#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
22/01/2013 08:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τσάμπα μάς «πάγωσαν» με την αύξηση στο πετρέλαιο!



«Μαύρη τρύπα» 500 εκατ. ευρώ στα έσοδα από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης πετρελαίου, κυρίως όμως σοβαρά προβλήματα στην ομαλή διαβίωση και την υγεία εκατομμυρίων νοικοκυριών προκαλεί τελικά η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών να εκτοξεύσει στα ύψη τις τιμές λιανικής πώλησης του πετρελαίου θέρμανσης, με το να αυξήσει 5,5 φορές πάνω τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, από τα 0,06 στα 0,33 ευρώ το λίτρο, ώστε να εξισωθεί με το φόρο του πετρελαίου κίνησης, από τη χειμερινή περίοδο 2012-2013. Η αύξηση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης από το 1 ευρώ στο 1,25-1,35 ευρώ το λίτρο, την οποία … πέτυχε το υπουργείο Οικονομικών, έχει προκαλέσει ήδη τη μείωση της συνολικής κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης κατά 60%-70%, καθώς έχει αποστερήσει από εκατομμύρια Έλληνες πολίτες την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν το καύσιμο αυτό για τη θέρμανση των σπιτιών τους και τους έχει εξωθήσει σε άλλες μεθόδους θέρμανσης, που δεν επαρκούν ή, σε πολλές άλλες περιπτώσεις, τους έχει αφήσει ακόμη και χωρίς θέρμανση!

Σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016, το οποίο συμφώνησαν με την Τρόικα ο υπουργός Οικονομικών κ. Ι. Στουρνάρας και ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Γ. Μαυραγάνης, για το διάστημα από τις 15 Οκτωβρίου 2012 μέχρι τις 30 Απριλίου 2013 έχει προβλεφθεί ότι θα εισπραχθούν πρόσθετα φορολογικά έσοδα συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ από την εξίσωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και στο πετρέλαιο κίνησης. Μέχρι στιγμής όμως έχουν εισπραχθεί επιπλέον έσοδα ύψους μόλις 43 εκατ. ευρώ από το φόρο στο πετρέλαιο θέρμανσης, ενώ τα έσοδα από το φόρο στο πετρέλαιο κίνησης είναι μέχρι στιγμής μειωμένα κατά 94 εκατ. ευρώ!

Όπως δείχνουν πλέον τα ίδια τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, κατά το διάστημα από τις 15 Οκτωβρίου 2012 μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2013, δηλαδή κατά τους πρώτους 3,5 μήνες εφαρμογής του μέτρου της εξίσωσης των φόρων:

Τα συνολικά έσοδα του Δημοσίου από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης θα έχουν αυξηθεί μόλις κατά 55-60 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με το διάστημα από 15-10-2011 μέχρι 31-1-2012.
Τα έσοδα από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης θα έχουν μειωθεί κατά 70-80 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με το διάστημα από 15-10-2011 μέχρι 31-1-2012.
Η κατανάλωση εκτιμάται ότι θα έχει μειωθεί κατά 60%-70% στο πετρέλαιο θέρμανσης και κατά 20% περίπου στο πετρέλαιο κίνησης, σε σύγκριση με το διάστημα από 15-10-2011 μέχρι 31-1-2012.

Συνολικά, δηλαδή, το Δημόσιο, μέσα στους πρώτους 3,5 μήνες εφαρμογής του μέτρου της εξίσωσης των φόρων δεν θα έχει εισπράξει καθόλου πρόσθετα έσοδα από τους φόρους κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης και του πετρελαίου κίνησης! Δεδομένου δε ότι δεν υπάρχει καμία ένδειξη πως τα πράγματα θα βελτιωθούν τους επόμενους 3 μήνες εφαρμογής του μέτρου της εξίσωσης, δηλαδή στο διάστημα από 1-2-2013 μέχρι 30-4-2013, είναι βέβαιο πλέον ότι τα πρόσθετα φορολογικά έσοδα ύψους 500 εκατ. ευρώ που, σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής, θα εξασφαλίζονταν από την εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης και στο πετρέλαιο κίνησης, δεν θα εισπραχθούν! Δεν αποκλείεται δε τα συνολικά έσοδα από τους φόρους σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης να είναι λιγότερα από αυτά που εισπράττονταν πριν γίνει η εξίσωση!

Τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών δείχνουν ότι:

1) Στο διάστημα από τις 15-10-2012 μέχρι τις 31-12-2012 τα έσοδα από τον ΕΦΚ του πετρελαίου θέρμανσης αυξήθηκαν μόλις κατά 36 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα από τον ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης μειώθηκαν κατά 60 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2011.

2)  Όπως όλα δείχνουν, μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2013 τα έσοδα από τον ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης θα είναι αυξημένα κατά 20-25 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2012, όμως η κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης θα είναι μειωμένη κατά 60%-70%!

3) Μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2013 τα έσοδα από τον ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης θα είναι μειωμένα κατά 10-20 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2012, η δε κατανάλωση θα είναι μειωμένη περίπου κατά 20%.

Πέραν της «μαύρης τρύπας» των 500 εκατ. ευρώ στα έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού, η εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης προκαλεί ήδη τεράστια προβλήματα ομαλής διαβίωσης σε εκατομμύρια νοικοκυριά, τα οποία δεν μπορούν πλέον να εξασφαλίσουν επαρκή θέρμανση για τα σπίτια τους. Υποχρεώνονται πλέον να διαθέτουν από το υστέρημά τους (τη στιγμή που χρωστούν ήδη υπέρογκα ποσά από φόρους εισοδήματος, φόρους ακινήτων και λογαριασμούς ΔΕΗ, που τους επιβλήθηκαν λόγω Μνημονίου) ελάχιστα χρήματα για να προμηθεύονται άλλα μέσα θέρμανσης τα οποία όμως δεν καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες τους. Πολλά μάλιστα εξαθλιωμένα λόγω Μνημονίου νοικοκυριά «ξεπαγιάζουν» αυτή τη στιγμή, μόνο και μόνο επειδή οι κ.κ. Στουρνάρας και Μαυραγάνης εμμένουν στην εφαρμογή ενός μέτρου, το οποίο ικανοποιεί μόνο τους τεχνοκράτες-γραφειοκράτες τροϊκανούς, επειδή μέσω αυτού (και πλήθους άλλων καταστροφικών φοροεισπρακτικών μέτρων που έχουν επιβάλει) επιτυγχάνουν την -πολυπόθητη γι’ αυτούς- υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων και, εν τέλει, την πλήρη εξαθλίωσή τους!

Γιώργος Παλαιτσάκης, στον Ελεύθερο Τύπο

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 22/01/2013 08:13:18

    Ἄστοχο ἐν πολλοῖς,ἤ στοχοποιημένο μέτρο γιά κάποιους ἄλλους,εἰδικούς λόγους,δέν ξέρω,ἀλλά κακά τά ψέματα,καί στίς περυσινές τιμές νά ἔμενε τό πετρέλαιο θέρμανσης,δηλαδή στό 1 εὐρώ,ἡ μείωση τῆς κατανάλωσης ἄν δέν ἔφτανε στό 70%,θά ἔφτανε σίγουρα στό 50%! Γιατί μέ τόσα χαράτσια,τέτοιες μειώσεις μισθῶν καί τέτοια φορολογία,πάλι ὅλοι μας θά ψάχναμε ἐναλλακτικούς τρόπους γιά τή θέρμανση τῶν σπιτιῶν μας.Ποιός θά μποροῦσε νά διαθέσει ἔστω καί 1000 εὐρώ τόν τόνο γιά πετρέλαιο,ἀντί γιά 1300 εὐρώ σήμερα;

    • Βούρδουλας avatar
      Βούρδουλας @ Κυθήριος 22/01/2013 09:21:16

      Σωστός, έτσι ακριβώς, άλλο πέρυσι και πρόπερσι έστω και με 0,90 - 1 ευρώ το λίτρο. Αυτή τη στιγμή, μόνο στο 0,70 μάξιμουμ θα μπορούσε να συγκινήσει κάποιον. Πάντως οι περισσότεροι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο βρήκαν κάποιες ψευτολύσεις, λίγο οι Αλκυονίδες, λίγο το ότι απομένει μόνο ο Φλεβάρης (από τον Μάρτη αλλάζει και η ψυχολογία), θα μείνουνε να περιμένουν έσοδα.

      • Κυθήριος avatar
        Κυθήριος @ Βούρδουλας 22/01/2013 09:31:25

        Ἔτσι!

