#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
24/09/2012 09:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

46,5% το πραγματικό χαράτσι!



Πρόσθετες παγίδες υπερφορολόγησης για εκατοντάδες χιλιάδες επιτηδευματίες, ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες που ασκούν ατομικά τις δραστηριότητές τους κρύβει η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών να προχωρήσει στη φορολόγηση των ετησίων καθαρών εισοδημάτων τους με συντελεστή 30% από το πρώτο ευρώ!

Με τις νέες ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών για όλες τις ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις, τις ατομικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αγρότες, δεν καταργείται μόνο το βασικό αφορολόγητο όριο των 5.000 ευρώ αλλά και τα πρόσθετα αφορολόγητα ποσά τα οποία κλιμακώνονται ανάλογα με τον αριθμό των προστατευόμενων τέκνων που βαρύνουν τον κάθε φορολογούμενο. Τα πρόσθετα αυτά αφορολόγητα ποσά ανέρχονται σε 2.000 ευρώ για καθένα από τα δύο πρώτα τέκνα και σε 3.000 ευρώ για καθένα τέκνο από το τρίτο και τα επόμενα.

Οσοι φορολογούμενοι δήλωναν μέχρι τώρα, ως φυσικά πρόσωπα, καθαρά εισοδήματα προερχόμενα αποκλειστικά από ατομικές επιχειρήσεις ή ελευθέρια επαγγέλματα ή γεωργικές εκμεταλλεύσεις και δεν πλήρωναν ούτε ένα ευρώ φόρο, επειδή τα εισοδήματά τους αυτά ήταν χαμηλότερα από τα ισχύοντα κατά περίπτωση συνολικά αφορολόγητα όρια θα κληθούν για πρώτη φορά να πληρώσουν φόρο με συντελεστή 30%, όποια κι αν είναι τα ποσά των ετησίων καθαρών εισοδημάτων που θα δηλώσουν από τις πηγές αυτές. Ομως η επιβάρυνση των συγκεκριμένων φορολογουμένων δεν θα περιοριστεί, τελικά, στο 30% αλλά θα εκτιναχθεί στο πολύ υψηλότερο επίπεδο του 46,5%! Κι αυτό διότι ο φόρος που θα προκύψει με την επιβολή του συντελεστή 30% στο συνολικό καθαρό εισόδημα θα προσαυξηθεί περαιτέρω κατά 55%! Η προσαύξηση κατά 55% θα είναι η «προκαταβολή φόρου έναντι του επόμενου οικονομικού έτους», η οποία, σύμφωνα με την ήδη ισχύουσα νομοθεσία, επιβάλλεται επί του κύριου φόρου που προκύπτει με βάση το ύψος του ετησίου δηλωθέντος εισοδήματος από εμπορικές επιχειρήσεις ή ελευθέρια επαγγέλματα ή από γεωργικές εκμεταλλεύσεις.

Για να γίνει αντιληπτό καλύτερα πόσο τεράστιο θα είναι το μέγεθος της φορολογικής επιβάρυνσης, παραθέτουμε τα ακόλουθα παραδείγματα:

 

