#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/10/2009 19:19
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Έφυγε» η Έλλη Παππά

 



Την τελευταία της πνοή άφησε τα ξημερώματα η Έλλη Παππά, σε ηλικία 89 ετών. Η κηδεία της θα είναι πολιτική και θα γίνει στο Γ΄ Νεκροταφείο, όπου εκεί και θα ταφεί, δίπλα στον σύντροφο της ζωής της, Νίκο Μπελογιάννη.

Η πολιτική κηδεία της θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο τα πρωί στις 10:30. Η οικογένειά της ζήτησε αντί στεφάνων τα χρήματα να κατατεθούν για την ενίσχυση των Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας (ΑΣΚΙ).

Η Έλλη Ιωαννίδη της ιστορίας, η Έλλη Παππά, δημοσιογράφος και συγγραφέας, η μαχήτρια της Αριστεράς, αντιπροσωπεύει έναν ολόκληρο κόσμο που «βούτηξε βαθιά στα νερά» του 20ου αιώνα.

Αποχαιρέτησε τον αιώνα της, για να συναντήσει τον 21ο, με την ίδια κριτική συγκροτημένη σκέψη που την χαρακτήριζε και την διαφοροποιούσε από πολλούς της γενιάς της.

Στόχος της , όπως η ίδια έλεγε, «η κάθαρση της μαρξιστικής σκέψης από τις σταλινικές στρεβλώσεις». Πραγματοποίησε μελέτες για την αρχαία ελληνική φιλοσοφία, όπως «Ο Πλάτωνας στην εποχή μας» και η «Σπουδή στο θέμα της Ελευθερίας - Η έννοια της ελευθερίας στον προσωκρατικό υλισμό», και μελέτες για τον μαρξισμό και τον λενινισμό, όπως ο «Μύθος και ιδεολογία στη ρωσική επανάσταση -οδοιπορικό από το ρωσικό αγροτικό λαϊκισμό στο λαϊκισμό του Στάλιν» και «Ο Λένιν χωρίς λογοκρισία και εκτός μαυσωλείου».

Οι μαρτυρίες της σε χειρόγραφα από τη φυλακή, διηγήματα και θεατρικά που επίσης έγραψε έγκλειστη στις φυλακές Αβέρωφ πάνω από μια δεκαετία, δημοσιευμένα και αδημοσίευτα άρθρα της στον παράνομο Τύπο του ΚΚΕ, στις εφημερίδες και στα περιοδικά της μεταπολίτευσης όπου εργάστηκε, αναδεικνύουν το ανήσυχο πνεύμα της.

Ο μύθος της προσωπικής της ιστορίας ξεκίνησε από πολύ νωρίς. Γεννήθηκε στη Σμύρνη το 1920. Μεγάλωσε στον Πειραιά, τέλειωσε το γυμνάσιο της Κοκκινιάς, σπούδασε φιλοσοφία και νομικά στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας και στην Γαλλική Ακαδημία της Αθήνας.

«Γεννήθηκα στην Σμύρνη, παραμονή της καταστροφής, πέμπτο παιδί, αθέλητο και παραπεταμένο», γράφει αυτοβιογραφούμενη. «Η μάνα μου αρνήθηκε να με θρέψει», δήλωσε. «Δεν ήμουν παιδί, ήμουν άλλο πράμα και με πέταξε. Επέζησα χάρη στη μεγαλύτερη αδελφή της μητέρας μου.

Η καταστροφή έφερε την οικογένεια στον Πειραιά. Την υγεία μου την ανέλαβε η θάλασσα του Πειραιά και την αγωγή μου τα αλητάκια του Πειραιά. Όλα έδειχναν ότι η προλεταριακή μου συνείδηση ήταν εξασφαλισμένη. Τότε μπήκαν στη ζωή μου τα μεγαλύτερα παιδιά της οικογένειας, ο Γιώργος, που έγινε ασυρματιστής, και ο «άγγελος της ζωής μου», η Διδώ (Σωτηρίου), που ζούσε με την πλούσια αντιδραστική θεία, αδελφή του πατέρα μας. Από τη σκληρή δουλειά του ο Γιώργος, από μια έμφυτη συνείδηση η Διδώ, από κοντά κι η μάνα μας, είχαν γίνει και οι τρεις κομμουνιστές».

Η Ελλη Παππά ήταν ήδη από τα γυμνασιακά της χρόνια οργανωμένη σε αντιδικτατορική ομάδα και μετά, στην κατοχή, προσχώρησε στο ΕΑΜ και στο Κ.Κ.Ε. Διέτρεξε όλo τον εμφύλιο και έως τη σύλληψή της, το 1950, δούλεψε για τα παράνομα έντυπα, σε στενή συνεργασία με διαπρεπείς αριστερούς διανοούμενους και κυρίως, στους παράνομους μηχανισμούς του Κ.Κ.Ε.

Καταδικάστηκε κι εκείνη σε θάνατο, στη δίκη Μπελογιάννη, αλλά η ποινή της δεν εκτελέστηκε, γιατί ο γιος που απέκτησε από τον Νίκο Μπελογιάννη, και που είχε στο μεταξύ γεννηθεί στη φυλακή, ήταν μόλις επτά μηνών.

«Απελευθέρωση, Δεκεμβριανά, προσπάθειες ανασυγκρότησης της Αριστεράς και της Δημοκρατίας, οι πρώτες εκλογές, ο ερχομός του Μπελογιάννη και του μεγάλου έρωτα», έγραψε η ίδια. Αποφυλακίστηκε από τις φυλακές Αβέρωφ το 1963, δούλεψε στη σύνταξη της «Δημοκρατικής Αλλαγής» και σε τέσσερα χρόνια η απριλιανή χούντα την εξόρισε στη Γυάρο.

Αποφυλακίστηκε σε ενάμιση χρόνο, γιατί είχε αρρωστήσει σοβαρά.

Η Σοβιετική Ένωση την προσκαλεί να τη φιλοξενήσει με τον γιο της, αλλά η ίδια αρνείται γιατί είχε διαφωνήσει με την εισβολή των στρατιωτικών τανκς στην, τότε, Τσεχοσλοβακία.

Μέχρι την πτώση της δικτατορίας δεν εργάστηκε σε εφημερίδες της εποχής, αλλά σε εγκυκλοπαίδειες και περιοδικά και αργότερα στην εφημερίδα «Μακεδονία», με ψευδώνυμο.

Στη μεταπολίτευση, η Έλλη Παππά συνοψίζει την επανασύνδεσή της με το ΚΚΕ, ως εξής: «η επανένωση της Αριστεράς ξεκίνησε με καλούς οιωνούς και είχε οικτρό τέλος. Απεχώρησα από το ΚΚΕ, πράγμα που και η ηγεσία του επιθυμούσε».

Επαγγελματικά δούλεψε στις εφημερίδες «Έθνος», «Μακεδονία» και στο περιοδικό «Γυναίκα» έως το 1990, οπότε και αφιερώθηκε αποκλειστικά στο συγγραφικό της έργο. Τα τελευταία πολιτικά βιβλία της είναι «Αποχαιρετισμός στον αιώνα μου» (εκδόσεις Κέδρος) και «Μακιαβέλι ή Μαρξ» (εκδόσεις Αγρα), κυκλοφόρησαν το 2006.

Το αρχείο της Έλλης Παππά φυλάσσεται στο Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο (Ε.Λ.Ι.Α).

ΣΧΟΛΙΑ

  1. αντί avatar
    αντί 27/10/2009 19:36:47

    Σπουδαία Ελληνίδα!

  2. Αλεξάνδρα avatar
    Αλεξάνδρα 27/10/2009 19:42:52

    Τι απίστευτη γυναίκα, τι δύναμη ψυχής και νού, γλυκύτητα, ανθρωπιά και τρυφεράδα.Ενας άνθρωπος σταθμός. Ας ειναι αιώνια η μνήμη της και ας μας χαρίζονται τέτοιοι άνθρωποι γιατί δεν περισσεύουν οι πραγματικά μεγάλοι.

  3. Ελενη avatar
    Ελενη 27/10/2009 20:33:21

    Ας την συγχωρήσει ο θεός!

    • Takitos avatar
      Takitos @ Ελενη 28/10/2009 21:14:40

      Το γεγονός ότι θα κηδευτεί με πολιτική κηδεία σημαίνει πως δεν πίστευε στην ύπαρξη θεού. Ας σεβαστούμε τη μνήμη της...

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Takitos 28/10/2009 21:48:22

        Ένας λόγος παραπάνω για να τη συγχωρήσει.

        • Daimon avatar
          Daimon @ Επώνυμος 30/10/2009 05:25:34

          Δεν ξέρω για την Έλλη Παπά αλλά εσάς σίγουρα θα σας βάλει σε περίοπτη θέση…
          («Δεν έχετε το θεό σας» μου φαίνεται).

  4. donaE avatar
    donaE 27/10/2009 21:00:18

    Πολυ μοντερνα και προχωρημενη γυναικα.Με την πραγματικη εννοια.

  5. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 27/10/2009 21:15:19

    Άλλος ένας σκεπτόμενος άνθρωπος έφυγε, με συνέπεια ιδεών-λόγων-πράξεων.
    Καλό ταξίδι.

  6. ΑΝΤΩΝΗΣ avatar
    ΑΝΤΩΝΗΣ 27/10/2009 21:15:25

    ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΜΑΣΤΕ 40-ΑΡΗΔΕΣ, ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΖΗΣΕΙ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ,ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΨΥΧΗΣ ΠΟΥ ΕΚΡΥΒΑΝ ΚΑΙ ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΦΤΩΧΟΤΕΡΟΙ ΣΤΑ ΕΙΔΩΛΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΑΥΤΟ!!!!
    ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΚΥΡΙΑ ΠΑΠΠΑ!!!!!

  7. Προφήτης avatar
    Προφήτης 27/10/2009 23:26:49

    Διαρκώς φτωχότεροι.

    Όσοι γυρεύουν απάντηση γιατί η Αριστερά συρρικνώνεται, αν θεωρήσουμε ότι η Αριστερά εκφράζει την κοινωνική δικαιοσύνη, ας μην ψάχνουν.
    Η απάντηση είναι απλή :
    επειδή δεν βγάζει πλέον ανθρώπους σαν την Έλλη Παππά.

