19/09/2009 19:37
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ένας διάλογος με τον κ. Μαγκριώτη για τα δημόσια έργα και τις συμβάσεις παραχώρησης



Σε δημοσίευμά μας «http://www.antinews.gr/?p=15086» αναφερθήκαμε σε δηλώσεις του υποψήφιου βουλευτού του ΠΑΣΟΚ Κ. Γ. Μαγκριώτη και στο θέμα της επαναδιαπραγμάτευσης συμφωνιών για τα δημόσια έργα και κυρίως τις συμβάσεις παραχώρησης για αυτοκινητοδρόμους. Ο κ. Μαγκριώτης μας απάντησε με σχόλιό του το οποίο αναδημοσιεύσουμε κι εδώ, για να ανταπαντήσουμε κι εμείς.

 Η απάντηση του κ. Μαγκριώτη

 «Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις επισημάνσεις σας, θα ήθελα όμως να σχολιάσω τα εξής:

1. Οι θέσεις μας αυτές δεν διατυπώθηκαν προεκλογικά, τις διατύπωσα πέρυσι την Άνοιξη από τις πρώτες ημέρες που μου ανέθεσε ο Γιώργος Παπανδρέου την ευθύνη αυτού του Τομέα.
2. Eμείς δεν είπαμε ποτέ «νταβατζήδες» τους κατασκευαστές. Έχεις απόλυτο δίκιο. Aν ήταν «νταβατζήδες» πριν 10 χρόνια σήμερα είναι «νταβατζήδες Χ 5», με βάση τον τζίρο και τις ανεκτέλεστες συμβάσεις που έχουν.
3. Οι επιχειρηματίες κάνουν τη δουλειά τους. Το σημαντικό όμως είναι στο κατά πόσο η εκάστοτε κυβέρνηση, επενδύει στην Α ή Β κατεύθυνση τους δημόσιους πόρους και πως τους διαχειρίζεται.
4. Θα ήθελα επίσης να σε ενημερώσω για τη διαφορά των «Συμβάσεων Παραχώρησης» του ΠΑΣΟΚ, από αυτές που έχει υπογράψει η Ν.Δ. Στις «Συμβάσεις Παραχώρησης» στη Αττική Οδό και στο Ρίο Αντίρριο υπάρχουν δύο ποιοτικά στοιχεία που τις διαφοροποιούν από αυτές της Ν.Δ.
α) Υπάρχει υψηλότερη συμμετοχή δημόσιας δαπάνης (Εθνική και κοινοτική), γεγονός που σημαίνει λιγότερη ιδιωτική συμμετοχή και λιγότερα κέρδη για τον επιχειρηματία.
β) Στις «Συμβάσεις Παραχώρησης» του ΠΑΣΟΚ υπάρχει μια ρήτρα η οποία λέει το εξής: Τη στιγμή που ο Παραχωρησιούχος εισπράξει το συμφωνημένο ποσοστό επί του κεφαλαίου που επένδυσε, (11,5% είναι στις συμβάσεις του ΠΑΣΟΚ, 12% για τις Συμβάσεις της ΝΔ), το έργο περνά στα χέρια του Δημοσίου. Γι’ αυτό και η σύμβαση για την Αττικό Οδό είναι για 18 χρόνια, ενώ οι Οδικοί άξονες που υπέγραψε η ΝΔ είναι για 30 ή 38 χρόνια.
Το χειρότερο όμως είναι ότι η ΝΔ στις δικές της Συμβάσεις ενσωμάτωσε έναν έμμεσο, τοπικό φόρο ουσιαστικά, όπως παραδέχτηκε σε ερώτησή μου στη Βουλή ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, γι’ αυτό το 70% περίπου των εισπράξεων του Παραχωρησιούχου από την εκμετάλλευση των οδικών αξόνων, είναι φόροι για το Κράτος. Το δικαιολόγησε μάλιστα αυτό λέγοντας, πως με αυτό τον τρόπο θα κατασκευάζει το κράτος για την επόμενη δεκαετία έργα.
Είναι η πιο νεοφιλελεύθερη και άδικη έμμεση τοπική φορολογία, γι’ αυτό μέχρι τώρα σχεδόν το 1/3 των διοδίων που προβλέπουν οι Συμβάσεις, έχουν επιβληθεί. Για λόγους πολιτικού κόστους η Κυβέρνηση μπροστά στην αντίδραση του κόσμου τα αναβάλει. Οι Παραχωρησιούχοι έχουν ήδη κάνει προσφυγές και θα τα πάρουν από το κρατικό προϋπολογισμό ή θα ζητήσουν παραπάνω χρόνια εκμετάλλευσης των έργων.
Θέλω ακόμα να σας ενημερώσω, ότι η Αττική Οδός και το Ρίο- Αντίρριο θα παραδοθούν γρηγορότερα στο δημόσιο, γιατί υπάρχει μεγαλύτερη πυκνότητα μετακινήσεων από ότι προέβλεπε η Σύμβασή τους.
Αυτούς τους εμμέσους φόρους υπέρ του κράτους στην επαναδιαπραγμάτευση εμείς θα αφαιρέσουμε.
Συνεπώς οι συμβάσεις είναι διαφορετικές, γιατί διαφορετική είναι η οικονομική και κοινωνική μας φιλοσοφία.
Για το «Ελευθέριος Βενιζέλος», που είναι με το καθεστώς της Εταιρείας «ICTS HBS Joint Venture Services», όπου το 55% έχει το Ελληνικό Δημόσιο. Αυτό το ποσοστό επιχείρησε να πουλήσει η ΝΔ μέσω του χρηματιστηρίου, λέγοντας ότι το δημόσιο θα εισπράξει πολύ περισσότερα από ότι επένδυσε στο αεροδρόμιο.
Αυτό αποδεικνύει ότι η επιλογή μας ήταν σωστή και φυσικά διαφωνούμε με την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου
Συνεπώς ούτε λαϊκισμός μας διακρίνει, ούτε αθέμιτες φιλοδοξίες»
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ

