικά να το δεις το χρήμα είναι κάτι άϋλο με μηδενική αξία, για πιο λόγο λοιπόν να υποβαθμίζεται από αυτό τόσο τραγικά η ζωή κάποιων. Για να χάνουν κάποιοι σημαίνει ότι κάποιοι άλλοι κερδίζουν. Πόσοι είναι αυτοί; Ποιοι είναι αυτοί;
            Αυτοί που κερδίζουν, έχουν ανάγκη τα χρήματα για να καλύψουν βασικές τους ανάγκες;

            Και μαθηματικά να το δεις, συγκρίνεις πόσοι χάνουν και πόσοι κερδίζουν από ένα μηδενισμό χρεών. Αν χάνουν 10.000 από την μια και κερδίζουν 400.000.000 από την άλλη, φυσικά και ¨θυσιάζεις" τους 10.000. Άλλωστε αυτοί οι 10.000 το θέμα της κάλυψης των ..βασικών τους το έχουν λύσει προ πολλού.

            Είναι γελοίο, στην εποχή της τεχνολογικής εξέλιξης, της πληροφορικής, της ρομποτικής και του διαστήματος, να γυρνά ο κόσμος στα επίπεδα του 1900 και του κραχ του 29.

            Την εποχή που θα μπορούσαμε να ζούμε άνετα με δυο μέρες εργασίας την εβδομάδα, να δουλεύουμε σαν σκυλιά μέχρι τα 80 και αυτό για τα βασικά όπως λες; Αξίζει ο κόπος;

      • rally monkey avatar
        rally monkey @ Kostas 09/01/2011 03:04:20

        σαν να μας λες δηλ. ο'τι εφοσον εκπνεουμε αυτο που εισπνεουμε - γιατι δεν σταματαμε να αναπνεουμε μια και καλη να μη κουραζομαστε αδικα..τοσο 'παιδικος' ο συλλογισμος

      • Zio avatar
        Zio @ Kostas 09/01/2011 18:27:42

        +1

        το πραγματικό έλλειμμα στα έσοδα-δαπάνες κράτους είναι 1,2 δις περίπου το μήνα.
        Αν υπολογιστεί η μηδενική προσπάθεια περιορισμού των σπαταλών, το νούμερο αυτό είναι εφικτά διαχειρίσιμο.
        Παραγωγικά όμως, δεν είμαστε έτοιμοι για την επόμενη μέρα, και σε επάρκεια αλλά και σε νοοτροπία.

  8. pizza avatar
    pizza 08/01/2011 16:27:54

    Ειναι πολυ δυσκολο να σκοτωσης το τερας του πολιτικου μας συστηματος και την κμπινα του με τον σινδικαλισμο. Οταν αναδιορθωθουν αυτα τοτε μπορεις να ξεπληρωσουμε και δανεια και να προοδεψουμε σαν χωρα. Αλλιως θα πληρωνουμε και θα πληρωνουμε και θα πληρωνουμε........

    • pizza avatar
      pizza @ pizza 08/01/2011 16:28:59

      κομπινα

    • SAVAS avatar
      SAVAS @ pizza 08/01/2011 16:42:39

      Ποια δάνεια....;

      Πραγματικά χωρίς παρεξήγηση, θέλω απο όσους αναφέρονται σε αυτά τα δάνεια να μου δώσουν μια λίστα με τα δάνεια που έχουμε πάρει, τα πανωτόκια και γενικώς μια λίστα που να λέει
      ΠΩΣ, ΤΙ, ΑΠΟ ΠΟΥ, ΠΟΙΟΙ κτλ. .....

      Εγώ ότι χρωστάω δάνεια που δεν ξέρω κάν την ακριβή ιστορία τους δεν τα δέχομαι.