    Συγκρίνετε την Έλλη Παππά με τις συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ ή το απολιθωμένο δάσος του Περισσού και θα καταλάβετε.

    Η περιστασιακή της κομματική ένταξη δεν ήταν άνευ ιδεολογικών όρων.
    Πάνω απ' όλα απέδειξε ότι οι γνήσια πνευματικοί άνθρωποι δεν γίνονται γρανάζια των μηχανισμών αλλά παραμένουν ελεύθερες φωνές που απηχούν την φοβισμένη και ανίκανη να εκφρασθεί "μέση συνείδηση".

    Κυρία Παππά, το φιλελεύθερο πνεύμα σας μάς μετέδωσε και τις ενστάσεις για τις ιδέες που υποστήριζε.
    Αλλά είμαι μικρός και λίγος για να κρίνω το ανάστημά σας, δεν καταδικάστηκα σε θάνατο για τις ιδέες μου.

    Υποκλίνομαι στη στάση σας και στην αξιοπρέπεια που διδάξατε.
    Καλό Ταξίδι.

  8. Σπύρος avatar
    Σπύρος 28/10/2009 00:03:37

    Νά αναπαυθεί εν ειρήνη...
    Τίμησε τήν Αριστερά και την Ελλάδα.
    Καμιά σχέση μέ πολλούς απο τούς σημερινούς ΄αριστερούς΄.
    Αλλοι καιροί,άλλα ήθη.

  9. Πονοκέφαλος avatar
    Πονοκέφαλος 28/10/2009 04:42:53

    Όταν αποφάσισαν να μην την τελειώσουν λόγω του μωρού της, είχε πει "αν είστε άντρες να με εκτελέσετε".

  10. sinn avatar
    sinn 28/10/2009 10:14:51

    http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1733801

  11. Metoikos avatar
    Metoikos 28/10/2009 12:11:14

    Ας την συγχωρήσει ο θεός! Κρίμα, γιατί δεν κατάφερε, μαζί με τους συντρόφους της, να μας κάνει Λαική Δημοκρατία! Εμείς χάσαμε, τώρα θα είμασταν όλοι στα φανάρια της Ρώμης, του Παρισιού και άντε και των Τιράνων...

    • AFROULA avatar
      AFROULA @ Metoikos 28/10/2009 12:39:14

      τι κριμα μετοικε!να μην ξερεις και να νομιζεις οτι ξερεις!τι κριμα!

    • abebab avatar
      abebab @ Metoikos 28/10/2009 12:43:55

      Χάρις στις άοκνες προσπάθειες των «υπηρεσιών» των ομοϊδεατών σας! Ο Θεός να συγχωρήσει (τους δεύτερους) για τις γενοκτονίες που διαπράττουν οι «πατρίδες» τους (δλδ οι GATT, WTO κ.λπ.). …Και λίγος σεβασμός σε μια μεγάλη Ελληνίδα. (Έξεστι Κλαζομενίοις….)

      • Beyond The Stars avatar
        Beyond The Stars @ abebab 28/10/2009 13:17:49

        Σωστά. Σεβασμός.
        Σκέφτείτε μόνο ότι άν είχε επικρατήσει η ιδεολογία
        της μεγάλης αυτής ελληνίδας,
        θα μπαίναμε στο ΝΑΤΟ μαζί με την "Δημοκρατία της Μακεδονίας".
        Οι μισοί από μας σήμερα θα ζούσαμε εντός του δημιουργήματος του Τίτο
        [Σοσιαλιστική Δημοκρατία της "Μακεδονίας"]
        με ηγέτη τον Γκρουέφσκι
        και οι άλλοι μισοί [από τη θεσσαλία και κάτω]
        θα ζούσαμε με τις αναμνήσεις μας από τις "χρυσές" κομμουνιστικές εποχές....[Γκουλάγκ κτλ.]

        Αιδώς Αργείοι!
        _______________________________

        Ευτυχώς Ηττηθήκαμε Σύντροφοι!

        Το βιλίο αυτό, το έγραψε ένας σύντροφος του συζύγου της
        -ήταν μαζί του στη στη φυλακή, αλλά γλίτωσε την εκτέλεση.

        Καλό θα ήταν να το έχουν διαβάσει πρώτα οι λάτρεις του Στάλιν όταν μας μιλούν για σεβασμό [για αγωνιστές κτλ.]

        ____________________________________________________

        Ο Θεός, ας αναπαύσει την ψυχή της.

        • abebab avatar
          abebab @ Beyond The Stars 28/10/2009 13:41:46

          Την τιμώ, ανεξαρτήτως του τι έγραψε ένας σύντροφός της…. Οι αγώνες της δεν χωράνε στα κομματικά μαλλιοτραβήγματά σας, Αργείοι…

        • Beyond The Stars avatar
          Beyond The Stars @ Beyond The Stars 28/10/2009 14:49:24

          Όντως δεν χωράνε οι αγώνες της στα κομματικά μαλλιοτραβήγματα.

          Άς παραθέσω όμως τα λόγια ενός εξέχοντος "συντρόφου" παύλα "συναγωνιστή" από τα σνοφ του Τίτο...
          Με μεγάλη πίκρα μετά την ήττα στο Βίτσι δήλωνε:

          "Μπαρέμ ντα γα σκινβάμε Λέριν οτ Γκ-ρτσια..."
          Μετάφραση
          "Τουλάχιστον να είχαμε αποκόψει την Φλώρινα από την Ελλάδα"

          Ο Νοών Νοείτω.

        • Endymion avatar
          Endymion @ Beyond The Stars 28/10/2009 19:45:58

          «Συντρόφου» δικού σας και του Τσόρτσιλ, φαντάζομαι… Αλλά, αλήθεια, από πού μας ήρθατε εσείς, που ξιφουλκείτε χοροπηδώντας πάνω σε τάφους ηρώων πατριωτών; Εσείς που δεν έχετε ιδέα από τα «γκούλαγκ» της Ομόνοιας, της Σωκράτους, της αναμονής για μεθαδόνη, τα γκούλαγκ της ανεργίας; Από Beyond the Stars;
          Και μου κάνει εντύπωση που βρήκατε τη μέρα, όταν γιορτάζουμε το Αλβανικό Έπος και την Αντίσταση στον κατακτητή…. Τι να κάνουμε λοιπόν; Αυτό γιορτάζουμε σήμερα. Να εισηγηθείτε να οριστεί μέρα και για γερμανοτσολιάδες.

        • Beyond The Stars avatar
          Beyond The Stars @ Beyond The Stars 28/10/2009 20:33:57

          "Τάφους ηρώων πατριωτών"

          Ποιάς πατρίδας άραγε?
          Της Σοβιετικής Ένωσης μήπως?

          Ποιανού συντρόφοι ήταν αυτοί
          πού έριξαν όλμους στο γήπεδο της Φλώρινας
          εν μέσω μαθητικού ποδοφαιρικού αγώνα? [οκτώ νεκροί]
          Του Τσώρτσιλ η του Τίτο?

        • Endymion avatar
          Endymion @ Beyond The Stars 28/10/2009 20:57:47

          Τι να σας πω; Εγώ στην Ελλάδα γεννήθηκα. Την Ελλάδας έμαθα να αγαπώ. Για την Ελλάδα διακρίθηκε ο πατέρας μου στο Αλβανικό Έπος. Και το ότι ο πολιτισμός της δικής μου πατρίδας έχει ισοπεδωθεί από τη νοοτροπία του αμερικανοραγιά με θλίβει αφόρητα. Για τη δική σας δεν ξέρω. Καλή σας νύχτα, εκεί μακριά που βρίσκεστε, Πέρα από τ’ Αστρα.

        • αρχισαμε avatar
          αρχισαμε @ Beyond The Stars 28/10/2009 21:00:11

          Αν ειχε επικρατησει η ιδεολογια της (την οποια αντιδιαστελλω με τις πρακτικες των ΚΚ οπου γης) οι Ελληνες θα ηταν και καλυτεροι και θα ζουσαν καλυτερα.
          Ολοι οι μεγαλοι κομμουνιστες εφυγαν απο τον κοσμο τουτο εκτος κομματος και εκτος γραμμης...
          Ας ειναι ελαφρυ το χωμα που θα σκεπασει την Αξια Ελληνιδα Κομμουνιστρια Ελλη Παππα.

        • Beyond The Stars avatar
          Beyond The Stars @ Beyond The Stars 28/10/2009 21:18:55

          Και μιά και μιλάμε για το Αλβανικό έπος,
          να σας υπενθυμίσω οτι το ΟΧΙ στον φασισμό του Ντούτσε το είπε ο "φασίστας" Μεταξάς.
          Εσείς σαν πρώην έλληνας κομμουνιστής
          [και τώρα μέλος της Νατοικής "αριστεράς" φαντάζομαι]
          θα λέγατε ΟΧΙ σε τυχόν αξιώσεις των "συντρόφων" σας της τότε κομμουνιστικής Γιουγκοσλαβίας?
          [Η, της τότε Σοβιετικής Ένωσης?]

          Πληροφοριακά να σας πώ πως ο παππούς μου πολέμησε
          καί στο έπος του '40 [εναντίον των Ιταλών]
          καί επί "εμφυλίου" ενάντια στους κομμουνιστοσυμμορίτες και στα σλαβικής καταγωγής συντρόφια τους...

          Να γιατί γράφω σήμερα Ελληνικά!
          Αλλοιώς, [αν νικούσατε δηλαδή σύντροφοι]
          δεν θα είχατε την πολυτέλεια να μιλάτε με Έλληνες που κατοικούν βορείως του Πλαταμώνα.

          _________________________________________

          Ευτυχώς Ηττηθήκαμε Σύντροφοι
          [του Τάκη Λαζαρίδη]

          Καλή σου μέρα Endymion και σου εύχομαι
          να ξυπνήσεις σύντομα
          από τον Μαοικό λήθαργό σου...

        • Endymion avatar
          Endymion @ Beyond The Stars 30/10/2009 09:56:56

          Αυτό είναι το πρόβλημα. Έχετε πολύ μεγάλη φαντασία. Επίσης, δυσκολεύεστε να διαβάσετε τα κείμενα των άλλων….

    • Marianthe avatar
      Marianthe @ Metoikos 28/10/2009 12:53:16

      Το να μην είναι κανείς κομμουνιστής είναι δικαίωμά του. Αλλά το να δοξάζει το νεταξικό σφαγείο είναι παραποίησητης ανθρώπινης (με την ετυμολογική έννοια) ιδιότητας.