Η απάντηση μας στον κ. Γιάννη Μαγκριώτη

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Μαγκριώτη για τις επισημάνσεις του. Αποδεικνύει με την άμεση απάντησή του ότι αφενός διαβάζει το antinews.gr παρά τον προεκλογικό φόρτο και αφετέρου ότι δεν κρύβεται στα δύσκολα. Θα θέλαμε, όμως, να επισημάνουμε τα εξής:

Σε ότι αφορά την Αττική οδό, πράγματι μπορεί να επιστρέψει στο Δημόσιο πολύ νωρίτερα η εκμετάλλευσή της εξαιτίας του υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου πράγμα που σημαίνει περισσότερα έσοδα για τον επιχειρηματία. Όμως, το ερώτημα είναι γιατί όταν ξεκίνησε η χάραξη του δρόμου δεν προβλέφθηκε όλος αυτός ο χαμός που γίνεται στην Αττική οδό και ο οποίος την έχει καταντήσει... Πανεπιστημίου σε ώρα αιχμής; Αποτέλεσμα είναι να κρίνεται απόλυτα αναγκαία η δημιουργία των νέων αυτοκινητόδρομων Αττικής που εξήγγειλε πριν τις εκλογές ο Γ. Σουφλιάς.

Σχεδιάστηκε δηλαδή ένας δρόμος με πρώτο μέλημα να επεκταθεί για να έχει δουλειά ο εργολάβος μέχρι τα εγγόνια του;

Ή μήπως είναι τυχαία η πρόταση που είχε κάνει ο Άκτωρας του κ. Μπόμπολα να φτιάξουν αυτοί την επέκταση της Αττικής οδού με αντάλλαγμα την επέκταση της συμφωνίας παραχώρησης για περισσότερα χρόνια;

Με λίγα λόγια κάνουμε έργα στην Ελλάδα όχι για να εξυπηρετούν τους πολίτες αλλά για να έχουν ανεκτέλεστα οι κατασκευαστικές.

Και στο κάτω – κάτω της γραφής οι νέοι άξονες της Αττικής πρέπει να επανασχεδιαστούν μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του Αυγούστου. Αυτό πρέπει να είναι το κύριο μέλημα του ΠΑΣΟΚ αν γίνει εξουσία. Να φτιάξει από την αρχή ένα χωροταξικό σχεδιασμό ο οποίος δεν θα εγκλωβίζει εκατομμύρια Έλληνες στο λεκανοπέδιο της Αττικής με αποτέλεσμα να χρειάζονται και περισσότεροι δρόμοι για να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα.

Χρειάζονται νέες Εγνατίες και Ιόνιες οδοί για ανάπτυξη στην περιφέρεια όχι άλλο τσιμέντο για το Λεκανοπέδιο.