Φόρος 3.162 € για

εισόδημα 6.800 €

Παράδειγμα 1: Εστω φορολογούμενος με ατομική εμπορική επιχείρηση και ένα προστατευόμενο τέκνο, ο οποίος δήλωσε για το 2011 ετήσιο καθαρό εισόδημα 6.800 ευρώ. Με βάση την ισχύουσα σήμερα νομοθεσία, ο συγκεκριμένος φορολογούμενος δεν πλήρωσε φέτος καθόλου φόρο εισοδήματος, επειδή γι’ αυτόν ισχύει βασικό αφορολόγητο όριο εισοδήματος 5.000 ευρώ και πρόσθετο αφορολόγητο όριο 2.000 ευρώ για το ένα προστατευόμενο τέκνο, δηλαδή συνολικό αφορολόγητο όριο εισοδήματος 7.000 ευρώ. Αν υποτεθεί ότι ο ίδιος φορολογούμενος θα δηλώσει και για το 2012 το ίδιο ποσό εισοδήματος, δηλαδή 6.800 ευρώ, κι ότι για το έτος 2012 θα ισχύσει το νέο σύστημα φορολόγησης, τότε ο κύριος φόρος εισοδήματος με τον οποίο θα επιβαρυνθεί ο συγκεκριμένος επιτηδευματίας θα ανέλθει στα 2.040 ευρώ (6.800 ευρώ Χ 30% = 2.040 ευρώ). Ομως επί του ποσού του κύριου φόρου των 2.040 ευρώ θα υπολογιστεί και προκαταβολή φόρου έναντι του επόμενου οικονομικού έτους με συντελεστή 55%, δηλαδή θα επιβληθεί επιπλέον φόρος 1.122 ευρώ (2.040 ευρώ Χ 55% = 1.122 ευρώ). Συνεπώς, ο φορολογούμενος του παραδείγματος, από κει που ήταν αφορολόγητος για το εισόδημα των 6.800 ευρώ που δήλωνε, θα κληθεί τώρα να πληρώσει για το ίδιο αυτό εισόδημα ένα συνολικό ποσό επιβαρύνσεων, το οποίο θα ανέρχεται στο εξωπραγματικό ποσό των 3.162 ευρώ (2.040 ευρώ + 1.122 ευρώ = 3.162 ευρώ)! Η συνολική φορολογική επιβάρυνση του συγκεκριμένου επιτηδευματία θα ανέλθει στο 46,5% του συνολικού του εισοδήματος (τα 3.162 ευρώ αντιστοιχούν στο 46,5% του ποσού των 6.800 ευρώ)!

Παράδειγμα 2: Εστω αγρότης με τρία προστατευόμενα τέκνα, ο οποίος δήλωσε για το 2011 ετήσιο καθαρό εισόδημα 11.500 ευρώ. Με βάση την ισχύουσα σήμερα νομοθεσία, ο συγκεκριμένος φορολογούμενος δεν πλήρωσε φέτος καθόλου φόρο εισοδήματος, επειδή γι’ αυτόν ισχύει βασικό αφορολόγητο όριο εισοδήματος 5.000 ευρώ και πρόσθετο αφορολόγητο όριο 7.000 ευρώ για τα τρία προστατευόμενα τέκνα (2.000 ευρώ για τα δύο πρώτα τέκνα και 3.000 ευρώ για το τρίτο), δηλαδή συνολικό αφορολόγητο όριο εισοδήματος 12.000 ευρώ. Αν υποτεθεί ότι ο ίδιος φορολογούμενος θα δηλώσει και για το 2012 το ίδιο ποσό εισοδήματος, δηλαδή 11.500 ευρώ, τότε ο κύριος φόρος εισοδήματος με τον οποίο θα επιβαρυνθεί θα ανέλθει στα 3.450 ευρώ (11.500 ευρώ Χ 30% = 3.450 ευρώ). Επί του ποσού του κύριου φόρου των 3.450 ευρώ θα υπολογιστεί και «προκαταβολή φόρου έναντι του επόμενου οικονομικού έτους» με συντελεστή 55%, δηλαδή θα επιβληθεί επιπλέον φόρος 1.897,50 ευρώ (3.450 ευρώ Χ 55% = 1.897,50 ευρώ). Συνεπώς, ο φορολογούμενος του παραδείγματος, από κει που ήταν αφορολόγητος για το εισόδημα των 11.500 ευρώ που δήλωνε, θα κληθεί τώρα να πληρώσει για το ίδιο αυτό εισόδημα ένα συνολικό ποσό επιβαρύνσεων, το οποίο θα ανέρχεται στο εξωπραγματικό ποσό των 5.347,50 ευρώ!

 

Παρακράτηση 30%

Πέραν της υπερφορολόγησης των πενιχρών εισοδημάτων μεγάλου αριθμού εμποροβιοτεχνών, ελευθέρων επαγγελματιών και αγροτών με τελικό συντελεστή 46,5%, το νέο σύστημα φορολογίας εισοδήματος που σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών κρύβει μία ακόμη παγίδα για ορισμένους από τους συγκεκριμένους φορολογουμένους. Η παγίδα αυτή είναι η αύξηση της παρακράτησης του φόρου εισοδήματος.  Οσοι από τους εμποροβιοτέχνες, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους λοιπούς επιτηδευματίες έχουν ως πελάτες τους άλλους επιτηδευματίες θα υποχρεωθούν να προκαταβάλουν φόρο με τη μορφή παρακράτησης 30% αντί 20% που προβλέπει σήμερα η νομοθεσία.

