#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
12/06/2012 16:57
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Oι Έλληνες εφοπλιστές προειδοποιούν



Προειδοποίηση απευθύνουν οι Έλληνες εφοπλιστές μέσω του Bloomberg, πως εάν εκλεγεί κυβέρνηση που θα αρνηθεί το μνημόνιο θα μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους στο εξωτερικό. Αυτό θα έχει ως συνέπεια να χαθούν έως 60.000 θέσεις εργασίας του ναυτιλιακού κλάδου. 
Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και όσες συνδέονται με τον κλάδο απασχολούν 200.000 άτομα. Σχεδόν το ένα τρίτο εξ αυτών θα έχαναν τις δουλειές τους εάν οι Έλληνες εφοπλιστές αποφάσιζαν να μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους αλλού, αναφέρει το δημοσίευμα, επικαλούμενο την ΕΣΕΕ.

Εάν οι Έλληνες εφοπλιστές μετακομίσουν τα γραφεία τους στο Ντουμπάι ή στη Σιγκαπούρη, για να αποφύγουν τους νέους φόρους, η ανεργία στον ελληνικό ναυτιλιακό κλάδο θα αυξηθεί στο 20-30% από κάτω του 8% που είναι σήμερα, εκτιμά ο Βασίλης Κορκίδης, της ΕΣΕΕ. "Χρειαζόμαστε στην ελληνική ναυτιλία», τόνισε ο ίδιος.

Ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ότι σκοπεύει να καταργήσει το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς που απολαμβάνουν οι περίπου 762 πλοιοκτήτες της Ελλάδας, στο πλαίσιο του οποίου δεν πληρώνουν φόρο για τα κέρδη που έβγαλαν στο εξωτερικό, όταν τα φέρνουν στη χώρα.

«Η ναυτιλία είναι μία offshore βιομηχανία, και κάθε κίνηση κατά της, είναι σαν να πυροβολούμε τα πόδια μας», δηλώνει ο Ted Petropoulos, ιδρυτής της Petrofin Research.

Μόνο το 2010, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έφεραν 15,4 δισ. ευρώ στη χώρα. Από το 2000 έως το 2010 έφεραν 140 δισ. ευρώ.

Ο Γιώργος Οικονόμου, πρόεδρος της DryShips δηλώνει ότι δεν ανησυχεί για την πιθανότητα κατάργησης του ευνοϊκού φορολογικού πλαισίου. «Δεν θα ανησυχούσα καθόλου για αυτό. Τα γραφεία της επιχείρησης μπορούν να βρίσκονται οπουδήποτε στον κόσμο, επομένως, αυτοί θα χάσουν ένα ποσοστό του ΑΕΠ», είπε στο Bloomberg ο εφοπλιστής, που έχει ένα στόλο 58 πλοίων.

«Δεν μπορείς να πιέζεις και να φέρνεις εμπόδια σε κάποιον που δραστηριοποιείται στο διεθνές ναυτιλιακό εμπόριο και finance και να του λες ‘θα σε φορολογήσω’. Η απάντηση είναι ‘βέβαια, φορολόγησέ με. Αν με βρεις’», εξηγεί ο Βίκτωρ Ρέστης, που ελέγχει ένα στόλο περισσότερων από 200 πλοίων και είναι ο πέμπτος ισχυρότερος εφοπλιστής της Ελλάδας».

Τα φορολογικά οφέλη για τους πλοιοκτήτες, οι οποίοι επέλεξαν να στηρίξουν την Ελλάδα δεν ήταν καλύτερα ή χειρότερα από εκείνα που προσφέρονται από άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία, η Μάλτα, η Κύπρος και οι Κάτω Χώρες, δήλωσε ο Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 12/06/2012 17:01:26

    Κατάλαβες; Ἀρχίσανε τὰ ὄργανα ΑΠΟ ΤΩΡΑ. Ρὲ ἅμα κυβερνήσει τὸ Συνονθύλευμα Συνιστωσῶν δὲ θὰ μείνει κολυμπηθρόξυλο...

  2. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 12/06/2012 17:08:05

    "Βέβαια, φορολόγησέ με. Αν με βρεις"
    Δίνω ρέστα, να χαρώ την εθνική συνείδηση !!!
    Ωπα, είναι τουλάχιστον ειλικρινείς. Αποκαλυπτήρια !

    • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
      Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ Ο Θείος 12/06/2012 17:11:09

      Πατριωτισμὸς εἶναι ν' (ὑπ)ἀκούσεις τοῦς τρελλοὺς ἅμα κάνουνε κυβέρνηση ρὲ Θεῖο;

    • GreekInLux avatar
      GreekInLux @ Ο Θείος 12/06/2012 17:18:07

      Ενώ εξυπνακίστικα να εξαγγέλλεις ότι θα υπερφορολογήσεις τον μόνο, ίσως, υγιή και διεθνώς αναγνωρισμένο επιχειρηματικό κλάδο στη χώρα, αποτελεί την πεμπτουσία του ορθού και παντελώς ακίνδυνου πολιτικού λόγου και δεν προορίζεται για "λαϊκή κατανάλωση".

