#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
26/07/2013 12:29
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Υπεγράφη η συμφωνία για τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση



Οι επιχειρήσεις που θα μειώσουν τις τιμές τουλάχιστον κατά 5 % στα τρία τέταρτα των προϊόντων που περιλαμβάνονται στον τιμοκατάλογο, θα μπορούν να παίρνουν το ειδικό σήμα συμμόρφωσης, που θα πιστοποιεί στους καταναλωτές ότι η μείωση του ΦΠΑ «πέρασε» στις τιμές.

Το σήμα θα αναγράφει τη φράση «Μειώθηκε ο ΦΠΑ, εδώ μειώσαμε τις τιμές», στα ελληνικά και τα αγγλικά, ώστε να ενημερώνονται και οι ξένοι επισκέπτες.

Αυτό προβλέπει η συμφωνία για τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση (ισχύει από 1ης Αυγούστου, από το 23 στο 13%) που υπεγράφη σήμερα μεταξύ των συναρμόδιων υπουργών και των εκπροσώπων της αγοράς. Εξάλλου, θεσπίζεται πλέγμα κινήτρων και αντικινήτρων με στόχο τη συμμόρφωση των επιχειρήσεων: ο υπουργός Οικονομικών Ι. Στουρνάρας, επιβεβαίωσε ότι προωθείται αυστηροποίηση των ποινών για τις επιχειρήσεις, που δεν κόβουν αποδείξεις, καθώς και ότι εξετάζεται ακόμη και επιβολή λουκέτου στις περιπτώσεις αυτές. Τα μέτρα, όπως είπε, θα ανακοινωθούν πριν την εφαρμογή της μείωσης του ΦΠΑ, δηλαδή πριν από την 1η Αυγούστου. Από την άλλη πλευρά, όσες επιχειρήσεις συμμετάσχουν στην προσπάθεια και μειώσουν τις τιμές, θα παίρνουν πρόσθετα μόρια, όταν υποβάλλουν προτάσεις για συμμετοχή σε προγράμματα του ΕΣΠΑ ή άλλες δράσεις ενίσχυσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Το σήμα θα χορηγείται από τις κατά τόπους συνδικαλιστικές οργανώσεις των επιχειρήσεων επισιτισμού με την προσκόμιση των τιμοκαταλόγων με τις παλιές και νέες τιμές, καθώς και της ταινίας από την ταμειακή μηχανή, όπου καταγράφονται οι τιμές, προκειμένου να μπορεί να γίνει διασταύρωση. Οι αρχικές σκέψεις ήταν να απονέμεται σήμα διαφορετικού χρώματος σε όσους μετακυλίσουν μερικώς τη μείωση του ΦΠΑ.

Τελικά, όπως διευκρίνισε ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Θ. Σκορδάς, αποφασίστηκε ότι υπάρχει ένα σήμα για όλες τις επιχειρήσεις που θα συμβληθούν, με τις προϋποθέσεις της μείωσης τουλάχιστον κατά 5 % στο 75 % των ειδών, καθώς κρίθηκε ότι πολλές επιχειρήσεις είχαν απορροφήσει τη μείωση του ΦΠΑ ή είχαν προχωρήσει ακόμη και σε μειώσεις τιμών στο διάστημα αυτό. Υπενθυμίζεται ότι η μείωση του ΦΠΑ από το 23 στο 13 % «μεταφράζεται» σε μείωση της λιανικής τιμής κατά 8,1 %.

Σε δηλώσεις του κατά την υπογραφή της συμφωνίας ο υπουργός Οικονομικών τόνισε: «Δεν θα διακινδυνεύσουμε απώλεια εσόδων, θα πάρουμε όλα τα μέτρα, ώστε να εκδίδονται αποδείξεις». Προειδοποίησε, δε, ότι αν δεν κόβονται αποδείξεις, το μέτρο θα ανακληθεί (όπως είναι γνωστό η μείωση του ΦΠΑ ισχύει δοκιμαστικά, μέχρι το τέλος του χρόνου). Τόνισε, ωστόσο, ότι η πεποίθηση είναι πως δεν θα υπάρξει μείωση εσόδων, καθώς ήρθε ο χρόνος να αποδειχθεί ότι η μείωση των φόρων θα φέρει και μείωση της φοροδιαφυγής, η οποία παρουσίασε έξαρση στον χώρο της εστίασης μετά την αύξηση του ΦΠΑ από το 11 στο 23 %.