Από τον Ελεύθερο Τύπο

ΣΧΟΛΙΑ

  1. σιδεράκιας avatar
    σιδεράκιας 24/09/2012 09:44:32

    Ως συνήθως τα γατόνια των οικονομικών επιτελείων νομίζουν ότι βρήκαν τη λύση..... εχει να πάει το παζάρι σύννεφο! Ακόμη κι άνθρωποι που από ιδεολογία ή πεποίθηση ή ότι άλλο έκοβαν αποδείξεις θα σταματήσουν να το κάνουν.
    Για να καταλάβω, υπάρχουν δύο κατηγορίες γονέων; Οι υπάλληλοι έχουν παιδιά και δικαιούνται αφορολόγητο, οι ΕΕ όχι;
    Εξακολουθούν να κάνουν το Σύνταγμα κουρελόχαρτο! Είστε επικίνδυνοι! Κι άχρηστοι!

  2. Καψαλάκης avatar
    Καψαλάκης 24/09/2012 10:05:46

    Δεν καταλαβαίνω το λόγο που ανατιδράτε .Αρκετά κράτησε που τα κορόιδα οι μισθωτοί και οι συνατξιούχοι (ιδιωτικού και δημοσίου) πληρώνανε τόσες δεκαετίες τους ελεύθερους επαγγελματίες (φορτηγατζήδες , ηλεκτρολόγους , υδραυλικούς , μετακομισάδες , κομμωτές κ.λ.π) .Στις χρυσές εποχές κλαιγόντουσταν πως; δεν είχαν να δώσουν φόρο στις δύσκολες (μόνο για τους μισθωτούς και συνταξιούχους ) πάλι δεν έχουν .. Ντροπή

    • George avatar
      George @ Καψαλάκης 25/09/2012 01:26:14

      Είσαστε τελείως στον κόσμο σας

      Ούτε μπορείτε να διανοηθείτε πόσο φόρο πληρώνουν οι ΕΕ (και δεν μιλάω για τους μεγαλο .. με εισόδηματα πάνω από 60-70000)

      Ακόμα και αυτοί που πραγματικά φοροδιαφεύγουν (υδραυλικοί, γιατροί, ηλεκτρολόγοι κλπ) αναρωτιέμαι ειλικρινά

      Εσάς όταν σας λένε 70 μαύρα ή 123 με απόδειξη εσείς διαλέγεται πάντα την απόδειξη?

      Φιλικά

      • ΑΓ avatar
        ΑΓ @ George 29/09/2012 07:14:07

        Κατά την άποψή μου κακώς και παρανόμως οι ΕΕ βάζουν τον συναλλασσόμενο στο δίλλημα με ή χωρίς ΦΠΑ. Από τον Νόμο είναι υποχρεωμένοι ως επαγγελματίες να εισπράττουν τον ΦΠΑ και να τον αποδίδουν στο κράτος. Αλλά για λόγους ανταγωνισμού προσφέρουν την τιμή χωρίς ΦΠΑ για να ακούγεται δελεαστική και μετακυλούν στον ιδιώτη το δίλλημα, του να παρανομήσει ή όχι, ενώ εκείνοι που πρωτίστως παρανομούν είναι οι ίδιοι.

    • Dr. Strangelove avatar
      Dr. Strangelove @ Καψαλάκης 02/10/2012 10:37:10

      Σας θυμίζω ότι οι περισσότερο δημιουργικοί άνθρωποι - όχι τυχαία - καταλήγουν ελεύθεροι επαγγελματίες και όχι υπάλληλοι. Πολλοί από αυτούς δεν είναι ούτε κλέφτες, ούτε απατεώνες (όπως τους αντιμετωπίζει το κράτος) και αυτή τη στιγμή η επιλογή που τους δίνεται είναι είτε να φύγουν στο εξωτερικό είτε να ενσωματωθούν σε πολυεθνικές. Και στις δύο περιπτώσεις η χώρα δεν θα ¨πλουτίσει¨ από τέτοια μέτρα, αντίθετα μάλιστα θα χάσει το πιο παραγωγικό της κομμάτι. Λυπάμαι για τη στενόμυαλη οπτική σας.

