#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
10/05/2011 22:59
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Tο μνημόνιο δεν δουλεύει» λέει ο Κρούγκμαν και προτείνει σαν παράδειγμα την Αργεντινή



Διστακτικός απέναντι στην προοπτική μιας «ηρωικής εξόδου» της Ελλάδας από την ζώνη του ευρώ εμφανίζεται ο νομπελίστας Πολ Κρούγκμαν. Σε σύντομο σχόλιο του στην προσωπική ιστοσελίδα του, ο διάσημος Αμερικανός οικονομολόγος ασκεί κριτική σε άρθρο του συναδέλφου του Μαρκ Βάισμπροτ, ο οποίος προτείνει ανοιχτά την ελληνική αποχώρηση από το ευρώ, παραθέτοντας μάλιστα το προηγούμενο της Αργεντινής ως παράδειγμα προς μίμηση για την Αθήνα.

«Συμφωνώ με πολλά από όσα λέει [ο Βάισμπροτ], αλλά δεν είμαι έτοιμος να συστήσω αυτό το βήμα, για δύο λόγους», γράφει ο Κρούγκμαν. «Πρώτον, ενώ συμφωνώ στον παραλληλισμό Ελλάδας και Αργεντινής, δεν πιστεύω ότι πρόκειται για τέλεια παράλληλο: αν και η Αργεντινή είχε «κλειδώσει» το πέσο με το δολάριο, εξακολουθούσε να συναλλάσσεται με πέσος. Αυτό σημαίνει πως το ''ξεκλείδωμα'' από το δολάριο ήταν πολύ ευκολότερο, από πρακτικής άποψης, από ότι θα ήταν μια έξοδος από το ευρώ. Και η πρακτική πλευρά της εξόδου μετράει πολύ: μπορεί να κάνει την διαφορά ανάμεσα σε μια σύντομη περίοδο σοκ, και μια παρατεταμένη χρηματοπιστωτική διάλυση».

«Δεύτερον, η Ελλάδα είναι μια συγκριτικά φτωχή χώρα, με ιστορικό εύθραυστης διακυβέρνησης… Έχει λοιπόν πολλά να κερδίσει από την συνέχιση της συμμετοχής της στο ευρωπαϊκό σχέδιο –συγκεκριμένα οφέλη όπως η βοήθεια από τα ταμεία συνοχής, αλλά και λιγότερο συγκεκριμένα, όπως η γενικότερη οικονομική και πολιτική σταθερότητα που προκύπτει από την συμμετοχή σε μια μεγάλη δημοκρατική συμμαχία. Μια έξοδος από το ευρώ θα έκανε πολύ μεγαλύτερη ζημιά στην Ελλάδα, από εκείνη που υπέστη η Αργεντινή υποτιμώντας το πέσο», συμπληρώνει ο Κρούγκμαν.

Κατά τα άλλα όμως συμφωνεί πλήρως με τον συνάδελφο του: «Ο Βάισμπροτ έχει δίκιο όταν λέει πως το πρόγραμμα σωτηρίας της Ελλάδας δεν λειτουργεί, και δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει. Το λιγότερο που πρέπει να γίνει είναι μια αναδιάρθρωση του χρέους που να οδηγεί σε πραγματική συρρίκνωση του, και όχι απλά σε χρονική επιμήκυνση. Όσο περισσότερο η κατάσταση αυτή παραμένει ανεπίλυτη, τόσο λιγότερες ελπίδες έχω πως η Ελλάδα θα καταφέρει να μείνει στο ευρώ, ακόμη και αν το επιθυμεί», καταλήγει ο Κρούγκμαν.

Να σημειωθεί εδώ ότι, κατά τον Βάισμπροτ, η απειλή της ελληνικής κυβέρνησης να φύγει μονομερώς από το ευρώ (την οποία αντιμετωπίζει ως δεδομένη, με βάση το ρεπορτάζ του Spiegel) είναι «το καλύτερο για τους Έλληνες πολίτες». Κατά την γνώμη του μάλιστα η απειλή «θα έπρεπε να είχε διατυπωθεί από καιρό», και η ελληνική κυβέρνηση «πρέπει να είναι προετοιμασμένη για να την υλοποιήσει… Όσο κι αν κοστίσει μια τέτοια κίνηση βραχυπρόθεσμα στην Ελλάδα, είναι πολύ απίθανο πως το κόστος αυτό θα είναι μεγαλύτερο από τα πολλά χρόνια ύφεσης, στασιμότητας και υψηλής ανεργίας που της ''προσφέρουν'' σήμερα οι Ευρωπαίοι».

