#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/03/2010 18:26
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ένας κόσμος που δεν υπήρξε ποτέ

 

Το κύριο πρόβλημα που συναντούν όλοι όσοι θέλουν να φτιάξουν ένα νέο μέλλον για τον άνθρωπο, είναι ότι θα πρέπει να ξεκινήσουν με τον  ελαττωματικό  κόσμο στον οποίο ήδη ζούμε. Οι επαναστάτες δεν μπορούν παρά να συμβιβαστούν με τις δομές εξουσίας τις οποίες και θέλουν να ανατρέψουν. Αν θελήσουν να προκαλέσουν το οποιοδήποτε καθεστώς, τότε κινδυνεύουν από τη καταστολή εκ μέρους της πολιτείας. Αν πάλι προσπαθήσουν να οργανωθούν προκειμένου να προστατευτούν, τότε αρχίζουν και αυτοί με τη σειρά τους να μοιάζουν όλο και πιο πολύ  με την ίδια την πολιτεία, σε θέματα μυστικότητας αλλά και σκληρότητας. Το δίλημμα των επαναστατών είναι ξεκάθαρο: Ή παραμένουν αγνοί και ανήμποροι, ή καταντούν εξίσου σκληροί, αν όχι σκληρότεροι, με το ίδιο το καθεστώς το οποίο αντιπαλεύουν.

Τα παραπάνω έγιναν ηλίου φαεινότερα στη διάρκεια της άνθισης του αναρχικού κινήματος, στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα. «Ο απώτερος σκοπός του αναρχισμού ήταν  η έλευση μια ανθρώπινης κοινωνίας, που σαν επίγειος παράδεισος θα πετύχαινε την αρμονική συμβίωση χωρίς πιέσεις ή εξαναγκασμούς από μια εξ αποστάσεως εξουσία, που θα ξεπηδούσε από την  αναγνώριση εκ μέρους του καθένα, της ανάγκης για αμοιβαίο σεβασμό και αλληλεξάρτηση». Αυτό ήταν το αναρχικό ιδεατό, όπως το περιγράφει  ο  Alex Butterworth, σε μια από τις πλέον χαρακτηριστικές περιγραφές της ριζοσπαστικής πολιτικής.

Οι πρώιμοι αναρχιστές επιζητούσαν μια κοινωνία ισόνομη, χωρίς τη παρουσία κράτους, που θα συμπεριελάμβανε ολόκληρη την ανθρωπότητα και στην οποία κανένας δεν θα εξουσίαζε κανέναν. Όπως πίστευαν, αυτό είναι και το βασικό αίτημα του ανθρώπου. Μια απανταχού επικρατούσα κατάσταση ισότητας και αρμονίας, η οποία και δεν θα παρεμποδίζονταν από τη παρουσία διάφορων ελίτ οι οποίες θα εκμεταλλεύονταν και θα χειραγωγούσαν τον άνθρωπο. Πως  μπορούν όμως να αντιμετωπιστούν αυτού του είδους οι ελίτ, οι οποίες σε όλη τη διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας αποτελούσαν  και αποτελούν  τη τροχοπέδη απέναντι στα ευγενέστερα ιδεώδη της ανθρωπότητας;  Σε αυτό το σημείο εισέρχεται ο Butterworth με το βιβλίο του  The World That Never Was: a True Story of Dreamers, Schemers, Anarchists and Secret Agents. Το βιβλίο περιγράφει τις διάφορες συνομωσίες και τις υπόγειες κόντρες μεταξύ των αναρχικών επαναστατών της Ρωσίας  και των κρατικών αρχών που προσπαθούσαν να τους εξουδετερώσουν. Κυρίαρχη φιγούρα στο βιβλίο είναι ο Pyotr Rachkovsky, επικεφαλής των τσαρικών μυστικών υπηρεσιών στο Παρίσι, και αργότερα αρχηγός ολόκληρης της ρωσικής αστυνομίας. Ο Rachkovsky ήταν μαέστρος της παραπλάνησης και της δολοπλοκίας, και είχε καταφέρει να «φουσκώσει» την αναρχική απειλή, οργανώνοντας ο ίδιος αρκετές βομβιστικές επιθέσεις, παίζοντας επίσης πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημιουργία των περιβόητων «Πρωτόκολλων των Σοφών Της Σιών», του αντισημιτικού αυτού πλαστού πονήματος, που αργότερα αποτέλεσε τη βάση της ναζιστικής αντισημιτικής καταστολής και προπαγάνδας. Ελέγχοντας και χειραγωγώντας πολλούς από τους πρωτεργάτες του πρώιμου αναρχικού κινήματος, ο αρχικατάσκοπος του Τσάρου μπόρεσε να πείσει τον κόσμο ότι κάποιοι ελάχιστοι ονειροπόλοι ήταν στη πραγματικότητα μέλη μιας ευρύτατης ανατρεπτικής συνωμοσίας. Οι αναρχικοί αποτελούσαν  όντως μια κάποια απειλή. Όπως λέει ο Butterworth, «Υπήρχε όντως μια γνήσια συνομωσία», η  οποία όμως ποτέ δεν είχε μέλλον. Εκεί που οι αναρχικοί θεωρούσαν πως απειλούν με ανατροπή το κράτος, στη πραγματικότητα περπατούσαν μέσα σε μια «αίθουσα γεμάτη καθρέπτες». Εκτός από μια μικρή περίοδο στην Ουκρανία στη διάρκεια του ρωσικού εμφύλιου πολέμου, και λίγο αργότερα στην Ισπανία, όπου ο αναρχισμός εξουδετερώθηκε από τον σταλινισμό, το αναρχικό κίνημα ποτέ δεν κατάφερε να μετατραπεί σε ισχυρή πολιτική δύναμη. Ο ιστορικός του ρόλος περιορίστηκε στο να παρέχει απλά την απειλητική ιδέα ενός αόρατου και  πανταχού παρόντος  εχθρού, εναντίον του οποίου οι δυνάμεις του εκάστοτε καθεστώτος θα μπορούσαν να συνταχθούν και να ισχυροποιηθούν, στη προσπάθειά τους να τον αντιμετωπίσουν.