      • pizza avatar
        pizza @ SAVAS 09/01/2011 01:01:08

        Η Ελλαδα αρχισε να δέχεται εξωτερικά δάνεια από το έτος 1824-1826. Το 1826 κηρύξαμε την πρώτη πτώχευση. Την περιοδο του Οθωνα δανειστηκαμε αλλα 40 εκατ. γαλλικα φραγκα απο τα οποια πηραμε μονο σχεδον 10% γιατι τα υπολοιπα κρατηθηκαν για τοκους και κλπ. Το 1843 κυρηξαμε αλλη πτωχευση. Το 1893 δηλωσαμε την τριτη πτωχευση. Το 1897 για να μας δωσουν λεφτα οι ξενοι πηραν τα εσοδα απο το μονοπωλιο που υπηρχε στα σπιρτα και τα τραπουλοχαρτα. Αυτα τα δανεια το πληρωναμε μεχρι πριν μερικα χρονια φιλε μου. Το 1902 πηραμε αλλα δανεια. Απο το 1924 μεχρι το 1930 αλλα δανεια. Το 1932 ερχεται η τεταρτη πτωχευση. Το 1955 αλλα δανεια. Στη περιοδο 1975-87 δανειστηκαμε πανω απο 18 δις δολλαρια και και πανω απο 80% πηγε να πληρωση προηγουμενα δανεια. Το ΠΑΣΟΚ (αχ αημνηστε Αντρεα.........) παρελαβε το 1981 την κυβερνηση με χρεος που αντιστοιχουσε στο 20% του ΑΕΠ. Οταν παρεδωσε την κυβερνηση στον Μητσοτακη το χρεος αντιστοιχουσε το 80% του ΑΕΠ. Οταν εφυγε ο Μητσοτακης το χρεος ηταν 110% του ΑΕΠ. Θες να συνεχισω?

        • SAVAS avatar
          SAVAS @ pizza 09/01/2011 01:25:50

          Ωραία όλα αυτά τα ιστορικά στοιχεία. Αλλά εγώ θέλω, εύκολα και ωραία, να μπώ σε ένα site και να δώ ποιός αγόρασε το χρέος μου, τι έχει βγάλει απο αυτό, τα επιτόκια τα πάντα. Δηλαδή πήραμε ένα δάνειο και λοιπόν. Ξεκινάμε να πληρώνουμε. Γιατί το ελληνικό κράτος κρύβει στοιχεία;

          Γνωρίζετε ότι αν - όχι ένας πολίτης, αλλά ακόμα και ένας βουλευτής - πάει στο υπουργείο οικονομικών ή στη βουλή και ζητήσει αναλυτικά την πορεία του χρέους, σε ποια χέρια βρίσκεται, απο ποια χέρια περασε, αν υπάρχουν αυτοί, αν έχουν ξεπληρωθεί, πόσο τόκο έχουμε πληρώσει συνολικά και τα πάντα που θα έπρεπε να γνωρίζουμε, τους όρους του κάθε δανείου - αυτό δεν θα του δοθεί. Γνωρίζετε ότι οι δανειστές μας και όσοι κατέχουν ομόλογα είναι : ένα μυστικό για το κοινό, ακόμα και για τους πολιτικούς. Άκρως απόρρυτο είναι απάντηση....

          Δεν θα ήταν ωραία να υπήρχε αναλυτικά όλη η πορεία του χρέους. Αυτά περί 1826 και μετά, τα έχω δεί και εγώ έτσι γενικά. Αυτό όμως δεν είναι λίστα με τα δάνεια που έχουμε πάρει είναι γενικώς σαν να μας λέει ο δανειστής μας: "Μου χρωστάς όσα θέλω εγώ, πάει και τελείωσε....πλέρωνε"

          Δεν είναι ένα καινούργιο οικόπεδο που δε σε νοιάζει ποιός είχε πρίν την ιδιοκτησία και θέλεις να το αγοράσεις, αρκεί να υπάρχει συμβόλαιο.

          Είναι το ίδιο σου το οικόπεδο που το αγοράζεις τόσα χρόνια ξανά και ξανά απο ίδιους και διαφορετικούς ψευτο-ιδιοκτήτες.

          • rally monkey avatar
            rally monkey @ SAVAS 09/01/2011 03:29:55

            για να μην παιδευεσαι αδικα (αν θελησει ο φαχτορ θα δεις και το σχολιο πιο πανω)

            σαν χωρα σε δανειζαν *ΤΖΑΜΠΑ* (λες και ησουν η Γερμανια ενα πραμα..) - μην το ψαχνεις εκει - το παιχνιδι παιζεται αλλιως - οσο εχεις αναγκη να δανειζεσαι το πρωτιστο μελημα ειναι να εξασφαλιζεις με καθε τροπο οτι σε καθε περιπτωση θα υπαρχουν προθυμοι δανειστες - (στην περιπτωση μας ο ΓΑΠ αμεσως μετα την εκλογη του εκανε τα παντα ωστε να μη θελουν να μας δανεισουν ουτε εξωγηινοι)