Και μια δεύτερη επισήμανση για τα διόδια. Να αναγνωρίσουμε στον κ. Μαγκριώτη ότι έχει το θάρρος να λέει ότι θα μειώσει καταργώντας τους τοπικούς φόρους που έχουν μπει πάνω στο αντίτιμο που πληρώνουμε.

Το υπουργείο Οικονομίας το ρώτησε που θα βρει για να αναπληρώσει τα χαμένα έσοδα;

ΟΚ, να καταργηθούν οι έμμεσοι φόροι, αλλά όταν θα έλθει η ώρα εκείνη θα βγουν στα χαρακώματα οι πράσινοι υπουργοί στην πλατεία Συντάγματος ή ακόμη και οι δήμαρχοι που εισπράττουν μερίδιο από τα έσοδα και θα φωνάζουν, οπότε τι θα κάνει και το ΠΑΣΟΚ θα ξεχάσει τις υποσχέσεις του.

 Συμπερασματικά αυτό που λέμε είναι να πάψουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις να είναι υποχείρια των εργολάβων. Να φτιάχνουν καθαρούς διαγωνισμούς με συμβάσεις που εξυπηρετούν τον Έλληνα πολίτη κι όχι λεόντιες συμφωνίες που γεμίζουν τα ταμεία των νταβατζήδων και αδειάζουν των πολιτών.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 19/09/2009 19:45:57

    Το 4.α., ας πούμε... Μεγαλύτερη συμμετοχή του Δημοσίου για να βγάλει λιγότερα ο ιδιώτης. Τι τρίχες... Μου θυμίζει τι έλεγε ο J. Wellington Whimpy στον Popeye: I would gladly pay you Tuesday, for a hamburger today, Popeye.

    Τα ψιλά γράμματα στις συμβάσεις παραχώρησης έχουν περισσότερα λεφτά από τα χοντρά. ΔΕΝ θα μάθει ποτέ κανείς μας τα ψιλά γράμματα.

  2. Γιάννης Μαγκριώτης avatar
    Γιάννης Μαγκριώτης 20/09/2009 00:43:33

    Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις επισημάνσεις σας, θα ήθελα όμως να σχολιάσω τα εξής:

    1. Για την Αττική Οδό, θέλω και πάλι να σου διευκρινίσω ότι δεν βγάζει περισσότερα χρήματα ο Παραχωρησιούχος από την αρχική συμφωνία, γιατί αποχωρεί από την εκμετάλλευσή της, γρηγορότερα από τα 18 χρόνια.
    2. Τα υψηλά και πυκνά διόδια στις Συμβάσεις Παραχώρησης της Ν.Δ έχουν όπως διευκρίνισα στην πρώτη μου απάντηση έχουν ενσωματωμένους πολλούς έμμεσους, τοπικούς και άδικους φόρους. Δηλαδή οι πολίτες της Ηπείρου θα πληρώσουν με τα διόδια την κατασκευή της Ιόνιας Οδού και επιπλέον θα πληρώνουν και πολλαπλάσιους έμμεσους φόρους. Το ίδιο ισχύει και για τις άλλες περιφέρειες, την Πελοπόννησο, τη Θεσσαλία, την Στερεά Ελλάδα. Αυτό είναι απολύτως άδικο για την Περιφέρεια. Αυτή είναι ακραία, νεοφιλελεύθερη δεξιά αντίληψη. Η Ελλάδα τα επόμενα χρόνια δεν έχει ανάγκη από μεγάλα δημόσια έργα. Έχει ανάγκη από μικρά και μεσαία, για την ανάπτυξη της περιφέρειας και αυτά πρέπει να γίνει με δημόσιους πόρους και όχι με τοπικούς φόρους. Δεν φτάνει που η Περιφέρεια είναι πολύ πίσω σε ανάπτυξη και ευημερία, τώρα που ήρθε και η σειρά της να γίνουν και σε αυτή κάποια έργα, την υποχρεώνουν να τα πληρώσει η ίδια. Τα έργα στην περιφέρεια πρέπει να γίνουν με πόρους από τη γενική φορολογία. Δεν είναι δυνατόν με δημόσιους πόρους να έγιναν τα Ολυμπιακά έργα και τα έργα στην Θράκη, την Ηλεία και σε άλλες περιφέρειες, να γίνουν με τοπικούς φόρους.
    3. Όσο αφορά τους «Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής» και την κατεπείγουσα δημοπράτησή τους, 24ώρες πριν την προκήρυξη των εκλογών, σου στέλνω τη δημόσια τοποθέτησή μου ως Υπεύθυνος του Τομέα Δημοσίων Έργων του ΠΑΣΟΚ, http://www.pasok.gr/portal/resource/contentObject/id/5b57fc57-7bae-4789-add2-44cc4eabc34b η όποια κινείται στο πλαίσιο περίπου και της δική σου προσέγγισης.
    Mε εκτίμηση
    Γιάννης Μαγκριώτης