    • Σταύρος avatar
      Σταύρος @ Ο Θείος 12/06/2012 17:32:02

      Μπάρμπα, από την "εθνική συνείδηση" των Αριστερών, των εφοπλιστών είναι καλύτερη!
      Αντί να πιέσουν τους εφοπλιστές να βάλουν περισσότερα Ελληνικά πληρώματα, ακόμα και με στρογγυλεμένους μισθούς, τους απειλούν με φορολόγηση.
      Το μακρύτερο από τα τρία, δεν μπορεί να συγκριθεί με τον άξονα μιας προπέλας.
      Αυτό θα πάρουν.
      Τον άξονα!!!

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Ο Θείος 12/06/2012 20:14:01

      Συριζαίϊκος "πατριωτισμός"="λεφτά υπάρχουν"

      Πατριωτισμός εφοπλιστικός=εισροή 14,5 δις ευρώ στην οικονομία ετησίως.

      Αγαπητέ "Θείε", τι είναι λάθος στην όλη εικόνα;

  3. Ανδρέας avatar
    Ανδρέας 12/06/2012 17:14:48

    Λεβέντες ναυτάκια με τα κοχίμπας, ξέρετε νομίζω οτι εκεί που θα πάτε για 8%, θα πρέπει να πληρώνετε και θα πληρώνετε αυτό το 8%.
    Δεν έχει εκεί ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ ...τράνσιτ δολλάρια με τελικό προορισμό Λονδίνα και Ζυρίχες!
    Λοιπόν, να σοβαρευτούμε τώρα, αρκετά μη τις φοροαπαλλαγές, βοήθησαν να γίνουν η πρώτη δύναμη ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ, δείτε αυτές τις φοροαπαλλαγές σαν μια επένδυση ανάπτυξης που πραγματικά απέδωσε, παρακαλώ τώρα λίγη σοβαρότητα και το χέρι στην τσέπη: Φορολογία με σύνεση - δέ λέω τίποτα τρελλό όπως 20%.

    • avanti avatar
      avanti @ Ανδρέας 12/06/2012 17:28:23

      Είσαι λάθος, εντελώς και εκτός του χώρου μάλλον. Δεν χρειάζεται να φορολογηθούν αφού απλά οι εταιρείες που έχουν εντός Ελληνικού εδάφους είναι μόνο διαχειρίστριες. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει Νο. 1 ναυτιλιακός τόπος διαχείρησις στόλων με πολλαπλά οφέλη για την χώρα όπως:
      - ανάπτυξη του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα που σήμερα πέθανε
      - περισσότερες θέσεις εργασίας και μάλιστα καλοπληρωμένς μιάς και χρειάζεται εξειδίκευση (Ξέρεις πόσοι ναυπηγοί μας απασχολούνται στην ναυτιλία και δεν φεύγουν στον εξωτερικό?).
      -αντί φορολογίας θα μπορούσε να συμφωνηθεί να γίνουν νέες επενδύσεις στην Ελλάδα σε διάφορους τομείς.
      Η θα κρατήσουμε την ναυτιλία ή θα πάρουν κεφάλι οι Κινέζοι και σε αυτόν τον τομέα....

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ avanti 12/06/2012 18:16:57

        Aνάπτυξη του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα:
        Οι μόνοι που το πέτυχαν στον Ευρωπαικό χώρο είναι τα περίφημα και ιστορικά ναυπηγεία του Γκντάνσκ στην Πολωνία. Τα μετέτρεψαν σε εξειδικευμένο κέντρο ναυπήγησης και εξυπηρέτησης τουριστικών σκαφών, από ιστιοφόρα και γιώτ μέχρι κρουαζιερόπλοια.
        Και τα εξίσου ιστορικά ναυπηγεία του Μπέργκεν στην Νορβηγία. Κατασκευάζουν και εξυπηρετούν ειδικά σκάφη υψίστης περιβαλλοντικής ασφαλείας, π.χ. μεταφοράς χημικών.
        Αυτά δεν μπορούν να τα κάνουν στην Σαγκάη ή στην Ν. Κορέα.
        Εμείς στα ναυπηγεία μας φτιάχνουμε πολεμικά μόνον για το Ελληνικό κράτος. Κρατικοδίαιτοι αιωνίως.