Χρησιμοποιώντας το αργεντίνικο παράδειγμα, ο Βάισμπροτ επιχειρηματολογεί πως μια Ελλάδα χωρίς ευρώ θα μπορούσε να επιστρέψει στην ανάπτυξη πολύ ταχύτερα και να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της, ενώ τονίζει πως το επιχείρημα της μεγάλης αύξησης του χρέους, λόγω της υποτίμησης, δεν παίζει κανένα ρόλο, αφού όπως η Αργεντινή, έτσι και η Ελλάδα δεν πρόκειται τελικά να πληρώσει παρά μόνον ένα μικρό κλάσμα των σημερινών υποχρεώσεων της: το Μπουένος Αίρες συγκεκριμένα πλήρωσε μόνον το εν τρίτον του χρέους που είχε σωρεύσει προ της στάσης πληρωμών.

Ο Βάισμπροτ, που διευθύνει το Κέντρο Οικονομικών και Πολιτικών Ερευνών (CEPR), επιτίθεται με σκληρότητα στην «αντίληψη των πιστωτών, που έχουν υιοθετήσει και οι αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ότι μια χώρα που έχει σωρεύσει πάρα πολλά χρέη πρέπει να ''τιμωρηθεί'', ώστε να μην ενθαρρύνεται η ''κακή συμπεριφορά''. Όμως η συλλογική τιμωρία μιας ολόκληρης χώρας για τα παρελθόντα λάθη των ηγετών τους, μπορεί να ικανοποιεί κάποιους από ηθικής πλευράς, αλλά σίγουρα δεν είναι στέρεη βάση πολιτικής», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Εξίσου απορριπτικός είναι ο αναλυτής και με την θεωρία της διάσωσης της Ελλάδας, όπως και της Ιρλανδίας, της Ισπανίας και της Πορτογαλίας, διά της «εσωτερικής υποτίμησης» - δηλαδή την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας μέσω των μαζικών απολύσεων και της μείωσης των μισθών. «Το κοινωνικό κόστος είναι υπερβολικά υψηλό, και η συνταγή σπάνια δουλεύει: η ανεργία διπλασιάστηκε στην Ελλάδα, υπέρ-διπλασιάστηκε στην Ισπανία και υπέρ-τριπλασιάστηκε στην Ιρλανδία, κι όμως η οικονομική ανάκαμψη παραμένει άπιαστο όνειρο», τονίζει.

http://www.tovima.gr/

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 10/05/2011 23:18:34

    Το μυαλό του και μια λίρα που είμαστε φτωχή και ασταθής χώρα και χωρίς την Ευρώπη τι θα απογίνουμε οι έρμοι! Είμαστε η χώρα με τη ταχύτερη οικονομική ανάπτυξη στην Ευρώπη στις δεκαετίες 1950 και 1960, μεγαλύτερη και από αυτή της Γερμανίας. Μια χαρά τα πηγαίναμε και στα 1970 και αν δεν ερχόταν η λαίλαπα του ΠΑΣΟΚ και, προηγουμένως, η εθνική ταπείνωση του κυπριακού λόγω της προδοσίας συγκεκριμένων πολιτικών μας και στρατιωτικών μας, σήμερα θα ήμασταν τοπική υπερδύναμη.

    Απορώ πού ζουν αυτοί οι άνθρωποι και από πού αντλούν στοιχεία για την πραγματικότητα...

    • Kostas D avatar
      Kostas D @ Επώνυμος 10/05/2011 23:22:52

      ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ!!!!!!!!!!!!
      Και συν τοις αλλοις η χωρα με τη ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ θεση στον παγκοσμιο χαρτη!!!!!!!
      Μια ζωη οι δυναστες μας ηθελαν να αισθανομαστε...."μικροι" ..."φτωχοι" και αλλες τετοιες τριχες που ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ!!!!!!!!!