      • Μεγάλες στιγμές avatar
        Μεγάλες στιγμές @ Βούρδουλας 22/01/2013 10:43:43

        Και φέτος 1 ευρώ εχει το λίτρο ουσιαστικά βρε παιδιά!!
        Εγώ εβαλα με 1,28 το λίτρο,μόλις μισό τόνο βέβαια,και το 0,28 σου επιστρέφεται μεσω της δήλωσης στο Υπουργείο.Σχεδόν όλοι είναι δικαιούχοι οπότε και φετος 1 ευρώ κοστίζει.Πάντως θα ''κάψω'' πολύ λιγότερα λίτρα κρατώντας τον θερμοστάτη χαμηλά...

  2. Β.Κ.Σ. avatar
    Β.Κ.Σ. 22/01/2013 08:15:43

    Φόρος 0,23% και στο θέρμανσης και στο κίνησης. Η μόνη λύση που θα αυξήσει τα έσοδα. Και αυτο από ΧΘΕΣ...

  3. Μακεδόνας avatar
    Μακεδόνας 22/01/2013 08:17:39

    "Πολλά μάλιστα εξαθλιωμένα λόγω Μνημονίου νοικοκυριά «ξεπαγιάζουν» αυτή τη στιγμή, μόνο και μόνο επειδή οι κ.κ. Στουρνάρας και Μαυραγάνης εμμένουν στην εφαρμογή ενός μέτρου"!!!!O πρωθυπουργός ενημερώθηκε;;;;;;;;; Ελπίζω να μην προεδρεύει απλώς.Η πτώση πάντως στην κατανάλωση πετρελαίου Θέρμανσης δεν οφείλεται στην αύξηση από 1€ σε 1,30€, οπως πολλοί πιστεύουν αλλά στην αύξηση από 0,70€ σε 1,30€ μέσα σε ένα χρόνο!Αν δεν μειωθεί μάλιστα η τιμή του του χρόνου η μείωση της κατανάλωσης θα είναι πολύ μεγαλύτερη. Το πιο συνηθισμένο θέμα συζήτησης εδώ στη Β. Ελλάδα είναι η αλλαγή του συστήματος θέρμανσης από πετρέλαιο με άλλο καύσιμο, και αυτών που περίμεναν μήπως συγκινηθούν οι αρμόδιοι και αλλάξουν πολιτική.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Μακεδόνας 22/01/2013 09:22:31

      Και μάλιστα, όσο οι συζητήσεις (που αναφέρεις) για την αλλαγή του συστήματος θέρμανσης προχωρούν και μετουσιώνονται σε πράξεις, τότε ακόμα και αν μελλοντικά επανέλθουν οι φόροι στο πετρέλαιο στα προηγούμενα επίπεδα, πάλι δεν θα εισπράξει φόρους το κράτος, καθώς η επένδυση για το νέο σύστημα θέρμανσης θα έχει ήδη γίνει και δεν θα υπάρχει πια επιστροφή στο πετρέλαιο.

      Μόνη λύση, η άμεση -εδώ και τώρα- μείωση του φόρου. Οποτεδήποτε άλλοτε, θα είναι πολύ αργά.

      • Μακεδόνας avatar
        Μακεδόνας @ Αυριανιστής 22/01/2013 11:05:46

        "Οποτεδήποτε άλλοτε, θα είναι πολύ αργά." Φοβάμαι φίλε μου ότι είναι πολύ αργά πλέον.Το βέβαιο όμως είναι ότι θα εισπράξουν τους φόρους με τόκο στην κάλπη!

  4. viva avatar
    viva 22/01/2013 08:20:20

    αν ο Στουρναρας κ ο Μαυραγανης ηταν σε ιδιωτικη εταιρεια κ εκανε τετοιο λαθος θα ειχε ηδη παρει τον π%$&λο!!!!!!!!!!!

  5. viva avatar
    viva 22/01/2013 08:22:32

    ........αλλα στην Ελλαδα κ στο δημοσιο οι πολιτικοι εχουν μονο πολιτικες ευθηνες...

