#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
23/08/2013 08:51
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

BBC: H ναυτιλία μπορεί να σώσει την Ελλάδα



Στο τρίτο πακέτο διάσωσης της ελληνικής οικονομίας αναφέρεται το βρετανικό δίκτυο BBC, το οποίο προτείνει ότι επενδύσεις στον ναυτιλιακό τομέα μπορεί να βγάλουν την Ελλάδα από την οικονομική κρίση. Σε ρεπορτάζ του BBC Radio, επισημαίνεται πως η οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας μπορεί να μην εξαρτάται μόνο από την ελάφρυνση χρέους της Ελλάδας, αλλά και από τις επενδύσεις στον ναυτιλιακό τομέα. Την άποψη αυτή υποστηρίζει και ο Γιάννης Πλατζιδάκης, Managing Director της Anangel Maritime Services, ο οποίος μιλώντας στο BBC υποστηρίζει πως η «απάντηση» για την οικονομική ανάκαμψη της χώρας, είναι οι επενδύσεις στον ναυτιλιακό τομέα και όχι οι επιδοτήσεις σε αποτυχημένες βιομηχανίες. «Θα φτιάξουμε ακριβά πλοία, ποιοτικά πλοία, θα γίνουμε ανταγωνιστικοί στο διεθνές εμπόριο. Το μόνο που χρειαζόμαστε από την κυβέρνηση είναι ποιοτικούς ανθρώπους» λέει χαρακτηριστικά.

http://www.bbc.co.uk/news/business-23795493

ΣΧΟΛΙΑ

  1. fitsoulas avatar
    fitsoulas 23/08/2013 09:31:22

    Η μεσογειακή διατροφή;

  2. Στέργιος avatar
    Στέργιος 23/08/2013 09:59:42

    ΕΛΕΟΣ! Οι εφοπλιστές ζητούν κρατικό χρήμα;
    Οι εφοπλιστές που έχουν τρισεκατομμύρια ευρώ κέρδη και πληρώνουν συνολικά 100.000.000 φόρο θέλουν ενίσχυση από το κράτος;
    ΕΛΕΟΣ!
    Αλλά από την άλλη, σου λέει, πιο μάγκες είναι οι τραπεζίτες που πήραν τζάμπα δισεκατομμύρια στην υγειά των κορόιδων των Ελλήνων;

  3. Hawk avatar
    Hawk 23/08/2013 10:29:23

    Ναι να παραγγείλουμε πλοία, πολλά πλοία και να βάλουμε να δουλεύουν οι Φιλιππινέζοι και οι άλλοι μαυροτσούκαλοι, να φέρουν χρήμα, πολύ χρήμα (στους εφοπλιστές), γιατί το κράτος δεν το είδε ακόμη. Και προσοχή παιδιά στους ποιοτικούς πολιτικούς!! Να είναι Class A, όπως τα ψυγεία.

  4. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 23/08/2013 13:37:20

    Ψωνίσαμε από σβέρκο.

  5. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 23/08/2013 15:38:45

    Το αυθόρμητο σχόλιο ενός Φινλαδού βαρκάρη λίμνη και ψαρά σολωμού (πλάβα έχει).
    "Έλεος. Ο EFSF ESM δεν είναι για να φτιάξουν βαπόρια".
    Το ίδιο ακριβώς είπαν και στα Γιάννενα, ως γνωστόν στις λίμνες δεν υπάρχουν εφοπλιστές...

  6. Νίκη avatar
    Νίκη 23/08/2013 16:02:12

    Αν έλεγαν ότι τα "μακρά τείχη" θα μας σώσουν από το Ιράν και τους Πέρσες θα ήταν πιό εύστοχο!

  7. σιδεράκιας avatar
    σιδεράκιας 23/08/2013 17:20:14

    Άμα το βλέπουν έτσι οι εφοπλιστές, γιατί δε βάζουν ρεφενέ να αγοράσουν τα ναυπηγεία και να αρχίσουν να φτιάχνουν τα καράβια τους εδώ όπως και καράβια άλλων; Η τεχνογνωσία υπάρχει.
    Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα!
    Αλλιώς με τα λόγια χτίζεις ανώγεια και κατωγεια....