Ο συγγραφέας προσφέρει αναλυτικές περιγραφές του αναρχικού κινήματος, οι οποίες σε πολλά σημεία είναι και εξαιρετικά  καίριες. Σημειώνει ότι σε πολλά σημεία, οι αναρχικοί «…κληρονόμησαν τις ιδιότητες μιας ριζοσπαστικής θρησκείας» που συμπεριλαμβάνει σειρά από μάρτυρες, και θυμίζει πως οι αναρχικοί θεωρούσαν τους εαυτούς τους ως «καταπιεσμένους ήρωες ενός Μανιχαϊστικού αγώνα για τη πρόοδο». Παρά την αντίθεσή του απέναντι στη θρησκεία, ο αναρχισμός ήταν πιο πολύ πίστη παρά επιστήμη, όπως ήθελε να παρουσιάζεται προς τους τρίτους. Ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της αναρχικής πίστης ήταν και η πεποίθηση ότι το μόνο που εμποδίζει την επίτευξη ενός επίγειου παράδεισου, ήταν και είναι οι μηχανισμοί των  καταχθόνιων δυνάμεων που κυριαρχούν. Οι δυνάμεις αυτές όντως υπήρχαν, όμως οι αναρχικοί ποτέ δεν αναρωτήθηκαν πως και γιατί οι μάζες επέτρεψαν αυτή τη χειραγώγησή τους. Μήπως ισχύει το ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν επιθυμούν να ζουν σε ένα κόσμο χωρίς εξουσίες; Μήπως δηλαδή προτιμούν την έστω και ελαττωματική πραγματικότητα; Για όσους, και είναι πολλοί, συνεχίζουν να σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο που σκέφτονταν οι ονειροπόλοι πρώιμοι αναρχικοί που περιγράφει στο βιβλίο του ο συγγραφέας, τα παραπάνω ερωτήματα είναι απαγορευμένα. Οδηγούν σε άγριους τόπους, τρομακτικά αδιαπέραστους, χειρότερους από τις αίθουσες των καθρεφτών που δημιουργούσαν κάποτε  οι κατάσκοποι του Τσάρου.

John Gray (New Statesman)

The World That Never Was: a True Story of Dreamers, Schemers, Anarchists and Secret Agents

Alex Butterworth
Bodley Head, 384pp, £25

Απόδοση: S.A.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Maya avatar
    Maya 27/03/2010 19:32:11

    Ακούγεται πολύ καλό!

  2. xrhxa65 avatar
    xrhxa65 27/03/2010 19:45:33

    Δεν έχω ιδέα για το περιεχόμενο του παραπάνω βιβλίου...αλλά μπαίνω στον πειρασμό να πώ ένα δύο σχόλια....
    Από την εποχή του τέλους του 19ου αιώνα που πρωτοξεκίνησαν αυτά τα "κινήματα" έχουν περάσει αρκετά ...(χρόνια-πόλεμοι-αγώνες-οργανώσεις-ζυμώσεις κοινωνικές κτλ)...σήμερα...υπάρχει μια ιδέα που βασίζεται εν πολλοίς σε μιά αποστροφή του λόγου του Βίλχεμ Ράϊχ στο "Άκου ανθρωπάκο"....είναι η ιδέα της "αναρχικής κοινωνίας" με την ένοια ότι δεν υπάρχει ένα κράτος με σύνορα και δομή περιορισμένη όπως αυτά που γνωρίζουμε, αλλά ένα παγκόσμιο "χωριό" με διάφορες "κυβερνήσεις" που δεν προσδιορίζονται χωροταξικά αλλά μονο ταξικά....δηλαδή: οι αγρότες π.χ. έχουν τοπική οργάνωση που οργανώνεται σε ομοσπονδία σε επίπεδο περιφέρειας,συνομοσπονδία σε επίπεδο χώρας ,πανευρωπαϊκή συνομοσπονδία και τελικά παγκόσμια συνομοσπονδία....σε όλες οι βαθμίδες τα στελέχη είναι αιρετά και συνδιαλέγονται μετις άλλες κοινωνικές ομάδες σχετικά με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των μελών της οργάνωσης........ενοείται ότι κάθε επαγγελματικός τομέας έχει την δική του οργάνωση χωρίς να τηρούνται αποκλεισμοί όσον αφορά στο ποιοί θα συμμετέχουν παρά μόνο τον όρο ότι τα μέλη δεν θα κινούνται ενάντια στα συμφέροντα της ομάδας......οι σημερινές κυβερνήσεις θα περιοριστούν σε ρόλο "διαχειριστή" των δημοσίων υπαλλήλων και των έργων υποδομής ....εξάλλου τα μέλη της κυβέρνησης θα είναι τα κορυφαία εκλεγμενα στελέχη κάθε τομέα......για να το καταλάβετε θα παρομοίαζα τον υπουργό π.χ. γεωργίας εκλεγμένο απ΄τους αγρότες.......
    Το βασικό "πλεονέκτημα" μιας τέτοιας μορφής διακυβέρνησης θα είναι ότι δεν θα χρειάζεται στρατούς και πολέμους όπλα και καταστροφές "αντιπάλων" αφού δεν θα έχει σύνορα να διαφυλαξει....θα χρειάζεται μόνο αστυνόμευση,κυρίως σε τοπικό πείπεδο,αλλά με παγκόσμια διοίκηση.....