          • pizza avatar
            pizza @ SAVAS 09/01/2011 04:41:42

            Μακαρι να ειχαν τα στοιχεια για να τα δουμε με ολες τις λεπτομερειες. Δεν ειναι μυστικο αλλα απλως δεν ξερουν που να πανε να τα βρουν. Εδω τωρα προσπαθουν να φτιαξουν το κτηματολογικο και αυτα τα στοιχεια θα εχουν? Στο Βατοπαιδι τους εδωσαν ολοκληρη εκταση με μαρτυριες απο κοσμο που τους ελεγε οτι ακουσαν το προπαπου τους να λεη οτι ο τραρος τα εδωσε στη μονη. Εδω μετα τις πυρκαγιες στη Πελοπονησο δεν ειχαν στοιχεια σε ποιους ανηκουν τα οικοπεδα για να τους δωσουν τα λεφτα που ο κοσμος εδωσε για τις φωτιες. Και τωρα εσυ ψαχνεις για λεπτομερειες στα δανεια? Και οι Αγγλοι μας εκμεταλευτηκαν, και οι Γαλλοι, και οι Γερμανοι, και οι Αμερικανοι, και οι Ρωσοι, και, και ,και.

        • rally monkey avatar
          rally monkey @ pizza 09/01/2011 03:42:00

          πιτσα.. καποιος πρεπει να εξηγησει σε πολυ κοσμο ο'τι ο αημνηστος (στο συγκεκριμενο τουλαχιστο) ηξερε τι εκανε.. αυτη η αυξηση του χρεους απο 20%-σε-80% του ΑΕΠ με βαση τη διεθνη οικονομικη συγκυρια των 80ς ηταν χρυση ευκαιρια για την Ελλαδα και ευτυχως δεν πηγε χαμενη (ολη την περιοδο επιτοκια και πληθωρισμος αποκλιμακωνονταν ραγδαια) -

          γραφω και στον SAVA πιο πανω μην δαιμονοποιεις το χρεος καθ'εαυτο- πρεπει το κυριαρχο κρατος να μπορει να το διαχειρειστει σε συναρτηση με την πιστοληπτικη του ικανοτητα (και το αν ειναι αυτονομο νομισματικα).

  9. σιδεράκιας avatar
    σιδεράκιας 08/01/2011 18:42:39

    Αποφασίστηκε η επιμήκυνση του μέτρου της αναστολής πλειστηριασμών από τις τράπεζες μέχρι τέλη Ιουνίου τρέχοντος. Δε μπορούσε να γίνει αλλιώς διότι αυτό είναι το τελευταίο ανάχωμα της κοινωνικής εξέγερσης. Οσο ο νοικοκύρης δε χάνει το σπίτι του, δεν παύει να ελπίζει ότι αυτά που του λέει ο ΓΑΠ ίσως και να γίνουν και να σωθεί τελικά. Αν το χάσει, δε θα τον κρατάει τίποτα να βγει στο δρόμο.
    Αν το κράτος πει ότι αναστέλλονται επ'αόριστον οι πλειστηριασμοί τότε δε θα πληρώνει άνθρωπος ελπίζοντας σε κοινωνική ανατροπή, άρα δε θα το πει.
    Με το "κοινωνικό" μέτρο που πήρε πετυχαίνει πρώτον αυτό που ήδη είπαμε, κρατά τους νοικοκύρηδες μέσα, κι από την άλλη τους υποχρεώνει μέσω της μείωσεις των εισοδημάτων, να εμφανίσει το κρυμμένο-μαύρο χρήμα, να το ξοδέψει κι αυτό. Οταν τελειώσει κι αυτό, τότε θα είναι ανοιχτός ο δρόμος για το φθηνό ξεπούλημα, και να συμπληρώσω ο κακόπιστος, με παχυλή αμοιβή-προμήθεια-μίζα και κέρδος για τους "άρχοντες" πολιτικούς, εγχώριους και πολυεθνικούς επιχειρηματίες

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ σιδεράκιας 08/01/2011 19:16:13

      Δεν έγινε για την κοινωνική πρόνοια. Έγινε για τους ισολογισμούς των τραπεζών. Τα ενυπόθηκα δάνεια είναι, δυστυχώς, τα τοξικά χαρτιά.

      Εχεις δανειστεί 70, για ένα σπίτι που αξιολογήθηκε από την Υπηρεσία Αξιολόγησης Ακινήτων της τράπεζας στα 100. Χρωστάς 7 τον χρόνο και δεν έχεις. Το σπίτι στην σημερινή αγορά, δεν αξίζει (σε πλειστηριασμό) 100, αξίζει... πες μου εσύ. Εγώ σου λέω ΜΗΔΕΝ (0), άντε, 5 ή 10. Μην ξεχνάς ότι άλλα 1.000 ή 100.000 σπίτια είναι στην ίδια φάση.