    • Marianthe avatar
      Marianthe @ Metoikos 28/10/2009 13:02:13

      Τα στοιχεία, για να ντραπεί όποιος διαθέτει ίχνη από αυτό το εν ανεπαρκεία ανθρώπινο χαρακτηριστικό

      http://www.brusselstribunal.org/

      • Beyond The Stars avatar
        Beyond The Stars @ Marianthe 28/10/2009 23:26:52

        Ωραίο το λίνκ που μας έδωσες Μαριάνθη.
        Κατευθείαν το kaspersky [και ακολούθως ο firefox]
        βγάζει οτι το site περιέχει ένα μαμάτο trojan...

    • Σπύρος avatar
      Σπύρος @ Metoikos 29/10/2009 02:21:04

      Καλά .Την επόμενη φορά θά κάνουμε Μνημόσυνο στούς Μπουραντάδες και στούς Δοσίλογους.
      Αλλα τουλάχιστον υπάρχει αυτό το στοιχειώδες όπου όταν κάποιοι τιμούν έναν Νεκρό,δεν μπουκάρουν οι άλλοι γιά να λερώσουν τον ΄τόπο΄..
      Αυτό πέραν απο ιδεολογίες..
      Και αφού δηλώνεις και ΄πατριώτης΄υποθέτω πώς λίγη Αρχαία Τραγωδία θά σέ δίδασκε μερικά βασικά γιά τό Θάψιμο τών Νεκρών..
      Για τά λάθη τής αριστεράς και τής ΄νικήτριας΄,μέ ξένα κόλλυβα ,παράταξης υπάρχουν πάμπολλα ΄νήματα΄γιά συζήτηση.

      • Beyond The Stars avatar
        Beyond The Stars @ Σπύρος 29/10/2009 18:50:28

        @ Σπύρο,

        Δεν ήταν όλοι οι μή κομμουνιστές συνεργάτες των Γερμανών.
        Ευχαρίστως να κάνουμε όσα μνημόσυνα θές στους "μπουραντάδες" [ποιοί ήταν αυτοί?] στους λαδέμπορους,
        τους δοσίλογους και τους γερμανοτσολιάδες.

        Αλλά πρίν το μνημόσυνο, ρίξε μιά ματιά
        στο βιβλίο που σου προτείνω.

        Ευτυχώς Ηττηθήκαμε Σύντροφοι
        [του Τάκη Λαζαρίδη]


        Θα 'χεις και συ παρατηρήσει πόσο δυσκολευόμαστε
        εμείς οι άνθρωποι να αναγνωρίσουμε
        και να ομολογήσουμε μικρά και ασήμαντα λάθη,
        απλές και αυταπόδεικτες αλήθειες.
        Πώς να αντικρίσουμε τώρα και να ομολογήσουμε
        τη φοβερή αλήθεια;
        Πώς θα παραδεχθούμε ότι εμείς,
        παλιά στελέχη και αγωνιστές της Αριστεράς,
        που περάσαμε «δια πυρός και σιδήρου»
        και προσφέραμε τα πάντα στο «λαϊκό κίνημα»,
        δεν αγωνιζόμασταν, σε τελευταία ανάλυση,
        για την «πανανθρώπινη τη λευτεριά»
        αλλά για τα κρατικά συμφέροντα της Σοβιετικής Ένωσης,
        για τα ιδιοτελή συμφέροντα της σοβιετικής νομενκλατούρας;


        Πώς να παραδεχθούμε ότι, ενώ νομίζαμε πως αγωνιζόμασταν
        για ελευθερία, δημοκρατία και σοσιαλισμό,
        στην πραγματικότητα αγωνιζόμασταν
        για τη μετατροπή της πατρίδας μας
        σε σοβιετικό προτεκτοράτο και την επιβολή
        και στήριξη στυγνών δικτατορικών καθεστώτων
        στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης;

        Γιατί να τα σκαλίζουμε τώρα όλα αυτά,
        γιατί να ασχολούμαστε τόσο με τον Δεκέμβρη,
        τον Εμφύλιο και όλες αυτές τις πικρές ιστορίες;
        Θα μου πεις, ίσως, ότι αυτό επιβάλλει η ιστορική αλήθεια.
        Όμως, η ιστορική αλήθεια περιμένει μισόν αιώνα τώρα,
        δεν θα μπορούσε να περιμένει λίγα χρόνια ακόμα;

        Η γενιά της Αντίστασης, του Δεκέμβρη
        και του Εμφυλίου, αποχωρεί σιγά σιγά,
        σε λίγα χρόνια θα 'χει φύγει για πάντα.
        Πήρε μέρος στην Αντίσταση
        και της πρέπει κάθε τιμή γι' αυτό.
        Είναι ανάγκη να την ποτίσουμε τώρα,
        καθώς αποχωρεί, το πικρό ποτήρι της αλήθειας
        για τον Δεκέμβρη και τον Εμφύλιο;
        Δεν θα μπορούσε να περιμένει μερικά χρόνια ακόμα;

        Θα μπορούσε νομίζω πράγματι, αγαπητέ Φοίβο,
        να περιμένει λίγο ακόμα η ιστορική αλήθεια,
        παίρνοντας υπόψη και το γεγονός πως ότι πράξαμε
        το πράξαμε καλή τη πίστη,
        πιστεύοντας βαθύτατα στο δίκιο του αγώνα μας.
        Όμως δυστυχώς, όλα αυτά δεν ανήκουν μόνο στο παρελθόν.
        Ζουν και σφραγίζουν το παρόν.
        Δεν μας αφήνουν να προχωρήσουμε
        στην εθνική μας αυτογνωσία,
        δεν μας επιτρέπουν να δούμε με καθαρή ματιά.
        τη σύγχρονη πραγματικότητα.
        Αργήσαμε πάρα πολύ να γνωρίσουμε την ιστορική αλήθεια
        και είναι βαρύ το τίμημα για την πατρίδα μας.

        • Σπύρος avatar
          Σπύρος @ Beyond The Stars 30/10/2009 02:41:55

          Τοχω διαβάσει..
          Και αυτό τι σχέση έχει μέ τι μετ-εμφυλιοπολεμικές διώξεις??
          Tι σχέση έχουν τά λάθη τής αριστεράς στον εμφυλιο μέ το Κράτος πού στήθηκε μετά και αντί να συμφιλιώσει,έδωσε ΄χώρο΄στούς δοσίλογους και τούς ταγματασφαλίτες?
          Που ήταν η ΄σοβαρή αστική τάξη΄νά ενώσει τον Λαό??
          Φυσικά αυτό ήταν αδύνατον γιατί νίκησε στηριγμένη σέ ΄ξένες πλάτες΄οπότε αντί να προχωρήσει στην συμφιλίωση κήρυξε το μίσος.
          Τά Μακρονήσια για ποιον λόγο δημιουργήθηκαν??
          Tώρα εάν θές να σού πώ,πώς αντί γιά Μακρονήσια μπορεί νάχαν στηθεί Γκουλάγκ,δέν έχω καμιάν αντίρρηση..Και γιά την Ο.Π.Λ.Α μπορώ να σού πώ,και γιά τούς ανύπαρκτους (πλήν εξαιρέσεων)ηγέτες τής αριστεράς και γιά πολλά άλλα.
          Αλλά οι ΄νικητές΄συνέχισαν τον εμφύλιο γιά πολλά χρόνια ακόμα.
          Και αυτό τούς στιγμάτισε.
          Αλλά αυτό δεν εξισώνει τις δυό παρατάξεις..

        • Beyond The Stars avatar
          Beyond The Stars @ Beyond The Stars 30/10/2009 11:26:32

          "Γράφω τις γραμμές αυτές χωρίς να μνησικακώ
          για κανέναν.
          Αν οι ευθύνες των αντιπάλων μας είναι μεγάλες,
          πολύ μεγαλύτερες είναι οι δικές μας.
          Ευθυνόμαστε για το Δεκέμβρη,
          για τον Εμφύλιο και τις εν συνεχεία
          ασίγαστες όσο και ηλίθιες προσπάθειες
          να μπάσουμε την πατρίδα μας
          στη σοβιετική στρούγκα.
          Δεν μας πάει λοιπόν ο ρόλος του κήνσορα
          και του τιμητή.
          Και στο κάτω-κάτω είναι γελοίο και παράλογο
          να ζητούμε ευθύνες από κείνους που,
          στις μεγάλες επιλογές,
          δικαιώθηκαν από την Ιστορία."

  12. abebab avatar
    abebab 28/10/2009 13:38:01

    Μήνυμα προς Αργείους από τον …..Σταλινικό Μπέρναρντ Σω….
    The Manchester Guardian. Thursday 2 March 1933.
    Letters to the Editor
    Social Conditions in Russia
    Recent Visitor’s Tribute
    To the Editor of the Manchester Guardian […]
    We the undersigned are recent visitors to the USSR. Some of us travelled throughout the greater part of its civilized territory. We desire to record that we saw nowhere evidence of such economic slavery, privation, unemployment and cynical despair of betterment as are accepted as inevitable and ignored by the press as having “no news value” in our own countries. Everywhere we saw hopeful and enthusiastic working-class, self-respecting free up to the limits imposed on them by nature and a terrible inheritance from tyranny and incompetence of their former rulers, developing public works, increasing health services, extending education, achieving the economics independence of woman and the security of the child and in spite of many grievous difficulties and mistakes which or social experiments involve a first (and which they have never concealed nor denied) setting an example of industry and conduct which would greatly enrich us if our systems supplied our workers with any incentive to follow it.
    Yours etc.
    BERNARD SHAW [and twenty others].
    33, Ormond Yard, London

    • sinn avatar
      sinn @ abebab 28/10/2009 13:58:00

      Mήνυμα από τον Boris Pasternak.

      At the height of Stalin’s dictatorship, Boris Pasternak was invited to an official writers’ conference in Moscow. Pasternak knew that if he attended and spoke, he would be arrested for what he would say; if he attended and didn’t speak, he would be arrested for contempt; if he didn’t attend, he’d be arrested for disobeying the Dictator’s invitation. Pasternak attended. The conference lasted three days. During the first day Pasternak said nothing. His friends begged him to speak, since he would be arrested anyway, and urged him to profit at least from the presence of an audience. Pasternak remained silent. He also remained silent on the second day. On the third day, however, he rose to his feet. The audience held its breath. At last, Pasternak opened his mouth and said ‘Thirty-two’. And the audience, recognising that he meant Shakespeare’s Shakespeare thirty-second sonnet which Pasternak had brilliantly translated, roared out the words they knew by heart, and which across three centuries Pasternak had transformed into a promise of hope addressed to the reader, far beyond the will of Stalin:
      ‘If thou survive my well-contended day, When that churl Death my bones with dust shall cover.’