  6. Tassos avatar
    Tassos 22/01/2013 08:34:13

    Ρε παιδιά, sorry που το γράφω εδώ αλλά αν μπορεί κάποιος να βοηθήσει: Οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα μαζέψουν τελικά αποδείξεις? Ο ένας λογιστής με λέει "ναι" (γιατί αλλιώς έχει πρόστιμο αλλά δεν θα εκπέσουν) και ο άλλος με λέει να μην μαζέψω.
    Στο μόνο που συμφωνούν και οι δύο είναι ότι η ΟΕ που έχω με συνέταιρο θα πληρώσει φόρο (συνυπολογιζόμενης προκαταβολής για το επόμενο έτος , έκτακτης εισφοράς και τέλος επιτηδεύματος) 50 % !!!

    • Βούρδουλας avatar
      Βούρδουλας @ Tassos 22/01/2013 09:24:37

      Μάζεψε Τάσο, δεν έχεις να χάσεις και τίποτα. Γιατί στο τέλος μπορεί στο παρά πέντε να απαιτήσουν αποδείξεις. Για στουρνάρα, σταϊκούγα και μαυραγάνη μιλάμε.

      • tak avatar
        tak @ Βούρδουλας 22/01/2013 12:08:36

        "Για στουρνάρα, σταϊκούγα και μαυραγάνη μιλάμε". Βούρδουλα έγραψες μια μεγάλη αλήθεια... Για ανθρωπάκια μιλάμε, που τρέμουν τον ίσκιο τους... Για ανθρώπους που δεν έχουν κάνει μια ... δήλωση ως λογιστές στη ζωή τους! Ο χειρότερος πτυχιούχος λογιστής κάνει τουλάχιστον πεντακόσιες δηλώσεις το χρόνο, έρχεται σε επαφή με τους φορολογούμενους και ξέρει... Αλλά κολλήσαμε στα πτυχία των ... αστοιχείωτων!

    • Λιογκος avatar
      Λιογκος @ Tassos 22/01/2013 11:13:46

      Ας πλερώσεις και εσύ κάτι... άλλωστε υψηλά τα έχεις όλα.

  7. DebbyTant avatar
    DebbyTant 22/01/2013 08:35:18

    Τα παιδια μαθαινουν να κυβερνουν. Δεν γεννηθηκε κανεις τελειος. Μη τους αποπαιρνετε.

  8. Ρύκιος avatar
    Ρύκιος 22/01/2013 08:54:03

    Θυμάμαι επί δραχμής ένα ζεστό σπίτι με θαλπωρή.
    Δεν είμαι σίγουρος, μπορεί να λέω ψέμματα, αλλά νομίζω το πετρέλαιο έκανε 76 δραχμές το λίτρο? Τότε κέρδιζα (ιδ. τομέας) 250 χιλιάδες το μήνα, γέμιζα δεξαμενή 3 τόννων με ένα μισθό

  9. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 22/01/2013 09:02:09

    Και στενοχωριούνται και τα Μεγάλα Αφεντικά (ξέρετε ,αυτοί που έχουν τα Διυλιστήρια...) που δεν πουλάνε!

    Είναι και η Ναυτιλία σε κρίση ,τι θέλετε ,να πεινάσουν οι άνθρωποι?

    • Μεγάλες στιγμές avatar
      Μεγάλες στιγμές @ ΣΤΕΛΙΟΣ 22/01/2013 10:46:22

      Σχεδόν όλοι οι εμποροι στην περιοχή μου πλέον πουλάνε και ξύλα-πέλετ προσπαθώντας να ισοσταθμίσουν τις πεσμένες παραγγελίες στο πετρελαιο

  10. Κοσμάς Πανέσιος avatar
    Κοσμάς Πανέσιος 22/01/2013 09:17:23

    Η εξίσωση των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης στηρίχτηκε στη "θεωρία" ότι πραγματοποιείται φοροδιαφυγή εκατοντάδων εκατομμυρίων με τη διάθεση πετρελαίου θέρμανσης για σκοπούς κίνησης. Η "θεωρία" βρήκε πολλούς ένθερμους υποστηρικτές στα ΜΜΕ, γεγονός που μάλλον υποδηλώνει ανομολόγητο ενδιαφέρον κάποιων μεγαλόσχημων ενδιαφερομένων. Ήδη γνωρίζουμε ό,τι προβλέπαμε. Τα φορολογικά έσοδα από τη "σύλληψη" της φοροδιαφυγής όχι μόνο δεν αυξήθηκαν, αλλά μειώθηκαν (με το τέλος της κρύας σεζόν θα έχουν μειωθεί περισσότερο). Κρυώσαμε. Κάτι πολύ σάπιο υπάρχει στις τελωνειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών.