      • Kostas D avatar
        Kostas D @ Kostas D 10/05/2011 23:51:51

        Διαφωνω ομως καθετα με αυτο που εγραψες για το Δεν Πληρωνω,
        μιας κι εφοσον ΔΕΝ ΕΥΘΥΝΟΜΑΙ, ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΑΩ, ΔΕ με πληρωνουν ωστε να εχω τα "στοιχειωδη"....Υστερα ΔΙΑΚΑΙΩΝΟΜΑΙ βλεποντας οτι ΟΛΑ εγιναν "υπογεια΄".....αρα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ που να χτυπιουνται..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • Επώνυμος avatar
          Επώνυμος @ Kostas D 11/05/2011 07:46:27

          Εννοείς μάλλον, αυτό που έγραψα στην άλλη ανάρτηση. Την εξήγησα κάπως τη σκέψη μου σε άλλο σχολιαστή. Δεν αναφέρομαι σε αυτό που λες εσύ, αλλά στο πως επιδρά ιδεολογικά το "δεν πληρώνω" στη διεργασία της εσωτερικής υποτίμησης.

    • Orestios avatar
      Orestios @ Επώνυμος 10/05/2011 23:49:16

      +1000 Επώνυμε.
      Τα Assets θέλουν.
      Για όσα λένε φρόντησε ο Παπανδρέου με την κατασυκοφάντηση που έκανε.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Επώνυμος 11/05/2011 01:41:41

      Κι όμως, Επώνυμε.

      Ασταθής χώρα (πολιτικά) μπορεί να μην είμαστε (ως τώρα), αλλά πες μου τι πρωτογενή παραγωγή έχουμε, που θα μπορούσε να μας εξασφαλίσει αυτάρκεια και στοιχειωδώς ικανοποιητικές εξαγωγές. Δυστυχώς η αποβιομηχάνιση που ξεκίνησε ο Ανδρέας διώκοντας τη βιομηχανία, και ολοκλήρωσε ο αχαμνός λογιστάκος με τον χρηματιστηριακό καζινοκαπιταλισμό, θα απαιτήσει χρόνια για να αναστραφεί. Μέχρι τότε, τι;

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Αυριανιστής 11/05/2011 01:44:06

        Ειρήσθω εν παρόδω, η πτωχευμένη Αργεντινή είχε σημαντική εξαγωγική γεωργοκτηνοτροφική δραστηριότητα, καθώς και ήδη εκμεταλλεύσιμα -ήδη, όχι του αγίου αποτέτοιου ανήμερα- κοιτάσματα πετρελαίου.

    • Sardax avatar
      Sardax @ Επώνυμος 11/05/2011 01:51:38

      Επώνυμε, αυτά για τα οποία τον ψέγεις, τα λέει κάποιος που καταθέτει το ονοματεπώνυμό του και έχει κάποιους τίτλους στο ενεργητικό του. Παρακολουθώ εδώ και καιρό τον τρόπο που γράφεις και ομιλείς επί παντός οικονομικού, κοινωνικού και πολιτικού επιστητού με άκρως αλαζονικό, αφοριστικό και συνηθέστατα εριστικό τρόπο. Μακάρι να γνωρίζαμε όσοι σε διαβάζουμε ποιος είσαι και τι έχεις να επιδείξεις ως προσωπικότητα στην κοινωνία προκειμένου να γνωρίζουμε εμείς οι υπόλοιποι αδαείς κατά πόσο θα πρέπει να παίρνουμε στα σοβαρά τις ενστάσεις, τις αντιρρήσεις και τις μαχητικές προτροπές σου προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση.

      • Orestios avatar
        Orestios @ Sardax 11/05/2011 02:09:48

        Ο Πάγκαλος είσαι και ζητάς πιστοποιητικά?
        Σίγουρα δεν αντέχεις την κριτική.
        Ούτε μπορείς να υπάρξεις σε χώρο όπου διακινούνται ελεύθερα ιδέες.