  13. abebab avatar
    abebab 28/10/2009 13:43:40

    ΠΡΟΣΟΧΗ!
    «Κυκλοφορούν εκσυχρονιστές με πολιτικά!»

  14. Marianthe avatar
    Marianthe 28/10/2009 13:55:28

    Metoikos και Beyond the Stars θεώρησαν το θάνατο της Ε. Π. ως χρυσή ευκαιρία για προπαγάνδα.

    • occultist avatar
      occultist @ Marianthe 29/10/2009 09:00:55

      @Marianthe και Σπύρος και Endymion ,
      Διαβάζω τα σχόλια σας και εως τώρα συγκρατούμαι για μη θεωρηθώ ότι ξύνω παλαιές πληγες. Αλλά αυτό παραπάει. Από εναν θάνατο ενός μεγάλου ανθρώπου προσπαθείτε να αντλήσεται πολιντικάτικα πλεονεκτίματα. Η Ελλη Παππά ήταν κουμμουνίστρια. Το ίδιο και η Διδώ Σωτηρίου. ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΕΧΕΙ, Ο ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΝΩΤΈΡΩ ΜΕ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΚΚΕ, ΤΟΥ ΥΜΝΗΤΟΥ ΤΟΥ ΣΤΑΛΙΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ, ΤΩΝ ΜΠΑΧΑΛΑΚΙΔΩΝ;; Αμάν πιά με την τακτική των κομμουνιστών για την οικιοποίηση όλων. ¨Η αριστερά έριξε την χούντα΄ ¨η αριστερά έκανε το Πολυτεχνειο΄ η αριστερά ετούτο, η αριστερά εκείνο. Αφου είναι τόσο δυνατή γιατί δεν κάνει και κυβέρνηση; Οσο αφορά για το Πολυτεχνείο και την χούντα είναι έργο των Αμερικάνων και η αριστερά, ως συνήθως, ήταν οι χρήσιμοι ηλίθιοι.

      • Αλεξάνδρα avatar
        Αλεξάνδρα @ occultist 30/10/2009 12:13:02

        Συμπερασμα:
        Οι χρήσιμοι ηλίθιοι αλλη φορά θα πρέπει να ρωτάνε αν πρέπει να βγούν να διαδηλώσουν και να αντιμετωπίσουν την ωμότητα και τα βασανιστήρια της Ασφαλειας και της ΕΣΑ ή ειναι καλλίτερα να μείνουν στις πολυθρόνες,ήρεμοι, φιμωμένοι και αποχαυνωμένοι γιατί οι πολύ εξυπνοι τιμητές τους που ήρθαν απο το πουθενά, 35 χρόνια μετά, που δεν ζήσαν τίποτε, δεν μάθανε τίποτε και διαβάζουν οτι μια ιστορία ίντριγκας και συνωμοσίας ήταν το Πολυτεχνείο, οργανωμένο απο ξένους πράκτορες για να ρίξουν έναν γελοίο παρανοϊκό, που απο ότι φάνηκε, ούτε τον στρατό δεν ήλεγχε, ήταν ενας απλός πολτός χρησίμων ηλιθίων. Αρα φταίνε και αυτοί για την Κύπρο και όχι οι χούντες.Αν ήταν καλοί και ήσυχοι, τότε δεν θα χάναμε την μισή Κύπρο.

  15. Ελενη avatar
    Ελενη 29/10/2009 17:25:34

    Η συγχωρεμένη Ελλη Παπα ήταν απ έκείνες τες συντρόφισες που είδαν στο "παιδομάζωμα, το μεγαλο έγκλημα κατα της φυλής" οπως περιγράφει ο Μανούκας στο δίτομο έργο του ως Γενικού Επιθεωρητού του ...εγχειρήματος, το θεάρεστο παιδοφύλγμα!
    Χωρίς να ζητήσει κάν συγνώμην χρόνια μετά! Δεν ξέρω ως "Ελένη" άν θα της έδινα την συγνώμη που δεν "μου" ζήτησε, ούτε και φαίνεται να την ζητάει κάν τώρα, απο τον θεό!
    Πολιτική κηδεία της κάνουν!
    Παντως για τους αναζητούντες την αλήθεια, ας θυμηθούμε ότι η Ελλη Παπα έχει έναν γυιό! Ας τιμήσουμε λοιπόν την γνώμη του!

    Την Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2007, η δωρεάν διανεμόμενη εφημερίδα «Athen΄s Voice» δημοσίευσε μία συγκλονιστική δισέλιδη συνέντευξη του 55χρονου σήμερα κ. Νίκου Μπελογιάννη, γιου του θρυλικού κομμουνιστή ΝΙΚΟΥ ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗ (φωτό και της κορυφαίας Ελληνίδας κομουνίστριας Έλλης Παππά, αδελφής της Διδώς Σωτηρίου που έγραψε τα «Ματωμένα Χώματα», Σημειωτέον ότι η «Athen΄s Voice» είναι Αριστερότατη εφημερίδα και είναι απορίας άξιον πώς αποφάσισε να δημοσιεύσει αυτή την αποκαλυπτική συνέντευξη του γιου του Μπελογιάννη, που αποτελεί ένα ισχυρότατο χαστούκι σε όλους τους κάθε λογής θιασώτες του Μαρξισμού - Λενινισμού. Εξυπακούεται ότι καμιά από τις μεγάλες «δημοκρατικές εφημερίδες» δεν έκανε την παραμικρή μνεία σε αυτή την ιστορική συνέντευξη του Νίκου Μπελογιάννη Τζούνιορ, τον οποίο μας κρύβουν επί μισό αιώνα οι Αριστεροί διαφωτιστές μας για να μην ξυπνήσουμε από τον ύπνο και τους αρπάξουμε την κουτάλα με την οποία καταβροχθίζουν τον Δημόσιο Πλούτο, διότι τάχα στα νιάτα τους υπήρξαν «Αγωνιστές της Αριστεράς» και ταλαιπωρήθηκαν από την κακή Δεξιά...

    Στην αποκαλυπτική του συνέντευξη «Athen΄s Voice», ο γεννημένος το 1952 κ. Νίκος Μπελογιάννης Λίγο πριν εκτελεστεί, ο Μπελογιάννης είχε δώσει εντολή στην Έλλη Παππά να αναθρέψει το παιδί τους κατά τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει «καλός κουκουές». Καθώς, όμως η Έλλη Παππά ήταν μονίμως φυλακισμένη μέχρι το 1974, την ανατροφή του ανέλαβε η κομουνίστρια θεία του Διδώ Σωτηρίου, που αργότερα έγινε διάσημη ως συγγραφέας των «Ματωμένων Χωμάτων». Η φουκαριάρα η Διδώ έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι της για να δώσει στον μικρό μία αληθινή κομμουνιστική αγωγή, αλλά...
    Ας δώσουμε τον λόγο στον ίδιο τον κ. Νίκο Μπελογιάννη Τζούνιορ: «Η Διδώ προσπάθησε να παίξει τον ρόλο της μαμάς, αλλά ήταν υπεραγχωμένη με όλη την Αριστερά να κοιτάει αν με ανέτρεφε σωστά! Βεβαίως, «σωστά» με τα κριτήρια της Αριστεράς, εξ ου και με έτρεχε συνεχώς στην Σοβιετική Πρεσβεία. Καθοριστικό ρόλο ως προς την πολιτική μου διαπαιδαγώγηση δεν έπαιξε ο ηρωϊσμός των κομμουνιστών που πέθαναν, αλλά διαγραφή της από τον Ζαχαριάδη το 1948. Οι απαράδεκτες και γελοίες συνθήκες με τις οποίες την διαγράψανε»!...
    Στην συνέχεια, ο Μπελογιάννης υιός εξηγεί πώς άρχισε να σιχαίνεται τον Κομμουνισμό, ζώντας από κοντά τα αίσχη της Σοβιετικής Ένωσης το 1968 με την εισβολή στην Τσεχολοβακία και την διάσπαση του ΚΚΕ με τα αλληλορουφιανέματα των συντρόφων. Ιδιαίτερα τον ενοχλούσε - όπως λέει - ότι όλη η Σταλινική Αριστερά είχε πέσει πάνω του και του έλεγε: «Παιδάκι μου να γίνεις σαν τον πατέρα σου και να τον ξεπεράσεις». Και σχολιάζει στην «Athen΄s Voice» ο κ. Νίκος Μπελογιάννης: «Τι σημαίνει να τον ξεπεράσω; Δηλαδή να πάω να σκοτωθώ, για να καπηλευτούν αυτοί το όνομα;»!!!
    Αμέσως μετά, ο Μπελογιάννης Τζούνιορ κάνει μια δήλωση που κανονικά θα έπρεπε να γίνει πρωτοσέλιδο σε όλες τις πατριωτικές εφημερίδες: «Στους Αριστερούς καταλογίζω τον θάνατο του πατέρα μου, γιατί αν δεν ήταν ο Ζαχαριάδης, η Δεξιά δεν θα μπορούσε να κάνει τίποτα. Αυτός τον έστειλε να σφαχτεί εδώ. Μετά την ήττα του 1949, ο Ζαχαριάδης ήθελε έναν ήρωα και έναν χαφιέ»...

