09/10/2012 09:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Χωρίς αυτοκόλλητο σήμα φέτος τα τέλη κυκλοφορίας

Από τα τέλη Οκτωβρίου μέχρι και το τέλος Νοεμβρίου περίπου 5 εκατομμύρια κάτοχοι οχημάτων θα λάβουν μέσω Διαδικτύου ή ταχυδρομείου ειδοποιητήρια για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του έτους 2013, η οποία πρέπει να γίνει μέσα στο δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2012. Τα τέλη κυμαίνονται από 22 έως 1.320 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέχρι 31-12-2009 και από 0,90 έως 3,40 ευρώ ανά γραμμάριο εκπομπών ρύπων για όσα οχήματα κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στη χώρα από την 1η-1-2010 και μετά. Για την απόδειξη της καταβολής των τελών δεν θα χρειαστεί φέτος η προμήθεια και επικόλληση ειδικού σήματος πάνω στα οχήματα αλλά μόνο η προσέλευση στις τράπεζες ή στα ΕΛΤΑ για την καταβολή του αντιτίμου και την παραλαβή της σχετικής απόδειξης. Το συνολικό ποσό των εσόδων που προσδοκά να εισπράξει το Δημόσιο φθάνει το 1 δισ. ευρώ.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. kotstak avatar
    kotstak 09/10/2012 09:53:49

    Πριν δυο χρόνια, είχα κάνει την παρακάτω πρόταση για τα τέλη κυκλοφορίας:

    “Τέλη κυκλοφορίας

    Ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας όπως γίνεται σήμερα είναι άδικος.
    Η διαδικασία ειδοποίησης, είσπραξης, κλπ είναι γραφειοκρατική και χρονοβόρος.
    Ο τρόπος υπολογισμού που θα προτείνω, εκτός του ότι είναι απόλυτα δίκαιος, δίνει και στους πολίτες αυτή την αίσθηση , πράγμα πολύ σημαντικό αυτή την περίοδο.
    Η όλη διαδικασία πλέον θα είναι ταχύτατη συνοπτική και ακριβής.

    Κάθε χρόνο οι κάτοχοι αυτοκίνητων πηγαίνουν με αυτά σε ειδικά καταστήματα (ΚΤΕΟ κλπ) όπου παίρνουν την κάρτα καυσαερίων.
    Εκεί εκτός από τα καυσαέρια θα γίνεται και καταγραφή των χιλιομέτρων, από το επόμενο δε έτος υπολογισμός και των διανυθέντων χιλιομέτρων.
    Μαζί με την κάρτα καυσαερίων ο κάτοχος του αυτοκίνητου θα παραλάβει και τον λογαριασμό – ειδοποιητήριο των τελών κυκλοφορίας.
    Ο λογαριασμός αυτός θα έχει δυο σκέλη, το πρώτο θα έχει σχέση με την αξία του αυτοκίνητου, το δε δεύτερο θα είναι συνάρτηση των συνολικών καυσαερίων της προηγούμενης χρονιάς και της έδρας του αυτοκινήτου.
    Τον πρώτο χρόνο, μιας και δεν υπάρχει προηγούμενη ένδειξη χιλιομέτρων, αυτή θα είναι μια ενδεικτική για όλους.
    Το σήμα μπορεί να έχει τη μορφή που έχει τώρα και να το παραλαμβάνει ο πολίτης, όπως και τώρα, από την τράπεζα στο τέλος του χρόνου.
    Ίσως είναι καλύτερα να έχει τη μορφή που έχει το σήμα του ΚΤΕΟ, δηλαδή να έχει μήνα λήξεως το μήνα που το προμηθεύεται ο πολίτης, αλλά του επόμενου έτους.
    Σε αυτήν την περίπτωση το προμηθεύεται εκείνη τη στιγμή από το κατάστημα που παίρνει την κάρτα, ή σε ένα μικρό χρονικό διάστημα από οποιοδήποτε κατάστημα ΚΤΕΟ.

    Πρώτο σκέλος λογαριασμού:
    Όλα τα αυτοκίνητα πληρώνουν 50 ευρώ .
    Επιπλέον τα αυτοκίνητα άνω των 1500 cc πληρώνουν σε ευρώ τον αριθμό: (κυβικά εκατοστά αυτοκινήτου-1500) μειωμένο με έναν συντελεστή παλαιότητας.

    Δεύτερο σκέλος λογαριασμού:
    1)Νομοί Αττικής και Θεσσαλονίκης .
    Αναλόγως της εκπομπής καυσαερίων τοποθετούμε τα αυτοκίνητα σε μια κλίμακα από 0,005-0,02. Πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό των διανυθέντων χιλιομέτρων με τον αριθμό αυτό βγάζουμε το δεύτερο σκέλος.
    2)Υπόλοιπη Ελλάδα.
    Αναλόγως του μέσου κατά κεφαλήν εισοδήματος χωρίζουμε την υπόλοιπη Ελλάδα σε τρεις ζώνες. Στην πρώτη ζώνη από τον αριθμό των διανυθέντων χιλιομέτρων αφαιρούνται 5.000 και μετά πολλαπλασιάζουμε με τον αριθμό που προκύπτει από την κλίμακα, στην δεύτερη 10.000, και στην τρίτη 15.000.
    Οι ανωτέρω αριθμοί είναι ενδεικτικοί, έχουν δίκαιες αναλογίες όμως. Το ελληνικό δημόσιο θα εισπράξει συνολικά τα ιδία περίπου χρήματα, με δίκαιο όμως τρόπο, απασχολώντας ελάχιστα τις υπηρεσίες του και χωρίς να ταλαιπωρεί τους πολίτες
    Με αυτόν τον τρόπο είναι βέβαιο, πως, εκτός του ότι θα βγάζουν όλοι κάρτα καυσαερίων, θα φροντίζουν και για την “καθαρότητα” του αυτοκινήτου τους.