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Γιάννης Μαγκριώτης 20/09/2009 01:41:31

      Μπορείς τώρα να μας πείσεις και για το ότι δεν θα ορμήξουν σαν ύαινες, τα καρτάλια που παριστάνουν τους πασόκους (είναι "πασόκ" μόνο και μόνο διότι ανδρώθηκαν επί εποχής που κυβερνούσε το κόμμα) επί δικαίων και αδίκων; Στη θεσσαλονίκη, τουλάχιστον, όλοι οι στην απ`έξω ευρισκόμενοι εδώ και 5 χρόνια, ακονίζουν τα μαχαίρια τους με σκοπό να αλώσουν το δημόσιο, τις ΔΕΚΟ και γενικά ότι μπορούν. Αν το κίνημα σου κατορθώσει να απομονώσει όλους αυτούς που στάθηκαν η αίτία για 2 χαμένες εκλογικές μάχες, τότε ίσως μακροημερεύσετε ξανά. Αμφιβάλλω όμως. Όλοι σας χρωστάτε γραμμάτια στα μικρομεσαία κομματικά στελέχη, που προκειμένου να φάνε, έχουν κάνει πολύ κόσμο να αναθεμετίζει την ώρα που ψήφισε πράσινα. Αυτή είναι η κατάρα του ΠΑΣΟΚ. Τα μικρομεσαία κομματικά καρτάλια, που αποξενώνουν αντί να φέρνουν κόσμο στο χώρο.

  3. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 20/09/2009 01:28:19

    Μια ερωτηση στον Κ Μαγκριωτη,

    - Γιατι κ Μαγκριωτη, τα ΜΜΕ του Κ Μπομπολα στηριζουν απροκαλυπτα το ΠΑΣΟΚ ??

    ΠΠ

  4. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 20/09/2009 08:10:48

    Σε περίπτωση που είστε καλοπροαίρετος (που prima facie είστε, λέω εγώ) κε Μαγκριώτη, να σας πω δυο πραγματάκια.

    Οι συμβάσεις παραχώρησεις είναι θαυμάσιος τρόπος να κάνετε έργα. Βάζουν την ιδιωτική πειθαρχία και σχεδιασμό να κάνουν κάτι που δημόσιοι υπάλληλοι δεν θα μπορούσαν. Βάζουν ιδιωτες να ρισκάρυν λεφτά). Βάζουν πολλών ειδών δανειστές, με εγγύηση, χωρίς εγγύηση, βραχυπρόθεσμους, μακροπρόθεσμους, να δώσουν λεφτά. Αποτελεσματική προσέλκυση ιδίων και δανειακών κεφαλαίων. Και το καλύτερο, για τελευταίο: Μεγάλο κομμάτι του κόστους το φορτώνεται ο χρήστης και όχι η θεία μου στο χωριό.

    Θα σας πω τώρα που γίνεται η κλοπή σε βάρος του φορολογουμένου: Στην αλλαγή μικρών λεπτομερειών, που εύκολα πλασσάρονται σαν βελτίωση, αλλα στην πργαματικότητα αλλάζουν την σχέση απόδοσης-ρίσκου. Για δείτε την αλλαγή στο αεροδρόμιο π.χ. Αλλαξε επί Πασόκ. Δήθεν προς όφελος του Δημοσίου. Έχετε και γνωμάτευση. Θα μου πείτε "Μα τι να κάνω, έχω και γνωμάτευση". Να ρωτάτε ποιός ζητάει την αλλαγή. Να το ζητάτε γρραπτά. "Θέλω να αλλάξω, γιατί έχει μεγάλες αβεβαιότητες στην εξόφληση και προτιμώ τα λεφτά μου τώρα και όχι δέκα και καρτέρι" Παράδειγμα λέω. Το αν εκ των υστέρων βγήκε σε καλό ή σε κακό δεν μετράει.Αυτό που μετράει είναι η εκ των προτέρων απόδοση και το εκ των προτέρων ρίσκο. Ψιλά γράμματα για τον σοφότερο πολτικό. Αλλά εκεί είναι η ρεμούλα.