    • Σπορέας avatar
      Σπορέας @ σιδεράκιας 23/08/2013 18:47:38

      Όταν οι λαμαρίνες και η ενέργεια θα κοστίζουν όσο και στην Τουρκία, αλλιώς ξέχνα το.

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Σπορέας 23/08/2013 20:56:20

        Με Κορεα δουλεύουν κυρίως. Και με Κίνα, Ιαπωνία. Η ενέργεια και πρώτη ύλη δεν είναι φτηνή εκεί. Φτηνά είναι τα παράπλευρα κόστη και βοηθούν οι οικονομίες κλίμακας.
        Σε Κίνα, Κορέα, φτηνα εργατικά. Ιαπωνία όχι.
        Τονάζ νέων πλοίων το 2012:
        Κίνα 67,000,000 45%
        Νότια Κορέα 53,000,000 29%
        Ιαπωνία 28,000,000 18%
        ΕΕ 4,500,000 1% (!)
        Λοιπός κόσμος 11,000,000 7%

        h**p://www.brs-paris.com/annual/annual-2013/pdf/02-newbuilding-a.pdf

    • Siegfried avatar
      Siegfried @ σιδεράκιας 23/08/2013 22:13:43

      Κι όταν δεν θα χρειάζεσαι 3-4 χρόνια για να λάβεις "τις κατά νόμον απαραίτητες" άδειες και εγκρίσεις για επέκταση / μετατροπή του ναυπηγείου και όταν θα μπορείς να απολύεις εργαζομένους (στις περιόδους ύφεσης) με τον ίδιο ρυθμό που μπορείς να τους προσλαμβάνεις (στις περιόδους ανάπτυξης).

      Φυσικά δεν θα γίνει τίποτα από τα παραπάνω.

      • σιδεράκιας avatar
        σιδεράκιας @ Siegfried 24/08/2013 06:30:56

        το πλαίσιο που περιγράφετε το έχουν ήδη φτιάξει κατ' απαίτηση των δανειστών. Το θέμα είναι αν οι ίδιοι οι δανειστές θα επέτρεπαν μία τέτοιας κλίμακας επένδυση που όντως θα άλλαζε την πορεία της ελληνικής οικονομίας;!

  8. Cynthia avatar
    Cynthia 23/08/2013 18:12:20

    Εδώ γελάνε ! Δηλαδή όπως ακριβώς έγινε κ με το σχέδιο Μάρσαλ ??

  9. σιδεράκιας avatar
    σιδεράκιας 23/08/2013 19:32:44

    θέμα πολιτικής απόφασης είναι αυτά. Στρατηγική επένδυση θα ήταν..... Αλλά μάλλον πολλά ζητάω.....