      Έτσι και πει η τράπεζα "έχω πρόβλημα να εισπράξω", βάζουν μία κόκκινη πινέζα στο δάνειο. Έτσι και παραδεχτεί ότι η "εμπράγματη ασφάλεια" δεν αξίζει, βάζουν πινέζα και σε αυτήν Θα δουν 100.000 πινέζες οι ελεγκτες, και αντίο τράπεζα. Για αυτό (βλακωδώς) εξακολουθούν και γράφουν τόκους σε δάνεια που είναι επισφαλή, και "δεν κάνουν πλειστηριασμούς" για να μην διαγραφούν και βουλιάξουν σούμπιτες.

      Το κρυγτούλι αυτό προϋποθέτει ότι η μπόρα θα περάσει. Αν η μπόρα κρατήσει, την βάψανε και μαζί με αυτούς και εμείς.

      Η εσκεμμένα παραπλανητική λογιστική είναι μία από της πηγές του σημερινού παγκόσμιου προβλήματος. (Και όχι κάποια καζινοθεωρία). Κοινωνική και αναπτυξιακή πολιτική με β' διαλογής δάνεια. Αντε μην αρχίσω να βρίζω τους σοσιαλιστές...

      • σιδεράκιας avatar
        σιδεράκιας @ archaeopteryx 08/01/2011 20:19:51

        δεν είμαι οικονομολόγος αρχαιοπτέρυγα, έγραψα απλά αυτό που νομίζω ότι είναι από πολιτική άποψη πίσω από την αναστολή των πλειστηριασμών.

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ σιδεράκιας 09/01/2011 01:00:21

          ούτε εγώ είμαι οικονομολόγος... Κυνικός είμαι :-)

          • Zio avatar
            Zio @ archaeopteryx 09/01/2011 18:37:29

            Πρόσθεσε επίσης στο συλλογισμό σου τον αντίκτυπο που θα έχει στην αγορά ακινήτων ένα κύμα νέων πλειστηριασμών.
            Εκτός του ότι δεν θα καλυφθούν οι επισφάλειες, θα γκρεμιστεί κυριολεκτικά η ήδη παραπαίουσα αγορά ακινήτων.

            Είναι τρέλα να σκέφτεσαι ότι στην εποχή των δανείων, τα στελέχη έπαιρναν τα μπόνους τους για τις "πωλήσεις" που πετύχαιναν, χωρίς κανένας τους να έχει πάει φυλακή για εκατοντάδες κρούσματα περιπτώσεων ανοίγματος εκατοντάδων χιλιάδων σε δάνεια για 4ψήφια εκκαθαριστικά, όπως και για μια χαρακτηριστική περίπτωση ενός που είχε άνοιγμα 400Κ (ΜΑΖΙ με στεγαστικό!!!!), με εκκαθαριστικό 9.000 το χρόνο!

            Και τώρα τα βάρη αυτά, πάνε σ εμάς.
            Είναι να τρελαίνεσαι. Και συνεχίζουμε να χρεωνόμαστε δάνεια τα οποία πάνε στις τράπεζες για να μην "πέσει το σύστημα", για να μην χάσουν τη μάσα και το βόλεμα κάποια κομματόσκυλα που παρελθόντος και λοιποί νταβάδες που μου έγιναν και τραπεζίτες με λεφτά δικά μας (και δεν αναφέρομαι μόνο στις καταθέσεις).

            Όσο για το "κούρεμα" αυτό ισχύει ήδη εδώ και καιρό στην ΕΚΤ στις ομολογίες των τραπεζών βάση των οποίων λαμβάνουν ρευστότητα. Την προηγούμενη εβδομάδα κατέπεσαν εγγυήσεις 7 δις (!!) οι οποίες αναπληρώθηκαν με εγγυήσεις του Δημοσίου, με δικά μας πρόσθετα χρέη δλδ.

            Ένας προκλητικά παράλογος, φαύλος κύκλος.