    Αν σας το έδωσα σωστά ήδη καταλάβατε ότι κάτω απ'το υπάρχουν κράτος υπάρχουν οι δομές που περιγράφω.....και δεν είναι κάτι ουτοπικό και ανέφικτο ως προς την εφαρμογή του...βασικά εγώ προσωπικά πιστέυω ότι είναι το μέλον που αχνοδιαφαίνεται....απλώς είναι ίσως αρκετά νωρίς για να μορφοποιηθεί ακόμα.......ο κόσμος μας , έχει μάθει να πληρώνει τις αλλαγές ακόμη και τις πιο στοιχειώδεις με πολύ πόνο και αίμα.....ένα είναι πάντως σίγουρο:η εξέλιξη ακολουθεί μιά πορεία δαρβίνεια.....αν αυτές οι δομές "εξυπηρετούν" το κοινωνικό σύνολο(δεχόμενος ότι αυτό είναι ένας ζωντανός οργανισμός σε διαρκή εξέλιξη),αυτό όσο κι αν ματώσει τελικά θα επιβάλει τις αλλαγές που είναι περισσότερο βιώσιμες........

    • Maya avatar
      Maya @ xrhxa65 27/03/2010 22:24:58

      Η Νέα Τάξη πραγμάτων, είτε λέγεται zeitgeist είτε διευθυντήρια τύπου Ε.Ε. που εμπεδώσαμε για τα καλά και εμείς πολύ πρόσφατα, δεν έχει καμία σχέση με το πνεύμα και την ουσία του αναρχισμού. Ούτε καν θεωρητικά.

      Αρκετή ζημιά έχει υποστεί η αναρχία με το να ταυτίζεται στη συνείδηση του μέσου πολίτη με τους κουκουλοφόρους και τους μπαχαλάκηδες, ας μην την αποτελειώνουμε...

    • Kurosaki Ichigo avatar
      Kurosaki Ichigo @ xrhxa65 28/03/2010 00:58:26

      Τι σχέση έχει η Νέα Τάξη Πραγμάτων με όσα ευαγγελίζεται ο Peter Joseph? Τα ακριβώς αντίθετα πρεσβεύει. Δεν λέω, στο πρώτο Zeitgeist ξεκίνησε άτσαλα, αλλά στην πορεία λέει κάποια πράγματα που καλό είναι να λάβουμε τουλάχιστον υπ’ όψη. Μέσα σε 10 μήνες έχει 350.000 υποστηρικτές και το κοντέρ ανεβαίνει. Στο δεύτερο μέρος της διάλεξης που παρέθεσα μάλιστα, αναφέρεται ευθέως και στην Αρχαία Ελληνική κοινωνία. Επίσης πολλά από όσα λέει παραπέμπουν έμμεσα στην έννοια της οικουμενικής Ελληνικότητας και αποδομούν παράλληλα τον διαστρεβλωμένο Αριστοτελισμό που επικρατεί στην σύγχρονη Δύση.
      Όπως για παράδειγμα η κριτική που κάνει για την υποκρισία του θεσμού των «ανθρώπινων δικαιωμάτων» και «νόμων». Ποιοτικότερη και πιο χειροπιαστή πρόταση «αναρχίας», προσωπικά δεν έχω συναντήσει.
      Δεν ξέρω το επίπεδο τον αγγλικών σου, αλλά καλό θα ήταν να ρίξεις μια μάτια στο βίντεο.

    • Maya avatar
      Maya @ xrhxa65 28/03/2010 05:28:53

      Από όσο θυμάμαι το zeitgeist κάνει λόγο για συγκέντρωση εξουσίας σε μία συγκεκριμένη κάστα ανθρώπων (χωρίς ωστόσο να την παραδέχεται ξεκάθαρα, όπως σου υπογραμμίζουν πιο κάτω οι φατφατ και Επαγρυπνών), η οποία όμως θα είναι καμουφλαρισμένη πίσω από το μότο "δουλεύουμε για το καλό όλων", όπου δεν θα υπάρχουνε θρησκείες (ή μάλλον όχι, όπου δεν θα υπάρχει βασικά ο χριστιανισμός, γιατί μόνο αυτός "τα ακούει" στο φιλμ αυτό), όπου δεν θα υπάρχουν πολιτισμοί, δεν θα υπάρχουν παραδόσεις ούτε εν γένει εθνικές ταυτότητες, πόσο μάλλον ατομικές πρωτοβουλίες και φυσικά ελευθερία. Αντίθετα θα υπάρχει μια ομαδική τυποποίηση και πολλές ΑΠΕ...