  10. Δήμητρα avatar
    Δήμητρα 23/08/2013 21:47:08

    ...Αλήθεια , ποιούς "εφοπλιστές" έχουν στο μυαλό τους; Μήπως τους Αγωνιστές του '21 , τους μπροστάρηδες ; Μήπως τον Μπουρλοτιέρη Κανάρη που πούλησε ακόμα και τη βράκα του για την ανασύσταση του Στόλου μετά την καταστροφή; Μήπως την Λασκαρίνα Πινότση - Μπουμπουλίνα ( με απονομή βαθμού Ναυάρχου από τη Ρωσσία μεταθανέτια και πρωτοφανή τιμή σε γυναίκα) που άνοιξε τα μπαούλα με τα χρυσά της και "έριξε όλη της την περιουσία " στον Αγώνα για την Απελευθέρωση του Έθνους;... Η Ελληνική Ναυτοσύνη έπαιξε σημαντικό ρόλο στα βάθη των αιώνωνκαι σε όλες τις διαδρομές από τη μυθολογία στην ιστορία....αλλά και στο σύγχρονο Ελληνικό Κράτος στην οικονομία της χώρας , καθώς και έπαιξε πρωταρχικό ρόλο στην ενίσχυση του υγιούς και ισχυρότερου (απ'όλα τα ταμεία)Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου που αποδυνάμωσαν και διέλυσαν "κάποιοι" στοχευμένα όπως έκαναν και αργότερα στις μέρες μας και οι συνεχιστές αυτού του καταστροφικού έργου και με τα υπόλοιπα Ταμεία.... Και δεν χρειάζεται ν'αναφερθούμε στις μαύρες σελίδες της ελληνικής ναυτιλίας .... Από την Ελλάδα του Ποσειδώνα , μέχρι και τον Ιάσωνα και τον Οδυσσέα , και φτάνοντας στο σήμερα της ελληνικής ναυτιλίας ο εμπορικός μας στόλος με ξένες σημαίες και ξένα πληρώματα , στο μεγαλύτερο ποσοστό του αρμενίζει κυρίαρχος στις άλλοτε ήρεμες και άλλοτε φουρτουνιασμένες θάλασσες και ωκεανούς του κόσμου δαμάζοντας το πανίσχυρο στοιχείο γεμίζοντάς μας περηφάνια. Δυστυχώς όμως σήμερα ,δεν μπορούμε να μιλάμε και για δυναμικές και ουσιαστικές αναλόγων μεγεθών πρωτοβουλίες βοήθειας στις δύσκολες αυτές συνθήκες που βιώνει η χώρα και ο Ελληνικός λαός, ένας λαός με ναυτική παράδοση . Όμως η ελπίδα πεθαίνει τελευταία και πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η χώρα υπό αυτές τις συνθήκες δεν έχει ανάγκη από ένα στόλο που αποφέρει κέρδη μόνο στους επιφανείς ναυτιλιακούς παράγοντες με τις "ποικίλες " δραστηριότητες αλλά και φιλανθρωπίες-δωρεές , οι οποίες τυγχάνουν φοροαπαλλαγών και φοροελαφρύνσεων.... Ο τόπος έχει ανάγκη δραστικές λύσεις στήριξης της οικονομίας και κοινωνίας....Ας λειτουργήσει ως παράδειγμα προς μίμηση η ιστορία της Ελληνικής ναυτοσύνης .........

    • Σχετικά Ασχετος avatar
      Σχετικά Ασχετος @ Δήμητρα 24/08/2013 06:38:21

      Αγαπητή Δήμητρα.
      Στην ιστορία της Ελληνικής ναυτοσύνης ανήκει και ο Μιαούλης.
      Να λειτουργήσει και αυτός,ως παράδειγμα προς μίμηση;;;

      • Δήμητρα avatar
        Δήμητρα @ Σχετικά Ασχετος 24/08/2013 13:35:54

        Αγαπητέ , Σχετικά Άσχετε , παρακαλώ επιτρέψτε μου την εκτίμηση , από την υποβολή και μόνο του σχολίου σας , ότι δεν σας αρμόζει ο τίτλος που υπογράφετε.
        Επί των αναγραφομενων μου, στο επίμαχο σχόλιο, δεν αναφέρω τον πλοιοκτήτη - Ναύαρχο (τίτλος που του απένειμαι ο Κυβερνήτης Καποδίστριας)Μιαούλη, Αγωνιστή κατά του τουρκικου στόλου ούτε και άλλους.... που διαδραμάτισαν ενεργό ρόλο στην "ανταρσία της Ύδρας " καθώς και "την πυρπόληση του στόλου στον Πόρο" ....