    Σε ερώτηση της δημοσιογράφου Αγγελικής Μπιρμπίλη τι θα είχε απογίνει ο Μπελογιάννης αν ζούσε, ο υιός απαντά: «Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα είχε διαγραφεί. Για τα άλλα μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε»!...
    Αμέσως μετά, εξηγεί με απολαυστικές λεπτομέρειες πόσο αγράμματοι ήσαν οι Έλληνες κουκουέδες, που η σημερινή Αριστερή Προπαγάνδα μας παρουσιάζει ως τέρατα μορφώσεως: «Από τα Χριστούγεννα του ΄63 μέχρι την Δικτατορία πήγαινα κι εγώ συνεχώς στα γραφεία της ΕΔΑ, όπου άκουγα όλο τον κόσμο. Έβλεπα, λοιπόν, πως πολλοί στην ΕΔΑ ήταν ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ. Θυμάμαι ένα στέλεχος να λέει συνέχεια «παρρησία όλων» κι εγώ, παιδί της Έκτης Δημοτικού, την διόρθωνα: «Παρουσία», της έλεγα. Αλλά όλοι αυτό οι αγράμματοι έπρεπε να κυριαρχήσουν. Και όλο αυτό που έβλεπα, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην διαπαιδαγώγησή μου. Αναρωτιόμουν τι γυρεύει η Έλλη, που ήξερα ότι ήταν μορφωμένη, με όλους αυτούς τους αγράμματους»!...
    Σε ερώτηση, πώς αισθανόταν για την θυσία των γονιών του και των άλλων κομουνιστών που πέθαναν για να γίνει κομουνιστική η Ελλάδα, ο Μπελογιάννης απαντάει: «Το 1974 αναρωτιόμουν γιατί πήγαν και σκοτώθηκαν. Μετά το 1989 έλεγα: Για όνομα του Θεού, γι΄ αυτό το ΤΕΡΑΤΟΥΡΓΗΜΑ θυσιάστηκαν;»!...
    Ρωτάει η δημοσιογράφος: «Μέσα στα μπουντρούμια της Δεξιάς, οι γονείς σας έζησαν έναν μοναδικό έρωτα που ζωντανεύει εξαίσια στα γράμματα της μητέρας σας που εκδόθηκαν πρόσφατα σε βιβλίο υπό τον τίτλο «Γράμματα στον γιο μου - Φυλακές Αβέρωφ, Καλλιθέας 1955-62». Τι μήνυμα είναι αυτό για σας;»
    ΑΠΑΝΤΗΣΗ του κ. Νίκου Μπελογιάννη που θα έπρεπε να διδάσκεται σε όλα τα ελληνικά σχολεία, αντί για το πανάθλιο βιβλίο της Ρεπούση: «Ήταν ένας μεγάλος έρωτας, αλλά από κει και πέρα γιατί πήγε και θυσιάστηκε; Για ένα πράγμα που αποδείχθηκε Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΑΤΗ του 20ού αιώνα; Αυτό ήτανε: Ο Υπαρκτός Σοσιαλισμός ήταν η Μεγαλύτερη Απάτη του 20ού Αιώνα»!...

    Σε άλλο σημείο της συνεντεύξεως, ο Μπελογιάννης υιός αποκαλύπτει ότι υπάρχουν πολλά σκοτεινά σημεία στην Υπόθεση Μπελογιάννη που θα ξεκαθαρίσουν μετά τον θάνατο της μητέρας του Έλλης Παππά. Τα έχει δώσει σε συμβολαιογράφο με εντολή να δοθούν στην δημοσιότητα μετά θάνατον.

    Ως Ελένη
    γιατί εκείνη η Ελένη στην οποία αναφέρομαι, δεν έζησε... Την δολοφόνησαν γιατί δεν ήθελε τα παιδιά της να γίνουν σαν εκείνα που φρόντισαν η Ελλη και οι ομοιδεάτες της!

    Ασ την συγωρήσεις κι ας μή στο ζήτησε...Θεέ μου!

    • Endymion avatar
      Endymion @ Ελενη 30/10/2009 02:26:16

      Συμφωνώ απολύτως, Ελένη, για το «πανάθλιο βιβλίο της Ρεπούση». Το διάβασα όλο και μετά ξαναδιάβασα τα Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη, και έβαλα τα κλάματα. Αλλά η Άθενς Βόις «αριστερότατη εφημερίδα»;;;;; Και για το «παιδομάζωμα» υπάρχει αρχειακό υλικό που εντελώς άλλα δείχνει… Επίσης, την πασίγνωστή θέση του υιού Μπελογιάννη τη θεωρώ φυσική και αναμενόμενη λόγω προσωπικής συναισθηματικής εμπλοκής…. Όπως κι αν έχει, σέβομαι τη γνώμη σας, ως μη αριστερής (απόλυτο δικαίωμά σας) και δεν δίνω συνέχεια… Ας ασχοληθούμε καλύτερα με το τι συμβαίνει ΤΩΡΑ, με την άνευ όρων και ορίων ΠΑΡΑΔΟΣΗ της χώρας μας (Ίμια, Σύμφωνο Μαδρίτης, Κυπριακό, Αγαίο) από αυτούς που τη θεωρούν, όπως κι εμάς, ιδιοκτησία τους…

    • Σπύρος avatar
      Σπύρος @ Ελενη 30/10/2009 02:50:52

      Ο Γιός της ,ένας ιδιαίτερα αξιοπρεπής άνθρωπος,εξ΄αρχής συντάχθηκε μέ την ανανεωτική αριστερά.
      Αν θεωρείτε την ΄Athens Voice'αριστερή εφημερίδα πάω πάσο.
      Πάντως εξ΄όσων διαπιστώνω ,με το ζόρι ζητάτε απο τον ΄Θεό΄σας να την συχωρέσει τήν Ελλη Παπά...Αυτό είναι μείζον θέμα.Φαινεται πώς ο ΄Θεός΄σας χωρίζει τούς ανθρώπους σέ αμνούς και ερίφια..
      Υ.Γ.
      Κανένας,πλήν ορισμένων ηλιθίων,δέν θέλει να ξαναζήσει εμφύλιο στην Χώρα,αλλά όπως δέν στέκει να υιοθετούμε τήν πλήρη ΄ηρωοοποίηση΄τής Αριστεράς,αλλο τόσο και χειρότερο είναι να υιοθετούμε τά περί ΄κομμουνιστικής ανταρσίας΄...

    • Daimon avatar
      Daimon @ Ελενη 30/10/2009 05:14:23

      Ελένη,
      Διαβάζοντας το σχόλιο του Σπύρου πιο πάνω, αναρωτήθηκα. Ποιον «Θεό» άραγε επικαλείσαι για να «συγχωρήσει» αυτή την μεγάλη Ελληνίδα; Τον θεό του μίσους που, από το μήνυμά σου, φαίνεται να έχει αποστραγγίσει την ψυχή σου; Και με ποιο ηθικό δικαίωμα «μεσολαβείς», εσύ, ανάμεσα στο Θεό και την Έλλη Παπά;
      Επίσης, έχει δίκιο η Μαριάνθη που μιλάει για τη σπανιότητα της ντροπής…
      ΥΓ. Να μη σου πω τώρα ότι μόνο που χαρακτηρίζεις την Athens Voice αριστερή (“αριστερότατη») εφημερίδα φαίνεται και «σε τι Θεό πιστεύεις»…Αλλά αυτό είναι παρωνυχίδα μπροστά στις θεόρατες απρέπειές σου.

      • Blimblomblim avatar
        Blimblomblim @ Daimon 30/10/2009 08:03:18

        Μίσος; Ποιο μίσος; Συγχωρήστε με, δεν βλέπω μίσος στην ανάρτηση της "Ελένης".

        Δεν δέχομαι την άποψη "μην τα βάζετε με το νεκρό", από τη στιγμή που ο θάνατός του αποτελεί αφορμή για ιδεολογικό του λιβάνισμα. Αν συμβαίνει αυτό, τότε επιτρέπεται και ο αντίλογος.

        • Daimon avatar
          Daimon @ Blimblomblim 30/10/2009 09:00:45

          Παραφράζοντας τον Μ. Χατζιδάκι, θα σου έλεγα ότι όποιος δεν βλέπει το Τέρας έχει ήδη αρχίσει να του μοιάζει.

        • Blimblomblim avatar
          Blimblomblim @ Blimblomblim 30/10/2009 09:23:03

          Καλά, άσε τους χαρακτηριστμούς και πες μου πού είναι το μίσος μήπως το δω κι εγώ.

        • Daimon avatar
          Daimon @ Blimblomblim 30/10/2009 09:45:23

          Αστειεύεσαι; Δεν τολμώ! Θα με ……«αποστομώσεις». Εδώ ………αποστόμωσες τον Θεοδωράκη, σε μένα θα κολώσεις;;; Α πα πα…

  16. Beyond The Stars avatar
    Beyond The Stars 29/10/2009 19:08:54

    Ευτυχώς Ηττηθήκαμε Σύντροφοι
    [του Τάκη Λαζαρίδη]

    ______________________________________

    Ο νεαρός Τάκης Λαζαρίδης υπηρετούσε κανονικά τη στρατιωτική
    θητεία του όταν, τον Νοέμβριο του 1951,
    ξέσπασε στην Αθήνα η υπόθεση των ασυρμάτων του ΚΚΕ,
    με εξέχοντα κατηγορούμενο τον Νίκο Μπελογιάννη.
    Η δίκη, με την κατηγορία της κατασκοπείας (Α.Ν. 375/1936),
    έγινε το Φεβρουάριο του 1952.
    Οκτώ από τους 29 κατηγορουμένους καταδικάστηκαν σε θάνατο:
    Νίκος Μπελογιάννης, Δημήτρης Μπάτσης, Ηλίας Αργυριάδης,
    Νικόλαος Καλούμενος, Έλλη Ιωαννίδου,
    Στρατιώτης Φιλάρετος (Τάκης) Λαζαρίδης,
    Χαράλαμπος Τουλιάτος και Μιλτιάδης Μπισμπιάνος.

    Η αδελφή του Τάκη δεν είχε συλληφθεί.
    Καταδικάσθηκε ερήμην σε θάνατο σε επόμενη δίκη,
    αλλά είχε φυγαδευτεί στις ανατολικές χώρες, όπου έζησε τριάντα χρόνια.
    Οι καταδικασμένοι σε θάνατο της δίκης Μπελογιάννη
    κρατήθηκαν στις φυλακές Καλλιθέας ολόκληρο τον Μάρτιο του 52.
    Ο Λαζαρίδης ήταν στο ίδιο κελί με τον Μπελογιάννη και τον Μπάτση.
    Δεν τον έβαλαν χωρίς λόγο σε κείνο το κελί.
    Στη δίκη ο Τάκης «υπερασπίστηκε με επαναστατική συνέπεια
    και αδιαλλαξία την τιμή και την υπόληψη του κόμματος»,
    όπως έγραψαν τα κομματικά έντυπα.