  4. avanti avatar
    avanti 12/06/2012 17:18:06

    Ετσι είναι τα πράγματα, τα περισσότερα πλοία ανήκουν σε ξένες σημαίες και offshore εταιρείες, στην Ελλάδα έχουμε μόνο διαχειρίστριες, άρα λοιπόν ψάξε - ψάξε δεν θα με βρείς... Ομως μπορούν να συνεισφέρουν σε άλλούς τομείς οι Ελληνες εφοπλιστές, π.χ. στον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο εφόσον θα μπορούσε να υπογραφεί μία μακρά περίοδος ειρήνης με τα σωματεία, θα μπορούσαν επιτέλους να μην απασχολούν συνταξιούχους στα γραφεία τους και να στερούν θέσεις εργασίας από νέους, θα μπορούσαν να ενισχύσουν με Ελληνες τα πληρώματά τους αφού επίσης υπάρξει περίοδος ειρήνης και μιάς προσαρμογής μισθών, θα μπορούσαν να ασφαλίζουν .... όλους τους εργαζόμενούς τους και να εισπράττουν τα ασφαλιστικά ταμεία και κανένα ευρώπουλο.... πολλά μπορούν να κάνουν, η κυβέρνηση της ΝΔ όταν εκλεγεί ας αρχίσει διάλογο μαζί τους.

  5. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 12/06/2012 17:22:38

    Προτείνω μετακόμιση στην Νορβηγία, χε χε.
    Εταιρικός φόρος 0 %, αλλά φορολόγηση των διανεμόμενων μερισμάτων στην κλίμακα προσώπων. Το ψηλό κλιμάκιο είναι 47,8 %.
    Καλή πρόταση, έ;
    h**p://www.antinews.gr/2012/06/09/165264/#comment-995352

  6. voter avatar
    voter 12/06/2012 17:24:58

    "αυτοί θα χάσουν ένα ποσοστό του ΑΕΠ "
    Ποιοι είναι αυτοί ?

    Εννοείται οτι η ελληνική ναυτιλία χρειάζεται σοβαρή και σωστή μεταχείριση στα πλαίσια των νόμων που η αμετροέπεια του Συριζα και οι μουχλιασμένες απόψεις που θυμίζουν άλλους καιρούς δεν πιστεύω οτι θα την εφαρμόσει -αν βγει κυβέρνηση . Ωστόσο , ο εκπεφρασμένος εκ μέρους των εφοπλιστών λόγος , συμφωνα με το άρθρο είναι αν μη τι άλλο προκλητικά αντεθνικός .

  7. Γιλαννης Φαίλτωρ avatar
    Γιλαννης Φαίλτωρ 12/06/2012 17:27:36

    Αδίκως αναζητούμε στην πλειοψηφία του εφοπλιστικού κεφαλαίου εθνική συνείδηση. Ιστορικά αν το δούμε, ο εφοπλιστικός κόσμος, πλην εξαιρέσεων, την Ελλάδα την έβλεπε ως μια μακρινή ανάμνηση κάποιου οικογενειακού προγόνου και ως τόπο ξεκούρασης και διακοπών. Οι περισσότεροι έχουν ανατραφεί εκτός Ελλάδος. Το κράτος σε αυτές τις περιπτώσεις σταθμίζει από που θα ωφεληθεί περισσότερο και πράττει αναλόγως.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Γιλαννης Φαίλτωρ 12/06/2012 17:33:46

      Έτσι είναι.
      Άς είμαστε ρεαλιστές, τουλάχιστον να διαλύσουμε τις αυταπάτες.
      Πέραν τούτου, μου φαίνεται άξια μίμησης η "Νορβηγική λύση". Με την επισήμανση όμως, ότι η Νορβηγία παρέχει αξιοζήλευτες υποδομές, έχει ελάχιστη διαφθορά και ο φοροελεγκτικός - φοροεισπρακτικός μηχανισμός της είναι άτεγκτος αλλά σταθερός και αντικειμενικός.

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Ο Θείος 12/06/2012 17:46:40

        έχει και σπουδαία ναυπηγική βιομηχανία εξειδικευμένων πλοίων μεγάλης αξίας, σημαντικότατο νηογνώμονα αλλά το πιο σημαντικό δεν κατοικείται από συμπλεγματικούς ανθρώπους που νομίζουν ότι η "άδικη μοίρα" τους κατατρέχει και γι' αυτό όλοι τους χρωστάνε.

  8. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 12/06/2012 17:35:24

    Έτσι. Χεράκι-χεράκι με τον Σόιμπλε και τη Λαγκάρντ, να κουβαλάνε -με τέτοιες δηλώσεις- ακόμα περισσότερους... κουβάδες με νερό στο μύλο του Τσίπρα.

    Συνεχίστε, λέοντες, πού θα πάει, θα του τη δώσετε την αυτοδυναμία...

