#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
31/03/2008 21:12
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Έφυγε και ο Ζυλ Ντασέν

Συγκίνησε η είδηση του θανάτου ενός από τους σημαντικότερους φιλέλληνες, του σκηνοθέτη Ζυλ Ντασέν, που άφησε σήμερα την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο πλήρης ημερών. Άνθρωπος με προοδευτικές ιδέες, κυνηγήθηκε ανηλεώς από τον μακαρθισμό στην Αμερική για τις ταινίες που γύρισε. Ήλθε στην Ελλάδα όπου και γνώρισε την Μελίνα Μερκούρη και την ερωτεύτηκε μαζί με τη χώρα μα. Έκτοτε έμεινε για πάντα εδώ κάνοντας σημαντικές ταινίες και προβάλλοντας τη χώρα στο εξωτερικό. Γεννήθηκε στις 18 Δεκεμβρίου 1911 στο Μιντλτάουν του Κονέκτικατ των ΗΠΑ και ήταν ένα από τα οκτώ παιδιά ενός Ρωσο-Εβραίου κουρέα. Μαζί με την Μελίνα γύρισαν τις ταινίες «Ποτέ την Κυριακή», «Τοπκαπί» και «Φαίδρα». Μετά το θάνατό της, έγινε πρόεδρος του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη, το οποίο ιδρύθηκε για την προώθηση της δημιουργίας του νέου μουσείου της Ακρόπολης και την προβολή του ελληνικού πολιτισμού. Στο πρώτο σχόλιο η φιλμογραφία του.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Factorx avatar
    Factorx 31/03/2008 21:12:53

    Φιλμογραφία
    Circle of Two (1980)
    Κραυγή γυναικών (1978)
    The Rehearsal (1974)
    Promise at Dawn (1970)
    Up Tight! (1968)
    Hamilchama al hashalom (1968)
    10:30 P.M. Summer (1966)
    Topkapi (1964)
    Φαίδρα (1962)
    Ποτέ την Κυριακή (1960)
    La Legge (1959)
    Celui qui doit mourir (1957)
    Du rififi chez les hommes (1955)
    Night and the City (1950)
    Thieves' Highway (1949)
    The Naked City (1948)
    Brute Force (1947)
    A Letter for Evie (1946)
    Two Smart People (1946)
    The Canterville Ghost (1944)
    Young Ideas (1943)
    Reunion in France (1942)
    The Affairs of Martha (1942)
    Nazi Agent (1942)
    The Tell-Tale Heart (1941

  2. ΒΑΓΓΟΣ ΤΑΣΣΟΣ avatar
    ΒΑΓΓΟΣ ΤΑΣΣΟΣ 31/03/2008 21:16:10

    ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ.

  3. Factorx avatar
    Factorx 31/03/2008 21:18:27

    H πεμπτουσία των ταινιών του Nτασσέν βρίσκεται, σύμφωνα με τους ειδικούς του κινηματογράφου, στο γεγονός ότι συνδύαζε την αφηγηματικότητα του κινηματογράφου του Xόλιγουντ με το οπτικό στιλ του ευρωπαϊκού κινηματογράφου και το φιλμ νουάρ με τον ιταλικό νεορρεαλισμό και την παράδοση του γαλλικού αστυνομικού μυθιστορήματος. Tο κινηματογραφικό του ξεκίνημα έγινε με τη μαθητεία του δίπλα στο γίγαντα των αστυνομικών ταινιών Aλφρεντ Xίτσκοκ, γεγονός το οποίο επηρέασε την σκηνοθετική του ματιά. Στα φιλμ νουάρ που γύρισε ο Nτασσέν στα τέλη της δεκαετίας του ’40, όπως «O δήμιος των κολασμένων», «Γυμνή πόλη», «H λεωφόρος των κλεφτών», αποτυπώνεται η απόγνωση και η διαφθορά της μεταπολεμικής κοινωνίας, όπου κυριαρxούν οι ψυxολογικές μεταπτώσεις των ηρώων του μέσα στην οργή και τη βαρβαρότητα ενός εxθρικού περιβάλλοντος. H ταινία του «H νύxτα και η πόλη» αποτέλεσε πρότυπο για την ταινία του Σκορτσέζε «Kακόφημοι δρόμοι.

    O Mάρτιν Σκορτσέζε, όταν μιλάει για την εκπληκτική σταδιοδρομία του Zυλ Nτασσέν, που ο μακαρθισμός τον έκανε να αυτοεξοριστεί στην Eυρώπη, λέει ότι εξακολουθεί να βλέπει τις ταινίες του Nτασσέν, τις οποίες θεωρεί πηγή έμπνευσης και τις επισημαίνει ως δείγματα κινηματογραφικής γραφής στους νέους σκηνοθέτες.

  4. συνταξιούχος avatar
    συνταξιούχος 31/03/2008 21:51:22

    ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ

  5. ATHENA avatar
    ATHENA 01/04/2008 00:50:02

    ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΦΡΟ ΤΟ ΧΩΜΑ...

  6. seven films avatar
    seven films 01/04/2008 02:33:08

    " Ωραίος ως 'Ελλην" rip

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.