    Το βράδυ της 31ης Μαρτίου 1952 πήραν από τη φυλακή
    τους Μπελογιάννη, Μπάτση, Αργυριάδη
    και Καλούμενο και τους εκτέλεσαν στο Γουδί
    αφού φώτισαν το χώρο με τους προβολείς των καμιονιών.
    Σκόρπισαν τους επιζήσαντες σε διάφορες φυλακές.



    Ο Τάκης, που επέζησε χάρις στο νεαρό της ηλικίας του,
    αλλά και χάρις στο γεγονός ότι ο πατέρας του εκτελέστηκε
    από τους Γερμανούς, πήγε στις φυλακές της Κεφαλονιάς.

    • maramo avatar
      maramo @ Beyond The Stars 30/10/2009 05:49:22

      Εσύ παιδί μου πότε θα πας να κοιμηθείς; Πάψε να παίζεις μ’ αυτή τη ρημάδα την κασέτα πιά.

  17. abebab avatar
    abebab 30/10/2009 06:03:19

    «Στη χώρα κάτω νύχτωσεν η μέρα,
    μαύρη καπνούρα κι ουρλιαχτά και θρήνος.
    Δικά και ξεν' αγριόσκυλα, ζευγάρι,
    σε μαγαρίζουν, κοσμογόνε Βράχε !»

    ΒΑΡΝΑΛΗΣ

  18. Marianthe avatar
    Marianthe 30/10/2009 07:15:54

    Μίκης Θεοδωράκης:

    Η Ελλάδα απελευθερώθηκε τον Οκτώβριο του 1944. Με τις συμφωνίες στον Λίβανο σχηματίσθηκε Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας υπό τον Γεώργιο Παπανδρέου, που λίγο μετά την αποχώρηση των Γερμανών ήρθε στην Αθήνα. Ο λαός μας που ήδη γιόρταζε την νεογέννητη Ελευθερία του, την υποδέχθηκε με ενθουσιασμό, όπως με την ίδια συγκίνηση και χαρά χειροκροτούσε και ζητωκραύγαζε τα πρώτα αγγλικά στρατεύματα, καθώς προχωρούσαν στη λεωφόρο Συγγρού.
    Μια νέα ηλιόλουστη εποχή πιστεύαμε όλοι ότι ξεκινούσε για την πατρίδα μας, που θα την ξαναχτίζαμε όλοι μαζί ενωμένοι. Ώσπου οι Άγγλοι άρχισαν λίγο-λίγο να ροκανίζουνε τις συμφωνίες και να μας οδηγούν στην εμφύλια διαίρεση. Όποιος λέει ότι την αρχή την κάνανε οι Εαμίτες με τα Δεκεμβριανά, γιατί τάχα θέλανε να κατακτήσουν την Αθήνα, είναι είτε άσχετοι με τα γεγονότα είτε φανατικοί προβοκάτορες, διαστρεβλωτές της ιστορίας και όργανα της αγγλικής πολιτικής που από τότε πέταξε το προσωπείο της και έδειξε καθαρά ότι δεν ήθελε μόνο απλά να μας βάλει στη γωνία της εθνικής ζωής αλλά να μας εξοντώσει όλους, άντρες και γυναίκες του ΕΑΜ, μέχρις ενός. Πρώτον γιατί έτσι κι αλλοιώς στην Αθήνα και στον Πειραιά κυριαρχούσε το ΕΑΜ και ο ΕΛΑΣ. Το μόνο που κατείχαν οι Άγγλοι και η Κυβέρνηση, ήταν το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία».Δεύτερον γιατί το ΕΑΜ δεν είχε ούτε πολιτική ούτε σχέδιο ούτε καν πρόθεση για κατάληψη της Εξουσίας. Και Τρίτον αν είχε και ήθελε να χτυπήσει τα ανεπαρκή για την περίσταση Αγγλικά στρατεύματα, τότε γιατί δεν επέτρεψε στον τακτικό στρατό του μόνιμου ΕΛΑΣ να μπει στην Αθήνα και να ξεκαθαρίσει την κατάσταση μέσα σε δυο-τρεις μέρες το πολύ (...);Όποιος έζησε τα γεγονότα απ’ την αρχή ως το τέλος όπως εγώ, μπορεί να αποδείξει με στοιχεία ατράνταχτα την αλήθεια των όσων λέω. Κι αν ξέφυγα από τον θάνατο, αυτό οφείλεται μόνο στην τύχη. Αλλά αν δεν με θανάτωσαν, μου κάνανε τόσο κακό στο σώμα και στην ψυχή, που είναι σαν να με σκότωσαν. Την ίδια τύχη με μένα είχαν εκατοντάδες χιλιάδες νέοι και νέες στα βουνά, στις συνοικίες, στις φυλακές, στις εξορίες, στα ξερονήσια και στα εκτελεστικά αποσπάσματα.Το σχέδιο του Τσώρτσιλ εφαρμόστηκε κατά γράμμα από τον Δεκέμβρη του 1944, όταν διέταξε τους στρατηγούς και τους στρατιώτες της Αυτού Μεγαλειότητος «Φερθείτε σαν να βρίσκεστε σε εχθρική χώρα». Και ποιος ήταν ο εχθρός; Εμείς οι Έλληνες μέλη του ΚΚΕ, του ΕΑΜ, της ΕΠΟΝ, του ΕΛΑΣ είτε απλά συμπαθούντες, που τότε ξεπερνούσαμε τα 2 εκατομμύρια ψυχές και μόλις βγήκαμε από τον σκληρό αγώνα που κάναμε κατά των Γερμανών κατακτητών και των συνεργατών τους (…) ( Από ανάρτηση σε Κλασσικοπερίπτωση, 29 Οκτωβρίου 2009)

  19. Marianthe avatar
    Marianthe 30/10/2009 08:19:52

    Η πλήρης ανάρτηση του άρθρου του Μ. Θεοδωράκη, με τίτλο «Ποιος δεν θέλει την ιστορική μνήμη;» εδώ:

    http://klassikoperiptosi.blogspot.com/2009/10/o_29.html

    • Blimblomblim avatar
      Blimblomblim @ Marianthe 30/10/2009 08:46:09

      Η μη αποστολή των δυνάμεων του ΕΛΑΣ στην Αθήνα αποτελεί και σήμερα ιστορικό μυστήριο. Πάντως δεν αναιρεί τη σαφή πρόθεση του ΚΚΕ για βίαιη κατάληψη της εξουσίας από τον ΕΑΜ-ΕΛΑΣ. Ούτε οι αναμφισβήτητες ευθύνες των Άγγλων για το αιματοκύλισμα αθωώνουν τις εξίσου αναμφισβήτητες ευθύνες του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ. Πάνω στην πλάτη του ελληνικού λαού παίχτηκε παιχνίδι κυριαρχίας μεταξύ ΕΣΣΔ και Αγγλίας με νικήτρια την Αγγλία και θύματα όλους εμάς, κομμουνιστές και μη.

      Εκ των υστέρων μπορουμε να θεωρούμε τους εαυτούς μας τυχερούς που νίκησε η Αγγλία τότε, όμως το καλύτερο θα ήταν να μην είχε υπάρξει καν η εμφύλια διαμάχη. Και γι' αυτό οι ευθύνες από ελληνικής πλευράς δεν βαρύνουν κανέναν άλλον εκτός από το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ. Γιατί δεν μπορείς να κατηγορήσεις τον αστικό κόσμο επειδή αντιστάθηκε σε μια μεταβολή που τον είχε βάλει στο στόχαστρο.

      Ούτε είναι τυχαία η απόκρυψη της κομμουνιστικής ταυτότητας του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ σε όλη τη διάρκεια της κατοχής και η αποκάλυψή της μόνον με την απελευθέρωση. Αυτό ήταν ενέργεια που έδειχνε δολιότητα. Ο λαός ήθελε την αντίσταση, αλλά δεν ήθελε τον κομμουνισμό. Το ΚΚΕ καπηλεύτηκε το όνομα του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ για να παρασύρει σε υποστήριξη του κομμουνισμού. Και πάλι δεν τα κατάφερε. Αυτά όλα πρέπει να τα δείτε, φίλοι κομμουνιστές, για να είστε δίκαιοι απέναντι στους εαυτούς σας και στην Ελλάδα και απέναντι επίσης στους τότε αντιπάλους σας.

      • αχαβαχ avatar
        αχαβαχ @ Blimblomblim 30/10/2009 09:05:10

        Ποιο παιχνίδι κυριαρχίας μεταξύ ΕΣΣΔ και Αγγλίας; Για τη Γιάλτα δεν έχουμε ακουστά τίποτα; Η Ελλάδα ανήκε στην Αγγλία.

        • Blimblomblim avatar
          Blimblomblim @ αχαβαχ 30/10/2009 09:22:12

          Η Γιάλτα ήταν μετά τα Δεκεμβριανά, Φεβρουάριο ήδη του 1945, μερικές ημέρες πριν τη Βάρκιζα. Εννοείς τη μοιρασιά που έγινε στην Τεχεράνη το 1943 το φθινόπωρο. Το παιχνίδι ήταν το εξής: Οι Άγγλοι χρηματοδοτούσαν και εξόπλιζαν τον ΕΛΑΣ επειδή θεωρούσαν ότι δεν θα έχει εθνικές διεκδικήσεις μετά την απελευθέρωση. Στην πορεία ο ΕΛΑΣ έγινε πολύ ισχυρός, τόσο που άρχισαν να τον φοβούνται, όμως ησύχασαν όταν συμφώνησαν στην Τεχεράνη με το Στάλιν ότι η Ελλάδα θα πάει στην αγγλική επιρροή. Ήδη όμως ο ΕΛΑΣ ήλεγχε σχεδόν όλη την ελληνική επικράτεια Ο Στάλιν άφησε το ΚΚΕ να κάνει τα Δεκεμβριανά τηρώντας ευλαβικά τη συμφωνία με τους Άγγλους, χωρίς να κουνήσει το δαχτυλάκι του δηλαδή, ευελπιστώντας να νικήσει το ΚΚΕ χωρίς τη βοήθειά του, ώστε να μπορέσει να κάνει νέα μοιρασιά στη Γιάλτα, που θα ακολουθούσε. Δεν του βγήκε, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν συμμετείχε το ΚΚΕ στον ανταγωνισμό ΕΣΣΔ-Αγγλίας. Αυτή ήταν η κινητήρια ιδεολογική δύναμη του ΚΚΕ, η ένταξη στο Σοβιετικό συνασπισμό. Αυτός είναι ο λόγος που για μένα οι ευθύνες από την κομμουνιστκή πλευρά είναι κυρίως ελληνικές και όχι ξένες, διότι το ΚΚΕ κινήθηκε, στο τελευταίο χρονικά στάδιο της κατοχής, περισσότερο αυτόβουλα παρά σε συνεννόηση με το Στάλιν, ο οποίος από την Τεχεράνη και μετά δεν μπορούσε, για λόγους ισορροπιών, να σπάσει τη συμφωνία με την Αγγλία παρόλο που πολύ θα το ήθελε.