    Ένα άλλο θέμα που έχει έμμεση σχέση με τα τέλη κυκλοφορίας είναι τα παλιά και μισό εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα, τα οποία γεμίζουν τους δρόμους των μεγάλων πόλεων. Τα αυτοκίνητα αυτά είναι χρήσιμα στους αγρότες για βοηθητικές αγροτικές εργασίες, οι όποιοι όμως δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας κλπ.
    Θα μπορούσε να γίνει μια νομοθετική ρύθμιση ώστε, αυτοκίνητα μικρού κυβισμού άνω της 20ετιας,μεσαιου άνω της 25ετιας, και μεγάλου άνω της 30ετιας μεταβιβαζόμενα σε αγρότες να μετατρέπονται σε αυτοκίνητα ειδικού τύπου. Θα εφοδιάζονται με νέες πινακίδες άλλου χρώματος, θα έχουν περιορισμούς στην κίνηση τους (πχ αγροτικούς μόνο δρόμους), οι ιδιοκτήτες τους δε θα έχουν καμία υποχρέωση οικονομικής φύσεως.
    Με αυτόν τον τρόπο και βοηθάμε τους αγρότες και διασφαλίζουμε πως ένας μεγάλος αριθμός αυτοκίνητων δε θα σαπίσει στους δρόμους των μεγάλων πόλεων.”

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ kotstak 09/10/2012 11:14:27

      Δύο ἐρωτήματα:
      1)Στό πρῶτο σκέλος λογαριασμοῦ στό ὁποῖο ἀναφέρεστε,τελικά τί θά πληρώνει ὁ φορολογούμενος;
      2)Τά ἐγκαταλελειμμένα αὐτοκίνητα τά ὁποῖα προτείνετε νά δοθοῦν σέ ἀγρότες,ἑάν κάποιο ἀπό αὐτά ἐμπλακεῖ σέ ἀτύχημα,ὑπό ποίες διαδικασίες καί μέ ποιό τρόπο θά βρεῖ τό δίκιο του ὁ ἄλλος ὀδηγός ὁ ὁποίος ἐνεπλάκη στό ἀτύχημα μέ τόν ἀγρότη,δεδομένου ὅτι καί αὐτά τά ὀχήματα θά κινοῦνται ἀναγκαστικά καί σέ ἐπαρχιακό δίκτυο;

      • kotstak avatar
        kotstak @ Κυθήριος 09/10/2012 13:09:33

        1) 1500 cc και κάτω 50 ευρώ.
        1500 και πάνω 50+ (cc-1500)*X
        X=1 για αυτοκίνητα έως 5 ετών, 0,9 για αυτοκίνητα 6-7 ετών, 0,8 για αυτοκίνητα 8-9 ετών, 0,7 για αυτοκίνητα 10-11 ετών ... 24 ετών και πάνω Χ=0
        Παράδειγμα:
        Αυτοκίνητο 2.000cc 10 ετών θα πληρώνει: 50+ (2000-1500)*0,7= 400 ευρώ.

        2) Όπως τα τρακτέρ. Έχουν πολύ χαμηλό ασφάλιστρο, γιατί οι ζημίες που προκαλούνται στους επαρχιακούς δρόμους είναι ελάχιστες.

        • Κυθήριος avatar
          Κυθήριος @ kotstak 09/10/2012 13:23:25

          Εὐχαριστῶ!

      • kotstak avatar
        kotstak @ Κυθήριος 09/10/2012 13:42:00

        Μερικά ακόμα παραδείγματα (κόστος μόνο του πρώτου σκέλους):
        Αυτοκίνητο 1600cc καινούργιο θα πληρώνει: 50+ (1600-1500)*1= 150 ευρώ
        Αυτοκίνητο 1600cc 10 ετών θα πληρώνει: 50+ (1600-1500)* 0,7= 120 ευρώ
        Αυτοκίνητο 1800cc καινούργιο θα πληρώνει: 50+ (1800-1500)*1= 350 ευρώ
        Αυτοκίνητο 1800cc 10 ετών θα πληρώνει: 50+ (1800-1500)* 0,7= 260 ευρώ

        Αυτοκίνητο 6000cc καινούργιο θα πληρώνει: 50+ (6000-1500)*1= 4550 ευρώ

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ kotstak 09/10/2012 13:21:35

      Η πρόταση πάσχει στην περίφημη "καταγραφή των χιλιομέτρων". Ειδικά σε όσα οχήματα δεν έχουν ψηφιακό χιλιομετρητή, το "πείραγμα" των ψηφίων είναι τόσο απλή υπόθεση (με ένα κατασβιδάκι τα γυρνάς) που μπορεί να το κάνει και ο ιδιοκτήτης μόνος του. Για τους δε ψηφιακούς χιλιομετρητές, ας είναι καλά τα εξειδικευμένα συνεργεία για κοντέρ και ταχογράφους...

  2. takis400 avatar
    takis400 09/10/2012 15:21:52

    το πιο απλο ειναι,αφου αφαιρεθουν διαφοροι ληστρικοι φοροι απο τα καυσιμα,να ενσωματωθουν τα τελη στα καυσιμα,οσο καις πληρωνεις και αυτο πιανει και αυτα που φορανε αδηλωτα μοτερ.Οσοι κινουν λιγο τα οχηματα τους πληρωνουν και λιγοτερα τελη.Ενοειτε σε ολα τα ειδη καυσιμων.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.