  3. Nikos avatar
    Nikos 24/09/2012 10:05:57

    Είστε βέβαιοι ότι θα υπάρχει μπλοκάκι με τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών άνω των 100€; Έτσι χτυπιέται η παραοικονομία;

  4. unfair avatar
    unfair 24/09/2012 10:09:33

    επιπλέον ο φόρος επιτηδεύματος κ ο φόρος αλληλεγγύης?
    εννοείται πως ΔΕΝ θα μπορέσει να τα πληρώσουν!
    επαναλαμβάνω, ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ! όχι πως δεν θα θέλουν... [αλλά, ποιος να θέλει να πληρώσει ένα τέτοιο κράτος!? κ για ποιες ανταπόδοσεις προς τον πολίτη!?]
    κ βέβαια, μετά, θα αναρωτιούνται γιατί δεν κόβουν αποδείξεις!!!

  5. KAPS avatar
    KAPS 24/09/2012 11:03:40

    Αρκετά φάγανε οι ελεύθεροι επαγγελματίες και όλα αυτά τα καλά χρόνια κλαιγόντουσαν πως δεν βγαίνανε . Πάντα τα κορόιδα οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι τόσο του ιδιωτικού όσο και του δημοσίου τομέα κατέβαλλαν φόρο . Ειδικά δε τους δημοσίους υπαλλήλους τους "πληρώνανε" κιόλας . Θράσος και αλητεία .

    • deldio avatar
      deldio @ KAPS 24/09/2012 22:57:04

      Πριν λίγες ημέρες εσύ έβριζες τους τεμπέληδες και χαραμοφάηδες δημοσίους υπαλλήλους, και έλεγες, ότι απολύσεις και ανεργία γνωρίζουν μόνο οι ιδιωτικοί. Τώρα συμμάχησες με τους δημόσιους υπάλληλους εναντίον του "νέου εχθρού", των ελευθέρων επαγγελματιών; Πολύ σταθερές απόψεις έχεις, τα καλά και συμφέροντα.

  6. Μακεδόνας avatar
    Μακεδόνας 24/09/2012 11:05:39

    Παράδειγμα 1: Εστω φορολογούμενος με ατομική εμπορική επιχείρηση και ένα προστατευόμενο τέκνο, ο οποίος δήλωσε για το 2011 ετήσιο καθαρό εισόδημα 6.800 ευρώ.Δηλαδή αυτός ο φορολογούμενος έζησε με 566€ το μήνα;;;;;Μήπως οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι είναι οι πλούσιοι αυτού του τόπου και δεν το ξέρουν;

    • Πέτρος Π. avatar
      Πέτρος Π. @ Μακεδόνας 24/09/2012 17:26:57

      Προφανώς τα 6.800 ευρώ είναι το καθαρό φορολογητέο εισόδημα (κέρδος) που απομένει μετά την αφαίρεση των εξόδων της επιχείρησης από τα ακαθάριστα έσοδά της. Εάν σήμερα στην Ελλάδα υπάρχει μικρομεσαία επιχείρηση με ... καθαρό κέρδος θα πρόκειται για "οικονομικό θαύμα"! Κι αν μάλιστα είναι 6.800 ευρώ...σούπερ θαύμα! Παρ' όλα αυτά κι αυτό ακόμη το ... θαύμα θέλουν να το φορολογήσουν με 46,5%! Αν είναι δυνατόν! Ό,τι απέμεινε θα πεθάνει με αυτή τη φορολογία!

    • Afroditi P. avatar
      Afroditi P. @ Μακεδόνας 25/09/2012 00:36:56

      Αρα , θεωρείς ότι ΔΕΝ είναι δυνατόν να ζεί κανείς στην Ελλάδα με 566 ευρώ το μήνα , και όποιος δηλώνει 566 ευρώ είναι, ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ, φοροφυγάς, επειδή ΔΕΝ πέθανε ακόμα???

      Αν είναι έτσι, τότε πως ζούνε όλοι οι συνταξιούχοι των 500 ευρώ?

      Οι χαμηλόμισθοι των 580 ευρώ?

      Οι άνεργοι των 360 ευρω?

      ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ!! ( Η, μπορεί να πουλάνε και ναρκωτικά, να κάνουν ληστείες, να κάνουν πιάτσα, τέλος πάντων να διακινούν μαύρο χρήμα )..

      Με τέτοιες λογικές σαν αυτή, φαίνεται ότι μας φορολογεί και το κράτος.

      Αλλά, μάλλον από τον εαυτό τους κρίνουν οι άνθρωποι - αυτό ξέρουν, αυτό κάνουν.
      To γεγονός ότι με τα μέτρα που παίρνουν η αγορά βουλιάζει για όλους , επιχειρήσεις , υπαλλήλους -όλους γενικά- λίγο τους απασχολεί.

      http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/723971/Article.aspx

      ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΕΘΑ ΚΑΛΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΡΑΣΙΑ !

      • Μακεδόνας avatar
        Μακεδόνας @ Afroditi P. 25/09/2012 08:57:37

        Τελικά οι φοροφυγάδες θα μας ζητήσουν και τα ρέστα!!!!!!!!!!!!Ξέρεις πολλούς οικογενειάρχες με παιδιά που έβγαλαν την τελευταία δεκαετία με 566€ το μήνα;;;;;;;Φτάνει η κοροιδία.Το αστείο είναι ότι οι φοροφυγάδες. λόγω χαμηλής φορολογικής δήλωσης, έπαιρναν και δελτία κοινωνικού τουρισμού, επίδομα αλληλεγγύης από τον ΓΑΠ, σίτιση των παιδιών στις φοιτητικές λέσχες και εμφανίζονταν ως άποροι στους παιδικούς σταθμούς!

        • Lampros avatar
          Lampros @ Μακεδόνας 26/09/2012 00:06:32

          Τελικά οι φοροφυγάδες θα μας ζητήσουν και τα ρέστα!!!!!!!!!!!!Ξέρεις πολλούς οικογενειάρχες με παιδιά που έβγαλαν την τελευταία δεκαετία με 566€ το μήνα;;;;;;;

          Πάρα πολλούς. Και με ΜΗΔΕΝ το μήνα κάποιοι.

          Βγες από το μικροκοσμό σου και ρώτα 5-10 ανθρώπους της πιάτσας να μάθεις.

    • Lampros avatar
      Lampros @ Μακεδόνας 26/09/2012 00:04:10

      Τι νομίζεις είναι η ατομική επιχείρηση; Η Ιντεραμέρικαν ή η Apple;

      Μιλάμε για μαγαζιά και μικρομάγαζα...

      Τα €566 κέρδος που λες και πολύ είναι για πολλές από αυτές... Δεκάδες χιλιάδες έχουν βάλει ΛΟΥΚΕΤΟ, και άλλες είναι μέσα και ζουν με δάνεια ή τις πιστωτικές (ή και τοκογλύφους -> αυτοκτονία).

      Εμπορικά καταστήματα δεν έχεις δεί να βαράνε μύγες όλη μέρα; Αν βγάζανε €566 ΚΕΡΔΟΣ (μετά το νοίκι κλπ) πολλά από αυτά θα πετάγανε από τη χαρά τους...

  7. σιδεράκιας avatar
    σιδεράκιας 24/09/2012 11:17:53

    Και από που πληρώνονταν οι μισθοί κι οι συντάξεις των υπαλλήλων; Σοβαρευτείτε!

  8. andreass avatar
    andreass 24/09/2012 12:20:38

    Καλά, έχει να πέσει ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια , το άλλο με τον τοτό το ξέρεις?

  9. ΣΤΑΦ avatar
    ΣΤΑΦ 24/09/2012 12:43:38

    Ελεύθερος επαγγελματίας με ατομική επιχείρηση ( ελαιοτριβείο : υποχρεωτική η έκδοση αποδείξεων παροχής υπηρεσιών, άρα δεν φοροδιαφεύγει),ενοίκια από ακίνητα( δηλωμένο και το τελευταίο ευρώ) και με συνολικό οικογενειακό εισόδημα 79000 ευρώ (η σύζυγος είναι συνταξιούχος) πληρώνει για το οικονομικό έτος 2012 27056 ευρώ. Με τα νέα φορολογικά μέτρα πόσα θα πληρώσει;Μήπως έχουν σκοπό να μας σταματήσουν κάθε δραστηριότητα;

    • galis avatar