    Για το αεροδρόμιο, θα σας πούνε πχ ότι επί Λαλιώτη η σύμβαση βελτιώθηκε προς όφελος της Ελληνικής πλευράς. Δεν ειναι έτσι. Η σύμβαση Μάνου ήταν καλύτερη (για εμάς) αλλά όσο και να την διαβάσετε εσείς η ο κοινός άνθρωπος, δεν θα το καταλάβετε. Τα ψιλά γράμματα.

    Οι συνέπειες της αλλαγής στην σύμβαση του αεροδρομίου? Έγινε δύσκολη η ΟΑ. Καλό για τον Βγενόπουλο, κακό για τον φορολογούμενο. Ή, το αεροδρόμιο έγινε ένα μικρό περιφερειακό αεροδρόμιο της ΝΑ Ευρώπης και όχι το hub που θα μπορούσε να είναι. Το διαφυγόν κέρδος είναι εξ ίσου κακό με την ζημιά.

    • Ο Ιθαγενής avatar
      Ο Ιθαγενής @ archaeopteryx 20/09/2009 11:32:03

      Θα σε στενοχωρήσω λίγο φίλε μου.
      Τον σχεδιασμό και την κατάρτιση τευχών διαγωνισμού, με όλες τις λεπτομέρειες για όλα τα έργα, δημόσιοι υπάλληλοι τις φτιάχνουν και τις εγκρίνουν.
      Οπότε το δεν μπορούσαν πάει περίπατο.
      Το πρόβλημα είναι ότι τα τεχνικά δελτία συντάσσονται με τις εντολές των πολιτικών προϊσταμένων. Ακόμα και έτσι υπάρχουν τα ελάχιστα, (που ο θαυμάσιος ιδιωτικός τομέας δεν τα τηρεί και ας τα έχουν αποδεχτεί από τη συμμετοχή στην διαδικασία), για αυτό υπάρχουν αμέτρητα έργα που δεν τα παραλαμβάνουν οι κακοί δημόσιοι υπάλληλοι.
      Όταν λοιπόν τα ΤΔ καταρτίζονται με βάση το τι θέλουν να γίνει (όχι ποιος να πάρει τη δουλειά, δεν γίνονται αυτά στην χώρα μας), γίνει ο διαγωνισμός, βγει ο ανάδοχος, στην πορεία αρχίζουν οι τροποποιήσεις, οι αλλαγές, τα ψιλά γράμματα κλπ.
      Το σύστημα σπάει πολύ απλά, το θέμα είναι ότι κανείς δεν το ακουμπά και για αυτό το ισοζύγιο των κρίσεων για το ΥΠΕΧΩΔΕ τα τελευταία χρόνια είναι θετικότατο από τα ΜΜΕ.
      Αν πέσουν στα χέρια κάποιων οι αρχικοί φάκελλοι για όλα τα μεγάλα έργα (Ολυμπιακούς, Μετρό, Αεροδρόμιο, Αττική, Εγνατία κλπ) πως ήταν και του τι έγινε θα δει το ....χάος σε κόστος, έργα, χρόνο, κλπ.
      Σίγουρα ο Δημόσιος Τομέας έχει λαμόγια, απατεώνες και κλέφτες, όπως και κάθε άλλος Τομέας της κοινωνικής δραστηριότητας.
      Το ερώτημα είναι γιατί οι πολιτικοί προϊστάμενοι τα διατηρούν, τα προστατεύουν και τα φροντίζουν...

      ΥΓ

      Φίλε Μαγκριώτη έχεις ένα μικρό σφάλμα, κάποιοι θα πάρουν τα χρήματά τους 18 χρόνια νωρίτερα, όσο αφορά την Αττική Οδό.
      Για τα μεγάλα έργα θα διαφωνήσω, η χώρα χρειάζεται:

      -κεντρικό σχεδιασμό για την κατασκευή αυτοκινητόδρομων με σιδηροδρομικές τροχιές διπλής κατεύθυνσης, μαρίνες και λιμάνια σε κάθε νησί και 10 νέα μεγάλα πλήρη νοσοκομεία, ένα σε κάθε γεωγραφική και όχι εκλογική περιφέρεια.
      -τα τοπικά έργα απλά λόγω προϋπολογισμού, θα είναι σπάσιμο για να μην γίνει διεθνής και να χρηματοδοτηθούν οι τοπικοί υπεργολάβοι.
      Όσοι κατασκευαστές μιλούν για τοπικά έργα, μιλούν μόνο για ...Δημόσια Χρηματοδότηση, όλοι έχουμε μετρήσει τις λακκούβες των τοπικών έργων....