        • Willie avatar
          Willie @ αχαβαχ 30/10/2009 09:24:03

          Λεπτομέρειες……
          «Πορτοφολάδες της Ιστορίας» τους λέει κάποιος…

        • Willie avatar
          Willie @ αχαβαχ 30/10/2009 09:29:33

          Τους «ιστορικούς» τύπου «ιών» και ….ρεπουσών, εννοώ, αγαπητέ αχβαχ!

        • αχαβαχ avatar
          αχαβαχ @ αχαβαχ 30/10/2009 11:56:51

          Για τη Γιάλτα έχεις δίκιο, αλλά δεν παίχτηκε κανένα παιχνίδι κυρίαρχίας στην ίδια την Ελλάδα. Ο μόνος πραγματικός ρόλος της ΕΣΣΔ στην Ελλάδα ήταν ως ευσεβής πόθος των κουμμουνιστών και ως μπαμπούλας των δεξιών. Οι μόνες ενδείξεις που υπάρχουν για τις προθέσεις του Στάλιν στην Ελλάδα είναι ότι ήταν γενικά αποτρεπτικές, ποτέ δεν ήθελε να ανακατευτεί. Κάθε φορά οι εντολές που έφταναν απ' τη Μόσχα, όταν δεν υπήρχε πλήρης αποστασιοποίηση, μούδιαζαν τους έλληνες κουμμουνιστές, δεν ήξεραν πώς να δικαιολογηθούν στη βάση. Είναι ο μόνος τρόπος για να εξηγηθούν τα ανεξήγητα που αναφέρεις κι εσύ. Και βέβαια αναδεικνύεται η χαμηλή ποιότητα της κουμμουνιστικής ηγεσίας, ήταν απλώς πιστά όργανα. Η πλάκα είναι ότι η σημερινή ηγεσία του ΚΚΕ ξαναβάζει τον Στάλιν στο βάθρο του...

        • Blimblomblim avatar
          Blimblomblim @ αχαβαχ 30/10/2009 12:11:13

          Δεν παίχτηκε απευθείας μεταξύ ΕΣΣΔ και Άγγλων, αλλά έμμεσα, μεταξύ του μακριού χεριού της ΕΣΣΔ, του ΚΚΕ, και των Άγγλων. Πολυ χαίρομαι που καταθέτεις αυτό για την αποστασιοποίηση του Στάλιν και το μούδιασμά των Ελλήνων αριστερών. Δείχνει αυτό ακριβώς που γινόταν. Αυτοί πολεμούσαν για να ενταχθούν με το Στάλιν και ο Στάλιν αποστασιοποιούνταν. Νομίζω ότι στα βασικά συμφωνούμε.

          Αυτό που πρέπει να λαμβάνετε υπόψη σας εσείς οι αριστεροί είναι ότι η ξενοδουλεία δεν ήταν αποκλειστικότητα της δεξιάς. Υπήρχε ο φιλαγγλισμός της ελληνικής δεξιάς, υπήρχε και ο φιλοσοβιετισμός της ελληνικής αριστεράς. Δεν υπήρχε αίτημα για πραγματική εθνική ανεξαρτησία και το ότι παρουσιαζόταν και παρουσιάζεται μέχρι σήμερα ως τέτοιος ο εμφύλιος από την αριστερή οπτική αποτελεί μεγάλο ιστορικό ψέμα που λέει η αριστερά κυρίως προς τον εαυτό της. Δεν πρέπει να φύγει από τον ελληνικό δημόσιο λόγο αυτό το ψέμα;

      • αχαβαχ avatar
        αχαβαχ @ Blimblomblim 30/10/2009 13:53:20

        Ανοίγεις μεγάλη κουβέντα. Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ έστω και δικαιολογημένων εικασιών και της πραγματικότητας. Νίκησαν οι δεξιοί και η χώρα παραμένει μέχρι σήμερα εθελόδουλη σε προστάτες, αυτή είναι η πραγματικότητα. Το πιθανότερο είναι ότι τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα αν νικούσαν οι κουμμουνιστές, αλλά δεν συνέβη. Οι πληγές της χώρας έχουν λοιπόν συγκεκριμένη σφραγίδα κι αυτό δεν συμψηφίζεται με ενδεχόμενα, ό,τι κι αν συνέβη αλλού.

        • Blimblomblim avatar
          Blimblomblim @ αχαβαχ 30/10/2009 18:24:08

          Δεν είπα να το συμψηφίσουμε, καμία σχέση. Απλώς πιστεύω ότι δεν μπορεί να υπάρξει σωστό ξεπέρασμα του εμφυλίου αν δεν παραδεχτεί η αριστερά την ξενοδουλεία που έδειξε την περίοδο του εμφυλίου. Μέχρι σήμερα, οι περισσότεροι, σχεδόν όλοι οι αριστεροί είναι βέβαιοι ότι ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-ΚΚΕ-ΔΣΕ πολέμησαν για την ανεξαρτησία της χώρας, ενώ αυτό δεν ισχύει και πρέπει να μπει και στη συλλογική μας συνείδηση ότι δεν ισχύει.

          Και λέω η αριστερά, χωρίς βέβαια να είναι σίγουρο ότι το έχει παραδεχθεί συνολικά η δεξιά για τη δική της ξενοδουλεία. Απλώς, ο σημερινός αντιαμερικανισμός των δεξιών δείχνει ότι έχουν απεξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την εμφυλιακή ακαι μετεμφυλιακή ξενοδουλεία και ότι κατά βάθος έχουν καταλάβει ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με την ξενοδουλεία εκείνη της δεξιάς. Άλλωστε, η ξενοδουλεία αυτή (της δεξιάς), σε αντίθεση με της αριστεράς, είναι και στην ημερήσια διάταξη της συλλογικής μας συνείδησης. Γι' αυτό επιμένω ότι πρέπει να εξισορροπηθεί και από την αντίστοιχη αποδοχή από την πλευρά της αριστεράς, διότι μόνον τότε μπορούμε να πάμε σε πραγματική εθνική ενότητα και εθνική ανεξαρτησία.

  20. Marianthe avatar
    Marianthe 30/10/2009 09:09:30

    (…)Σε παρακαλώ, καπετάνιε Στρατηγέ μου,
    άφησέ με να γινώ σωματοφύλακάς σου,
    να σε φρουρήσω σ’ όλη σου τη σύντομη ζωή·
    ξέρω από παγίδες, ξέρω από παράσημα,
    από εγγλέζους, από μυστικές συσκέψεις,
    ξέρω από θάνατο, από υποψίες, μάθαμε.(…)

    Θ. Φωτιάδης
    «ΩΔΗ ΣΥΝΤΟΜΗ ΣΤΟΝ Γ. ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ»

  21. Beyond The Stars avatar
    Beyond The Stars 30/10/2009 11:45:12

    [Δεκαετία του 80][Ανοικτή επιστολή στον Μίκη Θεοδωράκη]

    Αγαπητέ Μίκη,

    Προς αποφυγήν τυχόν παρεξηγήσεων, είμαι υποχρεωμένος ευθύς εξ αρχής
    να δηλώσω την ταυτότητά μου.
    Είμαι παλιός συναγωνιστής σου στους αγώνες για "λαϊκή δημοκρατία",
    "ειρήνη" και "σοσιαλισμό". Καταδικασμένος σε θάνατο
    μαζί με τον Μπελογιάννη και εν συνεχεία τρόφιμος,
    επί δεκαπενταετία, των εγκληματικών φυλακών της χώρας.
    Ο πατέρας μου, ηγετικό στέλεχος του Κ.Κ.Ε.,
    γραμματέας του Εργατικού Ε.Α.Μ. στην κατοχή,
    καταδικάστηκε για την αντιστασιακή του δράση σε θάνατο
    από γερμανικό στρατοδικείο και εκτελέστηκε τον Μάη του '43.
    Και η μητέρα μου καταδικάστηκε για την αντιστασιακή της δράση
    σε ισόβια δεσμά από βουλγαρικό στρατοδικείο
    και στην διάρκεια του Εμφυλίου, πέρασε και αυτή
    από την Μακρόνησο...
    Στην φυλακή, Μίκη, είχα τον χρόνο να διαβάσω αρκετά,
    να σκεφτώ πολλά και να καταλάβω περισσότερα.
    Και μετά την φυλακή, διαπιστώνοντας την σκληρή πραγματικότητα
    στις χώρες του "υπαρκτού σοσιαλισμού",
    βλέποντας τις αλλεπάλληλες λαϊκές εξεγέρσεις στις χώρες αυτές
    και τις ισάριθμες επεμβάσεις των σοβιετικών τανκς
    στους δρόμους της Βουδαπέστης, του Βερολίνου και της Πράγας,
    κατάλαβα την φοβερή αλήθεια:
    Ενώ νομίζαμε ότι πολεμούσαμε για τα ανώτερα ιδανικά
    της "ελευθερίας", της "δημοκρατίας" και του "σοσιαλισμού",
    στην πραγματικότητα πολεμούσαμε και θυσιαζόμασταν
    για την επιβολή της στυγνής δικτατορίας των Ζαχαριάδη - Ιωαννίδη,
    για την μετατροπή της πατρίδας μας σε σοβιετικό προτεκτοράτο.
    Δεν μπορώ λοιπόν, Μίκη, να σε συγχαρώ
    για την φιέστα στην Μακρόνησο. Το μόνο που μπορώ να κάνω
    είναι να σου απευθύνω ειλικρινή συλλυπητήρια.
    Γιατί ενώ η πατρίδα μας έχει ζωτική ανάγκη από εθνική ενότητα
    και ομοψυχία, εσύ και όσοι συνεργάστηκαν μαζί σου,
    επιμένετε να ξύνετε πληγές,
    επιμένετε να βρυκολακιάζετε ένα παρελθόν για το οποίο
    μόνο ντροπή μπορούμε να νιώθουμε.
    Πασχίζετε, για λόγους ευτελούς κομματικής σκοπιμότητας,
    να διαιωνίσετε ανύπαρκτες, πλέον, "διαχωριστικές γραμμές".
    Είναι, πράγματι, πρωτοφανείς οι αγριότητες
    που διέπραξαν οι αντίπαλοί μας στην Μακρόνησο.
    Όμως, οι αγριότητες, Μίκη, είναι νόμος του Εμφυλίου.
    Και σε αγριότητες δεν υστερήσαμε κι εμείς.
    Ας θυμηθούμε την Ελένη Γκατζογιάννη
    και τις άλλες μαρτυρικές μανάδες της Ηπείρου.
    Ας θυμηθούμε τον Χρήστο Λαδά.
    Κι ας μην ξεχνάμε τις βιαίως στρατολογημένες ανήλικες χωριατοπούλες
    που με το ζόρι βάζαμε να πολεμήσουν,
    με το ζόρι να σκοτώσουν και να σκοτωθούν!