  9. Κώστας Χ. avatar
    Κώστας Χ. 12/06/2012 17:52:59

    Όταν ζητάμε χαμηλούς έως μηδαμινούς φορολογικούς συντελεστές για τυχόν ξένους επενδυτές που θέλουμε να προσελκύσουμε στην Ελλάδα (ώστε να αυξηθούν οι θέσεις εργασίας), ουσιαστικά για το ίδιο πράγμα δε μιλάμε;
    Κάποιοι μπερδεύονται από την ελληνική καταγωγή κάποιων πλοιοκτητών και θεωρούν ότι αυτοί πρέπει να φορολογηθούν διαφορετικά από ότι σήμερα. Να θυμίσω ότι στη Μ. Βρετανία, όταν προσπαθήθηκε να φορολογηθούν οι εφοπλιστές, μη κάτοικοι Μ. Βρετανίας, από τους εργατικούς, το 30% των ελλήνων εφοπλιστών αποχώρησε και το μεγαλύτερο μέρος γύρισε στην Ελλάδα. Τώρα οι συντηρητική κυβέρνηση της Μ. Βρετανίας εξετάζει μέτρα ελαχιστοποίησης της φορολόγησης για να τους επαναφέρουν.
    Κακά τα ψέματα, η εμπορική ναυτικία είναι ο ορισμός της off-shore δραστηριότητας και τα μόνα κέρδη που μπορείς να έχεις άκοπα από αυτήν είναι α) οι θέσεις εργασίας στη χώρα σου, β) το ναυτιλιακό χρήμα (συνήθως συνάλλαγμα) που οι ναυτικοί μας εισάγουν στη χώρα, γ) η επιρροή του μεγέθους του στόλου σου στα διεθνή οικονομικά δρώμενα.
    Φυσικά θα μπορούσε να είναι διαφορετικά αν προσεγγίζαμε τους πλοιοκτήτες και ζητούσαμε τη βοήθειά τους, αντί να τους απειλούμε. Ίσως τότε κάποιοι να φιλοτιμούνταν. (Επίσης διαφορετικά θα ήταν φαντάζομαι, αν για παράδειγμα μας είχε μείνει κανένα αξιοπρεπές ναυπηγείο με διεθνώς ανταγωνιστικούς όρους παροχής υπηρεσιών, αλλά και αυτά τα καταστρέψαμε - πιθανότατα επίτηδες, αλλά και αν δεν τα καταφέρναμε υπήρχε και το ΠΑΜΕ για να αποτελειώσει τη δουλειά).
    Τέλος τώρα έχουμε και το επιπλέον πρόβλημα ότι στα ελληνόκτητα πλοία το πλήρωμα (και οι αξιωματικοί), είναι πλέον αλλοδαποί και συνεπώς ούτε ναυτιλιακό συνάλλαγμα καρπωνόμαστε. Μήπως να αρχίσουμε από αυτό και να συνεχίσουμε με τα πειράματα άλλη φορά;

  10. stamoschios avatar
    stamoschios 12/06/2012 17:53:50

    Δώστε τώρα στη Χίο ανάλογο νομικό καθεστώς με τα νησιά της Μάγχης. Μόνο έτσι θα υπάρξει το ιδιαίτερο φορολογικό καθεστώς που αναζητά το εφοπλιστικό κεφάλαιο.

  11. Nikitas avatar
    Nikitas 12/06/2012 18:36:08

    "φορολόγησέ με. Αν με βρεις", εξηγεί ο Βίκτωρ Ρέστης.

    Η παραπάνω κυνικότατη φράση των πέντε λέξεων, είναι η πεμπτουσία της ελληνικής οικονομικής ελίτ (κι όχι μόνο) και μια από τις βασικές αιτίες των δεινών της χώρας. Το "φορολόγησέ με, αν με βρεις" δεν το λένε μόνο οι εφοπλιστές. Το λένε, όχι μόνο οι μεγαλογιατροί οι μεγαλοδικηγόροι και οι μεγαλοεπιχειρηματίες αλλά οποιοσδήποτε μπορεί να αποφύγει τη φορολόγηση με νόμιμους ή παράνομους τρόπους.

    Αλληλεγγύη προς τα εκατομμύρια των Ελλήνων που υποφέρουν, μένουν άνεργοι, άστεγοι και αυτοκτονούν; Άγνωστη λέξη.

    Μετά κάτσε εσύ να βρίζεις Λαγκάρντ και Μέρκελ όταν λένε ότι δεν καταλαβαίνουν γιατί ακόμα δε φορολογούνται οι πλούσιοι Έλληνες ή γιατί οι ελληνική ελίτ δε δείχνει καμία αλληλεγγύη για τα δεινά της Ελλάδας. Βλέπεις, στις χώρες της Λαγκάρντ και Μέρκελ, π.χ. οι πολυεθνικές γαλλικές και γερμανικές βιομηχανίες, μπορεί να έχουν εργοστάσια σε όλον τον κόσμο αλλά πάντα βάζουν τη Γαλλία και Γερμανία και τους πολίτες τους πάνω από όλα. Και δε σκέφτηκαν ποτέ να φύγουν από τις χώρες τους και να πάνε στην Κίνα για να αποφύγουν τη φορολογία. Το ίδιο και για όλες τις άλλες βιομηχανίες, γιατρούς, δικηγόρους τους.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Nikitas 12/06/2012 19:18:09

      Τους εμπιστευόμασταν όμως. Τόσες δεκαετίες.
      Μεγαλογιατρούς που έκαναν "άρρωστη" μια ολόκληρη χώρα.
      Και μεγαλοδικηγόρους όπως της "Αιξωνής", για όσους ξέρουν.