      Εμένα μου ακούγεται μια χαρά για Νέα Τάξη πραγμάτων όλο αυτό.

      Ακόμα και αν δεχτούμε όμως ότι ο δημιουργός του zeitgeist δεν είναι άλλο ένα πρόβατο των υπόγειων στοών ή απλά κάποιο παιδί της New Age κοινωνιολογίας και θεώρησης του κόσμου μας αλλά τελείως καλοπροαίρετος, ξεχνάει τελείως τον παράγοντα "άνθρωπο". Δεν μπορείς να βάλεις την ανθρωπότητα σε καλούπια, να αφαιρέσεις από τις κοινωνίες το παρελθόν τους καταδικάζοντάς τες να μην έχουν μέλλον και γενικά να κάνεις μια πλήρη ισοπέδωση.
      Μπορείς να τις μπολιάσεις με την έννοια του ανθρωπισμού και της βαθύτερης προόδου μέσω της προσωπικής ολοκλήρωσης, κάτι που προσπαθούν ανά τους αιώνες να κάνουν οι Σχολές της Φιλοσοφίας, η Ψυχολογία, οι Καλές Τέχνες, το θρησκευτικό συναίσθημα, με μία λέξη η Παιδεία.


      Συγγνώμη, αλλά όπως κατάλαβες, είμαι πολύ κακόπιστη απέναντι σε όλη αυτή τη νέα μόδα. Και φυσικά, εννοείται πως το ότι έχει 350 χιλιάδες υποστηρικτές "και το κοντέρ ανεβαίνει" όχι μόνο δε μου λέει κάτι, αλλά ενισχύει την καχυποψία μου. Κακώς για μένα το χρησιμοποιείς ως επιχείρημα. Εκτός αν θες να πούμε, τηρουμένων των αναλογιών, ποιο είναι το "καλύτερο" δελτίο ειδήσεων στη χώρα μας ή πόσο κόσμο μαζεύουν τα μπουζουξίδικα και τα στούντιο των ριάλιτι...


      Στο καινούριο βίντεο τώρα.
      Το δεύτερο μέρος... δεν ξέρω αν θα το δω καν. Δε νομίζω.
      Πάντως αν θες χειροπιαστές προτάσεις αναρχίας (χωρίς εισαγωγικά) μπορείς να ξεκινήσεις να διαβάζεις τους κλασσικούς αναρχικούς ή απλά να οραματιστείς τον παράδεισο επί της γης βγαλμένο από τον καλύτερό μας εαυτό. Κοινώς, πιο εύκολα θα δεις να γίνεται πραγματικότητα η Ουτοπία του Μουρ ή η Νέα Ατλαντίδα του Μπέηκον παρά η Αναρχία.

      Όσο για το πρώτο μέρος...
      Τεκνόλοτζι, τεκνόλοτζι, τεκνόλοτζι.
      Δυστυχώς (ή ευτυχώς, εξαρτάται πώς το βλέπει κανείς), δεν πιστεύω πως ο άνθρωπος ξεκίνησε από τον πίθηκο για αυτό και δεν έχω και πολλή διάθεση να παρακολουθήσω κάτι που κρατάει 2-3 ώρες από τη στιγμή που δεν έχουμε κοινή αφετηρία και ήδη έχω τόσες πολλές διαφωνίες με το zeitgeist.

      Προφανώς και η τεχνολογία κάνει τις ζωές μας καλύτερες, αλλά κάνει και τις ζωές μας χειρότερες (βλ. ατομική βόμβα, πυρηνική απειλή, συστήματα παρακολούθησης και πολλά άλλα άπειρα λοιπά) καθώς είναι αποδεδειγμένο ιστορικά ότι ακόμα και αν φτιάξουμε αμάξια διαρκείας και απαλλαγούμε από την ανάγκη για πετρέλαιο για παράδειγμα, σε καμία περίπτωση δεν μας εξασφαλίζει αυτό πως αυτομάτως (ούτε καν σταδιακά) θα απαλλαγούμε και από την τάση αυτοκαταστροφής που έχουμε ως είδος.
      Το οποίο μας γυρνάει και πάλι από εκεί που ξεκινήσαμε πριν δούμε καν το zeitgeist, στο ένα και μοναδικό θέμα: Όλα είναι θέμα ηθικής και άρα παιδείας όπως σου είπε κι ο φατ φατ.
      Τα χουν πει οι αρχαίοι πριν από μας.

      Όσο για τα λεφτά και την κατάργησή τους... Τα χε πει πρώτος ο Χριστός.

      Αλλά ξέχασα... ο τύπος μας λέει ότι ο Χριστός είναι απάτη και ξεπατικοτούρα του Όσιρη, αλλά αυτό το λέει μάλλον όχι από κακία αλλά επειδή δεν έκανε ούτε ένα "ταξίδι" στο Θιβέτ, δεν πέρασε ούτε μια βόλτα από την Αίγυπτο και δεν θέλησε να ρθει ούτε για έναν καφέ στην Ακαδημία του Πλάτωνα.