        • Δήμητρα avatar
          Δήμητρα @ Δήμητρα 24/08/2013 13:55:36

          ...η "διχόνια " πάντα χαρακτήριζε το Έθνος μας κυρίως στις κρισίμες στιγμές της ιστορίας μας.... όπως εύστοχα γράφει κι ο Εθνικός μας ποιητής εις τον Ύμνον προς την Ελευθερίαν στις 144η στροφή :
          " Ἡ Διχόνοια ποὺ βαστάει
          ἕνα σκῆπτρο ἡ δολερὴ
          καθενὸς χαμογελάει,
          «πάρ' το», λέγοντας, «καὶ σῦ»."
          και συνεχίζει με ευστοχία στην 145η :
          Κειο τὸ σκῆπτρο πού σας δείχνει
          ἔχει ἀλήθεια ὡραία θωριά·
          μὴν τὸ πιάστε, γιατί ρίχνει
          εἱσὲ δάκρυα θλιβερά.
          Ἀπὸ στόμα ὀποῦ φθονάει,
          παλληκάρια, ἂς μὴν πωθεῖ,
          πὼς τὸ χέρι σας κτυπάει
          τοῦ ἀδελφοῦ τὴν κεφαλή.
          και στην 147η για να μας θυμίσει και σήμερα:
          Μὴν εἰποῦν στὸ στοχασμό τους
          τὰ ξένα ἔθνη ἀληθινά:
          «Ἐὰν μισοῦνται ἀνάμεσό τους
          δὲν τοὺς πρέπει ἐλευθεριά».
          Τέτοια ἀφήστενε φροντίδα·
          ὅλο τὸ αἷμα ὀποῦ χυθεῖ
          γιὰ θρησκεία καὶ γιὰ πατρίδα
          ὅμοιαν ἔχει τὴν τιμή.
          Στὸ αἷμα αὐτό, ποὺ δὲν πονεῖτε
          γιὰ πατρίδα, γιὰ θρησκειά,
          σᾶς ὁρκίζω, ἀγκαλισθεῖτε
          σὰν ἀδέλφια γκαρδιακά.
          Πόσο λείπει, στοχασθεῖτε,
          πόσο ἀκόμη νὰ παρθῇ·
          πάντα ἡ νίκη, ἂν ἐνωθῇτε,
          πάντα ἐσᾶς θ' ἀκολουθεῖ. και συνεχίζει.....

          • Δήμητρα avatar
            Δήμητρα @ Δήμητρα 24/08/2013 13:57:34

            Το σχόλιο είναι συνέχεια απάντησης του προηγούμενου στον κ.Σχετικά Άσχετο. Με εκτίμηση.

  11. dimitris kollias avatar
    dimitris kollias 23/08/2013 22:24:12

    αξιοτημη κυριοι
    Εδω και πολλα χροννια πηστευο οτι το μονο οπλο για την οικονομια αλλα και την παταξη της Ανεργιας ειναι το εμπορικο Ναυτικο και η επενδησεις που κανουν οι Ελληνες εφοπληστες στο εξωτερικο χτιζουν πλοια στην Αλλοδαπη και ολα αυτα γιατη στην Ελλαδα δεν υπαρχει ακομα και σημερα κλαδικη πολιτηκη ουτε ελαφρηνσεις αλλα το αλλο μεγαλο θεμα ειναι η κοματικη εκμεταλευσει των εργαζομενων απο το ΚΚΕ στο ονομα των εργαζομενων μαζευει ψηφους το ΚΟΜΜΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΕΤΣΙ εχει βαλει ολλα τα κοματικα του στελεχει να εκμεταλεβονται τους Ανεργους και τους εργαζομενους της ναυπηγηκης Ζωνης.