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Κ. Χατζηδάκης, τόνισε ότι για να μονιμοποιηθεί ο μειωμένος συντελεστής, θα πρέπει όλοι να δείξουν αίσθημα εθνικής και κοινωνικής ευθύνης, οι καταστηματάρχες να μειώσουν τις τιμές και οι πολίτες να ζητούν αποδείξεις.

«Δεν πρέπει να χαθεί η ευκαιρία, η μονιμότητα του μέτρου μπορεί να οδηγήσει στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος» σημείωσε από την πλευρά της η υπουργός Τουρισμού, Ολ. Κεφαλογιάννη. Τόνισε, επίσης, ότι το 2013 υπήρξε αύξηση όχι μόνο των επισκεπτών, αλλά και πολύ μεγάλη αύξηση των εσόδων, επομένως η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας στις τιμές μπορεί να οδηγήσει στην ενίσχυση της θέσης της χώρας στο παγκόσμιο τουριστικό στερέωμα.

Την πεποίθηση ότι οι επιχειρήσεις θα ανταποκριθούν με μειώσεις τιμών και θα σπεύσουν να προμηθευτούν τα ειδικά σήματα, εξέφρασαν οι εκπρόσωποι των οργανώσεων που συνυπέγραψαν τη συμφωνία. Ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, Γ. Καββαθάς, ανέφερε ότι περισσότερο από το 50 % των εστιατορίων έχουν δείξει ενδιαφέρον και το ποσοστό θα αυξηθεί όταν αρχίσουν να τοποθετούνται τα σήματα, ενώ δεσμεύτηκε ότι οι οργανώσεις θα αναλάβουν να το προωθήσουν σε όλες τις επιχειρήσεις. Τόνισε δε ότι η επιτυχία του μέτρου μπορεί να αποτελέσει πρόκριμα για τη μείωση του ΦΠΑ και σε άλλους κλάδους.

Ο γενικός γραμματέας του ΣΕΤΕ, Γ. Βερνίκος, τόνισε την ανάγκη να αξιοποιηθεί η μείωση του ΦΠΑ περιορίζοντας τη φοροδιαφυγή, βελτιώνοντας την ποιότητα και διατηρώντας τις θέσεις εργασίας.

Ο Γ. Κουράσης, γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Εστιατόρων ανέφερε ότι η συμβολή στην προσπάθεια αποτελεί υποχρέωση του κλάδου, ο οποίος μετράει χιλιάδες λουκέτα και απολύσεις εξαιτίας της αύξησης του ΦΠΑ.

Και ο Α. Τσουκάλης από τον Σύνδεσμο των επώνυμων αλυσίδων εστίασης τόνισε ότι αν και η συγκυρία είναι πολύ δύσκολη, όλοι οι επαγγελματίες θα πρέπει να «χτυπούν» αποδείξεις.

e-typos

ΣΧΟΛΙΑ

  1. dioklis avatar
    dioklis 26/07/2013 17:44:31

    Αν δεν έχουν σκίσει τα πτυχία τους ακόμα , να το κάνουν σύντομα.

  2. sotiris avatar
    sotiris 26/07/2013 20:16:22

    Μετρήστε πόσοι θα αποδώσουν τόν ΦΠΑ???????????

  3. Μεγαλες στιγμες avatar
    Μεγαλες στιγμες 26/07/2013 23:21:35

    Ο καταναλωτης ρυθμιζει την αγορα,οχι το κρατος.Δυστυχως,οσο σωστο και να ειναι το μετρο,δεν θα εχει πραγματικο κερδος ο καταναλωτης.Κανεναν δεν βρηκα στη γειτονια μου να εχει σκοπο να μειωσει τιμες,με την γνωστη δικαιολογια της προηγουμενης απορροφησης.
    Ο καταναλωτης πρεπει να τιμωρει τους ακριβους,αλλιως δεν γινεται

  4. Νιόβη avatar
    Νιόβη 27/07/2013 02:58:53

    «Δεν πρέπει να χαθεί η ευκαιρία, η μονιμότητα του μέτρου μπορεί να οδηγήσει στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος» σημείωσε από την πλευρά της η υπουργός Τουρισμού, Ολ. Κεφαλογιάννη. Τόνισε, επίσης, ότι το 2013 υπήρξε αύξηση όχι μόνο των επισκεπτών, αλλά και πολύ μεγάλη αύξηση των εσόδων, επομένως η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας στις τιμές μπορεί να οδηγήσει στην ενίσχυση της θέσης της χώρας στο παγκόσμιο τουριστικό στερέωμα».