  10. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 08/01/2011 22:28:41

    Ζούμε στην ΕΕ. Οικονομικά σύνορα αποφασίσαμε, δια της ψήφου μας, να μην έχουμε μεταξύ μας οι εταίροι (και, μέσω παγκοσμιοποίησης, περίπου το ίδιο με τον λοιπό κόσμο).
    Ίσως η πτώχευση (χρησιμοποιείστε όποιον αντίστοιχο όρο θέλετε) να ήταν μια κάποια λύση στο πρόβλημά σας. Απαιτεί, όμως, κάποια κυβέρνηση για να την κυρήξει. Τουλάχιστον η παρούσα θα το κάνει μόνο αν λάβει εντολή από τους διεθνείς πάτρωνές της, ευρωπαίους και υπερατλαντικούς. Εμάς! Που δεν θα το επιτρέψουμε.
    Έστω ότι εσείς, οι Έλληνες, παράγετε 100 μονάδες και, σαν σπάταλοι, καταναλώνετε 105, από τις οποίες οι 70 εισάγονται από εμάς, τους Εθνικούς Προμηθευτές σας. Βρίσκουμε πιό συμφέρον για εμάς, να σας χαρίζουμε, ΣΤΟΝ ΑΙΩΝΑ ΤΟΝ ΑΠΑΝΤΑ, με διάφορες προφάσεις, τις 5 μονάδες, αφού από τις 70, που μας πληρώνετε, κερδίζουμε τις 30 (υποθετικά, λογικά νούμερα), αντί να σας αφήσουμε να πτωχεύσετε και να αλλάξετε συμπεριφορά ή/και προμηθευτές και να μας στραπατσάρετε το Ευρώ και την ΕΕ γενικότερα).
    Συνεπώς:
    --Σας βάζουμε σε πρόγραμμα, που θα σας διατηρεί μονίμως ελλειμματικούς, αλλά όχι πολύ δαπανηρούς για εμάς (μνημόνιο). Δεν σας χαρίζουμε τίποτα. Σας δανείζουμε τόσα πολλά, ώστε ΝΑ ΜΗΝ ΠΤΩΧΕΥΣΕΤΕ ΠΟΤΕ και τόσα λίγα ώστε να μην φαντάζεστε καν άλλη λύση εκτός του να σας ελέγχουμε εμείς.
    --Περιστασιακά θα απαιτούμε την εις είδος εξώφληση του διαρκώς διογκούμενου χρέους σας, ώστε να μεγαλώνουμε το κομμάτι, που παίρνουμε από την πίτα σας. Βέβαια, αυτό θα σας στερεί από πόρους και η παρακμή σας θα βαθαίνει, μήνα με τον μήνα.
    --Όταν και μόνον όταν (όχι ακόμα, κατά το 2015) έχουν ευτελιστεί επαρκώς οι τιμές των περιουσιακών σας στοιχείων, κυρίως ακινήτων, οι εταιρείες μας real estate θα προβούν σε ΜΑΖΙΚΕΣ αγορές έναντι πινακίου φακής και, μερικά χρόνια αργότερα, ο Τουριστικός Παράδεισος HELLAS θα ξαναπουληθεί σαν χρυσάφι σε ανυπόμονους επενδυτές, επαγγελματίες και ιδιώτες, κυρίως συνταξιούχους, που θα απολαμβάνουν τον υπερεκατονταετή βίο, που τους υπόσχεται από τώρα η επιστήμη στις πιό μακρυές, όμορφες και ασφαλείς παραλίες του κόσμου, στο πιό ωραίο κλίμα του κόσμου, κυριολεκτικά στον ομφαλό του κόσμου. Συν ότι εισόδημα η γη σας και το υπέδαφός της μας επιφυλάσσει σαν bonus.
    Τι κρίμα, που οι περισσότεροι δεν θα είστε στους τυχερούς, που θα μπορούν να απολαύσουν την ονειρική HELLAS. Θα είστε, δυστυχώς, "παράπλευρες κοινωνικοοικονομικές απώλειες", σκόρπιοι, κάπου αλλού, μετανάστες. Κάποιοι θα παραμείνουν, αλλά θα δουλεύουν 18ωρο για ένα κομμάτι ψωμί στις επενδύσεις μας.

    "Εξομολόγηση ενος Εθνικού Προμηθευτή"

    • SAVAS avatar
      SAVAS @ ΠΗΛΕΑΣ 09/01/2011 01:36:03

      Και τι κάνουμε λοιπόν:

      (Συνεχώς ζητάμε "ΣΤΑΣΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΣΤΩΝ ΜΑΣ")

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ SAVAS 09/01/2011 01:56:07

        και από την περασμένη Πέμπτη ακούω ότι δεν θα μας κάνουν την χάρη και για την ώρα θα μας μακρύνουν.