    το ΛΑθΟΣ των εφοπληστων και των πληροματων των πλοιον ειναι οτι δεν ε μπηστεβονται τους εμπηρους εργαζομενους των οργανομενων ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΡΟΥ με τους εργολαβους εχουμε εισφοροδιαφυγει μεγαλη και φοροδιαφυγη σε αντηθεσει με τα οργανομενα ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ που δεν μπορουν να ξεφυγουν και δεχονται απο το κρατος μεγαλο ελεγχο απο το Ι.Κ.Α ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ.
    Η Μεγαλη πληγη της ΕΛΛΑΔΟς ειναι η κρατικοποιησει των ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ την δεκαετια του 80 οταν στην χωρα μηραζε επενδεντικα προγραματα η ευροπη για τα ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ εμεις τα ειχαμε υπο δημοσιο ελεγχο και αυτοματος αποκληστικαν απο των εξηχρονισμο που πετηχαν τα αλλα ευρωπαικαΝΑΥΠΗΓΕΙΑ οταν ηρθε η ωρα και ιδιοτηκοποιηθηκαν τα ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ καπιοι ξεχασαν να διορθοσουν το λαθος που εγινε την δεκαετια του 80 δηστηχως την πιο παρογωγηκη μοναδα της Ελληνικης ΒΑΡΕΙΑΣ ΒΗΟΜΗΧΑΝΙΑΣ οπου λυνει ολλα τα προβληματα των ταμειων και ταυτοχρονα λυνει το προβλημα ρευστοτητος πολων μηκρομεσαιων επηχειρησεων δεν υπαρχει ηαναλογη πολιτηκη απο το υπουργειο βηομηχανειας και ετσι Η ΠΛΗΟΚΤΙΤΕς και ιδιοκτητες των ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΤΥΧΑΝΟΥΝ ΝΑ ειναι υπο διογμο και παλεβουν σε αρνιτηκο επηχειρηματικο περηβαλων .
    ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ
    και γεια να αλλαξουν πρεπει 1] Να χαραχθει κλαδικη πολιτηκη στην χωρα γεια την ΝΑΥΠΗΓΕΙΚΗ ΒΗΟΜΗΧΑΝΕΙΑ
    2] Ν μειοθει η γραφειοκρατεια και η αγκηλοσεις του εληνικου δημοσειου οσων αφορα της διφορες υπηρεσειες του δημοσειου
    3] τα πηστοτικα ιδρυματα [τραπεζαις] να χρηματοδοτουν Ναιες κατασκαιυες πλοιον οπως κανουν και τα ξενα τραπεζικα ιδρυματα[ με τα ιδια προιοντα και με της διευκοληνσεις που παρεχουν οι τραπεζαις ανα των κοσμο]
    4] ασφαληστικες καληψεις οπως και στο εξωτερικο 5] την δημιουργεια ΓΕΝ. ΓΡΑΜΑΤΕΙΑΣ να υπηγηκης βηομηχανειας οπου θα διευκοληνει της επενδησεις των εφοπληστων στην χωρα μας για την κατασκευη στην χωρα μας νεων πληων και να χαραζει εθνικη πολητικη για την ναυπηγηκη βηομηχανια