    Αυτοί οι άνθρωποι, λοιπόν, είναι ανόητοι. Δεν ξέρω για ποιον λόγο, αλλά είναι ανίκανοι να σκεφτούν σαν καταναλωτές. Σαν ακριβοί καταναλωτές ή σαν ακριβοί έμποροι που θέλουν καλή πελατεία. Δεν είναι μόνο η χαμηλή τιμή που καθιστά ένα προϊόν ανταγωνιστικό, αλλά η τιμή σε συνάρτηση με την ποιότητα του προσφερόμενου προϊόντος. Υπό το πρίσμα αυτό, μπορεί ένα πανάκριβο αλλά υψηλής ποιότητας προϊόν να είναι πολύ ανταγωνιστικότερο έναντι ενός άλλου υποδεέστερου και σε τιμή και σε αξία. Και ένα φθηνό προϊόν μπορεί να είναι τόσο φθηνό, τόσο σε τιμή όσο και σε ποιότητα, που τελικά να μένει στα αζήτητα. Ή να προσελκύει τον κόσμο εκείνο που δεν θέλεις: αυτόν που δεν έχει να ξοδέψει και να σου αφήσει ρευστό.

    Ο ραγιαδισμός είναι εμφανής, για μια ακόμα φορά, και στις δηλώσεις της υπουργού. Είμαστε φτηνιάρηδες, προτιμήστε μας. Θα φάτε σουβλάκι με 13% ΦΠΑ και χωριάτικη στα τέσσερα, που θα πάει σύννεφο. Βαρέθηκα και σιχάθηκα να βλέπω και να ακούω ζήτουλες. Ζήτουλες για τη δόση, ζήτουλες για τον φτηνιάρη τουρίστα που αγοράζει το πεπόνι με τη φέτα, ζήτουλες που διαφημίζουν την κακομοιριά τους. Τόσες δεκαετίες με «βαριά» βιομηχανία τουρισμού και το μόνο που έχει πια η ρημαγμένη Ελλάδα για δέλεαρ είναι η οικονομική της καταστροφή. Τίποτα άλλο δεν της έμεινε της χώρας της θάλασσας και του ήλιου με τα τόσα χρόνια του τουρισμού της. Αξιοθέατα ρημάζουν, οι παραλίες γέμισαν αυθαίρετες παράγκες, εκτρώματα χτίστηκαν από άκρη σ᾽ άκρη για να στεγάσουν τον πολυχρονεμένο τουρίστα, καταλύματα στα οποία δεν έχει αλλάξει ούτε καρφί από τη δεκαετία του ᾽80 που χτίστηκαν λειτουργούν ακόμα σαν απομεινάρια-φάντασμα (αλλά μέχρι πρότινος με τιμές που θα άρμοζαν στις καμπάνες του Κέιπ Σούνιο), όποιος δεν είχε στον ήλιο μοίρα άνοιξε καφετέριες και φαγάδικα και σερβίριζε ψάρι κατεψυγμένο από τον καιρό του Νώε και το χρέωνε και για τα πετράδια του στέμματος... Χωρίς έλεγχο, χωρίς σχέδιο, χωρίς όραμα, αλλά με κουτοπονηριά και ραγιαδισμό μαζί. Κουτοπονηριά για να γδύσουμε όποιον μπορούσαμε και ραγιαδισμός όσος χρειαζόταν για να μας πηδήξουν αυτοί που μπορούσαν. Όποιος έχει από κακή του τύχη βρεθεί σε συγκεκριμένα τουριστικά θέρετρα που ισοπεδώνονται κάθε χρόνο από τον ιδρυματικό τουρισμό μέιντ ιν Ίνγκλαντ κι έχει δει με τα ίδια του τα μάτια την ανοχή των κατοίκων στην καταστροφή του τόπου τους για λίγα φραγκοδίφραγκα καταλαβαίνει τι εννοώ. Και τώρα, στους καιρούς της μεγάλης πείνας, τώρα που θα έπρεπε να είμαστε σε θέση να μοσχοπουλήσουμε ένα πανάκριβο και πανάξιο προϊόν σ᾽ ένα κοινό που επιδιώκει να πληρώσει ακριβά για να αγοράσει ποιοτικά, τώρα αποδεικνύουμε για μια ακόμα φορά την ανεπάρκεια και την κακομοιριά μας. Ελάτε σ᾽ εμάς που πεινάμε και κατεβάσαμε και τον ΦΠΑ στα φαγάδικα, αυτό λέει η υπουργός. Ευτυχώς που δεν εκλιπάρησε και για λίγο μεγαλύτερο πουρμπουάρ στα γκαρσόνια για λόγους φιλανθρωπίας από το περίσσευμα του ΦΠΑ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.