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ Ο Ιθαγενής 21/09/2009 10:26:10

        συμφωνώ απόλυτα με το τι λες, και σίγουρα δεν είναι 100% διαφανή και ρόδινα. Ωστόσο τα τεύχη δημοπράτησης συντάσσονται με την βοήθεια συμβούλων και δικηγόρων που μπορεί να ειναι "λαμόγια" αλλά μπορεί να είναι και σοβαροί (και συνήθως είναι δημόσια πληροφορία ποιοί είναι). Συχνά οι σύμβουλοι και οι δικηγόροι έχουν την εκ των προτέρων αποψη πχ του Υπεχωδε, ή του Γ.Γ., και επομένως των "πελατών", αλλά αυτοί, οι συμμετέχοντες με ίδια κεφάλαια, και οι συμμετέχοντες με δανειακά είναι 3 διαφορετικές ομάδες με διαφορετικά συμφέροντα και κοινό στόχο. Έτσι υπάρχει κάποια ισορροπια, έστω και εάν όλοι ξέρουν ότι τη δουλειά θα την παρει ο Χ...

        Τα έργα γίνονται σχετικά αποτελεσματικά με συγχρηματοδοτήσεις (και όταν μάλιστα εμπλέκεται και η ΕΕ, οι βρωμιές είναι ελεγχόμενες), και δεν διαφωνώ ότι ο σχεδιασμός πρέπει να είναι κεντρικός...

        Τώρα βέβαια τα λεφτα έχουν στενέψει και πολλά από αυτά είναι ακαδημαϊκά...

  5. ataktos avatar
    ataktos 20/09/2009 11:40:33

    Αγαπητέ παρακαλώ διαβάστε λίγο το Κεφαλαίο του Κ.Μαρξ με της πρόσφατες αναλύσεις της π.χ. κ.Α. Βλαχου και μετά τα λέμε .Το παράδειγμα παραχωρήσεις της Ελληνικός Χρυσός στον Μπόμπολα είναι σκαστή παγκόσμια πρωτοτυπία θέλετε μάθημα οικονομίας και ηθικής

  6. ataktos avatar
    ataktos 20/09/2009 11:52:25

    Και συνεχίζω έχουν αποστραγγίσει 300.000 στρέμματα του Κακαβου εδώ και 10 χρόνια(εξωτερικό κόστος) έχουν δημιουργήσει δηλ. μια ατομική θερμική βόμβα στην Χαλκιδική .Είδατε κανέναν π.χ. εκκλησιά ,κράτος (δασαρχείο) ιδιοκτήτης και αυτός να διαμαρτύρεται για αυτό το γεγονός .

  7. Λ.Βασιλειος avatar
    Λ.Βασιλειος 14/10/2009 14:59:41

    Το ΠΑΣΟΚ δεν εχει κανενα δικαιωμα να τις κανει γιατι το ψηφισαμε για την πρασινη αναπτυξη.
    Πρασινη αναπτυξη δεν σημαινει αναπτυξη της Αττικης οδου αλλα αναπτυξη των μεσων σταθερης τροχιας.
    Πιστευω στην νεα κυβερνηση αλλα ειμαι και ο πρωτος που θα αντιδρασει αν αναφερθει ξανα το θεμα επεκτασεων της Αττικης οδου στην Αθηνα.
    ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΚΑΥΣΑΕΡΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ!ΑΦΗΣΤΕ ΜΑΣ ΝΑ ΑΝΑΠΝΕΥΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕ ΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ!

    (και για οποιον υποστηριζει οτι θα λυθει το κυκλοφοριακο με νεους δρομους ας ρωτησει καποιον συγκοινωνιολογο που υποστηριζει οτι οι νεοι δρομοι φερνουν νεα αυτοκινητα και αυξανουν το προβλημα).

  8. Λ.Βασιλειος avatar
    Λ.Βασιλειος 14/10/2009 15:02:28

    Tα ποσοστα και η χρηματοδοτηση ελαχιστα μας ενδιαφερουν.
    Τα εργα αυτα δεν πρεπει να γινουν,κινουνται σε λαθος κατευθυνση,επιδεινωνουν το συγκοινωνιακο(ειμαι πολιτικος μηχανικος) και δεν εξυπηρετουν την πολιτικη της πρασινης αναπτυξης.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.