    • Kurosaki Ichigo avatar
      Kurosaki Ichigo @ xrhxa65 28/03/2010 11:51:32

      Αναφορικά με το πρώτο Zeitgeist (και όχι την διάλεξη) προσωπικά δεν θεωρώ οτι είναι στόχευσή του να αποδομήσει τον Χριστιανισμό συγκεκριμένα, απλώς επειδή απευθύνεται σε ανθρώπους που προέρχονται από χώρες οι οποίες τον έχουν ως κύρια θρησκεία, επικεντρώθηκε εκεί. Και δυστυχώς, το έκανε με περίεργο τρόπο.
      Δεν ανήκω στην κατηγορία ανθρώπων εκείνη η οποία πιστεύει πως πρέπει να αποδομηθούν συστηματικά οι θρησκείες από τον κόσμο, τουλάχιστον όχι μέσα στον επόμενο αιώνα. Δεν κρύβω πάντως οτι δεν πιστεύω στον Χριστιανισμό, χωρίς αυτό να σημαίνει οτι απορρίπτω τις μεταφυσικές ανησυχίες και πως αρνούμαι να σεβαστώ την πίστη του συναθρώπου μου, αν και έχω περάσει κι εγώ από ένα αντιδραστικό στάδιο μηδενισμού στην πορεία της ζωής μου το οποίο και έχω σταδιακά ξεπεράσει. Από ότι ξέρω, το «movement» δεν στηρίζεται σε χορηγίες και χρηματοδότηση παρά μόνο από την παράλληλη εργασία του δημιουργού και των συνεργατών του. Αν υπάρχει κάτι που με προβληματίζει ως προς τις προθέσεις του, είναι οτι κυκλοφορεί με ψευδώνυμο επίθετο το οποίο έχει έναν περίεργο συμβολισμό ως επιλογή. Πέρα από αυτό και δεδομένου οτι θεωρώ πως κάποια στιγμή θα έρθουν τα πράγματα τούμπα είτε το θέλουμε είτε όχι, πιστεύω οτι είναι μια καλή τροφή για σκέψη που δεν νομίζω οτι αποκλείει την ύπαρξη διαφορετικότητας και ιδιαιτεροτήτων στις κατα τόπους κοινότητες που οραματίζεται.

  3. Kurosaki Ichigo avatar
    Kurosaki Ichigo 27/03/2010 19:51:13

    Θυμάστε τα δύο ντοκυμαντέρ «Zeitgeist: The Movie» και «Zeitgeist: Addendum»? Για όσους το έχουν δει, φαντάζομαι θα συμφωνούν πως ενώ το πρώτο ξεκινάει πολύ στραβά, με αμφιλεγόμενες θέσεις και ανύπαρκτες πηγές, στην πορεία αναπτύσσει πολύ ενδιαφέροντα επιχειρήματα και οπτική.
    Όσοι θέλουν ας δουν αυτή την άκρως ενδιαφέρουσα διάλεξη του δημιουργού του ονόματι Peter Joseph. Δεν χρειάζεται να έχει δει κανείς τα δυο πρώτα ντοκυμαντέρ, χωρίς αυτό να σημαίνει οτι η διάλεξη αναλώνεται σε όσα έχουν ήδη ειπωθεί σε αυτά. Έχει άμεση σχέση με την ανάρτηση και νομίζω οτι ως πρόταση αντικρούει τον ισχυρισμό ότι η ανατροπή μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της βίας και του εξουσιασμού. Προσφάτως είδα ένα άλλο σημαντικό ντοκυμαντέρ, το «Collapse», που μου άφησε μια πικρή, απαισιόδοξη και μαύρη αίσθηση. Αυτή η διάλεξη όμως, ειδικά στο δεύτερο μέρος της, κάνει συγκεκριμένες προτάσεις, κατά τη γνώμη μου σχετικά επαρκώς τεκμηριωμένες:
    http://bluepillredpillyouchoose.blogspot.com/2009/12/peter-joseph.html

  4. Κοντη Λιζα avatar
    Κοντη Λιζα 27/03/2010 21:04:34

    ...του αντισημιτικού αυτού πλαστού πονήματος, που αργότερα αποτέλεσε τη βάση της ναζιστικής αντισημιτικής καταστολής και προπαγάνδας....

    Και αντισημιτικό και πλαστό. Πάλι καλά που δεν λέει να το καταστρέψουμε όπως διατείνονται πολλοί προοδευτικοί διανοουμενοι. Από αυτό και μόνο καταλαβαίνω πως το άρθρο είναι μούφα, δυστυχώς. Νάις τραι μπατ νοου σιγκαρ.

  5. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 27/03/2010 22:32:27

    Προς xrhxa65
    Αυτό που περιγράφεις φίλε μου είναι περίπου το "ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΟ ΚΡΑΤΟΣ" του Carlalberto Grilenzoni, θεωρητικού και αξιωματούχου του Φασισμού στην Ιταλία επί Μουσολίνι, διευρυμένο σε παγκόσμια κλίμακα. Το πως εφαρμόστηκε όμως η θεωρία στην Ιταλία το ξέρουμε όλοι. Επομένως....