        • Sardax avatar
          Sardax @ Orestios 11/05/2011 02:23:06

          Απλά επισημαίνω και υπενθυμίζω πως όταν ο αντίλογος γίνεται συστηματικά σε τέτοιο τόνο και ύφος επί παντός επιστητού σε οξύτατους τόνους και ο εν λόγω τακτικός αρθρογράφος μέχρι και κεντρικών αναρτήσεων εδώ καταγγέλλει τακτικά ως εγκάθετο νεοταξίτη τον άλφα ή βήτα σχολιαστή που δεν του κάθεται καλά στο μάτι, φτάνοντας στο σημείο μέχρι και να βγάζει άχρηστο ή βαλτό έναν νομπελίστα, καλό θα ήταν επιτέλους να ξέραμε κι εμείς οι υπόλοιποι που τον διαβάζουμε από που αντλεί την αυτοπεποίθηση αυτή να κινείται έτσι σε αυτόν εδώ τον χώρο.
          Όχι βέβαια οτι προσωπικά συμφωνώ με τον Κρούγκμαν ή τον Βάισμπροτ, δεν έχω το υπόβαθρο να γνωρίζω τι ακριβώς μας συμφέρει ως χώρα και τι όχι εδώ που έχουμε φτάσει. Ίσως πρέπει να γυρίσουμε στη δραχμή, ίσως και όχι. Το ψάχνω ακόμα. Όσοι έχουν έτοιμες απαντήσεις και αποκρυσταλλωμένες απόψεις που τις πλασάρουν με τέτοια ένταση και επιθετικότητα, επαναλαμβάνω πως θα ήταν φρόνιμο και συνετό να αναλαμβάνουν και την ευθύνη των λεγομένων τους επώνυμα όπως π.χ ο Φαήλος ή ο Χρύσανθος. Διαφορετικά ας χαμηλώσουν λίγο τους τόνους όταν διαφωνούν. Είναι απλό αυτό που λέω.

          • Επώνυμος avatar
            Επώνυμος @ Sardax 11/05/2011 12:15:12

            Κι όσο για το εγκάθετοι, αυτό το ισχυρίζομαι μόνον για δύο συστηματικούς σχολιαστές, τον Ψυχραιμία και τον Κάποιο. Υπήρχε παλιότερα και ο fatfat/δαιμονάκι/αλεπού στο παζάρι και δεν ξέρω κι εγώ πόσα άλλα ψευδώνυμα είχε αλλάξει, αλλά τώρα αυτός μας έφυγε, από ό,τι φαίνεται.

            Η ύπαρξη εγκθέτων σχολιαστών είναι πολύ συχνό φαινόμενο στο διαδίκτυο. Δεν είναι κακό να είναι κανείς εγκάθετος, απλώς πρέπει να επισημαίνεται, για να μην παραπλανώνται οι ανυποψίαστοι αναγνώστες και νομίζουν ότι έχουν να κάνουν με γνώμες που εκφράζονται ως τέτοιες και όχι με συστηματική προπαγάνδα με συγκεκριμένη στόχευση (ψυχολογικές επιχειρήσεις του εχθρού κλπ.).

            Παρεμπιπτόντως, εσύ που με εγκαλείς για το ψευδώνυμο (που είναι επιλογή μου και δικαίωμά μου), γιατί γράφεις με ψευδώνυμο;

          • Sardax avatar
            Sardax @ Επώνυμος 11/05/2011 15:49:26

            Αν ξεκινήσω ποτέ να γράφω με ύφος χιλίων καρδιναλίων, να αφορίζω τακτικά, να επιτίθεμαι δομικά, να δείχνω με το δάκτυλο σχολιαστές, να απαξιώνω συστηματικά και να δείχνω πως έχω ισχυρή άποψη από τα εσωτερικά της Ν.Δ. μέχρι την εξωτερική μας πολιτική ή την ουσία του ορθόδοξου χριστιανισμού, με αρκετές μου αναρτήσεις να φιλοξενούνται ως κεντρικές από τους διαχειριστές του ιστολόγου ανάγοντάς με περίπου ως «συν-Φάκτορα», να είσαι βέβαιος οτι θα το έκανα με ονοματεπώνυμο. Ίσως έβαζα από κάτω και την επαγγελματική μου ιδιότητα ώστε ως διαμορφωτής γνώμης από αυτόν εδώ το χώρο, να δίνω την ευκαιρία στον κάθε αναγνώστη να ζυγίσει σωστά αν η ζωηρή και επιθετική μου παρουσία εδώ θεμελιώνεται επαρκώς ή είμαι απλώς ένας ακόμα τσαντισμένος του καφενείου με δυσανάλογη ανοχή και προβολή που πηγάζουν μόνο και μόνο από τα πιστοποιητικά έντονης Σαμαροφροσύνης που έχω επιδείξει στον καφετζή.
            Αλλά για να μη μένουν απορίες:

            Δημάκης Στέφανος
            Τεχνικός Υπολογιστών

          • Επώνυμος avatar
            Επώνυμος @ Sardax 11/05/2011 22:40:47

            Εντάξει, σε τιμά το ότι δηλώνεις το ονοματεπώνυμό σου, όμως εγώ δεν θα κάνω το ίδιο. Πίστεψέ με, κάθε ένας έχει τους δικούς του λόγους.

            "Συν-Φάκτορας" κάθε άλλο παρά είμαι και έχουμε συχνά και με το Φάκτορα τις διαφωνίες μας. Ο Φάκτορας είναι επαγγελματίας δημοσιογράφος και του ανήκει και η σελίδα. Εγώ κάνω άλλη δουλειά. Μπαίνω εδώ, σχολιάζω και αρθρογραφώ από ψώνιο, από διάθεση αυτοκαταστροφής, αν θέλεις, απέναντι στην κανονική μου δουλειά. Ταυτιστήκαμε πολλοί άνθρωποι εδώ στο antinews σε κάποια βασικά, κυρίως στην ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑ των σκέψεών μας, και έτσι ταιριάξαμε.

            Από κει και πέρα, επιμένω: Μένω στην ουσία. Δεν με ενδιαφέρει ποιος τη λέει. Η ιδιότητα του προσώπου πολλές φορές αποπροσανατολίζει. Και νομίζω (και δεν το λέω για να δικαιολογηθώ, το νομίζω έτσι κι αλλιώς) ότι οι ζυμώσεις θέλουν και λίγο νεύρο για να ταρακουνιόμαστε όλοι. Αλλιώς μένουμε ο καθένας στις προσωπικές μας βεβαιότητες.

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Sardax 11/05/2011 07:56:45

        Αγαπητέ φίλε, μπορεί να είμαι κι εγώ ένας παγκοσμίου κύρους επιστήμονας, μπορεί να είμαι και ο τελευταίος emo που μπλογκάρω από το Σύνταγμα με κλεμμένο laptop. Έχει σημασία; Η ανωνυμία του διαδικτύου μας επιτρέπει κάτι πολύ σημαντικό: Να μένουμε στην ουσία. Λέει ο κος. Κρούγκμαν κάτι. Εγώ, ο ψευδώνυμος, λέω κάτι άλλο. Βγάλε τον Κρούγκμαν από εκεί και βάλε τα ίδια επιχειρήματα σε ένα μπλογκ με ψευδώνυμο. Και βάλε και τα δικά μου π.χ. επιχειρήματα. Εκεί θα αναγκαστούμε να μείνουμε στην ουσία και να κρίνουμε αυτά που λέει κανείς επί της ουσίας.

        Οι τίτλοι και τα Νόμπελ δεν λένε τίποτα. Και ο Ομπάμα έχει Νόμπελ Ειρήνης. Και ο Κίσινγκερ! Τι σημαίνει αυτό; Απολύτως τίποτα. Πι αρ είναι τα Νόμπελ, διεθνές πι αρ. Μπορεί ένας νομπελίστας να πει αρλούμπα, μπορεί ο τελευταίος ζητιάνος να πει τη μεγαλύτερη σοφία. Αυτό που λες βγάζει μια τάση υποταγής στην αυθεντία που παραβλέπει το ότι είσαι ανεξάρτητη προσωπικότητα με δική σου σκέψη και κρίση. Σε αυτό τον τρόπο σκέψης βασίζονται οι κάθε είδους ολιγαρχίες για να επικρατήσουν.

        Και όσο για το εριστικό ύφος μου, πολλές φορές όντως γράφω εριστικά πάνω στην ένταση της στιγμής και μετά το μετανιώνω. Και πάλι όμως δεν έχει σχέση αυτό με την ουσία του πράγματος. Και η ουσία του πράγματος είναι η αντιπαράθεση απόψεων, στην οποία η ανωνυμία διευκολύνει, απελευθερώνει, και δεν παρεμποδίζει στο παραμικρό. Σε βοηθάει να πεις δηλαδή πράγματα που επώνυμα θα δίσταζες να πεις, όχι απαραίτητα γιατί φοβάσαι κάτι, αλλά για λόγους ευγένειας, καθωσπρεπισμού κλπ.