    εκπροσωπος εργαζομενων οργανομενων ναυπηγειων

  12. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 24/08/2013 14:42:20

    1.- Την ναυπήγηση πλοίων στην Ελλάδα ξεχάστε την, όλα τα ναυπηγεία παγκοσμίως ζητούν εγγυήσεις τις οποίες τις παρέχουν οι μεγάλες
    ξένες τράπεζες.
    2.- Αφού λοιπόν είναι εγγυήτρια η τράπεζα σου
    εγκρίνει ή οχι το ναυπηγείο που επέλεξες.
    3.- Απαραίτητη προυπόθεση για την ναυπήγηση
    πλοίων είναι η σιγουριά για τουλάχιστον 1 - 2
    χρόνια τις ναύλωσης, αυτή την σιγουριά μετά τον ΒΠΠ την παρείχαν ΗΠΑ, Βρεττανία κυρίως,
    μετά το 1955 Ιαπωνία, μετά το 1985 Κορέα και
    τα τελευταία χρόνια η Κίνα, αν κάνετε αναδρομή
    θα θυμηθείτε ότι, με την σειρά που αναφέρω τα
    κράτη αυτά είχαν καλπασμό ανάπτυξης και κατά
    συνέπεια μεγάλες εξαγωγές = τεράστιες εισαγωγές πρώτων υλών και καυσίμων, έτσι
    έφτιαξαν ναυπηγεία (ξένες προγραμματισμένες
    επενδύσεις, γιγαντιαίων funds) και πετύχαιναν,
    α)Βαρειά βιομηχανία β)Μεταποίηση γ) Εμπόριο
    " Σε δανείζω/τραπεζά Μου, Σου φτιάχνω πλοίο/
    ναυπηγείο Μου, Στο ναυλώνω/Φορτία Μου, Σου
    πουλάω/πραγματά Μου.
    Από όλες τις ναυτιλίες οι μόνες που δεν είχαν
    όγκο εθνικών μεταφορών ήταν η Ελληνική και
    Νορβηγική, οι οποίες επικράτησαν στην διεθνή
    ελεύθερη ναυλαγορά διότι οι άλλες είτε ήταν
    κρατικών δομών είτε οι κεφαλαιούχοι γύρισαν
    σε άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες, πχ
    Ιταλοί, Γάλλοι, Δανοί, κλπ.
    Το ατύχημα, αντίθετα με ότι νομίζουν οι πολλοί,
    είναι πως οι Ελληνικές εταιρίες δεν είναι πλέον
    τόσο Ελληνικές, υπάρχουν funds και τράπεζες,
    υπάρχουν μέτοχοι και επενδυτές που ουδεμία
    σχέση έχουν με την Ελλάδα, ακόμη και οι γόνοι
    των παλαιών καραβοκύρηδων δεν αισθάνονται
    και τόσο Ελληνες, πλείστοι γεννημένοι σε ξένη
    χώρα με ελάχιστα εως καθόλου Ελληνικά και
    σαφώς όχι με το 100/100 της ναυτιλιακής των.
    Οι Νορβηγοί, παραδοσιακώς πολυεθνικοί σε ότι
    αφορά την οικονομία αλλά φιλοπάτριδες πάντα,
    εστράφησαν σε επενδύσεις βιομηχανικές και
    χρηματοοικονομικές, εδραιώνοντας την δυναμή
    τους σε χερσαίες επιχειρήσεις καθιστάμενοι
    ακόμα και ρυθμιστές εθνικών οικονομιών, ιδίως στην Λατινική Αμερική όπου δεν υπάρχει
    επιχείρηση χωρίς Νορβηγικά συμφέροντα.
    Σε αντίθεση οι Ελληνες κληρονόμοι είναι μέλη
    του διεθνούς jet set επαναπαυόμενοι στα όσα
    βρήκαν έτοιμα και όποτε είχαν ψιλοζορίσματα
    με μείωση κερδών, ζητούσαν μείωσεις φόρων,
    περικοπές αποδοχών πληρωμάτων, μειώσεις
    οργανικών συνθέσεων, ευεργετικούς νόμους
    για εισαγωγή κεφαλαίων, μέχρι και τα γραφεία
    των εταιριών εμφανίζονται σαν πράκτορες.
    Και μην ξεχνάτε οτι την περίοδο πρίν το 1980
    τα Ελληνικά ναυπηγεία, όλα, είχαν επισκευές
    Ελληνικών πλοίων διότι ήταν επιδοτούμενες
    από το κράτος και δανειοδοτούμενες απο τις
    Ελληνικές τράπεζες, δηλαδή ΤΖΑΜΠΑ.
    Υπάρχει και ένα μεγάλο κεφάλαιο που λέγεται,
    θαλασσοδάνεια και εκροές από το ταμείο ΝΑΤ,
    μεγάλη ιστορία, ας το αφήσουμε για άλλη φορά,
    μόνό σημειώνω ότι την εποχή που το ΝΑΤ είχε
    130.000 ασφαλισμένους ( πρίν τους πρόσφυγες
    του ΑΓΠ ) το διοικητικό συμβούλιο είχε 4 μέλη
    ναυτικούς 5 εφοπλιστές 2 κρατικοί & πρόεδρος
    ο αρχηγός του Λ.Σ. Γειά μας, Γειά σας.

  13. Δήμητρα avatar
    Δήμητρα 24/08/2013 20:20:50

    Αγαπητέ , Σχετικά Άσχετε , παρακαλώ επιτρέψτε μου την εκτίμηση , από την υποβολή και μόνο του σχολίου σας , ότι δεν σας αρμόζει ο τίτλος που υπογράφετε.
    Επί των αναγραφομενων μου, στο επίμαχο σχόλιο, δεν αναφέρω τον πλοιοκτήτη – Ναύαρχο (τίτλος που του απένειμαι ο Κυβερνήτης Καποδίστριας)Μιαούλη, Αγωνιστή κατά του τουρκικου στόλου ούτε και άλλους…. που διαδραμάτισαν ενεργό ρόλο στην “ανταρσία της Ύδρας ” καθώς και “την πυρπόληση του στόλου στον Πόρο” ….