    • xrhxa65 avatar
      xrhxa65 @ ΠΗΛΕΑΣ 28/03/2010 21:13:25

      δεν καταλαβαίνω πώς μπορείς και συνδέεις το δικό μου κείμενο με κάτι που μόνο εσύ πιθανόν συνδύασες....και ταυτόχρονα με "ταμπελώνεις" με φασιστικά κείμενα....έλεος.....αν είναι τόσο κακό το συνδικαλίζεσαι δεν καταλαβαίνω γιατί όλες οι κοινωνικές τάξεις το έχουν σαν υπέρτατο στήριγμα των δικαιωμάτων τους.....ξανά έλεος.....
      Αν οι κοινωνίες είναι και συμπεριφέρονται σαν ζωντανοί οργανισμοί, τότε ο δαρβίνειος νόμος της εξέλιξης θα "διαλέξει" τί και ποιός έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα να επιβιώσει .....
      'Οσο για την ταμπέλα που προσπαθείς να μου κολήσεις την αποποιούμαι ΜΕΤΑ ΒΔΕΛΥΓΜΙΑΣ.....
      Και μεταξύ μας.....δεν ξέρω πολλούς να έχουν αφιερώσει τον χρόνο τους για τέτοιου είδους αναγνώσματα....κι αυτοί που ξέρω να τον αφιερώνουν ,δεν είναι άξιοι να τους αφιερώσω ούτε μία αράδα....

  6. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 27/03/2010 22:47:25

    'Οσον αφορά τα "Πρωτόκολλα", αποδείχτηκαν στον αιώνα που πέρασε από τότε τόσο αληθινά, ώστε να έχει μικρή σημασία αν είναι όντως πλαστά, Που δεν το πιστεύω. Κι ο Μακιαβέλλι ένα μικρό πόνημα πολιτικής πρακτικής έκανε, για τα ιδιαίτερα μαθήματα στον πρίγκηπά του, αλλά έγινε παγκόσμιο κείμενο αναφοράς.

  7. fatfat avatar
    fatfat 28/03/2010 00:31:56

    @ Kurosaki Ichigo....τα ντοκυμαντέρ "Zeitgeist" σαν λύση αναφέρουν το "Venus Project".....με το οποίο διαφωνώ για τους ακόλουθους λόγους....η υπέρμετρη τεχνολογική πρόοδος ασφαλώς και μπορεί να εξαλείψει την πείνα από τον πλανήτη, αλλά δυστυχώς δεν θα μας κάνει καλύτερους ανθρώπους ή καλύτερη κοινωνία....αν υποθέσουμε δηλαδή, ότι αύριο θα έχουμε φαγητό όλοι οι άνθρωποι στη γη, αυτό θα μας κάνει αυτόματα και καλύτερους ανθρώπους?....βέβαια καλό είναι όλοι οι άνθρωποι να έχουν φαγητό, αλλά το Venus project ως σκοπό έχει μια καλύτερη κοινωνία, όχι μόνο την σίτιση του ανθρώπινου πληθυσμού....μόνο μέσω της ΠΑΙΔΕΙΑΣ μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι, πιο συγκαταβατικοί, πιο συμπονετικοί,πιο ευαίσθητοι.....γενικά το Venus project κάνει λόγο μόνο για τεχνολογική πρόοδο, αναφέρεται ελάχιστα στην παιδεία - μάλλον στην εκπαίδευση αναφέρεται - και αρκετά από τα παραδείγματα που αναφέρει π.χ τα ταχύτατα τραίνα, όχι μόνο είναι γνωστά εδώ και κάποιες δεκαετίες, αλλά και υλοποιούνται ήδη....η τεχνολογία δεν είναι πανάκεια....έχει καλή και κακή εφαρμογή....αλλά σίγουρα δεν μπορεί να μας βελτιώσει ως ανθρώπους ξεχωριστά ή ως είδος συνολικά....η τεχνολογία δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός, πρέπει να είναι το μέσον για την βελτίωση των συνθηκών που αντιμετωπίζει ο άνθρωπος....
    Άσε που δεν δίνει απάντηση σε μερικά βασικά ερωτήματα :
    α) το φαγητό ποιος θα το μοιράζει στους ανθρώπους, όταν δεν θα υπάρχουν χρήματα?
    β) Και ποιοι θα αναλάβουν και θα είναι υπεύθυνοι για την σίτιση, στέγαση, εκπαίδευση, προστασία όλων των ανθρώπων?
    Γιατί κάποιοι πάλι και τότε θα κυβερνούν, θα αποτελούν τις αρχές που θα διαχειρίζονται όλα τα πράγματα....
    ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ στο Venus Project ή στα ντοκυμαντέρ "Zeitgeist"?
    ΠΟΙΟΙ ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΟΤΕ? - τότε μάλιστα που τα εθνικά κράτη θα έχουν διαλυθεί ?-
    ΜΗΠΩΣ ΕΣKΕΜΜΕΝΑ ΤΟ ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΥΝ?
    Μήπως αυτοί που τότε θα κυβερνούν θα μπορούν να σταματήσουν να δίνουν τρόφιμα σε κάποιον που τους αντιπολιτεύεται ή απλώς διαφωνεί μαζί τους? Μήπως το όλο νέο σύστημα μετεξελιχθεί σε μια παγκόσμια δικτατορία, όπου οι κυβερνώντες θα κάνουν ό,τι θέλουν και θα μας ελέγχουν πλήρως με την χρήση υπερσύγχρονης τεχνολογίας?(αφού δεν θα έχουμε ούτε δικό μας σπίτι ,ούτε χρήματα,ούτε θα μπορούμε να παράγουμε φαγητό).
    Κατά την γνώμη μου με τα ντοκυμαντέρ "Zeitgeist" γίνεται μια συστηματική και προσεγμένη προσπάθεια εκμετάλλευσης των καλών προθέσεων των ανθρώπων για ένα καλύτερο κόσμο.....μην ξεχνάς ότι εκατομμύρια άνθρωποι που είχαν καλές προθέσεις τα τελευταία 100 χρόνια αγωνίστηκαν, βασανίστηκαν, σκοτώθηκαν για την ιδέα του κομμουνισμού, ο οποίος κατέληξε τελικά σε ένα διεφθαρμένο, τυρρανικό, γραφειοκρατικό,αντιδημοκρατικό καθεστώς.
    Ο κόσμος μας ασφαλώς δεν είναι και ο καλύτερος....και ασφαλώς πρέπει να αλλάξει προς το καλύτερο.....αυτό όμως θα γίνει, όχι με την τεχνολογική πρόοδο ή ανάπτυξη, αλλά μόνο όταν ΒΕΛΤΙΩΘΟΥΜΕ ως άνθρωποι μέσω της ΠΑΙΔΕΙΑΣ .....