    Το πραγματικό ερώτημα λοιπόν δεν είναι ποιος ευθύνεται
    για τις αγριότητες του Εμφυλίου,
    αλλά ποιος ευθύνεται για τον ίδιο τον Εμφύλιο
    και συνεπώς και για τις αγριότητές του.
    Και οι μεγάλοι ένοχοι, Μίκη, είμαστε εμείς.
    Αυτή είναι η οριστική και τελεσίδικη κρίση της Ιστορίας.
    Και την κρίση αυτή έρχεται να επικυρώσει
    με τον πιο έγκυρο και αδιαμφισβήτητο τρόπο
    ο ίδιος ο "μεγάλος αρχηγός", ο Νίκος Ζαχαριάδης.

    Στο "Χρονικό" του, που άρχισε να γράφει στην Πρωτομαγιά του 1966
    (βλ. "ΤΟ ΒΗΜΑ" 17-8-2003), χαρακτηρίζει "κάλπικη" την άποψη
    ότι το ελληνικό αριστερό κίνημα παρασύρθηκε στον ένοπλο αγώνα
    από τους Άγγλους.
    Και απερίφραστα δηλώνει:
    "Στην πραγματικότητα οι Άγγλοι θέλαν να μας παρασύρουν
    στις δικές τους εκλογές για να επικυρώσουν έτσι κοινοβουλευτικά,
    "λαϊκά", το καθεστώς που επέβαλαν με την ένοπλη επέμβασή τους
    και με τη Βάρκιζα".

    Δεν μας έσπρωξαν λοιπόν οι Άγγλοι στον Εμφύλιο, Μίκη.
    Μόνοι μας μπήκαμε στο σφαγείο!
    "Για να σώσουμε την τιμή του ΚΚΕ", καμαρώνει ο Ζαχαριάδης!
    Κάποια στιγμή Μίκη, αντί να θρηνούμε για τις αγριότητες του Εμφυλίου
    και να επιδιώκουμε "ρεβάνς", αντί να παριστάνουμε τους κήνσορες
    και τους τιμητές, θα πρέπει να κρύψουμε το πρόσωπο από ντροπή
    και να κλάψουμε πικρά για το αδικοχυμένο αίμα των δικών μας
    αλλά και των αδελφών μας της άλλης πλευράς.
    Κι όμως, θα μπορούσες Μίκη να οργανώσεις
    μια πραγματικά εθνική γιορτή στην Μακρόνησο.
    Μία γιορτή εθνικής συναδέλφωσης και συμφιλίωσης.
    Όπου θα καλούσες να παραστούν όλοι.
    Και οι δικοί μας αλλά και οι "άλλοι".
    Οι συγγενείς της Ελένης Γκατζογιάννη και του Χρήστου Λαδά.
    Τα αδέλφια και τα παιδιά όχι μόνο των δικών μας μαχητών
    αλλά και των χιλιάδων ανδρών και αξιωματικών του ελληνικού στρατού
    που έπεσαν στον Γράμμο και στο Βίτσι για να παραμείνει η χώρα μας
    ελεύθερη και δημοκρατική.
    Σ' αυτή την γιορτή, Μίκη, θα τραγουδούσαμε και θα κλαίγαμε μαζί,
    θα ταξιδεύαμε σ'έναν κόσμο αγάπης και αδελφοσύνης
    με τα φτερά της υπέροχης μουσικής σου.
    Κι όρκο βαρύ θα παίρναμε ότι ποτέ πια δεν θα σηκώναμε όπλα
    εναντίον αλλήλων.
    Σ' αυτή την γιορτή, Μίκη, θα μπορούσες να υψωθείς σε εθνική μορφή,
    σε πανελλήνιο σύμβολο ενότητας και συμφιλίωσης.
    Δεν το έπραξες. Προτίμησες να περιχαρακωθείς στο ιδεολογικό
    και πολιτικό γκέτο της χρεωκοπημένης και ανυπόληπτης Αριστεράς,
    αυτής που τόσες συμφορές προκάλεσε στον τόπο με την ανεύθυνη
    και τυχοδιωκτική πολιτική της. Δεν είναι κρίμα, Μίκη;

    Με βαθύτατη απογοήτευση
    Τάκης Λαζαρίδης

  22. Endymion avatar
    Endymion 30/10/2009 13:31:58

    Και τώρα θέλεις να απαντήσει ο …..Μίκης στην επιστολή του 1980; Κι αν έχει απαντήσει; Την ξέρεις την απάντηση;
    Και στην «Ελένη» υπήρξε απάντηση μετά τη δημοσίευσή της…
    Το μόνο που σε δικαιολογεί για το παίξιμο ξανά και ξανά της ίδιας κασέτας είναι το νεαρόν της ηλικίας σου.
    Πάει, τον κατατροπώσατε και τον Μίκη Θεοδωράκη, εσύ και οι άλλοι ….ιστορικοί. Όλους τους κατατροπώσατε, ζωντανούς και νεκρούς. Σας αφήνουμε τώρα να παίξετε μόνοι σας στο «σαλούν» της δημιουργικής φαντασίας σας. Άντε και του χρόνου!

    • Beyond The Stars avatar
      Beyond The Stars @ Endymion 30/10/2009 16:02:01

      @ Endymion

      Αυτό καταλάβατε από την ανοικτή επιστολή στον Μίκη?
      Όχι, δεν περιμένω να μου απαντήσει ο Μίκης Θεοδωράκης.
      Έχει απαντήσει, με στάση ζωής,με επιστολές, διακηρύξεις,
      που θα μπορούσα να σας παραθέσω [υπάρχουν στο Ίντερνετ]
      για να δείτε γιατί συμφωνώ με πολλά από όσα πρεσβεύει.
      Ο Πατριωτισμός του Μίκη είναι αδιαμφισβήτητος.

      _______________________________________________

      Αλλά στην τελική, μπορεί να μη περίμενα απάντηση
      του Μίκη,
      ΣΙΓΟΥΡΑ ομως δεν περίμενα απάντηση απο τον Μπρέσνιεφ...

      Εσείς endymion, που ζείτε?
      Με trabant κυκλοφορείτε? Σε ντάτσα μένετε?
      Τελικά, για να συννενοηθούμε, πείτε μου:

      Απο τη Σοβιετική Ένωση μας γράφετε?

  23. Ελενη avatar
    Ελενη 30/10/2009 18:10:14

    Εγινα "Ελένη" για να κάνω και γω μνημόσυνο στην ψυχή έκείνων που φύγαν και παραμένουν άκλαφτοι!
    Και ευτυχώς το "ώριμον" της ηλικίας μου με απαλάσσει από την υποψία ότι οι μνήμες μου και τα βιώματά μου δεν είναι κακά όνειρα και άτυχα διαβάσματα σε "φασιστικά σχολειά" της Ιστορίας.
    Μου ζητούν να μεταβιβάσω στα παιδιά μου άκριτα, τον "σεβασμό μου" και να θάψω στο ονομα μιας Η-λίθιας( προς λίθον ομοιάζουσα, άνευ συναισθημάτων) Λήθης, τους δικούς μου νεκρούς και τους δικούς μου ήρωες.
    Η συγνώμη και η αναγνώρηση των λαθών έκατέρωθεν, ειναι το μόνο που ζητάω για να το κλείσω το συμβάολαιο...
    Γιατι πάλι, οπως οι μέρες δείχνουν και το μέλλον δεν κρύβει πια, εκείνων τα ονειρα και οι επιδιώξεις, γαλουχούν ανευ αντιλογου τα παιδιά αυτου του τόπου. Και στη βία ή στην καταστροφή ή στο αιματκύλισμα που υπόσχονται, δεν βλέπω καμιά ελπίδα.
    Αν το αίμα πάρει το δρόμο του, δεν θα σταματήσει ως να σωθεί απ΄ τα κορμιά μας.
    Οσο για την υπογεννητικότητα που καπου αναφέρετε, θυμηθείτε τα ομορφα χωρια μας και τις πολυμελείς οικογένειές μας...που κατάντησαν λόγω των επιδιώνξεων κάποιων, ρημαγμένα ερείπια και η Αθηνα το "πηγαδι" κατατρεγμένων ψυχών...Οι καταδιωκόμενοι σας θυμίζουν κάτι;
    Κι οπως έλεγε ο Παπανδρέου εκείνη την εποχή, "Αν ήταν τόσο καλά σε σάς γιατί όλοι τρέχουν μακριά σας, στην δική μας μεριά, για να σωθούν;"
    Αλήθεια μια απάντηση στην Ελένη του Λια ή την καρικατούρα της στην μικρή σας κοινότητα δεν θα την δώσετε;
    "επρεπε να πεθάνει γιατί προσπάθησε να μην γίνουν τα παιδιά της γεννίτσαροι;"
    Εκτός από το καλό κατευώδιο στην Ελλη Παπά, θα της στείλετε και κείνης ένα σχώριο στο θεό της;
    Αν εσείς νοιώθετε ασφαλείς και δικαιωμένοι με τα φαντάσματά σας, ναστε βέβαιοι, οι δικοί μου νεκροί και τα καντήλια τους τα σβυστά, δεν θα πυρπολήσουν το μέλλον σας.
    Δικό σας το δαδί. Και προσοχή στα γενήματά σας!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.