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Nikitas 12/06/2012 20:57:09

      "Αλληλεγγύη προς τα εκατομμύρια των Ελλήνων που υποφέρουν, μένουν άνεργοι, άστεγοι και αυτοκτονούν;" Τα εκατομμύρια των Ελλήνων ας ψηφίσουν ΣΥΡΙΖΑ για μπόλικη οπισθέλκουσα "αλληλεγγύη" από Πακιστανούς, Μπαγκλαντεσιανούς κλπ κλπ... Ο άλλος τους λέει κατάφατσα "θα σας σκίσουμε το μονοπύθμενο" κι αυτοί πρέπει να κάθονται σούζα και να χειροκροτούν.

    • panos avatar
      panos @ Nikitas 13/06/2012 00:55:21

      σε ενοχλει που το λεει ο Ρεστης που στο κατω κατω δεν εκανε την περιουσια του απο το κρατος και δε σε ενοχλει ο ΔΕΚΟτζης που τρωει το δικο σου το φορο.

  12. vaggelis avatar
    vaggelis 12/06/2012 20:54:44

    ΤΩΡΑ ΕΓΩ ΝΑ ΨΗΦΙΖΩ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΟΜΜΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ. ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΛΑΘΟΣ

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ vaggelis 12/06/2012 21:04:51

      Γιατί, τι έχουνε οι εφοπλιστές? Αυτές τις παλαιοπασοκικές ψευτοταξικές ιδεοληψίες πρέπει κάποια στιγμή να τις ξεχάσουμε. Προτιμώ να ψηφίζω το ίδιο κόμμα με τους εφοπλιστές παρά με τον τζιβάτο ανεπάγγελτο και το κηφηναριό.

      • GreekInLux avatar
        GreekInLux @ TopGunZ 12/06/2012 21:22:05

        Αδυνατώ να κατανοήσω ορισμένους. Μας πείραξε η δήλωση Ρέστη την οποία κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε ενώ στην ουσία δεν λέει τίποτα διαφορετικό από όλους όσους παίρνουν τις επιχειρήσεις τους και μετακομίζουν σε γειτονικές βαλκανικές χώρες με πολύ μικρότερη φορολογία. Δηλαδή τι πρέπει να κάνει ο καθένας από αυτούς; Να κάτσει στην Ελλάδα να φορολογείται με 45% μόνο και μόνο για λόγους πατριωτικούς; Ποτέ δεν έχει γίνει κάτι τέτοιο. Αντί να κοιτάξει να μειώσει λίγο τη φορολογία και να δώσει και κάποια κίνητρα έτσι ώστε να προσελκύσει και άλλους που βρίσκονται ήδη στο εξωτερικό, τους απειλεί με υπερφορολόγηση και κατάργηση του αφορολογήτου για κέρδη που αποκτήθηκαν στο εξωτερικό δίχως να σκέφτεται τις άμεσες συνέπιες και για την ανεργία στον κλάδο και για την αποδυνάμωση γενικά της Ναυτιλίας. Και τι θα λέει μετά στου άνεργους ναυτικούς; "Είδατε το κακό κεφάλαιο που σας άφησε χωρίς δουλειά ενώ εγώ ήθελα να τους βάλω παραπάνω φόρους για να ενισχυθεί η πατρίδα και αυτοί λάκισαν"; Τον ρώτησαν και σήμερα στη διακαναλική του πως θα αποτρέψει το να φύγουν κι άλλες επιχειρήσεις για Βουλγαρία και πως θα έρθουν επενδύσεις στην Ελλάδα από το εξωτερικό με υπερφορολόγηση και δεν έδωσε καμία σαφή απάντηση παρά μόνο μίλησε για δίκαιο φορολογικό και λοιπές ροζουλί παπάρες για λαϊκή κατανάλωση...

  13. Χρ.Δ avatar
    Χρ.Δ 12/06/2012 21:17:55

    Ειμαι φιλελευθερων αντιληψεων ,παλιος επιχειρηματιας και με M.Sc in International Business και φυσικα ειμαι περηφανος ως Ελλην για τις επιτυχιες των εφοπλιστων μας στον διεθνη επιχειρηματικο στιβο. Ομως, θεωρω μικροψυχο,λιγο και κακο δειγμα Ελληνα πατριωτη, αυτον που δεν το αισθανεται ως καθηκον του και υποχρεωση του-αφου ζει στην Ελλαδα αυτος και η οικογενεια του- να πληρωνει τον αναλογουντα στα εισοδηματα του-εδω πρεπει να ισχυουν τα "τεκμηρια διαβιωσης"-φορο. Θα ηθελα να το κανει αγογγυστα και ει δυνατον να δινει πρωτος το καλο παραδειγμα.. Στην εποχη του ΔΝΤ η Ελλαδα χρειαζεται καποιους Ελληνες που θα δινουν ελπιδα και κουραγιο στα εκατομυρια Ελληνων που ανεβαινουν τον Γολγοθα τους και οχι να προκαλουν με την σταση τους.