    • Kurosaki Ichigo avatar
      Kurosaki Ichigo @ fatfat 28/03/2010 01:01:36

      Όλες οι ερωτήσεις που θέτεις, απαντώνται στο δεύτερο μέρος της διάλεξης. Δεν υποστηρίζω πως ο άνθρωπος αυτός «βρήκε τη λύση», αλλά δείχνει προς μια κατεύθυνση που θα πρέπει τουλάχιστον να μελετηθεί σοβαρά. Δες το βίντεο και θα καταλάβεις. Όταν είδα τα δύο Zeitgeist είχα ακριβώς τις ίδιες απορίες με εσένα. Αφότου άκουσα όλη τη διάλεξη, βρίσκω την πρότασή του άξια σοβαρής προσοχής.

  8. Επαγρυπνών avatar
    Επαγρυπνών 28/03/2010 02:55:57

    Το zeitgeist αποτελει ενα ακομα κολπο της νεας ταξης πραγματων και αυτο μπορει να το διαπιστωσει οποιοσδηποτε πολυ ευκολα.

    Μιλαει για θρησκευτικο φονταμενταλισμο και δογματισμο και χτυπαει τον...χριστιανισμο!!

    Για τον μουσουλμανικο φονταμενταλισμο και κυριως για τον εβραικο-σιωνιστικο κανει τουμπεκι ψιλοκομμενο.

    Μιλαει για ειρηνη και ειρηνιστικο κινημα αλλα για αυτους που εκτρεφουν τις δηθεν ειρηνιστικες ΜΚΟ και οι οποιοι ειναι γνωστοι μακελαρηδες του πλανητη κανει παλι τουμπεκι ψιλοκομμενο.

    Το εν λογω κινημα ειναι μερος της νεας αμερικανικης παγκοσμιας πολιτικης και απλα κοροιδευει τον κοσμο ωστε να νιωθει ενημερωμενος και αφυπνισμενος ενω ειναι ουσιαστικα ενα σχεδιο για την εξαπλωση του νεου αμερικανισμου.

    Μεσω αυτου του δηθεν κινηματος αγιοποιουνται ολες οι ομαδες που υπακουουν στο επιτελειο του σορος και αλλων μακελαρηδων και ετσι με προσχημα την ειρηνη,τον αντιρατσισμο και τον ανθρωπισμο γενικοτερα θα αποκτησουν περισσοτερη δυναμη,χρημα και δημοσια αποδοχη ωστε να μπορουν να υποστηριζουν καλυτερα τα σχεδια του νεου αμερικανισμου που εχει σαν πολιορκητικο κριο τις ΜΚΟ και κινηματα τυπου Zeitgeist,Indymedia κλπ

    Ενα αλλο θεμα ειναι οτι δεν φαινεται να τρεφει καθολου συναισθηματα για την διαφορετικοτητα και την συνεχεια υπαρξης των εθνων.Φαινεται ειναι κι αυτοι κατα του εθνισμου και της διαφορετικοτητας οπως οι αμερικανοι και ο ΓΑΠ!

    Επισης μιλα για την παντοδυναμια της τεχνολογιας που μπορει να λυσει χρονια προβληματα αλλα δεν μας λενε οι κυριοι ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΚΑΤΕΧΕΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΤΗΝ ΚΑΤΕΧΕΙ ΣΤΟΝ ΑΙΩΝΑ ΤΟΝ ΑΠΑΝΤΑ!

    ΕΔΩ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΣΤΙ...ZEITGEIST!!ΜΗΝ ΜΑΣΑΤΕ ΚΟΥΤΟΧΟΡΤΟ ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ!