        Διόδια;

      • ΠΗΛΕΑΣ avatar
        ΠΗΛΕΑΣ @ SAVAS 09/01/2011 17:46:52

        Η λύση είναι (κατά την γνώμη μου, και χωρίς αλλαγή παραμέτρων):
        ΣΟΒΑΡΗ μείωση του κόστους του κρατικού μηχανισμού.
        ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΧΜΗ για άμεση υποτίμηση, ώστε να μην πληρώσουν λίγοι το σύνολο της "νύφης", όπως συμβαίνει ήδη, και θα ενταθεί, με την επιχειρούμενη "εσωτερική υποτίμηση". Χωρίς δέσμευση καταθέσεων, για να επανακάμψουν όσα λεφτά φτερούγισαν ήδη.
        ΕΞΥΠΝΗ επιδότηση δράσεων, που θα αφήνουν τα λεφτά στην Ελλάδα (έφερα δις εδώ, ήδη, το παράδειγμα πόσο καλύτερο και "πρασινότερο" θα ήταν αν αντί για επιδότηση κλιματιστικών, ο ΚΚ ο Μικρός, είχε επιδοτήσει την τοποθέτηση ηλιακών θερμοσιφώνων, που παράγονται κατά 95% εντοπίως).
        ΕΞΥΠΝΗ φορολόγηση, που να αφήνει ανέπαφους τους Έλληνες και να ζορίζει τους ξένους, που κερδοσκοπούν στην χώρα μας.
        Επισημαίνω εδώ ότι, ΟΙ ΜΟΝΕΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΞΕΝΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΟΣΕΣ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΕΝΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΑ ΤΕΛΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΟΥΣ. ΟΙ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ γιατί εξάγουν κέρδη, χωρίς να αφήνουν τίποτα (οι θέσεις εργασίας τους έχουν κοπεί από τους ανταγωνιστές τους, άρα δεν αυξάνουν το ΑΕΠ).
        Εάν πεισθούν οι εταίροι να μην μας "εκδικηθούν" για τις πρωτοβουλίες μας, σε δέκα χρόνια, με λίγη σοβαρότητα, θα είμαστε έτοιμοι να μπούμε πάλι με το σπαθί μας στο Ευρώ (που θα έχει σοβαρέψει και αυτό, φαντάζομαι, μέχρι τότε, και δεν θα είναι εργαλείο εκ του ασφαλούς ληστείας, όπως τώρα).
        Για τον Παλιοφτερούγια (ο Αρχαιοπτέρυξ κατά την Ελληνική της ΝΔ του Ράλλη. Μην παραπονιέσαι!) (1:56):
        Επιβεβαιώνεται, μέχρι στιγμής και μέχρι κεραίας, το σενάριό μου. Και με αυτό που γράφεις, για μιά ακόμη φορά!
        Ζητείται Ηγέτης, που να κόψει το Γόρδιο Δεσμό.

  11. SAVAS avatar
    SAVAS 09/01/2011 10:28:11

    Αυτό με τα εξωτερικά δάνεια και το απόρρυτο ισχύει.

  12. SAVAS avatar
    SAVAS 09/01/2011 10:33:48

    Τη δεκαετία του '80 δανειζόμασταν με επιτόκια με διψήφιο αριθμό.... δεν νομίζω να είναι τζάμπα αυτό.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ SAVAS 09/01/2011 13:59:39

      σωστα - οντως διψηφια επιτοκια οπως βεβαια και πληθωρισμο (οπως ξερεις εκμηδενιζει το χρεος σε βαθος χρονου) - συν το γεγονος ο'τι τα 80ς ειχαμε ελεγχο της νομισματικης πολιτικης σαν κρατος. Το *τζαμπα* πηγαινε στη 10ετια του ευρο.

  13. Enzo avatar
    Enzo 09/01/2011 22:19:27

    μπλα, μπλα, μπλα, μην το κουραζετε αλλο.ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΧΡΕΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΒΑΣΗ ΟΜΟΡΦΑ ΚΑΙ ΩΡΑΙΑ.

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ Enzo 09/01/2011 23:17:20

      Διαγραφή σε ποιά βιβλία; Και τα δικά τους; Δεν νομίζω.
      Ψαλίδισμα και πολύ είναι (μπορεί όμως να αποδειχθεί αρκετό).

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.