  11. Κογξ Ομ Παξ avatar
    Κογξ Ομ Παξ 22/01/2013 09:22:14

    Γιατί ρε παιδιά ο κ Σαμαράς ζεί σε άλλη χώρα αφήστε
    ήσυχο τον κ Στουρνάρα ή χτυπάτε τον γαιδαρο να ακούσει
    το Σαμαρ(ι)άς
    Μιά χαρά το πάτε, δεν χρειάζεται και μεγάλη προσπάθεια,
    σε πέντε με έξι μήνες θα μας σβερκώσετε τον Συριζα.

    • Μακεδόνας avatar
      Μακεδόνας @ Κογξ Ομ Παξ 22/01/2013 11:44:34

      "σε πέντε με έξι μήνες θα μας σβερκώσετε τον Συριζα."Δυστυχώς αγωνίζονται οι αποδώ να καταφέρουν να κάνουν και τον ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση!Ας έρθουν στη Μακεδονία ,όπου η ΝΔ πήρε τα μεγαλύτερα ποσοστά, να δουν τις διαθέσεις των Νεοδημοκρατών και θα καταλάβουν τι τους περιμένει.

  12. tpe avatar
    tpe 22/01/2013 10:28:51

    Το άρθρο έχει τεράστιες ελλείψεις.
    Τι με νοιάζει αν τα έσοδα είναι αυξημένα κατά 10, 20, 30, ή 40 εκ. όταν την ίδια στιγμή δίνονται χρήματα για το επίδομα θέρμανσης;
    Ας δούμε λοιπόν τα σωστά στοιχεία από το υπουργείο κι όχι αηδίες μικροπολιτικής σκοπιμότητας που είδαμε χθες στη Βουλή. Ντροπό στον υφυπουργό που δεν είχε το θάρρος να δώσει όλα τα στοιχεία, ντροπή στον βουλευτή που δεν ρώτησε, για να μην το πάω πιο μακρυά...

  13. tpe avatar
    tpe 22/01/2013 10:36:53

    @Κοσμάς Πανέσιος:
    Μάλιστα, γιαυτό κι έχει τα ίδια, ακριβώς, χαρακτηριστικά με το "κίνησης", ε; Τι πράγμα; Με το ναυτιλιακό; Μα αυτό δεν πληρώνει φόρους! Χμμμμ.....

    ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΑΤΑΞΟΥΝ ΤΟ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ. Αν ήθελαν, θα το είχαν κάνει ήδη.

  14. Μαρίνα avatar
    Μαρίνα 22/01/2013 10:43:18

    Η μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης όχι μόνο δεν μείωσε τα δημόσια έσοδα αλλά καταγράφηκε και αύξηση κατά 20% το πρώτο 20ήμερο του Ιανουαρίου, έναντι του Ιανουαρίου του 2012, δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Ανδρέα Ψυχάρη.

    Ειδικότερα το πρώτο 20ήμερο του 2013, τα έσοδα από το πετρέλαιο θέρμανσης έφτασαν σε 44,5 εκατ. ευρώ έναντι 37,1 εκατ. ευρώ που εισπράχθηκαν ολόκληρο τον Ιανουάριο του 2012.

    • Καβαλιώτης avatar
      Καβαλιώτης @ Μαρίνα 22/01/2013 20:06:29

      Έναντι του στόχου, όμως?
      Kαι μια απορία: Στο αποτέλεσμα έχουν συνυπολογισθεί οι υποχρεώσεις για το επίδομα θέρμανσης?

  15. Μεγάλες στιγμές avatar
    Μεγάλες στιγμές 22/01/2013 10:48:32

    Πριν λίγο καιρό ενα άρθρο του ΜΟ μας ελεγε οτι εχουν κατανοήσει τους λάθους χειρισμούς και αναμενεται μείωση τιμής.Πότε θα γίνει αυτό,τον Αύγουστο ΜΟ;

  16. Γρηγόρης avatar
    Γρηγόρης 23/01/2013 11:07:23

    Μήπως ο πραγματικός στόχος ήταν η μείωση τής ζήτησης, πού σημαίνει μειωμένες ανάγκες εισαγωγών;
    Αν δέν μέ απατά η μνήμη μου, τελευταία δυσκολευόμασταν, κάπως, νά βρούμε χώρες - προμηθευτές, λόγω χρεών.