  9. fatfat avatar
    fatfat 28/03/2010 05:25:32

    @ Επαγρυπνών...1) τα ντοκυμαντέρ Zeitgeist καταφέρεται κατά του χριστιανισμού, γιατί δημιουργήθηκε για να παρουσιαστεί σε Αμερικάνους, που γενικά έχουν μέτριο επίπεδο μόρφωσης και αρέσκονται σε θεωρίες συνωμοσίες (είναι κοινώς "αμερικανιές").....απλώς με το internet διαδόθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο και τώρα είναι της μόδας.....
    2) το έχεις πιάσει πάνω-κάτω το θεματάκι......
    3) όσοι είδαν τα ντοκυμαντέρ Zeitgeist, ας ψάξουν να βρουν τους συντελεστές τους και όσους αναφέρονται σε αυτά (π.χ Κρισναμούρτι,Albert Pike)και με έκπληξη θα διαπιστώσουν ότι αρκετοί από αυτούς σχετίζονται με την "Θεοσοφία" και τις αντιλήψεις της ή την μασωνία....δείτε το http://www.youtube.com/watch?v=tIFwYde604g

    και αν δεν πιστεύετε διαβάστε στο http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Pike
    το τμήμα "Freemasonry".....όσο για τον Κρισναμούρτι η Θεοσοφική Σχολή τον προόριζε για τον νέο Μεσσία.....η ιστορία έχει ως εξής : Το 1875 η Έλενα Πέτροβα Μπλαβάτσκι ιδρύει στη Νέα Υόρκη τη Θεοσοφική Εταιρεία, η βασιζόταν σε εσωτερικές και μεταφυσικές διδασκαλίες, όπως της Καμπάλα, των Γνωστικών, των Ινδουϊστών, των Βουδιστών κ.λπ. Οι ιθύνοντες της Θεοσοφικής Εταιρείας πίστευαν ότι στις αρχές του 20ου αιώνα θα ενσαρκωνόταν μια πνευματική οντότητα, πιθανώς αυτή που είχε πριν ενσαρκωθεί ως Χριστός και θα γινόταν ο νέος παγκόσμιος Διδάσκαλος.
    Το 1909, τότε που ο Κρισναμούρτι ήταν 14 χρονών, θεώρησαν ότι αυτός ήταν τον νέο Μεσσία, κάτι που διαπίστωσαν από τα εσωτερικά σημάδια που είχαν στα βιβλία τους και τα οποία μιλούσαν για την εμφάνιση αυτής της πνευματικής οντότητας. Η Θεοσοφική Εταιρεία ήλθε σε συνεννόηση με τους γονείς του και πήραν τον Κρισναμούρτι και τον αδελφό του στην Αγγλία, ώστε να πάρει την καλύτερη δυνατή μόρφωση και εσωτερική εκπαίδευση και να ετοιμαστεί κατάλληλα για το έργο του.
    Ιδρύθηκε τότε το Τάγμα του Αστέρος το οποίο ανέλαβε ο ίδιος ο Κρισναμούρτι και μέσα από τις δωρεές των μελών του σύντομα απέκτησε μεγάλη περιουσία που περιελάμβανε ένα πύργο στην Ολλανδία με πολλά στρέμματα και εκατομμύρια λίρες. Τα σχέδιά τους όμως δεν ευωδόθηκαν, διότι ο Κρισναμούρτι παράτησε το συγκεκριμένο Τάγμα.

    @ Kurosaki Ichigo...είδα την διάλεξη, η οποία βρίθει λαθών και ανακριβειών....διαφωνώ ριζικά σε πολλά θέματα....ένα μόνο θα ρωτήσω.....επειδή κάποιος υποστηρίζει ότι τα ανθρώπινα και ατομικά δικαιώματα είναι ψευδεπίγραφα ή επειδή κάποιος υποστηρίζει ότι αυτά καταπατούνται συνέχεια πρέπει να καταργηθούν?
    Sorry, αλλά προτιμώ να εμπνέομαι από ανθρώπους σαν τον Γκάντι και τον Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ, που στην τελική έδωσαν και την ζωή τους για τα ανθρώπινα και ατομικά δικαιώματα, παρά από τον συγκεκριμένο κύριο που τα απορρίπτει και καταφέρεται εναντίον τους.....τα ανθρώπινα, ατομικά δικαιώματα δεν είναι απλώς ένα κομμάτι χαρτί....είναι οι εκατομμύρια άνθρωποι που έχασαν την ζωή τους,βασανίστηκαν για να υπάρχουν σήμερα ανθρώπινα και ατομικά δικαιώματα....το ότι πολλοί σήμερα τα χρησιμοποιούν κατά δοκούν,τα καπηλεύονται δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα καταργήσουμε......και οι νόμοι όντως είναι ανθρώπινα κατασκευάσματα....όπως όλα τα πράγματα που κατασκευάζει ή επινοεί ο άνθρωπος...που το κακό?

  10. Λεωνίδας avatar
    Λεωνίδας 22/04/2010 12:32:57

    Συγχωρέστε με αλλά η συζήτηση, αν την κατάλαβα καλά, κινείται πολύ μακριά από το βιβλίο που αναφέρεται στο άρθρο.

    Πάντως ο John Gray είναι εξαιρετικός συγγραφέας. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι και η μίξη που κάνει μεταξύ σκεπτικιστικών και σχετικιστικών με συντηρητικά σχήματα σκέψης. Εξαιρετικός. Κυκλοφορούν κείμενά του και σε ελληνικές μεταφράσεις.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.