    • Πατωματζής avatar
      Πατωματζής @ Χρ.Δ 14/06/2012 00:29:47

      Συγνώμη αλλά θα σχολιάσω.
      Οι ευεργέτες τύπου Αβέρωφ, Ζάππα, Τοσίτσα κλπ κλπ έχουν πεθάνει.
      Το κεφάλαιο δεν αναγνωρίζει πατρίδες & αξίες. So simple.

  14. Αντίθεσις avatar
    Αντίθεσις 12/06/2012 21:42:54

    Επειδή γράφηκαν κάποια οξέα σχόλια για τα λεχθέντα υπό των εφοπλιστών, ας προσθέσω κι εγώ μερικές σκέψεις.

    Το επίσημο κράτος καλεί διαχρονικά (με όμορφα λόγια) τους εφοπλιστές (οι οποίοι σημειωτέον δεν είναι άγιοι ούτε αναμάρτητοι) να φέρουν τα πλοία και τις εταιρείες τους στη χώρα. Και τι κάνει γι' αυτό:

    - Αλλάζει το φορολογικό και ασφαλιστικό καθεστώς των εργαζομένων κατά την κρίση του εκάστοτε υπουργού οικονομικών και υπουργού Ε.Ν. (ή υφυπουργού ή γεν. γραμματέα, αναλόγως με το εκάστοτε όνομα της σχετικής κρατικής υπηρεσίας)

    - Ο Πειραιάς είναι υποβαθμισμένος σε απελπιστικό βαθμό. Πού στον Πειραιά υπάρχει ικανός αριθμός θέσεων στάθμευσης για να μπορεί κανείς να καλεί τους συνεργάτες του στα γραφεία της επιχείρησής του; Με τόσες χιλιάδες υπαλλήλων ο δήμος δεν μπορεί να φτιάξει κράσπεδα και πεζοδρόμια και να διώξει αυτοκίνητα και μηχανάκια από τα πεζοδρόμια;

    - Το σκάφος θεωρείται αγελάδα προς άρμεγμα και φορολογείται η κατοχή του από τους ιδιώτες. Ποιος εφοπλιστής ή μεγάλο στέλεχος ναυτιλιακής εταιρείας δεν θέλει να έχει το σκάφος αναψυχής του στην Ελλάδα; Μπορεί;

    Σε ναυτική χώρα όπως η Ελλάδα η κατοχή σκαφών θα έπρεπε να υποστηριχθεί και να προωθηθεί, για να δουλέψει και η ντόπια ναυπηγική και επισκευαστική βιομηχανία. Το υδροκέφαλο κράτος των Αθηνών θεωρεί ότι δουλειά ίσον γραφείο στο Μαρούσι, σπίτι ίσον μεζονέτα στα Βριλλήσια και μέσο μεταφοράς ίσον γερμανικό αυτοκίνητο με πολλά κυβικά. Αντί αυτών άλλες χώρες, που δεν φορολογούν μέχρι εξόντωσης την κατοχή σκάφους, έχουν: σταθμευμένα σκάφη σε ποτάμια ή λιμάνια ως κατοικία, ή ως έδρα επιχείρησης (σχολή χορού, γυμναστήριο πολεμικών τεχνών, εστιατόριο, έκθεση έργων τέχνης, καζίνο), έχουν ερασιτεχνικούς ναυτικούς αγώνες (με ιστιοφόρα, μηχανοκίνητα και χειροποίητα σκάφη), έχουν εξορμήσεις με το σκάφος (αντί με το Ι.Χ. στην εθνική "καρμανιόλα μετά διοδίων" Αθήνας - Πάτρας). Όλα τα παραπάνω παράγουν πλούτο, τουρισμό (και φόρους) και δίνουν δυνατότητα για άλλη ποιότητα ζωής, ενώ δυνητικά υποστηρίζουν και τους νησιώτες μας. Εδώ όλα μίζερα και κοντόφθαλμα, παράγουν τις ιδανικές συνθήκες για να δηλώνουν κάποιοι τα σκάφη τους ως επαγγελματικά, "ενοικιάζοντάς" τα σε συγγενείς και υπαλλήλους.