    …Η “διχόνια ” πάντα χαρακτήριζε το Έθνος μας κυρίως στις κρισίμες στιγμές της ιστορίας μας…. όπως εύστοχα γράφει κι ο Εθνικός μας ποιητής εις τον Ύμνον προς την Ελευθερίαν στις 144η στροφή :
    ” Ἡ Διχόνοια ποὺ βαστάει
    ἕνα σκῆπτρο ἡ δολερὴ
    καθενὸς χαμογελάει,
    «πάρ’ το», λέγοντας, «καὶ σῦ».”
    και συνεχίζει με ευστοχία στην 145η :
    Κειο τὸ σκῆπτρο πού σας δείχνει
    ἔχει ἀλήθεια ὡραία θωριά·
    μὴν τὸ πιάστε, γιατί ρίχνει
    εἱσὲ δάκρυα θλιβερά.
    Ἀπὸ στόμα ὀποῦ φθονάει,
    παλληκάρια, ἂς μὴν πωθεῖ,
    πὼς τὸ χέρι σας κτυπάει
    τοῦ ἀδελφοῦ τὴν κεφαλή.
    και στην 147η για να μας θυμίσει και σήμερα:
    Μὴν εἰποῦν στὸ στοχασμό τους
    τὰ ξένα ἔθνη ἀληθινά:
    «Ἐὰν μισοῦνται ἀνάμεσό τους
    δὲν τοὺς πρέπει ἐλευθεριά».
    Τέτοια ἀφήστενε φροντίδα·
    ὅλο τὸ αἷμα ὀποῦ χυθεῖ
    γιὰ θρησκεία καὶ γιὰ πατρίδα
    ὅμοιαν ἔχει τὴν τιμή.
    Στὸ αἷμα αὐτό, ποὺ δὲν πονεῖτε
    γιὰ πατρίδα, γιὰ θρησκειά,
    σᾶς ὁρκίζω, ἀγκαλισθεῖτε
    σὰν ἀδέλφια γκαρδιακά.
    Πόσο λείπει, στοχασθεῖτε,
    πόσο ἀκόμη νὰ παρθῇ·
    πάντα ἡ νίκη, ἂν ἐνωθῇτε,
    πάντα ἐσᾶς θ’ ἀκολουθεῖ. Και συνεχίζει…..


    Το σχόλιο είναι συνέχεια απάντησης του προηγούμενου στον κ.Σχετικά Άσχετο. Με εκτίμηση.

  14. η Dimi avatar
    η Dimi 25/08/2013 17:17:42

    Παντελής Θαλασσινός: *Καράβια Χιώτικα*

    Σου πάει το φως του Φεγγαριού,
    τις νύχτες του καλοκαιριού
    απάνω σου όταν πέφτει.

    Σου πάει το φως και το πρωΐ,
    σαν κάνεις πρόβες τη ζωή
    σε θάλασσα καθρέφτη.

    Στου κορμιού σου τ' ακρογιάλια,
    θα με φέρουν μαϊστράλια
    με Καράβια Χιώτικα.

    Και θα λάμπουνε για μένα,
    τα Φεγγάρια τα κρυμμένα
    και τ' αλλιώτικα.

    Το στόμα σου μοσχοβολιά,
    από μαστίχα και γλυκά φιλιά
    τα μάτια σου ταξείδια.

    Για της αγάπης τους τρελλούς,
    ωραίους και αμαρτωλούς
    για ναυαγούς σανίδια.

    Στου κορμιού σου τ' ακρογιάλια,
    θα με φέρουν μαϊστράλια
    με Καράβια Χιώτικα.

    Και θα λάμπουνε για μένα,
    τα Φεγγάρια τα κρυμμένα
    και τ' αλλιώτικα.

    Χίος η Μυροβόλος! http://www.flickr.com/groups/chios/
    Όσο κι αν οι Οθωμανοί, με ζήλια λυσσαλέα τα Μαστιχοχώρια της Νότιας Χίου κατέστρεφαν και τα Μαστιχόδεντρα ξερίζωναν. Στη τουρκιά να τα μεταφυτέψουν όσο κι αν (μάταια) πάσχιζαν. Ποτέ τους δεν κατάφεραν να ιδούν, σαν «δάκρυ από Χριστό» να στάζει, η μαστίχα της Μυροβόλου Χίου, των 3000χρονων άρρηκτων δεσμών ναυτοσύνης και πλοιαρχίας..

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.