  2. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 10/05/2011 23:20:26

    Αρχίζω να πιστεύω ότι ο Πολ Κρούγκμαν και οι υπόλοιποι αναλυτές παγκοσμίου επιπέδου βρίσκονται σε άλλον πλανήτη ή δεν έχουν διαβάσει τα οικονομικά στοιχεία της ευρωζώνης.
    Όταν το σύμφωνο σταθερότητας έχει αποτύχει προ πολλού και η Ευρώπη χρειάζεται ένα συνολικό, διαφορετικό σχέδιο εξόδου από την κρίση χρέους, αυτοί συνεχίζουν να θυματοποιούν την Ελλάδα.

  3. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 10/05/2011 23:20:27

    Αρχίζω να πιστεύω ότι ο Πολ Κρούγκμαν και οι υπόλοιποι αναλυτές παγκοσμίου επιπέδου βρίσκονται σε άλλον πλανήτη ή δεν έχουν διαβάσει τα οικονομικά στοιχεία της ευρωζώνης.
    Όταν το σύμφωνο σταθερότητας έχει αποτύχει προ πολλού και η Ευρώπη χρειάζεται ένα συνολικό, διαφορετικό σχέδιο εξόδου από την κρίση χρέους, αυτοί συνεχίζουν να θυματοποιούν την Ελλάδα.

    • o βουνίσιος avatar
      o βουνίσιος @ o βουνίσιος 10/05/2011 23:23:33

      Υ.Γ. το ζήτημα εδώ είναι ότι για όλα όσα συμβαίνουν υπάρχει η συναίνεση της κυβέρνησης

      • Orestios avatar
        Orestios @ o βουνίσιος 10/05/2011 23:49:52

        Η οποία είναι υπόλογη για την λεηλασία.

  4. Ναυσικά... avatar
    Ναυσικά... 10/05/2011 23:56:40

    Η επέλαση των καλοθελητών συνεχίζεται. Το τι συμβουλές έχουμε να ακούσουμε ακόμα...

  5. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 10/05/2011 23:59:00

    ΝΑ συμπληρωσω το πολυ καλο αρθρο !!

    ΘΕΛΟΥΝ να τους τα ΠΑΡΑΔΩΣΟΥΜΕ !! οχι να τα υφαρπαξουν !!....
    να παμε και να πουμε παρτε τα και σωστε μας !... ετσι δουλευει το συτημα !

    ΠΠ

    • Orestios avatar
      Orestios @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 11/05/2011 00:03:46

      Δημιουργία τεχνητής ανάγκης σωτηρίας.
      Κάπως έτσι δούλευαν οι κομπογιαννήτες και οι τσαρλατάνοι.

  6. Σιφιλης avatar
    Σιφιλης 11/05/2011 06:16:16

    Και όμως, ίσως στα περί ευστάθειας βρίσκεται το ζουμί του άρθρου. Το πολιτικό κατεστημένο στις ΗΠΑ δεν ενδιαφέρεται τώρα να γίνουν ανακατατάξεις στα Βαλκάνια, και δεν θέλει σ' αυτήν την φάση να σπαταλήσει δυνάμεις για να διατηρηθεί το στάτους κβο. Υπάρχει ωστόσο στην περιοχή κάποια ρευστότητα, και η Ελλάδα παίζει σημαντικό σταθεροποιητικό ρόλο. Οι Αμερικάνοι θέλουν να ξέρουν ότι η Ελλάδα θα είναι συνεπής στις προσδοκίες τους, ειδικά σε ενδεχόμενο μπάχαλο στα βόρια περιμένουν να παίξουμε τον χωροφύλακα. Με εξαίρεση την Γουολ Στριτ και κάποια παράκεντρα εξουσίας, δεν χαίρονται ιδιαιτέρα με τα χάλια μας, και ακόμα λιγότερο με το ενδεχόμενο να μας πιάσει ομαδική παράκρουση.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Σιφιλης 11/05/2011 14:11:51

      οι ανακατατάξεις στα Βαλκάνια (που δεν ενδιαφέρουν ΤΩΡΑ την Αμερική) περιλαμβάνουν και την ενδεχόμενη κυβερνητική αλλαγή στην Ελλάδα? αν θυμάμαι καλά, στις προηγούμενες ανακατατάξεις έχουν πρωτοστατήσει και με το παραπάνω ...