    - Δεν φτιάχνει υποστηρικτικές υποδομές. Το μισό ισόγειο του νέου κτιρίου του υπ. Ε.Ν. χρησιμοποιείται από την υγιειονομική υπηρεσία του λιμενικού, όπου αργόσχολες λιμενοφύλακες ερίζουν για το ποιο είναι το φετινό χρώμα της μόδας στα ρούχα και τι σκουλαρίκια ταιριάζουν σε ακαζού απόχρωση μαλλιών. Γιατί άραγε; Δεν υπάρχουν άλλα αχρησιμοποίητα κτήρια ή χώροι στα νοσοκομεία γι' αυτό; Οι υπόλοιποι όροφοι καταλαμβάνονται από τον υπουργό και την κουστωδία του και από ποικίλες επιτροπές και διευθύνσεις. Για όλα αυτά δεν θα είχε κανείς αντίρρηση, αν την ίδια στιγμή ο εφοπλιστής που έχει έδρα στον Πειραιά, αν χρειασθεί να πάει στο δικαστήριο για υπόθεση του πλοίου ή της εταιρείας του, θα πρέπει αυτός και οι (ενίοτε ξένοι) δικηγόροι και εμπειρογνώμονες να υφίστανται λίαν τριτοκοσμικές καταστάσεις και συνθήκες στο αχούρι που ονομάζεται δικαστήρια Πειραιά. Βλέπουμε κι εδώ οι βολεμένοι εντός του κράτους και οι συντεχνίες του να ιδιοποιούνται τον όποιο δημόσιο πλούτο, εις βάρος εντέλει του δημοσίου συμφέροντος. (Κάτι σαν τις επιχορηγήσεις της κρατικής ΔΕΗ προς τη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ: αφού η εταιρεία πάει καλά κι έχει κέρδη, γιατί να μην κάνουν ακριβοπληρωμένες διακοπές (δωρεάν φυσικά) οι εργαζόμενοί της; Λες και τα κέρδη της δεν ανήκαν στους ιδιοκτήτες της επιχείρησης, δηλαδή τους μετόχους της κι όλους εμάς, αλλά στους υπαλλήλους. Ιδιοποίηση δηλαδή κοινού αγαθού από συντεχνία ή παροχή κοινωνικής βοήθειας σε επιλεγμένους ολίγους.)

    - Μπαίνει με χίλιους απίθανους τρόπους εμπόδιο στα σχέδια των επιχειρηματιών. Ομάδα εφοπλιστών του Λονδίνου είχε προ ετών ετοιμάσει σχέδια για δημιουργία ναυτιλιακού κέντρου (με δική τους χρηματοδότηση και για δική τους εκμετάλλευση) στον παραλιακό χώρο στα όρια των δήμων Πειραιά και Δραπετσώνας. Φανταστείτε ναυτιλιακά, δικηγορικά και λοιπά γραφεία σε ουρανοξύστη/ες α λα Σιγκαπούρη. Η Εθνική τράπεζα (ιδιοκτήτρια του χώρου της πρώην εταιρείας λιπασμάτων - Μποδοσάκη) έκανε μήνες για να απαντήσει στις προτάσεις των επιχειρηματιών και συνεχώς παρέπεμπε τους ερωτώντες σε νέες ημερομηνίες, ενώ στην πορεία προέκυψε ότι θα έπρεπε να ληφθεί και η σύμφωνη γνώμη του δημοτικού συμβουλίου Δραπετσώνας. Δεν γνωρίζω (αλλά εικάζω) τη σύνθεση του παραπάνω δημοτικού συμβουλίου και πόσο πρόθυμο θα ήταν να βοηθήσει στο παραπάνω έργο. Το αποτέλεσμα όλων αυτών το γνωρίζει ο καθένας: έφυγαν απογοητευμένοι και αηδιασμένοι κι ακόμη τρέχουν.

    Όταν δεν υπάρχουν σαφείς και σταθεροί νόμοι, όταν η ευθύνη της απόφασης χάνεται ανάμεσα σε δεκάδες φορείς και όταν δεν υπάρχει η πολιτική δύναμη ή βούληση για παροχή -σύννομων πάντοτε- αλλά σύντομων λύσεων στα παραπάνω χρονίζοντα προβλήματα, δεν υπάρχει λόγος εφοπλιστής (ή άλλος επιχειρηματίας) να στήσει εταιρεία εδώ, παρά μόνον αν του προσφερθεί μονοπωλιακή ή άλλως πως εξασφαλισμένου κέρδους τοποθέτηση. Βάσει του παραπάνω, οι διαδικασίες ταχείας (αλλά με διαφάνεια) προώθησης επιλεγμένων επιχειρηματικών σχεδίων που θεσμοθετήθηκαν από τις πρόσφατες κυβερνήσεις μπορούν να παίξουν ουσιαστικό ρόλο. Αλλά η μόνιμη λύση είναι η εξαφάνιση της πολυνομίας και της (ακόμη σε χαρτί) γραφειοκρατίας με αντικατάστασή της από ηλεκτρονικές συναλλαγές και διαδικασίες.

    Ας ελπίσει κανείς ότι η απαξίωση των εφοπλιστών για το (παρόν) επιχειρηματικό περιβάλλον και το κρατικό (και πολιτικό) πλαίσιο στην Ελλάδα, θα επισπεύσει την αλλαγή τους προς το καλύτερο. Μέχρι τότε ας τολμήσουν, όπως προτείνει συσχολιαστής, να φτιάξουν ζώνη ειδικού φορολογικού καθεστώτος ναυτιλιακών επιχειρήσεων σε κάποιο νησί (και αντίστοιχη εμπορικών επιχειρήσεων στη Θεσσαλονίκη, όπως είχε επανειλημμένως εξαγγελθεί αλλά μηδέποτε υλοποιηθεί...).

  15. Nikitas avatar
    Nikitas 13/06/2012 11:00:02

    TopGunZ & panos

    Μάλλον δεν ήμουν κατανοητός. Δεν κατακρίνω μόνο τους εφοπλιστές. Κατακρίνω την σαθρή αντίληψη του "πιάσε με, αν με βρεις" που έχει πλέον διαβρώσει το μεγαλύτερο ποσοστό της κοινωνίας μας και των συμπεριφορών μας, από τη μεταπολίτευση και ειδικά από τότε που ανάλαβαν τα λαμόγια του ΠΑΣΟΚ.

    Το "πιάσε με, αν με βρεις" δεν αφορά μόνο τη φοροδιαφυγή. Ο Έλληνας θεωρεί πια σχεδόν δικαίωμά του να φοροδιαφεύγει, να χτίζει αυθαίρετα, να λαδώνει και να λαδώνεται, να κάνει και να δέχεται ρουσφέτια με το αιτιολογικό "Εγώ θα σώσω μωρέ την Ελλάδα; Αφού είμαστε μπάχαλο" και ξέροντας πολύ καλά ότι "δε θα τον βρουν για να τον πιάσουν".

    Κι έτσι φτάσαμε στο σημείο που είμαστε και προχωράμε ακόμα παρακάτω.

  16. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 13/06/2012 11:07:25

    Παιδιά, αφήστε λίγο υπερασπιστικό ενθουσιασμό και για χάρη άλλων συμπαθών επιχειρηματικών κλάδων.
    Π.χ. των εργολάβων.
    Ούτε για τους ιδιοκτήτες βυτίων δεν υπήρξε τέτοια ομοβροντία υπεράσπισης!

    • Σπορέας avatar
      Σπορέας @ Ο Θείος 13/06/2012 17:12:57

      Ήρξατω χειρών αδίκων.
      Τα πολλά σχόλια δείχνουν απλά ότι πλέων τίποτα δεν θα είναι άσπρο - μαύρο.

  17. ΓΣΠΥΡΟΥ avatar
    ΓΣΠΥΡΟΥ 13/06/2012 12:16:04

    @Ο Θείος Εκπλήσσομαι! Ολοι κρύβουμε ένα ΣΥΡΙΖΑ μέσα μας. Άντε να φορολογήσουμε και τους ομογενείς που ζουν και εργάζονται στο εξωτερικό, καθώς και τους Ελληνες μεταναστες που μεταναστεύσαν τα τελευταία 80 χρόνια.
    Αληθεια ποιά εθνικη συνειδηση όταν οι "εκλεκτοί" του λαου (π.χ. Καμμενος) θεωρεί τους άλλους "εκλεκτούς" Δοσίλογους.

  18. Ο ΘΑΛΑΣΣΟΛΥΚΟΣ avatar
    Ο ΘΑΛΑΣΣΟΛΥΚΟΣ 08/10/2012 12:02:17

    ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΙΓΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ,,ΑΠΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΔΙΑΒΑΣΑ ΟΛΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ, ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ?ΕΙΧΑΜΕ ΤΗΝ ΚΑΛΗΤΕΡΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΙΤΗ,ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΟΥΤΕ ΙΧΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΥΜΑΙΑΣ,ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ.ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΤΡΗΜΕΝΕΣ ΣΤΑ ΔΑΚΤΙΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΒΑΛΩΝΤΑΙ ΣΕ ΝΕΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΕΣ.ΤΑ ΒΛΕΠΩ ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΧΡΙΣΤΩΝ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΩΝΤΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΟΥ, ΠΟΥ ΑΝΤΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΑΜΕΣΗ ΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΚΟΙΤΑΝΕ ΝΑ ΤΗΣ ΕΞΩΝΤΩΣΟΥΝ.....ΚΥΡΙΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΗΣΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΕΙΣΤΕ ΟΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ ΚΡΙΚΟΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΜΕ ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΘΕΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΑΤΕ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

  19. marocanos tou vora avatar
    marocanos tou vora 06/01/2013 03:19:19

    san mhxanodhgos zhtaw na kanei opoios mporei kati gia na synelthei h katastash gia ta katwtera plhrwmata

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.