      • Σιφιλης avatar
        Σιφιλης @ δρόμος 11/05/2011 15:56:46

        Η αίσθηση που έχω (ως και πεποίθηση) είναι ότι μετά την πρώτη συνάντηση γαπ-Ομπάμα, ο δικός μας είναι περσόνα νον-γκράτα στον Λευκό Οίκο.

  7. Mister avatar
    Mister 11/05/2011 08:59:52

    Πού να ξέρει ο κ.Γκρούγκμαν με τι χώρα έχει να κάνει?Στεφθείτε ότι χτές πήγα στην Εφορία,να ζητήσω έντυπα φορολογικών δηλώσεων -Ε1 και Ε9-και δεν είχαν,κι αυτά σε περίοδο υποβολής φοροδηλώσεων.Κι αν από τις μικρές λεπτομέρειες κρίνονται πολλές φορές τα πράγματα,βγάλτε τα συμπεράσματα σας.......Αλήθεια δεν βλέπετε μερικοί-μερικοί,πόσο φτωχοί είμαστε;....Στο μυαλό φυσικά.......

  8. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 11/05/2011 11:13:50

    Δεν είχα άποψη για εκείνο το θέμα και δεν ασχολήθηκα, για να πω την αλήθεια.

  9. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 11/05/2011 12:35:40

    Αμερικανιές.
    Και διαδίδετε συνεχώς μόνον αυτές, μονόπλευρα, εδώ μέσα.
    Εντάξει εδώ μέσα είναι γεμάτο Ευρωσκετικιστές και Tόρυδες αλά Balcan, περίμ ορέξεως κολοκυθόπιττα. Αλλά λίγη αντικειμενικότητα δεν έβλαψε ποτέ κανέναν!
    Αλήθεια, ακούστηκε τίποτε εδώ μέσα για το άρθρο του Χέλμουτ Σμίτ στην Zeit, έγινε καμμιά επανόρθωση για το τί όντως είχε δηλώσει ο Σόιμπλε, μαθαίνει κανείς τίποτε για τις συνεχείς δηλώσεις των ανθρώπων της ΕΚΤ;
    Και πώς και γιατί "εξαφανίστηκε" ο Χρ. Λαζ.;
    "Λεπτομέρειες"!
    Και όπως έχω ξαναπεί, δεν ακούτε καθόλου τον πρόεδρό σας.
    Τι έγινε η ομιλία του για την "ημέρα της Ευρώπης";
    Κατά τα άλλα "αμερικάνος" είναι (μόνον) ο Παπανδρέας!
    Άν αυτό δεν είναι hypocrites εν δράσει, καταστροφικό παιχνίδι "από μέσα", τότε τι είναι;

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ο Θείος 11/05/2011 12:44:48

      Επειδή έχω παλιά πείρα από κομματικούς φορείς, αλλά πολύ παλιά, μάλλον παλιομοδίτικη και μή ανανεωμένη, θα συμπεράνω με πάσαν επιφύλαξιν:
      Όχι το όλον δεν "μου φέρνει" προς φραξιονισμό: Τέτοια λέει π.χ. ο Άδωνις (προχτές τα ξαναείπε στην Του-βούλα).
      Αντίθετα, η "δουλειά" μοιάζει για πρεσάρισμα, "ομάδα πίεσης". Lobby. Ανάστροφη πίεση από αυτήν που ασκεί π.χ. ο Λοβέρδος, ο Πεταλωτής, προσφάτως και ο Βαγγέλας. Πρεσάρισμα πάντως.
      Θα δούμε σύντομα άν οι κομματικοί σας "πιέζονται", άν υποχωρούν σε εκβιασμούς. Και σε ποιούς, άν τελικά ό μη γένοιτο υποχωρήσουν.
      Αυτά, επειδή (ως σχετικά παλαιός σχολιαστής εδώ μέσα - και κυρίως ως ακομμάτιστος), θέλω να είμαι απόλυτα ειλικρινής.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.